abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35819527
beetje dood topic ofniet :d

nou ja kom op met die kritieken

ik zelf vind dat het prikkeldraad ietsje naar beneden het gemogen ben er niet helemaal zeker van, wat jullie
pi_35819949
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef afraidtech het volgende:

[afbeelding]

ik zelf vind dat het prikkeldraad ietsje naar beneden het gemogen ben er niet helemaal zeker van, wat jullie
De blauwe sneeuw is wel een afknapper, probeer dat eens in photoshop te herstellen. Daarnaast is er eigenlijk niets wat mijn blik trekt. Zelfs het prikkeldraad niet. Dat prikkeldraad had vrij tegen de lucht moeten staan om de aandacht te trekken. Het camerastandpunt omlaag, of het prikkeldraad omhoog, net hoe je het wil zien. In ieder geval had het prikkeldraad niet omlaag gemoeten zoals je voorstelt.

Ik vind er niet veel aan, je vorige was beter. Daar ook maar direct kritiek op geven:
De foto is best aardig. Het perspectief is leuk. De kastjes aan de linkerkant zijn jammer, maar niet heel erg storend. Wat ik wel jammer vind is dat er eigenlijk niets bijzonders op te zien is. De sneeuw is niet erg interessant, want vertrapt en niet maagdelijk glad en het perron heeft niets wat het doet opvallen. Er staat veel op de foto, maar er is eigenlijk niets op te zien.
Wel vind ik de lucht erg mooi en de sneeuw op de bomen, maar dat is onvoldoende om de foto voor mij interessant te maken.

*snelle edit*
Na het nog een keer bekeken te hebben wil ik mijn kritiek op je eerdere foto toch iets afzwakken. Vooral het perspectief en de bomen maken het toch wel een aardige foto en de witte sneeuw heb je er mooi opgezet.
pi_35820333
haha dank je wel, wat betreft de eerste foto ben ik het helemaal mee eens, na een paar keer kijken vond ik het wel een redelijke foto maar als ik er zo langer na kijk vind ik hem toch een stuk minder.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:08:15 #54
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35919218
Tja wel bijgesneden, en een kader toegevoegd, maar vond hem zelf wel wat hebben eigenlijk zo

Ik hoor graag wat jullie er van vinden, en wat er aan verbeterd kan worden.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35930961
En ik heb hem nog wel zo stil gehouden... Foto's zijn erg bewogen. Ik denk dat ik maar eens voor een statief moet kijken.

afbeelding
afbeelding

Edit RonaldV: lees deze sticky even: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes

[ Bericht 23% gewijzigd door RonaldV op 12-03-2006 22:07:07 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 11 maart 2006 @ 01:28:33 #56
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35931012
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 01:26 schreef Jaguarized het volgende:
En ik heb hem nog wel zo stil gehouden... Foto's zijn erg bewogen. Ik denk dat ik maar eens voor een statief moet kijken.

[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt een sluiterdtijd van 1.6 seconde gebruikt dat is best veel, en lastig om de camera zo 'lang' stil te houden, kan je dit niet aanpassen?
pi_35931085
Ik had de camera ingesteld op nachtstand, de ISO waarde stond op 400. Even kijken of ik de sluitertijd kan instellen.
pi_35931156
Ik kan de ISO waarden instellen op 50, 100, 200 en 400. Die sluitertijd weet ik niet of ik die kan aanpassen. Ik heb hier in mijn Options lijstje staan:
Metering
Filter
Sharpness
Saturation
Contrast
Flash Intensity
White Balance
EV Shift
  zondag 12 maart 2006 @ 22:04:22 #59
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_35974594

vandaag gemaakt in een soort van kinderspeelpark in de buurt met mini treinbaan.

eerste fotoshoot met mijn 28-70 f2.8 en aangezien ik nog maar net begonnen ben met fotografie hoor ik graag jullie commentaar
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:11:17 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35974929
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:04 schreef x-tremed het volgende:
[afbeelding]

vandaag gemaakt in een soort van kinderspeelpark in de buurt met mini treinbaan.

eerste fotoshoot met mijn 28-70 f2.8 en aangezien ik nog maar net begonnen ben met fotografie hoor ik graag jullie commentaar
Om te beginnen: mooie dame! Absoluut geen straf om te bekijken, en zo te zien heeft ze er aardigheid in om te poseren.

Ik heb maar twee commentaartjes:
- de foto is scheef. Kijk maar eens naar de seinpalen, ze hellen naar links.
- de foto lijkt me een tikkie overbelicht. Waarschijnlijk komt dat door de reflectie van de sneeuw.

