abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 14:43:19 #176
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37244798
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat een lul koek .. je lult gewoon met de rest mee die ook geen enkele wedstrijd van milan hebben gezien. Hij speelt daar de sterren van de hemel en niet alleen op links maar ook centraal. Het verschil met Oranje en Milan is dat Milan top spelers heeft en Oranje slechts middenmoot. Bij Milan worden posities automatisch door verdedigd en krijgt een aanvallende middenvelder of back de tijd om op positie terug te keren. Bij Oranje hebben ze hun eigen handen vol aan hun positie waardoor ze de taak van anderen niet kunnen overnemen.

Bij Milan verloopt het vloeiend ..Kaka te diep staat gatusu er achter Gatusu te diep dan verdedigt seedorf centraal of gaat Pierlo direct druk op de bal zetten zodat de pass er niet komt en de speler van Milan tijd krijgt om weer positie te pakken. Of een slimme overtreding .. in ieder geval je zet druk op de bal zodat de pass naar voren er niet uit komt, Bij Oranje hebben ze dat vermogen niet om tot zulke oplossingen te komen zo lijkt het.
Het vermogen is er wel maar van Basten weigert gewoon om die jongens te laten voetballen. Van Basten speelt liever op safe dus als je een keer je man laat lopen ben je gelijk je plaats kwijt (zie van Bommel).
Marco van Basten zou eigenijk bondscoach van Italie moeten zijn, dat type voetbal ligt hem meer.
pi_37244971
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat een lul koek .. je lult gewoon met de rest mee die ook geen enkele wedstrijd van milan hebben gezien.
Als je ff verder leest
pi_37245054
Maar je mist bij Oranje ook een beetje het slimme dat italianen en andere wereldtoppers hebben... een overtreding of de druk op de bal waar je balverlies lijdt. Dat ie Van Bommel er niet in zette was puur om nog een voorbeeld te stellen. Van Bommel moet altijd spelen als een Davids niet speelt of een dergelijke speler. Je hebt met hem een goede verdediger achter de aanvallende linies.. een straat schoffie die niet te beroerd is om uit te delen en iemand die diepte kan brengen vanuit het middenveld.
pi_37245104
Ik ben nog altijd voor én een bikkel én een diepgaande kerel én een creatieve. Maakt 3man.
  maandag 24 april 2006 @ 14:56:46 #180
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37245170
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:04 schreef tong80 het volgende:
De 33 spelers die deel uit maken van de voorlopige selectie zijn:

Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)
De 10 afvallers zijn;

Patrick Lodewijks. Simpelweg te oud.
Wilfred Bouma. Komt kwalitatief tekort.
Emanuelson. Te licht en onervaren.
Kew Jaliens. Idem.
Ron Vlaar. Idem.
Edgar Davids. Negatieve invloed binnen de groep.
Wesley Sneijder. Speelde te weinig, teveel concurrentie, te licht.
Ryan Babel. Nauwelijks gespeeld en te licht.
Martijn Meerdink. Idem.
Romeo Castelen. Te wispelturig, kwalitatief de minste aanvaller.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  maandag 24 april 2006 @ 14:59:50 #181
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37245257
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:52 schreef Chadi het volgende:
Maar je mist bij Oranje ook een beetje het slimme dat italianen en andere wereldtoppers hebben... een overtreding of de druk op de bal waar je balverlies lijdt. Dat ie Van Bommel er niet in zette was puur om nog een voorbeeld te stellen. Van Bommel moet altijd spelen als een Davids niet speelt of een dergelijke speler. Je hebt met hem een goede verdediger achter de aanvallende linies.. een straat schoffie die niet te beroerd is om uit te delen en iemand die diepte kan brengen vanuit het middenveld.
Het slimme zit er wel in kijk maar naar Cocu of Davids, wat ik meer zie is dat het Nederlands elftal een beetje krampachtig voetbalt.
Ze zijn verschrikkelijk bang om een fout te maken, want ze weten wat de consequenties daarvan zijn. Zolang van Basten hier niks aan doet zal het ook zo blijven.
Ik snap ook wel trouwens waarom van Basten hier niks aan doet, die man heeft zo`n zwakke persoonlijkheid dat hij niet de discussie aangaat maar je gewoon uit de selectie gooit.
Dat maakt hem oppermachtig, ik snap alleen niet dat niemand dat ziet.
Nee dan had ik nog liever Advocaat gehad een beetje naief is hij wel maar wel tenminste realistisch en geloofwaardig.
pi_37245275
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:54 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben nog altijd voor én een bikkel én een diepgaande kerel én een creatieve. Maakt 3man.
Ik vind dat je meer creatieve spelers moet neerzetten. Minimaal 2 op het middenveld en 1 in de spits.
pi_37245343
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Het slimme zit er wel in kijk maar naar Cocu of Davids, wat ik meer zie is dat het Nederlands elftal een beetje krampachtig voetbalt.
Ze zijn verschrikkelijk bang om een fout te maken, want ze weten wat de consequenties daarvan zijn. Zolang van Basten hier niks aan doet zal het ook zo blijven.
Ik snap ook wel trouwens waarom van Basten hier niks aan doet, die man heeft zo`n zwakke persoonlijkheid dat hij niet de discussie aangaat maar je gewoon uit de selectie gooit.
Dat maakt hem oppermachtig, ik snap alleen niet dat niemand dat ziet.
Nee dan had ik nog liever Advocaat gehad een beetje naief is hij wel maar wel tenminste realistisch en geloofwaardig.
Ik zou als ik een Davids zou zijn of een Makkaay voor dat oranje bedanken voorlopig.
  maandag 24 april 2006 @ 15:05:18 #184
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37245441
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zou als ik een Davids zou zijn of een Makkaay voor dat oranje bedanken voorlopig.
Ik had ook bedankt, ik weiger om als een soort slaafje mijn opdrachten te vervullen zonder dat ik er wat van mij eigen in gooi.
Daarom kan Nederland ook die Eredivisie kneusjes opstellen die zijn allang blij dat ze het Oranje shirt mogen aantrekken.
pi_37246129
quote:
De Jong en Van der Vaart missen mogelijk WK

24/4/2006 15:21

Nigel de Jong en Rafael van der Vaart ondergaan dinsdag een operatie. De beide middenvelders van Hamburger SV missen de eindfase van de competitie in Duitsland en het is nog niet zeker of zij op tijd fit zijn om deel te nemen aan het WK.

Zowel De Jong als Van der Vaart kampte de afgelopen weken met klachten. De Jong heeft last van een knie en bij hem zal een operatie aan een meniscus plaatsvinden.

Bij Van der Vaart zal een schroef uit zijn linkerenkel worden verwijderd. De middenvelder brak die enkel in december in een wedstrijd tegen 1. FC Köln. Hij werd toen ook direct aan zijn rechterenkel geopereerd.

De herstelperiode van de twee internationals is nog niet bekend. Het is dan ook nog niet duidelijk of ze op tijd hersteld zijn om met Oranje deel te nemen aan het WK. De Jong en Van der Vaart zijn door bondscoach Marco van Basten beiden opgenomen in de voorlopige WK-selectie. Op 15 mei is de deadline waarop de deelnemende landen hun definitieve spelerslijsten moeten opgeven.
Om Nigel ligt Marco en niemand niet wakker, die draver zat er toch al niet bij, maar VdV had nog handig kunnen zijn.
pi_37246286
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik had ook bedankt, ik weiger om als een soort slaafje mijn opdrachten te vervullen zonder dat ik er wat van mij eigen in gooi.
Daarom kan Nederland ook die Eredivisie kneusjes opstellen die zijn allang blij dat ze het Oranje shirt mogen aantrekken.
Ik vind het allerminst kneusjes, het is gewoon grotendeels middelmaat. Maar het is wel een ploeg.
Ik ben ook helemaal niet zo negatief over het komend WK, het rendement van deze "kneusjes" ligt namelijk vrij hoog (en zonder arme Vlaar was het nog steeds vlekkeloos geweest, dat blazoen).
Het is gewoon zaak dat mensen hun werk doen, dat ze als een "slaafje" moeten rondlopen ben ik het niet eens. Anders selecteer je geen mensen als Van Persie en Robben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 24 april 2006 @ 15:40:16 #187
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37246540
Nu v/d Vaart en De Jong dreigen af te vallen kan Seedorf toch mooi mee.
pi_37246668
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef peaceman het volgende:
Nu v/d Vaart en De Jong dreigen af te vallen kan Seedorf toch mooi mee.
Asjeblieft niet.
VdV functioneerde (-t, hoop ik) in het Nl elftal, itt Seedorf, daarom.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37246847
Davids gaat nu denk ik wel mee voor VdV.
  maandag 24 april 2006 @ 15:55:11 #190
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37246934
Van der Vaart zou toch wel een groot gemis zijn.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 24 april 2006 @ 15:56:51 #191
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37246985
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Asjeblieft niet.
VdV functioneerde (-t, hoop ik) in het Nl elftal, itt Seedorf, daarom.
Seedorf kan wel functioneren in het Nederlands elftal als je hem maar op zijn plaats neerzet. Remember Euro 2004 de op 1 na beste speler aan Nederlandse kant.
pi_37247018
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:56 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Seedorf kan wel functioneren in het Nederlands elftal als je hem maar op zijn plaats neerzet. Remember Euro 2004 de op 1 na beste speler aan Nederlandse kant.
Je bedoelt "als je maar een elftal om hem heen bouwt zodat hij zijn goddelijke gang kan gaan".
Ik vind Seedorf fantastisch hoor...maar niet in het Nederlands elftal
pi_37247377
Thuisblijvers:

Lodewijks (te oud, geen toekomst meer)

Bouma (altijd al een matige speler geweest, nu ook niet bepaald geweldig bezig bij Aston Villa)
Opdam (overschatte verdediger, geen zekerheidje achterin)
Emanuelson of De Cler (maakt niet zoveel uit, zal afhangen van de vorm op dat moment)
Jaliens (zoveelste redelijk overschatte AZ-speler)

Boateng (afbreker. Komt voetballend veel te kort, niet in staat het spel te verdelen)
De Jong (weinig tot niets gepresteerd dit seizoen)

Meerdink (behoeft geen uitleg, lijkt me)
Castelen of Babel (op dit moment lood om oud ijzer, voegen beiden weinig toe)
Vennegoor (kwalitatief veel minder dan Huntelaar, dan maar geen pinchhitter)
  maandag 24 april 2006 @ 16:10:12 #194
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37247409
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je bedoelt "als je maar een elftal om hem heen bouwt zodat hij zijn goddelijke gang kan gaan".
Ik vind Seedorf fantastisch hoor...maar niet in het Nederlands elftal
Juist net als advocaat had gedaan. Werkte perfect
pi_37247581
Zou erg jammer zijn als VDV af zou vallen. Toch iemand met geniale ingevingen.

Die lob die hij zonder te kijken over de keeper heen gaf (weet niet meer tegen wie dat was)
pi_37247720
Van der Vaart moet er wel bij zijn, ja. De beste aanvallende middenvelder van Oranje.
  maandag 24 april 2006 @ 16:26:40 #197
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37247950
Ik vind het raar dat het tussen VD Vaart en Davids zou gaan. Zo ongeveer de enige overeenkomst tussen beiden is hun linksbenigheid, voor de rest zijn het heel andere voetballers.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_37248738
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:26 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind het raar dat het tussen VD Vaart en Davids zou gaan. Zo ongeveer de enige overeenkomst tussen beiden is hun linksbenigheid, voor de rest zijn het heel andere voetballers.
Inderdaad, Davids moet in plaats van Boateng mee. Voor de positie van centrale middenvelder.
pi_37248812
Bericht van VI is herschreven, iets positiever voor VdV nu.
quote:
De Jong en Van der Vaart beiden onder het mes

24/4/2006 15:21

Nigel de Jong en Rafael van der Vaart ondergaan dinsdag een operatie. Van der Vaart kan mogelijk snel weer op het veld terugkeren. Hoe lang De Jong is uitgeschakeld en of zijn WK-deelname in gevaar komt, is nog niet bekend.

Bij Van der Vaart zal een schroef uit zijn linkerenkel worden verwijderd. De middenvelder brak die enkel in december in een wedstrijd tegen 1. FC Köln. Hij werd toen ook direct aan zijn rechterenkel geopereerd. Hoewel Hamburger SV op zijn website meldt dat de spelmaker de eindfase van de competitie moet missen, meldt zijn zaakwaarnemer Sören Lerby dat Van der Vaart binnen een week weer op het trainingsveld kan staan.

De herstelperiode van De Jong is nog niet bekend. Hij had aanhoudende knieklachten en zal een operatie aan een meniscus ondergaan.

De Jong en Van der Vaart zijn door bondscoach Marco van Basten beiden opgenomen in de voorlopige WK-selectie. Op 15 mei is de deadline waarop de deelnemende landen hun definitieve spelerslijsten moeten opgeven.
pi_37249186
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:04 schreef tong80 het volgende:
De 33 spelers die deel uit maken van de voorlopige selectie zijn:

Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval (9 spelers): Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

Er blijven er 24 over.

Raar dat er geen topic over is. Of heb ik iets gemist ?

Dan vallen er voor mij de volgende spelers af:

- Maarten Stekelenburg (hoewel ik ook niet echt een fan (meer) ben van Timmer
- Urby Emanuelson
- Barry Opdam
- Ron Vlaar
- George Boateng
- Wesley Sneijder
- Hedwiges Maduro
- Ryan Babal
- Martijn Meerdink
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')