abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47617087
Shut ! voor je tegel !
pi_47617250
Ja, dat kun je wel zeggen. Nu hak ik ze allemaal weg, en ga tzt op zoek naar een stukje natuursteen.
pi_47623557
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:55 schreef Marsepein het volgende:

Ja, zilver mettalic of alu mettalic. Net hoe je het noemt.
Hebben wij ook bij het keukenraam, lekker strak, prachtig
(alleen bij 1 zijkant heeft er een poes zitten kauwen, dus daar is het niet meer zo strak )
pi_47634223
In De klusperikelen van Marsepein (Deel 1) heb ik alle fotolinkjes veranderd, zodat alle foto's het weer zouden moeten doen. De klusperikelen van Marsepein (Deel 2) is de volgende keer aan de beurt
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 11:28:26 #105
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47634648
Ai, dat is best behoorlijk pijnlijk van die tegel; zul je altijd zien dat je er sinds dat jullie begonnen zijn met slopen en verherbouwen zuinig op zijn geweest en dat het in een onbewaakt ogenblik nog gebeurd

Balen
  zondag 25 maart 2007 @ 11:46:25 #106
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_47634965
Zonde van die tegel.
A.F.C. Ajax
  zondag 25 maart 2007 @ 11:54:22 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47635112
Ach wat jammer Pino
heb je ook een foto van hoe die haard eruitzag eerst?
Niet om je te pesten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_47645085
Best makkelijk als je je kamers nog niet hebt afgewerkt om er nog even wat buisjes bij te kunnen plaatsen maar wat ontzettend balen van dat tegeltje. Zo'n zelfde hoektegeltje vinden zul je niet en laten maken van zo'n tegelje bij iemand die aan keramiek doet of het geheel vervangen zijn dan nog de enige mogelijk heden.

Wat betreft de 40mm buis die je hebt gebruik niets mis mee maar je hebt ook dikkere elektriciteits buizen dan 19mm. Deze zijn goedkoper dan de dik wandige 40mm grijze buis.
pi_47658283
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ach wat jammer Pino
heb je ook een foto van hoe die haard eruitzag eerst?
Niet om je te pesten
DIt is de beste foto die ik kan vinden:
  maandag 26 maart 2007 @ 00:10:46 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47659161
Zou je zoiets niet op marktplaats od. kunnen vinden? Of bij zo'n handelaar in gebruikte bouwmaterialen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_47659916
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Zou je zoiets niet op marktplaats od. kunnen vinden? Of bij zo'n handelaar in gebruikte bouwmaterialen?
Ik kan nu iig een stukje vergelijkingsmateriaal meenemen om te kijken of kleur, hoekronding en dikte hetzelfde zijn
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:27:43 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47700780
Als je zoiets van natuursteen wilt laten maken denk ik dat het lastig zal zijn uit 1 stuk, vanwege kwetsbaarheid.

Zonde. Misschien is het inderdaad de moeite eens op MP te kijken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47821493
Even een tussendoor update:

De pijpjes voor de rookmelders in de woonkamer en in de hal:

Schuin stukje gipsplaat boven de trap, het begint al wat te lijken:

Iemand interesse in 100 Kg aan gipsplaat brokken?

Ik dacht dat ik een brommer hoorde aankomen (Raam stond open) maar er vloog een gigantische hommel oid door de woonkamer, zeker een centimeter 4 groot:

Architraven van het kozijn van de voordeur verwijderd en oude loszittende stuclaag verwijderd omdat dat erg los en zanderig was:

Architraven rond kelderdeur verwijderd om het makkelijker mooi glad te kunnen stucen:

Architraven rond de deur naar de woonkamer verwijderd, en de hoek erachter schoongekrabt om te kunnen stucen:

