Dat is ook exact wat ik bedoel, als de grote bedrijven hun sponsergeld over de grens besteden zal het NL sportief nooit goed vergaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:36 schreef TJDoornbos het volgende:
ABN kiest voor de top en helaas is Spijker dat nog niet, en als alle SemiNederlandse bedrijven (Shell, Phillips en nu dus ABN) naar andere F1teams gaan word de kans kleiner dat ze het worden!
volgens mij vraagt NEGERZOEN ook om een kostenplaatje......ik kan hem echter niet geven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:39 schreef Rory78 het volgende:
Ik zou je Nürburgring ook van harte willen aanbevelen. Ik ben er zelf ook tweemaal bij een GP geweest en het is er allemaal super geregeld!
quote:Todt zet vraagtekens bij teamorders Renault
Jean Todt, teambaas van Ferrari, zet vraagtekens bij de teamorders die Renault zou hebben gegeven tijdens de Grand Prix van China. Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella reden op het rechte stuk op een gegeven moment naast elkaar, volgens de Fransman was dat om Michael Schumacher met opzet te blokkeren.
Todt liet weten: "De Grand Prix van China was een leerzame ervaring voor ons. We hebben ook geleerd van wat andere teams doen. Iedereen mag voor zichzelf beoordelen of de tactiek van Renault normaal of abnormaal is." Ferrari zou niet schromen om dezelfde tactiek toe te passen bij Renault, mocht dezelfde situatie zich omgekeerd voordoen. "Wij zullen het in ieder geval in overweging nemen voor een volgende keer."
bron
oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:30 schreef rubbereend het volgende:
JA kom, Ferrari is er altijd voor verketterd en zelfs bestrafd geweest!
is dat geen straf danquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:38 schreef WEST het volgende:
[..]
oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.![]()
quote:ING hoofdsponsor Renault
ING is vanaf volgend seizoen hoofdsponsor van het Formule 1-team van Renault. Dit kan F1Racing.nl exclusief onthullen. Het betreft een vijfjarige overeenkomst, waarbij een bedrag van maar liefst vijftig miljoen euro per jaar is gemoeid. Deze megadeal zal aan het einde van deze week officieel worden aangekondigd.
ING, een van de grootste financiële instellingen ter wereld, was in gesprek met drie Formule 1-teams, maar koos uiteindelijk voor Renault. De Nederlandse bank volgt bij Renault het Japanse sigarettenmerk Mild Seven op als hoofdsponsor. Mild Seven trekt zich terug vanwege het aanstaande verbod op tabaksreclame. ING wordt naast sponsor van Renault ook 'tracksponsor', waardoor het logo van ING niet alleen te zien zal zijn op de Renault-bolides, maar ook op de reclameborden langs de baan.
ING Groep is in meer dan vijftig landen actief op het gebied van bankieren, verzekeren en vermogensbeheer. Gemeten naar beurswaarde, behoort ING tot de twintig grootste financiële instellingen in de wereld en tot de top-tien in Europa. ING is in 1991 ontstaan door de fusie tussen Nationale-Nederlanden en NMB Postbank Groep, als eerste bankverzekeraar in Nederland. In de afgelopen vijftien jaar is ING uitgegroeid tot een multinational met zeer diverse internationale activiteiten. Sinds 2003 sponsort ING hardloopevenementen over de hele wereld, waaronder de marathon van New York.
Sinds dit seizoen is de interesse van het Nederlandse bedrijfsleven in de Formule 1 enorm gegroeid. Nederland heeft twee coureurs in de Formule 1, Christijan Albers en Robert Doornbos, en sinds kort is er ook een Nederlands Formule 1-team, Spyker.
Die ABN Amro net zo hard heeft ontkend!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:43 schreef rubbereend het volgende:volgens andere berichten zou ABN Amro Renault gaan sponsoren
Voor het eerst een ervaren teamgenoot voor Albers?quote:Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2006 om 11:32
'Christian Klien wordt teamgenoot Albers in 2007'
Volgens onze collega’s van F1Racing.net is Christian Klien naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst met het kersverse Spyker MF1 Racing-team voor komend seizoen. De Oostenrijker bevestigde dat hij deze week gesprekken voert met de renstal uit Silverstone en dat hij binnenkort een overeenkomst verwacht te tekenen. Eerder maakte Spyker al bekend dat Nederlander Christijan Albers al zeker is van een racestoel voor 2007.
“Mijn plannen met Spyker zijn in feite redelijk concreet, alles ziet er goed uit”, liet Klien optekenen. “Spyker is zeer ambitieus en laat met het contracteren van Mike Gascoyne en motoren van Ferrari zien dat ze graag competitief willen zijn in deze sport. Gascoyne gaat op 1 november beginnen en ik weet zeker dat zijn invloed duidelijk merkbaar zal zijn op de nieuwe auto”, aldus de dit jaar door Red Bull aan de kant gezette coureur.
Indien Klien en Spyker niet tot een overeenkomst komen voor 2007 heeft de Oostenrijker bovendien nog een aardig alternatief binnen de Formule 1 achter de hand. De pas 23-jarige coureur heeft ook een optie bij een Japans team om als vrijdag- en testcoureur aan de slag te gaan, vermoedelijk bij de renstal van Super Aguri. De keuzes van Klien zijn des te opvallender, daar hij eerder dit seizoen al aangaf geen heil te zien in een contract bij een achterhoedeteam.
Indien de 46-voudig grand-prixcoureur werkelijk overeenstemming met Spyker MF1 weet te bereiken, dan zal hij net als Albers geen zak met geld mee te hoeven brengen. “Ik ben niet gevraagd om een koffer met geld mee te nemen”, vertelt Klien. “Dat is ook de reden dat ik me geen zorgen maak om eventuele concurrentie van Alexandre Premat, Adrian Sutil of Ernesto Viso, die wel allemaal zelfs moeten betalen voor hun testdagen.”
Spyker liet eerder al doorschemeren dat het in eerste instantie niet in zee wil gaan met de zogenaamde pay-drivers, en dat het haar coureurs wil betalen voor hun diensten. Zo zal Christijan Albers komend seizoen ook voor het eerst door het team betaald worden voor het rijden in de Formule 1. Huidig Spyker-piloot Tiago Monteiro zou ook nog in de race zijn voor het tweede zitje, maar de Portugees moet vrezen voor de in de basis snellere Klien.
Indien de Oostenrijker er toch niet in weet te slagen om actief te blijven in de Formule 1 – de reden waarom hij eerder een Red Bull-stoel in de Champ Car-serie afsloeg – verwacht hij alsnog te kunnen verkassen naar Amerika. “Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Car te rijden. Ik heb aanbiedingen gekregen van drie van de beste teams daar. Tegen Newman-Haas, Rusport en Forsythe hoef ik alleen maar ja te zeggen.”
Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom gaan ze het niet proberen met Alexandre Premat?
Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......
Misschien willen ze een ervaren coureur zodat de wagen ontwikkeld kan worden?
Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!
Ha, nee. Klien en Red Bull is verleden tijd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
Heeft Klein nog steeds Red Bull steun? Misschien dat er op die manier nog geld mee komt?
Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.
Klien is indd ervaren als je hem vergelijkt met bv. Premat, Lapierre, Sutil of een andere GP2 rijder.
Op basis waarvan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.
Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.quote:
Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |