Het lijkt me sterk dat VVD'ers na zoiets onbenullig van hun geloof afvallen, vooral in het licht dat ze geen zinnig alternatief hebben.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef klez het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet, ik ben VVD lid af na vanavond...

ach ze doen maar. Maar ik snap de burger die overal kritiek op heeft niet dat die het pikt dat een overheid de eigen burger laat chanteren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat gaan de VVD en CDA namelijk ook doen. Waarschijnlijk gaat dit hun allemaal prima uitkomen hoor.

Er is niks onbenulligs aan het kiezen voor iemand als Verdonk die de verantwoordelijkheid van de macht totaal niet begrijpt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat VVD'ers na zoiets onbenullig van hun geloof afvallen, vooral in het licht dat ze geen zinnig alternatief hebben.

Ja, duh, je moet ook niet op TV zeggen dat je helemaal stuiterde van blijdschap toen je zag dat de tegenpartij een asoicaal contract had opgesteld, en je gaat als tegenpartij ook niet zeggen dat je een asociaal contract hebt opgesteld.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zou kunnen. Maar dat strookt niet met de verklaring van AHA later en die van Balkenende gister in de 1e termijn.

mag ik vragen waarom?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef klez het volgende:
[..]

D66?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat VVD'ers na zoiets onbenullig van hun geloof afvallen, vooral in het licht dat ze geen zinnig alternatief hebben.

Dat gezeur over de NOS moet ook eens ophouden. Ja, de publieken zijn links. Ja, ze brengen nieuws en opinie licht tendentieus. Maar van rechtse kant wordt alles opgeblazen en van linkerzijde wordt daar weer op geanticipeerd. Beetje vermoeiend.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef Arnem_ het volgende:
Ik maak mij eigenlijk een beetje zorgen om mr Osenwalt en McCarty. Ik verwachtte eigenlijk toch wel een ijzersterke analyse inclusief de ontegenzegelijke schuld van de NOS die er natuurlijk voor gezorgd heeft dat het kabinet gevallen is.

Leg eens maar uit wat je bedoelt met dat het nooit zuiver is geweest?quote:

ik vindt chantage van de overheid op een burger niet echt iets onebulligs. Het raakt de rechtstaat zoals Pechtold het omschreef.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]

Quote de verkeerde post, mijn excuses.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
als je mijn post leest dan staat er HEt kabinet, de hele cda top en de hele vvd top. Ik heb het dus niet alleen over Verdonk. juist dat de hele top er achter zat maakt het zo ernstig. Een hele politieke top die het ok vind dat een burger gechanteerd wordt. Brave Nederland.

je moet helemaal die hele actie niet uitvoeren. Daar gaat het toch uiteindelijk om.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, duh, je moet ook niet op TV zeggen dat je helemaal stuiterde van blijdschap toen je zag dat de tegenpartij een asoicaal contract had opgesteld, en je gaat als tegenpartij ook niet zeggen dat je een asociaal contract hebt opgesteld.![]()

aanvaardquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:14 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Quote de verkeerde post, mijn excuses.

Ik denk het wel ja. Hoewel Pechtold ook een dubieuze reputatie heeft als het gaat om "omgaan met verantwoordelijkheid". En ik ben nog niet vergeten dat D66 tegen de Afghanistan missie was, een absolute plicht voor Nederland om te proberen dat land weer op poten te krijgen.quote:

ja klez, chanteren is toch iets van het zuiverste soort wat we veel vaker zouden zien in de politiekquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:12 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Leg eens maar uit wat je bedoelt met dat het nooit zuiver is geweest?

De keuze van de VVD om Verdonk aan boord te houden voor wat stemmen aan de rechterkant vind ik liberalen onwaardig.quote:

Noemen ze chanteren in de politiek niet een strategie?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja klez, chanteren is toch iets van het zuiverste soort wat we veel vaker zouden zien in de politiek![]()

mee eens. De vvd is niet echt liberaal in veel beleidspunten. Voor ij een reden om geen vvd te stemmen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
[..]
De keuze van de VVD om Verdonk aan boord te houden voor wat stemmen aan de rechterkant vind ik liberalen onwaardig.

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog denken dat dit links/rechts is, het gaat al jaren over macht, democratie is een oud en redelijk goed ding, hoe het beter kan weet ik ook niet, maar dit systeem werkt hier duidelijk niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
[..]
De keuze van de VVD om Verdonk aan boord te houden voor wat stemmen aan de rechterkant vind ik liberalen onwaardig.

politiek spelletjes zijn normaal. Dit soort van chantage niet. Ik zou dit niet meer als strategie willen benoemen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:20 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Noemen ze chanteren in de politiek niet een strategie?

hoho, volgens mij werkt het over het algemeen redelijk, hier hebben uit machtspolitieke overwegingen CDA en VVD in mijn ogen een verkeerde keuze gemaakt. Dat wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:22 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog denken dat dit links/rechts is, het gaat al jaren over macht, democratie is een oud en redelijk goed ding, hoe het beter kan weet ik ook niet, maar dit systeem werkt hier duidelijk niet.

Lees je eigen link op Wiki nog eens door. Ik ga nu naar bed, maar geloof me: in Nederland heeft de volksvertegenwoordiging het allerlaatste woord. En zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:20 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Noemen ze chanteren in de politiek niet een strategie?

uhm .. wat ik ervan heb begrepen gaat het om even meer dan "een paar" stemmen .. men is bang dat rita met aanhang de VVD verlaat en d'r eigen clubbie sticht .. en die aanhang blijkt dus heel wat te zijn, genoeg om het kabinet eraan op te offerenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef klez het volgende:
[..]

ook ik ga mijn lidmaatschap grondig heroverwegen. Ik was op het punt om het op te zeggen toen ik dacht dat Verdonk lijsttrekker zou worden. Met Rutte kan ik goed door een deur, maar ik ga nu ook even naar de alternatieven kijkenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:08 schreef klez het volgende:
[..]

Is een sociaal-liberale partij niets voor je?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:39 schreef Asmodian het volgende:
[..]
ook ik ga mijn lidmaatschap grondig heroverwegen. Ik was op het punt om het op te zeggen toen ik dacht dat Verdonk lijsttrekker zou worden. Met Rutte kan ik goed door een deur, maar ik ga nu ook even naar de alternatieven kijken

Zeker weten. Heb je d'r eentje in de aanbieding?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is een sociaal-liberale partij niets voor je?

D66, net failliet dus gratis over te nemen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:40 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Zeker weten. Heb je d'r eentje in de aanbieding?![]()

Ja, ik zit dus voor het eerst in mijn leven de D66 serieus te overwegen - maar ik weet niet of dat een weggegooide stem is. Er zijn ook een drietal problemen:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:43 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
D66, net failliet dus gratis over te nemen.

Democratie in mijn ogen een sterke volksvertegenwoording die niet ten prooi valt aan de willekeur van de media, zoals in de laatste 5 jaar, ik weet niet wat jouw opvatting van democratie is, maar vast niet onze politiek van de afgelopen jaren??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:26 schreef klez het volgende:
[..]
hoho, volgens mij werkt het over het algemeen redelijk, hier hebben uit machtspolitieke overwegingen CDA en VVD in mijn ogen een verkeerde keuze gemaakt. Dat wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |