Tsja.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:59 schreef gronk het volgende:
Als je volgens de regels van de debatkunst wilt debatteren, dan moet je naar een debatingclub gaan, en niet achter een PC'tje blijven kneuzen.
quote:Kutpuber.
een kinderachtige reactie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hopelijk doen ze net zo hun best als straks pvda, gl en sp zetelt!
ik noem een duifdak, een kokhalsema, een paar anderen...
Je zit er helemaal naast vriend, hier is al heel lang heel zorgvuldig op aangestuurd, een erg knap stukje van de "oppositie".quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat niet echt in beeld komt, maar door pechtold als reden genoemd van aftreden: De relatie van overheid- burger met de macht van de overheid die verdonk heeft misbruikt. Het kan niet zo zijn dat 2 partijen als cda en vvd zo beleid steunen. Een verwijzing naar balkenendes normen en waarden tootn de hypocrisie aan, maar dat is nog zacht uitgedrukt. hoe haalt iemand het in zijn hoofd om ten goede van jezelf iemand in zo kwetsbare situatie te chanteren.
Dat de VVD haar nog steunt ook zegt genoeg over de vvd en ook het cda. Totale minachting voor de kiezer en een gebrek aan besef van wat wel en niet kan. Puur om die reden al kon Verdonk niet langer aanblijven. Dat Balkenden en Verdonk dit onder tafel wouden houden is ronduit schandalig. Stom van JP om zich nog te verspreken. Maar als je zo met je macht omgaat dan ben je als land vervallen tot een bananenrepubliek.
Hoe kan men nog vertrouwen hebben in een MP die zijn minister steunt die iemand chanteert en dit voor de volksvertegenwoordigers geheim wil houden.
D66 heeft het raar gespeeld. Het had anders gekund. Buiten de rol van D66 die je kan bekritiseren en alle andere politieke spelletjes die ongetwijfeld hebben meegespeeld is de actie van Verdonk naar AHA toen en de steun die het daarvan kreegn van JP reden genoeg om in 1 keer de boel te laten ploffen.
Ik snap niet als mensen straks zulke partijen weer het vertrouwen gaan geven. In nog meer chantage pogingen? Nor meer persoonlijk gewin? Nog meer pogingen om aan de macht te blijven?
Wie het volgende kabinet ook wordt, met wat voor kleur ook. Als het maar niet iets wordt wat op deze wijze met het vertrouwen van de burger omgaat en de macht van de overheid misbruikt voor eigen gewin.
Niet gewoon koppigheid van Verdonk, Balkendende, CDA en de VVD?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast vriend, hier is al heel lang heel zorgvuldig op aangestuurd, een erg knap stukje van de "oppositie".
Het was toch allemaal de schuld van Zembla?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast vriend, hier is al heel lang heel zorgvuldig op aangestuurd, een erg knap stukje van de "oppositie".
welke oppositie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Alsof zo'n overtuigde rooie zoals jij enige uitleg of schuldvraag snaptquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was toch allemaal de schuld van Zembla?
Kees Driehuis
Zwaar genaaid worden is een betere term voor deze val.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
welke oppositie?
Er zijn zoveel momenten geweest dat in deze dagen iemand van het kabinet of de kamer een andere keuze kon maken waardoor het kabinet niet was gevallen. Als een kabinet valt door de oppositie dan is dat terecht. Dat je je door een minderheid tot aftreden laat dwingen. Dat is niet gebeurt. JP en Verdonk en D66 hadden zelf te kaarten in handen. In vele onderwerpen hebben d66, vvd en cda de rijen gesloten en kon de oppositie hoog en laag springen.
D66 kan je wel de schuld geven voor het feit dat ze zich na uruzghan geen raad meer wisten en naar een mogelijkheid zochten om weer hommeles te schoppen. Maar dat doet niks af aan de schandalige misbruik van Verdonk ten opzichte van aha. Creatief van je om dat de oppositie in de schoenen te schuiven, maar dat vind ik eigenlijk een schandalige streek.
Vertel eens dan? Hoe heeft de oppositie het bijzonder bedenkelijke gedrag van Verdonk "aangestuurd"?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
welke oppositie?
Er zijn zoveel momenten geweest dat in deze dagen iemand van het kabinet of de kamer een andere keuze kon maken waardoor het kabinet niet was gevallen. Als een kabinet valt door de oppositie dan is dat terecht. Dat je je door een minderheid tot aftreden laat dwingen. Dat is niet gebeurt. JP en Verdonk en D66 hadden zelf te kaarten in handen. In vele onderwerpen hebben d66, vvd en cda de rijen gesloten en kon de oppositie hoog en laag springen.
D66 kan je wel de schuld geven voor het feit dat ze zich na uruzghan geen raad meer wisten en naar een mogelijkheid zochten om weer hommeles te schoppen. Maar dat doet niks af aan de schandalige misbruik van Verdonk ten opzichte van aha. Creatief van je om dat de oppositie in de schoenen te schuiven, maar dat vind ik eigenlijk een schandalige streek.
Gaan PvdA, GL en SP regerenquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dit is wel de giller van het topic.
kom op man, ik mag herasmus op mijn blote knietjes toespreken dat er geen anti-beleid gaat komen van de oppositie als straks pvda, gl en sp gaan regeren. zoals de afgelopen jaren wel is gedaan jegens d'66, vvd en cda. beetje eerlijk blijven in je euforie.
ze laten zich zwaar naaien. Beetje slap van een regering. Zij hebben de touwtjes in handen. Zij maakten de keuze's. niet de oppositie. Maar ik begrijp dat jij altijd en overal de schuld van links in ziet. Maar ga lekker verder.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:34 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Zwaar genaaid worden is een betere term voor deze val.
Vaak journalistiek veel beter dan wat de Nederlandse media presteren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:36 schreef gronk het volgende:
Nu ook op CNN: http://www.cnn.com/2006/W(...)abinet.ap/index.html
Is trouwens best een aardig doortimmerd stuk voor CNN.
Juist ja.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:31 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Alsof zo'n overtuigde rooie zoals jij enige uitleg of schuldvraag snapt![]()
Verheug jij je nou maar op je "linkse lente", of zomer in dit geval.
"and he didn't rule out governing with a new minority Cabinet until next year's budget is presented in September".quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:36 schreef gronk het volgende:
Nu ook op CNN: http://www.cnn.com/2006/W(...)abinet.ap/index.html
Is trouwens best een aardig doortimmerd stuk voor CNN.
je hebt kritiek en anti-beleid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Gaan PvdA, GL en SP regeren![]()
Maar waarom mag een oppositie niet kritisch zijn tegenover de regeringspartijen dan?
Dat is toch de bedoeling van een oppositie?
wat kan men dit in kwadraat projecteren op de pvda en hun populisme... jeemig.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Juist ja.
Voor mensen die het altijd over 'eigen verantwoording' hebben zijn ze zelf verdomd weinig verantwoordelijk voor wat ze zelf doen en de rotzooi die zelf veroorzaken.
Ligt altijd aan een ander.
Ach kom nou, is het nou opeens weer de schuld van links? We hebben het hier over een VVD-minister die wordt afgevallen door een coalitie-partner, maar stiekem is het de schuld van de oppositiequote:
ik heb helemaal geen euforie. Ik zie ook geen regering met pvda engl en sp komen. Jequote:Op donderdag 29 juni 2006 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dit is wel de giller van het topic.
kom op man, ik mag herasmus op mijn blote knietjes toespreken dat er geen anti-beleid gaat komen van de oppositie als straks pvda, gl en sp gaan regeren. zoals de afgelopen jaren wel is gedaan jegens d'66, vvd en cda. beetje eerlijk blijven in je euforie.
Ik vind het niet echt gepast om over de schuld van links of rechts te hebben. het handelen van de regeringsfracties en kabinetsleden is zo beschamend dat men verder zich rot moet schamen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom nou, is het nou opeens weer de schuld van links? We hebben het hier over een VVD-minister die wordt afgevallen door een coalitie-partner, maar stiekem is het de schuld van de oppositieDie mag je uitleggen.
Dat is de kern van het probleem. Heel veel mensen hebben daar last van, Verdonk helaas ook.quote:
Dus we hadden Verdonk en Balkenende gewoon hun gang moeten laten gaan met hun "vreemde" contractjes die hun eigen handjes wit wassen?quote:
enige zelfreflectie is in de politiek bij weinigen aanwezig. Het schijnt hier heel normaal te zijn dat de overheid een burger chanteert en dan de schuld aan de oppositie geven. Sorry hoor, maar is begrijpend lezen en luisteren zo moeilijk? (niet persoonlijk)quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:43 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is de kern van het probleem. Heel veel mensen hebben daar last van, Verdonk helaas ook.
Zou Hirsi Ali dit voorzien hebben? Dan is ze nog slimmer dan ik dacht. Hoewel ze waarschijnlijk gehoopt had dat de echte liberalen in de VVD eindelijk Verdonk zouden wippen.
Welnee, dit ligt ook aan mij, sensatiezucht, een mooi verhaal is beter als een doortimmerd beleid en het uitvoeren ervan, ik denk dat Bruce Charlton volkomen gelijk heeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Juist ja.
Voor mensen die het altijd over 'eigen verantwoording' hebben zijn ze zelf verdomd weinig verantwoordelijk voor wat ze zelf doen en de rotzooi die zelf veroorzaken.
Ligt altijd aan een ander.
en het snelts van missionair naar demissionair ging. Heeft hij al toch zo 2 recordsquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:45 schreef achterhetspoor het volgende:
Tja hopen dat de boel snel weer op de rol komen. Zou toch zonde zijn als Balkenende de geschiedenis in zou gaan als de premier die het langste demissionair aan mocht kutten.
Naast de vraag hoe het gedrag van Verdonk te kwalificeren, kan je wat mij betreft best de vraag stellen wie er verantwoordelijk is voor de politieke gevolgen. En als die verantwoordelijkheid dan in de schoenen van linkse oppositiepartijen wordt geschoven vind ik dat redelijk lachwekkend eigenlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt gepast om over de schuld van links of rechts te hebben. het handelen van de regeringsfracties en kabinetsleden is zo beschamend dat men verder zich rot moet schamen.
Ik heb geen idee in hoeverre dit allemaal geplanned is. Zelf denk ik een samenloop van omstandigheden. Hoewel de HA toestand natuurlijk mee is gaan spelen in de strijd voor het leiderschap van de VVD. Denk dat daar de grootste oorzaak ligt. Het was bekend dat binnen de VVD de keuze al op Rutte was gevallen en was de onverwachtte rush van Verdonk niet de bedoeling.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:43 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is de kern van het probleem. Heel veel mensen hebben daar last van, Verdonk helaas ook.
Zou Hirsi Ali dit voorzien hebben? Dan is ze nog slimmer dan ik dacht. Hoewel ze waarschijnlijk gehoopt had dat de echte liberalen in de VVD eindelijk Verdonk zouden wippen.
Ik heb nog geen politici gehoord die de oppositie de schuld geeft. Dat is hier voor het eerst gezegd. Beetje kolder. Ze bedoelen natuurlijk de linkse opposite, maar hebben die anders gehandeld dan een rouvoet, die heel sterk was? denk niet dat ''links'' de schuld krijgt, al heb je altijd mensen die al in woede ontsteken als ze alleen ''links'' horen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Naast de vraag hoe het gedrag van Verdonk te kwalificeren, kan je wat mij betreft best de vraag stellen wie er verantwoordelijk is voor de politieke gevolgen. En als die verantwoordelijkheid dan in de schoenen van linkse oppositiepartijen wordt geschoven vind ik dat redelijk lachwekkend eigenlijk.
AHAhad haar paspoort uberhaupt wel gekregen. Dat heeft ze zelf ook verklaard en haar advocaat ook en meerdere mensen denken er zo over. Alleen dat zou tijden duren. Ze wou door met haar leven enz. Dan kan ik me begrijpen dat je zoiets tekend, zeker als je onder druk bent gezet.quote:Daarnaast deel ik je hevige verontwaardiging over Verdonk tegen AHA niet zo. Uiteindelijk is AHA er goed vanaf gekomen, met een of andere rare constructie met een opa uit 1840 en een geboortedatum die er opeens niet meer toe doet. Als AHA een anonieme asielzoekster was geweest had ze nu alsnog geen paspoort gehad. Dat Verdonk daar een verklaring mee afdwong is bepaald niet netjes, en erg kinderachtig, maar AHA mag in d'r handjes knijpen met dit paspoort.
politiek stinken er zoveel zaakjes dat ik mag hopen dat er door zembla en nog wat van die pvda-programma's ook eens naar eigen nest gekeken gaat worden met een vergrootglas.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus we hadden Verdonk en Balkenende gewoon hun gang moeten laten gaan met hun "vreemde" contractjes die hun eigen handjes wit wassen?![]()
Het hele zaakje stinkt als de nete, dit is geen manier van regeren en omgaan met mensen.
zelfs nu een overheid een eigen burger chanteert probeer je een oppositie partij zwart te maken. Hoe kinderachtig kan je zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
politiek stinken er zoveel zaakjes dat ik mag hopen dat er door zembla en nog wat van die pvda-programma's ook eens naar eigen nest gekeken gaat worden met een vergrootglas.
zou ze wel mooi staan in het volgende kabinet. maar waarschijnlijk wordt het net als die club uit amsterdam, die cohen benoemd heeft als peilclub van de pvda, en alleen maar pais en vree uitzendt.
Wat mij tegen de borst stuit is de aanval op Verdonk, denken jullie nou werkelijk dat zij dit allemaal zelf verzonnen heeft?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb nog geen politici gehoord die de oppositie de schuld geeft. Dat is hier voor het eerst gezegd. Beetje kolder. Ze bedoelen natuurlijk de linkse opposite, maar hebben die anders gehandeld dan een rouvoet, die heel sterk was? denk niet dat ''links'' de schuld krijgt, al heb je altijd mensen die al in woede ontsteken als ze alleen ''links'' horen.
[..]
AHAhad haar paspoort uberhaupt wel gekregen. Dat heeft ze zelf ook verklaard en haar advocaat ook en meerdere mensen denken er zo over. Alleen dat zou tijden duren. Ze wou door met haar leven enz. Dan kan ik me begrijpen dat je zoiets tekend, zeker als je onder druk bent gezet.
Mijn woede richt zich niet alleen op Verdonk, ook op de vvd en cda top en Balkenende en zalm. Ze hebben samen die verklaring opgetekend. Samen die druk op AHA gezet en samen een vorm van chantage toegepast die nederlands onwaardig is. Dat verwacht je in Sudan ofzo. Dan maakt mij verder de kleur niet meer uit. Dan moet je weg. Of gaan we het nu normaal vinden dat de overheid burgers onder druk zet voor eigen gewin? Want dan kunnen we net zo goed nederland een bananenrepubliek noemen.
Ik steun AHA niet direct. Ik heb het alleen over de handelswijze van de overheid.
Dat hoeft helemaal niet. Het primaat van de Trias Politica ligt altijd bij de tweede kamer. Als die in meerderheid wil dat Hirsi Ali Nederlander is, dan is dat zo. Daar hebben zelfs Verdonk en de Hoge Raad zich naar te schikken. Niet moeilijk hoor. Alleen de telegraaflezer wil het maar niet begrijpen...quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:58 schreef Pangaea het volgende:
Uhm, hoe zou je dan kunnen uitleggen dat we een tweede kamer lid hebben gehad die nooit Nederlander is geweest? Volgens mij wilde dat geen enkele politieke partij.
oehhh, wat ben jij creatief, boefje.quote:
Wel, 't kan ook nog eens heel anders zijn. Als je een contract krijgt voorgelegd van een partij die zich betrouwbaar voordoet, maar waarin een paar schandalige voorwaarden staan, en je doel is gezichtsverlies van die partij, dan kun je dat contract best tekenen, zeggen dat je onder druk moest tekenen en dat je anders nooit accoord was gegaan met die schandalige voorwaarden. 100% winst voor jouquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:54 schreef One_of_the_few het volgende:
AHAhad haar paspoort uberhaupt wel gekregen. Dat heeft ze zelf ook verklaard en haar advocaat ook en meerdere mensen denken er zo over. Alleen dat zou tijden duren. Ze wou door met haar leven enz. Dan kan ik me begrijpen dat je zoiets tekend, zeker als je onder druk bent gezet.
als je mijn post leest dan staat er HEt kabinet, de hele cda top en de hele vvd top. Ik heb het dus niet alleen over Verdonk. juist dat de hele top er achter zat maakt het zo ernstig. Een hele politieke top die het ok vind dat een burger gechanteerd wordt. Brave Nederland.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:59 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Wat mij tegen de borst stuit is de aanval op Verdonk, denken jullie nou werkelijk dat zij dit allemaal zelf verzonnen heeft?
dus je kan maar beter korte termijn geld gaan uitdelen zoals populistisch bos pvda graag doet? is dat wat een samenleving beter gaat maken?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:04 schreef Pangaea het volgende:
Verspreiding van elke dominante overtuiging,
is vragen om een defensieve reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |