quote:Bekijk in dit topic de geplaatste foto's kritisch, en zeg wat jíj vindt van de geplaatste foto. Het maakt niks uit of je al lang fotografeert of niet, iedereen heeft wel een mening over foto's. De fotograaf kan met elke mening zijn voordeel doen. Houd bij het geven en ontvangen van kritiek wel rekening met de verwoording, zoals uitgelegd in Kritiek geven en ontvangen
Okay, zal sluitertijd voortaan beter reguleren. Helaas was die foto met een cheape Sony Cybershot gemaakt... daar kon ik maar max. 3 seconden de sluiter open houdenquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:44 schreef blackbully het volgende:
sluitertijd mag langer.
nu is de foto erg donker.
je lichtsteepen komen puur uit het niets.
de tuin rechts stoort wat. je had beter ergends anders kunnen gaan staan waar je geen last van een verlicht tuintje had.
en hoe ga je deze verbeteren? want in 2 jaar tijd moet je er zelf ook al flink over na hebben kunnen denken
je sluiter staat maar op 1 sec. dat had dus wel iets langer gekunt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Okay, zal sluitertijd voortaan beter reguleren. Helaas was die foto met een cheape Sony Cybershot gemaakt... daar kon ik maar max. 3 seconden de sluiter open houden
Dat die lichtstrepen uit het niets komen, was ook de bedoeling... dat is hetgeen wat de foto uniek maakt imo .
hoe wil je dat ik iets verbeter? dat ik met photoshop in de weer ga ofzo ?
Kan toch de adviezen van hier, in de toekomst gebruiken?
Idd, het is wel erg overheersend.. misschien wat verder wegzetten, als dat misschien zou werken.. maar als het goed geplaatst en gebruikt word gaat het wel een mooi warme foto worden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.
![]()
foto van mijn kant.
vorrige week nieuwe spulletjes binnen gekregen waar onder gouden plu's.
hier 1 van de resultaten.
op mijn monitor ziet het er redelijk netjes uit qua huidskleur. (wat warmer)
foto is wel iets gesoept maar niet echt op kleur.
wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.
[afbeelding]
Idd, langere sluitertijd!quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:39 schreef Salvad0R het volgende:
Sorry
dan zal ik zelf maar een bijdrage leveren, die jullie naar hartelust mogen bekritiseren ! ! ! ! ! ! ~
<afbeelding>
Jammer dat je net niet helemaal recht voor het poortje staat; nu heb je aan de ene kant meer muur dan aan de andere. Verder zou ik nog een klein stukje van de onderkant afhalen, en de volgende keer proberen de foto in een wat meer gangbaar formaat te maken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef diedrick het volgende:
Typisch toeristenfotootje dat ik een paar weken geleden in Heusden maakte. Vrijwel niet bewerkt, alleen stevig gecropt.
[afbeelding]
Mooie foto, maar er kan idd nog iets van de onderkant afquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef diedrick het volgende:
Typisch toeristenfotootje dat ik een paar weken geleden in Heusden maakte. Vrijwel niet bewerkt, alleen stevig gecropt.
[afbeelding]
Hele mooie foto!quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:22 schreef Esto het volgende:
Commentaar van Pea en Astridj0h opgevolgdZo beter?
[afbeelding]
Normaal schuif ik idd redelijk met de onderwerpen, zie bv. deze foto:quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:54 schreef Orealo het volgende:
[..]
Mooie foto, maar er kan idd nog iets van de onderkant af
En probeer eens een ander standpunt te nemen, als het onderwerp in het midden staat geeft het al snel een 'standaard' en enigsinds 'saai' uiterlijk, dat is hier iets anders door het poortje eromheen, wat een leuk effect geeft, maar alsnog
Ik vind emquote:Op donderdag 2 maart 2006 08:22 schreef Esto het volgende:
Commentaar van Pea en Astridj0h opgevolgdZo beter?
[afbeelding]
Iets meer Cyaan erbij...quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.
![]()
foto van mijn kant.
vorrige week nieuwe spulletjes binnen gekregen waar onder gouden plu's.
hier 1 van de resultaten.
op mijn monitor ziet het er redelijk netjes uit qua huidskleur. (wat warmer)
foto is wel iets gesoept maar niet echt op kleur.
wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.
[afbeelding]
Foto 1 zou ik ingeflitst hebben ,vanwege het tegenlichtquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Gose het volgende:
Ik ben gister door weer en wind naar het dolfinarium geweest en wat plaatjes geschoten.
graag op en aanmerkingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
930 kg schoon aan de haak
3.
[afbeelding]
Enige foto van de vogels die redelijk is gelukt vind ik zelf... De rest zijn veel te fel geworden, het witte van die vogel raakt overbelicht. Hoe voorkom ik dat??? (door verkleinen wel onscherper geworden)
4.
[afbeelding]
Hier gaan de dolfijnen er een beetje nep uitzien..hoe los ik dat op?
niets bewerkt behalve croppen en verkleinen
Je bedoelt lange sluitertijd?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:38 schreef minolta het volgende:
Ik ben gisteren voor de eerste aan Nachtfotografie gedaan.
Dus wil ik eens weten wat jullie ervan vinden .
1.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/aaaabbbbbbcccccddddd.JPG]afbeelding][/url]
2.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/eeeefffgggg.JPG]afbeelding][/url]
3.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/hhhiijjkk.JPG]afbeelding][/url]
4.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/llllmmmmnnnoooopppp.JPG]afbeelding][/url]
5.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/qqqqrrrssstt.JPG]afbeelding][/url]
Forum Opties | |
---|---|