Ow, en doe rustig aan met de gewichten. Bepaal of je voor omvang wil gaan of voor uithoudingsvermogen of een combinatie.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:56 schreef HajdukSplit het volgende:
Als je beginner bent, moet je apparaten waarbij je twijfelt hoe ze werken aan een instructeur vragen hoe het moet inverband met ernstige blessures, als je het niet volgens de methode doet.
Juist.. niet denken van, ik ben rambo, ik kan gelijk 50 kilo,quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:58 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ow, en doe rustig aan met de gewichten. Bepaal of je voor omvang wil gaan of voor uithoudingsvermogen of een combinatie.
Je hoeft ook niet altijd alle spiergroepen te doen, je kan per keer andere groepen pakken. Verwacht niet teveel resultaat de eerste wekenEn vergeet je benen niet
Rotzooi? Een beginner moet er afblijven, maar wat is er mis om als gevorderd iemand aan de AAS te gaan? Leg eens uit please? Ben namelijk wel hele benieuwd naar wat er precies mis mee is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:45 schreef HajdukSplit het volgende:
Toen ik begon, deed ik elk avond een uurtje... En laat je niet zoviezo niet verleiden door anabolen en zulk soort rotzooi!
Ksssst, ga eens buiten spelen. Hier zijn volwassenen aan het praten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef 2609 het volgende:
doe niet zo zogenaamd interessant wil je?
Jij snapt 't.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:04 schreef JAY-T het volgende:
Ergens heeft ie wel gelijk natuurlijk..
Tis wel zo dat er in dit topic, en in andere topics (zoals help ondergewicht, ik wil aankomen ofzo) alleen maar mensen van alles lopen rond te schreeuwen, terwijl ze niet eens weten waar ze over praten..
Een AAtje is toch zo'n energydrankje?quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Rotzooi? Een beginner moet er afblijven, maar wat is er mis om als gevorderd iemand aan de AAS te gaan? Leg eens uit please? Ben namelijk wel hele benieuwd naar wat er precies mis mee is.![]()
Hehe ok, dan zal ik mij verder buiten de discussie houdenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:43 schreef Mr.J het volgende:
Ik die niet verontwaardigd hoor, ik wil alleen hem even op zijn bek zien gaan mbt zijn argumentatie.
Als je shit gaat slikken of spuiten om massa te kweken ga je in ieder geval je lichaamsbouw verneuken. Ik snap wel dat als je er helemaal in opgaat je zelf niet ziet dat je jezelf veranderd in zo'n mislukt mattel he-man poppetje, maar alleen daarom al zou je eraf moeten blijven.quote:
Wat is dan het preciese verschil tussen massa op 'natuurlijke' wijze gewonnen en massa gewonnen door AAS (niet meer dan een verhoogde eiwitsynthese)?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als je shit gaat slikken of spuiten om massa te kweken ga je in ieder geval je lichaamsbouw verneuken.
Gelukkig ben jij er om deze mensen te kunnen voorzien van enig relativerend vermogen.quote:Ik snap wel dat als je er helemaal in opgaat je zelf niet ziet dat je jezelf veranderd in zo'n mislukt mattel he-man poppetje, maar alleen daarom al zou je eraf moeten blijven.
AAS = Androgene Anabole Steroiden. Verzamelnaam dus.quote:Ik ken dat AAS niet, maar als dat een anabole steroide is kun je zelf al voldoende gezondsheidsredenen bedenken om het niet te doen.
Mist je van nature al snel prikkelbaar bent kunnen bepaalde AAS dit wel verhogen. Echter is de zgn. 'roid rage' een zeer opgeblazen fabeltje.quote:1 ervan is dat je dan continu opgefokt in topics gaat zitten reageren![]()
Zijn we het daar over eens.quote:En dat roken of veel zuipen ook slecht voor je is ontken ik niet overigens.
Natuurlijk gewonnen massa is afgemeten op de prestaties van je gehele lichaam. Ken voldoende voorbeelden van botbreuken door te grote spiergroei, terwijl je botstructuur niet altijd zo snel mee groeit of uberhaupt kan groeien. Als je niets met je te grote spieren doet zal het uiteindelijk wel meevallen danquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:28 schreef Mr.J het volgende:
Wat is dan het preciese verschil tussen massa op 'natuurlijke' wijze gewonnen en massa gewonnen door AAS (niet meer dan een verhoogde eiwitsynthese)?
Jij lijkt wel de mascotte van doping-gebruikend Nederlandquote:Gelukkig ben jij er om deze mensen te kunnen voorzien van enig relativerend vermogen.
quote:AAS = Androgene Anabole Steroiden. Verzamelnaam dus.
Maar noem dan eens 1 onderbouwde gezondheidsreden dan. Ben benieuwd.
Misschien zijn het van nature al driftkikkers die anabolen gebruiken om te groeien, dat kan natuurlijk ookquote:Mist je van nature al snel prikkelbaar bent kunnen bepaalde AAS dit wel verhogen. Echter is de zgn. 'roid rage' een zeer opgeblazen fabeltje.
Verlicht mij eens met 1 voorbeeld van een botbreuk doordat de spier te sterk is dan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Natuurlijk gewonnen massa is afgemeten op de prestaties van je gehele lichaam. Ken voldoende voorbeelden van botbreuken door te grote spiergroei, terwijl je botstructuur niet altijd zo snel mee groeit of uberhaupt kan groeien. Als je niets met je te grote spieren doet zal het uiteindelijk wel meevallen dan
Nee hoor, heb alleen een hekel ongefundeerd vooroordelen blaten over onderwerpen waar men dus totaal niets van af weet. Dat is totaal iets anders dan AAS promoten.quote:Jij lijkt wel de mascotte van doping-gebruikend Nederland![]()
En welke bron is dat dan? Dit is allemaal een lachertje wat je nu aandraagt.quote:Even de medische wereld geraadpleegd, het verschilt (uiteraard) per middel.
Er zijn veel karakter en secundaire geslachtskenmerkveranderende bijwerkingen volgens m'n bronnetje (de gespierde vrouwen met gespierde stem, de gespierde man met 't kleine piemoltje, de onvruchtbare gespierde mens, een gespierd hartfalen, kwamen even voorbij).
Ik heb nog geen medische onderbouwing gezien hoor.quote:Ik weet niet pcies wat je van me verwacht, maar dit is de open deur die ik intrapte, dus ik vermoed dat je nu gaat vertellen hoe diezelfde medische wereld er naast zit?
Ok, het is dus voor jou een morele kwestie. Dat mag. Maar zeg dan niet dat het zo slecht is.quote:Misschien zijn het van nature al driftkikkers die anabolen gebruiken om te groeien, dat kan natuurlijk ook
Met alle respect, als je wegens medische indicatie (sterk onontwikkelde spieren bijvoorbeeld) over gaat tot het gebruik van dit soort middelen als medicatie is dat natuurlijk prima, maar als je in de sportschool ontdekt dat je je lichaam moet voorzien van allerlei kunstmatige stoffen om te worden hoe eigenlijk niemand hoort te zijn ben je in mijn ogen - bijwerkingen of niet - slecht bezig.
Tis in mijn ogen net zoiets als anorexia of boulimia.
quote:600mg/wk of Testoseron
The first testosterne dose-response study published in the American Journal of Physiology Endocrinology and Metabolism in July 2001, which looked at the effects of various doses of testosteron ananthate on body composition, muscle size, strenght, power, sexual and cognitive functions, and various markers of health.
61 normal men, ages 18-35 participated in this investigation. They were divided into five groups with each receiving weekly injections of 25, 50, 125, 300 of 600mg for a period of 20 weeks. This treatment period was preceded by a control (no drug) period of 4 weeks, and followed by a recovery period of 16 weeks. Markers of strenght and lean body mass were the greatest with larger doses of testosteron, with the 600mg group gaining slightly over 17 pounds of fat free mass on average over the 20 weeks of steroid therapy. There were no significante changes in prostate-specific antigen (PSA), liver enzymes (liver stress), sexual activity, or cognitive functions at any dose. The only negative trait noted was a slight HDL (good) cholesterol reduction in all groups exept those taking 25mg. The worst reduction of 9 points was noted in the 600mg group, wich still averaged 34 points after 20 weeks of treatment. All groups except this one remained in the normal reference range for males (40-59) points.
600mg/wk of Nandrolone
Next we look at a study conducted with HIV+ men, wich charted the lean-mass-building effects of nandrolone decanoate.
30 people participated in this investigation. with each given the same (high) weekly dose of this drug. Half underwent resistance training so that two groups (trained and untrained) were formed. The dosing schedule was quite formidable, beginning with 200mg on the first week, 400mg on the second and 600mg for the remaining 10 weeks of peak therapy. Doses were slowly reduced from weeks 13 to 16 to withdraw patients slowly from the drug. Potential negative metabolic changes were looked at closely including cholesterol an lipid levels(including subfactions of HDL and LDL), triglycerides, insulin sensitivity and fasting glucose levels. Even with the high dosages used here, no negative metabolic changes where noted in total or LDL cholesterol, triglycerides of insulin sensitivity. In fact, the group also undergoing resistance training noticed significante improvements in LDL particle size distribution, lipoprotein(a) levels and triglyceride values, wich would all indicate improved cardiovasculair disease risk. Carbohydrate metabolism was also significantly improved in this group. The only negative impact noted during this study was a reduction in HDL (good) cholesterol values similar to that noted with the testosteron study, with an 8-10 point reduction noted between both groups.
100mg/day of Anadrol
Lastly, we find a study looking at the potent oral c17aa steroid oxymetholone (anadrol). This steroid is actually thought by bodybuilders to be one of the most dangerous ones around, who as a group seem to treat it with both a lot of respect and caution. It is not extremely common to find them exceeding the doses and intake durations of this investigation, making it a very good respresentation of real-world Anadrol usage. This study involves 31 elderly men between the ages of 65-80.
The men were divided into three groups with each taking 50mg, 100mg or placebo daily for a 12 week period. (as much c17aa as 10 dianabol's a day for 12 weeks!). Changes in lean body mass and strenght were measured, as well as common markers of safety including LDL and HDL cholesterol levels, serum triglycerides, PSA (prostate specific antigen) and liver enzymes. Muscle mass and strenght gains were again relative to the dosage taken, with the end results being similair to those noted with 20 weeks of testosteron enanthate therapy at 125mg or 300mg per week (about 6.4 and 12lb of lean body mass gained for the 50 and 100mg doses respectively). There were no significant changes in PSA, total or LDL cholesterol values (reduced 19 and 23 points for the 50mg ans 100mg groups respectively). Liver enzymes (transaminases AST and ALT) increased only in the 100mg group, but the changes were not dramatic, and were not accompanied by hepatic enlargement or the development of any seriousliver condition
Adding it all up
One hundred and twenty one men participated in these three studies, wich involves the use of high doses of steroids for periods of three to five months. It may be shocking to most of the staunch opponents of steroid use, but all of the men participated were still alive at the conclusion of their respective investigations. An unbiased assessement of the metabolic changes and health risks does not seem to reveal any short-term significant dangers. The main negative impact of steroid use in all three cases was a reduction in good (HDL) cholesterol values, wich is a legitimate concern when it comes te assessing one's risk for developing cardiovasculair disease. It is uncertain, however, if a short-lived increase in this particulair risk factor will relate to any tangible damage to ones' health. It is also unknown how much, if any, this is offset by the other positive metabolic changes that were seen to accompany combines steroid use and exercise. Logic would seem to suggest that the very periodic use of steroids, under parameters similair to these studie's, should entail relatively minimal risks to ones health overall. At the very least, it is extremely difficult to argue that an isolated cycle with a moderate drug dose, such as used here, is tantamount to playing Russian roulette with your body, as most media campaigns against the use of these drugs wouls seem to suggest.
Hoeft ook niet, heb er nu al spijt van dat ik de moeite genomen heb iemand die er dagelijks mee bezig is te raadplegen voor je.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:01 schreef Mr.J het volgende:
*knip*
Ik heb nog geen medische onderbouwing gezien hoor.
Het is ook een morele kwestie. Dat jij vind dat mijn bron onzin uit kraamt moet je zelf weten, maar kom jij dan eens met 'medische onderbouwing' waarom iedereen aan de doping zou moeten gaan omdat het toch geen kwaad kan? Als je overal specifiek 'bewijs' en concrete 'voorbeelden' wilt hebben kan ik wel bezig blijven. In dat kader degradeer je jezelf inderdaad als mascotte voor dopinggebruik in mijn ogen - alleen ik ben hier m'n punt aan het onderbouwen namelijk.quote:Ok, het is dus voor jou een morele kwestie. Dat mag. Maar zeg dan niet dat het zo slecht is.
Daar hoort eindelijk dit hele topic te staan lijkt mij.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:10 schreef DarkElf het volgende:
idd in dat topic kunnen jullie verder neuzelen, hier graag OnTopic over beginnen met fitness.
dank u.
Je hebt gelijk, mijn excuses. Laat me toch altijd weer meesleuren, wel weer een hoop van geleerdquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:10 schreef DarkElf het volgende:
idd in dat topic kunnen jullie verder neuzelen, hier graag OnTopic over beginnen met fitness.
dank u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |