Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag isquote:Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Sally het volgende:
Iemand al een topic geopend voor de GP van China dit weekend?
Wil het zelf wel doen, maar dan wordt 't een heel saaie en kale openingspost....
en dan is de sprintrace nog eens vervroegdquote:Op donderdag 28 september 2006 12:44 schreef Rory78 het volgende:
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
ik zet me petje WEST wel opquote:Op donderdag 28 september 2006 08:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is![]()
Thanx roelofjan![]()
![]()
Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
ik denk scheivlak, maar m'n zwager gaat ook mee (mits die niet afzegt)quote:Op donderdag 28 september 2006 15:18 schreef Rory78 het volgende:
Waar gaan jullie staan dan?
Dan herken ik je op zekerquote:
Bron: http://www.ad.nl/sport/article668632.ecequote:SpykerF1 mikt op top-6
Door GERARD DEN ELT
ZEEWOLDE/SJANGHAI - Morgen wordt duidelijk welke motor in de bolides van Spyker F1 komt te hangen.
Dat het Ferrari wordt, daar twijfelt bijna niemand meer aan. In dat geval heeft Cosworth het nakijken.
De vertegenwoordigster van de Vereniging Effecten Bescherming meende afgelopen woensdag duidelijk te horen dat de keuze voor de motoren al is gemaakt. In een betoog over de keuze van de krachtbron, hoorde zij bestuursvoorzitter Victor Muller zijn voorkeur uitspreken voor motorspecialisten in ‘rode pakjes’.
Muller zei er op de aandeelhoudersvergadering meteen bij dat het ook ‘blauwe pakjes’ zouden kunnen zijn, de bedrijfskleur van Cosworth.
Hoe dan ook, zaterdagmorgen - als de beurs gesloten is - maakt Spyker Cars NV in Sjanghai bekend welke motor de komende vier jaar in de bolides van Spyker F1 komt te hangen. Dat het een krachtbron is van Italiaanse makelij, daar twijfelt vrijwel niemand meer aan. Grootaandeelhouder Mubadala Development Company uit Abu Dhabi heeft immers zowel bij Ferrari als bij Spyker een vinger in de pap.
De aandeelhouders van de autofabrikant kregen woensdag te horen dat de ‘huur’ van de motoren tussen de 16 en 20 miljoen dollar bedraagt. ,,De prijs van Cosworth en Ferrari ontloopt elkaar niet veel. Het hangt er alleen van af wat je voor dat bedrag erbij krijgt, zoals technisch personeel en versnellingsbakken,’’ verduidelijkte Muller na afloop.
Met de naam van Ferrari gekoppeld aan die van Spyker valt in commerciële zin oneindig veel meer te doen. De kwaliteit van Ferrari-motoren staat buiten kijf. Maar de kandidaat-sponsoren zullen veel eerder op de oranje bolides willen staan, wanneer daar de toevoeging powered by Ferrari op staat.
Het bedrijfsleven is meer dan geïnteresseerd in de nieuwe Nederlandse renstal, zo werd de aandeelhouders voorgehouden. Leden van de raden van bestuur houden zich er sinds kort mee bezig, aldus Muller. Terwijl dergelijke initiatieven in het verleden ondanks pleidoodooien van marketingmensen juist in bestuurskamer een halt werd toegeroepen.
Blijkens het boekenonderzoek heeft Spyker een schuldenvrije renstal gekocht, mede doordat de vorige eigenaar Alex Shnaider voor 20 miljoen dollar aan openstaande rekeningen had betaald.
De schulden begonnen op te lopen nadat Eddie Jordan in 2004 zijn sponsor Vodafone verloor. Jordan Grand Prix leed in dat jaar 20 miljoen verlies. In 2005 zette teambaas Colin Kolles tesamen met een sanering ook de bouw van een nieuwe raceauto in, de M16. Daardoor werd in die jaargang nog eens 37 miljoen verloren. Dit jaar is het tekort 11 miljoen dollar, een resultaat dat op het bordje komt van het verkopende staalconsortium Midland.
Met een geschoonde begroting van circa 60 miljoen dollar denkt Spyker F1 volgend seizoen al winst te maken. Met meer inkomsten uit tv-gelden (18 miljoen dollar), 28 miljoen dollar van test- en vaste coureurs en 16 miljoen dollar aan sponsorbijdragen, denkt Spyker meteen zwarte cijfers te schrijven. Het nieuwe team krijgt als doelstelling een plaats bij de beste zes à zeven renstallen in het constructeursklassement. Die doelstelling is volgens Muller haalbaar, omdat de regels in de Formule 1 weldra zodanig veranderen dat de ‘wapenwedloop’ niet langer meer is gericht op geld, maar op een efficiënte bedrijfsvoering.
De komst van Mike Gascoyne als Chief Technology Officer, die in het verleden bij Jordan met bescheiden middelen aansprekende prestaties leverde, is daarom van groot belang. De topontwerper Gascoyne, die de bijnaam The Bulldog heeft verworven, heeft een bijzondere beloningsvorm bedongen. Hoe hoger Spyker eindigt in het constructeursklassement, hoe meer het team krijgt uit de ruif van circa 500 miljoen euro aan tv-gelden. Gascoyne profiteert daarvan mee.
De financiële analisten van Fortis Bank hebben alle vertrouwen in de bedrijfsopzet. Ook zij verwachten dat Spyker komend jaar voor het eerst winst zal boeken. De beurskoers (nu 17,90) kan de komende jaren doorgroeien naar 34 euro, aldus Fortis. Dat wil zeggen: als de Spyker-bolides succes hebben op de circuits.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:19 schreef Spooky4u het volgende:
Klinkt goed
Beetje jammer dat ze Jan Lammers er dan bij halen als ambassadeur. Alhoewel hij natuurlijk wel weet hoe je lang rente weet te trekken van je budgetquote:Stichting wil budget genereren
Bedrijven slaan handen ineen voor Nederlander in topauto
29-9 - Een groep Nederlandse raceliefhebbers heeft een stichting opgericht om een Nederlandse coureur in een topteam te krijgen. Stichting Autosport Nederland wil het Nederlandse bedrijfsleven en de autosport dichter bij elkaar brengen, met als doel eindelijk eens een Nederlandse coureur in een topteam te kunnen onderbrengen.
Initiator Raymond de Jong kwam op zijn idee door de voortdurende problemen van Nederlandse autocoureurs om een plek bij een topteam te bemachtigen. Hij benaderde een aantal bedrijven om samen met zijn stichting budget te genereren. Het plan is simpel: via Autosport Nederland kunnen Nederlandse racefans hun bestaande contracten bij hun energieleverancier, telecomprovider en de ANWB omzetten naar goedkopere concurrenten. Drie bedrijven hebben toegezegd per nieuwe klant een bedrag over te maken aan de stichting. ,,Alledrie onze partners zijn de goedkoopste in hun branche”, aldus De Jong. ,,Het kost de mensen dus niets. Het levert ze juist geld op, en tegelijkertijd kunnen wij budget genereren om een coureur verder te helpen.”
De Jong beseft dat met geld alleen geen topcoureurs gemaakt worden. ,,Natuurlijk is talent het belangrijkst om te slagen in de autosport. Maar je ziet het: Robert Doornbos staat waarschijnlijk na dit seizoen weer met lege handen, ongeacht hoe zijn drie races bij Red Bull verlopen. Christijan Albers doet het heel goed, maar ook hij komt niet zomaar bij een topteam binnen. Zo’n jongen als Nicky Pastorelli is een talent, maar staat in Amerika aan de zijlijn zodra zijn budget er doorheen is. Dat is enorm jammer. Nederland is een kleine markt, maar door samen te werken met deze bedrijven willen we het bedrijfsleven wakker schudden en ze laten zien hoeveel de autosport voor ze kan betekenen. En het mooie is: de racefans hoeven er niks voor te doen. Alleen van hun luie krent af te komen en overstappen.”
De stichting hoopt op driehonderdduizend overstappers. ,,Dan hebben we een heel aardig budget bij elkaar. Maar omdat wij ook niet precies weten hoe alles werkt in die sport willen we Jan Lammers als ambassadeur aanstellen om ons te helpen met de besteding van het budget. Want we gaan niet zomaar ergens een zak geld naar binnen gooien. Het is de bedoeling om voor de lange termijn een samenwerking op te bouwen tussen Nederlandse bedrijven en de autosport.”
Meer weten? Kijk op www.autosportnederland.nl
Was al aan het zoeken wie het nou wasquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
Misschien zou je een constructie op kunnen zetten:quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:48 schreef Spooky4u het volgende:
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Pfffff wat een trio zeg in de GPDA.. Naja, we zullen nog wel meer van ze gaan horen.quote:Alonso in rijdersraad Formule 1
Fernando Alonso neemt komend seizoen zitting in de rijdersraad van de autocoureurs in de Formule 1.
De manager van de Spanjaard heeft dit vrijdag in Shanghai aan de vooravond van de Grote Prijs van China bevestigd.
Alonso volgt binnen de GPDA de Duitser Michael Schumacher op, die na dit seizoen zijn loopbaan beëindigt. Naast Alonso zullen ook Schumachers broer Ralf en de Australiër Mark Webber deel gaan uitmaken van de raad. Zij komen op de plaatsen van de Brit David Coulthard en de Italiaan Jarno Trulli.
RTL Grandprix
Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10470quote:,,Ik ben net zo snel als Massa”
Albers hoopt op Ferrari-test
30-9 - Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.
Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.
Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”
Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
Garantie heb je nooit in de F1, zelfs niet op de Ferrari motoren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:22 schreef Rory78 het volgende:
Massa is een goed voorbeeld van iemand die zich via een klanten-Ferrari op heeft gewerkt tot coureur bij de Scuderia. Er zijn echter ook talloze voorbeelden van coureurs die minstens zo snel waren, maar deze stap nooit hebben gezet.
Het is geen garantie, maar wel een heel mooie kans. Chris kennende zal hij die ongetwijfeld met beide handen aangrijpen! Succes.
Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:00 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zou ervoor tekenen hoor.
Het zij ze gegunt.
Is er al een Spyker F1 Fanclub trouwens?
Nog niets over gehoord, al kan ik me indenken dat Spyker dat wel zou ambieeren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:
Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
Ik zal ze eens een mail sturen straks.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?
Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik zal ze eens een mail sturen straks.
Ho Ho!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.
Als je het gaat doen wil ik misschien wel meedoen.....laat maar even weten.
Wat voor moeite is het nou!? Je maakt een website, gaat naar de KVK, opent een bankrekening en meld je aan bij Spyker......quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ho Ho!
Ik ga geen fanclub oprichten hoor!
Heb ik de tijd niet voor.
Maar misschien is er al wat bezig, ik wou puur wat gaan informeren.
Die kans zit erin, tenzij er een slimme dodo eerst was om die afspraakmet Spyker te maken. Voor de officiele fanclub dan.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Fanclub van Spijker zal wel door de jongens achter de CAfanclub gemaakt worden!
Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:
Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeftquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:37 schreef multatuli het volgende:
[..]
Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.
Audi in de F1 gaat echt niet gebeuren. Zij zetten al hun geld op Le Mans.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeft
bronquote:Nederlandse ABN Amro wordt sponsor van Renault
Als we het Duitse “Auto motor und Sport” mogen geloven krijgen we er vanaf morgen weer een nieuwe Nederlandse sponsor bij en wel bij het team van Renault. Het Nederlandse bankconcern zal de komende jaren gaan investeren in het Franse team en zal daarmee vervanger worden voor de verplicht vertrekkende Mild Seven.
Voor ABN Amro is Formule 1 geen onbekend terrein. Al jaren lang zien we de borden van de bank langs de baan staan van de Braziliaanse Grand Prix. De bank sponsort die Grand Prix omdat het veel klanten kent in het Zuid-Amerikaanse land.
Voor de Marketingchef van Renault, Jason Campbell, komt het contract met ABN als een opluchting. Hij zag Mild Seven, die elk jaar toch een kleine 40 miljoen dollar investeerde in het team, aan het eind van dit jaar vertrekken en was naarstig op zoek naar vervanging. ABN Amro zal een substantieel bedrag gaan bijdragen maar zal niet aan het bedrag komen wat de sigarettenfabrikant inlegde.
Of Renault nu ook met de Groen-Gele kleuren van de bank zal gaan rijden is nog onbekend. Meer details daarover zullen morgen volgen.
02-10-2006 om 21:05
Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?quote:
ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?
Dat is ook het enige dat ik me kan indenken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.
Ze hebben natuurlijk ook een eer om hoog te houden, kijk naar de zeilers en voetbal.
ABN wil zich volgens mij alleen bij de topteams voegen.
Anders weet ik het ook niet.
Nurburgring is lekker dichtbij, Dunlop-Kehre is wel een mooie bocht. DAn heb je de wagens ook zo'n 20 seconden in beeld. Verder lijkt Hongarije ook wel wat, dan zie je de wagens wel vaker voorbijkomen, verder hebben Engeland en België de historie mee, waarbij ik denk dat Engeland een betere is, puur omdat je daar de wagens vaker voorbij ziet komen, in Spa is dat maar 44 ronden terwijl ze in Engeland zo'n 60 ronden rijden dacht ik.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef NEGERZOEN het volgende:
Even vraagje hier, weet niet of ik hier juist ben ook.
Ik wil mijn vriendin gaan verassen met een bezoekje aan een F1 race. Nu wil ik daarvoor niet te ver vliegen/rijden dus heb ik miijn keuze laten vallen op 1 van de volgende races:Spanje Belgie Duitsland Hongarije Engeland
Nu weet ik echter niet wat zoiets ongeveer gaat kosten. Het liefst heb ik een arrangement waar vliegen/rijden, hotel en ontbijt bij inzit. De sites die ik ken tonen nog geen prijzen. iemand enig idee hierover?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |