Gewoon om het kacheltje brandend te houden inderdaadquote:Op woensdag 26 juli 2006 07:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele goede tip. Door regelmatig te eten, om de 2 uur, houd je je verbranding op gang. Troel en ik moeten dat ook, elke 2 uur een hapje eten. Het werkt echt, als ik te weinig eet val ik ook echt niet af. Niet dat je dan calorierijke dingen moet gaan eten, maar gewoon fruit, ontbijtkoek/granenkoek, yoghurt, stukje kaas, dat soort dingen.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:29 schreef Rewimo het volgende:
ymme ik dacht even dat je het tegen mij had
Wellicht dat slaaptabletten niet de optie zijn. Maar als je hierdoor een nacht goed kan doorslapen, zie je misschien na die nacht, de dingen weer wat positiever in.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:39 schreef Troel het volgende:
Het gaat de laatste tijd niet zo goed met me. Ik ben constant uitgeput en weet ook niet meer waar ik mijn slaap vandaan kan halen. Gisteren op de bank in slaap gevallen en op een gegeven moment wakker geworden toen er iets heel luidruchtigs op de tv was, toen op bed gaan liggen. Om daar vervolgens natuurlijk niet in slaap te kunnen vallen.
Ik heb het gevoel dat ik een wrak ben, ik heb nu echt het "nooitmeerslapen" gevoel. Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan voor slaaptabletten.
Nouja, ik zit natuurlijk met van alles en nogwat in mijn kop, daar komt de warmte bij en mijn ijzergehalte waar ik niet helemaal blij mee ben, daarnaast zijn er gewoon een flink aantal dingen gebeurd waarbij mijn PDD ook weer lekker meespeelt, dus het loopt ook gewoon niet lekker.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:48 schreef YPPY het volgende:
Naar de huisarts gaan is dan toch niet zo'n slecht idee Troel? En als je met een slaaptablet een paar dagen wel goed slaapt, is de situatie weer heel anders. Dan voel je je vast een stuk beter. Het is ook rotweer om nu te slapen. Of zijn er andere redenen dat je zo slecht slaapt?
Ik loop zo gigantisch op mijn tandvlees nuquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:01 schreef YPPY het volgende:
Misschien is het dan handiger om naar een korte en lange termijn oplossing te kijken. Slaaptabletten zijn handig voor het 'nu', maar voor de andere problemen helpt het natuurlijk niet. Al kun je misschien makkelijker met de rest afrekenen als je niet zo verschrikkelijk moe bent.
Slapen is sowieso een crime met dit weer. Zeker als er een bataljon zeemeeuwen in de buurt zit dat vanaf 4 uur 's morgens alles bij elkaar krijstquote:Op woensdag 26 juli 2006 10:39 schreef Troel het volgende:
Het gaat de laatste tijd niet zo goed met me. Ik ben constant uitgeput en weet ook niet meer waar ik mijn slaap vandaan kan halen. Gisteren op de bank in slaap gevallen en op een gegeven moment wakker geworden toen er iets heel luidruchtigs op de tv was, toen op bed gaan liggen. Om daar vervolgens natuurlijk niet in slaap te kunnen vallen.
Ik heb het gevoel dat ik een wrak ben, ik heb nu echt het "nooitmeerslapen" gevoel. Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan voor slaaptabletten.
Probeer een park vol kikkers, de hele nacht door. BWuuuuuurp. Bwuuuuuurp. Alsof er een leger naast je staat te kotsen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Slapen is sowieso een crime met dit weer. Zeker als er een bataljon zeemeeuwen in de buurt zit dat vanaf 4 uur 's morgens alles bij elkaar krijst
Zet een radio (heel) zachtjes aan, ik heb ook jaren lang niet in volledige stilte kunnen slapen en sliep in met de radio aan. Wel echt heel zacht zetten, het klinkt al snel hard als je bijna slaapt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:12 schreef Troel het volgende:
Ik kan dus simpelweg ook niet slapen als het compleet stil is
Daar kan ik helemaal niet tegenquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zet een radio (heel) zachtjes aan, ik heb ook jaren lang niet in volledige stilte kunnen slapen en sliep in met de radio aan. Wel echt heel zacht zetten, het klinkt al snel hard als je bijna slaapt.
TV is te onrustig, radio of liever nog een rustige CD ofzo. TV kan ik ook niet bij slapen, te onrustig en teveel licht. Echt balen als je zo slecht slaaptquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar kan ik helemaal niet tegenBert heeft dikwijls de tv aanstaan en daar kan ik dus echt niet van slapen.
Ik heb dat wel eens geprobeerd, en dan doe ik de radio alsnog na 5 minuten uit omdat ik me eraan irriteer.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
TV is te onrustig, radio of liever nog een rustige CD ofzo. TV kan ik ook niet bij slapen, te onrustig en teveel licht. Echt balen als je zo slecht slaaptIk raak daar altijd zo opgefokt van, dan kijk ik iedere minuut op de wekker en denk dan "Weer een minuut minder om te slapen", dat is echt dé methode om geen oog dicht te doen.
![]()
In dat topic staat iets wat ik wel interessant vind:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:26 schreef teigan het volgende:
Klopt ja, Rewimo, daar heb ik me toen ook over verbaasd...(http://forum.fok.nl/topic/882383)
Ik zit nu op een gewicht wat ik een tijd lang heb gehad, zo'n 5 jaar geleden. Ik ben heel benieuwd hoe lang het stil zal blijven staan!quote:Deze 'steady' periodes en het gewicht wat daarbij hoort herkent je lichaam. Dit wordt als informatie opgeslagen in je bloed. Dat betekent dat tijdens het afslanken je lichaam deze steady periodes en bijbehorende gewicht ook weer zal herkennen.
Ik heb erg veel van die dagen... iedere dag is bij mij eigenlijk een SAS-dag.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:25 schreef Marloes het volgende:
Volgens Sonja moet je af en toe ook een SAS dag houden las ik, een schijt aan sonja dag
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:28 schreef Levitation het volgende:
Ik heb erg veel van die dagen... iedere dag is bij mij eigenlijk een SAS-dag.![]()
Weet hoe je eetquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoorde nu weer iets over een Weet wat je eet-dieetIemand die dat kent?
yup Brabantquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:24 schreef Levitation het volgende:
Troel heb je al eens Melatonine geprobeerd? Dat helpt om je dag/nacht ritme te herstellen en is gewoon bij de drogist te verkrijgen.
Sterkte ermee! Het slaapt ook niet echt lekker met dit weer.Van het weekend koelt het wat af, al blijft hier in Brabant de temperatuur boven de 25ºC.
![]()
Ik heb eigenlijk niet eens gekeken op de sitequote:Op woensdag 26 juli 2006 13:08 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Alleen door die onprofessionele site al vind ik het niks.
Nopes, sorry. Nouja, wel naar een dermatoloog geweest, maar niet daarvoor, dat was toen ik klein was en ik eczeem had.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:47 schreef Emu het volgende:
Troel en Rewino, zijn jullie toevallig ooit naar een dermatoloog geweest, of hebben jullie adviezen hoe je ervoor kan zorgen dat je huid zo goed mogelijk inkrimpt, ik ben hier namelijk echt (over)bezorgd over![]()
Hoe hebben ze je vetpercentage gemeten? Want de meeste methodes zijn niet zo betrouwbaar. Eigenlijk is alleen de huidplooimeting redelijk accuraat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:50 schreef teigan het volgende:
Ik heb in de stad nog mijn vetpercentage laten meten, en daar werd ik niet vrolijk van...
Vriendje zat op de ondergrens, en ik zat veels te hoog.(43,3%).... En vriendje heeft zich ook nog over laten halen om een keer naar zijn voeding ed. te kijken...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:19 schreef Troel het volgende:
Zo'n ding zei bij mij voor de operatie 20%, no way dat dat klopt
Nee, sportschool en ik heb hartelijk staan lachenquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:26 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik had al zitten denken wat voor getal het bij jou aan zou moeten geven, maar 20% had ik echt nooit bedacht...
edit: Vriendje wil nog weten of je dat ook op straat hebt gedaan, en hoe ze toen reageerden....
Ik ben gestopt bij: "het aan te schaffen pakket"quote:
Haha ja vreselijk hè, ik vraag me echt af wie er bij zoiets wél enthousiast doorleest.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben gestopt bij: "het aan te schaffen pakket"![]()
Oh ja lekker juist.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:10 schreef Rewimo het volgende:
Waar je zin in hebt met dit weer!
Rustig aan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:15 schreef Troel het volgende:
Rennen?
quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Dat zal het zijnHeb je de gemiddelde kont van een wielrenster wel eens gezien?
* Isabeau spreidt armen uit als een visser die de grootte van de snoek aangeeft
ik heb vandaag onderwater snoeken gezien waarvan je de grootte niet meer kan aangeven met gespreidde armenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Dat zal het zijnHeb je de gemiddelde kont van een wielrenster wel eens gezien?
* Isabeau spreidt armen uit als een visser die de grootte van de snoek aangeeft
Waar is "hier" Liejannuh?quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
Het regent hier!!!
Ik ben dus net lekker in de regen gaan staan met een collega.
Alleen de rest van onze collega's heeft ons voor gek verklaard.![]()
Maar het was wel lekker verfrissend!Een aanrader!
Hier is Voorburg.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
Waar is "hier" Liejannuh?![]()
Ik wil ook regen, heel veel regen. We geven de laatste week het grasveldje van de gemeente voor onze deur ook maar water, het is al helemaal bruin en we hebben liever geen zandbak voor de deur.Regen zou zeer welkom zijn.
Maar in Eindhoven is het dus nog droog.![]()
Ik wilde gisteren ook naar de sportschool en maandag was ik dat ook al van plan. Maar het is echt gewoon te heet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:09 schreef Jojogirl het volgende:
Lijkt me heerlijk Liejannuh. Ik moest ook al de neiging bedwingen om datzelfde te doen hier
Gisteren heb ik het sporten maar eens overgeslagen. Nu ben ik alweer een week niet geweest dus.Maargoed het is ook absurd weer, dus ik houd mezelf maar voor dat ik wel weer ga zodra het koeler is dit weekend.
Hier ook grijs en benauwd. Het spetterde net even, heb in de koffiepauze eventjes in de drup gezeten, was wel lekker. Nu is het -helaas- weer droog. Kan haast niet wachten op de stortbui (als die überhaupt komt).quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:03 schreef ymme het volgende:
Hier is het grijs. En heel erg benauwd. Ik ga nu wel even de was benenden van de draad halen, voordat het ook hier gaat regenen.Zal natuurlijk wel weer niet.
Eerste wet van het (succesvol) diëten: Stel niet te hoge eisen aan jezelf.......quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:17 schreef ymme het volgende:
Ik hoop dat het hier ook nog afkoelt vandaag. Ik wilde eigenlijk wel weer eens een stuk lopen met de hond. Gisteravond 20 min met hem gelopen. Maar het is zo warm. Dus ik mis nu in de vakantie mijn beweging ook nog eens.
Gisteren 84 vandaag heb ik al weer een halve kilo eraf. (paar weken gelden woog ik gewoon 82).
Het is gisteren al weer een stuk beter gegaan. Geen tussendoortjes (ongezonde dan) gepakt.
En veel sla gegeten gisteren. Ik weet dat ik het kan. Ben al zover, en het is zonde om nu er mee op te houden. Ik kan het, en die andere 20 kilo gaan er ook nog af. In oktober hebben wij kermis, en dan wil ik mooi en slank zijn
Wees realistisch.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:05 schreef teigan het volgende:
[..]
Eerste wet van het succesvol diëten: Stel geen belachelijke hoge eisen aan jezelf.......
wie aanvullingen weet
Dat klopt. Rewino's verwoording is beter.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:20 schreef Maeghan het volgende:
Da's volgens mij toch wel behoorlijk hetzelfde, nietwaar?
En dát is juist zo moeilijk. Ik vind het makkelijker om helemaal niets te pakken dan om een klein beetje te nemen. Gisteren avond 2 bitterkoekjes gegeten, was erg lekker.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:56 schreef p-etr-a het volgende:
Zorg alleen wel dat dat "iets lekkers" niet direct een hele bak ijs, zak snoep, pak koekjes ofzo is.
Ik vind het ook heel moeilijk inderdaad. Vandaag heb ik een halve Merci gegeten, ik heb echt mazzel dat mijn vriend de rest dan wel op wil eten. Later ook nog 10 M&M's en dat is het wel weer voor vandaag, maar de neiging om nog een handje te nemen is echt ontzettend!quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:17 schreef Levitation het volgende:
En dát is juist zo moeilijk. Ik vind het makkelijker om helemaal niets te pakken dan om een klein beetje te nemen. Gisteren avond 2 bitterkoekjes gegeten, was erg lekker.
En omdat ik er gewoon 2 heb genomen en geen 10, had ik geen schuldgevoel én heb ik ook vanavond weer bitterkoekjes! Langzaam maar zeker, met vallen en opstaan, leer ik het.![]()
![]()
Dat schuldgevoel is vreselijk ja. Dat je tijdens het eten moeilijk kan stoppen maar daarna voelt het akelig.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:24 schreef teigan het volgende:
Als je er geen schuldgevoel bij hebt, geniet je er veel meer van, en stop je ook veel sneller met het eten ervan, het is niet iets stiekems, maar iets wat zo af en toe eens mag, en waar je van geniet....
Stom ook als je het koopt, want je kan die dingen ook wel zelf bij elkaar stoppen en dan heb je veel meer. Opnieuw vraag ik me af wie er zo stom is om daar in te trappen.quote:Ik heb met trouwens net bij de AH staan verbazen... Ze hadden een bakje fruitmix voor 2.99 euro..
Ik was ff benieuwd wat erin zat... Het was wel 150 gram fruit, oftewel 2 trosjes rode bessen, 30 bosbessen en nog 5 frambozen...
Het is eigenlijk gewoon belachelijk dat ze het zo durven te verkopen...
ik geloof het bijna niet, maar ik ben alweer ongesteld....quote:Op maandag 26 juni 2006 14:56 schreef teigan het volgende:
verder "goed" nieuws, ik lijk weer ongesteld te worden..
laatste keer was april, maar het betekend iig dat ik nog onder de 90 zit...
Heerlijk ja, maar weet je wel zeker dat je het gaat doen? Ik zie de posts morgen alweer verschijnen dat je aangekomen bentquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:39 schreef ymme het volgende:
Vandaag zouden we eigenlijk aardappels met vlees en verse boontjes met spekjes er door heen eten, ben ik vergeten het vlees uit te leggen.
En heb ook niet zo'n eerlijk gezegt om vandaag uitgebreidt te gaan staan koken. Dus menu van straks is:
Pannenkoeken met kaasOh zo lekker...
jij bent mee wezen jurken kijken??quote:
Neuh, het linkje is al een paar keer gestrooidquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:23 schreef teigan het volgende:
[..]
jij bent mee wezen jurken kijken??
Ik geloof dat ik deze vakantie toch echt afval, ik sport zoveel, ik kan me niet voorstellen dat het geen effect heeft...
Neequote:Op donderdag 27 juli 2006 18:23 schreef teigan het volgende:
jij bent mee wezen jurken kijken??
Ik had hem nog niet gezien.... Dan kijk ik ws. op de verkeerde tijden op de verkeerde plekken....quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Neuh, het linkje is al een paar keer gestrooid
Als je die mail niet weggooit kan je hem op alle rare tijden kijkenquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:28 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik had hem nog niet gezien.... Dan kijk ik ws. op de verkeerde tijden op de verkeerde plekken....
Heel veel plezier op vakantiequote:Op donderdag 27 juli 2006 21:08 schreef Rewimo het volgende:
Pfff een auto leeghalen en zakken kattestenen en -voer de trap op sjouwen is geen doen met dit weer. Maar ja, als je morgen op vakantie wiltGelukkig heb ik nog een heel pak karnemelk dat op moet
Mijn probleem met Gillian is hetzelfde probleem dat ik heb met mensen als Marieke Henselmans (dat programma zat ervoor): ze overdrijven! Bovendien vind ik haar vaak enorm beledigend. Als ik dan zie hoe ze door iemand niet al te serieus genomen wordt en bijna kokhalzend van walging een donut aangeboden krijgt, moet ik gewoon enorm lachen. Ik ontken uiteraard niet dat het voor deze meneer goed is om af te vallen, maar het blijft de toon die de muziek maakt. Haar toon staat me vaak niet aan (terwijl ze best zinnige dingen zegt -een aantal dingen dan-), dus dit vond ik gewoon lolligquote:Op donderdag 27 juli 2006 23:59 schreef Maeghan het volgende:
Mag Gillian een zuurpruim zijn (al vind ik van niet), meneer donut was zichzelf wel dood aan het eten. Ik eet ook liever Gillians menu dan wat die man at trouwens. Ik had gelijk geen trek meer toen ze die tafel lieten zien =/
Hmm, dat is inderdaad nog wel een idee, crackers was ik nog helemaal niet opgekomen. Dan heb je toch een beetje het idee dat je wat vastigs hebt gegeten, want alleen yoghurt doet het bij mij niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:27 schreef Troel het volgende:
Als je nou vers fruit met yoghurt neemt?
Ik vnd het heerlijk om een granny in stukjes te snijden en dat door de yoghurt te doen. Daarnaast een crackertje met kaas ofzo?
Galiameloen schoonmaken, in blokjes snijden en dan in een bakje in de koelkast bewaren. Volgens mij blijft dat best een paar dagen goed. Banaan kun je ook nemen, is altijd lekker makkelijk, gewoon even in stukkies snijden. Gezond én energierijk... dat kun je 's morgens prima gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:30 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Hmm, dat is inderdaad nog wel een idee, crackers was ik nog helemaal niet opgekomen. Dan heb je toch een beetje het idee dat je wat vastigs hebt gegeten, want alleen yoghurt doet het bij mij niet.
En fruit met yoghurt is inderdaad super lekker, maar het idee om bvb een meloen schoon te gaan maken in de 10 minuten die ik s'ochtends heb trekt me niet echt.
Jep, ben net een ballonnetjequote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Last van vocht, Levitation?
Ik drink wel groene thee met citroen en met ginseng enzo. Brandnetelthee heb ik nog nooit gedronken. Pepermuntthee is mijn favorietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:48 schreef Sjeen het volgende:
1,5 kilo vocht is niet extreem veel, zou best goed kunnen. Een tipje is brandnetelthee...
In een winkelquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:15 schreef teigan het volgende:
trouwjurken passen in een winkel, of weer eentje van een tante die nog wat heeft hangen freecell?
Ik hoop voor je dat het morgen echt koeler is dan nu, anders lijkt het me niets, zoveel moeten passen..(ervanuitgaande dat de winkel geen airco heeft..)
Je hoeft niet elke week te updaten, maar als je een maand geen update plaatst verdwijn je uit het lijstje.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:27 schreef p-etr-a het volgende:
Vanmorgen weer gewogen en hij kwam net niet aan de 85, maar het is een weegschaal die niet heel nauwkeurig is dus ik zou er zelf 84,5 van maken ofzo... Niet echt een noemenswaardig verschil. Toch maar updaten of is overslaan ook geoorloofd? (Ik meen eens iets te hebben gelezen over dat je elke week een update moet doen.)
Oké duidelijk, dankjewel! Ik hoop voor die tijd toch wel iets meer kwijt te zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je hoeft niet elke week te updaten, maar als je een maand geen update plaatst verdwijn je uit het lijstje.
.. Ik lust geen bruinbroodquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:31 schreef Rewimo het volgende:
@BB: Volgens mij kun je beter 's morgens en tussen de middag twee (volkoren)boterhammen eten. Sowieso vult dat beter. En tussendoor 's morgens ook iets dat meer vult, yoghurt met fruit of zo. Of ontbijtkoek, sultana, mueslireep, in elk geval iets dat meer vult dan die koekjes. Eet je 's avonds geen aardappelen of pasta bij je maaltijd?
Mijn nederige excusesquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:27 schreef YPPY het volgende:
Daar heb ik wel gereageerd.Noten eten kan helpen, veel kcal, maar wel gezond.
Lust je wel geroosterd brood? Daar ontbijt ik altijd mee... 3 geroosterde boterhammen met halvajam, lekker en voldoende kcal!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:46 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
.. Ik lust geen bruinbrood![]()
Maar normaal eet ik meer s'ochtends, en die koekjes waren de caloriecompensatie voor mijn ontbijt. Anders heb ik vandaag helemaal weinig binnen.. En ik eet inderdaad geen aardappelen of wat dan ook, puur omdat ik dat allemaal niet naar binnen gewerkt krijg. Ik heb al moeite met de groente alleen.
Ja, is misschien ook wel waar... van wat daar op tafel stond hadden wij een maand kunnen eten, denk ikquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:57 schreef YPPY het volgende:
Dat heb ik ook gezien miss_d. Voor de tweede keer. Die eieren in de olie.Echt bizar dat mensen zo kunnen leven. Ik denk dat haar aanpak wel nodig is bij zo'n types. Dan kom je er niet met wat 'normale' adviezen. Moet je inspelen op hartaanvallen, overlijden en een slecht seksleven. Dat werkte wel.
Nou ja, het is inderdaad dat we het niet eten, ik bedoelde ook meer 'bij wijze van spreken'quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:25 schreef YPPY het volgende:
Dat krijg ik in een maand niet op. Van een paar happen puur vet (dat was het meeste) zit ik al vol. Als m'n maag niet eerder protesteert.![]()
Ik gebruik zelf altijd een eetlepel olijfolie om dingen in te bakken. Zo kom je wel aan je vetten, en het zijn nog de goede vetten ook.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:04 schreef Riann het volgende:
Tip van de dag:gebruik PAM of invetspray van baukje staan gewoon bij de bakproduckten en PAM is vaak in natuurwinkels te halen. Wij gebruiken het vaak voor roerbakken of als we buiten pannenkoekjes bakken op het gourmetstel of om de BBQ rooster mee in te vetten of de grillpan. Het is gewoon een spuitbus wat je een beetje in de pan spuit. Wij hoeven dan geen punten te tellen dus het is nog beter als olie.
Bij de DnD meetings maakt Chi-Ho zo ook de eieren klaarquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:35 schreef YPPY het volgende:
Op vakantie in Tunesie hadden ze ook van die eieren, het zag er zo eng uit.
Wij bakken ook in olie, maar dan een dun laagje in de pan. En niet meteen een paar liter. De eerste keer dat ik deze aflevering zag, dacht ik dat ze in water aan het koken waren (zo maken ze bij de Chinees de eieren).
Ben ik nou de enige die dit niet echt eten vind om van af te vallenquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:43 schreef ymme het volgende:
Zo, tot nu gaat het ook vandaag weer lekker met lijnen.
4 dunne pannenkoekjes op, met kaas. En klein beetje poedersuiker.
Heb die nieuwe mixen geprobeert (dat met shaken..shaken..) en het smaakt nog niet eens zo verkeerd ook![]()
Biefstuk op de grill vind ik juist zo lekker. Dat blijft lekker sappig.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Wij doen tegenwoordig bijna al het vlees op de grill.
Behalve biefstuk, dat moet op de bbq of met roomboter. Jammer dat dat laatste lijntechnisch onverantwoord is, maar zo vaak eten we het niet op die manier, dus dat kan best
En in olie bak ik rundergehakt of tartaar voor in pastasauzen en lasagnesauzen en zo. Vaak is dat te droog om zomaar te rullen, dan bakt het vreselijk aan.
Nee, jij bent ws. de laatste die zich nog druk maakt over wat Ymme uitspookt in de keuken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die dit niet echt eten vind om van af te vallen![]()
.
Kant en klare shakes om pannenkoeken van te maken en dan nog kaas erop ook én suiker... Ik weet niet hoor.
Op de bbq vind ik het ook heerlijk, maar op de gewone grill lukt het me niet echt...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:05 schreef Riann het volgende:
[..]
Biefstuk op de grill vind ik juist zo lekker. Dat blijft lekker sappig.
Gemengd gehakt doe ik ook zonder, maar met rundergehakt en tartaar van de slager krijg ik dat niet voor elkaar... nou heb ik ook wel een heel oud en gaar toestel dat niet zo goed weet welke temperatuur ie aan moet nemen, daar kan het natuurlijk ook aan liggen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:06 schreef YPPY het volgende:
Gehakt doe ik zonder olie,met, maar hij klaagt niet als het zo door de lasagna zit.
Maar wat lukt er dan nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Op de bbq vind ik het ook heerlijk, maar op de gewone grill lukt het me niet echt...
[..]
Gemengd gehakt doe ik ook zonder, maar met rundergehakt en tartaar van de slager krijg ik dat niet voor elkaar... nou heb ik ook wel een heel oud en gaar toestel dat niet zo goed weet welke temperatuur ie aan moet nemen, daar kan het natuurlijk ook aan liggen.
Om hem lekker en sappig te houden. Hij komt er gewoon te droog vanaf, ik weet niet, vinden het minder lekker.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:10 schreef Riann het volgende:
Maar wat lukt er dan niet
hmmmz bij ons blijft ie juist altijd lekker sappig veel meer sappig als in de pan bakkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Om hem lekker en sappig te houden. Hij komt er gewoon te droog vanaf, ik weet niet, vinden het minder lekker.
Af en toe wat lekkers maakt echt niet uit hoor.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
.
Kant en klare shakes om pannenkoeken van te maken en dan nog kaas erop ook én suiker... Ik weet niet hoor.
Lekker.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
.
Beledigend? Tsja, ik denk niet dat Gillian walgde van die donut, ik denk eerder dat ze zo keek omdat iemand die zichzelf doodeet daar de ernst niet van inziet. Ik denk ook dat ze normaal helemaal niet zo hard is, maar dat ze dat juist doet omdat het het enige is wat werkt bij dat soort mensen. Die mensen staan zo ver af van normaal eten en van de maatschappij (ik bedoel, als mensen je je eigen sportteam uitzetten omdat je te dik bent en er gaat dan nog een lampje branden...), dat ze ze wel heel pijnlijk duidelijk moet maken dat ze verkeerd bezig zijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn probleem met Gillian is hetzelfde probleem dat ik heb met mensen als Marieke Henselmans (dat programma zat ervoor): ze overdrijven! Bovendien vind ik haar vaak enorm beledigend. Als ik dan zie hoe ze door iemand niet al te serieus genomen wordt en bijna kokhalzend van walging een donut aangeboden krijgt, moet ik gewoon enorm lachen. Ik ontken uiteraard niet dat het voor deze meneer goed is om af te vallen, maar het blijft de toon die de muziek maakt. Haar toon staat me vaak niet aan (terwijl ze best zinnige dingen zegt -een aantal dingen dan-), dus dit vond ik gewoon lollig
Dat doen ze echt niet uit de goedheid van hun hart hoor, dat doen ze omdat ze dik betaald krijgen mensen die er een zooitje van gemaakt hebben hier en daar een beetje voor schut te zetten.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:27 schreef Maeghan het volgende:
Die mensen maken er de grootst mogelijke teringzooi van, ik vind dat ze al blij mogen zijn dat zoiemand nog tijd aan ze wil besteden.
Jaaaaaaaaa hee, ik zag nog wel wat er eerst stond.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:24 schreef caitlynn het volgende:
[..]
Af en toe wat lekkers maakt echt niet uit hoor.
Je moet je zelf vooral alles ontnemen, dat werkt.
't Is iig een behoorlijk zweefteef met een poep-fetisj.quote:
Kun je nagaan hoe blij die mensen mogen zijn dat iemand die blijkbaar zoveel verstand van zaken heeft dat ze er dik voor betaald wordt de moeite neemt om ze te helpen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat doen ze echt niet uit de goedheid van hun hart hoor, dat doen ze omdat ze dik betaald krijgen mensen die er een zooitje van gemaakt hebben hier en daar een beetje voor schut te zetten.
Prima, maar als je dat toch met jezelf afspreekt, ga je toch niet de dag erna lopen nuilen dat je slecht gegeten hebt? Vind je het gek dat er een reactie op komt? Het moet van beide kanten komen hoor.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:32 schreef caitlynn het volgende:
Een week heeft 7 dagen. Als je er daarvan 6 gezond eet, kan 1x per week een pannenkoek, een patatje, of wat dan ook geen kwaad.
En ik vind dan ook dat jullie wel heel raar reageren op ymme. Waarom:? Omdat ze al heel wat kilo's is afgevallen, en dan een pannenkoek eet? Druk maken om wat iemand in de keuken uitspookt? Ik wou mij eerst ook hier aan melde, heb al een wachtwoord gekregen van Troel (bedankt nog, overigens), maar ik vind wel dat jullie veel op elkaar lopen te vitten. Laat iedereen in z'n eigenwaarde.
Neem mij nou, ik heb mijn mijn man afgesproken, op zondag niet te koken, dit doe ik dan ook niet. Dus elke zondag is het hier patat of chinees en dergelijke. En tot nu toe, ben ik al 2,5 kilo kwijt in ongeveer 2 weken. Netjes toch?
Ach, tja, verstand van zaken... Sonja Bakker verdient ook heel veel geld met haar dieetplan terwijl ik dat nou niet echt verstandig zou noemen, dus tja. Ik zeg niet dat Gillian of Marieke er niets vanaf weten of geen goede punten hebben of zo. Maar je kan het ook overdrijven.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe blij die mensen mogen zijn dat iemand die blijkbaar zoveel verstand van zaken heeft dat ze er dik voor betaald wordt de moeite neemt om ze te helpen.![]()
Nee, ik vermoed eerder doordat ze zei dat ze eerst allerlei dingen als ijs at in de vakantie terwijl ze veel geld uitgaf aan Herbalife, toen zei ze dat ze weer serieus gaat lijnen en gelijk begint ze dan met pannenkoeken met kaas, en dezelfde dag post ze ook nog dat ze nog twintig kilo kwijt wil en in oktober slank wil zijn. Beetje tegenstrijdig gewoon.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:32 schreef caitlynn het volgende:
Een week heeft 7 dagen. Als je er daarvan 6 gezond eet, kan 1x per week een pannenkoek, een patatje, of wat dan ook geen kwaad.
En ik vind dan ook dat jullie wel heel raar reageren op ymme. Waarom:? Omdat ze al heel wat kilo's is afgevallen, en dan een pannenkoek eet? Druk maken om wat iemand in de keuken uitspookt? Ik wou mij eerst ook hier aan melde, heb al een wachtwoord gekregen van Troel (bedankt nog, overigens), maar ik vind wel dat jullie veel op elkaar lopen te vitten. Laat iedereen in z'n eigenwaarde.
Hoezo is dat nou raar reageren? Ik vroeg gewoon of ik de enige was die dat nou niet bepaald als dieetvoer ziet. Ze zegt, het gaat lekker met lijnen wánt ik heb "maar" vier pannenkoekjes met kaas en poedersuiker gegeten. Ik vind dat gewoon een rare zinquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:32 schreef caitlynn het volgende:
Ja, daarom had ik het al weggehaaldquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef ymme het volgende:
Ik las het nog net Troel.
Sinds wanneer ik 99 kilo woog toen ik begon. En jij dacht 84.
84 weeg ik nu ja. En vorig jaar zomer toch echt 99 kilo.
*zucht* wat een heisa weer hier zeg.
Waarom maakt iedereen zo druk om andere. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Of zou dit door het weer komen
In het slank de zomer in topic gaat het ookal lekker lees ik net. Gezelliger wordt het er niet op.
Ok ik heb mijn woordje gedaan. En ik houdt nu op.
Tralalala wat zijn we vrolijk aan het dieeten
Dat weet ik. Ik verwacht ook niet dat je z'n goed geheugen hebt. Vandaar dat ik even vertelde dat ik vorige jaar zomer 99 had.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, daarom had ik het al weggehaaldIk dacht alleen huh? Maar je hebt natuurlijk het getal genomen van toen je begon met afvallen en niet toen je hier begon
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik ben echt niet altijd vervelend ofzo.
Dit zal toch wel weer verwijderd worden
En als het maar lekker was tochquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:36 schreef Riann het volgende:
Ach ja whatever het is nu vakantietijd en het lijnen is dan teminste voor mij dan moeilijker
BBQ pannenkoekjes op het gourmetstel bakken af en toe een ijsje ben daardoor 1 hele kilo aangekomen maar ja ik ga er dan niet over zitten zeuren die kilo die erbij gekomen is is mijn eigen dikke schuld. Maar ja als die hitte en alles weer voorbij is ga ik er weer flink tegen aanmet koud weer kan ik beter lijnen
![]()
Kan je het even doorgeven? Kan me niet meer heugen dat ik kriebels in mn buik heb gevoeldquote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:16 schreef Riann het volgende:
ik heb het virus wat verliefd heet denk ik toch weer te pakken![]()
hmmmz....![]()
![]()
![]()
Whehe, een goede vriend van mij (rewimo kent hem wel, hij kwam in het ziekenhuis langs) lijkt ook heel erg op Moes.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:24 schreef Riann het volgende:
Rewimo veel plezier![]()
ik begin weer een beetje verliefd te worden![]()
hij lijkt op Moes van Zoop als iemand dat ooit heeft gezien
hehehe wat is het toch fijn allemaal![]()
studeert hij toevallig rechtenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Whehe, een goede vriend van mij (rewimo kent hem wel, hij kwam in het ziekenhuis langs) lijkt ook heel erg op Moes.
Nopes.quote:
nee kloptquote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Nopes.
Had ik toch al niet verwacht dat hij het zou zijn hoor, want ik zie jou nog niet echt in Haaksbergen rondstruinen
Ik weet het, maar het is ook meer dat ik merk dat ik spieren verlies (vooral rond m'n buik en heupen). Mijn kleren zitten anders.quote:Op zondag 30 juli 2006 09:57 schreef teigan het volgende:
Iksje0,8 kilo is niet zoveel, dan kun je ook zo weer kwijt zijn...
Wat dat betreft gaat het wel goed juist. Mijn ouders eten vanalles voor m'n neus, roomijs, drop, chocola, chips, maar het doet me niet zoveel. Alleen de chocola soms en ik heb twee kleine roze koekjes op. Maar van de vier zakken chips die ze deze week ophebben heb ik niets genomen.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:48 schreef teigan het volgende:
Nergens voor nodig, dat gestress....
Dat is niet goed voor de lijn..
En toch, als je zo druk bezig bent met die kids, verbrand je meer calorien dan je verwacht en zul je zien dat het met de ijsjes enzo wel meevaltquote:Op maandag 31 juli 2006 09:58 schreef Levitation het volgende:
Ik vind concerten in de ArenA echt gewoon jammer... de accoustiek is zo ongelofelijk slecht van dat stadion. Snap niet dat ze er überhaupt concerten geven. De wanden van het stadion weerkaatsen het geluid en de lage tonen rollen met een halve maat vertraging de tribunes weer af... geeft een ontzettend rommelig geluid.![]()
Hier gaat 't langzaam aan met het lijnen... afgelopen weekend mijn neefje (9), nichtje (5) en schoonzus te logeren gehad. Was erg gezellig, dagje zwembad, dagje recreatieplas en gisteren naar het openlucht museumpje hier in Eindhoven. Gelukkig zijn het super lieve kinderen die zich prima vermaken. Alleen was het wel ijsjes en pannenkoeken eten... niet zo gezond, maar wel ontzettend leuk met die kinderen!![]()
Oh man akelig... Nou ja hopen dat het nog smaakt! Toevallig heb ik net ook bloemkool met een beetje gesmolten kaas op, dat was best lekker.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:09 schreef Troel het volgende:
Kom ik vandaag thuis, staat de koelkast op een kier. Bovenste plank helemaal warm, dus gesmolten geraspte kaas en al gare bloemkool. Het lampje is een beetje warm geworden. Vandaag dus maar alles opeten
Dat is balen Troelquote:Op maandag 31 juli 2006 18:09 schreef Troel het volgende:
Kom ik vandaag thuis, staat de koelkast op een kier. Bovenste plank helemaal warm, dus gesmolten geraspte kaas en al gare bloemkool. Het lampje is een beetje warm geworden. Vandaag dus maar alles opeten
Ehhhhh. Probleem opgelost lijkt me? Groenten kopen en minder kopen.quote:
Maar maar... wij zijn zo'n "hip" stel dat gelooft in het verdelen van takenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ehhhhh. Probleem opgelost lijkt me? Groenten kopen en minder kopen.
Overigens heeft het geen zin iemand te gaan zitten pushen om gezonder te eten en te leven. Bij miij zou het zelfs averechts werken iig.
Nee, dank je, wij hebben hier ook een flinke portie gekregen. Weet niet of ik er blij mee moet zijn. Voor de natuur is het heel goed, maar ik vind er zelf niets aan.quote:
Zelf, helaas.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:34 schreef Iksje het volgende:
Alleen, hoe doe je dat als je verkeerd bent opgevoed?
Ik had laatst wel een weekend stekende hoofdpijn duizelig en zwakjes ik kon bijna niet gewoon op mijn benen staan. Heb me toen dat weekend ook ziek gemeld bij mij lag het vooral toen aan de hitte. Maar daar zou het nu bijna toch niet meer aan kunnen liggen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Nee, dank je, wij hebben hier ook een flinke portie gekregen. Weet niet of ik er blij mee moet zijn. Voor de natuur is het heel goed, maar ik vind er zelf niets aan.![]()
Heb trouwens een vreemd griepje/ verkoudheid. Begon vrijdag (komt dus niet door de weersverandering)... hoofdpijn, keelpijn, oorpijn (heb ik zeker 10 jaar niet gehad!), duizelig, zwakjes, niezen en buikpijn maar da's zo'n beetje mijn beste vriend, laat me nooit in de steek. Zit wel op mijn werk, maar ben vandaag maar niet op de fiets gegaan... dat zou ik gewoon niet gehaald hebben.Zolang ik mezelf half stoned hou van de Ibuprofen gaat het redelijk, maar ik vrees dat sporten er wéér niet in zit. Balen, is het eindelijk niet meer zo heet, ben ik te ziek om te gaan sporten.
Hebben er meer mensen last van dit vreemde fenomeen?
Is die al beschikbaar? Ik denk wel dat ik zo'n vaccinatie zie zitten... vind baarmoederhalskanker maar eng. Moet je trouwens nog uitstrijkjes laten maken als je zo'n vaccinatie hebt gehad?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:19 schreef Troel het volgende:
Er is trouwens tegenwoordig ook een vaccin tegen baarmoedermondkanker. Gaan jullie hem halen?
Stond pas in de krant.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
Is die al beschikbaar? Ik denk wel dat ik zo'n vaccinatie zie zitten... vind baarmoederhalskanker maar eng. Moet je trouwens nog uitstrijkjes laten maken als je zo'n vaccinatie hebt gehad?
Ik zou ook zeker -als ik die had- mijn kinderen laten inenten. Better safe than sorry.
Dat je een oproep krijgt wel geloof ik. Maar voor die tijd wordt het ook aangeraden, voorzover ik weet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:37 schreef Iksje het volgende:
Er wordt sterk op aangedrongen om het jaarlijks te laten doen, vanaf het moment dat je sexueel actief bent.
In NL is dat toch pas vanaf je 30e?
De gezondheidszorg is in België sowieso veel beter. En het openbaar vervoer ook (nu is dat op de meeste plaatsen in deze wereld beter dan in NLquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:37 schreef Iksje het volgende:
info over vaccin en humaan papillomavirus
wel een 'oude' link, 2003, toen het nog in testfase zat.
