Tsja.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:59 schreef gronk het volgende:
Als je volgens de regels van de debatkunst wilt debatteren, dan moet je naar een debatingclub gaan, en niet achter een PC'tje blijven kneuzen.
quote:Kutpuber.
een kinderachtige reactie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hopelijk doen ze net zo hun best als straks pvda, gl en sp zetelt!
ik noem een duifdak, een kokhalsema, een paar anderen...
Je zit er helemaal naast vriend, hier is al heel lang heel zorgvuldig op aangestuurd, een erg knap stukje van de "oppositie".quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat niet echt in beeld komt, maar door pechtold als reden genoemd van aftreden: De relatie van overheid- burger met de macht van de overheid die verdonk heeft misbruikt. Het kan niet zo zijn dat 2 partijen als cda en vvd zo beleid steunen. Een verwijzing naar balkenendes normen en waarden tootn de hypocrisie aan, maar dat is nog zacht uitgedrukt. hoe haalt iemand het in zijn hoofd om ten goede van jezelf iemand in zo kwetsbare situatie te chanteren.
Dat de VVD haar nog steunt ook zegt genoeg over de vvd en ook het cda. Totale minachting voor de kiezer en een gebrek aan besef van wat wel en niet kan. Puur om die reden al kon Verdonk niet langer aanblijven. Dat Balkenden en Verdonk dit onder tafel wouden houden is ronduit schandalig. Stom van JP om zich nog te verspreken. Maar als je zo met je macht omgaat dan ben je als land vervallen tot een bananenrepubliek.
Hoe kan men nog vertrouwen hebben in een MP die zijn minister steunt die iemand chanteert en dit voor de volksvertegenwoordigers geheim wil houden.
D66 heeft het raar gespeeld. Het had anders gekund. Buiten de rol van D66 die je kan bekritiseren en alle andere politieke spelletjes die ongetwijfeld hebben meegespeeld is de actie van Verdonk naar AHA toen en de steun die het daarvan kreegn van JP reden genoeg om in 1 keer de boel te laten ploffen.
Ik snap niet als mensen straks zulke partijen weer het vertrouwen gaan geven. In nog meer chantage pogingen? Nor meer persoonlijk gewin? Nog meer pogingen om aan de macht te blijven?
Wie het volgende kabinet ook wordt, met wat voor kleur ook. Als het maar niet iets wordt wat op deze wijze met het vertrouwen van de burger omgaat en de macht van de overheid misbruikt voor eigen gewin.
Niet gewoon koppigheid van Verdonk, Balkendende, CDA en de VVD?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast vriend, hier is al heel lang heel zorgvuldig op aangestuurd, een erg knap stukje van de "oppositie".
Het was toch allemaal de schuld van Zembla?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast vriend, hier is al heel lang heel zorgvuldig op aangestuurd, een erg knap stukje van de "oppositie".
welke oppositie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Alsof zo'n overtuigde rooie zoals jij enige uitleg of schuldvraag snaptquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was toch allemaal de schuld van Zembla?
Kees Driehuis
Zwaar genaaid worden is een betere term voor deze val.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
welke oppositie?
Er zijn zoveel momenten geweest dat in deze dagen iemand van het kabinet of de kamer een andere keuze kon maken waardoor het kabinet niet was gevallen. Als een kabinet valt door de oppositie dan is dat terecht. Dat je je door een minderheid tot aftreden laat dwingen. Dat is niet gebeurt. JP en Verdonk en D66 hadden zelf te kaarten in handen. In vele onderwerpen hebben d66, vvd en cda de rijen gesloten en kon de oppositie hoog en laag springen.
D66 kan je wel de schuld geven voor het feit dat ze zich na uruzghan geen raad meer wisten en naar een mogelijkheid zochten om weer hommeles te schoppen. Maar dat doet niks af aan de schandalige misbruik van Verdonk ten opzichte van aha. Creatief van je om dat de oppositie in de schoenen te schuiven, maar dat vind ik eigenlijk een schandalige streek.
Vertel eens dan? Hoe heeft de oppositie het bijzonder bedenkelijke gedrag van Verdonk "aangestuurd"?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
welke oppositie?
Er zijn zoveel momenten geweest dat in deze dagen iemand van het kabinet of de kamer een andere keuze kon maken waardoor het kabinet niet was gevallen. Als een kabinet valt door de oppositie dan is dat terecht. Dat je je door een minderheid tot aftreden laat dwingen. Dat is niet gebeurt. JP en Verdonk en D66 hadden zelf te kaarten in handen. In vele onderwerpen hebben d66, vvd en cda de rijen gesloten en kon de oppositie hoog en laag springen.
D66 kan je wel de schuld geven voor het feit dat ze zich na uruzghan geen raad meer wisten en naar een mogelijkheid zochten om weer hommeles te schoppen. Maar dat doet niks af aan de schandalige misbruik van Verdonk ten opzichte van aha. Creatief van je om dat de oppositie in de schoenen te schuiven, maar dat vind ik eigenlijk een schandalige streek.
Gaan PvdA, GL en SP regerenquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dit is wel de giller van het topic.
kom op man, ik mag herasmus op mijn blote knietjes toespreken dat er geen anti-beleid gaat komen van de oppositie als straks pvda, gl en sp gaan regeren. zoals de afgelopen jaren wel is gedaan jegens d'66, vvd en cda. beetje eerlijk blijven in je euforie.
ze laten zich zwaar naaien. Beetje slap van een regering. Zij hebben de touwtjes in handen. Zij maakten de keuze's. niet de oppositie. Maar ik begrijp dat jij altijd en overal de schuld van links in ziet. Maar ga lekker verder.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:34 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Zwaar genaaid worden is een betere term voor deze val.
Vaak journalistiek veel beter dan wat de Nederlandse media presteren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:36 schreef gronk het volgende:
Nu ook op CNN: http://www.cnn.com/2006/W(...)abinet.ap/index.html
Is trouwens best een aardig doortimmerd stuk voor CNN.
Juist ja.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:31 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Alsof zo'n overtuigde rooie zoals jij enige uitleg of schuldvraag snapt![]()
Verheug jij je nou maar op je "linkse lente", of zomer in dit geval.
"and he didn't rule out governing with a new minority Cabinet until next year's budget is presented in September".quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:36 schreef gronk het volgende:
Nu ook op CNN: http://www.cnn.com/2006/W(...)abinet.ap/index.html
Is trouwens best een aardig doortimmerd stuk voor CNN.
je hebt kritiek en anti-beleid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Gaan PvdA, GL en SP regeren![]()
Maar waarom mag een oppositie niet kritisch zijn tegenover de regeringspartijen dan?
Dat is toch de bedoeling van een oppositie?
wat kan men dit in kwadraat projecteren op de pvda en hun populisme... jeemig.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Juist ja.
Voor mensen die het altijd over 'eigen verantwoording' hebben zijn ze zelf verdomd weinig verantwoordelijk voor wat ze zelf doen en de rotzooi die zelf veroorzaken.
Ligt altijd aan een ander.
Ach kom nou, is het nou opeens weer de schuld van links? We hebben het hier over een VVD-minister die wordt afgevallen door een coalitie-partner, maar stiekem is het de schuld van de oppositiequote:
ik heb helemaal geen euforie. Ik zie ook geen regering met pvda engl en sp komen. Jequote:Op donderdag 29 juni 2006 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dit is wel de giller van het topic.
kom op man, ik mag herasmus op mijn blote knietjes toespreken dat er geen anti-beleid gaat komen van de oppositie als straks pvda, gl en sp gaan regeren. zoals de afgelopen jaren wel is gedaan jegens d'66, vvd en cda. beetje eerlijk blijven in je euforie.
Ik vind het niet echt gepast om over de schuld van links of rechts te hebben. het handelen van de regeringsfracties en kabinetsleden is zo beschamend dat men verder zich rot moet schamen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom nou, is het nou opeens weer de schuld van links? We hebben het hier over een VVD-minister die wordt afgevallen door een coalitie-partner, maar stiekem is het de schuld van de oppositieDie mag je uitleggen.
Dat is de kern van het probleem. Heel veel mensen hebben daar last van, Verdonk helaas ook.quote:
Dus we hadden Verdonk en Balkenende gewoon hun gang moeten laten gaan met hun "vreemde" contractjes die hun eigen handjes wit wassen?quote:
enige zelfreflectie is in de politiek bij weinigen aanwezig. Het schijnt hier heel normaal te zijn dat de overheid een burger chanteert en dan de schuld aan de oppositie geven. Sorry hoor, maar is begrijpend lezen en luisteren zo moeilijk? (niet persoonlijk)quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:43 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is de kern van het probleem. Heel veel mensen hebben daar last van, Verdonk helaas ook.
Zou Hirsi Ali dit voorzien hebben? Dan is ze nog slimmer dan ik dacht. Hoewel ze waarschijnlijk gehoopt had dat de echte liberalen in de VVD eindelijk Verdonk zouden wippen.
Welnee, dit ligt ook aan mij, sensatiezucht, een mooi verhaal is beter als een doortimmerd beleid en het uitvoeren ervan, ik denk dat Bruce Charlton volkomen gelijk heeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Juist ja.
Voor mensen die het altijd over 'eigen verantwoording' hebben zijn ze zelf verdomd weinig verantwoordelijk voor wat ze zelf doen en de rotzooi die zelf veroorzaken.
Ligt altijd aan een ander.
en het snelts van missionair naar demissionair ging. Heeft hij al toch zo 2 recordsquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:45 schreef achterhetspoor het volgende:
Tja hopen dat de boel snel weer op de rol komen. Zou toch zonde zijn als Balkenende de geschiedenis in zou gaan als de premier die het langste demissionair aan mocht kutten.
Naast de vraag hoe het gedrag van Verdonk te kwalificeren, kan je wat mij betreft best de vraag stellen wie er verantwoordelijk is voor de politieke gevolgen. En als die verantwoordelijkheid dan in de schoenen van linkse oppositiepartijen wordt geschoven vind ik dat redelijk lachwekkend eigenlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt gepast om over de schuld van links of rechts te hebben. het handelen van de regeringsfracties en kabinetsleden is zo beschamend dat men verder zich rot moet schamen.
Ik heb geen idee in hoeverre dit allemaal geplanned is. Zelf denk ik een samenloop van omstandigheden. Hoewel de HA toestand natuurlijk mee is gaan spelen in de strijd voor het leiderschap van de VVD. Denk dat daar de grootste oorzaak ligt. Het was bekend dat binnen de VVD de keuze al op Rutte was gevallen en was de onverwachtte rush van Verdonk niet de bedoeling.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:43 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is de kern van het probleem. Heel veel mensen hebben daar last van, Verdonk helaas ook.
Zou Hirsi Ali dit voorzien hebben? Dan is ze nog slimmer dan ik dacht. Hoewel ze waarschijnlijk gehoopt had dat de echte liberalen in de VVD eindelijk Verdonk zouden wippen.
Ik heb nog geen politici gehoord die de oppositie de schuld geeft. Dat is hier voor het eerst gezegd. Beetje kolder. Ze bedoelen natuurlijk de linkse opposite, maar hebben die anders gehandeld dan een rouvoet, die heel sterk was? denk niet dat ''links'' de schuld krijgt, al heb je altijd mensen die al in woede ontsteken als ze alleen ''links'' horen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Naast de vraag hoe het gedrag van Verdonk te kwalificeren, kan je wat mij betreft best de vraag stellen wie er verantwoordelijk is voor de politieke gevolgen. En als die verantwoordelijkheid dan in de schoenen van linkse oppositiepartijen wordt geschoven vind ik dat redelijk lachwekkend eigenlijk.
AHAhad haar paspoort uberhaupt wel gekregen. Dat heeft ze zelf ook verklaard en haar advocaat ook en meerdere mensen denken er zo over. Alleen dat zou tijden duren. Ze wou door met haar leven enz. Dan kan ik me begrijpen dat je zoiets tekend, zeker als je onder druk bent gezet.quote:Daarnaast deel ik je hevige verontwaardiging over Verdonk tegen AHA niet zo. Uiteindelijk is AHA er goed vanaf gekomen, met een of andere rare constructie met een opa uit 1840 en een geboortedatum die er opeens niet meer toe doet. Als AHA een anonieme asielzoekster was geweest had ze nu alsnog geen paspoort gehad. Dat Verdonk daar een verklaring mee afdwong is bepaald niet netjes, en erg kinderachtig, maar AHA mag in d'r handjes knijpen met dit paspoort.
politiek stinken er zoveel zaakjes dat ik mag hopen dat er door zembla en nog wat van die pvda-programma's ook eens naar eigen nest gekeken gaat worden met een vergrootglas.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus we hadden Verdonk en Balkenende gewoon hun gang moeten laten gaan met hun "vreemde" contractjes die hun eigen handjes wit wassen?![]()
Het hele zaakje stinkt als de nete, dit is geen manier van regeren en omgaan met mensen.
zelfs nu een overheid een eigen burger chanteert probeer je een oppositie partij zwart te maken. Hoe kinderachtig kan je zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
politiek stinken er zoveel zaakjes dat ik mag hopen dat er door zembla en nog wat van die pvda-programma's ook eens naar eigen nest gekeken gaat worden met een vergrootglas.
zou ze wel mooi staan in het volgende kabinet. maar waarschijnlijk wordt het net als die club uit amsterdam, die cohen benoemd heeft als peilclub van de pvda, en alleen maar pais en vree uitzendt.
Wat mij tegen de borst stuit is de aanval op Verdonk, denken jullie nou werkelijk dat zij dit allemaal zelf verzonnen heeft?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb nog geen politici gehoord die de oppositie de schuld geeft. Dat is hier voor het eerst gezegd. Beetje kolder. Ze bedoelen natuurlijk de linkse opposite, maar hebben die anders gehandeld dan een rouvoet, die heel sterk was? denk niet dat ''links'' de schuld krijgt, al heb je altijd mensen die al in woede ontsteken als ze alleen ''links'' horen.
[..]
AHAhad haar paspoort uberhaupt wel gekregen. Dat heeft ze zelf ook verklaard en haar advocaat ook en meerdere mensen denken er zo over. Alleen dat zou tijden duren. Ze wou door met haar leven enz. Dan kan ik me begrijpen dat je zoiets tekend, zeker als je onder druk bent gezet.
Mijn woede richt zich niet alleen op Verdonk, ook op de vvd en cda top en Balkenende en zalm. Ze hebben samen die verklaring opgetekend. Samen die druk op AHA gezet en samen een vorm van chantage toegepast die nederlands onwaardig is. Dat verwacht je in Sudan ofzo. Dan maakt mij verder de kleur niet meer uit. Dan moet je weg. Of gaan we het nu normaal vinden dat de overheid burgers onder druk zet voor eigen gewin? Want dan kunnen we net zo goed nederland een bananenrepubliek noemen.
Ik steun AHA niet direct. Ik heb het alleen over de handelswijze van de overheid.
Dat hoeft helemaal niet. Het primaat van de Trias Politica ligt altijd bij de tweede kamer. Als die in meerderheid wil dat Hirsi Ali Nederlander is, dan is dat zo. Daar hebben zelfs Verdonk en de Hoge Raad zich naar te schikken. Niet moeilijk hoor. Alleen de telegraaflezer wil het maar niet begrijpen...quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:58 schreef Pangaea het volgende:
Uhm, hoe zou je dan kunnen uitleggen dat we een tweede kamer lid hebben gehad die nooit Nederlander is geweest? Volgens mij wilde dat geen enkele politieke partij.
oehhh, wat ben jij creatief, boefje.quote:
Wel, 't kan ook nog eens heel anders zijn. Als je een contract krijgt voorgelegd van een partij die zich betrouwbaar voordoet, maar waarin een paar schandalige voorwaarden staan, en je doel is gezichtsverlies van die partij, dan kun je dat contract best tekenen, zeggen dat je onder druk moest tekenen en dat je anders nooit accoord was gegaan met die schandalige voorwaarden. 100% winst voor jouquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:54 schreef One_of_the_few het volgende:
AHAhad haar paspoort uberhaupt wel gekregen. Dat heeft ze zelf ook verklaard en haar advocaat ook en meerdere mensen denken er zo over. Alleen dat zou tijden duren. Ze wou door met haar leven enz. Dan kan ik me begrijpen dat je zoiets tekend, zeker als je onder druk bent gezet.
als je mijn post leest dan staat er HEt kabinet, de hele cda top en de hele vvd top. Ik heb het dus niet alleen over Verdonk. juist dat de hele top er achter zat maakt het zo ernstig. Een hele politieke top die het ok vind dat een burger gechanteerd wordt. Brave Nederland.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:59 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Wat mij tegen de borst stuit is de aanval op Verdonk, denken jullie nou werkelijk dat zij dit allemaal zelf verzonnen heeft?
dus je kan maar beter korte termijn geld gaan uitdelen zoals populistisch bos pvda graag doet? is dat wat een samenleving beter gaat maken?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:04 schreef Pangaea het volgende:
Verspreiding van elke dominante overtuiging,
is vragen om een defensieve reactie.
Ik heb mijn hoop gevestigd op Ruttequote:
dus geven we de opposite de schuld?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:58 schreef Pangaea het volgende:
Uhm, hoe zou je dan kunnen uitleggen dat we een tweede kamer lid hebben gehad die nooit Nederlander is geweest? Volgens mij wilde dat geen enkele politieke partij.
Nee hoor. Ik weet waar ik het over heb...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:06 schreef Pangaea het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_Politica
ff inlezen![]()
quote:In Nederland is de Trias Politica nooit zuiver toegepast.
Tuurlijk, dat gaan de VVD en CDA namelijk ook doen. Waarschijnlijk gaat dit hun allemaal prima uitkomen hoorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dus geven we de opposite de schuld?
zou kunnen. Maar dat strookt niet met de verklaring van AHA later en die van Balkenende gister in de 1e termijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel, 't kan ook nog eens heel anders zijn. Als je een contract krijgt voorgelegd van een partij die zich betrouwbaar voordoet, maar waarin een paar schandalige voorwaarden staan, en je doel is gezichtsverlies van die partij, dan kun je dat contract best tekenen, zeggen dat je onder druk moest tekenen en dat je anders nooit accoord was gegaan met die schandalige voorwaarden. 100% winst voor jou
Het is hetzelfde soort dommigheid als dat de de VS bij wijze van spreke ex-gevangenen een contract laat tekenen waarin staat dat ze zullen zeggen dat ze niet gemarteld zijn. Waarom laat je in vredesnaam zo'n clausule erinzetten? Omdat, erm, er misschien wel gemarteld is?
Dat weet ik zo net nog niet, ik ben VVD lid af na vanavond...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat gaan de VVD en CDA namelijk ook doen. Waarschijnlijk gaat dit hun allemaal prima uitkomen hoor.
Gedurende het eerste debat over de AHA affaire is nooit en te nimmer gesteld dat, indien uit het verzochte nader onderzoek zou blijken dat AHA wel degelijk haar Nederlanderschap zou mogen behouden, dat zou betekenen dat Verdonk aan motie van afkeuring aan haar broek zou krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:58 schreef Pangaea het volgende:
gaat dat hier dan ver Bos. HEt kabinet is gevallen. beetje sneu om steeds de pvda er bij te halen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus je kan maar beter korte termijn geld gaan uitdelen zoals populistisch bos pvda graag doet? is dat wat een samenleving beter gaat maken?
Het lijkt me sterk dat VVD'ers na zoiets onbenullig van hun geloof afvallen, vooral in het licht dat ze geen zinnig alternatief hebben.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef klez het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet, ik ben VVD lid af na vanavond...
ach ze doen maar. Maar ik snap de burger die overal kritiek op heeft niet dat die het pikt dat een overheid de eigen burger laat chanteren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat gaan de VVD en CDA namelijk ook doen. Waarschijnlijk gaat dit hun allemaal prima uitkomen hoor.
Er is niks onbenulligs aan het kiezen voor iemand als Verdonk die de verantwoordelijkheid van de macht totaal niet begrijpt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat VVD'ers na zoiets onbenullig van hun geloof afvallen, vooral in het licht dat ze geen zinnig alternatief hebben.
Ja, duh, je moet ook niet op TV zeggen dat je helemaal stuiterde van blijdschap toen je zag dat de tegenpartij een asoicaal contract had opgesteld, en je gaat als tegenpartij ook niet zeggen dat je een asociaal contract hebt opgesteld.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zou kunnen. Maar dat strookt niet met de verklaring van AHA later en die van Balkenende gister in de 1e termijn.
mag ik vragen waarom?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef klez het volgende:
[..]
D66?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat VVD'ers na zoiets onbenullig van hun geloof afvallen, vooral in het licht dat ze geen zinnig alternatief hebben.
Dat gezeur over de NOS moet ook eens ophouden. Ja, de publieken zijn links. Ja, ze brengen nieuws en opinie licht tendentieus. Maar van rechtse kant wordt alles opgeblazen en van linkerzijde wordt daar weer op geanticipeerd. Beetje vermoeiend.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef Arnem_ het volgende:
Ik maak mij eigenlijk een beetje zorgen om mr Osenwalt en McCarty. Ik verwachtte eigenlijk toch wel een ijzersterke analyse inclusief de ontegenzegelijke schuld van de NOS die er natuurlijk voor gezorgd heeft dat het kabinet gevallen is.
Leg eens maar uit wat je bedoelt met dat het nooit zuiver is geweest?quote:
ik vindt chantage van de overheid op een burger niet echt iets onebulligs. Het raakt de rechtstaat zoals Pechtold het omschreef.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Quote de verkeerde post, mijn excuses.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
als je mijn post leest dan staat er HEt kabinet, de hele cda top en de hele vvd top. Ik heb het dus niet alleen over Verdonk. juist dat de hele top er achter zat maakt het zo ernstig. Een hele politieke top die het ok vind dat een burger gechanteerd wordt. Brave Nederland.
je moet helemaal die hele actie niet uitvoeren. Daar gaat het toch uiteindelijk om.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, duh, je moet ook niet op TV zeggen dat je helemaal stuiterde van blijdschap toen je zag dat de tegenpartij een asoicaal contract had opgesteld, en je gaat als tegenpartij ook niet zeggen dat je een asociaal contract hebt opgesteld.![]()
aanvaardquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:14 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Quote de verkeerde post, mijn excuses.
Ik denk het wel ja. Hoewel Pechtold ook een dubieuze reputatie heeft als het gaat om "omgaan met verantwoordelijkheid". En ik ben nog niet vergeten dat D66 tegen de Afghanistan missie was, een absolute plicht voor Nederland om te proberen dat land weer op poten te krijgen.quote:
ja klez, chanteren is toch iets van het zuiverste soort wat we veel vaker zouden zien in de politiekquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:12 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Leg eens maar uit wat je bedoelt met dat het nooit zuiver is geweest?
De keuze van de VVD om Verdonk aan boord te houden voor wat stemmen aan de rechterkant vind ik liberalen onwaardig.quote:
Noemen ze chanteren in de politiek niet een strategie?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja klez, chanteren is toch iets van het zuiverste soort wat we veel vaker zouden zien in de politiek![]()
mee eens. De vvd is niet echt liberaal in veel beleidspunten. Voor ij een reden om geen vvd te stemmen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
[..]
De keuze van de VVD om Verdonk aan boord te houden voor wat stemmen aan de rechterkant vind ik liberalen onwaardig.
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog denken dat dit links/rechts is, het gaat al jaren over macht, democratie is een oud en redelijk goed ding, hoe het beter kan weet ik ook niet, maar dit systeem werkt hier duidelijk niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
[..]
De keuze van de VVD om Verdonk aan boord te houden voor wat stemmen aan de rechterkant vind ik liberalen onwaardig.
politiek spelletjes zijn normaal. Dit soort van chantage niet. Ik zou dit niet meer als strategie willen benoemen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:20 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Noemen ze chanteren in de politiek niet een strategie?
hoho, volgens mij werkt het over het algemeen redelijk, hier hebben uit machtspolitieke overwegingen CDA en VVD in mijn ogen een verkeerde keuze gemaakt. Dat wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:22 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog denken dat dit links/rechts is, het gaat al jaren over macht, democratie is een oud en redelijk goed ding, hoe het beter kan weet ik ook niet, maar dit systeem werkt hier duidelijk niet.
Lees je eigen link op Wiki nog eens door. Ik ga nu naar bed, maar geloof me: in Nederland heeft de volksvertegenwoordiging het allerlaatste woord. En zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:20 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Noemen ze chanteren in de politiek niet een strategie?
uhm .. wat ik ervan heb begrepen gaat het om even meer dan "een paar" stemmen .. men is bang dat rita met aanhang de VVD verlaat en d'r eigen clubbie sticht .. en die aanhang blijkt dus heel wat te zijn, genoeg om het kabinet eraan op te offerenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
[..]
ook ik ga mijn lidmaatschap grondig heroverwegen. Ik was op het punt om het op te zeggen toen ik dacht dat Verdonk lijsttrekker zou worden. Met Rutte kan ik goed door een deur, maar ik ga nu ook even naar de alternatieven kijkenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef klez het volgende:
[..]
Is een sociaal-liberale partij niets voor je?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:39 schreef Asmodian het volgende:
[..]
ook ik ga mijn lidmaatschap grondig heroverwegen. Ik was op het punt om het op te zeggen toen ik dacht dat Verdonk lijsttrekker zou worden. Met Rutte kan ik goed door een deur, maar ik ga nu ook even naar de alternatieven kijken
Zeker weten. Heb je d'r eentje in de aanbieding?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is een sociaal-liberale partij niets voor je?
D66, net failliet dus gratis over te nemen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:40 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Zeker weten. Heb je d'r eentje in de aanbieding?![]()
Ja, ik zit dus voor het eerst in mijn leven de D66 serieus te overwegen - maar ik weet niet of dat een weggegooide stem is. Er zijn ook een drietal problemen:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:43 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
D66, net failliet dus gratis over te nemen.
Democratie in mijn ogen een sterke volksvertegenwoording die niet ten prooi valt aan de willekeur van de media, zoals in de laatste 5 jaar, ik weet niet wat jouw opvatting van democratie is, maar vast niet onze politiek van de afgelopen jaren??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:26 schreef klez het volgende:
[..]
hoho, volgens mij werkt het over het algemeen redelijk, hier hebben uit machtspolitieke overwegingen CDA en VVD in mijn ogen een verkeerde keuze gemaakt. Dat wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt.
"Democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time"quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:47 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Democratie in mijn ogen een sterke volksvertegenwoording die niet ten prooi valt aan de willekeur van de media, zoals in de laatste 5 jaar, ik weet niet wat jouw opvatting van democratie is, maar vast niet onze politiek van de afgelopen jaren??
Verdonk is niet rechts hoor. Sterker nog ik heb haar nog niet op een ideologie kunnen betrappen, dus om te concluderen dat Verdonk rechts zou zijn is onzinnig. Veel mensen verwarren een minister die vrij procedureel optreedt ten onrechte met rechts zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
quote:
Voorlopig krijgt D'66 de zwarte piet. Terecht natuurlijk hoewel Verdonk natuurlijk de echte schuldige is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:07 schreef Posdnous het volgende:
Ah die Mickyquote:
Nee hoor, het was JP die in eigen doel schoot.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig krijgt D'66 de zwarte piet. Terecht natuurlijk hoewel Verdonk natuurlijk de echte schuldige is.
Mooie avond zegt die dan. Links-extremisme wat ik je brom!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ah die Micky![]()
* venomsnake gaat zo zijn bedje maar eens in, zal vast lekker slapen na zo'n mooie avond.![]()
![]()
Ik kan me nog het meest opwinden over het gedrag van onze volksvertegenwoordiging, Verdonk heeft onhandig geopereerd, maar technisch gezien is er weinig mis gegaan in deze zaak. Dit kabinet is puur gevallen vanwege machtspolitiek in de kamer. Een orgaan dat juist in het belang van het volk moet optreden heeft het vandaag weer eens heel duidelijk laten afweten. Ik raak er zo onderhand gedesillusioneerd van, ik vind politiek heel interessant, maar dit soort zaken geven mij er tegelijkertijd een enorm afkeer van.quote:
Een fout maken vind ik menselijk, geef het toe en doe er alles aan het voortaan te voorkomen. Helaas krijg je dan van een volstrekt seniele kamer gelijk allerlei moties aan je broek. De kamer (afgezien van CU, SGP, Wilders en de LPF) is enkel uit op politiek spektakel en politiek gewin, en dat terwijl zij het volk moeten vertegenwoordigen. Ik begin steeds meer minachting te krijgen voor onze parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
Voorlopig krijgt D'66 de zwarte piet. Terecht natuurlijk hoewel Verdonk natuurlijk de echte schuldige is.
Er zijn wel meer mensen die niet begrijpen dat het eigenlijk om meer paspoorten draait. D'66 ziet er een paar meer, vrees ik. Maar het plebs hoeft het verder ook niet te begrijpen natuurlijk, die draven toch wel weer op om hun centjes over de balk te sturenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
al met al ging dit nergens over, wat een geneuzel in de polder
Als je ooit het voorland van Europa wil zijn, laat je geen kabinet vallen over 1 paspoort.
Dan moet je je eens proberen in te denken dat er zich eenvergelijkbare situatie voordoet als er een kabinet zit wat jou niet bevalt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik kan me nog het meest opwinden over het gedrag van onze volksvertegenwoordiging, Verdonk heeft onhandig geopereerd, maar technisch gezien is er weinig mis gegaan in deze zaak. Dit kabinet is puur gevallen vanwege machtspolitiek in de kamer. Een orgaan dat juist in het belang van het volk moet optreden heeft het vandaag weer eens heel duidelijk laten afweten. Ik raak er zo onderhand gedesillusioneerd van, ik vind politiek heel interessant, maar dit soort zaken geven mij er tegelijkertijd een enorm afkeer van.![]()
Het laatste woord hebben, zo is dat vastgelegd in ons staatsrecht. Maar gebruik die macht dan alleen voor het bereiken van een bepaald beleid, en misbruik die macht niet om er zelf beter van te worden. De politiek moet pragmatischer worden en zich minder snel op de staart getrapt voelen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:24 schreef Philosocles het volgende:
Dan moet je je eens proberen in te denken dat er zich eenvergelijkbare situatie voordoet als er een kabinet zit wat jou niet bevalt.
Dat dit kan gebeuren is, zo je wilt, een noodzakelijk kwaad; het is een gevolg van ons coalitiesysteem, en van het feit dat het parlement het laatste woord heeft. En zo hoort het IMO ook.
Dat wil de oppositie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:29 schreef the_disheaver het volgende:
pfff. Ben ik ff weg, valt het kabinet
Geenvoor de val hoor, dat is meer
verkiezingen al ik oktober hoorde ik?
Met dat eerste ben ik het in principe eens, maar de regel dat het parlement deze heeft impliceert dat je het 'misbruik' ervan niet kunt verbieden, en dat het dus in strikte zin ook geen misbruik is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het laatste woord hebben, zo is dat vastgelegd in ons staatsrecht. Maar gebruik die macht dan alleen voor het bereiken van een bepaald beleid, en misbruik die macht niet om er zelf beter van te worden. De politiek moet pragmatischer worden en zich minder snel op de staart getrapt voelen.
Ik heb er wel zin in. Ik hoop wel na oktober. 1 of eventueel 8 november. Is het nog niet zo extreem koud, de weken ervoor, dus campagne voeren is dan nog wel aangenaam.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat wil de oppositie.Ik hoop op een minderheidskabinet op de meeste punten gesteund door LPF en SGP.
Ik heb er geen zin in als ik de peilingen zo zie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:40 schreef the_disheaver het volgende:
Ik heb er wel zin in. Ik hoop wel na oktober. 1 of eventueel 8 november. Is het nog niet zo extreem koud, de weken ervoor, dus campagne voeren is dan nog wel aangenaam.
Lijmen vind ik heel legitiem in deze situatie.quote:Minderheidskabinet komt er niet. Alle ministers zijn afgetreden, en om nou een geheel nieuewe ministerploeg samen te stellen... Gewoon demissionair.
Ach flikker toch op. Dat jij vind dat er geen goede bewindslieden zaten geeft eerder je eigen ondeskundigheid aan dan het gebrek aan professionaliteit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:37 schreef Angelotus het volgende:
En da's nr 2, opzouten met dat gekke kabinet! Nu weer ff professionals er neerzetten!
Dude, dat meen je niet. Als er ooit een lijmpoging zinloos was dan is het nu wel. D66 is er na 3 jaar eindelijk achter gekomen dat ze niks in dit kabinet te zoeken hebben, het is een godswonder dat het zo lang heeft geduurd. CDA en VVD hadden gewoon weer met de LPF in zee moeten gaan, die hadden/hebben een politieke agenda die veel meer strookt met hun eigen lijn. Maar ja, dan had Balkie 2 er waarschijnlijk nog korter gezeten dan nu het geval is...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:45 schreef Steijn het volgende:
Lijmen vind ik heel legitiem in deze situatie.
Niet lijmen met D66 hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 03:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dude, dat meen je niet. Als er ooit een lijmpoging zinloos was dan is het nu wel. D66 is er na 3 jaar eindelijk achter gekomen dat ze niks in dit kabinet te zoeken hebben, het is een godswonder dat het zo lang heeft geduurd. CDA en VVD hadden gewoon weer met de LPF in zee moeten gaan, die hadden/hebben een politieke agenda die veel meer strookt met hun eigen lijn. Maar ja, dan had Balkie 2 er waarschijnlijk nog korter gezeten dan nu het geval is...
Ik ook niet, maar vind je het erg?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:04 schreef Nolius het volgende:
Ik had niet verwacht dat D66 zou doorzetten.
Neequote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar vind je het erg?![]()
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:33 schreef Nolius het volgende:
[..]
Nee![]()
Dag verderfelijke omroepplannen
Al stoorde ik me wel aan die gladde aal van een Wouter Bos. Popi Jopi gedoe
Ze zijn nu wel vleugellam, ook al gaan ze met een minderheid door. Wat ik btw betwijfel. Dat zet de deur open voor 'chantage' door de LPF.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in vernieling van de Publieke!
D66-bewindslieden zijn weg. Ook Medy dus hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!
Jawel, dat is ze wel. Beide ministers en de staatssecretaris van D66 hebben ontslag genomen. Zij verlaten dus direct het kabinet, de rest blijft demissionair.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!
Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers. Jij kunt er ook wat van, je bent vast een prima toevoeging. Voor het geval je niet hebt opgelet: D66 heeft de stekker eruit getrokken, links kreeg geen meerderheid voor zijn motie. Niemand heeft D66 verplicht voor de motie te stemmen, niemand heeft D66 verplicht het vertrouwen op te zeggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef DenniZZ het volgende:
Het opgezette plannetje is geslaagd!
Links laat hun vrienden van de Vara () een paar kritische documentaires uitzenden over Verdonk en AHA, de linkse politici gaan er heel moeilijk over doen in de Kamer, moties van wantrouwen etc, men krijgt D66 ook nog zover om mee te doen en weet zo het Kabinet op de knietjes te krijgen. Goed gedaan hoor jongens. Consumentenvertrouwen in de economie is na 2000 niet meer zo hoog geweest, werkeloosheid is sterk afgenomen, criminaliteit gedaald, aantal immigranten nog nooit zo laag geweest maar nee hoor we hebben echt behoefte aan een stelletje linksen om de boel weer te verpesten
![]()
![]()
![]()
![]()
Vervelend maar wel waar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers. Jij kunt er ook wat van, je bent vast een prima toevoeging. Voor het geval je niet hebt opgelet: D66 heeft de stekker eruit getrokken, links kreeg geen meerderheid voor zijn motie. Niemand heeft D66 verplicht voor de motie te stemmen, niemand heeft D66 verplicht het vertrouwen op te zeggen.
En dat geblaat over linkse omroep wordt ook uitermate vervelend...![]()
Een kat in het nauw....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ik hoorde dat ze nu zelfs de missie in Uruzgan aangrijpen in een poging nieuwe verkiezingen uit te stellen.
Goeie hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers.
Wahahaha.. dus er was een kritische documentaire?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:59 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Vervelend maar wel waar.
Vergeet niet dat Zembla weigerde een kritische documentaire over Bos uit te zenden
De documentaire is wel gemaakt. Men weigerde hem alleen uit te zenden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Wahahaha.. dus er was een kritische documentaire?
Het is toch wat. Een bericht dat de redactie geen brood ziet in het maken van een documentaire verwordt tot het niet willen uitzenden van een blijkbaar bestaand kritisch portret.
Hoe pseudonieuws over iets wat níet gebeurde (enig idee hoeveel kritische documentaire's niet gemaakt worden? Per seconde? Ontelbaar! Letterlijk! Schande!) anekdotisch bewijs wordt voor een complottheorie. Waar je bij staat. Geweldig.
onzinquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Gadverdamme, ik had nachtdienst dus ik hoor het net pas, maar wat een fucking onzin zeg. Hier kan ik best pissig om worden.
Dat heeft het kabinet (in casu Rita Verdonk) dan helemaal aan haarzelf te wijten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat een kabinet moet vallen omdat een kamerlid een keer de naam van haar opa gebruikte....
Als Driehuis niet wil dat er een reportage over Bos op tv komt, waarom zou er dan uberhaupt een reportage worden gemaakt? Dat is onzinnig en totale geldverspilling. Of denk je soms dat een redacteur in zijn prvetijd een hele documentaire heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:25 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
De documentaire is wel gemaakt. Men weigerde hem alleen uit te zenden.
Das een beetje hééél erg kort door de bocht. Ging afgezien alle fouten van verdonk in het verleden, en vooral haar reactie daarop, vooral over het feit dat Verdonk AHA verplicht stelde om alle blaam van verdonk te tekenen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat een kabinet moet vallen omdat een kamerlid een keer de naam van haar opa gebruikte....
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prinsjesdag is op een dinsdag, en verkiezingen op een woensdag. Ik ben bang dat dat een beetje een slechte planning is. Of Gerrit Zalm gaat vreselijk uitdelen
Uiterlijk 83 dagen ja, dus het kan ook veel eerder.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:49 schreef the_disheaver het volgende:
In de kieswet staat dat er uiterlijk 83 dagen na het demissionair worden van een kabinet nieuwe Tweede-Kamerverkiezingen moeten worden gehouden.
dus dat zou 21 september moeten zijn, mits vandaag demissionair is.
2 dagen naar prinsjesdag...
Nog eerder!?!?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Uiterlijk 83 dagen ja, dus het kan ook veel eerder.
Maar eerst maar eens afwachten hoe CDA en VVD gaan proberen om missionair door te gaan waardoor ze extra tijd hebben.
Allemaal hebben ze zich laten ringeloren door Verdonk.quote:
Ik ben ook geen fan van verdonk, maar dit was gewoon een door de media opgeblazen kwestie die een val van het kabinet absoluut niet waard was.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Das een beetje hééél erg kort door de bocht. Ging afgezien alle fouten van verdonk in het verleden, en vooral haar reactie daarop, vooral over het feit dat Verdonk AHA verplicht stelde om alle blaam van verdonk te tekenen.
afgezien of verdonk blaam heeft (na 1 dag zeker kunnen stellen dat ze niet nederlander is, en na 6 weken toch concluderen dat dat verkeerd was, en dat ze wel gewoon nederlander is geweest) hoort dat gewoon niet in een verklaring. Om het nederlanderschap te krijg, hoef je niet alle blaam te ontvangen.
Het ging niet om de naam van AHA, maar om de reactie van verdonk na zembla.
Daar ben ik je het met je eens. Val van kabinet was niet nodig. Maar daar kon de VVD iets tegen doen, die zonodig verdonk als minister bij hun wilden houden...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van verdonk, maar dit was gewoon een door de media opgeblazen kwestie die een val van het kabinet absoluut niet waard was.
Het kost wat kost aan boord houden van een incompetente minister door VVD en CDA omdat "het volk" wil kiezen voor iemand wiens verstandelijke vermogens niet verder reiken dan "befehl ist befehl" gaat wel wat verder dan een "door de media opgeblazen kwestie"...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van verdonk, maar dit was gewoon een door de media opgeblazen kwestie die een val van het kabinet absoluut niet waard was.
Dat noem ik geen analyse maar gewoon populistische borrelpraat, er wordt nergens serieus op ook maar iets inhoudelijks ingegaan het enige dat ze doen is links voor slinkse slangen uitmaken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:11 schreef DenniZZ het volgende:
Voor de mensen die mij beschuldigen van conspiracy theorie gedrag... een leuke analyse van het Linkse plan om het kabinet problemen te bezorgen, wat dus werkelijk helemaal niks met het land besturen te maken heeft maar puur is uitgevoerd om de macht terug te krijgen.
Dat artikel is geen leuke analyse, maar een warrig verhaal, met verkeerde feiten en een gefrustreerde toon hoe Links het einde van de wereld is met kolderieke typeringen van landverraders, serpenten, slang en gepeupel. Je bewijst hiermee alleen dat de schrijver van dit artikel dezelfde vatbaarheid heft op conspiracy theorieen als jij. Verder heeft het geen waarde.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:11 schreef DenniZZ het volgende:
Voor de mensen die mij beschuldigen van conspiracy theorie gedrag... een leuke analyse van het Linkse plan om het kabinet problemen te bezorgen, wat dus werkelijk helemaal niks met het land besturen te maken heeft maar puur is uitgevoerd om de macht terug te krijgen.
ik ook niet. Maar die nacht ervoor welquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:21 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja, echt wel zondeDat ze gevallen zijn.
Ligt het aan D66 of aan Rita Verdonk !
D66 wilt niet meer met Rita samen werken...IK heb het niet helemaal gevolgd.
Omdat ik gisteravond niet thuis was.
Balkenende zei dat dat zinnetje erin zat omdat Verdonk anders niet met het terugdraaien van haar beslissing kon leven. Daarmee gaf hij eigenlijk toe dat dat zinnetje er helemaal niet in had hoeven staan (juridisch gezien) wat hij eerder wel had gezegd. Deze uitspraak van Balkenende was eigenlijk een beetje de trigger tot verder debat die nacht.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:30 schreef the_disheaver het volgende:
Hoor net op radio 1:
Verhagen die een vraag nog aan verdonk wou stellen waarom dat zinnetje erin zat in de brief. zat (dat verdonk geen enkele blaam trof)
Echter had verhagen geen spreektijd meer, dus vroeg om hulp van van Beek (vvd), of hij het wou vragen
Hij vroeg het echter per ongeluk aan Balkenende.
En die zij iets doms (wat zei hij?)
Iets dat Rita er ook mee moest kunnen leven ofzo.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:30 schreef the_disheaver het volgende:
En die zij iets doms (wat zei hij?)
Nee dat is ook zo als je geen vertrouwen meer in iemand hebt.quote:
Ik ben van mening dat Verdonk' 'fout' meer ingegeven was door haar krampachtige pogingen zich te profileren richting de VVD stemmers (lijsttrekkerschap) dan wat dan ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:05 schreef Steijn het volgende:
Een fout maken vind ik menselijk, geef het toe en doe er alles aan het voortaan te voorkomen. Helaas krijg je dan van een volstrekt seniele kamer gelijk allerlei moties aan je broek. De kamer (afgezien van CU, SGP, Wilders en de LPF) is enkel uit op politiek spektakel en politiek gewin, en dat terwijl zij het volk moeten vertegenwoordigen. Ik begin steeds meer minachting te krijgen voor onze parlementaire democratie.
De LPF is niet uit op politiek gewin?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:05 schreef Steijn het volgende:
De kamer (afgezien van CU, SGP, Wilders en de LPF) is enkel uit op politiek spektakel en politiek gewin, en
Wilders is niet uit op politiek gewin?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:05 schreef Steijn het volgende:
De kamer (afgezien van CU, SGP, Wilders en de LPF) is enkel uit op politiek spektakel en politiek gewin
Natuurlijk en daar is ook niets mis mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:30 schreef Strolie75 het volgende:
Elke partij is toch uit op politiek gewin?
Zolang het belang van het volk niet in geding is. Politiek gewin is niet erg, persoonlijk gewin wel. Ik ergerde me dood aan Lousewies en al de lijsttrekkers van de oppositie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk en daar is ook niets mis mee.
Het belang van het volk bestaat niet, daar kun je hooguit subjectief naar kijken. Verder denk ik dat D66 zuiver heeft gehandeld.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zolang het belang van het volk niet in geding is. Politiek gewin is niet erg, persoonlijk gewin wel. Ik ergerde me dood aan Lousewies en al de lijsttrekkers van de oppositie.
En hun persoonlijk gewin bestaat uit.... ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zolang het belang van het volk niet in geding is. Politiek gewin is niet erg, persoonlijk gewin wel. Ik ergerde me dood aan Lousewies en al de lijsttrekkers van de oppositie.
Heh, de hele crisis is ontstaan door persoonlijk gewin. Hirsi Ali' met haar leugens, Verdonk met ondoordacht geblaat in een poging zich te profileren naar de VVD stemmers voor het lijsttrekkerschap.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:42 schreef WeirdMicky het volgende:
Marijnissen mag zijn eigen mening over de zorgvuldigheid van het onderzoek uitten, dacht ik, verder is Marijnissen geen minister met verantwoordelijkheden, dus ja, het staat hem volledig vrij zijn mening te uitten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:52 schreef nostra het volgende:
Blijkbaar is hij het dus niet eens met de conclusies van Verdonks nader onderzoek, was dat nadere onderzoek van zichzelf al een farce en staat het hem volledig vrij om waar hij Verdonk van betucht (onzorgvuldig schreeuwen) zelf uit te voeren. Rare wereld.
Eens kijken of Marijnissen nog zo stoer is als ze zijn ballen eraf snijden. Kortom: net zo'n populist als Verdonk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Marijnissen mag zijn eigen mening over de zorgvuldigheid van het onderzoek uitten, dacht ik, verder is Marijnissen geen minister met verantwoordelijkheden, dus ja, het staat hem volledig vrij zijn mening te uitten.
Marijnissen heeft ook tegen Verdonk gestemd in de motie van wantrouwen, de conclusie lijkt mij dan gerechtvaardigd dat hij de conclusies van Verdonk' ahem..'onderzoek' betwijfelt, wat begrijp jij daar niet aan?
De SP heeft inderdaad veel kenmerken van een populistische partij, maar wat de ballen van marijnissen daar mee te maken hebben snap ik niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef klez het volgende:
[..]
Eens kijken of Marijnissen nog zo stoer is als ze zijn ballen eraf snijden. Kortom: net zo'n populist als Verdonk.
quote:Balkenende biedt ontslag kabinet aan
DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende heeft vrijdagmorgen op Paleis Huis ten Bosch koningin Beatrix het ontslag van zijn tweede kabinet aangeboden. Donderdag zegde de Tweede Kamerfractie van D66, een van de drie coalitiepartijen in de regering, het vertrouwen in het kabinet op.
Balkenende bood het ontslag aan van de drie D66-bewindslieden: de ministers Laurens Jan Brinkhorst en Alexander Pechtold en staatssecretaris Medy van der Laan. De overige ministers en staatssecretarissen hebben hun portefeuilles ter beschikking gesteld.
quote:N i e u w bericht, meer informatie
DEN HAAG (ANP) - De ochtend na de val van het kabinet zijn de ministers vrijdag weer bijeen gekomen voor een regulier kabinetsberaad. De teleurstelling overheerste bij bewindslieden, omdat er veel dossiers onafgerond op tafel blijven liggen.
Vicepremier Gerrit Zalm (VVD) en minister Karla Peijs van Verkeer (CDA) haalden nog uit naar D66. Zo betitelde Peijs het optreden van de voormalige regeringspartner ,,als niet van deze wereld''.
Zalm noemde de kabinetscrisis ,,onnodig''. ,,Het ging vrijwel nergens over. Slechts een partij die zich moet profileren en daarom het kabinet laat vallen.'' Hij acht de kans groot dat er voor de verkiezingen een minderheidskabinet van VVD en CDA wordt gevormd. ,,Die kans schat ik op 75 procent.'' Nu met de aantrekkende economie hoopt Zalm Balkenende II nog af te ronden met een ,,goede begroting''.
Een teleurgestelde minister Henk Kamp van Defensie wees erop dat nu juist mensen gingen zien dat het beter gaat met Nederland na alle hervormingen door het kabinet. Hij benadrukte dat de politieke discussie hier geen gevolgen mag hebben voor de krijgsmacht in de gevaarlijke Afghaanse provincie Uruzgan.
Alle bewindslieden gingen met vragen de ministerraad in over voor hen belangrijke dossiers. Zo zei Peijs dat ze er nog alles aan gaat doen om nog een besluit te nemen over de aanleg van de snelweg A6-A9. Minister Aart Jan de Geus van Sociale Zaken noemde ook een hele reeks hervormingen die hij in de pijplijn heeft, zoals de nieuwe Pensioenwet, de verplichte werkgeversbijdrage voor de kinderopvang en de Arbeidstijden- en Arbowet.
De ministers gingen overigens missionair het overleg in. Maar premier Jan Peter Balkenende heeft inmiddels bij koningin Beatrix het ontslag van het kabinet aangeboden. Vanaf dat moment is het kabinet officieel demissionair.
Marijnissen vertelt ook maar een klein gedeelte van het verhaal als hij beweerd dat Hirsi Ali gelogen heeft. Er kunnen heel goede redenen zijn waarom een vluchteling liegt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De SP heeft inderdaad veel kenmerken van een populistische partij, maar wat de ballen van marijnissen daar mee te maken hebben snap ik niet.![]()
Jammer dat die meneer volledig heenkijkt over de manier waarop Verdonk heeft gehandeld. Gewoon blind fan zijn van Verdonk is niet zo moeilijk natuurlijk. Kritiek leveren op de mensen waar je het op zich mee eens bent, is veel dapperder.quote:
Het zou dan raadzaam zijn geweest die uitingen te doen als het onderzoek behandeld wordt, dunkt me.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
Marijnissen mag zijn eigen mening over de zorgvuldigheid van het onderzoek uitten, dacht ik
Marijnissen vond de eerste conclusie van Verdonk te snel getrokken en, inherent daaraan, mogelijk onzorgvuldig. Die conclusie was dat Hirsi Ali gelogen had over haar personalia en dat daarom haar Nederlanderschap nooit is verleend. De conclusie van het vervolgonderzoek doet niets af aan de gevolgtrekking die Verdonk toentertijd maakte (foute personalia = geen Nederlanderschap), maar stelt dat haar naam wel degelijk gevoerd mocht worden en dat de geboortedatum ineens niet zo relevant meer is.quote:Marijnissen heeft ook tegen Verdonk gestemd in de motie van wantrouwen, de conclusie lijkt mij dan gerechtvaardigd dat hij de conclusies van Verdonk' ahem..'onderzoek' betwijfelt, wat begrijp jij daar niet aan?
De fout ligt inderdaad primair bij Verdonk en dat weet de VVD ook. Uit electorale overwegingen werd zij echter niet tot aftreden gedwongen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch een blunder van jewelste. De fout bij D66 leggen is dan ook idioot, de fout bij de oppositie al evenzozeer, alhoewel ik van beide partijen de moraliteit van hun beslissingen (hoewel consequent doorgevoerd) betwist. De werkelijke fout ligt bij de incompetentie van Verdonk en, eigenlijk, het hele kabinet daaromheen. Er zijn fatale inschattingsfouten gemaakt, die als dominostenen hiertoe hebben geleid.
Bronquote:Om 10.30 is premier Balkenende bij koningin Beatrix op Paleis Huis ten Bosch aangekomen om het ontslag van zijn kabinet aan te bieden.
De koningin ontvangt na de premier ook de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer. Vervolgens zullen ook de fractievoorzitters uit de Tweede Kamer hun opwachting maken bij de vorstin. Zij zullen hun mening geven over de ontstane crisis en oplossingen aandragen.
Kabinet van VVD en CDA
De ochtend na de val van het kabinet zijn de ministers vrijdag weer bijeen gekomen voor een regulier kabinetsberaad. De teleurstelling overheerste bij bewindslieden, omdat er veel dossiers onafgerond op tafel blijven liggen.
Vicepremier Gerrit Zalm (VVD) en minister Karla Peijs van Verkeer (CDA) haalden nog uit naar D66. Zo betitelde Peijs het optreden van de voormalige regeringspartner 'als niet van deze wereld'.
Zalm noemde de kabinetscrisis 'onnodig'. "Het ging vrijwel nergens over. Slechts een partij die zich moet profileren en daarom het kabinet laat vallen." Hij acht de kans groot dat er voor de verkiezingen een minderheidskabinet van VVD en CDA wordt gevormd. "Die kans schat ik op 75 procent."
Verkiezingen
Er zit een grote kans in dat de burger vervroegd naar de stembus moet. Na de val van het kabinet donderdagavond dringt een meerderheid in de Tweede Kamer aan op vervroegde verkiezingen.
Coalitiepartijen CDA en VVD willen na een consultatieronde door koningin Beatrix het liefst een minderheidskabinet vormen dat een volwaardige begroting voor 2007 voorbereidt. Daarna kunnen volgens de christendemocraten vervroegde verkiezingen komen. De oppositie wil zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen.
Val kabinet
De val van het tweede kabinet-Balkenende is het gevolg van twee dagen crisis die begonnen met het debat over de nationaliteit van het voormalige VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.
VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken kwam ernstig in de problemen toen de D66-fractie samen met de oppositie haar aftreden eiste omdat ze onzorgvuldig heeft gehandeld. Verdonk moest terugkomen op haar eerdere besluit dat Hirsi Ali nooit een Nederlands paspoort zou hebben gehad. Verdonk weigerde echter op te stappen, waarna D66 het vertrouwen in het kabinet opzegde.
Vetrouwen
De D66-bewindslieden Laurens Jan Brinkhorst en Alexander Pechtold hadden net als hun fractie geen vertrouwen meer in hun VVD-collega Verdonk. Het was niet in het ‘landsbelang dat het beleid en handelen van Verdonk kon voortduren’, zei Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) donderdagavond in een toelichting op zijn aftreden.
In de kwestie rond de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali ging er volgens Pechtold iets mis in de verhouding tussen de overheid en de burger. "Dit ging onze grenzen van politieke geloofwaardigheid ver voorbij", zei Pechtold. Hij en Brinkhorst (Economische Zaken) kregen echter geen steun in het kabinet voor hun opvatting dat Verdonk de eer aan zichzelf moest houden.
Geen politieke steun
Het kabinet stelde vervolgens unaniem dat de door D66 gesteunde, maar afgewezen motie van afkeuring aan het adres van Verdonk geen gevolgen heeft voor het functioneren van het kabinet. Die brief doet niets anders dan een feit constateren, aldus Pechtold.
Nadat de D66-fractie kort daarop haar politieke steun aan het kabinet introk, ontstond volgens Pechtold een nieuw politiek feit dat de staatsrechtelijke grondslag voor zijn functioneren wegnam.
Pechtold en Brinkhorst hebben aanvankelijk niet met hun portefeuille gezwaaid, omdat CDA en VVD aangaven zonder tussenkomst van de kiezers door te willen gaan. "Wij wilden voorkomen dat de kiezers buitenspel werden gezet", zei Pechtold. "Wij waren niet uit op de val van het kabinet", benadrukte hij verder.
Nadat de D66-bewindslieden Laurens Jan Brinkhorst, Alexander Pechtold en Medy van der Laan hun ontslag indienden, zag premier Jan Peter Balkenende geen kans meer zijn kabinet te redden.
Als iemand daar schuld aan heeft dan is het Verdonk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:13 schreef Ippon het volgende:
- Een kabinet ten val gebracht
Fortuyn was ook al niet echt vriendelijk tegen de moslimsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:13 schreef Ippon het volgende:
We mogen niet vergeten dat Ayaan Hirsi Ali een wrange politieke erfenis achterlaat.
- Liegen bij de vreemdelingenpolitie
- 1 miljoen moslims de gordijnen ingejaagd met haar ruziezoekende opvattingen
Daar was Theo natuurlijk zelf bijquote:- Indirect verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh
Dat is wel erg makkelijk, Verdonk heeft er natuurlijk zelf een potje van gemaaktquote:- Een kabinet ten val gebracht
naar de VS sturenquote:Wat moeten we in godsnaam met zo'n vrouw?
a) dus. Doen er meer. En wat bleek: er was niets mis meequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:13 schreef Ippon het volgende:
We mogen niet vergeten dat Ayaan Hirsi Ali een wrange politieke erfenis achterlaat.
- 1 miljoen moslims de gordijnen ingejaagd met haar ruziezoekende opvattingen (grappig dat degenen die haar daarvoor verketterden nu om opportunistische redenen haar verdediging ter hand nemen)
- Indirect verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh
Wat moeten we in godsnaam met zo'n vrouw?
Zie hier ziek hoe het gedachtengoed van sommige zichzelf links noemende figuren geworden is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:13 schreef Ippon het volgende:
- 1 miljoen moslims de gordijnen ingejaagd met haar ruziezoekende opvattingen (grappig dat degenen die haar daarvoor verketterden nu om opportunistische redenen haar verdediging ter hand nemen)
- Indirect verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh
Wat moeten we in godsnaam met zo'n vrouw?
en daar voor haar beveiliging betalen als ik het goed heb begrepen .. dus nog een dure blunder ook van Verdonkquote:
Sinds wanneer is Ippon links?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:26 schreef klez het volgende:
[..]
Zie hier ziek hoe het gedachtengoed van sommige zichzelf links noemende figuren geworden is.
Verdonk gaf de voorzet. Die was slecht, maar jp kreeg hem toch binnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:42 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Nee hoor, het was JP die in eigen doel schoot.
technisch gezien heeft verdonk haar macht tegenover een burger misbruikt. Dat is voor Pechtold al de reden om uit het kabinet te stappen. Het was toch gevallen, hoe dan ook. als je zo omgaat met je macht dan verdien je werkloos te zijn. Ik heb er geen god woord voor over.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik kan me nog het meest opwinden over het gedrag van onze volksvertegenwoordiging, Verdonk heeft onhandig geopereerd, maar technisch gezien is er weinig mis gegaan in deze zaak. Dit kabinet is puur gevallen vanwege machtspolitiek in de kamer. Een orgaan dat juist in het belang van het volk moet optreden heeft het vandaag weer eens heel duidelijk laten afweten. Ik raak er zo onderhand gedesillusioneerd van, ik vind politiek heel interessant, maar dit soort zaken geven mij er tegelijkertijd een enorm afkeer van.![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:22 schreef Ippon het volgende:
Campagnestrategie om PvdA hypocrisie bloot te leggen
1. In de portalen van de moskeeen foldertjes neerleggen in het Arabisch over het pvda-partijstandpunt inzake homo's, euthanasie en het bepleite Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali (zo mogen ze hun kritiek op JPB's woorden in Indonesie kracht bijzetten.)
Gevraagd: vertaler
Volgende punt, svp?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:26 schreef klez het volgende:
[..]
Zie hier ziek hoe het gedachtengoed van sommige zichzelf links noemende figuren geworden is.
Tja. Ik kan er ook niets aan doen dat de Telegraaf lezer en SP kiezer zo moeilijk uit elkaar te houden zijn tegenwoordig...quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:47 schreef klez het volgende:
[..]
Tja. Ik kan er ook niets aan doen dat de Telegraaf lezer en SP kiezer zo moeilijk uit elkaar houden zijn tegenwoordig...![]()
Hirsi Ali had nooit mogen worden toegelaten, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, denk ik. Er was geen sprake van een bedreigde situatie of noodtoestand wat toch de criteria zijn voor asielzoekers. Of je nu links of rechts ben doet nauwelijks ter zake, lijkt mij.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:47 schreef klez het volgende:
Tja. Ik kan er ook niets aan doen dat de Telegraaf lezer en SP kiezer zo moeilijk uit elkaar houden zijn tegenwoordig...![]()
Dat is een waarheid als een koe.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:47 schreef klez het volgende:
[..]
Is ook voor de hand liggend, de niet nr 1 van een partij die ook vast niet de grootste wordt..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:08 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Zou leuk zijn als we dan nu een vrouwelijke Premier krijgen : Verdonk![]()
Ja, een liegende somalische als PM om Harry Potter te vervangen, dat is wat Nederland nodig heeft!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:18 schreef sigme het volgende:
Is ook voor de hand liggend, de niet nr 1 van een partij die ook vast niet de grootste wordt..
Ik heb liever Hirsi Ali als premier. Natuurlijk, nóg veel onwaarschijnlijker, maar kunnen we het niet regelen?
Hoho! Nederlandse! Uitgebreid beproefd, dunkt me.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, een liegende somalische als PM om Harry Potter te vervangen, dat is wat Nederland nodig heeft!![]()
Was dat nu niet erg moeilijk zoniet onmogelijk gezien haar status in Duitsland?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hirsi Ali had nooit mogen worden toegelaten, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, denk ik. Er was geen sprake van een bedreigde situatie of noodtoestand wat toch de criteria zijn voor asielzoekers. Of je nu links of rechts ben doet nauwelijks ter zake, lijkt mij.
daar zijn de gevestige partijen met hun belangen veels te bang voor. Niet voor niks wordt elk d66 plan afgeschoten. Stel je voor dat je vernieuwing krijgt...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Is ook voor de hand liggend, de niet nr 1 van een partij die ook vast niet de grootste wordt..
Ik heb liever Hirsi Ali als premier. Natuurlijk, nóg veel onwaarschijnlijker, maar kunnen we het niet regelen?
lijkt me altijd beter dan een overheid die misbruikt maakt van haar macht. Dat hebben we al een aantal jaren gehad blijkt nu.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, een liegende somalische als PM om Harry Potter te vervangen, dat is wat Nederland nodig heeft!![]()
Lubbers?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:25 schreef One_of_the_few het volgende:
Het meeste behoefte heb ik aan iemand met visie en charisma. Dus geen JP of Verdonk.
Wie is de Nederlandse Bill Clinton?
Rouvoet?
Nah, mischien wel de meest eerlijke en recht-door-zee politicus, jammer dan zijn partij niet aansluit bij mijn politieke gedachtengoed want anders zou ik graag op hem stemmen.quote:
maar hij kon wel in een paar zinnen iets heel duidelijk maken. Dat lukt Bush niet. Bush moet het hebben van het steeds laten zien van zijn visie. Maar ik heb Bush in het buitenlandsbeleid nog niet echt op een eenduidige visie kunnen betrappen. De enige is misschien het belazeren van je vrienden, maar verder..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Chewie het volgende:
Ik denk dat Bush jr meer visie heeft, al ben ik het niet eens met die visie, dan Clinton in 8 jaar heeft laten zien. Clinton was een zeer charismatisch man die zich iets teveel liet leiden door approval ratings.
Dan liever Halsemaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:08 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Zou leuk zijn als we dan nu een vrouwelijke Premier krijgen : Verdonk![]()
net zoals Duitsland, wordt tijd...
Een veredelde secretaresse als baas van ons land?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:36 schreef SunChaser het volgende:
Dan liever Halsema
En hij heeft actief een zeer stimulerend economisch beleid gevoerd en het deficit weggewerkt. Ongetwijfeld visieloos, in jouw ogen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Chewie het volgende:
Ik denk dat Bush jr meer visie heeft, al ben ik het niet eens met die visie, dan Clinton in 8 jaar heeft laten zien. Clinton was een zeer charismatisch man die zich iets teveel liet leiden door approval ratings.
We hebben nu een veredelde penningmeester als premier...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een veredelde secretaresse als baas van ons land?
Nee man! Visie is spierballentaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
En hij heeft actief een zeer stimulerend economisch beleid gevoerd en het deficit weggewerkt. Ongetwijfeld visieloos, in jouw ogen.
V.
Bush jr. heeft denk ik inderdaad meer visie, hij heeft duidelijk een idealistisch beeld voor ogen van hoe de wereld in elkaar moet zitten. Clinton is pragmatischer.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Verbal het volgende:
En hij heeft actief een zeer stimulerend economisch beleid gevoerd en het deficit weggewerkt. Ongetwijfeld visieloos, in jouw ogen.
Achjah, we hebben hadden nu een premier die zo uit een sprookjesboek is komen stappenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een veredelde secretaresse als baas van ons land?
Die premier bestaat niet meer hoor, gaat het hele topic over.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
We hebben nu een veredelde penningmeester als premier...
'you're either with the terrrist, or you're with us'.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Chewie het volgende:
quote:Verdonk: D66 is schuldig aan val kabinet (2)
N i e u w bericht, meer informatie
DEN HAAG (ANP) - Demissionair minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) voelt zich op geen enkele manier verantwoordelijk voor de val van het kabinet. ,,Daar is er maar één schuldig aan en dat is D66'', zei Verdonk vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad. Ook voelt ze zich volledig gesteund door haar collega-ministers.
De D66-fractie zegde donderdag tijdens het marathondebat over de naturalisatie van het voormalige VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali haar vertrouwen in Verdonk op. De partij eiste samen met de oppositie het aftreden van de minister, omdat ze onzorgvuldig heeft gehandeld.
Verdonk weigerde echter op te stappen, waarna de D66-fractie haar politieke steun aan het kabinet introk. Nadat vervolgens de D66-bewindslieden hun ontslag hadden aangeboden, stelden alle overige kabinetsleden hun portefeuilles ter beschikking.
Ook vicepremier Gerrit Zalm (VVD) geeft D66 volledig de schuld van de val van het kabinet. ,,D66 heeft de stekker eruit getrokken.'' Zalm vindt wel dat voormalig Tweede kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD), de directe aanleiding tot de val van het kabinet, beter niet had kunnen zeggen dat ze haar verklaring over haar naturalisatie onder druk van Verdonk heeft afgelegd. ,,Ze had zich beter bij haar verklaring kunnen houden.''
Verdonk zei een ,,kater van de dag erna'' te hebben. ,,We hadden graag met Balkenende-II door willen gaan'', zei ze. Volgens Verdonk was het een goede ministerraad. Komend weekeinde gaat ze uitrusten van alles. ,,Ik ga een heel rustig weekend hebben'', kondigde ze aan.
Bush laat zich daarentegen enkel leiden door naderende verkiezingen. En meer off-topics heb ik niet te melden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Chewie het volgende:
Ach, heeft Beatrix het konijn uit zijn lijden verlost?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die premier bestaat niet meer hoor, gaat het hele topic over.![]()
Guttegut wat kort door de bocht weer. Kijk nou eens door die politieke retoriek heen, dan zie je iemand die overal ter wereld vrijheid wil brengen, iemand die overal ter wereld The American Dream mogelijk wil maken en iemand met een diep geloof in Christelijke normen en waarden. Het kan een visie zijn die je niet deelt maar bij Clinton heb ik dat nooit waargenomen, Clinton is pragmaticus die zijn plannen goed weet te verkopen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:56 schreef gronk het volgende:
'you're either with the terrrist, or you're with us'.
Ja, da's duidelijk visie. Net zoals jezelf in een oorlog steken op basis van wishful thinking en 'lalalala-I-can't-hear-you'. Je meent toch niet serieus dat Bush visie heeft, laat staan meer visie dan Clinton.
Kenyaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was dat nu niet erg moeilijk zoniet onmogelijk gezien haar status in Duitsland?
Vind je het niet wat bot, die manier waarop ze zichzelf heeft vrij gepleit in die verklaring?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:05 schreef Steijn het volgende:
Ik blijf de opstelling volstrekt redelijk vinden van Verdonk, er was niets aan de hand, dus het is idioot om daar conclusies aan te verbinden.
Jij verward het hebben van een visie met het voeren van goed beleid. Clinton was zeker geen erg slechte president maar op een visie over hoe het land moest worden en de plaats van de VS in de wereld kon je hem niet echt betrappen daar zijn zelfs zijn vrienden het wel over eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
dus jij vindt "we gaan liegen over je leugen onder voorwaarde dat je zegt dat het allemaal je eigen schuld is " normaal voor een minister vreemdelingenbeleid ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:05 schreef Steijn het volgende:
Ik blijf de opstelling volstrekt redelijk vinden van Verdonk, er was niets aan de hand, dus het is idioot om daar conclusies aan te verbinden.
Ik heb hem er op betrapt toen hij zei dat Amerika zich moest aanpassen en voorbereiden op een wereld waarin zij niet meer de (enige) supermacht zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij verward het hebben van een visie met het voeren van goed beleid. Clinton was zeker geen erg slechte president maar op een visie over hoe het land moest worden en de plaats van de VS in de wereld kon je hem niet echt betrappen daar zijn zelfs zijn vrienden het wel over eens.
Een visie heeft overigens in het verleden wel vaker voor zeer grote problemen gezorgd.
Nee. De conclusie is dat heel dat hollandse benepen gedoe over asielzoekers nergens op slaat.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hirsi Ali had nooit mogen worden toegelaten, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, denk ik.
Nou. Dat lijkt me wel een heel voorbarige conclusie. Los van het bovenstaande.quote:Er was geen sprake van een bedreigde situatie of noodtoestand wat toch de criteria zijn voor asielzoekers.
Nou, er valt ook weinig te begrijpen aan gesprekspartners die als het over essentiele verworvenheden als vrouwen- en homoemancipatie naar de jaren '50 en verder terug willen.quote:HA's houding tov moslims en de islam is ook niet echt een rechts of links standpunt, lijkt mij, feit blijft dat HA liever confronteerde dan discussieerde en meer wel dan niet geen enkele bereidheid toonde om naar haar gesprekspartners te luisteren.
ze heeft bij nog geen één van haar fouten de schuld bij zichzelf gezocht dus ik had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:05 schreef Steijn het volgende:
quote:Balkenende wil bij voorkeur missionair verder
DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende heeft het liefst dat het kabinet missionair verder gaat, zodat het de begroting voor volgend jaar nog kan maken. Een missionaire status is ook van belang met het oog op de militaire missie in Uruzgan.
De premier heeft dat vrijdag gezegd na het kabinetsberaad. Hij voegde er aan toe dat het een zaak is waar niet het kabinet over gaat. De koningin besluit na een consultatieronde met onder anderen alle fractievoorzitters hoe het na de kabinetscrisis verder moet.
omdat in haar mening heeft zij geen fouten gemaakt...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze heeft bij nog geen één van haar fouten de schuld bij zichzelf gezocht dus ik had niet anders verwacht.
Nou vind ik Hirsi Ali een goede aanwinst voor Nederland gebleken, maar ik geef wel Tiger_m gelijk: er had haar geen asiel verleend horen te worden. Omdat ze al een veilig heenkomen had.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:14 schreef klez het volgende:
[..]
Nee. De conclusie is dat heel dat hollandse benepen gedoe over asielzoekers nergens op slaat.
[..]
Nou. Dat lijkt me wel een heel voorbarige conclusie. Los van het bovenstaande.
Daarnaast heeft Hirsi Ali volop bewezen aan het Nederlandse maatschappelijke verkeer te kunnen deelnemen, heeft mede een aantal zaken op de agenda gezet die van wezenlijk belang zijn om de vrije cultuur in Nederland te behouden. Ze heeft feilloos duidelijk gemaakt dat we een zeer intolerante groep in de Nederlandse samenleving hebben "opgenomen".
Vooruit dan. Ik wil maar zeggen; we moeten niet filteren op mensen die "liegen" over hun geboortenaam, maar op mensen die wezenlijk kwaad in de zin hebben. Samir A. en dat soort figuren. Hoe? ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou vind ik Hirsi Ali een goede aanwinst voor Nederland gebleken, maar ik geef wel Tiger_m gelijk: er had haar geen asiel verleend horen te worden. Omdat ze al een veilig heenkomen had.
Het is fijn voor haar (denk ik toch wel) en fijn voor ons dat niet altijd alles zo loopt als het zou horen.
Dat er nu te benepen wordt omgegaan met asiel betekent voor mij nog steeds niet dat mensen die niet vervolgd worden hier asiel zouden moeten krijgen. Wel dat mensen meer krediet krijgen, dus niet eerst maar eens als huichelachtige oplichter behandeld worden.
Huh? Voor asiel?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:40 schreef klez het volgende:
[..]
Vooruit dan. Ik wil maar zeggen; we moeten niet filteren op mensen die "liegen" over hun geboortenaam, maar op mensen die wezenlijk kwaad in de zin hebben. Samir A. en dat soort figuren. Hoe? ik zou het niet weten.![]()
Tunnelvisie is ook een visiequote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bush jr. heeft denk ik inderdaad meer visie, hij heeft duidelijk een idealistisch beeld voor ogen van hoe de wereld in elkaar moet zitten. Clinton is pragmatischer.
bot vindt ik nog zwak uitgedrukt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind je het niet wat bot, die manier waarop ze zichzelf heeft vrij gepleit in die verklaring?
Bron: De Volkskrantquote:D66 laat Balkenende II vallen
Van onze verslaggevers
DEN HAAG - Premier Balkenende biedt vandaag koningin Beatrix het ontslag aan van zijn kabinet. Balkenende II viel donderdag na een dramatische ontknoping van het spoeddebat over de nationaliteit van Ayaan Hirsi Ali.
Regeringspartij D66 zegde de steun aan het kabinet op, omdat zij niet langer vertrouwen heeft in VVD-minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Een groot deel van de Tweede Kamer dringt nu aan op vervroegde verkiezingen. CDA en VVD willen echter een minderheidskabinet vormen, dat doorregeert met gelegenheidssteun van andere partijen. Vanwege de aanstaande begroting voor het komende jaar en de militaire missie in Uruzgan is het volgens deze partijen onverstandig na de zomer verkiezingen te houden.
De koningin houdt naar verwachting vandaag nog onder de fractievoorzitters een consultatieronde over de vraag hoe het nu verder moet. Daarna zal zij een beslissing nemen. Volgens oppositieleider Bos (PvdA) is er maar één mogelijkheid: zo snel mogelijk verkiezingen. ‘De kiezer moet zich uitspreken, het liefst al in het najaar.’
Balkenende toonde zich gisteren teleurgesteld maar niet verslagen: ‘Voor mij persoonlijk betekent het niet zo heel veel. Ik heb mij met hart en ziel ingezet.’
De kabinetscrisis ontstond in de nacht van woensdag op donderdag, toen de D66-fractie voor een motie van afkeuring tegen Verdonk stemde die door GroenLinks was ingediend. De VVD-bewindsvrouw is volgens die motie ‘onzorgvuldig’ te werk gegaan bij het onderzoek naar de nationaliteit van Hirsi Ali. Ook werd haar kwalijk genomen dat zij het voormalige VVD-Kamerlid dwong een schuldbekentenis op te stellen.
De motie haalde geen meerderheid, maar D66 wilde hoe dan ook stoppen met Verdonk. Nadat eerst de fractie haar steun opzegde, boden beide D66-ministers hun ontslag aan. Vice-premier Brinkhorst: ‘Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen. Wij konden niet langer de verantwoordelijkheid dragen voor het beleid van deze minister’. Partijleider Pechtold voegde daar later aan toe dat het niet in het landsbelang was dat het beleid en handelen van Verdonk konden voortduren.
De Democraten haalden zich met hun handelen de woede op de hals van coalitiegenoten CDA en VVD. ‘Ik ben woest. D66 heeft heel wat uit te leggen’, aldus de liberale partijleider Rutte. CDA-fractievoorzitter Verhagen noemde het onbegrijpelijk dat D66 heeft aangestuurd op een val ‘net nu we beginnen te oogsten’.
Bron: De Volkskrantquote:Uitgegleden over een bananenschil
Analyse Raoul du Pré, Philippe Remarque
D66, Rita Verdonk en Jan Peter Balkenende: drie fundamentele problemen die het kabinet-Balkenende altijd al parten speelden, kwamen deze week samen in een fatale cocktail.
Ten eerste heeft het kleine D66 nooit met hart en ziel deelgenomen aan de centrum-rechtse coalitie. Vooral het harde beleid van minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken misnoegde de achterban. Zeker nadat de beloofde bestuurlijke vernieuwing ook al niet was doorgegaan, kampte de partijtop met haar geloofwaardigheid. De afgelopen weken betreurden D66-kopstukken openlijk dat zij het kabinet niet hadden opgeblazen in het debat rond de Uruzgan-missie, begin dit jaar.
Het tweede probleem is Rita Verdonk. Ze geldt als boegbeeld van een hard maar consequent beleid, waarop het kabinet zich graag liet voorstaan. Zo groeide ze uit tot de populairste politicus in het land. Maar in de Haagse politiek maakte diezelfde rechtlijnigheid haar de afgelopen maanden steeds onhandelbaarder.
Verdonk houdt niet van compromissen, niet van aarzelen en niet van het toegeven van fouten. Die eigenschap speelde een hoofdrol in de affaire rond Ayaan Hirsi Ali, en leidde uiteindelijk tot het einde van de coalitie. Verdonk ontzegde Hirsi Ali het Nederlanderschap tegen de waarschuwingen van haar partijgenoten in. Toen er onder curatele van de premier een oplossing was, overspeelde ze haar hand door bij Hirsi Ali een vernederend mea culpa af te dwingen. In het debat stelde Verdonk zich opnieuw onverzoenlijk op.
De minister voor Vreemdelingenzaken had nooit haar rol kunnen spelen zonder het derde probleem: de naamgever van het nu demissionaire kabinet. Premier Balkenende wordt wel geprezen om zijn doortastende hervormingsbeleid; leidinggeven is volgens vriend en vijand niet zijn sterke punt.
In tijden van crisis, en die waren er nogal eens, deed het gebrek aan regie zich voelen. Keer op keer trokken ministers en andere hoofdrolspelers zich weinig van hem aan. Ook op cruciale momenten in de affaire-Hirsi Ali verzuimde Balkenende in te grijpen. Uiteindelijk maakte hij in het holst van de nacht de verspreking die D66 ertoe noopte Verdonk de wacht aan te zeggen. Zo gleed een steeds succesvoller kabinet uit over een bananenschil.
Krijgt Nederland een kabinet-Balkenende III? Dat valt niet uit te sluiten. Balkenende, CDA-fractievoorzitter Verhagen en minister van Justitie Donner leken er donderdag na de val van het kabinet wel voor te voelen met de VVD verder te regeren in een minderheidskabinet. VVD-leiders Rutte en Zalm zijn ook voor. Gesproken wordt over nieuwe verkiezingen aan het einde van het jaar.
Het belang van beide regeringspartijen is duidelijk: de economie komt juist tot bloei. Dit is het langverwachte ‘oogstjaar’ van de coalitie. In de peilingen krabbelen CDA en VVD op, ten koste van de PvdA van Wouter Bos.
Klein nadeel is dat doorregeren alleen kan met gedoogsteun van de weinig stabiele Lijst Pim Fortuyn. Na de val van Balkenende I wilde het CDA nooit meer met de LPF in zee. Het is de ironie van de geschiedenis dat Balkenende de Fortuynisten nu weer nodig heeft.
Bron: De Volkskrantquote:D66 ging recht op confrontatie af
Reconstructie Van onze verslaggevers Michiel Kruijt, Marc Peeperkorn
DEN HAAG - Door een vergissing erkende premier Balkenende in de nacht van woensdag op donderdag dat Hirsi Ali onder druk was gezet een schuldbekentenis te tekenen. Toen was er vooral voor D66 geen houden meer aan.
Het is al bijna licht als de nestor van de Tweede Kamer, Bas van der Vlies (SGP), opmerkt dat de afgelopen uren de parlementaire geschiedenis in zullen gaan als het ‘debat van de unieke taferelen’. Hij weet dan niet dat het nog gekker zal worden.
Het spoeddebat over minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken begint woensdagavond kalm. De oppositie is zoals verwacht niet mals met de kritiek op Verdonk. Haar overhaaste conclusie op 15 mei dat het VVD-Kamerlid Hirsi Ali nooit Nederlandse is geweest heeft niet alleen het kabinet maar heel Nederland schade berokkend. De regeringspartijen blijven evenwel rustig. Vice-premier Zalm blijkt zelfs thuis te zitten als hij kort na middernacht onverwacht naar de Kamer wordt geroepen.
Op aandrang van CDA-fractievoorzitter Verhagen maakt Verdonk zowaar een kleine knieval. Zij geeft toe dat haar snelle constatering over Hirsi Ali niet meteen naar de Kamer had moeten worden gestuurd. Zij belooft beterschap.
Niets lijkt rond tweeën een goede afloop van het debat in de weg te staan. Verdonk en premier Balkenende pareren vragen over de schuldbekentenis die Hirsi Ali moest tekenen met steeds hetzelfde antwoord dat van politieke druk geen sprake was. De verklaring moest er volgens het kabinet komen ‘als onderdeel van de totale bewijsvoering om het verhaal rond te krijgen’, aldus Balkenende.
Maar dan gaat de minister-president in de fout. Verhagen wil graag van Verdonk weten waarom Hirsi Ali door het stof moest gaan. Omdat hij geen spreektijd meer heeft, fluistert hij VVD-fractievoorzitter Van Beek in de vraag te stellen. Die is hem ter wille, maar vergist zich en richt zich tot de premier.
Balkenende is niet op zijn hoede en antwoordt dat Hirsi Ali’s schuldbekentenis er moest komen van Verdonk. Pijnlijk duidelijk is nu dat er geen juridische aanleiding voor was, maar een politieke: het uit de wind houden van Verdonk. Het vermoeden dat Hirsi Ali werd gedwongen te tekenen om haar paspoort te kunnen behouden, is nu bewaarheid.
Het is inmiddels 02.30 uur. De partijen hebben behoefte aan dertig minuten schorsing voor beraad. GroenLinks komt met een motie waarin de handelwijze van Verdonk wordt veroordeeld – de derde motie van afkeuring tegen de minister in een half jaar tijd – en alle fracties moeten hun reactie bepalen. Beveiligers van de ministers bellen hun echtgenoten op dat het nog wel even zal duren voordat zij thuis kunnen zijn. Uiteindelijk duurt de schorsing twee uur.
De D66-fractie trekt zich terug in haar vleugel van het Kamergebouw. De zes leden zijn er snel uit, na zoveel aanvaringen met Verdonk is voor hen de maat vol. De motie van wantrouwen zal worden gesteund. ‘We zijn stap voor stap die kant opgegaan, er was geen weg terug meer’, stelt één van hen. De D66-ministers Pechtold en Brinkhorst worden geïnformeerd. Zij scharen zich achter de de fractie: Verdonk eruit of D66 eruit.
Van der Laan en D66-Kamerlid Bakker spoeden zich vervolgens rond half vier naar de ministerskamer, een aparte wachtruimte voor bewindslieden vlakbij de plenaire vergaderzaal. De premier reageert geschokt op de mededeling van Van der Laan dat zij bereid is de stekker uit het kabinet te trekken. De premier heeft deze harde opstelling niet verwacht en probeert het D66-smaldeel op andere gedachten te brengen. Zonder succes.
Zalm, Verhagen, Brinkhorst en Pechtold komen erbij. Drie kwartier lang bespreken de aanwezigen de consequenties van de D66-opstelling. Iedereen constateert dat de D66-fractie en haar bewindslieden op één lijn zitten. ‘Het leek alsof Pechtold de vrije hand aan Van der Laan had gegeven’, stelt een betrokkene.
Ook bij de VVD-fractie is de stemming geladen. Veel liberale Kamerleden vrezen dat het kabinet op de klippen loopt door de onbuigzame houding van hun partijgenoot Verdonk. Het meest kritisch zijn Van Aartsen en De Vries. Zij hebben hun buik vol van Verdonk en maken dat – onder veel bijval – kenbaar. ‘Verdonk laat een spoor van vernielingen achter. Onbestaanbaar’, verklaart een van de fractieleden later. De fractie wil ‘af van het gelazer met dat mens’, zegt een ander. Bijna niemand neemt het voor Verdonk op.
Naar buiten toe verspreidt VVD een heel ander beeld. ‘Verdonk weg, dan het hele kabinet weg’, is de boodschap. De fractie beseft goed dat Verdonk van groot belang is voor de rechtervleugel van de partij. Het schrikbeeld is dat Verdonk uit de partij stapt en met Leefbaar Nederland-kopstuk Pastors en LPF’er Eerdmans iets nieuws begint. De fractie stelt zich als één man op achter de omstreden VVD-bewindsvrouw.
De positie van de grootste regeringsfractie, CDA, is zo eenduidig dat zij geen overleg nodig acht: Verdonk heeft aan de wens van de Kamer voldaan om Hirsi Ali haar nationaliteit te laten behouden en daarmee is de kous af. Dat er CDA-prominenten zijn die persoonlijk genoeg hebben van Verdonk, verandert daar niets aan.
Tegen half vijf ’s ochtends loopt het crisisberaad in de ministerskamer ten einde. CDA-fractieleider Verhagen gaat op zoek naar zijn VVD-evenknie Van Beek, die schittert door afwezigheid. ‘De dikke snor’, zoals de liberale voorman intern wordt genoemd, is snel gevonden. Hij haast zich naar de ministerskamer om te vernemen dat de kaarten geschud zijn: D66 is niet van de confrontatie af te brengen.
Het woord rompkabinet valt, een CDA-VVD-coalitie die met steun van wisselende meerderheden tot de verkiezingen overeind wordt gehouden. De LPF krijgt lucht van deze optie en biedt onmiddellijk haar steun aan.
Als het debat in de plenaire zaal wordt hervat, tracht Balkenende vergeefs zijn eerdere blunder te herstellen. Niemand gelooft echter zijn opmerking dat hij zich door vermoeidheid heeft vergist over de schuldbekentenis van Hirsi Ali.
Bij de hoofdelijke stemming over de motie van afkeuring van GroenLinks kun je een speld horen vallen. ‘Tegen’ klinkt het 79 keer. Het ‘voor’ valt 64 maal en daaronder bevinden zich de zes D66’ers. Van Beek zet bij het verlaten van de zaal om half zes de zaak op scherp: het is onacceptabel als alleen Verdonk moet opstappen. ‘We gaan niet prijsschieten op VVD-ministers’. Een kabinetscrisis lijkt onafwendbaar.
Na een paar uur slaap komen de VVD-kopstukken Zalm, Van Beek en zijn opvolger Rutte bijeen op een geheime locatie. Zij zoeken naar wegen om de val van het kabinet te voorkomen. Van Beek en Rutte vertrekken vervolgens naar Balkenende voor spoedoverleg. Als dat klaar is, staan de CDA-bewindslieden op de stoep bij het Torentje.
Rond 13.00 uur begint een extra ministerraad in de Trêveszaal. Het kabinet besluit niet zelf op te stappen, maar kaatst de bal terug en legt zijn lot in handen van de D66-fractie. Van der Laan twijfelt niet en zegt rond half vijf ’s middags het vertrouwen in het kabinet op. Even weigert de premier nog het ontslag van zijn ploeg bij de koningin aan te bieden. Hij wil eerst alle andere partijen horen in de hoop op een miraculeuze redding van zijn kabinet. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van Balkenende II. Om kwart voor negen valt het kabinet.
Samir A. is asielzoeker uit Algerije.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:42 schreef Monidique het volgende:
In plaats van Samir A. had je het net zo goed over verkeersveiligheid kunnen hebben, want die twee zaken hebben net zo veel te maken met de zaak Hirsi Ali. Die Samir is een Nederlander met terroristische neigingen, dat heeft niets te maken met een vluchteling uit Afrika.
Ik was in de veronderstelling dat hij hier geboren was, in ieder geval is het een Nederlander die opgroeide in Nederland en hebben zijn problemen niets te maken met asielbeleid.quote:
Natuurlijk wel...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat hij hier geboren was, in ieder geval is het een Nederlander die opgroeide in Nederland en hebben zijn problemen niets te maken met asielbeleid.
Oh, dus als je botweg stelt dat het een goed plan is om iran om te toveren in een nucleaire parkeerplaats dan heb je visie, terwijl als je begrijpt dat wapengekletter je alleen maar geld kost, en je beter kunt investeren in relaties en zelfrealisatiie ('als jullie vrede willen in 't midden oosten dan zullen jullie daar zelf ook aan mee moeten werken') dan ben je een domme pragmaticus?quote:
Nee, natuurlijk niet. Nergens blijkt uit dat hij zijn "vijandigheid tov westerse samenlevingen" al als peuter bij zich had. Aangenomen dat hij, zoals jij zegt, in Algerije geboren is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:04 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk wel...![]()
Ik zal het nog een keer uitleggen:
Misschien is het zinvoller om te filteren op vijandigheid tov westerse samenlevingen dan op wat de exacte geboortenaam/datum is.
Alleen hoe? Ik weet het niet.
Ik vind die van jou ook niet echt sterk. Met al-Qaida, Saddam en Hamas praten over "relaties" en "zelfrealisatie". Dat schiet wel op...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Oh, dus als je botweg stelt dat het een goed plan is om iran om te toveren in een nucleaire parkeerplaats dan heb je visie, terwijl als je begrijpt dat wapengekletter je alleen maar geld kost, en je beter kunt investeren in relaties en zelfrealisatiie ('als jullie vrede willen in 't midden oosten dan zullen jullie daar zelf ook aan mee moeten werken') dan ben je een domme pragmaticus?
Amusante redeneerwijze, dat wel.
Daarom zeg ik al, ik weet niet hoe.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Nergens blijkt uit dat hij zijn "vijandigheid tov westerse samenlevingen" al als peuter bij zich had. Aangenomen dat hij, zoals jij zegt, in Algerije geboren is.
Tijdje geleden was er een docu op ned 3 (inderdaad, dat vuige linkse kanaal) waar ze een aantal lieden van de CIA en MI5 aan 't woord lieten. Ze zeiden daar dingen als 'natuurlijk moet je terroristen hard aanpakken, maar je zult ook met ze in dialoog moeten. Al was het alleen maar omdat je wilt weten wat ze van plan zijn. Als je wilt voorkomen dat ze aanslagen plegen, dan moet je begrijpen hoe ze denken; en als je door bepaalde gunsten te verlenen (arafat had in tijden bijna via-via een hotline met de VS) dan moet je dat gewoon doen'quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:09 schreef klez het volgende:
Ik vind die van jou ook niet echt sterk. Met al-Qaida, Saddam en Hamas praten over "relaties" en "zelfrealisatie". Dat schiet wel op...
Eh? Welke Samir A? Deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samir_Azzouz ?quote:
Volgens een van de bronnen: "Samir A. (18) is net als Mohammed B. geboren in Amsterdam uit Marokkaanse ouders. "quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh? Welke Samir A? Deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samir_Azzouz ?
Het opgezette plannetje.... jij ziet een links geheim complot ofzo?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef DenniZZ het volgende:
Het opgezette plannetje is geslaagd!
Links laat hun vrienden van de Vara () een paar kritische documentaires uitzenden over Verdonk en AHA, de linkse politici gaan er heel moeilijk over doen in de Kamer, moties van wantrouwen etc, men krijgt D66 ook nog zover om mee te doen en weet zo het Kabinet op de knietjes te krijgen. Goed gedaan hoor jongens. Consumentenvertrouwen in de economie is na 2000 niet meer zo hoog geweest, werkeloosheid is sterk afgenomen, criminaliteit gedaald, aantal immigranten nog nooit zo laag geweest maar nee hoor we hebben echt behoefte aan een stelletje linksen om de boel weer te verpesten
hihi .. vraag me af hoe het linkse complot Nawijn zover heeft gekregen om kamervragen te stellenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:54 schreef maartena het volgende:
Het opegette plannetje.... jij ziet een links geheim complot ofzo?
Klopt. Ik kwam op een site terecht waar ze het blijkbaar over een hele andere Samir hadden. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens een van de bronnen: "Samir A. (18) is net als Mohammed B. geboren in Amsterdam uit Marokkaanse ouders. "
Ik weet niet wat je stellingname is, maar met asielbeleid heeft het niets te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:08 schreef klez het volgende:
[..]
Klopt. Ik kwam op een site terecht waar ze het blijkbaar over een hele andere Samir hadden. Mijn excuses.
Het verandert verder niets aan mijn stellingname overigens.
er zijn mensen die links liever de schuld geven. Dan hoeven ze niet onder ogen te zien dat ze een overheid steunen die mensen misbruikt. Nadenken is veel te heftig voor zequote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:05 schreef moussie het volgende:
[..]
hihi .. vraag me af hoe het linkse complot Nawijn zover heeft gekregen om kamervragen te stellen
Ow, het ging alleen om een poppetje dat vervangen moest worden... wat is dat voor gebral? En daarna gingen ze weer vrolijk verder... wat een crap.quote:104 Teletekst vr 30 jun
Verdonk:D66 is schuldig,niet ik
` Minister Verdonk voelt zich niet
verantwoordelijk voor de val van het
kabinet.Na afloop van de ministerraad
zei ze dat er maar één schuldig is,en
dat is D66.Het kabinet viel gisteren
toen D66 de steun aan het hele kabinet
had ingetrokken.
Eerder zei VVD-fractieleider Rutte al
dat hij "woest" is over het optreden
van D66.CDA-fractievoorzitter Verhagen
vindt het onbegrijpelijk dat D66 op dit
moment uit het kabinet stapt.
De D66-leiders Van der Laan en Pechtold
leggen de schuld juist bij het CDA en
de VVD.Die hadden minister Verdonk
moeten offeren om door te gaan.
Waarom zou je ook nadenken als je regels hebt!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Nadenken is veel te heftig voor ze![]()
quote:
LPF is superstabiel, op het gedoe van Nawijn na dan.quote:Klein nadeel is dat doorregeren alleen kan met gedoogsteun van de weinig stabiele Lijst Pim Fortuyn.
zeker. Daar is ook een topic over.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:13 schreef PietPrak het volgende:
Maar wat heeft onze Rita eigenlijk de afgelopen jaren gedaan. Ze heeft toch alleen het beleid van Paars(Job Cohen) uitgevoerd? Voor de rest heeft ze toch weinig betekend?
Dit kabinet is gevallen door intern geneuzel. Slaat nergens op om de oppositie erbij te halen. Het is geblunder van JP, zijn verpsreking, en de halstarrigheid van Verdonk die hen de das om doen. Een opposite laat een kabinet niet sneuvelen. Dat doen mensen uit een kabinet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef Shakes het volgende:
Bedankt D66, PVDA, GL en de SP. Aan jullie hebben we wat (peuters).
Als ze het nu goed regelen hoeft het minder lang stil te liggen dan bij normale verkiezingen.Dan is iedereen een paar maand van te voren slechts nog aan het campagnevoeren en is regeren bijzaak. Nu kan de campagne grotendeels in het zomerreces gebeurenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef Shakes het volgende:
Dit toont weer aan dat de politiek niet het landsbelang voorop heeft staan. Het zijn kinderlijke zieltjes die ons land besturen die het winnen van stemmen voorop hebben staan. Het gaat over helemaal niets. Is dit het waard om alle zaken weer een jaar stil te liggen? Is dat wat D66, Wouter Bos en Femke Halsema echt willen? Het land kan zoveel beter - zonde partijpolitieke wedstrijdjes ja.
Waarom haal je hier de oppositie ook bij? Het is eigenlijk een interne vertrouwensbreuk in de coalitie.quote:Bedankt D66, PVDA, GL en de SP. Aan jullie hebben we wat (peuters).
Het kabinet is niet gevallen door de oppositie partijen hoor.... het is gevallen door twee zaken: D'66 en Rita Verdonk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef Shakes het volgende:
Bedankt D66, PVDA, GL en de SP. Aan jullie hebben we wat (peuters).
Denk na. Als je het probleem enkel toeschuift aan een mini-partij en 1 persoon dan heb je het mis. Dit probleem heeft veel meer facetten en houdt niet op bij die 2 onderdelen die jij noemde.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Het kabinet is niet gevallen door de oppositie partijen hoor.... het is gevallen door twee zaken: D'66 en Rita Verdonk.
Waar haalt iedereen toch die onzin vandaan dat de val van het kabinet komt door links....![]()
Als alleen D66 verdonk had laten vallen was er ook een probleem geweest. Als je als coalitiepartner niet meer met 1 van je collega ministers door 1 deur kan is er gwoon een probleem.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:54 schreef Shakes het volgende:
Als alleen D66 de motie had gesteund was er niets aan de hand geweest. PVDA, GL en SP roepen ook het hardst dat het kabinet op moet stappen. Dus zitten we opgescheept met een demissionair kabinet dat geen grote zaken mag aanpakken. Super. Ze dienen echt het landsbelang daar...
Ja duh...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je stellingname is, maar met asielbeleid heeft het niets te maken.
quote:Misschien is het zinvoller om te filteren op vijandigheid tov westerse samenlevingen dan op wat de exacte geboortenaam/datum is.
Klopt. Er zijn veel meer debatten geweest over Rita Verdonk, en het CDA en de VVD treffen als partijen net zoveel blaam. Vice Premier Zalm bleef tijdens de eerste helft van het debat zelfs gewoon thuis en werd na middernacht pas erbij geroepen.....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Denk na. Als je het probleem enkel toeschuift aan een mini-partij en 1 persoon dan heb je het mis. Dit probleem heeft veel meer facetten en houdt niet op bij die 2 onderdelen die jij noemde.![]()
Ik weet eigenlijk niet of dit verschijnsel (malloten die links overal de schuld van geven) nou iets is wat er altijd al geweest is, of dat 't een signaal is van uit de hand lopende polarisatie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:02 schreef maartena het volgende:
Maar de schuld van de kabinetsval bij links leggen is gewoon onzinnig,
Nou, het is er altijd al geweest. Maar links heeft lange tijd het monopolie gehad op de toon en de inhoud van het politieke debat, dat is gelukkig veranderd. Helaas zie je het nu soms weer doorslaan naar de andere kant.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of dit verschijnsel (malloten die links overal de schuld van geven) nou iets is wat er altijd al geweest is, of dat 't een signaal is van uit de hand lopende polarisatie.![]()
idd .. er komt nog meer bij kijken .. een liegende en bedriegende VVD die eerst om partijpolitieke redenen kiest om de ene leugen te negeren en daarna om electorale redenen verkiest Verdonk te steunen, een LPF die kamervragen steld over sommige van die leugens, een CDA'er die zich verspreekt als die moe is (doet me deugd ergens btw, liegen is iig nog niet zijn tweede natuur) ..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:55 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Denk na. Als je het probleem enkel toeschuift aan een mini-partij en 1 persoon dan heb je het mis. Dit probleem heeft veel meer facetten en houdt niet op bij die 2 onderdelen die jij noemde.![]()
excuse me .. maar ga je nou de linkse betrokkene verwijten dat die langer politiek aktief is cq zijn stempel heeft gedrukt op het politieke debat dan de pim fortuyn aanhang die pakweg 6-7 jaar geleden de politiek heeft ontdekt ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:16 schreef klez het volgende:
[..]
Nou, het is er altijd al geweest. Maar links heeft lange tijd het monopolie gehad op de toon en de inhoud van het politieke debat, dat is gelukkig veranderd. Helaas zie je het nu soms weer doorslaan naar de andere kant.
De Pim fortuyn aanhang heeft sowieso niks te melden. Die moet gewoon lekker in haar stacaravan blijven zitten in het weekeinde.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:21 schreef moussie het volgende:
[..]
excuse me .. maar ga je nou de linkse betrokkene verwijten dat die langer politiek aktief is cq zijn stempel heeft gedrukt op het politieke debat dan de pim fortuyn aanhang die pakweg 6-7 jaar geleden de politiek heeft ontdekt ?
point taken en .. helaas .. uitermate correct imho .. het links van nu is rechtser dan het CDA van het midden tig jaar geledenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:48 schreef klez het volgende:
[..]
De Pim fortuyn aanhang heeft sowieso niks te melden. Die moet gewoon lekker in haar stacaravan blijven zitten in het weekeinde.
Net zoals de meeste zichzelf "links" noemende mensen; een procentje meer bij het najaarsoverleg bedingen en mensen als Hirsi Ali de mond willen snoeren om "de rust" te bewaren heeft weinig te maken met de oorspronkelijke grootse linkse idealen.
Afentoe je denkbeelden bijstellen kan geen kwaad; de ommedraai door links van progressief naar behoudzuchtig, tegen globalisering en gedogen van een cultuur waarin vrouwen en homo's niets voor stellen, vind ik echter verbazingwekkend. Voor mij 10 jaar geleden (dus voor Fortuyn) al reden om ernstige vraagtekens te zetten bij de integriteit van veel zichzelf "links" noemende figuren.
Los daarvan; jou manier van antwoorden suggereert dat je denkt dat ik uit ga van "goed" rechts en "fout" links. Das niet zo. Beide kampen in Nederland die zich de afgelopen dagen weer eens nadrukkelijk hebben laten zien zijn eigenlijk niet veel soeps...
quote:Vanavond in NOVA
Pechtold over de val van het kabinet
NOVA staat vanavond uiteraard geheel in het teken van de val van het kabinet. Alexander Pechtold (lijsttrekker D66) praat in de studio over de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.
Met de commentatoren Kees Lunshof (Telegraaf), Hans Wansink (Volkskrant) en Frank Vermeulen (NRC) kijkt NOVA terug op de afgelopen week: wat is er precies gebeurd?
Bovendien kijkt NOVA vooruit. Vanaf vandaag kan het campagnevoeren gaan beginnen. Welke onderwerpen zullen in de campagnes de boventoon gaan voeren?
En natuurlijk het laatste nieuws uit Den Haag én een nieuwe Politieke Barometer.
Let op:
In verband met het WK zendt NOVA vanavond uit vanaf 23:05.
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
'Het enige dat links heeft gedaan...'quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. er komt nog meer bij kijken .. een liegende en bedriegende VVD die eerst om partijpolitieke redenen kiest om de ene leugen te negeren en daarna om electorale redenen verkiest Verdonk te steunen, een LPF die kamervragen steld over sommige van die leugens, een CDA'er die zich verspreekt als die moe is (doet me deugd ergens btw, liegen is iig nog niet zijn tweede natuur) ..
het enige wat links heeft gedaan is een motie indienen voor dat chanteren, en die is nog afgewezen ook .. als een van de regeringspartijen daarna zegt "die minister is niet te vertrouwen, daarmee valt niet samen te werken" heeft links er niets mee te maken ..
Wie of wat is 'links', en waar werd dat debat gevoerd? Als je de media bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar op forums hoeven de mensen toch niet na te blaten wat er in de volkskrant staat? Je kunt toch ook voor jezelf denken? En toch, als ik zie wat er nu op 't net staat vergelijk met zeg, 8 jaar geleden, dan vind ik de toon hier in nederland een stuk onvriendelijker, ongenuanceerder en soms zelfs gewoon dommer geworden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:16 schreef klez het volgende:
Nou, het is er altijd al geweest. Maar links heeft lange tijd het monopolie gehad op de toon en de inhoud van het politieke debat, dat is gelukkig veranderd. Helaas zie je het nu soms weer doorslaan naar de andere kant.
Daar waar nieuwe vormen van communicatie hoogtij vieren, kunnen zelfs de allerdomste mensen makkelijk hun mening geven over politieke onderwerpen. De politiek is steeds dichterbij het volk komen te staan en wordt steeds minder een elite clubje mensen. Hierdoor neemt echter de betrouwbaarheid af, omdat hoe dichter de politiek gaat staan bij haar kiezer, hoe dommer de reacties.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:26 schreef gronk het volgende:
[..]
Wie of wat is 'links', en waar werd dat debat gevoerd? Als je de media bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar op forums hoeven de mensen toch niet na te blaten wat er in de volkskrant staat? Je kunt toch ook voor jezelf denken? En toch, als ik zie wat er nu op 't net staat vergelijk met zeg, 8 jaar geleden, dan vind ik de toon hier in nederland een stuk onvriendelijker, ongenuanceerder en soms zelfs gewoon dommer geworden.
Kortom, plat populisme viert hoogtij. Ik durf er een kratje malt (inderdaad, whiskey) op te zetten dat de werkelijke reden dat Wiegel z'n rentree niet maakt in de politiek is dat-ie weet dat er tegenwoordig mensen zijn die nog een stuk platter durven te zijn dan hij (neem verdonk maar), en dat ze beter gebekt zijn dan hij. Zijn manier van debaten werkte prima in de jaren '70, toen niemand zo'n manier van doen gewend was. Nu is dat de norm.
We zullen de juiste middenweg moeten vinden. De stem van het volk negeren is gevaarlijk. De dictatuur van de domheid ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het volk is dom, zelfs in één van de meest onwikkelelde landen ter wereld: Nederland.
Klopt, en je kunt dat prima zien op 't net. Vroeger vond ik internet (usenet, WWW en al dat) veel beter te pruimen dan nu. Hoewel ik 't idee heb dat de ergste uitwassen wel geweest zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daar waar nieuwe vormen van communicatie hoogtij vieren, kunnen zelfs de allerdomste mensen makkelijk hun mening geven over politieke onderwerpen. De politiek is steeds dichterbij het volk komen te staan en wordt steeds minder een elite clubje mensen. Hierdoor neemt echter de betrouwbaarheid af, omdat hoe dichter de politiek gaat staan bij haar kiezer, hoe dommer de reacties.
Het volk is dom, zelfs in één van de meest onwikkelelde landen ter wereld: Nederland.
gut gut .. hebben wij het even hoog in de bol .. zoek eens op nog wel .. men gaat ervan uit dat ik het niet zou weten dus .. zout toch eens een eind op met je elitaire gezwets en ga eens beginnen met de term democratie opzoekenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:05 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
'Het enige dat links heeft gedaan...'
Zoek eens op wat cognitieve dissonantie betekent en reflecteer dit naar jezelf toe. Ik word moedeloos van je onwetendheid en eenzijdige berichten.
Via wikipedia's definitie van 'cognitieve dissonantie' kwam ik bij http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaiveldcultuur , en die is in een woord geniaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:05 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
'Het enige dat links heeft gedaan...'
Zoek eens op wat cognitieve dissonantie betekent en reflecteer dit naar jezelf toe. Ik word moedeloos van je onwetendheid en eenzijdige berichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |