abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39394612
quote:
dwaas1 (de ~ (m.), dwazen)
1 iem. die dwaze dingen doet => druif, gek, halvegare, halvezool, idioot, imbeciel, kwibus, lijpo, mafkees, mafketel, mafkikker, malloot, nar, piechem, randdebiel, zot

dwaas2 (bn.)
1 gek, blijk gevend van gebrek aan gezond verstand

dwaas·heid (de ~ (v.), -heden)
1 eigenschap, toestand van dwaas zijn => gekheid
2 dwaze handeling of uiting
Wat is nu de aanleiding? Alle dwaze reacties die ik overal lees en hoor naar aanleiding van het vallen van het kabinet. De werkgeversorganisatie MKB-Nederland vindt de val van het kabinet-Balkenende II slecht voor de economie van Nederland. En dan krijg je reacties als:

"Het aanblijven van dit kabinet was nog slechter voor de economie en nog belangrijker: ons imago."

"te laat... dag bak ellende"

"Omdat het kabinet is gevallen gaan mensen minder naar de winkel om spullen te kopen? haha HAHA HAAAAAAAHAAAAAA! "

"Ik denk dat het wel wat meevalt, veel mensen zullen heel blij zijn met deze uitkomst, CDA heeft er de afgelopen jaren met de VVD een puinhoop van gemaakt. Het kan er alleen maar beter op worden dus ik heb het volste vertrouwen"

Hoé kan het dat zulke dwazen bestaan? Denken ze niet na? Zijn ze geestelijk incapabel?

Mafkezen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:10:13 #2
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_39394663
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:08 schreef WeirdMicky het volgende:

Hoé kan het dat zulke dwazen bestaan? Denken ze niet na? Zijn ze geestelijk incapabel?
*mompelt iets over spijkers en koppen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:10:17 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39394668
? Ik vind het opzich wel een logische reactie. Natuurlijk begrijp ik wel dat het vallen van een kabinet niet echt gunstig is voor het vertrouwen, maar zolang er maar mensen die het niets uitmaakt, of er juist blij mee zijn, werkt dat het probleem juist tegen.
Zyggie.
pi_39394732
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:08 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zijn ze geestelijk incapabel?
Deze mensen staan straks weer vooraan bij protesten doordat ze minder geld te makken hebben omdat de groei van de nederlandse economie achterblijft door bestuurlijke onzekerheden.
Dus incapabel vind ik nog redelijk zwak uitgedrukt, volslagen mongolistische debielen is misschien wat beter.

Gelukkig gaat wouter bos er straks eindelijk eens aan doen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_39394739
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:10 schreef Zyggie het volgende:
? Ik vind het opzich wel een logische reactie. Natuurlijk begrijp ik wel dat het vallen van een kabinet niet echt gunstig is voor het vertrouwen, maar zolang er maar mensen die het niets uitmaakt, of er juist blij mee zijn, werkt dat het probleem juist tegen.
Het maakt ze niets uit, omdat ze het probleem niet begrijpen. Ze hebben te weinig gezond verstand om te beseffen dat enkel boodschappen doen niet een indicatie is voor het consumentenvertrouwen.
pi_39394920
Het wordt bijna nog erger:
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:32 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Wáár heb je het over? Ik heb in de afgelopen 3 jaar alléén maar ingeleverd! Ik ben DRIE jaar niet op vakantie geweest en werk met een 3 jaar oude PC. Dat PCtje heb ik dus al LANG INGELEVERD.

De enige die hier op andermans zak teert zal hoogstwaarschijnlijk JIJZELF zijn, want jij hebt écht veel te makkelijk praten. Zorg zelf maar eens voor een gezin zoals ik dat doe en kom dan nog eens terug.

Mensen die werken en geld moeten betalen stemmen links.
Mensen die veel geluk hebben met een goedbetalende baan of op andermans zak teren (rijke ouders etc., lees: 80% van alle studenten die er hier in Leiden een kankerzooi van maken) stemmen rechts. Zij hebben namelijk al 2x per jaar vakantie en een antal weekendjes weg.

En over dat stelen van een pensioen moet je helemaal OPSAUTEN. Want de énige die de pensioenen willen inkrimpen zijn die rechtse figuren met hun gelul over de vergrijzing. Nóg langer doorwerken, nóg meer inleveren en nóg minder geld overhouden, nóg lagere koopkracht. Dát zijn de zaken waar ons huidige kabinet voor staat. Ga toch weg joh met je gel#l, daar raak ik echt erg alergisch van.
Alsof je recht hebt op elk jaar vakantie zónder dat je werkt. Alsof je zielig bent met een 3-jaar oude pc. Are you out of your mind?! Geef je enkel het kabinet de schuld van je mislukte leventje?

En dan vergeet ik nog even alle generalisaties en absurde statements als: 'Mensen die werken en geld moeten betalen stemmen links.'

Right, dwaas.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:22:47 #7
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39395063
Ja veel domme mensen lijken zich met politiek bezig te houden en dan vooral de tegenstellingen tussen links en rechts.
Zyggie.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:26:04 #8
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39395169
Dit is pas een dwaas:
pi_39395417
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:26 schreef Gluckskafer het volgende:
Dit is pas een dwaas:
[afbeelding]
Die lijkt idd best wat weg te hebben van de zgn Politiek zwakzinnigen. Deze plaag heeft de beperking uitsluitend krantenkoppen te kunnen lezen en alleen afgaan op degene die het hardst schreeuwd en daar altijd mee meeschreeuwen, ook al veranderd dit geschreeuw dagelijks van strekking.
Mensen die uitsluitend een maand vooruit kunnen kijken, en daarom het hardst schreeuwen als hun portomonnee leeg begint te raken ook al hebben ze net een keuken via becam.nl gekocht en bestellen ze vrolijk door bij de Wehkamp.

Deze mensen begrijpen niks van de invloed van de politiek op de nederlandse economie en hebben het alleen over het maandelijkse aantal euri's of duuro's dat op hun rekening wordt gestort. Jammer dat je daarvoor geen ignore knopje hebt of kan uitsluiten van stemming, helaas is dat ook een onderdeel van de democratie
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:40:42 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39395707
Hier ook ziets dwaas:

Het kabinet bestaat uit CDA, VVD en D'66. De schuldigen van de val van dit Kabinet bestaan uit D'66 omdat ze door bleven zetten, maar vooral ook uit Rita Verdonk die de hele van can dit kabinet had kunnen voorkomen door gewoon op te stappen. Hoe dan ook, de schuld is te vinden binnen de huidige regering en nergens anders.

En wat verkondigen sommige dwazen omdat ze graag iets anders de schuld willen geven:

"De val van het kabinet is de schuld van de linkse media".

Ja natuurlijk, rechts is aan de macht.... en links heeft het weer gedaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39395824
Je moet niet vergeten dat Rita Verdonk constant gedemoniseerd werd in de media. Hierdoor hadden de linkse oppositie een veel grotere steun van het volk. Je woont zelf niet in Nederland toch? Dan neem ik het je niet kwalijk dat je die eenzijdige berichtgeving hebt gemist.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:45:37 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39395884
Hier zo'n dwaas..... die denkt dat het een complot van links is:
quote:
Het opgezette plannetje is geslaagd!

Links laat hun vrienden van de Vara ( ) een paar kritische documentaires uitzenden over Verdonk en AHA, de linkse politici gaan er heel moeilijk over doen in de Kamer, moties van wantrouwen etc, men krijgt D66 ook nog zover om mee te doen en weet zo het Kabinet op de knietjes te krijgen. Goed gedaan hoor jongens. Consumentenvertrouwen in de economie is na 2000 niet meer zo hoog geweest, werkeloosheid is sterk afgenomen, criminaliteit gedaald, aantal immigranten nog nooit zo laag geweest maar nee hoor we hebben echt behoefte aan een stelletje linksen om de boel weer te verpesten

Dwaas.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39395900
Het gros van de mensen zijn kortzichtig en laag geschoold en reageren dom op deze dingen.

Je kan onbewust, onbekwame mensen dat niet kwalijk nemen.

Hier kan je wel misbruik van maken om deze voor je te strikken.
Zie popiejopie Wouter met allochtonen of het buitenlanders beleid van Rita.

Beide partijen proberen zo stemmen te winnen.

Wie er in het kabinet komt intereseert me toch niet. Aangezien ik geen pauper ben of 3x modaal verdien per jaar boeit het me toch niet of de VVD, CDA, PVDA in de regering zit.

Zolang de SP, GL en die kleine splinter partijen er maar uit blijven kan ik ermee leven. Deze hebben imo van die dwaze onrealistische standpunten en ideën.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:49:40 #14
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39396027
Het zijn dus met name de arbeiders, hun echtgenotes (domme huisvrouwen) en andere laaggeschoolde paupers die maar dom meelullen met wat ze horen of zien.
pi_39396416
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:49 schreef Gluckskafer het volgende:
Het zijn dus met name de arbeiders, hun echtgenotes (domme huisvrouwen) en andere laaggeschoolde paupers die maar dom meelullen met wat ze horen of zien.
Jep.
En je hebt idealisten.... maar dat is maar een kleine groep. Deze zijn moeilijk te beinvloeden door factoren van buiten af.

Het probleem is dat de paupers een ruime overhand hebben.
Dus moet je als partij zo veel mogelijk van deze mensen voor je zien te krijgen.

Dit kan met een migranten beleid of door ze gouden bergen te beloven.
Dus je hebt eigenlijk twee soorten paupers:
1. de nationalisten.
2. De matrialisten.

Een combinatie van beide kan ook en die maken hun keuze pas in het stemhokje.

En nu ga ik weekend vieren
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:21:35 #16
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_39397075
Bestuurlijke chaos / politieke instabiliteit zorgt voor minder buitenlandse investeringen.
Langzaam zakken we af tot een bananenrepubliek omdat men (CDA/VVD en D66) geen
concessies wilden doen. Dat beeld bestaat iig nu wel bij onze buitenlandse buren.
Waarom zou men nu nog vertrouwen in Nederland kunnen hebben. Logisch dat
een val van het kabinet slecht voor de economie is. Economie en dan met name
de markt draait toch ook puur op sentiment.

En tja.. dat is dan de mening van spuit11.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_39397891
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:21 schreef Neutrino het volgende:

En tja.. dat is dan de mening van spuit11.
Ik neem aan dat je met spuit11 de politieke zwakzinnigen bedoelt waar ik eerder aan refereerde. Het jammere is alleen dat deze mensen pas aan het eind van het jaar zich realiseren dat het economisch wat minder lekker en dan vervolgens weer van voor af aan beginnen met klagen, mokken, zeiken, hoe je het ook wil noemen.
In tegenstelling tot de blijdschap die ze nu hebben over de val van het afgrijselijke kabinet bak ellende die de werkeloosheid de afgelopen jaren sterk heeft teruggedrongen en de economie weer langzaamaan naar een groeisituatie hebben geholpen.

Krijg je natuurlijk weer de opmerking: leg dat eens uit aan die stakkers bij de voedselbank, maar ik neem aan dat iedereen inmiddels wel het gemiddelde profiel van een voedselbankbezoeker kent dus met het gros hoeven we echt geen medelijden te hebben.
pi_39399214
Het is voor veel mensen blijkbaar moeilijk om boven de partijpolitiek uit te stijgen en wat meer oog te hebben voor grotere lijnen, en dan krijg je helaas zulke reactie's.
Het ergert mij ook, terwijl ik nog nooit op een van de regeringspartijen gestemd heb.
Helpt waar hij kan!
pi_39400067
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:45 schreef maartena het volgende:
Hier zo'n dwaas..... die denkt dat het een complot van links is:
[..]

Dwaas.
Je kan hem niet kwalijk nemen dat hij tenminste nadenkt en gevolgen trekt uit de acties die voorheen zijn gebeurd. De échte dwazen schreeuwen one-liners, bekijken de situatie alsof het een godsgeschenk is en denken niet na.

Als ze al nadenken is dat zonder een gezonde dosis verstand. Steeds vaker geven mensen de schuld - van hun eigen kansloze levens - aan de overheid.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:54:25 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39400286
Wat ik me eigenlijk afvraag is, waarom dat soort mongolen (anders kan ik 't niet noemen) willen blijven hangen in hun wereldje van paranoia en zelfmedelijden. Ik bedoel maar: 't moet toch helemaal geen prettig leven zijn om de hele dag met 'n rood waas voor je ogen af te geven op alles wat links is? Ik zou doodvermoeid worden als ik overal linkse of rechtse complotten zou zien. Maar ja.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39401149
het gaat er hier helemaal niet om om ff tegen de linkse schlemielen te trappen. De rechtse Pim Fortuijn kreeg het ook voor mekaar om bijna een miljoen aanhangers te verwerven, kortom aan de rechterkant zijn ze evengoed.

Het gaat er gewoon om dat het irriteerd dat het altijd maar dezelfde mensen die ongegeneerd onbeargumenteerd voortdurend maar zeiken en zeuren over de politiek. Vaak doordat zij (zoals WM ook al zei) hun gehele kutsituatie hangen aan de politiek, terwijl het vaak gewoon hun eigen domme schuld en onwil is zich aan te passen aan situaties en zich flexibel op te stellen bij tijden van werkeloosheid.
En dan heb je automatisch het linkse gezeik dat de uitkeringen omhoog moeten en andere sociale vangnetten moeten worden verhoogd, en de rechtse idioten willen opeens alle allochtonen uit het land omdat dze het as van het kwaad zouden zijn.

Mensen zouden eens wat meer naar zichzelf moeten kijken en dan hun conclusies te trekken, ze bestellen die keuken op krediet echt niet omdat de politiek dat wil.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:20:44 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39401294
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:22 schreef Zyggie het volgende:
Ja veel domme mensen lijken zich met politiek bezig te houden en dan vooral de tegenstellingen tussen links en rechts.
\
In onze huidige politiek is er geen duidelijk links en rechts. Op het punt van campagne voeren zijn het allemaal NAZI's, ze brengen nooit meer hun wensen naar voren, alleen maar modder spuien over de tegen partijen.

En hebben ze een keer een punt dan, eenmaal gekozen, verwerpen ze dat idee weer.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:44:13 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39402459
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Op het punt van campagne voeren zijn het allemaal NAZI's, ze brengen nooit meer hun wensen naar voren, alleen maar modder spuien over de tegen partijen.

En hebben ze een keer een punt dan, eenmaal gekozen, verwerpen ze dat idee weer.
Enig idee wat nazi's zijn?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:03:06 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_39403351
Wat is iedereen in dit topic toch superieur aan de rest van Nederland. Al zaten jullie in de regering zou vast alles meteen goedkomen, want jullie vinden jezelf zó slim.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:04:46 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39403431
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:03 schreef ethiraseth het volgende:
Wat is iedereen in dit topic toch superieur aan de rest van Nederland. Al zaten jullie in de regering zou vast alles meteen goedkomen, want jullie vinden jezelf zó slim.
Ik vind mezelf helemaal niet slim, maar de rest van nederland is nou eenmaal zo dom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')