Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag isquote:Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Sally het volgende:
Iemand al een topic geopend voor de GP van China dit weekend?
Wil het zelf wel doen, maar dan wordt 't een heel saaie en kale openingspost....
en dan is de sprintrace nog eens vervroegdquote:Op donderdag 28 september 2006 12:44 schreef Rory78 het volgende:
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
ik zet me petje WEST wel opquote:Op donderdag 28 september 2006 08:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is![]()
Thanx roelofjan![]()
![]()
Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
ik denk scheivlak, maar m'n zwager gaat ook mee (mits die niet afzegt)quote:Op donderdag 28 september 2006 15:18 schreef Rory78 het volgende:
Waar gaan jullie staan dan?
Dan herken ik je op zekerquote:
Bron: http://www.ad.nl/sport/article668632.ecequote:SpykerF1 mikt op top-6
Door GERARD DEN ELT
ZEEWOLDE/SJANGHAI - Morgen wordt duidelijk welke motor in de bolides van Spyker F1 komt te hangen.
Dat het Ferrari wordt, daar twijfelt bijna niemand meer aan. In dat geval heeft Cosworth het nakijken.
De vertegenwoordigster van de Vereniging Effecten Bescherming meende afgelopen woensdag duidelijk te horen dat de keuze voor de motoren al is gemaakt. In een betoog over de keuze van de krachtbron, hoorde zij bestuursvoorzitter Victor Muller zijn voorkeur uitspreken voor motorspecialisten in ‘rode pakjes’.
Muller zei er op de aandeelhoudersvergadering meteen bij dat het ook ‘blauwe pakjes’ zouden kunnen zijn, de bedrijfskleur van Cosworth.
Hoe dan ook, zaterdagmorgen - als de beurs gesloten is - maakt Spyker Cars NV in Sjanghai bekend welke motor de komende vier jaar in de bolides van Spyker F1 komt te hangen. Dat het een krachtbron is van Italiaanse makelij, daar twijfelt vrijwel niemand meer aan. Grootaandeelhouder Mubadala Development Company uit Abu Dhabi heeft immers zowel bij Ferrari als bij Spyker een vinger in de pap.
De aandeelhouders van de autofabrikant kregen woensdag te horen dat de ‘huur’ van de motoren tussen de 16 en 20 miljoen dollar bedraagt. ,,De prijs van Cosworth en Ferrari ontloopt elkaar niet veel. Het hangt er alleen van af wat je voor dat bedrag erbij krijgt, zoals technisch personeel en versnellingsbakken,’’ verduidelijkte Muller na afloop.
Met de naam van Ferrari gekoppeld aan die van Spyker valt in commerciële zin oneindig veel meer te doen. De kwaliteit van Ferrari-motoren staat buiten kijf. Maar de kandidaat-sponsoren zullen veel eerder op de oranje bolides willen staan, wanneer daar de toevoeging powered by Ferrari op staat.
Het bedrijfsleven is meer dan geïnteresseerd in de nieuwe Nederlandse renstal, zo werd de aandeelhouders voorgehouden. Leden van de raden van bestuur houden zich er sinds kort mee bezig, aldus Muller. Terwijl dergelijke initiatieven in het verleden ondanks pleidoodooien van marketingmensen juist in bestuurskamer een halt werd toegeroepen.
Blijkens het boekenonderzoek heeft Spyker een schuldenvrije renstal gekocht, mede doordat de vorige eigenaar Alex Shnaider voor 20 miljoen dollar aan openstaande rekeningen had betaald.
De schulden begonnen op te lopen nadat Eddie Jordan in 2004 zijn sponsor Vodafone verloor. Jordan Grand Prix leed in dat jaar 20 miljoen verlies. In 2005 zette teambaas Colin Kolles tesamen met een sanering ook de bouw van een nieuwe raceauto in, de M16. Daardoor werd in die jaargang nog eens 37 miljoen verloren. Dit jaar is het tekort 11 miljoen dollar, een resultaat dat op het bordje komt van het verkopende staalconsortium Midland.
Met een geschoonde begroting van circa 60 miljoen dollar denkt Spyker F1 volgend seizoen al winst te maken. Met meer inkomsten uit tv-gelden (18 miljoen dollar), 28 miljoen dollar van test- en vaste coureurs en 16 miljoen dollar aan sponsorbijdragen, denkt Spyker meteen zwarte cijfers te schrijven. Het nieuwe team krijgt als doelstelling een plaats bij de beste zes à zeven renstallen in het constructeursklassement. Die doelstelling is volgens Muller haalbaar, omdat de regels in de Formule 1 weldra zodanig veranderen dat de ‘wapenwedloop’ niet langer meer is gericht op geld, maar op een efficiënte bedrijfsvoering.
De komst van Mike Gascoyne als Chief Technology Officer, die in het verleden bij Jordan met bescheiden middelen aansprekende prestaties leverde, is daarom van groot belang. De topontwerper Gascoyne, die de bijnaam The Bulldog heeft verworven, heeft een bijzondere beloningsvorm bedongen. Hoe hoger Spyker eindigt in het constructeursklassement, hoe meer het team krijgt uit de ruif van circa 500 miljoen euro aan tv-gelden. Gascoyne profiteert daarvan mee.
De financiële analisten van Fortis Bank hebben alle vertrouwen in de bedrijfsopzet. Ook zij verwachten dat Spyker komend jaar voor het eerst winst zal boeken. De beurskoers (nu 17,90) kan de komende jaren doorgroeien naar 34 euro, aldus Fortis. Dat wil zeggen: als de Spyker-bolides succes hebben op de circuits.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:19 schreef Spooky4u het volgende:
Klinkt goed
Beetje jammer dat ze Jan Lammers er dan bij halen als ambassadeur. Alhoewel hij natuurlijk wel weet hoe je lang rente weet te trekken van je budgetquote:Stichting wil budget genereren
Bedrijven slaan handen ineen voor Nederlander in topauto
29-9 - Een groep Nederlandse raceliefhebbers heeft een stichting opgericht om een Nederlandse coureur in een topteam te krijgen. Stichting Autosport Nederland wil het Nederlandse bedrijfsleven en de autosport dichter bij elkaar brengen, met als doel eindelijk eens een Nederlandse coureur in een topteam te kunnen onderbrengen.
Initiator Raymond de Jong kwam op zijn idee door de voortdurende problemen van Nederlandse autocoureurs om een plek bij een topteam te bemachtigen. Hij benaderde een aantal bedrijven om samen met zijn stichting budget te genereren. Het plan is simpel: via Autosport Nederland kunnen Nederlandse racefans hun bestaande contracten bij hun energieleverancier, telecomprovider en de ANWB omzetten naar goedkopere concurrenten. Drie bedrijven hebben toegezegd per nieuwe klant een bedrag over te maken aan de stichting. ,,Alledrie onze partners zijn de goedkoopste in hun branche”, aldus De Jong. ,,Het kost de mensen dus niets. Het levert ze juist geld op, en tegelijkertijd kunnen wij budget genereren om een coureur verder te helpen.”
De Jong beseft dat met geld alleen geen topcoureurs gemaakt worden. ,,Natuurlijk is talent het belangrijkst om te slagen in de autosport. Maar je ziet het: Robert Doornbos staat waarschijnlijk na dit seizoen weer met lege handen, ongeacht hoe zijn drie races bij Red Bull verlopen. Christijan Albers doet het heel goed, maar ook hij komt niet zomaar bij een topteam binnen. Zo’n jongen als Nicky Pastorelli is een talent, maar staat in Amerika aan de zijlijn zodra zijn budget er doorheen is. Dat is enorm jammer. Nederland is een kleine markt, maar door samen te werken met deze bedrijven willen we het bedrijfsleven wakker schudden en ze laten zien hoeveel de autosport voor ze kan betekenen. En het mooie is: de racefans hoeven er niks voor te doen. Alleen van hun luie krent af te komen en overstappen.”
De stichting hoopt op driehonderdduizend overstappers. ,,Dan hebben we een heel aardig budget bij elkaar. Maar omdat wij ook niet precies weten hoe alles werkt in die sport willen we Jan Lammers als ambassadeur aanstellen om ons te helpen met de besteding van het budget. Want we gaan niet zomaar ergens een zak geld naar binnen gooien. Het is de bedoeling om voor de lange termijn een samenwerking op te bouwen tussen Nederlandse bedrijven en de autosport.”
Meer weten? Kijk op www.autosportnederland.nl
Was al aan het zoeken wie het nou wasquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
Misschien zou je een constructie op kunnen zetten:quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:48 schreef Spooky4u het volgende:
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Pfffff wat een trio zeg in de GPDA.. Naja, we zullen nog wel meer van ze gaan horen.quote:Alonso in rijdersraad Formule 1
Fernando Alonso neemt komend seizoen zitting in de rijdersraad van de autocoureurs in de Formule 1.
De manager van de Spanjaard heeft dit vrijdag in Shanghai aan de vooravond van de Grote Prijs van China bevestigd.
Alonso volgt binnen de GPDA de Duitser Michael Schumacher op, die na dit seizoen zijn loopbaan beëindigt. Naast Alonso zullen ook Schumachers broer Ralf en de Australiër Mark Webber deel gaan uitmaken van de raad. Zij komen op de plaatsen van de Brit David Coulthard en de Italiaan Jarno Trulli.
RTL Grandprix
Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10470quote:,,Ik ben net zo snel als Massa”
Albers hoopt op Ferrari-test
30-9 - Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.
Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.
Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”
Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
Garantie heb je nooit in de F1, zelfs niet op de Ferrari motoren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:22 schreef Rory78 het volgende:
Massa is een goed voorbeeld van iemand die zich via een klanten-Ferrari op heeft gewerkt tot coureur bij de Scuderia. Er zijn echter ook talloze voorbeelden van coureurs die minstens zo snel waren, maar deze stap nooit hebben gezet.
Het is geen garantie, maar wel een heel mooie kans. Chris kennende zal hij die ongetwijfeld met beide handen aangrijpen! Succes.
Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:00 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zou ervoor tekenen hoor.
Het zij ze gegunt.
Is er al een Spyker F1 Fanclub trouwens?
Nog niets over gehoord, al kan ik me indenken dat Spyker dat wel zou ambieeren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:
Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
Ik zal ze eens een mail sturen straks.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?
Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik zal ze eens een mail sturen straks.
Ho Ho!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.
Als je het gaat doen wil ik misschien wel meedoen.....laat maar even weten.
Wat voor moeite is het nou!? Je maakt een website, gaat naar de KVK, opent een bankrekening en meld je aan bij Spyker......quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ho Ho!
Ik ga geen fanclub oprichten hoor!
Heb ik de tijd niet voor.
Maar misschien is er al wat bezig, ik wou puur wat gaan informeren.
Die kans zit erin, tenzij er een slimme dodo eerst was om die afspraakmet Spyker te maken. Voor de officiele fanclub dan.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Fanclub van Spijker zal wel door de jongens achter de CAfanclub gemaakt worden!
Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:
Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeftquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:37 schreef multatuli het volgende:
[..]
Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.
Audi in de F1 gaat echt niet gebeuren. Zij zetten al hun geld op Le Mans.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeft
bronquote:Nederlandse ABN Amro wordt sponsor van Renault
Als we het Duitse “Auto motor und Sport” mogen geloven krijgen we er vanaf morgen weer een nieuwe Nederlandse sponsor bij en wel bij het team van Renault. Het Nederlandse bankconcern zal de komende jaren gaan investeren in het Franse team en zal daarmee vervanger worden voor de verplicht vertrekkende Mild Seven.
Voor ABN Amro is Formule 1 geen onbekend terrein. Al jaren lang zien we de borden van de bank langs de baan staan van de Braziliaanse Grand Prix. De bank sponsort die Grand Prix omdat het veel klanten kent in het Zuid-Amerikaanse land.
Voor de Marketingchef van Renault, Jason Campbell, komt het contract met ABN als een opluchting. Hij zag Mild Seven, die elk jaar toch een kleine 40 miljoen dollar investeerde in het team, aan het eind van dit jaar vertrekken en was naarstig op zoek naar vervanging. ABN Amro zal een substantieel bedrag gaan bijdragen maar zal niet aan het bedrag komen wat de sigarettenfabrikant inlegde.
Of Renault nu ook met de Groen-Gele kleuren van de bank zal gaan rijden is nog onbekend. Meer details daarover zullen morgen volgen.
02-10-2006 om 21:05
Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?quote:
ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?
Dat is ook het enige dat ik me kan indenken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.
Ze hebben natuurlijk ook een eer om hoog te houden, kijk naar de zeilers en voetbal.
ABN wil zich volgens mij alleen bij de topteams voegen.
Anders weet ik het ook niet.
Nurburgring is lekker dichtbij, Dunlop-Kehre is wel een mooie bocht. DAn heb je de wagens ook zo'n 20 seconden in beeld. Verder lijkt Hongarije ook wel wat, dan zie je de wagens wel vaker voorbijkomen, verder hebben Engeland en België de historie mee, waarbij ik denk dat Engeland een betere is, puur omdat je daar de wagens vaker voorbij ziet komen, in Spa is dat maar 44 ronden terwijl ze in Engeland zo'n 60 ronden rijden dacht ik.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef NEGERZOEN het volgende:
Even vraagje hier, weet niet of ik hier juist ben ook.
Ik wil mijn vriendin gaan verassen met een bezoekje aan een F1 race. Nu wil ik daarvoor niet te ver vliegen/rijden dus heb ik miijn keuze laten vallen op 1 van de volgende races:Spanje Belgie Duitsland Hongarije Engeland
Nu weet ik echter niet wat zoiets ongeveer gaat kosten. Het liefst heb ik een arrangement waar vliegen/rijden, hotel en ontbijt bij inzit. De sites die ik ken tonen nog geen prijzen. iemand enig idee hierover?
Dat is ook exact wat ik bedoel, als de grote bedrijven hun sponsergeld over de grens besteden zal het NL sportief nooit goed vergaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:36 schreef TJDoornbos het volgende:
ABN kiest voor de top en helaas is Spijker dat nog niet, en als alle SemiNederlandse bedrijven (Shell, Phillips en nu dus ABN) naar andere F1teams gaan word de kans kleiner dat ze het worden!
volgens mij vraagt NEGERZOEN ook om een kostenplaatje......ik kan hem echter niet geven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:39 schreef Rory78 het volgende:
Ik zou je Nürburgring ook van harte willen aanbevelen. Ik ben er zelf ook tweemaal bij een GP geweest en het is er allemaal super geregeld!
quote:Todt zet vraagtekens bij teamorders Renault
Jean Todt, teambaas van Ferrari, zet vraagtekens bij de teamorders die Renault zou hebben gegeven tijdens de Grand Prix van China. Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella reden op het rechte stuk op een gegeven moment naast elkaar, volgens de Fransman was dat om Michael Schumacher met opzet te blokkeren.
Todt liet weten: "De Grand Prix van China was een leerzame ervaring voor ons. We hebben ook geleerd van wat andere teams doen. Iedereen mag voor zichzelf beoordelen of de tactiek van Renault normaal of abnormaal is." Ferrari zou niet schromen om dezelfde tactiek toe te passen bij Renault, mocht dezelfde situatie zich omgekeerd voordoen. "Wij zullen het in ieder geval in overweging nemen voor een volgende keer."
bron
oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:30 schreef rubbereend het volgende:
JA kom, Ferrari is er altijd voor verketterd en zelfs bestrafd geweest!
is dat geen straf danquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:38 schreef WEST het volgende:
[..]
oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.![]()
quote:ING hoofdsponsor Renault
ING is vanaf volgend seizoen hoofdsponsor van het Formule 1-team van Renault. Dit kan F1Racing.nl exclusief onthullen. Het betreft een vijfjarige overeenkomst, waarbij een bedrag van maar liefst vijftig miljoen euro per jaar is gemoeid. Deze megadeal zal aan het einde van deze week officieel worden aangekondigd.
ING, een van de grootste financiële instellingen ter wereld, was in gesprek met drie Formule 1-teams, maar koos uiteindelijk voor Renault. De Nederlandse bank volgt bij Renault het Japanse sigarettenmerk Mild Seven op als hoofdsponsor. Mild Seven trekt zich terug vanwege het aanstaande verbod op tabaksreclame. ING wordt naast sponsor van Renault ook 'tracksponsor', waardoor het logo van ING niet alleen te zien zal zijn op de Renault-bolides, maar ook op de reclameborden langs de baan.
ING Groep is in meer dan vijftig landen actief op het gebied van bankieren, verzekeren en vermogensbeheer. Gemeten naar beurswaarde, behoort ING tot de twintig grootste financiële instellingen in de wereld en tot de top-tien in Europa. ING is in 1991 ontstaan door de fusie tussen Nationale-Nederlanden en NMB Postbank Groep, als eerste bankverzekeraar in Nederland. In de afgelopen vijftien jaar is ING uitgegroeid tot een multinational met zeer diverse internationale activiteiten. Sinds 2003 sponsort ING hardloopevenementen over de hele wereld, waaronder de marathon van New York.
Sinds dit seizoen is de interesse van het Nederlandse bedrijfsleven in de Formule 1 enorm gegroeid. Nederland heeft twee coureurs in de Formule 1, Christijan Albers en Robert Doornbos, en sinds kort is er ook een Nederlands Formule 1-team, Spyker.
Die ABN Amro net zo hard heeft ontkend!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:43 schreef rubbereend het volgende:volgens andere berichten zou ABN Amro Renault gaan sponsoren
Voor het eerst een ervaren teamgenoot voor Albers?quote:Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2006 om 11:32
'Christian Klien wordt teamgenoot Albers in 2007'
Volgens onze collega’s van F1Racing.net is Christian Klien naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst met het kersverse Spyker MF1 Racing-team voor komend seizoen. De Oostenrijker bevestigde dat hij deze week gesprekken voert met de renstal uit Silverstone en dat hij binnenkort een overeenkomst verwacht te tekenen. Eerder maakte Spyker al bekend dat Nederlander Christijan Albers al zeker is van een racestoel voor 2007.
“Mijn plannen met Spyker zijn in feite redelijk concreet, alles ziet er goed uit”, liet Klien optekenen. “Spyker is zeer ambitieus en laat met het contracteren van Mike Gascoyne en motoren van Ferrari zien dat ze graag competitief willen zijn in deze sport. Gascoyne gaat op 1 november beginnen en ik weet zeker dat zijn invloed duidelijk merkbaar zal zijn op de nieuwe auto”, aldus de dit jaar door Red Bull aan de kant gezette coureur.
Indien Klien en Spyker niet tot een overeenkomst komen voor 2007 heeft de Oostenrijker bovendien nog een aardig alternatief binnen de Formule 1 achter de hand. De pas 23-jarige coureur heeft ook een optie bij een Japans team om als vrijdag- en testcoureur aan de slag te gaan, vermoedelijk bij de renstal van Super Aguri. De keuzes van Klien zijn des te opvallender, daar hij eerder dit seizoen al aangaf geen heil te zien in een contract bij een achterhoedeteam.
Indien de 46-voudig grand-prixcoureur werkelijk overeenstemming met Spyker MF1 weet te bereiken, dan zal hij net als Albers geen zak met geld mee te hoeven brengen. “Ik ben niet gevraagd om een koffer met geld mee te nemen”, vertelt Klien. “Dat is ook de reden dat ik me geen zorgen maak om eventuele concurrentie van Alexandre Premat, Adrian Sutil of Ernesto Viso, die wel allemaal zelfs moeten betalen voor hun testdagen.”
Spyker liet eerder al doorschemeren dat het in eerste instantie niet in zee wil gaan met de zogenaamde pay-drivers, en dat het haar coureurs wil betalen voor hun diensten. Zo zal Christijan Albers komend seizoen ook voor het eerst door het team betaald worden voor het rijden in de Formule 1. Huidig Spyker-piloot Tiago Monteiro zou ook nog in de race zijn voor het tweede zitje, maar de Portugees moet vrezen voor de in de basis snellere Klien.
Indien de Oostenrijker er toch niet in weet te slagen om actief te blijven in de Formule 1 – de reden waarom hij eerder een Red Bull-stoel in de Champ Car-serie afsloeg – verwacht hij alsnog te kunnen verkassen naar Amerika. “Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Car te rijden. Ik heb aanbiedingen gekregen van drie van de beste teams daar. Tegen Newman-Haas, Rusport en Forsythe hoef ik alleen maar ja te zeggen.”
Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom gaan ze het niet proberen met Alexandre Premat?
Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......
Misschien willen ze een ervaren coureur zodat de wagen ontwikkeld kan worden?
Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!
Ha, nee. Klien en Red Bull is verleden tijd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Heeft Klein nog steeds Red Bull steun? Misschien dat er op die manier nog geld mee komt?
Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.
Klien is indd ervaren als je hem vergelijkt met bv. Premat, Lapierre, Sutil of een andere GP2 rijder.
Op basis waarvan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.
Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.quote:
Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.
DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:01 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.
Lapierre oid won ook makkelijk zijn races, dus een uitzonderlijk talent is het niet
de manier waarop hij wegreed na de startquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.
Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
Ze hebben niet de naam een uitzonderlijk talent te zijn, laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.
Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
Dus Klien neemt of een sponsor mee, of Spyker heeft een titelsponsor gevonden......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:19 schreef multatuli het volgende:
Interview met Mol op www.formula1.com is wel raar in het licht van Klien's uitspraak dat hij geen koffer met geld mee hoeft te nemen:
"Q: The team just has announced a 2007 contract extension with Christijan Albers, but the second cockpit is still open. Will you be basing your line-up on the concept that drivers bring money and / or sponsors?
MM: For next year we have to. Maybe if we get a title sponsor that might change. Sure, we are looking to get into the position in the future to select our driver line-up based on talent, but for now we have to look both ways. "
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?
het is geen f1 nieuws maar toch
Zozo moet heel wat worden dan!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit ja.
Ik ben trouwens bezig met een algemene A1GP topic. Eind deze week hoop ik hem af te hebben.
Of ik heb gewoon weinig tijd misschien>?quote:
Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?
het is geen f1 nieuws maar toch
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebbenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
www.formule1.nlquote:Engelsman tekent mogelijk in Japan
Davidson op drempel van contract met Super Aguri
4-10 - Anthony Davidson mag zich verheugen op een compleet raceseizoen in de Formule 1 in 2007. De Engelsman staat op het punt een contract te tekenen bij Super Aguri.
Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport op haar website. Al op 26 juni wist onze medewerker Adam Cooper op deze site te melden dat vrijdagtestcoureur Davidson goede kans zou maken op het tweede stoeltje bij het Japanse achterhoedeteam. Davidson staat al sinds 2001 onder contract bij het Formule 1-team van Honda, dat eerder als BAR-Honda door het leven ging. Als teamgenoot treft Davidson bij Super Aguri Takuma Sato, die van 2001 tot en met 2004 eveneens bij het voormalige BAR actief was.
,,Het zou een geweldig duo zijn’’, zegt een anonieme bron van Autosport op de website. ,,Taku en Davidson waren in 2001 ook al teamgenoten in de Formule 3. Het zou voor allebei geweldig nieuws zijn.’’
Super Aguri debuteerde dit jaar als team in de Formule 1 en maakt gebruik van Honda-motoren. De enorme kennis van Davidson van de Japanse krachtbronnen zou Super Aguri enorm van nut kunnen zijn in het nieuwe seizoen, zo verwachten insiders. Davidson reed tot dusver drie Grand Prix’ in zijn loopbaan. Twee in 2002 bij Minardi (Hongarije, België) als vervanger van Alex Yoong, en één vorig seizoen, in Maleisië als invaller voor de zieke Sato bij BAR-Honda. De Engelsman zag echter nooit de finishvlag.
ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.quote:
Je weet maar nooit in de autosport hoor!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:33 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.
Volgens mij niet nee...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:10 schreef Rory78 het volgende:
Zo slecht doet Sakon Yamamoto het toch niet?
inderdaad, die gast met dank aan huub R die ziet alleen maar $$$$$$$$$quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
BRONquote:Williams hekelt Red Bull's plannen
Volgens teambaas Frank Williams stevent de Formule 1 af op een groot meningsverschil over het plan om klantenauto’s toe te laten tot de sport. Terwijl het nieuwe Concorde-verdrag nog steeds geen feit is en de onderhandelingen daaromtrent nog in volle gang zijn, denkt Williams dat de oorspronkelijke bedoeling, om de regels voor het bouwen van een chassis te versoepelen, niet meer de steun krijgt die het nodig heeft. Hij stelt dat, terwijl hijzelf blij zou zijn voor sommige teams als ze één jaar oude auto’s mochten inzetten, het fout zou zijn als fabrikanten actuele chassis’ aan rivaliserende teams gaan verkopen.
“Ik denk dat het Max Mosley’s (oorspronkelijke) plan was om het mogelijk te maken dat teams een tweede auto aan een klantenteam kunnen verkopen. Ik heb geen idee of hij dat plan nu heeft laten varen of het toch nog steeds ondersteunt. Het staat in elk geval in geen enkel document dat door de teams werd ondertekend. Ik denk dan ook dat hierover de meningen nog verdeeld zijn.”
“Ik denk dat het niet correct is. Hiermee bedoel ik dat, hoewel wij niet bang zijn voor de fabriekteams, ze veel meer middelen tot hun beschikking hebben. Het zou iets te kort door de bocht en te gemakkelijk zijn als iemand met geld gewoon een Renault kan kopen, wat echt het neusje van de zalm is.”
Het plan om vanaf volgend seizoen klantenauto’s toe te staan werd onlangs tijdens een bijeenkomst van de Formule 1-commissie afgewezen. Dit gooide roet in het eten van Super Aguri F1, want zij waren van plan om komend seizoen de Honda RA106, waar nu het Honda F1 racing Team zelf nog mee rijdt, in te zetten. Frank Williams liet ook doorschemeren dat nu zelfs de samenwerking tussen beide Formule 1-teams van Red Bull misschien nauwkeurig onderzocht zal worden.
“We zijn er niet op tegen als teams hun auto van vorig jaar verkopen, absoluut niet. Echter, de eerste rij auto’s die naar voren zal komen is die van Red Bull. Er doen geruchten de ronde dat deze twee teams met een nagenoeg identiek chassis zullen gaan rijden, de één met Ferrari-, de ander met Renault-motoren.”
Op deze manier omzeilen beide teams de regels die bepalen dat elke racestal zijn eigen auto moet bouwen, terwijl beide uitrustingen uiteindelijk in bezit zijn van hetzelfde bedrijf. Op de vraag of hij zou accepteren dat de teams van Red Bull dezelfde auto’s inzetten antwoordde Williams:
“Nee. Het is hetzelfde bedrijf, maar ik zou graag willen weten waar het FOM-geld (de inkomsten uit de Formule 1) naartoe gaat. Sturen ze het naar meneer Mateschitz voor team A en team B?”
Williams hoopt dat de FIA zich ermee bemoeit en regelt wat voor de Red Bull-teams wel en niet is toegestaan. Met name als ze ook nog gelijk materiaal inzetten.
“Het plan van Mosley is erg verraderlijk op dit punt en het is de vraag of hij de regels eerlijk toepast.”
Geplaatst: 04-10-2006 (16:59:21)
Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef HPoi het volgende:
Sowies mad dat Red Bull twee teams heeft.
De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebbenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?
![]()
Ben het je wat betreft Red Bull met je eens, vwb klantenmotoren:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |