Een fout maken vind ik menselijk, geef het toe en doe er alles aan het voortaan te voorkomen. Helaas krijg je dan van een volstrekt seniele kamer gelijk allerlei moties aan je broek. De kamer (afgezien van CU, SGP, Wilders en de LPF) is enkel uit op politiek spektakel en politiek gewin, en dat terwijl zij het volk moeten vertegenwoordigen. Ik begin steeds meer minachting te krijgen voor onze parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
Voorlopig krijgt D'66 de zwarte piet. Terecht natuurlijk hoewel Verdonk natuurlijk de echte schuldige is.
Er zijn wel meer mensen die niet begrijpen dat het eigenlijk om meer paspoorten draait. D'66 ziet er een paar meer, vrees ik. Maar het plebs hoeft het verder ook niet te begrijpen natuurlijk, die draven toch wel weer op om hun centjes over de balk te sturenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
al met al ging dit nergens over, wat een geneuzel in de polder
Als je ooit het voorland van Europa wil zijn, laat je geen kabinet vallen over 1 paspoort.
Dan moet je je eens proberen in te denken dat er zich eenvergelijkbare situatie voordoet als er een kabinet zit wat jou niet bevalt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik kan me nog het meest opwinden over het gedrag van onze volksvertegenwoordiging, Verdonk heeft onhandig geopereerd, maar technisch gezien is er weinig mis gegaan in deze zaak. Dit kabinet is puur gevallen vanwege machtspolitiek in de kamer. Een orgaan dat juist in het belang van het volk moet optreden heeft het vandaag weer eens heel duidelijk laten afweten. Ik raak er zo onderhand gedesillusioneerd van, ik vind politiek heel interessant, maar dit soort zaken geven mij er tegelijkertijd een enorm afkeer van.![]()
Het laatste woord hebben, zo is dat vastgelegd in ons staatsrecht. Maar gebruik die macht dan alleen voor het bereiken van een bepaald beleid, en misbruik die macht niet om er zelf beter van te worden. De politiek moet pragmatischer worden en zich minder snel op de staart getrapt voelen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:24 schreef Philosocles het volgende:
Dan moet je je eens proberen in te denken dat er zich eenvergelijkbare situatie voordoet als er een kabinet zit wat jou niet bevalt.
Dat dit kan gebeuren is, zo je wilt, een noodzakelijk kwaad; het is een gevolg van ons coalitiesysteem, en van het feit dat het parlement het laatste woord heeft. En zo hoort het IMO ook.
Dat wil de oppositie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:29 schreef the_disheaver het volgende:
pfff. Ben ik ff weg, valt het kabinet
Geenvoor de val hoor, dat is meer
verkiezingen al ik oktober hoorde ik?
Met dat eerste ben ik het in principe eens, maar de regel dat het parlement deze heeft impliceert dat je het 'misbruik' ervan niet kunt verbieden, en dat het dus in strikte zin ook geen misbruik is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het laatste woord hebben, zo is dat vastgelegd in ons staatsrecht. Maar gebruik die macht dan alleen voor het bereiken van een bepaald beleid, en misbruik die macht niet om er zelf beter van te worden. De politiek moet pragmatischer worden en zich minder snel op de staart getrapt voelen.
Ik heb er wel zin in. Ik hoop wel na oktober. 1 of eventueel 8 november. Is het nog niet zo extreem koud, de weken ervoor, dus campagne voeren is dan nog wel aangenaam.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat wil de oppositie.Ik hoop op een minderheidskabinet op de meeste punten gesteund door LPF en SGP.
Ik heb er geen zin in als ik de peilingen zo zie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:40 schreef the_disheaver het volgende:
Ik heb er wel zin in. Ik hoop wel na oktober. 1 of eventueel 8 november. Is het nog niet zo extreem koud, de weken ervoor, dus campagne voeren is dan nog wel aangenaam.
Lijmen vind ik heel legitiem in deze situatie.quote:Minderheidskabinet komt er niet. Alle ministers zijn afgetreden, en om nou een geheel nieuewe ministerploeg samen te stellen... Gewoon demissionair.
Ach flikker toch op. Dat jij vind dat er geen goede bewindslieden zaten geeft eerder je eigen ondeskundigheid aan dan het gebrek aan professionaliteit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:37 schreef Angelotus het volgende:
En da's nr 2, opzouten met dat gekke kabinet! Nu weer ff professionals er neerzetten!
Dude, dat meen je niet. Als er ooit een lijmpoging zinloos was dan is het nu wel. D66 is er na 3 jaar eindelijk achter gekomen dat ze niks in dit kabinet te zoeken hebben, het is een godswonder dat het zo lang heeft geduurd. CDA en VVD hadden gewoon weer met de LPF in zee moeten gaan, die hadden/hebben een politieke agenda die veel meer strookt met hun eigen lijn. Maar ja, dan had Balkie 2 er waarschijnlijk nog korter gezeten dan nu het geval is...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 02:45 schreef Steijn het volgende:
Lijmen vind ik heel legitiem in deze situatie.
Niet lijmen met D66 hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 03:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dude, dat meen je niet. Als er ooit een lijmpoging zinloos was dan is het nu wel. D66 is er na 3 jaar eindelijk achter gekomen dat ze niks in dit kabinet te zoeken hebben, het is een godswonder dat het zo lang heeft geduurd. CDA en VVD hadden gewoon weer met de LPF in zee moeten gaan, die hadden/hebben een politieke agenda die veel meer strookt met hun eigen lijn. Maar ja, dan had Balkie 2 er waarschijnlijk nog korter gezeten dan nu het geval is...
Ik ook niet, maar vind je het erg?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:04 schreef Nolius het volgende:
Ik had niet verwacht dat D66 zou doorzetten.
Neequote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar vind je het erg?![]()
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:33 schreef Nolius het volgende:
[..]
Nee![]()
Dag verderfelijke omroepplannen
Al stoorde ik me wel aan die gladde aal van een Wouter Bos. Popi Jopi gedoe
Ze zijn nu wel vleugellam, ook al gaan ze met een minderheid door. Wat ik btw betwijfel. Dat zet de deur open voor 'chantage' door de LPF.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in vernieling van de Publieke!
D66-bewindslieden zijn weg. Ook Medy dus hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!
Jawel, dat is ze wel. Beide ministers en de staatssecretaris van D66 hebben ontslag genomen. Zij verlaten dus direct het kabinet, de rest blijft demissionair.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehhh, Medy van der laan is nog niet opgestapt. Dus genoeg ruimte voor verniewing in de Publieke!
Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers. Jij kunt er ook wat van, je bent vast een prima toevoeging. Voor het geval je niet hebt opgelet: D66 heeft de stekker eruit getrokken, links kreeg geen meerderheid voor zijn motie. Niemand heeft D66 verplicht voor de motie te stemmen, niemand heeft D66 verplicht het vertrouwen op te zeggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef DenniZZ het volgende:
Het opgezette plannetje is geslaagd!
Links laat hun vrienden van de Vara () een paar kritische documentaires uitzenden over Verdonk en AHA, de linkse politici gaan er heel moeilijk over doen in de Kamer, moties van wantrouwen etc, men krijgt D66 ook nog zover om mee te doen en weet zo het Kabinet op de knietjes te krijgen. Goed gedaan hoor jongens. Consumentenvertrouwen in de economie is na 2000 niet meer zo hoog geweest, werkeloosheid is sterk afgenomen, criminaliteit gedaald, aantal immigranten nog nooit zo laag geweest maar nee hoor we hebben echt behoefte aan een stelletje linksen om de boel weer te verpesten
![]()
![]()
![]()
![]()
Vervelend maar wel waar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers. Jij kunt er ook wat van, je bent vast een prima toevoeging. Voor het geval je niet hebt opgelet: D66 heeft de stekker eruit getrokken, links kreeg geen meerderheid voor zijn motie. Niemand heeft D66 verplicht voor de motie te stemmen, niemand heeft D66 verplicht het vertrouwen op te zeggen.
En dat geblaat over linkse omroep wordt ook uitermate vervelend...![]()
Een kat in het nauw....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ik hoorde dat ze nu zelfs de missie in Uruzgan aangrijpen in een poging nieuwe verkiezingen uit te stellen.
Goeie hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou eens bellen met al die 9/11 conspiracy-aanhangers.
Wahahaha.. dus er was een kritische documentaire?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:59 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Vervelend maar wel waar.
Vergeet niet dat Zembla weigerde een kritische documentaire over Bos uit te zenden
De documentaire is wel gemaakt. Men weigerde hem alleen uit te zenden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Wahahaha.. dus er was een kritische documentaire?
Het is toch wat. Een bericht dat de redactie geen brood ziet in het maken van een documentaire verwordt tot het niet willen uitzenden van een blijkbaar bestaand kritisch portret.
Hoe pseudonieuws over iets wat níet gebeurde (enig idee hoeveel kritische documentaire's niet gemaakt worden? Per seconde? Ontelbaar! Letterlijk! Schande!) anekdotisch bewijs wordt voor een complottheorie. Waar je bij staat. Geweldig.
onzinquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Gadverdamme, ik had nachtdienst dus ik hoor het net pas, maar wat een fucking onzin zeg. Hier kan ik best pissig om worden.
Dat heeft het kabinet (in casu Rita Verdonk) dan helemaal aan haarzelf te wijten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat een kabinet moet vallen omdat een kamerlid een keer de naam van haar opa gebruikte....
Als Driehuis niet wil dat er een reportage over Bos op tv komt, waarom zou er dan uberhaupt een reportage worden gemaakt? Dat is onzinnig en totale geldverspilling. Of denk je soms dat een redacteur in zijn prvetijd een hele documentaire heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:25 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
De documentaire is wel gemaakt. Men weigerde hem alleen uit te zenden.
Das een beetje hééél erg kort door de bocht. Ging afgezien alle fouten van verdonk in het verleden, en vooral haar reactie daarop, vooral over het feit dat Verdonk AHA verplicht stelde om alle blaam van verdonk te tekenen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat een kabinet moet vallen omdat een kamerlid een keer de naam van haar opa gebruikte....
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prinsjesdag is op een dinsdag, en verkiezingen op een woensdag. Ik ben bang dat dat een beetje een slechte planning is. Of Gerrit Zalm gaat vreselijk uitdelen
Uiterlijk 83 dagen ja, dus het kan ook veel eerder.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:49 schreef the_disheaver het volgende:
In de kieswet staat dat er uiterlijk 83 dagen na het demissionair worden van een kabinet nieuwe Tweede-Kamerverkiezingen moeten worden gehouden.
dus dat zou 21 september moeten zijn, mits vandaag demissionair is.
2 dagen naar prinsjesdag...
Nog eerder!?!?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Uiterlijk 83 dagen ja, dus het kan ook veel eerder.
Maar eerst maar eens afwachten hoe CDA en VVD gaan proberen om missionair door te gaan waardoor ze extra tijd hebben.
Allemaal hebben ze zich laten ringeloren door Verdonk.quote:
Ik ben ook geen fan van verdonk, maar dit was gewoon een door de media opgeblazen kwestie die een val van het kabinet absoluut niet waard was.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Das een beetje hééél erg kort door de bocht. Ging afgezien alle fouten van verdonk in het verleden, en vooral haar reactie daarop, vooral over het feit dat Verdonk AHA verplicht stelde om alle blaam van verdonk te tekenen.
afgezien of verdonk blaam heeft (na 1 dag zeker kunnen stellen dat ze niet nederlander is, en na 6 weken toch concluderen dat dat verkeerd was, en dat ze wel gewoon nederlander is geweest) hoort dat gewoon niet in een verklaring. Om het nederlanderschap te krijg, hoef je niet alle blaam te ontvangen.
Het ging niet om de naam van AHA, maar om de reactie van verdonk na zembla.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |