DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed punt, maar ik denk dat die voorsprong voornamelijk door het team kwam. Zowel Frankrijk als Zwitserland werden gemanaged door Dam dacht ik. Beiden waren ook regelmatig vooraan te vinden.
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:01 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
DAMS weas dat, en dat lag helemaal te wijten aan hun ja.
Lapierre oid won ook makkelijk zijn races, dus een uitzonderlijk talent is het niet
de manier waarop hij wegreed na de startquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.
Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
Ze hebben niet de naam een uitzonderlijk talent te zijn, laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of zowel Premat als Lapierre zijn beiden een groot talent, dat is ook reeel om te zeggen.
Lapierre deed het afgelopen weekend op Zandvoort ook niet slecht, al eindigde hij in de pits na een schuivertje.
Dus Klien neemt of een sponsor mee, of Spyker heeft een titelsponsor gevonden......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:19 schreef multatuli het volgende:
Interview met Mol op www.formula1.com is wel raar in het licht van Klien's uitspraak dat hij geen koffer met geld mee hoeft te nemen:
"Q: The team just has announced a 2007 contract extension with Christijan Albers, but the second cockpit is still open. Will you be basing your line-up on the concept that drivers bring money and / or sponsors?
MM: For next year we have to. Maybe if we get a title sponsor that might change. Sure, we are looking to get into the position in the future to select our driver line-up based on talent, but for now we have to look both ways. "
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?
het is geen f1 nieuws maar toch
Zozo moet heel wat worden dan!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit ja.
Ik ben trouwens bezig met een algemene A1GP topic. Eind deze week hoop ik hem af te hebben.
Of ik heb gewoon weinig tijd misschien>?quote:
Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:30 schreef staticdata het volgende:
op nu.nl staat dat van der zande 2e rijder voor nederland a1gp wordt. is het daarmee gelijk gezegd dat jos dit jaar helemaal niet meer in actie komt en dat hij zijn kansen heeft verspeeld?
het is geen f1 nieuws maar toch
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebbenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Verstappen heeft idd vorige week zelf gezegd niets meer met de A1GP te maken willen hebben.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
www.formule1.nlquote:Engelsman tekent mogelijk in Japan
Davidson op drempel van contract met Super Aguri
4-10 - Anthony Davidson mag zich verheugen op een compleet raceseizoen in de Formule 1 in 2007. De Engelsman staat op het punt een contract te tekenen bij Super Aguri.
Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport op haar website. Al op 26 juni wist onze medewerker Adam Cooper op deze site te melden dat vrijdagtestcoureur Davidson goede kans zou maken op het tweede stoeltje bij het Japanse achterhoedeteam. Davidson staat al sinds 2001 onder contract bij het Formule 1-team van Honda, dat eerder als BAR-Honda door het leven ging. Als teamgenoot treft Davidson bij Super Aguri Takuma Sato, die van 2001 tot en met 2004 eveneens bij het voormalige BAR actief was.
,,Het zou een geweldig duo zijn’’, zegt een anonieme bron van Autosport op de website. ,,Taku en Davidson waren in 2001 ook al teamgenoten in de Formule 3. Het zou voor allebei geweldig nieuws zijn.’’
Super Aguri debuteerde dit jaar als team in de Formule 1 en maakt gebruik van Honda-motoren. De enorme kennis van Davidson van de Japanse krachtbronnen zou Super Aguri enorm van nut kunnen zijn in het nieuwe seizoen, zo verwachten insiders. Davidson reed tot dusver drie Grand Prix’ in zijn loopbaan. Twee in 2002 bij Minardi (Hongarije, België) als vervanger van Alex Yoong, en één vorig seizoen, in Maleisië als invaller voor de zieke Sato bij BAR-Honda. De Engelsman zag echter nooit de finishvlag.
ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.quote:
Je weet maar nooit in de autosport hoor!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:33 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja, ik vind het ook een blunder eerste klas. lijkt me sterk als hij zo nog ergens aan de bak komt.
Volgens mij niet nee...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:10 schreef Rory78 het volgende:
Zo slecht doet Sakon Yamamoto het toch niet?
inderdaad, die gast met dank aan huub R die ziet alleen maar $$$$$$$$$quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht het zelf ooit nog te zeggen, maar ik denk dat wij ook niets meer met verstappen te maken willen hebben
BRONquote:Williams hekelt Red Bull's plannen
Volgens teambaas Frank Williams stevent de Formule 1 af op een groot meningsverschil over het plan om klantenauto’s toe te laten tot de sport. Terwijl het nieuwe Concorde-verdrag nog steeds geen feit is en de onderhandelingen daaromtrent nog in volle gang zijn, denkt Williams dat de oorspronkelijke bedoeling, om de regels voor het bouwen van een chassis te versoepelen, niet meer de steun krijgt die het nodig heeft. Hij stelt dat, terwijl hijzelf blij zou zijn voor sommige teams als ze één jaar oude auto’s mochten inzetten, het fout zou zijn als fabrikanten actuele chassis’ aan rivaliserende teams gaan verkopen.
“Ik denk dat het Max Mosley’s (oorspronkelijke) plan was om het mogelijk te maken dat teams een tweede auto aan een klantenteam kunnen verkopen. Ik heb geen idee of hij dat plan nu heeft laten varen of het toch nog steeds ondersteunt. Het staat in elk geval in geen enkel document dat door de teams werd ondertekend. Ik denk dan ook dat hierover de meningen nog verdeeld zijn.”
“Ik denk dat het niet correct is. Hiermee bedoel ik dat, hoewel wij niet bang zijn voor de fabriekteams, ze veel meer middelen tot hun beschikking hebben. Het zou iets te kort door de bocht en te gemakkelijk zijn als iemand met geld gewoon een Renault kan kopen, wat echt het neusje van de zalm is.”
Het plan om vanaf volgend seizoen klantenauto’s toe te staan werd onlangs tijdens een bijeenkomst van de Formule 1-commissie afgewezen. Dit gooide roet in het eten van Super Aguri F1, want zij waren van plan om komend seizoen de Honda RA106, waar nu het Honda F1 racing Team zelf nog mee rijdt, in te zetten. Frank Williams liet ook doorschemeren dat nu zelfs de samenwerking tussen beide Formule 1-teams van Red Bull misschien nauwkeurig onderzocht zal worden.
“We zijn er niet op tegen als teams hun auto van vorig jaar verkopen, absoluut niet. Echter, de eerste rij auto’s die naar voren zal komen is die van Red Bull. Er doen geruchten de ronde dat deze twee teams met een nagenoeg identiek chassis zullen gaan rijden, de één met Ferrari-, de ander met Renault-motoren.”
Op deze manier omzeilen beide teams de regels die bepalen dat elke racestal zijn eigen auto moet bouwen, terwijl beide uitrustingen uiteindelijk in bezit zijn van hetzelfde bedrijf. Op de vraag of hij zou accepteren dat de teams van Red Bull dezelfde auto’s inzetten antwoordde Williams:
“Nee. Het is hetzelfde bedrijf, maar ik zou graag willen weten waar het FOM-geld (de inkomsten uit de Formule 1) naartoe gaat. Sturen ze het naar meneer Mateschitz voor team A en team B?”
Williams hoopt dat de FIA zich ermee bemoeit en regelt wat voor de Red Bull-teams wel en niet is toegestaan. Met name als ze ook nog gelijk materiaal inzetten.
“Het plan van Mosley is erg verraderlijk op dit punt en het is de vraag of hij de regels eerlijk toepast.”
Geplaatst: 04-10-2006 (16:59:21)
Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef HPoi het volgende:
Sowies mad dat Red Bull twee teams heeft.
De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebbenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij geld genoeg hebt koop je toch ook 2 tv's ipv 1?
![]()
Ben het je wat betreft Red Bull met je eens, vwb klantenmotoren:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
De FIA had nooit toe moeten staan dat Red Bull met 2 teams meedoet, dit werkt competitie vervalsing in de hand, dat Ferrari volgend jaar 3 teams van motoren gaat voorzien vind ik ook onjuist, als een team meedoet moet het zelf voor een chassis en een motor zorgen of de FIA zou zelf de klantenmotoren leveren aan teams die geen eigen motor hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |