abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 13:38:42 #151
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37210570
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:32 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor jou ook een hoop zou schelen als je iets van die diepgewortelde frustratie loost.
Er komt zoveel bad nrg vrij in je posts.

Is yoga niets voor jou?
Nee dankjewel, frustraties heb ik allang niet meer. Lichaam geaccepteerd heb ik ook nog.
Waar ik frustraties van krijg is van bepaalde mensen hier die denken dat ze alles weten en voor alles een oplossing hebben (denken te hebben)

Hoop overigens wel dat iedereen die zo negatief over dikke mensen spreekt, zelf ook ooit dik worden door wat dan ook. Oh nee, iedereen weet hier natuurlijk optijd aan de rem te trekken, goed hoor Helaas zit dat niet bij iedereen in zijn bouw en kunnen sommige mensen eten wat ze willen. Hebben dan ook erg makkelijk praten.

Dus yoga is niets voor mij, bedankt voor de tip.
  zondag 23 april 2006 @ 13:38:47 #152
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37210573
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:33 schreef SHE het volgende:

[..]

sex is ook goed voor je figuur
Ja, maar nu is sweaty zwanger...
  zondag 23 april 2006 @ 13:39:23 #153
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37210599
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jezus doe es niet zo zielig
Jah... erg vriendelijk cq serieus te nemen... cq sportief komt dat niet over.

Gelukkig kan milagro wel tegen een stootje
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 23 april 2006 @ 13:40:01 #154
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37210624
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:38 schreef sweaty het volgende:
Hoop overigens wel dat iedereen die zo negatief over dikke mensen spreekt, zelf ook ooit dik worden door wat dan ook.
Dus je hebt dik zijn niet geaccepteerd?
  zondag 23 april 2006 @ 13:40:48 #155
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37210653
quote:

[..]

Nee dankjewel, frustraties heb ik allang niet meer. Lichaam geaccepteerd heb ik ook nog.
Waar ik frustraties van krijg is van bepaalde mensen hier die denken dat ze alles weten en voor alles een oplossing hebben (denken te hebben)

Hoop overigens wel dat iedereen die zo negatief over dikke mensen spreekt, zelf ook ooit dik worden door wat dan ook. Oh nee, iedereen weet hier natuurlijk optijd aan de rem te trekken, goed hoor Helaas zit dat niet bij iedereen in zijn bouw en kunnen sommige mensen eten wat ze willen. Hebben dan ook erg makkelijk praten.

no pun, maar de vrij agressieve manier waarop je hier tegen bepaalde posts in gaat doet mij eerlijk gezegd vermoeden dat je je lichaam helemaal niet geaccepteerd hebt.
Kan er naast zitten hoor

Ik ben zelf ook in 1.5 jr tijd 20 kg aangekomen..dus ik weet echt wel hoe het voelt hoor...ik zie alleen geen reden erover te janken..je moet er namelijk wat aan doen, dat is het enige wat je moet doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 13:40:57 #156
862 Arcee
Look closer
pi_37210658
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 23 april 2006 @ 13:41:04 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37210660
quote:

[..]

Joh, kap 'ns met je rotopmerkingen. Er zijn in deze topics ook zat andere dingen langsgekomen dan kotssmileys, die zijn we inmiddels al twee topics geleden kwijt geraakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37210703
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:37 schreef Jerruh het volgende:

[..]

lieverd, ik heb getraind .
voel ik niets van, dus kom maar hier

en ja sorry, ik vind maat 48 gewoon dik, of je moet echt lang zijn.
mijn nichtjes zijn lang, 180 en die komen er bij lange na niet aan, hoor, en nee, ze zijn niets te dun, gewoon goed.

en als maat 48 een gewone maat was, zou die maat niet op de afdeling grote maten hangen, niet waar
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 april 2006 @ 13:41:59 #159
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37210726
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Je mag alles zeggen maar het komt een beetje slap over, geef gewoon toe dat het een uncalled for rotopmerking is, dat zou je meer sieren
Eh,als je even terugleest, zie je dat ik het gezegd dat het niet netjes en fatsoenlijk van me is, hierbij dan nogmaals.
  zondag 23 april 2006 @ 13:42:45 #160
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37210769
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:34 schreef Jerruh het volgende:
hoe zit dat eigenlijk bij dikke mannen? veel vrouwen die een klein buikje bij mannen schijnbaar wel leuk vinden. mannen zeiken bij vrouwen volgens mij veel sneller over iets te dik zijn dan andersom. hoe komt dat of ligt dat ergens anders?
Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat het ook grotendeels met de verhouding te maken heeft.
Als je lichaam in proportie iets zwaarder dan superslank is, dan is het heel iets anders dan wanneer het gecentreerd is op een enkele plaats.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 23 april 2006 @ 13:42:48 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37210772
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:41 schreef sweaty het volgende:

[..]

Eh,als je even terugleest, zie je dat ik het gezegd dat het niet netjes en fatsoenlijk van me is, hierbij dan nogmaals.
Misschien even nalezen voor je iets post.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37210817
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

Jah... erg vriendelijk cq serieus te nemen... cq sportief komt dat niet over.

Gelukkig kan milagro wel tegen een stootje
ik heb mijn rotkop geaccepteerd en zit er niet mee, dus kan niemand me er mee raken.

blijkbaar is dat bij de dame in kwestie hier, niet het geval, gezien haar manier van reageren

en nog steeds is maat 48 te dik naar mijn mening en van vele anderen
  zondag 23 april 2006 @ 13:44:12 #163
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37210842
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:40 schreef SHE het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook in 1.5 jr tijd 20 kg aangekomen..
probeer 30 tot 35 kilo in 9 maandjes eens

Sir Winston Churchill
  zondag 23 april 2006 @ 13:45:56 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37210888
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:44 schreef Mirage het volgende:

[..]

probeer 30 tot 35 kilo in 9 maandjes eens

Is dat in- of exclusief kind?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 23 april 2006 @ 13:47:04 #165
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37210950
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat in- of exclusief kind?
in, dat wel... maar ik geloof dat je na het uitpoepen van je kindjes amper 10 kilo lichter bent.
De rest moet toch echt naderhand gebeuren.
Sir Winston Churchill
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2006 @ 13:51:03 #166
862 Arcee
Look closer
pi_37211161
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:37 schreef milagro het volgende:
zeg, Jerruh.......
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:41 schreef milagro het volgende:
voel ik niets van, dus kom maar hier
Hé, ik dacht dat wij aan het flirten waren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 23 april 2006 @ 13:51:06 #167
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37211165
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:42 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat het ook grotendeels met de verhouding te maken heeft.
Als je lichaam in proportie iets zwaarder dan superslank is, dan is het heel iets anders dan wanneer het gecentreerd is op een enkele plaats.
dat is waar, en vrouwen hebben sowieso al een bouw die vrij snel uit balans lijkt (brede heupenm ronde vormen etc, die heel snel met behulp van vetkussentjes verder benadrukt worden).
bij mannen is dat denk ik minder snel.
put
your
clothes
on!
  zondag 23 april 2006 @ 13:51:18 #168
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37211174
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:43 schreef milagro het volgende:

[..]

ik heb mijn rotkop geaccepteerd en zit er niet mee, dus kan niemand me er mee raken.

blijkbaar is dat bij de dame in kwestie hier, niet het geval, gezien haar manier van reageren

en nog steeds is maat 48 te dik naar mijn mening en van vele anderen
Maat 48 is inderdaad te dik. En als je dat wilt compenseren met lengte/lichaamsbouw, dan moet je wel best lang zijn om het er redelijk uit te laten zien... En vrouwen van 1.90 zijn nou niet echt sexy of zo...
  zondag 23 april 2006 @ 13:51:37 #169
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37211193
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Hé, ik dacht dat wij aan het flirten waren.
sorry .
put
your
clothes
on!
  zondag 23 april 2006 @ 13:52:56 #170
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37211252
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:51 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat is waar, en vrouwen hebben sowieso al een bouw die vrij snel uit balans lijkt (brede heupenm ronde vormen etc, die heel snel met behulp van vetkussentjes verder benadrukt worden).
bij mannen is dat denk ik minder snel.
Bij mannen zal het zich in eerste instantie ophopen in de buik, de "befaamde/ beruchte bierbuik" . En dat is een gebied dat eigenlijk vrij simpel valt weg te werken...
  zondag 23 april 2006 @ 13:54:02 #171
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37211291
Oke, ik zal iedereen een plezier doen en hier niet meer reageren, alleen nog wat laatste opmerkingen:

@ ScienceFiction: je kan nog sexen als je zwanger bent hoor en ja ik heb mijzelf wel geaccepteerd.

@ She: wat als je er zelf niets aan kan doen?

@ Duvel: ik rotopmerkingen maken? wil je even alles teruglezen, kom je genoeg tegen van andere mensen.

@ Milagro: nogmaals mijn excuses, was niet zo bedoelt, maar hoe jij af en toe dingen neerzet , zo bijdehand dat zijn ook niet bepaalt reacties van een dame. Blijkbaar snap jij niet waarom iemand zo negatief reageert op jouw posts. Het werkt namelijk niet altijd zo makkelijk als dat jij zegt. Jij vindt het ook vervelend dat mensen dingen zeggen over jou omdat je zo dun bent terwijl jij er ook niets aan kan doen toch?: dan moet je mij ook kunnen begrijpen, ik kan er namelijk ook niets aan doen dat ik dik ben. Laten we het maar op een meningsverschil houden.
  zondag 23 april 2006 @ 13:55:55 #172
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37211357
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:52 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Bij mannen zal het zich in eerste instantie ophopen in de buik, de "befaamde/ beruchte bierbuik" . En dat is een gebied dat eigenlijk vrij simpel valt weg te werken...
ik betwijfel of het sneller weg te werken is, dat verschilt meer in metabolisme,erfelijkheid en dat soort zaken dan in geslacht, althans, denk ik.
zeg nou zelf: een vrouw heeft van haarzelf al vrij brede heupen. vet dat concentreert zich het snelste in dat gebied, waardoor die brede heupen extra worden geaccentueert, het is veel sneller zichtbaar. als bij mannen hetzelfde vet aankomt, concentreert zich het inderdaad als eerste in de buik, het zal daardoor de verhoudingen in het lichaam minder snel verstoren (mannen hebben meer de neiging een V-vorm te hebben en die word door een buikje hoogstens wat minder). hetzelfde vetpercentage zal optisch gezien voor een vrouw denk ik negatiever uitpakken in vergelijking met de man.
put
your
clothes
on!
  zondag 23 april 2006 @ 13:56:41 #173
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37211382
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:54 schreef sweaty het volgende:
@ ScienceFiction: je kan nog sexen als je zwanger bent hoor en ja ik heb mijzelf wel geaccepteerd.
Als je zelf vindt dat jij mooi bent, terwijl je dik bent en dan tegelijkertijd hoopt dat de rest hier later ook dik wordt, dan impliceer je dus dat dik worden lelijk is.

Tenzij je het beste met ons voor hebt...
  zondag 23 april 2006 @ 13:58:33 #174
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37211448
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:55 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik betwijfel of het sneller weg te werken is, dat verschilt meer in metabolisme,erfelijkheid en dat soort zaken dan in geslacht, althans, denk ik.
zeg nou zelf: een vrouw heeft van haarzelf al vrij brede heupen. vet dat concentreert zich het snelste in dat gebied, waardoor die brede heupen extra worden geaccentueert, het is veel sneller zichtbaar. als bij mannen hetzelfde vet aankomt, concentreert zich het inderdaad als eerste in de buik, het zal daardoor de verhoudingen in het lichaam minder snel verstoren (mannen hebben meer de neiging een V-vorm te hebben en die word door een buikje hoogstens wat minder). hetzelfde vetpercentage zal optisch gezien voor een vrouw denk ik negatiever uitpakken in vergelijking met de man.
Buikspieroefeningen etc zijn erg effectief bij het puur bestrijden/wegwerken van de bierbuik, terwijl oefeningen om de heupen te "ontaccentueren" een stuk lastiger zijn.
  zondag 23 april 2006 @ 14:05:33 #175
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37211701
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:58 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Buikspieroefeningen etc zijn erg effectief bij het puur bestrijden/wegwerken van de bierbuik, terwijl oefeningen om de heupen te "ontaccentueren" een stuk lastiger zijn.
ik geloof dat het zo is dat buikspieroefeningen voor geen meter helpen aangezien je daar wel je spieren mee traint maar geen vet wegwerkt, dat gebeurt toch met cardio etc. poeh ik weet niet of ik daar nou 100% gelijk in heb maar zoiets heb ik best vak gelezen
put
your
clothes
on!
  zondag 23 april 2006 @ 14:10:22 #176
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37211918
quote:
Op zondag 23 april 2006 14:05 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik geloof dat het zo is dat buikspieroefeningen voor geen meter helpen aangezien je daar wel je spieren mee traint maar geen vet wegwerkt, dat gebeurt toch met cardio etc. poeh ik weet niet of ik daar nou 100% gelijk in heb maar zoiets heb ik best vak gelezen
Uiteraard zijn buikspieroefeningen niet genoeg. iemand krijgt niet voor niets een bierbuik Zoals bij alles het geval is: Je moet je levensstijl veranderen als je wilt afvallen of juist wilt aankomen. Je krijgt een bierbuik vanwege een bepaalde levensstijl, dus moet je leefpatroon wijzigen.
pi_37212056
Toch weer jammer dat bepaalde mensen zoals altijd eigenlijk in dit soort topics zich aangevallen voelen over hun gewicht en als een kind van 12 reageren door iemand persoonlijk te gaan beledigen, erg vermoeiend ook
pi_37213129
quote:
Oke, ik zal iedereen een plezier doen en hier niet meer reageren, alleen nog wat laatste opmerkingen:

@ She: wat als je er zelf niets aan kan doen?

@ Duvel: ik rotopmerkingen maken? wil je even alles teruglezen, kom je genoeg tegen van andere mensen.

@ Milagro: nogmaals mijn excuses, was niet zo bedoelt, maar hoe jij af en toe dingen neerzet , zo bijdehand dat zijn ook niet bepaalt reacties van een dame. Blijkbaar snap jij niet waarom iemand zo negatief reageert op jouw posts. Het werkt namelijk niet altijd zo makkelijk als dat jij zegt. Jij vindt het ook vervelend dat mensen dingen zeggen over jou omdat je zo dun bent terwijl jij er ook niets aan kan doen toch?: dan moet je mij ook kunnen begrijpen, ik kan er namelijk ook niets aan doen dat ik dik ben. Laten we het maar op een meningsverschil houden.
Ik zeg gewoon heel normale dingen, wordt nergens beledigend.
Dat jij het niet met me eens bent en je gekwetst voelt, ligt niet aan mijn woordkeuze, maar aan jouw gevoeligheid en je inconsequentheid.
Je wenst mij wat toe, dik zijn, als zou het iets naars zijn, maar als ik dikzijn naar noem, wat ik overigens niet eens doe, is dit topic te klein, en dat ligt dan nu eens niet aan jouw dikkere lijf, maar je eigen bekrompenheid, iets waar je mij van beschuldigt

Als iemand mij een gratenpakhuis vindt, raakt me echt niet, hoor
Zeker niet als het van mensen op een forum komt
Dito voor de rotkop of als mensen over mijn leeftijd beginnen.
Het raakt me niet, want het is niet waar en als het waar is, boeit het mij niet, ik ben gewoon okay

Ik ben redelijk tevreden met mezelf, alleen het kan altijd beter, en o.a. door SHE's posts en wat behoefte aan afleiding ga ik voor beter

Zo en nu ga ik eten
  zondag 23 april 2006 @ 14:58:03 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37213722
quote:
..zo bijdehand dat zijn ook niet bepaalt reacties van een dame.

Milagro een dame
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 23 april 2006 @ 15:30:42 #180
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_37214730
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:20 schreef SHE het volgende:

[..]

jij gebruikt alleen je armen bij het hardlopen?

Nee, mijn benen Als je binnenkort eens tijd over hebt zou je eens een boek kunnen lezen over fitness, alleen hardlopen doet niets voor borst, rug, schouders en armen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_37214791
Moet je gaan nordic walken (ik vind het echt geen gezicht en vraag me af of het nou echt zo'n verschil maakt...)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 april 2006 @ 15:36:49 #182
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_37214921
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:32 schreef Isabeau het volgende:
Moet je gaan nordic walken (ik vind het echt geen gezicht en vraag me af of het nou echt zo'n verschil maakt...)
Of een van die tellsell apparaten kopen, dat werkt ook voor je hele lichaam.... Ik heb aardig wat boeken over trainen gelezen, maar nog nooit heb ik gelezen dat hardlopen je hele lichaam zou trainen. Wel is het natuurlijk zo dat je vet verliest waardoor de spieren die je hebt beter zichtbaar zijn en je gespierder lijkt. Maar het traint alleen je benen, en doordat je hartslag omhoog gaat, en je vet verbrand profiteert je hele lichaam hiervan.
  zondag 23 april 2006 @ 15:44:16 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37215135
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:32 schreef Isabeau het volgende:
Nordic walking moet je doen waar sneeuw ligt. Op de Veluwe ligt eind april géén sneeuw meer. 't Ziet er dan ook niet uit!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37215246
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nee, mijn benen Als je binnenkort eens tijd over hebt zou je eens een boek kunnen lezen over fitness, alleen hardlopen doet niets voor borst, rug, schouders en armen.
nou, SHE, ga maar los
  zondag 23 april 2006 @ 15:55:15 #185
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_37215484
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:47 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, SHE, ga maar los
Er zal toch niemand zijn die zegt dat mijn post inhoudelijk niet klopt? Ik zou wel een bron willen zien waarin staat dat hardlopen bijvoorbeeld een training voor je rug is
pi_37215553
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er zal toch niemand zijn die zegt dat mijn post inhoudelijk niet klopt? Ik zou wel een bron willen zien waarin staat dat hardlopen bijvoorbeeld een training voor je rug is
ik ben geen deskundige, dus..

het ging puur om de opmerking "lees eens een boek over fitness" en dat dan tegen SHE.

tegen mij gezegd was het minder grappig geweest
pi_37216026
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik moet toch even kwijt dat het me opvalt dat de mensen die het hardst roepen dat dikke mensen geen wilskracht hebben (ongeacht of dat nu zo is of niet, en of dat nu de werkelijke reden is of niet), precies de mensen zijn die jarenlang alles hebben kunnen eten zonder aan te komen. Iemand als Milagro bijv. (niet persoonlijk bedoeld, maar zag jouw reactie toevallig in het eerste topic en dacht 'ha, dagelijks chocoladeijs eten, dat wil ik oooook' ;-)) die zegt tot haar 40e alles te hebben kunnen eten, terwijl ik letterlijk al op m'n derde op dieet stond, omdat ik ondanks buiten spelen en sporten gewoon aankwam van de al zeer beperkte hoeveelheid tussendoortjes die ik kreeg (als in geldgebrek, amper geld voor genoeg eten en fruit, laat staan voor snoep; vanwege geldgebrek mocht ik max. 2 stuks fruit per dag bijv). Ik heb er geen problemen mee als mensen zeggen dat je het zelf opeet, want dat is natuurlijk ook zo. Maar ga dan niet zitten doen alsof dik synoniem is voor lelijk, dom en lui en ga niet zitten doen alsof iets wat je zelf nog nooit hebt hoeven doen heel makkelijk is. Het is natuurlijk nogal makkelijk om een ander te vertellen dat ie maar wat meer moet bewegen en minder eten, terwijl je zelf met je luie reet voor de tv een zak chips weg kunt werken als je daar zin in hebt. Dat ik m'n hele leven op m'n eten zal moeten letten, daar ben ik mee opgegroeid, van kleins af aan heb ik niet anders gehoord. Vind ik op zich ook niet zo erg, want sommigen van jullie kunnen dan misschien wekelijks chips en fastfood eten zonder aan te komen, maar al dat vet en zout heeft uiteindelijk wel z'n weerslag op hart- en vaten bijvoorbeeld. Wat dat betreft is makkelijk aankomen een voordeel, omdat je een directere prikkel hebt om ongezond eten te laten staan.

Verder vind ik het jammer dat er zo negatief gedaan wordt over dikke mensen. Natuurlijk is een BMI van 40 ongezond, maar laten we wel wezen, het aantal mensen met een BMI van 40 is lang zo groot niet als het aantal rokers, vermoed ik, of het aantal mensen dat met drank op in de auto stapt. Over dat laatste hoor je niemand klagen trouwens, terwijl het toch ook risicovol is
Maar goed, van de week was ik ergens waar lunch geserveerd werd, en mensen namen daar weinig fruit. Sowieso was het lelijk fruit, dus ik kan het me goed voorstellen. Hoewel ik dol ben op fruit, voelde ik me niet echt uitgenodigd iets van de schaal te pakken. Maar daar kon iemand het dan weer niet nalaten te zeggen dat "dat typisch was voor Nederland" en hij begon gelijk te zeiken over de kosten van obesitas. Punt 1 vermoed ik dat de kosten van gesneuvelde abri's in Nederland al hoger zijn dan die voor behandelingen n.a.v. obesitas en daar hoor ik ook niemand over. Punt 2: probeer het eens uit. Eet iedere dag een appel minder, en de kilo's zullen eraan vliegen. (?). Punt 3: 75% van de mensen komt niet aan de 'five a day'. 50% van de Nederlanders is te dik, slechts een klein deel daarvan heeft werkelijk obesitas. Is het dan logisch een relatie tussen weinig fruit eten en obesitas te leggen?

Mensen zijn zo verschrikkelijk geindoctrineerd. Dat zelfs iemand die zo intelligent is (bovenstaande werd gezegd door een student) nog zo gedachteloos kan hakken op dikke mensen zonder ook maar enig zinnig argument, dat vind ik te droevig voor woorden.

Je zou zeggen dat we van het onderwerp af dwalen. Echter, niets is minder waar. De hele beeldvorming rond overgewicht zorgt ervoor dat dikke vrouwen niet als aantrekkelijk gezien worden. Als het beeld bestaat dat dikke vrouwen lui en ongezond zijn is het niet verwonderlijk dat ze onaantrekkelijk gevonden worden. Niemand wil nl. een luie, ongezonde vrouw. En de enkeling die toch op dikkere vrouwen valt, zou wel gek zijn daar voor uit te komen. Ze zijn er wel, maar over het algemeen roepen de stoere jongens toch eerder "lekker wijf" naar dunne vrouwen met grote borsten en geblondeerd haar, hoewel het zeer te betwijfelen valt of alle stoere jongens daar nu werkelijk op vallen.

Verder denk ik wel dat veel dikke vrouwen hun omvang een beetje vergeten, om maar even helemaal terug te komen op het onderwerp. Dat ze dus kleding kopen die niet goed past omdat ze niet op de grote maten afdeling durven te kijken (bij C&A werd de grote matencollectie van het rek gehaald en tussen de andere kleding gehangen omdat mensen er niet naar durfden te kijken als er een bordje met XL boven hing, heb ik van meerdere verkoopsters gehoord als ik geirriteerd vroeg waarom dat rek nou weer verdwenen was), of dat ze wel degelijk psychische problemen hebben en daardoor een zeer verstoord zelfbeeld waardoor ze zich dikker of dunner zien dan ze werkelijk zijn. Of dat het ze op een gegeven moment ook gewoon niet meer interesseert.

Sowieso is het moeilijk om zelf te bepalen wat je staat, als je omgeving raar reageert. Ieder mens baseert zijn uiterlijk deels wel op zijn omgeving. Zowel voor wat betreft meegaan met de mode, als voor wat anderen zeggen dat bij je staat. Echter, als je dik bent zal een deel van je vrienden en familie voortdurend liegen en zeggen dat je helemaal niet zo dik bent, dat je benen echt niet te dik zijn voor dat rokje, en dat je er heel leuk uit ziet. Of desnoods terugvallen op "maar je hebt wel mooie ogen". Aan de andere kant zijn er ook mensen die je gewoon voortdurend afzeiken. Zo heb ik ooit eens een dikke vrouw gezien in de stad die in een gewoon t-shirt liep en een gewone broek. Niks geen strakke, huidkleurige legging of een topje, maar gewoon alles bedekt, en die werd nageroepen dat zo'n dikke koe toch niet in een t-shirt naar buiten moest gaan (de naroeper was overigens ook niet de meest appetijtelijke manspersoon die ik ooit heb mogen aanschouwen, maar die voelde zich blijkbaar niet geroepen de wereld in bescherming te nemen door een juten zak over zijn hoofd te draperen). Op een gegeven moment weet je het dan zelf ook niet meer hoor, zeker als je al onzeker bent over hoe je eruit ziet en nog moet wennen aan je lichaam als je bijv. net veel aangekomen bent (ziekte, zwangerschap, eetstoornis, of gewoon de teugels hebt laten vieren toen je een nieuwe baan kreeg bijv.).

Nordic walking zou ik echt nooit gaan doen. Echter, van de week zag ik wel iemand met ommenabij maatje 50 in een pinoblauw fluweelachtig joggingpak nordic walken, en ik kan niet zeggen dat het je dag niet in een keer enorm opvrolijkt. Evenals die mevrouw met vergelijkbare omvang die in een kanariegeel joggingpak over de rondweg rende.
Sanity is (not) statistical
pi_37216629
maar ik at niet alles, Maeghan

dat is het verschil.
het is een figure of speech, een weekje me te buiten gaan deed mij geen 2 kilo's aankomen, ms zo week in week uit me te buiten gaan dat wel hebben gedaan, ook voor mijn 40e, maar zover kwam het nooit

tuurlijk heeft de een meer aanleg dan de ander, maar echt overgewicht is 9 vd 10 keer gewoon een kwestie van je niet kunnen beheersen, toch weer die zak chips kopen en leegeten.

de grootste klagers die ik ken, waren vrijwel zonder uitzondering grote eters, en dan niet van de gewone gezonde maaltijden.
ik heb aan een kleine portie friet van de Mac genoeg, zij bestelden de extra grote portie en klaagden dan dat ik dat ook makkelijk had kunnen doen, want ik kwam toch niet aan, alleen ik nam dus NIET die grote portie.

er zijn dikkerds zonder schuld, tuurlijk, maar daarover heb ik het ook niet.
en ik heb geen negatief beeld van dikkerd, zie je mij ook nergens zeggen, alleen waar ik me aan erger is die slachtofferhouding, het altijd weer excuses zoeken.

iets wat ik zelf ook deed als ik weer niet begonnen was met sporten "morgen begin ik, echt waar, maar vandaag ben ik zo moe en ik ....blablabla"

en wat betreft die opmerkingen aan het adres van dikkerds door minder dikkers, zoals ik al zei, ik heb er minstens zoveel naar mijn hoofd gekregen, mijn bouw werd mij net zo goed "verweten" en dat terwijl ik er niets voor doe, gewoon een small frame heb van nature.

ik eet veel, maar blijkbaar juist die dingen die niet aanzetten en blijkbaar beweeg ik altijd genoeg om het enigzins in evenwich te houden.

dat ik nu meer moet doen om de zaak strak te houden, heeft vooral te maken met de zwaartekracht, hoor
ik ben geen kilooooooooooos aangekomen, ik woog altijd 54 en nu 57, nou big deal

de enige keer dat ik boven de 60 kwam was na maandenlang een hoge dosis prednison slikken.

het maakt niet uit hoelang je verhaal is, en hoe treurig ook, niemand wordt dik van niet meer dan genoeg eten en voldoende beweging.

dat de een dan per saldo toch steviger uitkomt dan de ander, dát is bouw.

maar vet is vet is vet en dat komt er niet zomaar aan, niet bij het gros in ieder geval, en over dát gros heb ik het.
pi_37216630
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:
-heel verhaal-
Lang verhaal, Maeghan, maar ik ben het voor het grootste deel helemaal met je eens.

Het is ook wel een beetje stigmatiserend om winkeltjes voor grote maten binnen te moeten stappen of in een warenhuis te gaan neuzen in de rekken waar heel groot XL-COLLECTIE bovenstaat. Dat voelt gewoon niet lekker. Nog afgezien van het feit dat kleding speciaal voor de dikkere vrouw vnl. uit allerlei laagjes bestaat waardoor ik laagjes associeer met dik zijn. Het zijn ook allemaal dezelfde vormeloze lange kledingstukken waar zelfs Claudia Schiffer nog lomp en lelijk in wordt.

En ik herken je verhaal dat je omgeving nooit helemaal eerlijk tegen je is. Ik ben gezegend met een vriendin die onomwonden zegt 'in die broek lijkt je reet helemaal op die van een nijlpaard, doe uit' en ik ben haar dan best dankbaar. Ze zegt het trouwens alleen als het ook echt zo is en zij mag dat Voor de rest heb ik me omringd met mensen die altijd roepen dat ik niet dik ben, welnee, sportief gebouwd/stevig/atletisch/mooie lach/mooie ogen/het gaat om het innerlijk etc etc. Maar goed, als iedereen doodeerlijk tegen je is dan ben je dat denk ik ook snel spuugzat. In een mooie, goed zittende broek heb ik ook nog steeds de kont van een babynijlpaard

En Nordic Walking heeft bij mij al regelmatig een grijns op mijn gezicht gebracht, klopt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37216807
tjonge jonge zeg, was er in de tijd van Rubens internet geweest, dan had ik dit hele topic kunnen voljanken, dat de beeldvorming er voor zorgt dat mijn slanke rankheid niet aantrekkelijk gevonden wordt.

bummer
pi_37216911
Misschien komt jouw tijd nog

Zouden dikke mensen ook betere kunstenaars en schrijvers zijn? Meer ellende?
pi_37217088
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:37 schreef Isabeau het volgende:
Misschien komt jouw tijd nog

Zouden dikke mensen ook betere kunstenaars en schrijvers zijn? Meer ellende?
nee, want chocolade geeft een gevoel van euforie, gelijk sex.

gevoelsmatig hebben dikkerds dus erg veel sex, en daar word je toch alleen maar gelukkig van
pi_37217124
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:28 schreef milagro het volgende:
maar ik at niet alles, Maeghan
Nee, dat snap ik ook wel. Ik ging er niet vanuit dat je werkelijk iedere dag chocoladeijs at. Dat word je ook wel zat ook na een tijdje.

Maar deels vind ik jou (en niet alleen jou) er wel makkelijk over doen. Natuurlijk moet je niet dooreten als je dik bent en al genoeg gegeten hebt, maar het is niet allemaal maar een kwestie van "gewoon" laten staan. Lichamelijke factoren hebben daar toch invloed op. Bepaalde delen van je lichaam geven hongersignalen af en die zijn moeilijk te negeren in sommige gevallen, neem bijv. Prader Willi Syndroom. Natuurlijk is het bij normale mensen niet zo sterk, maar een onderzoek van een tijdje terug (ik geloof alleen dat ik het niet meer heb liggen) gaf wel de uitkomst dat mensen met een extreem verhoogde BMI wel meer van een bepaalde stof aanmaakten die de honger stimuleerde. Het is natuurlijk makkelijker iets te laten staan als je geen honger hebt dan wanneer je dat wel hebt. Wat jij zelf ook zei, als je gestresst bent eet je liefst niets en val je af. Dat is natuurlijk makkelijker afvallen dan wanneer je als je gestresst bent het liefst aan een stuk door zou eten. Uiteindelijk kies je er zelf wel voor om het wel of niet op te eten en kun je zulk gedrag ook afleren (ik at vroeger ook aan een stuk door in bepaalde situaties, doe ik ook niet meer; maar ook een slechte gewoonte afleren duurt wel iets langer dan drie dagen), maar je kunt m.i. niet ontkennen dat het voor de een moeilijker is dan voor de ander. En als iets moeilijk is, dan ga je weleens de fout in. Zoals een alcoholist weleens toch weer een borrel neemt, of een roker toch weer een peuk opsteekt in stressvolle tijden. Eten is ook lichamelijk verslavend, bijv. door suiker, die stof die vrijkomt als je chocola eet (dopamine?) en ook fastfood is verslavend. Ik denk dat het, zowel voor de samenleving als geheel als voor mensen met overgewicht, toch nuttiger is om overgewicht te zien als een resultaat van een slechte gewoonte, in plaats van in termen als vies, ongezond, etc. zoals veel mensen dat nu wel zien. Met dat stigma schiet je geen bal op, het doet niemand goed. Je plaatst er alleen mensen mee buiten de samenleving.

Bijv. in een ander topic was iemand die zat te klagen dat dikke mensen niet genoeg bewogen. Vervolgens gaat iemand anders zitten klagen dat dikke mensen op de fiets niet mogen, want dat is een vies gezicht. Ja, wat wil je nou? Laat dat gedoe over vies lekker achterwege, en laat iemand gewoon fietsen. Dat is toch veel gezonder?
pi_37217253
Ja nou en?

Omdat jij meer aanleg hebt om vet op te slaan, meer dan ik bijvoorbeeld, ben je dus ook bevattelijker voor die verslaving?

Ik zie het verband niet, hoor.
Het resultaat is bij jou en mij verschillend, als we er aan toegeven, maar het toegeven zelf, of het juist niet toegeven dus, is voor mij net zo lastig als voor jou, in den beginne

Alleen de een blijft toegeven en komt dan zover van huis dat er bijna geen weg terug meer is, en de ander trekt eerder aan de rem.

Dat heeft niet met aanleg te maken, de zichtbare aanleg is het resultaat, niet de oorzaak van het zwichten.
pi_37217452
Andersom. Mensen hebben meer van bepaalde stoffen, waardoor ze meer behoefte hebben om te eten. Dat heeft in principe niets te maken met hoe snel je vet opslaat, alleen zul je het natuurlijk eerder zien bij mensen die makkelijker aankomen.

De aanleg kan wel degelijk oorzaak van het zwichten zijn. Niet toegeven is niet voor iedereen even makkelijk.
pi_37217851
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:53 schreef Maeghan het volgende:
Andersom. Mensen hebben meer van bepaalde stoffen, waardoor ze meer behoefte hebben om te eten. Dat heeft in principe niets te maken met hoe snel je vet opslaat, alleen zul je het natuurlijk eerder zien bij mensen die makkelijker aankomen.

De aanleg kan wel degelijk oorzaak van het zwichten zijn. Niet toegeven is niet voor iedereen even makkelijk.
nou sorry, dat is volgens mij echt kul, dat de een nu eenmaal van nature meer trek heeft in ongezonde dingen dan de ander.

is allemaal een kwestie van aanleren, gewenning, en blijven volharden daarin.
ja en dán is het lastig stoppen met dat gedrag.
ik heb jarenlang suiker in mijn thee genomen, en suiker eten doet behoefte aan suiker groeien.
ben er op een dag gewoon meegestopt, en ook voor mij viel dat niet mee na bijna 40 jaar, en nu weet ik niet beter en kan me niet eens meer voorstellen dat ik ooit suiker in thee lekker vond.

als je het eten tussendoor niet kan laten, eet dan worteltjes, smaken ook zoetig en je komt er een stuk minder van aan dan bv chocola.
  zondag 23 april 2006 @ 17:18:39 #197
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37218311
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zou er een boek over kunnen schrijven!

Vooralsnog is dat denk ik leesvoer wat iets te hoog gegrepen zal zijn vboor je, maar ik heb een gedegen alternatief voor je :

Als jij deze nou even leest, dan mag je mij daarna nog eens komen vertellen welke spieren er worden beinvloed door hardlopen.
  zondag 23 april 2006 @ 17:21:17 #198
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37218395
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:05 schreef milagro het volgende:

[..]

nou sorry, dat is volgens mij echt kul, dat de een nu eenmaal van nature meer trek heeft in ongezonde dingen dan de ander.

is allemaal een kwestie van aanleren, gewenning, en blijven volharden daarin.
ja en dán is het lastig stoppen met dat gedrag.
ik heb jarenlang suiker in mijn thee genomen, en suiker eten doet behoefte aan suiker groeien.
ben er op een dag gewoon meegestopt, en ook voor mij viel dat niet mee na bijna 40 jaar, en nu weet ik niet beter en kan me niet eens meer voorstellen dat ik ooit suiker in thee lekker vond.

als je het eten tussendoor niet kan laten, eet dan worteltjes, smaken ook zoetig en je komt er een stuk minder van aan dan bv chocola.
suiker is het grootste vergif wat er is...
mensen die bv op low carb gaan, moeten letterlijk afkicken van suikers. Ik heb mensen echt gruwelijke hoofdpijnen zien doorstaan..

en dan te bedenken dat suikervrij leven een hele opgave is...ik kwam erchter dat zelfs in de kipfilet uit de supermarkt ( het beleg ) flink wat suiker zit...iets wat dietisten je notabene voorschrijven als zijnde 'mager' en verantwoord..terwijl het regelrechte troep is.

Ik raad iedereen aan om eens echt af te kicken van suikers...je weet niet wat je meemaakt en je zult zien hoe geweldig het is voor je energiehuishouding
  zondag 23 april 2006 @ 17:24:57 #199
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37218511
@Maeghan: Is de rest van je familie ook dik?
pi_37218610
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

je moet wel training definieren .... anders heeft she compleet gelijk.
met hardlopen worden idd je rug, armen zowiezo meegetraint.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar profeit van gaat hebben met gewichten tillen en dergelijke.
afhangend van sport zal je meer / minder spiermassa kweken (of zelfs afbouwen). zeer algemeen kan je stellen : (ook op plaatsen die je denkt dat je niet gebruikt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')