abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:08:22 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35620799
Het vorige deel : Help me mijn foto verbeteren - deel 2
quote:
Bekijk in dit topic de geplaatste foto's kritisch, en zeg wat jíj vindt van de geplaatste foto. Het maakt niks uit of je al lang fotografeert of niet, iedereen heeft wel een mening over foto's. De fotograaf kan met elke mening zijn voordeel doen. Houd bij het geven en ontvangen van kritiek wel rekening met de verwoording, zoals uitgelegd in Kritiek geven en ontvangen
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:29:54 #2
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35621868
wegens een luie TS.

foto van mijn kant.
vorrige week nieuwe spulletjes binnen gekregen waar onder gouden plu's.

hier 1 van de resultaten.
op mijn monitor ziet het er redelijk netjes uit qua huidskleur. (wat warmer)
foto is wel iets gesoept maar niet echt op kleur.

wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.

[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_35622003
Edit RonaldV: Doe dat maar ergens anders

[ Bericht 80% gewijzigd door RonaldV op 01-03-2006 21:34:29 ]
pi_35622365
Sorry
dan zal ik zelf maar een bijdrage leveren, die jullie naar hartelust mogen bekritiseren ! ! ! ! ! ! ~
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:44:01 #5
68154 blackbully
pi_35622609
sluitertijd mag langer.
nu is de foto erg donker.
je lichtsteepen komen puur uit het niets.
de tuin rechts stoort wat. je had beter ergends anders kunnen gaan staan waar je geen last van een verlicht tuintje had.

en hoe ga je deze verbeteren? want in 2 jaar tijd moet je er zelf ook al flink over na hebben kunnen denken
[/quote]
pi_35622894
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:44 schreef blackbully het volgende:
sluitertijd mag langer.
nu is de foto erg donker.
je lichtsteepen komen puur uit het niets.
de tuin rechts stoort wat. je had beter ergends anders kunnen gaan staan waar je geen last van een verlicht tuintje had.

en hoe ga je deze verbeteren? want in 2 jaar tijd moet je er zelf ook al flink over na hebben kunnen denken
Okay, zal sluitertijd voortaan beter reguleren. Helaas was die foto met een cheape Sony Cybershot gemaakt... daar kon ik maar max. 3 seconden de sluiter open houden
Dat die lichtstrepen uit het niets komen, was ook de bedoeling... dat is hetgeen wat de foto uniek maakt imo .
hoe wil je dat ik iets verbeter? dat ik met photoshop in de weer ga ofzo ?
Kan toch de adviezen van hier, in de toekomst gebruiken ?
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:52:06 #7
68154 blackbully
pi_35623040
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Okay, zal sluitertijd voortaan beter reguleren. Helaas was die foto met een cheape Sony Cybershot gemaakt... daar kon ik maar max. 3 seconden de sluiter open houden
Dat die lichtstrepen uit het niets komen, was ook de bedoeling... dat is hetgeen wat de foto uniek maakt imo .
hoe wil je dat ik iets verbeter? dat ik met photoshop in de weer ga ofzo ?
Kan toch de adviezen van hier, in de toekomst gebruiken ?
je sluiter staat maar op 1 sec. dat had dus wel iets langer gekunt.
verder dus rekening houdeen met zulke foto's dat er niete een tweede "onderwerp" op dde foto voor gaat komen omdat die ook meer belicht is als de rest van de omgeving. dit werkt namelijk storend
[/quote]
pi_35623643
@blackbully: ik vind de goudkleur erg overheersen. Wellicht rekening houden met andere achtergrondkleurtjes zodat het niet helemaal goud wordt?

Met name bij blote huid denk ik dat het stevig overkomt. Je zult er dan ook rekening mee moeten houden bij opname of nabewerking.

[ Bericht 33% gewijzigd door diedrick op 01-03-2006 22:09:40 ]
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_35623966
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.

foto van mijn kant.

wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.

[afbeelding]
Idd, het is wel erg overheersend.. misschien wat verder wegzetten, als dat misschien zou werken.. maar als het goed geplaatst en gebruikt word gaat het wel een mooi warme foto worden.
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:39 schreef Salvad0R het volgende:
Sorry
dan zal ik zelf maar een bijdrage leveren, die jullie naar hartelust mogen bekritiseren ! ! ! ! ! ! ~
<afbeelding>
Idd, langere sluitertijd!
Misschien kan je de tuin nog wat soepen dat het donkerder word, of een keer een tijd uitkiezen wanneer de lichten daar uitzijn?

Gemaakt in Frankrijk, 2005..
Ik heb zelf 't hoofd een beetje gescherpt, omdat hij scherpgestelt stond op de bladeren..
Nee.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:10:48 #10
68154 blackbully
pi_35624173
@jelleee

mooie foto.
maar de rechterkant is een groot onintressant vlak geworden.
misschien kun je door middel van de foto vierkant te croppen dat vlak wat beperken. en sprinkt de libel er meer uit. (niet gekeken of hete er mooier op word, is een eerste ingeving)
hoofd ziet er netjes uit.
[/quote]
pi_35624730
Typisch toeristenfotootje dat ik een paar weken geleden in Heusden maakte. Vrijwel niet bewerkt, alleen stevig gecropt.

pi_35625418
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef diedrick het volgende:
Typisch toeristenfotootje dat ik een paar weken geleden in Heusden maakte. Vrijwel niet bewerkt, alleen stevig gecropt.

[afbeelding]
Jammer dat je net niet helemaal recht voor het poortje staat; nu heb je aan de ene kant meer muur dan aan de andere. Verder zou ik nog een klein stukje van de onderkant afhalen, en de volgende keer proberen de foto in een wat meer gangbaar formaat te maken.
Desalniettemin een leuke plaat!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:54:31 #13
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35628523
quote:

[afbeelding]
Mooie foto, maar er kan idd nog iets van de onderkant af
En probeer eens een ander standpunt te nemen, als het onderwerp in het midden staat geeft het al snel een 'standaard' en enigsinds 'saai' uiterlijk, dat is hier iets anders door het poortje eromheen, wat een leuk effect geeft, maar alsnog
pi_35633155
Commentaar van Pea en Astridj0h opgevolgd Zo beter?

Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_35638958
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:22 schreef Esto het volgende:

[afbeelding]
Hele mooie foto!

Prachtig zw, goed model.. en zoals je al zei 'Verlaten' en de sneeuw geeft een mooie sfeer.

Misscien nog ietsje meer ruimte aan de onderkant zodat het ong dezelfde ruimte heeft als de zijkant.

Hele mooie plaat
Nee.
pi_35639651
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:54 schreef Orealo het volgende:

[..]

Mooie foto, maar er kan idd nog iets van de onderkant af
En probeer eens een ander standpunt te nemen, als het onderwerp in het midden staat geeft het al snel een 'standaard' en enigsinds 'saai' uiterlijk, dat is hier iets anders door het poortje eromheen, wat een leuk effect geeft, maar alsnog
Normaal schuif ik idd redelijk met de onderwerpen, zie bv. deze foto:

Maar bij dat bruggetje ging het moeilijk anders en was het poortje een leuk kader.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:01:45 #17
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35645174
quote:

[afbeelding]
Ik vind em
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_35648550
Vind em ook mooi Esto, dat zwart steekt mooi af tegen die sneeuw, en ook die blik en houding vind ik wel interessant.
pi_35648783
Inderdaad Esto, mooie foto! Zoals iemand al zegt, had hij iets ruimer gemogen aan de onderkant. De sneeuw geeft een heel mooi artistiek effect, en de houding van het model van ik ook goed .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_35648974
Begin te blozen nu!!
Bedankt voor jullie positieve reacties! Heb de foto inmiddels wat ruimer gecropt Is inderdaad beter!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_35651440
Ik ben gister door weer en wind naar het dolfinarium geweest en wat plaatjes geschoten.
graag op en aanmerkingen

1.

2.

930 kg schoon aan de haak

3.

Enige foto van de vogels die redelijk is gelukt vind ik zelf... De rest zijn veel te fel geworden, het witte van die vogel raakt overbelicht. Hoe voorkom ik dat??? (door verkleinen wel onscherper geworden)

4.

Hier gaan de dolfijnen er een beetje nep uitzien..hoe los ik dat op?

niets bewerkt behalve croppen en verkleinen
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:52:53 #22
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_35651540
quote:
wegens een luie TS.

foto van mijn kant.

[afbeelding]
Iets meer Cyaan erbij...
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:54:23 #23
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_35651594
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Gose het volgende:
Ik ben gister door weer en wind naar het dolfinarium geweest en wat plaatjes geschoten.
graag op en aanmerkingen

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]
Enige foto van de vogels die redelijk is gelukt vind ik zelf... De rest zijn veel te fel geworden, het witte van die vogel raakt overbelicht. Hoe voorkom ik dat??? (door verkleinen wel onscherper geworden)

4.
[afbeelding]

Foto 1 zou ik ingeflitst hebben ,vanwege het tegenlicht
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_35669488
Ik ben gisteren voor de eerste aan Nachtfotografie gedaan.
Dus wil ik eens weten wat jullie ervan vinden .
1.

2.

3.

4.

5.
pi_35671724
quote:
Je bedoelt lange sluitertijd?
Ik vind de onderwerpen niet zo boeiend, 1 en 5 zijn nog mooi.. maar bij 2 zijn het bosjes met een lamp erop ofzo..

Ik heb deze pasgeleden gemaakt bij 't vissen, kleur was niet zo mooi.. dus ik heb 'm z-w gemaakt. alleen ik heb geen flauw idee hoe 't ook alweer heette..

Tips, anyone?

Edit; Inmiddels horizon rechtgezet en lucht wat gecropt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jelleee op 03-03-2006 13:16:50 ]
Nee.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:30:50 #26
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35672269
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Gose het volgende:
graag op en aanmerkingen

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

Hey, de buren!

De dolfijnen kun je beter buiten fotograferen, bij voorkeur als ht iets warmer is. Binnen in de koepel heb ik er ook geen goede ervaringen mee.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35676153
quote:
De eerste twee vind ik het mooiste, de rest een beetje standaard (komt vooral door de oranje kleuren). De eerste vind ik dan het allermooiste, fijne kleuren! Alleen jammer dat je net een stukje aan de onderkant mist van de spiegeling in het water .
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:36:00 #28
55396 Gose
doelloos
pi_35680944
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hey, de buren!

De dolfijnen kun je beter buiten fotograferen, bij voorkeur als ht iets warmer is. Binnen in de koepel heb ik er ook geen goede ervaringen mee.
hehe woon je daarnaast? buiten was het weinig anders dan sneeuw en wind en erg grauw, deze dolfijnen heb ik dus ook niet buiten gezien, er zwommen er wel een paar verderop maar die deden geen trucjes en een vinnetje boven het water uit is niet echt spectaculair.
pi_35704666
had hem al in het sneeuwtopic gezet, maar ik denk dat ik hier wat meer tips enzo krijg

op het station vanochtend
pi_35717146
Poging 2 van die bamboeplant, ook hier zitten wat verbeter puntjes zelf op..
Maar heeft iemand mening erover?

ik vind het echt jammer dat ik moest flitsen, anders werd de druppel een vage streep

1. zwarte schaduw links moet ik idd. nog wegwerken..

2. de crop zuigt.. en schaduwen ook.. x)

3. redelijk tevreden ermee, alleen de druppel ziet er raar uit :l

Lekker, nu doen die randen vaag Damn u, Infranview.
Nee.
pi_35719106
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:12 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Je bedoelt lange sluitertijd?
Ik vind de onderwerpen niet zo boeiend, 1 en 5 zijn nog mooi.. maar bij 2 zijn het bosjes met een lamp erop ofzo..

Ik heb deze pasgeleden gemaakt bij 't vissen, kleur was niet zo mooi.. dus ik heb 'm z-w gemaakt. alleen ik heb geen flauw idee hoe 't ook alweer heette..

[afbeelding]

Tips, anyone?

Edit; Inmiddels horizon rechtgezet en lucht wat gecropt.
Tips, heb ik niet Jellee, vind het wel grappig dat ik daar gisteren was, maar dan aan de andere kant...

CC
Mistakes are the portals of discovery.
pi_35720266
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:10 schreef CrazyCharlie het volgende:

[..]

Tips, heb ik niet Jellee, vind het wel grappig dat ik daar gisteren was, maar dan aan de andere kant...

[afbeelding]
Waaah
Daar rechts op dat strandje op die foto, daar stond ik dus

Mooie foto's! Die eerste is echt mooi, lekker zwartwit en goede lijnen.
Die tweede is haast abstract, ik heb geen idee wat 't is.
Nee.
pi_35720544
quote:

[afbeelding]
Wow, die is mooi
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_35720819
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:50 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Waaah
Daar rechts op dat strandje op die foto, daar stond ik dus

Mooie foto's! Die eerste is echt mooi, lekker zwartwit en goede lijnen.
Die tweede is haast abstract, ik heb geen idee wat 't is.
Origineel;

Het zijn bollen beton, langs de parkeerplaatsen..
Grappig om te lezen dat je ook naar zwart wit overgaat als je niet tevreden bent over de kleur..
Doet voor mij ook wonderen

CC.
pi_35728475
quote:
wegens een luie TS.

foto van mijn kant.

[afbeelding]
Mag ik wat zeggen? De kleur stoort me niet eens zo erg, die is best ok, dat is meer een kwestie van smaak, maar wat me opvalt is dat vooral de rechterarm erg dikkig en anders mannelijk overkomt.

Meestal met dit soort foto's wil je juist niet de nadruk leggen en benadrukken, danwel overdrijven van armdikte en dat doet deze foto dus wel. Ik vermoed dat je met een groothoek ofzo aan de slag bent gegaan?

Daarnaast kom je een beetje in de knoop met de stand van de handen. Het lijkt enerzijds of ze geamputeerd zijn of gewoon te kort op 1 of andere manier. Het kijkt gewoon niet zo prettig.

Verder zou de compositie wel een stuk beter kunnen door wat meer lichaam te laten zien en zo een completer verhaal te krijgen, als het ware.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_35728592
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:54 schreef hassanjassan het volgende:
Ik vermoed dat je met een groothoek ofzo aan de slag bent gegaan?
De EXIF staat er bij (50mm).
pi_35728646
quote:

[afbeelding]
het is misschien een typisch toeristenplaatje, maar het is wel degelijk een goede geslaagde poging tot een toeristenplaatje.

Mede door de keuze van kadering merk ik dat diedrick verder kijkt dan de lens lang is, za'k maar zeggen. Er wordt goed gebruik gemaakt van een aanwezige kader, er zijn een paar elementen van interesse en er staan mensen op de foto, die daarmee een maat van grootte geven. Kortom allemaal punten die een goede foto zou moeten hebben.

het jammere alleen van de foto is, is dat het gewoon een beetje een saaie foto is, er straalt niet echt een gevoel van wauw!! af, ik vind hem een beetje flauw, om in culinaire termen te praten. Maar goed, de poging en het zicht is er wel, dus het pad naar nog meer en wellicht ook nog betere foto's is ingeslagen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_35733823
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:04 schreef CrazyCharlie het volgende:

[..]

Origineel;
[afbeelding]

Het zijn bollen beton, langs de parkeerplaatsen..
Grappig om te lezen dat je ook naar zwart wit overgaat als je niet tevreden bent over de kleur..
Doet voor mij ook wonderen
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v310/limpelimpe/th_screensaver1.jpg]afbeelding][/URL]

CC.
Ik vind hem in kleur en met achtergrond eigenlijk mooier, CC . Bij de bijgesneden zwart-wit versie is het (voor mij) een beetje zoeken waar je nou moet kijken, je ogen worden toch naar het bovenste randje getrokken. Bij de kleurenversie (ongesneden) is dit veel prettiger.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 maart 2006 @ 16:13:43 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35743928
Vandaag eventjes tussen de sneeuwbuien naar buiten geweest

Stokhem, vanuit Wijlre gezien (helaas met verkleinen redelijk onscherp geworden)

In de Gerarduskapel te Wittem

tips?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35746737
het staat niet recht vind ik jammer...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 maart 2006 @ 18:20:39 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35748123
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:31 schreef afraidtech het volgende:
het staat niet recht vind ik jammer...
het staat? welke bedoel je?
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 5 maart 2006 @ 18:25:36 #42
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_35748247

Hij is aan de donkere kant ja verder vind ik het zelf een nette foto
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 5 maart 2006 @ 19:32:45 #43
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35750132
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:25 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]

Hij is aan de donkere kant ja verder vind ik het zelf een nette foto
Kun je hem even resizen volgens de richtlijnen van de FAQ?

Heb je al geprobeerd om met Photoshop oid de foto wat op te lichten? Het is namelijk best een nette plaat verder.

Edit:
Ik ben zelf even wezen spelen, met dit als resultaat. Als hij weg moet moet je het maar even zeggen.

[ Bericht 12% gewijzigd door RonaldV op 05-03-2006 21:11:14 ]
- Privacy Matters
  zondag 5 maart 2006 @ 20:21:06 #44
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_35751671
Dat oplichten was ik al van plan met PS ja
Verder nog op/aan merkingen ?
pi_35751829
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:02 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik vind hem in kleur en met achtergrond eigenlijk mooier, CC . Bij de bijgesneden zwart-wit versie is het (voor mij) een beetje zoeken waar je nou moet kijken, je ogen worden toch naar het bovenste randje getrokken. Bij de kleurenversie (ongesneden) is dit veel prettiger.
Je hebt gelijk, zie het nu ook...
Ik vind de foto's met weinig licht en veel vale kleuren erin (grijs, bruin) vaal te vaal worden, daarom maak ik ze vaak zwart wit, de uitsnede klopt inderdaad voor geen meter...

CC.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:53:25 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35752897
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef Steve-O het volgende:
Dat oplichten was ik al van plan met PS ja
Verder nog op/aan merkingen ?
Eigenlijk maar één: ik zou even gewacht hebben met schieten tot de zon er weer was. Nu weet ik niet of je in je eentje was of met een groep, soms zijn zulke dingen in een groep niet mogelijk. Maar de zon op de molens zou net even iets mooier zijn geweest.
- Privacy Matters
pi_35754414
  zondag 5 maart 2006 @ 21:32:24 #48
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_35754547
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:53 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Eigenlijk maar één: ik zou even gewacht hebben met schieten tot de zon er weer was. Nu weet ik niet of je in je eentje was of met een groep, soms zijn zulke dingen in een groep niet mogelijk. Maar de zon op de molens zou net even iets mooier zijn geweest.
Niet aan gedacht op de zon wachten volgende keer zal ik er op letten .
(was geen toerist had gewoon niks te doen op een zondag is hier om de hoek de zaanse schans )
pi_35779377
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

het staat? welke bedoel je?
die met dat jezus ding. kun je makkelijk met fotosoep recht zetten, lijkt veel mooier
pi_35779417
mag mijn foto nog een keer bekritiseerd worden

pi_35819527
beetje dood topic ofniet :d

nou ja kom op met die kritieken

ik zelf vind dat het prikkeldraad ietsje naar beneden het gemogen ben er niet helemaal zeker van, wat jullie
pi_35819949
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef afraidtech het volgende:

[afbeelding]

ik zelf vind dat het prikkeldraad ietsje naar beneden het gemogen ben er niet helemaal zeker van, wat jullie
De blauwe sneeuw is wel een afknapper, probeer dat eens in photoshop te herstellen. Daarnaast is er eigenlijk niets wat mijn blik trekt. Zelfs het prikkeldraad niet. Dat prikkeldraad had vrij tegen de lucht moeten staan om de aandacht te trekken. Het camerastandpunt omlaag, of het prikkeldraad omhoog, net hoe je het wil zien. In ieder geval had het prikkeldraad niet omlaag gemoeten zoals je voorstelt.

Ik vind er niet veel aan, je vorige was beter. Daar ook maar direct kritiek op geven:
De foto is best aardig. Het perspectief is leuk. De kastjes aan de linkerkant zijn jammer, maar niet heel erg storend. Wat ik wel jammer vind is dat er eigenlijk niets bijzonders op te zien is. De sneeuw is niet erg interessant, want vertrapt en niet maagdelijk glad en het perron heeft niets wat het doet opvallen. Er staat veel op de foto, maar er is eigenlijk niets op te zien.
Wel vind ik de lucht erg mooi en de sneeuw op de bomen, maar dat is onvoldoende om de foto voor mij interessant te maken.

*snelle edit*
Na het nog een keer bekeken te hebben wil ik mijn kritiek op je eerdere foto toch iets afzwakken. Vooral het perspectief en de bomen maken het toch wel een aardige foto en de witte sneeuw heb je er mooi opgezet.
pi_35820333
haha dank je wel, wat betreft de eerste foto ben ik het helemaal mee eens, na een paar keer kijken vond ik het wel een redelijke foto maar als ik er zo langer na kijk vind ik hem toch een stuk minder.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:08:15 #54
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35919218
Tja wel bijgesneden, en een kader toegevoegd, maar vond hem zelf wel wat hebben eigenlijk zo

Ik hoor graag wat jullie er van vinden, en wat er aan verbeterd kan worden.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35930961
En ik heb hem nog wel zo stil gehouden... Foto's zijn erg bewogen. Ik denk dat ik maar eens voor een statief moet kijken.

afbeelding
afbeelding

Edit RonaldV: lees deze sticky even: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes

[ Bericht 23% gewijzigd door RonaldV op 12-03-2006 22:07:07 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 11 maart 2006 @ 01:28:33 #56
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35931012
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 01:26 schreef Jaguarized het volgende:
En ik heb hem nog wel zo stil gehouden... Foto's zijn erg bewogen. Ik denk dat ik maar eens voor een statief moet kijken.

[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt een sluiterdtijd van 1.6 seconde gebruikt dat is best veel, en lastig om de camera zo 'lang' stil te houden, kan je dit niet aanpassen?
pi_35931085
Ik had de camera ingesteld op nachtstand, de ISO waarde stond op 400. Even kijken of ik de sluitertijd kan instellen.
pi_35931156
Ik kan de ISO waarden instellen op 50, 100, 200 en 400. Die sluitertijd weet ik niet of ik die kan aanpassen. Ik heb hier in mijn Options lijstje staan:
Metering
Filter
Sharpness
Saturation
Contrast
Flash Intensity
White Balance
EV Shift
  zondag 12 maart 2006 @ 22:04:22 #59
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_35974594

vandaag gemaakt in een soort van kinderspeelpark in de buurt met mini treinbaan.

eerste fotoshoot met mijn 28-70 f2.8 en aangezien ik nog maar net begonnen ben met fotografie hoor ik graag jullie commentaar
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:11:17 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35974929
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:04 schreef x-tremed het volgende:
[afbeelding]

vandaag gemaakt in een soort van kinderspeelpark in de buurt met mini treinbaan.

eerste fotoshoot met mijn 28-70 f2.8 en aangezien ik nog maar net begonnen ben met fotografie hoor ik graag jullie commentaar
Om te beginnen: mooie dame! Absoluut geen straf om te bekijken, en zo te zien heeft ze er aardigheid in om te poseren.

Ik heb maar twee commentaartjes:
- de foto is scheef. Kijk maar eens naar de seinpalen, ze hellen naar links.
- de foto lijkt me een tikkie overbelicht. Waarschijnlijk komt dat door de reflectie van de sneeuw.

Beide zaken kun je vrij eenvoudig corrigeren met een fotobewerkings programma, dus het is niet echt iets om je zorgen over te maken. Verder is het een leuk portret!
- Privacy Matters
  zondag 12 maart 2006 @ 22:19:26 #61
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_35975266
snel een zonnefilter eroverheen gehad met PS, maar op de laptop gedaan dus geen ideaal scherm om mee te bewerken

Edit: belichting verandert en horizon recht getrokken

[ Bericht 22% gewijzigd door x-tremed op 12-03-2006 22:55:53 ]
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_35985209
ik heb een foto genomen van het landschap in Ober-Sensbach.

ik vind dat er iets mis mee is

Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_35986386
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:24 schreef sararaats het volgende:

[afbeelding]
Door de sneeuw snapt de lichtmeter in je camera het niet meer en het gevolg is een onderbelichte foto. Compenseren, maar hoeveel je voor sneeuw dient te compenseren vergeet ik altijd, 1 of 2 stops.
pi_36008615
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:24 schreef sararaats het volgende:

[afbeelding]
dat halve boompje voor in vind ik persoonlijk storen... voor de rest wel een leuke plaat
pi_36027065
Hier wat foto's van de afgelopen wintersport.
Graag commentaar

dinsdag 14 maart 2006 @ 20:29:39 #66
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36034083
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 01:37 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kan de ISO waarden instellen op 50, 100, 200 en 400. Die sluitertijd weet ik niet of ik die kan aanpassen. Ik heb hier in mijn Options lijstje staan:
Metering
Filter
Sharpness
Saturation
Contrast
Flash Intensity
White Balance
EV Shift
Niemand?
pi_36051305
die eerste vind ik mooi, maar heel erg jammer van dat glimmende ding bijna in het midden, lijkt net of het een mini ufo is.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:32:45 #68
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36058103
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Niemand?
Wat is de vraag?
- Privacy Matters
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:20:21 #69
68154 blackbully
pi_36061634
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat is de vraag?
het antwoord is nee,
je sluitertijd kun je niet aanpassen.
diafragma ook niet.
het enige wat je kan doen is onder of over belichten door middel van je EV-SHIFT
[/quote]
pi_36063788
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:20 schreef blackbully het volgende:

[..]

het antwoord is nee,
je sluitertijd kun je niet aanpassen.
diafragma ook niet.
het enige wat je kan doen is onder of over belichten door middel van je EV-SHIFT
Dankje. Jammer dat het niet kan. Ik heb gister een andere foto op A4 uitgeprint, ziet er goed uit alleen de lichten weerkaatsen nog een beetje.
pi_36173424
Luitjes,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb onderstaand plaatje geschoten in limburg. Probleem is alleen dat hij super druk is, omdat de voor- en achtergrond even scherp zijn. Nu ben ik een absolute leek met photoshop, kom er nog niet uit.

Tips, iemand, of is het een verloren zaak?

zondag 19 maart 2006 @ 22:10:04 #72
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36183092
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:00 schreef An24 het volgende:
Luitjes,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb onderstaand plaatje geschoten in limburg. Probleem is alleen dat hij super druk is, omdat de voor- en achtergrond even scherp zijn. Nu ben ik een absolute leek met photoshop, kom er nog niet uit.

Tips, iemand, of is het een verloren zaak?

[afbeelding]
Leuk, maar misschien had je iets meer naar rechts moeten lopen zodat de grafstenen 'tussen' de pilaren van de brug komen te staan. Ben ook maar een noob op dit gebied, maar dit is wat ik er van denk
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_36208152
Hmmm had ik ook al bedacht ja , maar An is niet zo groot, stond op de teentjes en er stond een hele hoge muur in de weg, die ook nog eens op liep aan beide kanten.

Dus een stapje rechts of links en ik had een muur gefotografeerd
  maandag 20 maart 2006 @ 21:40:28 #74
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36213975
Ok, dat wist ik niet. Leuke site overigens. Of in ieder geval, de foto's. De site zelf is wat depri
pi_36214120
Bedankt.....depri?....je moet kleuren niet te veel associëren met stemming, ik zie het als stijlvol en rustig
pi_36214251
Maar ben nog steeds op zoek naar tips...dacht zelf om met maskers te werken en dan de brug wat "vager" te maken. Zou het werken? Weet namelijk niet hoe dat moet, ben geloof ik te ongeduldig typje w.b.t. photoshop
  maandag 20 maart 2006 @ 21:56:26 #77
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36214585
Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik de brug even wazig gemaakt. Ben zelf ook nogal ongeduldig wat uitknippen in photoshop betreft. Dus excuses voor de slordigheid!

Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.

Als je de bewerkte foto weg wilt hebben moet je het maar even zeggen, dan edit ik mijn post
pi_36214767
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef Zombine het volgende:
Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik de brug even wazig gemaakt. Ben zelf ook nogal ongeduldig wat uitknippen in photoshop betreft. Dus excuses voor de slordigheid!

[afbeelding]

Als je de bewerkte foto weg wilt hebben moet je het maar even zeggen, dan edit ik mijn post
Hmmmm heb je niet slecht gedaan. Als je nu ook vertelt hoe je het gedaan hebt, mag je hem laten staan.
Vind hem wat betreft het onderwerp nog steeds wat hebben, dus moet het ook zelf kunnen
  maandag 20 maart 2006 @ 22:08:10 #79
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36215076
Ok vooruit dan maar. Eerst selecteer je de voorgrond. Die kopieer en plak je in een nieuwe laag. Dan selecteer je de laag waar de brug in staat. Dan klik je op filter-->blur-->gaussian blur. en dan pruts je wat met de instellingen. en klik je op ok. Vervolgens kun je met de blur tool de achterste grafstenen -in de andere laag natuurlijk- wat vaag maken.

Weet niet hoe groot je kennis is met photoshop, maar hoop dat het zo duidelijk is

trouwens. mijn foto is ook nog steeds niet beoordeeld. Kun jij wel even doen An24
http://i2.tinypic.com/r2j5e8.jpg
pi_36215191
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:08 schreef Zombine het volgende:
Ok vooruit dan maar. Eerst selecteer je de voorgrond. Die kopieer en plak je in een nieuwe laag. Dan selecteer je de laag waar de brug in staat. Dan klik je op filter-->blur-->gaussian blur. en dan pruts je wat met de instellingen. en klik je op ok. Vervolgens kun je met de blur tool de achterste grafstenen -in de andere laag natuurlijk- wat vaag maken.

Weet niet hoe groot je kennis is met photoshop, maar hoop dat het zo duidelijk is
Hmmm kennis is bagger, maar snap je tot zover. Ik ga uit van het principe eerst uitproberen, daarna stalken. Dus weet je te vinden Bedankt
pi_36215428
Haha, stiekum tekst aanpassen he, nou ja goed, ik ben ook een noob, dus ga gewoon even ongegeneerd op gevoel af.

Eigenlijk lijken onze plaatjes hetzelfde probleem te hebben. Ik weet niet precies wat je als onderwerp in de foto neemt, ga even uit van de smeltende sneeuw (straal water). je straal valt door de grote scherpte diepte een beetje weg. Ik denk dat het mooi is als je die wat mee naar voren krijgt. Hoe? Dat weet jij zelf blijkbaar beter dan ik, haha
  maandag 20 maart 2006 @ 22:35:27 #82
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36216212
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:15 schreef An24 het volgende:
Haha, stiekum tekst aanpassen he, nou ja goed, ik ben ook een noob, dus ga gewoon even ongegeneerd op gevoel af.

Eigenlijk lijken onze plaatjes hetzelfde probleem te hebben. Ik weet niet precies wat je als onderwerp in de foto neemt, ga even uit van de smeltende sneeuw (straal water). je straal valt door de grote scherpte diepte een beetje weg. Ik denk dat het mooi is als je die wat mee naar voren krijgt. Hoe? Dat weet jij zelf blijkbaar beter dan ik, haha
Ik wilde het proces laten zien van sneeuw dat smelt vervolgen in de dakgoot valt en daarna verder drupt.
Dus het is mooi dat jij dat er ook in zag
Die waterstralen vallen inderdaad wel een beetje weg ( ook door de schaduw erachter ). dus misschien dat ik die wat naar voren kan brengen.

En wat betreft je eigen photoshop. Moet je vast wel lukken, het is meer geduld dan kennis wat er bij komt kijken. Selecteren is echt zo frustrerend soms, dus hoop dat het je zelf lukt
pi_36216441
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:35 schreef Zombine het volgende:

[..]

Ik wilde het proces laten zien van sneeuw dat smelt vervolgen in de dakgoot valt en daarna verder drupt.
Dus het is mooi dat jij dat er ook in zag
Die waterstralen vallen inderdaad wel een beetje weg ( ook door de schaduw erachter ). dus misschien dat ik die wat naar voren kan brengen.

En wat betreft je eigen photoshop. Moet je vast wel lukken, het is meer geduld dan kennis wat er bij komt kijken. Selecteren is echt zo frustrerend soms, dus hoop dat het je zelf lukt
Yep, eerst slapen, dan werken, dan proberen, komt vast goed!
  maandag 20 maart 2006 @ 22:50:23 #84
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36216826
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Yep, eerst slapen, dan werken, dan proberen, komt vast goed!
Of niet
pi_36282530

bij de laatste heb ik het gevoel dat de koe wel wat dichter bij mag, wat jullie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 25 maart 2006 @ 22:46:13 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36367008
@afraidtech 1 en 2 vind ik heel leuk, 3 ligt in mijn ogen de focus erg op de boom, waardoor de koe/rund/beest erg in het niet valt.

Hoe vinden jullie dit zwaantje?
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:03:53 #87
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36367350
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:46 schreef Ynske het volgende:
@afraidtech 1 en 2 vind ik heel leuk, 3 ligt in mijn ogen de focus erg op de boom, waardoor de koe/rund/beest erg in het niet valt.

[afbeelding]
Erg leuke foto, hij (zij?) lijkt te poseren voor je. Ik zou hem iets lager hebben genomen, meer op ooghoogte van het dier.

Overigens: dit is imponeer gedrag. Ze zijn territoriums aan het claimen, en indruk aan het maken op de dames. Als een zwaan zo op je afkomt dan is dat om je weg te dreigen uit "zijn" territorium. Het is beter om dan enige afstand te houden.
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 25 maart 2006 @ 23:14:16 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36367542
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Erg leuke foto, hij (zij?) lijkt te poseren voor je. Ik zou hem iets lager hebben genomen, meer op ooghoogte van het dier.

Overigens: dit is imponeer gedrag. Ze zijn territoriums aan het claimen, en indruk aan het maken op de dames. Als een zwaan zo op je afkomt dan is dat om je weg te dreigen uit "zijn" territorium. Het is beter om dan enige afstand te houden.
aha dat wist ik niet van dat territorium, maar ik vond t wel mooi, later kwamen ze gewoon naar je toe met de vleugels plat.

lager maken van die foto ging helaas niet, dan moest ik over het hekwerk hangen/buigen en t risico lopen dat ik in t water plonste
Today is life -

Dale Carnegie
pi_36367571
quote:
wegens een luie TS.

foto van mijn kant.

[afbeelding]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36367584
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef afraidtech het volgende:

[afbeelding]

ik fin dat prikkeldraad zo donker
dat mag scherper..oke?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:34:11 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36367904
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Inhoudelijk erg sterke post. Kun je daar wat meer over vertellen?
- Privacy Matters
pi_36368130
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Inhoudelijk erg sterke post. Kun je daar wat meer over vertellen?
ja hoor teveel belichting
pi_36615981
Ik schop 'm even. Heb mijn dslr nu een week, en ben er vanmiddag eens op uit gegaan. Deze drie gekozen om be-/veroordeeld te worden.

1

2

3

geschoten bij Hoek van Holland.

Wie geeft commentaar?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 april 2006 @ 10:35:04 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36633546
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:51 schreef Casparovvv het volgende:
Ik schop 'm even. Heb mijn dslr nu een week, en ben er vanmiddag eens op uit gegaan. Deze drie gekozen om be-/veroordeeld te worden.

1
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0053.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
2
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0001.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
3
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0002.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

geschoten bij Hoek van Holland.

Wie geeft commentaar?
fot1 hij komt me een beetje over alsof hij uit een glossy komt, met name de kleuren...
fot2 weer een probleem met de kleuren, waar precies kan ik niet zeggen, maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt
fot3 ^ hijs moooi
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:37:43 #95
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36633590
De eerste vind ik de beste, alleen wel erg centraal. mooie kleuren!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_36665214
Is het een leuk resultaat voor een 'beginner'?

Nog tips voor de volgende keer?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:48:53 #97
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36666466
Ja tips wel, probeer een spannende compositie te vinden (heb je met die laatste goed geprobeerd maar de drukte stoort me nog wat) en probeer de onderwerpen net uit het midden te fotograferen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:12:49 #98
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_36668741
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef Zombine het volgende:

[afbeelding]

Je moet die stroombogen op de brug wegpoetsen, dan is het veeeel beter
  woensdag 5 april 2006 @ 12:16:25 #99
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_36668866
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:46 schreef Ynske het volgende:

[afbeelding]
Mooi. Ik zou de veertjes tussen de vleugels verwijderen, nu breekt het de lijn
  woensdag 5 april 2006 @ 19:25:48 #100
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_36684448

Ik vroeg me af wat hier nog aan verbeterd kon worden, ook wil ik graag weten wat voor Photoshop filters ik erop los zou kunnen laten dat het er wat mooier uit ziet.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')