abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39296055
Nummertje 36 alweer.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 35

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Daarna kan je met wat gewichten beginnen te trainen, maar sluit deze training af met een 1/2 uur aan cardio.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Tussenvormen van deze trainingen bestaan er natuurlijk ook ja. Vergeet niet dat je krachttraining niet langer dan 5 kwartier mag duren. Langer trainen heeft geen toegevoegde waarde. Integendeel.

Je testosteron spiegel is ingezakt evenals je glycogeen voorraad in je spiercellen. Daarnaast krijg je steeds meer het stress hormoon cortisol in je bloed wat spierafbrekend werkt. Je gaat dan eigenlijk spierweefsel afbreken (ipv beschadigen waarna het kan herstellen). En dat wil niemand toch?

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen.")

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Geen nood, alle sportscholen hebben speciale schema's variërend van beginner tot gevorderd die gebruikt kunnen worden. Zeker voor beginners is het een aanrader. Deze schema's zijn er voor gemaakt om je gehele lichaam te trainen over een x aantal dagen tijd. Zo leer je spelenderwijs de oefeningen kennen waarna je na een maandje of wat je eigen gang kan gaan.

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een eigen schema samen te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Hoe gek het ook klinkt, maar (onverzadigde!)vetten heb je echt nodig. Bijv. voor je goede cholesterol levels (HDL)en de opbouw van je celmembranen. Haal deze vetten uit bijv. (vette) vis, plantaardige oliën, of uit supplementatie zoals lijnzaadolie, MCT olie, Omega3 olie etc.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Denk aan zo'n 500kcal per dag boven je dagelijks verbruik.

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en eiwitten voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Jaja, daar gaan de nachtelijke game/GoT uurtjes! 7,5 a 8 uur slaap per dag is toch echt het minimum wat je moet krijgen wil je je lichaam goed laten herstellen. In je slaap worden namelijk belangrijke herstelhormonen vrijgegeven zoals testosteron --> GH --> IGF-1. Daarom is het aan te raden voldoende (trage) eiwitten (de bouwstenen, remember?) te nuttigen voor het slapen gaan.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vaak ook niet verder kom dan een uurtje of 7.

De rust tussen spiergroepen is ook belangrijk. Ookal heb je geen spierpijn, de spier kan toch ongemerkt nog aan het herstellen zijn. Ga je dan deze belasten, verstoor je het herstel (groeiproces) en heb je dus geen optimale groei.

De stelregel is 72 uur rust tussen directe belasting van een spiergroep (borst --> borst), en 48 uur rust tussen directe en indirecte belasting van een spiergroep (triceps --> borst, biceps --> rug).

Neem deze 'regel' om overbelasting (dus geen optimale groei) te voorkomen.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geld hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je bent niet in 1x gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst!

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je lichaam is simpelweg nog niet uitgegroeid dan. AAS gebruik zal deze groei per direct stoppen.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

Aangezien er zeer veel vooroordelen over betsaan, wil ik graag voor verdere info naar de linkjes sectie hieronder verwijzen.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com/

Site waar veel oefeningen worden uitgelegd mbv plaatjes
http://www.fitness-island.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:

Op dit moment voor mij de nr 1, Jay Cutler (een possibly/hopefully in 2006 WEL de nieuwe Mr.O):

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

Link naar OP.
balsporten :r
pi_39296095
hier gaan we dan weer
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:07:56 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39296105
Welke mogelijkheden zijn er om thuis je onderrug te trainen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:09:21 #4
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_39296159
leuke OP !
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_39296176
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:47 schreef synthesix het volgende:

[..]

Hehe, maar bier is lekker en kwark niet
Maarja, ik heb nu een hoop geld verkloot (en dat van m'n ma waardoor ze niet veel meer wil kopen).
Voortaan, weet ik wel wat ik niet moet kopen, geen proteinepoeder (alleen voor noodgevallen), geen guarana, geen appelazijn+kelp+lecithine (omg, heeft mn moeder dus gekocht ) maar kwark, kip en tonijn, eventueel caffeïnepoeder (als ik m'n ma over kan halen, want caffeïne is voor haar somehow hét kwaad, as are dingen die je moet slikken ( ))

Maarja, mijn moeder is zo'n raar wijf met van die grillen, allemaal van die ongefundeerde shit, gebaseerd op gevoel, algemene wijsheid (wat dus gewoon bijna altijd crap is ) en een keer ergens zien enzo.
Om maar een paar voorbeelden te noemen: ik mag geen lijnzaadolie meer, omdat ze gelezen heeft dat 't prostaatkanker kan veroorzaken , ze heeft zo'n attitude van caffeïne is slecht, en je mag niet veel koffie drinken, terwijl ik al tienduizend keer uitgelegd heb, dat je vet veel moet drinken voordat het slecht voor je wordt , en vanmiddag ging ik na de training effe 4 boterhammen eten, zei weer van: zo jonge, 4 boterhammen nou nou, en om die tijd, blijfbaar omdat het dus niet om etenstijd is, en dat is het slecht en zo kan ik nog wel even door gaan
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah gek word ik er van.
En dan ook gewoon mij pertinent niet geloof als ik kennis internet heb (want dan heb ik het ergens maar even gelezen, en internet is niet betrouwbaar).
Fijn hoor
[..]

Nouja, het ging meer om hardloopschoen (van 40,- dan).
En zoals boven vernoemt, ik mag geen lijnzaadolie meer
Ik zou zeggen, werk een paar dagen in de vakantie, koop wat je nodig hebt, kijk veel af van de sterksten en laat je ma veel zagen maar doe je eigen zin en zoek veel op, ik heb nooit met instructeurs gewerkt omdat de meesten even gespierd zijn als mijn kleine teen en FITNESSinstructeur zijn, geen bodybuilding of powertraining

Zeg dit ms ook tegen die instructeurs, dat je niet geïnteresseert bent in fitness maar echt spier en kracht wilt opbouwen
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:07 schreef Pracissor het volgende:
Welke mogelijkheden zijn er om thuis je onderrug te trainen?
deadlift
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_39296190
met dank aan J

led was bezig aan z'n nieuwe OP?
pi_39296294
als het goed is wel?
pi_39297205
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:09 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, werk een paar dagen in de vakantie, koop wat je nodig hebt, kijk veel af van de sterksten en laat je ma veel zagen maar doe je eigen zin en zoek veel op, ik heb nooit met instructeurs gewerkt omdat de meesten even gespierd zijn als mijn kleine teen en FITNESSinstructeur zijn, geen bodybuilding of powertraining
Ja inderdaad, dat is nogal gay he..
Het zijn allemaal van die ongespierder ecto's, waarvan er eentje nog een beetje kennis heeft (that is, ongeveer plusminus weet hoe de spieren heten, en oefeningen weet buiten de machines ) en nog zo'n super vadsig zwijn. met een vet percentage van zo'n 35% ofzo denk ik, ik snap niet hoe ze haar nou daar neer kunnen zetten, is niet echt iets wat je aantrekt om bij zon sportschool te komen

Tis eigenlikj ook echt geen diehard sportschool, meer zo'n dikke huisvrouwenclubje
quote:
Zeg dit ms ook tegen die instructeurs, dat je niet geïnteresseert bent in fitness maar echt spier en kracht wilt opbouwen
[..]

deadlift
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:41:35 #9
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39297487
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:10 schreef Tommy__ het volgende:
met dank aan J

led was bezig aan z'n nieuwe OP?
Hij mag met aanvullingen komen, maar vind het niet nodig een totaal nieuwe te maken. Zie daar het nut niet van in.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:46:16 #10
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39297643
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:41 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hij mag met aanvullingen komen, maar vind het niet nodig een totaal nieuwe te maken. Zie daar het nut niet van in.
Idd alle basis dingen staan er mooi en duidelijk in.
pi_39297852
Om even terug te komen op dat sacroplasmatisch en myofibrillaire groei. Wat ik op internet vind is dat je sp-groei krijgt bij hoge reps, maar dat is dus tussen de 6-12 al. Langer is alleen maar kutter voor bb ook omdat je dan langer moet recoveren maar niet net zoveel extra gains hebt...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:50:47 #12
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39303027
*meld
pi_39303171
aha terug van weggeweest
pi_39304596
tvp, ben dood door 6 setjes fullsquat en 6 deadlift setjes, trusten allemaal
pi_39304772
Nu al een nieuw deeltje. Gaat erg hard
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:41:57 #17
19479 Mr.J
pi_39305273
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:25 schreef McGilles het volgende:
tvp, ben dood door 6 setjes fullsquat en 6 deadlift setjes, trusten allemaal
Ik ga morgen weer deadliften. Wel gecombineerd met nog 3 andere rug oefeningen en 2 oefeningen traps.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:42:14 #18
19479 Mr.J
pi_39305280
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik ga morgen weer deadliften. Wel gecombineerd met nog 3 andere rug oefeningen en 2 oefeningen traps.
Teh horror, een split schema?!
pi_39305682
Ik ben ook weer thuis (al een tijdje hoor , ik ga niet midden in de nacht trainen) en kapot door 5 setjes deadlift, 4 setjes squat en wat pull-ups, rows en abs crunches...

Wat voelt dat toch goed, dat kapot zijn na training!
pi_39306320
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Mr.J het volgende:

[..]

zit je nou tegen jezelf te praten
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:02:07 #21
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39310577
mèn ik heb zo'n heerlijke spierpijn! Dacht gisteren dat het mee ging vallen maar mijn eerste officiële benendag slaat in als een bom. Mijn hams ontploffen echt als ik loop. Lekker
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:19:02 #22
140141 ivosnivo
pi_39310739
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik ook vandaag, eerst optrekken natuurlijk, dan deadlift dan barbel row dan nog een oefening. En dan romanian en nog 2 hams oefeningen
pi_39311778
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:19 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik ook vandaag, eerst optrekken natuurlijk, dan deadlift dan barbel row dan nog een oefening. En dan romanian en nog 2 hams oefeningen
Welke hams oefeningen doe je allemaal?
Ik doe deadlift, SLdeadlift en

http://www.exrx.net/Weigh(...)/LVLyingLegCurl.html

Dat is alles, maar ik heb het idee dat ik meer kan doen, voor de rest zijn er geen apparaten aanwezig in mijn gym voor hamstring!
pi_39311796
btw, heb een 8,1 megapixel camera! Dus foto's komen vandaag of morgen Whee wat is iedereen blij
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:48:27 #25
140141 ivosnivo
pi_39312183
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef McGilles het volgende:
btw, heb een 8,1 megapixel camera! Dus foto's komen vandaag of morgen Whee wat is iedereen blij
Ik ken alleen de romanian (of stifflegged natuurlijk) die liggende of de zittende. Beetje 1tonige training voor me hams heb ik dan ook altijd.
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef McGilles het volgende:
South Park style

Show me those jellyrolls.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:33:56 #26
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39313224
dacide ook weer van de partij.... Heerlijk deze hele week geen enkele keer sporten, want toch veel te druk en heb net een verse tattoo en wil dus geen risico lopen.

vanaf volgende week vakantie.... en dan los
pi_39313246
Armen niet aangespannen

woensdag 28 juni 2006 @ 10:38:24 #28
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39313359
Netjes hoor McGilles
pi_39314131
doet iemand deze oefening? ik deed ze wel met 24kg ipv dat kleine ding dat ie vast heeft..

pi_39314491
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:05 schreef Tommy__ het volgende:
doet iemand deze oefening? ik deed ze wel met 24kg ipv dat kleine ding dat ie vast heeft..

[afbeelding]
side bends, goede oefening als je love handles wilt krijgen... Nooit doen dus, je fucked compleet je V-figuur ermee op, omdat je obliques er van uitzetten en je dus een "valse" dikke pens krijgt
pi_39314819
Woei, dan moet ik ook maar is stoppen met hip raises dan
pi_39315535
Side bends
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:50:30 #33
140141 ivosnivo
pi_39315671
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:05 schreef Tommy__ het volgende:

[afbeelding]
Gisteren toevallig nog gedaan, maar doe ze niet vaak. Vaak houden me handen er eerder mee op dan me buikspieren.
pi_39315917
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Gisteren toevallig nog gedaan, maar doe ze niet vaak. Vaak houden me handen er eerder mee op dan me buikspieren.
hehe grippers
pi_39316597
Ja potverdrie nog an toe
Is het nou wel of net doen?
pi_39318253

als je love handles als bob sapp wilt hebben, doen

Indien niet, niet doen, obliques kun je beter zonder gewichten trainen met bv russian twists
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:24:21 #37
140141 ivosnivo
pi_39318745
Me kuiten zijn een halve cm gegroeid!!!!! Train ze deze week zelfs 3 keer, me doel is voor volgend jaar zomer er minstens 6 cm per kuit aan toe te voegen.
pi_39319097
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:11 schreef Genjuro het volgende:
[afbeelding]

als je love handles als bob sapp wilt hebben, doen

Indien niet, niet doen, obliques kun je beter zonder gewichten trainen met bv russian twists
Mwah, als je gaat bankdrukken heb je ook niet ineens een Ronnie Coleman borst..
pi_39319236
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ga je schamen met je split schema

Ik ga zo weer bezig met mijn rug en triceps
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:01:12 #40
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_39320283
Ik heb ook lovehandles, maarja das echt niet van die side bends

Maaruh ik had een vraagje voor de p'ro's hier.
Hebben jullie ook wel eens moeite met sporten. Ik heb soms van die dagen dat ik geen setje gedaan krijg. Dan lig ik op die bench en het lukt gewoon niet. Andere dagen gaan heel goed en til ik mn max.
Waar kan dat mee te maken hebben?
Onjuiste voeding die dag oid ? iemand tips.
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:05:19 #41
140141 ivosnivo
pi_39320412
Gisteravond om 20.00 wou ik trainen, alleen ik was al wakker vanaf 03.00 probeerde triceps te trainen maar na 1 oefening ben ik er maar mee opgehouden, en heb me buikje afgeranselt.
pi_39321679
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:01 schreef TiMmS het volgende:

Hebben jullie ook wel eens moeite met sporten. Ik heb soms van die dagen dat ik geen setje gedaan krijg. Dan lig ik op die bench en het lukt gewoon niet. Andere dagen gaan heel goed en til ik mn max.
Ik heb dat voornamelijk met cardio, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet echt dicht bij mn max zit qua kt.
pi_39322599
@Mcgilles, ziet er goed uit man, flink massief (tevens tvp)
There is no finishline...
pi_39322619
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:01 schreef TiMmS het volgende:

verkeerde verhoudingingen in de voeding
oververmoeidheid
te laat in de dag trainen(als je dat niet gewoon bent is dat moeilijk)
vitamine/mineralentekort
te weinig hersteld van vorige training
lage suikerspiegel en dus energie weg

Trouwens, niemand kan altijd 100% presteren, het lichaam heeft zijn grenzen Toen ik vorig jaar deze tijd voor mn vakantiewerk zoon 40km per dag moest wandelen, werd ik het ook wel gewaar s'avonds toen ik wou trainen, er kwam meestal niks van in huis en ik viel na 1 of 2 zwakke sets gewoon bijna int slaap
pi_39325497
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:11 schreef Blaze82 het volgende:
@Mcgilles, ziet er goed uit man, flink massief (tevens tvp)
Ik post ook nog wel eens een paar pics als ik getraint heb, dit was toen ik net een uurtje op was dus niet echt heel opgeblazen
pi_39325583
tvp
pi_39328239
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:32 schreef LedZep het volgende:

[..]

Mwah, als je gaat bankdrukken heb je ook niet ineens een Ronnie Coleman borst..
idd
pi_39328753
heb overigens vanmiddag m'n pot "Pure Whey Protein Isolate" binnen gekregen

pakjes zijn leuk
pi_39332143
Damn right
Alleen betalen is minder
pi_39335295
mja ik spaar er 15 euro mee uit op m'n normale whey dus
pi_39336998
Nee maar als ik niet hoefde te betalen zou ik de hele dag door pakketjes willen
pi_39350662
woehoe morgen zwaar squatten, en 's kijken of ik nou die 90 kilo met benchen kan hebben.
Ik doe trouwens echt ontzettend weinig benchen, 2 x per maand is veel, en toch maak ik redelijk vooruitgang ermee, best apartjes...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:14:00 #53
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39350710
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:12 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe morgen zwaar squatten, en 's kijken of ik nou die 90 kilo met benchen kan hebben.
Ik doe trouwens echt ontzettend weinig benchen, 2 x per maand is veel, en toch maak ik redelijk vooruitgang ermee, best apartjes...
Ah, 90 kg, mijn max met benchen (2reps met een rood hoofd)
Wat noem jij zwaar squatten? Ik zit op de 90kg met 3 setjes van 7 oid.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_39351119
Ik ging dus gisteren met m'n ma mee naar de supermarkt, om haar wat instructies te geven voor wat ze moest kopen. Hadden we ook zo'n potje zal gehaald, was echt fucking goedkoop, 200g voor 60,-. Ik vond het al raar dat het zo goedkoop was, maar volgens mij is het gewoon helemaal geen zalm maar tonijn . Want die zooi die in het blikje ziet er net uit als tonijn eigenlijk, roze, het valt een beetje uit elkaar enzo
Er staat ook op: roze zalm.

//edit, mn moeder zegt nu dat het wel zalm is, maar dat het er zo uit ziet omdat het niet vers is Ik merk wel dat je beter geen fijnproever kan zijn als je aan bodybuilding doet

[ Bericht 23% gewijzigd door synthesix op 29-06-2006 12:35:57 ]
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:32:17 #55
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39351213
tonijn is goed toch? Ik eet het niet, maar dat is wat ik heb begrepen

Ik vind zwaar squatten al setjes met krap 50 kg Well fullsquat dan he
met dank aan SF
pi_39351447
Ja is goed inderdaad, maar ik kocht die zalm omdat dat misschien wat lekkerder was om zo los te eten. (en minder meurde, maar het meurt alleen maar meer )
Enfin, ik ga toch maar terug naar gewoon tonijn denk ik
pi_39352401
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef J-Will het volgende:

dan ben ik zo slecht nog niet met m'n 7x 60 (ook full - na 6 weken niets gedaan te hebben)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tommy__ op 29-06-2006 13:32:59 ]
pi_39352429
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef synthesix het volgende:
Ja is goed inderdaad, maar ik kocht die zalm omdat dat misschien wat lekkerder was om zo los te eten. (en minder meurde, maar het meurt alleen maar meer )
ga trainen
pi_39352497
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef synthesix het volgende:
Stop eens met je zorgen te maken om eten, in het begin groei je altijd en moet je echt niet niet teveel op je voeding letten

Het belangrijkste is dat je nu hard traint, dan mag je nog gezondste eten wat er is al je niet genoeg traint bereik je niks. Dus, go to the gym

En bovenal, amuseer je, als je je niet amuseert is hou je het toch niet vol

[ Bericht 9% gewijzigd door Genjuro op 29-06-2006 13:21:56 ]
pi_39352793
Gewoon véél eten, niet zozeer om E/K/V verhoudingen letten enzo, dan krijg je op een gegeven moment een effect wat The Locust heel goed omschreven hebt: "dat je gaat vragen hoeveel schijfjes komkommer je nou eigenlijk op je boterham mag doen".

Ik ga zo maar weer eens trainen, kijken wat we kunnen doen op high pulls, incline bench for reps, chins (reverse ladders), bent leg goodmorning en triceps + RC iso .
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:54:43 #61
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39353705
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef J-Will het volgende:

Nope, geen full squats...
Denk ook dat deze manier wachten is op opmerkingen van medesporters...
"JE DOET HET VERKEERD!!!"

Dat soort goed bedoelde tips kan ik niet hebben, en zeker niet van mensen met een minder ontwikkeld lichaam.

* BertV krijgt ster-allures
pi_39353742
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat soort goed bedoelde tips kan ik niet hebben, en zeker niet van mensen met een minder ontwikkeld lichaam.

zeg dan "weet je wat een fullsquat is? Nee? Hou JE MUIL DAN" en roidrage erop los
Wel, dat nu ook niet...
pi_39353864
Even voor de duidelijkheid, ik ben nu eerst aan het cutten, en zelfs op 20+ % gaat het nog niet echt snel met m'n endolijf, dus ik moet echt heel erg goed op m'n voeding letten. Met alleen maar 6 x per dag eten, veel drinken, elke dag cardio, geen suikers en verzadigde vetten lukt het in ieder geval niet

* synthesix zo weer hardlopen gaat
pi_39354079
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef BertV het volgende:

[..]

Oja, man dat is iritant zeg..

Mijn instructeurs maken het helemaal bont, het gezeik begint al als ik tot parallel squat (omg ), en je mag je voeten niet naar buiten zetten enzo..
pi_39354906
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Ah, 90 kg, mijn max met benchen (2reps met een rood hoofd)
Wat noem jij zwaar squatten? Ik zit op de 90kg met 3 setjes van 7 oid.
zwaar squatten noem ik 100 kg, wel fullsquat, 1 setje van hopelijk 4, dan ben ik al tevreden als ik dat met 100 kg haal. Zat de laatste paar keer op 90 kg , en vorige week 95 geprobeerd, maar die ging erg gemakkelijk, dus op naar de 100 denk!

En dat benchen is inderdaad een kop als een biet kweken met die 90 kg, maar goed, ik vind benchen niet echt interessant, dus dan ga ga je daar ook niet echt hard op vooruit.

Op dit moment vind ik echt de standing military press het mooist om te doen
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:39:09 #66
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39355296
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:06 schreef synthesix het volgende:

[..]

Oja, man dat is iritant zeg..

Mijn instructeurs maken het helemaal bont, het gezeik begint al als ik tot parallel squat (omg ), en je mag je voeten niet naar buiten zetten enzo..
Ja, om het maar direct af te zwakken, je kunt van iedereen iets leren.

Maar als ik 5 herhalingen breed kan chinnen wil ik niet (als ik net terug op de grond kom) van een plank met staartje horen dat ik maar beter kan oefenen op de machine.

ohja, het sjoelbord deed er natuurlijk met gemak 5+
pi_39356057
Vandaag maar eens bij de sportschool van mijn vriendin geweest (daar hebben ze tenminste airco )

Het begon al tijdens het benchen: "Je moet toch minimaal 15 herhalingen doen anders heeft het geen nut, of doe anders de lat pull down dat is ook wel een goede oefening voor de borst "

donderdag 29 juni 2006 @ 15:11:25 #68
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39356335

Net even mijn bovenlijf afgeragd omdat ik nog forse spierpijn heb in mijn benen (HMMMM )
Vooral borst ging super lekker maar daar stak ik iets teveel energie in, rug ging ook wel aardig maar was te moe om schouders nog aan te pakken.
Enfin:

Incline Bench Press
Dumbell Flyes (incline)
Iets met kabels, soort vlinderen zal ik maar zeggen
Flat Bench Press
(pauze, moe...)
Crunches
Bent Row
Lat Pulldown (verval inmiddels begonnen)
Shoulder Press (1 setje, ik was kapot)
met dank aan SF
pi_39357076
Nou mijn imago is vandaag weer geschaad

Mijn pols is helemaal stuk na de muay thai trainingen van maandag en woensdag (had nog geen bandages.. ) dus ik kon amper 50kg incline benchen zonder pijn in mijn klauwen.. het voelt behoorlijk kut als je je borst noch triceps ook maar íets voelt en je pols uit elkaar lijkt te knallen . Nah ja, ben maar gauw gestopt ermee.
pi_39358032
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:37 schreef LedZep het volgende:
Nou mijn imago is vandaag weer geschaad

Mijn pols is helemaal stuk na de muay thai trainingen van maandag en woensdag (had nog geen bandages.. )
Kijk, dan weet je dat je bij een goede club thai boksen traint, als ze geeneens een extra paar bandages ergens hebben liggen, en dan ook nog een beginnert zonder laten trainen
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:07:32 #71
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39358100
incline benchen, toch al minder goed voor je zelfvertrouwen...
pi_39358124
Mja ik zou niet te hard slaan omdat ik geen bescherming had..maar ja, mijn oerinstinct nam het over
pi_39359358
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:08 schreef LedZep het volgende:
Mja ik zou niet te hard slaan omdat ik geen bescherming had..maar ja, mijn oerinstinct nam het over
les 1 muay thai, leer je slagkracht bedwingen. Maar ik neem aan dat je op de zware zak hebt geslagen en er ligt afgeritst bent?

Als er in op de bokstraining met een nieuweling spar en hij matst door, mats ik harder terug, én raak. Zo leren ze het beste, dat je hier komt om te leren, en maar naar een café moet gaan om je gewoon af te reageren
pi_39360931
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef Genjuro het volgende:

[..]

les 1 muay thai, leer je slagkracht bedwingen. Maar ik neem aan dat je op de zware zak hebt geslagen en er ligt afgeritst bent?

Als er in op de bokstraining met een nieuweling spar en hij matst door, mats ik harder terug, én raak. Zo leren ze het beste, dat je hier komt om te leren, en maar naar een café moet gaan om je gewoon af te reageren
Bijkomend voordeel is, dat je geen last meer van ze hebt als ze 6 weken in het ziekenhuis liggen met
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:16:41 #75
140141 ivosnivo
pi_39360981
quote:

[..]

Tsssk jezelf afreageren in het cafe maar ik snap wat je bedoelt . Ik "zoek" alleen ruzie met mensen die het zelf al uitlokken.
pi_39361013
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:15 schreef synthesix het volgende:

[..]

Bijkomend voordeel is, dat je geen last meer van ze hebt als ze 6 weken in het ziekenhuis liggen met
Ik ga geen 6 weken arbeidsonbekwaamheid betalen
Ik zal wel oppassen dat ze niet te hard pijn hebben, als ze eens ff sterretjes zien wete ze wel waar ze staan

We hadden zo trouwens een opgespoten bodybuilder in ons club een paar maand geleden. Tussen de nieuwelingen richtte hij na 1 les al een ravage aan,puur door kracht en zijn imposante voorkomen, ze dierven gewoon niet terugslagen. Hij begon het natuurlijk wat hoog in zijn kop te krijgen en sloeg 2 man een bloedneus en een ander een blauw oog tijdens het sparren,buiten de ring dus, anders is dat geen probleem.

De trainer(50jaar, helft gewicht, maar wel ex-profbokser) had het door en liet hem met ons eens "kruissparren(4 mensen in totaal, 2 die tegen elkaar 2 minuten sparren aan 1 stuk sparren, dan 2 anderen, afwisselen van sparringspartner altijd) in de ring. Hij moest eerst tegen die trainer, en na nog geen 15 seconden lag hij in de touwen te kreunen van "stop", door uitputting en wat rake slagen. We hebben hem niet meer teruggezien

Hij was trouwens verschrikkelijk traag ook

[ Bericht 19% gewijzigd door Genjuro op 29-06-2006 17:27:41 ]
pi_39361753
quote:

[..]

Ik ben een beetje begeleid door iemand die het al een tijdje doet. Met sparren kon ik me goed beheersen, echter stoten tegen pads e.d...daar móet ik gewoon hard op slaan . Afijn, ondanks dat de beste man geen kracht zette heb ik genoeg gevoeld van zijn stoten en low kicks

[ Bericht 1% gewijzigd door LedZep op 29-06-2006 19:34:16 ]
pi_39365014
Vandaag maar voor de verandering niet trainen

Moet tot 20:30u werken en ben echt kapot, mijn ogen willen dicht!
pi_39365341
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:31 schreef McGilles het volgende:
Vandaag maar voor de verandering niet trainen

Moet tot 20:30u werken en ben echt kapot, mijn ogen willen dicht!
Miet
pi_39365362
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:40 schreef LedZep het volgende:

[..]

Miet
Niks met miet te maken, gewoon te weinig energie om gewichten te tillen, werk jij btw?
pi_39365392
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:40 schreef McGilles het volgende:

[..]

Niks met miet te maken, gewoon te weinig energie om gewichten te tillen, werk jij btw?
Ik lijk wel gek, ik ga toch niet werken
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:24 #82
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39365657
elitair balletje, dat ben jij. Roeien is stiekem jouw favoriete oefening ipv. squats

Ontopic:

Is spierpijn nu wel of niet een teken van toename van kracht en/of groei? Want ik heb nu een routine die me dat gegarandeerd bezorgd. Zit nu op meer dan twee dagen na mijn training en mijn hams schreeuwen nog steeds naar me
met dank aan SF
pi_39365663
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik lijk wel gek, ik ga toch niet werken
Miet
pi_39365764
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Miet
Ik train, eet en slaap. How about hardcore, my dear friend?
pi_39365783
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef J-Will het volgende:
elitair balletje, dat ben jij. Roeien is stiekem jouw favoriete oefening ipv. squats

Ontopic:

Is spierpijn nu wel of niet een teken van toename van kracht en/of groei? Want ik heb nu een routine die me dat gegarandeerd bezorgd. Zit nu op meer dan twee dagen na mijn training en mijn hams schreeuwen nog steeds naar me
Dan ben je nog niet voldoende herstelt. Meer eten
pi_39365794
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:54 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik train, eet en slaap. How about hardcore, my dear friend?
En hoe bekostig jij jouw voeding vriend?

Werken dus maar dat komt nog wel!
pi_39365814
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

En hoe bekostig jij jouw voeding vriend?

Werken dus maar dat komt nog wel!
Ik word later uitkeringstrekker
pi_39365850
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:56 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik word later uitkeringstrekker
Hardcore uitkeringstrekker!
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:21:52 #89
140141 ivosnivo
pi_39374193
Train me kuiten deze week 3 keer Nog ff flink trainen tot de vakantie.
pi_39375278
kent iemand hier misschien een website waar je gemakkelijk een goed voedingsschema kan maken? Dus een programmaatje wat zelf hoeveelheden bij elkaar op telt enzo. Of heeft iemand misschien een mooi excel-bestandje daarvoor?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_39376025
Vanavond ff de schouders en armpjes gepakt
Een beetje een rare training (thuis en met eigen gewichten, gelukkig zijn mijn armen en schouders nog niet zo ver gevorderd dat ik niet lekker kon trainen)...maar ik moest mijn training van maandag en dinsdag op dinsdag samenvoegen...en daardoor kon ik bepaalde spiergroepen niet doen en dus nu ff ingehaald.
Zaterdag wordt borst-tricepsdag .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:32:53 #93
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39381214
Bij mijn vaste eiwit aankoop maar weer 's creatine erbij gedaan.

De vorige keer deed het helemaal niks, maar ik ga nu het etiket eens volgen.
Dus netjes in een suikerhoudende drank ipv door de eiwitshake gooien.

[ Bericht 27% gewijzigd door BertV op 30-06-2006 09:23:39 ]
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:53:18 #94
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39382818
of koop die capsules waar ik het over had... werkt misschien beter bij jou...
pi_39383526
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:39 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar als ik 5 herhalingen breed kan chinnen wil ik niet (als ik net terug op de grond kom) van een plank met staartje horen dat ik maar beter kan oefenen op de machine.
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:03 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

Het begon al tijdens het benchen: "Je moet toch minimaal 15 herhalingen doen anders heeft het geen nut, of doe anders de lat pull down dat is ook wel een goede oefening voor de borst "

ben ik blij met m'n oldskoolgym waar iedereen zen goesting doet
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:33:55 #96
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39384030
Bij ons liggen er altijd een zooi bejaarden onder de chin-bar hun abroller-routine af te werken

Maar je wordt er wel lekker met rust gelaten. De paar keren dat ik door een instructeur of beest werd toegesproken had het wel nut. Je bent er immers ook om te leren
met dank aan SF
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:44:07 #97
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39384352
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:33 schreef J-Will het volgende:
Bij ons liggen er altijd een zooi bejaarden onder de chin-bar hun abroller-routine af te werken
lol... sporten we in dezelfde sportschool? Ook grappig, onze weegschaal staat bij de cardio-aparatuur. Als je dan met je wespentaille op dat ding gaat staan krijg je de leukste opmerkingen.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:53 schreef Dacide het volgende:
hmja, capsules... eerst maar ff dit opmaken. Ik verwacht er iig niet veel van dus geen kans op placebo-effect.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:20:30 #98
140141 ivosnivo
pi_39385656
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:44 schreef BertV het volgende:

[..]

lol... sporten we in dezelfde sportschool? Ook grappig, onze weegschaal staat bij de cardio-aparatuur. Als je dan met je wespentaille op dat ding gaat staan krijg je de leukste opmerkingen.
[..]

hmja, capsules... eerst maar ff dit opmaken. Ik verwacht er iig niet veel van dus geen kans op placebo-effect.
Wat is er mis met een placebo effect? Als jij van te voren al gaat denken dat die creatine niet gaat helpen gaat ie ook niet helpen. Als je het gaat nemen en je overtuigt jezelf ervan dat je met mega sprongen vooruit gaat tijden je kuur zul je gaan groeien.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:44:33 #99
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39386467
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat is er mis met een placebo effect? Als jij van te voren al gaat denken dat die creatine niet gaat helpen gaat ie ook niet helpen. Als je het gaat nemen en je overtuigt jezelf ervan dat je met mega sprongen vooruit gaat tijden je kuur zul je gaan groeien.
Je kijkt er op een andere manier tegenaan.
Voor dat geld heb ik liever meer dan een placebo effect.
pi_39386590
quote:

[..]

vrijdag 30 juni 2006 @ 12:04:10 #101
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39387179
Ik begrijp je punt wel:
Als je denkt dat het toch allemaal niet werkt zou je niet tot het uiterste kunnen gaan.
Dat neemt direct een voordeel van creatine weg. Het "explosiever" kunnen trainen.

Maar ik hoop toch dat er meer uit te halen is.
pi_39387498
quote:

[..]

Als jij zoveel geld wilt betalen voor een placebo...
Ik kan je een potje placebo-anabolen verkopen voor maar 50 euro
pi_39388954
net m'n benen afgeragd

5x5 full squat met 65kg - we boeken vooruitgang
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:06:11 #104
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39389213
nice

Ik ga morgen weer eens full squatten, lang geleden Doe normaal altijd box-squats.
met dank aan SF
pi_39390200
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:06 schreef J-Will het volgende:
nice

Ik ga morgen weer eens full squatten, lang geleden Doe normaal altijd box-squats.
wat zijn jou stats? ik ben 1.80 bij 70kg - rasecto dom dat ik die pics niet kan zetten hier
pi_39390766
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:34 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

wat zijn jou stats? ik ben 1.80 bij 70kg - rasecto dom dat ik die pics niet kan zetten hier
haha skinny motherfucker

Vandaag hard getraind trouwens, eerst fullsquats, zwaar. Daarna nog wat borst/schouders/triceps, nog meer benen en kuiten werk. En als afsluiter 15 x 50, 14x 60 en 12x 70 kg squaten... Dat ga ik vaker doen, afsluiten met die squats zo. Beetje licht in de kop word je daar wel van
pi_39391151
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:52 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

haha skinny motherfucker

Vandaag hard getraind trouwens, eerst fullsquats, zwaar. Daarna nog wat borst/schouders/triceps, nog meer benen en kuiten werk. En als afsluiter 15 x 50, 14x 60 en 12x 70 kg squaten... Dat ga ik vaker doen, afsluiten met die squats zo. Beetje licht in de kop word je daar wel van
Monsterlijke workout
pi_39392237
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:52 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

haha skinny motherfucker
algoed zie ik er niet uitgemergeld uit ofzo, ik denk dat ik ultralichte botten heb ofzo (die overigens nooit breken) wss carbon
pi_39392803
Voor de mensen die kwark eten, wat gooien jullie erdoorheen? Zat nml te denken aan roosvicee of gewoon aanmaak maar daar zitten wellicht teveel suikers in?
pi_39393335
Niets!
Gewoon hardcore, puur alleen kwark!
pi_39397058
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:53 schreef Dacide het volgende:
Welke capsules bedoel jij dan?

Gebruik zelf altijd de creatine van SNI en die werkt wel goed bij mij.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:38:36 #112
19479 Mr.J
pi_39397534
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:01 schreef Lanvin het volgende:
Voor de mensen die kwark eten, wat gooien jullie erdoorheen? Zat nml te denken aan roosvicee of gewoon aanmaak maar daar zitten wellicht teveel suikers in?
Wat kaneel voor de insulinegevoeligheid.
pi_39397627
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:38 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat kaneel voor de insulinegevoeligheid.
Leg uit
pi_39398332
Grrrr...!!! Hoeveel geduld moet je als vrouw hebben voor een beetje blokjes?
Ik train me het leplazarus. En ja ik word strakker en platter en droger, maar hee: ik wil verdikkeme abs zien, geen ribben.
Hardloper.
IG @webkim
pi_39398513
Zijn je buikspieren zelf wel goed genoeg getraind?
pi_39398617
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Webkim het volgende:
Ik train me het leplazarus. En ja ik word strakker en platter en droger, maar hee: ik wil verdikkeme abs zien, geen ribben.
hmm, mijn vriendin heeft een platte buik, en das , maar als ik echt abs zie bij een vrouw vind ik dat toch iets minder ...

Maar goed, ik denk dan inderdaad dat je meer buikspieroefeningen zal moeten doen, als je bf% laag is moeten er toch spieren zichtbaar worden, mits ze aanwezig zijn
pi_39398853
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:07 schreef LedZep het volgende:
Zijn je buikspieren zelf wel goed genoeg getraind?
Pff, ik dóe niet anders. Maar misschien heeft het langer nodig dan een maandje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_39398869
Als ik zo de pics zie is je bf% zeker laag genoeg zijn..ik zou niet verder proberen af te vallen, daar schiet je niet zo veel mee op.

Edit: en niet alleen crunches als oefeningen he
pi_39398944
quote:
Edit: en niet alleen crunches als oefeningen he
Waar zie je me voor aan?

[ Bericht 41% gewijzigd door Webkim op 30-06-2006 18:26:22 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_39399032
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:20 schreef Webkim het volgende:

[..]

Waar zie je me voor aan?
Ik heb lekker een sixpack zonder ooit abs te trainen of te cutten

vrijdag 30 juni 2006 @ 18:23:33 #121
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39399041
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:34 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

whehe wij zijn echt een stel klonen

1.80, ongeveer 72 kg denk ik. Dat is wel een gain van 6 kilo in een half jaartje ofzo. Over ecto gesproken Jaar geleden woog ik krap 62 kg denk ik. Maar zie er totaal niet schriel uit ofzo, begint zelfs een beetje op een atletisch geheel te lijken maar nog 4/5 kilo aan spiertjes zou ik wel fijn vinden.
met dank aan SF
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:24:18 #122
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39399059
ohja, ik heb geen sixpack. Al het vet wat ik heb zit echt in mijn buik lijkt het, heel stom
met dank aan SF
pi_39399323
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:23 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ecto
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:03:04 #124
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39400616
in de metro stond eerst een artikel waarin zo''n eppo zei dat alleen meso ( ? ) - mensen een sixpack konden krijgen ik ken iemand van 1.85 bij krap 60 kilo en die heeft een sixpack waar je bang van wordt. Het ziet er niet uit, maar dit om even te illustreren dat het hendig kan
met dank aan SF
pi_39407267
quote:

[..]

Van jou nemen we helemaal niks meer aan zonder een paar foto's

pi_39407349
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:48 schreef Sloper het volgende:

[..]

Van jou nemen we helemaal niks meer aan zonder een paar foto's

Heel goed!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 22:02:10 #127
140141 ivosnivo
pi_39407761
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat als je iets gaat proberen het niet werkt. Je moet er gewoon vanuit gaan dat het helpt. Net zoals je geen zware gewichten moet gaan proberen te drukken. Je moet ze gewoon drukken.
quote:

[..]

Ja maar lekker geen foto's posten zo kan ik ook een six pack hebben

Ik ga naar de gym proberen me 160 3x squat van vorige week te overtreffen met 2 reps.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 22:15:27 #128
19479 Mr.J
pi_39408216
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:41 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Leg uit
Kaneel heeft een positieve invloed op insuline afgifte.

Gooi maar een query los in de pubmed; "cinnamon + insulin".
pi_39408347
Wat is eigenlijk de relatie tussen insuline en een "open deur" voor voedingsstoffen? Ik heb me dat meerdere malen afgevraagd.
pi_39408483
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:15 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Kaneel heeft een positieve invloed op insuline afgifte.

Gooi maar een query los in de pubmed; "cinnamon + insulin".
Heb ik even wat te lezen voor vanavond, dankje
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:25:02 #131
140141 ivosnivo
pi_39410211
Hoppa
squaten
vorige week 160 3x 150 5x 140 5x 140 5x 130 6x 120 10x
net dus 160 5x 150 5x 145 5x 140 5x 135 5x 130 5x 100 10x

Heb de pootjes goed vol zitten.
pi_39411764
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:25 schreef ivosnivo het volgende:
Hoppa
squaten
vorige week 160 3x 150 5x 140 5x 140 5x 130 6x 120 10x
net dus 160 5x 150 5x 145 5x 140 5x 135 5x 130 5x 100 10x

Heb de pootjes goed vol zitten.
hardzzz
  zaterdag 1 juli 2006 @ 08:38:02 #133
19479 Mr.J
pi_39416661
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Wat is eigenlijk de relatie tussen insuline en een "open deur" voor voedingsstoffen? Ik heb me dat meerdere malen afgevraagd.
Insuline zorgt ervoor dat voedingsstoffen snel door cellen opgenomen wordt doordat deze hun celbramen verwijden (even uit mijn hoofd).
pi_39418079
net thuis van een hard "cardio-stampfeestje", beetje hard naar de kloten, nochtans vrijwel niks gedronken of niets van verboden middelen gepakt

En nu nog slapen kan ik al helemaal niet meer, ik heb net een speedkater, maar dan zonder de fun... het wordt dus een leuk dagje en trainen zit er niet in

Ik denk wel dat ik 2 kg vocht kwijt ben ofzo
pi_39418179
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:49 schreef Genjuro het volgende:
net thuis van een hard "cardio-stampfeestje", beetje hard naar de kloten, nochtans vrijwel niks gedronken of niets van verboden middelen gepakt

En nu nog slapen kan ik al helemaal niet meer, ik heb net een speedkater, maar dan zonder de fun... het wordt dus een leuk dagje en trainen zit er niet in

boooohhhh ik ben ook wezen stappen, was zo warm, en bier was gratis, dus heb me he-le-maal vol gegooid met bier Me benen weigeren wel dienst overigens na gisteren benendag en 's avonds kneiterhard uit je bol gaan. Maar goed, lekker zwemmen vandaag, volgende week weer trainen. En nu eerst, een
pi_39418239
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:55 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

boooohhhh ik ben ook wezen stappen, was zo warm, en bier was gratis, dus heb me he-le-maal vol gegooid met bier Me benen weigeren wel dienst overigens na gisteren benendag en 's avonds kneiterhard uit je bol gaan. Maar goed, lekker zwemmen vandaag, volgende week weer trainen. En nu eerst, een
mn benen zijn ook de pleuris vandaag, knieen zijn in een slag 5 jaar ouder denk ik. Fuck redbull, taurinerush for teh lose
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:01:39 #137
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39418303
pff ik heb echt zo'n stiekem katertje. Dat als je wakker wordt, je denkt: oh het gaat wel. Maar een uurtje verder: Van trainen zal het wel niet komen vandaag
met dank aan SF
pi_39418641
's weekends train ik zelden om die redenen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:23:22 #139
140141 ivosnivo
pi_39418709
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:49 schreef Genjuro het volgende:

Ik heb ook nog steeds een beetje last van me knie. De volgende keer zuip ik eerst een 2 liter fles water op voor ik naar binnen stap, ook al ben je dat toch zo kwijt.
Wanneer gaan we met lieden van dit forum naar een feessie?
pi_39419319
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:23 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb ook nog steeds een beetje last van me knie. De volgende keer zuip ik eerst een 2 liter fles water op voor ik naar binnen stap, ook al ben je dat toch zo kwijt.
Wanneer gaan we met lieden van dit forum naar een feessie?
Gaan we eerst nog naar een All you can eat restaurant
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:50:20 #141
140141 ivosnivo
pi_39433650
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Gaan we eerst nog naar een All you can eat restaurant
Maar serieus het lijkt me een puik plan. Als iemand een leuk feestje weet en het een tijdje van te voren meld dan kan ik vast wel vrij krijgen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:59:28 #142
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39433886
quote:
Was jij niet lactose intolerant?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39433983
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Maar serieus het lijkt me een puik plan. Als iemand een leuk feestje weet en het een tijdje van te voren meld dan kan ik vast wel vrij krijgen.
Ligt eraan welk feest, maar ik vind het best.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:13:57 #144
140141 ivosnivo
pi_39434365
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:02 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Ligt eraan welk feest, maar ik vind het best.
Ik heb het onderzocht en mijn feestmuziek schijnt jumpstyle te heten
pi_39434782
Jumpstyle/hardstyle is tof! Ben al naar Sensation Black en Qlimax geweest....voor goede feesten moet je daar zijn.

Beetje springen op mooie muziek (want dat is het ook, goede muziek) .
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:29:57 #146
140141 ivosnivo
pi_39434880
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:26 schreef Jurrio het volgende:
Jumpstyle/hardstyle is tof! Ben al naar Sensation Black en Qlimax geweest....voor goede feesten moet je daar zijn.

Beetje springen op mooie muziek (want dat is het ook, goede muziek) .
Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik vind het meer geluid muziek is voor mij meer iets met instumenten. Maar daarintegen is het wel leuk geluid.

Back ontopic enzo. Barst van de spierpijn in me benen en ass
pi_39435086
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:29 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet echt mee eens. Ik vind het meer geluid muziek is voor mij meer iets met instumenten. Maar daarintegen is het wel leuk geluid.

Ieder zijn smaak...ik heb breed georienteerd (luister ook liever gitaar)...maar in deze muziek zit ook wel ritme en toonhoogte..in de beste platen dan. Het verschilt heel erg per keer.

Vandaag is het de training er bij mij een beetje bij ingeschoten ...vrienden belden op of ik meeging naar de recreatieplas. Kon ik uiteraard niet weerstaan...nu zit de sportschool al dicht.
Bagger, ik had zin om mijn borst hard aan te pakken!
pi_39436529
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:29 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

same here, na de beendag van gisteren kan ik vandaag amper de trap op en heb ik zelfs niet geprobeert te fietsen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:45:21 #149
140141 ivosnivo
pi_39437235
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:21 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

same here, na de beendag van gisteren kan ik vandaag amper de trap op en heb ik zelfs niet geprobeert te fietsen
Hoe zag je training eruit? Oefeningen setjes herhalingen?
pi_39437813
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:45 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Hoe zag je training eruit? Oefeningen setjes herhalingen?
-ik begon met 3x20 hypers, zonder gewicht, had dat beter niet gedaan voor m'n squats..
-dan squat, eerst opwarmen met 30kg, dan 8 reps van 50kg, dan 3 setjes van 5 reps met 65kg (m'n vorige record was 60kg, 1x7) , 6 reps met 60kg, begon al goed te zweten
-dan 45° legpress, eerst 14x60kg, dan 12x80kg, 10x90, 10x 95 ik barstte van't zweet, je kon me wel uitwringen (ff 3 min pauze en tshirt ff uitgedaan en de boel afgedroogt in de wc)
-dan leg extensions, redelijk rustig, 3 setjes van 10 herhalingen
-deathlift, doe ik nog maar voor de 2de keer, 8x50kg, 8x60kg, 6x70
-leg curls 4 setjes van 10reps
geeindigd met m'n kuitenroutine, alleen heb ik de loopband eens laatst gedaan;
-standing calve raises 4x10
-seated calve raises 3x10
-loopband, hoogste hellingsgraad, 6km/u, maar 4min, ik was echt dood
pi_39437983
alles is een beetje x10 omdat ik vroeger (voor de tentamens) bij alles 12 herhalingen deed - ik ben overigens nog maar een weekje opnieuw begonnen

ik ga nu voor een bakje plattekaas
  zondag 2 juli 2006 @ 00:23:36 #152
140141 ivosnivo
pi_39438424
Dat is inderdaad een best rijtje met oefeningen.
pi_39439175
Begin nu spierpijn te krijgen in mijn schouders.
Ik ga trouwens de stad maar eens in, morgen weer mijn rug en triceps trainen.
pi_39439241
een late tvp
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_39442906
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:56 schreef MyImmortal het volgende:
een late tvp
rijkelijk laat ja

Ik voel trouwens me benen nog steeds van afgelopen vrijdag, betekent dat het goed was
Zometeen tennissen, ben benieuwd of ik nog vooruit kom...

Trouwens, die magere kwark van AH eigen merk is ransig
Alsof je een te zure yoghurt naar binnen probeert te werken.
(en om de mensen voor te zijn... VRETEN KRENG! )
pi_39443007
Vind kwark van de AH goed te doen persoonlijk, overigens net buiten mijn trainingen gedaan, buik en borst, bankje in tuin gezet en trainen maar... heerlijk vrijstaand huis dus niemand die je ziet
  zondag 2 juli 2006 @ 09:40:50 #157
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39443122
Zometeen weer lekker benen raggen

Het plan:

Fullsquat
Legpress
Leg extension
Romanian Deadlift
Legcurl
Calves

Hmmmmm
met dank aan SF
pi_39444145
heh, da's net dezelfde workout als ik

maar het werkt
  zondag 2 juli 2006 @ 12:12:26 #159
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39445610
Pff echt niet te doen met dit weer. Full Squats gingen echt bagger, ben nogal stijfjes in de beentjes waardoor "full" niet eens zo "full" was. Legpress ging wel leuk. Normaal cheat ik een beetje door m'n handen op mijn benen te leggen om zo meer kracht te kunnen zetten. Nu een hele strikte uitvoering aangehouden, handjes keurig aan de hendels en 5*8 reps. Zwetennnnnn. Leg extension ging heerlijk, begin die oefening echt lekker te vinden. Isoleert de quads echt mooi en je kunt er echt zwaar op gaan. Branden zullen die krengen.

Daarna de hams. Romanian ging wel aardig, 5*5 maar met laag gewicht. Alles ging vandaag een tandje lager, zal wel aan hitte + lege maag + brakheid liggen. Legcurl ging ook lekker, ook al zo'n brandende oefening. Maar omdat ik het gevoel had dat ik niet echt geknald had op de hams, gefinished met hyper extensions ofzoiets. Daarna kon je me opvegen Calves heb ik geskipt, wilde nog even een shoulder press doen omdat het daar de vorige keer niet van kwam.

even iets totaal anders:

Ik doe best vaak bij dingen als shoulder press of incline bench/flyes ofzo dat ik een setje opvolg met een andere oefening, zonder rust dus. Vandaag bij die shoulder press met dumbells meteen erachteraan een biceps curl. Voelt echt lekker en het traint ook heerlijk. Is hier een term voor ofzo waar ik wat zoekopdrachtjes mee kan verrichten?
met dank aan SF
pi_39445656
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:12 schreef J-Will het volgende:
Pff echt niet te doen met dit weer. Full Squats gingen echt bagger, ben nogal stijfjes in de beentjes waardoor "full" niet eens zo "full" was. Legpress ging wel leuk. Normaal cheat ik een beetje door m'n handen op mijn benen te leggen om zo meer kracht te kunnen zetten. Nu een hele strikte uitvoering aangehouden, handjes keurig aan de hendels en 5*8 reps. Zwetennnnnn. Leg extension ging heerlijk, begin die oefening echt lekker te vinden. Isoleert de quads echt mooi en je kunt er echt zwaar op gaan. Branden zullen die krengen.

Daarna de hams. Romanian ging wel aardig, 5*5 maar met laag gewicht. Alles ging vandaag een tandje lager, zal wel aan hitte + lege maag + brakheid liggen. Legcurl ging ook lekker, ook al zo'n brandende oefening. Maar omdat ik het gevoel had dat ik niet echt geknald had op de hams, gefinished met hyper extensions ofzoiets. Daarna kon je me opvegen Calves heb ik geskipt, wilde nog even een shoulder press doen omdat het daar de vorige keer niet van kwam.

even iets totaal anders:

Ik doe best vaak bij dingen als shoulder press of incline bench/flyes ofzo dat ik een setje opvolg met een andere oefening, zonder rust dus. Vandaag bij die shoulder press met dumbells meteen erachteraan een biceps curl. Voelt echt lekker en het traint ook heerlijk. Is hier een term voor ofzo waar ik wat zoekopdrachtjes mee kan verrichten?
Ahh supersets . Leuk om te doen en vooral goed voor je conditie.
pi_39446551
quote:
Op zondag 2 juli 2006 09:40 schreef J-Will het volgende:
Zometeen weer lekker benen raggen

Het plan:

Fullsquat
Legpress
Leg extension
Romanian Deadlift
Legcurl
Calves

Hmmmmm
deadlifts en squaten op dezelfde dag...
Persoonlijk vind ik dat geen goed id omdat je dan niet meer voluit kan gaan met de 2de oefening, maar er zijn anderen die er dan weer bij zweren...

Daarnet buiten proberen trainen, ik had net 1 set dumbell benchpress, schiet dat sproeisysteem dat ik en mn pa gisteren hebben geinstalleerd aan... Moest normaal om 12 uur savonds zijn, maar verkeerd ingesteld dus Gans mn bank doorweekt en gewichten nat , dag training
pi_39447019
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:53 schreef Genjuro het volgende:

[..]

deadlifts en squaten op dezelfde dag...
Persoonlijk vind ik dat geen goed id omdat je dan niet meer voluit kan gaan met de 2de oefening, maar er zijn anderen die er dan weer bij zweren...

Daarnet buiten proberen trainen, ik had net 1 set dumbell benchpress, schiet dat sproeisysteem dat ik en mn pa gisteren hebben geinstalleerd aan... Moest normaal om 12 uur savonds zijn, maar verkeerd ingesteld dus Gans mn bank doorweekt en gewichten nat , dag training
Als je een wedstrijd doet moet je ook squatten en deadliften op dezelfde dag, en dan zit je op >100% 1RM gewichten.
pi_39447688
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik zoek een site of sites waar alle oefeningen uitgelegd worden. Evt. dmv van filmpjes. Ik had ooit een topic op een forum gezien. Maar kan me het adres van het forum niet herinneren (iets met dianeforum.nu ofzo).
Heel erg bedankt
pi_39447865
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:39 schreef Rejected het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik zoek een site of sites waar alle oefeningen uitgelegd worden. Evt. dmv van filmpjes. Ik had ooit een topic op een forum gezien. Maar kan me het adres van het forum niet herinneren (iets met dianeforum.nu ofzo).
Heel erg bedankt
http://www.midwestbarbell.com/videos.htm

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Uitvoering is bij de laatste link niet altijd formidabel, maar over het algemeen wel acceptabel. De eerste link is zéér goed.
pi_39447889
op www.bodybuilding.com staan volgens mij ook behoorlijk wat filmpjes --> supersite --> exercises
  zondag 2 juli 2006 @ 14:33:45 #166
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39448760
ik droom de laatste tijd kei vaak dat ik thuis een squatrek heb staan. Net tijdens mijn dutje ook weer. Heerlijke dromen
met dank aan SF
pi_39449040
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:33 schreef J-Will het volgende:
ik droom de laatste tijd kei vaak dat ik thuis een squatrek heb staan. Net tijdens mijn dutje ook weer. Heerlijke dromen
En dan zeggen ze dat ik obsessief ben
  zondag 2 juli 2006 @ 15:08:38 #168
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39449363
ik kan er niks aan doen

Komt waarschijnlijk omdat ik eraan heb zitten denken samen met wat vrienden zo'n ding aan te schaffen en hier in de garage te planten. Kunnen we allemaal relaxed een beetje gaan powerliften met een krat bier erbij Ik heb aardig wat vrienden die ook benen trainen om hoger te springen maar zij fitnessen niet dus zij doen het met huis thuin en keuken materiaal.

weet er iemand trouwens manieren om wat flexibeler te worden? Met een fullsquat heb ik echt moeite ass-to-the-grass te gaan. Niet omdat het zwaar is maar gewoon omdat het "vast" lijkt te lopen.
met dank aan SF
pi_39449456
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:08 schreef J-Will het volgende:
ik kan er niks aan doen

Komt waarschijnlijk omdat ik eraan heb zitten denken samen met wat vrienden zo'n ding aan te schaffen en hier in de garage te planten. Kunnen we allemaal relaxed een beetje gaan powerliften met een krat bier erbij Ik heb aardig wat vrienden die ook benen trainen om hoger te springen maar zij fitnessen niet dus zij doen het met huis thuin en keuken materiaal.

weet er iemand trouwens manieren om wat flexibeler te worden? Met een fullsquat heb ik echt moeite ass-to-the-grass te gaan. Niet omdat het zwaar is maar gewoon omdat het "vast" lijkt te lopen.
Google op "hip mobility" en voor algemene flexibiliteit: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=1A434F8D20BA1F3F
pi_39449501
En je kan hip thrusts (zie hier: http://www.midwestbarbell.com/videos.htm) als opwarming en algemene flexibiliteitsoefening gebruiken.
  zondag 2 juli 2006 @ 15:24:40 #171
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39449673
nice thanks
met dank aan SF
pi_39453496
Afgelopen week 2x getraint, echt kut!

Het is veel te warm bij mijn gym, een plat dak en geen ramen die open kunnen! Echt niet te harden, zelf vreet ik ook nagenoeg niks dus dan heb je er ook geen zin in!
  zondag 2 juli 2006 @ 20:39:44 #173
19479 Mr.J
pi_39456920
OK, pics van Mr.J op de DBBQ gisteren.

Ik ben diegene in het blauwe hempje.

Meer pics: http://www.picturetrail.com/dbbq
pi_39456986
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:39 schreef Mr.J het volgende:

[afbeelding]

Een massive biceps, ik zie het al weer .

En wie zijn die twee andere huge mofo's (in het zwart en lichtblauw)
  zondag 2 juli 2006 @ 20:42:53 #175
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39456999
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:12 schreef J-Will het volgende:
Leg extension ging heerlijk, begin die oefening echt lekker te vinden. Isoleert de quads echt mooi en je kunt er echt zwaar op gaan. Branden zullen die krengen.
Dat klote apparaat in onze fancy sportschool gaat maar tot 100 kilo
  zondag 2 juli 2006 @ 20:50:24 #176
19479 Mr.J
pi_39457233
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

Een massive biceps, ik zie het al weer .

En wie zijn die twee andere huge mofo's (in het zwart en lichtblauw)
In het zwart RobertHosper en daarnaast in het grijs NoFearTrain.
pi_39458120
Poh... * Webkim durft J. best wel uit te dagen voor een partijtje armpje drukken.

Hoeveel zou mijn verzekering uitkeren bij verbrijzelde vingers, een armfractuur en een gekrenkt ego?
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 2 juli 2006 @ 21:30:06 #178
19479 Mr.J
pi_39458410
Haha, armpje drukken ben ik slecht in hoor.

Best kans dat je nog wint ook.
pi_39458635
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:30 schreef Mr.J het volgende:
Haha, armpje drukken ben ik slecht in hoor.

Best kans dat je nog wint ook.
Ja precies, met een goed getimede strijk over je edele delen onder de tafel :p
* denkt aan bacardi reclame
pi_39459229
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:37 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja precies, met een goed getimede strijk over je edele delen onder de tafel :p
* denkt aan bacardi reclame
Hardloper.
IG @webkim
pi_39460287
heh mooi kleurtje kim
pi_39460314
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:32 schreef Tommy__ het volgende:
heh mooie rechterarm kleurtje kim
Wat ik de afgelopen weken ontdekt heb: in een verloren avonduur wat dumbell - en buikspieroefeningen doen van een dvd'tje van de bieb werkt stiekem best goed. Hoewel ik eigenlijk gewoon naar de sportschool moet, maar ja: mooi weer/druk/Spinning geven/weg.
BF inmiddels 23. En believe me: dat was Heul Veul meer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_39460359
Heh mooie rechterarm kim
pi_39460409
pi_39460892
quote:

[afbeelding]

ik had je breder ingeschat, J, maar toch puik

is dat een dbb-meet? de helft lijkt niet naar de gym te gaan (correct me if i'm wrong)
pi_39460965
Ik zit ernstig te twijfelen om naar een sportschool te gaan, op dit moment train ik thuis, ik heb een bankje en twee dumbbells tot 70 kilo op dit moment, maar dat is zo bijgekocht als het te weinig wordt. En cardio doe ik niet aan, ik ben ecto en wil dus echt aankomen in spiermassa en dan cardio nou niet de beste keuze. Maar ik vraag me dus serieus af of een sportschool wel echt vooruitgang is, oké je hebt begeleiding als het fout gaat (tenminste als ze opletten) maar voor de rest doe je toch zo'n beetje dezelfde oefeningen, het enige wat eventueel een probleem zou worden is je training voor abdominals want ik zou nie weten hoe ik die met 50 kilo aan gewicht zou moeten uitvoeren...

jullie meningen?
  zondag 2 juli 2006 @ 22:56:48 #187
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39461013
quote:
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Was jij niet lactose intolerant?
Nou?
pi_39461045
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

[..]

Nou?
klopt maar meer voor puur-varianten, dus pure melk moet ik niet aan gaan beginnen, in het geval van kwark kan het in kleine maten geen kwaad
pi_39461074
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef Lanvin het volgende:
Ik zit ernstig te twijfelen om naar een sportschool te gaan, op dit moment train ik thuis, ik heb een bankje en twee dumbbells tot 70 kilo op dit moment, maar dat is zo bijgekocht als het te weinig wordt. En cardio doe ik niet aan, ik ben ecto en wil dus echt aankomen in spiermassa en dan cardio nou niet de beste keuze. Maar ik vraag me dus serieus af of een sportschool wel echt vooruitgang is, oké je hebt begeleiding als het fout gaat (tenminste als ze opletten) maar voor de rest doe je toch zo'n beetje dezelfde oefeningen, het enige wat eventueel een probleem zou worden is je training voor abdominals want ik zou nie weten hoe ik die met 50 kilo aan gewicht zou moeten uitvoeren...

jullie meningen?
Je hebt geen barbell + schijven thuis en geen squatrek. Genoeg reden
  zondag 2 juli 2006 @ 23:00:24 #190
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39461131
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

vallen allebei te kopen.....
pi_39461157
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

Een barbell en schijven nog niet nee, dus echt effectief mijn benen trainen zit er nog niet bij, maar als die wel zou hebben... kan ik toch behoorlijk veel kanten op volgens mij, bedoel das kwestie van ff langs de winkel morgen.. Overigens squatten kan ook met 2 losse dumbbells
pi_39461315
en voor goodmornings kan je een gardena- of bezemsteel pakken, en je hangt daar je gewichten aan dan kan je ook deftig militarys ed doen. In mijn sportschool is er geen begeleiding, alleen van de andere mensen of als je 15 euro betaald
pi_39461438
Zo was het idd ook waar ik trainde, helft van de tijd waren die mensen er maar, en als ze er waren stonden ze met leuke dames te praten...

Vandaar dat ik ook maar thuis ben gaan trainen en het bevalt me vooralsnog nog heel goed, alleen weet iemand hoe je buik echt zwaar kan trainen? met gewichten dus? Ik lig nu vaak op buikspierbankje met gewicht achter mn hoofd, maar met 40 kilo is dat beetje lastig
  zondag 2 juli 2006 @ 23:15:30 #194
19479 Mr.J
pi_39461555
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:52 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

ik had je breder ingeschat, J, maar toch puik
Je mag naast me komen staan hoor. No prob.
quote:
is dat een dbb-meet? de helft lijkt niet naar de gym te gaan (correct me if i'm wrong)
En van de hoeveel mensen die in jouw omgeving trainen zijn er een aantal echt huge?

80% waren gewoon getrainde lichamen hoor. 20% waren iets verder dan 'gewoon getraint'. Maar dan kom je toch volgende keer gezellig mee?
pi_39462449
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:15 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je mag naast me komen staan hoor. No prob.
ik pas wss 2x in jou, maar ik had je breder ingeschat
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]

En van de hoeveel mensen die in jouw omgeving trainen zijn er een aantal echt huge?
niemand, maar ik houw er geen bb-meet mee (no offense )

ik wil wel meekomen, bbq's zijn gezellig, maar ik fiets niet naar holland

[ Bericht 2% gewijzigd door Tommy__ op 02-07-2006 23:54:21 ]
  zondag 2 juli 2006 @ 23:53:46 #196
19479 Mr.J
pi_39462583
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:47 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

ik pas wss 2x in jou, maar ik had je breder ingeschat
[..]

niemand, maar ik houw er geen bb-bbq mee (no offense )

ik wil wel meekomen, bbq's zijn gezellig, maar ik fiets niet naar holland
Hehe, de mensen komen bij een DBBQ vaak uit alle windstreken. Iedereen is wel bereid iemand op te pikken hoor, daar hoef je 't niet voor te doen.
pi_39462602
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:20 schreef Webkim het volgende:
Poh... * Webkim durft J. best wel uit te dagen voor een partijtje armpje drukken.

[afbeelding]

Hoeveel zou mijn verzekering uitkeren bij verbrijzelde vingers, een armfractuur en een gekrenkt ego?
Hehehe kijk maar uit, verleden jaar waren we istanboel, 20 minuten voordat we terug moesten ging een gast uit me team armpje drukken, ik ging eerst tegen hem maar moest het ongelden. Vervolgens riep ik een andere jongen uit me team, das zo een boeren type met oerkracht. Die gast pompt 3 keer hard en KRAK, bovenarm gebroken. Gelukkig is het met het slachtoffer redelijk goed afgelopen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_39462677
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hehe, de mensen komen bij een DBBQ vaak uit alle windstreken. Iedereen is wel bereid iemand op te pikken hoor, daar hoef je 't niet voor te doen.
ok, maar dan wordt het een ecto-allyoucaneat-bbq (ik noem mezelf geen bb'er en dat zal ik nooit doen, al gain ik 1000kg aan spiermassa )
  zondag 2 juli 2006 @ 23:58:34 #199
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39462708
armpje drukken vind ik maar macho-gedrag. maar dat zeg ik vooral omdat ik er zo slecht in ben denk ik.

Ik ga voortaan een paar maal per dag de squat beweging doen zonder enige last ofzo. Die links van LedZep hebben me pijnlijk duidelijk gemaakt wat voor stijve hark ik ben

Naast het huis hebben we trouwens houtblokken liggen van een goeie 20 kg per stuk denk ik, de grotere exemplaren wel 30 ofzo. Leuk materiaal om wat mee te doen op één of andere manier denk ik. Ik zal wel eens foto's maken als ik iets verzonnen heb. Back to basic, zoals Rocky die met stenen gaat trainen enzo
met dank aan SF
  zondag 2 juli 2006 @ 23:59:59 #200
19479 Mr.J
pi_39462734
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:57 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

ok, maar dan wordt het een ecto-allyoucaneat-bbq (ik noem mezelf geen bb'er en dat zal ik nooit doen, al gain ik 1000kg aan spiermassa )
Maakt niet uit, zolang je op DBB en af en toe wat post ben je welkom.
pi_39463401
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

[..]

Nou?
Sinds wanneer zit er (veel) lactose in kwark?
  maandag 3 juli 2006 @ 01:24:30 #202
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39464185
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:36 schreef Sloper het volgende:

[..]

Sinds het een zuivelproduct is
pi_39464429
hmmmm volgens mij werd een hele kippenhok op die bbq weggestouwd
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_39464575
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:36 schreef Sloper het volgende:

[..]

In kwark zit - volgens de Maag Lever Darmstichting - niet zo veel lactose:
quote:
Lactose komt vooral voor in:
- alle soorten ‘zoete’ melk;
- smeltkaas, smeerkaas en buitenlandse kazen;
- vla, pap, pudding, yoghurt en kwark;
- roomboter, slagroom, koffieroom, koffiemelk, zure room en crème fraiche;
- roomijs;
- zuivelfrisdranken op basis van wei, zoals Rivella.

Zure melkproducten, zoals karnemelk, yoghurt en kwark, bevatten minder lactose dan gewone zoete melkproducten en worden door veel mensen dan ook goed verdragen.
Nederlandse harde kaas bevat zeer weinig tot geen lactose.

Lactose kan ook voorkomen in andere producten dan zuivel. Fabrikanten gebruiken melkpoeders of melkbestanddelen in bijvoorbeeld: (melk)chocolade, koek, soep, worst, sausjes en snoep. Maar ook andere producten zoals sommige medicijnen of vitaminepreparaten kunnen lactose bevatten Het gaat dan meestal om zeer kleine hoeveelheden lactose, die over het algemeen geen klachten geven. Alleen wanneer absoluut geen lactose verdragen wordt, zoals bij een congenitale lactose-intolerantie, moet ook hier rekening mee gehouden worden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_39467490
quote:
Op maandag 3 juli 2006 01:24 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Sinds het een zuivelproduct is
Zie post van Webkim
pi_39468219
btw, jongens, ik krijg de CoC #1 dicht met m'n rechterhand
pi_39468638
Vanavond in de garage flink trainen, wil eens keer compleet till failure gaan Maar nogmaals hoe train je je buik nou echt heel zwaar? Want dat is volgens mij erg lastig met gewichten te doen, je kan wel gewicht achter je hoofd houden, maar 50 kilo achter je hoofd dat is ook niet zo prettig...
  maandag 3 juli 2006 @ 12:16:28 #208
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39470461
halterschijf van 20 kg tijdens je situps doet wonderen denk ik. Gewoon experimenteren!

Ik ga morgen kijken wat er allemaal mogelijk is met die houtblokken. Hoe hardcore zou dat zijn zeg, damn
met dank aan SF
pi_39471043
Als je schijven hebt kan je weighted sit ups doen (met de schijf op je borst en handen eromheen). En je kan leg raises doen en evt. een poging tot dragonflags.

Afijn, squatten met dumbbells heeft 2 nadelen:
1. je armen geven het eerder op dan je poten
2. je hebt sterk de neiging er een deadlift van te maken
pi_39471400
Heb je dat je klauwen het eerder opgeven dan je poten niet bij deadliften dan eigenlijk?

Damn hé, ben sinds woendag al niet meer in de gym geweest, dat weer is echt niet normaal meer demotiverend
  maandag 3 juli 2006 @ 12:55:29 #211
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39471447
ik heb precies hetzelfde, ik ga vanavond denk ik rond een uur of zeven dan zal het wel wat koeler zijn.
met dank aan SF
pi_39471534
Ik heb vanochtend om half tien getraind, straks fietsen in de hitte
  maandag 3 juli 2006 @ 13:01:29 #213
140141 ivosnivo
pi_39471596
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:55 schreef J-Will het volgende:
ik heb precies hetzelfde, ik ga vanavond denk ik rond een uur of zeven dan zal het wel wat koeler zijn.
Waarschijnlijk niet omdat de hele dag de zon op dat gebouw heeft gestaan. Maarja, je moet er wat voor over hebben he. Ik train zelf ook liever in de winter.
pi_39472125
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:59 schreef LedZep het volgende:
Ik heb vanochtend om half tien getraind, straks fietsen in de hitte
net in mijn oude sportschool in arnhem geweest, qua temperatuur prima te doen, mooi gedeadlift, bent-over-rows, benchen en fly's en dippen / chinnen.

Trouwens, mooi om te zien, nog steeds dezelfde koppen trainen daar, en ik ben daar ruim 1.5 jaar niet geweest, en het was gewoon bijna treurig om te zien hoe weinig progressie de meesten hadden geboekt. 1 woord, Compound!

Ik ga trouwens vanavond ook nog uur op de mountainbike, lekker raggen.
pi_39472436
Net mijn eigen barbell in elkaar gezet en ben er trots op

Bezemsteel gepakt, spijker erin geslagen zodat het gewicht op een plaats blijft zitten, aan de andere kant wikkel ik een stel sokken zodat je gewicht erbij en eraf kan halen. Werkt perfect, je moet alleen niet de bezemsteel echt schuin gaan houden, want dan flikkeren de sokken en dus ook de gewichten eraf, maar ja waarom zou je um schuin gaan houden..

Maar moet nog even wat bedenken voor in de plaats van die sokken, iets wat dus wel blijft vastzitten mocht je um schuin houden...
  maandag 3 juli 2006 @ 13:33:06 #216
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39472534
een schroef die je er in- en uit kan draaien? is zeker beetje lastig de hele tijd
met dank aan SF
pi_39472608
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:33 schreef J-Will het volgende:
een schroef die je er in- en uit kan draaien? is zeker beetje lastig de hele tijd
Denk dat op den duur die schroef zo losjes komt te zitten dat ie als het ware omvalt, zat daar zelf ook al over te denken om er gewoon schroef in te maken, de eerste paar keren zal dat werken, maar daarna word dat gat gewoon uitgelubbert denk ik..
pi_39472846
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:29 schreef Lanvin het volgende:
Net mijn eigen barbell in elkaar gezet en ben er trots op

Bezemsteel gepakt, spijker erin geslagen zodat het gewicht op een plaats blijft zitten, aan de andere kant wikkel ik een stel sokken zodat je gewicht erbij en eraf kan halen. Werkt perfect, je moet alleen niet de bezemsteel echt schuin gaan houden, want dan flikkeren de sokken en dus ook de gewichten eraf, maar ja waarom zou je um schuin gaan houden..

Maar moet nog even wat bedenken voor in de plaats van die sokken, iets wat dus wel blijft vastzitten mocht je um schuin houden...
hehe, en om te "bank"drukken zonder bankje pak je een rugzak en steek daar zakken zand in waarna je de zak op je rug draagt en gaat opdrukken
  maandag 3 juli 2006 @ 13:44:33 #219
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39472876
creatief... maar een bezemsteel kan nooit veel gewicht houden toch?
pi_39472891
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:43 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

hehe, en om te "bank"drukken zonder bankje pak je een rugzak en steek daar zakken zand in waarna je de zak op je rug draagt en gaat opdrukken
haha het bankje heb ik al nou ja ook niet authentiek maar beetje creatief doen komt het goed... gewoon zo'n buikspierbankje, maar als je daar aan een kant wat grote stenen onder legt, kan je um recht maken en zo schuin maken als je zelf wilt
pi_39472949
waar ik me tijdens de examens niet mee bezig hield
  maandag 3 juli 2006 @ 14:21:15 #222
140141 ivosnivo
pi_39474002
quote:

[afbeelding]

Ziet er wel gezellig uit, is dat 1 keer per jaar? En moet je dan eerst posten op dbb voor je toegelaten wordt?
pi_39476068
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:42 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Dat klote apparaat in onze fancy sportschool gaat maar tot 100 kilo
Is dat te weinig voor je?
Ik doe de leg extention 3 setjes van 12 met 50kg en ben daar niet ontevreden over.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:29:55 #224
19479 Mr.J
pi_39476075
1 a 2x per jaar is er een wok/bbq.

Het is wel aan te raden ja dat je ook daadwerkelijk een beetje meepost op DBB. Dat is dan juist leuk dat je de mensen achter hun useraccount eens ziet en spreekt.
pi_39476820
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef Webkim het volgende:
Gun jezelf wat meer tijd. Zelfs brickgirl deed er langer over en die deed het nou niet bepaald op een natuurlijke manier...
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:57:02 #226
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39476856
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:29 schreef Videopac het volgende:

[..]

Is dat te weinig voor je?
Ik doe de leg extention 3 setjes van 12 met 50kg en ben daar niet ontevreden over.
In het begon stonden mijn poten al in de fik met 30 kilo. Maar ff doorzetten en ik zit nu dus indd. op fullblock (net als alle andere beenapparaten). Tja, het is een goede oefening, je voelt je quadriceps echt branden na een setje, alleen had ie van mij wel zwaarder mogen gaan.
pi_39478193
Leg extension gaat hier tot 116kg. Ik doe hem nu soms eens als ik niks anders te doen heb .Kutapparaat
  maandag 3 juli 2006 @ 16:51:16 #228
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39478385
Ik blijf googlen op die termen... ai, 116kg? Ik zit idd nog in de 30 kg fase...
pi_39478624
Ik geloof heilig in de weg naar een leg extension full block ZONDER leg extensions, squats only .
  maandag 3 juli 2006 @ 17:49:46 #230
140141 ivosnivo
pi_39479788
Had vorige week met deadlift (na het optrekken) 9 reps met 120 7 reps met 130 en 5 reps met 140. Belachelijke gewichten natuurlijk vegeleken met me squat, daarom wil ik straks eerst goed opwarmen en dan beginnen met 150 en die is 5 keer doen (of proberen zoals sommigen het noemen).
  maandag 3 juli 2006 @ 18:03:17 #231
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39480071
ik ga straks mn tieten in de fik steken en hopelijk wat schouderwerk. Ik heb besloten back to basic te gaan met squats. Even een paar weken geen gewichten maar m'n heupen klaarstomen. Ik moet echt wat soepeler worden daarzo, veels te stroef gaat het allemaal.

Ledzep: volgens mij moet dat fullblock wel mogelijk zijn zonder te trainen. Ik zat voordat ik squatte op 35 of 40 kg bij dat ding. Nu 55 zonder verlies van reps. Lekker
met dank aan SF
pi_39480154
Hoe kunnen jullie nou nog normaal sporten met dit weer?

Ik ga komende 2 maanden maar 2x in de week een beetje alles bijhouden, heb echt geen motivatie nu!

In de herfst dan maar weer knallen!
  maandag 3 juli 2006 @ 18:17:37 #233
140141 ivosnivo
pi_39480396
Gewoon doorzetten en korte broek aan doen. Ik laat altijd een spoortje achter van druppels zweet, serieus waar. En dan zie je af en toe van die mafketels trainen met een trui aan, onvoorstelbaar.
pi_39480471
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:06 schreef McGilles het volgende:

Ik ga komende 2 maanden maar 2x in de week een beetje alles bijhouden, heb echt geen motivatie nu!

het antwoord is buiten trainen, mits je een garage hebt
  maandag 3 juli 2006 @ 18:26:55 #235
140141 ivosnivo
pi_39480614
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:20 schreef Lanvin het volgende:

[..]

het antwoord is buiten trainen, mits je een garage hebt
Toch is het in een airco ruimte koeler volgens mij.
pi_39480662
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:26 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Toch is het in een airco ruimte koeler volgens mij.
Geen idee, maar savonds rond een uurtje of 21/21:30 ist daar prima te doen smorgens vroeg ook super trouwens, alleen dan moet je zo vroeg op, en het blijft toch vakantie he
pi_39480675
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:03 schreef J-Will het volgende:
ik ga straks mn tieten in de fik steken en hopelijk wat schouderwerk. Ik heb besloten back to basic te gaan met squats. Even een paar weken geen gewichten maar m'n heupen klaarstomen. Ik moet echt wat soepeler worden daarzo, veels te stroef gaat het allemaal.

Ledzep: volgens mij moet dat fullblock wel mogelijk zijn zonder te trainen. Ik zat voordat ik squatte op 35 of 40 kg bij dat ding. Nu 55 zonder verlies van reps. Lekker
Zeker mogelijk, ik heb de leg extension misschien 3x gedaan in de 13 maanden dat ik train.
pi_39480690
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:06 schreef McGilles het volgende:

Vandaag gedaan:

- 4km hardlopen
- 55km fietsen
- trainen

straks
-2 uur krav maga + muay thai

pi_39481449
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:30 schreef LedZep het volgende:

[..]

Vandaag gedaan:
- 55km fietsen
hmmz ja... ik wilde ook nog gaan fietsen, maar 10 witbier later, en een afspraak vanavond om weer verder op 'n terrasje te gaan zitten schiet dat er toch echt ff bij in

Wel goede trainingsdag zo trouwens, dat soort dagen zijn altijd wel lekker.
pi_39482328
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:30 schreef LedZep het volgende:

[..]

Vandaag gedaan:

- 4km hardlopen
- 55km fietsen
- trainen

straks
-2 uur krav maga + muay thai
heb je zeker genoeg ozon binnen
  maandag 3 juli 2006 @ 21:27:03 #241
140141 ivosnivo
pi_39486377
Met opwarmen dacht ik dat het wel lekker ging dus daarom 160 gepakt 2 x gehaald, ik dacht dat me ruggetje ging breken (had dan ook geen riem om), de 2e keer haalde ik weer 2 reps. Met 150 daarna nog 4. Ik zie mezelf niet echt meer squaten dan deadliften, vind squaten veel makkelijker.
pi_39486485
Man o man ik ben dood. Moest oefeningen voordoen voor de muay thai gastjes in de fitnesszaal (ivm zomerstop speciaal schema daarvoor). Christus christus, anderhalve minuut lang squatten / overhead pressen en powercleanen. Licht gewicht ja, maar na zo'n dag ben ik nu helemaal naar de typhus
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:37:33 #243
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39497374
YEAH.. door de creatine heb ik er nu in een paar dagen 3 kg (vocht) bij gekregen... 80kg grens doorbroken...
pi_39499748
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:27 schreef ivosnivo het volgende:
Met opwarmen dacht ik dat het wel lekker ging dus daarom 160 gepakt 2 x gehaald, ik dacht dat me ruggetje ging breken (had dan ook geen riem om), de 2e keer haalde ik weer 2 reps. Met 150 daarna nog 4. Ik zie mezelf niet echt meer squaten dan deadliften, vind squaten veel makkelijker.
Raar, ik kan met DL duidelijk meer dan met squat, laatste keer pakte ik nog 180kg
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:59:41 #245
140141 ivosnivo
pi_39503857
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Raar, ik kan met DL duidelijk meer dan met squat, laatste keer pakte ik nog 180kg
Ja idd het is ook heel raar. Ik doe ze allebei nu 1 maand maar met squaten heb ik er ook veel meer vertrouwen in, hoppa explosief omhoog met dat gewicht. En met deadliften heb ik dat toch een stuk minder, doe ik heel enorm langzaam omhoog en iets sneller zakken. Ik had achteraf ook beter me riem om kunnen doen, verga nu al van de spierpijn in me onderrug kramp schiet er af en toe in
pi_39504287
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:59 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja idd het is ook heel raar. Ik doe ze allebei nu 1 maand maar met squaten heb ik er ook veel meer vertrouwen in, hoppa explosief omhoog met dat gewicht. En met deadliften heb ik dat toch een stuk minder, doe ik heel enorm langzaam omhoog en iets sneller zakken. Ik had achteraf ook beter me riem om kunnen doen, verga nu al van de spierpijn in me onderrug kramp schiet er af en toe in
Ik heb met squatten juist dat ik minder zeker ben, met 130kg op me nek voel ik het al zo drukken en ben ik "bang" dat ik niet omhoog kom, tot nu toe nog nooit gebeurt maar toch

Met deadlift is hop 180 eraan en trekken maar
pi_39507849
Heerlijk, hè, die airco in de sportschool. Kun je gewoon doortrainen terwijl de rest van de wereld op apegapen ligt.
dat viel toch wel mee?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:08:29 #248
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39509431
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:12 schreef chawa_goochem het volgende:
Heerlijk, hè, die airco in de sportschool. Kun je gewoon doortrainen terwijl de rest van de wereld op apegapen ligt.
Wij hebben geen airco... enige positieve punt is dat het nu wel lekker rustig is.

Er is nu 1 ventilator neergezet. Yay...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:15:45 #249
140141 ivosnivo
pi_39509675
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:12 schreef chawa_goochem het volgende:
Ik train wel door, maar smokkel er hier en daar wel een setje af anders zou ik niet meer thuis komen. Gisteren in 1 uur en 15 minuten training 2,5 liter water gezopen
pi_39510138
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik train wel door, maar smokkel er hier en daar wel een setje af anders zou ik niet meer thuis komen. Gisteren in 1 uur en 15 minuten training 2,5 liter water gezopen
Ik blijf ook aan het drinken tijdens de training, maar ik train ook niet echt lekker met die airco.
pi_39510250
Bij ons heb je nog geen eens airco
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_39514284
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:31 schreef Setambre het volgende:
Bij ons heb je nog geen eens airco
vanmorgen was er 5 man toen ik binnenkwam, rond 12u ging ik als laatste buiten
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:50:26 #253
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39514369
Bij ons hebben ze wel airco, goed te houwen maar wel flink zweten.

Net gedaan:

Schouders (veel schouders, enige van mijn lijf waarvan ik vind dat het wel wat groter mag)
Beetje rug (lat pulldown en rows)
Beetje borst (incline bench, iets met cables)
Buikje

Ik deed trouwens voor schouders (en om gewoon mezelf af te beulen) een oefening die ik gewoon ter plekke bedacht. Eigen een powerclean en die laten overgaan in een neckpress, en dan weer terug. 8 reps, 3 setjes, je kon me uitwringen

Echt heel lekker getraind, morgenavond benen raggen volgens mijn schemaatje dat ik voor dat doel gemaakt heb. Heb er zin an.
met dank aan SF
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:25:28 #254
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39519410
boh ik heb ook weer eens gesport...

normaal 4 a 5 dagen in de week... afgelopen 5 weken amper geweest ivm drukte,s tress en tijdtekort.

viel me echt vies tegen.. normaal na zo'n lang pauze ga je weer als een trein... maar t zat er niet in vandaag.

alleen borst buik en heel minimaal cardio gedaan.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:37:08 #255
140141 ivosnivo
pi_39519747
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:25 schreef Dacide het volgende:
boh ik heb ook weer eens gesport...

normaal 4 a 5 dagen in de week... afgelopen 5 weken amper geweest ivm drukte,s tress en tijdtekort.

viel me echt vies tegen.. normaal na zo'n lang pauze ga je weer als een trein... maar t zat er niet in vandaag.

alleen borst buik en heel minimaal cardio gedaan.
Puik!!! splitschema Ach ff 2 weken trainen en je gaat weer als een speer
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:17:09 #256
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39521079
wat is eigenlijk een splitschema? of stel ik nu een heel domme vraa?

vanaf volgende week ga ik gewoon elke ochtend lekker cardio'en (is ook heel erg nodig bij mij ivm conditie en vet),,, en dan elke namiddag/avond lekker met ijzers smijten. extra goed op voeiding letten... en evt nog een creatine kuurtje dr achteraan.

afgelopen zaterdag trouwens naar awakenings festival geweest ( livesets.

van 12 uur smiddags tot 12 uur snachts continu gedanst eigenlijk.. lekker op redelijk laag tempo, want heb hele dag op mainstage gestaan, dus muziekstijl= minimal)

denk dat ik stiekem op zo'n dag zeker 1500 calorieen vebrand. vooral in combinatie met niks of amper iets eten, heel veel water, en een dosis xtc

woog voor t sporten 80,5 kilo... normaal weeg ik 84.. denk wel dat er veel vochtverlies ivm warm weer bij is komen kijken.
pi_39521493
Een splitschema is een schema waarbij je je lichaam opdeelt in verschillende spieren en die individueel traint.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:41:24 #258
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39522010
dus wat ik normaal doe... (Standaardverhaaltje van: borst/tri, rug/bi, benen/schouders etc)

Wat is de tegenhanger van split dan? (bedoel niet full body).. was dat niet dat compound gebeuren..?
pi_39522175
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:41 schreef Dacide het volgende:
dus wat ik normaal doe... (Standaardverhaaltje van: borst/tri, rug/bi, benen/schouders etc)

Wat is de tegenhanger van split dan? (bedoel niet full body).. was dat niet dat compound gebeuren..?
1. Fullbody
2. UB/LB
3. Motorpatronen
4. Willekeurige verdeling

Zijn voorbeeldjes. Er zijn nog wel veel meer van dit soort dingen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:54:59 #260
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39522573
ok, merci pour le vottre info
pi_39524901
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:54 schreef Dacide het volgende:
ok, merci pour le vottre info
bedankt voor de jouw info?
pi_39525752
Gisteren heerlijk Borst en Bi's getrained en vandaag heerlijk bij-gebruind op het strand. Wat is het toch vervelend als je 10min fietsen van Zandvoort woont
pi_39526197
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:17 schreef Dacide het volgende:

afgelopen zaterdag trouwens naar awakenings festival geweest ( livesets.

van 12 uur smiddags tot 12 uur snachts continu gedanst eigenlijk.. lekker op redelijk laag tempo, want heb hele dag op mainstage gestaan, dus muziekstijl= minimal)

denk dat ik stiekem op zo'n dag zeker 1500 calorieen vebrand. vooral in combinatie met niks of amper iets eten, heel veel water, en een dosis xtc

woog voor t sporten 80,5 kilo... normaal weeg ik 84.. denk wel dat er veel vochtverlies ivm warm weer bij is komen kijken.
was het awakenings??????? MAN IK HEB EEN BOEL GEMIST

bedankt voor de link naar de setjes , zoek alleen nog een manier om ze op te slaan..

xtc? water(, bier, redbull, vodka) + goede muziek en evt wat poppers (we houden het gezond )

[ Bericht 3% gewijzigd door Tommy__ op 05-07-2006 00:05:07 ]
pi_39527185
overigens, als ik thuiskom van zwaar feest drink ik meestal enkele glazen water, een shake en een banaan, net zoals na de training
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:50:22 #265
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39532149
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:34 schreef synthesix het volgende:

[..]

bedankt voor de jouw info?
hmmz... Pardon my french, i'm dutch
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:53:04 #266
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39532209
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:58 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

was het awakenings??????? MAN IK HEB EEN BOEL GEMIST

bedankt voor de link naar de setjes , zoek alleen nog een manier om ze op te slaan..

xtc? water(, bier, redbull, vodka) + goede muziek en evt wat poppers (we houden het gezond )
Je hebt idd een boel gemist ja

geen idee hoe je de sets kan opslaan. ze zijn te rippen, maar weet niet hoe.

bier, wodka... niet voor mij... poppers ook niet

geef mij maar gewoon water en xtc..
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:21:00 #267
19479 Mr.J
pi_39536483
Uit: Beginnen met fitness
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:05 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, heb er nu al spijt van dat ik de moeite genomen heb iemand die er dagelijks mee bezig is te raadplegen voor je.
't Scheelt dat ik niet dagelijks erover lees en discusseer natuurlijk.

Vind het wel zeer triest dat iemand die er kennelijk dagelijks mee bezig is zulke niets op slaande dingen zegt.
quote:
Het is ook een morele kwestie. Dat jij vind dat mijn bron onzin uit kraamt moet je zelf weten, maar kom jij dan eens met 'medische onderbouwing' waarom iedereen aan de doping zou moeten gaan omdat het toch geen kwaad kan? Als je overal specifiek 'bewijs' en concrete 'voorbeelden' wilt hebben kan ik wel bezig blijven. In dat kader degradeer je jezelf inderdaad als mascotte voor dopinggebruik in mijn ogen - alleen ik ben hier m'n punt aan het onderbouwen namelijk.

1) Ik heb al wat medische onderzoekjes gegeven. Ik vind het trouwens raar dat als jij beweerd dat AAS zo slecht zijn, jij dat zelf niet hoeft te onderbouwen maar ik dat maar moet gaan ontkrachten? Beetje omgekeerde wereld.

2) Ik heb nergens gezegd dat iedereen aan de doping moet, ik probeer alleen ongenuanceerde bagger zoals jouw posts te relativeren. Goed lezen wat ik neerzet dus.

3) ! Jij hebt geen enkel punten kunnen onderbouwen grapjurk. Het enige wat je doet is vingertje wijzen en de hele boel omdraaien.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 12:36:02 #268
13368 NiGeLaToR
pi_39536966
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Mr.J het volgende:
Uit: Beginnen met fitness
[..]

't Scheelt dat ik niet dagelijks erover lees en discusseer natuurlijk.

Vind het wel zeer triest dat iemand die er kennelijk dagelijks mee bezig is zulke niets op slaande dingen zegt.

Kwestie van de bijsluiter erop naslaan...
quote:
1) Ik heb al wat medische onderzoekjes gegeven. Ik vind het trouwens raar dat als jij beweerd dat AAS zo slecht zijn, jij dat zelf niet hoeft te onderbouwen maar ik dat maar moet gaan ontkrachten? Beetje omgekeerde wereld.
Die onderzoeken die je geeft zijn net zo sterk als het bewijs dat Saddam massavernietigingswapens had (hoe toepasselijk). 120 mannen ofzo? Over 20 weken? Daar kom je bij de ethische raad lekker ver mee Zelfs een nieuw hoofdpijnpilletje moet door duizenden mensen in fases over verschillende bevolkingsgroepen getest worden - hoe denk je dat zo'n bijsluiter uberhaupt tot stand komt? Kijk, daar heb ik dan weer wel een beetje verstand van
Zo'n onderzoek, zoals zovele onderzoeken, is waardeloos. Helaas denkt een groot deel van de aardbewoners nog steeds in de trant van 'hey een grafiek, zal wel kloppen dan!'.
quote:
2) Ik heb nergens gezegd dat iedereen aan de doping moet, ik probeer alleen ongenuanceerde bagger zoals jouw posts te relativeren. Goed lezen wat ik neerzet dus.
Right...
Mensen ageren omdat je het brengt als 'het is niet bewezen dat je eraan kapot gaat, gewoon gebruiken dus'. En dan ben ik ongenuanceerd aan het baggeren als ik gewoon iemand opbel en vraag wat de huidige medische opinie is? Gimme a break..
quote:
3) ! Jij hebt geen enkel punten kunnen onderbouwen grapjurk. Het enige wat je doet is vingertje wijzen en de hele boel omdraaien.
Dat is wat jij er van maakt. Enige wat ik doe is de huidige medische opinie weergeven, heb ik dus niet verzonnen. Ik ben dan ook niet de expert, maar weet dan toevallig dat men het over het algemeen ongezond acht om te gebruiken. Net als al die andere dingen die we ongezond achtten.
Dat jij dat gezondsheidsrisico bagatalliseert moet je zelf weten, we hebben ook 40 jaar ontkent dat roken slecht is en dat viel uiteindelijk toch een beetje tegen. Ik ben met je eens dat er niet heel veel goed onderzoek (wel heel veel slecht onderzoek btw) gedaan is naar de effecten van deze middelen, dus wie weet valt het mee. Better safe then sorry denk ik dan maar

Overigens ben ik nu in het hol van de leeuw beland geloof ik
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:46:10 #269
19479 Mr.J
pi_39537277
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:36 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Kwestie van de bijsluiter erop naslaan...
Kan je ook aangeven op welke bijsluiter staat dat je een klein pikke of hartfalen ervan kan krijgen?
quote:
Die onderzoeken die je geeft zijn net zo sterk als het bewijs dat Saddam massavernietigingswapens had (hoe toepasselijk). 120 mannen ofzo? Over 20 weken? Daar kom je bij de ethische raad lekker ver mee Zelfs een nieuw hoofdpijnpilletje moet door duizenden mensen in fases over verschillende bevolkingsgroepen getest worden - hoe denk je dat zo'n bijsluiter uberhaupt tot stand komt? Kijk, daar heb ik dan weer wel een beetje verstand van
Zo'n onderzoek, zoals zovele onderzoeken, is waardeloos. Helaas denkt een groot deel van de aardbewoners nog steeds in de trant van 'hey een grafiek, zal wel kloppen dan!'.
Dit is gewoon medline materiaal wat ik je gaf. Als jij dat afdoet als nietszeggend dan houdt het natuurlijk al snel op.
quote:
Right...
Mensen ageren omdat je het brengt als 'het is niet bewezen dat je eraan kapot gaat, gewoon gebruiken dus'. En dan ben ik ongenuanceerd aan het baggeren als ik gewoon iemand opbel en vraag wat de huidige medische opinie is? Gimme a break..
]

1) Dat heb ik nergens beweerd. Ga eerst eens op een cursus 'begrijpend lezen' en probeer dan nog eens te snappen dat ik alleen bepaalde ongenuanceerde posts probeer te relatieveren.

2) Als die kerel echt in de medische wereld zit doet hij er goed aan maar kranten te gaan lopen. Wat een onzin verkoopt hij door om te beginnen het meestgebruikte vooroordeel aan te halen dat bb'ers door AAS een klein pikkie krijgen.
quote:
Dat is wat jij er van maakt. Enige wat ik doe is de huidige medische opinie weergeven, heb ik dus niet verzonnen.
Nee, je post iets wat een of andere kennis met medische achtergrond van je claimt te weten, dat is heel iets anders dan de 'huidige medische opinie'.
quote:
Ik ben dan ook niet de expert, maar weet dan toevallig dat men het over het algemeen ongezond acht om te gebruiken. Net als al die andere dingen die we ongezond achtten.
Dat jij dat gezondsheidsrisico bagatalliseert moet je zelf weten, we hebben ook 40 jaar ontkent dat roken slecht is en dat viel uiteindelijk toch een beetje tegen. Ik ben met je eens dat er niet heel veel goed onderzoek (wel heel veel slecht onderzoek btw) gedaan is naar de effecten van deze middelen, dus wie weet valt het mee. Better safe then sorry denk ik dan maar
Deze middelen zijn medicijnen die sinds de 50'er jaren gebruikt worden. Daar is heel wat literatuur over te vinden hoor.

Nogmaals, ik promoot cq. bagetaliseer niets. Ik probeer alleen nuance aan te brengen in al die loze vooroordelen die gepost worden.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 13:48:34 #270
13368 NiGeLaToR
pi_39539371
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:46 schreef Mr.J het volgende:
Kan je ook aangeven op welke bijsluiter staat dat je een klein pikke of hartfalen ervan kan krijgen?
Als we het dan toch ook nog over begrijpend lezen gaan hebben...
quote:
Dit is gewoon medline materiaal wat ik je gaf. Als jij dat afdoet als nietszeggend dan houdt het natuurlijk al snel op.
Nu draai je het zelf om, ik beschouw hetgeen wat je lukraak neerpost als nietszeggend.
Als de onderzoeken op die site volgens jou 100% deugdelijk zijn, dan zal het wel goed zijn...
Althans, die redenatie kun je volgen.
quote:
1) Dat heb ik nergens beweerd. Ga eerst eens op een cursus 'begrijpend lezen' en probeer dan nog eens te snappen dat ik alleen bepaalde ongenuanceerde posts probeer te relatieveren.
Misschien moet jij wel leren begrijpend schrijven Uit de reacties die je opwekt bij andere Fok!ers maak ik op dat ik niet de enige ben die tegen je ageert. Je bent ook een beetje erg fannatiek (tegen het agressieve aan) in het maken van je punt.
quote:
2) Als die kerel echt in de medische wereld zit doet hij er goed aan maar kranten te gaan lopen. Wat een onzin verkoopt hij door om te beginnen het meestgebruikte vooroordeel aan te halen dat bb'ers door AAS een klein pikkie krijgen.
Vet. Contraindicaties of bijwerkingen zijn mogelijk en komen dus niet per se tot uitting.
Dat had je zelf kunnen verzinnen, voor je er van maakte 'alle', 'dus' en 'altijd'.
quote:
Nee, je post iets wat een of andere kennis met medische achtergrond van je claimt te weten, dat is heel iets anders dan de 'huidige medische opinie'.
Oke, wat is de huidige medische opinie dan? Onderzoeksresultaten over 120 volwassen mannen?
Zoals ik al eerder poogde aan te geven, toen nog niet bewezen was dat je dood kon gaan van roken waren er ook meer weinig artsen die je stimuleerde om te gaan roken. Kan me voorstellen, dat op basis van wat ik er van kan vinden, dat een negatief gebruiksadvies voortvloeit uit terughoudendheid. Better safe then sorry dus...
quote:
Deze middelen zijn medicijnen die sinds de 50'er jaren gebruikt worden. Daar is heel wat literatuur over te vinden hoor.

Nogmaals, ik promoot cq. bagetaliseer niets. Ik probeer alleen nuance aan te brengen in al die loze vooroordelen die gepost worden.
Voor onze begrijpend lezen oefening:
quote:
nu·an·ce (de ~, ~n/~s)
1 weinig afwijkend verschil, fijn onderscheid
2 tint, schakering

nu·an·ce·ren (ov.ww.)
1 een nuance aanbrengen in

nu·an·ce·ver·schil (het ~)
1 door een fijn onderscheid bepaald verschil
Je nuanceert mijn beweringen absoluut niet, dat zou in aanvullende termen gebeuren. Je weerlegt mijn beweringen (die volgens jouw niet goed onderbouwt zijn) door jouw beweringen (die volgens mij niet goed onderbouwd zijn).

En dan deze nog even:
quote:
re·la·ti·ve·ren (ov.ww.)
1 de betrekkelijkheid erkennen of laten uitkomen van => iets met een korreltje zout nemen, iets tot zijn /ware/juiste/ proporties terugbrengen
Je toonzetting neigt helemaal niet naar nuancering of relativering. Nergens hoor ik je zeggen dat ik het bijna goed heb of er een beetje naast zit, of melden dat bijwerkingen enkel in sommige gevallen (bijvoorbeeld bij overdosering) voorkomen (nuancerende relativering). Nee hoor, je vind gewoon dat ik er helemaal naast zit en je doet er zo te zien alles aan om me van mijn mening te veranderen. Lijkt dus in de ogen van de lezer meer als indoctrinatie, ipv nuancering:
quote:
in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen
Enfin, bestaat er in ieder geval geen misverstand meer over de betekenis van gebruikte bewoordingen
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:20:08 #271
19479 Mr.J
pi_39540385
Kerel, dit schiet niet op.

Je gelooft een of andere vage kennis, de medline (de wereldwijde index van medische onderzoeksresultaten die bij veel diepgaande artikelen wordt gebruikt als referentie) is niet bruikbaar ( ), je blijft doorhameren over de representativiteit van 1 v/d 3 onderzoeken die ik even uit mijn mouw schudde, je zet daar zelf totaal geen onderzoek tegenover en uiteindelijk ga je zitten te janken over een bepaalde toonzetting van mijn kant en probeer je daarmee de discussie te 'winnen'.

Al met al heb je dus nog geen enkel argument neergezet wat jouw geblaat ("het vervormt je lichaam") bevestigd.

Ik heb mij al jaren verdiept in de biochemische wetenschap en weet waar ik over praat. Ik heb talloze discussies gevoerd met bevoordeelde wijsneusjes zoals jij en helaas vaak zonder resultaat. Ook hier is dat niet anders.

Einde discussie wat mij betreft.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 14:43:39 #272
13368 NiGeLaToR
pi_39541097
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Mr.J het volgende:
Dat voorspelde ik je al eerder
quote:
Je gelooft een of andere vage kennis, de medline (de wereldwijde index van medische onderzoeksresultaten die bij veel diepgaande artikelen wordt gebruikt als referentie) is niet bruikbaar ( ), je blijft doorhameren over de representativiteit van 1 v/d 3 onderzoeken die ik even uit mijn mouw schudde, je zet daar zelf totaal geen onderzoek tegenover en uiteindelijk ga je zitten te janken over een bepaalde toonzetting van mijn kant en probeer je daarmee de discussie te 'winnen'.
Om te beginnen heb ik er geen baat bij om discussies te 'winnen', maar alleen met ze te voeren. Helaas zijn we nog niet echt in een stadium gekomen waar er wat mij betreft sprake was van een discussie, gezien de feitelijke betekenis van het woord:
quote:
dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling
Verder heb ik me dan weer wel verdiept in de interpretatie van informatie en gegevens, waardoor je mij niet kan overtuigen met een artikeltje op een voor mij onbekende site. Daarom dat ik je ook niet getrakteert heb op vergelijkbare contra-onderzoeken, die je via google net zo makkelijk vind als ik dat heb gedaan. Ik ga de wedstrijd wie de meeste zinloze onderzoeksresultaten uit google kan goochelen dus niet met je aan. In plaats daarvan heb ik een simpel telefoontje gepleegd naar iemand die ik gevraagd heb waarom je wel of niet zou adviseren om die middelen te gebruiken voor de sportbeoefening. Antwoord was vrij duidelijk, negatief advies, kans op bijwerkingen, niet de moeite waard om te gebruiken, alleen als je het nodig hebt als medicijn voor een aandoening.
Vrij logisch en simpel antwoord dus.

Het feit dat ik over je toonzetting 'jank' is omdat je mij verwijt niet begrijpend te kunnen lezen en zo nog wat van die aardigheidjes. Getuigd niet van een volwassen discussie, of uberhaupt een discussie - los van de relevantie. Ik wilde je met die opmerkingen alleen wijzen op de manier waarop je je eigen mening aan de lezer presenteert.
quote:
Al met al heb je dus nog geen enkel argument neergezet wat jouw geblaat ("het vervormt je lichaam") bevestigd.
De bijwerking van het medicijn (spiergroei) is toch in het geval van de bb-ers toch het doel van het gebruik? Die 'vervorming' streef je juist na, in positieve zin Elk medicijn heeft bijwerkingen, welke soms wel en soms niet voorkomen. Iedereen kent de bekende overgespierde bb-ers, die duidelijk wel in aanraking met de bijwerkingen zijn gekomen. Als je wilt ontkennen dat dat zo is moet je dat zelf weten - het ziet er in ieder geval niet gezond uit (maar vloeit vast ook niet voort uit normaal gebruik misschien?). In mijn perceptie heb ik voldoende argumenten gegeven om niet zo eenvoudig te zeggen 'ah joh, ken geen kwaad', als jij vind dat die niet voldoende onderbouwd zijn is dat jouw keuze - iets wat ik prima respecteer.
quote:
Ik heb mij al jaren verdiept in de biochemische wetenschap en weet waar ik over praat. Ik heb talloze discussies gevoerd met bevoordeelde wijsneusjes zoals jij en helaas vaak zonder resultaat. Ook hier is dat niet anders.
Nu doe je het weer, je beticht mij van zaken die je zelf doet. Je bent zelf bevooroordeelt door mij af te schilderen als bevooroordeelt wijsneusje. Ik heb jou ondertussen nergens voor uitgemaakt, maar wijs je er alleen maar op dat waar jij jouw mening op hebt berust misschien niet zo waterdicht is als je denkt. Ik gok alleen door de loop van de discussie wel dat je zelf een gebruiker bent van dit soort medicijnen, dan zou ik er ook niet zo happig op zijn om te erkennen dat er wel degelijk gevaren kunnen kleven aan het gebruik. Uit bovenstaande opmerking maak ik ook op dat je niet als doel hebt het voeren van een discussie, maar alleen het overtuigen van anderen dat jij gelijk hebt (vandaar mijn enigszins flauwe indoctrinatie-opmerking zojuist). Je weet dat ik geen voorbeelden van doodvallende bb-ers kan presenteren door gebruik van een bepaald medicijn, dus in dat zich 'win' je elke 'discussie' over dit onderwerp.
quote:
Terwijl hij feitelijk nog niet begonnen was.
Ik wil je alleen nog meegeven dat oneigenlijk gebruik van medicijnen, zonder diagnose die bevestigd dat je beter af bent met deze medicijnen, altijd een risico met zich mee brengt. Als het medicijn bedoeld is om je lichaam permanent te veranderen kan ik me voorstellen dat je helemaal voorzichtig te werk gaat en notie neemt van mogelijke bijwerkingen en risico's.

Edit: Owjah, dus om te voorkomen dat we gaan discussieren over dit soort websites kies ik er voor daar de discussie niet over te voeren, ter illustratie:
*klik*

[ Bericht 2% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-07-2006 15:23:01 (linkie toegevoegd) ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:27:21 #273
19479 Mr.J
pi_39542478
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Verder heb ik me dan weer wel verdiept in de interpretatie van informatie en gegevens, waardoor je mij niet kan overtuigen met een artikeltje op een voor mij onbekende site. Daarom dat ik je ook niet getrakteert heb op vergelijkbare contra-onderzoeken, die je via google net zo makkelijk vind als ik dat heb gedaan.
Waarom post je die makkelijk te vinden onderzoeken dan niet? En dat je de pubmed niet kent is tot daar aan toe, maar na 1 minuut op die site kijken weet je dat dit 'de' referentie site is.
quote:
Ik ga de wedstrijd wie de meeste zinloze onderzoeksresultaten uit google kan goochelen dus niet met je aan. In plaats daarvan heb ik een simpel telefoontje gepleegd naar iemand die ik gevraagd heb waarom je wel of niet zou adviseren om die middelen te gebruiken voor de sportbeoefening. Antwoord was vrij duidelijk, negatief advies, kans op bijwerkingen, niet de moeite waard om te gebruiken, alleen als je het nodig hebt als medicijn voor een aandoening.Vrij logisch en simpel antwoord dus.
Hoho, hier zeg je nu wat anders. Ik val over de jouw eerder genoemde claims wat die bijwerkingen dan wel niet zijn, niet over of het wel of niet aan te raden is. Dat is een ander punt.
quote:
Het feit dat ik over je toonzetting 'jank' is omdat je mij verwijt niet begrijpend te kunnen lezen en zo nog wat van die aardigheidjes. Getuigd niet van een volwassen discussie, of uberhaupt een discussie - los van de relevantie. Ik wilde je met die opmerkingen alleen wijzen op de manier waarop je je eigen mening aan de lezer presenteert.
En dat verwijt is terecht als jij blijft beweren dat mijn doel AAS te promoten is terwijl ik al meerdere keren aangaf dat het mij gaat om de nergens op slaande vooroordelen eens uit de wereld te krijgen.

Verder ben ik mij zelf heel goed bewust hoe ik overkom, ik heb alleen na 1290129 oeverloze discussies geen zin om alles keurig te blijven brengen aangezien uit ervaring blijkt dat men er toch niets mee doet. Dan gooi ik het over een andere boeg.
quote:
De bijwerking van het medicijn (spiergroei) is toch in het geval van de bb-ers toch het doel van het gebruik? Die 'vervorming' streef je juist na, in positieve zin
Nu zeg je weer wat anders. Eerst kwam je met afbrekende botten omdat je spieren zo hard zouden groeien.
quote:
Elk medicijn heeft bijwerkingen, welke soms wel en soms niet voorkomen. Iedereen kent de bekende overgespierde bb-ers, die duidelijk wel in aanraking met de bijwerkingen zijn gekomen. Als je wilt ontkennen dat dat zo is moet je dat zelf weten - het ziet er in ieder geval niet gezond uit (maar vloeit vast ook niet voort uit normaal gebruik misschien?).
Ik heb nergens ontkent dat er bijwerkingen aan zitten. Ik heb alleen jouw eerder aangehaalde bijwerkingen als onzin bestempeld.
quote:
In mijn perceptie heb ik voldoende argumenten gegeven om niet zo eenvoudig te zeggen 'ah joh, ken geen kwaad', als jij vind dat die niet voldoende onderbouwd zijn is dat jouw keuze - iets wat ik prima respecteer.
Dat ben ik met je eens, maar over dat punt val ik niet. Ik val over het punt dat men als een gek gaat roepen hoe gevaarlijk het wel niet is, daar ben ik het niet mee eens.

Verder heb je nog steeds geen wetenschappelijk argument gegeven wat jouw 'kleine pik' en 'hartfalen' kan ondersteunen, maar dat is omdat je kennelijk de medline/pubmed niet kent cq. wilt gebruiken.
quote:
Nu doe je het weer, je beticht mij van zaken die je zelf doet. Je bent zelf bevooroordeelt door mij af te schilderen als bevooroordeelt wijsneusje. Ik heb jou ondertussen nergens voor uitgemaakt, maar wijs je er alleen maar op dat waar jij jouw mening op hebt berust misschien niet zo waterdicht is als je denkt.
Ik mag jou toch wel een wijsneus vinden als je eerst mee gaat in de claim dat AAS zo slecht zijn, voor vervormingen zorgen ed, maar deze als puntje bij paaltjes komt niet kan onderbouwen?

En weer ga je van jouw punt uit dat ik AAS promoot cq. als ongevaarlijk bestempel terwijl ik dat nergens doe. Ik reageer alleen op dat eeuwige geroep dat het zo slecht is.
quote:
Ik gok alleen door de loop van de discussie wel dat je zelf een gebruiker bent van dit soort medicijnen, dan zou ik er ook niet zo happig op zijn om te erkennen dat er wel degelijk gevaren kunnen kleven aan het gebruik.
Dat is een aanname die totaal niet waar is. Ik erken de risico's die eraan vast zitten maar weet ook dat deze bij normaal gebruik absoluut niet zo groot zijn als men beweerd.
quote:
Uit bovenstaande opmerking maak ik ook op dat je niet als doel hebt het voeren van een discussie, maar alleen het overtuigen van anderen dat jij gelijk hebt (vandaar mijn enigszins flauwe indoctrinatie-opmerking zojuist).
O jawel een discussie is leuk, maar wel met onderbouwing van wetenschappelijke artikelen. Voor de rest is dit discussie #181894 die ik op FoK! voer over dit onderwerp en dan is mijn doel de ander te overtuigen van zijn ongelijk (dat AAS zo erg slecht zijn).
quote:
Je weet dat ik geen voorbeelden van doodvallende bb-ers kan presenteren door gebruik van een bepaald medicijn, dus in dat zich 'win' je elke 'discussie' over dit onderwerp.
Dan heb je helaas over mijn eerdere genoemde zin heen gelezen dat ik het hebt over normaal en doordacht gebruik, niet over het gebruik van pro's. Want daar zijn juist ontzettend veel dingen over te vinden.
quote:
Terwijl hij feitelijk nog niet begonnen was.
Ik wil je alleen nog meegeven dat oneigenlijk gebruik van medicijnen, zonder diagnose die bevestigd dat je beter af bent met deze medicijnen, altijd een risico met zich mee brengt. Als het medicijn bedoeld is om je lichaam permanent te veranderen kan ik me voorstellen dat je helemaal voorzichtig te werk gaat en notie neemt van mogelijke bijwerkingen en risico's.
Dat hoef je mij niet mee te geven hoor. Dat weet ik allang en geef ik zelf ook altijd mee aan mensen die AAS willen gebruiken.

Nogmaals, mijn kennis op dit punt overstijgd simpelweg die van de meeste artsen. Ik weet waar ik over praat op dit gebied en daarom val ik echter vaak over de manier waarop men keer op keer nergens op slaande vooroordelen posten.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 16:39:06 #274
13368 NiGeLaToR
pi_39544832
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:27 schreef Mr.J het volgende:

Waarom post je die makkelijk te vinden onderzoeken dan niet? En dat je de pubmed niet kent is tot daar aan toe, maar na 1 minuut op die site kijken weet je dat dit 'de' referentie site is.
Omdat ik hetgeen ik tot nu toe gevonden heb niet representatief vind. Feitelijk heb ik nog weinig meer dan gekwakzalf gevonden, zowel voor als tegen. Als je het over vooroordelen hebt vind je ze daar wel Het irritante aan zo'n pubmed site is dat je eerst de juiste onderzoeksresultaten moet vinden, dan moet je ze kunnen beoordelen en dan moet je er ook nog een medische indicatie aan kunnen toekennen. Niet verwonderlijk dat de heren en dames wetenschappers elkaar continu tegenspreken. Ik ga met m'n boerenverstand daarom dus geen googleriaanse wetenschap als 'waarheid' bestempelen of inbrengen als 'bewijs' van je ongelijk. Als moderne-wetenschapper-in-spe heb ik juist moeten leren dat soort informatie in het juiste kader te plaatsen, vandaar mijn terughoudendheid daar enige waarde aan te koppelen.
quote:
Hoho, hier zeg je nu wat anders. Ik val over de jouw eerder genoemde claims wat die bijwerkingen dan wel niet zijn, niet over of het wel of niet aan te raden is. Dat is een ander punt.
Wat de bijwerkingen kunnen zijn hoeven we niet over te discussieren denk ik, al is het even de vraag in hoeverre we wederzijds 'bewijs' accepteren
quote:
En dat verwijt is terecht als jij blijft beweren dat mijn doel AAS te promoten is terwijl ik al meerdere keren aangaf dat het mij gaat om de nergens op slaande vooroordelen eens uit de wereld te krijgen.

Verder ben ik mij zelf heel goed bewust hoe ik overkom, ik heb alleen na 1290129 oeverloze discussies geen zin om alles keurig te blijven brengen aangezien uit ervaring blijkt dat men er toch niets mee doet. Dan gooi ik het over een andere boeg.

Hoe zou het toch komen dat je die discussie steeds moet voeren? Ik heb net een poosje op jullie site-forum zitten bladeren en m'n gevoel wordt alleen maar bevestigd - medicijngebruik voor dit soort estetische redenen is zeker niet risico-loos. Mensen hebben dat er voor over en kunnen zichzelf informeren, zodat ze weten wat ze te wachten staat wat prima is.
quote:
Nu zeg je weer wat anders. Eerst kwam je met afbrekende botten omdat je spieren zo hard zouden groeien.

Ah dat was een leuk voorbeeldje van zo'n documentaire over topsport op Discovery channel.
Zelfde reden als dat er bij die verspringers nog wel eens een botje wil knappen bij het afzetten voor een sprong. Hier uitleg over de reden dat de verhouding tussen bot-ontwikkeling en spierontwikkeling in lijn moet liggen: *klik*
quote:
Ik heb nergens ontkent dat er bijwerkingen aan zitten. Ik heb alleen jouw eerder aangehaalde bijwerkingen als onzin bestempeld.

Een deel vind ik in je eigen fora terug btw. Maar misschien gebruikte ik in mijn onwetendheid de verkeerde woorden om de verschijnselen te duidden, toch blijf ik er bij dat 'n aantal van die schijnbare dogma's wel degelijk op de realiteit blijkt te zijn ge'ent.
quote:

Dat ben ik met je eens, maar over dat punt val ik niet. Ik val over het punt dat men als een gek gaat roepen hoe gevaarlijk het wel niet is, daar ben ik het niet mee eens.
Ik ben het er dan weer niet mee eens dat er vanuit jouw kant, om die reden, een beeld werd neergezet van 'oh, dus jij vind het gevaarlijk, nou het is niet gevaarlijk, want je kan toch niet bewijzen dat het gevaarlijk is''. Dat is dus ook niet helemaal waar, ergens in het midden zal de waarheid zich wel bevinden, waarbij veel factoren invloed hebbn.
quote:
Verder heb je nog steeds geen wetenschappelijk argument gegeven wat jouw 'kleine pik' en 'hartfalen' kan ondersteunen, maar dat is omdat je kennelijk de medline/pubmed niet kent cq. wilt gebruiken.
Nagoed, ik ga mezelf niet wijsmaken dat ik met een middagje googlen (zelfs op respectabele en betrouwbare bron-sites) mezelf slimmer kan maken dan een gemiddelde arts. Ik heb je ook al uitgelegd waarom ik (dat is hoe ik dat doe, kun je het mee oneens zijn) dat soort bronnen sowieso al niet per se als waarheid aan wens te nemen en vandaar da'k voor mezelf de makkelijkste weg koos door 't even te vragen aan iemand van wie ik weet dat die er voldoende verstand van heeft om me te vertellen hoe diegene er naar kijkt. Blijven we dus over oneens.
quote:
Ik mag jou toch wel een wijsneus vinden als je eerst mee gaat in de claim dat AAS zo slecht zijn, voor vervormingen zorgen ed, maar deze als puntje bij paaltjes komt niet kan onderbouwen?

En weer ga je van jouw punt uit dat ik AAS promoot cq. als ongevaarlijk bestempel terwijl ik dat nergens doe. Ik reageer alleen op dat eeuwige geroep dat het zo slecht is.
Je mag me voor vanalles uitmaken, begrijp alleen ook dat je de kans dat de andere partij iets van je aanneemt daarmee minimaliseert
Ach ja, misschien ben ik wel van de oude stempel: als je al medicijnen nodig hebt om 't lichaam te creeren wat je van nature al niet had horen te hebben is er misschien wat mis met je zelfbeeld.
Misschien is het dus ook zaak om de reden dat mensen het gebruik slecht vinden opsplitsen in twee aspecten, de lichamelijke effecten (en dus die evt. bijwerkingen) en het psychische aspect - waarom je uberhaupt je tot die middelen wendt om een schijnbaar ideaalbeeld na te streven?
quote:
Dat is een aanname die totaal niet waar is. Ik erken de risico's die eraan vast zitten maar weet ook dat deze bij normaal gebruik absoluut niet zo groot zijn als men beweerd.
Kijk, dat is nou relativeren
Geen speld tussen te krijgen, want het lijkt me evident dat de 'tegen-lobby' behoorlijk overdrijft in het duiden van de gevaren.
quote:
O jawel een discussie is leuk, maar wel met onderbouwing van wetenschappelijke artikelen. Voor de rest is dit discussie #181894 die ik op FoK! voer over dit onderwerp en dan is mijn doel de ander te overtuigen van zijn ongelijk (dat AAS zo erg slecht zijn).
Die wetenschappelijke artikelen hebben maar een beperkt nut en zullen waarschijnlijk alleen maar focussen op het lichamelijke effect en aspect. Wat ik bedoelde met 'u zoekt en gij zult vinden' zie je hier bijvoorbeeld een hele serie artikeltjes die dingen zeggen over de effecten van gebruik:
http://scholar.google.com/scholar?q=research%20effect%20of%20use%20anabolic%20steroids&hl=nl&lr=&oi=scholart
Voor ik in staat ben hier iets ook maar enigszins zinnigs over te zeggen moet ik weten waar ze het over hebben, weten wat men onderzocht heeft (en waarom), weten wat de resultaten van het onderzoek zijn en deze gegevens ook nog eens in het juiste perspectief kunnen interpreteren.
Een discussie op wetenschappelijk niveau kan ik dus niet met je voeren. Voor je het weet krijg je dan 'Brainiac'-taferelen
quote:
Dan heb je helaas over mijn eerdere genoemde zin heen gelezen dat ik het hebt over normaal en doordacht gebruik, niet over het gebruik van pro's. Want daar zijn juist ontzettend veel dingen over te vinden.
Je kan er vanuit gaan dat mensen met wie je discussieert het altijd extrapoleren naar dat soort extreem gebruik. Die halen het nieuws ook namelijk
quote:
Dat hoef je mij niet mee te geven hoor. Dat weet ik allang en geef ik zelf ook altijd mee aan mensen die AAS willen gebruiken.

Nogmaals, mijn kennis op dit punt overstijgd simpelweg die van de meeste artsen. Ik weet waar ik over praat op dit gebied en daarom val ik echter vaak over de manier waarop men keer op keer nergens op slaande vooroordelen posten.
Ik heb wel een mening over het feit of jouw kennis dat van de meeste artsen zal overstijgen, ik denk dat je dan of jezelf overschat of de kennis van de meeste artsen onderschat. Ik wil niet in twijfel trekken dat je je voldoende verdiept hebt in de materie, maar vergeet niet dat een arts het uit een ander perspectief zal benaderen ('genezen van mensen') dan de mensen die AAS gebruiken om er gespierder door te worden. Daar zul je het dus alleen om die reden nooit mee eens worden.

Vooroordelen zul je altijd mee geconfronteerd worden, mede dankzij 'Arnie' denkt de halve wereldbevolking bijvoorbeeld dat flink gespierde kerels dom zijn bijvoorbeeld
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:01:28 #275
19479 Mr.J
pi_39545527
Zonder overal op te replyen haal ik er een paar puntjes uit.
quote:
Ik ben het er dan weer niet mee eens dat er vanuit jouw kant, om die reden, een beeld werd neergezet van 'oh, dus jij vind het gevaarlijk, nou het is niet gevaarlijk, want je kan toch niet bewijzen dat het gevaarlijk is''. Dat is dus ook niet helemaal waar, ergens in het midden zal de waarheid zich wel bevinden, waarbij veel factoren invloed hebbn.
Daar doel ik dus zelf op. Een middenweg. Niet zo extreem slecht als geroepen, maar ook zeker niet iets om zo 'even' aan te gaan beginnen zonder daadwerkelijk op de hoogte te zijn waar je mee bezig bent.
quote:
Je mag me voor vanalles uitmaken, begrijp alleen ook dat je de kans dat de andere partij iets van je aanneemt daarmee minimaliseert
Daar heb je een punt. Als ik had geweten op wat voor niveau jij een discussie zou willen hebben had ik mijn posstijl erop aangepast. Ik ging weer van een standaard user uit.
quote:
Ik heb wel een mening over het feit of jouw kennis dat van de meeste artsen zal overstijgen, ik denk dat je dan of jezelf overschat of de kennis van de meeste artsen onderschat. Ik wil niet in twijfel trekken dat je je voldoende verdiept hebt in de materie, maar vergeet niet dat een arts het uit een ander perspectief zal benaderen ('genezen van mensen') dan de mensen die AAS gebruiken om er gespierder door te worden. Daar zul je het dus alleen om die reden nooit mee eens worden.
Ik doel dus op het kleine stukje van de invloed van AAS op je systeem. Artsen weten de basis, ik heb me op dat punt veel meer verdiept. Buiten dat kleine stukje zal ik echt niet claimen meer te weten dan iemand die daar jaren voor gestudeerd heeft.

En eens worden over het wel of niet gebruiken van medicijnen voor cosmetische doeleinden hoeft niet, maar als de arts in kwestie maar geen dingen roept die pertinent onwaar zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 17:16:15 #276
13368 NiGeLaToR
pi_39545940
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:01 schreef Mr.J het volgende:
Zonder overal op te replyen haal ik er een paar puntjes uit.
[..]

Daar doel ik dus zelf op. Een middenweg. Niet zo extreem slecht als geroepen, maar ook zeker niet iets om zo 'even' aan te gaan beginnen zonder daadwerkelijk op de hoogte te zijn waar je mee bezig bent.
[..]

Daar heb je een punt. Als ik had geweten op wat voor niveau jij een discussie zou willen hebben had ik mijn posstijl erop aangepast. Ik ging weer van een standaard user uit.
[..]

Ik doel dus op het kleine stukje van de invloed van AAS op je systeem. Artsen weten de basis, ik heb me op dat punt veel meer verdiept. Buiten dat kleine stukje zal ik echt niet claimen meer te weten dan iemand die daar jaren voor gestudeerd heeft.

En eens worden over het wel of niet gebruiken van medicijnen voor cosmetische doeleinden hoeft niet, maar als de arts in kwestie maar geen dingen roept die pertinent onwaar zijn.
Het heeft even geduurd, maar het is toch een leuke discussie geworden. Begrijp ook goed dat je moe wordt om jouw standpunt te verdedigen, maar soms kun je er daarom maar beter niet altijd aan beginnen Thx voor je berichtje in het fotoboek, dat doet me deugd.
Ik heb er op mijn beurt weer een beetje spijt van belerend te hebben zitten doen over het gebruik van bepaalde woorden - tis eigenlijk zo flauw om dan de vandale.nl betekenis erbij te gaan zetten om je punt te maken...
pi_39546388
Whoehoe, een AAS discussie met Mr.J

Hebben we al 5 topics niet meer gedaan
pi_39546658
Vandaag trouwens 3,5 liter water gedronken tijdens de training
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:58:25 #279
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39547107
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:32 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Whoehoe, een AAS discussie met Mr.J

Hebben we al 5 topics niet meer gedaan
wilde het net zeggen
pi_39547725
Ik wil nog even een bijdrage leveren :p

De tegen-lobby bekijkt het mijns inziens echt heel verkeert. Eigenlijk is het gewoon krom. Het is wel algemeen geaccepteerd om zonder na te denken je klem te zuipen, waarvan overduidelijk is dat het schadelijk is voor je hersenen. Fijnstof en alle chemische zooi die de lucht in gelanceerd wordt heeft men ook weinig moeite mee. Maar als het aankomt op iets als AAS, wat over het algemeen met veel research en goed gepland, gecontroleerd en met beleid gebruikt word, maar dan wel door een selecte groep mensen, die al niet zo hoog op de maatschappelijke ladder staan. Dan wordt erg gelijk weer van alles gebruld, en word het in het de opiumwet gezet. Ik kan me er echt aan ergeren. Same thing met ephedra, poppers en een heleboel andere drugs eigenlijk.
pi_39547799
tussen mn sets door zoek ik meestal naar wat info over bodybuilding, en nu dit gevonden
quote:
BONUS QUESTION: What is the dumbest bodybuilding myth you've heard?

‘Shock’ your muscle and keep them ‘guessing.’

This has got to be one of the silliest and most misleading statements ever made (no hard feelings because in theory it can be convincing). Interestingly, the people who used to give me this advice must have been 'shocking' or 'tricking' their muscles the wrong way because they had no muscle mass on their bodies to back up that statement.

If you think about this myth long enough you might start to laugh. Do you think you can really change your exercises and training routine to 'surprise' your body and get a different reaction out of them?

Your muscles do not have outside eyes that reward you with new muscle growth if you 'confuse' them. Your muscles understand MOVEMENT and that's all – push, pull, curl, extend, contract or release – that's it. You can be lifting bags of sand or dead lifting 400 pounds and the action on your back is the same – your knees bend and your trunk flexes. So where is the shock? Why would your back muscles say, “Holy Macaroni Batman, you’re lifting with an Olympic bar and not sand bags anymore. Better pack on some muscle.”

Or maybe you can switch up the order of your routine by hitting a weak body part twice in the week. If you only train your arms once in the week and then 'strategically' throw arms in twice one week they will be 'confused' and 'shocked' into growing. Please! Your muscles operate on laws of science, not on laws of trickery.

Forget trying to shock, confuse, trick or ‘keep the muscle guessing.’ The only thing that will be shocked and confused is the person messing around with this theory who has no clue why their body has not changed in a month since they started this magic show.
meningen hierover?

voor mij heeft de auteur geen flauw benul van hoe het menselijk lichaam werkt...
pi_39547806
saaie boel
pi_39548284
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:26 schreef Genjuro het volgende:
tussen mn sets door zoek ik meestal naar wat info over bodybuilding, en nu dit gevonden
[..]

meningen hierover?

voor mij heeft de auteur geen flauw benul van hoe het menselijk lichaam werkt...
Eerlijk gezegd klinkt zijn verhaal wel plausibel. Is niet meer zo dat verandering van je schema steeds eer meer groei opleverd omdat je spieren op een andere manier belast?
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:47:10 #284
19479 Mr.J
pi_39548420
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:16 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Het heeft even geduurd, maar het is toch een leuke discussie geworden. Begrijp ook goed dat je moe wordt om jouw standpunt te verdedigen, maar soms kun je er daarom maar beter niet altijd aan beginnen Thx voor je berichtje in het fotoboek, dat doet me deugd.
Ik heb er op mijn beurt weer een beetje spijt van belerend te hebben zitten doen over het gebruik van bepaalde woorden - tis eigenlijk zo flauw om dan de vandale.nl betekenis erbij te gaan zetten om je punt te maken...
Hehe, maakt niet uit. Vroeg er zelf wel een beetje om.
pi_39549497
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:42 schreef synthesix het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd klinkt zijn verhaal wel plausibel. Is niet meer zo dat verandering van je schema steeds eer meer groei opleverd omdat je spieren op een andere manier belast?
Hoe zou jij je biceps op een andere manier willen aanspreken? Het gaat altijd om dezelfde beweging.

Het enige waar het om draait is motorpatronen. Voorbeeld: de hamstring heeft 2 functies, te weten heupextensie en knieflexie. In een goede hamstringtraining moet je dus minstens voor beide functies 1 oefening doen. Welke oefening is an sich niet belangrijk. Een goodmorning is in feite hetzelfde als een romanian deadlift.

Push/pull is totaal niet belangrijk. Dit heeft niets te maken met de werkelijke spierwerking. Voorbeeld: barbell hack squat (pull) en machine hack squat (push) zijn twee oefening met exact dezelfde beweging (dezelfde motorpatronen), echter is de een push en de ander pull.

Het is mijns inziens dus ook BS om te zeggen: oke, deze week doe ik preacher curls, en dan doe ik volgende week barbell curls want dan shockeer ik mijn biceps.
De beweging is exact hetzelfde (elleboogflexie) en dus kan je net zo goed altijd barbell curls doen als het continue afwisselen tussen de verschillende soorten curls. Hammer curls (brachialis) en barbell curls (biceps) zijn ruim voldoende (hammer curls hebben natuurlijk geen exorotatie, dus motorpatroon is anders dan bij barbell curls, vandaar verschillende spieraanspreking)
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 19:25:04 #286
13368 NiGeLaToR
pi_39549546
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:23 schreef synthesix het volgende:
Ik wil nog even een bijdrage leveren :p

De tegen-lobby bekijkt het mijns inziens echt heel verkeert. Eigenlijk is het gewoon krom. Het is wel algemeen geaccepteerd om zonder na te denken je klem te zuipen, waarvan overduidelijk is dat het schadelijk is voor je hersenen. Fijnstof en alle chemische zooi die de lucht in gelanceerd wordt heeft men ook weinig moeite mee. Maar als het aankomt op iets als AAS, wat over het algemeen met veel research en goed gepland, gecontroleerd en met beleid gebruikt word, maar dan wel door een selecte groep mensen, die al niet zo hoog op de maatschappelijke ladder staan. Dan wordt erg gelijk weer van alles gebruld, en word het in het de opiumwet gezet. Ik kan me er echt aan ergeren. Same thing met ephedra, poppers en een heleboel andere drugs eigenlijk.
Ik denk dat de tegenlobby zich met name laat voeden door de excessen. Rondom alcohol gebruik zie je ook dat er gepoogd wordt strenger te worden, net als met roken. Tis alleen zo naarmate de groep gebruikers groter is zal de tegen-lobby allicht kleiner zijn. Wat met medicijnen ook nog meespeelt is dat een arts vrijwel altijd tegen gebruik van medicatie zal zijn voor andere doeleinden dan 'genezing na een diagnose', dus als je als bb-er al in hun vaarwater komt zul je aan 't kortste eind trekken wbt 'voor' of 'tegen'. In dat licht snap ik wel waarom er zo'n grote tegen-lobby is. Daarbij is het effect van roken uit stoerdoenerij of AAS gebruiken uit stoerdoenerij ook enigszins anders, dat soort dingen wegen ook mee in de beeldvorming rondom risico's. Verder komt aversie vaak voort uit onwetendheid, jaloezie, dogma's en ga zo maar door..

MrJ heeft me er in onze discussie wel van weten te overtuigen dat er wat minder aan de hand is dan men doet voorkomen, maar ik denk dat het risico door misbruik van dit soort middelen ook vrij groot kan zijn. Overigens komen er jaarlijks ook genoeg alcoholvergiftigingen voor, maar daarvan is bekend dat ze vaak redelijk geneesbaar zijn - misschien dat dat bij misbruik van AAS medicatie minder goed af loopt (bijvoorbeeld)? Aan het einde van de rit blijft het een kwestie van je verstand gebruiken, risico's bepalen etc. Zoals ik jullie hoor zijn de meeste AAS gebruikers er berekenend mee bezig, ik ken weinig mensen die denken ' oh als ik nu een pakje minder rook heb ik minder kans op longembolie ofzo '.

Just my 2 cents.. als je wilt weten waarom anderen anders denken dan jij kun je je het beste in hun schoenen verplaatsen, dan ontdek je het meestal snel genoeg.
pi_39549802
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:23 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hoe zou jij je biceps op een andere manier willen aanspreken? Het gaat altijd om dezelfde beweging.

Het enige waar het om draait is motorpatronen. Voorbeeld: de hamstring heeft 2 functies, te weten heupextensie en knieflexie. In een goede hamstringtraining moet je dus minstens voor beide functies 1 oefening doen. Welke oefening is an sich niet belangrijk. Een goodmorning is in feite hetzelfde als een romanian deadlift.

Push/pull is totaal niet belangrijk. Dit heeft niets te maken met de werkelijke spierwerking. Voorbeeld: barbell hack squat (pull) en machine hack squat (push) zijn twee oefening met exact dezelfde beweging (dezelfde motorpatronen), echter is de een push en de ander pull.

Het is mijns inziens dus ook BS om te zeggen: oke, deze week doe ik preacher curls, en dan doe ik volgende week barbell curls want dan shockeer ik mijn biceps.
De beweging is exact hetzelfde (elleboogflexie) en dus kan je net zo goed altijd barbell curls doen als het continue afwisselen tussen de verschillende soorten curls. Hammer curls (brachialis) en barbell curls (biceps) zijn ruim voldoende (hammer curls hebben natuurlijk geen exorotatie, dus motorpatroon is anders dan bij barbell curls, vandaar verschillende spieraanspreking)
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Ik bedoel dan ook zeg maar het verschil biceps curl, concentration/preacher curl, omdat je bij de tweede zo'n andere spier (brachiadoralis?) meer aanspreekt geloof ik.
pi_39551342
Waarom doen iedereen zo moeilijk over AAS terwijl 60% van alle vrouwen dagelijks een dosis hormonen naar binnen werkt? Denk je dat dat gezond is?
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:03:50 #289
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_39552339
De tering, wat warm in de sportschool, zelfs met airco aan. Ik wou het ff kwijt.
Toch wel ff lekker de triceps en de schouders kunnen pakken, maar met gevolg dat ik een liter vocht in 45 min heb weg gezweet.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:40:53 #290
140141 ivosnivo
pi_39553887
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Mr.J het volgende:

*Meld*
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:34 schreef Sloper het volgende:
Waarom doen iedereen zo moeilijk over AAS terwijl 60% van alle vrouwen dagelijks een dosis hormonen naar binnen werkt? Denk je dat dat gezond is?
Mijn mening blijft dat doping valsspelen is. En dan vraag mr j weer wat ik onder doping verstaat maar dat hebben we al achter de rug he? Ik ben nogal koppg wat dat betreft, en het is maar een mening.
Maar ik vind het altijd in en in triest als mensen (waarschijnlijk totaal zonder kennis van iets) gaan gebruiken en hun hele lichaam vernielen. Een bolle kop krijgen, en super vatsig en zwaar lichaam omdat ze verkeerd eten enz enz.

Ik ben trouwens ook niet zo'n voorstander van de pil, vanwege de hormomen.
pi_39554681
http://www.sandowplus.co.uk/Competition/Hoffman/wl/wl-intro.htm

grappig, is volgens mij erg oud, en dus niet helemaal uptodate qua oefeningen ed, maar leuk als je ff niets te doen hebt
pi_39555323
Valsspelen? WTF? Sinds wanneer heb je als amateur BB'er een tegenstander? Je doet het toch voor jezelf? Wat maakt het uit of je al dan niet gebruikt, het is een eigen keuze, en het gaat om je eigen lichaam.
pi_39555609
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Valsspelen? WTF? Sinds wanneer heb je als amateur BB'er een tegenstander? Je doet het toch voor jezelf? Wat maakt het uit of je al dan niet gebruikt, het is een eigen keuze, en het gaat om je eigen lichaam.
Ik snap heel goed wat Ivo bedoelt. Maar ik vind het een keuze is die iedereen voor zichzelf moet maken, en zolang ik er geen last van heb, heb ik er ook geen problemen mee. AAS gebruikers moeten alleen niet à la rokers over 50 jaar gaan piepen als ze 'm niet meer overeind krijgen etc en dat ze dat niet wisten.
pi_39555632
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Niet iedereen doet het voor zichzelf, sommigen doen het voor de wijfjes, sommigen om de ruige bully te kunnen uithangen, sommigen om groter te zijn als hun maat,sommigen om hun onzekerheid te compenseren(volgens mij komt de "je pietje krimpt van anabolen" daarvan)...
pi_39556090
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:26 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Niet iedereen doet het voor zichzelf, sommigen doen het voor de wijfjes, sommigen om de ruige bully te kunnen uithangen, sommigen om groter te zijn als hun maat,sommigen om hun onzekerheid te compenseren(volgens mij komt de "je pietje krimpt van anabolen" daarvan)...
Nou, laat ze. Het kan mij nou echt geen barst interesseren wat een ander slikt en spuit om die biceps nog wat op te bollen voor de zomer.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 23:07:18 #296
13368 NiGeLaToR
pi_39557502
Even voor een ieder die de discussie volgt, dit heb ik via de mail ontvangen alszijnde de bijwerkingen bij gebruik van anabolen:
quote:
3. Bijwerkingen
Bij mannen kunnen de volgende bijwerkingen optreden: gynaecomastie (abnormale groei van kleirweefsel in mannelijke borsten), versterking van de libido, priapisme (aanhoudende, vaak pijnlijke erectie), remming van de spermatogenese (vorming van sperma) en prostaathyperplasie (krimpende ballen).
Bij vrouwen dreigt bij toediening het gevaar van stemverlaging, hirsutisme (overmatige beharing van het seksuele type), uitval van het hoofdhaar en verstoring van de menstruele cyclus. Stemveranderingen kunnen zich reeds bij lage doses voordoen (en zijn dikwijls niet reversibel). In het initiële stadium van heesheid zijn deze en andere bijwerkingen bij direct staken van de medicatie mogelijk nog reversibel, later niet meer. Er kan verhoogde prikkelbaarheid van de clitoris ontstaan die tot toename van de libido leidt. Door de roborantia-invloed, die bij zowel mannen als vrouwen optreedt, kan men zozeer aan de therapie hechten dat het moeilijk wordt deze te staken.
Bij gebruik van zeer hoge doses kunnen voorts algemene bijwerkingen optreden, zoals water- en zoutretentie, beïnvloeding van het lipidenspectrum (daling HDL-cholesterol) en verminderde glucosetolerantie. Verder kunnen leverfunctiestoornissen ontstaan en in zeldzame gevallen ook levertumoren; dit geldt met name bij gebruik van 17-α-alkylgesubstitueerde verbindingen. Patiënten met preëxistente leverziekten lopen extra risico.
Bron: http://www.cvzkompassen.nl/fk/

Pubmed wordt ook geroemd, met de opmerking dat je dan wel alle informatie over je onderwerp tot je moet nemen alvorens conclusies te trekken
Voor de regenachtige zondagmiddag dus.
pi_39557733
En
pi_39557741
we
pi_39557751
zitten
pi_39557764
vol!
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 23:13:54 #301
13368 NiGeLaToR
pi_39557769
Ghe, had je daar vier reacties voor nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')