Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ik zou zeggen, werk een paar dagen in de vakantie, koop wat je nodig hebt, kijk veel af van de sterksten en laat je ma veel zagen maar doe je eigen zin en zoek veel op, ik heb nooit met instructeurs gewerkt omdat de meesten even gespierd zijn als mijn kleine teen en FITNESSinstructeur zijn, geen bodybuilding of powertrainingquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:47 schreef synthesix het volgende:
[..]
Hehe, maar bier is lekker en kwark niet![]()
Maarja, ik heb nu een hoop geld verkloot (en dat van m'n ma waardoor ze niet veel meer wil kopen).
Voortaan, weet ik wel wat ik niet moet kopen, geen proteinepoeder (alleen voor noodgevallen), geen guarana, geen appelazijn+kelp+lecithine (omg, heeft mn moeder dus gekocht) maar kwark, kip en tonijn, eventueel caffeïnepoeder (als ik m'n ma over kan halen, want caffeïne is voor haar somehow hét kwaad, as are dingen die je moet slikken (
))
![]()
Maarja, mijn moeder is zo'n raar wijf met van die grillen, allemaal van die ongefundeerde shit, gebaseerd op gevoel, algemene wijsheid (wat dus gewoon bijna altijd crap is) en een keer ergens zien enzo.
Om maar een paar voorbeelden te noemen: ik mag geen lijnzaadolie meer, omdat ze gelezen heeft dat 't prostaatkanker kan veroorzaken, ze heeft zo'n attitude van caffeïne is slecht, en je mag niet veel koffie drinken, terwijl ik al tienduizend keer uitgelegd heb, dat je vet veel moet drinken voordat het slecht voor je wordt
, en vanmiddag ging ik na de training effe 4 boterhammen eten, zei weer van: zo jonge, 4 boterhammen nou nou, en om die tijd, blijfbaar omdat het dus niet om etenstijd is, en dat is het slecht
![]()
en zo kan ik nog wel even door gaan
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah gek word ik er van.![]()
En dan ook gewoon mij pertinent niet geloof als ik kennis internet heb (want dan heb ik het ergens maar even gelezen, en internet is niet betrouwbaar).
Fijn hoor![]()
[..]
Nouja, het ging meer om hardloopschoen (van 40,- dan).
En zoals boven vernoemt, ik mag geen lijnzaadolie meer![]()
deadliftquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:07 schreef Pracissor het volgende:
Welke mogelijkheden zijn er om thuis je onderrug te trainen?
Ja inderdaad, dat is nogal gay he..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:09 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, werk een paar dagen in de vakantie, koop wat je nodig hebt, kijk veel af van de sterksten en laat je ma veel zagen maar doe je eigen zin en zoek veel op, ik heb nooit met instructeurs gewerkt omdat de meesten even gespierd zijn als mijn kleine teen en FITNESSinstructeur zijn, geen bodybuilding of powertraining
quote:Zeg dit ms ook tegen die instructeurs, dat je niet geïnteresseert bent in fitness maar echt spier en kracht wilt opbouwen
[..]
deadlift
Hij mag met aanvullingen komen, maar vind het niet nodig een totaal nieuwe te maken. Zie daar het nut niet van in.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:10 schreef Tommy__ het volgende:
met dank aan J![]()
led was bezig aan z'n nieuwe OP?
Idd alle basis dingen staan er mooi en duidelijk in.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hij mag met aanvullingen komen, maar vind het niet nodig een totaal nieuwe te maken. Zie daar het nut niet van in.
Ik ga morgen weer deadliften. Wel gecombineerd met nog 3 andere rug oefeningen en 2 oefeningen traps.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:25 schreef McGilles het volgende:
tvp, ben dood door 6 setjes fullsquat en 6 deadlift setjes, trusten allemaal![]()
![]()
Teh horror, een split schema?!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik ga morgen weer deadliften. Wel gecombineerd met nog 3 andere rug oefeningen en 2 oefeningen traps.
Ik ook vandaag, eerst optrekken natuurlijk, dan deadlift dan barbel row dan nog een oefening. En dan romanian en nog 2 hams oefeningenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik ga morgen weer deadliften. Wel gecombineerd met nog 3 andere rug oefeningen en 2 oefeningen traps.
Welke hams oefeningen doe je allemaal?quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ook vandaag, eerst optrekken natuurlijk, dan deadlift dan barbel row dan nog een oefening. En dan romanian en nog 2 hams oefeningen![]()
Ik ken alleen de romanian (of stifflegged natuurlijk) die liggende of de zittende. Beetje 1tonige training voor me hams heb ik dan ook altijd.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef McGilles het volgende:
btw, heb een 8,1 megapixel camera! Dus foto's komen vandaag of morgenWhee wat is iedereen blij
![]()
South Park stylequote:Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef McGilles het volgende:
btw, heb een 8,1 megapixel camera! Dus foto's komen vandaag of morgenWhee wat is iedereen blij
![]()
side bends, goede oefening als je love handles wilt krijgen... Nooit doen dus, je fucked compleet je V-figuur ermee op, omdat je obliques er van uitzetten en je dus een "valse" dikke pens krijgtquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:05 schreef Tommy__ het volgende:
doet iemand deze oefening? ik deed ze wel met 24kg ipv dat kleine ding dat ie vast heeft..
[afbeelding]
Gisteren toevallig nog gedaan, maar doe ze niet vaak. Vaak houden me handen er eerder mee op dan me buikspieren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:05 schreef Tommy__ het volgende:
doet iemand deze oefening? ik deed ze wel met 24kg ipv dat kleine ding dat ie vast heeft..
[afbeelding]
hehe grippersquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gisteren toevallig nog gedaan, maar doe ze niet vaak. Vaak houden me handen er eerder mee op dan me buikspieren.
Mwah, als je gaat bankdrukken heb je ook niet ineens een Ronnie Coleman borst..quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:11 schreef Genjuro het volgende:
[afbeelding]
als je love handles als bob sapp wilt hebben, doen
Indien niet, niet doen, obliques kun je beter zonder gewichten trainen met bv russian twists
Ik heb dat voornamelijk met cardio, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet echt dicht bij mn max zit qua kt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:01 schreef TiMmS het volgende:
Ik heb ook lovehandles, maarja das echt niet van die side bends
Maaruh ik had een vraagje voor de p'ro's hier.
Hebben jullie ook wel eens moeite met sporten. Ik heb soms van die dagen dat ik geen setje gedaan krijg. Dan lig ik op die bench en het lukt gewoon niet. Andere dagen gaan heel goed en til ik mn max.
Waar kan dat mee te maken hebben?
Onjuiste voeding die dag oid ? iemand tips.
verkeerde verhoudingingen in de voedingquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:01 schreef TiMmS het volgende:
Ik heb ook lovehandles, maarja das echt niet van die side bends
Maaruh ik had een vraagje voor de p'ro's hier.
Hebben jullie ook wel eens moeite met sporten. Ik heb soms van die dagen dat ik geen setje gedaan krijg. Dan lig ik op die bench en het lukt gewoon niet. Andere dagen gaan heel goed en til ik mn max.
Waar kan dat mee te maken hebben?
Onjuiste voeding die dag oid ? iemand tips.
Ik post ook nog wel eens een paar pics als ik getraint heb, dit was toen ik net een uurtje op was dus niet echt heel opgeblazenquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:11 schreef Blaze82 het volgende:
@Mcgilles, ziet er goed uit man, flink massief (tevens tvp)
iddquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mwah, als je gaat bankdrukken heb je ook niet ineens een Ronnie Coleman borst..
Ah, 90 kg, mijn max met benchen (2reps met een rood hoofd)quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:12 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe morgen zwaar squatten, en 's kijken of ik nou die 90 kilo met benchen kan hebben.
Ik doe trouwens echt ontzettend weinig benchen, 2 x per maand is veel, en toch maak ik redelijk vooruitgang ermee, best apartjes...
dan ben ik zo slecht nog niet met m'n 7x 60quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef J-Will het volgende:
tonijn is goed toch? Ik eet het niet, maar dat is wat ik heb begrepen
Ik vind zwaar squatten al setjes met krap 50 kgWell fullsquat dan he
ga trainenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef synthesix het volgende:
Ja is goed inderdaad, maar ik kocht die zalm omdat dat misschien wat lekkerder was om zo los te eten. (en minder meurde, maar het meurt alleen maar meer)
Enfin, ik ga toch maar terug naar gewoon tonijn denk ik![]()
![]()
Stop eens met je zorgen te maken om eten, in het begin groei je altijd en moet je echt niet niet teveel op je voeding lettenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef synthesix het volgende:
Ja is goed inderdaad, maar ik kocht die zalm omdat dat misschien wat lekkerder was om zo los te eten. (en minder meurde, maar het meurt alleen maar meer)
Enfin, ik ga toch maar terug naar gewoon tonijn denk ik![]()
![]()
Nope, geen full squats...quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef J-Will het volgende:
tonijn is goed toch? Ik eet het niet, maar dat is wat ik heb begrepen
Ik vind zwaar squatten al setjes met krap 50 kgWell fullsquat dan he
zeg dan "weet je wat een fullsquat is? Nee? Hou JE MUIL DAN" en roidrage erop losquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Nope, geen full squats...
Denk ook dat deze manier wachten is op opmerkingen van medesporters...
"JE DOET HET VERKEERD!!!"
Dat soort goed bedoelde tips kan ik niet hebben, en zeker niet van mensen met een minder ontwikkeld lichaam.
* BertV krijgt ster-allures![]()
Oja, man dat is iritant zeg..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Nope, geen full squats...
Denk ook dat deze manier wachten is op opmerkingen van medesporters...
"JE DOET HET VERKEERD!!!"
Dat soort goed bedoelde tips kan ik niet hebben, en zeker niet van mensen met een minder ontwikkeld lichaam.
* BertV krijgt ster-allures![]()
zwaar squatten noem ik 100 kg, wel fullsquat, 1 setje van hopelijk 4, dan ben ik al tevreden als ik dat met 100 kg haal. Zat de laatste paar keer op 90 kg , en vorige week 95 geprobeerd, maar die ging erg gemakkelijk, dus op naar de 100 denk!quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:14 schreef BertV het volgende:
[..]
Ah, 90 kg, mijn max met benchen (2reps met een rood hoofd)
Wat noem jij zwaar squatten? Ik zit op de 90kg met 3 setjes van 7 oid.
Ja, om het maar direct af te zwakken, je kunt van iedereen iets leren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:06 schreef synthesix het volgende:
[..]
Oja, man dat is iritant zeg..
Mijn instructeurs maken het helemaal bont, het gezeik begint al als ik tot parallel squat (omg), en je mag je voeten niet naar buiten zetten enzo..
![]()
Kijk, dan weet je dat je bij een goede club thai boksen traint, als ze geeneens een extra paar bandages ergens hebben liggen, en dan ook nog een beginnert zonder laten trainenquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:37 schreef LedZep het volgende:
Nou mijn imago is vandaag weer geschaad
Mijn pols is helemaal stuk na de muay thai trainingen van maandag en woensdag (had nog geen bandages..)
les 1 muay thai, leer je slagkracht bedwingen. Maar ik neem aan dat je op de zware zak hebt geslagen en er ligt afgeritst bent?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:08 schreef LedZep het volgende:
Mja ik zou niet te hard slaan omdat ik geen bescherming had..maar ja, mijn oerinstinct nam het over
Bijkomend voordeel is, dat je geen last meer van ze hebt als ze 6 weken in het ziekenhuis liggen metquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef Genjuro het volgende:
[..]
les 1 muay thai, leer je slagkracht bedwingen. Maar ik neem aan dat je op de zware zak hebt geslagen en er ligt afgeritst bent?
Als er in op de bokstraining met een nieuweling spar en hij matst door, mats ik harder terug, én raak. Zo leren ze het beste, dat je hier komt om te leren, en maar naar een café moet gaan om je gewoon af te reageren
Tsssk jezelf afreageren in het cafequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef Genjuro het volgende:
[..]
les 1 muay thai, leer je slagkracht bedwingen. Maar ik neem aan dat je op de zware zak hebt geslagen en er ligt afgeritst bent?
Als er in op de bokstraining met een nieuweling spar en hij matst door, mats ik harder terug, én raak. Zo leren ze het beste, dat je hier komt om te leren, en maar naar een café moet gaan om je gewoon af te reageren
Ik ga geen 6 weken arbeidsonbekwaamheid betalenquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:15 schreef synthesix het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is, dat je geen last meer van ze hebt als ze 6 weken in het ziekenhuis liggen met![]()
Ik ben een beetje begeleid door iemand die het al een tijdje doet. Met sparren kon ik me goed beheersen, echter stoten tegen pads e.d...daar móet ik gewoon hard op slaanquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Mietquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:31 schreef McGilles het volgende:
Vandaag maar voor de verandering niet trainen![]()
![]()
Moet tot 20:30u werken en ben echt kapot, mijn ogen willen dicht!
Ik lijk wel gek, ik ga toch niet werkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Niks met miet te maken, gewoon te weinig energie om gewichten te tillen, werk jij btw?![]()
Mietquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik lijk wel gek, ik ga toch niet werken![]()
Dan ben je nog niet voldoende herstelt. Meer etenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef J-Will het volgende:
elitair balletje, dat ben jij. Roeien is stiekem jouw favoriete oefening ipv. squats
Ontopic:
Is spierpijn nu wel of niet een teken van toename van kracht en/of groei? Want ik heb nu een routine die me dat gegarandeerd bezorgd. Zit nu op meer dan twee dagen na mijn training en mijn hams schreeuwen nog steeds naar me
En hoe bekostig jij jouw voeding vriend?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik train, eet en slaap. How about hardcore, my dear friend?
Ik word later uitkeringstrekkerquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
En hoe bekostig jij jouw voeding vriend?
Werken dusmaar dat komt nog wel!
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:39 schreef BertV het volgende:
[..]
Maar als ik 5 herhalingen breed kan chinnen wil ik niet (als ik net terug op de grond kom) van een plank met staartje horen dat ik maar beter kan oefenen op de machine.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:03 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het begon al tijdens het benchen: "Je moet toch minimaal 15 herhalingen doen anders heeft het geen nut, of doe anders de lat pull down dat is ook wel een goede oefening voor de borst "
lol... sporten we in dezelfde sportschool? Ook grappig, onze weegschaal staat bij de cardio-aparatuur. Als je dan met je wespentaille op dat ding gaat staan krijg je de leukste opmerkingen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:33 schreef J-Will het volgende:
Bij ons liggen er altijd een zooi bejaarden onder de chin-bar hun abroller-routine af te werken![]()
hmja, capsules... eerst maar ff dit opmaken. Ik verwacht er iig niet veel van dus geen kans op placebo-effect.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:53 schreef Dacide het volgende:
of koop die capsules waar ik het over had... werkt misschien beter bij jou...
Wat is er mis met een placebo effect? Als jij van te voren al gaat denken dat die creatine niet gaat helpen gaat ie ook niet helpen. Als je het gaat nemen en je overtuigt jezelf ervan dat je met mega sprongen vooruit gaat tijden je kuur zul je gaan groeien.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:44 schreef BertV het volgende:
[..]
lol... sporten we in dezelfde sportschool? Ook grappig, onze weegschaal staat bij de cardio-aparatuur. Als je dan met je wespentaille op dat ding gaat staan krijg je de leukste opmerkingen.
[..]
hmja, capsules... eerst maar ff dit opmaken. Ik verwacht er iig niet veel van dus geen kans op placebo-effect.
Je kijkt er op een andere manier tegenaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een placebo effect? Als jij van te voren al gaat denken dat die creatine niet gaat helpen gaat ie ook niet helpen. Als je het gaat nemen en je overtuigt jezelf ervan dat je met mega sprongen vooruit gaat tijden je kuur zul je gaan groeien.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een placebo effect? Als jij van te voren al gaat denken dat die creatine niet gaat helpen gaat ie ook niet helpen. Als je het gaat nemen en je overtuigt jezelf ervan dat je met mega sprongen vooruit gaat tijden je kuur zul je gaan groeien.
Als jij zoveel geld wilt betalen voor een placebo...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
wat zijn jou stats? ik ben 1.80 bij 70kg - rasectoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:06 schreef J-Will het volgende:
nice
Ik ga morgen weer eens full squatten, lang geledenDoe normaal altijd box-squats.
haha skinny motherfuckerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:34 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
wat zijn jou stats? ik ben 1.80 bij 70kg - rasectodom dat ik die pics niet kan zetten hier
![]()
Monsterlijke workoutquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:52 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
haha skinny motherfucker![]()
Vandaag hard getraind trouwens, eerst fullsquats, zwaar. Daarna nog wat borst/schouders/triceps, nog meer benen en kuiten werk. En als afsluiter 15 x 50, 14x 60 en 12x 70 kg squaten... Dat ga ik vaker doen, afsluiten met die squats zo. Beetje licht in de kop word je daar wel van![]()
algoed zie ik er niet uitgemergeld uit ofzo, ik denk dat ik ultralichte botten heb ofzo (die overigens nooit breken)quote:
Welke capsules bedoel jij dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:53 schreef Dacide het volgende:
of koop die capsules waar ik het over had... werkt misschien beter bij jou...
Wat kaneel voor de insulinegevoeligheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:01 schreef Lanvin het volgende:
Voor de mensen die kwark eten, wat gooien jullie erdoorheen? Zat nml te denken aan roosvicee of gewoon aanmaak maar daar zitten wellicht teveel suikers in?
Leg uitquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:38 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat kaneel voor de insulinegevoeligheid.
hmm, mijn vriendin heeft een platte buik, en dasquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Webkim het volgende:
Grrrr...!!! Hoeveel geduld moet je als vrouw hebben voor een beetje blokjes?
Ik train me het leplazarus. En ja ik word strakker en platter en droger, maar hee: ik wil verdikkeme abs zien, geen ribben.
Pff, ik dóe niet anders. Maar misschien heeft het langer nodig dan een maandje.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef LedZep het volgende:
Zijn je buikspieren zelf wel goed genoeg getraind?
Waar zie je me voor aan?quote:Edit: en niet alleen crunches als oefeningen he![]()
whehe wij zijn echt een stel klonenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:34 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
wat zijn jou stats? ik ben 1.80 bij 70kg - rasectodom dat ik die pics niet kan zetten hier
![]()
Ectoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik heb lekker een sixpack zonder ooit abs te trainen of te cutten![]()
![]()
Van jou nemen we helemaal niks meer aan zonder een paar foto'squote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
![]()
Heel goed!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:48 schreef Sloper het volgende:
[..]
Van jou nemen we helemaal niks meer aan zonder een paar foto's![]()
![]()
Dat als je iets gaat proberen het niet werkt. Je moet er gewoon vanuit gaan dat het helpt. Net zoals je geen zware gewichten moet gaan proberen te drukken. Je moet ze gewoon drukken.quote:
Ja maar lekker geen foto's posten zo kan ik ook een six pack hebbenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
![]()
Kaneel heeft een positieve invloed op insuline afgifte.quote:
Heb ik even wat te lezen voor vanavond, dankjequote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kaneel heeft een positieve invloed op insuline afgifte.
Gooi maar een query los in de pubmed; "cinnamon + insulin".
hardzzzquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Hoppa
squaten
vorige week 160 3x 150 5x 140 5x 140 5x 130 6x 120 10x
net dus 160 5x 150 5x 145 5x 140 5x 135 5x 130 5x 100 10x
Heb de pootjes goed vol zitten.
Insuline zorgt ervoor dat voedingsstoffen snel door cellen opgenomen wordt doordat deze hun celbramen verwijden (even uit mijn hoofd).quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Wat is eigenlijk de relatie tussen insuline en een "open deur" voor voedingsstoffen? Ik heb me dat meerdere malen afgevraagd.
boooohhhh ik ben ook wezen stappen, was zo warm, en bier was gratis, dus heb me he-le-maal vol gegooid met bierquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:49 schreef Genjuro het volgende:
net thuis van een hard "cardio-stampfeestje", beetje hard naar de kloten, nochtans vrijwel niks gedronken of niets van verboden middelen gepakt
En nu nog slapen kan ik al helemaal niet meer, ik heb net een speedkater, maar dan zonder de fun... het wordt dus een leuk dagje en trainen zit er niet in
Ik denk wel dat ik 2 kg vocht kwijt ben ofzo
mn benen zijn ook de pleuris vandaag, knieen zijn in een slag 5 jaar ouder denk ik. Fuck redbull, taurinerush for teh losequote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
boooohhhh ik ben ook wezen stappen, was zo warm, en bier was gratis, dus heb me he-le-maal vol gegooid met bierMe benen weigeren wel dienst overigens na gisteren benendag en 's avonds kneiterhard uit je bol gaan. Maar goed, lekker zwemmen vandaag, volgende week weer trainen. En nu eerst, een
![]()
Ik heb ook nog steeds een beetje last van me knie. De volgende keer zuip ik eerst een 2 liter fles water op voor ik naar binnen stap, ook al ben je dat toch zo kwijt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:49 schreef Genjuro het volgende:
net thuis van een hard "cardio-stampfeestje", beetje hard naar de kloten, nochtans vrijwel niks gedronken of niets van verboden middelen gepakt
En nu nog slapen kan ik al helemaal niet meer, ik heb net een speedkater, maar dan zonder de fun... het wordt dus een leuk dagje en trainen zit er niet in
Ik denk wel dat ik 2 kg vocht kwijt ben ofzo
Gaan we eerst nog naar een All you can eat restaurantquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb ook nog steeds een beetje last van me knie. De volgende keer zuip ik eerst een 2 liter fles water op voor ik naar binnen stap, ook al ben je dat toch zo kwijt.
Wanneer gaan we met lieden van dit forum naar een feessie?
Maar serieus het lijkt me een puik plan. Als iemand een leuk feestje weet en het een tijdje van te voren meld dan kan ik vast wel vrij krijgen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Gaan we eerst nog naar een All you can eat restaurant
Was jij niet lactose intolerant?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:01 schreef Lanvin het volgende:
Voor de mensen die kwark eten, wat gooien jullie erdoorheen? Zat nml te denken aan roosvicee of gewoon aanmaak maar daar zitten wellicht teveel suikers in?
Ligt eraan welk feest, maar ik vind het best.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Maar serieus het lijkt me een puik plan. Als iemand een leuk feestje weet en het een tijdje van te voren meld dan kan ik vast wel vrij krijgen.
Ik heb het onderzochtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:02 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ligt eraan welk feest, maar ik vind het best.
Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik vind het meer geluid muziek is voor mij meer iets met instumenten. Maar daarintegen is het wel leuk geluid.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:26 schreef Jurrio het volgende:
Jumpstyle/hardstyle is tof! Ben al naar Sensation Black en Qlimax geweest....voor goede feesten moet je daar zijn.
Beetje springen op mooie muziek (want dat is het ook, goede muziek).
Ieder zijn smaak...ik heb breed georienteerd (luister ook liever gitaar)...maar in deze muziek zit ook wel ritme en toonhoogte..in de beste platen dan. Het verschilt heel erg per keer.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:29 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik vind het meer geluid muziek is voor mij meer iets met instumenten. Maar daarintegen is het wel leuk geluid.
Back ontopic enzo. Barst van de spierpijn in me benen en ass![]()
same here, na de beendag van gisteren kan ik vandaag amper de trap op en heb ik zelfs niet geprobeert te fietsenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:29 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Back ontopic enzo. Barst van de spierpijn in me benen en ass![]()
Hoe zag je training eruit? Oefeningen setjes herhalingen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:21 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
same here, na de beendag van gisteren kan ik vandaag amper de trap op en heb ik zelfs niet geprobeert te fietsen![]()
-ik begon met 3x20 hypers, zonder gewicht, had dat beter niet gedaan voor m'n squats..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:45 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe zag je training eruit? Oefeningen setjes herhalingen?
rijkelijk laat jaquote:
Ahh supersetsquote:Op zondag 2 juli 2006 12:12 schreef J-Will het volgende:
Pff echt niet te doen met dit weer. Full Squats gingen echt bagger, ben nogal stijfjes in de beentjes waardoor "full" niet eens zo "full" was. Legpress ging wel leuk. Normaal cheat ik een beetje door m'n handen op mijn benen te leggen om zo meer kracht te kunnen zetten. Nu een hele strikte uitvoering aangehouden, handjes keurig aan de hendels en 5*8 reps. Zwetennnnnn. Leg extension ging heerlijk, begin die oefening echt lekker te vinden. Isoleert de quads echt mooi en je kunt er echt zwaar op gaan. Branden zullen die krengen.
Daarna de hams. Romanian ging wel aardig, 5*5 maar met laag gewicht. Alles ging vandaag een tandje lager, zal wel aan hitte + lege maag + brakheid liggen. Legcurl ging ook lekker, ook al zo'n brandende oefening. Maar omdat ik het gevoel had dat ik niet echt geknald had op de hams, gefinished met hyper extensions ofzoiets. Daarna kon je me opvegenCalves heb ik geskipt, wilde nog even een shoulder press doen omdat het daar de vorige keer niet van kwam.
even iets totaal anders:
Ik doe best vaak bij dingen als shoulder press of incline bench/flyes ofzo dat ik een setje opvolg met een andere oefening, zonder rust dus. Vandaag bij die shoulder press met dumbells meteen erachteraan een biceps curl. Voelt echt lekker en het traint ook heerlijk. Is hier een term voor ofzo waar ik wat zoekopdrachtjes mee kan verrichten?
deadlifts en squaten op dezelfde dag...quote:Op zondag 2 juli 2006 09:40 schreef J-Will het volgende:
Zometeen weer lekker benen raggen
Het plan:
Fullsquat
Legpress
Leg extension
Romanian Deadlift
Legcurl
Calves
Hmmmmm![]()
Als je een wedstrijd doet moet je ook squatten en deadliften op dezelfde dag, en dan zit je op >100% 1RM gewichten.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:53 schreef Genjuro het volgende:
[..]
deadlifts en squaten op dezelfde dag...
Persoonlijk vind ik dat geen goed id omdat je dan niet meer voluit kan gaan met de 2de oefening, maar er zijn anderen die er dan weer bij zweren...
Daarnet buiten proberen trainen, ik had net 1 set dumbell benchpress, schiet dat sproeisysteem dat ik en mn pa gisteren hebben geinstalleerd aan... Moest normaal om 12 uur savonds zijn, maar verkeerd ingesteld dusGans mn bank doorweekt en gewichten nat , dag training
http://www.midwestbarbell.com/videos.htmquote:Op zondag 2 juli 2006 13:39 schreef Rejected het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik zoek een site of sites waar alle oefeningen uitgelegd worden. Evt. dmv van filmpjes. Ik had ooit een topic op een forum gezien. Maar kan me het adres van het forum niet herinneren (iets met dianeforum.nu ofzo).
Heel erg bedankt
En dan zeggen ze dat ik obsessief benquote:Op zondag 2 juli 2006 14:33 schreef J-Will het volgende:
ik droom de laatste tijd kei vaak dat ik thuis een squatrek heb staan. Net tijdens mijn dutje ook weer. Heerlijke dromen
Google op "hip mobility" en voor algemene flexibiliteit: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=1A434F8D20BA1F3Fquote:Op zondag 2 juli 2006 15:08 schreef J-Will het volgende:
ik kan er niks aan doen
Komt waarschijnlijk omdat ik eraan heb zitten denken samen met wat vrienden zo'n ding aan te schaffen en hier in de garage te planten. Kunnen we allemaal relaxed een beetje gaan powerliften met een krat bier erbijIk heb aardig wat vrienden die ook benen trainen om hoger te springen maar zij fitnessen niet dus zij doen het met huis thuin en keuken materiaal.
weet er iemand trouwens manieren om wat flexibeler te worden? Met een fullsquat heb ik echt moeite ass-to-the-grass te gaan. Niet omdat het zwaar is maar gewoon omdat het "vast" lijkt te lopen.
Een massive biceps, ik zie het al weerquote:Op zondag 2 juli 2006 20:39 schreef Mr.J het volgende:
OK, pics van Mr.J op de DBBQ gisteren.
[afbeelding]
Ik ben diegene in het blauwe hempje.
Meer pics: http://www.picturetrail.com/dbbq
Dat klote apparaat in onze fancy sportschool gaat maar tot 100 kiloquote:Op zondag 2 juli 2006 12:12 schreef J-Will het volgende:
Leg extension ging heerlijk, begin die oefening echt lekker te vinden. Isoleert de quads echt mooi en je kunt er echt zwaar op gaan. Branden zullen die krengen.
In het zwart RobertHosper en daarnaast in het grijs NoFearTrain.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een massive biceps, ik zie het al weer.
En wie zijn die twee andere huge mofo's (in het zwart en lichtblauw)
Ja precies, met een goed getimede strijk over je edele delen onder de tafel :pquote:Op zondag 2 juli 2006 21:30 schreef Mr.J het volgende:
Haha, armpje drukken ben ik slecht in hoor.
Best kans dat je nog wint ook.
quote:Op zondag 2 juli 2006 21:37 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ja precies, met een goed getimede strijk over je edele delen onder de tafel :p![]()
* denkt aan bacardi reclame
Wat ik de afgelopen weken ontdekt heb: in een verloren avonduur wat dumbell - en buikspieroefeningen doen van een dvd'tje van de bieb werkt stiekem best goed. Hoewel ik eigenlijk gewoon naar de sportschool moet, maar ja: mooi weer/druk/Spinning geven/weg.quote:
ik had je breder ingeschat, J, maar toch puikquote:Op zondag 2 juli 2006 20:39 schreef Mr.J het volgende:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:01 schreef Lanvin het volgende:
Nou?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Was jij niet lactose intolerant?
klopt maar meer voor puur-varianten, dus pure melk moet ik niet aan gaan beginnen, in het geval van kwark kan het in kleine maten geen kwaadquote:
Je hebt geen barbell + schijven thuis en geen squatrek. Genoeg redenquote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef Lanvin het volgende:
Ik zit ernstig te twijfelen om naar een sportschool te gaan, op dit moment train ik thuis, ik heb een bankje en twee dumbbells tot 70 kilo op dit moment, maar dat is zo bijgekocht als het te weinig wordt. En cardio doe ik niet aan, ik ben ecto en wil dus echt aankomen in spiermassa en dan cardio nou niet de beste keuze. Maar ik vraag me dus serieus af of een sportschool wel echt vooruitgang is, oké je hebt begeleiding als het fout gaat (tenminste als ze opletten) maar voor de rest doe je toch zo'n beetje dezelfde oefeningen, het enige wat eventueel een probleem zou worden is je training voor abdominals want ik zou nie weten hoe ik die met 50 kilo aan gewicht zou moeten uitvoeren...
jullie meningen?
vallen allebei te kopen.....quote:Op zondag 2 juli 2006 22:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt geen barbell + schijven thuis en geen squatrek. Genoeg reden![]()
Een barbell en schijven nog niet nee, dus echt effectief mijn benen trainen zit er nog niet bij, maar als die wel zou hebben... kan ik toch behoorlijk veel kanten op volgens mij, bedoel das kwestie van ff langs de winkel morgen.. Overigens squatten kan ook met 2 losse dumbbellsquote:Op zondag 2 juli 2006 22:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt geen barbell + schijven thuis en geen squatrek. Genoeg reden![]()
Je mag naast me komen staan hoor. No prob.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:52 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik had je breder ingeschat, J, maar toch puik![]()
En van de hoeveel mensen die in jouw omgeving trainen zijn er een aantal echt huge?quote:is dat een dbb-meet? de helft lijkt niet naar de gym te gaan(correct me if i'm wrong)
ik pas wss 2x in jou, maar ik had je breder ingeschatquote:Op zondag 2 juli 2006 23:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Je mag naast me komen staan hoor. No prob.
niemand, maar ik houw er geen bb-meet mee (no offensequote:Op zondag 2 juli 2006 23:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En van de hoeveel mensen die in jouw omgeving trainen zijn er een aantal echt huge?
Hehe, de mensen komen bij een DBBQ vaak uit alle windstreken. Iedereen is wel bereid iemand op te pikken hoor, daar hoef je 't niet voor te doen.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:47 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik pas wss 2x in jou, maar ik had je breder ingeschat![]()
[..]
niemand, maar ik houw er geen bb-bbq mee (no offense)
ik wil wel meekomen, bbq's zijn gezellig, maar ik fiets niet naar holland![]()
Hehehe kijk maar uit, verleden jaar waren we istanboel, 20 minuten voordat we terug moesten ging een gast uit me team armpje drukken, ik ging eerst tegen hem maar moest het ongelden. Vervolgens riep ik een andere jongen uit me team, das zo een boeren type met oerkracht. Die gast pompt 3 keer hard en KRAK, bovenarm gebroken. Gelukkig is het met het slachtoffer redelijk goed afgelopenquote:Op zondag 2 juli 2006 21:20 schreef Webkim het volgende:
Poh... * Webkim durft J. best wel uit te dagen voor een partijtje armpje drukken.
[afbeelding]
Hoeveel zou mijn verzekering uitkeren bij verbrijzelde vingers, een armfractuur en een gekrenkt ego?
ok, maar dan wordt het een ecto-allyoucaneat-bbqquote:Op zondag 2 juli 2006 23:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hehe, de mensen komen bij een DBBQ vaak uit alle windstreken. Iedereen is wel bereid iemand op te pikken hoor, daar hoef je 't niet voor te doen.
Maakt niet uit, zolang je op DBB en af en toe wat post ben je welkom.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:57 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ok, maar dan wordt het een ecto-allyoucaneat-bbq(ik noem mezelf geen bb'er en dat zal ik nooit doen, al gain ik 1000kg aan spiermassa
)
Sinds het een zuivelproduct isquote:Op maandag 3 juli 2006 00:36 schreef Sloper het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit er (veel) lactose in kwark?![]()
In kwark zit - volgens de Maag Lever Darmstichting - niet zo veel lactose:quote:Op maandag 3 juli 2006 00:36 schreef Sloper het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit er (veel) lactose in kwark?![]()
quote:Lactose komt vooral voor in:
- alle soorten ‘zoete’ melk;
- smeltkaas, smeerkaas en buitenlandse kazen;
- vla, pap, pudding, yoghurt en kwark;
- roomboter, slagroom, koffieroom, koffiemelk, zure room en crème fraiche;
- roomijs;
- zuivelfrisdranken op basis van wei, zoals Rivella.
Zure melkproducten, zoals karnemelk, yoghurt en kwark, bevatten minder lactose dan gewone zoete melkproducten en worden door veel mensen dan ook goed verdragen.
Nederlandse harde kaas bevat zeer weinig tot geen lactose.
Lactose kan ook voorkomen in andere producten dan zuivel. Fabrikanten gebruiken melkpoeders of melkbestanddelen in bijvoorbeeld: (melk)chocolade, koek, soep, worst, sausjes en snoep. Maar ook andere producten zoals sommige medicijnen of vitaminepreparaten kunnen lactose bevatten Het gaat dan meestal om zeer kleine hoeveelheden lactose, die over het algemeen geen klachten geven. Alleen wanneer absoluut geen lactose verdragen wordt, zoals bij een congenitale lactose-intolerantie, moet ook hier rekening mee gehouden worden.
Waarschijnlijk niet omdat de hele dag de zon op dat gebouw heeft gestaan. Maarja, je moet er wat voor over hebben he. Ik train zelf ook liever in de winter.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:55 schreef J-Will het volgende:
ik heb precies hetzelfde, ik ga vanavond denk ik rond een uur of zeven dan zal het wel wat koeler zijn.
net in mijn oude sportschool in arnhem geweest, qua temperatuur prima te doen, mooi gedeadlift, bent-over-rows, benchen en fly's en dippen / chinnen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:59 schreef LedZep het volgende:
Ik heb vanochtend om half tien getraind, straks fietsen in de hitte
Denk dat op den duur die schroef zo losjes komt te zitten dat ie als het ware omvalt, zat daar zelf ook al over te denken om er gewoon schroef in te maken, de eerste paar keren zal dat werken, maar daarna word dat gat gewoon uitgelubbert denk ik..quote:Op maandag 3 juli 2006 13:33 schreef J-Will het volgende:
een schroef die je er in- en uit kan draaien? is zeker beetje lastig de hele tijd
hehe, en om te "bank"drukken zonder bankje pak je een rugzak en steek daar zakken zand in waarna je de zak op je rug draagt en gaat opdrukkenquote:Op maandag 3 juli 2006 13:29 schreef Lanvin het volgende:
Net mijn eigen barbell in elkaar gezeten ben er trots op
![]()
Bezemsteel gepakt, spijker erin geslagen zodat het gewicht op een plaats blijft zitten, aan de andere kant wikkel ik een stel sokken zodat je gewicht erbij en eraf kan halen. Werkt perfect, je moet alleen niet de bezemsteel echt schuin gaan houden, want dan flikkeren de sokken en dus ook de gewichten eraf, maar ja waarom zou je um schuin gaan houden..
Maar moet nog even wat bedenken voor in de plaats van die sokken, iets wat dus wel blijft vastzitten mocht je um schuin houden...
haha het bankje heb ik alquote:Op maandag 3 juli 2006 13:43 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
hehe, en om te "bank"drukken zonder bankje pak je een rugzak en steek daar zakken zand in waarna je de zak op je rug draagt en gaat opdrukken![]()
Ziet er wel gezellig uit, is dat 1 keer per jaar? En moet je dan eerst posten op dbb voor je toegelaten wordt?quote:Op zondag 2 juli 2006 20:39 schreef Mr.J het volgende:
[afbeelding]
Is dat te weinig voor je?quote:Op zondag 2 juli 2006 20:42 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat klote apparaat in onze fancy sportschool gaat maar tot 100 kilo![]()
Gun jezelf wat meer tijd. Zelfs brickgirl deed er langer over en die deed het nou niet bepaald op een natuurlijke manier...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Webkim het volgende:
Grrrr...!!! Hoeveel geduld moet je als vrouw hebben voor een beetje blokjes?
Ik train me het leplazarus. En ja ik word strakker en platter en droger, maar hee: ik wil verdikkeme abs zien, geen ribben.
In het begon stonden mijn poten al in de fik met 30 kilo. Maar ff doorzetten en ik zit nu dus indd. op fullblock (net als alle andere beenapparaten). Tja, het is een goede oefening, je voelt je quadriceps echt branden na een setje, alleen had ie van mij wel zwaarder mogen gaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:29 schreef Videopac het volgende:
[..]
Is dat te weinig voor je?
Ik doe de leg extention 3 setjes van 12 met 50kg en ben daar niet ontevreden over.
het antwoord is buiten trainen, mits je een garage hebtquote:Op maandag 3 juli 2006 18:06 schreef McGilles het volgende:
Hoe kunnen jullie nou nog normaal sporten met dit weer?
Ik ga komende 2 maanden maar 2x in de week een beetje alles bijhouden, heb echt geen motivatie nu!
In de herfst dan maar weer knallen!
Toch is het in een airco ruimte koeler volgens mij.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:20 schreef Lanvin het volgende:
[..]
het antwoord is buiten trainen, mits je een garage hebt![]()
Geen idee, maar savonds rond een uurtje of 21/21:30 ist daar prima te doenquote:Op maandag 3 juli 2006 18:26 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch is het in een airco ruimte koeler volgens mij.
Zeker mogelijk, ik heb de leg extension misschien 3x gedaan in de 13 maanden dat ik train.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:03 schreef J-Will het volgende:
ik ga straks mn tieten in de fik steken en hopelijk wat schouderwerk. Ik heb besloten back to basic te gaan met squats. Even een paar weken geen gewichten maar m'n heupen klaarstomen. Ik moet echt wat soepeler worden daarzo, veels te stroef gaat het allemaal.
Ledzep: volgens mij moet dat fullblock wel mogelijk zijn zonder te trainen. Ik zat voordat ik squatte op 35 of 40 kg bij dat ding. Nu 55 zonder verlies van reps. Lekker
Vandaag gedaan:quote:Op maandag 3 juli 2006 18:06 schreef McGilles het volgende:
Hoe kunnen jullie nou nog normaal sporten met dit weer?
Ik ga komende 2 maanden maar 2x in de week een beetje alles bijhouden, heb echt geen motivatie nu!
In de herfst dan maar weer knallen!
hmmz ja... ik wilde ook nog gaan fietsen, maar 10 witbier later, en een afspraak vanavond om weer verder op 'n terrasje te gaan zitten schiet dat er toch echt ff bij inquote:
heb je zeker genoeg ozon binnenquote:Op maandag 3 juli 2006 18:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vandaag gedaan:
- 4km hardlopen
- 55km fietsen
- trainen
straks
-2 uur krav maga + muay thai
Raar, ik kan met DL duidelijk meer dan met squat, laatste keer pakte ik nog 180kgquote:Op maandag 3 juli 2006 21:27 schreef ivosnivo het volgende:
Met opwarmen dacht ik dat het wel lekker ging dus daarom 160 gepakt 2 x gehaald, ik dacht dat me ruggetje ging breken (had dan ook geen riem om), de 2e keer haalde ik weer 2 reps. Met 150 daarna nog 4. Ik zie mezelf niet echt meer squaten dan deadliften, vind squaten veel makkelijker.
Ja idd het is ook heel raar. Ik doe ze allebei nu 1 maand maar met squaten heb ik er ook veel meer vertrouwen in, hoppa explosief omhoog met dat gewicht. En met deadliften heb ik dat toch een stuk minder, doe ik heel enorm langzaam omhoog en iets sneller zakken. Ik had achteraf ook beter me riem om kunnen doen, verga nu al van de spierpijn in me onderrug kramp schiet er af en toe inquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Raar, ik kan met DL duidelijk meer dan met squat, laatste keer pakte ik nog 180kg
Ik heb met squatten juist dat ik minder zeker ben, met 130kg op me nek voel ik het al zo drukken en ben ik "bang" dat ik niet omhoog kom, tot nu toe nog nooit gebeurt maar tochquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:59 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja idd het is ook heel raar. Ik doe ze allebei nu 1 maand maar met squaten heb ik er ook veel meer vertrouwen in, hoppa explosief omhoog met dat gewicht. En met deadliften heb ik dat toch een stuk minder, doe ik heel enorm langzaam omhoog en iets sneller zakken. Ik had achteraf ook beter me riem om kunnen doen, verga nu al van de spierpijn in me onderrug kramp schiet er af en toe in![]()
Wij hebben geen airco... enige positieve punt is dat het nu wel lekker rustig is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:12 schreef chawa_goochem het volgende:
Heerlijk, hè, die airco in de sportschool. Kun je gewoon doortrainen terwijl de rest van de wereld op apegapen ligt.![]()
Ik train wel door, maar smokkel er hier en daar wel een setje af anders zou ik niet meer thuis komen. Gisteren in 1 uur en 15 minuten training 2,5 liter water gezopenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:12 schreef chawa_goochem het volgende:
Heerlijk, hè, die airco in de sportschool. Kun je gewoon doortrainen terwijl de rest van de wereld op apegapen ligt.![]()
Ik blijf ook aan het drinken tijdens de training, maar ik train ook niet echt lekker met die airco.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik train wel door, maar smokkel er hier en daar wel een setje af anders zou ik niet meer thuis komen. Gisteren in 1 uur en 15 minuten training 2,5 liter water gezopen
Puik!!! splitschemaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:25 schreef Dacide het volgende:
boh ik heb ook weer eens gesport...
normaal 4 a 5 dagen in de week... afgelopen 5 weken amper geweest ivm drukte,s tress en tijdtekort.
viel me echt vies tegen.. normaal na zo'n lang pauze ga je weer als een trein... maar t zat er niet in vandaag.
alleen borst buik en heel minimaal cardio gedaan.
1. Fullbodyquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:41 schreef Dacide het volgende:
dus wat ik normaal doe... (Standaardverhaaltje van: borst/tri, rug/bi, benen/schouders etc)
Wat is de tegenhanger van split dan? (bedoel niet full body).. was dat niet dat compound gebeuren..?
was het awakenings???????quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:17 schreef Dacide het volgende:
afgelopen zaterdag trouwens naar awakenings festival geweest ( livesets.
van 12 uur smiddags tot 12 uur snachts continu gedanst eigenlijk.. lekker op redelijk laag tempo, want heb hele dag op mainstage gestaan, dus muziekstijl= minimal)
denk dat ik stiekem op zo'n dag zeker 1500 calorieen vebrand. vooral in combinatie met niks of amper iets eten, heel veel water, en een dosis xtc
woog voor t sporten 80,5 kilo... normaal weeg ik 84.. denk wel dat er veel vochtverlies ivm warm weer bij is komen kijken.
Je hebt idd een boel gemist jaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:58 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
was het awakenings???????![]()
![]()
![]()
![]()
MAN IK HEB EEN BOEL GEMIST
![]()
bedankt voor de link naar de setjes, zoek alleen nog een manier om ze op te slaan..
xtc?water(, bier, redbull, vodka) + goede muziek en evt wat poppers
(we houden het gezond
)
't Scheelt dat ik niet dagelijks erover lees en discusseer natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, heb er nu al spijt van dat ik de moeite genomen heb iemand die er dagelijks mee bezig is te raadplegen voor je.
quote:Het is ook een morele kwestie. Dat jij vind dat mijn bron onzin uit kraamt moet je zelf weten, maar kom jij dan eens met 'medische onderbouwing' waarom iedereen aan de doping zou moeten gaan omdat het toch geen kwaad kan? Als je overal specifiek 'bewijs' en concrete 'voorbeelden' wilt hebben kan ik wel bezig blijven. In dat kader degradeer je jezelf inderdaad als mascotte voor dopinggebruik in mijn ogen - alleen ik ben hier m'n punt aan het onderbouwen namelijk.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Mr.J het volgende:
Uit: Beginnen met fitness
[..]
't Scheelt dat ik niet dagelijks erover lees en discusseer natuurlijk.
Vind het wel zeer triest dat iemand die er kennelijk dagelijks mee bezig is zulke niets op slaande dingen zegt.
Die onderzoeken die je geeft zijn net zo sterk als het bewijs dat Saddam massavernietigingswapens had (hoe toepasselijk). 120 mannen ofzo? Over 20 weken? Daar kom je bij de ethische raad lekker ver meequote:1) Ik heb al wat medische onderzoekjes gegeven. Ik vind het trouwens raar dat als jij beweerd dat AAS zo slecht zijn, jij dat zelf niet hoeft te onderbouwen maar ik dat maar moet gaan ontkrachten? Beetje omgekeerde wereld.
Right...quote:2) Ik heb nergens gezegd dat iedereen aan de doping moet, ik probeer alleen ongenuanceerde bagger zoals jouw posts te relativeren. Goed lezen wat ik neerzet dus.
Dat is wat jij er van maakt. Enige wat ik doe is de huidige medische opinie weergeven, heb ik dus niet verzonnen. Ik ben dan ook niet de expert, maar weet dan toevallig dat men het over het algemeen ongezond acht om te gebruiken. Net als al die andere dingen die we ongezond achtten.quote:3)! Jij hebt geen enkel punten kunnen onderbouwen grapjurk. Het enige wat je doet is vingertje wijzen en de hele boel omdraaien.
Kan je ook aangeven op welke bijsluiter staat dat je een klein pikke of hartfalen ervan kan krijgen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kwestie van de bijsluiter erop naslaan...
Dit is gewoon medline materiaal wat ik je gaf. Als jij dat afdoet als nietszeggend dan houdt het natuurlijk al snel op.quote:Die onderzoeken die je geeft zijn net zo sterk als het bewijs dat Saddam massavernietigingswapens had (hoe toepasselijk). 120 mannen ofzo? Over 20 weken? Daar kom je bij de ethische raad lekker ver meeZelfs een nieuw hoofdpijnpilletje moet door duizenden mensen in fases over verschillende bevolkingsgroepen getest worden - hoe denk je dat zo'n bijsluiter uberhaupt tot stand komt? Kijk, daar heb ik dan weer wel een beetje verstand van
![]()
Zo'n onderzoek, zoals zovele onderzoeken, is waardeloos. Helaas denkt een groot deel van de aardbewoners nog steeds in de trant van 'hey een grafiek, zal wel kloppen dan!'.
]quote:Right...
Mensen ageren omdat je het brengt als 'het is niet bewezen dat je eraan kapot gaat, gewoon gebruiken dus'. En dan ben ik ongenuanceerd aan het baggeren als ik gewoon iemand opbel en vraag wat de huidige medische opinie is? Gimme a break..
Nee, je post iets wat een of andere kennis met medische achtergrond van je claimt te weten, dat is heel iets anders dan de 'huidige medische opinie'.quote:Dat is wat jij er van maakt. Enige wat ik doe is de huidige medische opinie weergeven, heb ik dus niet verzonnen.
Deze middelen zijn medicijnen die sinds de 50'er jaren gebruikt worden. Daar is heel wat literatuur over te vinden hoor.quote:Ik ben dan ook niet de expert, maar weet dan toevallig dat men het over het algemeen ongezond acht om te gebruiken. Net als al die andere dingen die we ongezond achtten.
Dat jij dat gezondsheidsrisico bagatalliseert moet je zelf weten, we hebben ook 40 jaar ontkent dat roken slecht is en dat viel uiteindelijk toch een beetje tegen. Ik ben met je eens dat er niet heel veel goed onderzoek (wel heel veel slecht onderzoek btw) gedaan is naar de effecten van deze middelen, dus wie weet valt het mee. Better safe then sorry denk ik dan maar
Als we het dan toch ook nog over begrijpend lezen gaan hebben...quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:46 schreef Mr.J het volgende:
Kan je ook aangeven op welke bijsluiter staat dat je een klein pikke of hartfalen ervan kan krijgen?
Nu draai je het zelf om, ik beschouw hetgeen wat je lukraak neerpost als nietszeggend.quote:Dit is gewoon medline materiaal wat ik je gaf. Als jij dat afdoet als nietszeggend dan houdt het natuurlijk al snel op.
Misschien moet jij wel leren begrijpend schrijvenquote:1) Dat heb ik nergens beweerd. Ga eerst eens op een cursus 'begrijpend lezen' en probeer dan nog eens te snappen dat ik alleen bepaalde ongenuanceerde posts probeer te relatieveren.
Vet. Contraindicaties of bijwerkingen zijn mogelijk en komen dus niet per se tot uitting.quote:2) Als die kerel echt in de medische wereld zit doet hij er goed aan maar kranten te gaan lopen. Wat een onzin verkoopt hij door om te beginnen het meestgebruikte vooroordeel aan te halen dat bb'ers door AAS een klein pikkie krijgen.![]()
Oke, wat is de huidige medische opinie dan? Onderzoeksresultaten over 120 volwassen mannen?quote:Nee, je post iets wat een of andere kennis met medische achtergrond van je claimt te weten, dat is heel iets anders dan de 'huidige medische opinie'.
Voor onze begrijpend lezen oefening:quote:Deze middelen zijn medicijnen die sinds de 50'er jaren gebruikt worden. Daar is heel wat literatuur over te vinden hoor.
Nogmaals, ik promoot cq. bagetaliseer niets. Ik probeer alleen nuance aan te brengen in al die loze vooroordelen die gepost worden.
Je nuanceert mijn beweringen absoluut niet, dat zou in aanvullende termen gebeuren. Je weerlegt mijn beweringen (die volgens jouw niet goed onderbouwt zijn) door jouw beweringen (die volgens mij niet goed onderbouwd zijn).quote:nu·an·ce (de ~, ~n/~s)
1 weinig afwijkend verschil, fijn onderscheid
2 tint, schakering
nu·an·ce·ren (ov.ww.)
1 een nuance aanbrengen in
nu·an·ce·ver·schil (het ~)
1 door een fijn onderscheid bepaald verschil
Je toonzetting neigt helemaal niet naar nuancering of relativering. Nergens hoor ik je zeggen dat ik het bijna goed heb of er een beetje naast zit, of melden dat bijwerkingen enkel in sommige gevallen (bijvoorbeeld bij overdosering) voorkomen (nuancerende relativering). Nee hoor, je vind gewoon dat ik er helemaal naast zit en je doet er zo te zien alles aan om me van mijn mening te veranderen. Lijkt dus in de ogen van de lezer meer als indoctrinatie, ipv nuancering:quote:re·la·ti·ve·ren (ov.ww.)
1 de betrekkelijkheid erkennen of laten uitkomen van => iets met een korreltje zout nemen, iets tot zijn /ware/juiste/ proporties terugbrengen
Enfin, bestaat er in ieder geval geen misverstand meer over de betekenis van gebruikte bewoordingenquote:in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen
Dat voorspelde ik je al eerderquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Mr.J het volgende:
Kerel, dit schiet niet op.
Om te beginnen heb ik er geen baat bij om discussies te 'winnen', maar alleen met ze te voeren. Helaas zijn we nog niet echt in een stadium gekomen waar er wat mij betreft sprake was van een discussie, gezien de feitelijke betekenis van het woord:quote:Je gelooft een of andere vage kennis, de medline (de wereldwijde index van medische onderzoeksresultaten die bij veel diepgaande artikelen wordt gebruikt als referentie) is niet bruikbaar (), je blijft doorhameren over de representativiteit van 1 v/d 3 onderzoeken die ik even uit mijn mouw schudde, je zet daar zelf totaal geen onderzoek tegenover en uiteindelijk ga je zitten te janken over een bepaalde toonzetting van mijn kant en probeer je daarmee de discussie te 'winnen'.
Verder heb ik me dan weer wel verdiept in de interpretatie van informatie en gegevens, waardoor je mij niet kan overtuigen met een artikeltje op een voor mij onbekende site. Daarom dat ik je ook niet getrakteert heb op vergelijkbare contra-onderzoeken, die je via google net zo makkelijk vind als ik dat heb gedaan. Ik ga de wedstrijd wie de meeste zinloze onderzoeksresultaten uit google kan goochelen dus niet met je aan. In plaats daarvan heb ik een simpel telefoontje gepleegd naar iemand die ik gevraagd heb waarom je wel of niet zou adviseren om die middelen te gebruiken voor de sportbeoefening. Antwoord was vrij duidelijk, negatief advies, kans op bijwerkingen, niet de moeite waard om te gebruiken, alleen als je het nodig hebt als medicijn voor een aandoening.quote:dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling
De bijwerking van het medicijn (spiergroei) is toch in het geval van de bb-ers toch het doel van het gebruik? Die 'vervorming' streef je juist na, in positieve zinquote:Al met al heb je dus nog geen enkel argument neergezet wat jouw geblaat ("het vervormt je lichaam") bevestigd.
Nu doe je het weer, je beticht mij van zaken die je zelf doet. Je bent zelf bevooroordeelt door mij af te schilderen als bevooroordeelt wijsneusje. Ik heb jou ondertussen nergens voor uitgemaakt, maar wijs je er alleen maar op dat waar jij jouw mening op hebt berust misschien niet zo waterdicht is als je denkt. Ik gok alleen door de loop van de discussie wel dat je zelf een gebruiker bent van dit soort medicijnen, dan zou ik er ook niet zo happig op zijn om te erkennen dat er wel degelijk gevaren kunnen kleven aan het gebruik. Uit bovenstaande opmerking maak ik ook op dat je niet als doel hebt het voeren van een discussie, maar alleen het overtuigen van anderen dat jij gelijk hebt (vandaar mijn enigszins flauwe indoctrinatie-opmerking zojuist). Je weet dat ik geen voorbeelden van doodvallende bb-ers kan presenteren door gebruik van een bepaald medicijn, dus in dat zich 'win' je elke 'discussie' over dit onderwerp.quote:Ik heb mij al jaren verdiept in de biochemische wetenschap en weet waar ik over praat. Ik heb talloze discussies gevoerd met bevoordeelde wijsneusjes zoals jij en helaas vaak zonder resultaat. Ook hier is dat niet anders.
Terwijl hij feitelijk nog niet begonnen was.quote:Einde discussie wat mij betreft.
Waarom post je die makkelijk te vinden onderzoeken dan niet? En dat je de pubmed niet kent is tot daar aan toe, maar na 1 minuut op die site kijken weet je dat dit 'de' referentie site is.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Verder heb ik me dan weer wel verdiept in de interpretatie van informatie en gegevens, waardoor je mij niet kan overtuigen met een artikeltje op een voor mij onbekende site. Daarom dat ik je ook niet getrakteert heb op vergelijkbare contra-onderzoeken, die je via google net zo makkelijk vind als ik dat heb gedaan.
Hoho, hier zeg je nu wat anders. Ik val over de jouw eerder genoemde claims wat die bijwerkingen dan wel niet zijn, niet over of het wel of niet aan te raden is. Dat is een ander punt.quote:Ik ga de wedstrijd wie de meeste zinloze onderzoeksresultaten uit google kan goochelen dus niet met je aan. In plaats daarvan heb ik een simpel telefoontje gepleegd naar iemand die ik gevraagd heb waarom je wel of niet zou adviseren om die middelen te gebruiken voor de sportbeoefening. Antwoord was vrij duidelijk, negatief advies, kans op bijwerkingen, niet de moeite waard om te gebruiken, alleen als je het nodig hebt als medicijn voor een aandoening.Vrij logisch en simpel antwoord dus.
En dat verwijt is terecht als jij blijft beweren dat mijn doel AAS te promoten is terwijl ik al meerdere keren aangaf dat het mij gaat om de nergens op slaande vooroordelen eens uit de wereld te krijgen.quote:Het feit dat ik over je toonzetting 'jank' is omdat je mij verwijt niet begrijpend te kunnen lezen en zo nog wat van die aardigheidjes. Getuigd niet van een volwassen discussie, of uberhaupt een discussie - los van de relevantie. Ik wilde je met die opmerkingen alleen wijzen op de manier waarop je je eigen mening aan de lezer presenteert.
Nu zeg je weer wat anders. Eerst kwam je met afbrekende botten omdat je spieren zo hard zouden groeien.quote:De bijwerking van het medicijn (spiergroei) is toch in het geval van de bb-ers toch het doel van het gebruik? Die 'vervorming' streef je juist na, in positieve zin
Ik heb nergens ontkent dat er bijwerkingen aan zitten. Ik heb alleen jouw eerder aangehaalde bijwerkingen als onzin bestempeld.quote:Elk medicijn heeft bijwerkingen, welke soms wel en soms niet voorkomen. Iedereen kent de bekende overgespierde bb-ers, die duidelijk wel in aanraking met de bijwerkingen zijn gekomen. Als je wilt ontkennen dat dat zo is moet je dat zelf weten - het ziet er in ieder geval niet gezond uit (maar vloeit vast ook niet voort uit normaal gebruik misschien?).
Dat ben ik met je eens, maar over dat punt val ik niet. Ik val over het punt dat men als een gek gaat roepen hoe gevaarlijk het wel niet is, daar ben ik het niet mee eens.quote:In mijn perceptie heb ik voldoende argumenten gegeven om niet zo eenvoudig te zeggen 'ah joh, ken geen kwaad', als jij vind dat die niet voldoende onderbouwd zijn is dat jouw keuze - iets wat ik prima respecteer.
Ik mag jou toch wel een wijsneus vinden als je eerst mee gaat in de claim dat AAS zo slecht zijn, voor vervormingen zorgen ed, maar deze als puntje bij paaltjes komt niet kan onderbouwen?quote:Nu doe je het weer, je beticht mij van zaken die je zelf doet. Je bent zelf bevooroordeelt door mij af te schilderen als bevooroordeelt wijsneusje. Ik heb jou ondertussen nergens voor uitgemaakt, maar wijs je er alleen maar op dat waar jij jouw mening op hebt berust misschien niet zo waterdicht is als je denkt.
Dat is een aanname die totaal niet waar is. Ik erken de risico's die eraan vast zitten maar weet ook dat deze bij normaal gebruik absoluut niet zo groot zijn als men beweerd.quote:Ik gok alleen door de loop van de discussie wel dat je zelf een gebruiker bent van dit soort medicijnen, dan zou ik er ook niet zo happig op zijn om te erkennen dat er wel degelijk gevaren kunnen kleven aan het gebruik.
O jawel een discussie is leuk, maar wel met onderbouwing van wetenschappelijke artikelen. Voor de rest is dit discussie #181894 die ik op FoK! voer over dit onderwerp en dan is mijn doel de ander te overtuigen van zijn ongelijk (dat AAS zo erg slecht zijn).quote:Uit bovenstaande opmerking maak ik ook op dat je niet als doel hebt het voeren van een discussie, maar alleen het overtuigen van anderen dat jij gelijk hebt (vandaar mijn enigszins flauwe indoctrinatie-opmerking zojuist).
Dan heb je helaas over mijn eerdere genoemde zin heen gelezen dat ik het hebt over normaal en doordacht gebruik, niet over het gebruik van pro's. Want daar zijn juist ontzettend veel dingen over te vinden.quote:Je weet dat ik geen voorbeelden van doodvallende bb-ers kan presenteren door gebruik van een bepaald medicijn, dus in dat zich 'win' je elke 'discussie' over dit onderwerp.
Dat hoef je mij niet mee te geven hoor. Dat weet ik allang en geef ik zelf ook altijd mee aan mensen die AAS willen gebruiken.quote:Terwijl hij feitelijk nog niet begonnen was.
Ik wil je alleen nog meegeven dat oneigenlijk gebruik van medicijnen, zonder diagnose die bevestigd dat je beter af bent met deze medicijnen, altijd een risico met zich mee brengt. Als het medicijn bedoeld is om je lichaam permanent te veranderen kan ik me voorstellen dat je helemaal voorzichtig te werk gaat en notie neemt van mogelijke bijwerkingen en risico's.
Omdat ik hetgeen ik tot nu toe gevonden heb niet representatief vind. Feitelijk heb ik nog weinig meer dan gekwakzalf gevonden, zowel voor als tegen. Als je het over vooroordelen hebt vind je ze daar welquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:27 schreef Mr.J het volgende:
Waarom post je die makkelijk te vinden onderzoeken dan niet? En dat je de pubmed niet kent is tot daar aan toe, maar na 1 minuut op die site kijken weet je dat dit 'de' referentie site is.
Wat de bijwerkingen kunnen zijn hoeven we niet over te discussieren denk ik, al is het even de vraag in hoeverre we wederzijds 'bewijs' accepterenquote:Hoho, hier zeg je nu wat anders. Ik val over de jouw eerder genoemde claims wat die bijwerkingen dan wel niet zijn, niet over of het wel of niet aan te raden is. Dat is een ander punt.
quote:En dat verwijt is terecht als jij blijft beweren dat mijn doel AAS te promoten is terwijl ik al meerdere keren aangaf dat het mij gaat om de nergens op slaande vooroordelen eens uit de wereld te krijgen.
Verder ben ik mij zelf heel goed bewust hoe ik overkom, ik heb alleen na 1290129 oeverloze discussies geen zin om alles keurig te blijven brengen aangezien uit ervaring blijkt dat men er toch niets mee doet. Dan gooi ik het over een andere boeg.
quote:Nu zeg je weer wat anders. Eerst kwam je met afbrekende botten omdat je spieren zo hard zouden groeien.
quote:Ik heb nergens ontkent dat er bijwerkingen aan zitten. Ik heb alleen jouw eerder aangehaalde bijwerkingen als onzin bestempeld.
Ik ben het er dan weer niet mee eens dat er vanuit jouw kant, om die reden, een beeld werd neergezet van 'oh, dus jij vind het gevaarlijk, nou het is niet gevaarlijk, want je kan toch niet bewijzen dat het gevaarlijk is''. Dat is dus ook niet helemaal waar, ergens in het midden zal de waarheid zich wel bevinden, waarbij veel factoren invloed hebbn.quote:
Dat ben ik met je eens, maar over dat punt val ik niet. Ik val over het punt dat men als een gek gaat roepen hoe gevaarlijk het wel niet is, daar ben ik het niet mee eens.
Nagoed, ik ga mezelf niet wijsmaken dat ik met een middagje googlen (zelfs op respectabele en betrouwbare bron-sites) mezelf slimmer kan maken dan een gemiddelde arts. Ik heb je ook al uitgelegd waarom ik (dat is hoe ik dat doe, kun je het mee oneens zijn) dat soort bronnen sowieso al niet per se als waarheid aan wens te nemen en vandaar da'k voor mezelf de makkelijkste weg koos door 't even te vragen aan iemand van wie ik weet dat die er voldoende verstand van heeft om me te vertellen hoe diegene er naar kijkt. Blijven we dus over oneens.quote:Verder heb je nog steeds geen wetenschappelijk argument gegeven wat jouw 'kleine pik' en 'hartfalen' kan ondersteunen, maar dat is omdat je kennelijk de medline/pubmed niet kent cq. wilt gebruiken.
Je mag me voor vanalles uitmaken, begrijp alleen ook dat je de kans dat de andere partij iets van je aanneemt daarmee minimaliseertquote:Ik mag jou toch wel een wijsneus vinden als je eerst mee gaat in de claim dat AAS zo slecht zijn, voor vervormingen zorgen ed, maar deze als puntje bij paaltjes komt niet kan onderbouwen?
En weer ga je van jouw punt uit dat ik AAS promoot cq. als ongevaarlijk bestempel terwijl ik dat nergens doe. Ik reageer alleen op dat eeuwige geroep dat het zo slecht is.
Kijk, dat is nou relativerenquote:Dat is een aanname die totaal niet waar is. Ik erken de risico's die eraan vast zitten maar weet ook dat deze bij normaal gebruik absoluut niet zo groot zijn als men beweerd.
Die wetenschappelijke artikelen hebben maar een beperkt nut en zullen waarschijnlijk alleen maar focussen op het lichamelijke effect en aspect. Wat ik bedoelde met 'u zoekt en gij zult vinden' zie je hier bijvoorbeeld een hele serie artikeltjes die dingen zeggen over de effecten van gebruik:quote:O jawel een discussie is leuk, maar wel met onderbouwing van wetenschappelijke artikelen. Voor de rest is dit discussie #181894 die ik op FoK! voer over dit onderwerp en dan is mijn doel de ander te overtuigen van zijn ongelijk (dat AAS zo erg slecht zijn).
Je kan er vanuit gaan dat mensen met wie je discussieert het altijd extrapoleren naar dat soort extreem gebruik. Die halen het nieuws ook namelijkquote:Dan heb je helaas over mijn eerdere genoemde zin heen gelezen dat ik het hebt over normaal en doordacht gebruik, niet over het gebruik van pro's. Want daar zijn juist ontzettend veel dingen over te vinden.
Ik heb wel een mening over het feit of jouw kennis dat van de meeste artsen zal overstijgen, ik denk dat je dan of jezelf overschat of de kennis van de meeste artsen onderschat. Ik wil niet in twijfel trekken dat je je voldoende verdiept hebt in de materie, maar vergeet niet dat een arts het uit een ander perspectief zal benaderen ('genezen van mensen') dan de mensen die AAS gebruiken om er gespierder door te worden. Daar zul je het dus alleen om die reden nooit mee eens worden.quote:Dat hoef je mij niet mee te geven hoor. Dat weet ik allang en geef ik zelf ook altijd mee aan mensen die AAS willen gebruiken.
Nogmaals, mijn kennis op dit punt overstijgd simpelweg die van de meeste artsen. Ik weet waar ik over praat op dit gebied en daarom val ik echter vaak over de manier waarop men keer op keer nergens op slaande vooroordelen posten.
Daar doel ik dus zelf op. Een middenweg. Niet zo extreem slecht als geroepen, maar ook zeker niet iets om zo 'even' aan te gaan beginnen zonder daadwerkelijk op de hoogte te zijn waar je mee bezig bent.quote:Ik ben het er dan weer niet mee eens dat er vanuit jouw kant, om die reden, een beeld werd neergezet van 'oh, dus jij vind het gevaarlijk, nou het is niet gevaarlijk, want je kan toch niet bewijzen dat het gevaarlijk is''. Dat is dus ook niet helemaal waar, ergens in het midden zal de waarheid zich wel bevinden, waarbij veel factoren invloed hebbn.
Daar heb je een punt. Als ik had geweten op wat voor niveau jij een discussie zou willen hebben had ik mijn posstijl erop aangepast. Ik ging weer van een standaard user uit.quote:Je mag me voor vanalles uitmaken, begrijp alleen ook dat je de kans dat de andere partij iets van je aanneemt daarmee minimaliseert
Ik doel dus op het kleine stukje van de invloed van AAS op je systeem. Artsen weten de basis, ik heb me op dat punt veel meer verdiept. Buiten dat kleine stukje zal ik echt niet claimen meer te weten dan iemand die daar jaren voor gestudeerd heeft.quote:Ik heb wel een mening over het feit of jouw kennis dat van de meeste artsen zal overstijgen, ik denk dat je dan of jezelf overschat of de kennis van de meeste artsen onderschat. Ik wil niet in twijfel trekken dat je je voldoende verdiept hebt in de materie, maar vergeet niet dat een arts het uit een ander perspectief zal benaderen ('genezen van mensen') dan de mensen die AAS gebruiken om er gespierder door te worden. Daar zul je het dus alleen om die reden nooit mee eens worden.
Het heeft even geduurd, maar het is toch een leuke discussie geworden. Begrijp ook goed dat je moe wordt om jouw standpunt te verdedigen, maar soms kun je er daarom maar beter niet altijd aan beginnenquote:Op woensdag 5 juli 2006 17:01 schreef Mr.J het volgende:
Zonder overal op te replyen haal ik er een paar puntjes uit.
[..]
Daar doel ik dus zelf op. Een middenweg. Niet zo extreem slecht als geroepen, maar ook zeker niet iets om zo 'even' aan te gaan beginnen zonder daadwerkelijk op de hoogte te zijn waar je mee bezig bent.
[..]
Daar heb je een punt. Als ik had geweten op wat voor niveau jij een discussie zou willen hebben had ik mijn posstijl erop aangepast. Ik ging weer van een standaard user uit.
[..]
Ik doel dus op het kleine stukje van de invloed van AAS op je systeem. Artsen weten de basis, ik heb me op dat punt veel meer verdiept. Buiten dat kleine stukje zal ik echt niet claimen meer te weten dan iemand die daar jaren voor gestudeerd heeft.
En eens worden over het wel of niet gebruiken van medicijnen voor cosmetische doeleinden hoeft niet, maar als de arts in kwestie maar geen dingen roept die pertinent onwaar zijn.
wilde het net zeggenquote:Op woensdag 5 juli 2006 17:32 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Whoehoe, een AAS discussie met Mr.J![]()
Hebben we al 5 topics niet meer gedaan![]()
meningen hierover?quote:BONUS QUESTION: What is the dumbest bodybuilding myth you've heard?
‘Shock’ your muscle and keep them ‘guessing.’
This has got to be one of the silliest and most misleading statements ever made (no hard feelings because in theory it can be convincing). Interestingly, the people who used to give me this advice must have been 'shocking' or 'tricking' their muscles the wrong way because they had no muscle mass on their bodies to back up that statement.
If you think about this myth long enough you might start to laugh. Do you think you can really change your exercises and training routine to 'surprise' your body and get a different reaction out of them?
Your muscles do not have outside eyes that reward you with new muscle growth if you 'confuse' them. Your muscles understand MOVEMENT and that's all – push, pull, curl, extend, contract or release – that's it. You can be lifting bags of sand or dead lifting 400 pounds and the action on your back is the same – your knees bend and your trunk flexes. So where is the shock? Why would your back muscles say, “Holy Macaroni Batman, you’re lifting with an Olympic bar and not sand bags anymore. Better pack on some muscle.”
Or maybe you can switch up the order of your routine by hitting a weak body part twice in the week. If you only train your arms once in the week and then 'strategically' throw arms in twice one week they will be 'confused' and 'shocked' into growing. Please! Your muscles operate on laws of science, not on laws of trickery.
Forget trying to shock, confuse, trick or ‘keep the muscle guessing.’ The only thing that will be shocked and confused is the person messing around with this theory who has no clue why their body has not changed in a month since they started this magic show.
Eerlijk gezegd klinkt zijn verhaal wel plausibel. Is niet meer zo dat verandering van je schema steeds eer meer groei opleverd omdat je spieren op een andere manier belast?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:26 schreef Genjuro het volgende:
tussen mn sets door zoek ik meestal naar wat info over bodybuilding, en nu dit gevonden
[..]
meningen hierover?
voor mij heeft de auteur geen flauw benul van hoe het menselijk lichaam werkt...
Hehe, maakt niet uit. Vroeg er zelf wel een beetje om.quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd, maar het is toch een leuke discussie geworden. Begrijp ook goed dat je moe wordt om jouw standpunt te verdedigen, maar soms kun je er daarom maar beter niet altijd aan beginnenThx voor je berichtje in het fotoboek, dat doet me deugd.
Ik heb er op mijn beurt weer een beetje spijt van belerend te hebben zitten doen over het gebruik van bepaalde woorden - tis eigenlijk zo flauw om dan de vandale.nl betekenis erbij te gaan zetten om je punt te maken...
Hoe zou jij je biceps op een andere manier willen aanspreken? Het gaat altijd om dezelfde beweging.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:42 schreef synthesix het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd klinkt zijn verhaal wel plausibel. Is niet meer zo dat verandering van je schema steeds eer meer groei opleverd omdat je spieren op een andere manier belast?
Ik denk dat de tegenlobby zich met name laat voeden door de excessen. Rondom alcohol gebruik zie je ook dat er gepoogd wordt strenger te worden, net als met roken. Tis alleen zo naarmate de groep gebruikers groter is zal de tegen-lobby allicht kleiner zijn. Wat met medicijnen ook nog meespeelt is dat een arts vrijwel altijd tegen gebruik van medicatie zal zijn voor andere doeleinden dan 'genezing na een diagnose', dus als je als bb-er al in hun vaarwater komt zul je aan 't kortste eind trekken wbt 'voor' of 'tegen'. In dat licht snap ik wel waarom er zo'n grote tegen-lobby is. Daarbij is het effect van roken uit stoerdoenerij of AAS gebruiken uit stoerdoenerij ook enigszins anders, dat soort dingen wegen ook mee in de beeldvorming rondom risico's. Verder komt aversie vaak voort uit onwetendheid, jaloezie, dogma's en ga zo maar door..quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:23 schreef synthesix het volgende:
Ik wil nog even een bijdrage leveren :p
De tegen-lobby bekijkt het mijns inziens echt heel verkeert. Eigenlijk is het gewoon krom. Het is wel algemeen geaccepteerd om zonder na te denken je klem te zuipen, waarvan overduidelijk is dat het schadelijk is voor je hersenen. Fijnstof en alle chemische zooi die de lucht in gelanceerd wordt heeft men ook weinig moeite mee. Maar als het aankomt op iets als AAS, wat over het algemeen met veel research en goed gepland, gecontroleerd en met beleid gebruikt word, maar dan wel door een selecte groep mensen, die al niet zo hoog op de maatschappelijke ladder staan. Dan wordt erg gelijk weer van alles gebruld, en word het in het de opiumwet gezet. Ik kan me er echt aan ergeren. Same thing met ephedra, poppers en een heleboel andere drugs eigenlijk.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Ik bedoel dan ook zeg maar het verschil biceps curl, concentration/preacher curl, omdat je bij de tweede zo'n andere spier (brachiadoralis?) meer aanspreekt geloof ik.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hoe zou jij je biceps op een andere manier willen aanspreken? Het gaat altijd om dezelfde beweging.
Het enige waar het om draait is motorpatronen. Voorbeeld: de hamstring heeft 2 functies, te weten heupextensie en knieflexie. In een goede hamstringtraining moet je dus minstens voor beide functies 1 oefening doen. Welke oefening is an sich niet belangrijk. Een goodmorning is in feite hetzelfde als een romanian deadlift.
Push/pull is totaal niet belangrijk. Dit heeft niets te maken met de werkelijke spierwerking. Voorbeeld: barbell hack squat (pull) en machine hack squat (push) zijn twee oefening met exact dezelfde beweging (dezelfde motorpatronen), echter is de een push en de ander pull.
Het is mijns inziens dus ook BS om te zeggen: oke, deze week doe ik preacher curls, en dan doe ik volgende week barbell curls want dan shockeer ik mijn biceps.
De beweging is exact hetzelfde (elleboogflexie) en dus kan je net zo goed altijd barbell curls doen als het continue afwisselen tussen de verschillende soorten curls. Hammer curls (brachialis) en barbell curls (biceps) zijn ruim voldoende (hammer curls hebben natuurlijk geen exorotatie, dus motorpatroon is anders dan bij barbell curls, vandaar verschillende spieraanspreking)
*Meld*quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Mr.J het volgende:
Kerel, dit schiet niet op.
Je gelooft een of andere vage kennis, de medline (de wereldwijde index van medische onderzoeksresultaten die bij veel diepgaande artikelen wordt gebruikt als referentie) is niet bruikbaar (), je blijft doorhameren over de representativiteit van 1 v/d 3 onderzoeken die ik even uit mijn mouw schudde, je zet daar zelf totaal geen onderzoek tegenover en uiteindelijk ga je zitten te janken over een bepaalde toonzetting van mijn kant en probeer je daarmee de discussie te 'winnen'.
Al met al heb je dus nog geen enkel argument neergezet wat jouw geblaat ("het vervormt je lichaam") bevestigd.
Ik heb mij al jaren verdiept in de biochemische wetenschap en weet waar ik over praat. Ik heb talloze discussies gevoerd met bevoordeelde wijsneusjes zoals jij en helaas vaak zonder resultaat. Ook hier is dat niet anders.
Einde discussie wat mij betreft.
Mijn mening blijft dat doping valsspelen is. En dan vraag mr j weer wat ik onder doping verstaat maar dat hebben we al achter de rug he? Ik ben nogal koppg wat dat betreft, en het is maar een mening.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:34 schreef Sloper het volgende:
Waarom doen iedereen zo moeilijk over AAS terwijl 60% van alle vrouwen dagelijks een dosis hormonen naar binnen werkt?Denk je dat dat gezond is?
Ik snap heel goed wat Ivo bedoelt. Maar ik vind het een keuze is die iedereen voor zichzelf moet maken, en zolang ik er geen last van heb, heb ik er ook geen problemen mee. AAS gebruikers moeten alleen niet à la rokers over 50 jaar gaan piepen als ze 'm niet meer overeind krijgen etc en dat ze dat niet wisten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Valsspelen? WTF? Sinds wanneer heb je als amateur BB'er een tegenstander? Je doet het toch voor jezelf? Wat maakt het uit of je al dan niet gebruikt, het is een eigen keuze, en het gaat om je eigen lichaam.
Niet iedereen doet het voor zichzelf, sommigen doen het voor de wijfjes, sommigen om de ruige bully te kunnen uithangen, sommigen om groter te zijn als hun maat,sommigen om hun onzekerheid te compenseren(volgens mij komt de "je pietje krimpt van anabolen" daarvan)...quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Valsspelen? WTF? Sinds wanneer heb je als amateur BB'er een tegenstander? Je doet het toch voor jezelf? Wat maakt het uit of je al dan niet gebruikt, het is een eigen keuze, en het gaat om je eigen lichaam.
Nou, laat ze. Het kan mij nou echt geen barst interesseren wat een ander slikt en spuit om die biceps nog wat op te bollen voor de zomer.quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Niet iedereen doet het voor zichzelf, sommigen doen het voor de wijfjes, sommigen om de ruige bully te kunnen uithangen, sommigen om groter te zijn als hun maat,sommigen om hun onzekerheid te compenseren(volgens mij komt de "je pietje krimpt van anabolen" daarvan)...
Bron: http://www.cvzkompassen.nl/fk/quote:3. Bijwerkingen
Bij mannen kunnen de volgende bijwerkingen optreden: gynaecomastie (abnormale groei van kleirweefsel in mannelijke borsten), versterking van de libido, priapisme (aanhoudende, vaak pijnlijke erectie), remming van de spermatogenese (vorming van sperma) en prostaathyperplasie (krimpende ballen).
Bij vrouwen dreigt bij toediening het gevaar van stemverlaging, hirsutisme (overmatige beharing van het seksuele type), uitval van het hoofdhaar en verstoring van de menstruele cyclus. Stemveranderingen kunnen zich reeds bij lage doses voordoen (en zijn dikwijls niet reversibel). In het initiële stadium van heesheid zijn deze en andere bijwerkingen bij direct staken van de medicatie mogelijk nog reversibel, later niet meer. Er kan verhoogde prikkelbaarheid van de clitoris ontstaan die tot toename van de libido leidt. Door de roborantia-invloed, die bij zowel mannen als vrouwen optreedt, kan men zozeer aan de therapie hechten dat het moeilijk wordt deze te staken.
Bij gebruik van zeer hoge doses kunnen voorts algemene bijwerkingen optreden, zoals water- en zoutretentie, beïnvloeding van het lipidenspectrum (daling HDL-cholesterol) en verminderde glucosetolerantie. Verder kunnen leverfunctiestoornissen ontstaan en in zeldzame gevallen ook levertumoren; dit geldt met name bij gebruik van 17-α-alkylgesubstitueerde verbindingen. Patiënten met preëxistente leverziekten lopen extra risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |