Raar dat dit stukje er niet bij zit;quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:44 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Nekschot voor Alonso S.v.p.
Doornbos![]()
![]()
![]()
![]()
Belachelijke opmerking; nekschot voor Alonsoquote:Toch had de Spaanse wereldkampioen niet enkel kritiek op de afscheidnemende Ferrari-rijder.
"Zijn onsportieve gedrag betekent niet dat hij niet de beste rijder is. Het is me een eer en genoegen geweest om tegen hem te racen". Waarna de Spanjaard rustig de tijd nam om nog eens zijn ongenoegen te uiten over de gebeurtenissen van het voorbije weekend in Monza.
Ik zal maar niets zeggen over een actie van schumacher waar hij keihard op genaaid werd. Of het 'sympathieke' gedrag van alonso richting bijv. doornbos (en maar zwaaien!)quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:55 schreef roelofjan het volgende:
Dat Ferrari is gaan klagen snap ik nog wel, er staat veel op het spel.
Maar Alonso is dan ook gewoon genaaid door de stewards dit weekend.
Als dat zo is dan is dat al helemaal schandalig. Ze moeten naar dat incident kijken, dat Alonso een paar races naar Doornbos zwaaide heeft er geen ene ruk mee te maken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:29 schreef BiMeWet het volgende:
Dit was dus iets met een druppel en emmer denk ik.
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...quote:Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald![]()
inderdaad, prachtig om te zien. Vooral dat gefrustreerde hoofd van Alonsoquote:Op woensdag 13 september 2006 02:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...
Wat heeft hij uitgehaald dan?quote:Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald![]()
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone omquote:Bij Renault wil niemand meer spreken over het vermeende illegale bewerken van de Bridgestone banden, maar het thema ligt nog steeds op tafel. Met hun kritische uitspraken over de Formule 1, de kennelijke voorkeur voor Michael Schumacher en Ferrari en het gebruik van illegale middelen begaven Flavio Briatore en Fernando Alonso zich op dun ijs. Dat hebben de Fransen nu erkend en men stuurde een toelichtend perscommuniqué rond.
In dit perscommuniqué is te lezen dat de uitspraken van Briatore verkeerd zijn geïnterpreteerd en als grap gezien hadden moeten worden. Bovendien ging de Italiaan tijdens een interview met Reuters, dat zelfs door het team van Renault op hun eigen internetsite werd gepubliceerd, op de ‘slijmbaltoer’ met de FIA. Alleen Fernando Alonso bleef hardnekkig en nam Schumacher en de FIA nogmaals onder vuur. Maar daar heeft het team van Renault nu een einde aan gemaakt. Volgens een bericht van het Spaanse AS heeft Renault de Spanjaard “gemuilkorfd”, ofwel zwijgplicht opgelegd. In extreme gevallen kan de FIA namelijk een coureur uitsluiten van deelname aan het Wereldkampioenschap of een andere langdurige straf opleggen wanneer hij de Formule 1 openbaar in diskrediet brengt.
Concreet zou het team Alonso hebben opgedragen niet over het nieuwste voorval te praten.
Renault heeft samen met Michelin bij de FIA een klacht ingediend. Men heeft Bridgestone ingenieurs gefotografeerd die, voorzien van handschoenen, een schort en ademhalingslucht uit zuurstofflessen, Bridgestone banden blijkbaar met een onbekende vloeistof insmeerden. De aanklacht? Men bewerkt op verboden wijze banden met chemicaliën om in een snelle ronde betere prestaties neer te zetten. Volgens AS zal de FIA de banden gaan onderzoeken en eventueel de werkwijze van Bridgestone bestraffen. Het wantrouwen van Renault werd vooral gewekt doordat dit men alleen bij het team van Ferrari heeft waargenomen, bij de andere Bridgestone teams werden deze activiteiten niet waargenomen.
Direct na de aanklacht van Renault luidde een bericht dat de FIA het voorval samen met Bridgestone had opgelost. De behandeling diende met name om te voorkomen dat kleine rubberdeeltjes die vrijkomen bij het opsnijden van de banden voor analyse doeleinden, niet in de lucht terechtkomen en worden ingeademd. Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk. bron
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef WEST het volgende:
[..]
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone om![]()
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?
Kijk zo gaan de altijd over Ferrari zeikende mensen met de medemens om.
En wie zegt dat ze deze procedure niet uitvoeren bij de andere teams?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:31 schreef HPoi het volgende:
Die launchcontrol van Renault moet ook ergens zitten.....
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.quote:
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef HPoi het volgende:
[..]
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.
je hebt gelijkquote:Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.
Als ze daadwerkelijk een legaal systeem hadden zouden ze niet de enige zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:04 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad verboden, maar ze hebben een systeem dat gedoogd wordt. Een soort van toerenbegrenzen bij de start, maar 1 die niet een computergestuurde start uitvoerd.
Renault maakt alleen foto's bij Ferrari en Bridgestone. Dus wie zegt dat het bij andere teams niet gebeurt...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
uuhhm geen? althans, dat heb ik eergisteren op een aantal sites gelezen. Renault en Michelin vonden de uitleg van Charlie Whiting van de FIA voldoende en ze zouden het hier bij laten. De spray zou de band wat stijver moeten maken en daardoor - zoals ook in het artikel staat - zou de slijtage over een ronde minder zijn en dat zou resulteren in performance winst (over 1 rondje).quote:Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |