abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:43:49 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41251365
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:18 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De breedte scheelt 2 milimeter... dat is geeneens waarneembaar laat staan dat je dat verschil voelt.
Wat ik wilde aantonen waren dus juist niet zo zeer de lengteverschillen en breedteverschillen, maar dat die boarden onderling ook op vorm verschillen. Doorgaans zou een langer board uit dezelfde serie breder zijn. Kijk maar naar alle andere planken. De Uninc 154 en 156 hebben dus wel dezelfde technologie aan boord, maar kunnen wezenlijk verschillende planken zijn. Als ik de insteek van Uninc goed begrijp. Het zijn high-end freestyle boards die allemaal door een verschillende pro-rijder een eigen imago krijgen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41252223
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met de 160 kan hij ook prima uit de voeten in de pow. Dat board is ook nog een beetje tapered waardoor je hem juist makkelijker wat korter kunt rijden in de pow. Kijk maar naar de Malolo en Fish (hoewel die natuurlijk veel meer tapered zijn)
Zoals ik al zei, die 85kg zal echt geen probleem vormen.

Als hij een 164 gaat rijden, zal hij ook nooit verder komen dan langere bochten en poeder rijden. Als hij over een paar jaar wat wil freestylen (als hij iets beter is) en echt korte bochten wil gaan draaien dan zal dat toch echt zwaar worden voor hem. Moet hij veel harder gaan werken.

btw, die 2mm gaan niet een wereld van verschil maken maar alle kleine beetjes helpen en daarnaast kunnen we dan wel aan de gang blijven.
Als je mag kiezen tussen het krijgen van 100 euro of 101 euro kies je toch voor de 101 euro. Terwijl het verschil minimaal is.
ik heb ook al eerder gezegd dat als hij uit beide kon kiezen, ik heb de 154 zou adviseren. Maar als je een goede deal kan krijgen op de 156 dan moet je die (zeker als relatieve beginner) niet laten staan vanwege het kleine verschil in lengte en breedte.

Wbt de 160/164 dan vind ik de 164 meer geschikt voor zijn gewicht en ridingstyle, en om hem nu een 160 te adviseren omdat hij over een paar jaar misschien wil gaan freestyle vind ik een beetje vergezocht.
pi_41252260
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:43 schreef XL het volgende:

[..]

Wat ik wilde aantonen waren dus juist niet zo zeer de lengteverschillen en breedteverschillen, maar dat die boarden onderling ook op vorm verschillen. Doorgaans zou een langer board uit dezelfde serie breder zijn. Kijk maar naar alle andere planken. De Uninc 154 en 156 hebben dus wel dezelfde technologie aan boord, maar kunnen wezenlijk verschillende planken zijn. Als ik de insteek van Uninc goed begrijp. Het zijn high-end freestyle boards die allemaal door een verschillende pro-rijder een eigen imago krijgen.
dat had ik ook zo van je begrepen, alleen die verschillen zijn zo marginaal. Een gemiddelde boarder merkt die echt niet op.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:39:58 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41252845
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik heb ook al eerder gezegd dat als hij uit beide kon kiezen, ik heb de 154 zou adviseren. Maar als je een goede deal kan krijgen op de 156 dan moet je die (zeker als relatieve beginner) niet laten staan vanwege het kleine verschil in lengte en breedte.
Voor mijn gevoel was de deal toen hetzelfde maar vond hij de graphics van de 156 mooier...
Dat gevoel had ik er tenminste bij...

Ik vind het trouwens raar dat hij nu gaat vragen of hij het goed gedaan heeft terwijl hij het board al gekocht heeft en onze meningen al weet
quote:
Wbt de 160/164 dan vind ik de 164 meer geschikt voor zijn gewicht en ridingstyle, en om hem nu een 160 te adviseren omdat hij over een paar jaar misschien wil gaan freestyle vind ik een beetje vergezocht.
freestyle was maar 1 van mijn redenen. 164 vind ik al vrij lang voor iemand van 1.80m. Als hij dan twintipt is kan ik me nog voorstellen dat je hem graag zo lang wilt hebben, maar hij is ook nog tapered. Het voordeel daarvan doe je gewoon te niet als je hem alsnog zo lang gaat kopen.
Zoals ik al zei, dat gewicht zal echt wel meevallen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:18:13 #245
71115 Rnej
I walk the line
pi_41259558
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm het kan altijd voorkomen dat je een keertje "headfirst" gaat
Dat is trouwens wel kut want een helm beschermt je hoofd maar niet je nek. Dus als je vol op je hoofd land bedoel ik.

btw, ik rij standaard altijd met Backprotector. Me rug is me toch wel redelijk dierbaar. Ik rij vaak zonder helm dat mijn ervaring is dat als ik met helm rij ik op me hoofd val en zonder ben ik nog nooit op me hoofd gevallen (of iig niet op het gedeelte dat een helm beschermt )
k ben mijn backprotector dus kwijtgeraakt.. kweet ook niet waar... ding is gewoon weg.. echt te kut... maarja

en kga vanmiddag mijn helm naar de shop brengen en hopen dat ik nog een vorm van garantie erop heb.... en anders een nieuwe kopen op kosten van pa en ma
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:56:41 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41261011
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

k ben mijn backprotector dus kwijtgeraakt.. kweet ook niet waar... ding is gewoon weg.. echt te kut... maarja

en kga vanmiddag mijn helm naar de shop brengen en hopen dat ik nog een vorm van garantie erop heb.... en anders een nieuwe kopen op kosten van pa en ma
Een nieuwe op kosten van pa en ma....
Zijn ze zo blij dat je een helm op hebt dat ze hem financieren voor je??

Ik zal eens vragen of ze me board willen financieren.... hoewel ik er weinig hoop in heb dat het gaat lukken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:59:33 #247
71115 Rnej
I walk the line
pi_41261119
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een nieuwe op kosten van pa en ma....
Zijn ze zo blij dat je een helm op hebt dat ze hem financieren voor je??

Ik zal eens vragen of ze me board willen financieren.... hoewel ik er weinig hoop in heb dat het gaat lukken
tis meer van: ik heb geld voor anwarter, en die ga ik MET helm op doen .. anders doe ik m niet...

dus vandaar...

(ik ben met een sloom kutvaartje op mijn bek gegaan en ik ga dus vanaf nu altijd een helm op mn knar zetten...)

edit: keb btw een hersenschudding opgelopen... not cool
pi_41262347
Ik heb board nog niet gekocht idd vraag was wat raar gesteld. Klein misverstand dus. Relatieve beginner ben ik ook niet echt, heb al meer dan 5 keer een 540 gedraaid, zelfs 2x is me een 720 gelukt, op de huurboardjes.. Niet echt omdat graphics mooier waren heb ik de 156 genomen, meer op advies van de verkoper, omdat die me toch veel vertrouwen gaf.

én ik heb me board nog niet gehaald maar ga dat wel doen btw. Qua breedte lukt het zeker heb hem al geprobeerd 3 maanden geleden en toen was de overspeling niet zo veel.

Dus mijn keuze staat vast je hoeft niet meer te reageren zal me verwijderen uit dit topic;-)
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:05:44 #249
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41267066
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_41267735
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:36 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

klopt, als ik rail of schans rijdt indoor of outdoor ben ik best gefocused ja.. en als ik dreig hard te vallen span ik al mijn spieren aan om alles te beschermen...
Spieren spannen is juist gevaarlijk, ontspannen is beter (ooit eens gehoord ergens).

Ik zit voor komende winter ook aan een helmpie te denken, ben vorig jaar iets te hard gevallen, dacht eventjes een bocht mooi af te snijden, maar zag niet ik een gat van 2 meter moest overbruggen om weer op te piste te komen, na 2 saltos achterover hard op mn schouder gestuitert *au*

Ik hoorde trouwens dat Oostenrijk al bijna vol zit, moet ik mij zorgen maken om rond de kerst ergens een last minute te willen boeken? (vorig jaar perfect gegaan).
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:30:16 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41268087
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Spieren spannen is juist gevaarlijk, ontspannen is beter (ooit eens gehoord ergens).

Ik zit voor komende winter ook aan een helmpie te denken, ben vorig jaar iets te hard gevallen, dacht eventjes een bocht mooi af te snijden, maar zag niet ik een gat van 2 meter moest overbruggen om weer op te piste te komen, na 2 saltos achterover hard op mn schouder gestuitert *au*

Ik hoorde trouwens dat Oostenrijk al bijna vol zit, moet ik mij zorgen maken om rond de kerst ergens een last minute te willen boeken? (vorig jaar perfect gegaan).
Oostenrijk is al bijna vol sinds die Jorg Haider daar succesvol is. Sinds april vorig jaar is hij echter overgestapt naar een andere partij die minder voor het zeggen heeft. Ik denk dus dat je er nog prima op wintersport kan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41268301
Ik hoef niet per se naar Oostenrijk komende winter, maar als er nu al van alles volgeboekt is ben ik bang dat er vrij weinig last minutes zullen zijn tegen die tijd. Ik kan nu nog niks plannen ivm vakantiedagen en financiele situaite .
pi_41274539
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:06:13 #254
71115 Rnej
I walk the line
pi_41274626
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:04 schreef Kentaro het volgende:
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:12:03 #255
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41274909
Nou, een beetje raar is het natuurlijk wel Rene
pi_41275540
Maar we snappen het

Mag ik hier btw even snel mijn gal spugen. Mijn laptop is zojuist naar de kolere gegaan Laptop werkt nog perfect, maar het backlight gaat niet meer aan . En ik was nog zo gehecht aan het fokken op bed en op de bank.

Ander voordeel is dat ik nu op zolder een biosje kan maken icm een overhead-projector. Grote kans dat ik in de winter lekker op zolder op een groot scherm snowboard films kan kijken.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:29:01 #257
71115 Rnej
I walk the line
pi_41275581
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:28 schreef GenesiZ het volgende:
Maar we snappen het

Mag ik hier btw even snel mijn gal spugen. Mijn laptop is zojuist naar de kolere gegaan Laptop werkt nog perfect, maar het backlight gaat niet meer aan . En ik was nog zo gehecht aan het fokken op bed en op de bank.

Ander voordeel is dat ik nu op zolder een biosje kan maken icm een overhead-projector. Grote kans dat ik in de winter lekker op zolder op een groot scherm snowboard films kan kijken.
kwestie van nieuwe CCFL buizen erin zetten .. 100 eu max gok ik ... (met reparatiekosten erbij)
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:35:56 #258
71115 Rnej
I walk the line
pi_41275867
even compenseren voor mijn ge-off-topic:
Nicolas Muller op een brtn Code
pi_41276390
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

kwestie van nieuwe CCFL buizen erin zetten .. 100 eu max gok ik ... (met reparatiekosten erbij)
Was het maar zo makkelijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ach, we sparen wel voor een nieuwe, die moest er zoiezo wel komen. Vandeweek maar eens kijken voor een overhead-projector.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:54:05 #260
71115 Rnej
I walk the line
pi_41276578
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ach, we sparen wel voor een nieuwe, die moest er zoiezo wel komen. Vandeweek maar eens kijken voor een overhead-projector.
dat is niet mogelijk?

hoezo niet ?
pi_41277649
Ik heb er naar gekeken, maar het is zoiezo een speciale maat en het is een notebook van 5 jaar oud van Tulip, zover ik weet zijn die al eens falliet gegaan en worden die ccfl's een stuk lastiger.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:29:16 #262
71115 Rnej
I walk the line
pi_41277732
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:26 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb er naar gekeken, maar het is zoiezo een speciale maat en het is een notebook van 5 jaar oud van Tulip, zover ik weet zijn die al eens falliet gegaan en worden die ccfl's een stuk lastiger.
crap....

nja

zuur ..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:28:37 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41283778
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:05 schreef Basje_B het volgende:
Kickflip met je snowboard:
http://www.transworldsnow(...)6719,1224530,00.html
Die zag ik vorige week ergens ook al staan ja
Stoere actie wel. Ga ik komende winter ook maar eens proberen.
Hoewel het verder vrij nutteloos is aangezien je niet in je bindingen zit en je dus het alleen kunt doen als je ergens aan het chillen bent en een nutteloze trick wilt showen (steez baby )

Maar hij is wel vet
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:35 schreef Rnej het volgende:
even compenseren voor mijn ge-off-topic:
Nicolas Muller op een brtn Code
[afbeelding]
Een Burton Code.... Old skool
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:48:34 #264
71115 Rnej
I walk the line
pi_41285338
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die zag ik vorige week ergens ook al staan ja
Stoere actie wel. Ga ik komende winter ook maar eens proberen.
Hoewel het verder vrij nutteloos is aangezien je niet in je bindingen zit en je dus het alleen kunt doen als je ergens aan het chillen bent en een nutteloze trick wilt showen (steez baby )

Maar hij is wel vet
in derelicta doet een dude er eentje....
quote:
[..]

Een Burton Code.... Old skool
yah, geil plankje....
pi_41286324
Heeft er iemand ervaring met snowboarden in solden ?

Andere jaren zijn we voornamelijk frankrijk geweest (val thorens, les arcs, tignes) en een hele tijd terug eens naar ischgl (oostenrijk). De bedoeling is om er een appartement te huren en dat het een skidorp is (dus niet in een valei waar je eerst 30 minuten moet kachelen om op de berg te komen).

Alle ervaringen zijn welkom
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:28:56 #266
71115 Rnej
I walk the line
pi_41286406
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:25 schreef errorken het volgende:
Heeft er iemand ervaring met snowboarden in solden ?

Andere jaren zijn we voornamelijk frankrijk geweest (val thorens, les arcs, tignes) en een hele tijd terug eens naar ischgl (oostenrijk). De bedoeling is om er een appartement te huren en dat het een skidorp is (dus niet in een valei waar je eerst 30 minuten moet kachelen om op de berg te komen).

Alle ervaringen zijn welkom
als je een stukkie terugleest in t topic heb ik een verhaaltje over solden geschreven....

anyway;

beide gondels zijn op 10 minuten loopafstand van elkaar en zijn allebei in het dorp zelf .. (minidorpje vol met appartementen)

veel bomen, veel gletsjer, veel vanalles en nogwat, mooi gebied, wel dure appartementen en duur eten... maar tis er wel erg mooi en leuk dus
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:37:56 #267
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41286663
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

in derelicta doet een dude er eentje....
[..]

yah, geil plankje....
Hij kan natuurlijk wel, maar het is echt op zo'n moment dat je ff niets anders te doen hebt en ergens op moet wachten of dat je gewoon aan het chillen bent ofzo. Je gaat niet ff op de piste stil staan (of bij een lift) je bindingen losmaken en ff die trick doen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:39:25 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_41286713
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij kan natuurlijk wel, maar het is echt op zo'n moment dat je ff niets anders te doen hebt en ergens op moet wachten of dat je gewoon aan het chillen bent ofzo. Je gaat niet ff op de piste stil staan (of bij een lift) je bindingen losmaken en ff die trick doen
stepin bindingen op mijn t6 zetten?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:54:40 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41287144
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:39 schreef Rnej het volgende:

[..]

stepin bindingen op mijn t6 zetten?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:02:29 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41287393
Zo te zien heeft Burton trouwens helemaal geen step-in bindingen meer....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')