quote:Bekijk in dit topic de geplaatste foto's kritisch, en zeg wat jíj vindt van de geplaatste foto. Het maakt niks uit of je al lang fotografeert of niet, iedereen heeft wel een mening over foto's. De fotograaf kan met elke mening zijn voordeel doen. Houd bij het geven en ontvangen van kritiek wel rekening met de verwoording, zoals uitgelegd in Kritiek geven en ontvangen
Okay, zal sluitertijd voortaan beter reguleren. Helaas was die foto met een cheape Sony Cybershot gemaakt... daar kon ik maar max. 3 seconden de sluiter open houdenquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:44 schreef blackbully het volgende:
sluitertijd mag langer.
nu is de foto erg donker.
je lichtsteepen komen puur uit het niets.
de tuin rechts stoort wat. je had beter ergends anders kunnen gaan staan waar je geen last van een verlicht tuintje had.
en hoe ga je deze verbeteren? want in 2 jaar tijd moet je er zelf ook al flink over na hebben kunnen denken
je sluiter staat maar op 1 sec. dat had dus wel iets langer gekunt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Okay, zal sluitertijd voortaan beter reguleren. Helaas was die foto met een cheape Sony Cybershot gemaakt... daar kon ik maar max. 3 seconden de sluiter open houden
Dat die lichtstrepen uit het niets komen, was ook de bedoeling... dat is hetgeen wat de foto uniek maakt imo .
hoe wil je dat ik iets verbeter? dat ik met photoshop in de weer ga ofzo ?
Kan toch de adviezen van hier, in de toekomst gebruiken?
Idd, het is wel erg overheersend.. misschien wat verder wegzetten, als dat misschien zou werken.. maar als het goed geplaatst en gebruikt word gaat het wel een mooi warme foto worden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.
![]()
foto van mijn kant.
vorrige week nieuwe spulletjes binnen gekregen waar onder gouden plu's.
hier 1 van de resultaten.
op mijn monitor ziet het er redelijk netjes uit qua huidskleur. (wat warmer)
foto is wel iets gesoept maar niet echt op kleur.
wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.
[afbeelding]
Idd, langere sluitertijd!quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:39 schreef Salvad0R het volgende:
Sorry
dan zal ik zelf maar een bijdrage leveren, die jullie naar hartelust mogen bekritiseren ! ! ! ! ! ! ~
<afbeelding>
Jammer dat je net niet helemaal recht voor het poortje staat; nu heb je aan de ene kant meer muur dan aan de andere. Verder zou ik nog een klein stukje van de onderkant afhalen, en de volgende keer proberen de foto in een wat meer gangbaar formaat te maken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef diedrick het volgende:
Typisch toeristenfotootje dat ik een paar weken geleden in Heusden maakte. Vrijwel niet bewerkt, alleen stevig gecropt.
[afbeelding]
Mooie foto, maar er kan idd nog iets van de onderkant afquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef diedrick het volgende:
Typisch toeristenfotootje dat ik een paar weken geleden in Heusden maakte. Vrijwel niet bewerkt, alleen stevig gecropt.
[afbeelding]
Hele mooie foto!quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:22 schreef Esto het volgende:
Commentaar van Pea en Astridj0h opgevolgdZo beter?
[afbeelding]
Normaal schuif ik idd redelijk met de onderwerpen, zie bv. deze foto:quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:54 schreef Orealo het volgende:
[..]
Mooie foto, maar er kan idd nog iets van de onderkant af
En probeer eens een ander standpunt te nemen, als het onderwerp in het midden staat geeft het al snel een 'standaard' en enigsinds 'saai' uiterlijk, dat is hier iets anders door het poortje eromheen, wat een leuk effect geeft, maar alsnog
Ik vind emquote:Op donderdag 2 maart 2006 08:22 schreef Esto het volgende:
[afbeelding]
Iets meer Cyaan erbij...quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.
![]()
foto van mijn kant.
wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.
[afbeelding]
Foto 1 zou ik ingeflitst hebben ,vanwege het tegenlichtquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Gose het volgende:
Ik ben gister door weer en wind naar het dolfinarium geweest en wat plaatjes geschoten.
graag op en aanmerkingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
930 kg schoon aan de haak
3.
[afbeelding]
Enige foto van de vogels die redelijk is gelukt vind ik zelf... De rest zijn veel te fel geworden, het witte van die vogel raakt overbelicht. Hoe voorkom ik dat??? (door verkleinen wel onscherper geworden)
4.
[afbeelding]
Hier gaan de dolfijnen er een beetje nep uitzien..hoe los ik dat op?
niets bewerkt behalve croppen en verkleinen
Je bedoelt lange sluitertijd?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:38 schreef minolta het volgende:
Ik ben gisteren voor de eerste aan Nachtfotografie gedaan.
Dus wil ik eens weten wat jullie ervan vinden .
1.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/aaaabbbbbbcccccddddd.JPG]afbeelding][/url]
2.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/eeeefffgggg.JPG]afbeelding][/url]
3.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/hhhiijjkk.JPG]afbeelding][/url]
4.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/llllmmmmnnnoooopppp.JPG]afbeelding][/url]
5.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/qqqqrrrssstt.JPG]afbeelding][/url]
Hey, de buren!quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:49 schreef Gose het volgende:
Ik ben gister door weer en wind naar het dolfinarium geweest en wat plaatjes geschoten.
graag op en aanmerkingen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
930 kg schoon aan de haak
3.
[afbeelding]
Enige foto van de vogels die redelijk is gelukt vind ik zelf... De rest zijn veel te fel geworden, het witte van die vogel raakt overbelicht. Hoe voorkom ik dat??? (door verkleinen wel onscherper geworden)
4.
[afbeelding]
Hier gaan de dolfijnen er een beetje nep uitzien..hoe los ik dat op?
niets bewerkt behalve croppen en verkleinen
De eerste twee vind ik het mooiste, de rest een beetje standaard (komt vooral door de oranje kleuren). De eerste vind ik dan het allermooiste, fijne kleuren! Alleen jammer dat je net een stukje aan de onderkant mist van de spiegeling in het waterquote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:38 schreef minolta het volgende:
Ik ben gisteren voor de eerste aan Nachtfotografie gedaan.
Dus wil ik eens weten wat jullie ervan vinden .
1.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/aaaabbbbbbcccccddddd.JPG]afbeelding][/url]
2.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/eeeefffgggg.JPG]afbeelding][/url]
3.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/hhhiijjkk.JPG]afbeelding][/url]
4.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/llllmmmmnnnoooopppp.JPG]afbeelding][/url]
5.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06095/qqqqrrrssstt.JPG]afbeelding][/url]
hehe woon je daarnaast?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hey, de buren!
De dolfijnen kun je beter buiten fotograferen, bij voorkeur als ht iets warmer is. Binnen in de koepel heb ik er ook geen goede ervaringen mee.
Tips, heb ik niet Jellee, vind het wel grappig dat ik daar gisteren was, maar dan aan de andere kant...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:12 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Je bedoelt lange sluitertijd?![]()
Ik vind de onderwerpen niet zo boeiend, 1 en 5 zijn nog mooi.. maar bij 2 zijn het bosjes met een lamp erop ofzo..
Ik heb deze pasgeleden gemaakt bij 't vissen, kleur was niet zo mooi.. dus ik heb 'm z-w gemaakt. alleen ik heb geen flauw idee hoe 't ook alweer heette..![]()
[afbeelding]
Tips, anyone?![]()
Edit; Inmiddels horizon rechtgezet en lucht wat gecropt.![]()
Waaahquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:10 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Tips, heb ik niet Jellee, vind het wel grappig dat ik daar gisteren was, maar dan aan de andere kant...
[afbeelding]
Wow, die is mooiquote:Op donderdag 2 maart 2006 08:22 schreef Esto het volgende:
[afbeelding]
Origineel;quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:50 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Waaah
Daar rechts op dat strandje op die foto, daar stond ik dus![]()
Mooie foto's! Die eerste is echt mooi, lekker zwartwit en goede lijnen.
Die tweede is haast abstract, ik heb geen idee wat 't is.
Mag ik wat zeggen? De kleur stoort me niet eens zo erg, die is best ok, dat is meer een kwestie van smaak, maar wat me opvalt is dat vooral de rechterarm erg dikkig en anders mannelijk overkomt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.
![]()
foto van mijn kant.
[afbeelding]
De EXIF staat er bij (50mm).quote:Op zondag 5 maart 2006 00:54 schreef hassanjassan het volgende:
Ik vermoed dat je met een groothoek ofzo aan de slag bent gegaan?
het is misschien een typisch toeristenplaatje, maar het is wel degelijk een goede geslaagde poging tot een toeristenplaatje.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef diedrick het volgende:
[afbeelding]
Ik vind hem in kleur en met achtergrond eigenlijk mooier, CCquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Origineel;
[afbeelding]
Het zijn bollen beton, langs de parkeerplaatsen..
Grappig om te lezen dat je ook naar zwart wit overgaat als je niet tevreden bent over de kleur..
Doet voor mij ook wonderen![]()
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v310/limpelimpe/th_screensaver1.jpg]afbeelding][/URL]
CC.
het staat? welke bedoel je?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:31 schreef afraidtech het volgende:
het staat niet recht vind ik jammer...
Kun je hem even resizen volgens de richtlijnen van de FAQ?quote:Op zondag 5 maart 2006 18:25 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
Hij is aan de donkere kant ja verder vind ik het zelf een nette foto
Je hebt gelijk, zie het nu ook...quote:Op zondag 5 maart 2006 11:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind hem in kleur en met achtergrond eigenlijk mooier, CC. Bij de bijgesneden zwart-wit versie is het (voor mij) een beetje zoeken waar je nou moet kijken, je ogen worden toch naar het bovenste randje getrokken. Bij de kleurenversie (ongesneden) is dit veel prettiger.
Eigenlijk maar één: ik zou even gewacht hebben met schieten tot de zon er weer was. Nu weet ik niet of je in je eentje was of met een groep, soms zijn zulke dingen in een groep niet mogelijk. Maar de zon op de molens zou net even iets mooier zijn geweest.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef Steve-O het volgende:
Dat oplichten was ik al van plan met PS ja
Verder nog op/aan merkingen ?
Niet aan gedacht op de zon wachten volgende keer zal ik er op letten .quote:Op zondag 5 maart 2006 20:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Eigenlijk maar één: ik zou even gewacht hebben met schieten tot de zon er weer was. Nu weet ik niet of je in je eentje was of met een groep, soms zijn zulke dingen in een groep niet mogelijk. Maar de zon op de molens zou net even iets mooier zijn geweest.
De blauwe sneeuw is wel een afknapper, probeer dat eens in photoshop te herstellen. Daarnaast is er eigenlijk niets wat mijn blik trekt. Zelfs het prikkeldraad niet. Dat prikkeldraad had vrij tegen de lucht moeten staan om de aandacht te trekken. Het camerastandpunt omlaag, of het prikkeldraad omhoog, net hoe je het wil zien. In ieder geval had het prikkeldraad niet omlaag gemoeten zoals je voorstelt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef afraidtech het volgende:
beetje dood topic ofniet :d
nou ja kom op met die kritieken
[afbeelding]
ik zelf vind dat het prikkeldraad ietsje naar beneden het gemogen ben er niet helemaal zeker van, wat jullie
Je hebt een sluiterdtijd van 1.6 seconde gebruiktquote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:26 schreef Jaguarized het volgende:
En ik heb hem nog wel zo stil gehouden...Foto's zijn erg bewogen. Ik denk dat ik maar eens voor een statief moet kijken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Om te beginnen: mooie dame! Absoluut geen straf om te bekijken, en zo te zien heeft ze er aardigheid in om te poseren.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:04 schreef x-tremed het volgende:
[afbeelding]
vandaag gemaakt in een soort van kinderspeelpark in de buurt met mini treinbaan.
eerste fotoshoot met mijn 28-70 f2.8 en aangezien ik nog maar net begonnen ben met fotografie hoor ik graag jullie commentaar
Door de sneeuw snapt de lichtmeter in je camera het niet meer en het gevolg is een onderbelichte foto. Compenseren, maar hoeveel je voor sneeuw dient te compenseren vergeet ik altijd, 1 of 2 stops.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:24 schreef sararaats het volgende:
ik heb een foto genomen van het landschap in Ober-Sensbach.
ik vind dat er iets mis mee is
[afbeelding]
dat halve boompje voor in vind ik persoonlijk storen... voor de rest wel een leuke plaatquote:Op maandag 13 maart 2006 11:24 schreef sararaats het volgende:
ik heb een foto genomen van het landschap in Ober-Sensbach.
ik vind dat er iets mis mee is
[afbeelding]
Niemand?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:37 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kan de ISO waarden instellen op 50, 100, 200 en 400. Die sluitertijd weet ik niet of ik die kan aanpassen. Ik heb hier in mijn Options lijstje staan:
Metering
Filter
Sharpness
Saturation
Contrast
Flash Intensity
White Balance
EV Shift
Wat is de vraag?quote:
het antwoord is nee,quote:
Dankje.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:20 schreef blackbully het volgende:
[..]
het antwoord is nee,
je sluitertijd kun je niet aanpassen.
diafragma ook niet.
het enige wat je kan doen is onder of over belichten door middel van je EV-SHIFT
Leuk, maar misschien had je iets meer naar rechts moeten lopen zodat de grafstenen 'tussen' de pilaren van de brug komen te staan. Ben ook maar een noob op dit gebied, maar dit is wat ik er van denkquote:Op zondag 19 maart 2006 18:00 schreef An24 het volgende:
Luitjes,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb onderstaand plaatje geschoten in limburg. Probleem is alleen dat hij super druk is, omdat de voor- en achtergrond even scherp zijn. Nu ben ik een absolute leek met photoshop, kom er nog niet uit.
Tips, iemand, of is het een verloren zaak?![]()
![]()
[afbeelding]
Hmmmm heb je niet slecht gedaan. Als je nu ook vertelt hoe je het gedaan hebt, mag je hem laten staan.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef Zombine het volgende:
Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik de brug even wazig gemaakt. Ben zelf ook nogal ongeduldig wat uitknippen in photoshop betreft. Dus excuses voor de slordigheid!
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
[afbeelding]
Als je de bewerkte foto weg wilt hebben moet je het maar even zeggen, dan edit ik mijn post
Hmmm kennis is bagger, maar snap je tot zover. Ik ga uit van het principe eerst uitproberen, daarna stalken. Dus weet je te vindenquote:Op maandag 20 maart 2006 22:08 schreef Zombine het volgende:
Ok vooruit dan maar. Eerst selecteer je de voorgrond. Die kopieer en plak je in een nieuwe laag. Dan selecteer je de laag waar de brug in staat. Dan klik je op filter-->blur-->gaussian blur. en dan pruts je wat met de instellingen. en klik je op ok. Vervolgens kun je met de blur tool de achterste grafstenen -in de andere laag natuurlijk- wat vaag maken.
Weet niet hoe groot je kennis is met photoshop, maar hoop dat het zo duidelijk is
Ik wilde het proces laten zien van sneeuw dat smelt vervolgen in de dakgoot valt en daarna verder drupt.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:15 schreef An24 het volgende:
Haha, stiekum tekst aanpassen he, nou ja goed, ik ben ook een noob, dus ga gewoon even ongegeneerd op gevoel af.
Eigenlijk lijken onze plaatjes hetzelfde probleem te hebben. Ik weet niet precies wat je als onderwerp in de foto neemt, ga even uit van de smeltende sneeuw (straal water).je straal valt door de grote scherpte diepte een beetje weg. Ik denk dat het mooi is als je die wat mee naar voren krijgt. Hoe? Dat weet jij zelf blijkbaar beter dan ik, haha
![]()
Yep, eerst slapen, dan werken, dan proberen, komt vast goed!quote:Op maandag 20 maart 2006 22:35 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik wilde het proces laten zien van sneeuw dat smelt vervolgen in de dakgoot valt en daarna verder drupt.
Dus het is mooi dat jij dat er ook in zag
Die waterstralen vallen inderdaad wel een beetje weg ( ook door de schaduw erachter ). dus misschien dat ik die wat naar voren kan brengen.
En wat betreft je eigen photoshop. Moet je vast wel lukken, het is meer geduld dan kennis wat er bij komt kijken. Selecteren is echt zo frustrerend soms, dus hoop dat het je zelf lukt
Of nietquote:Op maandag 20 maart 2006 22:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Yep, eerst slapen, dan werken, dan proberen, komt vast goed!
Erg leuke foto, hij (zij?) lijkt te poseren voor je. Ik zou hem iets lager hebben genomen, meer op ooghoogte van het dier.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:46 schreef Ynske het volgende:
@afraidtech 1 en 2 vind ik heel leuk, 3 ligt in mijn ogen de focus erg op de boom, waardoor de koe/rund/beest erg in het niet valt.
Hoe vinden jullie dit zwaantje?
[afbeelding]
aha dat wist ik niet van dat territorium, maar ik vond t wel mooi, later kwamen ze gewoon naar je toe met de vleugels plat.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Erg leuke foto, hij (zij?) lijkt te poseren voor je. Ik zou hem iets lager hebben genomen, meer op ooghoogte van het dier.
Overigens: dit is imponeer gedrag. Ze zijn territoriums aan het claimen, en indruk aan het maken op de dames. Als een zwaan zo op je afkomt dan is dat om je weg te dreigen uit "zijn" territorium. Het is beter om dan enige afstand te houden.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.
![]()
foto van mijn kant.
[afbeelding]
ik fin dat prikkeldraad zo donkerquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef afraidtech het volgende:
beetje dood topic ofniet :d
nou ja kom op met die kritieken
[afbeelding]
ik zelf vind dat het prikkeldraad ietsje naar beneden het gemogen ben er niet helemaal zeker van, wat jullie
Inhoudelijk erg sterke post. Kun je daar wat meer over vertellen?quote:
ja hoor teveel belichtingquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Inhoudelijk erg sterke post. Kun je daar wat meer over vertellen?
fot1 hij komt me een beetje over alsof hij uit een glossy komt, met name de kleuren...quote:Op maandag 3 april 2006 18:51 schreef Casparovvv het volgende:
Ik schop 'm even. Heb mijn dslr nu een week, en ben er vanmiddag eens op uit gegaan. Deze drie gekozen om be-/veroordeeld te worden.
1
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0053.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
2
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0001.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
3
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0002.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
geschoten bij Hoek van Holland.
Wie geeft commentaar?
Je moet die stroombogen op de brug wegpoetsen, dan is het veeeel beterquote:Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef Zombine het volgende:
Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik de brug even wazig gemaakt. Ben zelf ook nogal ongeduldig wat uitknippen in photoshop betreft. Dus excuses voor de slordigheid!
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
[afbeelding]
Als je de bewerkte foto weg wilt hebben moet je het maar even zeggen, dan edit ik mijn post
Mooi. Ik zou de veertjes tussen de vleugels verwijderen, nu breekt het de lijnquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:46 schreef Ynske het volgende:
@afraidtech 1 en 2 vind ik heel leuk, 3 ligt in mijn ogen de focus erg op de boom, waardoor de koe/rund/beest erg in het niet valt.
Hoe vinden jullie dit zwaantje?
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |