quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:Over die platen twijfel ik ook nog, je zou ermee voorkomen dat je rijsporen krijgt in het grind. Niet omdat het verzakt, maar omdat je met de wielen het grind opzij duwt. Omdat je altijd over hetzelfde stukje grind rijdt.
Verder moet er echt worden afgegraven, die laag met koolas is zo baggervet en dicht en vast gereden dat er totaal geen afwatering is. Mijn grondwater staat vaak weken lang boven het grind ipv onder de grond.
Ik wil trouwens nog iets van verlichting langs het paadje langs de auto's, en langs de schutting. Dus daar moeten ook voorzieningen voor gemaakt worden.
Is het dan niet mogelijk( informeer bij gemeente eens) Dat je op zij van de oprit een soort van opvang maakt waar het water wat anders boven blijft, inzakt en afgevoerd wordt naar het riool.
Als je de toplaag waar het grind opligt met een waterdicht doek iets schuin legt, loopt het water naar deze afvoer. Er komt dan geen water door maar het loopt/sijpelt er wel vanaf.
Of de oprit iets hoger maken dan de border, met afloop naar de border.
Denk je ook aan de kosten van afvoer, als je die koolas wil afvoeren.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je die koolas lag hebt afgevoerd en dan PUIN (stenen pannen beton)
daarvoor in de plaats dan zoals je dat al eerder hebt aangegeven met zand en cement(gemengd) daar tussen.
Maar dan zou ik voorlaleer je dat zand en cement er tussen gooit eerst een zware truck/tractor eroverheen laten rijden.
Dan zand en cement aansmeren, doek schuin af laten lopen en dan grind.
En ja, informeer eens bij andere buurtbewoners.