Nou ik merk nu al dat ik er minder en minder behoefte aan heb.quote:Op zondag 23 april 2006 17:21 schreef SHE het volgende:
[..]
suiker is het grootste vergif wat er is...
mensen die bv op low carb gaan, moeten letterlijk afkicken van suikers. Ik heb mensen echt gruwelijke hoofdpijnen zien doorstaan..
en dan te bedenken dat suikervrij leven een hele opgave is...ik kwam erchter dat zelfs in de kipfilet uit de supermarkt ( het beleg ) flink wat suiker zit...iets wat dietisten je notabene voorschrijven als zijnde 'mager' en verantwoord..terwijl het regelrechte troep is
Ik raad iedereen aan om eens echt af te kicken van suikers...je weet niet wat je meemaakt en je zult zien hoe geweldig het is voor je energiehuishouding

Maar dat heb ik ook nergens gezegd. Je lichaam vraagt niet om chips met dipsaus, zo is het niet. Wel kan het om meer vragen natuurlijk, en je lichaam kan wel om eiwitten en vetten vragen bijv. Als je gestresst bent groeit je behoefte aan eiwitten en vetten, die op hun beurt weer het stressgevoel versterken, etc. en eiwitten en vetten zitten natuurlijk niet in worteltjes en selderij.quote:Op zondag 23 april 2006 17:05 schreef milagro het volgende:
[..]
nou sorry, dat is volgens mij echt kul, dat de een nu eenmaal van nature meer trek heeft ogezonde dingen de ander.

Ik zou mensen eerder aanraden geleidelijk aan te veranderen. bv. overstappen tot enkel water, en slechts sporadisch frisdrank nuttigen. indien mogelijk helemaal alcohol laten vallen. (voor sommigen blijkbaar moeilijk). En dan de kleine dingkjes eerst aanpassen. ipv pak chips een geraspt appeltje ofzo nemen. (ben je ook eventjes met zoet). na bepaald uur savonds geen suikerrijke zaken eten. als je smiddags 4 boterhammen met zoet eet. veranderd het dan eerst naar 2 'gezond' 2 zoet. en dergelijke.quote:Op zondag 23 april 2006 17:21 schreef SHE het volgende:
[..]
suiker is het grootste vergif wat er is...
mensen die bv op low carb gaan, moeten letterlijk afkicken van suikers. Ik heb mensen echt gruwelijke hoofdpijnen zien doorstaan..
en dan te bedenken dat suikervrij leven een hele opgave is...ik kwam erchter dat zelfs in de kipfilet uit de supermarkt ( het beleg ) flink wat suiker zit...iets wat dietisten je notabene voorschrijven als zijnde 'mager' en verantwoord..terwijl het regelrechte troep is.
Ik raad iedereen aan om eens echt af te kicken van suikers...je weet niet wat je meemaakt en je zult zien hoe geweldig het is voor je energiehuishouding

ja en ik blijf zeggen dat het voor jou niet moeilijker is dan voor mij om daar niet aan toe te gevenquote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maar dat heb ik ook nergens gezegd. Je lichaam vraagt niet om chips met dipsaus, zo is het niet. Wel kan het om meer vragen natuurlijk, en je lichaam kan wel om eiwitten en vetten vragen bijv. Als je gestresst bent groeit je behoefte aan eiwitten en vetten, die op hun beurt weer het stressgevoel versterken, etc. en eiwitten en vetten zitten natuurlijk niet in worteltjes en selderij.

zucht.... het begin is voor iedereen hetzelfde.quote:Op zondag 23 april 2006 17:52 schreef Maeghan het volgende:
Dat is iets heel anders. Jij stelt dat het voor iedereen even moeilijk of makkelijk is, en dat is gewoon niet zo. De een moet ergens meer of minder voor laten dan de ander, en of dat nu op een ander punt weer gecompenseerd wordt doet er niet toe. Feit blijft dat niet alles voor iedereen hetzelfde is, zoals je nu zelf wel weer zegt "waarbij dat voor een ander geen issue is". Dat is precies wat ik bedoelde. Dat mensen er zélf dingen voor moeten doen of laten, ben ik het helemaal mee eens, alleen hou ik er niet van als mensen doen alsof iets wat hun makkelijk afgaat voor anderen precies hetzelfde is.

Er bestaat wel een hersenafwijking die inderdaad het verzadigd gevoel voor geen meter doorgeeft; maar dat gaat niet met de jaren over. Dat is een hele ernstige aandoening zelfsquote:Op zondag 23 april 2006 17:42 schreef Maeghan het volgende:
Ik zeg ook niet dat het voor mij moeilijker is, ik zeg alleen dat het voor sommige mensen wel degelijk moeilijker is dan voor anderen. Inmiddels ben ik gezond, maar ik heb ooit een chemisch probleempje gehad waardoor ik zo'n honger had dat ik door m'n bed rolde van de maagkramp, ik sliep niet tot ik gegeten had, en overdag zat ik gewoon met m'n hoofd tegen de muur te slaan om de honger te vergeten. Letterlijk. Dus iedereen kan zeggen wat ie wil, maar honger is niet bij iedereen hetzelfde. Ik geloof zeker dat als onderzoekers uitvinden dat mensen met obesitas meer van bepaalde stoffen aanmaken, dat ze daadwerkelijk meer moeite hebben dingen te laten staan.

Gutje. Dan vul je jezelf met iets gezonds in plaats van een 8 pack snickers.quote:Op zondag 23 april 2006 17:42 schreef Maeghan het volgende:
Ik zeg ook niet dat het voor mij moeilijker is, ik zeg alleen dat het voor sommige mensen wel degelijk moeilijker is dan voor anderen. Inmiddels ben ik gezond, maar ik heb ooit een chemisch probleempje gehad waardoor ik zo'n honger had dat ik door m'n bed rolde van de maagkramp, ik sliep niet tot ik gegeten had, en overdag zat ik gewoon met m'n hoofd tegen de muur te slaan om de honger te vergeten. Letterlijk. Dus iedereen kan zeggen wat ie wil, maar honger is niet bij iedereen hetzelfde. Ik geloof zeker dat als onderzoekers uitvinden dat mensen met obesitas meer van bepaalde stoffen aanmaken, dat ze daadwerkelijk meer moeite hebben dingen te laten staan.

Er zijn ook medicijnen die eetlust-bevorderend werken, maar dan heb je het dus niet over een hersenafwijking maar over een nare bijwerking.quote:Op zondag 23 april 2006 18:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Er bestaat wel een hersenafwijking die inderdaad het verzadigd gevoel voor geen meter doorgeeft; maar dat gaat niet met de jaren over. Dat is een hele ernstige aandoening zelfs

Ik weet niet of het (de aantrekkelijkheid) genetisch bepaald is, maar als je kijkt naar de verschillende kunststromingen, dan is de slanke vrouw tot ietwat mollige vrouw wel vaak het algemene schoonheidsideaal geweest.quote:Op zondag 23 april 2006 18:08 schreef boebiedoe het volgende:
Oh ja, en dikke mensen zijn niet aantrekkelijk voor veel mensen omdat dat genetisch bepaald is..

en dus eet je dat handje drop en dat toetje nietquote:Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Hulde voor Maeghan! Ben het helemaal met je eens meid!
Anyway, smaken verschillen: dik, dun, donker, blond, lang, kort.....gelukkig zijn wij niet allemaal hetzelfde ( gedver wat politiek correct zeg) Je mag me met mijn maat 44 zo mooi of lelijk vinden als je wil, het zal me worst wezen. Wat mij alleen wel stoort , maar dat wordt als ik het goed begrijp al meerdere topics lang geprobeerd duidelijk te maken, is dat je echt niet elke dag een chipszak of 8 snickersrepen naar binnen hoeft te werken om dik te worden. Of de hele dag op de bank te hangen, hallo zeg, ik heb wel wat beters te doen. Gewoon 2 x per week sporten, elke dag een half uur wandelen en dan toch de ene keer een handje dropjes en een andere keer een toetje na je eten is genoeg om de kilo's eraan te houden hoor!

Ik ben het er volledig mee eens dat als ik de behoefte had om slank te worden ik dit niet zou moeten doen. En dat ik ipv 2 x per week sporten elke dag zou moeten gaan. Ik wil alleen het punt maken dat je dus niet een hele zak chips, hele repen chocola en weet ik wat nog maar en de hele dag op je luie reet hieft te zitten om dikker te zijn. Want dat is het beeld wat nu geschetst wordt.quote:Op zondag 23 april 2006 18:31 schreef SHE het volgende:
[..]
en dus eet je dat handje drop en dat toetje niet![]()

Waar waar waar. Als ik nu superdikke mensen op straat zie lopen denk ik ook altijd hoe heb je het zover laten komen. Terwijl ik zelf toch ook 102 kilo ben geweest en ik weet het leven van lijnen is zwaar en hard.quote:Op zondag 23 april 2006 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, alleen kùnnen veel mensen dat niet bereiken omdat ze er bijvoorbeeld het verstand, het geld of de discipline niet voor (over) hebben. Maar om dan 'eigen schuld, dikke bult' te roepen gaat mij weer te ver. Dat is makkelijk praten als je zelf gewoon een lekker lijf zonder moeite hebt.
Maar ja, dan nog kan ik zelf mensen niet begrijpen die over de 150 kilo al waggelend over straat lopen. Dan is er ergens toch iets ongelofelijk mis gegaan in je leven.

nee hoor; het enige wat de tegenstanders herhalen , is dat je het grotendeels zelf in de hand hebt. Jouw post is een prachtige fundering...mensen die aanleg hebben ( zoals ondergetekende ) eten nooit toetjes, nooit dropquote:Op zondag 23 april 2006 18:35 schreef fanciulla_gentile het volgende:
[..]
Ik ben het er volledig mee eens dat als ik de behoefte had om slank te worden ik dit niet zou moeten doen. En dat ik ipv 2 x per week sporten elke dag zou moeten gaan. Ik wil alleen het punt maken dat je dus niet een hele zak chips, hele repen chocola en weet ik wat nog maar en de hele dag op je luie reet hieft te zitten om dikker te zijn. Want dat is het beeld wat nu geschetst wordt.

Dat beeld word altijd geschetst.quote:Op zondag 23 april 2006 18:35 schreef fanciulla_gentile het volgende:
[..]
Ik ben het er volledig mee eens dat als ik de behoefte had om slank te worden ik dit niet zou moeten doen. En dat ik ipv 2 x per week sporten elke dag zou moeten gaan. Ik wil alleen het punt maken dat je dus niet een hele zak chips, hele repen chocola en weet ik wat nog maar en de hele dag op je luie reet hieft te zitten om dikker te zijn. Want dat is het beeld wat nu geschetst wordt.

tuurlijk heb ik ook wel ooit een toetje gegeten laatste tijd niet want ik heb liever onder mijn soap een crackebrod met slankie of sandwitchspread dat zijn maar 2 punten en de meeste toetjes 6 en dat heb ik er niet over ik doe namelijk balans op dit moment. Punten tellen dus en ik moet meer eten dan ervoor om aan mijn punten te komen.quote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef SHE het volgende:
[..]
nee hoor; het enige wat de tegenstanders herhalen , is dat je het grotendeels zelf in de hand hebt. Jouw post is een prachtige fundering...mensen die aanleg hebben ( zoals ondergetekende ) eten nooit toetjes, nooit drop
Ik weet , dat als ik vet of suiker eet..dat dat linea recta naar mijn heupen gaat..wat doet een mens dan? die eet het niet. Simpel he?
En eet je het wel, ook prima..maar niet gaan huilen als de spiegel je dan niet goed gezind is.

Hier geen tranen hoor. En dan zal ik wel andere posts dan jij gelezen hebben denk ik.quote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef SHE het volgende:
[..]
nee hoor; het enige wat de tegenstanders herhalen , is dat je het grotendeels zelf in de hand hebt. Jouw post is een prachtige fundering...mensen die aanleg hebben ( zoals ondergetekende ) eten nooit toetjes, nooit drop
Ik weet , dat als ik vet of suiker eet..dat dat linea recta naar mijn heupen gaat..wat doet een mens dan? die eet het niet. Simpel he?
En eet je het wel, ook prima..maar niet gaan huilen als de spiegel je dan niet goed gezind is.

wat is er knap aan??quote:Op zondag 23 april 2006 18:47 schreef fanciulla_gentile het volgende:
[..]
Hier geen tranen hoor. En dan zal ik wel andere posts dan jij gelezen hebben denk ik.
Knap van je als je nooit een dropje, nooit een toetje eet. Ik moet zeggen dat ik werkelijk niemand in mijn kenissenkring ken dit net als jij vol kan houden. Zowel slank, mollig als dik. Echt niets dan bewondering hoor.

Haha, heel herkenbaarquote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Riann het volgende:
[..]
En mensen die idd dik zijn geworden door die hele zakken chips die hebben ook makkelijk praten. Maar je moet eens op schoolpleinen en zo kijken ik ben nu 20 ben net van school af en net geslaagd voor verzorgende IG maar als ik terug denk aan mijn schooltijd dat 90% van de klas naar het winkelcentrum ging om zakken chips te eten in de middagpauze terwijl ik altijd netjes mijn gesmeerde brood mee nam en het ook op at. En dat ik dan zo dik was en hun zo dun bleven.

Da's ook meteen de enige reden lijkt me...quote:Op zondag 23 april 2006 18:51 schreef SHE het volgende:
Eten doe je om je lichaam te voeden..dat in eerste instantie

lekker eten is ook wel fijn. Anders snap ik niet waarom het altijd zo druk is in restaurants en zo.quote:Op zondag 23 april 2006 19:02 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Da's ook meteen de enige reden lijkt me...

absoluut; het kan genieten geblazen zijnquote:Op zondag 23 april 2006 19:04 schreef Riann het volgende:
[..]
lekker eten is ook wel fijn. Anders snap ik niet waarom het altijd zo druk is in restaurants en zo.

Omdat mannen denken dat lelijke en/of dikke vrouwen makkelijk mee te krijgen zijnquote:Op zondag 23 april 2006 19:13 schreef HiZ het volgende:
Nou, over de onaantrekkelijkheid van dikke mensen; ik heb inmiddels door dat dat een zeer persoonsgebonden gegeven is. Sterker nog, sinds ik zo zwaar ben is het makkelijker om iemand te versieren dan vroeger.

ja, ik heb mollige chicks getraind en daarna miezerige mannetjes helpen groter te worden.quote:Op zondag 23 april 2006 19:12 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
SHE does great job in dit topic; hulde. Ze heeft heel wat kennis van zaken, had ik niet eerder opgemerkt.
Wat ik nog wou weten, je zei in de vorige draad dat je dikkerdjes getraind hebt...werkte je in eensportschool ofzo?

Zo is het. Is dat niets voor jou, personal trainer worden van sterren?quote:Op zondag 23 april 2006 19:16 schreef SHE het volgende:
[..]
ja, ik heb mollige chicks getraind en daarna miezerige mannetjes helpen groter te worden.
zien hoe ze binnenkomen en hoe ze er maanden later bij lopen is het mooiste wat er is o+
en met de juiste state of mind, de juiste begeleiding en keihard je stinkende best doen...krijg je alles wat je wilt.
en dat is klote, zwaar en vervelend..ik weet het, moet mezelf ook nog dagelijk motiveren...maar it's there, for you to take.
daarom word ik ook helemaal kriegel van het gezucht en gesteun...gejammer ovcer eten; gejammer over sporten.
Een dodelijk lijf krijg je niet van drop; ook niet van bammetjes pasta en zeker niet van 2 x sportschool in de week.
Nee, die krijg je van kale rijst, groenten, liters water en 5 dagen in de week trainen..MINIMAAL
Hoe denk je dat sterren slank blijven? Door coke? Afslankpillen? nee hoor..die hebben een personal trainer en trainen een paar uur per dag hun ass off.
Voordeel is dat je dan ook geen tijd hebt om droppies in je mond te proppen![]()

Yep. Heb ook wat geëxpirimenteerd in het verleden, met deze witte motorquote:Op zondag 23 april 2006 19:17 schreef SHE het volgende:
al moet ik eerlijk toegeven dat je van coke wel weer lekker slank blijft![]()
spartaanse methode weliswaar, maar het werkt

Geef mij suiker in de vorm van snoep, cola, kristalsuiker en ik heb binnen no time een ongelofelijke behoefte aan eten. Dan maar geen suikerquote:

quote:Op zondag 23 april 2006 19:34 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Nee maar ik heb een vriendin, die weegt 50 kilo bij 1m70, heel erg slank is ze, maar ze eet ELKE )

En sommige mensen zijn niet zo geindoctrineerd door de postbus 51 spotjes dat ze denken dat hun leven eindigt als er tien dropjes op hun heupen gaan wonen en die eten ze wel, lekker boeiend. Dat geeft de mensen die chagerijnig zijn omdat ze geen dropjes en toetjes mogen eten nog niet het recht de mensen die dat wel doen voor dikke, luie, ongedisciplineerde varkens uit te maken omdat ze toevallig wat meer wegen, en dat is wat er op grote schaal in deze samenleving wel gebeurt. Dat vind ik meerquote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef SHE het volgende:
[..]

Ik denk dat ze uitgaat van het "gezellige dikkerds"quote:Op zondag 23 april 2006 19:41 schreef SHE het volgende:
Ik ben hartstikke vrolijk hoor..ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat mensen die op hun voeding letten chagerijnig zijn.
En mensen die toetjes en dropjes eten zijn aantrekkelijker..
uhuh
Ik heb zelden zo'n warrige reply gelezen.

quote:Op zondag 23 april 2006 19:39 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En sommige mensen zijn niet zo geindoctrineerd door de postbus 51 spotjes dat ze denken dat hun leven eindigt als er tien dropjes op hun heupen gaan wonen en die eten ze wel, lekker boeiend. Dat geeft de mensen die chagerijnig zijn omdat ze geen dropjes en toetjes mogen eten nog niet het recht de mensen die dat wel doen voor dikke, luie, ongedisciplineerde varkens uit te maken omdat ze toevallig wat meer wegen, en dat is wat er op grote schaal in deze samenleving wel gebeurt. Dat vind ik meerdan iemand die 150 kilo weegt en gaat fietsen. Ik geloof dat ik mensen die wél dropjes en toetjes eten een stuk aantrekkelijker vind, en hoe meer posts ik lees van de gezondheidsbrigade, hoe sterker dat gevoel word.
![]()

Alleen dikke wijven hebben een ongemotiveerde rotkop? Dat merkte ik donderdag in de P.C. Hooftstraatquote:Op zondag 23 april 2006 19:44 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
Ik denk dat ze uitgaat van het "gezellige dikkerds"principe.
Eet gezellig een toetje en word gezellig dik, kom gezellig bij de club![]()
Mensen die op hun voeding letten zijn niet per defenitie chagarijniger![]()
In fact, wijven met een ongemotiveerde rotkop zijn vaak het dikst![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |