quote:
Op zondag 23 april 2006 02:24 schreef rubbereend het volgende:[..]
Mathijsen centraal? Davids op rechts? verklaar deze bijzondere keuzes nader.
Nou vooruit
KEEPERS:
VD Sar nummer 1. Waarom geen Stekelenburg mee? Laat die eerst maar is een aantal jaar bij Ajax constant goed presteren, dan is het EK een mooie gelegenheid voor hem om zich te bewijzen.
Timmer is betrouwbaar, en Lodewijks voor de mental coaching?
VERDEDIGING>
Jaliens rechtsback omdat Kromkamp al een jaar niet speelt, en ik heb ook zitten twijfelen aan Ooijer, maar ben ff uitgegaan van de posities waar de mannen zelf het liefst willen spelen.
> Centraal kennen
Mathijsen en
Boulahrouz het wel aan denk ik hoor, mocht het in de wedstrijd tegen een bepaalde wedstrijd anders blijken kun je kiezen voor Ooijer. Opdam niet iig!
> Linksback vind ik lastig. Ik ben geen fan van
Gio, terwijkl hij toch wel al jaren bij Barca in de basis staat (en dus goed genoeg zou moeten zijn?). Maargoed, Urby moet wachten tot EK, en De Cler, tsjah. Dus dan kies ik voor Gio.
afvallers: Bouma (
![]()
), Vlaar (puistenkop
![]()
) en Urby (niks mis mee, maar wacht tot EK)
MIDDENVELDERSIk heb gekozen voor een mix van buffelaars, creativiteit en diepgaande kerels.
afvallers: Sneijder (zou echt totaal ongeloofwaardig zijn tov andere als die mee ging), Maduro heb ik over zitten twijfelen als ik eerlijk ben, maar ook daar geldt eigenlijk, laat die eerst maar is 2 jaar in de basis staan bij een goed draaiend en gerenoveerd AJAX en dan is het EK een mooie plek. Same for De Jong, hij heeft nu een club gevonden waar hij happy is en speelt, laat hij zich dan maar bewijzen.
Basis heb ik dan gekozen voor
Cocu (diepgaand)
Davids (buffelaar)
VD Vaart (creatief).
Hoe ze op het middenveld spelen en staan boeit me niet, maar ik ben van mening dat je hier iig een goed middenveld hebt. Ik heb natuurlijk erg zitten twijfelen over Van Bommel en in mindere mate over Landzaat, maargoed Cocu moet sowieso en eigenlijk is Davids een betere versie van V Bommel en ook nog eens defensief wat beter wat wel belangrijk is voor de balans.
Cocu V. Bommel en VDV vind ik te gewaagd...
Boateng natuurlijk als stand-in.
AANVALLERSDit was niet erg lastig.
Van Basten heeft aangegeven alle posities dubbel bezet te willen hebben met ook echt spelers die daar normaal ook spelen zeg maar. Dus 2 rechtsbacks, 2 centrale middenvelders etc. Toch ben ik daarvan afgeweken bij de rechtervleugel. Ik koos niet voor Castelen én Meerdink, maar voor Castelen én Kuijt. KUYT????? DIE KAN TOCH NIEMAND VOORBIJ SPELEN EN EEN VOORZET GEVEN???
![]()
Kuyt is enorm belangrijk in een team, en met VDV en Robben in de basis11 heb je genoeg creativiteit.
Kortom, ik kies dus voor
Kuyt V. Nistelrooij (al neig je natuurlijk naar Huntelaar
![]()
) en
RobbenVraagt de rechterflank toch om snelheid en souplesse, Kuyt eruit voor Castelen.
Van Persi en Huntelaar heb je dan ook nog op de bank
afvallers: Babel (sorry hoor, behalve zijn kanonskogels hele seizoen op zijn reet gezeten
![]()
), Meerdink (sympathieke kerel, ik vind hem absoluut niet te zwak om mee te kunnen, maar ik heb dus voor Kuyt gekozen), en Jan VOH... Huntelaar duh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Laat ik voorop stellen dat ik niet de illussie heb hiermee het WK te winnen hoor
Wel is het een leuke frisse groep met op kritieke posities ervaren rotten.
Ik heb 'talent' thuisgelaten, omdat we genoeg alternatieven hebben, hun doel moet zijn: EK 08