De meterkast weer netjes afgetimmerd (afgeschroefd ), nog niet wetende wat ik met de rechterzijkant ga doen. Optie is om er een stukje gipsplaat tegenaan te schroeven, en dan meesauzen in de kleur van de wanden. Op de hoek rechtsvoor doe ik dan een hoeklatje wat ik gewoon meeschilder met de rest van de kast:
pi_47822511
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:10 schreef Marsepein het volgende:
De meterkast weer netjes afgetimmerd (afgeschroefd ), nog niet wetende wat ik met de rechterzijkant ga doen. Optie is om er een stukje gipsplaat tegenaan te schroeven, en dan meesauzen in de kleur van de wanden. Op de hoek rechtsvoor doe ik dan een hoeklatje wat ik gewoon meeschilder met de rest van de kast:
[afbeelding]
Ik zou hem zoveel mogelijk proberen te laten integreren in de rest van de wand, dus zoveel mogelijk gipsplaat ertegen en meesauzen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:48:06 #115
65960 sanger
pi_47822571
Of juist niet, en hem totaal afwijkensd maken van de wanden. Dan springt hij echt in het oog wat een mooi effect kan zijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
pi_48162213
Zo, een update zonder foto's. Wat is er ondertussen allemaal gebeurt:

- De rookmelders zijn binnen.
- Het gipswandje naast de kelder is gestuct.
- Alle plafond naden in de hal zijn dicht gezet.
- Gipsplaat opzij van de meterkast gezet.
- Dit plaatje gestuct.
- Hoeklatje geplaatst
- Wat voorbereidende werkzaamheden voor plafond en wanden (Voorstrijk voor stuc)
- Schroefgaten van de houten omtimmering van de meterkast afgeplamuurd
- Deur meterkast afgeschaafd.
pi_48162776
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:43 schreef Marsepein het volgende:

[..]

DIt is de beste foto die ik kan vinden:
Ik zie het nu pas wij hebben exact dezelfde kachel

pi_48162835
We hadden dezelfde kachel
pi_48162877
Maar als ik het eerder had geweten had je hem zo mogen hebben voor onderdelen ofzo. Nu ligt hij bij een oud ijzer boer te roesten, of te wachten tot hij lantaarnpaal mag worden....
pi_48163929
Maak je geen zorgen binnen kort vinden ze elkaar alsnog
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:18:06 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_48164092
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:11 schreef tnimble het volgende:
Maak je geen zorgen binnen kort vinden ze elkaar alsnog

wat een romantiek zo op het klussersforum
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_48164282
* Marsepein pinkt een traantje weg
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 10:24:03 #123
92034 crew  Vonkenboer
pi_48168858
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:14 schreef Marsepein het volgende:
Zo, een update zonder foto's. Wat is er ondertussen allemaal gebeurt:

- De rookmelders zijn binnen.
- Het gipswandje naast de kelder is gestuct.
- Alle plafond naden in de hal zijn dicht gezet.
- Gipsplaat opzij van de meterkast gezet.
- Dit plaatje gestuct.
- Hoeklatje geplaatst
- Wat voorbereidende werkzaamheden voor plafond en wanden (Voorstrijk voor stuc)
- Schroefgaten van de houten omtimmering van de meterkast afgeplamuurd
- Deur meterkast afgeschaafd.
Goed bezig
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:56:17 #124
65960 sanger
pi_48169795
Nu de foto's nog
pi_48359794
Heee daar,

Volgens mij komen de foto's nog wel hoor maar goed eerst maar even van zo een hete dag genieten. Jullie hebben alweer veel gedaan en zijn flink opgeschoten.

Even over jullie schouwtje.
Bij ons in de buurt zit een grafstenenwinkel en die verkoopt ook natuursteen in diverse maten en kleuren misschien kan je daar eens kijken ik heb er connecties lopen hoor dus wie weet scheelt dat ook in de prijs.............

ik hoop dat jullie lekker genoten hebben en dat jullie van de week als het 15 graden koeler is weer wat kunnen doen of de foto's kunnen plaatsen

groetjes vabuit hier en we spreken elkaar weer
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:08:11 #126
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48955393
ennie njieuws jet?
pi_48955793
Het gaat maar gestaag. Eind van de week zal ik eens een foto update plaatsen. Ook zal ik dna de planning voor het terras hier posten.
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:50:53 #128
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48956739
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:21 schreef Marsepein het volgende:
Het gaat maar gestaag. Eind van de week zal ik eens een foto update plaatsen. Ook zal ik dna de planning voor het terras hier posten.
En de werkzaamheden die Richie gaat doen geloof ik
pi_48957561
Ik heb net de offerte voor het tuinhout binnen, ik schrok wel even, maar dat komt omdat de RVS slotbouten en de SPAX schroeven er ook bij stonden. Maar al met al valt het dan best mee.
pi_49083244
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:14 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb net de offerte voor het tuinhout binnen, ik schrok wel even, maar dat komt omdat de RVS slotbouten en de SPAX schroeven er ook bij stonden. Maar al met al valt het dan best mee.
En het hout is besteld, net de offerte goedgekeurd. Nu nog even 4 kuub zand wegkruien en ws 25 m2 aan klinkertjes ophalen om voor het huis te leggen.

Oh ja, nog geen foto's
pi_49085786
Jp , heb het vast ff gemist maar wat voor soort hout heb je nu besteld voor je terras? Ben erg benieuwd hoe het wordt , daarnaast heb je wel eer van je werk wat je aan een terras verspijkerd want je zal er gerust vaak op vertoeven (al is dat in mijn geval meer snachts dan overdag , maar zit er wel ff uit te puffen van het werk)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_49092750
Het is geworden wat jijook hebt liggen, ik geloof zelfs bij dezelfde houthandel vandaan. Massaranduba dus.
pi_49242259
hehe lol, dat vind ik nou leuk zeg ! Als je het gaat zagen, zorg dan wel voor een (vlijm) scherpe zaag, dat spul is echt zo k....hard .

Ben erg benieuwd naar je tuin "verhaal", nu helemaal natuurlijk
pi_49248096
Iig is het hout binnen, zojuist geleverd.
pi_49252819
kodak moment?

p.s mooi spul hé ?
pi_49257337
nu nog hopen dat het de 19e een beetje fatsoenlijk weer is.
maar wel heerlijk dat je dan binnenkortzo`n fijn buitenplekje hebt.
pi_49347728
Vandaag heb ik wat werkzaamheden uitgevoerd om straks (a.s. zaterdag) het houten terras te kunne leggen. Op die plek ligt wat zand (4 a 5 Kuub) wat weg moet, en ik wil het nog maar 1 keer verplaatsen.

Voor het huis komen klinkertjes, maar daar is nu wat 'puinhoop'. Onkruid, tegels, een paar verrotte houten latten, hoogte verschil etc etc. Zie:

Eerst maar eens de tegels weghalen. Lekkere ouderwetse 60x40x6 a 7 cm. Lekker zwaar dus. Daarna de rododendron en de aucuba weghalen. Ze zijn te groot, teveel in elkaar, en te dicht bij de voordeur. Aan de kluit van beide struiken kun je merken dat het een vochtige bodem is. Nauwelijks wortels, dus de kluiten zijn er ook zo uit. Dan ziet het er ongeveer zo uit:

Toen met een rechte lat en een waterpas e.e.a. alvast wat uitgevlakt zodat ik het zand er op kan gooien. Voordat ik dat doe wil ik er met een trilplaat overheen om het goed massief te maken. Daarna zo'n 5 a 10 cm zand en dan klinkeren. Ik krijg ongeveer 25 m2 oude klinkertjes van een vriend. Ruim genoeg voor een leuk teras aan de voorkant van het huis. Enfin, na een paar urtjes ploeteren ziet het er dan zo uit:

Toen was het tijd om moederdag te beleven en de rondjes familie te gaan maken. Dat betekent wel dat ik van de week wat avondjes aan de gang moet. Ik wil eigenlijk voor zaterdag de staanders (de palen) er voor het houten terras al in hebben. Gelukkig heb ik donderdag vrij, en ik overweeg vrijdag ook vrij te nemen.

Ik had ook wat andere foto's gemaakt, maar door een lege accu in de camera zijn die helaas niet opgeslagen. Komen dan morgen oid.

Gisteren zijn de laatste 2 keukenkastjes opgehangen. Ook de wasemkap hangt nu, maar de slang moet nog vast worden gezet. En op de muur moet nog een klep geplaatst worden. Ook daar volgen de foto's.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:33:27 #138
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49348530
Toch aardig wat werk verzet nog moet ik zeggen! De klus wordt in ieder geval voorbereid en dat is goed nieuws
Ik begin in ieder geval een aardig idee te krijgen van de bedoelingen met klinkers, terras en zand en dergelijke. Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
pi_49350866
leukd at je klinkers cado krijgt dat schilt behoorlijk in de preis als je je terras wilt vernieuwen...
tvp
pi_49383680
Zo, vanavond een begin gemaakt met het zand kruien. Eerst maar eens de plaats waar het houten terras gaat komen:

Na 2 uurtjes ziet het er dan ongeveer zo uit:

En voor het huis:

Om een indicatie te geven van hoeveel zand het is:

Zoals het er nu uitziet heb ik zand genoeg, het ligt nu nog te hoog, maar het klinkt natuurlijk nog wat in.
pi_49383897
Pino, hoe kom je aan zoveel zand

Een topic uit 2004, en, even quoten:
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:30 schreef Marsepein het volgende:
Binennkort wordt er gestraat en dan is alles weer netjes!
Niet op de spelfout letten, zo maak ik er honderden per dag...
  maandag 14 mei 2007 @ 23:05:09 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49384663
Ik vind jou zo'n bikkel dat je gewoon hele avonden gaat staan klussen hè?

Wordt ongetwijfeld prachtig!

Wij moeten deze zomer nog eens een klein paadje door de tuin aanleggen, dus ik kijk hier even mee
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49384971
haha . Had je dat gedacht ? drie jaar later !

Ben blij te lezen dat wij niet de enigen zijn die wat uitlopen ! in de planning.
Had je/jullie dit huis dan al ? MP.
pi_49385404
We hebben dit jaar in september 5 jaar de sleutel.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:55:03 #145
65960 sanger
pi_49391185
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:19 schreef Marsepein het volgende:
Heb je jezelf dan ooit een deadline gesteld
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 13:56:18 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_49399933
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:19 schreef Marsepein het volgende:
Denk je dat in de bouw deadlines wel gehaald worden dan ?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:50:34 #147
84046 dscx
Bite me...
pi_49409462
Volgens mij hebben we dezelfde tegels in de badkamer.. 60*60, bruin met een onwijs vreemde veeg (zilver / goud) erin toevallig?

Stoer project trouwens, maarre.. ben je nu na 5 jaar (?) al bijna klaar?
pi_49410373
Ja, tegels hebben een 'mettalic look', ze zijn er in zilver en roest als ik me niet vergis. Portugees merk dacht ik.

En het eind met het huis is in zicht hoor. Ik wist van te voren dat het een multijarenplan werd. Van de 5 jaar heb ik ws effectief maar 3 geklust. Regelmatig vakantie, getrouwd en zo nu en dan een paar maanden niets gedaan. Verder ben ik voor mijn werk regelmatig weg waardoor er doordeweeks weinig tot niets gebeurt. In het weekend klus ik meestal 1 tot 1,5 dag. Verder doe ik alles zelf (Behalve de badkamer daar heb ik hulp gehad) en zit ik vol ideeen. Ik zoek alles op op internet, ben veel in K&W e.d.

Kortom, ik heb een leven buiten het klussen om
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:20:43 #149
65960 sanger
pi_49412635
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:20 schreef Marsepein het volgende:

Kortom, ik heb een leven buiten het klussen om
En zo hoort het
pi_49416663
Joh, je hoeft je niet te verantwoorden !

Kwas opgelucht en vond het grappig om te lezen. dat je jaren intvoren al een paar kuub zand hebt geregeld.
Verder heb ik je klusperikelen gevolgd en bewonder wat je er allemaal hebt geklusd en tot stand gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')