500 pixels breed nuquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:43 schreef Vigile het volgende:
afbeelding
Vandaag gemaakt in het park, en zoals te zien zwaar bewerkt. Het effect dat ik van te voren in gedachte had is perfect gelukt en ik vindt het dan ook wel een mooie plaat geworden...
Wat vinden jullie er van?
Edit RonaldV: lees even > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006]
Aha, hij's beter zo jaquote:
Ik vraag me alleen maar af wat de hand van de middelste dame daar aan het doen isquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:37 schreef Vigile het volgende:
[..]
Aha, hij's beter zo ja
Krijg ik dan ook nog een reactie op m'n foto van je?![]()
Whehe, iddquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen maar af wat de hand van de middelste dame daar aan het doen is
Mooi mooiquote:
FOT > SEXquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen maar af wat de hand van de middelste dame daar aan het doen is
ehhh a dirty mind is a joy forever?quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Leg jij ff uit wat ze aan het doen is dan?quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:43 schreef diedrick het volgende:
[..]
ehhh a dirty mind is a joy forever?![]()
![]()
denk dat we dezelfde mind hebben dus....quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Leg jij ff uit wat ze aan het doen is dan?
ik vind die zonnestralen echt mooit die uit de wolken komen!quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:37 schreef mikezwet het volgende:
[[url=http://www.mikezwetsloot.nl/forumpics/lucht1-4klein.jpg]afbeelding]
Groot[/url] Helaas vertoond mijn camera soms kuren en zitten er bovenaan wat gekke puntjes![]()
Bikkel!quote:Op zondag 2 april 2006 11:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
nadeel: hij is beetje onscherp
excuus: ik zat met sluitertijd van 20 sec in de regen
Fel licht bedoel je?quote:Op zondag 2 april 2006 10:43 schreef Orealo het volgende:
[..]
Je moet wel voorzichtig zijn met dit soort dingen te fotograveren, dat weet je he
Gaaf !!!!!!!!!quote:Op zondag 2 april 2006 11:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
nadeel: hij is beetje onscherp
excuus: ik zat met sluitertijd van 20 sec in de regen
dacht dat t net de bedoeling was dat je wel leuke, maar niet je beste, foto's hier dropte.quote:Op zondag 2 april 2006 14:25 schreef RonaldV het volgende:
Het snapshot-gehalte begint aardig op te lopen.Het is de bedoeling dat je hier één foto post die boven verwachting mooi is geworden, niet een hele serie met fotos.
Wees kritisch op jezelf. Probeer wat extra moeite te doen om een extra mooie foto af te leveren, een foto van de buurvrouw, een gebouw of een bloempje kunnen we allemaal wel maken. Als je problemen hebt met uit te voeren wat je in gedachten hebt, ga dan even kijken in Help me mijn foto te verbeteren - deel 3
Er is een verschil tussen leuke foto's en foto's met een hoog snapshot-gehaltequote:Op zondag 2 april 2006 14:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dacht dat t net de bedoeling was dat je wel leuke, maar niet je beste, foto's hier dropte.
TS is mijn mede-mod. ik weet wat hij gepost heeft, want we hebben samen dit topic bedacht. Maar er kan er maar één het topic starten.quote:Op zondag 2 april 2006 17:10 schreef sinemet het volgende:
Sorry, maar ik snap niet waarom er nou weer zo word ge ouwehoerd.![]()
Quote: Als je een mooie foto gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic! Dit topic is voor zo veel mogelijk foto's, dus kom maar op met die mooie plaatjes!
Is wat de topicstarter zei. Dus ik snap jou probleem niet RonaldV.Mijn foto's zijn helemaal geen snapshot.
En Dawnbreaker heeft helemaal gelijk. Daar is dit topic voor, om gewoon leuke foto's te plaatsen die je met anderen wil delen of aan anderen wil laten zien.
Kijk, dat is nou eens wat anders: je had ervoor kunnen kiezen om de Domtoren (die is het toch?) gewoon te fotograferen, maar je koos voor deze optie. Over deze foto is nagedacht! Jammer dat de straat niet nog natter was, maar het resultaat is wel de moeite waard!quote:Op zondag 2 april 2006 18:07 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb hier veel positieve feedback op gehad, maar ik zie het er zelf nog niet in. Afgaande op de feedback, plaats ik hem toch maar.
[afbeelding]
Utrecht
Het is inderdaad de Dom en bedankt voor je complimentquote:Op zondag 2 april 2006 18:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou eens wat anders: je had ervoor kunnen kiezen om de Domtoren (die is het toch?) gewoon te fotograferen, maar je koos voor deze optie. Over deze foto is nagedacht! Jammer dat de straat niet nog natter was, maar het resultaat is wel de moeite waard!
Had ik allang al gedaan hoor.... zelfs op je te brede post...quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:37 schreef Vigile het volgende:
[..]
Aha, hij's beter zo ja
Krijg ik dan ook nog een reactie op m'n foto van je?![]()
Ik durf het bijna niet te vragen:quote:
Sorry hoor, maar sommige mensen gedragen zich hier echt als de Fok! gestapo en hebben écht overal iets over te zeiken! Je foto is te breed, je foto is te smal etc. bah bah en nog eens bah!quote:Op zondag 2 april 2006 22:38 schreef thecrook het volgende:
-edit- Dat kan je ook op een normale manier zeggen.
Het Nieuwe Fotografie Feedbacktopicquote:Op maandag 3 april 2006 13:28 schreef thecrook het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar sommige mensen gedragen zich hier echt als de Fok! gestapo en hebben écht overal iets over te zeiken! Je foto is te breed, je foto is te smal etc. bah bah en nog eens bah!
Ze zijn mooi hoorquote:Op maandag 3 april 2006 11:56 schreef 4Vita het volgende:
ik was even in Rotterdam en kon het niet laten, beide foto's 0,0 (na)bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, ik vind 'm mooiquote:Op zondag 2 april 2006 19:10 schreef Astridj0h het volgende:
Ok ok... niet helemaal van vandaag... en eigenlijk ook niet één fotomaar heb er wel lange tijd over nagedacht en hij is in de richting zoals ik hem wil, nee nog niet helemaal
[afbeelding]
balen, zit een wit kader omheen, wat je hier dus niet opziet...
Erg mooi hoorquote:Op donderdag 6 april 2006 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb vanochtend onderweg deze gemaakt
[afbeelding]
quote:Op donderdag 6 april 2006 20:39 schreef Denocorp het volgende:
Niet van vandaag maar van gisteren, een cruiseschip dat de haven van Willemstad Curaçao verlaat.
[afbeelding]
1.Java, 2.Java, 3.Baliquote:Op donderdag 6 april 2006 21:17 schreef Subhuman het volgende:
Die onderste twee zijn echt supergaaf!Waar is dat?
Scherrup!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:17 schreef Subhuman het volgende:
Klein puntje.De horizon van de bovenste staat wel heel erg scheef!
Hier heb ik nou altijd moeite mee. Of het water hangt stil in de lucht, of ik krijg van die vitrage gordijnen omdat ik een te lange sluitertijd kies. Dit is prachtig er tussenin.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:27 schreef Yolli het volgende:
Het zijn weliswaar geen foto's van vandaag, maar wel foto's die ik graag wil delen.
Laat me weten wat je er van vindt
[afbeelding]
ramen waren wel ranzy jaquote:Op donderdag 6 april 2006 20:37 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Erg mooi hoor.... Maarreh, zit er nou stof op de sensor van je compact of wordt het tijd dat de NS z'n ramen reinigt?
Ha, een bekende watermolen! Leuk!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:47 schreef greatgonzo het volgende:
[afbeelding]
Rondom de watermolen van mijn oude woonplaats, Borculo..
als jullie ze mooi vinden wil ik de "kleine" serie wel ergens hosten in een web album
Dat konijntje is zooooo lief!!quote:Op donderdag 6 april 2006 19:04 schreef Esto het volgende:
Helaas is een stukje van het gezicht en de handen overbelicht
[afbeelding]
[afbeelding]
of gewoon ff rechtzetten in photoshopquote:Op vrijdag 7 april 2006 08:00 schreef Bright het volgende:
't Valt me op dat de foto's vaak scheef zijn genomen ... Misschien een tip om beter op de horizon te letten ...
* maakt zich er ook schuldig aan
haha ik ben zeker geen pro, hobby-amateur fotograaf zo zou je het kunnen noemenquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:00 schreef Gekko33 het volgende:
Die 2e is superrrrr strak! Jij bent vast een pro?
die laatste is heerlijk man. Je kan zo zijn ogen en gedachten uitlezen. Schitterend. Vroeg je gewoon of je een foto mocht nemen ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:14 schreef ableton het volgende:
[..]
haha ik ben zeker geen pro, hobby-amateur fotograaf zo zou je het kunnen noemen![]()
maar bedankt
Dankquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:46 schreef 4Vita het volgende:
[..]
die laatste is heerlijk man. Je kan zo zijn ogen en gedachten uitlezen. Schitterend. Vroeg je gewoon of je een foto mocht nemen ?![]()
ik vraag het ook nooit, maar dan is het stiekem op afstand met de 75-300. Dit is vrij direct, maar wow, je zat dus tegenover hem, en begon hem gewoon te fotogfraferenquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:52 schreef ableton het volgende:
[..]
Dank
Nee niet gevraagd want dan is het niet spontaan meer, maar een kwartier later begon ie opeens te praten over fotografie en toen 2 uur met hem zitten pratenhij heeft de foto dus wel gezien, en vond het alleen maar leuk
Met een 75-300 valt het nog wel op hoor dat je aan het snipen bent.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:46 schreef 4Vita het volgende:
[..]
ik vraag het ook nooit, maar dan is het stiekem op afstand met de 75-300. Dit is vrij direct, maar wow, je zat dus tegenover hem, en begon hem gewoon te fotogfraferen![]()
. Dat zou ik niet durven man
![]()
ja maar dan zit ik niet bijna bij de man op schootquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met een 75-300 valt het nog wel op hoor dat je aan het snipen bent.
Vooral als je een lens hbt van 77mm doorsnede...![]()
Gewoon met je 18-55 lensquote:Op vrijdag 7 april 2006 15:46 schreef 4Vita het volgende:
[..]
ik vraag het ook nooit, maar dan is het stiekem op afstand met de 75-300. Dit is vrij direct, maar wow, je zat dus tegenover hem, en begon hem gewoon te fotogfraferen![]()
. Dat zou ik niet durven man
![]()
mooiquote:Op donderdag 6 april 2006 20:39 schreef Denocorp het volgende:
Niet van vandaag maar van gisteren, een cruiseschip dat de haven van Willemstad Curaçao verlaat.
[afbeelding]
werelds..ik heb hem als achtergrond gebruiktquote:
Oké. Jammerquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:29 schreef Astridj0h het volgende:
Had je hem maar geshopt... iig de helft zo klein
en ik vind er links een veel te grote storende reflectie, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk....
Mooi joh, wat voor camera gebruik je nou als ik vragen mag ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:24 schreef PommeKelly het volgende:
In Scheveningen
afbeelding
Niet gefotoshopped ofzo! Gewoon rechtstreeks uit de camera![]()
![]()
Edit RonaldV: lees even hier over het posten van plaatjes: > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006]
ableton, die laatstequote:Op vrijdag 7 april 2006 08:31 schreef ableton het volgende:
1. Spotjes in het donker, hmmm z-w![]()
[afbeelding]
2. Niets aan gefotoshopt, jeej!
[afbeelding]
3. Zielige man in de trein, hele leuke gesprekken mee gehad. Het ga je goed Jan Mulder look-a-like![]()
[afbeelding]
Ik vind 'm wel mooi hoorquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:12 schreef Castor het volgende:
Mijn mooiste foto van vandaag. (ben nog niet zo bedreven, heb gisteren de camera gekocht)
[afbeelding]
Thanks, heb een Sony Cybershot DSC-P200 gekocht.quote:Op zondag 9 april 2006 00:04 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel mooi hoorWat voor camera heb je gekocht?
Ik vind de kleuren wel mooi op deze foto. Hij zou nog wat interessanter zijn als je er wat meer compositie in zou brengen, bijvoorbeeld door aan de linkerkant een stuk ruimte er bij te nemen op de foto.
Offtopic: An24, wat een prachtige foto's heb je op je site staan van Egypte! Nu wil ik daar ook heen.
Thanks elefes.....tip: go visit the dessert. Daar zijn de beste platen gemaakt. Klote volkje met superomgeving, hoe bestaat het he!quote:Op zondag 9 april 2006 00:04 schreef Elefes het volgende:
[..]
Offtopic: An24, wat een prachtige foto's heb je op je site staan van Egypte! Nu wil ik daar ook heen.
Fraaiquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:12 schreef Castor het volgende:
Mijn mooiste foto van vandaag. (ben nog niet zo bedreven, heb gisteren de camera gekocht)
[afbeelding]
Da's Frankrijk ookquote:Op zondag 9 april 2006 11:13 schreef An24 het volgende:
Klote volkje met superomgeving, hoe bestaat het he!![]()
Dat zijn de VS ookquote:Op zondag 9 april 2006 11:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's Frankrijk ookFrankrijk is schitterend. Alleen jammer van die fransen die er wonen
Ik zal het onthoudenquote:Op zondag 9 april 2006 11:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Thanks elefes.....tip: go visit the dessert. Daar zijn de beste platen gemaakt. Klote volkje met superomgeving, hoe bestaat het he!![]()
Ga er eens mee aan het oefenen/proberen zou ik zeggenquote:Op zondag 9 april 2006 17:33 schreef Falanx het volgende:
ik ben photoshop noob. ik heb net door hoe ik dat ene stuk in kleur kon houden. heb ook geen flauw idee wat je bedoelt voorbeeld ?![]()
Thanks,quote:
Je zou dat met PS nog iets tegen kunnen gaan. Volgens mij moet je dan gaan dodgen of zoquote:Op zondag 9 april 2006 20:54 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
Thanks,ik baal alleen een beetje dat dat witte huis te veel oplicht
![]()
Nummer 2 vind ik mooi , hup ga eens veel meer mooie plaatjes van je opa maken!!!quote:Op maandag 10 april 2006 15:29 schreef Davis het volgende:
Gistermiddag een aantal foto's van mijn opa gemaakt met mijn nieuwe camera (Canon S2 IS). Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nummer 2 vind ik heel mooi qua compositie, om dezelfde reden vind ik nummer 1 iets minder mooi.quote:Op maandag 10 april 2006 15:29 schreef Davis het volgende:
Gistermiddag een aantal foto's van mijn opa gemaakt met mijn nieuwe camera (Canon S2 IS). Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 10 april 2006 15:29 schreef Davis het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
opa-foto's zijn okay. Deze helemaal.quote:Op maandag 10 april 2006 15:29 schreef Davis het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Of je het per ongeluk gedaan hebt kan ik niet beoordelen, maar gelukt is ie zekerquote:Op maandag 10 april 2006 20:46 schreef ondeugend het volgende:
Dit zal waarschijnlijk een eenmalige post zijn van mij in dit forum, maar volgens mij heb ik per ongeluk een best wel gelukte foto gemaakt.![]()
[afbeelding]
Dat horen we graag.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:50 schreef Davis het volgende:
Dank jullie wel voor de leuke reacties. Ik zal zeker meer gaan posten in het Fotografie-forum.
Ik vind de tweede foto het leukst. Op de één of andere manier weten ze zelfs op zo jonge leeftijd dat er al iets van ze verwacht wordt, qua mooi zijn. Toch vind ik de foto's waarop ze zich niet bewust lijken te zijn van de camera leuker. Ik zou dus meer voor het spontane gaan, en minder voor het (geposeerde) lief naar de camera kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:43 schreef An24 het volgende:
Ik weet dat dit niet de verbeter mijn foto topic is, maar hebben jullie nog tips/ kritiek voor de eerste twee plaatjes van mijn nichtje? Wil meer met portret gaan doen, dus alle commentaar is welkom!
Ja, dat had ik ook. Ik vind bij het eerste het licht ook wat vreemd, weet niet wat het is. Bij nr twee is ze zo lekker afwezig...in haar eigen wereldje, vind ikook leuker om vast te leggen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vind de tweede foto het leukst. Op de één of andere manier weten ze zelfs op zo jonge leeftijd dat er al iets van ze verwacht wordt, qua mooi zijn. Toch vind ik de foto's waarop ze zich niet bewust lijken te zijn van de camera leuker. Ik zou dus meer voor het spontane gaan, en minder voor het (geposeerde) lief naar de camera kijken.
Dit is echt voor het eerst dat ik een foto zie die in een groter formaat inderdaad indrukwekkender zou zijn. Maar dan is een beeldscherm op zich niet groot genoeg; een lekkere grote afdruk aan de muur zou een dergelijke foto pas echt mooi tot z'n recht laten komen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:17 schreef Toeps het volgende:
Die met die stippen werkt niet zo lekker in het klein, zie ik.
hij is goed!, en gewoon meer durven hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 00:29 schreef Castor het volgende:
Hmm, met al die prachtige foto's hiervoor durf ik het bijna niet aan.... maar goed
[afbeelding]
Wat vinden jullie?
Ik vind dat je foto meer dan goed genoeg is om ruim voor 12 uur te posten.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:29 schreef Castor het volgende:
Hmm, met al die prachtige foto's hiervoor durf ik het bijna niet aan.... maar goed
[afbeelding]
Wat vinden jullie?
Ik doe even een aanname, omdat ik geen idee heb wat je bedoelt met P.grafisch: ben je op zoek naar (Semi-)naakt fotografie ? Mits het binnen de policy van Fok! valt mag je daar posten.quote:Op woensdag 12 april 2006 04:55 schreef SpaceyDeeJ het volgende:
Mogen foto's van P.grafische aard ook? vandaag voor het eerst een shoot gedaan waarbij ik wat modellen tot mijn beschikking had....
Met dat in mijn achterhoofd ben ik een beetje aan het spelen gegaan met die foto. Ik vind het zelf wel grappig.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:47 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dit is echt voor het eerst dat ik een foto zie die in een groter formaat inderdaad indrukwekkender zou zijn. Maar dan is een beeldscherm op zich niet groot genoeg; een lekkere grote afdruk aan de muur zou een dergelijke foto pas echt mooi tot z'n recht laten komen.
Nice nice! Mooie foto hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 00:29 schreef Castor het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie?
Vettt!!!quote:Op woensdag 12 april 2006 09:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Met dat in mijn achterhoofd ben ik een beetje aan het spelen gegaan met die foto. Ik vind het zelf wel grappig.
Flink contrast verhoogd, en omgezet naar Tritone met een vleugje blauw erdoor.
http://xs76.xs.to/pics/06153/noppen.jpg
wat voor n lens gebruikt want dat is best een afstand?quote:Op maandag 10 april 2006 09:17 schreef Ynske het volgende:
Zaterdag vanuit de Wilhelminatoren in Valkenburg
kut, wat is dat ding hoog
[afbeelding]
[afbeelding]
en een domme kwakkert die niet van de oprit afwilde gaan...
[afbeelding]
Mooie foto's heb je op je pagina staan joh. Vond deze wel mooi, net een scene uit LOTR ofzo.quote:
Dankquote:Op woensdag 12 april 2006 23:07 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Mooie foto's heb je op je pagina staan joh. Vond deze wel mooi, net een scene uit LOTR ofzo.
http://www.speedygj.nl/images/photoalbum/218.jpg
die van de ruïne heb ik gemaakt mmet mijn 70-300 lensquote:Op woensdag 12 april 2006 17:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat voor n lens gebruikt want dat is best een afstand?
Qua licht-spel erg mooie foto's!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:36 schreef ableton het volgende:
Weer een beetje zitten kloten![]()
1. in een klein komt ie niet heel goed tot zijn recht, mijn uitzicht vanuit de boot.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
![]()
kga der is meer priegelenquote:Op donderdag 13 april 2006 21:45 schreef Denocorp het volgende:
Hee ableton, je woont bij mij in de buurtIk heb nog nooit overwogen om die stinkfabriek op de foto te zetten, behalve bij een mooie zonsondergang.
Wat ik juist zou doen is die foto heel artistiek maken door alle rode en witte vlakken er enorm uit te laten springen zoals dat verkeersbord. De foto zelf is namelijk erg donker en dus puur als beeld IMO niet zo interessant.
Maar als je het bord minder wil laten opvallen zou ik 'm gewoon selecteren (toverstaf of lasso) en dan de helderheid en het contrast ietsje lager zetten.
Op dit moment op Curaçao - zie de tijden waarop ik postquote:Op donderdag 13 april 2006 22:19 schreef ableton het volgende:
[..]
kga der is meer priegelen
waar woon jij dan?
Op 1 of andere manier vind ik deze foto heel erg gaaf!quote:
Plaats hier je maan foto'squote:Op vrijdag 14 april 2006 14:50 schreef ForumGek het volgende:
Heeft iemand ook foto's gemaakt vanacht van die prachtige maan?![]()
Ik heb me net ff aangemeld bij photobucket, zal zo direct de foto's plaatsen
Vooral die laatste vind ik echt fantastisch!!!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:36 schreef ableton het volgende:
Weer een beetje zitten kloten![]()
1. in een klein komt ie niet heel goed tot zijn recht, mijn uitzicht vanuit de boot.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
![]()
hij mist wat ultieme scherpte maar weet niet wat je camera isquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Binnekant van een tulpIk vind hem wel aardig gelukt
[afbeelding]
Canon Powershot A610quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:41 schreef Re het volgende:
[..]
hij mist wat ultieme scherpte maar weet niet wat je camera is
Ja maar dan werken de lijnen niet zo sterk.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:33 schreef Shark.Bait het volgende:
1 en 3 zijn goed. 3 zou sterker zijn als de man net het frame zou gaan verlaten denk ik.
Die eerste vind ik vooral helemaal fantastisch.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:50 schreef Toeps het volgende:
Mag gisteren ook?
Scheveningen was tof!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben helemaal heppie!
Ik ben niet boos hoor!quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:39 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
RonaldV het zal niet meer gebeuren.
Mooi!quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:55 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Laat ik ook maar eens wat posten hier, vandaag in mijn tuintje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D70 en Sigma 150mm macro.
Edit RonaldV: lees even hier over het posten van plaatjes: > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006]
Na het aanpassen van de plaatjes kun je deze post herstellen
Wat zij zegtquote:
Ik gebruik meestal wel een statief. Vooral omdat de DOF zo klein is, is het erg lastig om je onderwerp scherp te krijgen zonder statief. Als ik weer geld heb komt er ook een kortere macro. Deze heb ik gekocht omdat een langere macro erg makkelijk is voor insecten.quote:Op zondag 16 april 2006 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat zij zegtIs die 150mm macro nog een beetje te hanteren
Of heb je een statief nodig
Gaafquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:55 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Laat ik ook maar eens wat posten hier, vandaag in mijn tuintje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D70 en Sigma 150mm macro.
Na het aanpassen van de plaatjes kun je deze post herstellen
Leuk effect! Hoe heb je dat gedaan?quote:Op maandag 17 april 2006 15:20 schreef Maxcre8 het volgende:
[experimentje] Holy Students
[afbeelding]
Niets jammer van dat bankjequote:Op maandag 17 april 2006 21:23 schreef gizj het volgende:
van 't weekend in friesland geweest, altijd mooie plaatjes daar
1. vliegeren op de dijk
[afbeelding]
alleen jammer van dat bankje
was ook mijn eerste gedachte. Bankje staat daar prima.quote:Op maandag 17 april 2006 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niets jammer van dat bankjeCoole foto zo
wat zijn dat?quote:
quote:
Ah, okquote:Op maandag 17 april 2006 23:45 schreef snopprinses het volgende:
zoiets als cornflakes..maar dan met honing en een ander vormpje
en nog flitsen ook nog zeker?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:46 schreef HMaster-II het volgende:
@Ricy, voyeur! Hoe zo jij het vinden als je licht te je-weet-wellen met je ega en wij staan daar met een fotocam bij?![]()
@Abelton, ik vind dat de mascara wel erg dik aangezet is, maar dat vind ik.. Qua compo is het een mooie foto verder.
Ow het flitsen sloeg op de opmerking van HM2 tegen Ricyquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:17 schreef ableton het volgende:
hahaha
moest wel flitsen het was nogal grauw en zonder flits werd het niet echt mooi.
de dikke mascara vind ik juist mooi, springt er goed uit
en dank
welneeeeeeeeeeee!!quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:38 schreef ableton het volgende:
ow okey
en tsja die zijn zeker weer 100 keer zo duur :p
Daar zijn programma's voor, maar ik doe het altijd in PSquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:44 schreef Bengeltje het volgende:
Maken jullie die zwarte randen er zelf omheen, of is daar een programma voor?
Of bordermaker...quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:44 schreef Bengeltje het volgende:
Maken jullie die zwarte randen er zelf omheen, of is daar een programma voor?
Ik vind het wel een handig tooltje, maar die USM functie moeten ze er toch een keer uitslopen..Na het borderen kan je namelijk de foto weer door de PS2 trekken vanwege het USM verklooien door Bordermakerquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:28 schreef Robertje het volgende:
[..]
Of bordermaker...
http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/
Hebben jullie daar nou een beetje een standaard instelling of een vuistregel voor voor dat unsharp mask? Ik ben nog enigzins nieuw in het fotograferen en het bewerken en dat USM blijft toch een lastig iets vind ik.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:35 schreef Toeps het volgende:
Ja, je moet er gewoon een Action van maken. Ik heb er eentje die ze resized voor mijn log, ze unsharp maskt en er een randje van maakt.
in de regel zijn de waarden 100 - 1 - 1 wel okeequote:Op dinsdag 18 april 2006 15:44 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Hebben jullie daar nou een beetje een standaard instelling of een vuistregel voor voor dat unsharp mask? Ik ben nog enigzins nieuw in het fotograferen en het bewerken en dat USM blijft toch een lastig iets vind ik.
Ik gebruik 1 maal sharpen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:44 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Hebben jullie daar nou een beetje een standaard instelling of een vuistregel voor voor dat unsharp mask? Ik ben nog enigzins nieuw in het fotograferen en het bewerken en dat USM blijft toch een lastig iets vind ik.
Ik persoonlijk zou hem nog verder croppen, zodat je zo min mogelijk huid om je oog ziet. Verder is die reflectie in je oog gewoon über-tofquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:13 schreef Badabingea het volgende:
Nou mofo's hier is die dan gecrop't:
http://xs77.xs.to/pics/06162/oogg.JPG
Jou booskijk uil is ook supah tofquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:17 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou hem nog verder croppen, zodat je zo min mogelijk huid om je oog ziet. Verder is die reflectie in je oog gewoon über-tof.
Thanks!quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:18 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Jou booskijk uil is ook supah tof
idd het mooie aan de foto is juist de reflectie in je oog en, SORRY als ik het cru zeg, niet dat gene erom heen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:17 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou hem nog verder croppen, zodat je zo min mogelijk huid om je oog ziet. Verder is die reflectie in je oog gewoon über-tof.
Ik snap dat je trots bent op je foto maar fototechnisch is ehm niet zo goed.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:09 schreef Rampestamper het volgende:
Even een crosspost
Er zijn mooiere voorbij gekomen, maar ik ben toch echt rete-trots op deze foto van een ransuil:
[afbeelding]
En de big-ass versie
Niet geschikt voor inbellers.
Agree. Vooral die onscherpe twijgjes in de voorgrond zijn heel storend...quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:44 schreef tim-cooijmans het volgende:
[..]
Ik snap dat je trots bent op je foto maar fototechnisch is ehm niet zo goed.
Idd lekker sfeertjequote:Op dinsdag 18 april 2006 23:12 schreef Casparovvv het volgende:
[[url=http://xs77.xs.to/pics/06162/Rotterdam4.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik houd wel van dat sfeertje
Zoals je ziet groeien er boompjes tussen het spoor etc. Dit is een stuk spoor wat niet meer gebruikt wordt. Ben gewoon van het perron af gesprongen. Aan de andere kant van het perron ligt het spoor dat nog in gebruik is. overigens ook foto's van gemaakt, Rotterdam Hofplein is een eindstation, waar het spoor ook echt stopt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Idd lekker sfeertjeKun je zo makkelijk bij dat spoor komen daar
Rijden daar verder geen treinen meer of zo
De grap is eigenlijk dat deze foto niet gephotoshop't is althans niet qua belichting en de lijnen..quote:
Nicequote:Op dinsdag 18 april 2006 23:52 schreef Maxcre8 het volgende:
[afbeelding]
[..]
De grap is eigenlijk dat deze foto niet gephotoshop't is althans niet qua belichting en de lijnen..
Ik heb de foto gemaakt met als enige licht het lampje van mn mobiel en 15seconden belichting
net als deze >> Portret Fotografie #6
en deze:
[afbeelding]
Hoezo? Het is mijn oog toch niet?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:40 schreef ableton het volgende:
[..]
idd het mooie aan de foto is juist de reflectie in je oog en, SORRY als ik het cru zeg, niet dat gene erom heen.
* ableton is bang dat ie nu ritueel geslacht gaat worden door rampestamper![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:44 schreef tim-cooijmans het volgende:
[..]
Ik snap dat je trots bent op je foto maar fototechnisch is ehm niet zo goed.
Tja, ik weet het. Maar ik heb pas drie weken een behoorlijke camera en ben nog druk aan het leren. En zo'n 400mm lens is nog knap lastig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:07 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Agree. Vooral die onscherpe twijgjes in de voorgrond zijn heel storend...
ranzigquote:Op woensdag 19 april 2006 21:20 schreef ableton het volgende:
fotografisch zo onboeiend en lelijk maar wilde hem jullie niet onthouden
eet en drink smakelijk!
schande! schande! schande! gister gekocht bij de (reclame!) Albert Heijn, open hem vanmorgen en alles spoot eruit... VERs zegel![]()
[afbeelding]
De kunst om van iets lelijks iets moois te maken!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:20 schreef ableton het volgende:
fotografisch zo onboeiend en lelijk maar wilde hem jullie niet onthouden
eet en drink smakelijk!
schande! schande! schande! gister gekocht bij de (reclame!) Albert Heijn, open hem vanmorgen en alles spoot eruit... VERs zegel![]()
[afbeelding]
Mag ik dat even bestrijden? Ik vind hetquote:Op woensdag 19 april 2006 21:20 schreef ableton het volgende:
fotografisch zo onboeiend en lelijk
Ah thanxz voor de link, kan nog net evenquote:Op woensdag 19 april 2006 09:51 schreef Elefes het volgende:
[..]
NiceEn hoe doe je dat dan, gewoon je tel met flits aan er voor langs halen in de vorm die je wilt hebben?
Oh enne: Kijk hier eens even
dus hoe moet ik me dit nou voorstellen? je zet je sluiter open en begint als een gek met je tel te draaien door die hele gang heen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:23 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Ah thanxz voor de link, kan nog net even
en idd alle licht uit dan cam aan en het lichtje er voor langs bewegen.
Opzich niks nieuws natuurlijk, maar vond het wel leuk aangezien ik op dit moment (nog) geen studio lampen (etc) heb, en toch leuke dingen kan doen met minimaal licht.
ok nog eentje om het af te leren
[afbeelding]
of hij klapt zijn tel. dicht en kruipt weer terugquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:12 schreef Gose het volgende:
[..]
dus hoe moet ik me dit nou voorstellen? je zet je sluiter open en begint als een gek met je tel te draaien door die hele gang heen?. En op het donkerste punt zet je je lampje uit en blijf je stilstaan totdat je sluiter dicht is? want anders moet ik jou ook ergens in beeld zien toch?
Deze plaat vind ik dus erg tof (maakt mij weer aan het twijfelen voor de fotowedstrijdquote:Op vrijdag 21 april 2006 02:23 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Opzich niks nieuws natuurlijk, maar vond het wel leuk aangezien ik op dit moment (nog) geen studio lampen (etc) heb, en toch leuke dingen kan doen met minimaal licht.
[afbeelding]
Die eerste vind ik heel mooi.. bloemetjesquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:35 schreef sgoldie het volgende:
hier dan 4 fototjes van vanmiddag in de buurt van Werkhoven..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
reacties?
Je bedoelt zeker zoquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:56 schreef jojomen4 het volgende:
[afbeelding] [[url= http://www.website.nl/plaatje.jpg ]afbeelding[/url]]
Ik vind de volgende foto het mooist maar helaas zag ik later op m'n comp terug dat ik last had van m'ne eigen schaduw..
[afbeelding] [[url= http://www.website.nl/plaatje.jpg ]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
Godver.. wat moet ik veranderen zodat m'n foto gelijk hier komt te staan?
Klik eens rechtsboven de foto op 512x384. Een nieuwe browser opent. Gebruik die URL om tussen de tags te zetten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:16 schreef jojomen4 het volgende:
Kerel.. die heb ik gelezen.. [[url=URL]afbeelding[/url]] Dat ben ik aan het doen.. maar ik zie niks.
Nice!quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:23 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zag jij dat ook al?quote:Op zondag 23 april 2006 14:36 schreef Astridj0h het volgende:
Alleen die nagellak... dat kan niet hoor
Je zou op zijn minst die rafelige randjes nagellak weg kunnen poetsen en er een doorlopend stuk van makenquote:Op zondag 23 april 2006 14:49 schreef Esto het volgende:
Whehe, nee dat vind ik ook zo lelijk
Was van een vriendin van mij.. Blegh... Heb geprobeerd het weg te soepen maar dat lukte niet
Of de kleur juist aanvullen, een mooi gelakte nagel.quote:Op zondag 23 april 2006 14:49 schreef Esto het volgende:
Whehe, nee dat vind ik ook zo lelijk
Was van een vriendin van mij.. Blegh... Heb geprobeerd het weg te soepen maar dat lukte niet
GMTAquote:Op zondag 23 april 2006 14:52 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Of de kleur juist aanvullen, een mooi gelakte nagel.
quote:Op zondag 23 april 2006 13:01 schreef M3CABRIO het volgende:
Fototechnisch zal ie wel kut zijn, maar dit is 1 van de weinige foto's die ik zonder flits heb gemaakt.
Uit het losse handje vannacht bij 7 graden op een open cruiseboot
[afbeelding]
Gelukkig hou je van cijfertjes.quote:Op zondag 23 april 2006 16:51 schreef M3CABRIO het volgende:
En ik 10 jaar terug al 1600x1200 draaien, wat bedoel je met 20 jaar voorlopen
Hier dan nog een keer 98% verkleind, hopelijk heeft men een electronenmicroscoop bij de hand![]()
[afbeelding]
[..]
Nee hoor, erg mooie foto'squote:Op zondag 23 april 2006 19:55 schreef An24 het volgende:
Mag ik twee?mag het, mag het?
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de lol lekker zwaar contrast gegeven....misschien de eerste iets te veel nu ik het zo bekijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |