abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41207812
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb^^
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
alles van seizoen 05/06.. had ik toen besteld en voorschot voor betaald.
volgende week gaan we ze halen:D * ssstef very happy:p
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
is die uninc 156 dan goede keuze met medium bindingen, ja toch?:)
pi_41208075
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:34 schreef ssstef het volgende:
Lang geleden had ik de vraag of ik een Burton Uninc moest kopen met 32 lashed boots en cartel bindingen.
Ik weeg 66 kilo(zonder kleren:P) , schoenmaat (43-10.5) en ben 1m70 ongeveer(denk ik^^)
mooi boardje, hou er rekening mee dat je er wel even aan moet wennen. Het is, zeker met jouw gewicht, een vrij stijf board. Maar absoluut een topper, zeker met die bindingen en boots.
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:49:22 #213
71115 Rnej
I walk the line
pi_41212129
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

mooi boardje, hou er rekening mee dat je er wel even aan moet wennen. Het is, zeker met jouw gewicht, een vrij stijf board. Maar absoluut een topper, zeker met die bindingen en boots.
mooie van de uninc is dattie buiten de bindingen vrij slap is en pro-tips heeft

dus hij voelt aan als een kortere plank die toch nog vrij makkelijk de bocht in te krijgen is ... toppertje
pi_41217514
weet iemand of er eind dit jaar ergens een of ander event is waarbij materiaal getest kan worden? of zijn er andere fora/websites waar zulke dingen bekend worden gemaakt? of is het gewoon een kwestie van dit topic volgens?
pi_41217766
bwa ja heb zo'n 6 weken snowboardervaring en altijd op die huurboardjes, de uninc is op alle gebieden beter als zoiets:)
Ik ben iemand die graag een piste afscheurt, maar een ganse dag in het funpark schrikt me ook niet af..
Twijfelde toen ook tussen de 56 en de 54, maar verkoper (was wel een goeie gaf me wel vertrouwen) zei dat ik beter de 56 pakte aangezien ik nog maar net 16 geworde ben en blijf groeien(en blijf meer wegen:))
Dus tegen nieuwjaar zal ik al tegen de 70 wegen en dan moet ie toch wel perfect zijn...
pi_41217952
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 11:11 schreef ssstef het volgende:
bwa ja heb zo'n 6 weken snowboardervaring en altijd op die huurboardjes, de uninc is op alle gebieden beter als zoiets:)
Ik ben iemand die graag een piste afscheurt, maar een ganse dag in het funpark schrikt me ook niet af..
Twijfelde toen ook tussen de 56 en de 54, maar verkoper (was wel een goeie gaf me wel vertrouwen) zei dat ik beter de 56 pakte aangezien ik nog maar net 16 geworde ben en blijf groeien(en blijf meer wegen:))
Dus tegen nieuwjaar zal ik al tegen de 70 wegen en dan moet ie toch wel perfect zijn...
Die 2 cm verschil in lengte en of je nou 66 of 70 weegt maakt allemaal echt geen fuck uit.
pi_41219312
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:28 schreef Komakie het volgende:
Ik zou zelf zeggen (wat Burton sigment betreft):

Burton Triumph 160cm
Burton Royale 158cm

De Triumph zou je zelfs nog korter kunnen rijden (156cm is die) maar die is wat aan de smalle kant voor je schoenmaat. daarnaast kun je op de 160cm prima vooruit omdat je toch voornamelijk piste knalt en poeder wilt gaan rijden (langer board is met poeder vaak wat makkelijker, tenzij je een Malolo of Fish hebt )

Voor andere merken kijk ik ook naar andere users
bedankt voor de tips. die triumph lijkt me inderdaad wel wat, maar als ik dan naar de specs kijk, dan neig ik eerder naar de 164, als ik naar het gewicht kijk. of moet je je daar niet op blind staren?
pi_41219637
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

bedankt voor de tips. die triumph lijkt me inderdaad wel wat, maar als ik dan naar de specs kijk, dan neig ik eerder naar de 164, als ik naar het gewicht kijk. of moet je je daar niet op blind staren?
ik zou ook voor de 164 gaan.
pi_41219775
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:31 schreef Kentaro het volgende:

[..]

zag al een aanbieding voor $299 (kan in de VS laten bezorgen en zelf een keer oppikken). Helaas uitverkocht
pi_41225550
Kentaro denk je dan dat die 154 beter is of is 156 meest geschikt?
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:13:09 #221
71115 Rnej
I walk the line
pi_41225915
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:02 schreef ssstef het volgende:
ik ben kentaro niet maar ik ben het wel eens met de verkoper .. 156
pi_41226313
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:02 schreef ssstef het volgende:
Die 2 cm is echt bijna niks op anderhalve meter dus haal lekker je boardje en enjoy. Neem wel je schoenen mee om goed te kijken of je geen overhang hebt, want de 156 is supersmal.
pi_41226691
Ik ga morgen alles in 1 keer halen, hij zei me dat het wel safe is met overhangen.. 't is daar coalition shop, die kerel zal er wel wat verstand van hebben:) Kan al niet meer wachten:o
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:04:50 #224
71115 Rnej
I walk the line
pi_41227706
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:37 schreef ssstef het volgende:
Ik ga morgen alles in 1 keer halen, hij zei me dat het wel safe is met overhangen.. 't is daar coalition shop, die kerel zal er wel wat verstand van hebben:) Kan al niet meer wachten:o
ummmm

ik ben zeer tevreden met duivesteijn maar in landgraaf loopt er ook een kereltje rond die echt geen verstand ervan heeft ...

2 vingers overhang is de max en liever heb je nog minder...
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:59:03 #225
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41242169
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

hum, ik laat mezelf juist als een lappenpop in mekaar zakken.. als je spieren aanspant loop je meer kans op botbreuken (En pijn in t algemeen)...
door het aanspannen van je spieren.. bedoelde dan eigenlijk niet arm of benen.. maar in je buik enzo.. bescherm je je vitale organen.. de pijn is wel meer ja.. maar liever dat dan letsel..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:37:36 #226
71115 Rnej
I walk the line
pi_41243632
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:59 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

door het aanspannen van je spieren.. bedoelde dan eigenlijk niet arm of benen.. maar in je buik enzo.. bescherm je je vitale organen.. de pijn is wel meer ja.. maar liever dat dan letsel..
hmm
nja je kan aanspannen zoveel je wil maar zonder rug/nierbeschermer kom je niet ver gok ik...
maar dat is niet gebaseerd op feiten, dat vind ik gewoon

ik zorg altijd dat mijn board de sneeuw iig eerst raakt en dat ik dan pas omval.. ipv eerst met mijn hoofd de sneeuw te raken (wat ook niet altijd lukt, getuige mijn gebarsten helm )
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:41:30 #227
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41243748
haha idd eerst board liefst met de neus, en niet de tail:)
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:44:08 #228
71115 Rnej
I walk the line
pi_41243816
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:41 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha idd eerst board liefst met de neus, en niet de tail:)
en t liefst gewoon landen
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:22:53 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249347
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:55 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Val Thorens is toch meestal het begin met koningendag? Wil eigenlijk de preciese datum hebben om iets te boeken. Nu is nog goedkoop. Die sites van reisorganisaties zeggen allemaal wat anders.
Val Thorens is altijd vrij goedkoop. Ik weet niet hoe duur het momenteel is maar bij Dutchsnow heb ik 2 jaar terug geboekt en dat was iets van 300 euro (iets meer). Slapen, liftpas, busrit en toegang tot het testcentre
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:25:39 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249410
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:34 schreef ssstef het volgende:
Je gaat nu nog vragen of je de goede keuzen hebt gemaakt
Ik kan me die discussie nog herinneren en toen heb ik gezegd dat je beter met jou lengte de 154cm kunt nemen of misschien zelfs de 152cm.
Echter niet iedereen was het hiermee eens en jij vond volgens mij de graphics op de 156cm mooier en dat heeft dacht ik toen ook meegespeeld in je keuze.

Ik denk er nog steeds hetzelfde over....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:35:56 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249627
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die 2 cm is echt bijna niks op anderhalve meter dus haal lekker je boardje en enjoy. Neem wel je schoenen mee om goed te kijken of je geen overhang hebt, want de 156 is supersmal.
Waarom denk je dat ze verschilende lengtes maken?
Ik merk het verschil wel tussen die 2cm. Misschien hij iets minder omdat hij ook wat minder lang board.
Daarnaast is de 154cm net iets breder. Met zijn schoenmaat is dat geen overbodige luxe. Ik vind persoon 24.8cm Waist nog wat aan de smalle kant voor iemand met een 10.5 boot. Ik rij met dezelfde schoonmaat ongeveer een cm breeder.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:36:46 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249644
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:04 schreef Rnej het volgende:

[..]

ummmm

ik ben zeer tevreden met duivesteijn maar in landgraaf loopt er ook een kereltje rond die echt geen verstand ervan heeft ...

2 vingers overhang is de max en liever heb je nog minder...
2 vingers aan elke kant of 2 vingers bij elkaar
Als ik 2 cm met me tenen over het board mag komen dan kan ik er niet op rijden...
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:44:04 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249803
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

hmm
nja je kan aanspannen zoveel je wil maar zonder rug/nierbeschermer kom je niet ver gok ik...
maar dat is niet gebaseerd op feiten, dat vind ik gewoon

ik zorg altijd dat mijn board de sneeuw iig eerst raakt en dat ik dan pas omval.. ipv eerst met mijn hoofd de sneeuw te raken (wat ook niet altijd lukt, getuige mijn gebarsten helm )
Hmmm het kan altijd voorkomen dat je een keertje "headfirst" gaat
Dat is trouwens wel kut want een helm beschermt je hoofd maar niet je nek. Dus als je vol op je hoofd land bedoel ik.

btw, ik rij standaard altijd met Backprotector. Me rug is me toch wel redelijk dierbaar. Ik rij vaak zonder helm dat mijn ervaring is dat als ik met helm rij ik op me hoofd val en zonder ben ik nog nooit op me hoofd gevallen (of iig niet op het gedeelte dat een helm beschermt )
pi_41249827
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze verschilende lengtes maken?
Ik merk het verschil wel tussen die 2cm. Misschien hij iets minder omdat hij ook wat minder lang board.
Daarnaast is de 154cm net iets breder. Met zijn schoenmaat is dat geen overbodige luxe. Ik vind persoon 24.8cm Waist nog wat aan de smalle kant voor iemand met een 10.5 boot. Ik rij met dezelfde schoonmaat ongeveer een cm breeder.
waarom maken ze geen verschillende lengtes met een interval van 1 cm of van een halve? Omdat het bar weinig uit maakt of hetzelfde board anderhalve meter plus 4 centimer is of anderhalve meter plus 6 centimer. Zeker als je weinig ervaring hebt merk je daar tussen echt geen verschil.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:48:00 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41249888
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

waarom maken ze geen verschillende lengtes met een interval van 1 cm of van een halve? Omdat het bar weinig uit maakt of hetzelfde board anderhalve meter plus 4 centimer is of anderhalve meter plus 6 centimer. Zeker als je weinig ervaring hebt merk je daar tussen echt geen verschil.
maar is die Uninc niet een plank waarbij de verschillen onderling verdergaan dan het verschil in lengte. Al die planken hebben toch een eigen imago met een eigen pro. Als je bedenkt dat een korter board ook breder is dan het langer model, dan durf ik hem wel aan dat die 2 cm verschil beter merkbaar zijn dan bij een custom 158 of 156.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:52:12 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249993
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:31 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Als je 1.80m bent
Ik vind dat wel erg aan de lange kant. OK hij rijdt voornamelijk piste maar dan nog. De Triumph is al een vrij stijf board. Als hij "gemiddelde" ervaring heeft zou ik niet een board gaan rijden dat maar 15cm korter is dan dat je zelf bent.
Dan zal hij sowieso nooit aan andere dingen toekomen (denk aan wat jibtruukjes als hij wat beter wordt)
Daarnaast wordt het board alleen maar lastiger om te krijgen in de bochten en zitten er niet echt voordelen aan.
Op dat gewicht zou ik me niet helemaal doodstaren. Er zit nogal een marge tussen het gewicht wat ze aangeven en het daadwerkelijk gewicht waarmee het board nog goed te rijden is.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:53:18 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41250022
Btw, de nieuwe website van Rome is online

www.romesnowboards.com
pi_41250616
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je 1.80m bent
Ik vind dat wel erg aan de lange kant. OK hij rijdt voornamelijk piste maar dan nog. De Triumph is al een vrij stijf board. Als hij "gemiddelde" ervaring heeft zou ik niet een board gaan rijden dat maar 15cm korter is dan dat je zelf bent.
Dan zal hij sowieso nooit aan andere dingen toekomen (denk aan wat jibtruukjes als hij wat beter wordt)
Daarnaast wordt het board alleen maar lastiger om te krijgen in de bochten en zitten er niet echt voordelen aan.
Op dat gewicht zou ik me niet helemaal doodstaren. Er zit nogal een marge tussen het gewicht wat ze aangeven en het daadwerkelijk gewicht waarmee het board nog goed te rijden is.
hij is 85 kg. ik rij een 164 CX en ik ben 70 kg. Met een 164 kan hij beter uit de voeten in de pow
pi_41250652
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:48 schreef XL het volgende:

[..]

maar is die Uninc niet een plank waarbij de verschillen onderling verdergaan dan het verschil in lengte. Al die planken hebben toch een eigen imago met een eigen pro. Als je bedenkt dat een korter board ook breder is dan het langer model, dan durf ik hem wel aan dat die 2 cm verschil beter merkbaar zijn dan bij een custom 158 of 156.
De breedte scheelt 2 milimeter... dat is geeneens waarneembaar laat staan dat je dat verschil voelt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:37:41 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41251190
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

hij is 85 kg. ik rij een 164 CX en ik ben 70 kg. Met een 164 kan hij beter uit de voeten in de pow
Met de 160 kan hij ook prima uit de voeten in de pow. Dat board is ook nog een beetje tapered waardoor je hem juist makkelijker wat korter kunt rijden in de pow. Kijk maar naar de Malolo en Fish (hoewel die natuurlijk veel meer tapered zijn)
Zoals ik al zei, die 85kg zal echt geen probleem vormen.

Als hij een 164 gaat rijden, zal hij ook nooit verder komen dan langere bochten en poeder rijden. Als hij over een paar jaar wat wil freestylen (als hij iets beter is) en echt korte bochten wil gaan draaien dan zal dat toch echt zwaar worden voor hem. Moet hij veel harder gaan werken.

btw, die 2mm gaan niet een wereld van verschil maken maar alle kleine beetjes helpen en daarnaast kunnen we dan wel aan de gang blijven.
Als je mag kiezen tussen het krijgen van 100 euro of 101 euro kies je toch voor de 101 euro. Terwijl het verschil minimaal is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')