abonnement Unibet Coolblue
pi_40936602



Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

quote:
quote:
Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:


Babes


Pizza


Terje


Pic van Beerke


First Descent: The crew



Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_40936625
@ Kentaro. Als je hem vol gooit, maak gelijk een nieuwe aan
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_40937128
game on

pi_40937489
Dat is diep

kwil op wintersport
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_40937613
even mee lurken. volgend jaar feb. voor het eerst boarden. binnenkort beginnen met lessen.
Stop rockin' the boat.
pi_40937728
Even terug naar de discussie in het vorige topic.. Dit is wat BRS er zelf over zegt:

The feel rating is basically a flex rating. The more “feel” a board has, the stiffer it is and the quicker it will respond meaning every little motion you make will be transferred into an action on the board. High feel rating boards like T-6, Custom-x, Baron ES etc. are aimed at advanced riders who need that kind of response at bomber speeds so they can hold an edge in a hard carve. Boards with a medium or soft feel rating are better for beginners and park riding. Any board can be used for any purpose, but if you’re into hard riding on groomers, or like a board with precision handling, you might find a board like a blunt or dominant would be too soft and not hold a decent edge and could get squirrelly in choppy snow at high speeds . Similarly, you might find that a custom-x is too stiff for the way you ride the park and you’ll be washing out on landings or it wont flex properly on a rail or box.
Hope that helps,

Burton Rider Service
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:58:44 #7
71115 Rnej
I walk the line
pi_40937792
een van mijn idolen, nicolas muller

  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:43:25 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40939138
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:56 schreef Kentaro het volgende:
Even terug naar de discussie in het vorige topic.. Dit is wat BRS er zelf over zegt:

The feel rating is basically a flex rating. The more “feel” a board has, the stiffer it is and the quicker it will respond meaning every little motion you make will be transferred into an action on the board. High feel rating boards like T-6, Custom-x, Baron ES etc. are aimed at advanced riders who need that kind of response at bomber speeds so they can hold an edge in a hard carve. Boards with a medium or soft feel rating are better for beginners and park riding. Any board can be used for any purpose, but if you’re into hard riding on groomers, or like a board with precision handling, you might find a board like a blunt or dominant would be too soft and not hold a decent edge and could get squirrelly in choppy snow at high speeds . Similarly, you might find that a custom-x is too stiff for the way you ride the park and you’ll be washing out on landings or it wont flex properly on a rail or box.
Hope that helps,

Burton Rider Service
ah, duidelijk stukje
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40939478
En daarom wil ik een Dominant naast mijn freeride boardje (ik heb alleen geen 200 eur )
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_40939744
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

t inschrijfformulier op de site geprobeerd?

ze hebben t op t moment druk met de surfcamps dus voorlopig nog geen reacties denk k
I know, ken bertijn wel... Maarum zit dus eerst met nog wat vragen aan hun, vandaar...Dat ze opschieten want wil wel weer eens de sneeuw in, wakeboarden is ook leuk, maar haalt het toch net niet
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:17:38 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40940072
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:55 schreef GenesiZ het volgende:
En daarom wil ik een Dominant naast mijn freeride boardje (ik heb alleen geen 200 eur )
Ik rij nooit op die boards...
alleen op een poederboard zou ik wel erbij rijden, maar ik denk niet dat ik de rust zou hebben om met een jibboardje te gaan rijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40940403
Dominants zijn heerlijke boards. Ik heb er 3 versleten, het is gewoon perfect voor indoor en voor park en wanner je gewoon alles wil hitten ipv full speed te gaan.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:09:44 #13
71115 Rnej
I walk the line
pi_40941335
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:32 schreef Kentaro het volgende:
Dominants zijn heerlijke boards. Ik heb er 3 versleten, het is gewoon perfect voor indoor en voor park en wanner je gewoon alles wil hitten ipv full speed te gaan.
en ze kosten geen fuck, zeker 2ehands niet

ook erg belangrijk
pi_40941386
Ik heb er nu 5 jaar piste op zitten, hard gaan, bochten maken en dat soort shit maar dat gaat erg vervelen. aangezien ik maar max. 2 weken per jaar op wintersport kan gaan wil ik op dit moment iets leukers voor binnen. Een dominant of een ander jibboardje lijkt mij daar uitermate geschikt voor inderdaad.
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

en ze kosten geen fuck, zeker 2ehands niet

ook erg belangrijk
Amen to that
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:13:06 #15
71115 Rnej
I walk the line
pi_40941442
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:11 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb er nu 5 jaar piste op zitten, hard gaan, bochten maken en dat soort shit maar dat gaat erg vervelen. aangezien ik maar max. 2 weken per jaar op wintersport kan gaan wil ik op dit moment iets leukers voor binnen. Een dominant of een ander jibboardje lijkt mij daar uitermate geschikt voor inderdaad.
[..]

Amen to that
en trouwens, t wil niet zeggen dat een do-ma-ducci niet hard kan hoor.. tis alleen wat enger
pi_40942099
Domaducci?
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:57:29 #17
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_40943761
TVP met onze beste snowboardster





Nog bedankt Rnej voor dat appartement in Sölden. We gaan er met 3 man heen. de week voor kerst en de week van kerst voor 850 inclusief skipas. Wel hoop geld maarja je moet wat....
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:26:10 #18
71115 Rnej
I walk the line
pi_40944463
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:39 schreef GenesiZ het volgende:
Domaducci?
dominant rijden = domaducci style.. zo stond t op de burton site in 04/05
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:25:59 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40950490
Hallo
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:30:58 #20
71115 Rnej
I walk the line
pi_40957799
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:57 schreef Basje_B het volgende:
TVP met onze beste snowboardster

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog bedankt Rnej voor dat appartement in Sölden. We gaan er met 3 man heen. de week voor kerst en de week van kerst voor 850 inclusief skipas. Wel hoop geld maarja je moet wat....
damn...

anyway, ik had toen gratis reis en gratis eten..... dus ik was 560 kwijt voor 10 dagen solden .. was wel goed te doen op zich.. en de beste sneeuwweek van t seizoen.. (die restaurantfoto ist niet te zien, maar heb genoeg poeder gezien... trust me )
pi_40962682
Komakie, ik heb idd een mailtje gehad, ik heb vanmiddag meer tijd om te posten wat erin stond. Nu moet ik croissantjes naar mijn vriendin brengen
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:19:19 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40962943
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:05 schreef ForumGek het volgende:
Komakie, ik heb idd een mailtje gehad, ik heb vanmiddag meer tijd om te posten wat erin stond. Nu moet ik croissantjes naar mijn vriendin brengen
De crissants komen bij mij naar me toe
Ik heb geen vriendin en me ouders doe zaterdagmorgen altijd boodschappen

Laat maar ff weten idd wat erin stond. Wel interessant om te lezen. Ik gok namelijk dat het een ander mailtje is dan dat ik gehad heb

EdIt: Ik weet wel zeker dat je een ander mailtje hebt gehad aangezien je niet in de maillijst staat van het mailtje dat ik gehad hebt (Tenminste.... niet met het mailadres dat je hier op Fok! gebruikt)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40965675
Ik denk inderdaad dat jij een andere mail hebt gehad dan ik !

In die van mij stond dat ik in de vakantieperiode bij The Hot Zone zou kunnen komen werken, mits ik mijn Anwarther gehaald heb. Daarna zouden ze kijken of ik binnen het team pas, om dus een hele winter er te komen werken.

Maar aangezien ik alleen deze winter hiervoor heb uitgetrokken is het niet het optimale dat ik zoek. Echter, ik heb nu iniedergeval iets. En ik weet dat ik sowieso 5 weken terecht kan. Nu ga ik vandaag een mailtje terugsturen, met daarin de vraag of er misschien iets geregeld kan worden voro de periode tussen de kerstvakantie en de voorjaarsvakanties. Maar dat moet ik maar even zien.

Nou ben ik natuurlijk heel benieuwd wat er in jouw mailtje stond. Het e-mail adres dat in mijn profiel staat gebruik ik voor alles (msn, e-mail e.d.).

ps: De croissantjes waren heerlijk (van die Danerol dingen die je zelf moet rollen & afbakken !)
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:46:01 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40966571
Mailtje dat ik gehad heb:
quote:
Hallo Shredders,

Hierbij wil ik jullie laten weten dat vanaf Aankomende Winter The Hot Zone Snowboardschool
en Michies Boardzone als 1 Snowboardschool verder zullen gaan onder de naam Hotzone school of Snowboarding.

In deze nieuwe konstruktie werken we onder de vlag van michies skischool, maar zullen we zo als het er nu voor staat ook de lessen voor red eagles blijven verzorgen.

Ik ben nu alvast bezig met het samenstellen van het team voor aankomende winter, en wilde jullie vragen wat jullie plannen voor aankomend seizoen zijn. Als je interesse hebt om nog een seizoentje of eventueel een paar drukke weken te komen les geven wil ik dat graag asap van jullie horen. Je kunt me het best bereiken via e-mail ************* of kom langs in onze shop op het strand in wijk aan zee (kan je meteen ff golfsurfen) voor adres kijk op www.hotzone.nl

Okay ik hoop snel iets van jullie horen, Grz *****************

Hotzone School of Snowboarding
Gezien het privacy gedeelte heb ik ff het mailadres en de naam weg gehaald. Hoewel je dat gewoon op de website kunt vinden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40966884
Oke, nice !

Dan zal ik wel laten horen wat mijn plannen zijn, zal die vast wel relaxt vinden als ie die heeft !

Kom je op msn ofzo, wil wel e.e.a. weten !
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:32:44 #26
34597 NickNEC
reality or a dream ..
pi_40967793
ok mensen, ff een vraagje. ik sta op het punt om een nieuw board te kopen:

een BURTON Royale 1.62 (2007)

facts: 1.88 lang - 79kg - maat 44 (10,5 Thirty Two Lashed) - bindingen: Cartel OLS L (2006)


Ik ga aankomende winter voor de 2e keer op wintersport -- ik heb wel al redelijk wat lessen gehad in Nederland, dus ik ben geen complete beginner.

Ik heb her en der informatie ingewonnen en de meeste mensen adviseren me de Royale. Juist omdat ik ook een beetje all terrain wil doen. Ik had met mijn vorig board - een 1.57 dat ik niet vooruit kwam in de poeder. Ik wil gewoon lekker kunnen gaan, maar niet al te pro. het boardje moet ik goed aankunnen.

wat vinden jullie, ik hoor het graag, gr Nick

link

[ Bericht 67% gewijzigd door NickNEC op 19-08-2006 15:16:32 ]
[[ Love is when you don wont to go to sleep because reality is better than a dreaM ]]
klik hier... !
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:32:42 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40969365
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:59 schreef ForumGek het volgende:
Oke, nice !

Dan zal ik wel laten horen wat mijn plannen zijn, zal die vast wel relaxt vinden als ie die heeft !

Kom je op msn ofzo, wil wel e.e.a. weten !
Me msnadres is hetzelfde als me adres dat hier in me profile staat
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40969407
Dan heb ik jou zekerweten toegevoegd, maar ben jij gewoon niet online ! !
Fingerspitzgefühl
pi_40969643
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:32 schreef NickNEC het volgende:
ok mensen, ff een vraagje. ik sta op het punt om een nieuw board te kopen:

een BURTON Royale 1.62 (2007)

facts: 1.88 lang - 79kg - maat 44 (10,5 Thirty Two Lashed) - bindingen: Cartel OLS L (2006)


Ik ga aankomende winter voor de 2e keer op wintersport -- ik heb wel al redelijk wat lessen gehad in Nederland, dus ik ben geen complete beginner.

Ik heb her en der informatie ingewonnen en de meeste mensen adviseren me de Royale. Juist omdat ik ook een beetje all terrain wil doen. Ik had met mijn vorig board - een 1.57 dat ik niet vooruit kwam in de poeder. Ik wil gewoon lekker kunnen gaan, maar niet al te pro. het boardje moet ik goed aankunnen.

wat vinden jullie, ik hoor het graag, gr Nick

link
klinkt als het perfecte board voor je.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:49:29 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40971030
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

klinkt als het perfecte board voor je.
Idd
Niets aan toe te voegen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40971127
maar waarom koop je een board als het pas je 2de keer wordt? beetje vroeg toch..
pi_40971834
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:53 schreef ASroma het volgende:
maar waarom koop je een board als het pas je 2de keer wordt? beetje vroeg toch..
Als je een board koopt heb je een board wat precies past bij je nivo en bij wat je wil doen - carven, springen, rails, poeder of een combi . Dan ga je 10 X zo snel voorruit
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:19:02 #33
71115 Rnej
I walk the line
pi_40978960
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:21 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Als je een board koopt heb je een board wat precies past bij je nivo en bij wat je wil doen - carven, springen, rails, poeder of een combi . Dan ga je 10 X zo snel voorruit
true, true

ik wilde van alles een beetje, een canyon gekocht en voila...
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:02:05 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41009713
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:53 schreef ASroma het volgende:
maar waarom koop je een board als het pas je 2de keer wordt? beetje vroeg toch..
hoeft niet. Als je denkt dat je zult blijven boarden en je wilt progressie boeken dan is een eigen board natuurlijk wel erg handig. Daarnaast weet je nooit wat je bij de verhuur in je handen geduwd krijgt.

Zo gauw als redelijk bochten kunt draaien (lees: 1 a 2 weken vakantie) dan kun je al gaan beslissen welke kant je ongeveer op wilt. Dan kun je al een board gaan kiezen wat bij je niveau en richting past
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41010252
mwah goed kan, ik board nu al zo'n 8 jaar en heb nog steeds geen eigen board. In nederland huur ik altijd het nieuwste materiaal en kan gewoon aangeven wat ik wil. Anders ligt zo'n board toch maar te rotten rest van het jaar afgezien van de 2 weekjes. Maar goed ieder heeft natuurlijk zijn eigen insteek daarin.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:21:27 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41012859
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:14 schreef ASroma het volgende:
mwah goed kan, ik board nu al zo'n 8 jaar en heb nog steeds geen eigen board. In nederland huur ik altijd het nieuwste materiaal en kan gewoon aangeven wat ik wil. Anders ligt zo'n board toch maar te rotten rest van het jaar afgezien van de 2 weekjes. Maar goed ieder heeft natuurlijk zijn eigen insteek daarin.
Een board zal niet zo snel rotten

Wat nog een voordeel is aan een eigen board is dat je altijd makkelijk je board kunt pakken om een keer te boarden. Stel je voor dat je een keer naar snowworld gaat.
Daarnaast is het ook veel goedkoper. Zeker als je 2 weken per jaar op vakantie gaat. Met 2 of 3 jaar heb je de prijs van je spullen er al uit.
Daarnaast kun je dan wennen aan je eigen board. Elk jaar de nieuwste spullen is leuk (heb ik ook. Ik koop het alleen ) maar het is niet je eigen board.
Ik test ook wel eens een board en dat kan best lekker rijden maar het rijdt toch nooit zo vertrouwd als me eigen plankje
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41021871
Gister naar Landgraaf gegaan. Weer voor de 2e keer een flinke domper. De Stoeltjeslift lag buiten in delen voor technische controle en de linker snelle baan was voor de helft afgezet voor slalomskieërs. Het was dus redelijk druk en je moest fijn met de sleeplift. Maarja, ik kon iig weer lekker boarden.

Ik heb de Red Hifi Audex niet kunnen passen icm mijn O. Wisdom. Ze hadden die helm niet op voorraad. Volgende maand komen alle nieuwe helmen weer binnen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:48:40 #38
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41021992
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 09:40 schreef GenesiZ het volgende:
Gister naar Landgraaf gegaan. Weer voor de 2e keer een flinke domper. De Stoeltjeslift lag buiten in delen voor technische controle en de linker snelle baan was voor de helft afgezet voor slalomskieërs. Het was dus redelijk druk en je moest fijn met de sleeplift. Maarja, ik kon iig weer lekker boarden.

Ik heb de Red Hifi Audex niet kunnen passen icm mijn O. Wisdom. Ze hadden die helm niet op voorraad. Volgende maand komen alle nieuwe helmen weer binnen.
hmmm ook niet een vergelijkbare helm gepast? De Hifi moet je ook in een vorm hebben zonder Hifi. Dan is hij dezelfde vorm en had je hem toch ff kunnen passen.

Aan de andere kant heb je dan geen reden om terug te gaan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41023109
Nope, voor de rest hing er niet veel. Veel kiddo helmpjes, maar ik ga niet met een roze helm rondbanjeren

We kijken binnenkort maar weer in Duijvenstein Zoetermeer/Den Haag.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:10:14 #40
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41023746
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:44 schreef GenesiZ het volgende:
Nope, voor de rest hing er niet veel. Veel kiddo helmpjes, maar ik ga niet met een roze helm rondbanjeren

We kijken binnenkort maar weer in Duijvenstein Zoetermeer/Den Haag.
ff een maandje (ongeveer) wachten totdat de nieuwe spulletjes van de merken er zijn en dan kun je je hartje weer ophalen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:55:25 #41
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41025079
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:15 schreef GenesiZ het volgende:
Babes
afbeelding
was dit tijdens Mountain Madness in La Norma ?
komt mij zo bekend voor...
Neerkomen wel!
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:47:15 #42
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41026748
Ik zit net nog ff een paar foto's te bekijken van afgelopen seizoen en het begint dan alleen maar extra te kriebelen
Kan eigenlijk beter niet naar dat soort dingen kijken want ik word er alleen maar ongelukkig van.

Het duurt nog zo lang
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:21:42 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41033470
Burtonsite doet het niet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:24:21 #44
148795 Punjab
Next Stop...
pi_41033570
Schaamteloze tvp nog nooit gezien en al deel zoveel....

Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_41033958
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:21 schreef Komakie het volgende:
Burtonsite doet het niet
Bij mij ook niet nee !
Fingerspitzgefühl
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:40:56 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41034049
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:24 schreef Punjab het volgende:
Schaamteloze tvp nog nooit gezien en al deel zoveel....

[afbeelding]
Ga je schamen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41035519
Hier doet ie het wel, maar wel heeeeeel langzaam.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:43:24 #48
71115 Rnej
I walk the line
pi_41037646
yay, backside 180 op de piste .. en frontside gaat met wat meer steez nu

snowboarden is fun, maatje van me heeft een Salomon DB 155 gekocht
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:09:01 #49
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41038286
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:28 schreef GenesiZ het volgende:
Hier doet ie het wel, maar wel heeeeeel langzaam.
Hij doet het weer

steez is de shit baby

Een heerlijk truukje vind ik altijd een BS 180 to nosepress 180 (ofzo)
Dus een backside 180 maken, op je tail landen en dan doordraaien totdat je weer met de voet voor staat waar je de trick mee begon.
Als je die vet steezed kunt doen dan is ie echt vet

Start practicing bitch!

stiekem vind ik "steez" trouwens best een koelkast-kiddie-woord

[ Bericht 8% gewijzigd door Komakie op 21-08-2006 22:56:51 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:17:59 #50
71115 Rnej
I walk the line
pi_41038451
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij doet het weer

steez is de shit baby

Een heerlijk truukje vind ik altijd een BS 180 to nosepress 180 (ofzo)
Dus een backside 180 maken, op je tail landen en dan doordraaien totdat je weer met de voet voor staat waar je de trick mee begon.
Als je die vet steezed kunt doen dan is ie echt vet

Start practicing btich!

stiekem vind ik "steez" trouwens best een koelkast-kiddie-woord
yes.

maar steez is vet


"tof" dan maar gebruiken ofzo? :p
pi_41039353
wtf betekend steez nu weer? Komt dat van de breezergeneratie??

Ik wordt echt oud
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41040233
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:17:16 #53
71115 Rnej
I walk the line
pi_41040343
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:48 schreef GenesiZ het volgende:
wtf betekend steez nu weer? Komt dat van de breezergeneratie??

Ik wordt echt oud
steeze = style with ease

zegmaar... zo sick goed boarden dat het heel makkelijk lijkt ....

steezy ... "hold your steez" enz
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:22:36 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41040545
Tjezus... trek je ook een van je broekspijpen tot je knieen op?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:23:28 #55
71115 Rnej
I walk the line
pi_41040574
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:22 schreef XL het volgende:
Tjezus... trek je ook een van je broekspijpen tot je knieen op?
nee, ik doe wel mijn sok over mijn broek heen
pi_41043568
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:22 schreef XL het volgende:
Tjezus... trek je ook een van je broekspijpen tot je knieen op?
Dat doe ik wel, maar das alleen mijn rechterbeen met fietsen. Anders komt de ketting tegen m'n been aan
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41044065
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:22 schreef XL het volgende:
Tjezus... trek je ook een van je broekspijpen tot je knieen op?
Tegenwoordig zijn er ook broeken waarbij de pijpen al kort van zijn wanneer je ze koopt ! Scheelt je heel wat gedoe !

Te verkrijgen in elke kledingwinkel
Fingerspitzgefühl
pi_41044166
Je hebt ze ook waar je ze vanaf kan ritsen, nog makkelijker. Kun je elke dag bij een andere posse horen
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41044506
Nahja..om de 5 dagen dan:

- geen broek
- broek aan met alle pijpen eraan
- broek aan zonder pijpen
- broek aan met linker pijp eraan
- broek aan met rechter pijp eraan

Fingerspitzgefühl
pi_41044765
Dat bedoel ik, nog meer credits en respect van je peeps. Vette shit.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:13:45 #61
71115 Rnej
I walk the line
pi_41045862
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 22:24 schreef ForumGek het volgende:
- geen broek
das wel een idee

in mijn homer-simpson boxers met mijn 686 jas en mijn poserboardje met mach 6 naar beneden


wel ff een sneeuwvanger inbouwen anders heb je t echt HEEL koud als je valt
pi_41046967
Spare me the details
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41046978
Zoals Herman Finkers ooit zei:

Wat is erger dan wintertenen?

Sneeuwballen !

Fingerspitzgefühl
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:08:46 #64
71115 Rnej
I walk the line
pi_41048931
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:52 schreef ForumGek het volgende:
Zoals Herman Finkers ooit zei:

Wat is erger dan wintertenen?

Sneeuwballen !

  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:18:11 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41049107
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:55 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Dat doe ik wel, maar das alleen mijn rechterbeen met fietsen. Anders komt de ketting tegen m'n been aan
Dus als je je broek omhoog doet komt de ketting niet tegen je been aan en als je hem gewoon laat zitten wel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41049499
Ach, wat maakt het allemaal uit ! Ga lekker slapen, morgen nieuwe dag !

Truste !
Fingerspitzgefühl
pi_41052069
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:18 schreef XL het volgende:

[..]

Dus als je je broek omhoog doet komt de ketting niet tegen je been aan en als je hem gewoon laat zitten wel
Been = broek. Get it
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:14:44 #68
71115 Rnej
I walk the line
pi_41052377
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 07:26 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Been = broek. Get it
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:09:47 #69
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41053067
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:17:27 #70
71115 Rnej
I walk the line
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:59:05 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41055366
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41055470
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Fingerspitzgefühl
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:05:12 #73
71115 Rnej
I walk the line
pi_41055482
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:04 schreef ForumGek het volgende:

[..]

pi_41055500
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:05 schreef Rnej het volgende:

[..]

Fingerspitzgefühl
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:09:48 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41055599
Ahum! Laten we weer ontopic gaan. Anders vindt Kentaro het niet meer leuk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:15:55 #76
71115 Rnej
I walk the line
pi_41055758
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:09 schreef XL het volgende:
Ahum! Laten we weer ontopic gaan. Anders vindt Kentaro het niet meer leuk [afbeelding]
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:26:40 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41056050
Dat zijn dus drie extra restaurantgrappen he Rnej.
Had je trouwens al gezien dat er amper sneeuw op die gebouwtjes ligt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:29:20 #78
71115 Rnej
I walk the line
pi_41056128
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:26 schreef XL het volgende:
Dat zijn dus drie extra restaurantgrappen he Rnej.
Had je trouwens al gezien dat er amper sneeuw op die gebouwtjes ligt.
nope... hoezo?


edit:

amper sneeuw? ... wtf alles is wit man...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:46:48 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41056587
Die pic Beerke is echt ziekelijk trouwens
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:50:51 #80
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41056709
fuck ik vergeet elke keer hoe die gab heet waar Rnej zo'n fan van is en waar Travis Rice als een van de enige overheen gegaan is.
Wilde het laten zien aan een collega maar kon het niet vinden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:53:17 #81
71115 Rnej
I walk the line
pi_41056789
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:50 schreef Komakie het volgende:
fuck ik vergeet elke keer hoe die gab heet waar Rnej zo'n fan van is en waar Travis Rice als een van de enige overheen gegaan is.
Wilde het laten zien aan een collega maar kon het niet vinden
chad's gap
travis rice, romain de marchi en DCP hebben m oa gesprongen... wie nog meer weet ik niet.. een hoop skiërs ook (omdat die nog net ietsje zieker in hun kop zijn)
ik wil m ook in de OP!!!


[ Bericht 6% gewijzigd door Rnej op 22-08-2006 12:46:30 ]
pi_41058442
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:09 schreef XL het volgende:
Ahum! Laten we weer ontopic gaan. Anders vindt Kentaro het niet meer leuk [afbeelding]
Kentaro heeft amper tijd om het topic te volgen Ik vond de auto wel leuk maar het blijkt de bedoeling te zijn dat ik er niet steeds mee naar Oostenrijk rij maar naar klanten
pi_41060123
Moet jij nooit voor je werk in Oostenrijk zijn?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:34:11 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41061797
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Rnej het volgende:

[..]

chad's gap
travis rice, romain de marchi en DCP hebben m oa gesprongen... wie nog meer weet ik niet.. een hoop skiërs ook (omdat die nog net ietsje zieker in hun kop zijn)
ik wil m ook in de OP!!!
[afbeelding]
Mja ik was er inmiddels al achter

Probleem was eigenlijk alleen dat ik Gab schreef ipv Gap
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:39:37 #85
71115 Rnej
I walk the line
pi_41061985
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja ik was er inmiddels al achter

Probleem was eigenlijk alleen dat ik Gab schreef ipv Gap
mja, k dacht, k hou mijn mond daar maar over
pi_41063074
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Rnej het volgende:

[..]

chad's gap
travis rice, romain de marchi en DCP hebben m oa gesprongen... wie nog meer weet ik niet.. een hoop skiërs ook (omdat die nog net ietsje zieker in hun kop zijn)
ik wil m ook in de OP!!!
[afbeelding]
Heb je hem in een mooiere kwaliteit of andere pic? Zoniet, dan zal ik deze erin zetten.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:48:21 #87
71115 Rnej
I walk the line
pi_41063922
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:17 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Heb je hem in een mooiere kwaliteit of andere pic? Zoniet, dan zal ik deze erin zetten.
op inet kan ik niets beters vinden....
pi_41066555
Valt toch mee, die gap

Is dit trouwens ook die gap waarmee een snowboardfilm begint? Die sprong is echt fokking ver Waar hij ook ver voorbji het begin van de landing neerkomt.

quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

op inet kan ik niets beters vinden....
no problem, ik zal even kijken of ik een andere kan vinden, anders gooi ik deze in de OP.


Edit: Hier staat een mooi stukje over de gap. Echt heel indrukwekkend, een aantal dagen met 6 man bezig zijn om de in-run optimaal te krijgen. http://www.powdermag.com/(...)chads-gap/index.html

[ Bericht 19% gewijzigd door GenesiZ op 22-08-2006 17:35:33 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:41:11 #89
71115 Rnej
I walk the line
pi_41068610
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:19 schreef GenesiZ het volgende:
Valt toch mee, die gap

Is dit trouwens ook die gap waarmee een snowboardfilm begint? Die sprong is echt fokking ver Waar hij ook ver voorbji het begin van de landing neerkomt.

[afbeelding]
[..]

no problem, ik zal even kijken of ik een andere kan vinden, anders gooi ik deze in de OP.


Edit: Hier staat een mooi stukje over de gap. Echt heel indrukwekkend, een aantal dagen met 6 man bezig zijn om de in-run optimaal te krijgen. http://www.powdermag.com/(...)chads-gap/index.html
absinthe: Pop is die snowboardfilm

leuk dat ze ook vertellen trouwens dat ze na de shoots de kicker weer gesloopt hebben.. om amateurtjes zichzelf niet dood te laten springen op de gap
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:11:28 #90
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_41069435
steez
pi_41070697
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:41 schreef Rnej het volgende:

[..]

absinthe: Pop is die snowboardfilm

leuk dat ze ook vertellen trouwens dat ze na de shoots de kicker weer gesloopt hebben.. om amateurtjes zichzelf niet dood te laten springen op de gap
Ik zet hem net aan Heerlijke film is dat.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41071020
tvp.

ik lees nog wel, post alleen niet, er ligt immers geen sneeuw .

Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:43:09 #93
71115 Rnej
I walk the line
pi_41072672
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:52 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Ik zet hem net aan Heerlijke film is dat.
futureproof is ook erg goed... sowieso is Absinthe goed bezig

maar t stukje van travis rice, met dat nr van modest mouse eronder blijft geniaal in pop
pi_41077023
Victoria
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:48:52 #95
71115 Rnej
I walk the line
pi_41077123
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:46 schreef beerke het volgende:

Victoria
boardchicks
pi_41077162
Op welke minuut in Pop Absinthe zit Travis' part? Ik ken hem niet vinden namelijk
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:51:05 #97
71115 Rnej
I walk the line
pi_41077218
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:49 schreef ForumGek het volgende:
Op welke minuut in Pop Absinthe zit Travis' part? Ik ken hem niet vinden namelijk
38:25

edit: Travis Rice is god.....
pi_41077569
Ah thx dude !

Hij is idd giga !
Fingerspitzgefühl
pi_41077927
mooi, topic weer terug gevonden
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:19:42 #100
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41085387
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

boardchicks
BoardBabes

Vinden jullie een vrouw die goed kan boarden en niet bang is om te vallen enzo ook niet gelijk 50% lekkerder?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:37:42 #101
71115 Rnej
I walk the line
pi_41085695
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

BoardBabes

Vinden jullie een vrouw die goed kan boarden en niet bang is om te vallen enzo ook niet gelijk 50% lekkerder?
ik vind het meer een verdubbeling. .dus mits lekker mits boarden = uberhot
pi_41087428
Als ze maar niet beter is dan ons hé
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:53:43 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41087588
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:47 schreef ForumGek het volgende:
Als ze maar niet beter is dan ons hé
Hehe ik ben zelfs Anne-Fleur Eiff voor gebleven afgelopen jaar.
Ze was bij ons een dagje boarden samen met een paar maatjes en wij gingen ook mee. Maar wel voor haar uit geknalt. Ze is alleen wat beter in freestyle denk ik.
Maar piste en poeder kan ik weer beter

Dus vrouwen die beter kunnen boarden... ach de vrouwen die ik tegen kom kunnen over het algemeen dat toch niet. Of ik moet ineens met vrouwelijke boarders gaan boarden die echt goed zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:55:59 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41087645
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik vind het meer een verdubbeling. .dus mits lekker mits boarden = uberhot
Mja ok, maar een meisje dat goed kan boarden en er redelijk uit ziet vind ik toch al snel leuker dan een onwijs lekker mokkel dat totaal niets kan of zelf skiet en dat niet echt goed kan

Ik had in mijn eerste seizoen een leraresje dat trouwens uberhot was. Goed boarden en mega lekker . Gebeurd maar heel zelden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41089702
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik had in mijn eerste seizoen een leraresje dat trouwens uberhot was. Goed boarden en mega lekker . Gebeurd maar heel zelden
Me to. Ik kan haar nog goed herinnenre. Een lekker meid genaamd Theresa in Tjechië. En dan fijn vertellen dat al een paar keer der bh was losgeschoten bij het vallen toen ze zelf ging leren snowboarden
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:28:51 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41090196
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:13 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Me to. Ik kan haar nog goed herinnenre. Een lekker meid genaamd Theresa in Tjechië. En dan fijn vertellen dat al een paar keer der bh was losgeschoten bij het vallen toen ze zelf ging leren snowboarden
hmmm ik ken ook een tjechische Theresa... geeft zo af en toe les bij ons....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:58:48 #107
71115 Rnej
I walk the line
pi_41091132
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:13 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Me to. Ik kan haar nog goed herinnenre. Een lekker meid genaamd Theresa in Tjechië. En dan fijn vertellen dat al een paar keer der bh was losgeschoten bij het vallen toen ze zelf ging leren snowboarden
mmmm, mental images
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:05:05 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41091332
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

mmmm, mental images
En nadat me BH was open gesprongen ging ook ineens de rits van me jas kapot waardoor die niet meer dicht kon en ik had eronder niets aan omdat het warm was die dag.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:18:23 #109
71115 Rnej
I walk the line
pi_41091776
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

En nadat me BH was open gesprongen ging ook ineens de rits van me jas kapot waardoor die niet meer dicht kon en ik had eronder niets aan omdat het warm was die dag.

DUDE!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:31:17 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41096053
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

DUDE!
Forumgek kan na komend winterseizoen mee praten over mijn ziekelijke denkwijze tov vrouwen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:33:49 #111
71115 Rnej
I walk the line
pi_41096123
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Forumgek kan na komend winterseizoen mee praten over mijn ziekelijke denkwijze tov vrouwen
waarom perse hij?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:37:34 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41096164
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:33 schreef Rnej het volgende:

[..]

waarom perse hij?
Omdat hij gesolliciteerd heeft om bij The Hot Zone te komen werken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:38:35 #113
71115 Rnej
I walk the line
pi_41096196
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Omdat hij gesolliciteerd heeft om bij The Hot Zone te komen werken
ozo

(Srry)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:41:46 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41096290
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

ozo

(Srry)
Je mag ook langs komen hoor.
Kun je het met eigen ogen meemaken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:43:13 #115
71115 Rnej
I walk the line
pi_41096326
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je mag ook langs komen hoor.
Kun je het met eigen ogen meemaken
misschien

ohja wintersport update...

13-10 --> kaprun
26-12 --> briancon/serre chevalier/L2A
begin februari (misschien) Laax
pi_41096893
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Forumgek kan na komend winterseizoen mee praten over mijn ziekelijke denkwijze tov vrouwen
Hope so !

Dan word het een hele lange Fok! meeting !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:05:18 #117
71115 Rnej
I walk the line
pi_41097051
ja nja.. over 2 jaar ben k klaar met studeren en dan ga ik ook maar ns rondsolliciteren
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:29:28 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41097875
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:00 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Hope so !

Dan word het een hele lange Fok! meeting !
minimeet

met veel vrouwenpraat erbij

En onthoud allemaal: Van ouwehoeren wordt je niet geil, behalve als het geile praat is

[ Bericht 2% gewijzigd door Komakie op 23-08-2006 16:45:50 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:30:22 #119
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41097916
wintersport nog nix geboekt, moet wel even gebeuren:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:46:37 #120
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41098415
iemand btw nog sw geweest?

ik was er gisteren.. die hobbel is nu toch wel een goed rijdbare kickertje als je nog aanloop hebt..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:55:19 #121
71115 Rnej
I walk the line
pi_41100419
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:46 schreef eRrrrJeee het volgende:
iemand btw nog sw geweest?

ik was er gisteren.. die hobbel is nu toch wel een goed rijdbare kickertje als je nog aanloop hebt..
ik eergisteren.. tis idd een kickertje geworden maar dat spoor is me te fucking zuur

omdat ik een vrij brede plank rij loop ik altijd vast in zo'n spoor en erin landen gaat al helemaal niet
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:00:46 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41104451
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik eergisteren.. tis idd een kickertje geworden maar dat spoor is me te fucking zuur

omdat ik een vrij brede plank rij loop ik altijd vast in zo'n spoor en erin landen gaat al helemaal niet
Die sporen zijn echt kut altijd. Als je een iets bredere plank hebt dan gaat er altijd 1 kant buiten het spoor. Best moeilijk om dan nog gecontroleerd te kunnen rijden

Btw ff een tip waar ik net aan dacht toen ik mijn (poeder)foto's zat door te bladeren.
KOOP EEN LAWINEPIEPER!!!!! (als je een heel seizoen gaat boarden)

Het is een investering maar je kunt hem tot in de eeuwigheid gebruiken, hij is totaal niet lastig met boarden en je hebt nooit problemen omdat je maten een afdaling gaan maken en jij niet mee mag/kan omdat je geen pieper om hebt.
Soms kun je wel ergens een pieper lenen. Maar ja, lenen betekent ook dat je hem een keer moet terug geven en dat zal net de dag zijn voordat je met je maatjes op stap gaat.

Misschien als je 1 of 2 weken per jaar gaat wat overbodig voor sommige mensen (hoewel ik vind dat je hem altijd kan kopen omdat hij nooit verouderd is of stuk gaat) maar als je een heel seizoen gaat zeker kopen. Het is ff slikken maar je weet zeker dat je altijd goed zit en nooit problemen hebt met rijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:09:02 #123
71115 Rnej
I walk the line
pi_41104742
huren werkt ook , als je kort gaat .. en is niet duur .. 50 eu voor een weekje vaak, krijg je er ook een schep en een sonde bij
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:16:56 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41107068
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:09 schreef Rnej het volgende:
huren werkt ook , als je kort gaat .. en is niet duur .. 50 eu voor een weekje vaak, krijg je er ook een schep en een sonde bij
huren ben je uiteindelijk duurder uit. 6x huren en je hebt al een pieper eruit. En met piepers kun je tientallen jaren doen

Maar zeker voor iemand die een heel seizoen gaat is het een vereiste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41107471
Ah oke ! Ik zal er aan denken wanneer ik het e.e.a. ga aanschaffen !

En Rnej, beterschap !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:28:22 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41107536
Welke heb jij Komakie
Ik heb totnogtoe alleen met analoge gewerkt, ga er dit seizoen eentje aanschaffen. Hoe denken jullie over digitaal. Ik vind die analoge heel simpel werken, lijkt me fijn in een crisissituatie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:32:44 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_41107636
ik ga definately ook voor een pieper, maar nog niet dit seizoen, pas als ik een seizoen weg ga
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:36:26 #128
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41110629
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:52 schreef ForumGek het volgende:
Zoals Herman Finkers ooit zei:

Wat is erger dan wintertenen?

Sneeuwballen !

"Brrr, koud hierboven... Goh, alles lijkt zo klein vanaf hier"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:45:54 #129
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41111113
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:36 schreef 360sjors het volgende:

[..]

"Brrr, koud hierboven... Goh, alles lijkt zo klein vanaf hier"
Sorry beetje offtopic
pi_41112957
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:00 schreef Komakie het volgende:
[knip, dit gaat over pieper] hij is totaal niet lastig met boarden
first: ik board zelf niet.
Maar, als je een pieper meeneemt moet je natuurlijk ook een schep en sonde meenemen, wat al weer een rugzak vereist, wat me voor een boarder niet perse relaxt lijkt. Die dingen kosten trouwens nog wel wat geld ook
pi_41113442
Ach, die rugzak heb je sowieso om, dus dan kan d'r ook wel een lichtgewicht schepje in !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 00:49:00 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41115945
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:28 schreef XL het volgende:
Welke heb jij Komakie
Ik heb totnogtoe alleen met analoge gewerkt, ga er dit seizoen eentje aanschaffen. Hoe denken jullie over digitaal. Ik vind die analoge heel simpel werken, lijkt me fijn in een crisissituatie.
Ik heb deze 2 jaar geleden gekocht:
http://www.hiking-site.nl/materialen_lawinepieper.php/barryvox

Staat te boek als de beste die er te verkrijgen is, maar ook als 1 van de duursten.
Voordeel van deze is dat hij heel erg snel zoekt. Hij geeft met wijzertjes aan waar je heen moet lopen en je hoeft dus niet per se de routes te volgen die je normaal leert. Staat wel trouwens op de CD-ROM (die je erbij krijgt) hoe dat in elkaar zit, maar achter de wijzertjes aanlopen werkt perfect.
Hij werkt dan ook nog eens als je hem naar de sneeuw wijst zodat je weet hoe diep iemand ligt.
Ohja, hij zoekt digitaal en analoog dus daar heb je geen problemen mee.
Je moet dan wel denken aan een prijskaartje van 300 euro.

Die van Ortovox zijn trouwens net ietsje goedkoper maar doen ongeveer hetzelfde.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:24 schreef IareWeasel het volgende:

[..]

first: ik board zelf niet.
Maar, als je een pieper meeneemt moet je natuurlijk ook een schep en sonde meenemen, wat al weer een rugzak vereist, wat me voor een boarder niet perse relaxt lijkt. Die dingen kosten trouwens nog wel wat geld ook
first: wat doe je in ons topic als je niet board?????



Anyway de bedoeling is normaal gesproken dat je een rugzak mee neemt ja.
Het is geen goedmakertje maar ik rij regelmatig wel met een pieper maar niet met een rugzak. Alleen als ik zeker weet dat ik de hele dag ga poeder rijden dan heb ik een rugzak bij me. Met schep, sonde en zelfs met een Avalanche Ball (zoek het maar eens op )

Zeker als ik weet waar ik ga rijden en het is bijvoorbeeld na me les ofzo, dan wil ik nog wel eens een afdalinkje pakken met alleen me lawinepieper om.
Zeker als ik de runs ken en er niet heel veel verse sneeuw is gevallen, dan gebeurd dat regelmatig. Het houdt in dat ik de run heel goed ken en ik weet dat er wat lawines betreft weinig kan gebeuren. Anders zou ik die afdalingen niet rijden zonder rugzak. ik ga natuurlijk geen runs doen waarvan ik zelf twijfel heb of het wel veilig is

Maar zoals ik al zei: het is geen goedmakertje en het is niet de meest veilige oplossing maar een pieper bij je hebben is nog altijd beter dan niets bij je hebben en een tas kun je nou eenmaal niet altijd bij je hebben met lesgeven.
Als je dan zegt "nou dan moet je eigenlijk die poederafdaling maar ff laten liggen". Dan ben je nog nooit in die situatie geweest.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 01:31:45 #133
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41116815
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik eergisteren.. tis idd een kickertje geworden maar dat spoor is me te fucking zuur

omdat ik een vrij brede plank rij loop ik altijd vast in zo'n spoor en erin landen gaat al helemaal niet
ik was er gisteren, en heb daar toen met iemand heel dat ding opnieuw geshaped.. maar de landing gelaten hoe die was... heerlijk
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_41119995
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je dan zegt "nou dan moet je eigenlijk die poederafdaling maar ff laten liggen". Dan ben je nog nooit in die situatie geweest.
Dat is net zoiets als met of zonder rubber !
Fingerspitzgefühl
pi_41120116
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb deze 2 jaar geleden gekocht:
http://www.hiking-site.nl/materialen_lawinepieper.php/barryvox

Staat te boek als de beste die er te verkrijgen is, maar ook als 1 van de duursten.
Voordeel van deze is dat hij heel erg snel zoekt. Hij geeft met wijzertjes aan waar je heen moet lopen en je hoeft dus niet per se de routes te volgen die je normaal leert. Staat wel trouwens op de CD-ROM (die je erbij krijgt) hoe dat in elkaar zit, maar achter de wijzertjes aanlopen werkt perfect.
Hij werkt dan ook nog eens als je hem naar de sneeuw wijst zodat je weet hoe diep iemand ligt.
Ohja, hij zoekt digitaal en analoog dus daar heb je geen problemen mee.
Je moet dan wel denken aan een prijskaartje van 300 euro.
Ho ho, de DTS Trracker staat ook te boek als 1 van de beste
En heeel erg simpel te gebruiken
Ik heb hem namelijk
En wel iets duurder alleen....
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:10:54 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41120154
Overal waar ik die dingen in bruikleen kreeg, kreeg ik een Ortovox F1.
Werkt erg simpel en is niet te duur. Ik denk dat ik daarvoor ga.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:57:14 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41120995
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:08 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ho ho, de DTS Trracker staat ook te boek als 1 van de beste
En heeel erg simpel te gebruiken
Ik heb hem namelijk
En wel iets duurder alleen....


De DTS is ¤319 en de Barryvox ¤339.
Daarnaast heeft de Barryvox 10 meter meer bereik en is hij analoog en digitaal terwijl de DTS alleen digitaal is.

Neemt niet weg dat dit de 2 beste piepers zijn die er te krijgen zijn (check zo'n beetje elke review maar)
Ik heb met allebij gewerkt en ze werken allebij super simpel. Geen gezeur met het luisteren naar geluidjes en kijken of het geluid dan harder wordt. Gewoon de pijltjes volgen.
Alsof je echt de rust hebt om naar geluidjes te luisteren als je maatje onder de sneeuw ligt
Enige nadeel dat je met een digitale pieper hebt is dat het bereik iets minder breed is. ongeveer 50m. Maar dat kun je niet als lastig ervaren.
Aangezien je over de lawine heen naar beneden komt (dat is de plek waar niet een 2de lawine zal komen) en als je met meerderen naast elkaar gaat, heb je verreweg genoeg dekking. Zelfs met een lawine van 100m breed. En dat komt bijna sowieso niet voor. Dan ben je namelijk niet op de goeie plek op het goeie moment (lees: dan moet je beter s'morgens naar het weerbericht luisteren)

XL:
Ik zou niet voor een analoge pieper gaan (Die jij wilt is een analoge). De betere piepers zijn digitaal tegenwoordig en als je een keer met Thermo gaat boarden, kun je hem niet onder de sneeuw vandaan plukken (of hij jou) aangezien jullie signalen niet met elkaar overweg kunnen. Ik dan wel weer maar goed, je snapt wat ik bedoel.
Digitale piepers zullen steeds meer de overhand krijgen omdat ze gewoon preciezer zijn.
Ik denk dat over een paar jaar de meeste analoge piepers er al uit zijn...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41121046
Ik zou ook voor digitaal gaan, stressbestendigheid zit er vast nog niet zo in en zo'n peiltje is inderdaad makkelijker te volgen.

Hoe simpeler de pieper hoe sneller je je maatje kan opgraven.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:07:26 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41121230
Volgens mij kan dat wel Komakie.
quote:
ARE ALL BEACONS COMPATIBLE?
Except for the outdated 2.275 kHz models, every 450 kHz beacon on the market can find every other beacon. This doesn’t mean, however, that the beacons won’t discriminate among themselves. Last year it was shown that the Tracker DTS favored beacons with a faster pulse rate, like its own. Because of its method of digitally sampling the signal, it reacted more quickly to a signal that occurs more often. This could also mean that it would locate a Pieps (second-fastest pulse rate) over, say, the Arva, Ortovox, or SOS beacon. Since then the Tracker DTS has changed its search algorithm so that it now places priority on signal strength, not pulse rates—further proof that digital beacons can be more easily upgraded and improved than analog beacons can.

In the meantime manufacturers with the slower pulse rates may cry foul, but with the inevitable change in the wind, if more pulses give faster, more accurate responses, perhaps every manufacturer should consider making their beacons beep more. It should also be pointed out that this "beacon discrimation" is not something that has been newly discovered, since even analog beacons generally found the old Skadi beacon, which has a pulse rate three times faster than that of the Ortovox, more quickly. The only foreseeable problem with faster pulse rates is that in a multiple-search scenario one could easily become confused by a mix of faster and slower signals.
http://www.couloirmag.com/gear/avy_gear/beacons99.htm
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:29:53 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41121796
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef XL het volgende:
Volgens mij kan dat wel Komakie.
[..]

http://www.couloirmag.com/gear/avy_gear/beacons99.htm
Bedoel je het stukje over dat een analoge pieper niet een digitale kan vinden? Ik dacht van wel maar het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb. Het lijkt mij het meest logisch maar goed.

Ik zou nog altijd voor een digitale gaan aangezien deze preciezer zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:37:13 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41121962
Wat een digitale doet is het signaal van een analoge door een microprocessor laten vertalen naar visuele richtlijnen (afstand/pijlen). Moet dus gewoon 2 kanten opwerken, de zender is dezelfde. Slechts de verwerking van het signaal is anders:
digitaal --> signaal bewerken
analoog --> signaal doorgeven

Daardoor is analoog op grote afstand nauwkeuriger en digitaal op korte afstand.


Ik zie dat de dollarkoers misschien wel wat leuks voor me kan betekenen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:46:33 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41122207
hmmm aha
dan nog zou ik voor een digitale gaan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41124377
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:10 schreef XL het volgende:
Overal waar ik die dingen in bruikleen kreeg, kreeg ik een Ortovox F1.
Werkt erg simpel en is niet te duur. Ik denk dat ik daarvoor ga.
die heb ik ook. bevalt me erg goed, gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar ik (we) oefen vaak een keer aan het eind vd dag en ik heb mijn handschoen altijd zo gevonden
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:04:52 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_41124509
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Kentaro het volgende:

[..]

die heb ik ook. bevalt me erg goed, gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar ik (we) oefen vaak een keer aan het eind vd dag en ik heb mijn handschoen altijd zo gevonden


zal ik m een keer verstoppen voor je?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:14:20 #145
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41124861
haha...
iemand een idee? ik krijg altijd bevroren tenen in de voet die voorstaat.. ook indoor hoe kan dit
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_41125274
heb je waarschijnlijk je binding te strak staan, je voorste strap dus

Óf probeer het eens met dunnere sokken, wie weet helpt dat !

Nu ga ik naar de tandarts om mijn verstandskies te laten verwijderen !
Fingerspitzgefühl
pi_41125479
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef ForumGek het volgende:
heb je waarschijnlijk je binding te strak staan, je voorste strap dus

Óf probeer het eens met dunnere sokken, wie weet helpt dat !

Nu ga ik naar de tandarts om mijn verstandskies te laten verwijderen !
Have fun en haal maar alvast vla en ander vloeibaar voedsel. Je zal de komende dagen wat lastiger kunnen eten.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:32:34 #148
71115 Rnej
I walk the line
pi_41125494
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef ForumGek het volgende:
heb je waarschijnlijk je binding te strak staan, je voorste strap dus

Óf probeer het eens met dunnere sokken, wie weet helpt dat !

Nu ga ik naar de tandarts om mijn verstandskies te laten verwijderen !
no sweat.. bij mij duurde t minder dan een minuut per kies...

enne over je slapende tenen --> capstraps schelen (of gewoon minder strak dichtstrappen)

en van been wisselen in de sleeplift helpt ook een boel
pi_41126488
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha...
iemand een idee? ik krijg altijd bevroren tenen in de voet die voorstaat.. ook indoor hoe kan dit
Beste oplossing is gewoon veel wisselen van standbeen, sleeplift indoor is constante druk op dat been. Je binding wat losser helpt wel, maar de frequentie dat je er weer druk op zet is zo hoog dat je toch wel last blijft houden dan.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_41126520
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:32 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Have fun en haal maar alvast vla en ander vloeibaar voedsel. Je zal de komende dagen wat lastiger kunnen eten.
Fles Wiskey, ontsmet,verdoofd en reinigt het lichaam verder ook nog eens. Weekje volhouden en dan weer regulier voedsel.

Soms moet je je lichaam eens kietelen.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_41128154
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha...
iemand een idee? ik krijg altijd bevroren tenen in de voet die voorstaat.. ook indoor hoe kan dit
Ik denk dat het door de kou komt.
pi_41128313
Nou, hij is eruit hoor !

Het was nog een hele grote ook, die wortels staken huge uit naar buiten, lijkt wel een tentakel

Maar ik heb er 3 hechtingen doorheen zitten, en de verdoving werkt nog ! Bedankt voor de Whiskey tips, zal kijken of ik nog iets heb staan.

vanavond eten we mosselen, maar daarna vla !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:21:56 #153
71115 Rnej
I walk the line
pi_41128867
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:04 schreef ForumGek het volgende:
Nou, hij is eruit hoor !

vanavond eten we mosselen, maar daarna vla !
succes


havermout
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:25:22 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41129004
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Kentaro het volgende:

[..]

die heb ik ook. bevalt me erg goed, gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar ik (we) oefen vaak een keer aan het eind vd dag en ik heb mijn handschoen altijd zo gevonden
Ohw dus je gaat eerst een dag poederrijden en dan aan het einde van de dag oefenen???

Over die verstandskies:
het duurde bij mij een kwartier voordat hij eruit was (en dat is lang als ze aan je hoofd lopen te wrikken ) en daarna is het nog zeker een dag blijven bloeden. Maar een heel klein btje maar toch....
Nu moet ik de andere 3 nog laten doen bij de kaakchirurge
Maar goed dat schijnt makkelijker te zijn...
En als je moet eten... gewoon met de andere kant doen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41129132
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:13 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]
sick!

je hebt het toch wel overleefd neem ik aan?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:34:53 #156
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41129372
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:04 schreef ForumGek het volgende:
Nou, hij is eruit hoor !

Het was nog een hele grote ook, die wortels staken huge uit naar buiten, lijkt wel een tentakel

Maar ik heb er 3 hechtingen doorheen zitten, en de verdoving werkt nog ! Bedankt voor de Whiskey tips, zal kijken of ik nog iets heb staan.

vanavond eten we mosselen, maar daarna vla !
mosselen:)
haha mijn verstandskiezen niet getrokken...
wel heb ik een zenuwbehandeling gehad.. geen aanrader:)
en al paar x bij kaak chirug voor wegsnijden van tanden.. ook geen pretje..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:37:43 #157
71115 Rnej
I walk the line
pi_41129458
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

sick!

je hebt het toch wel overleefd neem ik aan?
ik gok niet dat dat beerke is


btw over verstandskiezen.. ik had er maar 2 en totaal pijnloos verwijderd en ook geen pijn daarna gehad
pi_41130384
Mijn verstand is gewoon doorgekomen en zit perfect op zijn plaats.

Ik verbaas me er nog iedere dag over.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_41130532
Gevonden

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:18:51 #160
71115 Rnej
I walk the line
pi_41130818
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Gevonden

[afbeelding]
peanutbrains
pi_41131263
Iemand nog fantastische adviezen om in de vakanties nog enigzins betaalbaar op wintersport te gaan? * Roellio werkt in het onderwijs en kan daarbuiten geen vrij krijgen.

En nu willen m'n snowboard-matties niet met mij mee omdat ze een week eerder of later goedkoper kunnen, maar ze hebben beloofd dat als ik een betaalbare vakantie weet te vinden dat ze dan wel met me mee gaan.

Bij voorkeur de voorjaarsvakantie.
pi_41131389
Dan moet je voor de last-minute gaan. Betaal je echt geen drol voor een appartementje, maar dan heb je alleen geen zekerheid hé.. !
Fingerspitzgefühl
pi_41131474
We hebben vorig jaar buiten de vakantie 350,- betaald voor 8 dagen appartement en skipas. Ik heb het idee dat dit wel goedkoper kan...
Ik zie ze nu in de vakantie op Husk al staan v.a. 179,- of zitten er dan nog tal van addertjes onder het gras?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:46:59 #164
71115 Rnej
I walk the line
pi_41131681
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:41 schreef Roellio het volgende:
We hebben vorig jaar buiten de vakantie 350,- betaald voor 8 dagen appartement en skipas. Ik heb het idee dat dit wel goedkoper kan...
Ik zie ze nu in de vakantie op Husk al staan v.a. 179,- of zitten er dan nog tal van addertjes onder het gras?
husk heeft een BAD reputation ... sunweb is bijna net zo goedkoop en daar heb ik nog nooit wat slechts over gehoord (vorig jaar ook zelf mee weggeweest en was heel fijn )

edit: snowtrex.nl is ook best ok
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:48:49 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41131738
Off-season naar La Plagne kan voor dezelfde prijs als hoogseizoen naar een minder gerenomeerde bestemming. Echter.... diezelfde minder gerenomeerde bestemming kan off-season nog goedkoper. Een budget op reissom gelijk aan 350 lijkt me haalbaar, mogelijk is het bier in de kroegen in die weken ook wat minder aantrekkelijk geprijsd, maar dat zien je vrienden aan de reissom niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:49:45 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41131769
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

husk heeft een BAD reputation ... sunweb is bijna net zo goedkoop en daar heb ik nog nooit wat slechts over gehoord (vorig jaar ook zelf mee weggeweest en was heel fijn )

edit: snowtrex.nl is ook best ok
Husk bad reputation????
Nooit wat van gemerkt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41131847
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:48 schreef XL het volgende:
Off-season naar La Plagne kan voor dezelfde prijs als hoogseizoen naar een minder gerenomeerde bestemming. Echter.... diezelfde minder gerenomeerde bestemming kan off-season nog goedkoper. Een budget op reissom gelijk aan 350 lijkt me haalbaar, mogelijk is het bier in de kroegen in die weken ook wat minder aantrekkelijk geprijsd, maar dat zien je vrienden aan de reissom niet.
Heb je nog tips w.b.t. gebieden en/of sites om te checken?

Het lastige is wel dat er aardig wat verschil zit in het niveau. We hebben 2 supergoede boarders en 2 supergoede skiërs, de rest hangt tussen middelmatig en beginner in.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:56:09 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41131963
Ik vind Praloup een leuk 'kleintje'.
La Joue du Loup is een relatieve nieuwkomer die snel aan populariteit wint, zou wel eens een hele grote kunnen worden dit seizoen. Ben er zelf nog niet geweest, maar hoor er positieve ervaringen over. Al zegt wel iedereen erbij dat het geen Val Tho is ofzo....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41132142
Maar is Praloup genoeg om ook de wat gevorderde mensen 8 dagen te boeien?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:03:22 #170
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132197
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:49 schreef XL het volgende:

[..]

Husk bad reputation????
Nooit wat van gemerkt.
mja ikzelf ben nooit met ze meegeweest, maar ik hoor eigenlijk alleen maar gezeik over eindschoonmaak en borg die je niet terugkrijgt enzo, ook al is t appartement brandschoon en er mist niets, anderen zeggen weer dat je gewoon bij t begin gelijk alles moet melden wat kapot is zodat je er geen gezeik over krijgt aan t eind...

achja, voor de prijs zou ik t risico misschien wel nemen maar je hoeft niet perse met husk mee wil je goedkoop op wintersport

enne, over gebieden gesproken, le corbier/st jean d'arves kost geen fuck bij elke organisatie en is erg leuk! goedkoop eten ook enzo scheelt een hoop

(filmpje van ik + 2 maten in corbier voor de liefhebbers : http://www.youtube.com/watch?v=lSus7oipXus)

(witbalans van de camera was crappy, helaas niets aan te doen)
pi_41132270
Noem eens een lijstje 'elke organisatie' dan.. Sunweb.nl vind alleen maar teringdure reizen voor me.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:07:19 #172
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132317
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:05 schreef Roellio het volgende:
Noem eens een lijstje 'elke organisatie' dan.. Sunweb.nl vind alleen maar teringdure reizen voor me.
hmm ik zat echt voor een schijntje in corbier

maar ik heb oa op sunweb de week voor kerst in tignes gevonden .. 300 eu met 4 man in een app.. voor 10 dagen incl reis enzo

edit:

ik zat in : Résidence Les Chalets des Marmottes

relexte huisjes .. voor 309 euro zit je de week met kerst er zelfs...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:07:55 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41132336
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:01 schreef Roellio het volgende:
Maar is Praloup genoeg om ook de wat gevorderde mensen 8 dagen te boeien?
Als het goedkoop genoeg is boek je er lessen bij voor 5 dagen. Dan is dat zeker zo. Als je het op eigen kracht moet doen en je bent kilometervreter dan kan het snel gaan. Het gebied heeft iets meer dan 150km piste schat ik. Daarvan liggen er redelijk wat op 1 helling. Om diep het gebied in te gaan moet je een lange sleeplift nemen, laatste keer dat ik er was kon je die lift ook een lanceerinrichting noemen. Dat kun je als snowboarder problematisch vinden... Het is echter al een tijdje geleden, misschien hebben ze dat wel aangepast.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:09:57 #174
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132404
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Als het goedkoop genoeg is boek je er lessen bij voor 5 dagen. Dan is dat zeker zo. Als je het op eigen kracht moet doen en je bent kilometervreter dan kan het snel gaan. Het gebied heeft iets meer dan 150km piste schat ik. Daarvan liggen er redelijk wat op 1 helling. Om diep het gebied in te gaan moet je een lange sleeplift nemen, laatste keer dat ik er was kon je die lift ook een lanceerinrichting noemen. Dat kun je als snowboarder problematisch vinden... Het is echter al een tijdje geleden, misschien hebben ze dat wel aangepast.
lachen man, allebei je bindingen vast en JETZT GEHT LOS!!

in corbier ook echt skiers en boarders voorbij zien vliegen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:16:02 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41132544
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:03 schreef Rnej het volgende:

[..]

mja ikzelf ben nooit met ze meegeweest, maar ik hoor eigenlijk alleen maar gezeik over eindschoonmaak en borg die je niet terugkrijgt enzo, ook al is t appartement brandschoon en er mist niets, anderen zeggen weer dat je gewoon bij t begin gelijk alles moet melden wat kapot is zodat je er geen gezeik over krijgt aan t eind...

achja, voor de prijs zou ik t risico misschien wel nemen maar je hoeft niet perse met husk mee wil je goedkoop op wintersport

enne, over gebieden gesproken, le corbier/st jean d'arves kost geen fuck bij elke organisatie en is erg leuk! goedkoop eten ook enzo scheelt een hoop

(filmpje van ik + 2 maten in corbier voor de liefhebbers : http://www.youtube.com/watch?v=lSus7oipXus)

(witbalans van de camera was crappy, helaas niets aan te doen)
Ik heb bij Husk altijd mijn borg terug gekregen.
Zelfs al 's ochtends, bij het inleveren van de sleutel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:21:33 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41132718
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

lachen man, allebei je bindingen vast en JETZT GEHT LOS!!

in corbier ook echt skiers en boarders voorbij zien vliegen
Heb ik ook een keer gedaan in Corbier
Is inmiddels een jaar of 6/7 geleden. dat ding lanceerde je echt. Toen heb ik me bindingen vast gemaakt en gesprongen op het moment dat ik die ruk kreeg.
Ging me toch een partij hard op me bek

btw ik ben niet zo van de reizen. Ik doe het liever allemaal zelf.
het is misschien ietsje duurder maar het meeste geld geef je altijd uit aan eten en drinken. Als je dat kunt inperken dan heb je een redelijk goedkope vakantie. Als een biertje 3 euro kost (oostenrijk. Frankrijk geloof ik niet duurder?) ben je toch al snel veel geld kwijt....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:25:28 #177
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132849
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gedaan in Corbier
Is inmiddels een jaar of 6/7 geleden. dat ding lanceerde je echt. Toen heb ik me bindingen vast gemaakt en gesprongen op het moment dat ik die ruk kreeg.
Ging me toch een partij hard op me bek

btw ik ben niet zo van de reizen. Ik doe het liever allemaal zelf.
het is misschien ietsje duurder maar het meeste geld geef je altijd uit aan eten en drinken. Als je dat kunt inperken dan heb je een redelijk goedkope vakantie. Als een biertje 3 euro kost (oostenrijk. Frankrijk geloof ik niet duurder?) ben je toch al snel veel geld kwijt....
hehe ik ging bijna op mijn bek, t liftspoor lag op een dijkje en ik flikkerde van t dijkje.. dus moest er weer op zien te komen.. ging ook maar net goed

keb me kapotgelachen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:40:34 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41133464
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe ik ging bijna op mijn bek, t liftspoor lag op een dijkje en ik flikkerde van t dijkje.. dus moest er weer op zien te komen.. ging ook maar net goed

keb me kapotgelachen
Ik sprong wel ver trouwens
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:24:29 #179
71115 Rnej
I walk the line
pi_41134870
heb net dc mtn lab op mijn pc gepleurd (eindelijk maar een dvd speler gekocht voor in me pc) ...

anyway, easter eggs gevonden

20 minuten footy die je normaal niet te zien krijgt als je m in een standalone player douwt
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:19:11 #180
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41136246
Hey

is er morgen ochtend/middag nog iemand in SW Zoetermeer? ik ben vanplan een aantal fotos te maken daar.. lijkt me welles leuk om te doen:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:19:54 #181
71115 Rnej
I walk the line
pi_41136264
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef eRrrrJeee het volgende:
Hey

is er morgen ochtend/middag nog iemand in SW Zoetermeer? ik ben vanplan een aantal fotos te maken daar.. lijkt me welles leuk om te doen:)
ik ben in landgraaf dan
pi_41137929
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:24 schreef Rnej het volgende:
heb net dc mtn lab op mijn pc gepleurd (eindelijk maar een dvd speler gekocht voor in me pc) ...

anyway, easter eggs gevonden

20 minuten footy die je normaal niet te zien krijgt als je m in een standalone player douwt
Heb je nou direct een brander gekocht? Dan kan je hem voor me branden !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:02:11 #183
71115 Rnej
I walk the line
pi_41139501
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:14 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Heb je nou direct een brander gekocht? Dan kan je hem voor me branden !
10 euro
dan fik ik m voor je
pi_41147331
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

10 euro
dan fik ik m voor je
Check !

da's wel incl. verzenden hé ?
Fingerspitzgefühl
pi_41148998
Zojuist een net setje kleren gezien op de 686 site. Is in samenwerking met Dakine gemaakt. Ziet er echt gelikt uit



Nu nog een prijs zien te vinden, zal wel wat kosten.

Jasje is maar 300 dollar
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:46:45 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41149369
Die broek ziet er wel stoer uit. Ik vind de jas niet mooi. Vogeltjes man... ben je gay ofzo

Maar serieus, ik vind de jas niet zo mooi, maar die broek dus wel. De rest van de spullen zijn ook wel ziekelijk. Dakine maakt mooie sjizzle. Alleen niet voor kijk-mij-eens-met-me-popijopie-taal-en-veel-te-grote-kleren-mislukte-freestyle-kiddies maar voor echt riders die goed spul willen hebben voor de hele berg en niet alleen voor een funparkje
Ik wilde eerst koelkastkiddies roepen maar dan doe ik het geen eer aan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41150034
Dit is zó maf, ik kan de inhoud van deze pagina van het topic niet zien (page 4 dus). Ik zie gewoon niks staan, terwijl dat toch écht wel zo is !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 06:46:04 #188
71115 Rnej
I walk the line
pi_41153319
ik vind t eigenlijk wel een mooie set, vooral omdat de broek bestwel veel op mijn Ronin flightpant lijkt ...

maar 300 dollar is op zich te doen, mits de jas goed is (En dat zijn ze meestal wel bij 686 )
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:14:37 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41155692
300 euro vind ik niet eens zo belachelijk veel nee.
Het is wel een hoop geld natuurlijk maar zoals Rnej al zei, als het een goeie jas is, dan is hij het geld wel waard.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41155836
Nee ik ben niet gay (zover ik weet ) Maar ik ben een groen/zwart/bruin kleurenfreak Jammer alleen van de hoge prijs, maar daar krijg je uiteraard wel wat voor terug.

@ Forumgek, neem nog een slok van je drinken of ga op tijd slapen. Het kan aan je ogen liggen
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41156649
Ik ga voor de winter een nieuw snowboard aanschaffen. Ik ga van november tot maart zo'n beetje elk weekend boarden, dus dan mag je er ook wel iets aan uitgeven. vorig jaar al nieuwe schoenen (burton rulers ) en bindingen gekocht (santa cruz), dit jaar wordt het dus een nieuw snowboard. nou weet ik niet zo heel erg veel van snowboards, dus misschien kunnen jullie wat tips geven. Ik hou het meest van lekker scheuren, je zult me niet snel in een funpark vinden. wel af en toe wat springen natuurlijk. verder ben ik 1m80, weeg 85 kilo, en ben een boarder met gemiddelde ervaring. budget moet ik nog even kijken. zat te denken aan rond de 300 euro, maar is dat genoeg voor een goede plank?

o ja, mijn schoenmaat is 44, verder board ik het meest op de piste, omdat in het gebied waar ik woon off piste niet mogelijk is. Maar mocht ik op vakantie gaan dan wil ik er ook mee off piste kunnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Byte_Me op 25-08-2006 13:30:21 ]
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:53:24 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41158581
Schoenmaat is ook wel handig. Dan weten we hoe breed het board moet zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:58:18 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41158760
Ik kan gewoon niet meer vinden hoe ik bij de Audex jassen van Burton kom
linkje op Audex klikken en dan kom ik alleen uit bij een overzichtspagina. Ik kan niet meer vinden waar ik de jassen kan bekijken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41159427
Me neither. Volgends mij zijn ze met de site bezig.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:42:12 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41160318
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:17 schreef GenesiZ het volgende:
Me neither. Volgends mij zijn ze met de site bezig.
Ze zijn wel lekker bezig met die site de laatste tijd.
Eerst niet bereikbaar (vorige week ergens) en nu dit weer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41163262
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:53 schreef Komakie het volgende:
Schoenmaat is ook wel handig. Dan weten we hoe breed het board moet zijn
o ja, maat 44. heb het ge-edit.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:28:08 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41164381
Ik zou zelf zeggen (wat Burton sigment betreft):

Burton Triumph 160cm
Burton Royale 158cm

De Triumph zou je zelfs nog korter kunnen rijden (156cm is die) maar die is wat aan de smalle kant voor je schoenmaat. daarnaast kun je op de 160cm prima vooruit omdat je toch voornamelijk piste knalt en poeder wilt gaan rijden (langer board is met poeder vaak wat makkelijker, tenzij je een Malolo of Fish hebt )

Voor andere merken kijk ik ook naar andere users
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:17:53 #198
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41167254
Zijn wel afleveringen van vorig seizoen maar toch leuk om nog keertje te bekijken.

www.rtlwintersport.nl
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_41169456
he, heb ik morgen weer wat te doen. Altijd leuk (Y) (werkt alleen met msn)
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:38:06 #200
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41179522
omg vandaag swz geweest... ging allemaal lekker, tot ik honger kreeg.. alles ging fout overal zat sneeuw: oren neus enz:). toen lekker gegeten en hebben we alles even geshaped.. en daarna ging et als een peer:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:57:47 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_41180304
nou, dagje landgraaf gedaan.... hard op mn bek getieft... hifi audio helm is gebarsten aan de achterkant (ja, zo hard ben ik op mijn bek getieft... )

loop de winkel binnen (om maar meteen een nieuwe helm aan te schaffen...) zeg ik voor de grap: " zeg, zit hier garantie op? " .. zegt die gozer in de winkel doodleuk " misschien wel"

wtf? ... :-D

anyway, geslaagd dagje, baan lag er heerlijk bij, funpark lag er nog beter bij !!
stoeltjeslift doet t vanaf morgen weer is me medegedeeld...


BYE!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:03:27 #202
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41183097
goed dat je helm op had dan... anders misschien gescheurde hersenpan ...

ik zag vandaag iemand vallen in swz.. en die liet daarna zijn geknakte backprotector zien.. is ook niet goed:P
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:21:03 #203
71115 Rnej
I walk the line
pi_41183824
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:03 schreef eRrrrJeee het volgende:
goed dat je helm op had dan... anders misschien gescheurde hersenpan ...

ik zag vandaag iemand vallen in swz.. en die liet daarna zijn geknakte backprotector zien.. is ook niet goed:P
lang leve protectie.. ik ga nooit meer zonder helm op pad... ik ging echt niet hard ofzo en reed gewoon te nonchalant....

(typisch dat als je railt of een schans rijdt nooit zo hard valt omdat je dan veel meer gefocussed bent )

maar damn, beetje cruisen indoor en gewoon vrij gevaarlijk ten val komen :S
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:36:59 #204
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41184442
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

lang leve protectie.. ik ga nooit meer zonder helm op pad... ik ging echt niet hard ofzo en reed gewoon te nonchalant....

(typisch dat als je railt of een schans rijdt nooit zo hard valt omdat je dan veel meer gefocussed bent )

maar damn, beetje cruisen indoor en gewoon vrij gevaarlijk ten val komen :S
klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...

maar met gewoon piste rijden val ik soms hard ja van de winter nog hersenschudding en had me helm op(hoofd op ijsplaat ).. en pijnlijk
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:48:27 #205
71115 Rnej
I walk the line
pi_41184881
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:36 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...

maar met gewoon piste rijden val ik soms hard ja van de winter nog hersenschudding en had me helm op(hoofd op ijsplaat ).. en pijnlijk
hum, ik laat mezelf juist als een lappenpop in mekaar zakken.. als je spieren aanspant loop je meer kans op botbreuken (En pijn in t algemeen)...

en idd, ik ben ook gewaarschuwd voor een hersenschudding... ik had nergens last van (geen koppijn of misselijkheid) , maar ik word morgenochtend toch ff wakkergebeld
pi_41193286
Jezus jullie heb wel hard lopen posten de afgelopen twee weken. Je zou bijna denken dat er niks anders te doen is en dat het hartje winter is.

Ik ben iniedergeval bruingebrand terug van kreta en ga me weer op het snowboarden richten
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:13:31 #207
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41195988
Weet 1 van jullie waarneer de afslitngsweek in Val Thorens is? Ik kan het nergens vinden.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:33:33 #208
71115 Rnej
I walk the line
pi_41196452
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:13 schreef Basje_B het volgende:
Weet 1 van jullie waarneer de afslitngsweek in Val Thorens is? Ik kan het nergens vinden.
meestal de laatste week van april.. soms eerder..
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:55:43 #209
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41196977
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:33 schreef Rnej het volgende:

[..]

meestal de laatste week van april.. soms eerder..
Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:02:22 #210
71115 Rnej
I walk the line
pi_41197134
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:55 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.
ehhh ja nja ik denk niet dat het al vaststaat....

dutchsnow.nl contacten ofzo? die organiseren het geloof k...
pi_41207812
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb^^
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
alles van seizoen 05/06.. had ik toen besteld en voorschot voor betaald.
volgende week gaan we ze halen:D * ssstef very happy:p
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
is die uninc 156 dan goede keuze met medium bindingen, ja toch?:)
pi_41208075
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:34 schreef ssstef het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb^^
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
alles van seizoen 05/06.. had ik toen besteld en voorschot voor betaald.
volgende week gaan we ze halen:D * ssstef very happy:p
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
is die uninc 156 dan goede keuze met medium bindingen, ja toch?:)
mooi boardje, hou er rekening mee dat je er wel even aan moet wennen. Het is, zeker met jouw gewicht, een vrij stijf board. Maar absoluut een topper, zeker met die bindingen en boots.
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:49:22 #213
71115 Rnej
I walk the line
pi_41212129
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

mooi boardje, hou er rekening mee dat je er wel even aan moet wennen. Het is, zeker met jouw gewicht, een vrij stijf board. Maar absoluut een topper, zeker met die bindingen en boots.
mooie van de uninc is dattie buiten de bindingen vrij slap is en pro-tips heeft

dus hij voelt aan als een kortere plank die toch nog vrij makkelijk de bocht in te krijgen is ... toppertje
pi_41217514
weet iemand of er eind dit jaar ergens een of ander event is waarbij materiaal getest kan worden? of zijn er andere fora/websites waar zulke dingen bekend worden gemaakt? of is het gewoon een kwestie van dit topic volgens?
pi_41217766
bwa ja heb zo'n 6 weken snowboardervaring en altijd op die huurboardjes, de uninc is op alle gebieden beter als zoiets:)
Ik ben iemand die graag een piste afscheurt, maar een ganse dag in het funpark schrikt me ook niet af..
Twijfelde toen ook tussen de 56 en de 54, maar verkoper (was wel een goeie gaf me wel vertrouwen) zei dat ik beter de 56 pakte aangezien ik nog maar net 16 geworde ben en blijf groeien(en blijf meer wegen:))
Dus tegen nieuwjaar zal ik al tegen de 70 wegen en dan moet ie toch wel perfect zijn...
pi_41217952
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 11:11 schreef ssstef het volgende:
bwa ja heb zo'n 6 weken snowboardervaring en altijd op die huurboardjes, de uninc is op alle gebieden beter als zoiets:)
Ik ben iemand die graag een piste afscheurt, maar een ganse dag in het funpark schrikt me ook niet af..
Twijfelde toen ook tussen de 56 en de 54, maar verkoper (was wel een goeie gaf me wel vertrouwen) zei dat ik beter de 56 pakte aangezien ik nog maar net 16 geworde ben en blijf groeien(en blijf meer wegen:))
Dus tegen nieuwjaar zal ik al tegen de 70 wegen en dan moet ie toch wel perfect zijn...
Die 2 cm verschil in lengte en of je nou 66 of 70 weegt maakt allemaal echt geen fuck uit.
pi_41219312
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:28 schreef Komakie het volgende:
Ik zou zelf zeggen (wat Burton sigment betreft):

Burton Triumph 160cm
Burton Royale 158cm

De Triumph zou je zelfs nog korter kunnen rijden (156cm is die) maar die is wat aan de smalle kant voor je schoenmaat. daarnaast kun je op de 160cm prima vooruit omdat je toch voornamelijk piste knalt en poeder wilt gaan rijden (langer board is met poeder vaak wat makkelijker, tenzij je een Malolo of Fish hebt )

Voor andere merken kijk ik ook naar andere users
bedankt voor de tips. die triumph lijkt me inderdaad wel wat, maar als ik dan naar de specs kijk, dan neig ik eerder naar de 164, als ik naar het gewicht kijk. of moet je je daar niet op blind staren?
pi_41219637
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

bedankt voor de tips. die triumph lijkt me inderdaad wel wat, maar als ik dan naar de specs kijk, dan neig ik eerder naar de 164, als ik naar het gewicht kijk. of moet je je daar niet op blind staren?
ik zou ook voor de 164 gaan.
pi_41219775
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:31 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik zou ook voor de 164 gaan.
zag al een aanbieding voor $299 (kan in de VS laten bezorgen en zelf een keer oppikken). Helaas uitverkocht
pi_41225550
Kentaro denk je dan dat die 154 beter is of is 156 meest geschikt?
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:13:09 #221
71115 Rnej
I walk the line
pi_41225915
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:02 schreef ssstef het volgende:
Kentaro denk je dan dat die 154 beter is of is 156 meest geschikt?
ik ben kentaro niet maar ik ben het wel eens met de verkoper .. 156
pi_41226313
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:02 schreef ssstef het volgende:
Kentaro denk je dan dat die 154 beter is of is 156 meest geschikt?
Die 2 cm is echt bijna niks op anderhalve meter dus haal lekker je boardje en enjoy. Neem wel je schoenen mee om goed te kijken of je geen overhang hebt, want de 156 is supersmal.
pi_41226691
Ik ga morgen alles in 1 keer halen, hij zei me dat het wel safe is met overhangen.. 't is daar coalition shop, die kerel zal er wel wat verstand van hebben:) Kan al niet meer wachten:o
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:04:50 #224
71115 Rnej
I walk the line
pi_41227706
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:37 schreef ssstef het volgende:
Ik ga morgen alles in 1 keer halen, hij zei me dat het wel safe is met overhangen.. 't is daar coalition shop, die kerel zal er wel wat verstand van hebben:) Kan al niet meer wachten:o
ummmm

ik ben zeer tevreden met duivesteijn maar in landgraaf loopt er ook een kereltje rond die echt geen verstand ervan heeft ...

2 vingers overhang is de max en liever heb je nog minder...
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:59:03 #225
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41242169
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

hum, ik laat mezelf juist als een lappenpop in mekaar zakken.. als je spieren aanspant loop je meer kans op botbreuken (En pijn in t algemeen)...
door het aanspannen van je spieren.. bedoelde dan eigenlijk niet arm of benen.. maar in je buik enzo.. bescherm je je vitale organen.. de pijn is wel meer ja.. maar liever dat dan letsel..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:37:36 #226
71115 Rnej
I walk the line
pi_41243632
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:59 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

door het aanspannen van je spieren.. bedoelde dan eigenlijk niet arm of benen.. maar in je buik enzo.. bescherm je je vitale organen.. de pijn is wel meer ja.. maar liever dat dan letsel..
hmm
nja je kan aanspannen zoveel je wil maar zonder rug/nierbeschermer kom je niet ver gok ik...
maar dat is niet gebaseerd op feiten, dat vind ik gewoon

ik zorg altijd dat mijn board de sneeuw iig eerst raakt en dat ik dan pas omval.. ipv eerst met mijn hoofd de sneeuw te raken (wat ook niet altijd lukt, getuige mijn gebarsten helm )
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:41:30 #227
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41243748
haha idd eerst board liefst met de neus, en niet de tail:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:44:08 #228
71115 Rnej
I walk the line
pi_41243816
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:41 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha idd eerst board liefst met de neus, en niet de tail:)
en t liefst gewoon landen
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:22:53 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249347
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:55 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.
Val Thorens is altijd vrij goedkoop. Ik weet niet hoe duur het momenteel is maar bij Dutchsnow heb ik 2 jaar terug geboekt en dat was iets van 300 euro (iets meer). Slapen, liftpas, busrit en toegang tot het testcentre
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:25:39 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249410
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:34 schreef ssstef het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb^^
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
alles van seizoen 05/06.. had ik toen besteld en voorschot voor betaald.
volgende week gaan we ze halen:D * ssstef very happy:p
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
is die uninc 156 dan goede keuze met medium bindingen, ja toch?:)
Je gaat nu nog vragen of je de goede keuzen hebt gemaakt
Ik kan me die discussie nog herinneren en toen heb ik gezegd dat je beter met jou lengte de 154cm kunt nemen of misschien zelfs de 152cm.
Echter niet iedereen was het hiermee eens en jij vond volgens mij de graphics op de 156cm mooier en dat heeft dacht ik toen ook meegespeeld in je keuze.

Ik denk er nog steeds hetzelfde over....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:35:56 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249627
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die 2 cm is echt bijna niks op anderhalve meter dus haal lekker je boardje en enjoy. Neem wel je schoenen mee om goed te kijken of je geen overhang hebt, want de 156 is supersmal.
Waarom denk je dat ze verschilende lengtes maken?
Ik merk het verschil wel tussen die 2cm. Misschien hij iets minder omdat hij ook wat minder lang board.
Daarnaast is de 154cm net iets breder. Met zijn schoenmaat is dat geen overbodige luxe. Ik vind persoon 24.8cm Waist nog wat aan de smalle kant voor iemand met een 10.5 boot. Ik rij met dezelfde schoonmaat ongeveer een cm breeder.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:36:46 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249644
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:04 schreef Rnej het volgende:

[..]

ummmm

ik ben zeer tevreden met duivesteijn maar in landgraaf loopt er ook een kereltje rond die echt geen verstand ervan heeft ...

2 vingers overhang is de max en liever heb je nog minder...
2 vingers aan elke kant of 2 vingers bij elkaar
Als ik 2 cm met me tenen over het board mag komen dan kan ik er niet op rijden...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:44:04 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249803
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

hmm
nja je kan aanspannen zoveel je wil maar zonder rug/nierbeschermer kom je niet ver gok ik...
maar dat is niet gebaseerd op feiten, dat vind ik gewoon

ik zorg altijd dat mijn board de sneeuw iig eerst raakt en dat ik dan pas omval.. ipv eerst met mijn hoofd de sneeuw te raken (wat ook niet altijd lukt, getuige mijn gebarsten helm )
Hmmm het kan altijd voorkomen dat je een keertje "headfirst" gaat
Dat is trouwens wel kut want een helm beschermt je hoofd maar niet je nek. Dus als je vol op je hoofd land bedoel ik.

btw, ik rij standaard altijd met Backprotector. Me rug is me toch wel redelijk dierbaar. Ik rij vaak zonder helm dat mijn ervaring is dat als ik met helm rij ik op me hoofd val en zonder ben ik nog nooit op me hoofd gevallen (of iig niet op het gedeelte dat een helm beschermt )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41249827
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze verschilende lengtes maken?
Ik merk het verschil wel tussen die 2cm. Misschien hij iets minder omdat hij ook wat minder lang board.
Daarnaast is de 154cm net iets breder. Met zijn schoenmaat is dat geen overbodige luxe. Ik vind persoon 24.8cm Waist nog wat aan de smalle kant voor iemand met een 10.5 boot. Ik rij met dezelfde schoonmaat ongeveer een cm breeder.
waarom maken ze geen verschillende lengtes met een interval van 1 cm of van een halve? Omdat het bar weinig uit maakt of hetzelfde board anderhalve meter plus 4 centimer is of anderhalve meter plus 6 centimer. Zeker als je weinig ervaring hebt merk je daar tussen echt geen verschil.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:48:00 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41249888
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

waarom maken ze geen verschillende lengtes met een interval van 1 cm of van een halve? Omdat het bar weinig uit maakt of hetzelfde board anderhalve meter plus 4 centimer is of anderhalve meter plus 6 centimer. Zeker als je weinig ervaring hebt merk je daar tussen echt geen verschil.
maar is die Uninc niet een plank waarbij de verschillen onderling verdergaan dan het verschil in lengte. Al die planken hebben toch een eigen imago met een eigen pro. Als je bedenkt dat een korter board ook breder is dan het langer model, dan durf ik hem wel aan dat die 2 cm verschil beter merkbaar zijn dan bij een custom 158 of 156.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:52:12 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249993
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:31 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik zou ook voor de 164 gaan.
Als je 1.80m bent
Ik vind dat wel erg aan de lange kant. OK hij rijdt voornamelijk piste maar dan nog. De Triumph is al een vrij stijf board. Als hij "gemiddelde" ervaring heeft zou ik niet een board gaan rijden dat maar 15cm korter is dan dat je zelf bent.
Dan zal hij sowieso nooit aan andere dingen toekomen (denk aan wat jibtruukjes als hij wat beter wordt)
Daarnaast wordt het board alleen maar lastiger om te krijgen in de bochten en zitten er niet echt voordelen aan.
Op dat gewicht zou ik me niet helemaal doodstaren. Er zit nogal een marge tussen het gewicht wat ze aangeven en het daadwerkelijk gewicht waarmee het board nog goed te rijden is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:53:18 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41250022
Btw, de nieuwe website van Rome is online

www.romesnowboards.com
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41250616
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je 1.80m bent
Ik vind dat wel erg aan de lange kant. OK hij rijdt voornamelijk piste maar dan nog. De Triumph is al een vrij stijf board. Als hij "gemiddelde" ervaring heeft zou ik niet een board gaan rijden dat maar 15cm korter is dan dat je zelf bent.
Dan zal hij sowieso nooit aan andere dingen toekomen (denk aan wat jibtruukjes als hij wat beter wordt)
Daarnaast wordt het board alleen maar lastiger om te krijgen in de bochten en zitten er niet echt voordelen aan.
Op dat gewicht zou ik me niet helemaal doodstaren. Er zit nogal een marge tussen het gewicht wat ze aangeven en het daadwerkelijk gewicht waarmee het board nog goed te rijden is.
hij is 85 kg. ik rij een 164 CX en ik ben 70 kg. Met een 164 kan hij beter uit de voeten in de pow
pi_41250652
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:48 schreef XL het volgende:

[..]

maar is die Uninc niet een plank waarbij de verschillen onderling verdergaan dan het verschil in lengte. Al die planken hebben toch een eigen imago met een eigen pro. Als je bedenkt dat een korter board ook breder is dan het langer model, dan durf ik hem wel aan dat die 2 cm verschil beter merkbaar zijn dan bij een custom 158 of 156.
De breedte scheelt 2 milimeter... dat is geeneens waarneembaar laat staan dat je dat verschil voelt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:37:41 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41251190
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

hij is 85 kg. ik rij een 164 CX en ik ben 70 kg. Met een 164 kan hij beter uit de voeten in de pow
Met de 160 kan hij ook prima uit de voeten in de pow. Dat board is ook nog een beetje tapered waardoor je hem juist makkelijker wat korter kunt rijden in de pow. Kijk maar naar de Malolo en Fish (hoewel die natuurlijk veel meer tapered zijn)
Zoals ik al zei, die 85kg zal echt geen probleem vormen.

Als hij een 164 gaat rijden, zal hij ook nooit verder komen dan langere bochten en poeder rijden. Als hij over een paar jaar wat wil freestylen (als hij iets beter is) en echt korte bochten wil gaan draaien dan zal dat toch echt zwaar worden voor hem. Moet hij veel harder gaan werken.

btw, die 2mm gaan niet een wereld van verschil maken maar alle kleine beetjes helpen en daarnaast kunnen we dan wel aan de gang blijven.
Als je mag kiezen tussen het krijgen van 100 euro of 101 euro kies je toch voor de 101 euro. Terwijl het verschil minimaal is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:43:49 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41251365
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:18 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De breedte scheelt 2 milimeter... dat is geeneens waarneembaar laat staan dat je dat verschil voelt.
Wat ik wilde aantonen waren dus juist niet zo zeer de lengteverschillen en breedteverschillen, maar dat die boarden onderling ook op vorm verschillen. Doorgaans zou een langer board uit dezelfde serie breder zijn. Kijk maar naar alle andere planken. De Uninc 154 en 156 hebben dus wel dezelfde technologie aan boord, maar kunnen wezenlijk verschillende planken zijn. Als ik de insteek van Uninc goed begrijp. Het zijn high-end freestyle boards die allemaal door een verschillende pro-rijder een eigen imago krijgen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41252223
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met de 160 kan hij ook prima uit de voeten in de pow. Dat board is ook nog een beetje tapered waardoor je hem juist makkelijker wat korter kunt rijden in de pow. Kijk maar naar de Malolo en Fish (hoewel die natuurlijk veel meer tapered zijn)
Zoals ik al zei, die 85kg zal echt geen probleem vormen.

Als hij een 164 gaat rijden, zal hij ook nooit verder komen dan langere bochten en poeder rijden. Als hij over een paar jaar wat wil freestylen (als hij iets beter is) en echt korte bochten wil gaan draaien dan zal dat toch echt zwaar worden voor hem. Moet hij veel harder gaan werken.

btw, die 2mm gaan niet een wereld van verschil maken maar alle kleine beetjes helpen en daarnaast kunnen we dan wel aan de gang blijven.
Als je mag kiezen tussen het krijgen van 100 euro of 101 euro kies je toch voor de 101 euro. Terwijl het verschil minimaal is.
ik heb ook al eerder gezegd dat als hij uit beide kon kiezen, ik heb de 154 zou adviseren. Maar als je een goede deal kan krijgen op de 156 dan moet je die (zeker als relatieve beginner) niet laten staan vanwege het kleine verschil in lengte en breedte.

Wbt de 160/164 dan vind ik de 164 meer geschikt voor zijn gewicht en ridingstyle, en om hem nu een 160 te adviseren omdat hij over een paar jaar misschien wil gaan freestyle vind ik een beetje vergezocht.
pi_41252260
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:43 schreef XL het volgende:

[..]

Wat ik wilde aantonen waren dus juist niet zo zeer de lengteverschillen en breedteverschillen, maar dat die boarden onderling ook op vorm verschillen. Doorgaans zou een langer board uit dezelfde serie breder zijn. Kijk maar naar alle andere planken. De Uninc 154 en 156 hebben dus wel dezelfde technologie aan boord, maar kunnen wezenlijk verschillende planken zijn. Als ik de insteek van Uninc goed begrijp. Het zijn high-end freestyle boards die allemaal door een verschillende pro-rijder een eigen imago krijgen.
dat had ik ook zo van je begrepen, alleen die verschillen zijn zo marginaal. Een gemiddelde boarder merkt die echt niet op.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:39:58 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41252845
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik heb ook al eerder gezegd dat als hij uit beide kon kiezen, ik heb de 154 zou adviseren. Maar als je een goede deal kan krijgen op de 156 dan moet je die (zeker als relatieve beginner) niet laten staan vanwege het kleine verschil in lengte en breedte.
Voor mijn gevoel was de deal toen hetzelfde maar vond hij de graphics van de 156 mooier...
Dat gevoel had ik er tenminste bij...

Ik vind het trouwens raar dat hij nu gaat vragen of hij het goed gedaan heeft terwijl hij het board al gekocht heeft en onze meningen al weet
quote:
Wbt de 160/164 dan vind ik de 164 meer geschikt voor zijn gewicht en ridingstyle, en om hem nu een 160 te adviseren omdat hij over een paar jaar misschien wil gaan freestyle vind ik een beetje vergezocht.
freestyle was maar 1 van mijn redenen. 164 vind ik al vrij lang voor iemand van 1.80m. Als hij dan twintipt is kan ik me nog voorstellen dat je hem graag zo lang wilt hebben, maar hij is ook nog tapered. Het voordeel daarvan doe je gewoon te niet als je hem alsnog zo lang gaat kopen.
Zoals ik al zei, dat gewicht zal echt wel meevallen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:18:13 #245
71115 Rnej
I walk the line
pi_41259558
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm het kan altijd voorkomen dat je een keertje "headfirst" gaat
Dat is trouwens wel kut want een helm beschermt je hoofd maar niet je nek. Dus als je vol op je hoofd land bedoel ik.

btw, ik rij standaard altijd met Backprotector. Me rug is me toch wel redelijk dierbaar. Ik rij vaak zonder helm dat mijn ervaring is dat als ik met helm rij ik op me hoofd val en zonder ben ik nog nooit op me hoofd gevallen (of iig niet op het gedeelte dat een helm beschermt )
k ben mijn backprotector dus kwijtgeraakt.. kweet ook niet waar... ding is gewoon weg.. echt te kut... maarja

en kga vanmiddag mijn helm naar de shop brengen en hopen dat ik nog een vorm van garantie erop heb.... en anders een nieuwe kopen op kosten van pa en ma
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:56:41 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41261011
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

k ben mijn backprotector dus kwijtgeraakt.. kweet ook niet waar... ding is gewoon weg.. echt te kut... maarja

en kga vanmiddag mijn helm naar de shop brengen en hopen dat ik nog een vorm van garantie erop heb.... en anders een nieuwe kopen op kosten van pa en ma
Een nieuwe op kosten van pa en ma....
Zijn ze zo blij dat je een helm op hebt dat ze hem financieren voor je??

Ik zal eens vragen of ze me board willen financieren.... hoewel ik er weinig hoop in heb dat het gaat lukken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:59:33 #247
71115 Rnej
I walk the line
pi_41261119
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een nieuwe op kosten van pa en ma....
Zijn ze zo blij dat je een helm op hebt dat ze hem financieren voor je??

Ik zal eens vragen of ze me board willen financieren.... hoewel ik er weinig hoop in heb dat het gaat lukken
tis meer van: ik heb geld voor anwarter, en die ga ik MET helm op doen .. anders doe ik m niet...

dus vandaar...

(ik ben met een sloom kutvaartje op mijn bek gegaan en ik ga dus vanaf nu altijd een helm op mn knar zetten...)

edit: keb btw een hersenschudding opgelopen... not cool
pi_41262347
Ik heb board nog niet gekocht idd vraag was wat raar gesteld. Klein misverstand dus. Relatieve beginner ben ik ook niet echt, heb al meer dan 5 keer een 540 gedraaid, zelfs 2x is me een 720 gelukt, op de huurboardjes.. Niet echt omdat graphics mooier waren heb ik de 156 genomen, meer op advies van de verkoper, omdat die me toch veel vertrouwen gaf.

én ik heb me board nog niet gehaald maar ga dat wel doen btw. Qua breedte lukt het zeker heb hem al geprobeerd 3 maanden geleden en toen was de overspeling niet zo veel.

Dus mijn keuze staat vast je hoeft niet meer te reageren zal me verwijderen uit dit topic;-)
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:05:44 #249
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41267066
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_41267735
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:36 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...
Spieren spannen is juist gevaarlijk, ontspannen is beter (ooit eens gehoord ergens).

Ik zit voor komende winter ook aan een helmpie te denken, ben vorig jaar iets te hard gevallen, dacht eventjes een bocht mooi af te snijden, maar zag niet ik een gat van 2 meter moest overbruggen om weer op te piste te komen, na 2 saltos achterover hard op mn schouder gestuitert *au*

Ik hoorde trouwens dat Oostenrijk al bijna vol zit, moet ik mij zorgen maken om rond de kerst ergens een last minute te willen boeken? (vorig jaar perfect gegaan).
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:30:16 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41268087
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Spieren spannen is juist gevaarlijk, ontspannen is beter (ooit eens gehoord ergens).

Ik zit voor komende winter ook aan een helmpie te denken, ben vorig jaar iets te hard gevallen, dacht eventjes een bocht mooi af te snijden, maar zag niet ik een gat van 2 meter moest overbruggen om weer op te piste te komen, na 2 saltos achterover hard op mn schouder gestuitert *au*

Ik hoorde trouwens dat Oostenrijk al bijna vol zit, moet ik mij zorgen maken om rond de kerst ergens een last minute te willen boeken? (vorig jaar perfect gegaan).
Oostenrijk is al bijna vol sinds die Jorg Haider daar succesvol is. Sinds april vorig jaar is hij echter overgestapt naar een andere partij die minder voor het zeggen heeft. Ik denk dus dat je er nog prima op wintersport kan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41268301
Ik hoef niet per se naar Oostenrijk komende winter, maar als er nu al van alles volgeboekt is ben ik bang dat er vrij weinig last minutes zullen zijn tegen die tijd. Ik kan nu nog niks plannen ivm vakantiedagen en financiele situaite .
pi_41274539
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:06:13 #254
71115 Rnej
I walk the line
pi_41274626
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:04 schreef Kentaro het volgende:
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:12:03 #255
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41274909
Nou, een beetje raar is het natuurlijk wel Rene
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41275540
Maar we snappen het

Mag ik hier btw even snel mijn gal spugen. Mijn laptop is zojuist naar de kolere gegaan Laptop werkt nog perfect, maar het backlight gaat niet meer aan . En ik was nog zo gehecht aan het fokken op bed en op de bank.

Ander voordeel is dat ik nu op zolder een biosje kan maken icm een overhead-projector. Grote kans dat ik in de winter lekker op zolder op een groot scherm snowboard films kan kijken.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:29:01 #257
71115 Rnej
I walk the line
pi_41275581
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:28 schreef GenesiZ het volgende:
Maar we snappen het

Mag ik hier btw even snel mijn gal spugen. Mijn laptop is zojuist naar de kolere gegaan Laptop werkt nog perfect, maar het backlight gaat niet meer aan . En ik was nog zo gehecht aan het fokken op bed en op de bank.

Ander voordeel is dat ik nu op zolder een biosje kan maken icm een overhead-projector. Grote kans dat ik in de winter lekker op zolder op een groot scherm snowboard films kan kijken.
kwestie van nieuwe CCFL buizen erin zetten .. 100 eu max gok ik ... (met reparatiekosten erbij)
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:35:56 #258
71115 Rnej
I walk the line
pi_41275867
even compenseren voor mijn ge-off-topic:
Nicolas Muller op een brtn Code
pi_41276390
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

kwestie van nieuwe CCFL buizen erin zetten .. 100 eu max gok ik ... (met reparatiekosten erbij)
Was het maar zo makkelijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ach, we sparen wel voor een nieuwe, die moest er zoiezo wel komen. Vandeweek maar eens kijken voor een overhead-projector.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:54:05 #260
71115 Rnej
I walk the line
pi_41276578
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ach, we sparen wel voor een nieuwe, die moest er zoiezo wel komen. Vandeweek maar eens kijken voor een overhead-projector.
dat is niet mogelijk?

hoezo niet ?
pi_41277649
Ik heb er naar gekeken, maar het is zoiezo een speciale maat en het is een notebook van 5 jaar oud van Tulip, zover ik weet zijn die al eens falliet gegaan en worden die ccfl's een stuk lastiger.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:29:16 #262
71115 Rnej
I walk the line
pi_41277732
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:26 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb er naar gekeken, maar het is zoiezo een speciale maat en het is een notebook van 5 jaar oud van Tulip, zover ik weet zijn die al eens falliet gegaan en worden die ccfl's een stuk lastiger.
crap....

nja

zuur ..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:28:37 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41283778
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:05 schreef Basje_B het volgende:
Kickflip met je snowboard:
http://www.transworldsnow(...)6719,1224530,00.html
Die zag ik vorige week ergens ook al staan ja
Stoere actie wel. Ga ik komende winter ook maar eens proberen.
Hoewel het verder vrij nutteloos is aangezien je niet in je bindingen zit en je dus het alleen kunt doen als je ergens aan het chillen bent en een nutteloze trick wilt showen (steez baby )

Maar hij is wel vet
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:35 schreef Rnej het volgende:
even compenseren voor mijn ge-off-topic:
Nicolas Muller op een brtn Code
[afbeelding]
Een Burton Code.... Old skool
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:48:34 #264
71115 Rnej
I walk the line
pi_41285338
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die zag ik vorige week ergens ook al staan ja
Stoere actie wel. Ga ik komende winter ook maar eens proberen.
Hoewel het verder vrij nutteloos is aangezien je niet in je bindingen zit en je dus het alleen kunt doen als je ergens aan het chillen bent en een nutteloze trick wilt showen (steez baby )

Maar hij is wel vet
in derelicta doet een dude er eentje....
quote:
[..]

Een Burton Code.... Old skool
yah, geil plankje....
pi_41286324
Heeft er iemand ervaring met snowboarden in solden ?

Andere jaren zijn we voornamelijk frankrijk geweest (val thorens, les arcs, tignes) en een hele tijd terug eens naar ischgl (oostenrijk). De bedoeling is om er een appartement te huren en dat het een skidorp is (dus niet in een valei waar je eerst 30 minuten moet kachelen om op de berg te komen).

Alle ervaringen zijn welkom
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:28:56 #266
71115 Rnej
I walk the line
pi_41286406
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:25 schreef errorken het volgende:
Heeft er iemand ervaring met snowboarden in solden ?

Andere jaren zijn we voornamelijk frankrijk geweest (val thorens, les arcs, tignes) en een hele tijd terug eens naar ischgl (oostenrijk). De bedoeling is om er een appartement te huren en dat het een skidorp is (dus niet in een valei waar je eerst 30 minuten moet kachelen om op de berg te komen).

Alle ervaringen zijn welkom
als je een stukkie terugleest in t topic heb ik een verhaaltje over solden geschreven....

anyway;

beide gondels zijn op 10 minuten loopafstand van elkaar en zijn allebei in het dorp zelf .. (minidorpje vol met appartementen)

veel bomen, veel gletsjer, veel vanalles en nogwat, mooi gebied, wel dure appartementen en duur eten... maar tis er wel erg mooi en leuk dus
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:37:56 #267
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41286663
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

in derelicta doet een dude er eentje....
[..]

yah, geil plankje....
Hij kan natuurlijk wel, maar het is echt op zo'n moment dat je ff niets anders te doen hebt en ergens op moet wachten of dat je gewoon aan het chillen bent ofzo. Je gaat niet ff op de piste stil staan (of bij een lift) je bindingen losmaken en ff die trick doen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:39:25 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_41286713
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij kan natuurlijk wel, maar het is echt op zo'n moment dat je ff niets anders te doen hebt en ergens op moet wachten of dat je gewoon aan het chillen bent ofzo. Je gaat niet ff op de piste stil staan (of bij een lift) je bindingen losmaken en ff die trick doen
stepin bindingen op mijn t6 zetten?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:54:40 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41287144
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:39 schreef Rnej het volgende:

[..]

stepin bindingen op mijn t6 zetten?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:02:29 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41287393
Zo te zien heeft Burton trouwens helemaal geen step-in bindingen meer....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:07:11 #271
71115 Rnej
I walk the line
pi_41287520
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

hehe, seriously, die C60s zijn gewoon het geld wel waard

was een hardbooter op een plank van 180 bezig in landgraaf... kon zijn spoor volgen op dezelfde snelheid
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:11:08 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41287627
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:07 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe, seriously, die C60s zijn gewoon het geld wel waard

was een hardbooter op een plank van 180 bezig in landgraaf... kon zijn spoor volgen op dezelfde snelheid
Dan is hij niet zo heel extreem gegaan.
De lijn van een hardbooter rij je niet als hij echt strak rjidt...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:12:01 #273
71115 Rnej
I walk the line
pi_41287661
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan is hij niet zo heel extreem gegaan.
De lijn van een hardbooter rij je niet als hij echt strak rjidt...
een slalommer hou ik niet bij, maar hij was goed strak aan t carven
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:16:55 #274
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41287822
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:07 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe, seriously, die C60s zijn gewoon het geld wel waard

was een hardbooter op een plank van 180 bezig in landgraaf... kon zijn spoor volgen op dezelfde snelheid
Dat je een spoor kan volgen heeft volgens mij meer te maken met de radius van je plank (ik neem aan dat de hardbooter gewoon zoals het hoort aan het carven was), de snelheid met de base, dus wat die bindingen er mee te maken hebben is me volstrekt onduidelijk.. Wat niet wegneemt dat het gewoon dikke bindingen zijn overigens
pi_41287878
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:28 schreef Rnej het volgende:

[..]

als je een stukkie terugleest in t topic heb ik een verhaaltje over solden geschreven....

anyway;

beide gondels zijn op 10 minuten loopafstand van elkaar en zijn allebei in het dorp zelf .. (minidorpje vol met appartementen)

veel bomen, veel gletsjer, veel vanalles en nogwat, mooi gebied, wel dure appartementen en duur eten... maar tis er wel erg mooi en leuk dus
Ik vind het niet, kan je even link posten of datum+uur van je post zetten dan aub ?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:25:17 #276
71115 Rnej
I walk the line
pi_41288118
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:16 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dat je een spoor kan volgen heeft volgens mij meer te maken met de radius van je plank (ik neem aan dat de hardbooter gewoon zoals het hoort aan het carven was), de snelheid met de base, dus wat die bindingen er mee te maken hebben is me volstrekt onduidelijk.. Wat niet wegneemt dat het gewoon dikke bindingen zijn overigens
zodra je echt carved, trap je de plank krom en wordt de radius kleiner
snelheid van de base .. maakt weinig uit, mits goed gewaxed..

bindingen = respons + snellere kantenwissel ... en dat MERK JE GOED

ze zijn maar ietsje stijver dan cartels... maar dat merk je echt goed... bovendien wordt die T6 op snelheid echt een monster
je wordt aan t eind van je bocht zo de andere in gelanceerd (Wat de baron ES ook goed doet trouwens )
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:31:06 #277
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41288284
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

zodra je echt carved, trap je de plank krom en wordt de radius kleiner
Ook daar zitten grenzen aan, en alpine- of raceboards hebben doorgaans een radius die niet te vergelijken is met freerideboards. Ik wil er geen issue van maken, vond het alleen opzienbarend dat je het verschijnsel aan je bindingen toedichtte.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:33:52 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41288377
Ja precies. No way dat je een zwaar tapered board zoals mijn Malolo kan volgen op korte carvebochten, daar doen mijn slappe flows niets aan af
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:35:56 #279
71115 Rnej
I walk the line
pi_41288439
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:31 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ook daar zitten grenzen aan, en alpine- of raceboards hebben doorgaans een radius die niet te vergelijken is met freerideboards. Ik wil er geen issue van maken, vond het alleen opzienbarend dat je het verschijnsel aan je bindingen toedichtte.
ooh, neuh niet alleen bindingen, tuurlijk niet, maar het maakt een boel verschil qua kantenwissel, je kan gewoon veel kortere bochten neerzetten...
pi_41289310
solden, iemand ?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:08:12 #281
71115 Rnej
I walk the line
pi_41289426
kn mijn stukkie niet meer vinden, maar wat wil je weten dan?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:24:14 #282
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41289857
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:08 schreef Rnej het volgende:
kn mijn stukkie niet meer vinden, maar wat wil je weten dan?
Gevonden. Ik heb namelijk ook wat over Solden gevraagd. Ik ga er heen in de week voor kerst en de week van kerst.(2 weken dus)
[Centraal] Snowboard topic deel 43

Lees ook de pagina's erna ff door. Ik recht streeks geboekt zonder tussenpersonen. Scheelt wel behoorlijk. Der stat ook link ergens in vna appartement. Daar zit ik.
Succes
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:30:13 #283
71115 Rnej
I walk the line
pi_41290045
ben weg, solligesprek bij indoorskibaan
pi_41290066
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

ooh, neuh niet alleen bindingen, tuurlijk niet, maar het maakt een boel verschil qua kantenwissel, je kan gewoon veel kortere bochten neerzetten...
weet je wat veel uitmaakt bij kantenwissel... de breedte van je board
pi_41291516
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:24 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Gevonden. Ik heb namelijk ook wat over Solden gevraagd. Ik ga er heen in de week voor kerst en de week van kerst.(2 weken dus)
[Centraal] Snowboard topic deel 43

Lees ook de pagina's erna ff door. Ik recht streeks geboekt zonder tussenpersonen. Scheelt wel behoorlijk. Der stat ook link ergens in vna appartement. Daar zit ik.
Succes
http://www.ehrenreich-soelden.at/ dus ?

Hoe vallen de pistes daar trouwens mee ?
Is er eigelijk veel piste?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:50 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41292014
Je kantenwissel is van een aantal dingen afhankelijk waarbij de bindingen en de breedte van het board het belangrijkste zijn. Persoonlijk vind ik de breedte van je board nog wel iets belangrijker.

btw XL, met je Malolo kun je kortere bochten draaien maar wel bijna allemaal gedrift. Ik krijg meer snelheid uit me Baron ES dan uit me Malolo. De ES is ook gewoon stijver dus op zich is het niet zo heel gek.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

zodra je echt carved, trap je de plank krom en wordt de radius kleiner
snelheid van de base .. maakt weinig uit, mits goed gewaxed..
De snelheid maakt echt wel een verschil. De ene base is veel sneller dan de andere. Hoe je hem ook waxt. Neemt niet weg dat dit bij de T6 wel in snor zit

Het komt erop neer dat je een alpineboard niet kunt volgen met welk freeride board dan ook als hij echt goed gaat carven. Zeker niet de bochten die hij draait. Wat snelheid betreft is het voornamelijk afhankelijk van het parcourt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:56:36 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41294683
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:31 schreef Komakie het volgende:
Je kantenwissel is van een aantal dingen afhankelijk waarbij de bindingen en de breedte van het board het belangrijkste zijn. Persoonlijk vind ik de breedte van je board nog wel iets belangrijker.

btw XL, met je Malolo kun je kortere bochten draaien maar wel bijna allemaal gedrift. Ik krijg meer snelheid uit me Baron ES dan uit me Malolo. De ES is ook gewoon stijver dus op zich is het niet zo heel gek.
[..]

De snelheid maakt echt wel een verschil. De ene base is veel sneller dan de andere. Hoe je hem ook waxt. Neemt niet weg dat dit bij de T6 wel in snor zit

Het komt erop neer dat je een alpineboard niet kunt volgen met welk freeride board dan ook als hij echt goed gaat carven. Zeker niet de bochten die hij draait. Wat snelheid betreft is het voornamelijk afhankelijk van het parcourt.
Ik kan die Malolo prima in het spoor houden hoor Komakie, maar als ik jou verhalen er zo over hoor ben ik bloedserieus van mening dat het gewichtverschil tussen ons op de piste een groot verschil in rijeigenschappen en ervaringen verklaard. Ik ben misschien wel 30 kg lichter, onderschat dat niet!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:09:18 #288
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41296791
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:18 schreef errorken het volgende:

[..]

http://www.ehrenreich-soelden.at/ dus ?

Hoe vallen de pistes daar trouwens mee ?
Is er eigelijk veel piste?
jep daar zit ik straks

heb geen idee van de pistes. Zou je aan Rnej moeten vragen of ff op internet zoeken.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:25:57 #289
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41297338
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:30 schreef Rnej het volgende:
ben weg, solligesprek bij indoorskibaan
nog iets geworden?
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:31:57 #290
71115 Rnej
I walk the line
pi_41297529
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:09 schreef Basje_B het volgende:

[..]

jep daar zit ik straks

heb geen idee van de pistes. Zou je aan Rnej moeten vragen of ff op internet zoeken.
170 km piste...

maar daar zitten wel een paar juweeltjes tussen
o.a. 2 gletsjerpistes van minstens 200 meter breed en 2,5+ km lang

echt HEEEEEEERLIJK

en mooie omgeving

edit: enne, nja als ik anwarter heb mag ik bij de rolskibaan aan de gang geloof ik vrijdag lerarentraining
pi_41298168
Rolskibaan?? Als snowboardleraar?

Succes
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:39:45 #292
71115 Rnej
I walk the line
pi_41299292
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:53 schreef GenesiZ het volgende:
Rolskibaan?? Als snowboardleraar?

Succes
succes? .. hoezo?

baantje bij de snowworld was al zeker gesteld, nu deze... ik ben fan van extra ervaring opdoen, bovendien is dit lekker dichtbij en is het niet zo fucking chaotisch (ga maar ns in de kerstvakantie naar de snowworld, word je gillend gek)
pi_41300861
Rolski
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:48:03 #294
71115 Rnej
I walk the line
pi_41301490
ja zegmaar , zo'n rollerbaan, niet zo'n asfaltheuvel
pi_41302458
de rollerbaan rules

  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:12:36 #296
71115 Rnej
I walk the line
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:30:19 #297
154880 Bolter
Awesomeness
pi_41303305
Jeey, vandaag dagje richting Duijvestein geweest in DH.

Paar boots, Burton Freestyle


En ook nog een broek, een beetje roestbruine Burtonbroek. Nu alleen nog een beetje toffe jas en ben er klaar voor. Aan zo een zomer is toch geen zak aan, doe dan maar winter.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:31:38 #298
71115 Rnej
I walk the line
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:54 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41306034
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:56 schreef XL het volgende:

[..]

Ik kan die Malolo prima in het spoor houden hoor Komakie, maar als ik jou verhalen er zo over hoor ben ik bloedserieus van mening dat het gewichtverschil tussen ons op de piste een groot verschil in rijeigenschappen en ervaringen verklaard. Ik ben misschien wel 30 kg lichter, onderschat dat niet!
Dat bedoel ik niet.
Ik kan ook prima carven met dat ding. Maar met de ES gaat het nog beter. O0mdat hij nog wat stijver is. Hij is alleen niet echt sneller met de kantenwissel omdat hij breder is maar goed, dat was niet het issue.
Ik kan met elk board carven (zelfs met die LTRdingen van Burton) dus ook wel met een Malolo.
Het komt erop neer dat je niet met een freeride board de bochten van een Slalomboard kunt rijden. Tenminste... niet als het slalomboard maximaal gaat.

Als je de bochten van een slalomboard gaat rijden, kom je vanzelf uit op gedrifte bochten. Met welk board je ook rijdt. Maar gezien de Malolo tapered is zul je iets eerder gaan driften. Dat heb je bij elk getapered board (Fish, Malolo, Triumph hebben het allemaal).
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41307747
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:39 schreef Rnej het volgende:

[..]

succes? .. hoezo?

baantje bij de snowworld was al zeker gesteld, nu deze... ik ben fan van extra ervaring opdoen, bovendien is dit lekker dichtbij en is het niet zo fucking chaotisch (ga maar ns in de kerstvakantie naar de snowworld, word je gillend gek)
Heb je wel eens op een rollerbaan geboard? Is leuk voor je ski-techniek, maar boarden is daarop gewoon kut.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:30 schreef Bolter het volgende:
Jeey, vandaag dagje richting Duijvestein geweest in DH.

Paar boots, Burton Freestyle
[afbeelding]

En ook nog een broek, een beetje roestbruine Burtonbroek. Nu alleen nog een beetje toffe jas en ben er klaar voor. Aan zo een zomer is toch geen zak aan, doe dan maar winter.
Kekke schoenen hoor. Zien er goed uit
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:22:44 #301
71115 Rnej
I walk the line
pi_41308336
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:09 schreef GenesiZ het volgende:
Heb je wel eens op een rollerbaan geboard? Is leuk voor je ski-techniek, maar boarden is daarop gewoon kut.
en heb je indoor wel ns lesgegeven? zoveel board je dan niet

tis werk, en ik vermoed dat in t hoogseizoen lesgeven op een rollerbaan leuker is dan in de sw.. want dan moet je de hele tijd kneuzen die t niet kunnen wegschoppen bij je klasje omdat ze anders hun staalkant bij iedereen in de enkels jagen enzo....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')