abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41741534
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:55 schreef roelofjan het volgende:
Dat Ferrari is gaan klagen snap ik nog wel, er staat veel op het spel.

Maar Alonso is dan ook gewoon genaaid door de stewards dit weekend.
Ik zal maar niets zeggen over een actie van schumacher waar hij keihard op genaaid werd. Of het 'sympathieke' gedrag van alonso richting bijv. doornbos (en maar zwaaien!)

Dit was dus iets met een druppel en emmer denk ik.
Kutkloon.
pi_41747495
alonso kan de druk niet mee aan, wat een huilie
On The LoveBoat
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:05:31 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_41751395
Het is toch logisch dat ze bij Renault klagen, door er zoveel aandacht op te vestigen willen ze voorkomen dat het in 1 van de volgende races weer gebeurt
pi_41751717
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:29 schreef BiMeWet het volgende:
Dit was dus iets met een druppel en emmer denk ik.
Als dat zo is dan is dat al helemaal schandalig. Ze moeten naar dat incident kijken, dat Alonso een paar races naar Doornbos zwaaide heeft er geen ene ruk mee te maken.

En trouwens, voor dat akkefietje met Doornbos is 'ie al gestraft.

Op welke actie van Schumacher doel je nu? Waar Schumacher genaaid werd?
Toch niet Monaco hé?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2006 @ 02:11:57 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41758864
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 september 2006 @ 02:16:16 #157
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_41758934
quote:
Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald
Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2006 @ 02:18:10 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41758960
quote:
Op woensdag 13 september 2006 02:16 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het is de frustratie van het weggegeven van die megagrote voorsprong op Schumacher eerder dit seizoen...
inderdaad, prachtig om te zien. Vooral dat gefrustreerde hoofd van Alonso
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41760614
Alonso heeft zich toch wel erg laten kennen dit jaar.
Ik was nooit een schumacher fan(om de bekende redenen, onsympatiek, onsportief). Maar nu ben ik toch al zo ver dat ik Schumacher de wereldtitel veel meer gun dan Alonso. Wat een arrogante eikel is dat zeg
  woensdag 13 september 2006 @ 13:01:07 #160
50783 Eddypeddy
Pas op!! Zeldzaam!!
pi_41767468
quote:
Op woensdag 13 september 2006 02:11 schreef rubbereend het volgende:
prachtig van Alonso om met Briatore te gaan huilen over Schumacher, maar wat heeft Briatore zelf allemaal niet uitgehaald
Wat heeft hij uitgehaald dan?
Je bent een nederlandse kuthoer, dus probeer nou gewoon maar lief te zijn..
  woensdag 13 september 2006 @ 16:56:34 #161
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41774225
quote:
Bij Renault wil niemand meer spreken over het vermeende illegale bewerken van de Bridgestone banden, maar het thema ligt nog steeds op tafel. Met hun kritische uitspraken over de Formule 1, de kennelijke voorkeur voor Michael Schumacher en Ferrari en het gebruik van illegale middelen begaven Flavio Briatore en Fernando Alonso zich op dun ijs. Dat hebben de Fransen nu erkend en men stuurde een toelichtend perscommuniqué rond.


In dit perscommuniqué is te lezen dat de uitspraken van Briatore verkeerd zijn geïnterpreteerd en als grap gezien hadden moeten worden. Bovendien ging de Italiaan tijdens een interview met Reuters, dat zelfs door het team van Renault op hun eigen internetsite werd gepubliceerd, op de ‘slijmbaltoer’ met de FIA. Alleen Fernando Alonso bleef hardnekkig en nam Schumacher en de FIA nogmaals onder vuur. Maar daar heeft het team van Renault nu een einde aan gemaakt. Volgens een bericht van het Spaanse AS heeft Renault de Spanjaard “gemuilkorfd”, ofwel zwijgplicht opgelegd. In extreme gevallen kan de FIA namelijk een coureur uitsluiten van deelname aan het Wereldkampioenschap of een andere langdurige straf opleggen wanneer hij de Formule 1 openbaar in diskrediet brengt.

Concreet zou het team Alonso hebben opgedragen niet over het nieuwste voorval te praten.


Renault heeft samen met Michelin bij de FIA een klacht ingediend. Men heeft Bridgestone ingenieurs gefotografeerd die, voorzien van handschoenen, een schort en ademhalingslucht uit zuurstofflessen, Bridgestone banden blijkbaar met een onbekende vloeistof insmeerden. De aanklacht? Men bewerkt op verboden wijze banden met chemicaliën om in een snelle ronde betere prestaties neer te zetten. Volgens AS zal de FIA de banden gaan onderzoeken en eventueel de werkwijze van Bridgestone bestraffen. Het wantrouwen van Renault werd vooral gewekt doordat dit men alleen bij het team van Ferrari heeft waargenomen, bij de andere Bridgestone teams werden deze activiteiten niet waargenomen.



Direct na de aanklacht van Renault luidde een bericht dat de FIA het voorval samen met Bridgestone had opgelost. De behandeling diende met name om te voorkomen dat kleine rubberdeeltjes die vrijkomen bij het opsnijden van de banden voor analyse doeleinden, niet in de lucht terechtkomen en worden ingeademd. Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk. bron
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone om
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 september 2006 @ 18:29:59 #162
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_41777086
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef WEST het volgende:

[..]

kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone om
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?

Kijk zo gaan de altijd over Ferrari zeikende mensen met de medemens om.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 13 september 2006 @ 19:08:34 #163
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41778341
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:29 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?

Kijk zo gaan de altijd over Ferrari zeikende mensen met de medemens om.
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel

vind je dat niet heel vreemd?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41778554
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:

[..]

als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel

vind je dat niet heel vreemd?
En wie zegt dat ze deze procedure niet uitvoeren bij de andere teams?
Renault moet stoppen met janken en hun tijd investeren in het verbeteren van de auto
Al heb ik liever dat ze volgende race weer 0 punten scoren
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2006 @ 19:37:27 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41779392
Renault zit ineens in de hoek waar de klappen vallen en ze beginnen alleen maar om zich heen te slaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41781332
Die launchcontrol van Renault moet ook ergens zitten.....
pi_41781699
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:31 schreef HPoi het volgende:
Die launchcontrol van Renault moet ook ergens zitten.....
pi_41781768
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:42 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.
pi_41781806
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef HPoi het volgende:

[..]

duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.
pi_41783467
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.
pi_41784057
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef HPoi het volgende:

[..]

Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.
je hebt gelijk
pi_41784664
Inderdaad verboden, maar ze hebben een systeem dat gedoogd wordt. Een soort van toerenbegrenzen bij de start, maar 1 die niet een computergestuurde start uitvoerd.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 13 september 2006 @ 22:17:15 #173
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_41785177
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:04 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad verboden, maar ze hebben een systeem dat gedoogd wordt. Een soort van toerenbegrenzen bij de start, maar 1 die niet een computergestuurde start uitvoerd.
Als ze daadwerkelijk een legaal systeem hadden zouden ze niet de enige zijn.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 13 september 2006 @ 22:18:05 #174
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_41785202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:

[..]

als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel

vind je dat niet heel vreemd?
Renault maakt alleen foto's bij Ferrari en Bridgestone. Dus wie zegt dat het bij andere teams niet gebeurt...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 13 september 2006 @ 22:21:40 #175
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_41785266
quote:
Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk
uuhhm geen? althans, dat heb ik eergisteren op een aantal sites gelezen. Renault en Michelin vonden de uitleg van Charlie Whiting van de FIA voldoende en ze zouden het hier bij laten. De spray zou de band wat stijver moeten maken en daardoor - zoals ook in het artikel staat - zou de slijtage over een ronde minder zijn en dat zou resulteren in performance winst (over 1 rondje).
  woensdag 13 september 2006 @ 22:38:31 #176
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_41785964
Ik lees net op Autosport dat er inderdaad nog wat twijfels bij Michelin zijn..

