abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:55:19 #121
71115 Rnej
I walk the line
pi_41100419
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:46 schreef eRrrrJeee het volgende:
iemand btw nog sw geweest?

ik was er gisteren.. die hobbel is nu toch wel een goed rijdbare kickertje als je nog aanloop hebt..
ik eergisteren.. tis idd een kickertje geworden maar dat spoor is me te fucking zuur

omdat ik een vrij brede plank rij loop ik altijd vast in zo'n spoor en erin landen gaat al helemaal niet
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:00:46 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41104451
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik eergisteren.. tis idd een kickertje geworden maar dat spoor is me te fucking zuur

omdat ik een vrij brede plank rij loop ik altijd vast in zo'n spoor en erin landen gaat al helemaal niet
Die sporen zijn echt kut altijd. Als je een iets bredere plank hebt dan gaat er altijd 1 kant buiten het spoor. Best moeilijk om dan nog gecontroleerd te kunnen rijden

Btw ff een tip waar ik net aan dacht toen ik mijn (poeder)foto's zat door te bladeren.
KOOP EEN LAWINEPIEPER!!!!! (als je een heel seizoen gaat boarden)

Het is een investering maar je kunt hem tot in de eeuwigheid gebruiken, hij is totaal niet lastig met boarden en je hebt nooit problemen omdat je maten een afdaling gaan maken en jij niet mee mag/kan omdat je geen pieper om hebt.
Soms kun je wel ergens een pieper lenen. Maar ja, lenen betekent ook dat je hem een keer moet terug geven en dat zal net de dag zijn voordat je met je maatjes op stap gaat.

Misschien als je 1 of 2 weken per jaar gaat wat overbodig voor sommige mensen (hoewel ik vind dat je hem altijd kan kopen omdat hij nooit verouderd is of stuk gaat) maar als je een heel seizoen gaat zeker kopen. Het is ff slikken maar je weet zeker dat je altijd goed zit en nooit problemen hebt met rijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:09:02 #123
71115 Rnej
I walk the line
pi_41104742
huren werkt ook , als je kort gaat .. en is niet duur .. 50 eu voor een weekje vaak, krijg je er ook een schep en een sonde bij
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:16:56 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41107068
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:09 schreef Rnej het volgende:
huren werkt ook , als je kort gaat .. en is niet duur .. 50 eu voor een weekje vaak, krijg je er ook een schep en een sonde bij
huren ben je uiteindelijk duurder uit. 6x huren en je hebt al een pieper eruit. En met piepers kun je tientallen jaren doen

Maar zeker voor iemand die een heel seizoen gaat is het een vereiste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_41107471
Ah oke ! Ik zal er aan denken wanneer ik het e.e.a. ga aanschaffen !

En Rnej, beterschap !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:28:22 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41107536
Welke heb jij Komakie
Ik heb totnogtoe alleen met analoge gewerkt, ga er dit seizoen eentje aanschaffen. Hoe denken jullie over digitaal. Ik vind die analoge heel simpel werken, lijkt me fijn in een crisissituatie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:32:44 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_41107636
ik ga definately ook voor een pieper, maar nog niet dit seizoen, pas als ik een seizoen weg ga
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:36:26 #128
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41110629
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:52 schreef ForumGek het volgende:
Zoals Herman Finkers ooit zei:

Wat is erger dan wintertenen?

Sneeuwballen !

"Brrr, koud hierboven... Goh, alles lijkt zo klein vanaf hier"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:45:54 #129
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41111113
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:36 schreef 360sjors het volgende:

[..]

"Brrr, koud hierboven... Goh, alles lijkt zo klein vanaf hier"
Sorry beetje offtopic
pi_41112957
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:00 schreef Komakie het volgende:
[knip, dit gaat over pieper] hij is totaal niet lastig met boarden
first: ik board zelf niet.
Maar, als je een pieper meeneemt moet je natuurlijk ook een schep en sonde meenemen, wat al weer een rugzak vereist, wat me voor een boarder niet perse relaxt lijkt. Die dingen kosten trouwens nog wel wat geld ook
pi_41113442
Ach, die rugzak heb je sowieso om, dus dan kan d'r ook wel een lichtgewicht schepje in !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 00:49:00 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41115945
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:28 schreef XL het volgende:
Welke heb jij Komakie
Ik heb totnogtoe alleen met analoge gewerkt, ga er dit seizoen eentje aanschaffen. Hoe denken jullie over digitaal. Ik vind die analoge heel simpel werken, lijkt me fijn in een crisissituatie.
Ik heb deze 2 jaar geleden gekocht:
http://www.hiking-site.nl/materialen_lawinepieper.php/barryvox

Staat te boek als de beste die er te verkrijgen is, maar ook als 1 van de duursten.
Voordeel van deze is dat hij heel erg snel zoekt. Hij geeft met wijzertjes aan waar je heen moet lopen en je hoeft dus niet per se de routes te volgen die je normaal leert. Staat wel trouwens op de CD-ROM (die je erbij krijgt) hoe dat in elkaar zit, maar achter de wijzertjes aanlopen werkt perfect.
Hij werkt dan ook nog eens als je hem naar de sneeuw wijst zodat je weet hoe diep iemand ligt.
Ohja, hij zoekt digitaal en analoog dus daar heb je geen problemen mee.
Je moet dan wel denken aan een prijskaartje van 300 euro.

Die van Ortovox zijn trouwens net ietsje goedkoper maar doen ongeveer hetzelfde.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:24 schreef IareWeasel het volgende:

[..]

first: ik board zelf niet.
Maar, als je een pieper meeneemt moet je natuurlijk ook een schep en sonde meenemen, wat al weer een rugzak vereist, wat me voor een boarder niet perse relaxt lijkt. Die dingen kosten trouwens nog wel wat geld ook
first: wat doe je in ons topic als je niet board?????

Anyway de bedoeling is normaal gesproken dat je een rugzak mee neemt ja.
Het is geen goedmakertje maar ik rij regelmatig wel met een pieper maar niet met een rugzak. Alleen als ik zeker weet dat ik de hele dag ga poeder rijden dan heb ik een rugzak bij me. Met schep, sonde en zelfs met een Avalanche Ball (zoek het maar eens op )

Zeker als ik weet waar ik ga rijden en het is bijvoorbeeld na me les ofzo, dan wil ik nog wel eens een afdalinkje pakken met alleen me lawinepieper om.
Zeker als ik de runs ken en er niet heel veel verse sneeuw is gevallen, dan gebeurd dat regelmatig. Het houdt in dat ik de run heel goed ken en ik weet dat er wat lawines betreft weinig kan gebeuren. Anders zou ik die afdalingen niet rijden zonder rugzak. ik ga natuurlijk geen runs doen waarvan ik zelf twijfel heb of het wel veilig is

Maar zoals ik al zei: het is geen goedmakertje en het is niet de meest veilige oplossing maar een pieper bij je hebben is nog altijd beter dan niets bij je hebben en een tas kun je nou eenmaal niet altijd bij je hebben met lesgeven.
Als je dan zegt "nou dan moet je eigenlijk die poederafdaling maar ff laten liggen". Dan ben je nog nooit in die situatie geweest.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 01:31:45 #133
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41116815
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik was er gisteren, en heb daar toen met iemand heel dat ding opnieuw geshaped.. maar de landing gelaten hoe die was... heerlijk
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_41119995
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je dan zegt "nou dan moet je eigenlijk die poederafdaling maar ff laten liggen". Dan ben je nog nooit in die situatie geweest.
Dat is net zoiets als met of zonder rubber !
Fingerspitzgefühl
pi_41120116
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb deze 2 jaar geleden gekocht:
http://www.hiking-site.nl/materialen_lawinepieper.php/barryvox

Staat te boek als de beste die er te verkrijgen is, maar ook als 1 van de duursten.
Voordeel van deze is dat hij heel erg snel zoekt. Hij geeft met wijzertjes aan waar je heen moet lopen en je hoeft dus niet per se de routes te volgen die je normaal leert. Staat wel trouwens op de CD-ROM (die je erbij krijgt) hoe dat in elkaar zit, maar achter de wijzertjes aanlopen werkt perfect.
Hij werkt dan ook nog eens als je hem naar de sneeuw wijst zodat je weet hoe diep iemand ligt.
Ohja, hij zoekt digitaal en analoog dus daar heb je geen problemen mee.
Je moet dan wel denken aan een prijskaartje van 300 euro.
Ho ho, de DTS Trracker staat ook te boek als 1 van de beste
En heeel erg simpel te gebruiken
Ik heb hem namelijk
En wel iets duurder alleen....
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:10:54 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41120154
Overal waar ik die dingen in bruikleen kreeg, kreeg ik een Ortovox F1.
Werkt erg simpel en is niet te duur. Ik denk dat ik daarvoor ga.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:57:14 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41120995
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:08 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ho ho, de DTS Trracker staat ook te boek als 1 van de beste
En heeel erg simpel te gebruiken
Ik heb hem namelijk
En wel iets duurder alleen....

De DTS is ¤319 en de Barryvox ¤339.
Daarnaast heeft de Barryvox 10 meter meer bereik en is hij analoog en digitaal terwijl de DTS alleen digitaal is.

Neemt niet weg dat dit de 2 beste piepers zijn die er te krijgen zijn (check zo'n beetje elke review maar)
Ik heb met allebij gewerkt en ze werken allebij super simpel. Geen gezeur met het luisteren naar geluidjes en kijken of het geluid dan harder wordt. Gewoon de pijltjes volgen.
Alsof je echt de rust hebt om naar geluidjes te luisteren als je maatje onder de sneeuw ligt
Enige nadeel dat je met een digitale pieper hebt is dat het bereik iets minder breed is. ongeveer 50m. Maar dat kun je niet als lastig ervaren.
Aangezien je over de lawine heen naar beneden komt (dat is de plek waar niet een 2de lawine zal komen) en als je met meerderen naast elkaar gaat, heb je verreweg genoeg dekking. Zelfs met een lawine van 100m breed. En dat komt bijna sowieso niet voor. Dan ben je namelijk niet op de goeie plek op het goeie moment (lees: dan moet je beter s'morgens naar het weerbericht luisteren)

XL:
Ik zou niet voor een analoge pieper gaan (Die jij wilt is een analoge). De betere piepers zijn digitaal tegenwoordig en als je een keer met Thermo gaat boarden, kun je hem niet onder de sneeuw vandaan plukken (of hij jou) aangezien jullie signalen niet met elkaar overweg kunnen. Ik dan wel weer maar goed, je snapt wat ik bedoel.
Digitale piepers zullen steeds meer de overhand krijgen omdat ze gewoon preciezer zijn.
Ik denk dat over een paar jaar de meeste analoge piepers er al uit zijn...
pi_41121046
Ik zou ook voor digitaal gaan, stressbestendigheid zit er vast nog niet zo in en zo'n peiltje is inderdaad makkelijker te volgen.

Hoe simpeler de pieper hoe sneller je je maatje kan opgraven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:07:26 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41121230
Volgens mij kan dat wel Komakie.
quote:
ARE ALL BEACONS COMPATIBLE?
Except for the outdated 2.275 kHz models, every 450 kHz beacon on the market can find every other beacon. This doesn’t mean, however, that the beacons won’t discriminate among themselves. Last year it was shown that the Tracker DTS favored beacons with a faster pulse rate, like its own. Because of its method of digitally sampling the signal, it reacted more quickly to a signal that occurs more often. This could also mean that it would locate a Pieps (second-fastest pulse rate) over, say, the Arva, Ortovox, or SOS beacon. Since then the Tracker DTS has changed its search algorithm so that it now places priority on signal strength, not pulse rates—further proof that digital beacons can be more easily upgraded and improved than analog beacons can.

In the meantime manufacturers with the slower pulse rates may cry foul, but with the inevitable change in the wind, if more pulses give faster, more accurate responses, perhaps every manufacturer should consider making their beacons beep more. It should also be pointed out that this "beacon discrimation" is not something that has been newly discovered, since even analog beacons generally found the old Skadi beacon, which has a pulse rate three times faster than that of the Ortovox, more quickly. The only foreseeable problem with faster pulse rates is that in a multiple-search scenario one could easily become confused by a mix of faster and slower signals.
http://www.couloirmag.com/gear/avy_gear/beacons99.htm
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:29:53 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41121796
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef XL het volgende:
Volgens mij kan dat wel Komakie.
[..]

http://www.couloirmag.com/gear/avy_gear/beacons99.htm
Bedoel je het stukje over dat een analoge pieper niet een digitale kan vinden? Ik dacht van wel maar het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb. Het lijkt mij het meest logisch maar goed.

Ik zou nog altijd voor een digitale gaan aangezien deze preciezer zijn
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:37:13 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41121962
Wat een digitale doet is het signaal van een analoge door een microprocessor laten vertalen naar visuele richtlijnen (afstand/pijlen). Moet dus gewoon 2 kanten opwerken, de zender is dezelfde. Slechts de verwerking van het signaal is anders:
digitaal --> signaal bewerken
analoog --> signaal doorgeven

Daardoor is analoog op grote afstand nauwkeuriger en digitaal op korte afstand.

Ik zie dat de dollarkoers misschien wel wat leuks voor me kan betekenen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:46:33 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41122207
hmmm aha
dan nog zou ik voor een digitale gaan
pi_41124377
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:10 schreef XL het volgende:
Overal waar ik die dingen in bruikleen kreeg, kreeg ik een Ortovox F1.
Werkt erg simpel en is niet te duur. Ik denk dat ik daarvoor ga.
die heb ik ook. bevalt me erg goed, gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar ik (we) oefen vaak een keer aan het eind vd dag en ik heb mijn handschoen altijd zo gevonden
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:04:52 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_41124509
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Kentaro het volgende:

[..]

die heb ik ook. bevalt me erg goed, gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar ik (we) oefen vaak een keer aan het eind vd dag en ik heb mijn handschoen altijd zo gevonden

zal ik m een keer verstoppen voor je?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:14:20 #145
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41124861
haha...
iemand een idee? ik krijg altijd bevroren tenen in de voet die voorstaat.. ook indoor hoe kan dit
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_41125274
heb je waarschijnlijk je binding te strak staan, je voorste strap dus

Óf probeer het eens met dunnere sokken, wie weet helpt dat !

Nu ga ik naar de tandarts om mijn verstandskies te laten verwijderen !
Fingerspitzgefühl
pi_41125479
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef ForumGek het volgende:

Have fun en haal maar alvast vla en ander vloeibaar voedsel. Je zal de komende dagen wat lastiger kunnen eten.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:32:34 #148
71115 Rnej
I walk the line
pi_41125494
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef ForumGek het volgende:

no sweat.. bij mij duurde t minder dan een minuut per kies...

enne over je slapende tenen --> capstraps schelen (of gewoon minder strak dichtstrappen)

en van been wisselen in de sleeplift helpt ook een boel
pi_41126488
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha...
iemand een idee? ik krijg altijd bevroren tenen in de voet die voorstaat.. ook indoor hoe kan dit
Beste oplossing is gewoon veel wisselen van standbeen, sleeplift indoor is constante druk op dat been. Je binding wat losser helpt wel, maar de frequentie dat je er weer druk op zet is zo hoog dat je toch wel last blijft houden dan.
pi_41126520
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:32 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Have fun en haal maar alvast vla en ander vloeibaar voedsel. Je zal de komende dagen wat lastiger kunnen eten.
Fles Wiskey, ontsmet,verdoofd en reinigt het lichaam verder ook nog eens. Weekje volhouden en dan weer regulier voedsel.

Soms moet je je lichaam eens kietelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')