is albers eigenlijk al zeker voor volgend jaar?quote:Op zondag 10 september 2006 13:55 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Is wel een typetje (niet de makkelijkste), echter wel iemand met een boel kennis! Volgens deze site zou Klien in de race zijn voor een stoeltje bij Spyker. Verstappen (heeft overigens al wel getekend bij A1) en Albers in 1 team lijkt mij super! Doornbos en Albers zie ik niet zo snel gebeuren.
Maar misschien wordt het wel Klien en Albers.
Nee, hij heeft ergens getekend, maar waar? Tis verdacht dat hij vandaag bij de Spyker presentatie niet wat triomfantelijker was. Hij maakt het 8 oktober bekend in Suzuka. Toch Super Aguri?quote:Op zondag 10 september 2006 21:08 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
is albers eigenlijk al zeker voor volgend jaar?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54434quote:By Jonathan Noble Sunday, September 10th 2006, 18:30 GMT
Austrian Christian Klien will not see out the 2007 season with the Red Bull Racing team, autosport.com has learned.
Klien, who will be replaced by Mark Webber at the team next year, will not race in the final three races of the season, sources have confirmed.
The team's third driver Robert Doornbos will race alongside David Coulthard until the end of the season.
An official announcement is expected this week.
Red Bull had decided not to renew Klien's contract for next season, and the Austrian also turned down an offer from the energy drinks company to drive in the Champ Car series in 2007.
Klien said he intends to stay involved in Formula One and claimed he was in talks with a few teams over a drive for the 2007 season.
dat zou gaaf zijn!!!quote:Op zondag 10 september 2006 21:15 schreef sjakie007 het volgende:
En Doornbos vervangt Klien vanaf de volgende race.
Doornbos to replace Klien from China
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54434
Dat vergroot wel weer de kans voor Doornbos bij Spyker dan, want ik neem aan dat die wel 1 Nederlander willenquote:Op zondag 10 september 2006 21:18 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
dat zou gaaf zijn!!!
En albers naar super aguri zou om te janken zijn![]()
ik zie liever doornbos bij RBR en Albers bij Spykerquote:Op zondag 10 september 2006 21:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vergroot wel weer de kans voor Doornbos bij Spyker dan, want ik neem aan dat die wel 1 Nederlander willen
Maar dat zal problematisch worden, aangezien de matige Webber al getekend heeft voor volgend seizoen.quote:Op zondag 10 september 2006 21:44 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ik zie liever doornbos bij RBR en Albers bij Spyker
misschien stopt coultard er ook wel spontaan mee :-pquote:Op zondag 10 september 2006 21:46 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar dat zal problematisch worden, aangezien de matige Webber al getekend heeft voor volgend seizoen.
nee Coulthard moet eerst wereldkampioen wordenquote:Op zondag 10 september 2006 21:47 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
misschien stopt coultard er ook wel spontaan mee :-p
quote:Op zondag 10 september 2006 21:53 schreef WEST het volgende:
[..]
nee Coulthard moet eerst wereldkampioen worden![]()
Ik zie inderdaad maar weinig berichten of geruchten van autosport.com die niet kloppen... beter dan F1racing de laatste tijd. Maar ja, die zijn ook niet meer helemaal onpartijdig sinds ze aan F1-sponsoring doen.quote:Op zondag 10 september 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
autosport.com is meestal wel betrouwbaar.
mja misschien kan hij nog wat leuks laten zien.quote:Op zondag 10 september 2006 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad maar weinig berichten of geruchten van autosport.com die niet kloppen... beter dan F1racing de laatste tijd. Maar ja, die zijn ook niet meer helemaal onpartijdig sinds ze aan F1-sponsoring doen.
Ik zou het een mooie zet vinden voor Doornbos, kan hij RBR even laten zien wat ze volgend jaar mislopen.
ok 1 fout heeft F1racing gemaakt maar om daar nu op afgerekend te worden? 8 jaar werd er juiste informatie gegeven. jij maakt ook fouten bij fok sport maakt jou dat een mindere schrijver?quote:Op zondag 10 september 2006 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad maar weinig berichten of geruchten van autosport.com die niet kloppen... beter dan F1racing de laatste tijd. Maar ja, die zijn ook niet meer helemaal onpartijdig sinds ze aan F1-sponsoring doen.
Ik zou het een mooie zet vinden voor Doornbos, kan hij RBR even laten zien wat ze volgend jaar mislopen.
Ik reken F1racing niet af op 1 fout en ik schrijf die site ook niet af. En ja, ik maak uiteraard ook fouten, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven en ze aan te wijzen. Het valt me alleen op dat ze de laatste tijd wat... hoe zal ik het zeggen... losser omgaan met onbevestigde geruchten. Dat zorgt ervoor dat ik wat sceptischer naar F1racing kijk als bron.quote:Op zondag 10 september 2006 22:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ok 1 fout heeft F1racing gemaakt maar om daar nu op afgerekend te worden? 8 jaar werd er juiste informatie gegeven. jij maakt ook fouten bij fok sport maakt jou dat een mindere schrijver?
Hij zal toch wel langzamerhand gaan smelten tot een Ferraricoureur. Althans, dat is wel de bedoeling.quote:Op zondag 10 september 2006 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
Tot 2009 maar liefst? Bah, drie jaar lang een ijskonijn in een rode auto
t/m 2008 moet het zijn, het is dus een 2-jarig contract.quote:Op zondag 10 september 2006 22:46 schreef HPoi het volgende:
Toch vreemd dat ze Massa steeds een 1 jarig contract geven... Maarja, misschien wil Massa dat zelf wel.
Ik denk toch dat ik nooit fan van hem zal worden. Eigenlijk hoop ik het wel, Ferrari-fan als ik benquote:Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hij zal toch wel langzamerhand gaan smelten tot een Ferraricoureur. Althans, dat is wel de bedoeling.
inderdaad, zoals hij zich nu gedraagd kan niet bij Ferrari. Ik zie hem al op al die media evenementen zo mompelend half engels haspelend kuttenquote:Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hij zal toch wel langzamerhand gaan smelten tot een Ferraricoureur. Althans, dat is wel de bedoeling.
prachtig tis nu officieelquote:Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.
Doornbos zei over zijn promotie: "Dit is natuurlijk een kans uit duizenden! Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix weekenden. Dit is dus niet onopgemerkt gebleven. Graag wil ik dan ook iedereen binnen Red Bull onwijs bedanken voor deze kans. Ik ben er zowel mentaal als fysiek honderd procent klaar voor en ben enorm gemotiveerd om in de aankomende drie races maximaal te presteren voor Red Bull Racing!"
Teambaas Christian Horner: "In aansluiting op Christian's recente beslissing, hebben we hem uit zijn contract vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière. Nadat hij dit jaar een solide job voor ons heeft gedaan in de derde wagen en al acht Grand Prix heeft bestreden, is Robert onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing."
Bron: F1racing.nl
Haal je icoon eens uit die beveilige dir...quote:Op zondag 10 september 2006 22:51 schreef -Hans- het volgende:
[..]
t/m 2008 moet het zijn, het is dus een 2-jarig contract.
De server was tussen 11:16 / 11:18 net bezig met opstarten, vandaar dat je waarschijnlijk even een inlogscherm kreeg te zien. Sorry voor de "overlast".quote:Op maandag 11 september 2006 11:16 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Haal je icoon eens uit die beveilige dir...
inderdaad zeg er hoeft maar iets stuk te gaan en die kut friezen zijn het weerquote:
http://www.renaultf1.com/en/team/people//index.php?news=tcm:3-50843quote:Flavio Briatore clarifies media reporting of remarks.
In the wake of media reports of certain remarks made by Flavio Briatore while commenting on the penalty applied to Fernando Alonso following yesterday’s Italian Grand Prix qualifying session, Mr Briatore wishes to make the following clarification:
“These comments which have been attributed to me in the press today have been completely taken out of context,” he commented. “A jokey remark has been turned into something it was not intended to be. I have every confidence in the governance of our sport and look forward to our team fighting and winning the Formula One World Championship this season
quote:Voormalig Red Bull-coureur Christian Klien zal in het laatste deel van het seizoen mogelijk de rol van vrijdagrijder bij Spyker MF1 kunnen krijgen. Dat heeft teambaas Colin Kolles aan F1Racing.nl laten weten.
F1 Racing
Volgend jaar? Hij gaat binnenkort wat testen, verder is er eigenlijk nog niets bekend...quote:Op maandag 11 september 2006 14:36 schreef Bolter het volgende:
Laat dan die Valles rijden, iig alvast wat ervaring voor volgend jaar. Is deze Adrian trouwens dezelfde als die in die Discovery/NGC-docu over psychologie rondom racen? (Met liuzzi enzo)
Persoonlijk zou ik echt voor Klien gaan, ook vanwege zijn race/test ervaring.quote:Op maandag 11 september 2006 16:30 schreef Rory78 het volgende:
Maar wat heeft Valles nou daadwerkelijk laten zien, dat hij de voorkeur verdient boven Klien (die Midland met zijn ervaring best wel eens heel veel waardevolle data zou kunnen opleveren voor de eindsprint naar misschien nog een enkel puntje om Toro Rosso te equalizeren)?
Nekschot voor Alonso S.v.p.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:05 schreef THCees het volgende:
Alonso sabelt Schumacher neer:
Fernando Alonso heeft in een gesprek met de Spaanse radiozender Marca genadeloos uitgehaald naar zijn Duitse rivaal Michael Schumacher: "Zinedine Zidane neemt op een fraaiere wijze afscheid", sprak de Spanjaard, verwijzend naar de beruchte kopstoot van de Franse voetballer in zijn laatste officiële duel.
"Michael Schumacher is de meeste bestrafte en meest onsportieve coureur uit de geschiedenis van de Formule 1", sprak Alonso in reactie op het naderende afscheid van de Ferrari-kopman.
De relatie tussen het Renault-kamp (Alonso) en Ferrari bereikte afgelopen weekeinde een dieptepunt, toen Alonso vijf plekken werd teruggezet na een klacht van Ferrari-rijder Felipe Massa. De Braziliaan meende dat hij tijdens de kwalificatie werd gehinderd door de Spanjaard, ook al zat er tussen beide coureurs een gat van honderd meter. Massa klaagde over "vuile lucht" en overhandigde de wedstrijdcommissarissen data waaruit zou blijken dat de Ferrari inderdaad nadeel had ondervonden van Alonso.
Flavio Briatore
De teambaas van Renault, Flavio Briatore, reageerde woedend toen de straf werd uitgesproken: "Dit wereldkampioenschap is allang beslist achter de tafel", sprak de Italiaan. "We begrijpen hoe de zaken ervoor staan. Het is allemaal al besloten. De wereldtitel gaat naar Schumacher, en zo gebeurt het. Als je ziet wat er in de Formule 1 aan de hand is, moet ik slechts lachen om dat voetbalschandaal in de Serie A."
De internationale autosportfederatie FIA heeft inmiddels verklaard een onderzoek te doen naar de uitspraken van Briatore.
link
Raar dat dit stukje er niet bij zit;quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:44 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Nekschot voor Alonso S.v.p.
Doornbos![]()
![]()
![]()
![]()
Belachelijke opmerking; nekschot voor Alonsoquote:Toch had de Spaanse wereldkampioen niet enkel kritiek op de afscheidnemende Ferrari-rijder.
"Zijn onsportieve gedrag betekent niet dat hij niet de beste rijder is. Het is me een eer en genoegen geweest om tegen hem te racen". Waarna de Spanjaard rustig de tijd nam om nog eens zijn ongenoegen te uiten over de gebeurtenissen van het voorbije weekend in Monza.
Ik zal maar niets zeggen over een actie van schumacher waar hij keihard op genaaid werd. Of het 'sympathieke' gedrag van alonso richting bijv. doornbos (en maar zwaaien!)quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:55 schreef roelofjan het volgende:
Dat Ferrari is gaan klagen snap ik nog wel, er staat veel op het spel.
Maar Alonso is dan ook gewoon genaaid door de stewards dit weekend.
Als dat zo is dan is dat al helemaal schandalig. Ze moeten naar dat incident kijken, dat Alonso een paar races naar Doornbos zwaaide heeft er geen ene ruk mee te maken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:29 schreef BiMeWet het volgende:
Dit was dus iets met een druppel en emmer denk ik.
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...quote:Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald![]()
inderdaad, prachtig om te zien. Vooral dat gefrustreerde hoofd van Alonsoquote:Op woensdag 13 september 2006 02:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...
Wat heeft hij uitgehaald dan?quote:Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald![]()
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone omquote:Bij Renault wil niemand meer spreken over het vermeende illegale bewerken van de Bridgestone banden, maar het thema ligt nog steeds op tafel. Met hun kritische uitspraken over de Formule 1, de kennelijke voorkeur voor Michael Schumacher en Ferrari en het gebruik van illegale middelen begaven Flavio Briatore en Fernando Alonso zich op dun ijs. Dat hebben de Fransen nu erkend en men stuurde een toelichtend perscommuniqué rond.
In dit perscommuniqué is te lezen dat de uitspraken van Briatore verkeerd zijn geïnterpreteerd en als grap gezien hadden moeten worden. Bovendien ging de Italiaan tijdens een interview met Reuters, dat zelfs door het team van Renault op hun eigen internetsite werd gepubliceerd, op de ‘slijmbaltoer’ met de FIA. Alleen Fernando Alonso bleef hardnekkig en nam Schumacher en de FIA nogmaals onder vuur. Maar daar heeft het team van Renault nu een einde aan gemaakt. Volgens een bericht van het Spaanse AS heeft Renault de Spanjaard “gemuilkorfd”, ofwel zwijgplicht opgelegd. In extreme gevallen kan de FIA namelijk een coureur uitsluiten van deelname aan het Wereldkampioenschap of een andere langdurige straf opleggen wanneer hij de Formule 1 openbaar in diskrediet brengt.
Concreet zou het team Alonso hebben opgedragen niet over het nieuwste voorval te praten.
Renault heeft samen met Michelin bij de FIA een klacht ingediend. Men heeft Bridgestone ingenieurs gefotografeerd die, voorzien van handschoenen, een schort en ademhalingslucht uit zuurstofflessen, Bridgestone banden blijkbaar met een onbekende vloeistof insmeerden. De aanklacht? Men bewerkt op verboden wijze banden met chemicaliën om in een snelle ronde betere prestaties neer te zetten. Volgens AS zal de FIA de banden gaan onderzoeken en eventueel de werkwijze van Bridgestone bestraffen. Het wantrouwen van Renault werd vooral gewekt doordat dit men alleen bij het team van Ferrari heeft waargenomen, bij de andere Bridgestone teams werden deze activiteiten niet waargenomen.
Direct na de aanklacht van Renault luidde een bericht dat de FIA het voorval samen met Bridgestone had opgelost. De behandeling diende met name om te voorkomen dat kleine rubberdeeltjes die vrijkomen bij het opsnijden van de banden voor analyse doeleinden, niet in de lucht terechtkomen en worden ingeademd. Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk. bron
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef WEST het volgende:
[..]
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone om![]()
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?
Kijk zo gaan de altijd over Ferrari zeikende mensen met de medemens om.
En wie zegt dat ze deze procedure niet uitvoeren bij de andere teams?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:31 schreef HPoi het volgende:
Die launchcontrol van Renault moet ook ergens zitten.....
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.quote:
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef HPoi het volgende:
[..]
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.
je hebt gelijkquote:Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.
Als ze daadwerkelijk een legaal systeem hadden zouden ze niet de enige zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:04 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad verboden, maar ze hebben een systeem dat gedoogd wordt. Een soort van toerenbegrenzen bij de start, maar 1 die niet een computergestuurde start uitvoerd.
Renault maakt alleen foto's bij Ferrari en Bridgestone. Dus wie zegt dat het bij andere teams niet gebeurt...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
uuhhm geen? althans, dat heb ik eergisteren op een aantal sites gelezen. Renault en Michelin vonden de uitleg van Charlie Whiting van de FIA voldoende en ze zouden het hier bij laten. De spray zou de band wat stijver moeten maken en daardoor - zoals ook in het artikel staat - zou de slijtage over een ronde minder zijn en dat zou resulteren in performance winst (over 1 rondje).quote:Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk
Inderdaad, het zal denk ik ook wel met een sisser aflopen want Michelin zal met verdomd goed bewijs moeten aankomen om er echt een zaak van te kunnen maken.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:53 schreef wimderon het volgende:
[afbeelding]
Hier zou het dus om gaan schijnbaar. Niks bijzonders en bovendien zijn zulke pakken heel gewoon in Japan bij dit soort dingen...
er zal mischien wel een kern van waarheid in zitten. Verstappen zou in 1997 bij Sauber gaan rijden zij het dat daar ene Jean Todt er een stokje voor gestoken heeft en een italiaanse rijder zou gaan moeten rijden in dit geval ging het om Giani Morbedelli.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zegt hij, wie weet of het waar is.
Misschien is die gast wel gewoon gefrustreerd omdat hij fucking beroerd reed in de Sauber.
ter illustratiequote:Als het aan Bridgestone ligt komt er een belangrijke verandering in het bandenreglement. De Japanse bandenfabrikant wil net als in de Champ Car de teams verplichten beide geleverde banden te gebruiken tijdens een race.
Bridgestone is volgend jaar de enige bandenleverancier in de Formule 1. Om er toch voor te zorgen dat de banden een belangrijk element blijven tijdens een raceweekend heeft Bridgestone een constructie bedacht. Elk team krijgt aan het begin van elk weekend een aantal sets van het harde compound en een aantal sets van het zachte compound. De teams gebruiken nu vaak slechts één van deze twee soorten tijdens het weekend. Bridgestone wil echter verplichten dat de teams beiden compounds gebruiken tijdens de race.
Bridgestone heeft twee hoofdredenen voor het invoeren van deze verandering. Ten eerste komt het de sport ten goede omdat de teams zelf mogen beslissen wanneer zij welke band inzetten. Zo ontstaan er dus allerlei verschillende strategieën omdat het ene team er meteen mee start terwijl een ander ze pas later in de race brengt. Zo blijven de banden dus een belangrijke rol spelen. Een tweede reden is het feit dat met het huidige reglement veel banden ongebruikt blijven. Als Bridgestone volgend jaar elf teams van banden moet voorzien is het vanwege de kosten zonde als de helft van de banden niet gebruikt worden.
Bridgestone wil de zachtere band markeren met een rode streep op de zijkant, zodat de toeschouwers en verslaggevers weten welke band er onder de auto's zitten. Hoewel Bridgestone benadrukt dat er nog niets zeker is, hoopt het dat er snel een beslissing kan worden genomen zodat het kan beginnen met de productie van banden voor 2007.
bron
de banden moeten juist wel belangrijk blijven het is toch 1 van de dingen die moeten kloppenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
Vind ik ook geen goed idee. Ik was juist zo blij dat volgend jaar de banden weer wat minder belangrijk worden.
Die was er van de week nog!quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef Spooky4u het volgende:
Zal me ook niet verrassen als binnenkort de Williams Docu weer komt, dat ze op dat moment een echt topteam waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |