Alexxxxx | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:43 |
vorige delen. op volgorde: [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M [Centraal] BMW fantopic [deel 10] Maar een Alpina mag ook Merk en type: BMW 502 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Franeker Datum: 27-05-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Oldtimer Elfstedentocht Merk en type: BMW 2000 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Minnertsga Datum: 29-04-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij het oldtimerevenement dat ieder jaar in Minnertsga op koninginnedag gehouden word Merk en type: BMW 633 CSI Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: Hemrik: voormalige Daewoo-dealer Datum: 11-04-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: bouwjaar 1979 | |
Geqxon | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:47 |
Die 633 CSI ![]() Dat waren me nog eens wagens ![]() | |
Catch22- | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:47 |
Mijn nieuwe bimmer ![]() Wat rijdt dat heerlijk zeg. Alssie zuiniger was, was het perfect ![]() | |
Geqxon | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:56 |
Zuiniger? Zoveel zal de 1.6 motor toch niet slurpen? | |
Alexxxxx | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:59 |
Sinds kort staat er ook een BMW op onze oprit ![]() SPOILER | |
peacetaker | zaterdag 1 juli 2006 @ 01:25 |
vandaag rondje schiphol gedaan met me camera...stond naast een leuke alpina E30 ![]() zal morgen ff fotootjes plaatsen ![]() en mijn god wat wordt je daar doodgegooid met 7 series.. | |
MrSASO | zaterdag 1 juli 2006 @ 05:56 |
quote:Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee. | |
Youp | zaterdag 1 juli 2006 @ 10:40 |
quote: ![]() | |
Youp | zaterdag 1 juli 2006 @ 10:40 |
quote:mooi he, zo'n carburateur | |
Hyperdude | zaterdag 1 juli 2006 @ 10:57 |
quote:Hoeveel PK krijg je daarvoor? 2001 330i Touring 231 PK verbruik 9,5-10 liter 1990 325iX Touring 170 PK verbruik 12-15 liter ![]() ![]() | |
Catch22- | zaterdag 1 juli 2006 @ 11:11 |
quote:tis injectie | |
Youp | zaterdag 1 juli 2006 @ 11:14 |
quote:mooi he, zo'n versleten nokkenas ![]() | |
metallicattim | zaterdag 1 juli 2006 @ 14:29 |
quote:12-15 liter vind ik beetje overdreven, want met mijn 325i ( ok geen 325ix ) rijdt ik op zn minst zuinigst 1:8 en das dus 12,5 liter en op zn zuiinigst 1:12 en das 8,5 liter Lijkt me niet dat een ix zoveel meer verbruikt! | |
Hyperdude | zaterdag 1 juli 2006 @ 14:40 |
quote:Dit zijn mijn cijfers. iX is meer om te "scheuren". 330 cijfers bij normaal rijden. iX heeft ook al meer dan 300K gelopen en is vast niet meer de zuinigste. Zuiniger dan 11 liter heb ik iig. nog niet gezien. ![]() 325iX Touring weegt 1370 KG, dat is al 100 KG meer dan een gewone 325 Touring. Een sedan 325 is vast nogeens 50 tot 100 KG lichter. | |
metallicattim | zondag 2 juli 2006 @ 02:23 |
mijne weegt idd 1165, maar dan nog met 4 man + tenten en andere bagage weegtie ook al gauw dik 1400 kg en dan nog had ik een verbruik van 1:11 ![]() en als je gaat meten, moet je ook met gelijke maat meten, want met de 1 gaan scheuren en de ander normaal rijden is niet helemaal eerlijk om te vergelijken he ![]() | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 12:02 |
quote:vergeet niet dat de Xdrive ook zuipt ![]() | |
Hyperdude | zondag 2 juli 2006 @ 12:13 |
quote:Die schat ik op 1 liter per 100 km, altijd nog zuiniger dan de airco, maar ook minder nuttig ![]() | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 12:21 |
quote:ik denk wel wat meer ![]() ![]() | |
MrSASO | zondag 2 juli 2006 @ 15:33 |
quote:Injectie hoor, mechanische injectie. | |
MrSASO | zondag 2 juli 2006 @ 15:34 |
quote:100 PK ![]() | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 15:38 |
quote:kugelfischer? die zit ook op mn 2000 Tii, die heeft 130pk en 190nm.... een 2002 Ti (met dubbele carburateurs) loopt volgens het boekje gemiddeld 1:10 en de mijne heeft nog 10pk meer en zou zuiniger moeten zijn ![]() | |
MrSASO | zondag 2 juli 2006 @ 15:43 |
quote:Wat is een kugelfischer, een speciaal soort injectie?? | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 16:11 |
quote:nee, de naam van de ontwerper en daarmee in dit geval ook de naam van het mechanische injectiesysteem... | |
MrSASO | zondag 2 juli 2006 @ 16:17 |
quote:Dan denk ik dat ik dat heb, als dat tenminste normaal is op een E30. | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 16:45 |
quote:weet ik zo niet uit mn hoofd.. foto? | |
Hyperdude | zondag 2 juli 2006 @ 16:55 |
E30 heeft gelukkig gewone Bosch injectie ipv. Kugelfischer ![]() | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 16:56 |
quote:K-jetronic ofzo? | |
Hyperdude | zondag 2 juli 2006 @ 17:08 |
quote:Dacht het wel, net zoals Golf1 en 2 GTI, en MB 190E en andere goede otoos vanaf ongeveer 1985 De E21 323i had al K-jetronic. | |
MrSASO | zondag 2 juli 2006 @ 17:09 |
quote:Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer? | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 17:27 |
quote:moderner, niet 100% mechanisch | |
Inorbit | zondag 2 juli 2006 @ 20:53 |
Oehh een nieuw topic. ff een tvp spammen | |
Hyperdude | zondag 2 juli 2006 @ 21:05 |
quote:Geen onderhoud (theoretisch iig. ![]() | |
Hyperdude | zondag 2 juli 2006 @ 21:41 |
quote:Youp, Hoe is het met jouw Kugelfisher mobiel? Al bijna klaar, of ben je 'm aan het modificeren naar 4-wielaandrijvijng? ![]() | |
Inorbit | zondag 2 juli 2006 @ 23:49 |
quote: WTF, hoe kan dit zo goedkoop, die dingen horen toch fortuinen op te leveren? | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 23:50 |
quote:vorige topic gemist? ![]() moet een nieuwe kabelboom in ![]() | |
Youp | zondag 2 juli 2006 @ 23:50 |
quote:als ik het geld had he..... ![]() | |
Inorbit | zondag 2 juli 2006 @ 23:56 |
quote:same here!. hoeveel heb je over? wat denk je dat een E30 325 en een 2002 opbrengen ![]() | |
Youp | maandag 3 juli 2006 @ 10:51 |
quote:niet genoeg ![]() | |
vwk | maandag 3 juli 2006 @ 11:57 |
Laatst op de Nurburgring (vorig weekend). Was oldtimerfestival... Ik zag iets wits, niet direct bekends, met de bekende ///M strepen. Ik kijk nog eens, komt er even met redelijk volgas een M1 daar de rotonde af ![]() En toen was m'n broek nat ![]() Wat zijn dat geile auto's ![]() | |
Inorbit | maandag 3 juli 2006 @ 14:10 |
BTW: vwk, ik zie af van de sperr, sorry, ik wil eigenlijk wat snellers (M3 E30 oid), dus ik zit er aan toch aan te denken een nieuw baasje voor mijn 325i te zoeken | |
Youp | maandag 3 juli 2006 @ 14:17 |
quote:zorg wel dat hij een goed baasje krijgt en niet een of andere pauper! ![]() | |
Hyperdude | maandag 3 juli 2006 @ 18:24 |
quote:Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort. Maar het is wel een toffe kar natuurlijk, moeilijk om een nette tegen een redelijke prijs te vinden. Succes! | |
metallicattim | maandag 3 juli 2006 @ 18:35 |
Hey inorbit, ik heb maybe nog een geschikt iemand voor je! Maar ligt eraan wat je ervoor moet hebben. Iemand op een BMW forum zoekt er nl. 1tje. | |
Five_Aces | maandag 3 juli 2006 @ 19:18 |
quote:Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken. Bovendien denk ik dat je wat vergeet, een standaard 328 weegt meer als een E30 M3 dus zo hard zal je niet weg lopen. Als je echt hard wil kijk dan naar een E36 M3 3.0 die heb je bijna voor dezelfde prijs als een E30 M3, die kosten ook serieus geld als ze in goede staat zijn. | |
Hyperdude | maandag 3 juli 2006 @ 19:24 |
quote:Dat is idd. het grootste probleem. | |
jacco | maandag 3 juli 2006 @ 21:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
metallicattim | maandag 3 juli 2006 @ 22:09 |
Nieuwe auto? ![]() | |
metallicattim | maandag 3 juli 2006 @ 22:12 |
quote:Wel eens van liefde voor een auto type gehoord? ![]() | |
Inorbit | maandag 3 juli 2006 @ 22:49 |
ik ben nog wel een beetje op zoek naar de voor en nadelen, maar de E30 geniet toch een beetje mijn voorkeur, een E36 lijkt me ook erg bruut, maar zijn die niet nog duurder in onderhoud? nou wil ik niet echt een budget auto maken, want ik wil gewoon een goede, en niet zoals bij mijn 325i, want op dat moment moest ik gewoon zo snel mogelijk die bmw hebben. nu heb ik er de tijd voor de juiste uit te kiezen of er voor te wachten. is het echt zo dat een 328 E36 een M3 E30 voorblijft? ze hebben ongeveer evenveel pk toch? 192 tegen 194. het liefst wil ik ook een M3 met de 200 pk of meer. een EVO model is waarschijnlijk wat hoog gegrepen. want volgens autoweek doet een M3 E30 6.9 seconden naar de 100 en dat lijkt mij toch aardig wat tegen de 8.2 van mijn 325i. maar zoveel kracht als de E36 M3 heeft kan ik niet mee uit de voeten met waar ik hem voor gebruik, het is misschien wel wat leuker voor de rechte stukjes en voor als je een bochtje scheef wil nemen, maar over een dijk lijkt een E30 me toch net wat rouwer, meer fun en lichter. Ik wil een M omdat het een M is het ultieme wat BMW te bieden heeft qua handling en prestatie. tim? kan je op de site zetten dat eventuele liefhebbers wel kunnen mailen. op het emailadres waarmee ik je gemaild heb? ik ben alleen bang dat ik ga janken als de 325i de straat uit rijd, die pijn kan dan alleen worden beholpen met een M3 ![]() | |
Jimmie | maandag 3 juli 2006 @ 23:33 |
indicatie van de vraagprijs voor je E30 325? ![]() | |
Five_Aces | maandag 3 juli 2006 @ 23:40 |
E36 328i tegen E30 M3 (195 PK model met kat): BMW M3 E30 mit Kat - 1989 (Serie) Motorart R 4 Hubraum 2302 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 195 PS - 6750/Min Nm - UMin 230 Nm - 4750/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck Gänge/Schaltung 5/manuell Test in ams 13/1989 Gewicht 1287 kg 0 - 80 km/h 5,5 s 0 - 100 km/h 7,6 s 0 - 120 km/h 10,5 s 0 - 140 km/h 14,0 s 0 - 160 km/h 18,9 s 0 - 180 km/h 25,1 s 0 - 200 km/h - s 400 m, stehender Start - s 1 km, stehender Start 28,1 s Vmax 240 km/h 100 - 0 km/h (kalt) - m 100 - 0 km/h (warm) - m Nordschleife - min Hockenheim, kleiner Kurs - min Querbeschleunigung - g Slalom 18 m - km/h ISO Ausweichtest - km/h Verbrauch 12,7 L/SB Grundpreis 62.500 DM BMW 328i Coupé - 1996 (Serie) Motorart R 6 Hubraum 2793 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 193 PS - 5300/Min Nm - UMin 280 Nm - 3950/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck Gänge/Schaltung 5/manuell Test in sport auto 04/1996 Gewicht 1391 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,3 s 0 - 120 km/h 10,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 13,3 s 0 - 160 km/h 17,5 s 0 - 180 km/h 23,5 s 0 - 200 km/h 34,0 s 400 m, stehender Start - s 1 km, stehender Start - s Vmax 237 km/h 100 - 0 km/h (kalt) - m 100 - 0 km/h (warm) - m Nordschleife - min Hockenheim, kleiner Kurs - min Querbeschleunigung - g Slalom 18 m - km/h Slalom 36 m - km/h ISO Ausweichtest - km/h Testverbrauch 11,3 L/SB Testwagenpreis 63.910 DM | |
Pharell | maandag 3 juli 2006 @ 23:41 |
quote: ![]() | |
Youp | maandag 3 juli 2006 @ 23:49 |
een E30 M3 is gewoon 1000x stoerder en specialer dan een E36 328 en een E30 M3 Evo is ook nog eens stukken sneller... | |
Jimmie | maandag 3 juli 2006 @ 23:53 |
imo ook een betere investering aangezien die M3 bijna zeker zn waarde blijft houden en misschien wel gaat stijgen | |
Geqxon | maandag 3 juli 2006 @ 23:57 |
Een E36 is een turkenbak. E30 M3 is ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:17 |
quote: ![]() | |
Geqxon | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:24 |
quote:Als je nog even 10 jaar wacht, dan word de E46 een turkenbak en is de E36 weer helemaal tof ![]() | |
Jimmie | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:28 |
Five_Aces in je sig is trouwens Powerful (1 L) | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 00:34 |
haha nu je het zegt ![]() | |
StefanP | dinsdag 4 juli 2006 @ 08:10 |
Jawel hoor, maar daarop reageren is ook weer zo ![]() | |
Inorbit | dinsdag 4 juli 2006 @ 09:03 |
rond de 1000 euro denk ik, ik weet nog niet of ik hem wel kwijt wil voordat ik een nieuwe heb, maar als iemand een goed bod doet kan ik het moeilijk afslaan. want dan heb ik meer budget voor mijn M. '86 - '87 - 200 pk - zonder kat '87 - '89 - 194 pk - met kat '89 - '91 - 215 pk de gene met 194 pk komt het meest voor geloof ik. is zo'n kat er niet makkelijk af te slopen? volgens autoweek hebben ze trouwens allemaal TC alleen de eerdere modellen geen ABS. volgens mij klopt het niet van de TC. | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 09:43 |
Nee volgens mij ook niet. TC zit er pas vanaf de E46 M3 op. | |
Jimmie | dinsdag 4 juli 2006 @ 10:21 |
Hoe is de staat van je auto? Want 1000 vind ik eerlijk gezegd best goedkoop nog ![]() Welk jaar is de auto? Geloof dat de oudere modellen nogal roest gevoelig waren, toch? | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 10:44 |
quote:He potver. Ik ga gelijk m'n 328 verkopen dan ![]() quote:Een 328 heeft standaard meer vermogen dan meneer BMW opgaf/opgeeft. Puur omdat je boven de 193PK veel meer gaat betalen in Duitsland. Een 328 heeft altijd 200PK, dus daar mis je niks mee. Met wat "simpele" modificaties zoals ik ga je van een koppel toer-auto naar een wolf in schaapskleren. Laatst op de snelweg, een E36 3.0 M3. Vanaf 100 accelereren, bij 160 (schakelpunt) liep die in, bij 200 kwam hij me pas voorbij (schakelpunt). Daar heeft hij het voordeel van veel verder door kunnen trekken i.c.m. meer koppel en vermogen. Vervolgens zat hij bijna in de vangrails omdat 'ie dacht dat hij in het klaverblad ook nog wel voor kon blijven. Vergis je alleen niet in het gewicht van een E36 M3, die zitten ook op 1450KG zo ongeveer. En het beste wat BMW te bieden heeft qua handling? Mwah.. een standaard E36 M3 heeft ook maar een relatief standaard Bilstein onderstel met iets hardere veren en dikkere stabi's. Volgens mij zijn die Bilsteins een OE versie van de B4 of B6 van Bilstein, niks schokkends dus. Bovendien is een betrouwbare E36 M3 vinden ook al zo'n probleem. Warm rijden is voor de gemiddelde automobilist ook al een utopie, van degene die denken dat ze dat doen rijdt 3/4e hem warm op de koeltemperatuur ![]() In mijn bijna wekelijkse bezoeken aan de diverse onderdelenboeren wil je niet weten hoeveel 3L en 3.2L blokken ik heb zien staan met gaten in het onderblok waar je een colafles in kwijt kan. Oftewel drijfstang kaput en dan lagerschaaltjes die vastsmelten aan het onderblok, zuigers die een keer kiekeboe zeggen. Laatst nog een kop gevonden van een M3 3L, met 2 kromme kleppen, en heel toevallig het 6-voudig gasklephuis erbij, geen stappenmotor, LMM etc. Quanta costa: 1500euro. En dat was nog goedkoop ![]() Het enige alternatief boven een E36 328/M3, los van de onderhoudskosten, zou w.m.b. een Sport Evo zijn, oftewel de Evo III. Staat een hele mooie te koop, Alcantara interieur etc. Tik je wel even 13.500 voor af. Maar dan heb je wel 238PK op wat, 1100KG? Ik verkies iedere dag mijn E36 328i boven een E36 M3, puur vanwege het verbruik. Wegligging rij ik iedere standaard E36 M3 zoek, ik rem een M3 er helemaal uit en ach... snelheid is relatief, PK's went. Laatst achter een modified compactje van een kennis van me aangereden. Ex-auto van Bas Roos. M3 3L blok, bak, aandrijflijn, de hele reutemeteur in een Compact gemikt. Beetje getuned, om en na bij de 340PK. 5-voudig Intrax verstelbaar onderstel. We komen op een rotonde, beide volgas dwars erover, uitaccelereren en bij 120km/u ligt hij 50m voor. Hij rijdt alleen 1:4,5 en ik rij 1:11,5 ![]() Nou is mijn 328 ook niet standaard, complete M3 uitlaatlijn van voor naar achter, M50 inlaatspruitstuk, AST Sportline onderstel en Hawk HT10 remblokken. Geschat vermogen om en na bij de 225pk, unchipped. Rij normaal met een sper, maar nu even niet (kapot). Om je een niet-BMW idee te geven qua snelheid. Hij is van 0-100 en van 100-200 even snel als een '95-er 911 Carrera 4 (280PK), en heb tot 2x toe op de snelweg gesprint tegen een SL350 (nieuw model). 3.5L V8, vermogen weet ik even niet, maar zal vast rond de 300PK liggen. Het gaat allemaal gelijk op. Bewijst maar weer: PK's zegt niks, autosamenstelling des te meer. Ik geloof dan ook niet dat ik veel meer plezier van een M3 zou hebben. Ik zou dan eerder een B3 of B8 invoeren ![]() En niet om te zeiken tegen Five_Aces, maar ik had betere laptimes op het midland circuit dan zijn 3.2 M3 SMG, dus dat zegt ook niet veel ![]() En onderhoud is goedkoper dan mijn E36 318i M40 me kostte, puur omdat deze minder heeft gelopen. Alleen de bougies zijn duurder en de olie (10W60 omwille circuitgebruik), oliefilter, benzinefilter enz. is allemaal vergelijkbaar qua kosten. Voor mij gaat alleen een hele mooie Evo II of Evo III voor ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door vwk op 04-07-2006 10:50:27 ] | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:15 |
quote:Je snapt wel wat ik bedoel neem ik aan ![]() ![]() quote:Eh ja een seat Ibiza had nog betere tijden als ons op een aantal onderdelen ![]() ![]() Tuurlijk kan je met enige vorm van tunen wel een betere auto opbouwen als een standaard BMW maar zo blijft het ![]() ![]() Je kan mij trouwens ook niet wijsmaken dat jij een verbruik van 1:11,5 houd bij vol trappen ![]() | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:17 |
Nee oké, maar da's zijn gemiddelde verbruik t.o.v. mijn gemiddelde verbruik ![]() Clubspecials wilde ik wel aan meedoen, maar ben stiekem een beetje te laat denk ik ![]() Jij geen interesse om de 9e mee naar de ring te gaan? Kunnen we daar kijken ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:22 |
Hm 9e is wel leuk idd. Don't worry dat jij daar rapper bent weet ik wel. Ik heb er nog niet genoeg gereden en is ook een jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben ![]() BTW over dat vermogen, zou je niet hoger als 225 PK zitten? Die Z3 2.8 van AF stond bij speedcentre op de bank en die had standaard al iets van 215 PK volgens mij. | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:26 |
Ik weet het echt niet.. Ik weet niet wat een Z3 3.0 weegt, maar laatst kom ik aan bij de stoplichten, stond een Z3... ik dacht ach da's van een 1.9 ![]() Nou ja dus niet... een 3.0. Ik zat met een vriend van me in de auto, die weeg 105KG. Standaard is mijn auto ook al 120~150KG zwaarder. Stoplicht groen, tegelijk weg. Hij reed me wel weg, maar zoek.. niet echt. Zat misschien 25m tussen. En dat voor een auto die op dat moment om en na bij de 250KG lichter is en 238PK heeft. Buiten dat rijdt hij met een 3.15 standaard en ik toen met mijn standaard 2.93. Had ik 3.15 of 3.15 sper gehad, had het gelijk opgegaan. Dus dat vermogen zou wel eens hoger kunnen zitten ja ![]() Eric Hupperitz gaat ook de 9e, dus mss is het wel gezellig dan ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:31 |
Ja goed maar het lijkt me stug dat je maar 10 PK wint met die hele uitlaat + M50 swap. Vooral als ik die verhalen zo her en der hoor. Je hebt ook nog wel kans dat het een Z3 met tiptronic was trouwens, dat gaat net even langzamer als een handbak. Testgewicht vind ik trouwens 1440 KG terug, dat is nog vrij pittig ![]() Kijk wel even de 9e, wat is de bedoeling, s'morgens vroeg weg? Had nl al het idee om er weer eens te gaan kijken omdat ik op het moment 2 weken vakantie heb ![]() | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:31 |
quote:Waar? quote:WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken). Anders gezegd: ik geloof er geen bal van (het 100-200 deel ook niet overigens). quote:PK's zeggen heel veel over een acceleratie in rechte lijn. DE belangrijkste ingrediënten zijn: vermogen, tractie en gewicht. | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:37 |
DS4: vergeet ook niet dat die 5,5 sec in het meest ideale geval is ![]() ![]() Buiten dat vind ik dat die tijden ook niet echt veel zeggen omdat het maar een deel van de waarheid verteld. Gaat om afgelegde afstand in die tijd. Als je op 195 nog eens schakelen moet kan je best een slechtere 100-200 tijd hebben maar wel dezelfde afstand afleggen. | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:39 |
quote:Ik ben daar al, omdat er vanuit Nurburgring GmbH zelf uit een EHBO cursus wordt gegeven ![]() Die is de 8e, om 18u meen ik. Dus ik ben daar al vroeg.. Eric doet daar afaik niet aan mee. quote:Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienen ![]() quote:Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel. Een Porsche is niet heilig omdat het een Porsche is, en een 328i is niet minder heilig omdat het geen M3 is. En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin. | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:44 |
Is ook maar net hoe er gereden word he ![]() | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:52 |
Uiteraard. Maar een keer op de terugweg van de ring met een vriend van me + Joost (autofans) ook eenzelfde sprintje gedaan met eenzelfde Porsche. Kreeg nog mooi thumbs up. Maar goed, discussie hierover (los van jou hoor ![]() Of het dan zo is kan je toch niet posten zonder dat er 1 of meerdere zeggen dat het bullshit is. | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:52 |
quote:Meest ideaal is ong. 5,1-5,3 sec. En om onder de 6,5 sec. te komen is echt niet zo heel moeilijk. En die 328i haalt dat dus nooit. Of je moet echt gaan sleutelen aan de motor. quote:Op Rennlist (internationaal Porsche forum) zijn er zat malloten die met allerlei meetapparatuur die tijden controleren en ze redden altijd wel de tijden die Porsche officieel opgeeft (Porsche is conservatief hierin). En sommigen kunnen echt heel best sturen. Maar velen vallen in de cat. goedwillende amateur. Hoe dan ook: mijn punt is dat die 328i niet zo snel is (bij lange na niet) als een 993 C4, in ieder geval niet in rechte lijn. Dat hij een keer sneller was bij het stoplicht... so be it. Ik heb op de Ring ooit een originele 964 Carrera RSR 3.8 compleet zoek gereden. Is mijn auto sneller: nee. Mijn capaciteiten lagen gewoon stukken hoger (wat in dit geval zeker werd veroorzaakt door zeer beperkte capaciteiten van de ander, voordat deze stelling lijkt op ernstig tevreden zijn met mijzelf). quote:Ik vind rechte lijn acceleratie sowieso niet zo heel belangrijk. Maar men moet geen onzin gaan lopen verkopen... | |
Five_Aces | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:57 |
Op papier niet nee, maar je weet nooit wat het verhaal van de andere kant is bij zulke dingen. Als hij een versnelling te hoog staat of wat scheelt het al. Zijn er ook zat in een M3 die hem in zijn 5 houden en tsja dan heb je wel pech ![]() | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 11:59 |
quote:Jammer. Want voor dat geld kocht ik hem (mits in fatsoenlijke staat) vandaag nog. quote:Het gaat niet om het feit dat het een Porsche is. Het gaat om het feit dat de Porsche meer tractie heeft dan de BMW (of je moet slicks op de BMW hebben liggen en Energybanden op de Porsche, maar dan is het geen vergelijk) EN meer vermogen EN dat op om en nabij hetzelfde gewicht. Daarmee is het dus onmogelijk dat jouw auto sneller is dan de 993 C4. Dat jij in jouw auto sneller weg bent dan een koekebakker in een 993 C4 zal best wel kunnen kloppen. Maar dat is dan wel een ander verhaal. | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 12:03 |
quote:Ik lees hierboven over de 328i coupe: Test in sport auto 04/1996 Gewicht 1391 kg 0 - 80 km/h 5,3 s 0 - 100 km/h 7,3 s Hoezo onzin? En Sport Auto werkt met (ex-) coureurs, dus die halen er wel uit wat erin zit... Met die 10-15% extra vermogen die jij (kennelijk) hebt zul je heel misschien tot net onder de 7 sec. komen. 1,5 sec. verschil met de 993 C4. Je hebt claims en je hebt feiten. Ik hou me graag bij de feiten. | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 12:05 |
Ik weet alleen dat die kerel Chris heet, en dat het een rode is. En over die tijden. Als iemand na wat uitdagen zich laat uitlokken om zijn auto tot 200+ door te trekken, in NL, dat 2x, en dan zijn duimpje opsteekt, dan gaat zo iemand er ook voor. Dat die kerel dan ergens een "fout" maakt, boeit niet. Je gaat er voor en je komt als winnaar uit de bus. Daarom sprint je. Zo ook met de SL350. Tuurlijk, op papier heb ik alles tegen. Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest.. Edit: Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek ![]() Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW. Maar dat zei ik al, het zij in een andere context. Edit 2: En ja ik snap je en nee ik geef je geen ongelijk. Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet. Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig. Ik sta op een fatsoenlijke weg ook van 120-0 stil in nét 4 seconden. Ik heb alleen geen zin om daar een filmpje voor te moeten posten ![]() Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn. [ Bericht 18% gewijzigd door vwk op 04-07-2006 12:11:43 ] | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 12:16 |
quote:Ik heb dat gelezen. Jij zegt dat een 328i normaal 200 pk heeft en die van jou 225 pk. Ik zie tevens dat het een (ex-) coureur in Sport Auto niet lukt om de 328i sneller naar de 100 te knallen dan in 7,3 sec. Gelet op e.e.a. denk ik dat jij blij moet zijn als je met de aanpassingen die jij aan jouw auto hebt gedaan die 0-100 tijd tot onder de 7 sec. hebt weten te krijgen. Dat zou nl. al een hele verbetering zijn. Nu de 993 C4. Ik weet via Rennlist dat het vrij beperkte jongens lukt om die auto in minder dan 5,5 sec. naar de 100 te knallen (let wel: niet met stopwatch, maar met deugdelijke meetapparatuur). Ook de diverse testen in autobladen bevestigen die tijd. Waarom jouw auto toch sneller is? Ofwel de ander is echt heel beperkt in zijn kunnen, ofwel die 993 heeft gewoon een technisch probleem. Ik weet dat niet, maar wat ik wel weet is dat je met die 25 pk extra niet bijna 2 sec. sneller van 0-100 gaat zijn. Dat blijkt ook: De M3 heeft daar immers ruim 100 pk meer voor nodig... Of je moet veronderstellen dat de M-sportafdeling van BMW niet weet wat ze doen... Voor de duidelijkheid: ik wil iedere claim geloven. Maar iets wat niet kan, dat kan gewoon niet. Als jij met zulke beperkte middelen een auto zoveel sneller kan maken zou ik zeggen: bewijs het mij. Dan zorg ik dat jij miljonair wordt bij het F1 team naar jouw keuze. Want dan ben je nl. een artiest. | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 12:34 |
quote:Nou, ik ben bang dat als iemand een beetje kan sturen hij na een aantal pogingen wel binnen een tiende van een seconde van de snelst mogelijke tijd af kan zitten. Misschien niet keer op keer, maar wel een keer... quote:Ook bij Autoweek zie ik 7,3 s. staan (BMW is dus goudeerlijk...). Maar misschien kijk ik wel verkeerd. quote:Nee, maar wat dat wel doet is het feit dat jouw auto vanuit de fabriek niet sneller is dan 7,3 op de 0-100. Nou wil ik best meegaan dat de ene auto wat sneller is dan de ander, ook al is deze op papier 100% hetzelfde. Maar dan kom je op een range van 7,2 - 7,4. En helemaal in jouw voordeel gerekend: 7,1 - 7,3. Nou nog de vermogenswinst omzetten in daden. Laten we zeggen dat die 7,1 lukt met 193 pk (zelf claim jij dat het minimaal 200 is, maar dat laat ik buiten beschouwing) en dat jij er echt 225 hebt. 32 pk winst dus. Wat zou dat kunnen betekenen? Ik denk 2-3 tienden van een seconde. Maar laat het een 6 tienden zijn (en dat is VEEL en ik acht het al onhaalbaar). Dan kom je op een 6,5 seconde. En dan ben ik nu echt werkelijk alles in het voordeel aan het uitleggen, alles positief benaderen, alles aan het oprekken... en nog zit ik een seconde af van de 0-100 tijd van de 993 C4, die in de praktijk echt wordt gehaald. Genoeg bewijzen daarvan. En nu een andere benadering: jouw auto heeft 5,9 kg/pk te verslepen. De 993 C4 5,1 kg/pk. Daarnaast heeft de 993 C4 sowieso meer tractie (want 4wd en op droog asfalt krijg je daarmee geen wielspin). Ook met benadering 2 kom ik tot de conclusie dat jouw auto niet sneller zal zijn dan de 993 C4. Op grond hiervan zeg ik: jouw auto is niet even snel als een 993 C4. Daarvoor hoef ik jou niet te kennen en ook jouw auto niet. Laat staan jouw monteur. Misschien dat jij het werkelijk geloofde (sorry dat ik je heb doen ontwaken...), maar dat is een ander verhaal. Ik noem je dus geen leugenaar: ik zeg gewoon dat op basis van de feiten jouw auto niet zo snel kan zijn als een 993 C4. Wat wel kan is dat jij sneller weg was bij het stoplicht. Maar dat is een wezenlijk andere zaak. | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 13:07 |
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen waarin ik samengevat zeg dat mijn auto niet per se sneller is dan een 993 C4. Alleen in de voorbeelden die ik aandroeg. En ja ik geloof het werkelijk, ik heb het nml. zelf gezien ![]() Maar zoals ik al zei: quote:Ik ga er dus niet op door. Jij hebt jou visie, ik de mijne. Ik weet wat er gebeurt is en hoef hier echt niet mijn gram te halen. Ik voel me daar niet beter, slimmer, knapper of wat dan ook door. M'n piemel groeit of krimpt er geen mm van. Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden. Kan je hier mooi pics posten ![]() | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 13:25 |
quote:Voor dat geld helaas niet. Een goede SportEvo brengt al snel 30K of meer op. Vandaar dat ik ook meteen zou happen. Als ik de week erop spijt heb, dan verkoop ik hem zo weer met winst. Maar ik zit wel te denken over een auto die ik alleen maar voor het circuit ga gebruiken. Ws. wordt dat een 968. | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 13:29 |
quote:Dat zou kunnen. Ik reageerde op jouw opmerking die ik heb ge-quote. En daar las ik dat jij stelde dat jouw auto sneller is dan een standaard 993 C4. Als jij hebt bedoeld te zeggen dat jij er iemand met een 993 C4 hebt uitgetrokken dan geloof ik je onmiddellijk. Dat kan natuurlijk wel. Maar dan gewoon omdat jij een betere prestatie leverde als de bestuurder van de Porsche. En nou geef ik nog een complimentje ook... ![]() | |
vwk | dinsdag 4 juli 2006 @ 13:35 |
Goh, had ik mezelf toch 26 posts kunnen besparen ![]() Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was ![]() | |
DS4 | dinsdag 4 juli 2006 @ 13:48 |
quote:Nee, niet echt... | |
Youp | dinsdag 4 juli 2006 @ 14:52 |
wat een discussies hier ![]() koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen ![]() | |
Geqxon | dinsdag 4 juli 2006 @ 14:54 |
quote:En koop een hometrainer voor je benen. | |
Inorbit | woensdag 5 juli 2006 @ 09:25 |
quote:Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt ![]() | |
Pharell | woensdag 5 juli 2006 @ 10:28 |
quote:hehe en je ene koplamp is van t type 1 en die andere type 2 ![]() | |
Inorbit | woensdag 5 juli 2006 @ 12:14 |
nee, de ene is bosch en de andere hela | |
Youp | woensdag 5 juli 2006 @ 12:17 |
quote:hela curry the best ![]() hella ![]() | |
Inorbit | woensdag 5 juli 2006 @ 12:18 |
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica ![]() | |
Youp | woensdag 5 juli 2006 @ 12:23 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 5 juli 2006 @ 12:26 |
quote:bosch ![]() ![]() | |
vwk | woensdag 5 juli 2006 @ 13:59 |
Wat is er mis met Bosch ![]() Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden. Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe... | |
Youp | woensdag 5 juli 2006 @ 14:13 |
quote:het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 5 juli 2006 @ 14:13 |
quote:bougi's van de dealer zijn gewoon NGK's waar dan ook nog mooi BMW op staat ![]() | |
Inorbit | woensdag 5 juli 2006 @ 16:48 |
quote:ow kut mijn ABS is van bosch. niet dat ik problemen heb gehad met bosch tot nu toe. ik vind mijn bosch koplampen trouwens mooier als de hella's | |
Hyperdude | vrijdag 7 juli 2006 @ 07:37 |
Wie kent Sabine nog? Filmpie (164 MB, 11 minuten) van de M5 Ring-Taxi. (komt bij mij met 250kB/sec binnen ![]() Let op de Alfa 75 na 7.45 minuten ![]() http://www.megaupload.com/?d=3D6FOR3V [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 07-07-2006 07:43:47 ] | |
peacetaker | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:10 |
![]() Alpina BMW (weet iemand type/specs?) ![]() | |
Youp | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:18 |
quote:hoe werkt dat downloaden? ![]() | |
Inorbit | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:22 |
quote:Gewoon een 325, ziet er alleen wel netjes uit volgens de RDW dan | |
peacetaker | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:24 |
quote:2e fotootje, deze van de grill linken ging net niet helemaal goed ![]() ![]() | |
Inorbit | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:26 |
quote:je meot ergens bovening zo'n 3 letterige code in vullen en op dowload knopje er naast klikken. ik moest ook even zoeken, maar hij gaat als een tierelier 700 kb/sec | |
Inorbit | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:27 |
Gewoon een 325, ziet er alleen wel netjes uit volgens de RDW dan en volgens mij ook, geen Alpina voorbumper en geen Alpina achterspoiler. Zo is het origineel: ![]() | |
peacetaker | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:30 |
quote:ik heb nog wel een foto van de achterkant...maar express nog niet gepost omdat ik die ook niet zo boeiend vondt ![]() interieur was ook compleet in Alpina stijl, heb daar alleen geen foto van kunnen nemen door zonreflectie in de ramen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:47 |
quote:Je moet ff goed kijken/zoeken tussen de reclame door eerst moet je die 3 letters in het vakje rechtsboven invullen. dan ff wachte... dan dat reclammebannerding wat er overheen komt wegklikken dan op "klik hier om te downloaden" klikken. En dan komt er zo'n standaard Windows DL venstertje. Werkt verder prima, maar ff goed kijken dus ![]() | |
Geqxon | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:58 |
quote:Ik denk dat het een Alpina geregistreerd als 325 is, om zo de wegenbelasting e.d. in Duitsland goedkoper te maken ![]() | |
Inorbit | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:12 |
quote:ik denk het niet, hij heeft geen Alpina spoiler en voorbumper, misschien heeftie een ander Alpina geript (5serie oid) en de boel in een E30 geplant | |
Hyperdude | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:14 |
quote:Lijkt mij ook de oplossing van dit raadsel. Er zijn meer gave Alpina stoelen dan Alpina Chassis nrs. te vinden. Het maakt verder ook niet uit als er maar een Alipna blok in ligt ![]() | |
peacetaker | vrijdag 7 juli 2006 @ 15:25 |
quote:helaas kan ik daar geen uitsluitsel over geven het is en blijft een spot in het wild ![]() | |
metallicattim | zaterdag 8 juli 2006 @ 10:01 |
quote:En de Alpina velgen eronder zitten! Kheb ook op zoek naar mooie Alpina's, maar die krengen zijn duur en vind je niet zoveel voor de E30. | |
Hyperdude | zaterdag 8 juli 2006 @ 10:40 |
Hier heb je een setje ![]() Eens kijken waar de prijs op uitkomt. ![]() | |
Bombardier | zaterdag 8 juli 2006 @ 10:42 |
Ik stond gisteren even bij een BMW-knutselaar, die de oude rode e30 M3 cabrio van Patrick Kluivert in onderhoud heeft. Dubieuze bak natuurlijk. Nieuw frame-nummer erin enz. Werd een beetje kriegel van dat ding. Hij heeft er immers iemand mee te pletter gereden ooit. | |
Youp | zaterdag 8 juli 2006 @ 11:53 |
quote:zit een fikse deuk in 1 van de velgen ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 8 juli 2006 @ 11:56 |
quote:Maar dat zet de verkoper er ook netjes bij. Zelf overspuiten moet je die (oude) dingen toch bijna altijd. Maar idd. die grotere deuk blijft en vraagteken. If the price is right! (en anders maar niet.) | |
Youp | zaterdag 8 juli 2006 @ 12:05 |
quote:tsjah naar de velgendokter brengen en laten opknappen voor wat zal het zijn... 250 euro? dan is het nog te doen ![]() | |
Hyperdude | zondag 9 juli 2006 @ 13:17 |
Hier nog een stel Alpina's voor een E30 http://cgi.ebay.de/BMW-Al(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/Alpina(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem Die zien er beter uit. | |
Catch22- | maandag 10 juli 2006 @ 02:28 |
ik heb een tikkende klepstoter (e30 316i, 1991, nog net de nieuwe motor dus) 1. Het is niet echt erg toch? 2. Is het moeilijk te vervangen? groetjes -xxx- ![]() ik merk er weinig van, geen vermogensverlies, geen raar hoog verbruik | |
metallicattim | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:18 |
Hier eff wat fots van ik hoop ALLE E30's op de BMW eXperience Meeting in Nieuwegein georganiseerd door BMWKONING van BMWTunerz.nl. http://www.destroyerofsenses.com/bmw/Nieuwgein09-07-06/ Was echt een super geslaagde dag! Locatie was echt perfect! Ze komen binnenkort ook op mn site te staan. ![]() | |
Jimmie | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:24 |
quote:http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1879645 voor de luie kijker al zn foto's onder elkaar ![]() | |
Geqxon | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:28 |
Die E30 met vierkante koplampen dan ![]() Wat een hoop pimpmobielen joh ![]() | |
Pharell | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:44 |
mijn god wat een zooi verkrachte bmw's zeg ![]() | |
Geqxon | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:46 |
http://www.destroyerofsen(...)06/Nieuwegein-72.jpg http://www.destroyerofsen(...)06/Nieuwegein-19.jpg http://www.destroyerofsen(...)06/Nieuwegein-70.jpg ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:51 |
Staan ook wel een paar toffe tussen! Maar ook wel een stel gare hokken ![]() | |
Inorbit | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:33 |
Ja, inderdaad, er zit een stel flink verneukte tussen, mystic blue oid? :S die zwarte M3 van RStuning is wel geslaagd, maar waarom hebben ze van die gare maguyars (hoe je het ook schrijven mag) stickers | |
HansU | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:40 |
http://www.destroyerofsen(...)06/Nieuwegein-71.JPG Jugg ![]() | |
Geqxon | dinsdag 11 juli 2006 @ 23:22 |
Ja maar de velgen krijgen anders wel mooie koeling hoor ![]() | |
Youp | dinsdag 11 juli 2006 @ 23:32 |
wat een boel kotsbakken ![]() staan natuurlijk ook wat nette exemplaren tussen ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 12 juli 2006 @ 15:36 |
xpost met GoT en AF Mijn e30 dus.. Net door de wasstraat bij Bas Autowas gehaald. Die gasten hebben een goede wasstraat, poi.. kost je wel 13,50 maar dan is je auto ook heel schoon | |
metallicattim | woensdag 12 juli 2006 @ 18:05 |
quote:Die had ik al vaker gezien, en kheb maar enkele andere BMW gefotografeerd, o.a. de E39 met de LS9 velgen! Die was echt vet! | |
Geqxon | woensdag 12 juli 2006 @ 19:19 |
Zojuist nog even stikstof in de Z3 laten pompen. De monteurs waren zeker een half uur bezig voor dat het reserve wiel er eindelijk onderuit lag. Waar overigens minstens 2 kilo grind, steen en gruis in lag ![]() | |
Inorbit | donderdag 13 juli 2006 @ 08:44 |
quote:hij ziet er netjes uit, alleen lijkt de lak op de motorkap wat dof. maar je hebt niet zo veel steenslag als ik. alleen je spiegelkappen zijn verkleurd ![]() | |
Inorbit | donderdag 13 juli 2006 @ 16:36 |
![]() Een Z2 volgens Autobild. ziet er leuk uit. maar het waarheidsgehalte zal wel onder de 5% liggen aangezien het van autobild komt. | |
Geqxon | donderdag 13 juli 2006 @ 17:04 |
Autobild ![]() Die gebruiken volgens mij Adobe Bildshop ![]() | |
Catch22- | donderdag 13 juli 2006 @ 19:18 |
quote:Idd, doffe plek op de motorkap en de zijschermen zijn overgespoten en niet zo heel mooi. Ben ook op zoek naar een BMW Schwarz motorkap + zijschermen.. Schadebak? Wellicht, maar hij trekt niet raar ofzo, spoort bij 180 prima en trilt niet in het stuur | |
eer-ik | donderdag 13 juli 2006 @ 19:53 |
is dit serieus?![]() ![]() quote: | |
metallicattim | donderdag 13 juli 2006 @ 20:48 |
Nee lijkt me niet, is gewoon een fotoshop als je het mij vraagt waar ik grotendeels een ferrari inzie... kan me natuurlijk flink vergissen. Middenmotor lijtk me niet zon strak plan, kijk maar naar de M1... Alhoewel ze nu wel wat verder zijn met de techniek dan toen, dus wie weet he! | |
metallicattim | donderdag 13 juli 2006 @ 20:49 |
Volgens mij heeftie M6 slofjes eronder zitten ![]() | |
Jimmie | donderdag 13 juli 2006 @ 21:05 |
Een Z10 staat in de planning, al weet je maar nooit natuurlijk. En dit zijn gewoon impressies door wat getalenteerde fotosoepers ![]() | |
eer-ik | donderdag 13 juli 2006 @ 21:06 |
het ziet er iig vrij realistisch uit, en ik vind het best een mooie bak ![]() Stond ook plaatje op die site van M5 touring, die kwam wel echt geloof ik he... En M3 touring, stond er ook op ![]() | |
OnlineGokker | donderdag 13 juli 2006 @ 21:08 |
In 2009 schijnt inderdaad een nieuwe supercar te komen. 507pk vind ik dan magertjes en moet van mij toch minimaal 600pk hebben om te kunnen concureren met de SLR ![]() | |
eer-ik | donderdag 13 juli 2006 @ 21:09 |
wat Z10 betreft, ziet dit er weer heel anders uit...![]() ![]() | |
MrSASO | donderdag 13 juli 2006 @ 23:59 |
quote:Lijkt wel een SLR, maar moet deze dan die Z8 vervangen?? | |
eer-ik | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:01 |
naja, het is een plaatje van autobild, en ik hoor vaak mensen zeggen dat die niet echt betrouwbaar zijn. Dat ze vaak zelf shit maken enzo. Verder vind ik het wel een nette bak ![]() | |
MrSASO | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:03 |
quote:Het is zeker een mooie wagen, ik hoop wel dat het echt is. | |
Geqxon | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:03 |
Een supercar van BMW zou wel erg tof zijn ![]() | |
eer-ik | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:04 |
quote:Lijkt alleen in de verste verte niet op de Z10 die ik iets daarboven gepost heb. | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Geqxon | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:07 |
Maar de F1 kwam dan ook uit de tijd dat er nog geen limieten waren en alles om zo veel mogelijk PK's ging. | |
MrSASO | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:14 |
quote:Volgens mij is er nu toch ook geen limiet. | |
eer-ik | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:16 |
uitstoot, blablabla nee, ik kon zo gauw niet meer voorbeelden bedenken ![]() Dat soort zaken dient nu wel rekening mee gehouden te worden. | |
MrSASO | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:17 |
quote:Daar kunnen ze toch wel iets op vinden, die Veyron die trekt duizend PK. | |
eer-ik | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:19 |
quote:True, true.... En toch heeft ie een top die nét iets hoger ligt dan de F1 ![]() | |
Geqxon | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:26 |
BMW heeft de technologie een 1001pk BMW M6 uit te brengen. Maar ze hebben meer dan genoeg reden dat niet te doen. | |
eer-ik | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:27 |
quote:Leg eens uit? Ik kan het even niet volgen... | |
Five_Aces | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:40 |
BMW houd vast aan het RWD aandrijfprincipe. Bij een M6 zou dat haast geen doen zijn om dat op de weg te krijgen, dus is het niet echt nuttig om er 1000 PK in te gooien. Freude am fahren komt niet alleen uit veel PK's ![]() | |
Geqxon | vrijdag 14 juli 2006 @ 00:43 |
quote:Jij snapt hem. | |
Inorbit | vrijdag 14 juli 2006 @ 08:28 |
quote:misschien kunnen ze dan een veyron killer onder mini uitbrengen ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 15:43 |
quote:en zo'n blok moet ook zonder nukken minstens 250.000km draaien ![]() | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 15:45 |
godver.... we hebben een uitnodiging gehad van BMW nederland om op 20 augustus naar circuit Zolder te komen om daar naar de 130i cup te gaan kijken en nog wat andere spectaculaire dingen bij te wonen... je kan daar ook een BMW drivers training gaan doen en zowel mn stiefpa als mn moeder doen dat waarschijnlijk... natuurlijk wil ik dat ook wel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
OnlineGokker | vrijdag 14 juli 2006 @ 16:23 |
quote:Dan praat je over 15 jaar verschil. Motorisch geweldig, maar op andere vlakken weer achterhaald. Mercedes heeft nu de SLR als paradepaardje, dus moet BMW ook maar met een krachtpatser aankomen ![]() | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 16:47 |
quote:ik wacht op de M6 CSL ![]() | |
Jimmie | vrijdag 14 juli 2006 @ 16:51 |
Dat ding heeft toch al allemaal gewichtbesparing | |
M5 | vrijdag 14 juli 2006 @ 16:52 |
quote:de Z10 ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 14 juli 2006 @ 17:12 |
quote:Prioriteiten stellen ![]() | |
DS4 | vrijdag 14 juli 2006 @ 18:04 |
quote:Mijn vriendin heeft er ook een gekregen. Ze gaat waarschijnlijk ook, want ze is door mij zo langzamerhand wel aangestoken met het virus welke rode bloedcellen omzet in pure benzine. | |
AcidTrance | vrijdag 14 juli 2006 @ 18:34 |
quote:Hoopt op een comeback van de 8 serie ![]() | |
M5 | vrijdag 14 juli 2006 @ 18:42 |
quote:eerder een opvolger van de Z8, maar dan denk ik meer een concurent voor de Audi R8. Ik hoop een middenmotor a la BMW M1 ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 14 juli 2006 @ 19:32 |
Ik hoop op een BMW die net zo hard gaat als die ik nu heb. En maar de helft verbruikt. ![]() En zoiets goeds/puurs als de BMW-McLaren F1 maken ze toch nooit meer ![]() | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 20:03 |
quote:ja ik denk dat ik er een dagje voor terug kom... zit toch maar in zeeland in een vakantiehuisje ![]() quote: ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 20:04 |
quote:dat is de 6serie dus geworden ![]() | |
OnlineGokker | vrijdag 14 juli 2006 @ 20:14 |
quote:Toch gewoon van de oude 6 serie ![]() | |
Youp | vrijdag 14 juli 2006 @ 20:18 |
quote:ja maar de 8serie was de opvolger van de 6 serie als bmw's "grote sportcoupe" en die is nu weer vervangen door de 6 serie ![]() | |
vwk | maandag 17 juli 2006 @ 09:09 |
Zat gisteren achter een 850i. Toch lekker zo'n ding, en iedereen kijkt. Jammer dat het alleen van dat oude-lullen bordeauxrood was wat je ook op redelijk wat E36's ziet ![]() | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:04 |
Beste motor ter wereld![]() | |
OnlineGokker | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:06 |
Na 6 jaar is nog steeds de M3 de beste. Beloofd wat voor de nieuwe M3 motor ![]() | |
Inorbit | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:12 |
zet je toch aan het denken waarom ze er van af stappen. ik denk dat als ze er een 4 liter 6 in lijn van maken dat ze er ook zo dik 400 pk uit persen, vast wel meer | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:55 |
quote:in de M3 GTR ligt ook een V8 he... en een 4 liter 6 in lijn heeft nogal lompe internals plus het is echt een enorme motor... een V8 is veel compacter ![]() | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:55 |
quote:ik hoop dat dat ook zo afloopt ![]() | |
Five_Aces | woensdag 19 juli 2006 @ 09:00 |
quote:Bij een helehoop GTR's ligt die GTR motor er anders niet in, maar of een 6 cilinder of de V8 van de E39 M5. | |
vwk | woensdag 19 juli 2006 @ 10:19 |
De échte GTR's (dus geen bodykit, maar nr. 42 & 43 van BMW) hebben 5L V8 500PK | |
Inorbit | woensdag 19 juli 2006 @ 14:34 |
de grote maakt niet uit, ze maken hem toch wel passend. het is interessant als de V8 lichter is als een 6 in lijn, en zullen ze anders niet een 8 in lijn maken? ik hoop wel dat het een hoogtoerige 8 cilinder word. dat geluid van jankende bmw's, daar kan je me op elk moment van de dag mee verblijden. en hoe hoger hoe beter | |
vwk | woensdag 19 juli 2006 @ 14:37 |
Een 8-in-lijn? ![]() Bij een touring achterin ja ![]() Wordt wel een beetje groot. Het past wel, ook in E36... kijk maar naar de Alpina B8. Maar een 8-cilinder heb je ook wel in diverse smaken... | |
Inorbit | woensdag 19 juli 2006 @ 14:43 |
dat past heus wel hoor 8 in lijn. flink naar achter schuiven. het is maar 2 cilinders langer als een 6 in lijn. daarnaast is het ook een stuk origineler als een V8 ![]() | |
vwk | woensdag 19 juli 2006 @ 15:19 |
Ooit eens in een E36 gekeken? Dan moet je je tunnel uitslaan.. E46 zelfde verhaal. En een veelvermogende V8/R8 en compact gaat denk ik moeilijk samen ![]() | |
Devilnl | woensdag 19 juli 2006 @ 21:51 |
zaterdag ochtend proppen Alexxxx ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 19 juli 2006 @ 21:56 |
quote:5 man in een BMW Almera Tino ![]() edit: [PTA SC] Porsche 917/30 Can Am @ 1098 nm is trouwens een beter platform ![]() | |
Devilnl | woensdag 19 juli 2006 @ 21:57 |
quote:pssst.. nissan ![]() Hoe ga jij er btw heen? fiets??? wil je anders ook wel ophalen.. rij ik gewoon ff de andere kant om ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 19 juli 2006 @ 21:59 |
quote:het is een BMW topic, en ik heb een voorbeeldfunctie, grapjas ![]() zou mooi zijn als je even bij ons langsrijdt, ik woon naast mn buurman. Scheelt me weer een plek voor de fiets zoeken daar ![]() | |
Devilnl | woensdag 19 juli 2006 @ 22:01 |
ja.. bij het eurohotel is meestal niet echt een "veilige" plek om je fiets te parkeren ![]() Straat naam? dan zoek ik het ffies op in me route planner (niet dat Cornjum zo groot is haha ![]() | |
Catch22- | woensdag 19 juli 2006 @ 22:06 |
iemand hier enig idee hoe die verbuiksmeter werkt (in een e30 in dit geval)? Is het het echte verbruik of gewoon een simpele berekening van het toerentel + snelheid ofzo | |
metallicattim | woensdag 19 juli 2006 @ 22:36 |
het is iig niet 100% accuraat. Wat ik ook raar vind is als je af en toe bepaalde snelheid rijdt op de snelweg ofzo, dan geeft ie bv 10l/100km aan, maar als je dan het gaspedaal IETS loslaat dan zakt ie naar 8 a 9l/100km, maar het toerental en snelheid blijven hetzelfde. Iemand meer info hierover? | |
Hyperdude | woensdag 19 juli 2006 @ 22:57 |
quote:Is een vacuüm meter. Meet de onderdruk in je spruitstuk. Zelfde onderdruk gebruikt de rembekrachtiger ook. Meer een indicatie dan een exact instrument. Ik kijk zelf alleen maar of ik boven of onder de 10 liter/100 KM zit ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 19-07-2006 23:02:53 ] | |
Inorbit | woensdag 19 juli 2006 @ 23:04 |
ik denk datie puur bijhoud hoeveel benzine die af moet voeren en dat deeld door de snelheid of iets dergelijks. want hij reageert inderdaad op het gaspedaal. | |
Catch22- | woensdag 19 juli 2006 @ 23:07 |
quote:zit ik tot de 100 wel onder, daarna gaat hij tussen de 10 en 12l/100km staan | |
Inorbit | woensdag 19 juli 2006 @ 23:18 |
quote:echt? de mijne is het zuinigst op 110 120 km/u | |
Catch22- | woensdag 19 juli 2006 @ 23:29 |
ja, maar ik heb maar een 1600 he | |
Inorbit | woensdag 19 juli 2006 @ 23:41 |
quote:maar dan moet je ook andere vertanding hebben | |
Inorbit | donderdag 27 juli 2006 @ 12:28 |
Hulme BMW Power. zo'n geil ding dit! 1 179.34016 kilograms en 550 pk uit de 5 liter M5 V8 ![]() | |
metallicattim | donderdag 27 juli 2006 @ 17:59 |
Komt er nog iemand van jullie naar de BMW Meeting in Eindhoven? Naar de Beemderday? http://members.home.nl/p.reef/ | |
Sterke_Yerke | vrijdag 28 juli 2006 @ 01:44 |
Goede TT! Die BMW's van tegenwoordig ![]() ![]() ![]() | |
Der_Michael | maandag 31 juli 2006 @ 19:48 |
Nieuwe coupe is trouwens toppie ![]() ![]() | |
Inorbit | donderdag 3 augustus 2006 @ 10:19 |
quote:wow dude, post foto's! De nieuwe Z8 volgens Cars magazine ![]() ![]() hij ziet er wel gruwelijk gemeen uit als die komt word dit de audi R8 vermorzelaar zo te zien [ Bericht 6% gewijzigd door Inorbit op 03-08-2006 11:43:15 ] | |
knep | donderdag 3 augustus 2006 @ 11:16 |
![]() | |
eer-ik | donderdag 3 augustus 2006 @ 11:40 |
kan niet echt zeggen dat ik een duidelijk beeld krijg van hoe ie er nou uit moet komen te zien. | |
metallicattim | donderdag 3 augustus 2006 @ 11:52 |
Het is idd nog niet duidelijk te zien, maar DAMN wat ziet ie er goed uit!! Hoop dat dir officieel is/word. | |
OnlineGokker | donderdag 3 augustus 2006 @ 13:22 |
Alleen de nieren vind ik minder, maar verder ziet deze fanart/prototype/render er strak uit ![]() quote:Het motorprogramma ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door OnlineGokker op 03-08-2006 13:40:04 ] | |
OnlineGokker | donderdag 3 augustus 2006 @ 13:41 |
Op die zelfde site staat ook de X6![]() ![]() Ik vind 'm helemaal niks ![]() | |
Catch22- | donderdag 3 augustus 2006 @ 14:28 |
ik ook niet, maar ik snap het nut van die impressions niet want diezijn nergens op gebasseerd | |
Geqxon | donderdag 3 augustus 2006 @ 14:30 |
Wat een AM DB9 achterlichten ![]() | |
metallicattim | donderdag 3 augustus 2006 @ 15:06 |
Die X6 ziet uit alsof ie werkelijk een beroerde wegligging heeft... Vind het ook niet zo super, vind die Z8 veel beter! | |
Hyperdude | donderdag 3 augustus 2006 @ 21:08 |
Wat een lelijke bakken weer ![]() Gelukkig zijn het alleen nog maar tijdschriftplaatjes. Deze al gezien? Filmpie met 335I Coupé. Van DSF. http://www.youtube.com/watch?v=bMOfa27nQHc | |
Youp | donderdag 3 augustus 2006 @ 23:02 |
quote:dat is een platgedrukte en naar achteren getrokken 1serie ![]() stomme fotoshop... die impressie van de Z8 (gaat waarschijnlijk Z10 heten) klopt volgensmij ook van geen kanten... | |
Geqxon | donderdag 3 augustus 2006 @ 23:09 |
Youp, ik vind je nieuwe user-icon eng. Doet me gelijk aan Wagon R+'s denken ![]() | |
eer-ik | vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:32 |
Wat een afzichtelijk ding zeg, die X6. Ik hoop dat nooit in productie gebracht gaat worden. ![]() | |
Geqxon | vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:26 |
http://www.marktplaats.nl(...)_s/bmw/38587042.html Ik vertrouw de verkoper niet. Rara, hoe komt dat? | |
OnlineGokker | vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:32 |
quote: ![]() | |
Youp | vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:29 |
quote:mooi ![]() | |
Geqxon | dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:01 |
X5 facelift is bah. | |
OnlineGokker | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:50 |
![]() ![]() Als het om de neus gaat vind ik alle X5's niet mooi. Zo'n lomp ding blijf ik toch vergelijken met gewone BMW's. Ik ga dan liever voor een Range Rover die top is in tereinwagens ![]() | |
Pharell | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:29 |
als ik em zo vergelijk vind ik t (na een tijdje wennen) toch wel geil eigenlijk ![]() | |
Bombardier | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:42 |
Pa heeft een 335cd gekocht. Foto's volgen. ![]() | |
Bigs | donderdag 10 augustus 2006 @ 14:23 |
De automaathendel van de nieuwe X5 is wel stijlvol ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 10 augustus 2006 @ 15:53 |
Is die soms om anaal in te brengen? Lijkt me niet prettig vasthouden ![]() | |
Bigs | donderdag 10 augustus 2006 @ 16:14 |
Beter dan dat stompje van de SMG uit de M5 en M6 (alhoewel die wel makkelijker in te brengen is ![]() | |
Geqxon | donderdag 10 augustus 2006 @ 16:23 |
![]() Dat is ook niet alles. ![]() Lekker amerikaans ![]() ![]() Blijft het fijnst ![]() | |
Razz_Gul | vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:19 |
ik overweeg sterk een 316 of 318i (coupe of sedan) als eerste auto (na een gedeelde opel corsa). budget is 5000 dus ik verwacht niet iets weinig bereden of origineels maar moet wel nog een behoorlijk aantal jaartjes mee. noobvraagje : wat is verschil tussen een 316 en 318i ? want op t oog zie ik er geen! Dus een aantal tips en richtlijnen zijn erg welkom ![]() z.a wat voor min. kilometrage is gewenst ? bouwjaar voorkeuren ? motor ? en wat maakt een bmw zuinig ![]() | |
Catch22- | vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:22 |
Je snapt 1 heel essentieel ding niet de laatste 2 getallen geven vaak de motor aan. bij de 316 is het een 1600 en bij de 318 een 1800. Hoeveel ga je rijden? Bouwjaar maakt niet zoveel uit. Motor moet je zelf kiezen, ik zou zelf een 318 nemen.. BMW is NIET zuinig | |
Geqxon | vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:28 |
Het enige wat een BMW zuinig maakt is sla-olie. | |
Hyperdude | vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:02 |
Ik vind een BMW juist wel zuinig. Vergeleken met even sterke motoren/ zware auto's is een BMW vaak de zuinigste. Ik neem aan dat je een E36 zoekt. Daar was het verschil tussen 316 en 318 met name de motor en het feit dat de 316 geen standaard ABS had. Qua vermogen maakt het niet zoveel uit. Je kan denk het best gaan voor een uitvoering vanaf model '96. Die zijn wat beter gemaakt en uitgerijpt. Pas op waar je koopt. Genoeg prutsers/oplichters die een stel oude BMW's te koop hebben staan. Post anders eens een paar links van auto's die jou wel aardig lijken. Hebben we een beetje meer een idee van wat je wilt. Weet je al wat je kwijt bent aan verzekering? Als je een beetje stevige no-claim korting hebt opgebouwd kan je ook gaan voor een wat oudere 325 voor weinig. Prima motor en verbruik van 1 op 10 is goed te doen zolang je niet teveel in de stad rondrijdt. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2006 17:13:50 ] | |
Razz_Gul | vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:16 |
quote:ah das meteen duidelijk. hoeveel cc is 325 dan,2500 ? hoeveel ik ga rijden, woon-werk niet meer dan 80km. de bedoeling is dat voor kleine ritjes zvm de fiets pak, dus relatief weinig om kosten de drukken. ok een 318 dus, is dat om t grotere vermogen ? ja dat had ik al door dat niet-zuinig zijn. maar liever dit dan tot de astra en golf-kudde behoren. Welk model heb je en wat voor een verbruik haal jij min.? andere posters zijn ook welkom te reageren ![]() ik zag net deze , nogal een uitzondering vanwege de lage km! wat is jullie oordeel ? | |
Hyperdude | vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:22 |
quote:Als je in de buurt woont zou je dat ding eens kunnen gaan bekijken. Lage KM stand, ook al is er een NAP, ALTIJD wantrouwen. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2006 17:48:08 ] | |
Transvaal | vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:30 |
quote:Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc. | |
Razz_Gul | vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:45 |
quote:domme vraag , wat is NAP ? ik las ergens van een truc hoe je van een bmv achter kunt komen of de km-stand is aangepast, weet iemand hoe die gaat ? zoieso zien een boel bmw occasions er verdacht uit, zijn de perfecte pimpbakken he dus wordt er veel mee gesleuteld. Ok dus vanaf '96 zoeken, zijn er aandachtspunten/kuren/typische mankementen waar ik op moet letten bij t bezichtigen ? | |
Hyperdude | vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:56 |
NAP is Nationale Auto Pas. Doe maar ff google. Mooi systeem, maar ook niet 100% waterdicht. bv. veel BMW's zijn import uit Duitsland, daar hebben ze geen NAP. Dus je kan in NL gewoon beginnen met NAP op 0 te zetten, terwijl er al 100K kms mee gereden . Oja, en iedereen weet hoe je met KM standen kan klooien, en die test die je noemt stelt ook niets voor. Dus of gewoon een auto beoordelen op zijn toestand, een goede auto met 150K op de teller is ook een goede auto, of volledig pak rekeningen, oude APK's ed. Een auto zonder oude rekeningen/geschiedenis/import met een lage KM stand wantrouwen. Zwakke punten: -Het zijn al oudere auto's: altijd letten op roest/schadevrij. achterste wielkuipranden. -trillen bij lichtjes remmen vanaf snelwegafrit bv. kromme schijven/voorwielophanging gaar, beide veel voorkomend -controleer alle knoppen en schakelaars, en de dingen die er door bediend worden. gedeeltelijke uitval van de cijfers en leeters van de "boordcomputer"is normaal Verder moet je erop letten dat een auto met airco ook een airco heeft die het doet. Voor een niet functionerende airco zou ik niets extra betalen. Kost snel ¤500 of meer om te fixen. Als het zo gemakkelijk/goedkoop te fixen is als verkopers vaak beweren, waarom hebben ze dat dan niet gedaan? ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2006 18:21:08 ] | |
Youp | vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:09 |
quote:een X5 is wel een stuk sneller en ligt stukken beter op de weg dan een range rover ![]() | |
Catch22- | zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:51 |
Ik heb een probleem met mijn bmw.. Symptomen 1. Moeilijk starten. De startmotor gaat vrij lang door voor hij start 2. Bij het accelereren onder de 3000rpm heb ik af en toe een 'tok' ofzo, heel even. Net als je hebt als je veel te laag in de toeren zit, maar dan niet constant maar 2-3x (als ik bijv. van 2500 naar 3000+ toeren ga Ik denk zelf dat het de bougies zijn ofzo. Het rare is dat het probleem zich niet voordoet bij 3000+ rpm.. | |
Transvaal | zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:12 |
Catch, heb je m'n reactie gelezen? ![]() | |
Catch22- | zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:18 |
quote:Niet altijd | |
Transvaal | zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:09 |
quote:Bij z'n beoogde budget wel. Doe niet alsof je alleswetend bent, want dat ben je in dit geval duidelijk niet. ![]() | |
Catch22- | zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:14 |
E30 type 2 is iig een 1600 ik zeg niet dat ik alwetend ben. Maar het gaat meestal wel op, ongeveer | |
Geqxon | zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:35 |
quote:E46 316 = 1800cc ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:46 |
quote:Is het begonnen met die nattigheid, of had je er met die hitte ook al last van? | |
Catch22- | zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:07 |
met de hitte nog niet. Je hebt wel gelijk.. Waarschijnlijk vocht in de verdelerkap ofzo, denk je niet? | |
Hyperdude | zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:15 |
Ik had met de E30 325 begin vorig jaar jaar nogal problemen met starten en lopen bij regen. Plotseling inhouden ed. Vorige eigenaar/garage had al nwe bougies en bougiekabels geprobeerd, liep ie iets betrouwbaarder. Bij de eerste plensbui die ik op me dak kreeg weer enorm inhouden/bokken/stoten. Ook slecht stationair lopen. Beschermkap verdeler ontbrak en verdelerkap matig, vervangen en sindsdien probleemloos. Denk idd aan lekstromen via verdelerkap ed. Mijn 325 is al 16 jaar oud dan wordt die zooi wat poreus/oud. Bij die van mij zag je bij stationair lopen in het donker gewoon de lekstromen lopen/vonken! Een E36 (325 tenminste) heeft natuurlijk geen verdeelkap meer, maar jij hebt het ook over een E30 neem ik aan!? | |
Catch22- | zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:17 |
e30 316 idd | |
Hyperdude | zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:38 |
quote:Ik breng 'm altijd naar de garage, die zoeken het wel uit. Maar als het er allemaal oud uitziet kan je je otoo wel eens op een nwe. rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies trakteren. En er hoort dus een 2-delige plastic beschermkap tegen spatwater, om de verdelerkap te zitten. rotor+ verdelerkap is iets van ¤90 origineel ![]() beschermkap kost iets van ¤5! ![]() | |
Catch22- | zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:46 |
kzal ff naar de brezan gaan binnenkort | |
Youp | zondag 13 augustus 2006 @ 00:07 |
quote:of 1900cc het komt er op neer dat het de prestaties van een 1600 levert ![]() 1800cc was in de E30 van '83 tot '88 ongeveer, de E30 van '88 tot '91 heeft 1600cc, de E36 heeft ook 1600cc en de E46 kreeg 1900cc en de E90 318i (316 is er niet meer) heeft een 2 liter motor evenals de 118i en de 116i heeft weer een 1600cc motor | |
nils7 | maandag 14 augustus 2006 @ 01:24 |
Goeien nacht BMW fahrers, Al een tijdje loop ik een beetje te neuzen om een BMW aan te gaan schaffen, wat ik ook ga doen begin 2007 (hoop ik). Het gaat uiteraard om een 2de hands BMW maar ik ben er niet achter welke, helaas moet het zo-ie-zo wel een dieseltje zijn ivm de vele km die ik maak. Mijn oog is gevallen op een 3.18d / 3.20d (bj tussen 2000 en 2003 zo een beetje), heb er helaas nog nooit in gereden en weet ook niet of er bepaalde punten zijn om op te letten. Ik vind het erg mooie auto's maar iedere 3 en 5 serie zakt op een gegeven in de prijsklasse van de lokale-volks-buurt-pauper (om in Fok! termen te praten ![]() Hiermee heb ik rekening gehouden en ik loop nu te dubben tussen een 3.xxd of een 1.18d. Helaas is deze laatste net 4 a 5 kilo euro boven me budget. Ik kan dat er nog wel bijsparen in principe, maar me vader vind hem niet mooi (de 1) en dwarsboomt me nu een beetje. Heb er afgelopen zaterdag bij de lokale BMW dealer (Renova) in gezeten en wat me opviel is dat de koppelings- en het rempedaal erg dicht bij elkaar zaten (me schoenen raakten elkaar gewoon). Helaas stond er geen 3.xx(uit de bj die ik bedoel) om daar eens in te zitten. Heb wel in een Z3 gezeten waarbij de pedalen wel juist zaten. Kortom ik heb met beide (nog) niet gereden, wat ik uiteraard wel van plan ben om te doen. Misschien dat jullie me enkele tips kunnen geven? | |
Geqxon | maandag 14 augustus 2006 @ 01:31 |
Dat is omdat de 1-serie een wijvenbak is ![]() | |
Hyperdude | maandag 14 augustus 2006 @ 18:53 |
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan? ![]() En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder ![]() Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt. | |
Catch22- | maandag 14 augustus 2006 @ 19:02 |
ik zou zelf wel liever een afgeladen 318d hebben dan een kale 320d, maar die keuze moet je zelf maken | |
Hyperdude | maandag 14 augustus 2006 @ 19:20 |
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden. | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 19:35 |
Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin. | |
Hyperdude | maandag 14 augustus 2006 @ 19:54 |
quote:Wablief!? "M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk! ![]() | |
Inorbit | maandag 14 augustus 2006 @ 20:21 |
quote: ![]() ![]() vette bak alexxxx | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 20:22 |
quote:[PICS] Bezoek Nürburgring Nordschleife 13-08-2006 | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 20:24 |
De DDR-BMW: de EMW ![]() | |
Hyperdude | maandag 14 augustus 2006 @ 20:44 |
Cool http://www.ame.eisenachonline.de/scripts/news/226/7962 ![]() | |
nils7 | maandag 14 augustus 2006 @ 22:20 |
quote:Ik wil zelf toch een eigen navi inbouwen (Pioneer Navi met BT carkit) dus inprincipe als het kan hoeft dat er niet in want dan betaal voor ik iets wat ik niet gebruik. Ik zal me ogen is goed de kost geven voor een 3. | |
Youp | maandag 14 augustus 2006 @ 22:37 |
quote:de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heur ![]() ![]() | |
nils7 | maandag 14 augustus 2006 @ 23:00 |
quote:Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig. De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3 | |
Youp | maandag 14 augustus 2006 @ 23:05 |
quote:Z3 (en E36 ) hebben de pedalen idd wat anders staan, maar allen nieuwe bmw's hebben ze het zelfde... ik heb zelf maat 43 in mn bergschoenen en 45 in mn sportschoenen maar mijn voeten raken elkaar toch nooit (rij dagelijks in een 1serie en heb zo ongeveer alle bmw's gereden die je je maar bedenken kan) misschien heb ik mn voet niet in het midden van de pedaal staan ofzo, geen idee... moet ik eens op letten ![]() | |
Hyperdude | maandag 14 augustus 2006 @ 23:06 |
quote:Ik heb er nog nooit wat van gemerkt bij E30,E36, E46, E39, E60 en E38. Heb wel eens bij een ouwe Alfa het koppelingspedaal iets naar buiten gebogen. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden. Er zijn genoeg kritiekpunten bij een BMW, maar ergonomie/zitpositie is iha. erg goed ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:37 |
vraagje aan de BMW fappers ![]() Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is. Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren. De 320 moet trouwens 450 euro kosten. | |
MrSASO | vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:38 |
quote:450 Euro is wel erg goedkoop. Kijk maar uit dat je geen wrak koopt. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:40 |
quote:wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project ![]() het gaat in het begin alleen om die APK ![]() | |
Catch22- | zaterdag 19 augustus 2006 @ 04:01 |
lijkt mij persoonlijk weinig geld. Maarja, rij een rondje. Klinkt de motor oke en is hij niet roestig dan is het wel in orde lijkt me nog even over mijn probleem.. : Bougies vervangen en het is weer goed | |
Inorbit | zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:01 |
quote:vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig. en er zitten bosche onderdelen op he ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:43 |
quote:BOSCH ![]() maar goed, er zijn dus geen echte slechte punten aan een E30. Auto stuur remt en trekt goed op overigens. Alleen hoor ik een klepstotter, maar dat heb ik in het verleden ook kunnen oplossen m.a.w. geen groot probleem. Het gaat echt om de APK op dit moment. | |
Inorbit | zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:38 |
nou ben ik geen echte 320 kenner. maar ik heb dat met dat getik van de motor wel meer gehoord bij een 320. en de distributieriem kan ook een duur grapje zijn. maar dit is een beetje uit de losse pols | |
Catch22- | zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:40 |
klepstoter tikt bij zo'n beetje alle e30's geloof ik. Zo ook bij de mijne Bij mij komen er 8 nieuwe klepstoters in. En dan vervang ik gelijk de dis.riem | |
Hyperdude | zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:41 |
Hey Toyota fapper ![]() Eat your heart out: http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm daar kom je ook via deze site, waar nog veel meer zooi en info staat: http://www.e30.de/ APK wat ik zo bedenk: -remmen -voorwielophanging -roest op structurele plaatsen -volgens mij hoeven je uitlaat gassen alleen te voldoen aan max. CO% | |
Catch22- | zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:47 |
Ik wil ook een inline6 ![]() maar ik rij vrij veel en dan is een 6 cilinder minder leuk ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:12 |
quote:Nooit iets van gemerkt ![]() Maar iig. mooi dat ie weer fatsoenlijk loopt na die nieuwe bougies. Nog wat bijzonders gezien aan die ouwe kaarsen, of waren ze gewoon op? | |
Hyperdude | zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:24 |
Filmpie met maffe Finnen, een E30, een V12 en een paar turbo's ![]() http://www.rmotorsport.com/saku/e30v12_rmotorsport.wmv Of is dat een hele ouwe?! ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 19-08-2006 18:31:30 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:56 |
quote:Toyota en Peugeot 404 fapper tegenwoordig ![]() E30 heeft geen APK meer nodig ![]() daarvoor hebben we nu een Ford Sierra 2.0 ![]() ![]() we hebben besloten om een goede E30 325 te zoeken voor wat meer euro's, dus iemand nog wat tips.. e.d. ? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:30 |
quote:Heel goed zoeken! ![]() | |
Catch22- | zondag 20 augustus 2006 @ 01:47 |
quote:plain old. 1 had aanslag, de rest was gewoon op. Ik denk zelf dat die met aanslag uit de cilinder komt met de tikkende klepstoter. Als het goed is vervang ik die met 2 weken | |
Hyperdude | zondag 20 augustus 2006 @ 10:00 |
Nog een filmpie Z4 M http://www.bmw.com/ch/de/(...)ighend/xml/popup.xml | |
Tommy_Kuklinski | zondag 20 augustus 2006 @ 10:31 |
quote:en een E36 zijn die beter te vinden? | |
Hyperdude | zondag 20 augustus 2006 @ 10:36 |
quote:Dat hangt er van af. De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg! ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 20 augustus 2006 @ 10:44 |
quote:Het is voor een ombouwproject. Ik heb persoonlijk liever een E36 even kijken wat een redelijke (hoeft niet in perfecte staat te zijn) kost. Wat weet je trouwens van een 328 (de motor) af? | |
Hyperdude | zondag 20 augustus 2006 @ 10:53 |
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok. De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK. 325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325. Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info! | |
Tommy_Kuklinski | zondag 20 augustus 2006 @ 10:59 |
quote:Ik zie inderdaad dat die 328's redelijk duur zijn Enig idee wat een in redelijke staat E36 325 moet opbrengen? Dat E30 project is inderdaad een mooi project ![]() | |
Hyperdude | zondag 20 augustus 2006 @ 11:16 |
Ik heb mijn (redelijk goed onderhouden) 1992 325 Coupé een jaar geleden ingeruild voor ¤3000, 275K kms. Zonder airco zijn ze goedkoper, dan moet je voor 2000-2200 wel een nette 4-deurs kunnen vinden. Het best kan je denk ik particulier kopen van iemand die dat ding al een paar jaar heeft. De meeste exemplaren in de handel zijn toch Duitse bakken, dus je hebt geen idee waar ze vandaan komen. | |
eer-ik | zondag 20 augustus 2006 @ 23:29 |
Nadat ik net een M3 in het gespot-topic zag, dacht ik: ze zullen voorlopig geen mooiere (naar mijn idee) M3 uitbrengen dan de huidige. Toen dacht ik, laat ik eens gaan zoeken naar plaatjes van de eventuele nieuwe M3. Nou vond ik deze: ![]() en wat spyshots: ![]() ![]() Als ik het bovenste plaatje bekijk, ziet er er best vet uit, maar dan heb ik natuurlijk nog de zij- en achterkant niet gezien. Toch mist ie als je 't mij vraagt wel de 'aggressiviteit' van de huidige M3. Weten iemand hier wanneer er een nieuw model M3 gepland staat, en of deze ook overeenkomt met het bovenste plaatje? En, heeft iemand nog wat meer plaatjes van deze wagen? | |
Geqxon | zondag 20 augustus 2006 @ 23:49 |
![]() Unbeatable. | |
eer-ik | zondag 20 augustus 2006 @ 23:52 |
quote:vind ik dus ook ![]() | |
vwk | maandag 21 augustus 2006 @ 10:00 |
quote:Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud). Het is overigens M20 bij een E30 ![]() quote:M52B28 is geen volledig aluminium-cast, alleen deels. Volgens mij pas vanaf de M52TUB28 wél. Ook is een E36 met de M52B28 gewoon enkel Vanos, dubbel vanos is bij de M52TUB28 (pas vanaf E46). Een 328 heeft standaard 200~205PK, en dat merk je prima i.v.t. een 325i. Ik heb zelf op mijn 328 een M50 inlaatspruitstuk en een volledige M3 uitlaat (incl spaghetti uitlaatspruitstuk) en heb laatst op vakantie incl. 100KG vriend, 2 tenten etc etc. (100KG bagage) eens de top uitgeprobeert... 247KM/u op de GPS tegenover 236 af fabriek ![]() Gister en eergister in een 3L M3 sedan gereden, maar da's toch wel een stapje hoger. Wat een beest! Zeker in de regen ![]() Zaten die brede 5-spaaks M velgen onder, was alleen ///M badged (niet eens ///M3) in de zijstrips, en verder niks. Wolf in schaapskleren dus ![]() Rijdt echt super, onderstel standaard M is niet mijn ding, maar ben dan ook AST van mezelf gewend, en dus verwend ![]() Maar de acceleratie, het geluid... heerlijk. En er zat een nieuwe koppeling in, wat schakelt dat lekker... Van versnelling netjes naar z'n vrij en dan pas in de versnelling was echt klak-klak ![]() Werd ook nog uitgedaagd door een, uiteraard, Golf III sjonnie incl. blonde anita op de passagiersstoel. Stoplicht op groen, eventjes wachten, golfje vol gas weg (voor zover dat kan) en vervolgens ik ook volgas weg.. Doei ![]() ![]() | |
Inorbit | maandag 21 augustus 2006 @ 12:37 |
Ik heb pasgeleden mee gereden met een 328i (E36) cabrio. en mijn neef reed in mijn E30 er achteraan. maar de 328 kon hem echt niet kwijt rijden. dat zal wel aan de slipstream hebben gelegen enzo, maar ik vond het toch wel frappant. maar nu weet ik wel zeker dat ik geen E36 wil, die zijn zo veel beschaafder. het geluid word gedempt enzo en veel meer koppel onderin. als mijn 325 over gaat van 3 naar 4 duizend toeren, krijg je echt een beetje een trap. daarnaast is het geluid van een E30 325 zo veel bruter. Ik geloof dat ik dat wel ga missen als ik een M3 E30 heb. | |
vwk | maandag 21 augustus 2006 @ 13:10 |
Ik nodig je bij deze uit in een ritje in de mijne ![]() Een cabrio is natuurlijk zwaar, maar met mijn niet gestripte 1350KG wegende auto rij ik van een gestripte 325i nml. wel weg. Als je boven de 3000rpm komt krijg ik sowieso een duw, maar dat komt door de Vanos die dan écht begint te werken. Geluid geef ik je gelijk in, maar daar zijn genoeg alternatieven voor (eisenmann, supersprint en genoeg kortgereden M3-tjes met een goede uitlaat). E30 M3 is ook wel bruut, lekker hoogtoerig. Als je dan een Evo III hebt met 238PK wil je denk ik nooit meer terug naar je 325. Evo II is ook wel leuk, Evo 1 zou ik nooit kopen. | |
Hyperdude | maandag 21 augustus 2006 @ 18:03 |
quote:idd. ik bedoelde dus een M20B25 ![]() quote:Kan best wel dat er wat strooiïng in de vermogens zit; maar 12 PK meer dan volgens BMW lijkt me wat veel. Overigens haalt mijn 330 maar net de begrenzer bij 250 en die heeft 231 PK. Maar dat is een Touring, de 330 coupé haalt net 260 heb ik wel eens ergens gelezen. Anyway, ik denk dat een 328 gewoon stukken moeilijker te vinden is voor weinig dan een 325. En idd is een goeie 325 niet gemakkelijk meer te vinden, zijn ook 11 tot 14 jaar oud intussen, dus zo gek is dat niet. Een M3 is een ander verhaal, ook qua kosten ![]() | |
Catch22- | maandag 21 augustus 2006 @ 21:37 |
Ik heb wel eens gehoord dat BMW wel vaker niet echt eerlijk is over de PK's. Vooral ivm wegenbelastingen en verzekeringen (in sommige landen power-gerelateerd) | |
arnold-d | maandag 21 augustus 2006 @ 21:44 |
de BMW 2002 Turbo lijkt me echt zeer extreem cool... | |
Chrismo | maandag 21 augustus 2006 @ 22:21 |
quote:Op papier hebben een E36 325 en een 328 192 en 193 pk. Dit heeft BMW gedaan omdat men in Duitsland boven de 193 meer wegen belasting moet betalen idd. Op verschillende E36 fora is te vinden dat een 328 op een dyno rond de 205pk zit stock. | |
vwk | dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:58 |
Chrismo: eindelijk ontmoet ik iemand die het ook weet ![]() De 335i is in Amerika ook getest op 320~325PK op de achterwielen, terwijl die 306PK (krukas) stock heeft ![]() Voor een goede 328 betaal je tussen de 5500 en 9000 euro. Daar koop je in principe ook een M3 voor... maar qua onderhoud, staat etc. heb ik liever een 328i ![]() Komt bij mij nu een ander diff onder, van 2.93 naar 3.46 met 25% sper, dat rijdt dalijk als een kanon. Sper gister zelf uit elkaar gehaald, komt onder een E34 524TD uit '83 uit, de olie was als nieuw 8) Maarja, wat wil je met 110PK diesel + automaat, dat ding zal ws. nog nooit "gespert" hebben ![]() | |
Chrismo | dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:40 |
Hehe Ik zit ook wel eens te denken om een 328 aan te schaffen, maar dan houdt het feit dat de jongste al weer 8 jaar is dat tegen. @vwk Ik heb van verschillende mensen begrepen dat bij hun 325 de achterwiel ophanging los is gekomen van de carresorie door de kracht, weet je of dit ook het geval is bij een 328? [ Bericht 41% gewijzigd door Chrismo op 22-08-2006 11:46:51 ] |