abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42186407
Ik vind dat sanger hele mooie kan maken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42188296
[F1] Grand Prix China 2006 Deel 1: Super Shanghai Showdown!

Je moet toch wat als je niet kan slapen.
  donderdag 28 september 2006 @ 08:37:43 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42191011
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Sally het volgende:
Iemand al een topic geopend voor de GP van China dit weekend?


Wil het zelf wel doen, maar dan wordt 't een heel saaie en kale openingspost....
Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is

Thanx roelofjan

Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42196536
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 september 2006 @ 13:11:15 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42197083
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:44 schreef Rory78 het volgende:
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
en dan is de sprintrace nog eens vervroegd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 28 september 2006 @ 13:41:24 #206
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42197837
Kan toch ook tussen beide races in? Maar hoeft niet hoor!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42200221
Waar gaan jullie staan dan?
  donderdag 28 september 2006 @ 15:53:52 #208
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42201104
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is

Thanx roelofjan

Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
ik zet me petje WEST wel op
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 28 september 2006 @ 15:54:19 #209
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42201119
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:18 schreef Rory78 het volgende:
Waar gaan jullie staan dan?
ik denk scheivlak, maar m'n zwager gaat ook mee (mits die niet afzegt)
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 28 september 2006 @ 16:06:42 #210
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42201547
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:53 schreef WEST het volgende:

[..]

ik zet me petje WEST wel op
Dan herken ik je op zeker

Ik zit bij de Audi S, maar voor een minimeet wil ik me best de duinen in begeven
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:18:07 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42224828
Goed nieuws weer. Spyker zit niet stil dunkt me!
quote:
SpykerF1 mikt op top-6
Door GERARD DEN ELT


ZEEWOLDE/SJANGHAI - Morgen wordt duidelijk welke motor in de bolides van Spyker F1 komt te hangen.

Dat het Ferrari wordt, daar twijfelt bijna niemand meer aan. In dat geval heeft Cosworth het nakijken.

De vertegenwoordigster van de Vereniging Effecten Bescherming meende afgelopen woensdag duidelijk te horen dat de keuze voor de motoren al is gemaakt. In een betoog over de keuze van de krachtbron, hoorde zij bestuursvoorzitter Victor Muller zijn voorkeur uitspreken voor motorspecialisten in ‘rode pakjes’.

Muller zei er op de aandeelhoudersvergadering meteen bij dat het ook ‘blauwe pakjes’ zouden kunnen zijn, de bedrijfskleur van Cosworth.

Hoe dan ook, zaterdagmorgen - als de beurs gesloten is - maakt Spyker Cars NV in Sjanghai bekend welke motor de komende vier jaar in de bolides van Spyker F1 komt te hangen. Dat het een krachtbron is van Italiaanse makelij, daar twijfelt vrijwel niemand meer aan. Grootaandeelhouder Mubadala Development Company uit Abu Dhabi heeft immers zowel bij Ferrari als bij Spyker een vinger in de pap.

De aandeelhouders van de autofabrikant kregen woensdag te horen dat de ‘huur’ van de motoren tussen de 16 en 20 miljoen dollar bedraagt. ,,De prijs van Cosworth en Ferrari ontloopt elkaar niet veel. Het hangt er alleen van af wat je voor dat bedrag erbij krijgt, zoals technisch personeel en versnellingsbakken,’’ verduidelijkte Muller na afloop.

Met de naam van Ferrari gekoppeld aan die van Spyker valt in commerciële zin oneindig veel meer te doen. De kwaliteit van Ferrari-motoren staat buiten kijf. Maar de kandidaat-sponsoren zullen veel eerder op de oranje bolides willen staan, wanneer daar de toevoeging powered by Ferrari op staat.

Het bedrijfsleven is meer dan geïnteresseerd in de nieuwe Nederlandse renstal, zo werd de aandeelhouders voorgehouden. Leden van de raden van bestuur houden zich er sinds kort mee bezig, aldus Muller. Terwijl dergelijke initiatieven in het verleden ondanks pleidoodooien van marketingmensen juist in bestuurskamer een halt werd toegeroepen.

Blijkens het boekenonderzoek heeft Spyker een schuldenvrije renstal gekocht, mede doordat de vorige eigenaar Alex Shnaider voor 20 miljoen dollar aan openstaande rekeningen had betaald.

De schulden begonnen op te lopen nadat Eddie Jordan in 2004 zijn sponsor Vodafone verloor. Jordan Grand Prix leed in dat jaar 20 miljoen verlies. In 2005 zette teambaas Colin Kolles tesamen met een sanering ook de bouw van een nieuwe raceauto in, de M16. Daardoor werd in die jaargang nog eens 37 miljoen verloren. Dit jaar is het tekort 11 miljoen dollar, een resultaat dat op het bordje komt van het verkopende staalconsortium Midland.

Met een geschoonde begroting van circa 60 miljoen dollar denkt Spyker F1 volgend seizoen al winst te maken. Met meer inkomsten uit tv-gelden (18 miljoen dollar), 28 miljoen dollar van test- en vaste coureurs en 16 miljoen dollar aan sponsorbijdragen, denkt Spyker meteen zwarte cijfers te schrijven. Het nieuwe team krijgt als doelstelling een plaats bij de beste zes à zeven renstallen in het constructeursklassement. Die doelstelling is volgens Muller haalbaar, omdat de regels in de Formule 1 weldra zodanig veranderen dat de ‘wapenwedloop’ niet langer meer is gericht op geld, maar op een efficiënte bedrijfsvoering.

De komst van Mike Gascoyne als Chief Technology Officer, die in het verleden bij Jordan met bescheiden middelen aansprekende prestaties leverde, is daarom van groot belang. De topontwerper Gascoyne, die de bijnaam The Bulldog heeft verworven, heeft een bijzondere beloningsvorm bedongen. Hoe hoger Spyker eindigt in het constructeursklassement, hoe meer het team krijgt uit de ruif van circa 500 miljoen euro aan tv-gelden. Gascoyne profiteert daarvan mee.

De financiële analisten van Fortis Bank hebben alle vertrouwen in de bedrijfsopzet. Ook zij verwachten dat Spyker komend jaar voor het eerst winst zal boeken. De beurskoers (nu 17,90) kan de komende jaren doorgroeien naar 34 euro, aldus Fortis. Dat wil zeggen: als de Spyker-bolides succes hebben op de circuits.
Bron: http://www.ad.nl/sport/article668632.ece

Valt me wel op! Albers is geen betalende coureur meer. Toch verwachten ze maar liefst 28 Mio uit vaste en testcoureurs te verdienen. Hoeveel zal Monteiro mee moeten nemen dan?

De opzet zite er goed uit overigens. Klinkt logisch en doordacht. Hopen dat ze het waarmaken bij de eerste 12 (6 constructeurs te komen).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42224846
Klinkt goed
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:21:47 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42224898
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:19 schreef Spooky4u het volgende:
Klinkt goed
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:45:28 #214
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42225369
quote:
Stichting wil budget genereren
Bedrijven slaan handen ineen voor Nederlander in topauto

29-9 - Een groep Nederlandse raceliefhebbers heeft een stichting opgericht om een Nederlandse coureur in een topteam te krijgen. Stichting Autosport Nederland wil het Nederlandse bedrijfsleven en de autosport dichter bij elkaar brengen, met als doel eindelijk eens een Nederlandse coureur in een topteam te kunnen onderbrengen.


Initiator Raymond de Jong kwam op zijn idee door de voortdurende problemen van Nederlandse autocoureurs om een plek bij een topteam te bemachtigen. Hij benaderde een aantal bedrijven om samen met zijn stichting budget te genereren. Het plan is simpel: via Autosport Nederland kunnen Nederlandse racefans hun bestaande contracten bij hun energieleverancier, telecomprovider en de ANWB omzetten naar goedkopere concurrenten. Drie bedrijven hebben toegezegd per nieuwe klant een bedrag over te maken aan de stichting. ,,Alledrie onze partners zijn de goedkoopste in hun branche”, aldus De Jong. ,,Het kost de mensen dus niets. Het levert ze juist geld op, en tegelijkertijd kunnen wij budget genereren om een coureur verder te helpen.”

De Jong beseft dat met geld alleen geen topcoureurs gemaakt worden. ,,Natuurlijk is talent het belangrijkst om te slagen in de autosport. Maar je ziet het: Robert Doornbos staat waarschijnlijk na dit seizoen weer met lege handen, ongeacht hoe zijn drie races bij Red Bull verlopen. Christijan Albers doet het heel goed, maar ook hij komt niet zomaar bij een topteam binnen. Zo’n jongen als Nicky Pastorelli is een talent, maar staat in Amerika aan de zijlijn zodra zijn budget er doorheen is. Dat is enorm jammer. Nederland is een kleine markt, maar door samen te werken met deze bedrijven willen we het bedrijfsleven wakker schudden en ze laten zien hoeveel de autosport voor ze kan betekenen. En het mooie is: de racefans hoeven er niks voor te doen. Alleen van hun luie krent af te komen en overstappen.”

De stichting hoopt op driehonderdduizend overstappers. ,,Dan hebben we een heel aardig budget bij elkaar. Maar omdat wij ook niet precies weten hoe alles werkt in die sport willen we Jan Lammers als ambassadeur aanstellen om ons te helpen met de besteding van het budget. Want we gaan niet zomaar ergens een zak geld naar binnen gooien. Het is de bedoeling om voor de lange termijn een samenwerking op te bouwen tussen Nederlandse bedrijven en de autosport.”

Meer weten? Kijk op www.autosportnederland.nl
Beetje jammer dat ze Jan Lammers er dan bij halen als ambassadeur. Alhoewel hij natuurlijk wel weet hoe je lang rente weet te trekken van je budget

Brengt mij op een idee. Als je een soortgelijke stichting opzet, met als doelstelling een NL talent in de F1 brengen. Iedere F1 fan stort ca. ¤10,=. Bij 300.000 deelnemers heb je een budget van 3 Mio waarmee je Giedo of Nicky wel onder de pannen moet kunnen krijgen als hun huidige sponsoren ook aanblijven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42226351
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:42:12 #216
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42226796
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
Was al aan het zoeken wie het nou was
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42226885
Bij Wilson stond alleen ook nog de benzinestation van zijn pa erbij als onderpand.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:46:30 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42226926
Daar zou dan Giedo of Nicky zelf voor moeten zorgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42226970
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:50:22 #220
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42227020
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:48 schreef Spooky4u het volgende:
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Misschien zou je een constructie op kunnen zetten:


  • Je vergaard een vermogen om te investeren in de toekomst van een F1 talent

  • Je investeert dit vermogen in aandelen/obligaties/edelmetalen of onroerende goederen

  • Dit gebruik je als onderpand om een coureur onder te brengen
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42227065
    tvp
    pi_42234163
    Lammers als ambassadeur?
    Zou hij Christijan dan wel een bankgarantie gegund hebben?
      vrijdag 29 september 2006 @ 19:48:23 #223
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_42240190
    quote:
    Alonso in rijdersraad Formule 1

    Fernando Alonso neemt komend seizoen zitting in de rijdersraad van de autocoureurs in de Formule 1.
    De manager van de Spanjaard heeft dit vrijdag in Shanghai aan de vooravond van de Grote Prijs van China bevestigd.

    Alonso volgt binnen de GPDA de Duitser Michael Schumacher op, die na dit seizoen zijn loopbaan beëindigt. Naast Alonso zullen ook Schumachers broer Ralf en de Australiër Mark Webber deel gaan uitmaken van de raad. Zij komen op de plaatsen van de Brit David Coulthard en de Italiaan Jarno Trulli.

    RTL Grandprix
    Pfffff wat een trio zeg in de GPDA.. Naja, we zullen nog wel meer van ze gaan horen.
      zaterdag 30 september 2006 @ 23:27:49 #224
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_42269234
    De Renault motor laat God save the Queen horen

    http://www.flabber.nl/archief/017830.php

    Geinig.
      zondag 1 oktober 2006 @ 19:07:16 #225
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42287452
    quote:
    ,,Ik ben net zo snel als Massa”
    Albers hoopt op Ferrari-test

    30-9 - Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.


    Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.

    Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”

    Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
    Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10470

    Goed nieuws! Ferrari heeft eigenlijk niets te verliezen als ze Albers laten testen op Fiorano terwijl CA zich dan kan bewijzen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')