"The FIA currently has no plans to follow up Michelin's complaints and believe that Bridgestone's explanation is satisfactory."

Tsja, aan Michelin de taak om met een tegenbewijs te komen.
pi_41786522


Hier zou het dus om gaan schijnbaar. Niks bijzonders en bovendien zijn zulke pakken heel gewoon in Japan bij dit soort dingen...
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:12:58 #178
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_41831113
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:53 schreef wimderon het volgende:
[afbeelding]

Hier zou het dus om gaan schijnbaar. Niks bijzonders en bovendien zijn zulke pakken heel gewoon in Japan bij dit soort dingen...
Inderdaad, het zal denk ik ook wel met een sisser aflopen want Michelin zal met verdomd goed bewijs moeten aankomen om er echt een zaak van te kunnen maken.

Ik las trouwens dat Renault officieel motoren gaat leveren aan het Red Bull team. De vraag is alleen of het Red Bull gaat worden of Toro Rosso (het satelliet team van Renault).

Interessant kan zijn wie nou gaat rijden met de Ferrari motoren, want ook Spyker wordt met de Ferrari motoren gelinkt.
pi_41920246
Zou Kimi wanneer hij Alonso van plek 1 af kan rijden, dit nu ook doen om ferrari de punten te geven?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 18 september 2006 @ 15:10:45 #180
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_41921197
Renault zal Red Bull gaan voorzien van motoren en Ferrari Torro Rosso heb ik ergens gelezen en gehoord...maar goed in de F1 is niks zeker...
pi_41983293
Wat iedereen al wist, of op z'n minst vermoedde, is nu ook eens bevestigd: Ferrari motoren krijg je niet zomaar....

The truth will out?

Nine years after the World Championship showdown at Jerez in 1997, the then Sauber driver Norberto Fontana has decided to tell the story of what happened to him during that highly-charged weekend. In an interview with the Argentine magazine Ole, Fontana claims that three or four hours before the race Jean Todt visited the Sauber motorhome and told the Swiss team, which used Ferrari engines at the time, that the Saubers must block Jacques Villeneuve if they were in a position to do so in order to help Michael Schumacher win the World Championship.

Fontana said that he blocked Villeneuve for only three or four corners but that it cost the French-Canadian around three seconds. In the end Villeneuve challenged Schumacher for the lead and the two cars collided. Schumacher went off into a gravel trap and was unable to rejoin. Villeneuve won the World Championship and Michael Schumacher was later punished for deliberately driving Villeneuve off the track.

Fontana said that the action had hurt his career but that Todt and Schumacher never thanked him for what he had done.

While this is all ancient history now, there is a certain irony in that after the same race there were claims that Williams and McLaren colluded to rig the result of the race. That claim was rejected by the FIA World Council although it was never clear why the allegations ever got as far as the World Council.

http://www.grandprix.com/ns/ns17477.html
pi_41985056
Ja dat zegt hij, wie weet of het waar is.
Misschien is die gast wel gewoon gefrustreerd omdat hij fucking beroerd reed in de Sauber.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:10:00 #183
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41986083
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zegt hij, wie weet of het waar is.
Misschien is die gast wel gewoon gefrustreerd omdat hij fucking beroerd reed in de Sauber.
er zal mischien wel een kern van waarheid in zitten. Verstappen zou in 1997 bij Sauber gaan rijden zij het dat daar ene Jean Todt er een stokje voor gestoken heeft en een italiaanse rijder zou gaan moeten rijden in dit geval ging het om Giani Morbedelli.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 20 september 2006 @ 16:10:54 #184
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41986122
Bridgestone heeft een idee, en wat mij betreft ook een goed idee.
quote:
Als het aan Bridgestone ligt komt er een belangrijke verandering in het bandenreglement. De Japanse bandenfabrikant wil net als in de Champ Car de teams verplichten beide geleverde banden te gebruiken tijdens een race.

Bridgestone is volgend jaar de enige bandenleverancier in de Formule 1. Om er toch voor te zorgen dat de banden een belangrijk element blijven tijdens een raceweekend heeft Bridgestone een constructie bedacht. Elk team krijgt aan het begin van elk weekend een aantal sets van het harde compound en een aantal sets van het zachte compound. De teams gebruiken nu vaak slechts één van deze twee soorten tijdens het weekend. Bridgestone wil echter verplichten dat de teams beiden compounds gebruiken tijdens de race.

Bridgestone heeft twee hoofdredenen voor het invoeren van deze verandering. Ten eerste komt het de sport ten goede omdat de teams zelf mogen beslissen wanneer zij welke band inzetten. Zo ontstaan er dus allerlei verschillende strategieën omdat het ene team er meteen mee start terwijl een ander ze pas later in de race brengt. Zo blijven de banden dus een belangrijke rol spelen. Een tweede reden is het feit dat met het huidige reglement veel banden ongebruikt blijven. Als Bridgestone volgend jaar elf teams van banden moet voorzien is het vanwege de kosten zonde als de helft van de banden niet gebruikt worden.

Bridgestone wil de zachtere band markeren met een rode streep op de zijkant, zodat de toeschouwers en verslaggevers weten welke band er onder de auto's zitten. Hoewel Bridgestone benadrukt dat er nog niets zeker is, hoopt het dat er snel een beslissing kan worden genomen zodat het kan beginnen met de productie van banden voor 2007.
bron
ter illustratie



[ Bericht 2% gewijzigd door WEST op 20-09-2006 16:18:05 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_42000825
Nou wat een geweldig idee. NOT. American style.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:58:09 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42000875
Vind ik ook geen goed idee. Ik was juist zo blij dat volgend jaar de banden weer wat minder belangrijk worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 september 2006 @ 23:17:26 #187
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42001617
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
Vind ik ook geen goed idee. Ik was juist zo blij dat volgend jaar de banden weer wat minder belangrijk worden.
de banden moeten juist wel belangrijk blijven het is toch 1 van de dingen die moeten kloppen

zonder banden geen race
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 20 september 2006 @ 23:41:02 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42002392
Ik bedoel minder belangrijk voor de winkansen van het team of de coureur
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 september 2006 @ 00:59:22 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42004446
belachelijk idee, kunstmatige spanning.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42007433
eens met rubbereend
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 september 2006 @ 18:12:38 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42021524


waar ze vroeger de GP van Brazlilië reden in Rio
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:02 #192
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_42138288
Mooie docu nu op Discovery: Speed science... met Vitantonio Liuzzi, De La Rosa en Hamilton!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:54:30 #193
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42140248
Jammer dat ik aan t werk ben nu.......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42140542
Het zal ook wel weer herhaald worden sanger.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42140572
Zal wel Spooky
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 september 2006 @ 14:12:05 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42140680
Discovery herhaalt alles tot in den treure
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42140736
Zal me ook niet verrassen als binnenkort de Williams Docu weer komt, dat ze op dat moment een echt topteam waren.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42148768
Die heb ik al 4 x voorbij zien komen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:08:37 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_42149864
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef Spooky4u het volgende:
Zal me ook niet verrassen als binnenkort de Williams Docu weer komt, dat ze op dat moment een echt topteam waren.
Die was er van de week nog!

Deze is wel leuk althans ik had 'm nog nooit gezien! Zeker het kijken waard!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_42185414
Iemand al een topic geopend voor de GP van China dit weekend?


Wil het zelf wel doen, maar dan wordt 't een heel saaie en kale openingspost....
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_42186407
Ik vind dat sanger hele mooie kan maken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42188296
[F1] Grand Prix China 2006 Deel 1: Super Shanghai Showdown!

Je moet toch wat als je niet kan slapen.
  donderdag 28 september 2006 @ 08:37:43 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42191011
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Sally het volgende:
Iemand al een topic geopend voor de GP van China dit weekend?


Wil het zelf wel doen, maar dan wordt 't een heel saaie en kale openingspost....
Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is

Thanx roelofjan

Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42196536
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 september 2006 @ 13:11:15 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42197083
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:44 schreef Rory78 het volgende:
Yep, ik ga, maar geen tijd voor een minimeet. Ik ben al blij als ik op tijd op het circuit ben.
NS vanuit het zuiden des lands he...
en dan is de sprintrace nog eens vervroegd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 28 september 2006 @ 13:41:24 #206
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42197837
Kan toch ook tussen beide races in? Maar hoeft niet hoor!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42200221
Waar gaan jullie staan dan?
  donderdag 28 september 2006 @ 15:53:52 #208
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42201104
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog steeds last van een jetlag, oftewel slecht slapen, weinig motivatie om ook maar iets te doen. Verwachting is dat dit de laatste dag is

Thanx roelofjan

Gaan er nog mensen van Fok! naar de A1GP? Misschien minimeetje ofzow?
ik zet me petje WEST wel op
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 28 september 2006 @ 15:54:19 #209
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42201119
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:18 schreef Rory78 het volgende:
Waar gaan jullie staan dan?
ik denk scheivlak, maar m'n zwager gaat ook mee (mits die niet afzegt)
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 28 september 2006 @ 16:06:42 #210
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42201547
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:53 schreef WEST het volgende:

[..]

ik zet me petje WEST wel op
Dan herken ik je op zeker

Ik zit bij de Audi S, maar voor een minimeet wil ik me best de duinen in begeven
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:18:07 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42224828
Goed nieuws weer. Spyker zit niet stil dunkt me!
quote:
SpykerF1 mikt op top-6
Door GERARD DEN ELT


ZEEWOLDE/SJANGHAI - Morgen wordt duidelijk welke motor in de bolides van Spyker F1 komt te hangen.

Dat het Ferrari wordt, daar twijfelt bijna niemand meer aan. In dat geval heeft Cosworth het nakijken.

De vertegenwoordigster van de Vereniging Effecten Bescherming meende afgelopen woensdag duidelijk te horen dat de keuze voor de motoren al is gemaakt. In een betoog over de keuze van de krachtbron, hoorde zij bestuursvoorzitter Victor Muller zijn voorkeur uitspreken voor motorspecialisten in ‘rode pakjes’.

Muller zei er op de aandeelhoudersvergadering meteen bij dat het ook ‘blauwe pakjes’ zouden kunnen zijn, de bedrijfskleur van Cosworth.

Hoe dan ook, zaterdagmorgen - als de beurs gesloten is - maakt Spyker Cars NV in Sjanghai bekend welke motor de komende vier jaar in de bolides van Spyker F1 komt te hangen. Dat het een krachtbron is van Italiaanse makelij, daar twijfelt vrijwel niemand meer aan. Grootaandeelhouder Mubadala Development Company uit Abu Dhabi heeft immers zowel bij Ferrari als bij Spyker een vinger in de pap.

De aandeelhouders van de autofabrikant kregen woensdag te horen dat de ‘huur’ van de motoren tussen de 16 en 20 miljoen dollar bedraagt. ,,De prijs van Cosworth en Ferrari ontloopt elkaar niet veel. Het hangt er alleen van af wat je voor dat bedrag erbij krijgt, zoals technisch personeel en versnellingsbakken,’’ verduidelijkte Muller na afloop.

Met de naam van Ferrari gekoppeld aan die van Spyker valt in commerciële zin oneindig veel meer te doen. De kwaliteit van Ferrari-motoren staat buiten kijf. Maar de kandidaat-sponsoren zullen veel eerder op de oranje bolides willen staan, wanneer daar de toevoeging powered by Ferrari op staat.

Het bedrijfsleven is meer dan geïnteresseerd in de nieuwe Nederlandse renstal, zo werd de aandeelhouders voorgehouden. Leden van de raden van bestuur houden zich er sinds kort mee bezig, aldus Muller. Terwijl dergelijke initiatieven in het verleden ondanks pleidoodooien van marketingmensen juist in bestuurskamer een halt werd toegeroepen.

Blijkens het boekenonderzoek heeft Spyker een schuldenvrije renstal gekocht, mede doordat de vorige eigenaar Alex Shnaider voor 20 miljoen dollar aan openstaande rekeningen had betaald.

De schulden begonnen op te lopen nadat Eddie Jordan in 2004 zijn sponsor Vodafone verloor. Jordan Grand Prix leed in dat jaar 20 miljoen verlies. In 2005 zette teambaas Colin Kolles tesamen met een sanering ook de bouw van een nieuwe raceauto in, de M16. Daardoor werd in die jaargang nog eens 37 miljoen verloren. Dit jaar is het tekort 11 miljoen dollar, een resultaat dat op het bordje komt van het verkopende staalconsortium Midland.

Met een geschoonde begroting van circa 60 miljoen dollar denkt Spyker F1 volgend seizoen al winst te maken. Met meer inkomsten uit tv-gelden (18 miljoen dollar), 28 miljoen dollar van test- en vaste coureurs en 16 miljoen dollar aan sponsorbijdragen, denkt Spyker meteen zwarte cijfers te schrijven. Het nieuwe team krijgt als doelstelling een plaats bij de beste zes à zeven renstallen in het constructeursklassement. Die doelstelling is volgens Muller haalbaar, omdat de regels in de Formule 1 weldra zodanig veranderen dat de ‘wapenwedloop’ niet langer meer is gericht op geld, maar op een efficiënte bedrijfsvoering.

De komst van Mike Gascoyne als Chief Technology Officer, die in het verleden bij Jordan met bescheiden middelen aansprekende prestaties leverde, is daarom van groot belang. De topontwerper Gascoyne, die de bijnaam The Bulldog heeft verworven, heeft een bijzondere beloningsvorm bedongen. Hoe hoger Spyker eindigt in het constructeursklassement, hoe meer het team krijgt uit de ruif van circa 500 miljoen euro aan tv-gelden. Gascoyne profiteert daarvan mee.

De financiële analisten van Fortis Bank hebben alle vertrouwen in de bedrijfsopzet. Ook zij verwachten dat Spyker komend jaar voor het eerst winst zal boeken. De beurskoers (nu 17,90) kan de komende jaren doorgroeien naar 34 euro, aldus Fortis. Dat wil zeggen: als de Spyker-bolides succes hebben op de circuits.
Bron: http://www.ad.nl/sport/article668632.ece

Valt me wel op! Albers is geen betalende coureur meer. Toch verwachten ze maar liefst 28 Mio uit vaste en testcoureurs te verdienen. Hoeveel zal Monteiro mee moeten nemen dan?

De opzet zite er goed uit overigens. Klinkt logisch en doordacht. Hopen dat ze het waarmaken bij de eerste 12 (6 constructeurs te komen).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42224846
Klinkt goed
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:21:47 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42224898
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:19 schreef Spooky4u het volgende:
Klinkt goed
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:45:28 #214
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42225369
quote:
Stichting wil budget genereren
Bedrijven slaan handen ineen voor Nederlander in topauto

29-9 - Een groep Nederlandse raceliefhebbers heeft een stichting opgericht om een Nederlandse coureur in een topteam te krijgen. Stichting Autosport Nederland wil het Nederlandse bedrijfsleven en de autosport dichter bij elkaar brengen, met als doel eindelijk eens een Nederlandse coureur in een topteam te kunnen onderbrengen.


Initiator Raymond de Jong kwam op zijn idee door de voortdurende problemen van Nederlandse autocoureurs om een plek bij een topteam te bemachtigen. Hij benaderde een aantal bedrijven om samen met zijn stichting budget te genereren. Het plan is simpel: via Autosport Nederland kunnen Nederlandse racefans hun bestaande contracten bij hun energieleverancier, telecomprovider en de ANWB omzetten naar goedkopere concurrenten. Drie bedrijven hebben toegezegd per nieuwe klant een bedrag over te maken aan de stichting. ,,Alledrie onze partners zijn de goedkoopste in hun branche”, aldus De Jong. ,,Het kost de mensen dus niets. Het levert ze juist geld op, en tegelijkertijd kunnen wij budget genereren om een coureur verder te helpen.”

De Jong beseft dat met geld alleen geen topcoureurs gemaakt worden. ,,Natuurlijk is talent het belangrijkst om te slagen in de autosport. Maar je ziet het: Robert Doornbos staat waarschijnlijk na dit seizoen weer met lege handen, ongeacht hoe zijn drie races bij Red Bull verlopen. Christijan Albers doet het heel goed, maar ook hij komt niet zomaar bij een topteam binnen. Zo’n jongen als Nicky Pastorelli is een talent, maar staat in Amerika aan de zijlijn zodra zijn budget er doorheen is. Dat is enorm jammer. Nederland is een kleine markt, maar door samen te werken met deze bedrijven willen we het bedrijfsleven wakker schudden en ze laten zien hoeveel de autosport voor ze kan betekenen. En het mooie is: de racefans hoeven er niks voor te doen. Alleen van hun luie krent af te komen en overstappen.”

De stichting hoopt op driehonderdduizend overstappers. ,,Dan hebben we een heel aardig budget bij elkaar. Maar omdat wij ook niet precies weten hoe alles werkt in die sport willen we Jan Lammers als ambassadeur aanstellen om ons te helpen met de besteding van het budget. Want we gaan niet zomaar ergens een zak geld naar binnen gooien. Het is de bedoeling om voor de lange termijn een samenwerking op te bouwen tussen Nederlandse bedrijven en de autosport.”

Meer weten? Kijk op www.autosportnederland.nl
Beetje jammer dat ze Jan Lammers er dan bij halen als ambassadeur. Alhoewel hij natuurlijk wel weet hoe je lang rente weet te trekken van je budget

Brengt mij op een idee. Als je een soortgelijke stichting opzet, met als doelstelling een NL talent in de F1 brengen. Iedere F1 fan stort ca. ¤10,=. Bij 300.000 deelnemers heb je een budget van 3 Mio waarmee je Giedo of Nicky wel onder de pannen moet kunnen krijgen als hun huidige sponsoren ook aanblijven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42226351
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:42:12 #216
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42226796
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Doet me een beetje denken aan www.investinwilson.com
Dat plan heeft Justin toendertijd mooi onder de pannen gebracht.
Was al aan het zoeken wie het nou was
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42226885
Bij Wilson stond alleen ook nog de benzinestation van zijn pa erbij als onderpand.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:46:30 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42226926
Daar zou dan Giedo of Nicky zelf voor moeten zorgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42226970
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:50:22 #220
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42227020
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:48 schreef Spooky4u het volgende:
met dit fonds niet. is gewoon een investment, alleen jammer dat het geld op is als het besteed is.
Misschien zou je een constructie op kunnen zetten:


  • Je vergaard een vermogen om te investeren in de toekomst van een F1 talent

  • Je investeert dit vermogen in aandelen/obligaties/edelmetalen of onroerende goederen

  • Dit gebruik je als onderpand om een coureur onder te brengen
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42227065
    tvp
    pi_42234163
    Lammers als ambassadeur?
    Zou hij Christijan dan wel een bankgarantie gegund hebben?
      vrijdag 29 september 2006 @ 19:48:23 #223
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_42240190
    quote:
    Alonso in rijdersraad Formule 1

    Fernando Alonso neemt komend seizoen zitting in de rijdersraad van de autocoureurs in de Formule 1.
    De manager van de Spanjaard heeft dit vrijdag in Shanghai aan de vooravond van de Grote Prijs van China bevestigd.

    Alonso volgt binnen de GPDA de Duitser Michael Schumacher op, die na dit seizoen zijn loopbaan beëindigt. Naast Alonso zullen ook Schumachers broer Ralf en de Australiër Mark Webber deel gaan uitmaken van de raad. Zij komen op de plaatsen van de Brit David Coulthard en de Italiaan Jarno Trulli.

    RTL Grandprix
    Pfffff wat een trio zeg in de GPDA.. Naja, we zullen nog wel meer van ze gaan horen.
      zaterdag 30 september 2006 @ 23:27:49 #224
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_42269234
    De Renault motor laat God save the Queen horen

    http://www.flabber.nl/archief/017830.php

    Geinig.
      zondag 1 oktober 2006 @ 19:07:16 #225
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42287452
    quote:
    ,,Ik ben net zo snel als Massa”
    Albers hoopt op Ferrari-test

    30-9 - Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.


    Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.

    Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”

    Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
    Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10470

    Goed nieuws! Ferrari heeft eigenlijk niets te verliezen als ze Albers laten testen op Fiorano terwijl CA zich dan kan bewijzen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42303744
    Massa is een goed voorbeeld van iemand die zich via een klanten-Ferrari op heeft gewerkt tot coureur bij de Scuderia. Er zijn echter ook talloze voorbeelden van coureurs die minstens zo snel waren, maar deze stap nooit hebben gezet.
    Het is geen garantie, maar wel een heel mooie kans. Chris kennende zal hij die ongetwijfeld met beide handen aangrijpen! Succes.
      maandag 2 oktober 2006 @ 10:21:13 #227
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42304643
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 09:22 schreef Rory78 het volgende:
    Massa is een goed voorbeeld van iemand die zich via een klanten-Ferrari op heeft gewerkt tot coureur bij de Scuderia. Er zijn echter ook talloze voorbeelden van coureurs die minstens zo snel waren, maar deze stap nooit hebben gezet.
    Het is geen garantie, maar wel een heel mooie kans. Chris kennende zal hij die ongetwijfeld met beide handen aangrijpen! Succes.
    Garantie heb je nooit in de F1, zelfs niet op de Ferrari motoren.

    Het is al heel wat dat de kans bestaat, en weet zeker dat CA de kans zal grijpen met beide handen. En dan is het hopen dat hij aantoont inderdaad 1 van de snellere coureurs te zijn op de grid (zoals bv Colin Kolles zegt). Bewijst hij dat dan zal er geen enkele reden meer zijn voor de topteams om hem geen contract aan te bieden.

    Ik denk dat de combi Spyker-Ferrari in 2007 nog niet echt vruchten gaat afwerpen. Middenmoot is denk ik het hoogst haalbare, voornamelijk door het motorvermogen. In 2008 verwacht ik Spyker, met Ferrari-motoren en Gascoine ontwerp, toch wel op ca. de 5-6 plaats in het constructeurskampioenschap. Met voorbehoud dat ze de ontwikkelingssnelheid aanhouden die ze dit seizoen hebben laten zien.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42305477
    Ik zou ervoor tekenen hoor.
    Het zij ze gegunt.

    Is er al een Spyker F1 Fanclub trouwens?
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 2 oktober 2006 @ 12:21:49 #229
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42307566
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 11:00 schreef Spooky4u het volgende:
    Ik zou ervoor tekenen hoor.
    Het zij ze gegunt.

    Is er al een Spyker F1 Fanclub trouwens?
    Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42308392
    Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:

    Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
    Calm down, please!
      maandag 2 oktober 2006 @ 13:04:16 #231
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42308808
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
    Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:

    Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
    Nog niets over gehoord, al kan ik me indenken dat Spyker dat wel zou ambieeren.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 2 oktober 2006 @ 13:08:00 #232
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42308899
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42309240
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Zou wel snel zijn, misschien dat jij hem kan oprichten?
    Ik zal ze eens een mail sturen straks.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 2 oktober 2006 @ 13:30:48 #234
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42309464
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 13:23 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Ik zal ze eens een mail sturen straks.
    Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.

    Als je het gaat doen wil ik misschien wel meedoen.....laat maar even weten.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42309603
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 13:30 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Zat ik ook aan te denken, zou het ook gedaan hebben als er neit wat werk tussendoor kwam.

    Als je het gaat doen wil ik misschien wel meedoen.....laat maar even weten.
    Ho Ho!
    Ik ga geen fanclub oprichten hoor!
    Heb ik de tijd niet voor.
    Maar misschien is er al wat bezig, ik wou puur wat gaan informeren.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 2 oktober 2006 @ 13:45:53 #236
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42309775
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 13:38 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Ho Ho!
    Ik ga geen fanclub oprichten hoor!
    Heb ik de tijd niet voor.
    Maar misschien is er al wat bezig, ik wou puur wat gaan informeren.
    Wat voor moeite is het nou!? Je maakt een website, gaat naar de KVK, opent een bankrekening en meld je aan bij Spyker......

    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 2 oktober 2006 @ 13:46:03 #237
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_42309782
    Fanclub van Spijker zal wel door de jongens achter de CAfanclub gemaakt worden!
      maandag 2 oktober 2006 @ 13:48:41 #238
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42309850
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
    Fanclub van Spijker zal wel door de jongens achter de CAfanclub gemaakt worden!
    Die kans zit erin, tenzij er een slimme dodo eerst was om die afspraakmet Spyker te maken. Voor de officiele fanclub dan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42310984
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
    Dit is misschien een beetje Spykers op laag water zoeken:

    Kunnen we een Ferrari motor verwachten in toekomstige straatmodellen van Spyker?
    Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_42312142
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 14:37 schreef multatuli het volgende:

    [..]

    Todt heeft iedere samenwerking mbt straatauto's naar het rijk der internet fabelen verwezen.
    Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeft

    als, als, als (dreams)
    Calm down, please!
      maandag 2 oktober 2006 @ 15:38:54 #241
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_42312228
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 15:34 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dan blijft de kans over dat de Ferrari motor een tussenstap is tot Audi z'n F1 V8 klaar heeft
    Audi in de F1 gaat echt niet gebeuren. Zij zetten al hun geld op Le Mans.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_42312436
    ik zie het nog wel gebeuren dat er een ferrari motor in die d12 ssuv komt. Zo houdt ferrari hun merk puur zonder suv en spyker heeft een mooie auto d'r bij :p
      maandag 2 oktober 2006 @ 16:02:04 #243
    145052 NEGERZOEN
    Zoekende....
    pi_42312822
    Even vraagje hier, weet niet of ik hier juist ben ook.

    Ik wil mijn vriendin gaan verassen met een bezoekje aan een F1 race. Nu wil ik daarvoor niet te ver vliegen/rijden dus heb ik miijn keuze laten vallen op 1 van de volgende races:

  • Spanje
  • Belgie
  • Duitsland
  • Hongarije
  • Engeland

    Nu weet ik echter niet wat zoiets ongeveer gaat kosten. Het liefst heb ik een arrangement waar vliegen/rijden, hotel en ontbijt bij inzit. De sites die ik ken tonen nog geen prijzen. iemand enig idee hierover?
  • Interesse?
    pi_42327581
    quote:
    Nederlandse ABN Amro wordt sponsor van Renault
    Als we het Duitse “Auto motor und Sport” mogen geloven krijgen we er vanaf morgen weer een nieuwe Nederlandse sponsor bij en wel bij het team van Renault. Het Nederlandse bankconcern zal de komende jaren gaan investeren in het Franse team en zal daarmee vervanger worden voor de verplicht vertrekkende Mild Seven.

    Voor ABN Amro is Formule 1 geen onbekend terrein. Al jaren lang zien we de borden van de bank langs de baan staan van de Braziliaanse Grand Prix. De bank sponsort die Grand Prix omdat het veel klanten kent in het Zuid-Amerikaanse land.

    Voor de Marketingchef van Renault, Jason Campbell, komt het contract met ABN als een opluchting. Hij zag Mild Seven, die elk jaar toch een kleine 40 miljoen dollar investeerde in het team, aan het eind van dit jaar vertrekken en was naarstig op zoek naar vervanging. ABN Amro zal een substantieel bedrag gaan bijdragen maar zal niet aan het bedrag komen wat de sigarettenfabrikant inlegde.

    Of Renault nu ook met de Groen-Gele kleuren van de bank zal gaan rijden is nog onbekend. Meer details daarover zullen morgen volgen.

    02-10-2006 om 21:05
    bron
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:19:53 #245
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42327651
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 08:10 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    bron
    Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42327667
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 08:19 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Leuk, maar is het voor een NL bedrijf niet logischer zich te indentificeren met een NL team?
    ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.
    Ze hebben natuurlijk ook een eer om hoog te houden, kijk naar de zeilers en voetbal.
    ABN wil zich volgens mij alleen bij de topteams voegen.

    Anders weet ik het ook niet.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:24:35 #247
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42327700
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 08:21 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    ABN geniet natuurlijk al grote bekendheidin de wereld, en wil dus volgens mij meteen op een TopTeam terecht komen.
    Ze hebben natuurlijk ook een eer om hoog te houden, kijk naar de zeilers en voetbal.
    ABN wil zich volgens mij alleen bij de topteams voegen.

    Anders weet ik het ook niet.
    Dat is ook het enige dat ik me kan indenken.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42329913
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef NEGERZOEN het volgende:
    Even vraagje hier, weet niet of ik hier juist ben ook.

    Ik wil mijn vriendin gaan verassen met een bezoekje aan een F1 race. Nu wil ik daarvoor niet te ver vliegen/rijden dus heb ik miijn keuze laten vallen op 1 van de volgende races:

  • Spanje
  • Belgie
  • Duitsland
  • Hongarije
  • Engeland

    Nu weet ik echter niet wat zoiets ongeveer gaat kosten. Het liefst heb ik een arrangement waar vliegen/rijden, hotel en ontbijt bij inzit. De sites die ik ken tonen nog geen prijzen. iemand enig idee hierover?
  • Nurburgring is lekker dichtbij, Dunlop-Kehre is wel een mooie bocht. DAn heb je de wagens ook zo'n 20 seconden in beeld. Verder lijkt Hongarije ook wel wat, dan zie je de wagens wel vaker voorbijkomen, verder hebben Engeland en België de historie mee, waarbij ik denk dat Engeland een betere is, puur omdat je daar de wagens vaker voorbij ziet komen, in Spa is dat maar 44 ronden terwijl ze in Engeland zo'n 60 ronden rijden dacht ik.
    http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
    Stemt allen op Groove Garden!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:18:37 #249
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42330637
    jammer van ABN, zat er afgelopen weekend nog aan te denken. ABN was de nummer 1 kandidaat van de Nederlandse financiele instellingen om een F1 team te gaan sponsoren aangezien ze al in Brzilië sponsor zijn op het circuit.

    Maar dit is natuurlijk allang bezig achter de schermen. Dus Spyker heeft hier ook geen kans gehad.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:36:53 #250
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_42331070
    ABN kiest voor de top en helaas is Spijker dat nog niet, en als alle SemiNederlandse bedrijven (Shell, Phillips en nu dus ABN) naar andere F1teams gaan word de kans kleiner dat ze het worden!
    pi_42331150
    Ik zou je Nürburgring ook van harte willen aanbevelen. Ik ben er zelf ook tweemaal bij een GP geweest en het is er allemaal super geregeld!
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:41:16 #252
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42331175
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 11:36 schreef TJDoornbos het volgende:
    ABN kiest voor de top en helaas is Spijker dat nog niet, en als alle SemiNederlandse bedrijven (Shell, Phillips en nu dus ABN) naar andere F1teams gaan word de kans kleiner dat ze het worden!
    Dat is ook exact wat ik bedoel, als de grote bedrijven hun sponsergeld over de grens besteden zal het NL sportief nooit goed vergaan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:43:14 #253
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42331218
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 11:39 schreef Rory78 het volgende:
    Ik zou je Nürburgring ook van harte willen aanbevelen. Ik ben er zelf ook tweemaal bij een GP geweest en het is er allemaal super geregeld!
    volgens mij vraagt NEGERZOEN ook om een kostenplaatje......ik kan hem echter niet geven.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:07:06 #254
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_42333010
    Jean Todt heeft nog humor
    quote:
    Todt zet vraagtekens bij teamorders Renault

    Jean Todt, teambaas van Ferrari, zet vraagtekens bij de teamorders die Renault zou hebben gegeven tijdens de Grand Prix van China. Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella reden op het rechte stuk op een gegeven moment naast elkaar, volgens de Fransman was dat om Michael Schumacher met opzet te blokkeren.

    Todt liet weten: "De Grand Prix van China was een leerzame ervaring voor ons. We hebben ook geleerd van wat andere teams doen. Iedereen mag voor zichzelf beoordelen of de tactiek van Renault normaal of abnormaal is." Ferrari zou niet schromen om dezelfde tactiek toe te passen bij Renault, mocht dezelfde situatie zich omgekeerd voordoen. "Wij zullen het in ieder geval in overweging nemen voor een volgende keer."

    bron
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:19:07 #255
    102466 cappp
    Ondertitel
    pi_42333230
    nja, beetje gelijk heeft hij wel.
    Er zit een knop op je TV
    Die helpt je zo uit de puree
    Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
    Jailbait Gallery
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:30:05 #256
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42333416
    JA kom, Ferrari is er altijd voor verketterd en zelfs bestrafd geweest!
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:35:58 #257
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_42333524
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 13:07 schreef WEST het volgende:
    Jean Todt heeft nog humor
    [..]

    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:38:30 #258
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_42333579
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 13:30 schreef rubbereend het volgende:
    JA kom, Ferrari is er altijd voor verketterd en zelfs bestrafd geweest!
    oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:39:53 #259
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42333619
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 13:38 schreef WEST het volgende:

    [..]

    oja vertel maar wanneer? ze zjn alleen bestraft omdat schumi zo nodig barrichello op het podium als hoogste liet gaan.
    is dat geen straf dan

    maargoed destijds stond de halve wereld op haar achterste benen.......... Alonso mag iig steeds minder klagen over het vermeende vals spelen van Schumacher op deze manier!
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:40:14 #260
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_42333629
    quote:
    ING hoofdsponsor Renault

    ING is vanaf volgend seizoen hoofdsponsor van het Formule 1-team van Renault. Dit kan F1Racing.nl exclusief onthullen. Het betreft een vijfjarige overeenkomst, waarbij een bedrag van maar liefst vijftig miljoen euro per jaar is gemoeid. Deze megadeal zal aan het einde van deze week officieel worden aangekondigd.

    ING, een van de grootste financiële instellingen ter wereld, was in gesprek met drie Formule 1-teams, maar koos uiteindelijk voor Renault. De Nederlandse bank volgt bij Renault het Japanse sigarettenmerk Mild Seven op als hoofdsponsor. Mild Seven trekt zich terug vanwege het aanstaande verbod op tabaksreclame. ING wordt naast sponsor van Renault ook 'tracksponsor', waardoor het logo van ING niet alleen te zien zal zijn op de Renault-bolides, maar ook op de reclameborden langs de baan.

    ING Groep is in meer dan vijftig landen actief op het gebied van bankieren, verzekeren en vermogensbeheer. Gemeten naar beurswaarde, behoort ING tot de twintig grootste financiële instellingen in de wereld en tot de top-tien in Europa. ING is in 1991 ontstaan door de fusie tussen Nationale-Nederlanden en NMB Postbank Groep, als eerste bankverzekeraar in Nederland. In de afgelopen vijftien jaar is ING uitgegroeid tot een multinational met zeer diverse internationale activiteiten. Sinds 2003 sponsort ING hardloopevenementen over de hele wereld, waaronder de marathon van New York.

    Sinds dit seizoen is de interesse van het Nederlandse bedrijfsleven in de Formule 1 enorm gegroeid. Nederland heeft twee coureurs in de Formule 1, Christijan Albers en Robert Doornbos, en sinds kort is er ook een Nederlands Formule 1-team, Spyker.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:43:42 #261
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42333699
    volgens andere berichten zou ABN Amro Renault gaan sponsoren
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:51:18 #262
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42333849
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 13:43 schreef rubbereend het volgende:
    volgens andere berichten zou ABN Amro Renault gaan sponsoren
    Die ABN Amro net zo hard heeft ontkend!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:54:19 #263
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42333906
    oke
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 4 oktober 2006 @ 10:05:46 #264
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42351299
    quote:
    Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2006 om 11:32
    'Christian Klien wordt teamgenoot Albers in 2007'

    Volgens onze collega’s van F1Racing.net is Christian Klien naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst met het kersverse Spyker MF1 Racing-team voor komend seizoen. De Oostenrijker bevestigde dat hij deze week gesprekken voert met de renstal uit Silverstone en dat hij binnenkort een overeenkomst verwacht te tekenen. Eerder maakte Spyker al bekend dat Nederlander Christijan Albers al zeker is van een racestoel voor 2007.

    “Mijn plannen met Spyker zijn in feite redelijk concreet, alles ziet er goed uit”, liet Klien optekenen. “Spyker is zeer ambitieus en laat met het contracteren van Mike Gascoyne en motoren van Ferrari zien dat ze graag competitief willen zijn in deze sport. Gascoyne gaat op 1 november beginnen en ik weet zeker dat zijn invloed duidelijk merkbaar zal zijn op de nieuwe auto”, aldus de dit jaar door Red Bull aan de kant gezette coureur.

    Indien Klien en Spyker niet tot een overeenkomst komen voor 2007 heeft de Oostenrijker bovendien nog een aardig alternatief binnen de Formule 1 achter de hand. De pas 23-jarige coureur heeft ook een optie bij een Japans team om als vrijdag- en testcoureur aan de slag te gaan, vermoedelijk bij de renstal van Super Aguri. De keuzes van Klien zijn des te opvallender, daar hij eerder dit seizoen al aangaf geen heil te zien in een contract bij een achterhoedeteam.

    Indien de 46-voudig grand-prixcoureur werkelijk overeenstemming met Spyker MF1 weet te bereiken, dan zal hij net als Albers geen zak met geld mee te hoeven brengen. “Ik ben niet gevraagd om een koffer met geld mee te nemen”, vertelt Klien. “Dat is ook de reden dat ik me geen zorgen maak om eventuele concurrentie van Alexandre Premat, Adrian Sutil of Ernesto Viso, die wel allemaal zelfs moeten betalen voor hun testdagen.”

    Spyker liet eerder al doorschemeren dat het in eerste instantie niet in zee wil gaan met de zogenaamde pay-drivers, en dat het haar coureurs wil betalen voor hun diensten. Zo zal Christijan Albers komend seizoen ook voor het eerst door het team betaald worden voor het rijden in de Formule 1. Huidig Spyker-piloot Tiago Monteiro zou ook nog in de race zijn voor het tweede zitje, maar de Portugees moet vrezen voor de in de basis snellere Klien.

    Indien de Oostenrijker er toch niet in weet te slagen om actief te blijven in de Formule 1 – de reden waarom hij eerder een Red Bull-stoel in de Champ Car-serie afsloeg – verwacht hij alsnog te kunnen verkassen naar Amerika. “Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Car te rijden. Ik heb aanbiedingen gekregen van drie van de beste teams daar. Tegen Newman-Haas, Rusport en Forsythe hoef ik alleen maar ja te zeggen.”
    Voor het eerst een ervaren teamgenoot voor Albers?

    Kan me herinneren dat Klien MIdland geen optie vond

    Vraag menu ook af hoe Spyker dit wilt betalen....er zou 28 Mio uit rijdersbijdragen moeten komen. Als ze Klien gaan betalen gaan ze die 28 Mio dus mislopen PLUS het salaris voor Klien.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42351487
    Waarom gaan ze het niet proberen met Alexandre Premat?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 10:15:31 #266
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42351504
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Waarom gaan ze het niet proberen met Alexandre Premat?
    Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......

    Misschien willen ze een ervaren coureur zodat de wagen ontwikkeld kan worden?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42351550
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:15 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Dat is ook gewoon een goede coureur, maar daar zijn er zoveel van......

    Misschien willen ze een ervaren coureur zodat de wagen ontwikkeld kan worden?
    Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!
      woensdag 4 oktober 2006 @ 10:19:46 #268
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42351612
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Is Klien zo ervaren dan? Die werd er bij Red Bull ook uitgekicked en Doorenbos heeft in 1 race al meer laten zien dan Klien in 1 seizoen!
    Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.

    Klien is indd ervaren als je hem vergelijkt met bv. Premat, Lapierre, Sutil of een andere GP2 rijder.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 11:17:53 #269
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42352956
    Heeft Klein nog steeds Red Bull steun? Misschien dat er op die manier nog geld mee komt?
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_42353004
    Nope, die heeft hij niet meer.
    Ik vind dit bericht nog steeds in de Silly Season topic thuishoren hoor.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_42353005
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:17 schreef rubbereend het volgende:
    Heeft Klein nog steeds Red Bull steun? Misschien dat er op die manier nog geld mee komt?
    Ha, nee. Klien en Red Bull is verleden tijd.
    pi_42353039
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 10:19 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Volgens mij heeft Klien meer punten gehaald dan Doornbos? Dus dan heeft Klien meer laten zien in mijn ogen.

    Klien is indd ervaren als je hem vergelijkt met bv. Premat, Lapierre, Sutil of een andere GP2 rijder.
    Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 11:22:55 #273
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42353078
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Maar toch heb ik het gevoel dat Premat een veel betere rijder is dan Klien.
    Op basis waarvan?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42353236
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:22 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Op basis waarvan?
    Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 11:39:12 #275
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42353476
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Zijn prestaties in de A1. Team Frankrijk was wel wat beter dan de rest, maar het verschil in auto is vele male kleiner als bij de F1. En toch slaagde hij er steeds in te winnen met een grote afstand.
    Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42354056
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.
    DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.
    Lapierre oid won ook makkelijk zijn races, dus een uitzonderlijk talent is het niet
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:14:15 #277
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42354394
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:01 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.
    Lapierre oid won ook makkelijk zijn races, dus een uitzonderlijk talent is het niet
    Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.

    Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 12:15:58 #278
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_42354434
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.

    Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
    de manier waarop hij wegreed na de start
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_42354523
    Interview met Mol op www.formula1.com is wel raar in het licht van Klien's uitspraak dat hij geen koffer met geld mee hoeft te nemen:
    "Q: The team just has announced a 2007 contract extension with Christijan Albers, but the second cockpit is still open. Will you be basing your line-up on the concept that drivers bring money and / or sponsors?
    MM: For next year we have to. Maybe if we get a title sponsor that might change. Sure, we are looking to get into the position in the future to select our driver line-up based on talent, but for now we have to look both ways. "
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_42354739
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.

    Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
    Ze hebben niet de naam een uitzonderlijk talent te zijn, laat ik het zo zeggen.
    Wanneer nu bijvoorbeeld Hamilton in de 2e Spyker komt te zitten, dan heb je te maken met een iemand die al druk op zich heeft doordat hij beschouwd wordt als een uitzonderlijk talent.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_42354799
    op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?

    het is geen f1 nieuws maar toch
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:30:49 #282
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42354815
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:19 schreef multatuli het volgende:
    Interview met Mol op www.formula1.com is wel raar in het licht van Klien's uitspraak dat hij geen koffer met geld mee hoeft te nemen:
    "Q: The team just has announced a 2007 contract extension with Christijan Albers, but the second cockpit is still open. Will you be basing your line-up on the concept that drivers bring money and / or sponsors?
    MM: For next year we have to. Maybe if we get a title sponsor that might change. Sure, we are looking to get into the position in the future to select our driver line-up based on talent, but for now we have to look both ways. "
    Dus Klien neemt of een sponsor mee, of Spyker heeft een titelsponsor gevonden......

    Of Klien lult uit zijn nek.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:32:27 #283
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42354848
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
    op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?

    het is geen f1 nieuws maar toch
    Daar ga ik wel vanuit ja.

    Ik ben trouwens bezig met een algemene A1GP topic. Eind deze week hoop ik hem af te hebben.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42354888
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:32 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Daar ga ik wel vanuit ja.

    Ik ben trouwens bezig met een algemene A1GP topic. Eind deze week hoop ik hem af te hebben.
    Zozo moet heel wat worden dan!
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:37:26 #285
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42354964
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Zozo moet heel wat worden dan!
    Of ik heb gewoon weinig tijd misschien>?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:50:15 #286
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_42355285
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
    op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?

    het is geen f1 nieuws maar toch
    Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    pi_42355622
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.
    Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:05:01 #288
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42355657
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
    sta hier helemaal achter
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:11:21 #289
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42355837
    quote:
    Engelsman tekent mogelijk in Japan
    Davidson op drempel van contract met Super Aguri

    4-10 - Anthony Davidson mag zich verheugen op een compleet raceseizoen in de Formule 1 in 2007. De Engelsman staat op het punt een contract te tekenen bij Super Aguri.


    Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport op haar website. Al op 26 juni wist onze medewerker Adam Cooper op deze site te melden dat vrijdagtestcoureur Davidson goede kans zou maken op het tweede stoeltje bij het Japanse achterhoedeteam. Davidson staat al sinds 2001 onder contract bij het Formule 1-team van Honda, dat eerder als BAR-Honda door het leven ging. Als teamgenoot treft Davidson bij Super Aguri Takuma Sato, die van 2001 tot en met 2004 eveneens bij het voormalige BAR actief was.

    ,,Het zou een geweldig duo zijn’’, zegt een anonieme bron van Autosport op de website. ,,Taku en Davidson waren in 2001 ook al teamgenoten in de Formule 3. Het zou voor allebei geweldig nieuws zijn.’’

    Super Aguri debuteerde dit jaar als team in de Formule 1 en maakt gebruik van Honda-motoren. De enorme kennis van Davidson van de Japanse krachtbronnen zou Super Aguri enorm van nut kunnen zijn in het nieuwe seizoen, zo verwachten insiders. Davidson reed tot dusver drie Grand Prix’ in zijn loopbaan. Twee in 2002 bij Minardi (Hongarije, België) als vervanger van Alex Yoong, en één vorig seizoen, in Maleisië als invaller voor de zieke Sato bij BAR-Honda. De Engelsman zag echter nooit de finishvlag.
    www.formule1.nl
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42356534
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 13:05 schreef sanger het volgende:

    [..]

    sta hier helemaal achter
    ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:43:41 #291
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42356861
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 13:33 schreef staticdata het volgende:

    [..]

    ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.
    Je weet maar nooit in de autosport hoor!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42356970
    nou ja cart wilde hij niet destijds vanwege de kans op F1
    DTM vond hij ook te minderwaardig toen hij daarvoor gevraagd is.

    misschien is formule 3 weer iets voor hem

    vind het jammer dat het zo gegaan is, ik vind jos toch een betere coureur dan bleekemolen. hopelijk kan jeroen het tegendeel bewijzen
    pi_42357661
    Zo slecht doet Sakon Yamamoto het toch niet?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:25:15 #294
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42358077
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 14:10 schreef Rory78 het volgende:
    Zo slecht doet Sakon Yamamoto het toch niet?
    Volgens mij niet nee...
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 15:35:28 #295
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_42360317
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
    inderdaad, die gast met dank aan huub R die ziet alleen maar $$$$$$$$$
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      woensdag 4 oktober 2006 @ 18:57:23 #296
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42365985
    quote:
    Williams hekelt Red Bull's plannen



    Volgens teambaas Frank Williams stevent de Formule 1 af op een groot meningsverschil over het plan om klantenauto’s toe te laten tot de sport. Terwijl het nieuwe Concorde-verdrag nog steeds geen feit is en de onderhandelingen daaromtrent nog in volle gang zijn, denkt Williams dat de oorspronkelijke bedoeling, om de regels voor het bouwen van een chassis te versoepelen, niet meer de steun krijgt die het nodig heeft. Hij stelt dat, terwijl hijzelf blij zou zijn voor sommige teams als ze één jaar oude auto’s mochten inzetten, het fout zou zijn als fabrikanten actuele chassis’ aan rivaliserende teams gaan verkopen.

    “Ik denk dat het Max Mosley’s (oorspronkelijke) plan was om het mogelijk te maken dat teams een tweede auto aan een klantenteam kunnen verkopen. Ik heb geen idee of hij dat plan nu heeft laten varen of het toch nog steeds ondersteunt. Het staat in elk geval in geen enkel document dat door de teams werd ondertekend. Ik denk dan ook dat hierover de meningen nog verdeeld zijn.”

    “Ik denk dat het niet correct is. Hiermee bedoel ik dat, hoewel wij niet bang zijn voor de fabriekteams, ze veel meer middelen tot hun beschikking hebben. Het zou iets te kort door de bocht en te gemakkelijk zijn als iemand met geld gewoon een Renault kan kopen, wat echt het neusje van de zalm is.”

    Het plan om vanaf volgend seizoen klantenauto’s toe te staan werd onlangs tijdens een bijeenkomst van de Formule 1-commissie afgewezen. Dit gooide roet in het eten van Super Aguri F1, want zij waren van plan om komend seizoen de Honda RA106, waar nu het Honda F1 racing Team zelf nog mee rijdt, in te zetten. Frank Williams liet ook doorschemeren dat nu zelfs de samenwerking tussen beide Formule 1-teams van Red Bull misschien nauwkeurig onderzocht zal worden.

    “We zijn er niet op tegen als teams hun auto van vorig jaar verkopen, absoluut niet. Echter, de eerste rij auto’s die naar voren zal komen is die van Red Bull. Er doen geruchten de ronde dat deze twee teams met een nagenoeg identiek chassis zullen gaan rijden, de één met Ferrari-, de ander met Renault-motoren.”

    Op deze manier omzeilen beide teams de regels die bepalen dat elke racestal zijn eigen auto moet bouwen, terwijl beide uitrustingen uiteindelijk in bezit zijn van hetzelfde bedrijf. Op de vraag of hij zou accepteren dat de teams van Red Bull dezelfde auto’s inzetten antwoordde Williams:

    “Nee. Het is hetzelfde bedrijf, maar ik zou graag willen weten waar het FOM-geld (de inkomsten uit de Formule 1) naartoe gaat. Sturen ze het naar meneer Mateschitz voor team A en team B?”

    Williams hoopt dat de FIA zich ermee bemoeit en regelt wat voor de Red Bull-teams wel en niet is toegestaan. Met name als ze ook nog gelijk materiaal inzetten.

    “Het plan van Mosley is erg verraderlijk op dit punt en het is de vraag of hij de regels eerlijk toepast.”


    Geplaatst: 04-10-2006 (16:59:21)
    BRON

    Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de teams hierover al overeenstemming hadden bereikt!?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42370381
    Sowies mad dat Red Bull twee teams heeft.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 09:56:34 #298
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42381153
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef HPoi het volgende:
    Sowies mad dat Red Bull twee teams heeft.
    Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?

    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 11:50:34 #299
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_42384005
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 09:56 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?

    De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebben
      donderdag 5 oktober 2006 @ 12:05:32 #300
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42384401
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 11:50 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebben
    Ben het je wat betreft Red Bull met je eens, vwb klantenmotoren:

    Dan zou een team altijd een grote fabrikant achter zich moeten hebben staan. Een klein team kan zelf geen motor ontwikkelen (kostentechnisch) en er zijn geen 11 fabrikanten geinteresseerd in de F1. Dat zou de doodsteek voor de sport zijn.

    Klantenmotoren bestaan al lang en daar zijn geen problemen over. De rijkere teams kopen een betere motor. De armere een mindere.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 14:13:59 #301
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42388245
    quote:
    ING zo goed als zeker hoofdsponsor Renault
    Bank vindt Spyker te Nederlands

    5-10 - ING stapt in de Formule 1. De bank is in gesprek met Renault en verwacht dat die gesprekken op korte termijn afgerond kunnen worden. Een woordvoerder van de ING Groep verklaart tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de verwachting is dat het ‘in de loop van volgende week’ duidelijk zal zijn.


    Ook is ING is gesprek met Allsport, de firma die verantwoordelijk is voor de reclame-uitingen rondom de circuits. Volgens insiders gaat het om 67 miljoen euro per jaar (50 miljoen als hoofdsponsor van Renault en 17 miljoen aan reclameborden).
    De bank, die zich eind vorig seizoen begon te oriënteren in de Formule 1, heeft alle denkbare opties ‘doorgejakkerd’. Ook zijn er gesprekken gevoerd met Spyker F1. Volgens Lodewijk Varossieau, die via zijn marketingbedrijf TCC, die gesprekken heeft gevoerd, kon Spyker met een ‘wildcard’ meedoen aan de biedingsronde. Varossieau, die stelt dat Spyker volgens hem een betere propositie had dan de andere teams, denkt dat Spyker ‘te laat is gekomen’. ,,Daardoor hebben wij onze kans gemist’’, zegt Varossieau.

    ING laat daarentegen weten dat het vooral komt omdat het team een Nederlandse signatuur heeft. ,,Het gaat er ons om ING wereldwijd een betere bekendheid te geven’’, zegt de woordvoerder. ,,Het is dan beter om het te doen via een ander team. De perceptie met Spyker is anders toch dat het een Nederlands team is dat door een Nederlandse bank wordt gesponsord.’’


    foto: RACEPICTURES.COM
    BRON

    Dit is de verklaring van beiden partijen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')