Beide zaken kun je vrij eenvoudig corrigeren met een fotobewerkings programma, dus het is niet echt iets om je zorgen over te maken. Verder is het een leuk portret!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 12 maart 2006 @ 22:19:26 #61
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_35975266
snel een zonnefilter eroverheen gehad met PS, maar op de laptop gedaan dus geen ideaal scherm om mee te bewerken

Edit: belichting verandert en horizon recht getrokken

[ Bericht 22% gewijzigd door x-tremed op 12-03-2006 22:55:53 ]
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_35985209
ik heb een foto genomen van het landschap in Ober-Sensbach.

ik vind dat er iets mis mee is

Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_35986386
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:24 schreef sararaats het volgende:

[afbeelding]
Door de sneeuw snapt de lichtmeter in je camera het niet meer en het gevolg is een onderbelichte foto. Compenseren, maar hoeveel je voor sneeuw dient te compenseren vergeet ik altijd, 1 of 2 stops.
pi_36008615
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:24 schreef sararaats het volgende:

[afbeelding]
dat halve boompje voor in vind ik persoonlijk storen... voor de rest wel een leuke plaat
pi_36027065
Hier wat foto's van de afgelopen wintersport.
Graag commentaar

dinsdag 14 maart 2006 @ 20:29:39 #66
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36034083
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 01:37 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kan de ISO waarden instellen op 50, 100, 200 en 400. Die sluitertijd weet ik niet of ik die kan aanpassen. Ik heb hier in mijn Options lijstje staan:
Metering
Filter
Sharpness
Saturation
Contrast
Flash Intensity
White Balance
EV Shift
Niemand?
pi_36051305
die eerste vind ik mooi, maar heel erg jammer van dat glimmende ding bijna in het midden, lijkt net of het een mini ufo is.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:32:45 #68
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36058103
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Niemand?
Wat is de vraag?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:20:21 #69
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_36061634
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat is de vraag?
het antwoord is nee,
je sluitertijd kun je niet aanpassen.
diafragma ook niet.
het enige wat je kan doen is onder of over belichten door middel van je EV-SHIFT
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_36063788
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:20 schreef blackbully het volgende:

[..]

het antwoord is nee,
je sluitertijd kun je niet aanpassen.
diafragma ook niet.
het enige wat je kan doen is onder of over belichten door middel van je EV-SHIFT
Dankje. Jammer dat het niet kan. Ik heb gister een andere foto op A4 uitgeprint, ziet er goed uit alleen de lichten weerkaatsen nog een beetje.
pi_36173424
Luitjes,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb onderstaand plaatje geschoten in limburg. Probleem is alleen dat hij super druk is, omdat de voor- en achtergrond even scherp zijn. Nu ben ik een absolute leek met photoshop, kom er nog niet uit.

Tips, iemand, of is het een verloren zaak?

zondag 19 maart 2006 @ 22:10:04 #72
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36183092
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:00 schreef An24 het volgende:
Luitjes,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb onderstaand plaatje geschoten in limburg. Probleem is alleen dat hij super druk is, omdat de voor- en achtergrond even scherp zijn. Nu ben ik een absolute leek met photoshop, kom er nog niet uit.

Tips, iemand, of is het een verloren zaak?

[afbeelding]
Leuk, maar misschien had je iets meer naar rechts moeten lopen zodat de grafstenen 'tussen' de pilaren van de brug komen te staan. Ben ook maar een noob op dit gebied, maar dit is wat ik er van denk
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_36208152
Hmmm had ik ook al bedacht ja , maar An is niet zo groot, stond op de teentjes en er stond een hele hoge muur in de weg, die ook nog eens op liep aan beide kanten.

Dus een stapje rechts of links en ik had een muur gefotografeerd
  maandag 20 maart 2006 @ 21:40:28 #74
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36213975
Ok, dat wist ik niet. Leuke site overigens. Of in ieder geval, de foto's. De site zelf is wat depri
pi_36214120
Bedankt.....depri?....je moet kleuren niet te veel associëren met stemming, ik zie het als stijlvol en rustig
pi_36214251
Maar ben nog steeds op zoek naar tips...dacht zelf om met maskers te werken en dan de brug wat "vager" te maken. Zou het werken? Weet namelijk niet hoe dat moet, ben geloof ik te ongeduldig typje w.b.t. photoshop
  maandag 20 maart 2006 @ 21:56:26 #77
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36214585
Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik de brug even wazig gemaakt. Ben zelf ook nogal ongeduldig wat uitknippen in photoshop betreft. Dus excuses voor de slordigheid!

Ik vind het wel wat hebben eigenlijk.

Als je de bewerkte foto weg wilt hebben moet je het maar even zeggen, dan edit ik mijn post
pi_36214767
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef Zombine het volgende:
Aangezien ik toch niets te doen heb heb ik de brug even wazig gemaakt. Ben zelf ook nogal ongeduldig wat uitknippen in photoshop betreft. Dus excuses voor de slordigheid!

[afbeelding]

Als je de bewerkte foto weg wilt hebben moet je het maar even zeggen, dan edit ik mijn post
Hmmmm heb je niet slecht gedaan. Als je nu ook vertelt hoe je het gedaan hebt, mag je hem laten staan.
Vind hem wat betreft het onderwerp nog steeds wat hebben, dus moet het ook zelf kunnen
  maandag 20 maart 2006 @ 22:08:10 #79
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36215076
Ok vooruit dan maar. Eerst selecteer je de voorgrond. Die kopieer en plak je in een nieuwe laag. Dan selecteer je de laag waar de brug in staat. Dan klik je op filter-->blur-->gaussian blur. en dan pruts je wat met de instellingen. en klik je op ok. Vervolgens kun je met de blur tool de achterste grafstenen -in de andere laag natuurlijk- wat vaag maken.

Weet niet hoe groot je kennis is met photoshop, maar hoop dat het zo duidelijk is

trouwens. mijn foto is ook nog steeds niet beoordeeld. Kun jij wel even doen An24
http://i2.tinypic.com/r2j5e8.jpg
pi_36215191
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:08 schreef Zombine het volgende:
Ok vooruit dan maar. Eerst selecteer je de voorgrond. Die kopieer en plak je in een nieuwe laag. Dan selecteer je de laag waar de brug in staat. Dan klik je op filter-->blur-->gaussian blur. en dan pruts je wat met de instellingen. en klik je op ok. Vervolgens kun je met de blur tool de achterste grafstenen -in de andere laag natuurlijk- wat vaag maken.

Weet niet hoe groot je kennis is met photoshop, maar hoop dat het zo duidelijk is
Hmmm kennis is bagger, maar snap je tot zover. Ik ga uit van het principe eerst uitproberen, daarna stalken. Dus weet je te vinden Bedankt
pi_36215428
Haha, stiekum tekst aanpassen he, nou ja goed, ik ben ook een noob, dus ga gewoon even ongegeneerd op gevoel af.

Eigenlijk lijken onze plaatjes hetzelfde probleem te hebben. Ik weet niet precies wat je als onderwerp in de foto neemt, ga even uit van de smeltende sneeuw (straal water). je straal valt door de grote scherpte diepte een beetje weg. Ik denk dat het mooi is als je die wat mee naar voren krijgt. Hoe? Dat weet jij zelf blijkbaar beter dan ik, haha
  maandag 20 maart 2006 @ 22:35:27 #82
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36216212
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:15 schreef An24 het volgende:
Haha, stiekum tekst aanpassen he, nou ja goed, ik ben ook een noob, dus ga gewoon even ongegeneerd op gevoel af.

Eigenlijk lijken onze plaatjes hetzelfde probleem te hebben. Ik weet niet precies wat je als onderwerp in de foto neemt, ga even uit van de smeltende sneeuw (straal water). je straal valt door de grote scherpte diepte een beetje weg. Ik denk dat het mooi is als je die wat mee naar voren krijgt. Hoe? Dat weet jij zelf blijkbaar beter dan ik, haha
Ik wilde het proces laten zien van sneeuw dat smelt vervolgen in de dakgoot valt en daarna verder drupt.
Dus het is mooi dat jij dat er ook in zag
Die waterstralen vallen inderdaad wel een beetje weg ( ook door de schaduw erachter ). dus misschien dat ik die wat naar voren kan brengen.

En wat betreft je eigen photoshop. Moet je vast wel lukken, het is meer geduld dan kennis wat er bij komt kijken. Selecteren is echt zo frustrerend soms, dus hoop dat het je zelf lukt
pi_36216441
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:35 schreef Zombine het volgende:

[..]

Ik wilde het proces laten zien van sneeuw dat smelt vervolgen in de dakgoot valt en daarna verder drupt.
Dus het is mooi dat jij dat er ook in zag
Die waterstralen vallen inderdaad wel een beetje weg ( ook door de schaduw erachter ). dus misschien dat ik die wat naar voren kan brengen.

En wat betreft je eigen photoshop. Moet je vast wel lukken, het is meer geduld dan kennis wat er bij komt kijken. Selecteren is echt zo frustrerend soms, dus hoop dat het je zelf lukt
Yep, eerst slapen, dan werken, dan proberen, komt vast goed!
  maandag 20 maart 2006 @ 22:50:23 #84
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36216826
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Yep, eerst slapen, dan werken, dan proberen, komt vast goed!
Of niet
pi_36282530

bij de laatste heb ik het gevoel dat de koe wel wat dichter bij mag, wat jullie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 25 maart 2006 @ 22:46:13 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36367008
@afraidtech 1 en 2 vind ik heel leuk, 3 ligt in mijn ogen de focus erg op de boom, waardoor de koe/rund/beest erg in het niet valt.

Hoe vinden jullie dit zwaantje?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:03:53 #87
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36367350
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:46 schreef Ynske het volgende:
@afraidtech 1 en 2 vind ik heel leuk, 3 ligt in mijn ogen de focus erg op de boom, waardoor de koe/rund/beest erg in het niet valt.

[afbeelding]
Erg leuke foto, hij (zij?) lijkt te poseren voor je. Ik zou hem iets lager hebben genomen, meer op ooghoogte van het dier.

Overigens: dit is imponeer gedrag. Ze zijn territoriums aan het claimen, en indruk aan het maken op de dames. Als een zwaan zo op je afkomt dan is dat om je weg te dreigen uit "zijn" territorium. Het is beter om dan enige afstand te houden.
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 25 maart 2006 @ 23:14:16 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36367542
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Erg leuke foto, hij (zij?) lijkt te poseren voor je. Ik zou hem iets lager hebben genomen, meer op ooghoogte van het dier.

Overigens: dit is imponeer gedrag. Ze zijn territoriums aan het claimen, en indruk aan het maken op de dames. Als een zwaan zo op je afkomt dan is dat om je weg te dreigen uit "zijn" territorium. Het is beter om dan enige afstand te houden.
aha dat wist ik niet van dat territorium, maar ik vond t wel mooi, later kwamen ze gewoon naar je toe met de vleugels plat.

lager maken van die foto ging helaas niet, dan moest ik over het hekwerk hangen/buigen en t risico lopen dat ik in t water plonste
Today is life -

Dale Carnegie
pi_36367571
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:29 schreef blackbully het volgende:
wegens een luie TS.

foto van mijn kant.
vorrige week nieuwe spulletjes binnen gekregen waar onder gouden plu's.

hier 1 van de resultaten.
op mijn monitor ziet het er redelijk netjes uit qua huidskleur. (wat warmer)
foto is wel iets gesoept maar niet echt op kleur.

wat vinden jullie er van? storend? of wel mooi die kleur die de plu's reflecteren.

[afbeelding]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36367584
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef afraidtech het volgende:

[afbeelding]

ik fin dat prikkeldraad zo donker
dat mag scherper..oke?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:34:11 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36367904
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Inhoudelijk erg sterke post. Kun je daar wat meer over vertellen?
- Privacy Matters
pi_36368130
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Inhoudelijk erg sterke post. Kun je daar wat meer over vertellen?
ja hoor teveel belichting
pi_36615981
Ik schop 'm even. Heb mijn dslr nu een week, en ben er vanmiddag eens op uit gegaan. Deze drie gekozen om be-/veroordeeld te worden.

1

2

3

geschoten bij Hoek van Holland.

Wie geeft commentaar?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 april 2006 @ 10:35:04 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36633546
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:51 schreef Casparovvv het volgende:
Ik schop 'm even. Heb mijn dslr nu een week, en ben er vanmiddag eens op uit gegaan. Deze drie gekozen om be-/veroordeeld te worden.

1
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0053.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
2
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0001.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
3
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSC_0002.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

geschoten bij Hoek van Holland.

Wie geeft commentaar?
fot1 hij komt me een beetje over alsof hij uit een glossy komt, met name de kleuren...
fot2 weer een probleem met de kleuren, waar precies kan ik niet zeggen, maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt
fot3 ^ hijs moooi
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:37:43 #95
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36633590
De eerste vind ik de beste, alleen wel erg centraal. mooie kleuren!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_36665214
Is het een leuk resultaat voor een 'beginner'?

Nog tips voor de volgende keer?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:48:53 #97
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36666466
Ja tips wel, probeer een spannende compositie te vinden (heb je met die laatste goed geprobeerd maar de drukte stoort me nog wat) en probeer de onderwerpen net uit het midden te fotograferen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:12:49 #98
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_36668741
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:56 schreef Zombine het volgende:

[afbeelding]

Je moet die stroombogen op de brug wegpoetsen, dan is het veeeel beter
  woensdag 5 april 2006 @ 12:16:25 #99
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_36668866
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:46 schreef Ynske het volgende:

[afbeelding]
Mooi. Ik zou de veertjes tussen de vleugels verwijderen, nu breekt het de lijn
  woensdag 5 april 2006 @ 19:25:48 #100
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_36684448

Ik vroeg me af wat hier nog aan verbeterd kon worden, ook wil ik graag weten wat voor Photoshop filters ik erop los zou kunnen laten dat het er wat mooier uit ziet.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')