abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:04:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_37176727
De 33 spelers die deel uit maken van de voorlopige selectie zijn:

Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

Er blijven er 24 over.

Raar dat er geen topic over is. Of heb ik iets gemist ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:07:44 #2
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_37176789
Van mij mogen afvallen:

Barry Opdam
Ron Vlaar
George Boateng
Hedwiges Maduro
Ryan Babel
Martijn Meerdink
Vannegoor
Stekelenburg
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_37176790
Het Van Basten-topic # 23: Marco, der neue Weltmeister !!!

hier hebben ze het er wat over.

En het zijn er toch maar 23?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_37176791
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_37176797
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef mcyodogg het volgende:

3 keepers
8 verdedigers
6 middenvelders
6 aanvallers
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:09:14 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_37176806
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef mcyodogg het volgende:
Het Van Basten-topic # 23: Marco, der neue Weltmeister !!!

hier hebben ze het er wat over.

Ja maar dat is een algemeen top[c waar het in wordt gepost.

Dit verdient toch een eigen topic

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37176817
Jahoor, kan best in een apart topic, dan kan die andere weer over V. Basten gaan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:14:54 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_37176876
De Duitsers snappen er waarschijnlijk niks van. Die kijken naar AC Milan - Barcelona zien Seedorf de lijnen uitzetten, en horen de commentator zeggen dat ie ie al tich titels heeft gewonnen.
Komen ze net bij en realisreren ze zich dat de beste speler van hun competitie er niet bij zal zijn op het WK. De moffen zouden er een moord voor over heben om Seedorf en Makaaij in hun ploeg te hebben.

zaterdag 22 april 2006 @ 01:19:04 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_37176939
Dat van Seedorf begrijp ik ook niet echt , geweldige voetballer.
Makaay is ook een goede speler maar geen 4-3-3 spits
Ik ben inmiddels overleden
pi_37176973
Is 4-3-3 eigenlijk wel de beste formatie vroeg ik mij af. Zo dik zitten we niet in de goede buitenspelers.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:27:55 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_37177059
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:21 schreef mcyodogg het volgende:
Is 4-3-3 eigenlijk wel de beste formatie vroeg ik mij af. Zo dik zitten we niet in de goede buitenspelers.
We hebben Robben en van Persie.

In 74 speelden we ook 433 met één echte spits. Terwijl de andere spitsen misschien kwalitatief beter waren dan de rechts en links buiten die speelden. ruud Geels Jan Mulder en Willie van der Kuijlen hadden de pech dat ze Cruijff voor zich hadden. Nu is dat hetzelfde met onze spitsen. We zijn al jaren het land met de meeste spiten op wereldniveau. Makaaij zou in elk ander land spelen.
Hij heeft de botte pech dat ie een Nederlander is. Kuijt gaat mee waarschijnlijk ook omdat ie op rechts kan spelen. In een twee spitsen systeem met countervoetbal zou ie de eerste zijn die was geselecteerd.
Ik ben alleen bang dat Roben geblesseerd raakt. Op links hebbenj wqe amper een alternatief.

pi_37177157
Deze 10 zou ik af laten vallen: Timmer, Bouma, De Cler, Jaliens, Opdam, Vlaar, Boateng, Babel, Castelen en Meerdink.
pi_37177164
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

In 74 speelden we ook 433 met één echte spits. Terwijl de andere spitsen misschien kwalitatief beter waren dan de rechts en links buiten die speelden. ruud Geels Jan Mulder en Willie van der Kuijlen hadden de pech dat ze Cruijff voor zich hadden. Nu is dat hetzelfde met onze spitsen. We zijn al jaren het land met de meeste spiten op wereldniveau. Makaaij zou in elk ander land spelen.
Hij heeft de botte pech dat ie een Nederlander is. Kuijt gaat mee waarschijnlijk ook omdat ie op rechts kan spelen. In een twee spitsen systeem met countervoetbal zou ie de eerste zijn die was geselecteerd.
Ik ben alleen bang dat Roben geblesseerd raakt. Op links hebbenj wqe amper een alternatief.

Dus in principe, als alles heel blijft (en vooral Robben), zal 4-3-3 het beste werken voor dit Nederland? En als dat nu niet gebeurd, overschakelen naar 4-4-2?
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 01:38:46 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_37177189
Dat lijkt me idd de eerste optie.

zaterdag 22 april 2006 @ 01:39:00 #15
18772 pos
@@sweet@@
pi_37177192
Sar- Stekelenburg-Timmer

Boularouz-Bouma-v. Bronckhorst-
Emanuelson-Mathijssen-Ooijer-Opdam-Vlaar

v.Bommel-Cocu-Davids-Maduro-Sneijder-v.d.Vaart

Castelen-Huntelaar-Kuijt-v.Nistelrooy-v.Persie-Robben
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:04:15 #16
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37177495
Deze tien moeten weg:Stekelenburg,Bouma, Opdam, Vlaar, Sneyder, Landzaat, Maduro, Meerdink,
Babel, Huntelaar.
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:37:41 #17
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_37177883
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:14 schreef tong80 het volgende:
De moffen zouden er een moord voor over heben om Seedorf en Makaaij in hun ploeg te hebben.

En waarschijnlijk ook wel 6 miljoen. Maar de Duitsers moeten het doen met Ballack en Lehmann. Voor de rest ken ik ze niet zo goed. O ja, Schweinsteiger. Das Phantom zou ze goed van pas komen en Seedorf kennen ze al vanwege de legerbasis.

Ik vind dat Stekelenburg wel kan afvallen, net zoals Boateng, Jaliens en Vlaar kunnen afvallen.
Op het middenveld kunnen Boateng, Sneijder en de Jong wel thuisblijven. Als aanvaller zie ik liever niet Castelen, Babel en Meerdink op het WK.

Brazilie heeft denk ik ook een groot selectieprobleem. Volgens mij is zelfs het 2e van Brazilie in staat om Wereldkampioen te worden.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_37177905
De minste spelers van deze 33:

Bouma
Jaliens
Matijsen
Opdam
Boateng
Sneijder
Kuijt
Meerdink
Vennegoor
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:40:57 #19
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_37177916
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:39 schreef Entonie het volgende:
De minste spelers van deze 33:

Bouma
Jaliens
Matijsen
Opdam
Boateng
Sneijder
Kuijt
Meerdink
Vennegoor
Ull de llebre.
pi_37177927
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:40 schreef bofneger het volgende:

[..]
vind je hem een goeie dan?
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:43:05 #21
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_37177937
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:42 schreef Entonie het volgende:

[..]

vind je hem een goeie dan?
Nee, ik sta perplex. Als hij meegaat is het denk ik om frieten te halen voor de anderen.
Ull de llebre.
pi_37177971
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:43 schreef bofneger het volgende:

[..]

Nee, ik sta perplex. Als hij meegaat is het denk ik om frieten te halen voor de anderen.
ja ach..dat hij er bij hoort zegt genoeg over de nederlandse verdedigers. niet raar dat de Eredivisie de competitie is waar het meest gescoord wordt

Er zijn gewoon geen bikkels in Nederland te vinden..daarom dat jongens als Matthijsen en Opdam er ook bijzitten. gewoon een fokking drama die Matthijsen heeft het al meolijk als hij een bal onder druk moet aannemen in Sevilla..hoe zal hij dan tegen Argentinie of Ivoorkust doen
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:34:16 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37179994
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 02:47 schreef Entonie het volgende:

[..]

ja ach..dat hij er bij hoort zegt genoeg over de nederlandse verdedigers. niet raar dat de Eredivisie de competitie is waar het meest gescoord wordt

Er zijn gewoon geen bikkels in Nederland te vinden..daarom dat jongens als Matthijsen en Opdam er ook bijzitten. gewoon een fokking drama die Matthijsen heeft het al meolijk als hij een bal onder druk moet aannemen in Sevilla..hoe zal hij dan tegen Argentinie of Ivoorkust doen
Wie zou dan naast Boulahrouz in het centrum moeten spelen? Ooijer wellicht, maar die zie ik toch meer als rechtsback.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_37180033
We missen gewoon Stam
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:38:44 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180061
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:36 schreef BadRabbit het volgende:
We missen gewoon Stam
Klopt, hij naast Boulahrouz was een ronduit angstaanjagend hart van de verdediging geweest. Staat wel tegenover dat het voetballend gezien minder is, maar dat is voor een verdediging secundair.
pi_37180078
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Klopt, hij naast Boulahrouz was een ronduit angstaanjagend hart van de verdediging geweest. Staat wel tegenover dat het voetballend gezien minder is, maar dat is voor een verdediging secundair.
Stam is ook voetballend niet slecht hoor, alleen wel wat minder dan vroeger
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:41:53 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180111
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef BadRabbit het volgende:

[..]

Stam is ook voetballend niet slecht hoor, alleen wel wat minder dan vroeger
Ik vond hem voetballend altijd uiterst matig, maar dat compenseert hij ruim door andere kwaliteiten.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:43:29 #28
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_37180137
Toch denk ik dat Vennegoor een grotere kans maakt dan Huntelaar. Vennegoor kan met zijn lengte door Van Basten goed als breekijzer gebruikt worden, terwijl Huntelaar toch minder die rol kan vervullen
pi_37180140
En toch denk ik nog steeds dat ie ze allebei meeneemt
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:45:38 #30
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180159
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
En toch denk ik nog steeds dat ie ze allebei meeneemt
Dat denk ik ook. Huntelaar als alternatief voor Van Nistelrooy indien die geblesseerd raakt en Vennegoor als pinchhitter. Tenzij hj besluit om Kuyt op de bank te zetten, dan kan Dirk die rol vervullen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:48:20 #31
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_37180198
Van Basten wilde voor elke linie een dubbele bezetting. In de aanval zie ik Babel en Meerdink afvallen, maar wie is dan de derde afvaller?
pi_37180259
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat een gelul. Engeland, Argentinië, Brazilië, Spanje en Italië hebben meer topspitsen in huis.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:51:46 #33
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180262
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:48 schreef Eilanden het volgende:
Van Basten wilde voor elke linie een dubbele bezetting. In de aanval zie ik Babel en Meerdink afvallen, maar wie is dan de derde afvaller?
Ik denk dat hij zeven aanvallers meeneemt en ook "slechts" zeven verdedigers. Ooijer kan immers op twee plekken spelen en ook Cocu kan in noodgevallen achterin spelen.

Ik hoop trouwens wel dat hij Sneijder thuislaat.
pi_37180377
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie zou dan naast Boulahrouz in het centrum moeten spelen? Ooijer wellicht, maar die zie ik toch meer als rechtsback.
Cocu! Matthijssen linksback schakelt een van de spitsen uit, en Boulahrouz de andere. Ooijer en Cocu d'rbij voor de opbouw. Of Ooijer ook een man uit laten schakelen en v. Bronckhorst linksback d'rbij i.p.v. Matthijssen.
pi_37180547
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een gelul. Engeland, Argentinië, Brazilië, Spanje en Italië hebben meer topspitsen in huis.
Individueel stelt Nederland geen ruk voor. Dit is voor het eerst in mijn hele leven dat ik hoop dat het Nederlands elftal de eerste ronde naar huis mag. Houthakkers elftal.
pi_37180605
1
2
3
4
5
----------------vd Sar-----------------
Ooijer----Boulahrouz---Cocu---Mathijsen
----------------Maduro-----------------
---v Bommel-----------------vd Vaart---
v Persie-----v Nistelrooy--------Robben

Dan krijg je dus zoiets? Of Sneijder/v Persie op 10, Maduro d'r uit en Kuyt rechtsbuiten Landzaat kan eventueel ook op de positie van Maduro
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:15:04 #37
32402 s0k
..............................
pi_37180669
ik zie liever v Persie en Robben op de flanken, en dan af en toe wisselen van flanken, dan Kuyt op rechts. Van Persie heeft een bikkelhard schot en een actie in huis. Kuyt rent zich rot en is in de lucht sterker dan van Persie, maar voor de rest heeft die geen meerwaarde ten opzichte van hem.
Kuyt is dus eigenlijk een ideale pinchhitter. Kan vennegoor of kont mooi thuis blijven en kan KJH mee.
..................................................................................................................................................
pi_37180732
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:15 schreef s0k het volgende:
ik zie liever v Persie en Robben op de flanken, en dan af en toe wisselen van flanken, dan Kuyt op rechts. Van Persie heeft een bikkelhard schot en een actie in huis. Kuyt rent zich rot en is in de lucht sterker dan van Persie, maar voor de rest heeft die geen meerwaarde ten opzichte van hem.
Kuyt is dus eigenlijk een ideale pinchhitter. Kan vennegoor of kont mooi thuis blijven en kan KJH mee.
pi_37180747

Volgens de Telegraaf zouden dan dus de onderste rijen afvallen als ik het zo bekijk.

Babel, Meerdink en VOH lijken me alledrie duidelijk. Alleen heeft Castelen het de laatste tijd niet erg lekker. De Jong en Boateng zie ik niet meegaan en ik denk dat Davis meezal gaan wanneer Sneijder niet fit is.

Verder lijkt Lodewijks me een logische afvaller, Bouma kan ook z'n vakantie beter gaan boeken en dan zal Vlaar of Ooijer nog wel afvallen. De Cler of Urby .. Lastig..
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:29:50 #40
32402 s0k
pi_37180976
Ik zou nigel de jong iig meenemen, en boateng thuis laten. De Jong kan voetballend meer en is op meerdere posities inzetbaar. Ben je tenminste niet afhankelijk van Jaliens op rechtsback
..................................................................................................................................................
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:45:53 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37181314
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Individueel stelt Nederland geen ruk voor. Dit is voor het eerst in mijn hele leven dat ik hoop dat het Nederlands elftal de eerste ronde naar huis mag. Houthakkers elftal.
Dit is het eerste eindtoernooi wat ik mee maak, waarbij Nederland kwalitatief gewoon een baggerelftal heeft, daarom hoop ik juist dat NL dit jaar eens potten kan gaan breken. Hoewel ik er een hard hoofd in heb, maar op een WK/EK zeggen individuele kwaliteiten niets. Kijk maar naar de winnaars en finalisten vna de laatste eindtoernooien en kijk eens naar het collectieve falen van het totaal niet-collectieve Spanje, jaar in jaar uit...
pi_37181396
Nou, ik zou deze 10 schrappen:

Patrick Lodewijks (Feyenoord): Verdient het misschien wel, maar Stekelenburg heeft het nodig in zijn leerproces.

Wilfred Bouma (Aston Villa): Speelt niet best in Engeland en mist niveau.

Tim de Cler (AZ) : Leuk voor de eredivisie, te licht voor een WK

Kew Jaliens (AZ): zie De Cler

Barry Opdam (AZ) : Overbodige speler als je wat multifunctionele mannen meeneemt.

George Boateng (Middlesbrough) : Veel te matig voor het grote werk.

Denny Landzaat (AZ): Zwaar uit vorm en slechts op één plek inzetbaar en dan nog niet meer dan een meehobbelaar.

Romeo Castelen (Feyenoord): Wel een specifieke rechtsbuiten, maar nog niet met voldoende rendement.

Martijn Meerdink (AZ): Zou echt een lachertje zijn om die bankzitter van AZ mee te nemen, wat ie in deze 33 doet is al een raadsel

Jan Vennegoor of Hesselink (PSV): Breekijzer. Tja, niet van hét niveau van de voormalige breekijzers. Dan beter Klaas Jan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37181607
Afvallers: Henk Timmer (AZ), Tim de Cler (AZ), Kew Jaliens (AZ), Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Romeo Castelen* (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ),

De Selectie:

Doel (3 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax)

Verdediging (11 spelers): , Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), , Urby Emanuelson* (Ajax), , Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): Phillip Cocu (PSV), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax),Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea)

Dit moet hopelijk een mooi resultaat opleveren
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:02:04 #44
32402 s0k
pi_37181706
Misschien is het juist maar goed dat we niet teveel spelers met grote individuele klasse mee hebben. Kijk idd maar naar spanje, stuk voor stuk fantastische voetballers, en dat weten ze ook, en daarom spelen ze gewoon kut. Het is geen team. Jongens zoals Mathijsen, Landzaat, maduro weten dat ze alleen wat voorstellen in een collectief verband, dus zullen ze ook naar gelang spelen.
En jongens die een wedstrijden kunnen opbreken hebben we opzich wel in huis; vdVaart, Robben, vPersie, vNistelrooy (ok, geen individuele actie, maar hij weet ze er wel in te knallen uit onmogelijke hoeken, en dat is ook een kwaliteit),
pi_37181786
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:45 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dit is het eerste eindtoernooi wat ik mee maak, waarbij Nederland kwalitatief gewoon een baggerelftal heeft, daarom hoop ik juist dat NL dit jaar eens potten kan gaan breken. Hoewel ik er een hard hoofd in heb, maar op een WK/EK zeggen individuele kwaliteiten niets. Kijk maar naar de winnaars en finalisten vna de laatste eindtoernooien en kijk eens naar het collectieve falen van het totaal niet-collectieve Spanje, jaar in jaar uit...
De laatste winnaars hadden toch een hoop voetballend vermogen hoor.
pi_37181845
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:02 schreef s0k het volgende:
Misschien is het juist maar goed dat we niet teveel spelers met grote individuele klasse mee hebben. Kijk idd maar naar spanje, stuk voor stuk fantastische voetballers, en dat weten ze ook, en daarom spelen ze gewoon kut. Het is geen team. Jongens zoals Mathijsen, Landzaat, maduro weten dat ze alleen wat voorstellen in een collectief verband, dus zullen ze ook naar gelang spelen.
En jongens die een wedstrijden kunnen opbreken hebben we opzich wel in huis; vdVaart, Robben, vPersie, vNistelrooy (ok, geen individuele actie, maar hij weet ze er wel in te knallen uit onmogelijke hoeken, en dat is ook een kwaliteit),
Kijk naar Brazilie dat is ook niet misselijk en die winnen hem gewoon weer... of ze moeten weer net zo veel pech hebben als tegen argentie een paar wk's terug dat letterlijk alles lat en paal was.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:07:12 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37181860
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

De laatste winnaars hadden toch een hoop voetballend vermogen hoor.
Griekenland?
pi_37181908
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Griekenland?
1-0

Kanshebner is denk ik ook weer Brazilie.
En die heeft ook heel veel kwaliteiten
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:11:30 #49
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_37181946
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:18 schreef BliksemSchigt het volgende:

Verder lijkt Lodewijks me een logische afvaller, Bouma kan ook z'n vakantie beter gaan boeken en dan zal Vlaar of Ooijer nog wel afvallen. De Cler of Urby .. Lastig..
Als v Basten Ooijer niet meeneemt naar het WK zal Nederland niet ver komen in mijn WK pools
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:13:30 #50
32402 s0k
pi_37181990
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kijk naar Brazilie dat is ook niet misselijk en die winnen hem gewoon weer... of ze moeten weer net zo veel pech hebben als tegen argentie een paar wk's terug dat letterlijk alles lat en paal was.
Dat is dan idd weer waar, maar als je het verdedigend vermogen ziet van Brazilie barst je wel in tranen uit van het lachen
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:17:05 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182071
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

1-0

Kanshebner is denk ik ook weer Brazilie.
En die heeft ook heel veel kwaliteiten
Jij in VBL?
pi_37182080
quote:

[..]

Griekenland?
Basinas, Karagounis, Giannakopoulos. Niet verkeerd hoor.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:18:14 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182096
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:11 schreef BadRabbit het volgende:

[ code verwijderd ]

Dan krijg je dus zoiets? Of Sneijder/v Persie op 10, Maduro d'r uit en Kuyt rechtsbuiten Landzaat kan eventueel ook op de positie van Maduro
Maduro hoort natuurlijk niet in de basis en Sneijder zou ik niet meenemen. Op het middenveld zou ik als basis Van Bommel - Cocu - Davids opstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 12:18:28 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37182102
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Engeland heeft niet echt topsspitsen. Rooney vind ik geen echte spits (dit seizoen 16 uit 35 is zeker niet slecht, maar qua doelpunten nog steeds minder dan RvN) en Owen is qua rendement met 7 uit 11 wel redelijk natuurlijk, maar wel slechts 11 wedstrijden. Crouch is ook niet echt een topspits - en daarmee hebben we de 3 spitsen die zeker zijn van selectie wel gehad. De rest is tweede garnituur imho en verdienen zeker het predicaat topspits niet.

Makaay, RvN, Kuijt en Huntelaar zijn allen beter. Alleen Rooney zou ik willen ruilen voor een van hen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_37182177
Hasselbaink is ook niet minder dan Crouch, bijvoorbeeld.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:24:48 #56
32402 s0k
pi_37182217
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:22 schreef methodmich het volgende:
Hasselbaink is ook niet minder dan Crouch, bijvoorbeeld.
Crouch, daar noem je dan ook iemand. Ik snap ook echt niet wat die jongen bij de selectie doet, en bij Liverpool. Vergelijk Hasselbaink nou is met Owen. Dat lijkt me toch wel ff andere koek.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:27:06 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182270
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef s0k het volgende:

[..]

Crouch, daar noem je dan ook iemand. Ik snap ook echt niet wat die jongen bij de selectie doet, en bij Liverpool. Vergelijk Hasselbaink nou is met Owen. Dat lijkt me toch wel ff andere koek.
Als pinchhitter à la Nanninga in 1978 is zo'n crouch best nuttig. Van Nanninga zei men ook dat hij niet kon voetballen, maar hij schopte er wel twintig per jaar in en is nog altijd de enige Nederlander die een velddoelpunt in een WK-finale gemaakt heeft.
pi_37182301
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:24 schreef s0k het volgende:

[..]

Scheelt drie doelpunten dit seizoen in het voordeel van Jerrel. En de helft van het aantal blessures.

Als ze beiden fit zijn, is Owen uiteraard beter. Helaas is Owen niet zo vaak meer fit. En daarnaast is Owen basisspeler, terwijl wij Jerrel niet eens meer selecteren!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:29:38 #59
32402 s0k
pi_37182321
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als pinchhitter à la Nanninga in 1978 is zo'n crouch best nuttig. Van Nanninga zei men ook dat hij niet kon voetballen, maar hij schopte er wel twintig per jaar in en is nog altijd de enige Nederlander die een velddoelpunt in een WK-finale gemaakt heeft.
Crouch scoort zelden, hij staat dit seizoen nog maar op 5 doelpunten uit 30 wedstrijden. Er lopen volgens mij echt wel betere spitsen rond in Engeland dan Crouch.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:32:05 #60
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182375
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:29 schreef s0k het volgende:

[..]

Crouch scoort zelden, hij staat dit seizoen nog maar op 5 doelpunten uit 30 wedstrijden. Er lopen volgens mij echt wel betere spitsen rond in Engeland dan Crouch.
Hij staat meestakl niet in de basis.
pi_37182394
Crouch staat vaak genoeg in de basis bij Liverpool hoor. Ze wisselen daar de spitsen flink af.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:33:48 #62
32402 s0k
pi_37182420
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:32 schreef methodmich het volgende:
Crouch staat vaak genoeg in de basis bij Liverpool hoor. Ze wisselen daar de spitsen flink af.
Idd, omdat er geen een genoeg scoort. Zegt al genoeg, lijkt me.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:35:09 #63
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182456
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:32 schreef methodmich het volgende:
In ieder geval heeft hij geen dertig volledige wedstrijden gespeeld.

Maar goed, natuurlijk is Crouch geen spits van het kaliber Henry, maar als pinchhitter kan hij nuttig zijn en ik zie eerlijk gezegd geen betere Engelse spits voor die rol.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:37:07 #64
32402 s0k
pi_37182495
Ach, engeland komt toch niet ver. Ze zullen het waarschijnlijk al moeilijk zat krijgen tegen Paraguay (1-1 gok ik zo) en Zweden, waarvan ze zullen verliezen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 april 2006 @ 12:38:33 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37182529
Ik ga ff mijn opstelling maken

Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:40:02 #66
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182558
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:38 schreef borisz het volgende:
Je neemt dus drie linksbacks en maar één rechtsback mee?
pi_37182564
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maduro hoort natuurlijk niet in de basis en Sneijder zou ik niet meenemen. Op het middenveld zou ik als basis Van Bommel - Cocu - Davids opstellen.
Maduro speelde in Oranje tot nu toe meer dan degelijk
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:41:29 #68
32402 s0k
pi_37182588
vdSar
ooijer bouhlarouz mathijsen Gio
vBommel Cocu vdVaart
vPersie vNistelrooy Robben

Kan je altijd nog in de wedstrijd met de punt naar achteren en voren spelen op het middenveld.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 12:42:51 #69
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37182615
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Crouch is zeker een nuttige speler, maar geen topspits.
pi_37182670
de Cler in de basis, hij is niet voor niets derde bij speler van het jaar geworden!
pi_37182765
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

van de Vaart???
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 12:49:24 #72
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37182774
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In ieder geval heeft hij geen dertig volledige wedstrijden gespeeld.
Crouch heeft dit seizoen (competitie + bekers) 45 wedstrijden gespeeld en heeft daarin 12 keer gescoord. Van die 45 heeft-ie niet allen volledig gespeeld - maar hij hoort bij de 10 spelers die het meest zijn opgesteld dit seizoen (ter vergelijking: Hyppia die het meest gespeeld heeft heeft 53 wedstrijden gespeeld). Maar 30 wedstrijden heeft-ie zker compleet gespeeld.
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:35 schreef Plato1980 het volgende:
Maar goed, natuurlijk is Crouch geen spits van het kaliber Henry, maar als pinchhitter kan hij nuttig zijn en ik zie eerlijk gezegd geen betere Engelse spits voor die rol.
Zeker.
pi_37182777
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:45 schreef JoleX het volgende:
de Cler in de basis, hij is niet voor niets derde bij speler van het jaar geworden!
De Cler speelt bij AZ, Gio bij Barca en staat in de Halve finale CL.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:49:47 #74
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:50:25 #75
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37182801
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

van de Vaart???
Van de Vaart zit naast jou op de bank.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:06:13 #76
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37183137
Geen Makaay
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:10:40 #77
32402 s0k
pi_37183240
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:06 schreef dvdfreak het volgende:
Geen Makaay
en terecht. Hunterlaar is beter.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:11:34 #78
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37183264
Makaay is veel beter
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:15:13 #79
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37183348
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:58 schreef Godlike02 het volgende:

Dit moet hopelijk een mooi resultaat opleveren
Boulah thuislaten? Ben je wel helemaal lekker? .
-
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:18:07 #80
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37183420
-
pi_37183430
Degenen die nu nog om Makaay roepen snappen het niet helemaal hoor
pi_37183467
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Boulah thuislaten? Ben je wel helemaal lekker? .
Ja
Ik heb het er met Plato al even over gehad.
Van mij mag van Bommel wel mee maar ik weet niet of van basten dat aan kan
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:36:09 #83
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_37183800
Van mij mogen de volgende heren thuisblijven:

Keeper:
- Stekelenburg, vind het niks en als 3e keeper kan je net zo goed Lodewijks meenemen.

Verdediging:
- Ron Vlaar, maakt teveel fouten voor iemand op zijn positie. 1 Frank de boertje kan nog maar deze jongen doet het net zo makkelijk 2x in een wedstrijd. Is niet constant genoeg.
- Wilfred Bouma, niet goed genoeg
- Urby Emanuelson, ik vind de linkerflank zowieso nogal zwak en De Cler of Urby zit niet zoveel verschil in, ik zou dus de oudste meenemen.

Middenveld:
- Nigel de Jong. van Bommel en Landzaat zijn beter.
- Hedwiges Maduro. Boateng speelt gewoon al jaren goed in de Premier League. Maar Boro is geen Man. Utd dus San Marco komt daar niet en ik vrees dat Boateng afvalt.
- Edgar Davids. is duidelijk over zijn hoogtepunt heen.

Aanval:
- Martijn wie?
- Ryan Babel. van Persie en Robber zijn beter voor die positie.
- Huntelaar of Vennegoor is erg lastig. Huntelaar speelt een geweldig seizoen, maar Vennegoor zie ik toch meer als een breekijzer. Ik ga voor mijn gevoel en dan kies ik voor Vennegoor als afvaller
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:37:19 #84
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37183821
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:19 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ja
Ik heb het er met Plato al even over gehad.
Van mij mag van Bommel wel mee maar ik weet niet of van basten dat aan kan
Dus jij hebt liever Vlaar dan Boulah. . Errrrrr...
Dat kan niet meer met voetbal te maken hebben.. Omdat het een Marokkaan is wellicht?
-
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:49:36 #85
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184089
Exit:

Patrick Lodewijks (Feyenoord) of Maarten Stekelenburg (Ajax).

Wilfred Bouma (Aston Villa), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ) of Jan Kromkamp (Liverpool), Ron Vlaar (Feyenoord).

George Boateng (Middlesbrough), Nigel de Jong (HSV Hamburg). Eventueel nog Wesley Sneijder, dan kan je Kew Jaliens en Jan Kromkamp alsnog beiden meenemen.

Ryan Babel (Ajax), Martijn Meerdink (AZ), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:50:31 #86
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37184112
Kromkamp

Heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in dan 2 jaar geleden, met dat ouwe lullen-team van Dick.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:51:53 #87
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184140
Zo kwalitatief mager is deze groep ook weer niet hoor. Niet vergelijkbaar met Brazilië natuurlijk, maar wél voldoende kwaliteit om - gepaard met een hecht collectief - ver te komen. En dan kan er van alles gebeuren.
pi_37184161
Waarom is Timmer bij vrijwel iedereen een zekerheidje?

Zo fantastisch staat die het laatste halfjaar niet te keepen, dacht ik.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:54:05 #89
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184179
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:52 schreef Radegast het volgende:
Waarom is Timmer bij vrijwel iedereen een zekerheidje?

Zo fantastisch staat die het laatste halfjaar niet te keepen, dacht ik.
Vind ze op Van der Sar na vrij gelijkwaardig allemaal.
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:57:10 #90
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37184245
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:51 schreef BVO het volgende:
Zo kwalitatief mager is deze groep ook weer niet hoor. Niet vergelijkbaar met Brazilië natuurlijk, maar wél voldoende kwaliteit om - gepaard met een hecht collectief - ver te komen. En dan kan er van alles gebeuren.
Bij Brazilië is 'het collectief' vaak het zwakkere punt. Als collectief kan Oranje nog ver komen denk ik. Neem een voorbeeld aan Feyenoord, winst Uefa Cup. Ook voornamelijk te danken aan het collectief (niet aan de 'topspelers' in ieder geval).

De groep vind ik kwalitatief zeker niet mager. Alleen de verdediging, daar ben ik nog niet gerust op.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:00:44 #91
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37184326
Verdedigend is het niet sterk allemaal, alhoewel ik

Ooijer - Mathijsen - Bouhlarouz - van Bronckhorst

ook zeker niet slecht vind ofzo. Stam op de plek van Mathijsen zou de boel wel een stuk sterker maken denk ik, Stam heeft toch net wat meer hardheid en ervaring.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:07:44 #92
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37184507
Kromkamp zal het voetballen wel niet verleerd zijn, dus ik zou kiezen voor:

Kromkamp Ooijer Boulahrouz van Bronckhorst
pi_37184567
Triest voor Seedorf.

Maar ja hij presteerde ook niks.

Clarence Seedorf is de meest succesvolle Nederlandse clubvoetballer.
In maart 2004 werd Seedorf door Pelé verkozen in de lijst van 125 beste nog levende voetballers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clarence_Seedorf
Errug jammer. Ik zal hem missen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:15:18 #94
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37184639

DAT NOOIT MEER DUS!
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:22:11 #95
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_37184778
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

DAT NOOIT MEER DUS!
dit dan weer wel
pi_37184790
quote:

[..]

Griekenland?
WK
pi_37184851
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:13 schreef s0k het volgende:

[..]

Dat is dan idd weer waar, maar als je het verdedigend vermogen ziet van Brazilie barst je wel in tranen uit van het lachen
Je moet het niet onderschatten want ze hebben degelijke verdedigers lopen hoor en het feit dat ze levensgevaarlijk zijn op het middenveld en voorhoede zorgt er ook voor dat de tegenstander nooit te veel risico gaat nemen.
pi_37184965
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

DAT NOOIT MEER DUS!
In die wedstrijd miste er iemand in de reguliere speeltijd volgens mij ook een pengel
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:55:06 #99
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37185486
Maakt niet uit, alles is de schuld van Seedorf.
pi_37185684
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Maakt niet uit, alles is de schuld van Seedorf.
Oh ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')