abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39379277
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
Voorlopig krijgt D'66 de zwarte piet. Terecht natuurlijk hoewel Verdonk natuurlijk de echte schuldige is.
Een fout maken vind ik menselijk, geef het toe en doe er alles aan het voortaan te voorkomen. Helaas krijg je dan van een volstrekt seniele kamer gelijk allerlei moties aan je broek. De kamer (afgezien van CU, SGP, Wilders en de LPF) is enkel uit op politiek spektakel en politiek gewin, en dat terwijl zij het volk moeten vertegenwoordigen. Ik begin steeds meer minachting te krijgen voor onze parlementaire democratie.
pi_39379316
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
al met al ging dit nergens over, wat een geneuzel in de polder

Als je ooit het voorland van Europa wil zijn, laat je geen kabinet vallen over 1 paspoort.
Er zijn wel meer mensen die niet begrijpen dat het eigenlijk om meer paspoorten draait. D'66 ziet er een paar meer, vrees ik. Maar het plebs hoeft het verder ook niet te begrijpen natuurlijk, die draven toch wel weer op om hun centjes over de balk te sturen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 02:24:56 #103
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_39379536
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik kan me nog het meest opwinden over het gedrag van onze volksvertegenwoordiging, Verdonk heeft onhandig geopereerd, maar technisch gezien is er weinig mis gegaan in deze zaak. Dit kabinet is puur gevallen vanwege machtspolitiek in de kamer. Een orgaan dat juist in het belang van het volk moet optreden heeft het vandaag weer eens heel duidelijk laten afweten. Ik raak er zo onderhand gedesillusioneerd van, ik vind politiek heel interessant, maar dit soort zaken geven mij er tegelijkertijd een enorm afkeer van.
Dan moet je je eens proberen in te denken dat er zich eenvergelijkbare situatie voordoet als er een kabinet zit wat jou niet bevalt.

Dat dit kan gebeuren is, zo je wilt, een noodzakelijk kwaad; het is een gevolg van ons coalitiesysteem, en van het feit dat het parlement het laatste woord heeft. En zo hoort het IMO ook.
iedereen is uniek behalve ik
pi_39379586
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:24 schreef Philosocles het volgende:
Dan moet je je eens proberen in te denken dat er zich eenvergelijkbare situatie voordoet als er een kabinet zit wat jou niet bevalt.

Dat dit kan gebeuren is, zo je wilt, een noodzakelijk kwaad; het is een gevolg van ons coalitiesysteem, en van het feit dat het parlement het laatste woord heeft. En zo hoort het IMO ook.
Het laatste woord hebben, zo is dat vastgelegd in ons staatsrecht. Maar gebruik die macht dan alleen voor het bereiken van een bepaald beleid, en misbruik die macht niet om er zelf beter van te worden. De politiek moet pragmatischer worden en zich minder snel op de staart getrapt voelen.
pi_39379594
pfff. Ben ik ff weg, valt het kabinet

Geen voor de val hoor, dat is meer

verkiezingen al ik oktober hoorde ik?
pi_39379618
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:29 schreef the_disheaver het volgende:
pfff. Ben ik ff weg, valt het kabinet

Geen voor de val hoor, dat is meer

verkiezingen al ik oktober hoorde ik?
Dat wil de oppositie. Ik hoop op een minderheidskabinet op de meeste punten gesteund door LPF en SGP.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 02:36:39 #107
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_39379691
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het laatste woord hebben, zo is dat vastgelegd in ons staatsrecht. Maar gebruik die macht dan alleen voor het bereiken van een bepaald beleid, en misbruik die macht niet om er zelf beter van te worden. De politiek moet pragmatischer worden en zich minder snel op de staart getrapt voelen.
Met dat eerste ben ik het in principe eens, maar de regel dat het parlement deze heeft impliceert dat je het 'misbruik' ervan niet kunt verbieden, en dat het dus in strikte zin ook geen misbruik is.

Wat een pragmatische politiek betreft, dan kun je b.v. aan Groot-Brittannië denken, met zijn (door het districtenstelsel veroorzaakte) tweepartijenstelsel - wat sommigen hier ook willen, bijvoorbeeld Wouter Bos - en een veel machtigere premier die gewoon ministers kan vervangen als hem dat uitkomt (Tony Blair hield laatst nog een 'cabinet reshuffle'). Dat lijkt me een gruwel. Ik accepteer liever dat het hier wel eens mis kan gaan.

Over het algemeen zitten de regeringen hier hun termijnen redelijk goed uit, en als er een wisseling plaatsvind zorgt het coalitiesysteem dat er meestal wel een oude coalitiepartner in het nieuwe kabinet komt, wat weer voor enige continuiteit zorgt.
iedereen is uniek behalve ik
pi_39379698
En da's nr 2, opzouten met dat gekke kabinet! Nu weer ff professionals er neerzetten!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
pi_39379717
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:30 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat wil de oppositie. Ik hoop op een minderheidskabinet op de meeste punten gesteund door LPF en SGP.
Ik heb er wel zin in. Ik hoop wel na oktober. 1 of eventueel 8 november. Is het nog niet zo extreem koud, de weken ervoor, dus campagne voeren is dan nog wel aangenaam.

Minderheidskabinet komt er niet. Alle ministers zijn afgetreden, en om nou een geheel nieuewe ministerploeg samen te stellen... Gewoon demissionair.
pi_39379751
Verdonk
Nothing to see here, carry on
pi_39379765
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:40 schreef the_disheaver het volgende:
Ik heb er wel zin in. Ik hoop wel na oktober. 1 of eventueel 8 november. Is het nog niet zo extreem koud, de weken ervoor, dus campagne voeren is dan nog wel aangenaam.
Ik heb er geen zin in als ik de peilingen zo zie.
quote:
Minderheidskabinet komt er niet. Alle ministers zijn afgetreden, en om nou een geheel nieuewe ministerploeg samen te stellen... Gewoon demissionair.
Lijmen vind ik heel legitiem in deze situatie.
pi_39379771
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:37 schreef Angelotus het volgende:
En da's nr 2, opzouten met dat gekke kabinet! Nu weer ff professionals er neerzetten!
Ach flikker toch op. Dat jij vind dat er geen goede bewindslieden zaten geeft eerder je eigen ondeskundigheid aan dan het gebrek aan professionaliteit.
pi_39379965
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 02:45 schreef Steijn het volgende:

Lijmen vind ik heel legitiem in deze situatie.
Dude, dat meen je niet. Als er ooit een lijmpoging zinloos was dan is het nu wel. D66 is er na 3 jaar eindelijk achter gekomen dat ze niks in dit kabinet te zoeken hebben, het is een godswonder dat het zo lang heeft geduurd. CDA en VVD hadden gewoon weer met de LPF in zee moeten gaan, die hadden/hebben een politieke agenda die veel meer strookt met hun eigen lijn. Maar ja, dan had Balkie 2 er waarschijnlijk nog korter gezeten dan nu het geval is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39380007
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 03:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dude, dat meen je niet. Als er ooit een lijmpoging zinloos was dan is het nu wel. D66 is er na 3 jaar eindelijk achter gekomen dat ze niks in dit kabinet te zoeken hebben, het is een godswonder dat het zo lang heeft geduurd. CDA en VVD hadden gewoon weer met de LPF in zee moeten gaan, die hadden/hebben een politieke agenda die veel meer strookt met hun eigen lijn. Maar ja, dan had Balkie 2 er waarschijnlijk nog korter gezeten dan nu het geval is...
Niet lijmen met D66 hoor. Tussen VVD en CDA lijken mij de verhoudingen echter niet gestoord. En de LPF kan zorgen voor de parlementaire steun aan dat kabinet. En lijmen vind ik legitiem omdat het eigenlijk debiel is dat het kabinet over deze vrij onbenullige kwestie is gevallen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 03:29:27 #115
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39380046
Wat deed Lazarak eigenlijk ineens in de kamer op 29 juni om een uur of 4

Die stemde gewoon
  vrijdag 30 juni 2006 @ 03:30:32 #116
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39380050
Ik vond Bibi de Vries ook heerlijk geloofwaardig met d'r tegen

Zachter kon t bijna niet
pi_39380476
Ik had niet verwacht dat D66 zou doorzetten.
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 07:20:06 #118
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39380543
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:04 schreef Nolius het volgende:
Ik had niet verwacht dat D66 zou doorzetten.
Ik ook niet, maar vind je het erg?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:28:32 #119
3542 Gia
User under construction
pi_39380587
Ik hoop dat VVD gewoon Verdonk weer op de lijst zet. Moet je eens zien hoeveel voorkeursstemmen zij krijgt! Dàt is dus democratie!

Dat kinderachtige gedoe van loesevies de laan uit, "ik wil niet meer met Rita spelen", dat is verwend snolletjes-gedrag.

Go Rita.
pi_39380618
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar vind je het erg?
Nee

Dag verderfelijke omroepplannen

Al stoorde ik me wel aan die gladde aal van een Wouter Bos. Popi Jopi gedoe
pi_39380627
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:33 schreef Nolius het volgende:

[..]

Nee

Dag verderfelijke omroepplannen

Al stoorde ik me wel aan die gladde aal van een Wouter Bos. Popi Jopi gedoe
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 07:43:29 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39380683
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in vernieling van de Publieke!
Ze zijn nu wel vleugellam, ook al gaan ze met een minderheid door. Wat ik btw betwijfel. Dat zet de deur open voor 'chantage' door de LPF.
pi_39380725
quote:

[..]

ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!
D66-bewindslieden zijn weg. Ook Medy dus hoor.

Maar die is 'maar' staatssecretaris. En geen minister, dus hoor je er minder over.

En de omroepplannen liggen erg gevoelig, dus dat gaan ze nu echt niet doen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:50:54 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39380731
quote:

[..]

Jawel, dat is ze wel. Beide ministers en de staatssecretaris van D66 hebben ontslag genomen. Zij verlaten dus direct het kabinet, de rest blijft demissionair.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:52:36 #125
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39380737
Het opgezette plannetje is geslaagd!

Links laat hun vrienden van de Vara ( ) een paar kritische documentaires uitzenden over Verdonk en AHA, de linkse politici gaan er heel moeilijk over doen in de Kamer, moties van wantrouwen etc, men krijgt D66 ook nog zover om mee te doen en weet zo het Kabinet op de knietjes te krijgen. Goed gedaan hoor jongens. Consumentenvertrouwen in de economie is na 2000 niet meer zo hoog geweest, werkeloosheid is sterk afgenomen, criminaliteit gedaald, aantal immigranten nog nooit zo laag geweest maar nee hoor we hebben echt behoefte aan een stelletje linksen om de boel weer te verpesten

"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:56:03 #126
66444 Lord_Vetinari
pi_39380765
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef DenniZZ het volgende:
Het opgezette plannetje is geslaagd!

Links laat hun vrienden van de Vara ( ) een paar kritische documentaires uitzenden over Verdonk en AHA, de linkse politici gaan er heel moeilijk over doen in de Kamer, moties van wantrouwen etc, men krijgt D66 ook nog zover om mee te doen en weet zo het Kabinet op de knietjes te krijgen. Goed gedaan hoor jongens. Consumentenvertrouwen in de economie is na 2000 niet meer zo hoog geweest, werkeloosheid is sterk afgenomen, criminaliteit gedaald, aantal immigranten nog nooit zo laag geweest maar nee hoor we hebben echt behoefte aan een stelletje linksen om de boel weer te verpesten

Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers. Jij kunt er ook wat van, je bent vast een prima toevoeging. Voor het geval je niet hebt opgelet: D66 heeft de stekker eruit getrokken, links kreeg geen meerderheid voor zijn motie. Niemand heeft D66 verplicht voor de motie te stemmen, niemand heeft D66 verplicht het vertrouwen op te zeggen.

En dat geblaat over linkse omroep wordt ook uitermate vervelend...
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 07:59:31 #127
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39380783
Ik hoorde dat ze nu zelfs de missie in Uruzgan aangrijpen in een poging nieuwe verkiezingen uit te stellen.

vrijdag 30 juni 2006 @ 07:59:44 #128
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39380785
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers. Jij kunt er ook wat van, je bent vast een prima toevoeging. Voor het geval je niet hebt opgelet: D66 heeft de stekker eruit getrokken, links kreeg geen meerderheid voor zijn motie. Niemand heeft D66 verplicht voor de motie te stemmen, niemand heeft D66 verplicht het vertrouwen op te zeggen.

En dat geblaat over linkse omroep wordt ook uitermate vervelend...
Vervelend maar wel waar.
Vergeet niet dat Zembla weigerde een kritische documentaire over Bos uit te zenden maar dit wel deed met Verdonk en AHA vlak na elkaar. Dat is geen toeval en als jij denkt dat de media niet heel veel macht heeft en dat de Vara heel erg op de linkse vleugel zit begrijp jij totaal niet hoe politiek werkt
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:00:15 #129
66444 Lord_Vetinari
pi_39380791
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ik hoorde dat ze nu zelfs de missie in Uruzgan aangrijpen in een poging nieuwe verkiezingen uit te stellen.

Een kat in het nauw....
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 08:01:35 #130
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39380798
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers.
Goeie hoor.
pi_39380821
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:59 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Vervelend maar wel waar.
Vergeet niet dat Zembla weigerde een kritische documentaire over Bos uit te zenden
Wahahaha.. dus er was een kritische documentaire?

Het is toch wat. Een bericht dat de redactie geen brood ziet in het maken van een documentaire verwordt tot het niet willen uitzenden van een blijkbaar bestaand kritisch portret.

Hoe pseudonieuws over iets wat níet gebeurde (enig idee hoeveel kritische documentaire's niet gemaakt worden? Per seconde? Ontelbaar! Letterlijk! Schande! ) anekdotisch bewijs wordt voor een complottheorie. Waar je bij staat. Geweldig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39380830
Ow, wat fijn! ik wordt wakker, en nog steeds is het kabinet gevallen!

ow... oeps... jammer dat ik niet echt heb geslapen...
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:25:54 #133
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39381108
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Wahahaha.. dus er was een kritische documentaire?

Het is toch wat. Een bericht dat de redactie geen brood ziet in het maken van een documentaire verwordt tot het niet willen uitzenden van een blijkbaar bestaand kritisch portret.

Hoe pseudonieuws over iets wat níet gebeurde (enig idee hoeveel kritische documentaire's niet gemaakt worden? Per seconde? Ontelbaar! Letterlijk! Schande! ) anekdotisch bewijs wordt voor een complottheorie. Waar je bij staat. Geweldig.
De documentaire is wel gemaakt. Men weigerde hem alleen uit te zenden.
pi_39381379
Gadverdamme, ik had nachtdienst dus ik hoor het net pas, maar wat een fucking onzin zeg. Hier kan ik best pissig om worden.
pi_39381430
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Gadverdamme, ik had nachtdienst dus ik hoor het net pas, maar wat een fucking onzin zeg. Hier kan ik best pissig om worden.
onzin
pi_39381457
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:46 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

onzin
Dat een kabinet moet vallen omdat een kamerlid een keer de naam van haar opa gebruikte....
pi_39381490
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat een kabinet moet vallen omdat een kamerlid een keer de naam van haar opa gebruikte....
Dat heeft het kabinet (in casu Rita Verdonk) dan helemaal aan haarzelf te wijten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_39381492
In de kieswet staat dat er uiterlijk 83 dagen na het demissionair worden van een kabinet nieuwe Tweede-Kamerverkiezingen moeten worden gehouden.

dus dat zou 21 september moeten zijn, mits vandaag demissionair is.

2 dagen naar prinsjesdag...
pi_39381515
Prinsjesdag is op een dinsdag, en verkiezingen op een woensdag. Ik ben bang dat dat een beetje een slechte planning is. Of Gerrit Zalm gaat vreselijk uitdelen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:51:39 #140
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39381533
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:25 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

De documentaire is wel gemaakt. Men weigerde hem alleen uit te zenden.
Als Driehuis niet wil dat er een reportage over Bos op tv komt, waarom zou er dan uberhaupt een reportage worden gemaakt? Dat is onzinnig en totale geldverspilling. Of denk je soms dat een redacteur in zijn prvetijd een hele documentaire heeft gemaakt?

Nou, veel media die zo'n reportage wel willen uitzenden hoor, maar iets zegt me dat jij nu ongelooflijke onzin zit te verkopen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39381560
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Das een beetje hééél erg kort door de bocht. Ging afgezien alle fouten van verdonk in het verleden, en vooral haar reactie daarop, vooral over het feit dat Verdonk AHA verplicht stelde om alle blaam van verdonk te tekenen.

afgezien of verdonk blaam heeft (na 1 dag zeker kunnen stellen dat ze niet nederlander is, en na 6 weken toch concluderen dat dat verkeerd was, en dat ze wel gewoon nederlander is geweest) hoort dat gewoon niet in een verklaring. Om het nederlanderschap te krijg, hoef je niet alle blaam te ontvangen.

Het ging niet om de naam van AHA, maar om de reactie van verdonk na zembla.
pi_39381573
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prinsjesdag is op een dinsdag, en verkiezingen op een woensdag. Ik ben bang dat dat een beetje een slechte planning is. Of Gerrit Zalm gaat vreselijk uitdelen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:53:49 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39381580
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:49 schreef the_disheaver het volgende:
In de kieswet staat dat er uiterlijk 83 dagen na het demissionair worden van een kabinet nieuwe Tweede-Kamerverkiezingen moeten worden gehouden.

dus dat zou 21 september moeten zijn, mits vandaag demissionair is.

2 dagen naar prinsjesdag...
Uiterlijk 83 dagen ja, dus het kan ook veel eerder.

Maar eerst maar eens afwachten hoe CDA en VVD gaan proberen om missionair door te gaan waardoor ze extra tijd hebben.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39381621
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Uiterlijk 83 dagen ja, dus het kan ook veel eerder.

Maar eerst maar eens afwachten hoe CDA en VVD gaan proberen om missionair door te gaan waardoor ze extra tijd hebben.
Nog eerder!?!?
pi_39381642
super foto

pi_39381843
> radio 1
pi_39381860
Het betere knip en plak werk!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:11:15 #148
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39381888
Voor de mensen die mij beschuldigen van conspiracy theorie gedrag... een leuke analyse van het Linkse plan om het kabinet problemen te bezorgen, wat dus werkelijk helemaal niks met het land besturen te maken heeft maar puur is uitgevoerd om de macht terug te krijgen.

De vertoning rond Verdonk/Ayaan Hirsi Magan is een van de sterkste staaltjes van vilein politiek handwerk van de laatste jaren. Een analyse

Jos Schmitz

Politiek is macht. Macht met hoofdletters. Geld is macht, maar andersom is macht ook geld. Het Rijk ontving vorig jaar 116 miljard euro belasting. (Bron: CBS) De politieke partijen die samen de regering vormen, beslissen over het uitgeven van dit astronomische bedrag. De partijen die een Kamermeerderheid hebben (75 zetels of meer) vormen de regering. Iedere Kamerzetel van een regeringspartij (totaal zo rond de 80) is dus kort door de bocht bijna 1,5 miljard euro waard.

17 mei 2006

Allereerst moeten we het tijdstip waarop de gebeurtenissen rond Ayaan plaatsvonden nader bekijken. Het is 11 mei als Zembla met de uitzending 'De heilige Ayaan' de knuppel in het hoederhok gooit. Een kleine drie weken te gaan nog voor 31 mei, de datum waarop de VVD haar lijsttrekker kiest. En er kan nu al gekozen worden. In tegenstelling wat de huisenquêteurs van links, NIPO en Maurice de Hond ons willen doen geloven is Verdonk onder de Nederlandse kiezer vele malen populairder dan uit hun peilingen blijkt. Rita zal dan ook meer stemmen trekken als zij lijsttrekker wordt dan tegenkandidaat Mark Rutte. Hoewel Rutte bij de partijleiding van de VVD wat beter ligt, kan de populariteit van Verdonk onder de kiezers toch de doorslag geven om voor haar te kiezen. En een sterke VVD maakt de kans voor Links om straks te regeren en dus die 116 miljard te verdelen kleiner.

Verdonk moet dus getackled worden. Nu waren de feiten dat Ayaan bij zowel haar asiel- als haar naturalisatie-aanvraag gelogen had reeds lang bekend. Maar naar goed politiek gebruik bewaar je zo'n troefkaart tot het juiste moment daar is. En dat was dus nu. Via het VARA-programma Zembla werd de zaak bij een breed publiek onder de aandacht gebracht. Voormalig LPF'er Hilbrand Nawijn was gaarne bereid om Rita hierover een paar zeer lastige vragen te stellen in de Kamer. Nawijn was namelijk nog lang niet vergeten hoe VVD'er Gerrit Zalm het kabinet met de LPF opblies omdat in de peilingen de LPF nog slechts 4 van de 26 zetels had. Gerrit Zalm wreef zich in zijn handen en droomde dat van de 22 zetels die de LPF in de peiling verloor er zeker de helft naar de VVD zouden gaan en liet vervolgens zijn bom ontploffen. Maar zoals dat met een bom gaat, vlogen de stukken alle kanten op. De VVD werd er slechts 3 zetels wijzer van. Gerrit Zalm offerde een uniek kabinet op met voor het eerst na de Tweede Wereldoorlog een rechtste meerderheid in de Tweede Kamer voor gedroomde zetelwinst. Had hij dat niet gedaan, dan waren er geweldige mogelijkheden geweest om met die rechtse Kamermeerderheid vele door Links in jaren opgebouwde bastions met de grond gelijk te maken. Hilbrand was niet vergeten wat voor kunstje Gerrit geflikt had en had dus nog een appeltje te schillen met de VVD. En als Hilbrand het niet gedaan had, waren er kandidaten zat uit linkse hoek die met alle plezier het beulskleed wilden aantrekken.

Verdonk kon twee kanten op. Of ze zou de zaak nader bekijken, waarmee de linkse partijen met het arrest van de Hoge Raad in de hand, waarin een Iraaks gezin geacht werd nimmer genaturaliseerd te zijn, Rita gillend en schuimbekkend met veel genoegen onder het verwijten van partijdigheid en meten met twee maten door de gehaktmolen draaien, of ze kon waarmaken wat ze altijd zegt te doen, haar rug recht houden, recht door zee de wet handhaven en ook toepassen en vervolgens Ayaan opofferen. Dat laatste gebeurde, sneller nog dan iedereen verwachtte en heel het linkse smaldeel in de Kamer rolde over elkaar heen en huilden om het hardst dikke krokodilletranen om hun sympathie te betuigen aan Ayaan Hirsi Magan. Het tussen haar tanden sissende serpent Halsema van GroenLinks voerde voor de camera's een drama op alsof Ayaan altijd haar allerbeste vriendin was geweest. Als Verdonk Ayaan nu niet had opgeofferd, dan had diezelfde Halsema Verdonk ongetwijfeld vals sissend partijdigheid verweten en het willekeurig toepassen van de wet. Ook had ze Ayaans Nederlanderschap, en daarmee haar Kamerlidmaatschap in twijfel kunnen trekken. Een win-win situatie voor links dus, wat Verdonk ook zou beslissen.

Inmiddels is Verdonk zo beschadigd binnen haar partij dat ze zeer waarschijnlijk geen lijsttrekker wordt. En dus minder stemmen voor de VVD binnenhaalt. Daarmee wordt de kans op een links kabinet in 2007 vergroot. En daar draaide alles natuurlijk om. Met dank aan de VARA-vrienden bij Zembla. En en passant werd er een geducht tegenstander van de in linkse kring zo aanbeden 'zuivere' islam op een nette manier het zwijgen opgelegd. Met Pim en Theo ging dat wel even anders. Links doet er alles aan om het door haarzelf geïmporteerde electoraat van kansloze moslims dat de PvdA bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen aan een klinkende overwinning hielp te vriend te houden. Vergeet niet dat de slang Halsema onlangs een voorstel in de Kamer lanceerde om allochtonen die niet over de Nederlandse nationaliteit beschikken stemrecht te verlenen voor de Tweede Kamer. Gelukkig ging dat feestje (nog) niet door. Maar het zou zowel haar partij als de partijen van andere linkse landverraders zeer welkom zijn als allochtonen stemrecht zouden krijgen voor de Kamerverkiezingen. Halsema en het overige linkse gepeupel ziet vreemde overheersing en de omvorming van Nederland tot een moslimstaat absoluut niet als een probleem. Ze heeft er, net als haar linkse collegae alles voor over om straks samen met Wouter Bos en Jan Marijnnissen die 116 miljard te kunnen verdelen onder haar linkse vrienden die onze samenleving en economie altijd op alle mogelijke manieren hebben gesaboteerd en de Linkse Zaak daarmee braaf een goede dienst hebben bewezen. En dat mag best goed beloond worden, nietwaar, Femke?

Met de (onbewuste?) steun van D66, die straks zomaar in een kabinet zouden kunnen belanden met GL en PvdA, is hiermee dus het kabinet ten val gebracht.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:12:39 #149
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39381917
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:56 schreef the_disheaver het volgende:
super foto

[afbeelding]
Allemaal hebben ze zich laten ringeloren door Verdonk.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39381920
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Das een beetje hééél erg kort door de bocht. Ging afgezien alle fouten van verdonk in het verleden, en vooral haar reactie daarop, vooral over het feit dat Verdonk AHA verplicht stelde om alle blaam van verdonk te tekenen.

afgezien of verdonk blaam heeft (na 1 dag zeker kunnen stellen dat ze niet nederlander is, en na 6 weken toch concluderen dat dat verkeerd was, en dat ze wel gewoon nederlander is geweest) hoort dat gewoon niet in een verklaring. Om het nederlanderschap te krijg, hoef je niet alle blaam te ontvangen.

Het ging niet om de naam van AHA, maar om de reactie van verdonk na zembla.
Ik ben ook geen fan van verdonk, maar dit was gewoon een door de media opgeblazen kwestie die een val van het kabinet absoluut niet waard was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')