In België wordt sowieso vaker getest dan in NL denk ik, een uitstrijkje zit er telkens bij als je naar de gyneacoloog/dokter gaat om de pil. Er wordt sterk op aangedrongen om het jaarlijks te laten doen, vanaf het moment dat je sexueel actief bent.
Tja, Sonja Bakker is nou eenmaal iets waar veel mensen problemen mee hebben (ikzelf vind het ook onverantwoord, maar ieder moet die keuze voor zich maken.)quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht 'Kom, laat ik me maar weer eens aanmelden bij de dieetclub' maar gezien de 'discussie' van het vorige topic denk ik dat ik me maar gewoon schuil ga houden.
Je mag het onverantwoord vinden, maar het wordt totaal afgemaakt en de mensen die het doen ook. Moet je eens proberen in het maagoperatie topic.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, Sonja Bakker is nou eenmaal iets waar veel mensen problemen mee hebben (ikzelf vind het ook onverantwoord, maar ieder moet die keuze voor zich maken.)
Nou... dat kan dus iets genuanceerder... Als het over wat dan ook gaat weten we allemaal dat de Telegraaf de boel graag een beetje aan dikt, maar in het geval van een artikel over SB geloven we het ineens allemaal.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:19 schreef Iksje het volgende:
Ow, Sonja Bakker! Ik heb haar boek gezocht vorige week om te kijken waar die hype nu helemaal om draait, maar dat lag strategisch aan de kassa, dus je moest het wel meteen kopen.
En gisteren zat ik op de trein naast een dame die het boek aan het lezen was, alleen is staren niet beleefd
Maar wat ik er hier van begrijp is het dus een crashdieet dat slechts tijdelijk helpt...
Zoals ik al zei: ieder moet het voor zichzelf beslissenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je mag het onverantwoord vinden, maar het wordt totaal afgemaakt en de mensen die het doen ook. Moet je eens proberen in het maagoperatie topic.
Live and let live remember? Het is niet dat we de dag doorkomen op 1 wortel een steel selderij.
Ik weet dat het weinig is, maar, en dat is volgens mij iets dat jullie zelf dondersgoed weten, je moet ergens beginnen, en als dit voor mij het begin is, laat me dan. Zeg maar.Ik heb een heel slecht eetpatroon en dat is op deze manier echt 10 keer gezonder dan voorheen.
'k Heb niet alle weekmenu's gelezen, dus nee, ik heb het niet helemaal van voor naar achter gelezen. Het spijt me. Sorry.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, iedereen die hier heel fel op SB reageert heeft het boekje uiteraard ook van voor naar achteren gelezen. Dus dat scheelt.
Je hebt het nagerekend?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ieder moet het voor zichzelf beslissen
In het WLS topic komen soms ook wel mensen binnenstuiteren die "ons" veroordelen omdat we gewoon niet genoeg kunnen doorzetten. Daar ga je dan inderdaad op in.
1 wortel en 1 stengel selderij is wel ongeveer wat je aan kalorien mag
Ik ontbijt pas om 9 uur op mijn werk en dan red ik het wel. Als ik om 7 uur zou ontbijten zou ik het ook niet redden, maar goed, dan red je de 'elke 2 uur' regel ook niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:29 schreef YPPY het volgende:
Ik weet niet op hoeveel kcal je komt? Met dat ontbijt red ik het bijv. niet, maar jij ms wel.
Als het voor jou een goede methode is, moet je die lekker volgen BE en je kunt er toch best over posten? Ik ben ook niet echt voorstander van herbalife en mannen die 20 uur per week gaan sporten ineens, maar het kan best in hetzelfde topic. Zeker als je altijd echt ongezond hebt gegeten is dat natuurlijk al een gigantische sprong vooruit. Ik hoop je het ook het 9 weken programma blijft lukken, maar dat weet je nu natuurlijk nog niet.
Voor een hoop mensen is SB inderdaad misschien al heel gezond vergeleken met wat ze daarvoor deden. Maar dan nog blijft het zo dat het nóg beter kan, en het is raar dat dat blijkbaar niet gezegd mag worden. De felheid waarmee er op valide argumenten wordt ingegaan lijkt wel bijna religieus, zo serieus nemen sommige SB-aanhangsters het.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet dat het weinig is, maar, en dat is volgens mij iets dat jullie zelf dondersgoed weten, je moet ergens beginnen, en als dit voor mij het begin is, laat me dan. Zeg maar.Ik heb een heel slecht eetpatroon en dat is op deze manier echt 10 keer gezonder dan voorheen.
Kijk, en als je er zo over denkt, dan kan het niet zoveel kwaad, maar er zijn dus ook mensen die dat niet doen en dus gewoon honger gaan lijdenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en als ik honger heb neem ik wel gewoon een liga of een appel extra hoor. Ik weet dat het dieet krap genoeg is om af en toe een extra'tje kunnen nemen.
Het mag van mij wel gezegd worden maar jij doelt wrsch op de opmerkingen in het SB topic en die varieerden daar vooral van 'jij bent te stom om zelf iets te verzinnen' naar 'ga toch sporten'.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:34 schreef Pinball het volgende:
Voor een hoop mensen is SB inderdaad misschien al heel gezond vergeleken met wat ze daarvoor deden. Maar dan nog blijft het zo dat het nóg beter kan, en het is raar dat dat blijkbaar niet gezegd mag worden. De felheid waarmee er op valide argumenten wordt ingegaan lijkt wel bijna religieus, zo serieus nemen sommige SB-aanhangsters het.
Maar waarom denken jullie dan allemaal dat de SB'ers achterlijke domme schapen zijn?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk, en als je er zo over denkt, dan kan het niet zoveel kwaad, maar er zijn dus ook mensen die dat niet doen en dus gewoon honger gaan lijden
Ik doelde hierop:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:16 schreef Iksje het volgende:
Wat is controle op de pil dan? Kijken of je wel gezond blijft als je ze slikt?
Ik haal mijn pil gewoon bij de apoheek. Ik heb het met mijn huisarts nooit meer over de pil gehad sinds ik er 10 jaar geleden mee begon. Ben ook nog nooit bij een gyneacoloog geweest.quote:In België wordt sowieso vaker getest dan in NL denk ik, een uitstrijkje zit er telkens bij als je naar de gyneacoloog/dokter gaat om de pil. Er wordt sterk op aangedrongen om het jaarlijks te laten doen, vanaf het moment dat je sexueel actief bent.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef YPPY het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat het gewoon lekker makkelijk is dat je niet hoeft te bedenken wat je de hele dag eet. Met inderdaad de optie om wat extra's te nemen als je echt honger hebt. Ik lees in dat topic dat mensen honger gaan zitten lijden, dat vind ik niet gezond. Maar je het voor jezelf aanpast, lijkt het idee van het dieet me niet slecht. Je eet best afwisselend en kunt zelf ook varieren heb ik begrepen. En er wordt wel vaker fel gereageerd op iets. Emotieeters he?
Het is niet elke dag zo ruig met plakken kaas overigens hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:44 schreef Jarno het volgende:
Ik vind dat dagmenu best meevallen idd. Het is weinig, maar bij bijvoorbeeld het avondeten heb je weinig te klagen denk ik. Ziet er goed uit.
Ik zou er na afloop onwijs van aan de chips en blokjes kaas gaan, maar dat ben ik dan weer.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:45 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij is dat voldoende als avondmaaltijd zeg maar.
Nou...quote:
Die ja. En dat het een crash-dieet is. Waar ook door het voedingscentrum vraagtekens bij gezet worden. En dat het -voorzichtig gezegd- vreemd is dat één dieet goed zou zijn voor iemand met een BMI van 23 die strak de zomer in wil maar ook voor iemand met een BMI van 29 die af moet vallen voor zijn/haar gezondheid.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en waar stonden dan ook al weer de valide reacties?
Of bedoelde je die waarin Sonja geen echte dietiste is? Of dat we nauwelijks iets binnen krijgen?
Welnee, maar ik zwanger gewoon mee.quote:
Feit is dat zo weinig eten heel slecht is voor je lichaam. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat iedereen er zo mee wegloopt. Nog geen 1.000kcal per dag, soms zelfs maar 600 is echt ongezond. Op korte termijn val je er misschien mee af, maar op langer termijn is het echt heel slecht voor je lijf, je breekt je eigen lichaam af. Natuurlijk is het niet zo rampzalig als je dit 2 weken doet, maar 9 weken is véél te lang. Een van de redenen dat ik nu zo zwaar ben is dat ik vroeger ook teveel en te streng gelijnd heb, besef goed wat je met je lichaam doet!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar waarom denken jullie dan allemaal dat de SB'ers achterlijke domme schapen zijn?
Ok, de vraag of de warme chocomel ook koud mocht was best eh... erg.
De mensen die ik tot nu toe tegen ben gekomen in het SB topic zijn allemaal stuk voor stuk intelligent genoeg om zelf na te kunnen denken over dit soort dingen.
Ik vind het gewoon heel flauw dat sommige mensen er hier gewoon heel laatdunkend over doen.
Nogmaals, live and let live. Ieder kiest zijn eigen methode.
En ja, de enige methode die een geen-jojo-garantie heeft is die operatie van jullie omdat je lichaam het simpelweg niet meer op neemt, maar zo'n operatie heb ik gelukkig nog niet nodig.
Toevallig is een van de WLS-operaties er eentje waarbij je dingen niet meer opneemt. Over het algemeen worden er nog voornamelijk maagbandjes gezet of bypasses gemaakt waardoor je dus gewoon weinig kan eten omdat je een kleine maag hebt, al dan niet in combinatie met een kleine maagdoorgang.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, de enige methode die een geen-jojo-garantie heeft is die operatie van jullie omdat je lichaam het simpelweg niet meer op neemt, maar zo'n operatie heb ik gelukkig nog niet nodig.
Zoals je mss. ook gezien had, had ik een weekmenu ingevoerd in de eetmeter van het voedingscentrum. Niet alleen de hoeveelheid kcal is laag, maar je krijgt ook van zeer veel voedingsstoffen iedere dag van de week te weinig binnen, en dat is wat er m.i. mis mee is. Nu moet je het inderdaad zelf weten, maar ik verbaas me erover hoe mensen dat dieet verdedigen. Het is een crashdieet. Als je een crashdieet wilt volgen moet je dat doen, maar daarmee wordt het niet opeens zeer voedzaam en gezond. Als het voor jou een begin is en gezonder dan wat je eerst deed, dan moet je het vooral doen. En op zich, als je het 9 weken doet zal het nog wel meevallen, maar ik vrees toch dat veel mensen daarna terugvallen (het is kenmerkend voor mensen dat ze als iets 'geholpen' heeft het niet afmaken, neem penicillinekuren oid) in verkeerde gewoontes en weer aankomen, en eht baart me ook wel zorgen als ik zie dat mensen er nog negen weken SB achteraanplakken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... de lunch is mss wat karig, maar verder is er volgens mij toch weinig mis met deze dag.
Of wel?
Garantie? Lijkt me niet hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ey, niets mis met LOI-cursussen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:50 schreef Levitation het volgende:
Ze is geen dieetiste, ze heeft een LOI-cursus gedaan! Wees dus op je hoede!
Overigens is dit bij Rewimo en bij natuurlijk ook het geval, maar wij zijn van te voren voorbereid en weten ervan, dat scheelt. Maar zelfs dan merk je dat je ddeze stoffen dus echt wel nodig hebt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:50 schreef Levitation het volgende:
Daarnaast is de kans met zo weinig eten groot dat je te weinig vitaminen, mineralen, eiwitten en (goede) vetten binnenkrijgt.
Niets mis mee, zolang je je maar niet vervolgens met de volksgezondheid gaat bemoeien!quote:
Maar jullie doen iets onder medische begeleiding. En jullie worden (dus ook) regelmatig gecontroleerd. Straks heeft een hele grote groep in NL een eiwit-tekort en een gebrek aan Bvitamines en die staan niet onder medische controle.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Overigens is dit bij Rewimo en bij natuurlijk ook het geval, maar wij zijn van te voren voorbereid en weten ervan, dat scheelt. Maar zelfs dan merk je dat je ddeze stoffen dus echt wel nodig hebt.
Nou, die heb ik in het topic nog niet gezien hoor. Maar wel mensen die dus inderdaad omvallen van de honger en dan zeggen dat ze nog twee uur moeten wachten voor hun plak ontbijtkoek. Dan denk ik, ga niet tobben, als je 700 kcal binnenkrijgt mag je echt wel een appeltje extra nemen hoor... Sommige houden zich denk ik wel te letterlijk aan het dieet. Ieder lichaam is toch anders en als je hard werkt of veel sport moet je toch meer eten. Dat vind ik ook een groot manco aan de methode, het houdt niet echt rekening met individuele verschillen. Maar goed, op zich geldt dat voor de meeste dieten wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:58 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij is het grootste gevaar bij dit soort dieeten nog dat mensen het graag nog net iets 'beter' willen doen dan in boekje en dus bij zo'n karbonade de plakken kaas en groenten weglaten. Dan heb je dus écht een probleem denk ik.
Idd. Als je dát wilt, moet je naar de dietist.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:01 schreef Maeghan het volgende:
Maar goed, op zich geldt dat voor de meeste dieten wel.
Dat wilde ik juist nou wel gaan doen. Een Troel-dieet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Niets mis mee, zolang je je maar niet vervolgens met de volksgezondheid gaat bemoeien!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |