abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:56:01 #226
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39390883
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Chewie het volgende:
Ik denk dat Bush jr meer visie heeft, al ben ik het niet eens met die visie, dan Clinton in 8 jaar heeft laten zien. Clinton was een zeer charismatisch man die zich iets teveel liet leiden door approval ratings.
'you're either with the terrrist, or you're with us'.

Ja, da's duidelijk visie. Net zoals jezelf in een oorlog steken op basis van wishful thinking en 'lalalala-I-can't-hear-you'. Je meent toch niet serieus dat Bush visie heeft, laat staan meer visie dan Clinton.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39390918
quote:
Verdonk: D66 is schuldig aan val kabinet (2)

N i e u w bericht, meer informatie

DEN HAAG (ANP) - Demissionair minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) voelt zich op geen enkele manier verantwoordelijk voor de val van het kabinet. ,,Daar is er maar één schuldig aan en dat is D66'', zei Verdonk vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad. Ook voelt ze zich volledig gesteund door haar collega-ministers.

De D66-fractie zegde donderdag tijdens het marathondebat over de naturalisatie van het voormalige VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali haar vertrouwen in Verdonk op. De partij eiste samen met de oppositie het aftreden van de minister, omdat ze onzorgvuldig heeft gehandeld.

Verdonk weigerde echter op te stappen, waarna de D66-fractie haar politieke steun aan het kabinet introk. Nadat vervolgens de D66-bewindslieden hun ontslag hadden aangeboden, stelden alle overige kabinetsleden hun portefeuilles ter beschikking.

Ook vicepremier Gerrit Zalm (VVD) geeft D66 volledig de schuld van de val van het kabinet. ,,D66 heeft de stekker eruit getrokken.'' Zalm vindt wel dat voormalig Tweede kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD), de directe aanleiding tot de val van het kabinet, beter niet had kunnen zeggen dat ze haar verklaring over haar naturalisatie onder druk van Verdonk heeft afgelegd. ,,Ze had zich beter bij haar verklaring kunnen houden.''

Verdonk zei een ,,kater van de dag erna'' te hebben. ,,We hadden graag met Balkenende-II door willen gaan'', zei ze. Volgens Verdonk was het een goede ministerraad. Komend weekeinde gaat ze uitrusten van alles. ,,Ik ga een heel rustig weekend hebben'', kondigde ze aan.
pi_39390983
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Chewie het volgende:
Ik denk dat Bush jr meer visie heeft, al ben ik het niet eens met die visie, dan Clinton in 8 jaar heeft laten zien. Clinton was een zeer charismatisch man die zich iets teveel liet leiden door approval ratings.
Bush laat zich daarentegen enkel leiden door naderende verkiezingen. En meer off-topics heb ik niet te melden.
pi_39390987
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die premier bestaat niet meer hoor, gaat het hele topic over.
Ach, heeft Beatrix het konijn uit zijn lijden verlost?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39391002
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:56 schreef gronk het volgende:
'you're either with the terrrist, or you're with us'.

Ja, da's duidelijk visie. Net zoals jezelf in een oorlog steken op basis van wishful thinking en 'lalalala-I-can't-hear-you'. Je meent toch niet serieus dat Bush visie heeft, laat staan meer visie dan Clinton.
Guttegut wat kort door de bocht weer. Kijk nou eens door die politieke retoriek heen, dan zie je iemand die overal ter wereld vrijheid wil brengen, iemand die overal ter wereld The American Dream mogelijk wil maken en iemand met een diep geloof in Christelijke normen en waarden. Het kan een visie zijn die je niet deelt maar bij Clinton heb ik dat nooit waargenomen, Clinton is pragmaticus die zijn plannen goed weet te verkopen.
pi_39391139
Het beleid en het karakter van Verdonk was nu toch echt te gortig geworden voor D66. Heel terecht hebben ze dan ook gezegd niet meer met Verdonk samen te willen werken. Dit is niet in het belang van D66, maar de partij heeft nu duidelijk gemaakt niet altijd alles over te hebben voor de macht. Hulde. De echte reden van de val is natuurlijk Verdonk zelf. Ze heeft zich onmogelijk gedragen. CDA en VVD wilden het uitzitten met haar als affiche, no matter what, dus zouden haar nooit laten gaan en, dachten ze waarschijnlijk, D66 gaat wel weer koest z'n mand in. Dat CDA en VVD vrijwel kritiekloos Verdonk steunden, kun je D66 niet aanrekenen, dat deed immers z'n morele taak. Het is gewoon zwarte-pieten en dat is een heel normaal gebeuren, maar zo moet men het dan ook zien: verkiezingsretoriek.
pi_39391195
Ik blijf de opstelling volstrekt redelijk vinden van Verdonk, er was niets aan de hand, dus het is idioot om daar conclusies aan te verbinden.
pi_39391272
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Was dat nu niet erg moeilijk zoniet onmogelijk gezien haar status in Duitsland?
Kenya
pleased to meet you
pi_39391317
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:05 schreef Steijn het volgende:
Ik blijf de opstelling volstrekt redelijk vinden van Verdonk, er was niets aan de hand, dus het is idioot om daar conclusies aan te verbinden.
Vind je het niet wat bot, die manier waarop ze zichzelf heeft vrij gepleit in die verklaring?
pi_39391362
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

En hij heeft actief een zeer stimulerend economisch beleid gevoerd en het deficit weggewerkt. Ongetwijfeld visieloos, in jouw ogen.

V.
Jij verward het hebben van een visie met het voeren van goed beleid. Clinton was zeker geen erg slechte president maar op een visie over hoe het land moest worden en de plaats van de VS in de wereld kon je hem niet echt betrappen daar zijn zelfs zijn vrienden het wel over eens.

Een visie heeft overigens in het verleden wel vaker voor zeer grote problemen gezorgd.
pi_39391369
quote:
dus jij vindt "we gaan liegen over je leugen onder voorwaarde dat je zegt dat het allemaal je eigen schuld is " normaal voor een minister vreemdelingenbeleid ?
pleased to meet you
pi_39391445
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij verward het hebben van een visie met het voeren van goed beleid. Clinton was zeker geen erg slechte president maar op een visie over hoe het land moest worden en de plaats van de VS in de wereld kon je hem niet echt betrappen daar zijn zelfs zijn vrienden het wel over eens.

Een visie heeft overigens in het verleden wel vaker voor zeer grote problemen gezorgd.
Ik heb hem er op betrapt toen hij zei dat Amerika zich moest aanpassen en voorbereiden op een wereld waarin zij niet meer de (enige) supermacht zijn.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:14:28 #238
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39391448
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hirsi Ali had nooit mogen worden toegelaten, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, denk ik.
Nee. De conclusie is dat heel dat hollandse benepen gedoe over asielzoekers nergens op slaat.
quote:
Er was geen sprake van een bedreigde situatie of noodtoestand wat toch de criteria zijn voor asielzoekers.
Nou. Dat lijkt me wel een heel voorbarige conclusie. Los van het bovenstaande.
Daarnaast heeft Hirsi Ali volop bewezen aan het Nederlandse maatschappelijke verkeer te kunnen deelnemen, heeft mede een aantal zaken op de agenda gezet die van wezenlijk belang zijn om de vrije cultuur in Nederland te behouden. Ze heeft feilloos duidelijk gemaakt dat we een zeer intolerante groep in de Nederlandse samenleving hebben "opgenomen".
quote:
HA's houding tov moslims en de islam is ook niet echt een rechts of links standpunt, lijkt mij, feit blijft dat HA liever confronteerde dan discussieerde en meer wel dan niet geen enkele bereidheid toonde om naar haar gesprekspartners te luisteren.
Nou, er valt ook weinig te begrijpen aan gesprekspartners die als het over essentiele verworvenheden als vrouwen- en homoemancipatie naar de jaren '50 en verder terug willen.

De hypocrisie van links is natuurlijk stuitend. Jarenlang heeft men achter Freek de Jonge en van 't Hek aangelopen die alles mochten zeggen over "christenhonden", nu gaat het over moslims en moeten we op onze woorden passen omdat een aantal van hen zo primitief zijn dat ze liever het slagersmes hanteren dan argumenten?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 juni 2006 @ 14:15:16 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_39391476
quote:
ze heeft bij nog geen één van haar fouten de schuld bij zichzelf gezocht dus ik had niet anders verwacht.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_39391830
quote:
Balkenende wil bij voorkeur missionair verder

DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende heeft het liefst dat het kabinet missionair verder gaat, zodat het de begroting voor volgend jaar nog kan maken. Een missionaire status is ook van belang met het oog op de militaire missie in Uruzgan.

De premier heeft dat vrijdag gezegd na het kabinetsberaad. Hij voegde er aan toe dat het een zaak is waar niet het kabinet over gaat. De koningin besluit na een consultatieronde met onder anderen alle fractievoorzitters hoe het na de kabinetscrisis verder moet.
pi_39391868
De vorige crisis hoorden we dat het woord 'missionair' helemaal niet bestaat, maar dat is nu dus ingeburgerd? En waarom is die status van belang voor de missie in Oeroezgan?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:33:05 #242
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_39392026
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze heeft bij nog geen één van haar fouten de schuld bij zichzelf gezocht dus ik had niet anders verwacht.
omdat in haar mening heeft zij geen fouten gemaakt...
don't give me that fucking bullshit
pi_39392089
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:14 schreef klez het volgende:

[..]

Nee. De conclusie is dat heel dat hollandse benepen gedoe over asielzoekers nergens op slaat.
[..]

Nou. Dat lijkt me wel een heel voorbarige conclusie. Los van het bovenstaande.
Daarnaast heeft Hirsi Ali volop bewezen aan het Nederlandse maatschappelijke verkeer te kunnen deelnemen, heeft mede een aantal zaken op de agenda gezet die van wezenlijk belang zijn om de vrije cultuur in Nederland te behouden. Ze heeft feilloos duidelijk gemaakt dat we een zeer intolerante groep in de Nederlandse samenleving hebben "opgenomen".
Nou vind ik Hirsi Ali een goede aanwinst voor Nederland gebleken, maar ik geef wel Tiger_m gelijk: er had haar geen asiel verleend horen te worden. Omdat ze al een veilig heenkomen had.

Het is fijn voor haar (denk ik toch wel) en fijn voor ons dat niet altijd alles zo loopt als het zou horen.

Dat er nu te benepen wordt omgegaan met asiel betekent voor mij nog steeds niet dat mensen die niet vervolgd worden hier asiel zouden moeten krijgen. Wel dat mensen meer krediet krijgen, dus niet eerst maar eens als huichelachtige oplichter behandeld worden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:40:49 #244
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39392242
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou vind ik Hirsi Ali een goede aanwinst voor Nederland gebleken, maar ik geef wel Tiger_m gelijk: er had haar geen asiel verleend horen te worden. Omdat ze al een veilig heenkomen had.

Het is fijn voor haar (denk ik toch wel) en fijn voor ons dat niet altijd alles zo loopt als het zou horen.

Dat er nu te benepen wordt omgegaan met asiel betekent voor mij nog steeds niet dat mensen die niet vervolgd worden hier asiel zouden moeten krijgen. Wel dat mensen meer krediet krijgen, dus niet eerst maar eens als huichelachtige oplichter behandeld worden.
Vooruit dan. Ik wil maar zeggen; we moeten niet filteren op mensen die "liegen" over hun geboortenaam, maar op mensen die wezenlijk kwaad in de zin hebben. Samir A. en dat soort figuren. Hoe? ik zou het niet weten.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39392284
In plaats van Samir A. had je het net zo goed over verkeersveiligheid kunnen hebben, want die twee zaken hebben net zo veel te maken met de zaak Hirsi Ali. Die Samir is een Nederlander met terroristische neigingen, dat heeft niets te maken met een vluchteling uit Afrika.
pi_39392347
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:40 schreef klez het volgende:

[..]

Vooruit dan. Ik wil maar zeggen; we moeten niet filteren op mensen die "liegen" over hun geboortenaam, maar op mensen die wezenlijk kwaad in de zin hebben. Samir A. en dat soort figuren. Hoe? ik zou het niet weten.
Huh? Voor asiel?

Samir A. en de zijnen hebben toch gansch niets met asielbeleid te maken?
pi_39392393
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:41 schreef Steijn het volgende:

[..]

Bush jr. heeft denk ik inderdaad meer visie, hij heeft duidelijk een idealistisch beeld voor ogen van hoe de wereld in elkaar moet zitten. Clinton is pragmatischer.
Tunnelvisie is ook een visie
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:46:17 #248
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39392395
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je het niet wat bot, die manier waarop ze zichzelf heeft vrij gepleit in die verklaring?
bot vindt ik nog zwak uitgedrukt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39392439
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:46 schreef One_of_the_few het volgende:

bot vindt ik nog zwak uitgedrukt.
Nee, da's recht-door-zee

Oftewel oogkleppen op en hollen maar, zie daar Rita Verdonk.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:50:35 #250
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39392531
quote:
D66 laat Balkenende II vallen
Van onze verslaggevers

DEN HAAG - Premier Balkenende biedt vandaag koningin Beatrix het ontslag aan van zijn kabinet. Balkenende II viel donderdag na een dramatische ontknoping van het spoeddebat over de nationaliteit van Ayaan Hirsi Ali.

Regeringspartij D66 zegde de steun aan het kabinet op, omdat zij niet langer vertrouwen heeft in VVD-minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Een groot deel van de Tweede Kamer dringt nu aan op vervroegde verkiezingen. CDA en VVD willen echter een minderheidskabinet vormen, dat doorregeert met gelegenheidssteun van andere partijen. Vanwege de aanstaande begroting voor het komende jaar en de militaire missie in Uruzgan is het volgens deze partijen onverstandig na de zomer verkiezingen te houden.

De koningin houdt naar verwachting vandaag nog onder de fractievoorzitters een consultatieronde over de vraag hoe het nu verder moet. Daarna zal zij een beslissing nemen. Volgens oppositieleider Bos (PvdA) is er maar één mogelijkheid: zo snel mogelijk verkiezingen. ‘De kiezer moet zich uitspreken, het liefst al in het najaar.’

Balkenende toonde zich gisteren teleurgesteld maar niet verslagen: ‘Voor mij persoonlijk betekent het niet zo heel veel. Ik heb mij met hart en ziel ingezet.’

De kabinetscrisis ontstond in de nacht van woensdag op donderdag, toen de D66-fractie voor een motie van afkeuring tegen Verdonk stemde die door GroenLinks was ingediend. De VVD-bewindsvrouw is volgens die motie ‘onzorgvuldig’ te werk gegaan bij het onderzoek naar de nationaliteit van Hirsi Ali. Ook werd haar kwalijk genomen dat zij het voormalige VVD-Kamerlid dwong een schuldbekentenis op te stellen.

De motie haalde geen meerderheid, maar D66 wilde hoe dan ook stoppen met Verdonk. Nadat eerst de fractie haar steun opzegde, boden beide D66-ministers hun ontslag aan. Vice-premier Brinkhorst: ‘Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen. Wij konden niet langer de verantwoordelijkheid dragen voor het beleid van deze minister’. Partijleider Pechtold voegde daar later aan toe dat het niet in het landsbelang was dat het beleid en handelen van Verdonk konden voortduren.

De Democraten haalden zich met hun handelen de woede op de hals van coalitiegenoten CDA en VVD. ‘Ik ben woest. D66 heeft heel wat uit te leggen’, aldus de liberale partijleider Rutte. CDA-fractievoorzitter Verhagen noemde het onbegrijpelijk dat D66 heeft aangestuurd op een val ‘net nu we beginnen te oogsten’.
Bron: De Volkskrant
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')