abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:04:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_37176727
De 33 spelers die deel uit maken van de voorlopige selectie zijn:

Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

Er blijven er 24 over.

Raar dat er geen topic over is. Of heb ik iets gemist ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:07:44 #2
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_37176789
Van mij mogen afvallen:

Barry Opdam
Ron Vlaar
George Boateng
Hedwiges Maduro
Ryan Babel
Martijn Meerdink
Vannegoor
Stekelenburg
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_37176790
Het Van Basten-topic # 23: Marco, der neue Weltmeister !!!

hier hebben ze het er wat over.

En het zijn er toch maar 23?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_37176791
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_37176797
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef mcyodogg het volgende:

3 keepers
8 verdedigers
6 middenvelders
6 aanvallers
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:09:14 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_37176806
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef mcyodogg het volgende:
Het Van Basten-topic # 23: Marco, der neue Weltmeister !!!

hier hebben ze het er wat over.

Ja maar dat is een algemeen top[c waar het in wordt gepost.

Dit verdient toch een eigen topic

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37176817
Jahoor, kan best in een apart topic, dan kan die andere weer over V. Basten gaan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:14:54 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_37176876
De Duitsers snappen er waarschijnlijk niks van. Die kijken naar AC Milan - Barcelona zien Seedorf de lijnen uitzetten, en horen de commentator zeggen dat ie ie al tich titels heeft gewonnen.
Komen ze net bij en realisreren ze zich dat de beste speler van hun competitie er niet bij zal zijn op het WK. De moffen zouden er een moord voor over heben om Seedorf en Makaaij in hun ploeg te hebben.

zaterdag 22 april 2006 @ 01:19:04 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_37176939
Dat van Seedorf begrijp ik ook niet echt , geweldige voetballer.
Makaay is ook een goede speler maar geen 4-3-3 spits
Ik ben inmiddels overleden
pi_37176973
Is 4-3-3 eigenlijk wel de beste formatie vroeg ik mij af. Zo dik zitten we niet in de goede buitenspelers.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:27:55 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_37177059
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:21 schreef mcyodogg het volgende:
Is 4-3-3 eigenlijk wel de beste formatie vroeg ik mij af. Zo dik zitten we niet in de goede buitenspelers.
We hebben Robben en van Persie.

In 74 speelden we ook 433 met één echte spits. Terwijl de andere spitsen misschien kwalitatief beter waren dan de rechts en links buiten die speelden. ruud Geels Jan Mulder en Willie van der Kuijlen hadden de pech dat ze Cruijff voor zich hadden. Nu is dat hetzelfde met onze spitsen. We zijn al jaren het land met de meeste spiten op wereldniveau. Makaaij zou in elk ander land spelen.
Hij heeft de botte pech dat ie een Nederlander is. Kuijt gaat mee waarschijnlijk ook omdat ie op rechts kan spelen. In een twee spitsen systeem met countervoetbal zou ie de eerste zijn die was geselecteerd.
Ik ben alleen bang dat Roben geblesseerd raakt. Op links hebbenj wqe amper een alternatief.

pi_37177157
Deze 10 zou ik af laten vallen: Timmer, Bouma, De Cler, Jaliens, Opdam, Vlaar, Boateng, Babel, Castelen en Meerdink.
pi_37177164
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

In 74 speelden we ook 433 met één echte spits. Terwijl de andere spitsen misschien kwalitatief beter waren dan de rechts en links buiten die speelden. ruud Geels Jan Mulder en Willie van der Kuijlen hadden de pech dat ze Cruijff voor zich hadden. Nu is dat hetzelfde met onze spitsen. We zijn al jaren het land met de meeste spiten op wereldniveau. Makaaij zou in elk ander land spelen.
Hij heeft de botte pech dat ie een Nederlander is. Kuijt gaat mee waarschijnlijk ook omdat ie op rechts kan spelen. In een twee spitsen systeem met countervoetbal zou ie de eerste zijn die was geselecteerd.
Ik ben alleen bang dat Roben geblesseerd raakt. Op links hebbenj wqe amper een alternatief.

Dus in principe, als alles heel blijft (en vooral Robben), zal 4-3-3 het beste werken voor dit Nederland? En als dat nu niet gebeurd, overschakelen naar 4-4-2?
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:38:46 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_37177189
Dat lijkt me idd de eerste optie.

zaterdag 22 april 2006 @ 01:39:00 #15
18772 pos
@@sweet@@
pi_37177192
Sar- Stekelenburg-Timmer

Boularouz-Bouma-v. Bronckhorst-
Emanuelson-Mathijssen-Ooijer-Opdam-Vlaar

v.Bommel-Cocu-Davids-Maduro-Sneijder-v.d.Vaart

Castelen-Huntelaar-Kuijt-v.Nistelrooy-v.Persie-Robben
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:04:15 #16
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37177495
Deze tien moeten weg:Stekelenburg,Bouma, Opdam, Vlaar, Sneyder, Landzaat, Maduro, Meerdink,
Babel, Huntelaar.
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:37:41 #17
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_37177883
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:14 schreef tong80 het volgende:
De moffen zouden er een moord voor over heben om Seedorf en Makaaij in hun ploeg te hebben.

En waarschijnlijk ook wel 6 miljoen. Maar de Duitsers moeten het doen met Ballack en Lehmann. Voor de rest ken ik ze niet zo goed. O ja, Schweinsteiger. Das Phantom zou ze goed van pas komen en Seedorf kennen ze al vanwege de legerbasis.

Ik vind dat Stekelenburg wel kan afvallen, net zoals Boateng, Jaliens en Vlaar kunnen afvallen.
Op het middenveld kunnen Boateng, Sneijder en de Jong wel thuisblijven. Als aanvaller zie ik liever niet Castelen, Babel en Meerdink op het WK.

Brazilie heeft denk ik ook een groot selectieprobleem. Volgens mij is zelfs het 2e van Brazilie in staat om Wereldkampioen te worden.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_37177905
De minste spelers van deze 33:

Bouma
Jaliens
Matijsen
Opdam
Boateng
Sneijder
Kuijt
Meerdink
Vennegoor
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:40:57 #19
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_37177916
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:39 schreef Entonie het volgende:
De minste spelers van deze 33:

Bouma
Jaliens
Matijsen
Opdam
Boateng
Sneijder
Kuijt
Meerdink
Vennegoor
Ull de llebre.
pi_37177927
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:40 schreef bofneger het volgende:

[..]
vind je hem een goeie dan?
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:43:05 #21
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_37177937
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:42 schreef Entonie het volgende:

[..]

vind je hem een goeie dan?
Nee, ik sta perplex. Als hij meegaat is het denk ik om frieten te halen voor de anderen.
Ull de llebre.
pi_37177971
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:43 schreef bofneger het volgende:

[..]

Nee, ik sta perplex. Als hij meegaat is het denk ik om frieten te halen voor de anderen.
ja ach..dat hij er bij hoort zegt genoeg over de nederlandse verdedigers. niet raar dat de Eredivisie de competitie is waar het meest gescoord wordt

Er zijn gewoon geen bikkels in Nederland te vinden..daarom dat jongens als Matthijsen en Opdam er ook bijzitten. gewoon een fokking drama die Matthijsen heeft het al meolijk als hij een bal onder druk moet aannemen in Sevilla..hoe zal hij dan tegen Argentinie of Ivoorkust doen
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:34:16 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37179994
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:47 schreef Entonie het volgende:

[..]

ja ach..dat hij er bij hoort zegt genoeg over de nederlandse verdedigers. niet raar dat de Eredivisie de competitie is waar het meest gescoord wordt

Er zijn gewoon geen bikkels in Nederland te vinden..daarom dat jongens als Matthijsen en Opdam er ook bijzitten. gewoon een fokking drama die Matthijsen heeft het al meolijk als hij een bal onder druk moet aannemen in Sevilla..hoe zal hij dan tegen Argentinie of Ivoorkust doen
Wie zou dan naast Boulahrouz in het centrum moeten spelen? Ooijer wellicht, maar die zie ik toch meer als rechtsback.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_37180033
We missen gewoon Stam
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:38:44 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180061
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:36 schreef BadRabbit het volgende:
We missen gewoon Stam
Klopt, hij naast Boulahrouz was een ronduit angstaanjagend hart van de verdediging geweest. Staat wel tegenover dat het voetballend gezien minder is, maar dat is voor een verdediging secundair.
pi_37180078
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Klopt, hij naast Boulahrouz was een ronduit angstaanjagend hart van de verdediging geweest. Staat wel tegenover dat het voetballend gezien minder is, maar dat is voor een verdediging secundair.
Stam is ook voetballend niet slecht hoor, alleen wel wat minder dan vroeger
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:41:53 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180111
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef BadRabbit het volgende:

[..]

Stam is ook voetballend niet slecht hoor, alleen wel wat minder dan vroeger
Ik vond hem voetballend altijd uiterst matig, maar dat compenseert hij ruim door andere kwaliteiten.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:43:29 #28
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_37180137
Toch denk ik dat Vennegoor een grotere kans maakt dan Huntelaar. Vennegoor kan met zijn lengte door Van Basten goed als breekijzer gebruikt worden, terwijl Huntelaar toch minder die rol kan vervullen
pi_37180140
En toch denk ik nog steeds dat ie ze allebei meeneemt
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:45:38 #30
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180159
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
En toch denk ik nog steeds dat ie ze allebei meeneemt
Dat denk ik ook. Huntelaar als alternatief voor Van Nistelrooy indien die geblesseerd raakt en Vennegoor als pinchhitter. Tenzij hj besluit om Kuyt op de bank te zetten, dan kan Dirk die rol vervullen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:48:20 #31
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_37180198
Van Basten wilde voor elke linie een dubbele bezetting. In de aanval zie ik Babel en Meerdink afvallen, maar wie is dan de derde afvaller?
pi_37180259
quote:

[..]

Wat een gelul. Engeland, Argentinië, Brazilië, Spanje en Italië hebben meer topspitsen in huis.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:51:46 #33
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180262
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:48 schreef Eilanden het volgende:
Van Basten wilde voor elke linie een dubbele bezetting. In de aanval zie ik Babel en Meerdink afvallen, maar wie is dan de derde afvaller?
Ik denk dat hij zeven aanvallers meeneemt en ook "slechts" zeven verdedigers. Ooijer kan immers op twee plekken spelen en ook Cocu kan in noodgevallen achterin spelen.

Ik hoop trouwens wel dat hij Sneijder thuislaat.
pi_37180377
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie zou dan naast Boulahrouz in het centrum moeten spelen? Ooijer wellicht, maar die zie ik toch meer als rechtsback.
Cocu! Matthijssen linksback schakelt een van de spitsen uit, en Boulahrouz de andere. Ooijer en Cocu d'rbij voor de opbouw. Of Ooijer ook een man uit laten schakelen en v. Bronckhorst linksback d'rbij i.p.v. Matthijssen.
pi_37180547
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een gelul. Engeland, Argentinië, Brazilië, Spanje en Italië hebben meer topspitsen in huis.
Individueel stelt Nederland geen ruk voor. Dit is voor het eerst in mijn hele leven dat ik hoop dat het Nederlands elftal de eerste ronde naar huis mag. Houthakkers elftal.
pi_37180605
1
2
3
4
5
----------------vd Sar-----------------
Ooijer----Boulahrouz---Cocu---Mathijsen
----------------Maduro-----------------
---v Bommel-----------------vd Vaart---
v Persie-----v Nistelrooy--------Robben

Dan krijg je dus zoiets? Of Sneijder/v Persie op 10, Maduro d'r uit en Kuyt rechtsbuiten Landzaat kan eventueel ook op de positie van Maduro
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:15:04 #37
32402 s0k
..............................
pi_37180669
ik zie liever v Persie en Robben op de flanken, en dan af en toe wisselen van flanken, dan Kuyt op rechts. Van Persie heeft een bikkelhard schot en een actie in huis. Kuyt rent zich rot en is in de lucht sterker dan van Persie, maar voor de rest heeft die geen meerwaarde ten opzichte van hem.
Kuyt is dus eigenlijk een ideale pinchhitter. Kan vennegoor of kont mooi thuis blijven en kan KJH mee.
..................................................................................................................................................
pi_37180732
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:15 schreef s0k het volgende:
ik zie liever v Persie en Robben op de flanken, en dan af en toe wisselen van flanken, dan Kuyt op rechts. Van Persie heeft een bikkelhard schot en een actie in huis. Kuyt rent zich rot en is in de lucht sterker dan van Persie, maar voor de rest heeft die geen meerwaarde ten opzichte van hem.
Kuyt is dus eigenlijk een ideale pinchhitter. Kan vennegoor of kont mooi thuis blijven en kan KJH mee.
pi_37180747

Volgens de Telegraaf zouden dan dus de onderste rijen afvallen als ik het zo bekijk.

Babel, Meerdink en VOH lijken me alledrie duidelijk. Alleen heeft Castelen het de laatste tijd niet erg lekker. De Jong en Boateng zie ik niet meegaan en ik denk dat Davis meezal gaan wanneer Sneijder niet fit is.

Verder lijkt Lodewijks me een logische afvaller, Bouma kan ook z'n vakantie beter gaan boeken en dan zal Vlaar of Ooijer nog wel afvallen. De Cler of Urby .. Lastig..
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:29:50 #40
32402 s0k
pi_37180976
Ik zou nigel de jong iig meenemen, en boateng thuis laten. De Jong kan voetballend meer en is op meerdere posities inzetbaar. Ben je tenminste niet afhankelijk van Jaliens op rechtsback
..................................................................................................................................................
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:45:53 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37181314
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Individueel stelt Nederland geen ruk voor. Dit is voor het eerst in mijn hele leven dat ik hoop dat het Nederlands elftal de eerste ronde naar huis mag. Houthakkers elftal.
Dit is het eerste eindtoernooi wat ik mee maak, waarbij Nederland kwalitatief gewoon een baggerelftal heeft, daarom hoop ik juist dat NL dit jaar eens potten kan gaan breken. Hoewel ik er een hard hoofd in heb, maar op een WK/EK zeggen individuele kwaliteiten niets. Kijk maar naar de winnaars en finalisten vna de laatste eindtoernooien en kijk eens naar het collectieve falen van het totaal niet-collectieve Spanje, jaar in jaar uit...
pi_37181396
Nou, ik zou deze 10 schrappen:

Patrick Lodewijks (Feyenoord): Verdient het misschien wel, maar Stekelenburg heeft het nodig in zijn leerproces.

Wilfred Bouma (Aston Villa): Speelt niet best in Engeland en mist niveau.

Tim de Cler (AZ) : Leuk voor de eredivisie, te licht voor een WK

Kew Jaliens (AZ): zie De Cler

Barry Opdam (AZ) : Overbodige speler als je wat multifunctionele mannen meeneemt.

George Boateng (Middlesbrough) : Veel te matig voor het grote werk.

Denny Landzaat (AZ): Zwaar uit vorm en slechts op één plek inzetbaar en dan nog niet meer dan een meehobbelaar.

Romeo Castelen (Feyenoord): Wel een specifieke rechtsbuiten, maar nog niet met voldoende rendement.

Martijn Meerdink (AZ): Zou echt een lachertje zijn om die bankzitter van AZ mee te nemen, wat ie in deze 33 doet is al een raadsel

Jan Vennegoor of Hesselink (PSV): Breekijzer. Tja, niet van hét niveau van de voormalige breekijzers. Dan beter Klaas Jan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37181607
Afvallers: Henk Timmer (AZ), Tim de Cler (AZ), Kew Jaliens (AZ), Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Romeo Castelen* (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ),

De Selectie:

Doel (3 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax)

Verdediging (11 spelers): , Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), , Urby Emanuelson* (Ajax), , Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): Phillip Cocu (PSV), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax),Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea)

Dit moet hopelijk een mooi resultaat opleveren
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:02:04 #44
32402 s0k
pi_37181706
Misschien is het juist maar goed dat we niet teveel spelers met grote individuele klasse mee hebben. Kijk idd maar naar spanje, stuk voor stuk fantastische voetballers, en dat weten ze ook, en daarom spelen ze gewoon kut. Het is geen team. Jongens zoals Mathijsen, Landzaat, maduro weten dat ze alleen wat voorstellen in een collectief verband, dus zullen ze ook naar gelang spelen.
En jongens die een wedstrijden kunnen opbreken hebben we opzich wel in huis; vdVaart, Robben, vPersie, vNistelrooy (ok, geen individuele actie, maar hij weet ze er wel in te knallen uit onmogelijke hoeken, en dat is ook een kwaliteit),
pi_37181786
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:45 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dit is het eerste eindtoernooi wat ik mee maak, waarbij Nederland kwalitatief gewoon een baggerelftal heeft, daarom hoop ik juist dat NL dit jaar eens potten kan gaan breken. Hoewel ik er een hard hoofd in heb, maar op een WK/EK zeggen individuele kwaliteiten niets. Kijk maar naar de winnaars en finalisten vna de laatste eindtoernooien en kijk eens naar het collectieve falen van het totaal niet-collectieve Spanje, jaar in jaar uit...
De laatste winnaars hadden toch een hoop voetballend vermogen hoor.
pi_37181845
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:02 schreef s0k het volgende:
Misschien is het juist maar goed dat we niet teveel spelers met grote individuele klasse mee hebben. Kijk idd maar naar spanje, stuk voor stuk fantastische voetballers, en dat weten ze ook, en daarom spelen ze gewoon kut. Het is geen team. Jongens zoals Mathijsen, Landzaat, maduro weten dat ze alleen wat voorstellen in een collectief verband, dus zullen ze ook naar gelang spelen.
En jongens die een wedstrijden kunnen opbreken hebben we opzich wel in huis; vdVaart, Robben, vPersie, vNistelrooy (ok, geen individuele actie, maar hij weet ze er wel in te knallen uit onmogelijke hoeken, en dat is ook een kwaliteit),
Kijk naar Brazilie dat is ook niet misselijk en die winnen hem gewoon weer... of ze moeten weer net zo veel pech hebben als tegen argentie een paar wk's terug dat letterlijk alles lat en paal was.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:07:12 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37181860
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

De laatste winnaars hadden toch een hoop voetballend vermogen hoor.
Griekenland?
pi_37181908
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Griekenland?
1-0

Kanshebner is denk ik ook weer Brazilie.
En die heeft ook heel veel kwaliteiten
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:11:30 #49
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_37181946
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:18 schreef BliksemSchigt het volgende:

Verder lijkt Lodewijks me een logische afvaller, Bouma kan ook z'n vakantie beter gaan boeken en dan zal Vlaar of Ooijer nog wel afvallen. De Cler of Urby .. Lastig..
Als v Basten Ooijer niet meeneemt naar het WK zal Nederland niet ver komen in mijn WK pools
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:13:30 #50
32402 s0k
pi_37181990
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kijk naar Brazilie dat is ook niet misselijk en die winnen hem gewoon weer... of ze moeten weer net zo veel pech hebben als tegen argentie een paar wk's terug dat letterlijk alles lat en paal was.
Dat is dan idd weer waar, maar als je het verdedigend vermogen ziet van Brazilie barst je wel in tranen uit van het lachen
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:17:05 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182071
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

1-0

Kanshebner is denk ik ook weer Brazilie.
En die heeft ook heel veel kwaliteiten
Jij in VBL?
pi_37182080
quote:

[..]

Griekenland?
Basinas, Karagounis, Giannakopoulos. Niet verkeerd hoor.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:18:14 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182096
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:11 schreef BadRabbit het volgende:

[ code verwijderd ]

Dan krijg je dus zoiets? Of Sneijder/v Persie op 10, Maduro d'r uit en Kuyt rechtsbuiten Landzaat kan eventueel ook op de positie van Maduro
Maduro hoort natuurlijk niet in de basis en Sneijder zou ik niet meenemen. Op het middenveld zou ik als basis Van Bommel - Cocu - Davids opstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 12:18:28 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37182102
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Engeland heeft niet echt topsspitsen. Rooney vind ik geen echte spits (dit seizoen 16 uit 35 is zeker niet slecht, maar qua doelpunten nog steeds minder dan RvN) en Owen is qua rendement met 7 uit 11 wel redelijk natuurlijk, maar wel slechts 11 wedstrijden. Crouch is ook niet echt een topspits - en daarmee hebben we de 3 spitsen die zeker zijn van selectie wel gehad. De rest is tweede garnituur imho en verdienen zeker het predicaat topspits niet.

Makaay, RvN, Kuijt en Huntelaar zijn allen beter. Alleen Rooney zou ik willen ruilen voor een van hen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_37182177
Hasselbaink is ook niet minder dan Crouch, bijvoorbeeld.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:24:48 #56
32402 s0k
pi_37182217
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:22 schreef methodmich het volgende:
Hasselbaink is ook niet minder dan Crouch, bijvoorbeeld.
Crouch, daar noem je dan ook iemand. Ik snap ook echt niet wat die jongen bij de selectie doet, en bij Liverpool. Vergelijk Hasselbaink nou is met Owen. Dat lijkt me toch wel ff andere koek.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:27:06 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182270
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef s0k het volgende:

[..]

Crouch, daar noem je dan ook iemand. Ik snap ook echt niet wat die jongen bij de selectie doet, en bij Liverpool. Vergelijk Hasselbaink nou is met Owen. Dat lijkt me toch wel ff andere koek.
Als pinchhitter à la Nanninga in 1978 is zo'n crouch best nuttig. Van Nanninga zei men ook dat hij niet kon voetballen, maar hij schopte er wel twintig per jaar in en is nog altijd de enige Nederlander die een velddoelpunt in een WK-finale gemaakt heeft.
pi_37182301
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef s0k het volgende:

[..]

Scheelt drie doelpunten dit seizoen in het voordeel van Jerrel. En de helft van het aantal blessures.

Als ze beiden fit zijn, is Owen uiteraard beter. Helaas is Owen niet zo vaak meer fit. En daarnaast is Owen basisspeler, terwijl wij Jerrel niet eens meer selecteren!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:29:38 #59
32402 s0k
pi_37182321
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als pinchhitter à la Nanninga in 1978 is zo'n crouch best nuttig. Van Nanninga zei men ook dat hij niet kon voetballen, maar hij schopte er wel twintig per jaar in en is nog altijd de enige Nederlander die een velddoelpunt in een WK-finale gemaakt heeft.
Crouch scoort zelden, hij staat dit seizoen nog maar op 5 doelpunten uit 30 wedstrijden. Er lopen volgens mij echt wel betere spitsen rond in Engeland dan Crouch.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:32:05 #60
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182375
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:29 schreef s0k het volgende:

[..]

Crouch scoort zelden, hij staat dit seizoen nog maar op 5 doelpunten uit 30 wedstrijden. Er lopen volgens mij echt wel betere spitsen rond in Engeland dan Crouch.
Hij staat meestakl niet in de basis.
pi_37182394
Crouch staat vaak genoeg in de basis bij Liverpool hoor. Ze wisselen daar de spitsen flink af.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:33:48 #62
32402 s0k
pi_37182420
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:32 schreef methodmich het volgende:
Crouch staat vaak genoeg in de basis bij Liverpool hoor. Ze wisselen daar de spitsen flink af.
Idd, omdat er geen een genoeg scoort. Zegt al genoeg, lijkt me.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:35:09 #63
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182456
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:32 schreef methodmich het volgende:
In ieder geval heeft hij geen dertig volledige wedstrijden gespeeld.

Maar goed, natuurlijk is Crouch geen spits van het kaliber Henry, maar als pinchhitter kan hij nuttig zijn en ik zie eerlijk gezegd geen betere Engelse spits voor die rol.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:37:07 #64
32402 s0k
pi_37182495
Ach, engeland komt toch niet ver. Ze zullen het waarschijnlijk al moeilijk zat krijgen tegen Paraguay (1-1 gok ik zo) en Zweden, waarvan ze zullen verliezen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 april 2006 @ 12:38:33 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37182529
Ik ga ff mijn opstelling maken

Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:40:02 #66
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182558
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:38 schreef borisz het volgende:
Je neemt dus drie linksbacks en maar één rechtsback mee?
pi_37182564
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maduro hoort natuurlijk niet in de basis en Sneijder zou ik niet meenemen. Op het middenveld zou ik als basis Van Bommel - Cocu - Davids opstellen.
Maduro speelde in Oranje tot nu toe meer dan degelijk
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:41:29 #68
32402 s0k
pi_37182588
vdSar
ooijer bouhlarouz mathijsen Gio
vBommel Cocu vdVaart
vPersie vNistelrooy Robben

Kan je altijd nog in de wedstrijd met de punt naar achteren en voren spelen op het middenveld.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 12:42:51 #69
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37182615
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Crouch is zeker een nuttige speler, maar geen topspits.
pi_37182670
de Cler in de basis, hij is niet voor niets derde bij speler van het jaar geworden!
pi_37182765
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

van de Vaart???
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 12:49:24 #72
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37182774
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In ieder geval heeft hij geen dertig volledige wedstrijden gespeeld.
Crouch heeft dit seizoen (competitie + bekers) 45 wedstrijden gespeeld en heeft daarin 12 keer gescoord. Van die 45 heeft-ie niet allen volledig gespeeld - maar hij hoort bij de 10 spelers die het meest zijn opgesteld dit seizoen (ter vergelijking: Hyppia die het meest gespeeld heeft heeft 53 wedstrijden gespeeld). Maar 30 wedstrijden heeft-ie zker compleet gespeeld.
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:35 schreef Plato1980 het volgende:
Maar goed, natuurlijk is Crouch geen spits van het kaliber Henry, maar als pinchhitter kan hij nuttig zijn en ik zie eerlijk gezegd geen betere Engelse spits voor die rol.
Zeker.
pi_37182777
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:45 schreef JoleX het volgende:
de Cler in de basis, hij is niet voor niets derde bij speler van het jaar geworden!
De Cler speelt bij AZ, Gio bij Barca en staat in de Halve finale CL.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:49:47 #74
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:50:25 #75
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182801
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

van de Vaart???
Van de Vaart zit naast jou op de bank.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:06:13 #76
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37183137
Geen Makaay
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:10:40 #77
32402 s0k
pi_37183240
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:06 schreef dvdfreak het volgende:
Geen Makaay
en terecht. Hunterlaar is beter.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:11:34 #78
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37183264
Makaay is veel beter
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:15:13 #79
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37183348
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:58 schreef Godlike02 het volgende:

Dit moet hopelijk een mooi resultaat opleveren
Boulah thuislaten? Ben je wel helemaal lekker? .
-
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:18:07 #80
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37183420
-
pi_37183430
Degenen die nu nog om Makaay roepen snappen het niet helemaal hoor
pi_37183467
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Boulah thuislaten? Ben je wel helemaal lekker? .
Ja
Ik heb het er met Plato al even over gehad.
Van mij mag van Bommel wel mee maar ik weet niet of van basten dat aan kan
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:36:09 #83
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_37183800
Van mij mogen de volgende heren thuisblijven:

Keeper:
- Stekelenburg, vind het niks en als 3e keeper kan je net zo goed Lodewijks meenemen.

Verdediging:
- Ron Vlaar, maakt teveel fouten voor iemand op zijn positie. 1 Frank de boertje kan nog maar deze jongen doet het net zo makkelijk 2x in een wedstrijd. Is niet constant genoeg.
- Wilfred Bouma, niet goed genoeg
- Urby Emanuelson, ik vind de linkerflank zowieso nogal zwak en De Cler of Urby zit niet zoveel verschil in, ik zou dus de oudste meenemen.

Middenveld:
- Nigel de Jong. van Bommel en Landzaat zijn beter.
- Hedwiges Maduro. Boateng speelt gewoon al jaren goed in de Premier League. Maar Boro is geen Man. Utd dus San Marco komt daar niet en ik vrees dat Boateng afvalt.
- Edgar Davids. is duidelijk over zijn hoogtepunt heen.

Aanval:
- Martijn wie?
- Ryan Babel. van Persie en Robber zijn beter voor die positie.
- Huntelaar of Vennegoor is erg lastig. Huntelaar speelt een geweldig seizoen, maar Vennegoor zie ik toch meer als een breekijzer. Ik ga voor mijn gevoel en dan kies ik voor Vennegoor als afvaller
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:37:19 #84
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37183821
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:19 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ja
Ik heb het er met Plato al even over gehad.
Van mij mag van Bommel wel mee maar ik weet niet of van basten dat aan kan
Dus jij hebt liever Vlaar dan Boulah. . Errrrrr...
Dat kan niet meer met voetbal te maken hebben.. Omdat het een Marokkaan is wellicht?
-
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:49:36 #85
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184089
Exit:

Patrick Lodewijks (Feyenoord) of Maarten Stekelenburg (Ajax).

Wilfred Bouma (Aston Villa), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ) of Jan Kromkamp (Liverpool), Ron Vlaar (Feyenoord).

George Boateng (Middlesbrough), Nigel de Jong (HSV Hamburg). Eventueel nog Wesley Sneijder, dan kan je Kew Jaliens en Jan Kromkamp alsnog beiden meenemen.

Ryan Babel (Ajax), Martijn Meerdink (AZ), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:50:31 #86
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37184112
Kromkamp

Heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in dan 2 jaar geleden, met dat ouwe lullen-team van Dick.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:51:53 #87
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184140
Zo kwalitatief mager is deze groep ook weer niet hoor. Niet vergelijkbaar met Brazilië natuurlijk, maar wél voldoende kwaliteit om - gepaard met een hecht collectief - ver te komen. En dan kan er van alles gebeuren.
pi_37184161
Waarom is Timmer bij vrijwel iedereen een zekerheidje?

Zo fantastisch staat die het laatste halfjaar niet te keepen, dacht ik.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:54:05 #89
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184179
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:52 schreef Radegast het volgende:

Vind ze op Van der Sar na vrij gelijkwaardig allemaal.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:57:10 #90
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37184245
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:51 schreef BVO het volgende:
Zo kwalitatief mager is deze groep ook weer niet hoor. Niet vergelijkbaar met Brazilië natuurlijk, maar wél voldoende kwaliteit om - gepaard met een hecht collectief - ver te komen. En dan kan er van alles gebeuren.
Bij Brazilië is 'het collectief' vaak het zwakkere punt. Als collectief kan Oranje nog ver komen denk ik. Neem een voorbeeld aan Feyenoord, winst Uefa Cup. Ook voornamelijk te danken aan het collectief (niet aan de 'topspelers' in ieder geval).

De groep vind ik kwalitatief zeker niet mager. Alleen de verdediging, daar ben ik nog niet gerust op.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:00:44 #91
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184326
Verdedigend is het niet sterk allemaal, alhoewel ik

Ooijer - Mathijsen - Bouhlarouz - van Bronckhorst

ook zeker niet slecht vind ofzo. Stam op de plek van Mathijsen zou de boel wel een stuk sterker maken denk ik, Stam heeft toch net wat meer hardheid en ervaring.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:07:44 #92
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37184507
Kromkamp zal het voetballen wel niet verleerd zijn, dus ik zou kiezen voor:

Kromkamp Ooijer Boulahrouz van Bronckhorst
pi_37184567
Triest voor Seedorf.

Maar ja hij presteerde ook niks.

Clarence Seedorf is de meest succesvolle Nederlandse clubvoetballer.
In maart 2004 werd Seedorf door Pelé verkozen in de lijst van 125 beste nog levende voetballers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clarence_Seedorf
Errug jammer. Ik zal hem missen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:15:18 #94
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37184639

DAT NOOIT MEER DUS!
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:22:11 #95
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_37184778
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

DAT NOOIT MEER DUS!
dit dan weer wel
pi_37184790
quote:

[..]

Griekenland?
WK
pi_37184851
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:13 schreef s0k het volgende:

[..]

Dat is dan idd weer waar, maar als je het verdedigend vermogen ziet van Brazilie barst je wel in tranen uit van het lachen
Je moet het niet onderschatten want ze hebben degelijke verdedigers lopen hoor en het feit dat ze levensgevaarlijk zijn op het middenveld en voorhoede zorgt er ook voor dat de tegenstander nooit te veel risico gaat nemen.
pi_37184965
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

DAT NOOIT MEER DUS!
In die wedstrijd miste er iemand in de reguliere speeltijd volgens mij ook een pengel
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:55:06 #99
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37185486
Maakt niet uit, alles is de schuld van Seedorf.
pi_37185684
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Maakt niet uit, alles is de schuld van Seedorf.
Oh ja
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 15:15:42 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_37185872
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:22 schreef Daniel.San het volgende:

[..]

dit dan weer wel
[afbeelding]

pi_37190997
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:36 schreef PirE het volgende:
- Urby Emanuelson, ik vind de linkerflank zowieso nogal zwak en De Cler of Urby zit niet zoveel verschil in, ik zou dus de oudste meenemen.
Dan zou ik juist Urby meenemen. Ook altijd omdat die ook op het middenveld kan spelen en eigenlijk in alles beter is dan De Cler. Verdedigend, aanvallend, aan de bal, qua passing.
www.thuisuiteten.nl
pi_37191281
Doe deze namen maar:

Edwin v/d Sar
Henk Timmer
Maarten Stekelenburg

Jan Kromkamp
Serginho Greene (perfecte voetballer)
Andre Ooijer
Khalid Boulahrouz
Joris Mathijsen
Gio
Urby Emanuelson

Philip Cocu
George Boateng (anti-Riquelme)
Rafael van der Vaart
Mark van Bommel
Wesley Sneijder
Denny Landzaat
Edgar Davids (nuttig als invaller)

Arjen Robben
Robin van Persie
Ruud van Nistelrooy
Klaas Jan Huntelaar
Dirk Kuijt
Romeo Castelen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:54:04 #104
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37194960
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:59 schreef cultheld het volgende:
Doe deze namen maar:

Edwin v/d Sar
Henk Timmer
Maarten Stekelenburg

Jan Kromkamp
Serginho Greene (perfecte voetballer)
Andre Ooijer
Khalid Boulahrouz
Joris Mathijsen
Gio
Urby Emanuelson

Philip Cocu
George Boateng (anti-Riquelme)
Rafael van der Vaart
Mark van Bommel
Wesley Sneijder
Denny Landzaat
Edgar Davids (nuttig als invaller)

Arjen Robben
Robin van Persie
Ruud van Nistelrooy
Klaas Jan Huntelaar
Dirk Kuijt
Romeo Castelen
Davids als invaller kan niet, Davids heeft te veel trots voor een invalbeurtje.
pi_37195193
Iemand als Van Basten zou Davids wel uit kunnen leggen dat Davids waarde kan hebben als invaller. Tegen Argentinië moet je Davids natuurlijk niet laten starten, maar Boateng. Die legt Riquelme dan helemaal lam, waardoor het grootste gevaar aan de kant van Argentinië dan is bezweken.
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:06:20 #106
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37195300
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:01 schreef cultheld het volgende:
Iemand als Van Basten zou Davids wel uit kunnen leggen dat Davids waarde kan hebben als invaller. Tegen Argentinië moet je Davids natuurlijk niet laten starten, maar Boateng. Die legt Riquelme dan helemaal lam, waardoor het grootste gevaar aan de kant van Argentinië dan is bezweken.
Ik denk dat Davids het helemaal niet meer begrijpt als hij het met invalbeurtjes moet gaan doen. En van Basten kennende zal hij tegen Argentinië gewoon Maduro laten starten.
Ik denk zelf dat het beter is als Davids gewoon een basisplaats krijgt, omdat hij de enigste is die een beetje een leider op het veld is.
pi_37195584
Maduro . Dan kun je idd beter Davids als basisspeler laten starten, met al z'n internationale ervaring. 't enige nadeel aan Davids, is dat hij een beetje een loner schijnt te zijn (in de groep) en daar houdt Bassie niet zo van. Wel dom, want een middenveld met Davids, Cocu en Van Bommel is gewoon erg goed (vooral tegen ploegen als Italië en Argentinië).
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:25:16 #108
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37195817
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:16 schreef cultheld het volgende:
Maduro . Dan kun je idd beter Davids als basisspeler laten starten, met al z'n internationale ervaring. 't enige nadeel aan Davids, is dat hij een beetje een loner schijnt te zijn (in de groep) en daar houdt Bassie niet zo van. Wel dom, want een middenveld met Davids, Cocu en Van Bommel is gewoon erg goed (vooral tegen ploegen als Italië en Argentinië).
Ik denk dat van Basten best een slappe persoonlijkheid heeft en op deze manier de sterke persoonlijkheden klein houd. Elk weldenkend mens had een kwalitatief beter Nederlands elftal op de benen kunnen brengen als dit.
Ik had zelf liever dat het Nederlands elftal gewoon 3-4-3 gaat spelen.
Zo kun je ook beter gebruik maken van de kwaliteiten die er zijn.
Een verdediging met Gio, Boula, Ooijer
Een middenveld met Davids, Seedorf, Cocu, van Bommel spelend in een ruit
Een aanval met Persie, RvN, Robben.
Davids een loner, mischien wel ja maar ze gaan niet voor de gezelligheid ze moeten een WK winnen.
pi_37196116
Dat is op papier een bijna perfect elftal, alleen heeft Seedorf tot nu toe niet gerendeerd in Oranje (geen flauw idee hoe het komt, maar het is wel zo).
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:38:40 #110
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37196182
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:36 schreef cultheld het volgende:
Dat is op papier een bijna perfect elftal, alleen heeft Seedorf tot nu toe niet gerendeerd in Oranje (geen flauw idee hoe het komt, maar het is wel zo).
Dat ligt meer aan het niet spelen op de positie waar hij hoort.
En het gebrek aan steun van het Nederland`s publiek.
pi_37196194
Urby thuislaten omdat de Cler beter is. Voor de rest maakt jaliens ook teveel fouten nog, net als meerdink. Babel mag ook thuisgelaten worden en landzaat en sneyder ook.
pi_37196462
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:39 schreef JoleX het volgende:
Urby thuislaten omdat de Cler beter is. Voor de rest maakt jaliens ook teveel fouten nog, net als meerdink. Babel mag ook thuisgelaten worden en landzaat en sneyder ook.
pi_37196484
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dus jij hebt liever Vlaar dan Boulah. . Errrrrr...
Dat kan niet meer met voetbal te maken hebben.. Omdat het een Marokkaan is wellicht?
IK denk dat Vlaar heel goed kan voetballen.
Het komt er alleen niet uit bij zijn huidige club.

Boulah heb ik geen ernstige problemen mee. Maar het zal me niks verbazen als er toch weer meer jonkies mee gaan. Misschien nog wel terecht ook. De verdediging blijft het zwakke punt vind ik.
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:52:41 #114
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37196590
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:49 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

IK denk dat Vlaar heel goed kan voetballen.
Het komt er alleen niet uit bij zijn huidige club.

Boulah heb ik geen ernstige problemen mee. Maar het zal me niks verbazen als er toch weer meer jonkies mee gaan. Misschien nog wel terecht ook. De verdediging blijft het zwakke punt vind ik.
Ehm, Boula is 24. .
Wil je ze nog jonger dan ?
-
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:36:42 #115
32402 s0k
pi_37199850
Laat vlaar en urby en sneijder en babel lekker dit seizoen op het andere tournooi spelen. Komen ze tenminste ook nog uit voor Oranje, en spelen ze een tournooitje.
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:41:49 #116
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_37200014

Zo blijven er dus 23 over als ik het goed doe.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_37200134

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar (Feyenoord)

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

De dikgedrukten mogen van mij thuis blijven.
pi_37200948

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar (Feyenoord)

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

Zwartgedrukte spelers mogen van mij thuisblijven.
That's all folks!
  zondag 23 april 2006 @ 00:42:46 #119
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37201495
Meerdink wordt zwaar onderschat...in de laatste interland speelde hij goed...hij had in het begin van de wedstrijd een ongelukkige actie en die is bij iedereen blijven hangen maar hij was verder een van de betere -strakke passing goed begrip van het systeem en dreigend- en had nog een mooie assist. Dat mensen dit niet zien begrijp ik niet...van basten had het in ieder geval wel gezien...dat zei hij direct na de wedstrijd tegen Kraaij junior en dat bewijst zijn voorselectie. Ik zeg niet dat hij nu meegaat maar we gaan zeker nog van hem horen in de toekomst
brugge-ado
pi_37201543
Ik vind Meerdink ook een prima speler, maar achter Kuyt heb je in Castelen een ander soort speler achter de hand die iets kan forceren. Meerdink is een goede meevoetballer.
That's all folks!
  zondag 23 april 2006 @ 00:51:57 #121
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37201699
klopt...ik vind castelen ook een goede ..van Persie moet gewoon wegvallen ik begrijp die hype ook niet zo ...hij heeft nog nooit echt gevoetbald...daarmee bedoel ik 20 wedstrijden achter elkaar op het hoogste niveau...Timmer wordt ook overschat...maakt veel fouten dit seizoen..als je 'kort'schiet is hij vaak te laat met zijn splitstand...hij timed wat te laks..
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind Meerdink ook een prima speler, maar achter Kuyt heb je in Castelen een ander soort speler achter de hand die iets kan forceren. Meerdink is een goede meevoetballer.
brugge-ado
pi_37201928
MIJN GOUDEN ELFTAL:

SELECTIE

KEEPERS

- Edwin van der Sar
- Patrick Lodewijks
- Henk Timmer.

VERDEDIGERS

links
- Giovanni van Bronckhorst
- Tim de Cler
rechts
- Kew Jaliens
- Jan Kromkamp
centraal
- Joris Mathijsen
- André Ooijer
- Barry Opdam
- Khalid Boulahrouz

MIDDENVELDERS:

diepgaand
Mark van Bommel
Phillip Cocu
buffelaars
Edgar Davids
George Boateng
creatief
Denny Landzaat
Rafael van der Vaart

AANVALLERS:

rechts
- Romeo Castelen
- Dirk Kuyt
centraal
- Klaas-Jan Huntelaar
- Ruud van Nistelrooy
links
- Robin van Persie
- Arjen Robben

OPSTELLING:

VD Sar

Jaliens Boulahrouz Mathijsen Gio

Davids VD Vaart Cocu

Kuyt V. Nistelrooij Robben
pi_37202778
Wat heb je eraan als je 3 keepers van in de 30 meeneemt?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 23 april 2006 @ 02:24:56 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37203058
quote:
Op zondag 23 april 2006 01:05 schreef DeVinger het volgende:
MIJN GOUDEN ELFTAL:

SELECTIE

KEEPERS

- Edwin van der Sar
- Patrick Lodewijks
- Henk Timmer.

VERDEDIGERS

links
- Giovanni van Bronckhorst
- Tim de Cler
rechts
- Kew Jaliens
- Jan Kromkamp
centraal
- Joris Mathijsen
- André Ooijer
- Barry Opdam
- Khalid Boulahrouz

MIDDENVELDERS:

diepgaand
Mark van Bommel
Phillip Cocu
buffelaars
Edgar Davids
George Boateng
creatief
Denny Landzaat
Rafael van der Vaart

AANVALLERS:

rechts
- Romeo Castelen
- Dirk Kuyt
centraal
- Klaas-Jan Huntelaar
- Ruud van Nistelrooy
links
- Robin van Persie
- Arjen Robben

OPSTELLING:

VD Sar

Jaliens Boulahrouz Mathijsen Gio

Davids VD Vaart Cocu

Kuyt V. Nistelrooij Robben
Mathijsen centraal? Davids op rechts? verklaar deze bijzondere keuzes nader.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 23 april 2006 @ 02:31:49 #125
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37203150
het zal zeker niet gebeuren maar ik denk dat je met deze selectie beter 4-4-2 of 3-5-2 kan spelen om dominand voetbal te brengen.
brugge-ado
pi_37203226
quote:
Op zondag 23 april 2006 02:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Mathijsen centraal?
Weinig raars aan, toch?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 23 april 2006 @ 02:42:55 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37203244
quote:
Op zondag 23 april 2006 02:41 schreef Nashje het volgende:

[..]

Weinig raars aan, toch?
zo langzamerhand mag toch wel duidelijk zijn dat hij erg kwetsbaar is op topniveau, liever Ooijer centraal.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 23 april 2006 @ 02:48:53 #128
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37203302
ja Mathijsen is niet stabiel genoeg. Het nederlands elftal is gebaat bij kracht en snelheid in de achterhoede...vooraan hebben ze genoeg voetballende kwaliteit. Daarom is een speler als Gio ondanks zijn kwaliteiten niet goed voor de balans in het elftal
brugge-ado
  zondag 23 april 2006 @ 02:56:37 #129
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37203392
Doelmannen:

Edwin van der Sar
Henk Timmer
Maarten Stekelenburg

Verdediging:

Giovanni van Bronckhorst
Urby Emanuelson
Joris Mathijsen
Khalid Boulahrouz
Andre Ooijer
Barry Opdam
Jan Kromkamp
Kew Jaliens

Middenveld:

Edgar Davids
Philip Cocu
Rafael van der Vaart
George Boateng
Hedwiges Maduro
Mark van Bommel

Aanval

Arjen Robben
Ruud van Nistelrooij
Dirk Kuijt
Klaas-Jan Huntelaar
Robin van Persie
Ryan Babel

Met in dikgedrukt de basiself.

3-4-3 dus

--------van der Sar---------
Ooijer Boulahrouz Mathijsen
-----------Cocu-------------
v Bommel----------Davids
-------van der Vaart------
----v Persie---------- Robben.
------------Huntelaar---------

Go.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jajong op 23-04-2006 03:14:57 ]
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_37203473
quote:
Op zondag 23 april 2006 02:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zo langzamerhand mag toch wel duidelijk zijn dat hij erg kwetsbaar is op topniveau, liever Ooijer centraal.
Ow je hebt het over z'n opstelling. Dan ben ik het met je eens. Eigenlijk, als je zo kijkt, is de verdediging best belabberd.
  zondag 23 april 2006 @ 03:03:16 #131
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37203476
slechte opstelling..vind je van persie echt beter dan Kuyt? van persie heeft nog niets bewezen ...is al 5 jaar prof en heeft nog nergens een basis plaats gehad...
brugge-ado
  zondag 23 april 2006 @ 03:04:05 #132
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37203483
quote:
Op zondag 23 april 2006 03:02 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ow je hebt het over z'n opstelling. Dan ben ik het met je eens. Eigenlijk, als je zo kijkt, is de verdediging best belabberd.
Ja, daarom worden we ook nooit en te nimmer wereldkampioen. In 2008 met Heitinga Boulahrouz en Emanuelson..
  zondag 23 april 2006 @ 03:05:04 #133
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37203498
quote:
Op zondag 23 april 2006 03:03 schreef soccerbrain het volgende:
slechte opstelling..vind je van persie echt beter dan Kuyt? van persie heeft nog niets bewezen ...is al 5 jaar prof en heeft nog nergens een basis plaats gehad...
Hoeveel internationale ervaring heeft Kuijt? Die 3 wedstrijden in de UEFA-Cup? Daarbij is hij kut als rechtsbuiten, geen actie, geen voorzet niks.
pi_37203505
Ik zou Van Persie proberen op links te houden. Aan Robben in z'n huidige vorm heb je echt geen zak.
pi_37203550
---------------- Van der Sar ------------
Heitinga ---- Boulahrouz ---- Ooijer
Van Bommel -- Cocu -- Emanuelson
--------------- Van der Vaart -----------
Kuyt ------- Van Nistelrooy -- Van Persie

Zou ook leuk zijn. Helaas niet mogelijk.
  zondag 23 april 2006 @ 03:14:32 #136
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37203580
Oh kut, ik ben van Bommel vergeten .

edit: fixed.
  zondag 23 april 2006 @ 03:16:02 #137
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37203594
quote:
Op zondag 23 april 2006 03:05 schreef Nashje het volgende:
Ik zou Van Persie proberen op links te houden. Aan Robben in z'n huidige vorm heb je echt geen zak.
Nou en, Robben kan nog steeds in zijn eentje een wedstrijd beslissen, Kuijt is een blind werkpaard . En een spits, geen rechtsbuiten.
pi_37208819
quote:
Op zondag 23 april 2006 02:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Mathijsen centraal? Davids op rechts? verklaar deze bijzondere keuzes nader.
Nou vooruit

KEEPERS:

VD Sar nummer 1. Waarom geen Stekelenburg mee? Laat die eerst maar is een aantal jaar bij Ajax constant goed presteren, dan is het EK een mooie gelegenheid voor hem om zich te bewijzen.
Timmer is betrouwbaar, en Lodewijks voor de mental coaching?

VERDEDIGING

> Jaliens rechtsback omdat Kromkamp al een jaar niet speelt, en ik heb ook zitten twijfelen aan Ooijer, maar ben ff uitgegaan van de posities waar de mannen zelf het liefst willen spelen.
> Centraal kennen Mathijsen en Boulahrouz het wel aan denk ik hoor, mocht het in de wedstrijd tegen een bepaalde wedstrijd anders blijken kun je kiezen voor Ooijer. Opdam niet iig!
> Linksback vind ik lastig. Ik ben geen fan van Gio, terwijkl hij toch wel al jaren bij Barca in de basis staat (en dus goed genoeg zou moeten zijn?). Maargoed, Urby moet wachten tot EK, en De Cler, tsjah. Dus dan kies ik voor Gio.

afvallers: Bouma ( ), Vlaar (puistenkop ) en Urby (niks mis mee, maar wacht tot EK)

MIDDENVELDERS

Ik heb gekozen voor een mix van buffelaars, creativiteit en diepgaande kerels.
afvallers: Sneijder (zou echt totaal ongeloofwaardig zijn tov andere als die mee ging), Maduro heb ik over zitten twijfelen als ik eerlijk ben, maar ook daar geldt eigenlijk, laat die eerst maar is 2 jaar in de basis staan bij een goed draaiend en gerenoveerd AJAX en dan is het EK een mooie plek. Same for De Jong, hij heeft nu een club gevonden waar hij happy is en speelt, laat hij zich dan maar bewijzen.

Basis heb ik dan gekozen voor Cocu (diepgaand) Davids (buffelaar) VD Vaart (creatief).
Hoe ze op het middenveld spelen en staan boeit me niet, maar ik ben van mening dat je hier iig een goed middenveld hebt. Ik heb natuurlijk erg zitten twijfelen over Van Bommel en in mindere mate over Landzaat, maargoed Cocu moet sowieso en eigenlijk is Davids een betere versie van V Bommel en ook nog eens defensief wat beter wat wel belangrijk is voor de balans.
Cocu V. Bommel en VDV vind ik te gewaagd...
Boateng natuurlijk als stand-in.

AANVALLERS

Dit was niet erg lastig.
Van Basten heeft aangegeven alle posities dubbel bezet te willen hebben met ook echt spelers die daar normaal ook spelen zeg maar. Dus 2 rechtsbacks, 2 centrale middenvelders etc. Toch ben ik daarvan afgeweken bij de rechtervleugel. Ik koos niet voor Castelen én Meerdink, maar voor Castelen én Kuijt. KUYT????? DIE KAN TOCH NIEMAND VOORBIJ SPELEN EN EEN VOORZET GEVEN??? Kuyt is enorm belangrijk in een team, en met VDV en Robben in de basis11 heb je genoeg creativiteit.
Kortom, ik kies dus voor Kuyt V. Nistelrooij (al neig je natuurlijk naar Huntelaar ) en Robben

Vraagt de rechterflank toch om snelheid en souplesse, Kuyt eruit voor Castelen.
Van Persi en Huntelaar heb je dan ook nog op de bank

afvallers: Babel (sorry hoor, behalve zijn kanonskogels hele seizoen op zijn reet gezeten ), Meerdink (sympathieke kerel, ik vind hem absoluut niet te zwak om mee te kunnen, maar ik heb dus voor Kuyt gekozen), en Jan VOH... Huntelaar duh

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laat ik voorop stellen dat ik niet de illussie heb hiermee het WK te winnen hoor
Wel is het een leuke frisse groep met op kritieke posities ervaren rotten.
Ik heb 'talent' thuisgelaten, omdat we genoeg alternatieven hebben, hun doel moet zijn: EK 08
  zondag 23 april 2006 @ 16:32:40 #139
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37216741
quote:
Vind jij Kuyt beter als van Persie?
Kuyt heeft weinig techniek ik vind hem meer als een werker, als iemand die een man voorbij speelt en daarna nog een goede voorzet geeft.
Kuyt moet je gebruiken als invaller in de spits.
pi_37218159
quote:
Op zondag 23 april 2006 02:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Zeker Ooijer! Die heeft het tenminste ook al in de CL laten zien. Mathijsen heeft in vrijwel alle topduels dit seizoen gefaald of zwak gespeeld. Zowel Europees als nationaal.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 23 april 2006 @ 17:25:10 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_37218518
Hoe is er in Duitsland gereageerd op het niet selecteren van Makaaij ? Iemand er wat over gelezen of gehoord ?

zondag 23 april 2006 @ 17:36:29 #142
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37218854
quote:
Ook een lulopmerking natuurlijk. Bij Feyenoord is 'ie echt totaal verkeerd gebruikt en bij Arsenal speelt hij regelmatig - gisteren weer eens in de basis. Een definitieve basisplaats heeft hij nog niet, maar dat zou Kuyt en menig ander Nederlands elftal speler ook niet hebben bij Arsenal.

Wel heeft 'ie lichtelijk een vormcrisis op het moment, speelt al een tijdje minder overtuigend dan voorheen.
pi_37218932
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:25 schreef tong80 het volgende:
Hoe is er in Duitsland gereageerd op het niet selecteren van Makaaij ? Iemand er wat over gelezen of gehoord ?

Die 33 Auserwählten gehen unter dem früheren Weltklassestürmer van Basten die letzte Phase der niederländischen WM-Vorbereitung an. Van Basten muss zehn Akteure bis zum Meldeschluss am 15. Mai noch streichen.

Die drei Bundesliga-Legionäre im Aufgebot spielen allesamt für den Bundesliga-Zweiten Hamburger SV. Abwehrrecke Khalid Boulahrouz sowie die beiden Mittelfeldakteure Nigel de Jong und Rafael van der Vaart dürfen sich berechtigte Hoffnungen auf eine WM-Teilnahme machen. Bei Makaay sieht das anders aus. Dem Mittelstürmer wurde einmal mehr Ruud van Nistelrooy von Manchester United vorgezogen. Und auch der Topstürmer der Ehrendivision, Klaas Jan Huntelaar von Ajax Amsterdam (33 Treffer) wurde erstmals in den Kreis der "Elftal" berufen.

"Natürlich bin ich enttäuscht", erklärte Makaay auf seiner Internetseite. Ans Aufgeben denkt der Angreifer dennoch nicht: "Es sind noch fast vier Wochen Zeit, da kann noch viel passieren."

Im Tor hat Routinier Edwin van der Sar (ebenfalls ManU) beste Aussichten auf WM-Einsätze, die erfahrenen Edgar Davids (Tottenham) und Mark van Bommel (FC Barcelona) stehen auch auf der Liste - Letzterer musste lange Zeit um eine Nominierung bangen.

Vor dem 15. Mai wird die niederländische Auswahl keine weiteren Testspiele mehr absolvieren.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 23 april 2006 @ 18:48:28 #144
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37221052
Afvallers wat mij betreft:

Doel: Lodewijks, alhoewel Timmer ook niet meer erg scherp oogt de laatste tijd.

Verdediging: Vlaar, de Cler, Bouma, Obdam (uit vorm) en Jaliens
Zat middenvelders die bij nood een linie naar achteren kunnen.

Middenveld: De Jong, Boateng

Aanval: Castelen, Meerdink, Babel

Toevoegen:
Seedorf

Bovendien: Indien Sneijder/Maduro of V/d Vaart niet mee kan vanwege een blessure toch De Jong maar mee.

Robben mag mee, maar laat ie alsjeblieft die vervelende trekjes in Engeland laten anders liever Makaay, Babel, Castelen of desnoods Meerdink mee naar Duitsland.
pi_37230699
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:52 schreef Radegast het volgende:

Volgens Hugo lijkt het er dus op dat Timmer weleens af zou kunnen gaan vallen.

Ik ben daar voor.
  maandag 24 april 2006 @ 00:03:48 #146
20939 brotherlouie98
Cheri Cheri Lady
pi_37231257

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar (Feyenoord) JOHNNY HEITINGA!

Vetgedrukte mogen thuis blijven (Heitinga moet er echter aan worden toegevoegd, SCHANDE Marco!)
pi_37231555
Maarten Stekelenburg, Barry Obdam, Ron Vlaar, Kew Jaliens, Wesley Sneijder, Rafaël van der Vaart, Ryan Babel, Martijn Meerdink, Jan Vennegoor of Hesselink, George Boateng en Tim de Cler vallen af, Seedorf mag mee.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 24 april 2006 @ 00:14:16 #148
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37231609
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:12 schreef heiden6 het volgende:
Rafaël van der Vaart
Waarom?
-
pi_37231714
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:14 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Waarom?
Heb je toch niks aan als ie niet fatsoenlijk kan lopen?

Enkels verrot tot op het bot, jammer helaas.
pi_37231811
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:17 schreef Radegast het volgende:

[..]

Daarnaast is het een huilebalk en er zijn al te weinig echte bikkels bij. Verder vind ik hem gewoon niet zo geweldig.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_37231868
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daarnaast is het een huilebalk en er zijn al te weinig echte bikkels bij. Verder vind ik hem gewoon niet zo geweldig.
Dit ben ik dan weer met je oneens.
  maandag 24 april 2006 @ 03:29:30 #152
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37234906
quote:
Op zondag 23 april 2006 03:16 schreef Jajong het volgende:

[..]

Nou en, Robben kan nog steeds in zijn eentje een wedstrijd beslissen, Kuijt is een blind werkpaard . En een spits, geen rechtsbuiten.
sorry heb jij het hockey gevolgd ofzo dit seizoen....van persie is helemaal nog geen voetballer..hij heeft nog nooit nergens gespeeld!!! daarmee bedoel ik 20 wedstrijden 90 min achter elkaar..een structurele basisplaats dus ..ik voorspel nu: dat zal hem in de echte top ook nooit lukken...leuk voor in het circus.
brugge-ado
  maandag 24 april 2006 @ 07:40:55 #153
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37235343
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:17 schreef Radegast het volgende:

[..]

Robben dan ook maar thuis laten?
Die is ook kapot of onderweg.
En VdV is met afstand de belangrijkste man bij HSV. Speelt in Oranje vaak gewoon goed.
Hem thuislaten zou oliedom zijn.
-
  maandag 24 april 2006 @ 10:00:13 #154
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37236973
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daarnaast is het een huilebalk en er zijn al te weinig echte bikkels bij.
In dat geval snap ik niet dat je Boateng ook thuislaat, niet echt consistent.
  maandag 24 april 2006 @ 10:50:48 #155
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37238084
quote:
Makaay zou in elk ander land spelen.
Hij heeft de botte pech dat ie een Nederlander is.
Makaay heeft in Oranje nooit gepresteerd tong !

Makaay heeft 43 interlands gespeeld
speelde 1992 minuten
scoorde daarin 6 keer.

Dat is 1 keer in de 7 interlands
komen wij bij de laatste 4 spelen we 7 wedstrijden, dan maakt hij er dus 1.
Maar aangezien Roy niet alle interlands volledig heeft gespeeld, stijgt zijn gemiddelde naar 1,9.
Dus als de bondscoach hem alles laat spelen maakt hij er met een beetje geluk 2.

Laten we ook nog even kijken naar de doelpunten die zijn gemaakt:
4x in een vriendschappelijke wedstrijd
1x in een EK Kwalificatie toernooi (Oostenrijk)
1x op een EK eindtoernooi (Letland)

Beide doelpunten die er dus echt toe doen (de laatste 2) waren overigens de 3-0 (niet echt de verschilmakers dus)

Sorry, ik denk dat ik Marco gelijk moet geven
quote:
Ik ben alleen bang dat Robben geblesseerd raakt. Op links hebben we amper een alternatief.

v Persie toch ?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 24 april 2006 @ 10:56:32 #156
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37238216
Misschien staat het al ergens, maar wanneer weten we de uiteindelijk selectie ?
pi_37238218
Purrel Frankel?
  maandag 24 april 2006 @ 11:00:01 #158
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37238295
De afvallers van de voorlopige selectie zijn volgens mij:

Doel (1 speler): Patrick Lodewijks (Feyenoord)
Verdediging (5 spelers): Wilfred Bouma (Aston Villa), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar (Feyenoord).
Middenveld (1 speler): George Boateng (Middlesbrough)
Aanval (3 spelers): Ryan Babel (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ)
256 goals !
  maandag 24 april 2006 @ 11:00:20 #159
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37238303
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:56 schreef ShaoliN het volgende:
Misschien staat het al ergens, maar wanneer weten we de uiteindelijk selectie ?
15 mei
256 goals !
pi_37240305
Waarom Boateng thuis laten? Dat is onze anti-Riquelme. De enige speler van het Nederlands elftal die Riquelme 90 minuten lang in z'n zak zou kunnen steken. Daarmee beperk je de Argentijnse aanvoer vanaf het middenveld naar de voorhoede tot aan minimum.
pi_37241205
Juist, zulke spelers (net als Davids trouwens) moet je sowieso meenemen.

Sneijer (door jaar lang stilgezeten), Maduro en De Jong zijn niet direct van toegevoegde waarde.
  maandag 24 april 2006 @ 12:50:03 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37241326
Seedorf moet ook gewoon mee vind ik.
pi_37241357
Heerlijk juist dat van Basten die niet meeneemt.
Heb je hem wel is gezien bij Milan? Zonder bal, dan doet hij geen bal, puur omdat hij Gatusso achter zich heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suijk op 24-04-2006 13:18:06 ]
  maandag 24 april 2006 @ 12:54:06 #164
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37241447
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:50 schreef DeVinger het volgende:
Heb je hem wel is gezien bij Milan? Zonder bal, dan doet hij geen bal, puur omdat hij Gatusso achter zich heeft.
Jij kijkt helemaal geen Milan!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Suijk op 24-04-2006 13:18:14 ]
  maandag 24 april 2006 @ 12:54:24 #165
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37241456
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:12 schreef cultheld het volgende:
Waarom Boateng thuis laten?
wat kan Davids minder dan Boateng dan ?
256 goals !
  maandag 24 april 2006 @ 12:55:15 #166
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37241480
Ja ik heb m daar wel eens zien spelen en hij speelt al jaren daar op een goed niveau. En dat komt echt niet alleen maar door Gatusso...

Wie moeten wij dan in hemelsnaam op het middenveld zetten volgens jou en wie zijn de back-ups als er 1 geblasseerd raakt?
pi_37241548
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:54 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Jij kijkt helemaal geen Milan!!
Heb jij een punt (ik lul idd andere na)
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:55 schreef peaceman het volgende:
Ja ik heb m daar wel eens zien spelen en hij speelt al jaren daar op een goed niveau. En dat komt echt niet alleen maar door Gatusso...

Wie moeten wij dan in hemelsnaam op het middenveld zetten volgens jou en wie zijn de back-ups als er 1 geblasseerd raakt?
selectie
argumentatie
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:54 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Dom natuurlijk, je moet twee kerels hebben, wat als Davids geschorst is of geblesseerd?
  maandag 24 april 2006 @ 12:59:46 #168
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37241601
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:57 schreef DeVinger het volgende:

Heb jij een punt (ik lul idd andere na)
Ben blij dat je het zelf toegeeft.
  maandag 24 april 2006 @ 13:00:18 #169
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37241619
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:57 schreef DeVinger het volgende:
Dom natuurlijk, je moet twee kerels hebben, wat als Davids geschorst is of geblesseerd?
maar we spelen toch niet iedere wedstrijd tegen Riquelme

denk namelijk dat Cocu ook wel zoiets kan !
256 goals !
pi_37241656
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:54 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Boateng is een klever. Die laat zijn man geen seconde lopen en bijt zich vast op Riquelme. Cocu is veel te belangrijk om aan Riquelme op te offeren in die wedstrijd. Hetzelfde geldt eventueel voor Davids (die toch een prima pass in de benen heeft).
pi_37241853
Ik vind de verdediging van Oranje een zwakke punt. Kunnen ze Jaap Stam niet terughalen? Hij blijft een van de beste verdediger ondanks zijn leeftijd.
  maandag 24 april 2006 @ 13:12:39 #172
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37241939
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:09 schreef Tennis-boy het volgende:
Ik vind de verdediging van Oranje een zwakke punt. Kunnen ze Jaap Stam niet terughalen? Hij blijft een van de beste verdediger ondanks zijn leeftijd.
Stam is helaas verleden tijd, maar Boula is een redelijk goede vervanger ik vind hem beter als mathijssen.
pi_37242062
Tuurlijk is Boula beter dan Mathijsen. Boula laat het iedere week zien in Duitsland en daar heb je toch een aantal behoorlijke spitsen rond lopen. Daarnaast is Ooijer gewoon een hele goede verdediger. Als hij niet zo vaak geblesseerd zou zijn in het verleden, had hij ook echt niet meer bij PSV gespeeld. Eerder bij een club als Barcelona of Chelsea.
pi_37243994
Weg:

-Stekelenburg: te licht nog, mag het over 2 á vier jaar nog eens proberen
-Bouma: gewoon net niet, overal al
-Vlaar: Helaas niet zo snel doorontwikkeld als gehoopt, een blunderkanon hebben we niet nodig, zelfde verhaal als Stekelenburg, probeer het later nog eens
-Emmanuelson: onbegrijpelijk dat hij überhaupt geselecteerd is, is opbouwend leuk maar verdedigend schiet het gewoon tekort
-Jaliens: Hoewel Kromkamp ook geen hoogvlieger is, is Jaliens nog net iets slordiger
-Boateng: Middelmaat is een kunst blijkbaar
-Landzaat: zie boven, ook nog eens uit vorm
-Babel: De vleesgeworden stagnatie, zou dingen moeten gaan forceren maar ik zie het niet gebeuren
-Meerdink: Gebaseerd op zijn speciale kunde qua bankrijden?
-Vennegoor: Weinig mis mee, maar ik heb liever Huntelaar. Eik heb ik liever dat Van Nistelrooij thuisblijft ipv 1 van die 2, maar dat gebeurt never nooit niet, dus dan Jan maar...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37244649
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:50 schreef DeVinger het volgende:
Wat een lul koek .. je lult gewoon met de rest mee die ook geen enkele wedstrijd van milan hebben gezien. Hij speelt daar de sterren van de hemel en niet alleen op links maar ook centraal. Het verschil met Oranje en Milan is dat Milan top spelers heeft en Oranje slechts middenmoot. Bij Milan worden posities automatisch door verdedigd en krijgt een aanvallende middenvelder of back de tijd om op positie terug te keren. Bij Oranje hebben ze hun eigen handen vol aan hun positie waardoor ze de taak van anderen niet kunnen overnemen.

Bij Milan verloopt het vloeiend ..Kaka te diep staat gatusu er achter Gatusu te diep dan verdedigt seedorf centraal of gaat Pierlo direct druk op de bal zetten zodat de pass er niet komt en de speler van Milan tijd krijgt om weer positie te pakken. Of een slimme overtreding .. in ieder geval je zet druk op de bal zodat de pass naar voren er niet uit komt, Bij Oranje hebben ze dat vermogen niet om tot zulke oplossingen te komen zo lijkt het.
  maandag 24 april 2006 @ 14:43:19 #176
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37244798
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat een lul koek .. je lult gewoon met de rest mee die ook geen enkele wedstrijd van milan hebben gezien. Hij speelt daar de sterren van de hemel en niet alleen op links maar ook centraal. Het verschil met Oranje en Milan is dat Milan top spelers heeft en Oranje slechts middenmoot. Bij Milan worden posities automatisch door verdedigd en krijgt een aanvallende middenvelder of back de tijd om op positie terug te keren. Bij Oranje hebben ze hun eigen handen vol aan hun positie waardoor ze de taak van anderen niet kunnen overnemen.

Bij Milan verloopt het vloeiend ..Kaka te diep staat gatusu er achter Gatusu te diep dan verdedigt seedorf centraal of gaat Pierlo direct druk op de bal zetten zodat de pass er niet komt en de speler van Milan tijd krijgt om weer positie te pakken. Of een slimme overtreding .. in ieder geval je zet druk op de bal zodat de pass naar voren er niet uit komt, Bij Oranje hebben ze dat vermogen niet om tot zulke oplossingen te komen zo lijkt het.
Het vermogen is er wel maar van Basten weigert gewoon om die jongens te laten voetballen. Van Basten speelt liever op safe dus als je een keer je man laat lopen ben je gelijk je plaats kwijt (zie van Bommel).
Marco van Basten zou eigenijk bondscoach van Italie moeten zijn, dat type voetbal ligt hem meer.
pi_37244971
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat een lul koek .. je lult gewoon met de rest mee die ook geen enkele wedstrijd van milan hebben gezien.
Als je ff verder leest
pi_37245054
Maar je mist bij Oranje ook een beetje het slimme dat italianen en andere wereldtoppers hebben... een overtreding of de druk op de bal waar je balverlies lijdt. Dat ie Van Bommel er niet in zette was puur om nog een voorbeeld te stellen. Van Bommel moet altijd spelen als een Davids niet speelt of een dergelijke speler. Je hebt met hem een goede verdediger achter de aanvallende linies.. een straat schoffie die niet te beroerd is om uit te delen en iemand die diepte kan brengen vanuit het middenveld.
pi_37245104
Ik ben nog altijd voor én een bikkel én een diepgaande kerel én een creatieve. Maakt 3man.
  maandag 24 april 2006 @ 14:56:46 #180
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37245170
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:04 schreef tong80 het volgende:

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)
De 10 afvallers zijn;

Patrick Lodewijks. Simpelweg te oud.
Wilfred Bouma. Komt kwalitatief tekort.
Emanuelson. Te licht en onervaren.
Kew Jaliens. Idem.
Ron Vlaar. Idem.
Edgar Davids. Negatieve invloed binnen de groep.
Wesley Sneijder. Speelde te weinig, teveel concurrentie, te licht.
Ryan Babel. Nauwelijks gespeeld en te licht.
Martijn Meerdink. Idem.
Romeo Castelen. Te wispelturig, kwalitatief de minste aanvaller.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  maandag 24 april 2006 @ 14:59:50 #181
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37245257
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:52 schreef Chadi het volgende:
Maar je mist bij Oranje ook een beetje het slimme dat italianen en andere wereldtoppers hebben... een overtreding of de druk op de bal waar je balverlies lijdt. Dat ie Van Bommel er niet in zette was puur om nog een voorbeeld te stellen. Van Bommel moet altijd spelen als een Davids niet speelt of een dergelijke speler. Je hebt met hem een goede verdediger achter de aanvallende linies.. een straat schoffie die niet te beroerd is om uit te delen en iemand die diepte kan brengen vanuit het middenveld.
Het slimme zit er wel in kijk maar naar Cocu of Davids, wat ik meer zie is dat het Nederlands elftal een beetje krampachtig voetbalt.
Ze zijn verschrikkelijk bang om een fout te maken, want ze weten wat de consequenties daarvan zijn. Zolang van Basten hier niks aan doet zal het ook zo blijven.
Ik snap ook wel trouwens waarom van Basten hier niks aan doet, die man heeft zo`n zwakke persoonlijkheid dat hij niet de discussie aangaat maar je gewoon uit de selectie gooit.
Dat maakt hem oppermachtig, ik snap alleen niet dat niemand dat ziet.
Nee dan had ik nog liever Advocaat gehad een beetje naief is hij wel maar wel tenminste realistisch en geloofwaardig.
pi_37245275
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:54 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben nog altijd voor én een bikkel én een diepgaande kerel én een creatieve. Maakt 3man.
Ik vind dat je meer creatieve spelers moet neerzetten. Minimaal 2 op het middenveld en 1 in de spits.
pi_37245343
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Het slimme zit er wel in kijk maar naar Cocu of Davids, wat ik meer zie is dat het Nederlands elftal een beetje krampachtig voetbalt.
Ze zijn verschrikkelijk bang om een fout te maken, want ze weten wat de consequenties daarvan zijn. Zolang van Basten hier niks aan doet zal het ook zo blijven.
Ik snap ook wel trouwens waarom van Basten hier niks aan doet, die man heeft zo`n zwakke persoonlijkheid dat hij niet de discussie aangaat maar je gewoon uit de selectie gooit.
Dat maakt hem oppermachtig, ik snap alleen niet dat niemand dat ziet.
Nee dan had ik nog liever Advocaat gehad een beetje naief is hij wel maar wel tenminste realistisch en geloofwaardig.
Ik zou als ik een Davids zou zijn of een Makkaay voor dat oranje bedanken voorlopig.
  maandag 24 april 2006 @ 15:05:18 #184
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37245441
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zou als ik een Davids zou zijn of een Makkaay voor dat oranje bedanken voorlopig.
Ik had ook bedankt, ik weiger om als een soort slaafje mijn opdrachten te vervullen zonder dat ik er wat van mij eigen in gooi.
Daarom kan Nederland ook die Eredivisie kneusjes opstellen die zijn allang blij dat ze het Oranje shirt mogen aantrekken.
pi_37246129
quote:
De Jong en Van der Vaart missen mogelijk WK

24/4/2006 15:21

Nigel de Jong en Rafael van der Vaart ondergaan dinsdag een operatie. De beide middenvelders van Hamburger SV missen de eindfase van de competitie in Duitsland en het is nog niet zeker of zij op tijd fit zijn om deel te nemen aan het WK.

Zowel De Jong als Van der Vaart kampte de afgelopen weken met klachten. De Jong heeft last van een knie en bij hem zal een operatie aan een meniscus plaatsvinden.

Bij Van der Vaart zal een schroef uit zijn linkerenkel worden verwijderd. De middenvelder brak die enkel in december in een wedstrijd tegen 1. FC Köln. Hij werd toen ook direct aan zijn rechterenkel geopereerd.

De herstelperiode van de twee internationals is nog niet bekend. Het is dan ook nog niet duidelijk of ze op tijd hersteld zijn om met Oranje deel te nemen aan het WK. De Jong en Van der Vaart zijn door bondscoach Marco van Basten beiden opgenomen in de voorlopige WK-selectie. Op 15 mei is de deadline waarop de deelnemende landen hun definitieve spelerslijsten moeten opgeven.
Om Nigel ligt Marco en niemand niet wakker, die draver zat er toch al niet bij, maar VdV had nog handig kunnen zijn.
pi_37246286
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik had ook bedankt, ik weiger om als een soort slaafje mijn opdrachten te vervullen zonder dat ik er wat van mij eigen in gooi.
Daarom kan Nederland ook die Eredivisie kneusjes opstellen die zijn allang blij dat ze het Oranje shirt mogen aantrekken.
Ik vind het allerminst kneusjes, het is gewoon grotendeels middelmaat. Maar het is wel een ploeg.
Ik ben ook helemaal niet zo negatief over het komend WK, het rendement van deze "kneusjes" ligt namelijk vrij hoog (en zonder arme Vlaar was het nog steeds vlekkeloos geweest, dat blazoen).
Het is gewoon zaak dat mensen hun werk doen, dat ze als een "slaafje" moeten rondlopen ben ik het niet eens. Anders selecteer je geen mensen als Van Persie en Robben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 24 april 2006 @ 15:40:16 #187
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37246540
Nu v/d Vaart en De Jong dreigen af te vallen kan Seedorf toch mooi mee.
pi_37246668
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef peaceman het volgende:
Nu v/d Vaart en De Jong dreigen af te vallen kan Seedorf toch mooi mee.
Asjeblieft niet.
VdV functioneerde (-t, hoop ik) in het Nl elftal, itt Seedorf, daarom.
pi_37246847
Davids gaat nu denk ik wel mee voor VdV.
  maandag 24 april 2006 @ 15:55:11 #190
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37246934
Van der Vaart zou toch wel een groot gemis zijn.
  maandag 24 april 2006 @ 15:56:51 #191
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37246985
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Asjeblieft niet.
VdV functioneerde (-t, hoop ik) in het Nl elftal, itt Seedorf, daarom.
Seedorf kan wel functioneren in het Nederlands elftal als je hem maar op zijn plaats neerzet. Remember Euro 2004 de op 1 na beste speler aan Nederlandse kant.
pi_37247018
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:56 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Seedorf kan wel functioneren in het Nederlands elftal als je hem maar op zijn plaats neerzet. Remember Euro 2004 de op 1 na beste speler aan Nederlandse kant.
Je bedoelt "als je maar een elftal om hem heen bouwt zodat hij zijn goddelijke gang kan gaan".
Ik vind Seedorf fantastisch hoor...maar niet in het Nederlands elftal
pi_37247377
Thuisblijvers:

Lodewijks (te oud, geen toekomst meer)

Bouma (altijd al een matige speler geweest, nu ook niet bepaald geweldig bezig bij Aston Villa)
Opdam (overschatte verdediger, geen zekerheidje achterin)
Emanuelson of De Cler (maakt niet zoveel uit, zal afhangen van de vorm op dat moment)
Jaliens (zoveelste redelijk overschatte AZ-speler)

Boateng (afbreker. Komt voetballend veel te kort, niet in staat het spel te verdelen)
De Jong (weinig tot niets gepresteerd dit seizoen)

Meerdink (behoeft geen uitleg, lijkt me)
Castelen of Babel (op dit moment lood om oud ijzer, voegen beiden weinig toe)
Vennegoor (kwalitatief veel minder dan Huntelaar, dan maar geen pinchhitter)
  maandag 24 april 2006 @ 16:10:12 #194
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37247409
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je bedoelt "als je maar een elftal om hem heen bouwt zodat hij zijn goddelijke gang kan gaan".
Ik vind Seedorf fantastisch hoor...maar niet in het Nederlands elftal
Juist net als advocaat had gedaan. Werkte perfect
pi_37247581
Zou erg jammer zijn als VDV af zou vallen. Toch iemand met geniale ingevingen.

Die lob die hij zonder te kijken over de keeper heen gaf (weet niet meer tegen wie dat was)
pi_37247720
Van der Vaart moet er wel bij zijn, ja. De beste aanvallende middenvelder van Oranje.
  maandag 24 april 2006 @ 16:26:40 #197
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37247950
Ik vind het raar dat het tussen VD Vaart en Davids zou gaan. Zo ongeveer de enige overeenkomst tussen beiden is hun linksbenigheid, voor de rest zijn het heel andere voetballers.
pi_37248738
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:26 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind het raar dat het tussen VD Vaart en Davids zou gaan. Zo ongeveer de enige overeenkomst tussen beiden is hun linksbenigheid, voor de rest zijn het heel andere voetballers.
Inderdaad, Davids moet in plaats van Boateng mee. Voor de positie van centrale middenvelder.
pi_37248812
Bericht van VI is herschreven, iets positiever voor VdV nu.
quote:
De Jong en Van der Vaart beiden onder het mes

24/4/2006 15:21

Nigel de Jong en Rafael van der Vaart ondergaan dinsdag een operatie. Van der Vaart kan mogelijk snel weer op het veld terugkeren. Hoe lang De Jong is uitgeschakeld en of zijn WK-deelname in gevaar komt, is nog niet bekend.

Bij Van der Vaart zal een schroef uit zijn linkerenkel worden verwijderd. De middenvelder brak die enkel in december in een wedstrijd tegen 1. FC Köln. Hij werd toen ook direct aan zijn rechterenkel geopereerd. Hoewel Hamburger SV op zijn website meldt dat de spelmaker de eindfase van de competitie moet missen, meldt zijn zaakwaarnemer Sören Lerby dat Van der Vaart binnen een week weer op het trainingsveld kan staan.

De herstelperiode van De Jong is nog niet bekend. Hij had aanhoudende knieklachten en zal een operatie aan een meniscus ondergaan.

De Jong en Van der Vaart zijn door bondscoach Marco van Basten beiden opgenomen in de voorlopige WK-selectie. Op 15 mei is de deadline waarop de deelnemende landen hun definitieve spelerslijsten moeten opgeven.
pi_37249186
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:04 schreef tong80 het volgende:

Er blijven er 24 over.

Raar dat er geen topic over is. Of heb ik iets gemist ?

Dan vallen er voor mij de volgende spelers af:

- Maarten Stekelenburg (hoewel ik ook niet echt een fan (meer) ben van Timmer
- Urby Emanuelson
- Barry Opdam
- Ron Vlaar
- George Boateng
- Wesley Sneijder
- Hedwiges Maduro
- Ryan Babal
- Martijn Meerdink
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_37249343
Misschien valt Nistelrooy wel af.
  maandag 24 april 2006 @ 17:09:40 #202
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37249370
Stekelenburg is 2e keeper waarschijnlijk, het gaat dus tussen Timmer en Lodewijks.
pi_37249408
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:09 schreef Jajong het volgende:
Stekelenburg is 2e keeper waarschijnlijk, het gaat dus tussen Timmer en Lodewijks.
Dan denk ik dat Timmer afvalt
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_37249426
Ik zie het niet gebeuren dat Timmer niet meegaat, hij is altijd al de vaste nummer 2 geweest onder Marco.
That's all folks!
pi_37249451
quote:
Ik denk Stekelenburg als 3de keeper. Van Basten gaat Stekelenburg echt niet inbrengen als bijvoorbeeld van de Sar uitvalt in de finale.
  maandag 24 april 2006 @ 17:13:45 #206
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37249503
quote:
Stekelenburg lijkt me een vrij waarschijnlijke derde keeper.
pi_37249809
Eerlijk gezegd vind ik Stekelenburg de laatste tijd beter spelen dan Timmer en Lodewijks.
pi_37250401
Bijltjesdag ?
quote:
Hedwiges Maduro mogelijk maand uit roulatie

24/4/2006 16:43

Ajax-trainer Danny Blind kan in de play-offs niet meer rekenen op Hedwiges Maduro. De middenvelder staat mogelijk een maand aan de kant met de blessure die hij overhield aan de wedstrijd tegen Feyenoord.

In een duel met Sebastian Pardo ging Maduro door zijn enkel. Per brancard moest de Ajax-middenvelder halverwege de tweede helft naar de kant. Onderzoek heeft uitgewezen dat een band in zijn rechterenkel beschadigd is. Voor het herstel staat twee tot vier weken.

Mocht het slechtste scenario werkelijkheid worden, moet Maduro ernstig rekening houden met het missen van het WK. Bondscoach Marco van Basten heeft vanaf 9 mei een gedeelte van zijn 33-koppige voorlopige selectie tot zijn beschikking. Een kleine week later moet hij zijn definitieve lijst van 23 namen inleveren.

Voor Blind is het niet de enige speler die hij moet missen tegen FC Groningen. Mauro Rosales, Zdenek Grygera, Hatem Trabelsi en Wesley Snijedr kampen eveneens met fysieke ongemakken. Steven Pienaar is geschorst.
Ik voel een 4785e Seedorf lobby aanzwellen.
  maandag 24 april 2006 @ 18:32:09 #209
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37251804
Maduro... damn die moet wel mee!
  maandag 24 april 2006 @ 18:34:07 #210
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37251848
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zie het niet gebeuren dat Timmer niet meegaat, hij is altijd al de vaste nummer 2 geweest onder Marco.
Hugo Borst was gister vrij zeker van zijn zaak dat Stekelenburg 2e keeper is, en dat Timmer en Lodewijks met elkaar concureren. Alhoewel.. Je kan het ook opvatten als volgt: Stekelenburg is sowieso 3e keeper, en de strijd om de 2e plek gaat tussen Lodewijks en Timmer... Hij zei volgens mij niet specifiek dat Steek 2e keeper zou worden.. Alleen dat Timmer en Lodewijks concurenten zijn.
pi_37252241
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:34 schreef Jajong het volgende:

[..]

Hugo Borst was gister vrij zeker van zijn zaak dat Stekelenburg 2e keeper is, en dat Timmer en Lodewijks met elkaar concureren. Alhoewel.. Je kan het ook opvatten als volgt: Stekelenburg is sowieso 3e keeper, en de strijd om de 2e plek gaat tussen Lodewijks en Timmer... Hij zei volgens mij niet specifiek dat Steek 2e keeper zou worden.. Alleen dat Timmer en Lodewijks concurenten zijn.
Hij bedoelde volgens mij dat Timmer en Lodewijks concurrenten voor tweede doelman zijn.
pi_37254437
Overigens lijkt mij na dit weekend wel weer duidelijk dat die AZ-jongens niet geschikt zijn voor een WK. Die krijgen al de bibbers van play-offs tegen Groningen, laat staan als De Cler en Opdam straks tegen de Argentijnen moeten.

Deze week maar eens een column schrijven over mijn 10 afvallers, eens kijken wat de andere 15.999.999 bondscoaches daar dan van vinden.
www.thuisuiteten.nl
pi_37254512
Volgens Santegoeds ( ) gaat VdV het WK missen. Silvie blij natuurlijk...
  maandag 24 april 2006 @ 20:03:32 #214
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37254745
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:44 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Bijltjesdag ?
[..]

God wil Seedorf in het Nederlands Elftal
  maandag 24 april 2006 @ 20:08:46 #215
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37254980
quote:
Bijltjesdag ?
[..]

Jammer voor Hedwiges, maar ik zie het wel zitten wanneer Davids en Seedorf erbij komen voor Hedwiges en Rafael
pi_37255013
Marco selecteert nog liever Arne Slot dan Clarence.
  maandag 24 april 2006 @ 20:10:15 #217
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_37255038
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:08 schreef Beschouw het volgende:
Misschien valt Nistelrooy wel af.
ik hoop het.
  maandag 24 april 2006 @ 20:11:04 #218
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37255068
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:09 schreef Radegast het volgende:
Marco selecteert nog liever Arne Slot dan Clarence.
Ik ben bang van wel ja.
pi_37255294
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:55 schreef methodmich het volgende:
Overigens lijkt mij na dit weekend wel weer duidelijk dat die AZ-jongens niet geschikt zijn voor een WK. Die krijgen al de bibbers van play-offs tegen Groningen, laat staan als De Cler en Opdam straks tegen de Argentijnen moeten.
Mee eens, gewoon Super-Urby meenemen. Dat ie door een Kalou en Castelen uit-vorm compleet gedold werd, is slechts een structureel incident. Want Uber-Urby zal de nog snellere Messi opvreten.

Iemand zoals de Cler, die zo constant speelt dit seizoen dat ie bijna de beste speler van NL werd in het gouden schoen klassement, en Joaquin, Castelen, Kalou en Farfan in zijn binnenpocket had, past totaal niet in een WK omgeving.

Jouw Babel daarentegen, hopelijk gaat die ook mee. Zijn spectaculaire ontwikkeling kan niet onbeloond blijven. Zeker met de Coever-techniektraining die ie momenteel ondergaat zou het zomaar kunnen dat ie daadwerkelijk ook ooit eens 1 bal doodlegt aan zijn voet. Ryan het wonderkind.
pi_37255347
Je gaat het ooit nog wel eens snappen Frikandel. Wel hulde dat je nog post na de teleurstellingen van AZ!!!
www.thuisuiteten.nl
  maandag 24 april 2006 @ 21:41:01 #221
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37259124
quote:
Huntelaar mee naar WK volgens Van Basten
24 april 2006, 19:00
Door: Jos Meijer
Bondscoach Marco van Basten hield maandag opnieuw een persconferentie, maar wel een merkwaardige dit keer, want alleen kinderen mochten vragen stellen. Een dappere jongen wist uit de bondscoach te krijgen dat Huntelaar mee mag naar het WK in Duitsland.
De persconferentie was speciaal voor kinderen georganiseerd. Zij konden zich via de website van de KNVB aanmelden door drie vragen in te vullen die ze graag aan Marco van Basten zouden willen stellen. Zo kreeg de bondscoach de nodige vragen over zijn hobby's en andere zaken die niet direct met het Nederlands elftal te maken hebben.

Het hoogtepunt was de vraag van een jongetje, die dapper vroeg hoeveel goals Klaas Jan Huntelaar ging maken op het WK. "Twaalf," luidde het antwoord, waarna het jongetje gelijk dapper door vroeg of de Ajax-spits ook mee ging. "Ik denk het wel he," lachte Van Basten. Dit lijkt goed nieuws voor Huntelaar, die al in de voorselectie zit van Oranje, maar nog geen interlands achter zijn naam heeft staan.
  maandag 24 april 2006 @ 21:43:21 #222
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37259263
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:41 schreef peaceman het volgende:

[..]
Ik wou dat mijn neefje daar was, had hij gelijk gevraagd waarom hij Seedorf niet meeneemt.
pi_37259349
Van Basten liegt niet tegen kleine kindjes
  maandag 24 april 2006 @ 21:55:04 #224
67174 Dos37
Come on Twente
pi_37259890
quote:
Bijltjesdag ?
[..]

Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 24 april 2006 @ 22:00:55 #225
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_37260153
stunteljopie in de spits
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:06:02 #226
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37273285
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef twi het volgende:

[..]

Jammer voor Hedwiges, maar ik zie het wel zitten wanneer Davids en Seedorf erbij komen voor Hedwiges en Rafael
Davids zit er toch al bij
256 goals !
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:08:06 #227
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37273332
Hmm, Van der Vaart moet wel ff mee eigenlijk.
pi_37273373
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:08 schreef Zwansen het volgende:
Hmm, Van der Vaart moet wel ff mee eigenlijk.
Die gaat het wel redden denk ik Hoorde dat hij er mogelijk bij de laatste wedstrijd van HSV er alweer bij kon zijn.
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:25:44 #229
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_37273830
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:13 schreef s0k het volgende:

[..]

whoeheoehahahaha, jahoor! Vergelijk de achterhoede van brazilie eens met die van NL.

kew jaliens - CAFU!
de cler - Roberto carlos!
bouhlarouz - chicino!
mathijsen - Alex/ roque junior

of hoe je die namen ook schrijft, kortom, stuk voor stuk betere verdedigers dan onze lullige hollanders.
pi_37273885
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:25 schreef Apekoek het volgende:

[..]

whoeheoehahahaha, jahoor! Vergelijk de achterhoede van brazilie eens met die van NL.

kew jaliens - CAFU!
bouhlarouz - chicino!

of hoe je die namen ook schrijft, kortom, stuk voor stuk betere verdedigers dan onze lullige hollanders.
Cafu en Roberto Carlos zijn verdedigend echt niet beter dan de cler en jalien hoor, zeker roberto carlos niet meer Van Roque Junior ben ik ook niet zo weg overigens
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:30:06 #231
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_37273973
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:27 schreef BadRabbit het volgende:

[..]

Cafu en Roberto Carlos zijn verdedigend echt niet beter dan de cler en jalien hoor, zeker roberto carlos niet meer Van Roque Junior ben ik ook niet zo weg overigens
Lucio!

Je kan er niet omheen, dit zijn spelers die op een stuk hoger niveau spelen dan in onze mickey mouse competitie. uitgeluld. dit zijn de feiten. en brazilie is er ook altijd heel ver mee gekomen! kan je ook niet ontkennen.

en cafu is al jaren en nog steeds een super ster!
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:34:10 #232
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_37274096
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:27 schreef BadRabbit het volgende:

[..]

Bovendien is een versleten Roberto carlos nog 10x beter dan een de Cler, de Cler is echt een amateurtje vergeleken met Carlos.
pi_37274264
Haha, heb je een tik gehad ofzo. Roberto Carlos speelt een dramatisch seizoen in Madrid en is al jaren over de hill. Die is verdedigend zelfs zwakker dan Jeroen Drost.
pi_37274316
Nou, alle ballen op Castelen dan!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:42:54 #235
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_37274332
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:40 schreef LuukBes het volgende:
Haha, heb je een tik gehad ofzo. Roberto Carlos speelt een dramatisch seizoen in Madrid en is al jaren over de hill. Die is verdedigend zelfs zwakker dan Jeroen Drost.
Een dramatisch seizoen en nummer 2 worden met real is nog altijd beter dan nummer 2 worden in de nederlandse competie en dan vervolgens door fc groningen een pak op de broek te krijgen. En zeg nou zelf, ow ow ow wat speelt de Cler een spectaculair seizoen zeg, hahaha laat me niet lachen. Real is nou eenmaal van hoger niveau dan AZ, al loopt het seizoen wat minder voor Real zelf en Carlos zelf!
pi_37274516
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:42 schreef Suijk het volgende:
Mag die mee dan?
pi_37274544
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:34 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bovendien is een versleten Roberto carlos nog 10x beter dan een de Cler, de Cler is echt een amateurtje vergeleken met Carlos.
Aanvallend wel ja, verdedigend ben ik het niet met je eens.
pi_37274672
Real is loshangend drijfzand, en teert louter op de naam. Europees stellen ze al jaren niks voor. De Cler is absoluut geen wereldspeler, maar Roberto Carlos is echt wel zo diep gezonken dit jaar dat ik wel durf te stellen dat je meer aan de Cler hebt, idd natuurlijk in verdedigend opzicht. Maar daar staat een linksback in eerste instantie ook voor.

De Cler speelt volgens mij een heel aardig seizoen bij AZ trouwens als ik zo de analyses en klassementen erbij neem. Zou me niks verbazen als ie 1e linksback wordt, want ook Gio is een beetje een Roberto Carlos geval.
  dinsdag 25 april 2006 @ 11:56:06 #239
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37274738
waarom hebben we het over de Cler

wat is er mis met v Bronckhorst
256 goals !
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:02:57 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37274954
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:56 schreef Bjoro het volgende:

Verdedigend zeer matig.
pi_37275029
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:56 schreef Bjoro het volgende:

Ik vraag me zorgelijk af waarom we het over Jaliens hebben, ook
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:07:17 #243
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37275081
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:03 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Verdedigend zeer matig.
terwijl hij wekelijks speelt bij Barca
lijkt me dat hij dan echt niet zo heel erg slecht is
256 goals !
pi_37275103
Robben---Nistelrooij---Van Persie
----Cocu----Davids--van Bommel
Gio- Boula--- Ooijer------ Kromkamp
------------Sar--------

Logisch
pi_37275129
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:07 schreef Bjoro het volgende:

[..]

terwijl hij wekelijks speelt bij Barca
lijkt me dat hij dan echt niet zo heel erg slecht is
Hij valt vaak door de mand als hij een directe tegenstander heeft.
pi_37275173
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:42 schreef Suijk het volgende:
moeten ze die bal helemaal vanuit duitsland naar rotterdam kegelen dan .
pi_37275208
En Gio speelt alles behalve wekelijks. Eigenlijk hebben we op links en rechtsback een kwaliteitsprobleem met alle voorhanden optie's.
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:13:19 #248
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_37275275
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:08 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Blablabla
Veel liever Gio dan de Cler trouwens, ook Gio weet wat top niveau is, daar snapt de Cler geen fuck van namelijk.
pi_37275299
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:11 schreef LuukBes het volgende:
En Gio speelt alles behalve wekelijks. Eigenlijk hebben we op links en rechtsback een kwaliteitsprobleem met alle voorhanden optie's.
Hehe, we zijn er
"Ze maken tegenwoordig geen echte backs meer"
pi_37275405
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:13 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Veel liever Gio dan de Cler trouwens, ook Gio weet wat top niveau is, daar snapt de Cler geen fuck van namelijk.
Ik zeg ook niet dat ik liever De Cler op die positie zie, maar Van Bronckhorst is verdedigend wel matig.
pi_37275535
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hehe, we zijn er
"Ze maken tegenwoordig geen echte backs meer"
Klopt, zijn bijna allemaal omgeturnde varianten in dit land. Gio en Urby idemdito, gewoon middenvelders.

Tegen een echte rechtsbuiten zie ik toch veel liever een defensief sterk type, van de andere kant spelen de meeste landen niet met rechtsbuitens, dus daarom kan Gio al jaren meedraaien. Tegen Messi of een Joaquin hou ik wel mijn hart vast tegen Gio.

Wat dat aangaat is Jaliens en de Cler meer mandekker die zich vastbijten en een man kunnen uitschakelen. Maar we hoeven niet eromheen te draaien dat we achilleshielen hebben op de backs, met wie je ook speelt. Op rechts zag het er eigenlijk aanvankelijk veelbelovend uit met Kromkamp, maar die heeft zichzelf geen slimme dienst bewezen met zijn honger naar geld en avontuur.
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:23:13 #252
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_37275594
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:25 schreef Apekoek het volgende:

[..]

kew jaliens - CAFU!
bouhlarouz - chicino!

kew jaliens - Cicinho
de cler - Dede of Gustavo Nery
bouhlarouz - Lucio / Juan (Leverkusen)
mathijsen - Cris / Roque Junior

Dat is de matige verdediging van Brazilie
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_37275633
Dan heeft Brazilie een betere achterhoede. Snap alleen de keuze voor Juan niet zo daar.
That's all folks!
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:25:22 #254
49756 The_Gunman
PSV Eindhoven
pi_37275645
ik zou bosvelt mee nemen kunnen we die weer wisselen voor robben
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:33:43 #255
130654 TinusMen
<o> In da House <o>
pi_37275909
Deze kunnen van mij afvallen:

- Patrick Lodewijks
- Wilfred Bouma, Kew Jaliens, Barry Opdam
- George Boateng, Hedwiges Maduro, Denny Landzaat
- Romeo Castelen, Robin van Persie, Martijn Meerdink
Als je dit leest is het bericht afgelopen.......
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:34:15 #256
130654 TinusMen
<o> In da House <o>
pi_37275922
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:25 schreef The_Gunman het volgende:
ik zou bosvelt mee nemen kunnen we die weer wisselen voor robben
Als je dit leest is het bericht afgelopen.......
pi_37276044
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vraag me zorgelijk af waarom we het over Jaliens hebben, ook
Tsja, er zijn wel betere opties idd. Kromkamp, Ooijer
pi_37276141
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:23 schreef PirE het volgende:

[..]

kew jaliens - Cicinho
de cler - Dede of Gustavo Nery
bouhlarouz - Lucio / Juan (Leverkusen)
mathijsen - Cris / Roque Junior

Dat is de matige verdediging van Brazilie
Ooijer/Kromkamp - Cicinho
v Bronckhorst/De Cler - Dede of Gustavo Nery
Bouhlarouz - Lucio / Juan (Leverkusen)
Mathijsen/Cocu - Cris / Roque Junior

Tja, internationaal gezien is Brazilie sterker, maar of dat in het veld ook zo is? Cris en Lucio zijn natuurlijk topverdedigers, geen twijfel over mogelijk
pi_37276262
Misschien functioneert het wel voor geen meter bij die teams als gezamenlijk opererende defensie. Dat is toch ook waar Marco hoopt de kwaliteitsachterstand goed te maken, teamtactiek.

Ooier is trouwens denk ik eerder centraal hard nodig naast Bouhlarouz, betwijfel of die als back ingezet wordt.
pi_37276656
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:46 schreef LuukBes het volgende:
Misschien functioneert het wel voor geen meter bij die teams als gezamenlijk opererende defensie. Dat is toch ook waar Marco hoopt de kwaliteitsachterstand goed te maken, teamtactiek.

Ooier is trouwens denk ik eerder centraal hard nodig naast Bouhlarouz, betwijfel of die als back ingezet wordt.
Zoals al eens eerder genoemd is zou een verdediging Ooijer, Boulahrouz, Cocu, Mathijsen niet mistaan. Cocu kan doorschuiven naar het middenveld bij balbezit en Ooijer en Mathijsen kunnen naar binnen knijpen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:01:01 #261
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37276692
Ik hoop eerlijk gezegd nogsteeds op mooi voetbal. Want dat hebben we wel heel weinig gezien onder van basten. Of mag ik dat niet zeggen??
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37276799
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:21 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Klopt, zijn bijna allemaal omgeturnde varianten in dit land. Gio en Urby idemdito, gewoon middenvelders.

Tegen een echte rechtsbuiten zie ik toch veel liever een defensief sterk type, van de andere kant spelen de meeste landen niet met rechtsbuitens, dus daarom kan Gio al jaren meedraaien. Tegen Messi of een Joaquin hou ik wel mijn hart vast tegen Gio.

Wat dat aangaat is Jaliens en de Cler meer mandekker die zich vastbijten en een man kunnen uitschakelen. Maar we hoeven niet eromheen te draaien dat we achilleshielen hebben op de backs, met wie je ook speelt. Op rechts zag het er eigenlijk aanvankelijk veelbelovend uit met Kromkamp, maar die heeft zichzelf geen slimme dienst bewezen met zijn honger naar geld en avontuur.
Op zich is dat dus helemaal geen probleem, die moet je er zeker ook bijhebben. Probleem is dat er ook wat dat betreft bar weinig rondloopt. Bij types als Bouma blijft het je hart vasthouden: ze maken onnodige fouten en rammen er niet op als het ff moet. Boula doet dat dus wel, Opdam ook graag. Op de flanken schiet het daar dus ook weer tekort. De Cler is dan iets gehaaider dan Jaliens, maar het zijn geen vleesmolens. Het zijn geen spelers die uitstralen van "oke, vandaag geen leuke schaartjes" à la Jaap Stam.
Wat dat betreft wordt het luxeprobleem qua scorende spitsen ruimschoots overschaduwd door het gruwelijke tekort aan verdedigend materiaal.
Nu hoop ik dat dit zich zo gaat vertalen: "Jongûs, we kenne niet verdediguh, dus aanvalle maar". Is er in ieder geval iets te zien
pi_37277376
Eigenlijk zou Oranje gewoon met drie verdedigers moeten spelen:

Boulahrouz - Ooijer - Mathijsen
pi_37277518
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op zich is dat dus helemaal geen probleem, die moet je er zeker ook bijhebben. Probleem is dat er ook wat dat betreft bar weinig rondloopt. Bij types als Bouma blijft het je hart vasthouden: ze maken onnodige fouten en rammen er niet op als het ff moet. Boula doet dat dus wel, Opdam ook graag. Op de flanken schiet het daar dus ook weer tekort. De Cler is dan iets gehaaider dan Jaliens, maar het zijn geen vleesmolens. Het zijn geen spelers die uitstralen van "oke, vandaag geen leuke schaartjes" à la Jaap Stam.
Wat dat betreft wordt het luxeprobleem qua scorende spitsen ruimschoots overschaduwd door het gruwelijke tekort aan verdedigend materiaal.
Nu hoop ik dat dit zich zo gaat vertalen: "Jongûs, we kenne niet verdediguh, dus aanvalle maar". Is er in ieder geval iets te zien
Dat laatste is sowieso altijd al een beetje het credo van NL. Maar het complex dat NL'ers en de pers zichzelf aanpraten t.o.v. de verdediging, moet ook niet overdreven worden. We hebben extreem weinig tegendoelpunten gehad in de kwalificatie, en Marco heeft een scala aan nieuwe verdedigers erbij gehaald voor de afzwaaiende Reizigers, de Boers en Stams. Het is allemaal best heel aardig verzorgd als geheel hier, maar het minderwaardigheidsomplex t.o.v. andere landen is kennelijk nog steeds groot als het gaat om individuele namen. Ik vind zelf totaal niet dat het gras daar overal groener is.
pi_37277564
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:25 schreef Nywuob het volgende:

Dat ken. Verlies je wel een hoop slagkracht vanachteruit door de backs, de hele push is eruit. Krijg je van dat breivoetbal, vaak, met zo'n overvol middenveld.
pi_37277597
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat ken. Verlies je wel een hoop slagkracht vanachteruit door de backs, de hele push is eruit. Krijg je van dat breivoetbal, vaak, met zo'n overvol middenveld.
Klopt, gaat ten koste van de breedte in je spel.
That's all folks!
pi_37277656
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:30 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Dat laatste is sowieso altijd al een beetje het credo van NL. Maar het complex dat NL'ers en de pers zichzelf aanpraten t.o.v. de verdediging, moet ook niet overdreven worden. We hebben extreem weinig tegendoelpunten gehad in de kwalificatie, en Marco heeft een scala aan nieuwe verdedigers erbij gehaald voor de afzwaaiende Reizigers, de Boers en Stams. Het is allemaal best heel aardig verzorgd als geheel hier, maar het minderwaardigheidsomplex t.o.v. andere landen is kennelijk nog steeds groot als het gaat om individuele namen. Ik vind zelf totaal niet dat het gras daar overal groener is.
Oh, maar het totáál klopt idd een stuk beter dan het in jaren heeft gedaan. Mijn vertrouwen is ook zeker niet minder geworden sinds dhr. van Basten
Ik ben een liefhebber he, geen azijnpisser.
pi_37277855
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel meer kwaliteit in het elftal zitten. Je kunt dan met een echte nummer tien spelen.
pi_37278090
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:40 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel meer kwaliteit in het elftal zitten. Je kunt dan met een echte nummer tien spelen.
Door de zwakste linie weg te bezuigigen en de sterkste uit te breiden, gaat het gemiddelde kwaliteitsniveau omhoog idd. Ik vrees alleen dat het niet meer om aan te zien wordt, à la Noorwegen destijds.
pi_37278515
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Door de zwakste linie weg te bezuigigen en de sterkste uit te breiden, gaat het gemiddelde kwaliteitsniveau omhoog idd. Ik vrees alleen dat het niet meer om aan te zien wordt, à la Noorwegen destijds.
Dat is wel zo, ja. Maar de huidige manier van spelen heeft ook nog niet veel oogstrelend voetbal tot gevolg gehad.
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:22:43 #271
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_37281050
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:25 schreef Nywuob het volgende:

Verdedigend vind ik het nederlands elftal nog het zwakst dus liever gewoon 4
Ado is the pride of Holland!
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:25:50 #272
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_37281158
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:42 schreef BadRabbit het volgende:

[..]

Ooijer/Kromkamp - Cicinho
v Bronckhorst/De Cler - Dede of Gustavo Nery
Bouhlarouz - Lucio / Juan (Leverkusen)
Mathijsen/Cocu - Cris / Roque Junior

Tja, internationaal gezien is Brazilie sterker, maar of dat in het veld ook zo is? Cris en Lucio zijn natuurlijk topverdedigers, geen twijfel over mogelijk
En niet te vergeten Lucio van Bayern Munchen.
Ado is the pride of Holland!
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:29:02 #273
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37281255
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het hoeft niet perse als er maar een middenvelder een beetje blijft hangen in de verdediging wanneer het elftal aanvalt.
pi_37281273
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:22 schreef bergkampf het volgende:

[..]

Verdedigend vind ik het nederlands elftal nog het zwakst dus liever gewoon 4
Ach, slechts drie tegendoelpunten in de kwalificatie, das niet slecht.
De enige wedstrijd dat het goed fout ging was tegen Italie in een OEFENwedstrijd.
Daar is van geleerd en toen speelde Ooijer niet vanaf het begin mee!

Met Boularouz, Mathijssen en Ooijer heb je echt wel een goede verdediging.
Maar goed, ik spel ook liever 4-3-3 met opkomende backs dan 3-4-3.
Aan de andere kant kun je met 3-4-3 echt met je beste spelers op het veld komen.
pi_37281313
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:29 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Het hoeft niet perse als er maar een middenvelder een beetje blijft hangen in de verdediging wanneer het elftal aanvalt.
een Hedwiges Maduro als verdedigende middenvelder,lijkt mij een goed plan.
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:32:51 #276
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37281386
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:30 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

een Hedwiges Maduro als verdedigende middenvelder,lijkt mij een goed plan.
Ik zie op die positie liever Davids, het is een belangrijke positie en Davids heeft meer ervaring op die positie.
pi_37281457
Davids zorgt iets te gauw voor kaarten
pi_37281485
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:32 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik zie op die positie liever Davids, het is een belangrijke positie en Davids heeft meer ervaring op die positie.
Hoewel ik ook liever Davids zie, lijkt het me niet goed voor de balans in het veld, omdat Davids minder spelverdeler is en meer aanvallend ingesteld is dan Maduro.
pi_37281604
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:35 schreef Robar het volgende:

[..]

Hoewel ik ook liever Davids zie, lijkt het me niet goed voor de balans in het veld, omdat Davids minder spelverdeler is en meer aanvallend ingesteld is dan Maduro.
Davids stofzuigt beter dan Maduro en bestrijkt meer veld. Desondanks moeilijk, het zijn allebei leuke spelers, temeer omdat ze vrij balvast zijn en dus niet zo irriteren.
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:40:26 #280
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37281633
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:35 schreef Robar het volgende:

[..]

Of desnoods Cocu op die positie maar ik vind Maduro nog te licht voor zo`n belangrijke positie. Bovendien is hij ook nog onervaren en heeft hij nauwelijks wedstrijden gespeeld op hoog niveau.
pi_37282475
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:40 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Of desnoods Cocu op die positie maar ik vind Maduro nog te licht voor zo`n belangrijke positie. Bovendien is hij ook nog onervaren en heeft hij nauwelijks wedstrijden gespeeld op hoog niveau.
Hoe zie je dat dan voor je eigenlijk?

3-4-3
Sar
Boula - Ooier - Mathijsen
Bommel - Cocu - vd Vaart - Davids
Kuijt/Castelen - Nistelrooy/Huntelaar - Robben

Of

4-3-3
Sar
Boula - Ooier - Mathijsen - Bronckhorst
Bommel - Cocu - vd Vaart
Kuijt/Castelen - Nistelrooy/Huntelaar - Robben
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:14:42 #282
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37282652
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:08 schreef Robar het volgende:

Hoe zie je dat dan voor je eigenlijk?
------Ooijer---Boula---Gio
--------------Davids
---Bommel-----------Cocu
---------------VdV
---Persie-----RvN---Robben

Wat wel betekent dat Davids z`n eigen kapot loopt maar daar is hij goed in
pi_37282735
Davids op 4 is al meteen in het begin geprobeerd door Marco in een van zijn eerste wedstrijden. Was een fiasco, en gaat ie nooit meer proberen. Dan moet je Cocu omdraaien met Davids.
pi_37282742
Ik begrijp de keuze voor Gio niet en Davids zou je dan met Cocu om moeten draaien, want Cocu is een betere inschuivende '4'. Gio is alleen nuttig in 4-3-3 als opkomende linksback. Verdedigend is hij erg matig naar internationale begrippen. Dan kun je beter Mathijsen of Bouma daar laten spelen.
pi_37282758
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:14 schreef MrSASO het volgende:

[..]

------Ooijer---Boula---Gio
--------------Davids
---Bommel-----------Cocu
---------------VdV
---Persie-----RvN---Robben

Wat wel betekent dat Davids z`n eigen kapot loopt maar daar is hij goed in
Ik zou dan Maduro in plaats van Davids doen. Hij is meer verdediger en kan beter het spel verdelen vanaf die positie. Hij kan dan onder de hoede van ervaren spelers als Cocu en Ooijer genomen worden om zijn gebrek aan ervaring te compenseren.
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:20:22 #286
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37282817
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:17 schreef cultheld het volgende:
Ik begrijp de keuze voor Gio niet en Davids zou je dan met Cocu om moeten draaien, want Cocu is een betere inschuivende '4'. Gio is alleen nuttig in 4-3-3 als opkomende linksback. Verdedigend is hij erg matig naar internationale begrippen. Dan kun je beter Mathijsen of Bouma daar laten spelen.
Gio is inderdaad niet echt sterk, maar ik zie weinig alternatieven.
En Cocu en Davids zou je inderdaad kunnen omdraaien, maar ik heb gekozen voor Davids omdat hij wat meer loopvermogen heeft als Cocu.
pi_37283105
De middenlange en lange passing van Davids is vrij zwak, en die heb je vaak nodig op die plek. Zijn lengte is te gering als controlerende middenvelder (die dan vaak lange ballen eruit moet halen).

In de close-duels is ie meesterlijk, maar als een tegenspeler uitbreekt en hij moet de gaten dichtlopen en die man afstoppen, is het bijna altijd een overtreding of erger, kaarten pakken. Davids is geen 4. En voelt zich ook niet thuis daar.
pi_37283195
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:17 schreef LuukBes het volgende:
Davids op 4 is al meteen in het begin geprobeerd door Marco in een van zijn eerste wedstrijden. Was een fiasco, en gaat ie nooit meer proberen. Dan moet je Cocu omdraaien met Davids.
Zou ik ook doen ja!
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:31:43 #289
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_37283201
Van Basten: 'Huntelaar maakt 12 goals op WK'

25/4/2006 9 :35

Klaas-Jan Huntelaar gaat mee naar de eindronde van het WK. Bondscoach Marco van Basten bekende maandag dat de spits van Ajax deel uitmaakt van de Oranje-selectie.
Van Basten deed deze uitspraak tijdens een persconferentie die speciaal was georganiseerd voor kinderen. Een van de jongeren bleek erg bijdehand en kreeg van de bondscoach een antwoord, dat geen enkele professionele journalist tot nu toe van Van Basten had gekregen.

'Hoeveel doelpunten gaat Klaas-Jan Huntelaar dit WK maken?', zette de aspirant-verslaggever de bondscoach op het verkeerde been. 'Ik denk twaalf', hapte Van Basten toe, die direct de volgende vraag moest incasseren. 'Gaat-ie dus mee naar het WK?' Lachend gaf de bondscoach zich gewonnen: 'Ik denk het wel, hè.'

Huntelaar heeft nog geen interland gespeeld, maar is dit seizoen dé sensatie in de Eredivisie. Namens SC Heerenveen en Ajax kwam hij in totaal tot 33 competitiegoals. En in de play-offs heeft hij er ook alweer twee in liggen. Toch was het nog niet zeker of er voor hem een plaats in de WK-selectie was, omdat Van Basten niet al te veel spitsen mee zou willen nemen.

bron vi.nl
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_37283210
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:17 schreef cultheld het volgende:
Ben ik het ook helemaal mee eens!
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:49:29 #291
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37283716
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:31 schreef lubje25 het volgende:
Van Basten: 'Huntelaar maakt 12 goals op WK'

25/4/2006 9 :35

Klaas-Jan Huntelaar gaat mee naar de eindronde van het WK. Bondscoach Marco van Basten bekende maandag dat de spits van Ajax deel uitmaakt van de Oranje-selectie.
Van Basten deed deze uitspraak tijdens een persconferentie die speciaal was georganiseerd voor kinderen. Een van de jongeren bleek erg bijdehand en kreeg van de bondscoach een antwoord, dat geen enkele professionele journalist tot nu toe van Van Basten had gekregen.

'Hoeveel doelpunten gaat Klaas-Jan Huntelaar dit WK maken?', zette de aspirant-verslaggever de bondscoach op het verkeerde been. 'Ik denk twaalf', hapte Van Basten toe, die direct de volgende vraag moest incasseren. 'Gaat-ie dus mee naar het WK?' Lachend gaf de bondscoach zich gewonnen: 'Ik denk het wel, hè.'

Huntelaar heeft nog geen interland gespeeld, maar is dit seizoen dé sensatie in de Eredivisie. Namens SC Heerenveen en Ajax kwam hij in totaal tot 33 competitiegoals. En in de play-offs heeft hij er ook alweer twee in liggen. Toch was het nog niet zeker of er voor hem een plaats in de WK-selectie was, omdat Van Basten niet al te veel spitsen mee zou willen nemen.

bron vi.nl
Oud nieuws
De 33 spelers waar van Basten uit gaat kiezen :
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:54:10 #292
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37283854
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:20 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Gio is inderdaad niet echt sterk, maar ik zie weinig alternatieven.
van Bronkchorst (niks Gio, sterrengedrag ) kan niet als verdediger spelen indien je met drie verdedigers speelt, daar zijn betere alternatieven voor.
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:00:56 #293
107445 Jajong
Hadouken!
pi_37284087
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

van Bronkchorst (niks Gio, sterrengedrag ) kan niet als verdediger spelen indien je met drie verdedigers speelt, daar zijn betere alternatieven voor.
Heeft meer te maken met het feit dat "van Bronckhorst" een beetje lastig uit te spreken voor Spanjaarden volgens mij.
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:01:43 #294
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_37284111
quote:
oh , had even snel gekeken en zag het niet staan. Niet goed gekeken dus.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  dinsdag 25 april 2006 @ 19:02:18 #296
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37287841
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:00 schreef Jajong het volgende:

[..]

Heeft meer te maken met het feit dat "van Bronckhorst" een beetje lastig uit te spreken voor Spanjaarden volgens mij.
Vast, maar daarom hoeven wij het in Nederland nog niet over te nemen.
pi_37302623
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Vast, maar daarom hoeven wij het in Nederland nog niet over te nemen.
Overigens is een "Vennegoor of Hesselink" niet alleen een ramp voor Nl. commentatoren. Of een "Van Nistelrooy", laat staan een "Van Bronckhorst". Kort het dan maar op een hippe manier af denk ik. GIOOOO rolt een stuk makkelijker uit die strot natuurlijk.

Wat in dat licht ook erg grappig is, is dat al die mensen met Portugese namen het hele jaar door gewoon "Couto" en "Ronaldo" met een "o" heten, en dan rond een WK staan opeens "Coutoe" en "Ronaldoe" op het veld
pi_37302755
Ik zou Sneijder natuurlijk thuislaten.
En Nigel De Jong
  woensdag 26 april 2006 @ 09:51:26 #299
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37304074
quote:
Op woensdag 26 april 2006 08:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Sneijder zou ook de eerste zijn die ik door zou strepen. Een uitermate dom en arrogant ventje dat we kunnen missen als kiespijn.
  woensdag 26 april 2006 @ 09:53:54 #300
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37304136
quote:
Op woensdag 26 april 2006 08:23 schreef the_legend_killer het volgende:
En Nigel De Jong
maar dan heb je er nog 8 teveel
256 goals !
  Trouwste user 2022 woensdag 26 april 2006 @ 17:49:44 #301
7889 tong80
Spleenheup
pi_37317509
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')