Er staat ook gewoon bij het recept dat er een salade bij hoort, ik volg die suggesties ook altijd op. En bedenk dat ze waarschijnlijk 250 gram gedroogde tortellini bedoelen en geen verse. Dat wordt natuurlijk veel meer!quote:Op woensdag 19 april 2006 16:53 schreef Maeghan het volgende:
Kortom, je hebt totaal 250 gram tortellini en dat is al inclusief vulling, terwijl voor rijst en pasta toch zeker ook 150 of 200 gram per persoon aangeraden wordt of niet? 125 gram per persoon lijkt me dus niet zo veel.
Verder is 100 gram artisjokken + 1 bosuitje natuurlijk lang niet die twee ons groente die je per persoon moet hebben.
Ik vind het in ieder geval erg weinig, en ik zou er dus zeker een salade bij doen inderdaad, maar ws. ook wel wat meer pasta.
Oh ok. Ik ken alleen de verse variant. =)quote:Op woensdag 19 april 2006 17:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er staat ook gewoon bij het recept dat er een salade bij hoort, ik volg die suggesties ook altijd op. En bedenk dat ze waarschijnlijk 250 gram gedroogde tortellini bedoelen en geen verse. Dat wordt natuurlijk veel meer!
quote:Op woensdag 19 april 2006 16:18 schreef ymme het volgende:
Of andere lieve mede lijners met leuke lekkere recepten. Wat niet al te lang duurt.
Mailen kan op sjemmie_degekste@hotmail.com
Julile zouden me daar heel blij mee maken, en enorm helpen uit de eet sleur te komen
Grillpantopic... waar????quote:Op woensdag 19 april 2006 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben nu zalmmoten aan het grillenLeve de grillpan uit het kerstpakket (en het grillpantopic)
Dat is een rijstgerecht waarbij je de risottorijst langzaam gaarkookt door het toevoegen van bouillon. Het is lekker, maar redelijk intensief om een goed resultaat te verkrijgen. (of ik doe iets verkeerd natuurlijkquote:Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef AnnekeM het volgende:
Op naar de 400kg samen
De recepten hier klinken goed! Maar wat is risotto?
Oeh, dat klinkt inderdaad zalig! Zal 't ook eens proberen.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Je bent er wel wat meer mee bezig dan met gewone rijstDe risotto van vanavond heb ik klaargemaakt met bouillon en witte wijn, dat wordt dan helemaal opgezogen door de rijstkorrel en dat smaakt dus zalig.
Goed dat je het zegt, had geen flauw idee wat voor wijn erin moet en Chardonnay had ik nog staanquote:Op woensdag 19 april 2006 20:45 schreef Isabeau het volgende:
Ja, gewoon een bouillontabletEn ik gebruik Chardonnay.
quote:Vispotje met aardappelen
Ingrediënten
1 kleine ui
3 paprika’s
400 gram aardappelen
1 eetlepel olie
1 eetlepel tomatenpuree
Italiaanse keukenkruiden
2½ dl groentebouillon
200 gram visfilet
peper, zout
Bereiding
Maak de ui en de paprika’s schoon. Snijd de ui in snippers en de paprika’s in blokjes. Schil de aardappelen en snijd ze in blokjes.
Fruit de ui in de olie glazig. Voeg de paprika, de aardappelblokjes, de tomatenpuree, de keukenkruiden en de groentebouillon toe en stoof dit met een deksel op de pan in 12 minuten gaar. Snijd de vis in blokjes en bestrooi ze met peper en zout. Voeg de laatste 5 minuten de vis toe en laat dit mee gaar worden.
Menusuggestie
Lekker met komkommersalade.
Ik ken iemand die Ode heet en ze is erg aardig, vandaar dat ik het zielig vindquote:Op donderdag 20 april 2006 10:23 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb even op de site gekeken, Rewimo. Vispotje vandaag, MJUMMM!
Ode aan de grillpan vind ik geweldigBen een fervent griller (dezelfde grillpan als Rewimo zat bij mij in het kerstpakket
)
Hahaha, dan kan ik het me voorstellen dat je het zielig vindtquote:Op donderdag 20 april 2006 10:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ken iemand die Ode heet en ze is erg aardig, vandaar dat ik het zielig vind
Ben jij een collega?quote:Op donderdag 20 april 2006 10:23 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb even op de site gekeken, Rewimo. Vispotje vandaag, MJUMMM!
Ode aan de grillpan vind ik geweldigBen een fervent griller (dezelfde grillpan als Rewimo zat bij mij in het kerstpakket
)
Te veel drank. Maar goed, ik drink toch nietquote:[restaurant] van 9:00 uur tot 12:00 uur in de Hans Brinkerzaal. Van 12:00 uur tot 13:00 uur de lunch, bestaande uit soep, diverse broodjes met beleg en een kroket.
Om 14:00 uur verzamelen in Haarlem-centrum op de Grote Markt voor het stadhuis. Vanaf daar een wandeling in 2 groepen met 2 gidsen door Haarlem heen. Duur ongeveer 2 uur. De tocht eindigt ook weer op de Grote Markt.
Vanaf 16:00 uur [restaurant]. Eerst borrelen en vanaf ong 17:00 uur aan tafel. Keuze uit uiensoep of tomatensoep vooraf. Hoofmenu is keuze uit kogelbiefstuk met roquefort saus, varkenshaas met gesmolten brie of zalmfilet met limoendressing. Nagerecht een kop koffie met likeur.
He wat Koel! ME too!quote:Op donderdag 20 april 2006 11:00 schreef Rewimo het volgende:
Energiebedrijf (een grote paars-gele zeg maar)
Als je die paashaas nu weggeeft aan iemand anders, dan ben jij hem kwijt en heb je er nog een goed gevoel over dat je iemand blij hebt gemaakt. En niets helpt zo goed tegen een vreebui als een goed gevoel!quote:Op donderdag 20 april 2006 14:22 schreef Emu het volgende:
Ik heb het momenteel weer ERG moeilijk en voel een vreetbui aankomen, al de hele dag eigenlijk, zijn er manieren of trucjes om er minder aan te denken of het niet te doen?![]()
Ik denk dat ik die chocolade paashaas hier op het werk bij de vuilnis ga kieperen hoe mooi hij er ook uit ziet![]()
Volgende week woensdag ben ik weer op mn werk. Hoe laat spreken we af?quote:Op donderdag 20 april 2006 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Gezellig, we kunnen wel een keer een "werkoverlegje" houden
Helaas, dan ben ik de hele dag onder de pannen (zie ergens hierboven)quote:Op donderdag 20 april 2006 14:37 schreef Ikiskoel het volgende:
Volgende week woensdag ben ik weer op mn werk. Hoe laat spreken we af?![]()
Kan/mag je de deur even uit om langs een supermarkt of buurtwinkeltje te gaan? Kan je snel rijstwafels of wat fruit gaan kopen en je hebt een frisse neus gehaald.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:33 schreef Emu het volgende:
Enkel een snoepautomaat hier en drankautomaat, ik denk dat is maar voor een blikje cola light ga dan.
Ja ik ga hier zeker enkele dingen moeten leggen, misschien was dat het probleem net normaal heb ik hier een paar potjes magere yogurt liggen en 2 stukken fruit, vandaag dus maar 1stuk met als gevolg in de namiddag niets. En dat kan dan tegenvallen heb ik net gemerkt.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:36 schreef Rewimo het volgende:
Colaatje light haal ik ook elke middagIk zou dan toch maar een voorraadje redelijk verantwoorde dingen aanleggen als ik jou was
Ja, lijkt me wel leukquote:Op donderdag 20 april 2006 15:02 schreef Ikiskoel het volgende:
Oh ja, dat had ik al gelezen. We kunnen trouwens wel gaan mailen op het werk, hahaha. Zullen onze baasjes leuk vinden
Was het lekker?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:27 schreef Sjeen het volgende:
Heb me net helemaal misselijk gegeten aan Kitkatdingetjes![]()
Ik ben er pas woensdag weerquote:Op donderdag 20 april 2006 18:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel leukAlleen heb ik geen idee hoe jij heet. Maar jij allicht wel hoe ik heet. Dus mail in dat geval even. Ik ben er morgenochtend tot kwart voor 12.
Oeh, herkenbaarquote:Op donderdag 20 april 2006 18:52 schreef N.icka het volgende:
Ik heb me vandaag op een videoband gezien , ik wist wel dat ik zwaarder was geworden want daar heeft menigeen me op gewezen. Maar mijn hemel wat zag ik eruit zeg , ik heb echt een totaal verkeerd lichaamsbeeld , ik ben dus veel dikker dan dat ik dacht.![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 april 2006 20:25 schreef Rewimo het volgende:
Hahaha, ik lees net pas jouw laatste regel, Isabeau
Nou ja, zo lang je maar niet zo stom doet als ik heb gedaanquote:Op donderdag 20 april 2006 20:31 schreef Ikiskoel het volgende:
Bedankt voor je opbeurende woorden, Isabeau. Dat doet me echt goed!!!!!
Yup, die krijg ik er wel weer af. Ben na een eerdere lijnpoging ook weer 20 (quote:Op donderdag 20 april 2006 20:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, zo lang je maar niet zo stom doet als ik heb gedaanEn die 2 kilo krijg je er gewoon weer af
![]()
Daar moest ik toch even over nadenken hoor... Toen ik net met mijn vriend was woog ik 65. Vier maanden laterquote:Op donderdag 20 april 2006 20:14 schreef Isabeau het volgende:
IksjeWat moet dat een zalig gevoel zijn, een getal dat begint met een 6
Wanneer was je voor het laatst onder de 70?
nope, maar ik kan in ieder geval weer ongeveer lopenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Okee, ik vat 'mLijf alweer een beetje op orde?
quote:Op donderdag 20 april 2006 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
Een vraag.
Een vriend van mij gaat binnenkort trouwen en nu willen we het liedje opsporen dat hij in zijn groep 8 musical heeft gezongen. Geen idee hoe de musical heet, maar de uitvoering was halverwege de jaren 80 en zijn liedje ging volgens zijn moeder over een opera zangeres die blauwe aderen had van het inspannen en iets met Andre van Duin.
Ik kan er helemaal niets mee, iemand die het herkent per ongeluk?
Na mijn tijd... sorryquote:Op donderdag 20 april 2006 22:11 schreef Liejannuh het volgende:
Even crossposten! Misschien dat hier iemand het antwoord weet!
Volgens mij heb ik je. Treffende omschrijving van je fotoquote:Op donderdag 20 april 2006 18:22 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik ben er pas woensdag weerVandaag ziek en morgen, maandag en dinsdag vrij. Mini-vakantietje. Je kan de telefoongids even checken (die nieuwe met foto's). Als je zoekt op voornaam vind je mij (Marije) zo... krulletjes, brilletje, idiote glimlach
![]()
Ja, heb ikquote:
Dat is heel erg shit, ymmequote:Op vrijdag 21 april 2006 09:26 schreef ymme het volgende:
![]()
Het icoontje zegt het al.
Het is zwaar klote (sorry voor het grof taalgebruik)
Er zijn uitzaaingen. Nou krijgt mijn schoonvader dus een keur van chemo om het proberen stil te zetten, we hopen dat dit aanslaat en hij nog een poosje bij ons mag zijn.
Maar mén wat is dit kut zeg.
Gisteren heb ik me redelijk aan het lijnen gehouden. Alleen een paar toosjes en een paar chipjes (gisteren ook nog leuk 2 verjaardagen, van mama en ome)![]()
Haha, heb je me gevonden? Leuk!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je. Treffende omschrijving van je foto![]()
Als je achternaam met een W begint geloof ik van welquote:
Kloptquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:06 schreef Troel het volgende:
Rewimo, toen jouw vader ging stoppen met roken nam hij toch een glas lauw water?
Zou dat bij paaseitjes ook helpen?
Ja, en dan komt Isabeau ook eindelijk eens aan de zoveel liter per dagquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
KloptAls je trek krijgt neem je een glas lauw water.
Je kunt het allicht proberen
Ey, het moet eerst blijken te werkenquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat mijn vader zich vereerd voelt
quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:09 schreef Troel het volgende:
Ja, en dan komt Isabeau ook eindelijk eens aan de zoveel liter per dag
En als het aanslaat dan noemen we het "het papa van Rewimo stoppen met roken-dieet"
Nuchter. Bij mij blijven de tranen maar stromen. Maar hij is zo nuchter..quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Ik ben gaan schoonmaken
Dat hielp.
![]()
Ymme, heel veel sterkte voor jou, je vriend en je schoonfamilie. Hoe is het met je vriend?
quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:09 schreef Isabeau het volgende:
...zo'n 80 gram chocolade later...
In plaats van een glas lauw water drinken een glas lauw water pakken en daar je eitjes in deponeren?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ik elke dag zo'n gevoel van craving heb en volgens mij mislukt daarom ook het lijnen bij veel mensen (ook mensen hier). Het is zo verdomd moeilijk te weerstaan, hoe rationeel ik het ook probeer te bekijken. Ik denk dat het bloemenwater eroverheen gieten de beste oplossing was geweest![]()
Is dat lekker?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
In plaats van een glas lauw water drinken een glas lauw water pakken en daar je eitjes in deponeren?
Ik wacht ook op de tipsquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:19 schreef Anansi het volgende:
Grrrrr ik let op mijn voeding, kook wat gezonder en vriendje valt in 2 weken 4 kilo af!!!
Iemand tips hoe ik kan zorgen, dat hij aankomt, en ik afval?
Want zo gaat het niet helemaal goed, vriendje heeft namelijk een BMI van 18, dus daar hoeft echt niets af.
Bij reformzaken en natuurwinkels hebben ze rijstwafels met boekwijt en spelt en sesam en nog wat varianten, ook calorie arm maar een stuk smaakvoller.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:23 schreef Rewimo het volgende:
*braaf aan de rijstwafels zit*
Niet dat je daar nou blij van wordt zeg maar...
Ik wèl chocola.quote:
Mijn schoonouders zijn dit weekend geweestquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:24 schreef Riann het volgende:
Maar Isabeau koop jij in de winkel dan die repen chocola of koopt iemand anders die dat je die toevallig tegen komt in de kast?
Want wij thuis kopen gewoon geen lekkere dingen dat ik het en mijn moeder het gewoon niet kunnen pakken.
Ja, maar dat gaat lang niet altijd op.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:24 schreef Riann het volgende:
Want wij thuis kopen gewoon geen lekkere dingen dat ik het en mijn moeder het gewoon niet kunnen pakken.
Ach, 't is meer dat ik wat in mijn mond kan stoppen zonder dat het echt gevolgen heeft, zeg maarquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:25 schreef Anansi het volgende:
Bij reformzaken en natuurwinkels hebben ze rijstwafels met boekwijt en spelt en sesam en nog wat varianten, ook calorie arm maar een stuk smaakvoller.
Bij gewone rijstwafels heb ik altijd het idee dat ik karton aan het eten ben, terwijl die van de reform zaak wel lekker zijn.
Jaja, die nieuwe met foto's. Als ik had geweten dat ze daar voor gebruikt zouden worden, zou ik nog een poging gedaan hebben er leuk op te staan... Want dan wel weer leuk is, is dat ik volgens de nieuwe telefoongids senior HR medewerker met, ipv afstudeerder. Als ze daar de stagevergoeding nou ook eens op zouden aanpassenquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
rijstwafels zijn gewoon het lekkerst met een beetje halvarine en een plakje kaasquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:25 schreef Anansi het volgende:
[..]
Bij reformzaken en natuurwinkels hebben ze rijstwafels met boekwijt en spelt en sesam en nog wat varianten, ook calorie arm maar een stuk smaakvoller.
Bij gewone rijstwafels heb ik altijd het idee dat ik karton aan het eten ben, terwijl die van de reform zaak wel lekker zijn.
Ja hier hetzelfde probleem, alleen hier een vriendje die dus echt niet zelf wat uit de la zal pakken ofzo...quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat lang niet altijd op.
Dan zouden er bij ons in huis geen lekkere dingen zijn en dan is Bert binnen notime onder de 50 kilo.
Bij Bert is het ook nog eens zo dat hij heel vaak gewoon geen zin heeft in eten. Dan moet je het er inderdaad zowat inproppen. Maar koekjes bij de thee 's avonds gaan er wel goed in.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:29 schreef Anansi het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde probleem, alleen hier een vriendje die dus echt niet zelf wat uit de la zal pakken ofzo...
Ik moet het er echt instoppen. Anders vergeet ie gewoon te eten...![]()
Ben nu maar iedere keer als ik zelf wat lekkers wil, dat wel aan het pakken en klaar te maken, maar dan aan mijn vriend te geven om om op te eten. Werkt best goed eigenlijk
Alleen voor hem blijkbaar nog geen calorieen genoeg.
huh? weggooien?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:31 schreef Anansi het volgende:
Hahahah ja hier ook dat probleem, dan wil ik zelf ook eten...
Ik probeer af en toe ook dingen te halen die hij wel lekker vind en ik niet....
Maar laatst weer 2 pakken bastogne koeken weg kunnen gooien omdat vriendlief ze vergeten was....
Hmmm, dat is wel heel oud jaquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:33 schreef Anansi het volgende:
uhm 1 jaar over de datum en groen is niet meer goed
Yup, mijn achternaam begint met een Wquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben blij voor jequote:Op vrijdag 21 april 2006 11:50 schreef teigan het volgende:
Zo, ik heb mijn dankwoord van mijn verslag ook getypt, is dat ook weer klaar..
en dan ga ik jullie hier nog even bedanken voor de steun bij alles, want volgens mij heb ik hier ook wel eens flink lopen schelden op dat stomme onderzoek..
Staan wij niet in je dankwoord dan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:50 schreef teigan het volgende:
Zo, ik heb mijn dankwoord van mijn verslag ook getypt, is dat ook weer klaar..
en dan ga ik jullie hier nog even bedanken voor de steun bij alles, want volgens mij heb ik hier ook wel eens flink lopen schelden op dat stomme onderzoek..
Ja maar soms (in mijn geval althans) de enige oplossing. Ik heb gisteren die k*tpaashaas ook fijn geslagen en in de vuilnisbak gedumpt, en ineens was dat vervelende vreetbui gevoel overquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog paaseitjes. Van ijn schoonmoeder gekregen.
Maar nu heb ik a de hele tijd zin in die eitjes, echt heel sterk. Ik heb al ontbeten en ik heb mijn tanden al gepoetst. En nog steeds heb ik zin in die roteitjes. Ik heb de neiging ze in de afvalemmer te werpen en daar de bloemen die ik nog moet weggooien overheen gieten zodat ze oneetbaar wordenMaar dat is dan ook weer zonde.
Hehehe, dat was natuurlijk ook een inkoppertjequote:Op vrijdag 21 april 2006 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Je ouders hebben je kat gesteriliseerd?
*grapje*
Dat heb ik dus momenteel ook alweer dagen achter elkaar. De schade is wel te beperken door het te houden bij een klein beetje chocola, maar iedere dag 30 gram of zo is toch ook alweer 150 kcal of zo. Telt toch lekker aan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:16 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me echt vreselijk als je dit gevoel elke dag hebt.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:33 schreef kwakveense het volgende:
mijn moeder zegt altijd alsik t zodne vind om iets weg te gooien: asl je t opeet komt t uiteindelijk ook in t riool....
Ik moet het maar eens opzoeken! Ik heb het zelf ook wel eens gedacht 'hoe kan dat nou' en ik begrijp niet dat ik het nog nooit nagezocht heb. Als ik het zo even uit m'n duim zuig dan zou ik verwachten dat er bij de opslag van vet meer komt kijken dan vet alleen, dus bijv. ook water of eiwitten. Als je dan een kilo minder bent geworden dan is dat 7000 kcal aan vet (is ongeveer 780 gram vet) geweest en de rest (220 gram) is misschien vocht en dergelijke geweest.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:19 schreef Iksje het volgende:
Heb wel nog een vraagje isabeau...
1g vet bevat 9kcal. Dus 9000 extra kcal en je komt 1kg vet bij. Maar volgens de meeste sites moet er "maar" 7000 verbranden om een kg vet weg te krijgen. Hoe zit dat nu?
Ja, maar dat maakt hem nog niet gezond, zeg maar. Al is dat natuurlijk een schrale troostquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:26 schreef Maeghan het volgende:
Hij at alles wat los en vast zat en kwam geen gram aan. Dat wil ik dus nooit meer. En dan nog "ja, als je af wilt vallen moet je er iets aan gaan doen". Ja godver, makkelijk lullen.
quote:Conclusie
Een combinatie van deze, deels al sinds tientallen jaren, populaire diëten leidt dus tot het beste resultaat. Men dient (meervoudig) verzadigde vetten te mijden evenals koolhydraatrijk voedsel met een hoge glykemische waarde, dus geen rijst, pasta of aardappelen en ook beslist geen suiker. Men wisselt dagen waarop men driemaal per dag alleen geroosterd volkorenbrood eet met een sambal-knoflook mengsel als beleg, af met dagen waarop men van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kleine maaltijden gebruikt van biologische groentesoep, biologisch fruit (maar geen bananen!), scharreleieren met spek, vette vis, gegrilde biefstuk, sla en vooral veel Montignac-producten en voedingssupplementen. Eens per week is een bordje zilvervliesrijst met grapefruitsap toegestaan. Afgezien van dit sapje, en tweemaal per week een paar literflessen magere melk in één teug leeg te drinken, nipt men uitsluitend beendroge sherry. Die drinkt men de hele week door, een klein glaasje bij elke kleine maaltijd. Ook als het gewichtsverlies tegenvalt, raakt men wel gegarandeerd zijn zorgen daarover kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 23 april 2006 00:20 schreef Isabeau het volgende:
http://www.weetnet.nl/dieet/dieet.htm
Geweldig!!!
[..]LOL, die site is van het genootschap van mijn oomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Die van de hunebedden)troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik heb het overleefd!!!quote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Iksje het volgende:
Ehm... ik heb loopschoenen gekocht in een sportwinkelketen (decathlon). Ze zijn geschikt om 1-2 keer per week te gaan lopen (volgens de labeling op de rekken) en waren middenklasse. Meer durfde ik er toen niet aan uit te geven, bang dat ik nooit spontaan zou beginnen lopen.
Veel plezier dan met lopen zo meteen!
De coopertest! Dat was voor mij ook zo'n vreemde mijlpaal bij het hardlopen. Ik kon de coopertest op de middelbare school nooit uitlopen en wandelde het grootste deel. En dan ineens ben je over de 30 en loop je een hele coopertest en is de uitslag dat je conditie 'goed' isquote:Op zondag 23 april 2006 09:28 schreef Liejannuh het volgende:
Start2Run lijkt mij ook erg leuk, maar die groepen zitten hier allemaal net niet in de buurt.Dus ik doe het met een schema wat ik van www.hardloopschema.nl heb gehaald.
En ik kan al een coopertest lopen!
Nooit gekund, maar nu dus wel!
Zo grappig!
En ik heb geen idee wat voor merk sportbh ik heb. Ik heb net even gekeken, maar behalve een vervaagd logo dat ik niet herken is er niets meer terug te voeren op een merk.quote:Do The Obese Know They Are Obese? Apparently Not, According To A New Study
Main Category: Public Health News
Article Date: 10 Apr 2006 - 1:00am (PDT)
Obese men and women are reasonably accurate when it comes to reporting their own weight, says researchers, but they are much more likely than normal weight persons to misjudge what weight falls into the obese category and therefore do not consider themselves to be obese.
Dr. Kimberly Truesdale, a research associate in the laboratory of Dr. June Stevens, University of North Carolina at Chapel Hill, presented the study results in April at Experimental Biology 2006 in San Francisco. The presentation was part of the scientific program of the American Society of Nutrition, Inc.
One hundred and four men and women, both white and African American, between the ages of 45 to 64, were asked to report their weight in pounds; categorize themselves as either underweight, normal weight, overweight, or obese; and estimate how much they would need to weigh in order to be considered obese. The researchers then collected weight, height, and other measures for each person. BMI, or body mass index was calculated by weight in kilograms divided by height in meters squared: a standard tool for categorizing individuals as either normal weight (BMI: 18.5 - 24.9 kg/m squared); overweight (25.0 - 29.9 kg/m squared) or obese BMI: greater than 30.0 kg/m squared).
Using the measured BMI, there were 31 normal weight, 40 overweight, and 33 obese adults in the group. About 90 percent of normal weight adults and 85 percent of overweight and obese adults accurately self-reported their weight and height such that the BMI calculated using those self reports fell in the same category as actual BMI.
That accuracy changed, however, when researchers asked participants about their perceived weight status, that is, if they would consider themselves NOW to be underweight, normal weight, overweight, or obese. Seventy-one percent of normal weight and seventy-three percent of overweight adults classified themselves correctly, compared to only 15 percent of obese adults who correctly considered themselves to be obese.
The researcher then asked participants how much they would need to weigh to be classified as either underweight, normal weight, overweight, or obese, and again the results varied depending on current weight status. On average, normal weight participants were reasonably accurate in these estimates, but obese participants overstated how much they could weight for every weight status category, from underweight to obese. For example, if a participant was 5;7" and normal weight, they would estimate normal weight as 143 pounds (BMI = 22.4 kg/m squared) and obesity as 189 pounds (BMI = 29.6 kg/m squared) but an obese participant the same height would estimate normal weight as 164 pounds (BMI = 25.7 kg/m squared) and obesity as 233 pounds (BMI ⤓ 36.5 kg/m squared.)
These findings have important public health implications, say Dr. Truesdale and Dr. Stevens. If obese adults do not consider themselves to be obese, they are not likely to pay full attention to public health messages about the consequences of being obese. More research is needed into why obese adults do not consider themselves to be obese, with two possibilities being perception and denial.
quote:Op zondag 23 april 2006 16:26 schreef Maeghan het volgende:
Zoals me al opviel bij het zoeken naar een sportbroek viel me al op dat je eerst een sportief figuur moet kweken voor je in de sportkleding past,
ik dus niet ik heb een keer een 2.9 gehaald ik had ook geen zin meer om verder te gaan dat was ook de reden toen ik wel een keer zin had om mijn uiterste best te doen heb ik een 6.4 gehaaltquote:Op zondag 23 april 2006 16:22 schreef freecell het volgende:
Ik was best goed in shuttle-run
Nu kan ik het niet meer
Ja ik probeer dan ook wel mijn schouders te ontspannen. Het is overigens altijd mijn rechterschouder en het komt altijd tegelijk met de pijn in mijn zij. Een gymleraar zei ooit eens dat het verzuring van de spieren was, maar waarom dat nu alleen zo is mij mijn rechterschouder en altijd met de zij-pijn weet ik niet. Mijn rechterschouder is overigens wel wat hoger dan mijn linkerschouder, dat viel mijn huisarts ook op. Ik heb wel een rechte rug.quote:Op zondag 23 april 2006 16:02 schreef YPPY het volgende:
Houd je je schouders wel ontspannen genoeg octopussy? Tijdens de start2run trainingen kwam ik erachter dat ik mijn schouders te gespannend had en daardoor deed mijn schouder pijn.
Inderdaad, 'gewone' sportbh's lijken soms meer op gewone bh's met een sportieve uitstraling. Als ik daar in ga hardlopen dan moet ik m'n borsten vasthoudenquote:Op zondag 23 april 2006 17:45 schreef Maeghan het volgende:
Mjah, de sportbh's bij gewone lingeriezaken vond ik echt niet toereikend. Ik heb daar in het pashokje staan springen, en bij al die dingen deed het gewoon nog echt zeer.
Ik heb er geen zin meer inquote:Op zondag 23 april 2006 18:59 schreef Riann het volgende:
Waarom zijn dikke mensen niet aantrekkelijk, deel III
Discussie is nog steeds bezig....
Ik geef ze 5% kans op dat atletische figuur in combinatie met een slanke vrouw na hun 50ste.quote:Op zondag 23 april 2006 20:48 schreef Maeghan het volgende:
Trouwens, zullen we over twintig jaar eens kijken, of ze nog zo'n atlethisch figuur hebben en of ze ook een vrouw hebben met de goede maten?
Nee dat weet ik. Maar goed. Ik ga denk ik misschien vandaag nog wel sporten.quote:Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Goeiemorgen ymme
Och, een weekendje is niet ergIk had ook wel zin in een patatje
![]()
Vanmorgen was ik 'officieel' 18 kilo lichter![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef Isabeau het volgende:
![]()
O ja, en dan maar klagen dat al die Amerikanen overgewicht hebbenquote:Op maandag 24 april 2006 09:12 schreef poohy het volgende:
Vandaag moest ik een dagje invallen bij Microsoft. Mijn god, ik ben blij dat ik daar niet werk want wat wordt daar door het personeel gegeten zeg.. Vanmorgen werd er een trolley vol met eten gebracht: koek, snoep, bananen (genoeg voor een hele dierentuin), alle soorten frisdrank. Dit zou ik normaal nooit overleven![]()
Of juist welquote:Op maandag 24 april 2006 09:18 schreef ymme het volgende:
Ok, trolly met snoep en dergelijke.
Heeft de baas het ook niet goed voor met z'n personeel
Bordjes met verschillende soorten fruit erop.quote:Op maandag 24 april 2006 09:19 schreef Rewimo het volgende:
Een banaan en een cola light moet toch kunnen dan
quote:Op maandag 24 april 2006 09:21 schreef ymme het volgende:
Bordjes met verschillende soorten fruit erop.
Banaan/kiwi/mandarijn/druiven.
En dan inderdaad verse sinasappelsap. Bronwater.Dan hebben ze pas personeel wat zeker weten langer meegaat dan het snoep etende personeel
Ik zoek nog iemand op te helpen met poetsenquote:Op maandag 24 april 2006 09:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wil jij mijn baas worden, ymme!Dat lijkt me echt heerlijk als ze dat op je werk hebben
Zolang je maar fruit hebt klaarstaanquote:Op maandag 24 april 2006 09:23 schreef ymme het volgende:
Ik zoek nog iemand op te helpen met poetsen![]()
Ikke! Daarom is het voor mij zo frustrerend om elke dag op die weegschaal te gaan staanquote:Op maandag 24 april 2006 09:26 schreef pluisje het volgende:
Zijn er meer mensen die een soort van dagelijkse jojo zijn?
In het ziekenhuis waar ik co-schappen liep hadden ze een salade-bar. Maar alles was al met veel dressing aangemaakt. En het warme eten dróóp van het vet. Alle groentes glommen van de boter en het vlees was meestal vet (veel gehakt, schnitzel, spek etc). En als ze eens vis hadden dan was het gebakken vis. Toen ik een keer begon te mopperen over de keuken kreeg ik te horen dat ze het jaar ervoor een prijs hadden gewonnen voor beste keuken in een ziekenhuisquote:Op maandag 24 april 2006 09:25 schreef Anansi het volgende:
En dat in een ziekenhuis/ geneeskunde faculteit
Nu valt het wel mee, maar toen ik niet aan het lijnen was zag ik mijn gewicht ook altijd gigantisch schommelen. Ik heb het een maand bijgehouden, zowel 's morgens als 's avonds terwijl ik niet op mijn eten lette. Het kon soms wel meer jojo'en dan 1 kilo! Echt bizar.quote:Op maandag 24 april 2006 09:26 schreef pluisje het volgende:
Zijn er meer mensen die een soort van dagelijkse jojo zijn?
Mijn gewicht heeft een speling van meer dan een kilo, en dat kan echt per dag verschillen de laatste tijd. Ik hou op een site een grafiekje bij, en dat lijkt net een berglandschap
Goh moet je nagaan wat de gemiddelde kwaliteit van ziekenhuiskeukens is...quote:Op maandag 24 april 2006 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik een keer begon te mopperen over de keuken kreeg ik te horen dat ze het jaar ervoor een prijs hadden gewonnen voor beste keuken in een ziekenhuis![]()
Toen dacht ik ook: dit kan toch niet voor een ziekenhuis... en dus nam ik mijn eigen brood mee.
quote:Hoge golven van beroering in het wereldje van de zweminstructeurs. Brancheorganisatie Nationaal Platform Zwembaden/NZR heeft de besloten de badmeester (m/v) af te schaffen. Voortaan duidt de brancheorganisatie de badmeester aan als aqua leisure host.
Ik denk dat het voordeel is, dat het elke dag gratis is. Hoef je je vandaag niet vol te vreten, want morgen is er weer een dag.quote:Op maandag 24 april 2006 09:17 schreef poohy het volgende:
Blijkbaar hebben deze mensen het talent om niet door te slaan met zoveel lekker eten om hun heen. Dat zou mij nooooit lukken![]()
Mijn baas heeft zoietsquote:Op maandag 24 april 2006 09:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wil jij mijn baas worden, ymme!Dat lijkt me echt heerlijk als ze dat op je werk hebben
quote:Op maandag 24 april 2006 11:18 schreef Anansi het volgende:
autistische kinderen.
??quote:
* Troel is PDD-nosserquote:Op maandag 24 april 2006 11:22 schreef Anansi het volgende:
[..]
??
Niet de reactie die ik meestal krijg
Maar schattig zijn ze soms zeker. Mijn koppeling is een 17 jarige jongen met kernautisme en een lichte verstandelijke handicap. Echt een schatje, praat niet, communiceert compleet niet, houd van actieve dingen. Ontzettend geweldig, heb er al zo'n zin in!
Dat heb ik wel eens gehad terwijl ik 1 appeltje had gekocht in een supermarkt. Heb je je appeltje best zorgvuldig uitgezocht, loop je lekker buiten in het zonnetje te genieten van je omgeving, hapje appel...bruin!!! bah bah bahquote:Op maandag 24 april 2006 11:19 schreef freecell het volgende:
Mijn appel was buikrot, das niet grappig
Heb je echt zin in een appel, ziet er lekker uit, ziet er gezond uit, geen plekje aan te bekennen...
Neem je een heerlijke eerste hap.... En dan zie je de binnenkant
We vertrekken donderdag naar qltel in Roosendaal, en vrijdag naar ons vaste adresje in het welbekende Hinterweidentalquote:Op maandag 24 april 2006 11:18 schreef Anansi het volgende:
Rewimo, Hotels klinkt goedWaar ga je allemaal heen?
Aha vandaar.quote:
Klinkt heerlijkquote:Op maandag 24 april 2006 11:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
We vertrekken donderdag naar qltel in Roosendaal, en vrijdag naar ons vaste adresje in het welbekende HinterweidentalEn dan van maandag tot en met zondag in een ander hotel (ook al in zo'n bekende plaats - geen idee hoe het heet), waar we van de zomer heen gaan om het 50-jarig huwelijk van mijn schoonouders te vieren met de hele familie. Dat gaan we nu een paar dagen "verkennen". Onder andere om uit te zoeken wat er in de omgeving te doen en te zien is, zodat we de familie wat leuke opties kunnen bieden in juli.
Voel je je ook 18 kilo lichter? Ik bedoel , merk je het echt aan je lijf?quote:Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Goeiemorgen ymme
Och, een weekendje is niet ergIk had ook wel zin in een patatje
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |