abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:38:10 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40420985
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:34 schreef Pinball het volgende:
Voor een hoop mensen is SB inderdaad misschien al heel gezond vergeleken met wat ze daarvoor deden. Maar dan nog blijft het zo dat het nóg beter kan, en het is raar dat dat blijkbaar niet gezegd mag worden. De felheid waarmee er op valide argumenten wordt ingegaan lijkt wel bijna religieus, zo serieus nemen sommige SB-aanhangsters het.
Het mag van mij wel gezegd worden maar jij doelt wrsch op de opmerkingen in het SB topic en die varieerden daar vooral van 'jij bent te stom om zelf iets te verzinnen' naar 'ga toch sporten'.

Dat is de oeverloze lijn-discussie die al 6 jaar gehouden word op Fok en daar hebben we in dat topic gewoon geen zin in.

De reacties in het vorige deel van dit topic vond ik bijna net zo religieus als de tegen reacties.

Oh, en waar stonden dan ook al weer de valide reacties?
Of bedoelde je die waarin Sonja geen echte dietiste is? Lekker belangrijk! Of dat we nauwelijks iets binnen krijgen?Valt wel mee, zie boven.
pi_40421056
Ik kan me goed voorstellen dat het gewoon lekker makkelijk is dat je niet hoeft te bedenken wat je de hele dag eet. Met inderdaad de optie om wat extra's te nemen als je echt honger hebt. Ik lees in dat topic dat mensen honger gaan zitten lijden, dat vind ik niet gezond. Maar je het voor jezelf aanpast, lijkt het idee van het dieet me niet slecht. Je eet best afwisselend en kunt zelf ook varieren heb ik begrepen. En er wordt wel vaker fel gereageerd op iets. Emotieeters he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:40:54 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40421077
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Kijk, en als je er zo over denkt, dan kan het niet zoveel kwaad, maar er zijn dus ook mensen die dat niet doen en dus gewoon honger gaan lijden
Maar waarom denken jullie dan allemaal dat de SB'ers achterlijke domme schapen zijn?
Ok, de vraag of de warme chocomel ook koud mocht was best eh... erg.
De mensen die ik tot nu toe tegen ben gekomen in het SB topic zijn allemaal stuk voor stuk intelligent genoeg om zelf na te kunnen denken over dit soort dingen.

Ik vind het gewoon heel flauw dat sommige mensen er hier gewoon heel laatdunkend over doen.
Nogmaals, live and let live. Ieder kiest zijn eigen methode.

En ja, de enige methode die een geen-jojo-garantie heeft is die operatie van jullie omdat je lichaam het simpelweg niet meer op neemt, maar zo'n operatie heb ik gelukkig nog niet nodig.
pi_40421145
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:16 schreef Iksje het volgende:
Wat is controle op de pil dan? Kijken of je wel gezond blijft als je ze slikt?
Ik doelde hierop:
quote:
In België wordt sowieso vaker getest dan in NL denk ik, een uitstrijkje zit er telkens bij als je naar de gyneacoloog/dokter gaat om de pil. Er wordt sterk op aangedrongen om het jaarlijks te laten doen, vanaf het moment dat je sexueel actief bent.
In NL is dat toch pas vanaf je 30e?
Ik haal mijn pil gewoon bij de apoheek. Ik heb het met mijn huisarts nooit meer over de pil gehad sinds ik er 10 jaar geleden mee begon. Ben ook nog nooit bij een gyneacoloog geweest.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:43:13 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40421160
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef YPPY het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat het gewoon lekker makkelijk is dat je niet hoeft te bedenken wat je de hele dag eet. Met inderdaad de optie om wat extra's te nemen als je echt honger hebt. Ik lees in dat topic dat mensen honger gaan zitten lijden, dat vind ik niet gezond. Maar je het voor jezelf aanpast, lijkt het idee van het dieet me niet slecht. Je eet best afwisselend en kunt zelf ook varieren heb ik begrepen. En er wordt wel vaker fel gereageerd op iets. Emotieeters he?
Ja, zoiets ja.

Ja, in mijn ogen ben je idd ook niet goed bezig als je met zo'n plan bezig bent en niet kan inzien dat als je echt flauw van de honger bent dat je dan gewoon een appel meer kan eten zonder gelijk je dieet te niet te doen. Maar ik had eigenlijk niet de indruk dat er veel mensen waren die dat deden. My bad dan.
pi_40421192
Ik vind dat dagmenu best meevallen idd. Het is weinig, maar bij bijvoorbeeld het avondeten heb je weinig te klagen denk ik. Ziet er goed uit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:45:52 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40421260
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:44 schreef Jarno het volgende:
Ik vind dat dagmenu best meevallen idd. Het is weinig, maar bij bijvoorbeeld het avondeten heb je weinig te klagen denk ik. Ziet er goed uit.
Het is niet elke dag zo ruig met plakken kaas overigens hoor maar toch.

Vanavond zijn het 125 gr. aardappels, 200 gr. bietjes, 100 gr. kabeljauw, beetje jus (van poeder gemaakt) en weer dat bakje rauwkost.

Voor mij is dat voldoende als avondmaaltijd zeg maar.
pi_40421312
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:45 schreef Brighteyes het volgende:

Voor mij is dat voldoende als avondmaaltijd zeg maar.
Ik zou er na afloop onwijs van aan de chips en blokjes kaas gaan, maar dat ben ik dan weer. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:48:52 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40421359
Jij kan het vast hebben!
Ik kijk dan verlangend uit naar dat ene speculaasje dat ik soms 's avonds mag.
pi_40421385
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:48 schreef Brighteyes het volgende:
Jij kan het vast hebben!
Nou...
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:50:24 #286
242 Pinball
Electric Monk
pi_40421411
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en waar stonden dan ook al weer de valide reacties?
Of bedoelde je die waarin Sonja geen echte dietiste is? Of dat we nauwelijks iets binnen krijgen?
Die ja. En dat het een crash-dieet is. Waar ook door het voedingscentrum vraagtekens bij gezet worden. En dat het -voorzichtig gezegd- vreemd is dat één dieet goed zou zijn voor iemand met een BMI van 23 die strak de zomer in wil maar ook voor iemand met een BMI van 29 die af moet vallen voor zijn/haar gezondheid.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_40421420
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:48 schreef Brighteyes het volgende:

Jij kan het vast hebben!
Welnee, maar ik zwanger gewoon mee. .
pi_40421426
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar waarom denken jullie dan allemaal dat de SB'ers achterlijke domme schapen zijn?
Ok, de vraag of de warme chocomel ook koud mocht was best eh... erg.
De mensen die ik tot nu toe tegen ben gekomen in het SB topic zijn allemaal stuk voor stuk intelligent genoeg om zelf na te kunnen denken over dit soort dingen.

Ik vind het gewoon heel flauw dat sommige mensen er hier gewoon heel laatdunkend over doen.
Nogmaals, live and let live. Ieder kiest zijn eigen methode.

En ja, de enige methode die een geen-jojo-garantie heeft is die operatie van jullie omdat je lichaam het simpelweg niet meer op neemt, maar zo'n operatie heb ik gelukkig nog niet nodig.
Feit is dat zo weinig eten heel slecht is voor je lichaam. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat iedereen er zo mee wegloopt. Nog geen 1.000kcal per dag, soms zelfs maar 600 is echt ongezond. Op korte termijn val je er misschien mee af, maar op langer termijn is het echt heel slecht voor je lijf, je breekt je eigen lichaam af. Natuurlijk is het niet zo rampzalig als je dit 2 weken doet, maar 9 weken is véél te lang. Een van de redenen dat ik nu zo zwaar ben is dat ik vroeger ook teveel en te streng gelijnd heb, besef goed wat je met je lichaam doet!
Daarnaast is de kans met zo weinig eten groot dat je te weinig vitaminen, mineralen, eiwitten en (goede) vetten binnenkrijgt.

Ik bedoel niet laatdunkend te doen over jullie dieet. Ik vind het gewoon belangrijk dat mensen goed weten wat de risico's zijn van hun acties. Ik vind het verontrustend dat zoveel mensen zo "kritiekloos" achter iemand aanlopen die helemaal geen scholing heeft gehad op dit gebied. Ze is geen dieetiste, ze heeft een LOI-cursus gedaan! Wees dus op je hoede!
***Levi was here***
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:53:52 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_40421531
quote:
Toevallig is een van de WLS-operaties er eentje waarbij je dingen niet meer opneemt. Over het algemeen worden er nog voornamelijk maagbandjes gezet of bypasses gemaakt waardoor je dus gewoon weinig kan eten omdat je een kleine maag hebt, al dan niet in combinatie met een kleine maagdoorgang.

Maarja, jij hebt vast dat boekje niet gelezen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40421532
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:27 schreef Brighteyes het volgende:

Nou... de lunch is mss wat karig, maar verder is er volgens mij toch weinig mis met deze dag.
Of wel?
Zoals je mss. ook gezien had, had ik een weekmenu ingevoerd in de eetmeter van het voedingscentrum. Niet alleen de hoeveelheid kcal is laag, maar je krijgt ook van zeer veel voedingsstoffen iedere dag van de week te weinig binnen, en dat is wat er m.i. mis mee is. Nu moet je het inderdaad zelf weten, maar ik verbaas me erover hoe mensen dat dieet verdedigen. Het is een crashdieet. Als je een crashdieet wilt volgen moet je dat doen, maar daarmee wordt het niet opeens zeer voedzaam en gezond. Als het voor jou een begin is en gezonder dan wat je eerst deed, dan moet je het vooral doen. En op zich, als je het 9 weken doet zal het nog wel meevallen, maar ik vrees toch dat veel mensen daarna terugvallen (het is kenmerkend voor mensen dat ze als iets 'geholpen' heeft het niet afmaken, neem penicillinekuren oid) in verkeerde gewoontes en weer aankomen, en eht baart me ook wel zorgen als ik zie dat mensen er nog negen weken SB achteraanplakken.
Sanity is (not) statistical
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 15:54:26 #291
43556 miss_dynastie
pi_40421540
quote:
Garantie? Lijkt me niet hoor
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:54:59 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_40421566
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:50 schreef Levitation het volgende:
Ze is geen dieetiste, ze heeft een LOI-cursus gedaan! Wees dus op je hoede!
Ey, niets mis met LOI-cursussen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40421580
Hmmm, pfoeh, 600kcal is wel weer extreem hoor. Dat zou je niet zeggen als je dat menu ziet. Maar 600 zit volgens mij tegen (uit)hongeren aan...
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:56:37 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_40421616
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:50 schreef Levitation het volgende:

Daarnaast is de kans met zo weinig eten groot dat je te weinig vitaminen, mineralen, eiwitten en (goede) vetten binnenkrijgt.
Overigens is dit bij Rewimo en bij natuurlijk ook het geval, maar wij zijn van te voren voorbereid en weten ervan, dat scheelt. Maar zelfs dan merk je dat je ddeze stoffen dus echt wel nodig hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40421661
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Ey, niets mis met LOI-cursussen.
Niets mis mee, zolang je je maar niet vervolgens met de volksgezondheid gaat bemoeien!
***Levi was here***
pi_40421664
Volgens mij is het grootste gevaar bij dit soort dieeten nog dat mensen het graag nog net iets 'beter' willen doen dan in boekje en dus bij zo'n karbonade de plakken kaas en groenten weglaten. Dan heb je dus écht een probleem denk ik.
pi_40421748
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Overigens is dit bij Rewimo en bij natuurlijk ook het geval, maar wij zijn van te voren voorbereid en weten ervan, dat scheelt. Maar zelfs dan merk je dat je ddeze stoffen dus echt wel nodig hebt.
Maar jullie doen iets onder medische begeleiding. En jullie worden (dus ook) regelmatig gecontroleerd. Straks heeft een hele grote groep in NL een eiwit-tekort en een gebrek aan Bvitamines en die staan niet onder medische controle.
***Levi was here***
pi_40421750
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:58 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij is het grootste gevaar bij dit soort dieeten nog dat mensen het graag nog net iets 'beter' willen doen dan in boekje en dus bij zo'n karbonade de plakken kaas en groenten weglaten. Dan heb je dus écht een probleem denk ik.
Nou, die heb ik in het topic nog niet gezien hoor. Maar wel mensen die dus inderdaad omvallen van de honger en dan zeggen dat ze nog twee uur moeten wachten voor hun plak ontbijtkoek. Dan denk ik, ga niet tobben, als je 700 kcal binnenkrijgt mag je echt wel een appeltje extra nemen hoor... Sommige houden zich denk ik wel te letterlijk aan het dieet. Ieder lichaam is toch anders en als je hard werkt of veel sport moet je toch meer eten. Dat vind ik ook een groot manco aan de methode, het houdt niet echt rekening met individuele verschillen. Maar goed, op zich geldt dat voor de meeste dieten wel.
pi_40421806
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:01 schreef Maeghan het volgende:

Maar goed, op zich geldt dat voor de meeste dieten wel.
Idd. Als je dát wilt, moet je naar de dietist.
pi_40421869
Nou ja, er bestaan wel methodes die op z'n minst rekening houden met je levensstijl (ok, misschien niet allemaal even goed en betrouwbaar), zoals het bloedgroependieet of dat hele dure dieet waar ze een bloedonderzoek voor doen. Op veel websites waar je je voeding bij kunt houden wordt ook gevraagd naar leeftijd, lengte, omtrek van je middel, hoe vaak je sport, of je een actieve levensstijl hebt of zittend werk, dat soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')