Zo beter?quote:
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:21 schreef Burbo het volgende:
tvp
Ander topic!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:38 schreef boneyard het volgende:
spykerf1!
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:26 schreef Atreidez het volgende:
Als een blauwe t mag, dan mag ik t ook ... dus, tvp
Bronquote:Wordt GP Turkije geschrapt na podiumincident?
De organisatie van de Grand Prix van Turkije moet met grote vrezen vrezen dat de Formule 1-race nabij Istanboel in groot gevaar is. De race, of beter: het schrappen daarvan, wordt in steeds meer kringen opgevat als een mogelijke straf voor het podiumincident dat zich afgelopen zondag voordeed tijdens de editie van dit jaar.
Daar reikte niet een lid van de Turkse regering, maar de president van Noord-Cyprus de beker uit aan Felipe Massa. Nu is een dergelijke politieke provocatie al reden om een straf uit te delen, maar vanuit Turkije is naderhand enkel aangegeven dat "Cyprus een zaak van nationaal belang is dat onder de aandacht moet komen." Een dergelijke opvatting is opgevat als het misbruiken van het sportevenement voor een politiek protest, wordt algemeen geoordeeld.
Het lijkt onmiskenbaar dat ook de FIA inziet dat de actie van afgelopen zondag niet onbestraft kan blijven. Maakte de bond dinsdag nog bekend dat het de zaak-Ali Tabat in onderzoek zal hebben, vandaag maakte de internationale bond bekend dat de Turkse automobielfederatie TOFSED zich 19 september in Parijs moet melden voor een buitengewone zitting van de World Motorsport Council. Dit is de raad die over alle lopende zaken beslist.
Het feit dat niet de organisatie van de race, maar de bond zich moet verantwoorden in Parijs kan erop duiden dat de FIA van zins is een royement of schorsing van de bond op te leggen wanneer het vermoeden van de bond juist blijkt te zijn. Bij een royement of schorsing is het de bond niet toegestaan door de FIA ondersteunde kampioenschappen als Formule 1, WTCC of Karting te houden. Anders gezegd: mocht dit bewaarheid worden, dan verdwijnt de Turkse GP in ieder geval van de 2007-kalender, mogelijk langer.
In het kort moet de Turkse bond verantwoorden waarom het het evenement heeft gebruikt om een politiek statement te maken. Dat is in strijd met Artikel 1, dat stelt dat neutraliteit in alle vormen gewaarborgd moet zijn. Daarnaast heeft het als eerder gemeld ook de podiumceremonie zelf verstoord door een persona non grata op te voeren. De laatste keren dat dat artikel werd overtreden werden er zware straffen uitgedeeld.
Het voorbeeld dat het dichtst in de buurt komt is dat van de Jereziaanse burgemeester, die tijdens de roemruchte GP van Europa plots het podium opkwam. Voor dit 'vergrijp' is Jerez voor altijd uitgesloten van het houden van een Formule 1-race. Er wordt tegenwoordig enkel nog getest in de wintermaanden op het circuit in Andalusië. Een zelfde, of zwaardere, straf lijkt voor Turkije niet ondenkbaar.
Andere critici zetten echter ook vraagtekens bij de rol van de FIA zelf. Deze greep zaterdagavond namelijk niet in toen nog niet duidelijk was welke persoon de volgende dag de beker aan de winnaar zou uitreiken. Ook is het opmerkelijk dat geen enkele official van de bond de identiteit van de uitreiker niet gecheckt heeft.
Dat de Turkse bond echter een zware straf boven het hoofd hangt voor het misbruik van de Grand Prix van Turkije lijkt zeker. Welke straf dit is zal pas in oktober bekendgemaakt worden. Tot dat moment zullen ook geruchten over deze zaak belanden in een apart silly season: dat van de 2007-kalender.
bronquote:Monteiro: "Ik blijf vrijwel zeker bij Midland"
01 september 2006
Tiago Monteiro rijdt vrijwel zeker ook volgend jaar voor Midland. Dat schrijft de Portugees in zijn nieuwe column op F1Racing.nl. Volgens hem is het allemaal bijna rond en wil het team zoveel mogelijk de mensen die dit jaar samenwerkten, volgend jaar bij elkaar houden. Monteiro zegt ook te verwachten dat Christijan Albers blijft.
"Ik zie geen reden om van team te veranderen," schrijft Monteiro in zijn column, die volgende week te lezen is op deze site. "Alles is op dit punt onder controle. Mijn management maakt nu de contracten rond. Het is vrijwel zeker dat ik hier volgend jaar rij. Het is goed om met dezelfde mensen door te werken. Ik denk dat Christijan ook blijft. Het zou goed zijn. We kennen elkaar nu al en we jagen elkaar het hele jaar op. Dat zal in 2007 niet anders zijn en dat is wat het team wil."
"Zowel Alex Schnaider of de mogelijke nieuwe eigenaars willen het team behouden. Mijn management heeft met beide partijen gesproken."
Daarom is mijn stiekume hoop dat ie toch teamgenoot van Chris wordt, Hamilton is nu al een gewaardeerde gast binnen de paddock en als Chris hem nu eens met een grote regelmaat kan verslaan.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:53 schreef Atreidez het volgende:
Jagen elkaar op ? Albers jaagt hem op ja, en dan tikt hij Albers eraf
En Hamilton, gezien die 2e race in turkije van de GP2, die gaat gewoon gelijk naar een topteam toe
quote:
Het lijkt me vrij zeker dat Hamilton gewoon naar McLaren gaat....quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Ik hoop toch stiekum op een betere coureur als TM. Laat Hamilton maar in de 2e wagen komen.
CA heeft inmiddels bewezen met TM geen moeite te hebben.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Ik hoop toch stiekum op een betere coureur als TM. Laat Hamilton maar in de 2e wagen komen.
CA heeft inmiddels bewezen met TM geen moeite te hebben.
Ja das inderdaad k*t dat deed Stoddart eind vorig jaar netter, anders had Torro Roso nu Double Dutch gehadquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]lekker, je team waarschijnlijk verkopen maar wel alvast rijders vastleggen voor volgend jaar.
Zegt ook wel iets over hoe ver die onderhandelingen over de verkoop nu werkelijk zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]lekker, je team waarschijnlijk verkopen maar wel alvast rijders vastleggen voor volgend jaar.
Wacht effe.... TM zegt akkoord te zijn met Midland. Albers zegt alleen een stoieltje te hebben, nog niet zeker dat het Midland is. Tenminste, dat is niet verteld.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Beide zeggen ze een principe accoord te hebben dus zal wel zo goed als rond zijn!
quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:05 schreef Spooky4u het volgende:
Juist, zolang ze niet als bevestigde coureurs in het sillyseason topic staan geloof ik nog niets.
Geen idee, misschien omdat ik zaterdag om 15.00 in het vliegtuig zitquote:
Wat zit je dan trouwens te miepen over de OP van Monza. die kun je net zogoed zelf nog maken, toch?quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen idee, misschien omdat ik zaterdag om 15.00 in het vliegtuig zit
not in your wildest dreams...quote:Op woensdag 6 september 2006 11:51 schreef THCees het volgende:
nee man zie liever Giedo van der Garde als 2e bij mcLaren
Zoals je het verteld lijkt het me een grotere waarschijnlijkheid dat de pechduivel gewoon meeverhuisdquote:Op woensdag 6 september 2006 11:59 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
not in your wildest dreams...
Volgens Bild zou Schumacher dus zondag gaan aankondigen na dit seizoen achter de geraniae te gaan zitten. Ik hoop het... tijd voor een New Era in de F1!
We moeten echter het vacuum dat hij achter zal laten niet onderschatten. Ik denk dat het een tijd zal duren voor alles en iedereen weer op zijn plek zal zijn gevallen nadat Schumi het veld heeft geruimd.
Raikkonen dan dus op zijn plaats in de Ferrari, maar nu ook Brawn zijn Sabbatical heeft aangekondigd na dit seizoen, zal Ferrari ook wel weer ff stuurloos zijn. Het Golden Team valt uiteen... laat Kimi zijn pechduivel maar in de McLaren achterlaten, iig!![]()
Wat denken jullie daarvan?
This is it. Kimi gaat waarschijnlijk naar Ferrari. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij McLaren blijft.quote:Kovalainen replaces Alonso
06 September 2006
Having confirmed Giancarlo Fisichella as a 2007 race driver last June, Renault announced this morning that current test driver Heikki Kovalainen, 24, will race alongside him in 2007.
Kovalainen has completed over 28,000 km of testing for Renault since 2004, and was runner up in the GP2 Series in 2005.
"I am thrilled to get the opportunity to race with a world champion team like Renault," said Kovalainen. "I have been a member of the Renault Driver Development programme since 2002, when I had the distant ambition of one day becoming an F1 driver. It is a fantastic feeling to have finally achieved that. My two seasons testing for the team, as well as my time in GP2, have allowed me to build my technical knowledge and to understand what it takes to win in Formula 1."
"I have also had the opportunity to show the team what I can do, and it is a great motivation to know that they believe in me," he added. "It will be a fantastic feeling to line up on the grid in Melbourne, but that is still a long way off. At the moment, I am totally focused on helping Renault win the 2006 championship."
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:09 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zoals je het verteld lijkt het me een grotere waarschijnlijkheid dat de pechduivel gewoon meeverhuisd
(Y)quote:Op woensdag 6 september 2006 12:26 schreef Spooky4u het volgende:
Verder in [F1] Silly season 2007. De geruchten en feiten!
Dit is natuurlijk nog alleem maar speculatie.
Omdat hij ook weleens kampioen wil worden.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:24 schreef -Hans- het volgende:
Kimi naar de ' rooien ' aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah why?!![]()
Met welke reden?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:04 schreef Fir3fly het volgende:
Het begint erop te lijken dat ik volgend jaar de Formule 1 maar laat varen.
Raikkonen bij Ferrari, the horror!quote:
ahaha tja ik zou het ook zonde vinden van die gozer maar verder boeit het me weinigquote:Op woensdag 6 september 2006 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Raikkonen bij Ferrari, the horror!
Toch jammer. Ik mag 'm niet net als vele van zijn (ex-)collega's maar het blijft een sportman in hart en nieren. En zijn prestaties spreken voor zich.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:59 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
not in your wildest dreams...
Volgens Bild zou Schumacher dus zondag gaan aankondigen na dit seizoen achter de geraniae te gaan zitten. Ik hoop het... tijd voor een New Era in de F1!
Mwoah. In het mindere seizoen vorig jaar is hij ook een tijdje weggeweest. Ross Brawn heeft chronische rugproblemen. En zeg nooit nooit; Patrick Head verschijnt ook weer regelmatig bij Williams in de box en aan de pitwall.quote:...
maar nu ook Brawn zijn Sabbatical heeft aangekondigd na dit seizoen, zal Ferrari ook wel weer ff stuurloos zijn.
...
Zonde van Ferrari zou je bedoelen. Die kerel kan helemaal niet rijdenquote:Op woensdag 6 september 2006 21:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ahaha tja ik zou het ook zonde vinden van die gozer maar verder boeit het me weinig
Ik denk dat hij inderdaad wel eens een auto wil hebben waar hij kampioen mee kan worden. Bij McLaren is het altijd net niet. Of ze hebben een snelle wagen en ontbreekt het aan de betrouwbaarheid of ze hebben een aardig betrouwbare wagen (zoals nu), echter is dan de snelheid weer niet in orde.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Omdat hij ook weleens kampioen wil worden.![]()
Bij McLaren is het de laatste jaren telkens net niet. Er is altijd wel iets daar waardoor het daar niet wil lukken. Ligt het een keer niet aan de betrouwbaarheid, dan ligt het wel weer aan de snelheid die ze tekort komen. Waar het huidige seizoen en vorig seizoen wel vrij goede voorbeelden zijn. En ik kan me voorstellen dat Kimi het daar nu wel een keer mee heeft gehad. Al schijnt het ook te helpen dat de verhoudingen met Ron Dennis niet meer zo goed zijn.
bronquote:Midland in 2007 met Ferrari motoren?
Nog steeds is onduidelijk met welke motoren het Midland team, dat nog steeds met Michiel Mol in onderhandeling is over een eventuele verkoop, in 2007 aan de start zal staan. De afgelopen weken werd bekend dat de Nederlandse sportwagen fabrikant Spyker interesse heeft in een overname van MF1 Racing. Volgens vandaag bekend gemaakte informatie van Auto, Motor & Sport zou Spyker topman Victor Muller contact hebben gezocht met Jean Todt, om te onderhandelen over het leveren van motoren.
Saillant detail is dat Muller nu al contact heeft gezocht met Ferrari, nog voordat überhaupt duidelijk is of de overname van Midland door Spyker door zal gaan. Mocht Ferrari toestemmen dan kan dit ertoe leiden dat, afhankelijk van de motorensituatie bij Red Bull Racing, waarvan wordt verwacht dat RBR eventueel met Renault motoren zal verschijnen en zusterteam STR overstapt naar de Ferrari krachrbron, drie teams met Ferrari motoren zullen rijden. Voor Cosworth zou een eventuele overeenkomst tussen MF1 Racing/ Spyker en Ferrari in een uiterst negatief effect resulteren. Mochten Ferrari en MF1 Racing tot een overeenkomst komen dan zijn alle teams voorzien van motoren en staat Cosworth voor volgend seizoen met lege handen.
Kimi heeft geen andere keuze. In potentie is hij een wereldkampioen. Dat weten ze bij McLaren, bij Ferrari, bij Renault en bij alle andere teams. Maar dan moet het 'package' wel kloppen. Daar heeft het nogal aan ontbroken bij McLaren de afgelopen jaren, naast de pure pech uiteraard.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
...
Als Kimi naar Ferrari gaat dan kan ik dat wel begrijpen, ook omdat Todt erg van hem gecharmeerd is. Maar ik zou het wel jammer vinden want ik heb bar weinig met Ferrari.
Hier heb ik weinig aan toe te voegen.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Kimi heeft geen andere keuze. In potentie is hij een wereldkampioen. Dat weten ze bij McLaren, bij Ferrari, bij Renault en bij alle andere teams. Maar dan moet het 'package' wel kloppen. Daar heeft het nogal aan ontbroken bij McLaren de afgelopen jaren, naast de pure pech uiteraard.
Ik hoop en verwacht dat Kimi het goed gaat doen bij Ferrari.
Ken je het fenomeen feestweek? Daar kom ik nu net van, en die duurt tot zaterdag. Ik zit dus niet echt nuhter in het vliegtuig enzo.....quote:Op woensdag 6 september 2006 08:10 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Wat zit je dan trouwens te miepen over de OP van Monza. die kun je net zogoed zelf nog maken, toch?
Aaaahaaaaa, nou ok! Komt ie zo dan hoor!quote:Op donderdag 7 september 2006 03:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Ken je het fenomeen feestweek? Daar kom ik nu net van, en die duurt tot zaterdag. Ik zit dus niet echt nuhter in het vliegtuig enzo.....
Het is nog even wachten op de def. bevestiging maar een Nederlands F1-team is weer een stap(je) dichterbij gekomen.quote:MF1Racing is verkocht aan het M-consortium van Michiel Mol. Dit kan F1Racing.nl exclusief onthullen. Aankomend weekend zal de deal in Monza bekend worden gemaakt. Wat de precieze rol van Spyker in het geheel is, zal ook in het weekend duidelijk worden.
Al maanden waren er onderhandelingen tussen Michiel Mol en Midland. Even leek het te lang te duren, maar toch is er een overeenkomst gesloten. Hoe het team er precies uitgaat zien, zal in Monza bekend worden. Feit is wel dat er voor het eerst een Nederlander eigenaar is van een F1-team.
F1 Racing
Voorlopig blijven het nog geruchten zo te lezen....quote:Op donderdag 7 september 2006 13:57 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het is nog even wachten op de def. bevestiging maar een Nederlands F1-team is weer een stap(je) dichterbij gekomen.
Was het niet f1racing.nl die melde dat Robert Doornbos in Monaco in de Red Bull zou rijden? Was volgens hen ook allemaal in kannen kruiken. Ik wacht het rustig af...quote:Op donderdag 7 september 2006 13:57 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het is nog even wachten op de def. bevestiging maar een Nederlands F1-team is weer een stap(je) dichterbij gekomen.
inderdaad, dat zat ik ook te bedenken...quote:Op donderdag 7 september 2006 14:50 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Was het niet f1racing.nl die melde dat Robert Doornbos in Monaco in de Red Bull zou rijden? Was volgens hen ook allemaal in kannen kruiken. Ik wacht het rustig af...![]()
Ik neem sowieso geen enkele Nederlandse F1 site serieus.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
inderdaad, dat zat ik ook te bedenken...
voordien dacht ik altijd van f1racing.nl dat het wel een betrouwbare bron was, maar door dit voorval ben ik toch wat sceptisch geworden... dit nieuws nog maar even niet voor de waarheid aannemen dus.
maar dat is toen op het laatste moment toch afgeblazen ik heb namelijk het hele verhaald gehoordquote:Op donderdag 7 september 2006 14:50 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Was het niet f1racing.nl die melde dat Robert Doornbos in Monaco in de Red Bull zou rijden? Was volgens hen ook allemaal in kannen kruiken. Ik wacht het rustig af...![]()
nee, daar is door alle betrokken partijen furieus ontkennend op gereageerd, waarna f1racing.nl maar snel deed of er nooit iets gezegd was...quote:Op donderdag 7 september 2006 23:41 schreef WEST het volgende:
[..]
maar dat is toen op het laatste moment toch afgeblazen ik heb namelijk het hele verhaald gehoord
![]()
tuurlijk is dat ontkent, dat hebben ze besloten om dat te doen nadat F1racing het bekend maakte. en jij weet dat natuurlijk zo goedquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
nee, daar is door alle betrokken partijen furieus ontkennend op gereageerd, waarna f1racing.nl maar snel deed of er nooit iets gezegd was...![]()
Bronquote:MF1 belegt persconferentie voor 19:00
Midland heeft zojuist bekendgemaakt dat het voor vanavond 19:00 een persconferentie belegt waarin het zal aankondigen dat het zijn renstal verkoopt aan Michiel Mol, leider van het zogenaamde M-consortium.
Het is voor het eerst dat een interne partij bevestigt dat de deal rond is. Later vandaag daarom meer details over het al dan niet rondkomen van de motorendeal en het mogelijke overstappen van verschillend technisch personeel.
Rond de verkoop circuleerden al een aantal dagen verschillende geruchten dat de renstal inmiddels al verkocht zou zijn. dat was tot hedenochtend nog niet zo: Michiel Mol verklaarde in gesprek met autosport.com dat ook vandaag nog afrondende gesprekken moesten worden gevoerd.
Het nieuws komt echter niet als een grote verrassing, al langer was zo goed als zeker dat de verkoop daadwerkelijk plaats zou gaan vinden. De vraag was enkel wanneer de bekendmaking zou zijn. Dit lijkt nu naar alle waarschijnlijkheid zaterdagavond te worden.
Wishful thinking?quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:03 schreef roelofjan het volgende:
Misschien is Schumi ook wel toe aan een nieuwe uitdaging... hij neemt Ferrari gewoon motoren mee en gaat voor Spyker F1 rijden.
En aangezien hij toch niet weet wat 'ie met z'n geld moet doen steekt 'ie ook even 200 miljoen in Spyker.
Wishful thinking part II?quote:Vervolgens wordt 'ie natuurlijk helemaal zoek gereden door Albers en neemt Schumi over een jaar gedesillussioneerd afscheid van de F1...
bronquote:Gascoyne bijna rond met Midland F1'
Indien het M-consortium er in weet te slagen om MF1 Racing over te nemen van de Canadees Alex Shnaider, dan weet het wellicht twee vliegen in een klap te slaan. Naast de intrede in de Formule 1 zal het team niet lang meer hoeven te zoeken naar een ervaren en zeer succesvol ontwerper. Mike Cascoyne zou op het punt staan een contract te tekenen bij de nu nog Russische Midland-renstal, zo onthult Autosport.com.
Aanvankelijk zou de Brit dit seizoen werkzaam zijn voor het team van Toyota, maar beide wegen scheidden zich na afloop van de Autralische Grand Prix. Gascoyne kon zich niet vinden in de toekomstplannen van de Japanners aangaande de ontwikkeling van technische onderdelen aan de auto. Sindsdien zit de ontwerper werkloos thuis, daar een contract met Toyota hem verbood voor iemand anders werkzaam te zijn.
Aan het einde van oktober zal het contract van Cascoyne weer vrij zijn, waardoor de Brit nu zinspeelt op een overeenkomst bij Midland. Hoewel er nog geen definitieve overeenkomst beklonken is melden verschillende bronnen al dat de gesprekken in een vergevorderd stadium zouden zijn. De reden dat er nog niets getekend is lijkt de toekomst van de renstal te zijn, geld zou het probleem niet zijn.
Juist de toekomst van de Russische renstal is de laatste tijd onderwerp van gesprek in het Formule 1-paddock. Michiel Mol, internetondernemer en gepassioneerd autosportliefhebber, onderhandelt momenteel met Alex Shnaider over een overname van diens renstal. Beide partijen bevestigen vergevorderde gesprekken maar ontkennen dat er al sprake zou zijn van een contract, zoals gisteren door F1Racing.net de wereld in werd geholpen.
Met de overname zou ook het Nederlandse Spyker gemoeid zijn, welke op haar beurt al weer gelinkt wordt aan Ferrari-motoren. Het M-consortium lijkt, ook al is het niet zeker van deelname in 2007, al druk doende de organisatie voor komend seizoen op papier te zetten. Naar verluidt zal Gascoyne dan ook willen wachten met zijn besluit totdat zeker is dat de Nederlanders de scepter zullen zwaaien binnen het in Silverstone gelegerde team.
Indien de inmiddels allang verwachte overname uiteindelijk toch nog afketst, komt zowel het plaatje voor Gascoyne als voor MF1 Racing er heel anders uit te zien. Van een levering van Ferrari-motoren zou geen sprake meer zijn, waardoor Cosworth de vervanger wordt van de huidige Toyota-krachtbronnen. Het team houdt echter de kaken stijf op elkaar: “Indien we wat te melden hebben dan horen jullie dat vanzelf”, laat de renstal weten bij monde van teambaas Colin Kolles.
Wacht nou maar af...quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Wishful thinking?![]()
[..]
Wishful thinking part II?![]()
Zal ik zeker doen!quote:
Het is dus blijkbaar uitgesteld.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is al zeven uur geweest...
En ik zit een site of veertig te f5-en voor Midland nieuws... gerucht is wel dat het team per direct zal worden omgedoopt naar Spyker MF1.
Bronquote:Persbericht Midland uitgesteld
Het beloofde persbericht van Midland is uitgesteld. Het team gaf vanmiddag aan dat om 19:00 uur vanavond een persbericht uitgevaardigd zou worden met daarin de bekendmaking van de overname van het team. Nu is gebleken dat dat bericht later zal komen.
Een woordvoerder van MidlandF1 zei tegenover F1Racing.nl: "Het persbericht is helaas tot nader order uitgesteld. We hopen later vanavond alsnog met het nieuws te komen."
Hé, F1racing, waarom dat dan?quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het is dus blijkbaar uitgesteld.
[..]
Bron
quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:30 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hé, F1racing, waarom dat dan?
Het was een paar dagen geleden allemaal toch al rond?
dat valt echt wel mee, ik heb sites gezien die veel meer roddels plaatsen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:05 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
f1racing.nl is echt de prive/story onder de f1-nieuws-sites
quote:Midland maakt verkoop aan Spyker bekend
10 september 2006
Midland heeft officieel de verkoop van het Formule 1-team bekendgemaakt. Midland kondigde de deal door middel van een persbericht aan. Officieel heeft Spyker alle aandelen gekocht. Het is echter Michiel Mol die de hele constructie mogelijk heeft gemaakt.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129484 en Sportnetwork
En Mike Gascoyne komt het team per 1 november versterken.quote:Op zondag 10 september 2006 00:17 schreef -Hans- het volgende:
De kogel is door de kerk! Midland is gekocht door Spyker!!!!!
[..]
Formule1-RaceReport & Racefreaksquote:Ontwerper Mike Gascoyne komt per 1 november de formatie versterken als technisch directeur. Gascoyne vertrok begin dit jaar bij Toyota. Eerder werkte hij voor Jordan en Renault.
nee volgend jaar pasquote:Op zondag 10 september 2006 10:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rijden ze vanaf nu dan ook al onder de Nederlandse vlag?
Ik zie de geruchten alweer op gang komen op het Verstappen forum
Is wel een typetje (niet de makkelijkste), echter wel iemand met een boel kennis! Volgens deze site zou Klien in de race zijn voor een stoeltje bij Spyker. Verstappen (heeft overigens al wel getekend bij A1) en Albers in 1 team lijkt mij super! Doornbos en Albers zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op zondag 10 september 2006 09:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Mike Gascoyne komt het team per 1 november versterken.
[..]
Formule1-RaceReport & Racefreaks
is albers eigenlijk al zeker voor volgend jaar?quote:Op zondag 10 september 2006 13:55 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Is wel een typetje (niet de makkelijkste), echter wel iemand met een boel kennis! Volgens deze site zou Klien in de race zijn voor een stoeltje bij Spyker. Verstappen (heeft overigens al wel getekend bij A1) en Albers in 1 team lijkt mij super! Doornbos en Albers zie ik niet zo snel gebeuren.
Maar misschien wordt het wel Klien en Albers.
Nee, hij heeft ergens getekend, maar waar? Tis verdacht dat hij vandaag bij de Spyker presentatie niet wat triomfantelijker was. Hij maakt het 8 oktober bekend in Suzuka. Toch Super Aguri?quote:Op zondag 10 september 2006 21:08 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
is albers eigenlijk al zeker voor volgend jaar?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54434quote:By Jonathan Noble Sunday, September 10th 2006, 18:30 GMT
Austrian Christian Klien will not see out the 2007 season with the Red Bull Racing team, autosport.com has learned.
Klien, who will be replaced by Mark Webber at the team next year, will not race in the final three races of the season, sources have confirmed.
The team's third driver Robert Doornbos will race alongside David Coulthard until the end of the season.
An official announcement is expected this week.
Red Bull had decided not to renew Klien's contract for next season, and the Austrian also turned down an offer from the energy drinks company to drive in the Champ Car series in 2007.
Klien said he intends to stay involved in Formula One and claimed he was in talks with a few teams over a drive for the 2007 season.
dat zou gaaf zijn!!!quote:Op zondag 10 september 2006 21:15 schreef sjakie007 het volgende:
En Doornbos vervangt Klien vanaf de volgende race.
Doornbos to replace Klien from China
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54434
Dat vergroot wel weer de kans voor Doornbos bij Spyker dan, want ik neem aan dat die wel 1 Nederlander willenquote:Op zondag 10 september 2006 21:18 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
dat zou gaaf zijn!!!
En albers naar super aguri zou om te janken zijn![]()
ik zie liever doornbos bij RBR en Albers bij Spykerquote:Op zondag 10 september 2006 21:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vergroot wel weer de kans voor Doornbos bij Spyker dan, want ik neem aan dat die wel 1 Nederlander willen
Maar dat zal problematisch worden, aangezien de matige Webber al getekend heeft voor volgend seizoen.quote:Op zondag 10 september 2006 21:44 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ik zie liever doornbos bij RBR en Albers bij Spyker
misschien stopt coultard er ook wel spontaan mee :-pquote:Op zondag 10 september 2006 21:46 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar dat zal problematisch worden, aangezien de matige Webber al getekend heeft voor volgend seizoen.
nee Coulthard moet eerst wereldkampioen wordenquote:Op zondag 10 september 2006 21:47 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
misschien stopt coultard er ook wel spontaan mee :-p
quote:Op zondag 10 september 2006 21:53 schreef WEST het volgende:
[..]
nee Coulthard moet eerst wereldkampioen worden![]()
Ik zie inderdaad maar weinig berichten of geruchten van autosport.com die niet kloppen... beter dan F1racing de laatste tijd. Maar ja, die zijn ook niet meer helemaal onpartijdig sinds ze aan F1-sponsoring doen.quote:Op zondag 10 september 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
autosport.com is meestal wel betrouwbaar.
mja misschien kan hij nog wat leuks laten zien.quote:Op zondag 10 september 2006 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad maar weinig berichten of geruchten van autosport.com die niet kloppen... beter dan F1racing de laatste tijd. Maar ja, die zijn ook niet meer helemaal onpartijdig sinds ze aan F1-sponsoring doen.
Ik zou het een mooie zet vinden voor Doornbos, kan hij RBR even laten zien wat ze volgend jaar mislopen.
ok 1 fout heeft F1racing gemaakt maar om daar nu op afgerekend te worden? 8 jaar werd er juiste informatie gegeven. jij maakt ook fouten bij fok sport maakt jou dat een mindere schrijver?quote:Op zondag 10 september 2006 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad maar weinig berichten of geruchten van autosport.com die niet kloppen... beter dan F1racing de laatste tijd. Maar ja, die zijn ook niet meer helemaal onpartijdig sinds ze aan F1-sponsoring doen.
Ik zou het een mooie zet vinden voor Doornbos, kan hij RBR even laten zien wat ze volgend jaar mislopen.
Ik reken F1racing niet af op 1 fout en ik schrijf die site ook niet af. En ja, ik maak uiteraard ook fouten, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven en ze aan te wijzen. Het valt me alleen op dat ze de laatste tijd wat... hoe zal ik het zeggen... losser omgaan met onbevestigde geruchten. Dat zorgt ervoor dat ik wat sceptischer naar F1racing kijk als bron.quote:Op zondag 10 september 2006 22:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ok 1 fout heeft F1racing gemaakt maar om daar nu op afgerekend te worden? 8 jaar werd er juiste informatie gegeven. jij maakt ook fouten bij fok sport maakt jou dat een mindere schrijver?
Hij zal toch wel langzamerhand gaan smelten tot een Ferraricoureur. Althans, dat is wel de bedoeling.quote:Op zondag 10 september 2006 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
Tot 2009 maar liefst? Bah, drie jaar lang een ijskonijn in een rode auto
t/m 2008 moet het zijn, het is dus een 2-jarig contract.quote:Op zondag 10 september 2006 22:46 schreef HPoi het volgende:
Toch vreemd dat ze Massa steeds een 1 jarig contract geven... Maarja, misschien wil Massa dat zelf wel.
Ik denk toch dat ik nooit fan van hem zal worden. Eigenlijk hoop ik het wel, Ferrari-fan als ik benquote:Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hij zal toch wel langzamerhand gaan smelten tot een Ferraricoureur. Althans, dat is wel de bedoeling.
inderdaad, zoals hij zich nu gedraagd kan niet bij Ferrari. Ik zie hem al op al die media evenementen zo mompelend half engels haspelend kuttenquote:Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hij zal toch wel langzamerhand gaan smelten tot een Ferraricoureur. Althans, dat is wel de bedoeling.
prachtig tis nu officieelquote:Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.
Doornbos zei over zijn promotie: "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden! Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix weekenden. Dit is dus niet onopgemerkt gebleven. Graag wil ik dan ook iedereen binnen Red Bull onwijs bedanken voor deze kans. Ik ben er zowel mentaal als fysiek honderd procent klaar voor en ben enorm gemotiveerd om in de aankomende drie races maximaal te presteren voor Red Bull Racing!"
Teambaas Christian Horner: "In aansluiting op Christian's recente beslissing, hebben we hem uit zijn contract vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière. Nadat hij dit jaar een solide job voor ons heeft gedaan in de derde wagen en al acht Grand Prix heeft bestreden, is Robert onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing."
Bron: F1racing.nl
Haal je icoon eens uit die beveilige dir...quote:Op zondag 10 september 2006 22:51 schreef -Hans- het volgende:
[..]
t/m 2008 moet het zijn, het is dus een 2-jarig contract.
De server was tussen 11:16 / 11:18 net bezig met opstarten, vandaar dat je waarschijnlijk even een inlogscherm kreeg te zien. Sorry voor de "overlast".quote:Op maandag 11 september 2006 11:16 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Haal je icoon eens uit die beveilige dir...
inderdaad zeg er hoeft maar iets stuk te gaan en die kut friezen zijn het weerquote:
http://www.renaultf1.com/en/team/people//index.php?news=tcm:3-50843quote:Flavio Briatore clarifies media reporting of remarks.
In the wake of media reports of certain remarks made by Flavio Briatore while commenting on the penalty applied to Fernando Alonso following yesterday’s Italian Grand Prix qualifying session, Mr Briatore wishes to make the following clarification:
“These comments which have been attributed to me in the press today have been completely taken out of context,” he commented. “A jokey remark has been turned into something it was not intended to be. I have every confidence in the governance of our sport and look forward to our team fighting and winning the Formula One World Championship this season
quote:Voormalig Red Bull-coureur Christian Klien zal in het laatste deel van het seizoen mogelijk de rol van vrijdagrijder bij Spyker MF1 kunnen krijgen. Dat heeft teambaas Colin Kolles aan F1Racing.nl laten weten.
F1 Racing
Volgend jaar? Hij gaat binnenkort wat testen, verder is er eigenlijk nog niets bekend...quote:Op maandag 11 september 2006 14:36 schreef Bolter het volgende:
Laat dan die Valles rijden, iig alvast wat ervaring voor volgend jaar. Is deze Adrian trouwens dezelfde als die in die Discovery/NGC-docu over psychologie rondom racen? (Met liuzzi enzo)
Persoonlijk zou ik echt voor Klien gaan, ook vanwege zijn race/test ervaring.quote:Op maandag 11 september 2006 16:30 schreef Rory78 het volgende:
Maar wat heeft Valles nou daadwerkelijk laten zien, dat hij de voorkeur verdient boven Klien (die Midland met zijn ervaring best wel eens heel veel waardevolle data zou kunnen opleveren voor de eindsprint naar misschien nog een enkel puntje om Toro Rosso te equalizeren)?
Nekschot voor Alonso S.v.p.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:05 schreef THCees het volgende:
Alonso sabelt Schumacher neer:
Fernando Alonso heeft in een gesprek met de Spaanse radiozender Marca genadeloos uitgehaald naar zijn Duitse rivaal Michael Schumacher: "Zinedine Zidane neemt op een fraaiere wijze afscheid", sprak de Spanjaard, verwijzend naar de beruchte kopstoot van de Franse voetballer in zijn laatste officiële duel.
"Michael Schumacher is de meeste bestrafte en meest onsportieve coureur uit de geschiedenis van de Formule 1", sprak Alonso in reactie op het naderende afscheid van de Ferrari-kopman.
De relatie tussen het Renault-kamp (Alonso) en Ferrari bereikte afgelopen weekeinde een dieptepunt, toen Alonso vijf plekken werd teruggezet na een klacht van Ferrari-rijder Felipe Massa. De Braziliaan meende dat hij tijdens de kwalificatie werd gehinderd door de Spanjaard, ook al zat er tussen beide coureurs een gat van honderd meter. Massa klaagde over "vuile lucht" en overhandigde de wedstrijdcommissarissen data waaruit zou blijken dat de Ferrari inderdaad nadeel had ondervonden van Alonso.
Flavio Briatore
De teambaas van Renault, Flavio Briatore, reageerde woedend toen de straf werd uitgesproken: "Dit wereldkampioenschap is allang beslist achter de tafel", sprak de Italiaan. "We begrijpen hoe de zaken ervoor staan. Het is allemaal al besloten. De wereldtitel gaat naar Schumacher, en zo gebeurt het. Als je ziet wat er in de Formule 1 aan de hand is, moet ik slechts lachen om dat voetbalschandaal in de Serie A."
De internationale autosportfederatie FIA heeft inmiddels verklaard een onderzoek te doen naar de uitspraken van Briatore.
link
Raar dat dit stukje er niet bij zit;quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:44 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Nekschot voor Alonso S.v.p.
Doornbos![]()
![]()
![]()
![]()
Belachelijke opmerking; nekschot voor Alonsoquote:Toch had de Spaanse wereldkampioen niet enkel kritiek op de afscheidnemende Ferrari-rijder.
"Zijn onsportieve gedrag betekent niet dat hij niet de beste rijder is. Het is me een eer en genoegen geweest om tegen hem te racen". Waarna de Spanjaard rustig de tijd nam om nog eens zijn ongenoegen te uiten over de gebeurtenissen van het voorbije weekend in Monza.
Ik zal maar niets zeggen over een actie van schumacher waar hij keihard op genaaid werd. Of het 'sympathieke' gedrag van alonso richting bijv. doornbos (en maar zwaaien!)quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:55 schreef roelofjan het volgende:
Dat Ferrari is gaan klagen snap ik nog wel, er staat veel op het spel.
Maar Alonso is dan ook gewoon genaaid door de stewards dit weekend.
Als dat zo is dan is dat al helemaal schandalig. Ze moeten naar dat incident kijken, dat Alonso een paar races naar Doornbos zwaaide heeft er geen ene ruk mee te maken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:29 schreef BiMeWet het volgende:
Dit was dus iets met een druppel en emmer denk ik.
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...quote:Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald![]()
inderdaad, prachtig om te zien. Vooral dat gefrustreerde hoofd van Alonsoquote:Op woensdag 13 september 2006 02:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...
Wat heeft hij uitgehaald dan?quote:Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald![]()
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone omquote:Bij Renault wil niemand meer spreken over het vermeende illegale bewerken van de Bridgestone banden, maar het thema ligt nog steeds op tafel. Met hun kritische uitspraken over de Formule 1, de kennelijke voorkeur voor Michael Schumacher en Ferrari en het gebruik van illegale middelen begaven Flavio Briatore en Fernando Alonso zich op dun ijs. Dat hebben de Fransen nu erkend en men stuurde een toelichtend perscommuniqué rond.
In dit perscommuniqué is te lezen dat de uitspraken van Briatore verkeerd zijn geïnterpreteerd en als grap gezien hadden moeten worden. Bovendien ging de Italiaan tijdens een interview met Reuters, dat zelfs door het team van Renault op hun eigen internetsite werd gepubliceerd, op de ‘slijmbaltoer’ met de FIA. Alleen Fernando Alonso bleef hardnekkig en nam Schumacher en de FIA nogmaals onder vuur. Maar daar heeft het team van Renault nu een einde aan gemaakt. Volgens een bericht van het Spaanse AS heeft Renault de Spanjaard “gemuilkorfd”, ofwel zwijgplicht opgelegd. In extreme gevallen kan de FIA namelijk een coureur uitsluiten van deelname aan het Wereldkampioenschap of een andere langdurige straf opleggen wanneer hij de Formule 1 openbaar in diskrediet brengt.
Concreet zou het team Alonso hebben opgedragen niet over het nieuwste voorval te praten.
Renault heeft samen met Michelin bij de FIA een klacht ingediend. Men heeft Bridgestone ingenieurs gefotografeerd die, voorzien van handschoenen, een schort en ademhalingslucht uit zuurstofflessen, Bridgestone banden blijkbaar met een onbekende vloeistof insmeerden. De aanklacht? Men bewerkt op verboden wijze banden met chemicaliën om in een snelle ronde betere prestaties neer te zetten. Volgens AS zal de FIA de banden gaan onderzoeken en eventueel de werkwijze van Bridgestone bestraffen. Het wantrouwen van Renault werd vooral gewekt doordat dit men alleen bij het team van Ferrari heeft waargenomen, bij de andere Bridgestone teams werden deze activiteiten niet waargenomen.
Direct na de aanklacht van Renault luidde een bericht dat de FIA het voorval samen met Bridgestone had opgelost. De behandeling diende met name om te voorkomen dat kleine rubberdeeltjes die vrijkomen bij het opsnijden van de banden voor analyse doeleinden, niet in de lucht terechtkomen en worden ingeademd. Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk. bron
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef WEST het volgende:
[..]
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone om![]()
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?
Kijk zo gaan de altijd over Ferrari zeikende mensen met de medemens om.
En wie zegt dat ze deze procedure niet uitvoeren bij de andere teams?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:31 schreef HPoi het volgende:
Die launchcontrol van Renault moet ook ergens zitten.....
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.quote:
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef HPoi het volgende:
[..]
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.
je hebt gelijkquote:Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.
Als ze daadwerkelijk een legaal systeem hadden zouden ze niet de enige zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:04 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad verboden, maar ze hebben een systeem dat gedoogd wordt. Een soort van toerenbegrenzen bij de start, maar 1 die niet een computergestuurde start uitvoerd.
Renault maakt alleen foto's bij Ferrari en Bridgestone. Dus wie zegt dat het bij andere teams niet gebeurt...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
uuhhm geen? althans, dat heb ik eergisteren op een aantal sites gelezen. Renault en Michelin vonden de uitleg van Charlie Whiting van de FIA voldoende en ze zouden het hier bij laten. De spray zou de band wat stijver moeten maken en daardoor - zoals ook in het artikel staat - zou de slijtage over een ronde minder zijn en dat zou resulteren in performance winst (over 1 rondje).quote:Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk
Inderdaad, het zal denk ik ook wel met een sisser aflopen want Michelin zal met verdomd goed bewijs moeten aankomen om er echt een zaak van te kunnen maken.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:53 schreef wimderon het volgende:
[afbeelding]
Hier zou het dus om gaan schijnbaar. Niks bijzonders en bovendien zijn zulke pakken heel gewoon in Japan bij dit soort dingen...
er zal mischien wel een kern van waarheid in zitten. Verstappen zou in 1997 bij Sauber gaan rijden zij het dat daar ene Jean Todt er een stokje voor gestoken heeft en een italiaanse rijder zou gaan moeten rijden in dit geval ging het om Giani Morbedelli.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zegt hij, wie weet of het waar is.
Misschien is die gast wel gewoon gefrustreerd omdat hij fucking beroerd reed in de Sauber.
ter illustratiequote:Als het aan Bridgestone ligt komt er een belangrijke verandering in het bandenreglement. De Japanse bandenfabrikant wil net als in de Champ Car de teams verplichten beide geleverde banden te gebruiken tijdens een race.
Bridgestone is volgend jaar de enige bandenleverancier in de Formule 1. Om er toch voor te zorgen dat de banden een belangrijk element blijven tijdens een raceweekend heeft Bridgestone een constructie bedacht. Elk team krijgt aan het begin van elk weekend een aantal sets van het harde compound en een aantal sets van het zachte compound. De teams gebruiken nu vaak slechts één van deze twee soorten tijdens het weekend. Bridgestone wil echter verplichten dat de teams beiden compounds gebruiken tijdens de race.
Bridgestone heeft twee hoofdredenen voor het invoeren van deze verandering. Ten eerste komt het de sport ten goede omdat de teams zelf mogen beslissen wanneer zij welke band inzetten. Zo ontstaan er dus allerlei verschillende strategieën omdat het ene team er meteen mee start terwijl een ander ze pas later in de race brengt. Zo blijven de banden dus een belangrijke rol spelen. Een tweede reden is het feit dat met het huidige reglement veel banden ongebruikt blijven. Als Bridgestone volgend jaar elf teams van banden moet voorzien is het vanwege de kosten zonde als de helft van de banden niet gebruikt worden.
Bridgestone wil de zachtere band markeren met een rode streep op de zijkant, zodat de toeschouwers en verslaggevers weten welke band er onder de auto's zitten. Hoewel Bridgestone benadrukt dat er nog niets zeker is, hoopt het dat er snel een beslissing kan worden genomen zodat het kan beginnen met de productie van banden voor 2007.
bron
de banden moeten juist wel belangrijk blijven het is toch 1 van de dingen die moeten kloppenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
Vind ik ook geen goed idee. Ik was juist zo blij dat volgend jaar de banden weer wat minder belangrijk worden.
Die was er van de week nog!quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef Spooky4u het volgende:
Zal me ook niet verrassen als binnenkort de Williams Docu weer komt, dat ze op dat moment een echt topteam waren.
Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag isquote:Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Sally het volgende:
Iemand al een topic geopend voor de GP van China dit weekend?
Wil het zelf wel doen, maar dan wordt 't een heel saaie en kale openingspost....
en dan is de sprintrace nog eens vervroegdquote:Op donderdag 28 september 2006 12:44 schreef Rory78 het volgende:
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
ik zet me petje WEST wel opquote:Op donderdag 28 september 2006 08:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is![]()
Thanx roelofjan![]()
![]()
Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
ik denk scheivlak, maar m'n zwager gaat ook mee (mits die niet afzegt)quote:Op donderdag 28 september 2006 15:18 schreef Rory78 het volgende:
Waar gaan jullie staan dan?
Dan herken ik je op zekerquote:
Bron: http://www.ad.nl/sport/article668632.ecequote:SpykerF1 mikt op top-6
Door GERARD DEN ELT
ZEEWOLDE/SJANGHAI - Morgen wordt duidelijk welke motor in de bolides van Spyker F1 komt te hangen.
Dat het Ferrari wordt, daar twijfelt bijna niemand meer aan. In dat geval heeft Cosworth het nakijken.
De vertegenwoordigster van de Vereniging Effecten Bescherming meende afgelopen woensdag duidelijk te horen dat de keuze voor de motoren al is gemaakt. In een betoog over de keuze van de krachtbron, hoorde zij bestuursvoorzitter Victor Muller zijn voorkeur uitspreken voor motorspecialisten in ‘rode pakjes’.
Muller zei er op de aandeelhoudersvergadering meteen bij dat het ook ‘blauwe pakjes’ zouden kunnen zijn, de bedrijfskleur van Cosworth.
Hoe dan ook, zaterdagmorgen - als de beurs gesloten is - maakt Spyker Cars NV in Sjanghai bekend welke motor de komende vier jaar in de bolides van Spyker F1 komt te hangen. Dat het een krachtbron is van Italiaanse makelij, daar twijfelt vrijwel niemand meer aan. Grootaandeelhouder Mubadala Development Company uit Abu Dhabi heeft immers zowel bij Ferrari als bij Spyker een vinger in de pap.
De aandeelhouders van de autofabrikant kregen woensdag te horen dat de ‘huur’ van de motoren tussen de 16 en 20 miljoen dollar bedraagt. ,,De prijs van Cosworth en Ferrari ontloopt elkaar niet veel. Het hangt er alleen van af wat je voor dat bedrag erbij krijgt, zoals technisch personeel en versnellingsbakken,’’ verduidelijkte Muller na afloop.
Met de naam van Ferrari gekoppeld aan die van Spyker valt in commerciële zin oneindig veel meer te doen. De kwaliteit van Ferrari-motoren staat buiten kijf. Maar de kandidaat-sponsoren zullen veel eerder op de oranje bolides willen staan, wanneer daar de toevoeging powered by Ferrari op staat.
Het bedrijfsleven is meer dan geïnteresseerd in de nieuwe Nederlandse renstal, zo werd de aandeelhouders voorgehouden. Leden van de raden van bestuur houden zich er sinds kort mee bezig, aldus Muller. Terwijl dergelijke initiatieven in het verleden ondanks pleidoodooien van marketingmensen juist in bestuurskamer een halt werd toegeroepen.
Blijkens het boekenonderzoek heeft Spyker een schuldenvrije renstal gekocht, mede doordat de vorige eigenaar Alex Shnaider voor 20 miljoen dollar aan openstaande rekeningen had betaald.
De schulden begonnen op te lopen nadat Eddie Jordan in 2004 zijn sponsor Vodafone verloor. Jordan Grand Prix leed in dat jaar 20 miljoen verlies. In 2005 zette teambaas Colin Kolles tesamen met een sanering ook de bouw van een nieuwe raceauto in, de M16. Daardoor werd in die jaargang nog eens 37 miljoen verloren. Dit jaar is het tekort 11 miljoen dollar, een resultaat dat op het bordje komt van het verkopende staalconsortium Midland.
Met een geschoonde begroting van circa 60 miljoen dollar denkt Spyker F1 volgend seizoen al winst te maken. Met meer inkomsten uit tv-gelden (18 miljoen dollar), 28 miljoen dollar van test- en vaste coureurs en 16 miljoen dollar aan sponsorbijdragen, denkt Spyker meteen zwarte cijfers te schrijven. Het nieuwe team krijgt als doelstelling een plaats bij de beste zes à zeven renstallen in het constructeursklassement. Die doelstelling is volgens Muller haalbaar, omdat de regels in de Formule 1 weldra zodanig veranderen dat de ‘wapenwedloop’ niet langer meer is gericht op geld, maar op een efficiënte bedrijfsvoering.
De komst van Mike Gascoyne als Chief Technology Officer, die in het verleden bij Jordan met bescheiden middelen aansprekende prestaties leverde, is daarom van groot belang. De topontwerper Gascoyne, die de bijnaam The Bulldog heeft verworven, heeft een bijzondere beloningsvorm bedongen. Hoe hoger Spyker eindigt in het constructeursklassement, hoe meer het team krijgt uit de ruif van circa 500 miljoen euro aan tv-gelden. Gascoyne profiteert daarvan mee.
De financiële analisten van Fortis Bank hebben alle vertrouwen in de bedrijfsopzet. Ook zij verwachten dat Spyker komend jaar voor het eerst winst zal boeken. De beurskoers (nu 17,90) kan de komende jaren doorgroeien naar 34 euro, aldus Fortis. Dat wil zeggen: als de Spyker-bolides succes hebben op de circuits.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:19 schreef Spooky4u het volgende:
Klinkt goed
Beetje jammer dat ze Jan Lammers er dan bij halen als ambassadeur. Alhoewel hij natuurlijk wel weet hoe je lang rente weet te trekken van je budgetquote:Stichting wil budget genereren
Bedrijven slaan handen ineen voor Nederlander in topauto
29-9 - Een groep Nederlandse raceliefhebbers heeft een stichting opgericht om een Nederlandse coureur in een topteam te krijgen. Stichting Autosport Nederland wil het Nederlandse bedrijfsleven en de autosport dichter bij elkaar brengen, met als doel eindelijk eens een Nederlandse coureur in een topteam te kunnen onderbrengen.
Initiator Raymond de Jong kwam op zijn idee door de voortdurende problemen van Nederlandse autocoureurs om een plek bij een topteam te bemachtigen. Hij benaderde een aantal bedrijven om samen met zijn stichting budget te genereren. Het plan is simpel: via Autosport Nederland kunnen Nederlandse racefans hun bestaande contracten bij hun energieleverancier, telecomprovider en de ANWB omzetten naar goedkopere concurrenten. Drie bedrijven hebben toegezegd per nieuwe klant een bedrag over te maken aan de stichting. ,,Alledrie onze partners zijn de goedkoopste in hun branche”, aldus De Jong. ,,Het kost de mensen dus niets. Het levert ze juist geld op, en tegelijkertijd kunnen wij budget genereren om een coureur verder te helpen.”
De Jong beseft dat met geld alleen geen topcoureurs gemaakt worden. ,,Natuurlijk is talent het belangrijkst om te slagen in de autosport. Maar je ziet het: Robert Doornbos staat waarschijnlijk na dit seizoen weer met lege handen, ongeacht hoe zijn drie races bij Red Bull verlopen. Christijan Albers doet het heel goed, maar ook hij komt niet zomaar bij een topteam binnen. Zo’n jongen als Nicky Pastorelli is een talent, maar staat in Amerika aan de zijlijn zodra zijn budget er doorheen is. Dat is enorm jammer. Nederland is een kleine markt, maar door samen te werken met deze bedrijven willen we het bedrijfsleven wakker schudden en ze laten zien hoeveel de autosport voor ze kan betekenen. En het mooie is: de racefans hoeven er niks voor te doen. Alleen van hun luie krent af te komen en overstappen.”
De stichting hoopt op driehonderdduizend overstappers. ,,Dan hebben we een heel aardig budget bij elkaar. Maar omdat wij ook niet precies weten hoe alles werkt in die sport willen we Jan Lammers als ambassadeur aanstellen om ons te helpen met de besteding van het budget. Want we gaan niet zomaar ergens een zak geld naar binnen gooien. Het is de bedoeling om voor de lange termijn een samenwerking op te bouwen tussen Nederlandse bedrijven en de autosport.”
Meer weten? Kijk op www.autosportnederland.nl
Was al aan het zoeken wie het nou wasquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
Misschien zou je een constructie op kunnen zetten:quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:48 schreef Spooky4u het volgende:
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Pfffff wat een trio zeg in de GPDA.. Naja, we zullen nog wel meer van ze gaan horen.quote:Alonso in rijdersraad Formule 1
Fernando Alonso neemt komend seizoen zitting in de rijdersraad van de autocoureurs in de Formule 1.
De manager van de Spanjaard heeft dit vrijdag in Shanghai aan de vooravond van de Grote Prijs van China bevestigd.
Alonso volgt binnen de GPDA de Duitser Michael Schumacher op, die na dit seizoen zijn loopbaan beëindigt. Naast Alonso zullen ook Schumachers broer Ralf en de Australiër Mark Webber deel gaan uitmaken van de raad. Zij komen op de plaatsen van de Brit David Coulthard en de Italiaan Jarno Trulli.
RTL Grandprix
Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10470quote:,,Ik ben net zo snel als Massa”
Albers hoopt op Ferrari-test
30-9 - Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.
Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.
Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”
Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
Garantie heb je nooit in de F1, zelfs niet op de Ferrari motoren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:22 schreef Rory78 het volgende:
Massa is een goed voorbeeld van iemand die zich via een klanten-Ferrari op heeft gewerkt tot coureur bij de Scuderia. Er zijn echter ook talloze voorbeelden van coureurs die minstens zo snel waren, maar deze stap nooit hebben gezet.
Het is geen garantie, maar wel een heel mooie kans. Chris kennende zal hij die ongetwijfeld met beide handen aangrijpen! Succes.
Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:00 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zou ervoor tekenen hoor.
Het zij ze gegunt.
Is er al een Spyker F1 Fanclub trouwens?
Nog niets over gehoord, al kan ik me indenken dat Spyker dat wel zou ambieeren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:
Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
Ik zal ze eens een mail sturen straks.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?
Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik zal ze eens een mail sturen straks.
Ho Ho!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.
Als je het gaat doen wil ik misschien wel meedoen.....laat maar even weten.
Wat voor moeite is het nou!? Je maakt een website, gaat naar de KVK, opent een bankrekening en meld je aan bij Spyker......quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ho Ho!
Ik ga geen fanclub oprichten hoor!
Heb ik de tijd niet voor.
Maar misschien is er al wat bezig, ik wou puur wat gaan informeren.
Die kans zit erin, tenzij er een slimme dodo eerst was om die afspraakmet Spyker te maken. Voor de officiele fanclub dan.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Fanclub van Spijker zal wel door de jongens achter de CAfanclub gemaakt worden!
Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:
Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeftquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:37 schreef multatuli het volgende:
[..]
Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.
Audi in de F1 gaat echt niet gebeuren. Zij zetten al hun geld op Le Mans.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeft
bronquote:Nederlandse ABN Amro wordt sponsor van Renault
Als we het Duitse “Auto motor und Sport” mogen geloven krijgen we er vanaf morgen weer een nieuwe Nederlandse sponsor bij en wel bij het team van Renault. Het Nederlandse bankconcern zal de komende jaren gaan investeren in het Franse team en zal daarmee vervanger worden voor de verplicht vertrekkende Mild Seven.
Voor ABN Amro is Formule 1 geen onbekend terrein. Al jaren lang zien we de borden van de bank langs de baan staan van de Braziliaanse Grand Prix. De bank sponsort die Grand Prix omdat het veel klanten kent in het Zuid-Amerikaanse land.
Voor de Marketingchef van Renault, Jason Campbell, komt het contract met ABN als een opluchting. Hij zag Mild Seven, die elk jaar toch een kleine 40 miljoen dollar investeerde in het team, aan het eind van dit jaar vertrekken en was naarstig op zoek naar vervanging. ABN Amro zal een substantieel bedrag gaan bijdragen maar zal niet aan het bedrag komen wat de sigarettenfabrikant inlegde.
Of Renault nu ook met de Groen-Gele kleuren van de bank zal gaan rijden is nog onbekend. Meer details daarover zullen morgen volgen.
02-10-2006 om 21:05
Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?quote:
ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?
Dat is ook het enige dat ik me kan indenken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.
Ze hebben natuurlijk ook een eer om hoog te houden, kijk naar de zeilers en voetbal.
ABN wil zich volgens mij alleen bij de topteams voegen.
Anders weet ik het ook niet.
Nurburgring is lekker dichtbij, Dunlop-Kehre is wel een mooie bocht. DAn heb je de wagens ook zo'n 20 seconden in beeld. Verder lijkt Hongarije ook wel wat, dan zie je de wagens wel vaker voorbijkomen, verder hebben Engeland en België de historie mee, waarbij ik denk dat Engeland een betere is, puur omdat je daar de wagens vaker voorbij ziet komen, in Spa is dat maar 44 ronden terwijl ze in Engeland zo'n 60 ronden rijden dacht ik.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef NEGERZOEN het volgende:
Even vraagje hier, weet niet of ik hier juist ben ook.
Ik wil mijn vriendin gaan verassen met een bezoekje aan een F1 race. Nu wil ik daarvoor niet te ver vliegen/rijden dus heb ik miijn keuze laten vallen op 1 van de volgende races:Spanje Belgie Duitsland Hongarije Engeland
Nu weet ik echter niet wat zoiets ongeveer gaat kosten. Het liefst heb ik een arrangement waar vliegen/rijden, hotel en ontbijt bij inzit. De sites die ik ken tonen nog geen prijzen. iemand enig idee hierover?
Dat is ook exact wat ik bedoel, als de grote bedrijven hun sponsergeld over de grens besteden zal het NL sportief nooit goed vergaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:36 schreef TJDoornbos het volgende:
ABN kiest voor de top en helaas is Spijker dat nog niet, en als alle SemiNederlandse bedrijven (Shell, Phillips en nu dus ABN) naar andere F1teams gaan word de kans kleiner dat ze het worden!
volgens mij vraagt NEGERZOEN ook om een kostenplaatje......ik kan hem echter niet geven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:39 schreef Rory78 het volgende:
Ik zou je Nürburgring ook van harte willen aanbevelen. Ik ben er zelf ook tweemaal bij een GP geweest en het is er allemaal super geregeld!
quote:Todt zet vraagtekens bij teamorders Renault
Jean Todt, teambaas van Ferrari, zet vraagtekens bij de teamorders die Renault zou hebben gegeven tijdens de Grand Prix van China. Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella reden op het rechte stuk op een gegeven moment naast elkaar, volgens de Fransman was dat om Michael Schumacher met opzet te blokkeren.
Todt liet weten: "De Grand Prix van China was een leerzame ervaring voor ons. We hebben ook geleerd van wat andere teams doen. Iedereen mag voor zichzelf beoordelen of de tactiek van Renault normaal of abnormaal is." Ferrari zou niet schromen om dezelfde tactiek toe te passen bij Renault, mocht dezelfde situatie zich omgekeerd voordoen. "Wij zullen het in ieder geval in overweging nemen voor een volgende keer."
bron
oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:30 schreef rubbereend het volgende:
JA kom, Ferrari is er altijd voor verketterd en zelfs bestrafd geweest!
is dat geen straf danquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:38 schreef WEST het volgende:
[..]
oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.![]()
quote:ING hoofdsponsor Renault
ING is vanaf volgend seizoen hoofdsponsor van het Formule 1-team van Renault. Dit kan F1Racing.nl exclusief onthullen. Het betreft een vijfjarige overeenkomst, waarbij een bedrag van maar liefst vijftig miljoen euro per jaar is gemoeid. Deze megadeal zal aan het einde van deze week officieel worden aangekondigd.
ING, een van de grootste financiële instellingen ter wereld, was in gesprek met drie Formule 1-teams, maar koos uiteindelijk voor Renault. De Nederlandse bank volgt bij Renault het Japanse sigarettenmerk Mild Seven op als hoofdsponsor. Mild Seven trekt zich terug vanwege het aanstaande verbod op tabaksreclame. ING wordt naast sponsor van Renault ook 'tracksponsor', waardoor het logo van ING niet alleen te zien zal zijn op de Renault-bolides, maar ook op de reclameborden langs de baan.
ING Groep is in meer dan vijftig landen actief op het gebied van bankieren, verzekeren en vermogensbeheer. Gemeten naar beurswaarde, behoort ING tot de twintig grootste financiële instellingen in de wereld en tot de top-tien in Europa. ING is in 1991 ontstaan door de fusie tussen Nationale-Nederlanden en NMB Postbank Groep, als eerste bankverzekeraar in Nederland. In de afgelopen vijftien jaar is ING uitgegroeid tot een multinational met zeer diverse internationale activiteiten. Sinds 2003 sponsort ING hardloopevenementen over de hele wereld, waaronder de marathon van New York.
Sinds dit seizoen is de interesse van het Nederlandse bedrijfsleven in de Formule 1 enorm gegroeid. Nederland heeft twee coureurs in de Formule 1, Christijan Albers en Robert Doornbos, en sinds kort is er ook een Nederlands Formule 1-team, Spyker.
Die ABN Amro net zo hard heeft ontkend!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:43 schreef rubbereend het volgende:volgens andere berichten zou ABN Amro Renault gaan sponsoren
Voor het eerst een ervaren teamgenoot voor Albers?quote:Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2006 om 11:32
'Christian Klien wordt teamgenoot Albers in 2007'
Volgens onze collega’s van F1Racing.net is Christian Klien naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst met het kersverse Spyker MF1 Racing-team voor komend seizoen. De Oostenrijker bevestigde dat hij deze week gesprekken voert met de renstal uit Silverstone en dat hij binnenkort een overeenkomst verwacht te tekenen. Eerder maakte Spyker al bekend dat Nederlander Christijan Albers al zeker is van een racestoel voor 2007.
“Mijn plannen met Spyker zijn in feite redelijk concreet, alles ziet er goed uit”, liet Klien optekenen. “Spyker is zeer ambitieus en laat met het contracteren van Mike Gascoyne en motoren van Ferrari zien dat ze graag competitief willen zijn in deze sport. Gascoyne gaat op 1 november beginnen en ik weet zeker dat zijn invloed duidelijk merkbaar zal zijn op de nieuwe auto”, aldus de dit jaar door Red Bull aan de kant gezette coureur.
Indien Klien en Spyker niet tot een overeenkomst komen voor 2007 heeft de Oostenrijker bovendien nog een aardig alternatief binnen de Formule 1 achter de hand. De pas 23-jarige coureur heeft ook een optie bij een Japans team om als vrijdag- en testcoureur aan de slag te gaan, vermoedelijk bij de renstal van Super Aguri. De keuzes van Klien zijn des te opvallender, daar hij eerder dit seizoen al aangaf geen heil te zien in een contract bij een achterhoedeteam.
Indien de 46-voudig grand-prixcoureur werkelijk overeenstemming met Spyker MF1 weet te bereiken, dan zal hij net als Albers geen zak met geld mee te hoeven brengen. “Ik ben niet gevraagd om een koffer met geld mee te nemen”, vertelt Klien. “Dat is ook de reden dat ik me geen zorgen maak om eventuele concurrentie van Alexandre Premat, Adrian Sutil of Ernesto Viso, die wel allemaal zelfs moeten betalen voor hun testdagen.”
Spyker liet eerder al doorschemeren dat het in eerste instantie niet in zee wil gaan met de zogenaamde pay-drivers, en dat het haar coureurs wil betalen voor hun diensten. Zo zal Christijan Albers komend seizoen ook voor het eerst door het team betaald worden voor het rijden in de Formule 1. Huidig Spyker-piloot Tiago Monteiro zou ook nog in de race zijn voor het tweede zitje, maar de Portugees moet vrezen voor de in de basis snellere Klien.
Indien de Oostenrijker er toch niet in weet te slagen om actief te blijven in de Formule 1 – de reden waarom hij eerder een Red Bull-stoel in de Champ Car-serie afsloeg – verwacht hij alsnog te kunnen verkassen naar Amerika. “Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Car te rijden. Ik heb aanbiedingen gekregen van drie van de beste teams daar. Tegen Newman-Haas, Rusport en Forsythe hoef ik alleen maar ja te zeggen.”
Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom gaan ze het niet proberen met Alexandre Premat?
Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......
Misschien willen ze een ervaren coureur zodat de wagen ontwikkeld kan worden?
Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!
Ha, nee. Klien en Red Bull is verleden tijd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Heeft Klein nog steeds Red Bull steun? Misschien dat er op die manier nog geld mee komt?
Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.
Klien is indd ervaren als je hem vergelijkt met bv. Premat, Lapierre, Sutil of een andere GP2 rijder.
Op basis waarvan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.
Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.quote:
Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.
DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:01 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.
Lapierre oid won ook makkelijk zijn races, dus een uitzonderlijk talent is het niet
de manier waarop hij wegreed na de startquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.
Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
Ze hebben niet de naam een uitzonderlijk talent te zijn, laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.
Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
Dus Klien neemt of een sponsor mee, of Spyker heeft een titelsponsor gevonden......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:19 schreef multatuli het volgende:
Interview met Mol op www.formula1.com is wel raar in het licht van Klien's uitspraak dat hij geen koffer met geld mee hoeft te nemen:
"Q: The team just has announced a 2007 contract extension with Christijan Albers, but the second cockpit is still open. Will you be basing your line-up on the concept that drivers bring money and / or sponsors?
MM: For next year we have to. Maybe if we get a title sponsor that might change. Sure, we are looking to get into the position in the future to select our driver line-up based on talent, but for now we have to look both ways. "
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?
het is geen f1 nieuws maar toch
Zozo moet heel wat worden dan!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit ja.
Ik ben trouwens bezig met een algemene A1GP topic. Eind deze week hoop ik hem af te hebben.
Of ik heb gewoon weinig tijd misschien>?quote:
Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?
het is geen f1 nieuws maar toch
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebbenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
www.formule1.nlquote:Engelsman tekent mogelijk in Japan
Davidson op drempel van contract met Super Aguri
4-10 - Anthony Davidson mag zich verheugen op een compleet raceseizoen in de Formule 1 in 2007. De Engelsman staat op het punt een contract te tekenen bij Super Aguri.
Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport op haar website. Al op 26 juni wist onze medewerker Adam Cooper op deze site te melden dat vrijdagtestcoureur Davidson goede kans zou maken op het tweede stoeltje bij het Japanse achterhoedeteam. Davidson staat al sinds 2001 onder contract bij het Formule 1-team van Honda, dat eerder als BAR-Honda door het leven ging. Als teamgenoot treft Davidson bij Super Aguri Takuma Sato, die van 2001 tot en met 2004 eveneens bij het voormalige BAR actief was.
,,Het zou een geweldig duo zijn’’, zegt een anonieme bron van Autosport op de website. ,,Taku en Davidson waren in 2001 ook al teamgenoten in de Formule 3. Het zou voor allebei geweldig nieuws zijn.’’
Super Aguri debuteerde dit jaar als team in de Formule 1 en maakt gebruik van Honda-motoren. De enorme kennis van Davidson van de Japanse krachtbronnen zou Super Aguri enorm van nut kunnen zijn in het nieuwe seizoen, zo verwachten insiders. Davidson reed tot dusver drie Grand Prix’ in zijn loopbaan. Twee in 2002 bij Minardi (Hongarije, België) als vervanger van Alex Yoong, en één vorig seizoen, in Maleisië als invaller voor de zieke Sato bij BAR-Honda. De Engelsman zag echter nooit de finishvlag.
ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.quote:
Je weet maar nooit in de autosport hoor!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:33 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.
Volgens mij niet nee...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:10 schreef Rory78 het volgende:
Zo slecht doet Sakon Yamamoto het toch niet?
inderdaad, die gast met dank aan huub R die ziet alleen maar $$$$$$$$$quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
BRONquote:Williams hekelt Red Bull's plannen
Volgens teambaas Frank Williams stevent de Formule 1 af op een groot meningsverschil over het plan om klantenauto’s toe te laten tot de sport. Terwijl het nieuwe Concorde-verdrag nog steeds geen feit is en de onderhandelingen daaromtrent nog in volle gang zijn, denkt Williams dat de oorspronkelijke bedoeling, om de regels voor het bouwen van een chassis te versoepelen, niet meer de steun krijgt die het nodig heeft. Hij stelt dat, terwijl hijzelf blij zou zijn voor sommige teams als ze één jaar oude auto’s mochten inzetten, het fout zou zijn als fabrikanten actuele chassis’ aan rivaliserende teams gaan verkopen.
“Ik denk dat het Max Mosley’s (oorspronkelijke) plan was om het mogelijk te maken dat teams een tweede auto aan een klantenteam kunnen verkopen. Ik heb geen idee of hij dat plan nu heeft laten varen of het toch nog steeds ondersteunt. Het staat in elk geval in geen enkel document dat door de teams werd ondertekend. Ik denk dan ook dat hierover de meningen nog verdeeld zijn.”
“Ik denk dat het niet correct is. Hiermee bedoel ik dat, hoewel wij niet bang zijn voor de fabriekteams, ze veel meer middelen tot hun beschikking hebben. Het zou iets te kort door de bocht en te gemakkelijk zijn als iemand met geld gewoon een Renault kan kopen, wat echt het neusje van de zalm is.”
Het plan om vanaf volgend seizoen klantenauto’s toe te staan werd onlangs tijdens een bijeenkomst van de Formule 1-commissie afgewezen. Dit gooide roet in het eten van Super Aguri F1, want zij waren van plan om komend seizoen de Honda RA106, waar nu het Honda F1 racing Team zelf nog mee rijdt, in te zetten. Frank Williams liet ook doorschemeren dat nu zelfs de samenwerking tussen beide Formule 1-teams van Red Bull misschien nauwkeurig onderzocht zal worden.
“We zijn er niet op tegen als teams hun auto van vorig jaar verkopen, absoluut niet. Echter, de eerste rij auto’s die naar voren zal komen is die van Red Bull. Er doen geruchten de ronde dat deze twee teams met een nagenoeg identiek chassis zullen gaan rijden, de één met Ferrari-, de ander met Renault-motoren.”
Op deze manier omzeilen beide teams de regels die bepalen dat elke racestal zijn eigen auto moet bouwen, terwijl beide uitrustingen uiteindelijk in bezit zijn van hetzelfde bedrijf. Op de vraag of hij zou accepteren dat de teams van Red Bull dezelfde auto’s inzetten antwoordde Williams:
“Nee. Het is hetzelfde bedrijf, maar ik zou graag willen weten waar het FOM-geld (de inkomsten uit de Formule 1) naartoe gaat. Sturen ze het naar meneer Mateschitz voor team A en team B?”
Williams hoopt dat de FIA zich ermee bemoeit en regelt wat voor de Red Bull-teams wel en niet is toegestaan. Met name als ze ook nog gelijk materiaal inzetten.
“Het plan van Mosley is erg verraderlijk op dit punt en het is de vraag of hij de regels eerlijk toepast.”
Geplaatst: 04-10-2006 (16:59:21)
Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef HPoi het volgende:
Sowies mad dat Red Bull twee teams heeft.
De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebbenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?
![]()
Ben het je wat betreft Red Bull met je eens, vwb klantenmotoren:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebben
BRONquote:ING zo goed als zeker hoofdsponsor Renault
Bank vindt Spyker te Nederlands
5-10 - ING stapt in de Formule 1. De bank is in gesprek met Renault en verwacht dat die gesprekken op korte termijn afgerond kunnen worden. Een woordvoerder van de ING Groep verklaart tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de verwachting is dat het ‘in de loop van volgende week’ duidelijk zal zijn.
Ook is ING is gesprek met Allsport, de firma die verantwoordelijk is voor de reclame-uitingen rondom de circuits. Volgens insiders gaat het om 67 miljoen euro per jaar (50 miljoen als hoofdsponsor van Renault en 17 miljoen aan reclameborden).
De bank, die zich eind vorig seizoen begon te oriënteren in de Formule 1, heeft alle denkbare opties ‘doorgejakkerd’. Ook zijn er gesprekken gevoerd met Spyker F1. Volgens Lodewijk Varossieau, die via zijn marketingbedrijf TCC, die gesprekken heeft gevoerd, kon Spyker met een ‘wildcard’ meedoen aan de biedingsronde. Varossieau, die stelt dat Spyker volgens hem een betere propositie had dan de andere teams, denkt dat Spyker ‘te laat is gekomen’. ,,Daardoor hebben wij onze kans gemist’’, zegt Varossieau.
ING laat daarentegen weten dat het vooral komt omdat het team een Nederlandse signatuur heeft. ,,Het gaat er ons om ING wereldwijd een betere bekendheid te geven’’, zegt de woordvoerder. ,,Het is dan beter om het te doen via een ander team. De perceptie met Spyker is anders toch dat het een Nederlands team is dat door een Nederlandse bank wordt gesponsord.’’
foto: RACEPICTURES.COM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |