Ja maar hij klopt niet, hoe kan de REV nou een next gen console zijn met alleen die idiote controller als verkooppunt?quote:
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:26 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb een tijdje het revo nieuws niet gevolgd. Is er al meer bekend? Zijn al games aangekondigd?
volgens mij is het vooral wachten tot de E3..quote:Op donderdag 6 april 2006 22:26 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb een tijdje het revo nieuws niet gevolgd. Is er al meer bekend? Zijn al games aangekondigd?
Je hebt in ieder geval niet vréselijk veel gemist.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:26 schreef H.Flick het volgende:
Is er al meer bekend?
Voor zover ik weet is er nog helemaal geen launch indicatie aangegeven.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:32 schreef ikookhier het volgende:
Hij staat nog steeds voor November, neem ik aan ?![]()
dat is goed nieuwsquote:Nintendo Revolution games onder de $50
quote:Ondanks het ontbreken van officiële data van Nintendo zelf, is eind 2006 veelvuldig naar voren gekomen in nieuwsberichten en interviews.
Dus we kunnen waarschijnlijk dat mooie dingetje rond noverber/december in onze armen sluiten!!quote:In een interview met de Japanse krant Sankei Shimbun heeft Nintendo baas Satoru Iwata bevestigd dat de Nintendo Revolution nog voor Thanksgiving verschijnt in de VS. Dat betekent dus een release van de next-gen console voor of in november 2006! De Japanse release zou dan eind 2006 plaatsvinden, daarna is Europa aan de beurt.
Ja... of eerder dus.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:56 schreef ikookhier het volgende:
Dus we kunnen waarschijnlijk dat mooie dingetje rond noverber/december in onze armen sluiten!!
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef P-Style het volgende:
Ieders definitie van "next-gen" is anders. Maar wat mij betreft is de Revolution gewoon een next-gen console aangezien het in letterlijke zin Nintendo's volgende generatie console is.
Daar ga ik niet van uit,quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat we de verrassing moeten verwachten in de vorm van een game.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:05 schreef ikookhier het volgende:
De geruchten over nog een verassing komen dan ook aan het licht![]()
Daar is natuurlijk niks mis meequote:Op donderdag 6 april 2006 23:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat we de verrassing moeten verwachten in de vorm van een game.
Dat zou echt mooi zijnquote:Op donderdag 6 april 2006 23:08 schreef Retuobak het volgende:
<200 euro lijkt me niet onwaarschijnlijk
Ik hoopte op hardwarequote:Op donderdag 6 april 2006 23:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat we de verrassing moeten verwachten in de vorm van een game.
Dat is altijd te hopen, maar natuurlijk geen garantie.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:12 schreef ikookhier het volgende:
...meer dikke gamens met een tegekke gameplay![]()
Nee, ik ook geen grote, maar goed dat hoeft ook niet wmb.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:12 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt.Maar ik bedoel meer dat ik gewoon geen andere hardware-verrassingen meer verwacht.
Ik zou er niet op rekenen als ze de kostprijs laag willen houden.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:14 schreef ikookhier het volgende:
[..]
Ik hoopte op hardware,ik heb al zo veel dingen gehoord 3Dbeelden /helmen/en weet ik al niet meer !!!
Slechts 50 euro minder dan de 360 vind ik nog relatief veel. Ik verwacht dat ze er verder onder gaan zitten, <200 toch wel.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
250 gaat ie kosten.
dat is natuurlijk ook weer zoquote:Op donderdag 6 april 2006 23:15 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen als ze de kostprijs laag willen houden.
Die 3D sensoren kunnen nog best flink duur gaan zijn lijkt mequote:Op donderdag 6 april 2006 23:17 schreef Retuobak het volgende:
Slechts 50 euro minder dan de 360 vind ik nog relatief veel. Ik verwacht dat ze er verder onder gaan zitten, <200 toch wel.
giroscopen zijn relatief goedkoop om dat ze al wat jaren in productie zijnquote:Op donderdag 6 april 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die 3D sensoren kunnen nog best flink duur gaan zijn lijkt me
Een gyroscoop is geen 3D sensor.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:22 schreef ikookhier het volgende:
giroscopen zijn relatief goedkoop om dat ze al wat jaren in productie zijn![]()
Ik geloof dat het voor de controller iets van 25/35E kostprijs was.
ging er vanuit dat hij het over de controler had ,daar zitten giroscopen in die de bewegingen om zetten in de besturing van de controler .quote:
nintendo sixtyFOOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRquote:Op vrijdag 7 april 2006 08:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
OMGWTF 64!! TEH FUN MACHINE!!!111
Ik dacht dat er gezegd was dat er nog 1 geheim over de controler was ?quote:Op donderdag 6 april 2006 23:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat we de verrassing moeten verwachten in de vorm van een game.
Nee er is nog een geheim. Nog nergens specifiek overquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:05 schreef remcheese het volgende:
[..]
Ik dacht dat er gezegd was dat er nog 1 geheim over de controler was ?
De definitie van next-gen is de definitie die jij net geeftquote:Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef P-Style het volgende:
Ieders definitie van "next-gen" is anders. Maar wat mij betreft is de Revolution gewoon een next-gen console aangezien het in letterlijke zin Nintendo's volgende generatie console is.
Eensquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
De definitie van next-gen is de definitie die jij net geeft
Andere definities zijn onzin
Onzin,quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
De definitie van next-gen is de definitie die jij net geeft
Andere definities zijn onzin
Als het een redesign is niet, maar met een geheel nieuw systeem (nieuwe specs, nieuwe controller) wel.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
Onzin,.
Dus als er nu een opgepoetste c64 op de markt komt is dat ook next gen?
Mja, maar next-gen in de zin van prestaties is ie iig niet dan. Net zoals met de Revo dusquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:35 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat zou dan de nieuwe generatie C64 zijn
Dus is het next gen voor Nintendo.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Als het een redesign is niet, maar met een geheel nieuw systeem (nieuwe specs, nieuwe controller) wel.
Het is immers de volgende generatie in de console-reeks van dat bedrijf.
Tuurlijk wel next-gen in de zin van prestaties, mits hij beter presteert dan de C64 is het ding ook in dat opzicht 'next-gen'quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, maar next-gen in de zin van prestaties is ie iig niet dan. Net zoals met de Revo dus.
Laten we het daar dan maar op houden.
De huidige generatie consoles zijn de PS2/Xbox/GCN, hoe kan Nintendo nou 2 current-gen consoles hebben? Het is gewoon een next-gen console.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus is het next gen voor Nintendo.
Maar next gen in de zin van "volgende generatie spelcomputers" is het imo niet. Daar is ie technisch gewoon te beperkt voor ten opzichte van de andere 2.
Dat mag je nooit verwachten van iemand op fok!quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:43 schreef disjfa het volgende:
Alweer dit. De revo is niet next gen. Mijn c64 was beter
Lekker boeiend, we kopen hem toch gewoon allemaal en dan zeur je niet meer
Dat is jouw mening, maar het is weldegelijk een next gen consolequote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus is het next gen voor Nintendo.
Maar next gen in de zin van "volgende generatie spelcomputers" is het imo niet. Daar is ie technisch gewoon te beperkt voor ten opzichte van de andere 2.
http://www.radical.ca/open_positions.cfmquote:The team that brought you the smash hit Crash Tag Team Racing is ready to take gaming to the next level: that's where you come in. You are a programmer with a penchant for pushing the envelope and a lust for 3rd person action games. Join Radical and get in on the ground floor of a title whose name is destined to be synonymous with quality in the video game industry. Be one of the first to work on the Nintendo's new Revolution platform.
Specific Duties
* You will design, maintain and implement Revolution specific features.
* You will work with game designers to implement new gameplay features that utilize the capabilities of the new Revolution controller.
* You will be responsible for getting Revolution specific art into the game. This may involve rendering work and art pipeline work.
* You will be the primary person responsible for getting our game through the Nintendo Lot Check process.
* You will be responsible for any other areas of the game that need to be modified or supported for the Revolution platform.
Het wordt nu wel een beetje saai hoorquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, maar next-gen in de zin van prestaties is ie iig niet dan. Net zoals met de Revo dus.
Laten we het daar dan maar op houden.
Ha ha, echt weer zo'n opmerking van iemand die zn perspectief maar op 1 punt legt en hierdoor een vertekenend eigenzichtig beeld heeft. Zoals ik eerder zei is een spelcomputer die zuinig, stil, krachtiger dan current generation consoles, met een gyroscopische controller, beter design, WIFI en de mogelijkheid om oudere consolegames af te spelen allesbehalve geen vooruitgang. Komt nog eens bij dat met de huidige specificaties een prijs van 200> in de vorige generatie simpelweg niet mogelijk was. Dit is gewoon next gen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus is het next gen voor Nintendo.
Maar next gen in de zin van "volgende generatie spelcomputers" is het imo niet. Daar is ie technisch gewoon te beperkt voor ten opzichte van de andere 2.
Ik ook wel, maar dan kan ik zo'n opmerking wel enigzins behappen (kijkende naar de 360). Geen 'next gen console' is mij veel te kort door de bocht though.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:13 schreef Retuobak het volgende:
2x gamecube vind ik voldoende om het te zien als een nieuwe generatie op grafisch vlak hoor.
Zoals jij met deze post.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:14 schreef disjfa het volgende:
En mensen blijven er maar op doorgaan.
Zou wel leuk zijn, maar ik denk dat dit dan tevens aangekondigd was op de GDC. Nee, dr zit nog een leuke easter egg in de REV.quote:Het enige interesante geheim wat er nog komt is dat je er dreamcast games op kan spelen. En dat is tenminste gewoon prev gen
Ga daar maar niet van uit....quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:17 schreef alex4allofyou het volgende:
(Please let it be a PPU)
Ja, t is wishfull thinkin'.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:21 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ga daar maar niet van uit....
....aan de andere kant, als het wel zo is, kan die de CPU en GPU wel verlichten van taken en daardoor weer mooiere graphics tonen...
Ten opzichte van de ps3 en X360 niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar het is weldegelijk een next gen console
Heb je mn post wel gelezen?!?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ten opzichte van de ps3 en X360 niet..
Ja maar de xbox is lelijk en de cube niet dus de cube is beterquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Tain het volgende:
Als je alleen naar getalletjes gaat kijken dan zou de Xbox ook een andere generatie moeten zijn dan PS2 en de cube, immers draait de Xbox op bijna het dubbele aantal MHz dan de cube en bijna 3x het aantal MHz van de PS2
Jankerd...quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ten opzichte van de ps3 en X360 niet..
Het gaat hier dan ook niet over screenshotsquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je hebt toch nog geen enkele screenshot gezien van een game? Wat zeik je dan
Ben je bekend met de term lo-gi-ca?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jankerd...
Je hebt toch nog geen enkele screenshot gezien van een game? Wat zeik je dan
Ach, de cube had ook mindere specs dan de Xbox. Zoveel verschil tussen die twee was er niet hoorquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ben je bekend met de term lo-gi-ca?.
Maar goed, blijkbaar vindt men het hier nogal eng als je niet met de BELIEVE!!111111OMG hype meegaat..
klikquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar goed, blijkbaar vindt men het hier nogal eng als je niet met de BELIEVE!!111111OMG hype meegaat..
Ja, maar dat scheelt nauwelijks wat, of je bent zo'n idioot die alleen naar clockspeeds kijkt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ach, de cube had ook mindere specs dan de Xbox.
Tja, blijkbaar kijkt onze vrind daggla daarnaar.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar dat scheelt nauwelijks wat, of je bent zo'n idioot die alleen naar clockspeeds kijkt.
Vorige generatie was ook door de compleet verschillende processor architecturen niet te vergelijken met elkaar, nu zijn de processors allemaal gebaseerd op dezelfde architectuurquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:34 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar kijkt onze vrind daggla daarnaar.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ten opzichte van de ps3 en X360 niet..
Waarschijnlijk omdat de c64 niet echt (dus eigenlijk "meer dan") een gameconsole was... Eigenlijk was CD-i dat ook niet echt.quote:
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
AAAARGH
De tering. Van mij mag het topic wel weer dicht tot er weer nieuws is.
Bij de e3 mag hij weer openquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
De tering. Van mij mag het topic wel weer dicht tot er weer nieuws is.
Motion secondedquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
AAAARGH
De tering. Van mij mag het topic wel weer dicht tot er weer nieuws is.
Ik eerlijk gezegd ook niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:03 schreef Retuobak het volgende:
Ik zou niet weten welke discussie nog niet gevoerd is
quote:What If… The Revolution is Overpriced?
With partial hardware specs revealed a reasonable price point is coming into view.
by David Clayman
April 4, 2006 - Recently IGN Revolution reported on the clock rates for the CPU and GPU of Nintendo's next console. Nintendo has been tight-lipped on these hardware specs due to its plan of attack against Sony and Microsoft. They aren't trying to compete in terms of horsepower but instead are looking to "revolutionize" gaming with a unique controller and massively appealing games.
Another quality that has boosted the popularity of the impending Revolution is the price point of the system. While analysts struggle to explain how Sony will release the PS3 for under $500 the Revolution may come in at under $200. But just how sweet is this theoretical sweet spot considering the quality of the hardware? Here are some of the reported specs:
IBM's "Broadway" CPU is clocked at 729MHz, according to updated Nintendo documentation. By comparison, GameCube's Gekko CPU ran at 485MHz. The original Xbox's CPU, admittedly a different architecture altogether, was clocked at 733MHz. Meanwhile, Xbox 360 runs three symmetrical cores at 3.2GHz.
Revolution's ATI-provided "Hollywood" GPU clocks in at 243MHz. By comparison, GameCube's GPU ran at 162MHz, while the GPU on the original Xbox was clocked at 233MHz.
Revolution will operate using 24MBs of "main" 1T-SRAM. It will additionally boast 64MBs of "external" 1T-SRAM. That brings the total number of system RAM up to 88MBs, not including the 3MB texture buffer on the GPU. By comparison, GameCube featured 40MBs of RAM not counting the GPU's on-board 3MBs. The original Xbox included 64MBs total RAM. Xbox 360 and PlayStation 3 operate on 512MBs of RAM.
I'm now seeing a fine line between staying out of the costly next-gen hardware wars and offering outdated technology. While MS and Sony are making the claim of a tremendous jumps in visuals Nintendo's strategy is to focus directly on gameplay. But from what we know so far the Revolution isn't even a moderate leap forward. Judging by these hardware specifications we should be looking at a console with a price point even lower than the estimates we've already seen. Don't forget that MS and Sony are taking a hit on every console they sell in order to provide gamers with better hardware that stands up over the next 4-5 years. If The Revolution is only as powerful as other offerings from the previous generation the price should reflect that.
How do you feel about these hardware revelations? If the console is actually overpriced at say $200 due to its outdated specs? How much would you pay for a PC boasting those numbers? Would the inclusion of the new controller negate any of the things I've mentioned?
FEEDBACK: Join the conversation.
Reader Response
elservo: Hmm... with that "upgrade" with hardware, why don't they just figure out a way to use the Rev controllers with the GameCube? It seems that they could use the new controller without having to build a whole new system around it.
--------------------------------------------------------------------------------
Craigory666: Even if the Revolution was 'overpriced' at $200, is that really a big deal? It seems somewhere down the line consumers have gotten used to consoles selling at prices that allow the manufacturer to break even, or even lose money. But why should Nintendo go that route, if they have a nice product why can't they mark up the price to make money? That is their ultimate goal, to make money isn't it? Everything we buy is ridiculously marked up, so I don't see any reason why this isn't acceptable for a console.
--------------------------------------------------------------------------------
MarkRyan-IGN: EVEN IF IT IS ELEVENTY-BILLION DOLLARS IT WILL NOT BE OVERPRICED BECAUSE IT WILL LET YOU PLAY NINTENDO GAMES, THAT IS ALL, KTHXBYE
Okay, I'll give a real response.
Honestly, the specs support what Nintendo suggested earlier: Revolution will be roughly twice the power of GameCube. Direct number comparisons never tell the whole story, especially in the case of Revolution-to-Xbox comparisons. The Broadway processor in the Revolution is an evolution of the GameCube's Gekko processor, so that comparison is a bit easier to swallow. And as Nintendo hinted, Broadway is roughly twice as fast as the Gekko.
Let's wait until E3 to make any presumptions about what the specs mean. I'm still guessing that Revolution launch titles are going to be prettier than Xbox 360 launch games. With Nintendo's rockstar developers at the helm and without the strain of outputting in HD, I'm confident that "twice as powerful as GameCube" will bring us some pretty games that also bring innovation.
I paid $150 for a Nintendo DS, which you could certainly call outdated hardware, especially in the face of competition from Sony's PSP. That certainly wasn't a waste of money considering the amount of gaming it's given me (DS has been my most played system since I bought it). If Revolution can similarly provide new and quality game experiences, $200 will be nothing. Still, I suspect it will be cheaper...
--------------------------------------------------------------------------------
Erik-IGN: I certainly hope it is less than $150 at launch. My outdated laptop that is roughly 3 years old has more power than those reported specs and I've wanted to trash it for something better for quite some time. A lot of people say there isn't anything wrong about Nintendo wanting to make a profit on the products they make. I agree, there isn't. But it is definitely right in my eyes as a consumer for MS and Sony to sell their products to me at a loss. How much better of a deal can the free market deliver besides sending me the product for free? I don't want to pay extra money for "new" technology that could have been delivered to me 3 or 4 years ago at the same price.
--------------------------------------------------------------------------------
flashgordon: I don't see $200.00 being overpriced when the 360 and PS3 are going for $400 or higher. I save $200 and while I don't get amazing HD graphics, I do get a new way of playing games and maybe even new genres.
I've been to a few forums and I constantly see posts about people who still own their old systems and still play them even though the graphics don't measure up to the current systems. Why is that? Maybe when you get right down to it, game play above all else is what sustains a title beyond the life cycle of a generation.
If the Revolution has games that I'll play years from now then I don't think $200.00 is overpriced. I think it'll be quite a bargain. Especially if I can download some SNES games that I missed out on the first time around.
bgassassin : $200 is definitely not overpriced. What is being neglected when saying $200 is overpriced is the thing Nintendo put their focus on, the controller. Who knows how much time and research went into this controller to make it work effectively? I would not be surprised if this is where they spent the majority of the budget for the console. The Revolution is still more powerful than its predecessor and has unique features like the controller, virtual console and wi-fi that the GC did not have. In my opinion, $200 is a deal.
I have seen some people try to compare the Revolution to the 360 and PS3, and you cannot do that. The main reason why the specs for those two consoles are so inflated is due to them pushing HD. I bet that if the PS3 and 360 were not making HD a major focus (even though they more than likely would have still been more powerful than the Revolution) they would not have the same specs that they have now. MS and Sony had to use those higher specs to get the games to run efficiently while obtaining the look they wanted. Nintendo did not want that.
I am sure Nintendo knew that going for HD would put the Revolution into a price range that they did not want to sell it at (aside from development costs for devs). If they are targeting non-gamers (e.g. parents and grandparents), do you think they would want to buy a $300-$400 for themselves? Remember that Nintendo is going for a "balanced" console. A console that is powerful enough to make great looking games, fun to play, and at the same time a console that is more affordable.
I could go on, but I will just say that if you are disappointed with the specs, then you over hyped yourself. If you are still in denial, get over it. And if you are mad and/or complaining, you have no right to do so. You are not a developer. They get paid to make the games work on a console, not you. If anyone should be angered or complain, it should be the devs. And devs who are working on the Revolution have responded in a manner opposite of that.
--------------------------------------------------------------------------------
Apokalyptik: Usually, I like to come to these threads with a thoughtout, verbose response... but really... with this one. With the track record up until now, the mere thought of Nintendo overcharging on their console when their entire mantra has been undercut for how long now?... totally absurd.
"Lower prices" is quite literally the third thing said in EVERY Nintendo interview concerning the Revolution, following "New Controller" and "We don't need HD."
Though I think the point has been made, I would also like to say that I think MarkRyan, Blister, and Kraven are absolutely right. You cannot compare console tech with computer tech. The modern computer is generally built to multitask. To play games, in addition to run applications, run a myriad of simultaneous processes, et cetera. Whereas most consoles (at baseline) are built around gaming.
This is why a console of this and upcoming generation, focused on gaming primarily, can put out performance and visuals comparable to a PC, which is multi-faceted.
At least, that's how it used to be. Sony is intent on turning it's PlayStation 3 into Metal Gear, and Xbox is doing it's best to have it's in-house team outdo Swiss in terms of multi-directional aspects. Nintendo through and through has stood firm on it's stance of "games only". Such is why I think the concept of a Revolution priced beyond $200 is silly. (I would pay $200 for a Revolution, considering it's better tech in comparison to a DS and a GCN, both of which I paid $150 for.)
Let me also say this-- Innovation is not simply the birth of new ideas. Innovation also encompasses the use of old ideas... in new innovative ways. Hence, the controller.
Sure, gyroscopic control has been around. But how often have they been used in games? Since when have they been so readily accepted by the community? Same with wireless. Wireless has been around the block before the DS came to town. But the way Nintendo has integrated Wireless Technology and Functionality into its handheld system... with such success... I would say that is definitely innovation.
--------------------------------------------------------------------------------
pakrbakr: I'll be honest...Mario and Zelda titles are the only thing that keeps me buying Nintendo systems at this point. Since they have yet to disappoint me with those titles, I don't have a problem with paying a reasonable sum upfront. If they breach the $200 dollar plateau though I will probably just wait until they hit a price drop. There just aren't enough other new titles in their library that make me feel like I have to get the system on day one at its top price. The huge library of classic Nintendo titles that will be available for download is a bonus...but it just isn't enough to make me feel that I should buy the system if it will cost me $200. This could of course change though since we still don't know anything about the titles that the Revolution will launch with. If they can muster up 4 or 5 must have titles on or around launch, it might be enough to get me to bite the bullet and pony up on day one.
--------------------------------------------------------------------------------
oge23: I think Nintendo knows that the system has to be within a certain price point. They know that the people will not buy a system if they look at the other systems in the new generation and not considerably discounted. If Nintendo wants to build their user base they need to charge a price that is more affordable to the mass market. Nintendo will make sure the price point appeals to the average consumer.
--------------------------------------------------------------------------------
Azumah: For $200 I see the Rev as being a fair deal, assuming the software will be up to snuff. Though, from a performance perspective, its value per dollar doesn't compare favorably with 360 and PS3. With those two machines, you're probably looking at 5-10 times as many polygons being bounced around with a bevy of new and improved graphical effects. Texture detail and output resolution have increased by a similar order.
So, for 2-2.5 times the Revolution's likely price, you're getting 5 times the machine in the 360 and PS3. Remember: Nintendo doesn't like to lose money on hardware - you get what you pay for. With the 360 and PS3 on the other hand, the buyer gets an extra $100+ dollars of value beyond their purchase price, or possibly even $200+ in the PS3's case, depending on its release price.
But I don't think that necessarily makes the beefier consoles a better value. Personally, I'm most looking forward to the Rev. This is the third generation of 3D consoles and we're still using controllers that date back to the first 3D generation. With all the technological progress of the last 10 years, it just doesn't seem right that the interface hasn't really changed. The result of this and rising costs is more and more of the same. Nintendo could be more aggressive on the hardware/performance front, but what's more important is that they are trying to spark developers' creativity.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef Retuobak het volgende:
Ach 200 euro is prima, zo'n ding gaat 6 jaar mee (als het goed is), en over dat uitgesmeerd valt 200 euro nog best mee. Sowieso, ik heb liever dat ze de marge op games verlagen dan dat ze de console met verlies verkopen.
Op wie doel je nu?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:26 schreef Cheiron het volgende:
Ik blijf het erg makkelijk vinden om het aantal hertzen 1-1 te vergelijken. Zeker een redacteur van een gamessite zou echt beter moeten weten.
Oh, die lap tekst, maar dat ga ik niet lezen.quote:
OP JOU JA!quote:
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:34 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar kijkt onze vrind daggla daarnaar.
Welke vergelijking bedoel je?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:26 schreef Cheiron het volgende:
Ik blijf het erg makkelijk vinden om het aantal hertzen 1-1 te vergelijken. Zeker een redacteur van een gamessite zou echt beter moeten weten.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
ik bedoel de architectuur van de cpu's is deze keer wel hetzelfde toch?
Houd jij je er even buiten, wil je.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:42 schreef Tomasso het volgende:
Daggla, hou nou maar op met deze "discussie". Niemand die hem wilt.
Precies.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:44 schreef disjfa het volgende:
:w daggla Je stelt geen normale vraag. Je blijft doordrammen over onzin waar we nog niets van weten.
Het was een serieuze vraag.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:44 schreef disjfa het volgende:daggla Je stelt geen normale vraag. Je blijft doordrammen over onzin waar we nog niets van weten.
COMPLEET OFFTOPIC:quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:30 schreef alex4allofyou het volgende:
OFFTOPIC: Mooie auto heb je trouwens, zijn wij ook naar op zoek maar die dingen gaan tweedehands niet voor minder dan 10.000.
Volgens de geruchten op die site zou het Brothers in Arms 3 betreffen, met daarin de gevechten in WOII om de bruggen rondom Arnhem. Operation Market Garden geloof ik dat dat gevecht heet.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:52 schreef Erwtensoep het volgende:
Op powerweb had Steven een stukje geschreven dat hij een schietspel van Ubisoft voor de revo ging testen binnenkort (volgende week of zo), maar dat is nu weggehaald. Dus als we iets willen weten moeten we hem ondervragen.
Er is nog heel weinig bekend over dat positioneer/ontvanger ding. En plaatjes zijn er nog nooit van vertoond. Er wordt zo weinig over gesproken dat ik het hele bestaan van dat ding op een gegeven moment vergeten was.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:51 schreef ikookhier het volgende:
Om even terug te komen op gisteravond,weet iemand of er foto's/video beelden zijn van de ontvangst (dingen) die naast de tv komen ????
was wel een pic van op IGN. Maar die was van een beta modelquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er is nog heel weinig bekend over dat positineer/ontvanger ding. En plaatjes zijn er nog nooit van vertoond. Er wordt zo weinig over gesproken dat ik het hele bestaan van dat ding op een gegeven moment vergeten was.
quote:4/6 10:39pm, faraz-IGN posted:
Matt have you seen or heard of any games in development for the Revolution that you simply aren't allowed to tell us about just yet? If so, without specifics, have any of these titles really excited you?
coolquote:4/6 10:42pm, Matt-IGN posted:
Yes and yes.
quote:An artist's rendering of the Revolution Controller Receiver (courtesy of ign.com)
Ach de unreal engine 3 is eigelijk op geen enkel platform hetzelfde. De ps3, x360 en pc zijn alle 3 totaal verschillend dus je houd sowieso eigelijk 3 verschillende engines over met dezelfde naam. Ze zullen wel gewoon een aparte engine maken (net zoals elke ut engine op elk platform eigelijk anders is op de naam na).quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:11 schreef Ereinion het volgende:
Brother in Arms 3 maakt toch gebruik van de Unreal Engine 3. Levert dat geen problemen op, omdat die niet naar de revolution geport wordt?
Geen officiële plaatjes dus.quote:An artist's rendering of the Revolution Controller Receiver (courtesy of ign.com)
staat op hun eigen sitequote:Op vrijdag 7 april 2006 22:19 schreef MMaRsu het volgende:
Ja laatst zag ik zo'n photoshop tutorial staan waarmee je binnen 10min een magazine cover kon faken
quote:But not just any game. Red Steel comes from the Ubisoft Paris team, which is comprised of industry veterans who worked on franchises like Prince of Persia, Far Cry Instincts, Ghost Recon, and Splinter Cell.
De eerste gamequote:
Het was al aangegeven in het vorige nummer.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:05 schreef Bot13 het volgende:
Of het nu nep is of niet. Het ziet er best goed uit. En dan bedoel ik de opmaak van het blad, dus niet alleen de ingame shots.
Als iemand dit heeft gemaakt en het is fake, dan zal diegene er best veel tijd in hebben gestoken.
Ik vind het best overtuigend.
quote:In the April issue of Game Informer Magazine, Editor-In-Chief Andy McNamara said that there would be a surprise in the next issue of Game Informer, and today we have the pleasure of letting you in on the secret.
After months of waiting, Game Informer Magazine is proud to present the world exclusive first look at a game for the Nintendo Revolution.
But not just any game. Red Steel comes from the Ubisoft Paris team, which is comprised of industry veterans who worked on franchises like Prince of Persia, Far Cry Instincts, Ghost Recon, and Splinter Cell.
What kind of game is it? What is it about?
ou’ll have to wait till the magazine hits the streets to find out. We answer these simple questions and many more in our eleven-page hands-on report. Look out for massive screenshots side by side with pictures of gamers actually demonstrating what you'll do with the Revolution remote.
In addition, we have an in-depth interview with Nintendo of America’s Senior Vice President of Marketing and Corporate Communications George Harrison, in which we poke and prod him about Nintendo’s upcoming console.
Plus, we have two other exclusive first looks from developers whose pedigree can’t be denied. One from Raven Software, and the other from Kaos Studios (a new studio whose core team is responsible for the award-winning Battlefield 1942 mod, Desert Combat)
Game Informer subscribers should start to receive their May issues any day now, so keep your eyes peeled.
Also, Game Informer Unlimited goes live on April 20th, where you’ll be able to get even more info about Red Steel, and the complete transcript of our interview with George Harrison! Stay tuned!
quote:“It is highly unusual for a company like Nintendo to allow the exclusive first look at one of its consoles through a 3rd party game like Red Steel. But as it turns out, Nintendo has been closely involved in the development of this game, and has great confidence that it is a perfect way to introduce the world to Revolution. Developed by Ubisoft Paris, one of the publishers oldest and most experienced teams, Red Steel is a mixture of old and new: a FPS that that uses the Revolutions controller for aiming - and much more. While Nintendo obviously has several games in development for the Revolution launch, the company simply doesn’t make games like Red Steel, so letting a respected publisher like Ubisoft introduce the Revolution through an easy -to - understand game type allows both companies to demonstrate what they do best .."
Is er al meer bekend over de game eigenlijk? Wat is het selling point ervan? (AI, grote levels etc.)quote:
Of de revo voert per Mhz gewoon veel meer uit. Zie je bij intel tov amd bv ook.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Ok of het is hartstikke nep, of de specs kloppen voor geen meter!!!
zoveel verschil vind ik er anders niet tussenzittenquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:19 schreef Ereinion het volgende:
WOW! Veel beter dan ik verwacht had. Duidelijk een stuk beter dan de origininele Xbox. Lang niet op het niveau van Brothers in Arms 3, of Rainbox Six: Vegas, maar nog steeds erg mooi!
Revo komt eind dit jaar, doe nu eens vergelijken met een PC titel die rond die tijd komt:quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:24 schreef Kill_em_all het volgende:
Het ziet er iig beter uit dan wat je nu op de pc hebt kwa shooters (hl2, far cry, fear) als er nu ook nog genoeg rekenkracht overblijft voor redelijk uitgebreide physics is het helemaal mooi.
Mmmh, ben ik niet zo bekend mee, heb je daar wat shots van?quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:30 schreef Vitalogy het volgende:
Tenzij Red Steel een semi-3D shooter is. Zoals je in arcades vaak ziet.
Nee, een ubisoft medewerker heeft op het ign forum al aangegeven dat je gewoon volledige besturing hebt over je karakter, het is geen light gun spel of zo.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:30 schreef Vitalogy het volgende:
Tenzij Red Steel een semi-3D shooter is. Zoals je in arcades vaak ziet.
Dan ben ik wel onder de indruk van die shots.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, een ubisoft medewerker heeft op het ign forum al aangegeven dat je gewoon volledige besturing hebt over je karakter, het is geen light gun spel of zo.
Die maken denkbeeldige schietbewegingen op hun peperdure lcd schermquote:
Ik verwachte toch wel meer hoor dan gamecube graphics. Niet superveel, maar wel stuk beter dan gamecube graphics.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:02 schreef BMH het volgende:
Iedereen verwachtte Gamecube graphics, en dan krijg je dit.
Haha grapjas... Ik heb black op de xbox en het ziet er echt bij lange na niet zo mooi uit als dit. Geef nou maar gewoon toe dat de graphics veel beter zijn dan dat je had verwacht. Het zou je sieren.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:54 schreef piet_pelle het volgende:
Die plaatjes van Red Steele zien er zo op het eerste gezicht toch helemaal niet zo spectaculair uit, een Cube had dit zo gekund. Zo vind ik Black op de xbox op het eerste gezicht al wat indrukwekkender eruit zien voor zover ik er nu over kan oordelen.
Het enige wat de screens vertellen is dat de graphics van de revo 'genoeg' zullen zijn, maar meer ook niet.
Ik vind het er ook leuk uitzien, misschien zelfs erg leuk maar als ik enkele reacties op de vorige pagina lees dan kan ik me niet van de indruk onttrekken dat we wel weer erg overhyped doen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 02:00 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Haha grapjas... Ik heb black op de xbox en het ziet er echt bij lange na niet zo mooi uit als dit. Geef nou maar gewoon toe dat de graphics veel beter zijn dan dat je had verwacht. Het zou je sieren.
Ziet er heel goed uit.quote:
Tjaaa nu kan Daggla hem ook eindelijk halenquote:Op zaterdag 8 april 2006 10:04 schreef Cheiron het volgende:
Nou, ik vind het toch mooie screens hoor. Ligting, de textures zijn scherp, veel detail. Het is even afwachten hoe het er irl uitziet, maar dit is toch alleszins hoopvol te noemen.
Fijn, next gen graphics met een next gen controller
Ik wou net zeggen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tjaaa nu kan Daggla hem ook eindelijk halen
Nee, want Halo 2 was al zo mooiquote:Op zaterdag 8 april 2006 10:13 schreef MMaRsu het volgende:
Ow die komt wel terug hoor, die vind het toch niet mooi
Ik zou um toch wel halen hoor, dat heb ik vaak genoeg gezegd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tjaaa nu kan Daggla hem ook eindelijk halen
Och, zonder screens had je toch ook je mening klaar?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik zou um toch wel halen hoor, dat heb ik vaak genoeg gezegd..
Maar oe, een foto van een magazine. IK BEN OM.
I BELIEVE!! 0MGZ!!!!1111111111eins!!!11
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Och, zonder screens had je toch ook je mening klaar?
quote:- Volledige FPS (geen arcade- of lightgunspel)
- Online mode en splitscreen multiplayer
- 1 tegen 1 zwaardgevechten (gebruik het zwaard ook om te blokken)
- Granaten gebruiken op de manier waarop jij de controller beweegt
- Trek de revmote naar achteren om te reloaden en duw m naar voren om objecten om te stoten en achter te schuilen
- Spaar tegenstanders en verdien rewards
- Gangsta-style schieten door de controller schuin te houden
- Launch game
- Ontwikkeld in nauwe samenwerking met nintendo zelf
Zo schiet ik ook altijdquote:
quote:The Controls:
The controls are really cool. By pushing the controller forward, you’ll knock stuff down and can use it for cover. By pulling it back you reload the gun. You aim by moving the controller. By looking at one spot continuously and moving using the analog stick, you stay focused on that target and kind of strafe-ish. You can lob grenades too in the game. It also says that the story is really good, and really focuses on using the controller a lot. Also, there will be headshots and stuff. Switching to sword will be instantaneous and you'll have to be quick about it.
Misc.
The whole game is based around the controller. To gain the allegiance of a Yakuza boss, you need to first defeat him in 1-1 sword play and spare his life. If you can’t, it’ll make life troubling for you when you face Tokai. Your missions will be given to you by your masters, and they will generally focus on you taking on a boss.
Also, Ubi says that the game is completely built around the controller. Hope this helps!
Ubi seems very excited about the controller. When they first saw it, they started thinking of ways and immediately started putting something together. When they got enough stuff together, they presented it to Iwata-san and Miyamoto-san, both of whom gave lots and lots of ideas for the game.
(There is mention of some online multi-player, but it's almost unreadable.)
quote:"Little things like the ability to rotate the gun in you hand may not sound like a big deal, but all these little things add up to create precisely what the team was hoping to achieve with Red Steel, immersion. We may only have played sample stages, but we really felt like we were living them, experiencing their events firsthand."
quote:
RE4 komt erg in de buurt.......... veel verschil zie ik niet... geen revolutionair verschil iigquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:56 schreef MMaRsu het volgende:
Lol een cube had dit echt niet gekund. Xbox met moeite
Daar gaat je cola of biertjequote:Op zaterdag 8 april 2006 12:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach ja smaken verschillen. Persoonlijk lijkt het mij een tikkeltje leuker om granaten te gooien en met een zwaard te zwaaien door daadwerkelijk ook die beweging te maken dan op de A knop te drukken.
Maar wat ik al zei, smaken verschillen.
Ik vind een nieuwe controller nog steeds de beste stap naar een volgende generatie dan alleen maar betere graphics.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:50 schreef Sjotime het volgende:
[..]![]()
gangsta style schieten...granaten gooien....Ja het is wel cool ja, maar ik heb hier totaal geen interesse in
Revolutionair (voor Nintendo) zou zijn om een nieuwe Mario op tijd uit te brengen.......
Geen HD trouwens las ik voor de revo.....En om nou een standaard game met nieuwe controls revolutionair te noemen
Wel knap van Nintendo dat ze de grens verder trekken.... zeer zeker.. maar denk dat dit maar even leuk is.
Oh,.. en ik hoop dat alles wireless is? Wil niet gaan zwaardvechten (zwaardvechten) en meteen mijn nieuwe Cube 2 uit de muur trekken !
Dudequote:Op zaterdag 8 april 2006 12:50 schreef Sjotime het volgende:![]()
gangsta style schieten...granaten gooien....Ja het is wel cool ja, maar ik heb hier totaal geen interesse in
Revolutionair (voor Nintendo) zou zijn om een nieuwe Mario op tijd uit te brengen.......
Je doet echt alsof het enorm wereldschokkend is terwijl granaten en zwaarden in FPS games al enorm lang bestaan. Daar gaat zo'n controller echt niks aan veranderen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:01 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dude
JIJ bepaalt of je Gangster-stijl schiet, JIJ bepaalt hoe je de granaten gooit, niet de programmeur.
ipv de A-knop indrukken sla JIJ met dat zwaard. Hoe kun je dit niet tof vinden?
Ehh... ok...weet je eigenlijk wel hoe de controller werkt?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:26 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je doet echt alsof het enorm wereldschokkend is terwijl granaten en zwaarden in FPS games al enorm lang bestaan. Daar gaat zo'n controller echt niks aan veranderen.
Maar nog nooit kon je precies bepalen hoe je schiet of je gun vasthoudt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:26 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je doet echt alsof het enorm wereldschokkend is terwijl granaten en zwaarden in FPS games al enorm lang bestaan. Daar gaat zo'n controller echt niks aan veranderen.
Lees nog eens:quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:26 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je doet echt alsof het enorm wereldschokkend is terwijl granaten en zwaarden in FPS games al enorm lang bestaan. Daar gaat zo'n controller echt niks aan veranderen.
Het gaat hier uiteraard niet om de granaten en de zwaarden maar om hoe JIJ ze kunt gebruiken.quote:JIJ bepaalt of je Gangster-stijl schiet, JIJ bepaalt hoe je de granaten gooit, niet de programmeur.
ipv de A-knop indrukken sla JIJ met dat zwaard. Hoe kun je dit niet tof vinden?
Truequote:Op zaterdag 8 april 2006 12:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach ja smaken verschillen. Persoonlijk lijkt het mij een tikkeltje leuker om granaten te gooien en met een zwaard te zwaaien door daadwerkelijk ook die beweging te maken dan op de A knop te drukken.
Maar wat ik al zei, smaken verschillen.
Je zit nog steeds vast aan bepaalde animaties en keuzes van de programmeur. Het is echt niet zo dat de hand van je karakter exact doet wat jouw hand doet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:28 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Lees nog eens:
[..]
Het gaat hier uiteraard niet om de granaten en de zwaarden maar om hoe JIJ ze kunt gebruiken.
In elke game eigenlijkquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Bij battlefield wel ja hehe
Lekker laf, maar wel leuk
dat is prima te doen hoor. met wat simpele IK op de arm van je character kan de hand zo de beweginegn van de conrtoller volgen en de arm kan dan realistisch meebewegen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:42 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je zit nog steeds vast aan bepaalde animaties en keuzes van de programmeur. Het is echt niet zo dat de hand van je karakter exact doet wat jouw hand doet.
Oh, dan kan het nog wel eens leuk wordenquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:48 schreef moomoo het volgende:
[..]
dat is prima te doen hoor. met wat simpele IK op de arm van je character kan de hand zo de beweginegn van de conrtoller volgen en de arm kan dan realistisch meebewegen.
hm, ja, en dan een DDR-achtige game waar je als gangsta-rap-neger in razendsnel tempo westside-gebaren moet maken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:56 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Oh, dan kan het nog wel eens leuk worden. Ze zouden er eigenlijk een handschoen van moeten maken, dan kan je ook de bewegingen van de vingers realistisch nabootsen, dat lijkt mij wel echt leuk
.
[afbeelding]
Oh Godquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:22 schreef MacGreagor het volgende:
NINTENDO Zal zeker weten de console generatie winnen
Ach, wie wint is niet te zeggen. Ik geef Nintendo iig een kans met name door de verwachte lage prijs en de hype van de DS waar de Revolution op meesurftquote:
Van de troon stoten wordt ERG moeilijk denk ik hoor, ze zijn nu wel erg ruim marktleider en ze hebben ook al behoorlijke mainstreamacceptatie met hun brand. Natuurlijk kan Sony het altijd verkloten, maar die kans is zo klein dat ik me dat haast niet voor kan stellen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie er gaat winnen weet ik niet, maar het lijkt me heel stug als de Revo het niet goed gaat doen. PS3 heeft de naam mee, maar de prijs zal de lager moeten worden dan 500 euro anders denk ik zomaar dat ze van de troon gestoten kunnen worden.
Ik kocht de Xbox mede omdat ik geraakt was door de hype & de Rare games. Beide soorten games vielen enorm tegen.. Je ziet mij niet snel een 360 kopen als er alleen maar vervolgen komen van Xbox games.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:04 schreef Retuobak het volgende:
Heb je een punt inderdaad BMH, tis afwachten I guess
Enige waar iedereen het over eens zal zijn is iig dat MS de kleinste kans heeft op marktleiderschap(of liever gezegd, vrijwel geen)
Mij zie je hem ws. snel verkopen als ze niet snel met wat meer komen dan PC-ports of spin-offs eigenlijkquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:06 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik kocht de Xbox mede omdat ik geraakt was door de hype & de Rare games. Beide soorten games vielen enorm tegen.. Je ziet mij niet snel een 360 kopen als er alleen maar vervolgen komen van Xbox games.
idd. Uiteindelijk gaat het misschien toch nog wel om de games (alhoewel ik dan niet snap wrom de PS2 zo groot is geworden).quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:07 schreef H.Flick het volgende:
Als je puur het first mover advantage gebruikt als argument dan zou de Xbox360 het enorm goed moeten gaan doen. Er zijn echter nog veel meer facetten, zoals third party support en de bestaande userbase in de vorige generatie.
Bovendien heeft Sony zo'n geweldige merknaam dat er al gauw een self-fulfulling prophecy ontstaat (de consument denkt dat Sony marktleider gaat worden en dat de meeste games op de PS3 zullen verschijnen. Daarom koopt hij een PlS3. Hierdoor wordt Sony ook marktleider en krijgt het ook de meeste third party support).
Dat had ik je vantevoren al kunnen vertellenquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:09 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mij zie je hem ws. snel verkopen als ze niet snel met wat meer komen dan PC-ports of spin-offs eigenlijk.
Tis een mooi ding, maar het is meer een vervanger voor een deel van de PC-genres dan iets om er naast te hebben
Maar hebben ze daar ook meer dan 500 euro voor over is de vraag.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:07 schreef H.Flick het volgende:
Als je puur het first mover advantage gebruikt als argument dan zou de Xbox360 het enorm goed moeten gaan doen. Er zijn echter nog veel meer facetten, zoals third party support en de bestaande userbase in de vorige generatie.
Bovendien heeft Sony zo'n geweldige merknaam dat er al gauw een self-fulfulling prophecy ontstaat (de consument denkt dat Sony marktleider gaat worden en dat de meeste games op de PS3 zullen verschijnen. Daarom koopt hij een PlS3. Hierdoor wordt Sony ook marktleider en krijgt het ook de meeste third party support).
Sony komt met een inruilactie: "Stuur je Revolution of Xbox 360 naar ons toe en krijg 200-300 euro korting op de PS3".quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:10 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar hebben ze daar ook meer dan 500 euro voor over is de vraag.
Mja, op zich is Live erg tof, en ook absoluut een system seller. Maar ja, als niemand ooit wil spelen en iedereen maar 3 dagen bij elke game blijft hangenquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:10 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat had ik je vantevoren al kunnen vertellen.
Probleem met live! is dat de online games niet gespeeld worden. Ik speelde Splinter Cell 2 zeven maanden op live!. Na de eerste 2 maanden moest ik afspraken met mensen maken om uberhaupt nog online te kunnen spelen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mja, op zich is Live erg tof, en ook absoluut een system seller. Maar ja, als niemand ooit wil spelen en iedereen maar 3 dagen bij elke game blijft hangen.....
Denk dat de 360 niet echt het systeem is voor iemand die graag wat langer geniet van 1 game ook
En had me dat van tevoren verteld dan![]()
De dure versie van de Xbox360 is weken lang uitverkocht geweest en de PS2 werd ook verkocht met een prijskaartje van 1200 gulden. Naar mijn mening is prijs helemaal niet zo relevant op de console markt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:10 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar hebben ze daar ook meer dan 500 euro voor over is de vraag.
Preciesquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:16 schreef BMH het volgende:
[..]
Probleem met live! is dat de online games niet gespeeld worden. Ik speelde Splinter Cell 2 zeven maanden op live!. Na de eerste 2 maanden moest ik afspraken met mensen maken om uberhaupt nog online te kunnen spelen.
Vandaag de dag kan ik Splinter Cell 3 een jaar na de release nog goed spelen op mijn PC, op live zal ook dat spel wel helemaal dood zijn.
1. Werkenquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waar iedereen het geld ook vandaan haalt voor al die games is me een raadsel. En sowieso snap ik niet dat je games koopt waar je maar een uurtje of 10 pret van hebt.
Daarom werk ik niet.. Als ik ga werken, dan verdien ik geld voor games.. Maar ik kan die games niet spelen omdat ik moet werken!quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
1. Werken
2. Een game van 10 uur duurt bij mij tegenwoordig ook al 2 weken om uit te spelen. De reden hiervoor is terug te vinden bij nummer 1.
hohoho dat zijn de early adaptors, maar die zijn niet van groot belang voor de uiteindelijke verkoop. Denk maar niet dat de gemiddelde Piet of Jan naar de winkel loopt en denkt, oh ik betaal wel even 500 euro voor een nieuwe spelcomputer.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:16 schreef H.Flick het volgende:
[..]
De dure versie van de Xbox360 is weken lang uitverkocht geweest en de PS2 werd ook verkocht met een prijskaartje van 1200 gulden. Naar mijn mening is prijs helemaal niet zo relevant op de console markt.
Bovendien zijn er ook genoeg consumenten die prijs als graadmeter voor kwaliteit nemen en juist voor het duurdere product gaan.
Klopt, maar die prijs van 500 euro (als die al klopt) gaat natuurlijk ook dalen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:31 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
hohoho dat zijn de early adaptors, maar die zijn niet van groot belang voor de uiteindelijke verkoop. Denk maar niet dat de gemiddelde Piet of Jan naar de winkel loopt en denkt, oh ik betaal wel even 500 euro voor een nieuwe spelcomputer.
Ach, ik vind een nieuwe game elke 2 weken wel leuk! Verandering van spijs...quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:24 schreef Retuobak het volgende:
Snap ik, maarre, waarom geen game van 100 uur of nog meer? Vermaak je je 20 weken mee
En ik kan me niet voorstellen dat jij geen andere bestemming kan vinden voor 60 euro elke 2 weken
Bron? Mij lijkt het logischer dat kleine developers voor de revo gaan ontwikkelen vanwege makkelijkere hardware en lagere ontwikkelingskosten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dat zou dan een hele grote ommekeer voor Nintendo zijn aangezien zij de afgelopen 2 generaties veruit de minste games hadden.
En vaak zijn toch de best verkopende titels exclusieve games en hoeven niet alle games op de 360 (ps3?) duur te zijn, kleine developpers hebben ook al aangegeven voor de 360 te gaan.
De analyses zeggen dat de 360 end e ps3 de grootste markt zullen hebben dus zullen de meesten voor namelijk voor deze consoles gaan.
Kleine developers met aanzienlijke backing van enorme publishers dan, want anders is dat echt niet te betalen. Voorlopig zitten de kleinste developers gewoon op de PC te werken, verreweg de laagste developmentdrempel en het lijkt erop dat de Revolution een vergelijkbare krijgtquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:03 schreef piet_pelle het volgende:
kleine developpers hebben ook al aangegeven voor de 360 te gaan.
quote:“You’re an american man married to a Japanese woman. On the night you are going to meet her father, she’s kidnapped. Turns out her dad is a Yakuza boss. There’s a ceremonial sword that will tilt the power of the organization towards the person who holds it. Saito, your wife’s dad, takes the sword but is mortally wounded. Tokai takes your wife to trade for the sword. Instead, Saito, her dad, gives you the sword and tells you to get his daughter back. He then dies. Your mission is to get your wife back. You’ll meet two masters once you get to Japan, one who teaches you the sword, and the other who teaches you the gun. They will also give you new missions, which will generally revolve around facing a new Yakuza boss. You’ll have to convince the boss to get on your side by dueling with him and not killing him. Also, staying on the good side of your masters is very important. “
quote:On top of everything else, the mag promises that Red Steel will not only support an online multiplayer mode, but arrive as a launch title later this year.
Maar die marge geld toch net zo voor de revo ?quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:13 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, je moet niet vergeten dat een 360 development kit voor een kleine developer duur is en dat er ook een aanzienlijke marge over de verkoopprijs geheven wordt.
Gezien het succes van de Arcade waag ik dat te betwijfelen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:24 schreef Retuobak het volgende:
Daar komt nog eens bij dat het gemiddelde publiek van de 360 meer belang zal leggen bij graphics en dus minder snel geneigd zal zijn om een grafisch 'inferieure' titel aan te schaffen.
De arcade heeft wel degelijk mooie games maar arcade games verkopen voor geen meter op de xbox dus Retuobak heeft wel een punt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Gezien het succes van de Arcade waag ik dat te betwijfelen.
Ze hebben het toch gescand?quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:24 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom scannen ze dat blad niet
Nog 1 maand te gaan![]()
Ik dacht dat het een enorm succes was?! Heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:29 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De arcade heeft wel degelijk mooie games maar arcade games verkopen voor geen meter op de xbox dus Retuobak heeft wel een punt.
Full games zijn heel wat anders dan arcade gamesquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Gezien het succes van de Arcade waag ik dat te betwijfelen.
House of the Dead, Outrun 2, DDR niet echt de best verkopende titels maar weldegelijk de moeite waard.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:30 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een enorm succes was?! Heb ik iets gemist?
Als ie echt arcade games krijgt dan is het voor mij ook een goede reden ja, maar vooralsnog is er nog geen een aangekondigd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:36 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik ben persoonlijk gek op Arcade spellen dus dat is nog eens een extra rede om een revo te kopen.
Ik zie alleen foto's van het bladquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ze hebben het toch gescand?
En als ze het goed leesbaar scannen hoef je het blad niet meer te kopen natuurlijk
6/7 Nintendo gamesquote:Volgens George Harrison, vice-president van de marketing in Amerika, kunnen we tijdens de lancering van de Revolution rond de 20 starttitels verwachten. Van deze lijst met games zou 1/3, dus ongeveer 6/7 games, direct van de hand van Nintendo moeten zijn. Het is afwachten wat we dit jaar zoal kunnen aanschaffen.
http://www.revolutionfanb(...)unch-with-20-titles/
Mischien gaat het wel zo ver dat ik me ziek meld tijdens examensquote:Op zaterdag 8 april 2006 20:16 schreef Goldboy het volgende:
30 days, 3 hours, 43 minutes, and 45 seconds left until Nintendo E3 2006 Press Conference
Vorig jaar was ie toch rond half 8 NL-time?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Smoesje om niet te hoeven leren
Ik ben dan een weekje vrij gelukkig
quote:The team that brought you the smash hit Crash Tag Team Racing is ready to take gaming to the next level: that's where you come in. You are a programmer with a penchant for pushing the envelope and a lust for 3rd person action games. Join Radical and get in on the ground floor of a title whose name is destined to be synonymous with quality in the video game industry. Be one of the first to work on the Nintendo's new Revolution platform.
http://www.maxhire.net/cl(...)ail.asp?reference=52
Ben ik werkelijk de enige op fok! die dat niet kan zeggen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:37 schreef kulandra het volgende:
Alleen de afgelopen 12 maanden heb ik vrijwel alleen WoW gespeeld
Neequote:Op zaterdag 8 april 2006 21:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ben ik werkelijk de enige op fok! die dat niet kan zeggen?
* zich ook meldtquote:Op zaterdag 8 april 2006 21:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ben ik werkelijk de enige op fok! die dat niet kan zeggen?
Ik gewoonlijk ook niet, maar Oblivion is echt een uitzonderingquote:Op zaterdag 8 april 2006 21:24 schreef Erwtensoep het volgende:
ik heb niks met die fantasy meuk, dus ook niet met WoW en Oblivion
Dat is succesvol omdat 90% van de xbox 360 games tot nu toe compleet ruk is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:27 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Gezien het succes van de Arcade waag ik dat te betwijfelen.
Oh god krijgen we dit weerquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:13 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat is succesvol omdat 90% van de xbox 360 games tot nu toe compleet ruk is.
Het lijkt erop dat Ubisoft zich hiermee redelijk op de Japanse markt richt.quote:Yes, we all know Red Steel is one of the games that will redefine FPS, and that the controller will mimick all kind of weapons almost perfectly. But I decided to sum up everything that was readable in the mag scans, and it is very very interesting:
Story
It's a game about vengeance. You are an american male, and when your girlfriend is kidnapped, you discover her father, Sato, actually is a Yakuza boss. Sato's worst enemy, Tokal, kidnapped Sato's daughter to exchange her for a legendary and extremely valuable katana (yes, that will be your sword). Sato tries to attack Tokal's clan, but he fails and is injured. Before dying, he gives you the sword and asks you to save her daughter. So you have a sword and no skills. The game isn't only about searching for Tokal and killing him, but also learning new skills for the final showdown. That's kind of funny, cause we'll need to learn to master the remote, too.
Gameplay elements and other info
1. Game development started shortly after E3 2005. Ubisoft saw and demoed the controller before E3 2005.
2.Ubisoft Paris took their idea directly to Iwata and Miyamoto, and were given the go ahead. After that meeting they were given prototype controllers. The article states that Ubisoft worked "closely" with Nintendo's engineers in Japan on the title
3.Game Informer mentions that while conducting the interviews with Ubisoft, they were handed the "latest version" of the controller
4.During the beginning of the game, you are encouraged to use your weapons ruthlessly, but as the game progresses you become more proficient and strategic. This gameplay idea led Ubisoft to decide to give the game a martial arts setting. "Enter the Yakuza"
5.The first third of the game will be all about being "brutal by necessity"
6.You will be less precise and favor more devastating weapons (machine guns)
7.As you progress and become more precise, smaller guns will be used
8."The goal...is to use five bullets to kill five enemies"
9."When fighting with this level of skill, the music and sound effects will reflect it, remaining calm and peaceful"
10."When you fight brutally, the sounds around you grow increasingly more intense"
11."Audio feedback"
12.Freeze shot: by fighting effciently you fill the Freeze Shot gauge...fighting chaotically causes to decreases
13.When the gauge is filled you can hit a button to momentarily stop time, and then target specific locations on enemy bodies
14.Headshots thus are tempting, but non lethal shots, such as shooting guns out of enemy hand, can be more beneficial
15.By defeating high ranking leaders who command others and sparing their lives, you will be rewarded. He will offer you respect and help (guns, help, new weapons, alternate paths, etc)
16.Respect plays a MAJOR part in the game
17.Flailing your sword isn't a smart idea
18.Specific motions with the controller will trigger combos (in the final game)
19.Tracing an X in the air, for instance, will unleash a devastating attack
20.You can stop these combos at any time by simply pausing your own movement. So if you do something that leaves you open to attack, you won't be screwed
21.New moves will be taught to you by two mentors in the game
22.One will teach you gun tactics, and another will teach sword tactics
23.If you don't show the proper respect to them, they won't help you
24.Friendly/respectful interaction is tied to the controller
25.You signal "yes/no" answers by nodding the controller up or down or shaking it from side to side
26.You show extra respect by bowing to the masters
27.Ubisoft is still coming up with other interactions
28."You can act disrespectively as well: there are no cut scenes in the game - all conversations take place in game, as in Half Life 2. However unlike that game, characters wont keep prattling on if you walk away from them. They will react angrily to your imputent behavior"
29.Staying in the master's good graces is key: they give you missions that can be tackled in any order
30.You track down the gang leaders and try to turn them to your side. If you don't, they will join Tokai's (the main villian) gang
31.You have to prove you are worthy to them by battling them and sparing their lives.
32.You will need as many of them with you as possible to face Tokai. Without their help, you'll have a rough time when you finally face him
33.You turn gang leaders to your side by besting them in battle and stopping a deadly blow miliseconds before it strikes
34.Training sessions are offered by the two masters so you can hone your skills
35. Spliscreen mulplayer and online.
About multiplayer
1.Split screen multiplayer with traditional deathmatches
2.Totally original multiplayer modes Ubisoft is not revealing yet. Wait until E3
3.They didn't talk about Nintendo Wi Fi (NDAs). Full details haven't been revealed yet
4.Revolution works by placing a small sensor bar either above or below any TV
5.You can stand at any angle and not lose any accuracy. You can even
take your controller to a friend's house and instantly start playing
without syncing up the controller
6."Perhaps most impressive is the fact that although splitscreen reduces the amount of onscreen space you are playing in, you don't haveto make smaller movements - you can gesture as wildly as you want, and it won't interfere with the other player's onscreen quadrants"
Quotes from Game Informer
1.The two triggers on the front of the analog unit activate ducking and
jumping. The analog stick controls movement, and the revmote controls aiming. No rails.
2.Level consisted of shooting ranges that popped out from behind cover: "Aiming with the controller is as simple as using a laser pointer. You point your hand at a target and hit the trigger on the underside of the controller to fire"
3."Unlike other FPS games, which tie the camera and aiming together, Red Steel's camera follows your aim with a slight delay. If, for example, you point to the edge of the screen, the camera will turn to re-center on your view after a second. With the sensitivity of the controller, a standard FPS control would move too much, potentially making the player feel ill."
4."Thanks to the improved reaction that the controller offers, the team can create gunfight scenerios that would be extraordinarily diffilcult with a standard controller"
5.Most console FPS games limit their enemies to horizontal planes to prevent player frustration, but targets on a verticle plane are just as easy to hit with the Revolution controller
6.You can aim at a target as quickly as you can move your hand
7.In the demo targets popped up on rooftops and in second story windows, as well as behind cover points on the ground, and all were equally easy to hit."
8.While you can quickly shoot enemies anywhere on screen, Red Steel never feels in a light-gun game - this is a true FPS, one that feels like it has drawn from the best of both the PC and console shooter worlds
Klinkt erg tof!quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:50 schreef kipknots het volgende:
Een overzicht gevonden van het artikel over Red Steel:
[..]
Het lijkt erop dat Ubisoft zich hiermee redelijk op de Japanse markt richt.
Nou ja als jij het zegt. Dan breng ik mijn 360 wel weer terug maandag.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Oh was het al gezegd? Nou ja het is nog steeds waar.
Is ook gewoon zo, maar enkele toppersquote:
quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:50 schreef kipknots het volgende:
Een overzicht gevonden van het artikel over Red Steel:
[..]
Het lijkt erop dat Ubisoft zich hiermee redelijk op de Japanse markt richt.
Deze game wordt vetquote:8."The goal...is to use five bullets to kill five enemies"
9."When fighting with this level of skill, the music and sound effects will reflect it, remaining calm and peaceful"
10."When you fight brutally, the sounds around you grow increasingly more intense"
11."Audio feedback"
12.Freeze shot: by fighting effciently you fill the Freeze Shot gauge...fighting chaotically causes to decreases
13.When the gauge is filled you can hit a button to momentarily stop time, and then target specific locations on enemy bodies
14.Headshots thus are tempting, but non lethal shots, such as shooting guns out of enemy hand, can be more beneficial
15.By defeating high ranking leaders who command others and sparing their lives, you will be rewarded. He will offer you respect and help (guns, help, new weapons, alternate paths, etc)
17.Flailing your sword isn't a smart idea
18.Specific motions with the controller will trigger combos (in the final game)
19.Tracing an X in the air, for instance, will unleash a devastating attack
20.You can stop these combos at any time by simply pausing your own movement. So if you do something that leaves you open to attack, you won't be screwed
21.New moves will be taught to you by two mentors in the game
22.One will teach you gun tactics, and another will teach sword tactics
23.If you don't show the proper respect to them, they won't help you
24.Friendly/respectful interaction is tied to the controller
25.You signal "yes/no" answers by nodding the controller up or down or shaking it from side to side
26.You show extra respect by bowing to the masters
27.Ubisoft is still coming up with other interactions
28."You can act disrespectively as well: there are no cut scenes in the game - all conversations take place in game, as in Half Life 2. However unlike that game, characters wont keep prattling on if you walk away from them. They will react angrily to your imputent behavior"
35. Spliscreen mulplayer and online.
2.Totally original multiplayer modes Ubisoft is not revealing yet. Wait until E3
quote:Well guys, I'll be honest...I wasn't sure how people would react to a new game that was not 1st party or an existing brand.
I want to thank you for keeping an open-mind and supporting 3rd Party Developers like Ubisoft.
We have truly studied this innovative console and I promise that we'll do our best to deliver the ultimate experience at launch and, as always, we keep our ears open to what gamers want - so keep your voices heard...we are listening.
Thanks again!
quote:Once the magazine comes out - I will elaborate more. I wish I could talk right now but I'm in a bit of a "silent mode" - you know? You guys weren't supposed to see this magazine until next week!
I want to tell you all my thoughts on the power of the system, what I thought of the controls, etc.
And I will...at the approriate time. (ie. Next Week)
For now, I will say - NINTENDOMEGATON!
quote:you guys don't know what I do? You've never seen me on the IGN boards before? I'm exactly what my title says - a suggestion sponge. I help conduct focus groups, listen to gamers, and work with the development team to make sure everything is in line with what is expected of this game. Trust me - not as easy as it sounds. That's the TOP-DOWN look.
lots of other stuff, too.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |