abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39521479
Hey ik heb vrije tijd over en heb besloten te gaan fitnessen. Heeft iemand tips voor beginners? Ik ben 17 jaar en sport wel 3x in de week (Voetbal).
Can't be stopped
pi_39522184
Toen ik begon, deed ik elk avond een uurtje... En laat je niet zoviezo niet verleiden door anabolen en zulk soort rotzooi!
pi_39522211
Mja, ik ga ervan uit dat je een soort programma krijgt van je instructeur of niet?
Can't be stopped
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:51:40 #4
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_39522415
tvptje
* Elusive ook beginnen wil
heb al 5 jaar niet gesport, en heb mantietjes, wat nu!
hoe gaat het in z'n werk ja? maken hun daar een schema ofzo? of krijg je gewoon instructies over de werkening van de apparaten en moet je het dan maar zelf uitzoeken?
pi_39522681
Als je beginner bent, moet je apparaten waarbij je twijfelt hoe ze werken aan een instructeur vragen hoe het moet inverband met ernstige blessures, als je het niet volgens de methode doet.
pi_39522796
Als het goed is krijg je daar wel een schema, maar ik denk dat je na een tijd zelf wel in de gaten hebt wat jou het beste ligt, welke apparaten en of je zelf liever conditie of kracht doet, of natuurlijk een combi. Ik zou me zelf gewoon in het begin aan het schema houden en zelf later er wat meer variatie in brengen dan moet het wel goed komen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:58:59 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_39522815
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:56 schreef HajdukSplit het volgende:
Als je beginner bent, moet je apparaten waarbij je twijfelt hoe ze werken aan een instructeur vragen hoe het moet inverband met ernstige blessures, als je het niet volgens de methode doet.
Ow, en doe rustig aan met de gewichten. Bepaal of je voor omvang wil gaan of voor uithoudingsvermogen of een combinatie.

Je hoeft ook niet altijd alle spiergroepen te doen, je kan per keer andere groepen pakken. Verwacht niet teveel resultaat de eerste weken En vergeet je benen niet
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_39522849
net zo veel aandacht aan voedsel en rust als aan de sport. Niet alleen voor de strandspieren gaan maar ook voor de anderen want balans is niet alleen uiteindelijk mooier het is ook gezonder en zrgt voor een betere doorgroei. Maak met een instructeur een goed schema en maak van te voren een tabelletje met je lichaamsmaten (of een foto) en gebruik dit als vergelijkingsmateriaal.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:06:12 #9
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39523144
Inderdaad even met instructeurs praten. Op de sportclub waar ik zit heet dat een intake en dan heb je 2 avonden uitleg over cardio/kracht apparaten met fitlinxx en word je gewogen, vetpercentage en bloeddruk en dergelijke bepaald waarna je met jou doelstellingen een programma krijgt
Bernie en ik zijn tof.
pi_39523244
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:58 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ow, en doe rustig aan met de gewichten. Bepaal of je voor omvang wil gaan of voor uithoudingsvermogen of een combinatie.

Je hoeft ook niet altijd alle spiergroepen te doen, je kan per keer andere groepen pakken. Verwacht niet teveel resultaat de eerste weken En vergeet je benen niet
Juist.. niet denken van, ik ben rambo, ik kan gelijk 50 kilo,
Het lukt je vast wel, maar het is zeker niet goed voor je.. maar dat merk je de volgende paar dagen wel
pi_39523628
een beetje goede sportschool begeleid je, leg alles uit, maak een kaart met welke gewichten en hoelang of hoeveel keer je die moet doen.

En zal na elke 6 weken ofzo erop terug komen, voor vragen moet je altijd ff naar instructeurs lopen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:24:25 #12
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39524025
Ik kreeg vandaag een mailtje van m'n instructeur dat ik goed bezig ben hihi
Bernie en ik zijn tof.
pi_39526659
Instructeur raadplegen...
In het begin gewoon langzaam beginnen, niet te zwaar trainen. Vooral niet opkijken tegen types die heel hard aan apparaten of gewichten staan te trekken.

Bepaal waarom je wil trainen; spieropbouw, gewichtsafname of verbeteren algemene conditie? Afhankelijk daarvan zal de instructeur je een bepaald trainingsschema aanraden.

Ik doe zelf altijd gewoon lekker waar ik zin in heb; niks trainingsschema.
Ik heb trouwens ondervonden dat conditie zich heel snel laat opbouwen. Keerzijde is ook dat je je conditie zo weer krijtraakt als je niet regelmatig traint.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  woensdag 5 juli 2006 @ 08:58:34 #14
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39531158
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:45 schreef HajdukSplit het volgende:
Toen ik begon, deed ik elk avond een uurtje... En laat je niet zoviezo niet verleiden door anabolen en zulk soort rotzooi!
Rotzooi? Een beginner moet er afblijven, maar wat is er mis om als gevorderd iemand aan de AAS te gaan? Leg eens uit please? Ben namelijk wel hele benieuwd naar wat er precies mis mee is.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_39532303
J, zelfs als je er alles van af weet, en alles goed doet.
Dan nog loop je risico's met AAS, en dat weet jij ook.
Dus nu niet zo verontwaardigd gaan doen...
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:43:02 #16
19479 Mr.J
pi_39533381
Ik die niet verontwaardigd hoor, ik wil alleen hem even op zijn bek zien gaan mbt zijn argumentatie.

Maar welke risico's loopt men dan? En als je die risico's eens afzet tegen de risico's van bijv. roken, alcohol en maybe zelfs wel een 'simpele' pijnstiller. Wat is dan de conclusie?

Ben benieuwd.
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:56:51 #17
109577 2609
Paris (L)
pi_39533727
doe niet zo zogenaamd interessant wil je?
pi_39533928
Ergens heeft ie wel gelijk natuurlijk..

Tis wel zo dat er in dit topic, en in andere topics (zoals help ondergewicht, ik wil aankomen ofzo) alleen maar mensen van alles lopen rond te schreeuwen, terwijl ze niet eens weten waar ze over praten..
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:14:25 #19
19479 Mr.J
pi_39534237
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef 2609 het volgende:
doe niet zo zogenaamd interessant wil je?
Ksssst, ga eens buiten spelen. Hier zijn volwassenen aan het praten.

Optyfen dus.
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:15:10 #20
19479 Mr.J
pi_39534260
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:04 schreef JAY-T het volgende:
Ergens heeft ie wel gelijk natuurlijk..

Tis wel zo dat er in dit topic, en in andere topics (zoals help ondergewicht, ik wil aankomen ofzo) alleen maar mensen van alles lopen rond te schreeuwen, terwijl ze niet eens weten waar ze over praten..
Jij snapt 't.
pi_39534430
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 08:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Rotzooi? Een beginner moet er afblijven, maar wat is er mis om als gevorderd iemand aan de AAS te gaan? Leg eens uit please? Ben namelijk wel hele benieuwd naar wat er precies mis mee is.
Een AAtje is toch zo'n energydrankje?
pi_39534460
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:43 schreef Mr.J het volgende:
Ik die niet verontwaardigd hoor, ik wil alleen hem even op zijn bek zien gaan mbt zijn argumentatie.
Hehe ok, dan zal ik mij verder buiten de discussie houden
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 11:23:28 #23
13368 NiGeLaToR
pi_39534545
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:15 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Jij snapt 't.
Als je shit gaat slikken of spuiten om massa te kweken ga je in ieder geval je lichaamsbouw verneuken. Ik snap wel dat als je er helemaal in opgaat je zelf niet ziet dat je jezelf veranderd in zo'n mislukt mattel he-man poppetje, maar alleen daarom al zou je eraf moeten blijven.
Ik ken dat AAS niet, maar als dat een anabole steroide is kun je zelf al voldoende gezondsheidsredenen bedenken om het niet te doen. 1 ervan is dat je dan continu opgefokt in topics gaat zitten reageren En dat roken of veel zuipen ook slecht voor je is ontken ik niet overigens.
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:28:19 #24
19479 Mr.J
pi_39534755
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:23 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Als je shit gaat slikken of spuiten om massa te kweken ga je in ieder geval je lichaamsbouw verneuken.
Wat is dan het preciese verschil tussen massa op 'natuurlijke' wijze gewonnen en massa gewonnen door AAS (niet meer dan een verhoogde eiwitsynthese)?
quote:
Ik snap wel dat als je er helemaal in opgaat je zelf niet ziet dat je jezelf veranderd in zo'n mislukt mattel he-man poppetje, maar alleen daarom al zou je eraf moeten blijven.
Gelukkig ben jij er om deze mensen te kunnen voorzien van enig relativerend vermogen.
quote:
Ik ken dat AAS niet, maar als dat een anabole steroide is kun je zelf al voldoende gezondsheidsredenen bedenken om het niet te doen.
AAS = Androgene Anabole Steroiden. Verzamelnaam dus.

Maar noem dan eens 1 onderbouwde gezondheidsreden dan. Ben benieuwd.
quote:
1 ervan is dat je dan continu opgefokt in topics gaat zitten reageren
Mist je van nature al snel prikkelbaar bent kunnen bepaalde AAS dit wel verhogen. Echter is de zgn. 'roid rage' een zeer opgeblazen fabeltje.
quote:
En dat roken of veel zuipen ook slecht voor je is ontken ik niet overigens.
Zijn we het daar over eens.
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:40:51 #25
139757 I_dunno
Je ne sais pas
pi_39535213

Anders ga je even ergens anders dapper doen en geef je de TS gewoon antwoord op zijn vragen.....

TS: Ga gewoon eens kijken bij een sportschool en praat daar eens met de mensen die daar werken. Je sport in ieder geval en hebt dus een basis vwb conditie en je spieren zullen ook vast niet onderontwikkeld zijn.
Het lijkt makkelijk maar wees niet eigenwijs en luister goed naar wat de instructeur tegen je zegt. Goede techniek en uitvoering van de oefeningen is zeer belangrijk. Een hardnekkige blessure loop je snel op als je de oefeningen goed uitvoert.
Laat je niet afschrikken of meeslepen door de gewichten die 'anderen' gebruiken (je zult hopelijk na verloop van tijd zien dat die 'anderen' misschien wel zwaar tillen, maar vaak goed op weg zijn hun lichaam keihard te verneuken door verkeerde uitvoering van de oefeningen). Leer echt eerst de basis en de techniek met gewichten die voor jou goed te doen zijn.
Ga nadat je de oefeningen kent eens nadenken wat je uiteindelijk wilt bereiken met fitnessen. Probeer net haalbare doelstellingen voor jezelf te bepalen zodat je hier naartoe kunt werken...!
Denk er inderdaad aan niet alleen je arm- en borstspieren te trainen. Je rug en benen zijn minstens zo belangrijk.

Wees, zeker gezien je leeftijd en het feit dat je nog niet uitgegroeid bent, echt voorzichtig met je oefeningen en met de gewichten!!
Ich weiß nicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')