SocialDisorder | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() Sony's volgende console/media-apparaat. Wereldwijd verkrijgbaar vanaf november! ![]() ![]() Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen! CPU "Cell" GPU "RSX" Sound Memory System Bandwidth System Floating Point Performance Storage I/O Communication Controller AV Output Disc media ![]() ![]() ![]() ![]() Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen. ![]() ![]() ![]() ![]() Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3. 01 | 02 | 03 | 04 | 05 ![]() ![]() 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 (OP) [ Bericht 1% gewijzigd door SocialDisorder op 31-03-2006 22:17:34 ] | |
Retuobak | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:28 |
Wat ik dus wilde zeggen, ik postte die crysis trailer om aan te geven dat er wel devs waren die gewoon wat lieten zien waar ook de gewone man wat aan had ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:29 |
quote:OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar. Maar aangezien je het verhaal en leveldesign (voor mij de 2 belangrijkste punten van een shooter) niet noemt, ben je het wel met me eens dat Halo nou niet bepaald de shit is die MS ons wil doen laten geloven. | |
Retuobak | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:30 |
Verhaal en leveldesign het belangrijkste van een shooter? ![]() Leveldesign okay, maar verhaal? ![]() Jij speelt dus nooit shooters? ![]() Ik geef vooral over de responsiveness van de controls, hoe de guns 'aanvoelen', het mapdesign en in het geval van SP zijn sfeer en AI erg belangrijk voor mij. Laatste shooter die aan al die voorwaarden voldeed voor mij was F.E.A.R. ![]() | |
piet_pelle | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:43 |
quote:Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemen ![]() | |
Retuobak | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:51 |
quote:Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie? ![]() | |
piet_pelle | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:54 |
quote:Nou de precieze specs kan ik je niet geven maar ik heb beide gespeeld met enkele vervente pc gamers en we waren het er allemaal over eens dat de pc versie wat 'saaier' eruit zag. De kleuren waren wat minder fel en het zag er wat klinischer uit. De game maakte gewoon ultiem gebruik van wat de developpers toendertijd wisten over de xbox en werd later naar de pc geport. | |
Retuobak | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:56 |
Ja, en wat voor port ![]() ![]() ![]() Echt zo slecht. Overigens maybe een andere kleurenfilter gebruiken voor de PC versie? Gezien het kleurenpallet dat Halo gebruikt zou het aanzetten van digital vibrance wel eens kunnen helpen voor de looks van de game. | |
SocialDisorder | vrijdag 31 maart 2006 @ 20:17 |
quote:Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden? Sinds wanneer mag ik er geen eigen mening op na houden? Als ik een spel niets vind, interesseert het mij niets wat de rest van de wereld ervan vindt, aangezien de centen om dat spel te kunnen spelen uit MIJN zak moeten komen. Als jij de grond waar HALO op heeft gelegen aanbidt moet jij dat helemaal zelf weten, maar mijn MENING is dat ik het spel RUK vond. en daggla kan dat misschien niet "objectief" vinden, en daar heeftie helemaal gelijk in. Mijn mening is namelijk SUBJECTIEF. Net als elke andere mening trouwens. [ Bericht 36% gewijzigd door SocialDisorder op 31-03-2006 21:13:22 ] | |
Retuobak | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:21 |
Groot gelijk SD ![]() | |
piet_pelle | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:31 |
quote:Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg. Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is. Das gewoon zielig man. | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:05 |
quote:aartsvijand? Welke fokking aartsvijand? Doe even normaal, het zijn gewoon twee producten. Meer niet. Maar goed, je mening geven mag blijkbaar al niet meer. Zeker niet als hij tegen de algemeen geldende mening in gaat. FYI; niet dat je daar OOIT om gevraagd hebt, maar hier zijn nog wat MENINGEN van mij die tegen de algemeen heersende mening ingaan; Driver vind ik OOK niet leuk. Gran Turismo 4 is grappig, maar gaat me een tijdje ook vervelen. En guess what? Die is PS2-exclusive. Verklaar dat even, slimpie. Halo en Killzone zijn twee shooters met allebei verschillende sterke en zwakke punten. Wat ik leuk vind in een shooter vind ik meer in Killzone terug dan in Halo. Dáárom vind ik Killzone leuker/beter. En dan nog iets; ik vind Ninja Gaiden beter dan Shinobi......... | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 00:10 |
quote:En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet? Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van? ![]() Imho heeft SD z'n mening voldoende beargumenteerd en is het voldoende duidelijk waarom Halo HEM niet kon boeien, en het VOOR HEM totaal geen goede shooter was. | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:19 |
het was overigens het door jouw aanbeden EDGE dat Killzone een Halo-killer noemde, piet_pelle...... | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 00:22 |
Wat vindt iedereen trouwens van mijn toffe gejoepte Ken Kutaragi 4D avatar? ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:23 |
quote:ik vind hem vet! ![]() ik denk zelfs wel een mogelijke Halo-killer ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 1 april 2006 @ 00:24 |
quote:Verre van dat zou jij moeten weten. quote:Niet gespeeld zou vast wel een leuke game zijn maar niks voor mij. De agresieve manier waarop SC zijn 'standpunten' verdedigd en eerdere uitspraken van hem bewijzen toch echt wel dat hij iets tegen xbox heeft en als tegenargument komt ie met," ik vind GT niet leuk verklaar dat." Als een gerenomeerd blad als EDGE (en echt wel meerdere hoor) de game een 10 geven en hij gaat het pronkstuk van de xbox ff de grond in boren dan is dat toch wel een beetje apart los van waar je smaak ligt. Zo vind ik Super monkey ball bv een hele goede game maar zal ik hem niet kopen omdat het mij niet ligt, maar dan ga ik vervolgens niet zeggen dat Fusion Frenzy een veel betere party game. | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 00:26 |
quote:Ik vond als FPS liefhebber Halo een matige shooter die op veel punten steekjes liet liggen, en ik vind de Xbox de beste console van de afgelopen generatie op elk vlak en ik geniet ook gewoon van het spelen van FPS games op m'n 360 nu ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 1 april 2006 @ 00:29 |
--fukking computer doet irritant-- | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:30 |
piet, ik ga het je nog een keer uitleggen; ik boor het spel de grond niet, ik zeg alleen dat ik hem niet leuk vind. Ik leg uit waarom niet. Punt klaar over. Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou. Maar het is niet mijn ding. En ik reageer niet aggressief. Ik gebruik hoofdletters, om bepaalde dingen te accentueren, maar ik scheld nergens. Dus waar je aggressief vandaan haalt, ik weet het niet. En als jij kritiek leveren al de grond in boren vind..... jij hebt zeker mijn posts over (PS2-exclusive BTW) 24 The Game nog niet gelezen? | |
piet_pelle | zaterdag 1 april 2006 @ 00:34 |
quote:Ik heb weldegelijk genoten van de game ja ![]() edit: wacht je vind 24 the game, een ps2 exclusive niet goed, man wat zat ik er naast over je fanboyisme ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:35 |
kijk, het interesseert mij niet welke spellen jij of wie dan ook op welke console speelt, zolang je het maar niet van mijn centen doet. Capice? Vriendjes? | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 00:37 |
quote:Daar is niks mis mee ![]() Ik geniet nog steeds enorm van het spelen van SMAC, en er zijn vast zat mensen hier die die game absoluut niet kunnen waarderen ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:39 |
quote:niet goed? Man, dat spel zou in de supermarkt tussen de pleerollen moeten staan. Ik heb hem gehuurd (24-fanboy I admit) vol verwachting, geen reviews gelezen om geen spoilers te hebben. Maar nogmaals; er zullen best mensen zijn die het leuk vinden.... | |
piet_pelle | zaterdag 1 april 2006 @ 00:39 |
quote: quote:"enter" quote:Ik zit nergens over in iig. | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:40 |
quote:om het maar weer even on topicte krijgen ![]() | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 00:41 |
Te dicht bij 1 april om er nu al uitspraken over te doen SD ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 1 april 2006 @ 00:49 |
quote:ps3? Was dit niet het Killzone vs Halo topiek dan? Neeh, ik geloof het best dat de nieuwe FF exclusief wordt voor de ps3. Was FF niet al jaren exclusief? Op die oude port van deel 10 op de 360 na dan. | |
SocialDisorder | zaterdag 1 april 2006 @ 00:49 |
quote:denk het ook, maar aan de andere kant....met die gekke jappen bij square weet je het nooit ![]() | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 01:38 |
Italiaanse website heeft video's online gegooid van de GDC, handig die phones met cam tegenwoordig. Filmer gebruikte een crappy lowres mobilephone-cam die volgens hem niet verder komt dan 10 fps, en dus een hoop frames mist. Dat maakt het highspeed werk nogal crappy, vooral te zien bij Warhawk. Voordat de Xbots dus gaan whinen over frameratetroubles, de maker van deze filmpjes en de gamesite-GDC-reports over al die demo's maken geen enkele melding maken van big framerate-issues. Zit ook geen sound bij deze filmpjes trouwens. Resolutie is minder dan de photo's, maar de bewegende beelden maken een hoop goed. E3 moet maar snel komen. En als ik Sony was, gooide ik nu zelf een hires versie het Net op, want crappy leaked beelden doen geen recht aan hun 1080P presentatie. http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=2AK7XUQRM6B8Y0FHS3Q62NG889 GDC movie van o.a. Warhawk, Lair, Getaway, Heavenly Sword physics demo, Ratchet en de Cardemolishdemo. 2 maal Motor Storm, 1 maal buggy, 1 maal bike. http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=01TNXWIXHD7KM0263J78JE4S24 http://rapidshare.de/files/16905000/Motorstormbike.avi.html Ik vind de Lair en Ratchet demo het meest veelbelovend. | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 06:53 |
4 torrents met uitgebreidere en betere kwaliteit cam-movies (hogere resolutie, hogere framerate) + sound met technische presentatie-uitleg en gamesounds. http://www.mininova.org/get/268977 Warhawk. http://www.mininova.org/get/268971 Lair. http://www.mininova.org/get/268972 MotorStorm. http://www.mininova.org/get/268974 Ratchet. Vind ze alle 4 cool, maar de Ratchet en Lair engines roelen de pan uit. /edit Nog 2 iets hogere res versie's (betere kleuren en nog iets beter detail en sound) van Lair en Warhawk zijn te downloaden bij crappy Megaupload. Ze zijn 44 MB i.p.v. in de 20MB. Je moet bij beide links 45 seconden wachten, dan download klikken (eventueel megaupload linkswindow wegklikken met kruisje rechtsboven), dan die klote popup sexcam-ad wegklikken, en dan wordt de file aangeboden. http://www.megaupload.com/fi/?d=JM0LINQ3 Warhawk. http://www.megaupload.com/fi/?d=M563HRRJ Lair. Met een beetje mazzel doen deze direct-links hieronder het ook weer (was down door teveel downloads), dan hoef je geen shitty megaupload te proberen. http://www.shinyidol.com/?dl=warhawk_GDC.zip http://www.shinyidol.com/downloads/lair_GDC.zip [ Bericht 22% gewijzigd door LuukBes op 01-04-2006 09:47:15 ] | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 07:06 |
![]() ![]() ![]() 3 screens van de Unreal 3.0 engine demo die 'behind closed doors' werd geshowed (en een stuk beter schijnt te zijn geweest dan die wat op de showfloor te zien was met die gun die op tonnen zat te schieten). Van deze tech-demo is ook inmiddels een video van opgedoken, maar die is momenteel alleen voor premium-members op een betaalaccount zichtbaar. Zal nog wel opduiken vandaag of een dezer dagen. | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 11:32 |
Die shots zijn bullshit LuukBes, iig een ervan. De 2e shot is van een game waar ik enorm naar uitkijk en en die exclusief voor de PC is ![]() ![]() Mooie sfeervolle shot wel trouwens he? ![]() Denk overigens ook dat de eerste en derde shot onzin zijn, want ze lijken erg op adventure-settings. Geen behind closed doors UE3 demo dus ![]() | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 12:10 |
Hmm, misschien is het game wel niet PC exclusive en komt ie ook op de PS3. Of misschien is dat shot waar jij op doelt fout erbij gezet in het artikel, omdat die qua design heel anders is dan die andere 2. Paradise op de PC ziet er qua charachterdesign stuk slechter uit kijkende naar die pic hieronder, dus die andere 2 shots hierboven (vooral die met dat menneke) zijn zeker niet van hetzelfde soort game. ![]() En het zou anders een verademing zijn om die UE3.0 eens te gebruiken voor andere gamegenre's dan monkey-fps-shooters, ze zouden er geweldig interactieve adventures mee kunnen maken, inclusief de cutscenes. Even afwachten wanneer het filmpje ergens opduikt om te weten hoe de vork in de steel zit met die screens, of laat je even subscipten als je geld over hebt en down het filmpje van 13 MB zelf : http://files.multiplayer.it/scheda_file.php?id=23056 | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 12:15 |
Ik kan je toch echt garanderen dat Paradise niet naar de PS3 komt en al helemaal dat het geen UE3 gebruikt ![]() http://www.microapp.com/exemples/paradise/nl/index.cfm Oh en check ff daar bij de '3D-afbeeldingen', daar is het character design alweer een paar stapjes mooier ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Retuobak op 01-04-2006 12:24:28 ] | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 12:26 |
Dat ziet er dus zo uit:![]() En dat loopt vrijwel in de pas met die shot van je ![]() | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 12:26 |
quote:Alsof je kan zien aan die 2 shots wat voor type game het is. Kan net zo goed een techdemo zijn met physics en destructable environments (dat bord in die auto). De allereerste UE3.0 shots zie je ook een "adventure look", maar dat zegt ook weinig en was ook geen game maar gewoon een setting om bepaalde aspecten te showen van de engine. http://www.unrealtechnology.com/screens/TerrainShot.jpg Heb gewoon de 3 pics gepost die bij de link v.h. filmpje horen. Ik neem aan dat die site weet wat ze secretively bezocht hebben en welke foto's erbij horen, als blijkt dat ze un adventure demosetting bezocht hebben en verwarren met een UE3.0 demo zijn het dorks. quote:Dream on met je renders. ![]() Dat game komt over een maand uit. Er zijn allang trailers en teasers van uit, en die komen nog niet eens in de buurt komen van dat soort charachter-detail. Het is van de makers van Syberia hoor, gemaakt voor een magere PC. Met dat soort designs zijn ze meteen op Crysis niveau, dromerd. ![]() http://pc.gamezone.com/gamesell/p27954.htm [ Bericht 18% gewijzigd door LuukBes op 01-04-2006 12:35:41 ] | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 12:29 |
Die terrain shot heeft totaal geen adventure look ![]() En ze verwarren het niet, ze faken zodat ze views krijgen. ![]() Hier de screenshot direct van de Paradise website af ![]() | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 12:54 |
Wat een gelul. Ik kan jou honderden shots laten zien van games in alpha-staat of techdemo's zonder HUD en interface, waar jij niet kan uithalen wat voor type game het is. Maar goed, blijf maar eigenwijs doen, ik wacht wel het filmpje af. Was jij niet ook diegene die betwijfelde dat Warhawk zoveel fighters onscreen zou hebben zoals de TGS en E3 trailer showde op basis van die 1e crappy GDC pics van het vorige topic, alleen omdat die 'fotograaf' ze niet op beeld had kunnen krijgen ? Zat je toch behoorlijk ernaast blijkt uit de nieuwe filmpjes. Net zoals de 1e Motorstorm pics afbreuk doen aan het filmpje, t.o.v. wat daadwerkelijk in beweging te zien was. Terug naar waar om om ging met die 3 pics. Het 1e en 3e shot is in ieder geval van dezelfde demo of game, kun je zien aan het glas op de grond dat bij de auto ligt en bij dat menneke idemdito. En die 2 hebben ook een andere look dan die pic van Paradise, dus my guess is dat ze 1 foute pic erbij geplaatst hebben. | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 13:01 |
quote:Klopt, dat kan ik bij een hoop games niet, maar hier wel omdat dit gewoon duidelijk ingame shots zijn van een adventure. Waarom is het zo moeilijk voor jou om iets aan te nemen van iemand? Wat voor baat zou ik bij liegen hebben? quote:Nee, dat was ik niet. Overigens vind ik Motorstorm nog steeds niet indrukwekkend. Ratchet & Clank wel erg mooi though ![]() quote:Al zouden ze niet van Paradise zijn, 95% zeker dat ze wel van een adventure zijn, dat zie je heel erg makkelijk aan de detail-contrasten (en dan heb ik het niet eens over dat die er zijn, maar meer over hoe ze aanwezig zijn). Werkelijk elke moderne adventure gaat exact zo om met scenery. Maar hey, je hoeft me niet te geloven hoor ![]() | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 13:41 |
quote:Ik denk gewoon dat je ernaast zit. Dit zijn dezelfde gasten die die hele rits goeie filmpjes geleaked hebben die ik boven gepost heb, kan me niet voorstellen dat ze het hier zo mis hebben. Wat wel nog kan, is dat dit een fake april-joke is, en idd random pics van een andere game gepost zijn. Maar die kans is klein, filmpje is al sinds 29 maart erop. Bovendien beschrijft de text erbij iets van een Unreal demo, de speler, en het bewegen van een arm, wat denk ik verband houdt met die 2 pics en dat jochie die die steen in zijn hand houdt. Het is bevestigd dat de UE3.0 op een vrij indrukwekkende manier voor de PS3 geshowed is achter gesloten deuren, en ik neem aan dat dit het bewuste filmpje daarvan is. Dus ik zie het wel wanneer die het net op lekt wie er gelijk heeft, maar denk nog steeds dat het met physics en destruction te maken heeft. | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 13:58 |
Ik vind het eigenlijk weinig indrukwekkend, en je moet toegeven dat ook shot 1 en 3 er erg statisch uitzien. Vooral het 3e shot maakt dat erg duidelijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de plaatsing van de vuilnisbak, hij is perfect zo geplaatst zodat je er nog ietsje in kunt kijken en ook de objecten zijn te perfect geplaatst, totaal niet door physics zooi gebeurt. Ook zit het ding er te low-res uit om gebruikt te zijn voor een demo van een next-gen console overigens. | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 14:49 |
UE3.0 staat ten eerste niet per definitie voor topkwaliteit in looks, resolutie en poly's. Heb je ooit het crappy 360 game Framecity Killer bekeken, dat draait ook op de UE3.0. Dat game is in geen velden of wegen te vergelijken met de demo kwaliteit die Epic er doorgaans mee laat zien. Super crap textures, low poly count en geen advanced shading. UT2007 liet vorig jaar al puur draaiend op de RSX veel betere gfx zien, dus 'coole slick looks' showcasen is waarschijnlijk helemaal niet het doel van deze demo, hadden ze beter die demo van vorig jaar weer kunnen draaien. Ik vind het juist wel een opgeplakt karakter hebben qua objects. Die vuilnisemmer en al die andere zaken lijken juist op apart te manipuleren objecten die in de scenery 'gezet zijn' na manipulatie van een speler. De matige shading eromheen is wat mij betreft niet goed genoeg om als adventure-pre-render door te gaan. Physics en destructable scenery is niet in stilstaande pics te capturen. Ik wil beelden zien. En te lowres voor next-gen ? Die gast is als gamemodel anders top, kan makkelijk door voor nextgen. Scenery is minder. | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 14:53 |
quote:En dat typeert nou o.a. adventure graphics ![]() En in officiele tech demo's van Sony zullen geen low-res objecten te zien zijn, ga daar maar vanuit. Sowieso is er veel te weinig op het shot te zien om van een echt indrukwekkende demo te spreken, dit is gewoon niet wat ze hebben gedemonstreerd. En het heeft inderdaad een opgeplakt karakter. Dat komt omdat men bij adventures eerst netjes de erg statische omgeving maakt en er vervolgens non-interactieve objecten in plaatst die iets uitsteken uit de omgeving zodat het makkelijker te zien is met wat je wat kunt in de game en de characters komen er als laatste in en bewegen vaak wat over een klein kort pad ![]() | |
LuukBes | zaterdag 1 april 2006 @ 15:00 |
Eigenwijze pipo. ![]() | |
Retuobak | zaterdag 1 april 2006 @ 15:02 |
Sorry, maar ik ben gewoon enorm zeker van mijn zaak ![]() ![]() | |
kepler | zondag 2 april 2006 @ 13:21 |
Luukbes heeft ze ook al gepost geloof ik, maar hier wat snellere links: Eerste PS3-filmpjes van de GDC | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 15:17 |
Mijn links zijn iets hogere res en kleurrijker. ![]() En de volgende "betere" leaked movie is het Net op, ditmaal de Heavenly Sword Physics demo en de Car-demolish physics demo, met sound en uitleg. Als ie niet werkt, later nog eens proberen, link wordt flink gehammered en is nog geen torrent. http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=0ER2Q60Y7MBN20VNSKRTOPILRF Leuk detail dat bediscussieerd wordt in de forums over dit filmpje : quote: ![]() | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 15:26 |
ERG tof filmpje ![]() Bijna zo indrukwekkend als het Cell Factor filmpje dat te bezichtigen is op de Ageia site. Maar dit is een van de eerste non-pre-rendered PS3 filmpjes die een goede indruk bij me achterlaat, het werd ook eens tijd zeg. Snap niet dat Sony eerst alleen maar relatief matig materiaal uit heeft laten brengen (Untold Legends comes to mind) | |
H.Flick | zondag 2 april 2006 @ 15:33 |
tvp ![]() | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 15:34 |
quote:Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daarop ![]() | |
H.Flick | zondag 2 april 2006 @ 15:35 |
quote:Nee, want ik ga nu weer voetbal kijken en heb er nu geen tijd voor. Straks komt het wel. | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 16:25 |
quote:Mwah, vind die andere filmpjes beter ogen dan deze. Vanuit een physics demo oogpunt is dit wel next-gen, maar het hele terrein is vrij kaal en de textures zijn ook niet up to spec, puur gericht op een bepaald aspect zonder alle toeters en bellen. E3 filmpjes waren ook niet allemaal pre-rendered. Don't start it over again. ![]() UT2007, Fight Night 3, Gas Station Explosion, Cell Terrain Landscape Demo en the Getaway waren allemaal realtime op ofwel de Cell danwel de alpha-GPU (dual 6800U in de devkit) aan het torren. De rest (Killzone, Heavenly Sword, Motor Storm etc) was meestal allemaal in-game engine werk, maar idd pre-rendered, omdat het immers op alpha hardware zonder FlexIO-bus, RSX en fullspeed-Cell maar op 5 fps liep. Realtime getaped dus, en vooruitsgespoeld tot aan 60 fps als showtrailer. | |
kepler | zondag 2 april 2006 @ 16:38 |
quote: ![]() Van Killzone is bevestigd dat het een render is geweest, zelf speciaal gemaakt door 1 of ander bedrijf. Het filmpje was gewoon wat de ontwikkelaar verwacht qua graphics/physics/enz op de PS3. Als er 1 ding gerenderd was dan was het de Killzone-trailer wel ![]() Van de MotorStorm-trailer is bevestigd dat het soort van ingame gerenderd is, maar zonder gebruik van AI, physics, gameplay-elementen, enz. Dan kan je wel zeggen dat het gerenderd is door de PS3, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van de games. | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 17:47 |
quote:Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien... Die gast schijnt echter een faker te zijn, hij was extreem pro-MS in zijn posts, en heeft daarna nooit meer iets gezegd. Lekker betrouwbare bron joh ! Guerilla zegt zelf : quote:Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait. ![]() quote:Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt. | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 18:09 |
Ik geloof nog steeds niet dat Killzone zo mooi zal zijn als de pre-render, we hebben inmiddels immers ook al gezien dat Motorstorm nog maar een fractie is van wat het zou moeten zijn. Daarentegen laten developers als Crysis met real-time vloeiende beelden zien hoeveel er tegenwoordig mogelijk, en dat is toch ERG indrukwekkend (wat die Duitsers doen is zo mogelijk indrukwekkender dan waar onze landgenoten aan bezig zouden zijn) | |
kepler | zondag 2 april 2006 @ 18:15 |
quote:ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3 als het ze lukt respect hoor ![]() ![]() edit: en nog veel van die trailers zijn 'ingame' (zoals bijvoorbeeld MGS4 waarbij ze de camera draaien), maar hierbij zijn alle game-elementen uitgeschakeld en zijn het dus geen echte ingame-beelden. Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien. Beelden dus waarin een speler echt rondloopt in de wereld en het spel aan het spelen is [ Bericht 10% gewijzigd door kepler op 02-04-2006 18:21:16 ] | |
CloudStrife | zondag 2 april 2006 @ 18:25 |
Nog 4.5 weken en dan hoop ik op de PS3 te spelen ![]() | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 18:37 |
quote:Leugenaar ![]() Untold Legends ![]() Boxguy ftw ![]() | |
kepler | zondag 2 april 2006 @ 18:37 |
quote:nou als dat het niveau laat zien van de PS3-games ![]() ![]() | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 18:40 |
quote:Ach, het is SOE dat die game maakt, dus het zal niet bepaald representatief zijn voor het niveau ![]() ![]() | |
SocialDisorder | zondag 2 april 2006 @ 18:42 |
![]() *fap*fap*fap* quote: | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 18:43 |
quote:Ziet er strak uit ja, ik kan me alleen nog weinig voorstellen bij de gameplay. Heb jij daar wat specifiekere info over? Of maybe een shot met HUD ed. | |
SocialDisorder | zondag 2 april 2006 @ 18:45 |
Check de screen, check de HUD. Alhoewel er nog speculatie is in hoeverre dit een echte HUD is, kan ook gephotoshopped zijn........ | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 18:46 |
Ik kan me niet echt voorstellen dat dit de uiteindelijke HUD is, wel HEEL erg beperkt (en onduidelijk) | |
SocialDisorder | zondag 2 april 2006 @ 18:48 |
Ik kan me dan ook nog niets voorstellen bij de gameplay. -edit- maar de commando's liksboven lijken te suggereren dat dit een squad-based tactical game wordt....... | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 18:49 |
Nee idd, jammer dat ze daar niet wat meer over naar buiten brengen. | |
H.Flick | zondag 2 april 2006 @ 19:18 |
Draken en ridders zijn sowieso goed! ![]() | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 19:32 |
quote:Zeker ja, temeer omdat het zo'n origineel thema is dat zelden wordt gebruikt in games. | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 19:37 |
quote:Je haalt dingen door mekaar, of snapt niet wat ze zeggen. Natuurlijk is het CGI en pre-renderen. Het realtime draaien van game-gfx-engine-code (zonder AI, Sound, physics etc) op 5 fps, en dan versnellen tot 60 fps, dat is in principe al "pre-renderen", letterlijk. Je rendert "pre", vantevoren dus, omdat het niet realtime op 60 fps lukt. Resultaat is CGI = Computer Generated Images. Met de nadruk op generated. Dat moet je niet verwarren met bv een serie aan fancy 3D ogende screens die artists tekenen op een tekenbord en aan elkaar plakken, zoals FMV in cutscenes. Met pre-renderen zoals dit, middels Maya en renderfarms die er aan te pas komen, ben je bezig met de models die vaak in de gameengine gebruikt worden (in d ehuidige generatie in versimpelde vorm). KZ2-trailer was voor de makers gewoon een scipted scene maken, maar de grafische engine rendert wel realtime. Niet gewoon een film afspelen dus vanuit een DVDtje, maar een film "berekenen cq calculeren" op basis van engine-code. Belangrijk verschil met de huidige generatie aan CGI-cutscenes die je in een game ziet. Die worden ook pre-rendered, maar een PS2 of Xbox heeft niet de power om dat zelfs zonder AI, Physics, Gameplay etc af te spelen als een cutscene, en dus wordt het dan wel getaped vanuit een renderfarm dat realtime zit te koken op de code, en dan als FMV op een game DVD gezet. Een FMV filmpje maken dat op 5 fps loopt makes no sense. Elke console kan filmpjes 60 fps afspelen van een DVD. quote:De MGS4 trailer is wel in-game. Je doelt op "gameplay" aspecten en interfaces, en eventuele first person of third person standaard views. Dat is iets anders. Dat heeft eerder te maken met gamedesign en in hoeverre ze kunnen spelen met camera standpunten en cinematische animatie-scenes. Want dat is het grote verschil tussen normale player-controlled gameplay en die scenes : de verbeterde animatie en het spelen met camera, in een scipted scene. De gfx zijn immers realtime haalbaar. Koijima heeft gezegd dat de grens tussen de karakterstieke cutscenes van MGS serie (die bv ook met de in-gamengine gerendered zijn op de PS2 trouwens) en de normale gameplay volledig zal versmelten. Aangekondigd is dat men flnk gaat innoveren met animatie's en het spelen met de camera's in de gameplay, dus of dit allemaal beperkt blijft tot scripted scenes is maar zeer de vraag. Koijima legt de lat hoog als ie daarvoor de hardware heeft. | |
Renzokuken | zondag 2 april 2006 @ 19:37 |
quote:Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfers | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 19:40 |
quote:Oh puur drakengefocusde games zijn er niet ongelofelijk veel (al zijn er wel redelijk wat, zoals bijv. Drakan: Order of the Flame). Maar draken maken toch hun opwachting in een enorme hoeveelheid games, en ridders in nog veel meer games. | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 20:07 |
quote:Kwestie van de zaken die men geshowed heeft aan elkaar koppelen. De particles mud, de track en vehicle physics, de vele vehicles en wilde AI, goeie crashes, in combinatie met een coole replay met veel camviews zoals die heliview.http://img450.imageshack.us/img450/9144/nottoofar0pk5wz.jpg quote:Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt. Crytec is denk ik de meest geniale devver op het PC front, ben van mening dat ze het beter snappen dan ID en Epic. De volumetric clouds en het mooie water uit die demo waren ook te zien Warhawk, dat bovendien een highspeed game is op 60 fps, i.p.v. op loopsnlheid door een jungle lopen. Er is trouwens een fors verschil tussen de gameplay beelden van de eerste Crysis trailer een maandje terug met die matige destructable environtment physics (truck die een huis in rijdt en wat planken eruit rijdt) en de laatste trailer. Dus is het eerst nog maar eens afwachten of die laatste Crysis trailer op dat grafische niveau draait op een betaalbare PC. Als dat detailniveau namenlijk een SLI dual core 7900GTX en X2 A64 Alienware beest vergt voor acceptabele framerates, dan heb je niks voor deze soort realtime-demo's, omdat 99% van de spelers het dan niet kan draaien. PC-euvel numero 1. Die players zijn dan weer genoodzaakt om veel detail en extra's uit te zetten, zodat je mogelijk een FC 1.5 overhoudt. [ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 02-04-2006 20:16:24 ] | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 20:20 |
quote:Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoeg ![]() En wat je nodig hebt voor high detail is ook al bekend: dual core/2GB/high-end DX10 GPU quote:Extra developmenttjid ![]() quote:In Crysis schiet je ook met dropships over het enorme eiland waar je op speelt. En dat met een dergelijke mate van detail ![]() quote:Tja, ik vind dat dat schromelijk overdreven wordt, het enige in m'n PC dat ik niet nodig heb voor normaal windows werk en andere toepassingen is m'n videokaart. De 300 euro voor een nette videokaart valt dan ineens heel erg mee. quote:Ach, zal echt niet alleen voor SLI-bakken zijn, of je moet het in 2560x1600 gaan draaien. Ik speel gewoon in 1280x1024 en ik verwacht dat ik gewoon in een prima mate van detail zal kunnen draaien ![]() quote:Je realiseert je wel hoe mooi dat alsnog is he? ![]() FC met de nieuwste patches op een 64-bit systeem ziet er nog steeds mooier uit dan bijv. CoD2 op de 360. | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 20:34 |
quote:Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen. quote:Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec. Maar nogmaals, Crytec heeft zeker de meest indrukwekkende engine en is top of the bill, maar als ik jou was zou ik hem niet zo versus de PS3 zetten omdat dat game en die engine momenteel ook geschreven wordt in multithreaded Cell taal voor de PS3. Het wordt interessant vergelijken tussen die 2. En zonder een Agaix physics kaart in je PC zal de PS3 op dat terrein zwaar uitlopen. Dat zie je al in het aantal objects onscreen in alle demo's van Ratchet, Warhawk, Heavenly Sword etc, dat lijkt een specialisme te worden van de PS3 door de SPE's, met als gevolg veel levendigheid on screen. Ohja. Nieuwe korte GDC Getaway3-movie met sound. Jammer dat ie zoveel naar boven kijkt voor het HDR te showen, de levendige stad is en hoe alles beweegt is wat mij meer boeit. http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=3DGRSFENZFVP42KH78BV929INP [ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 02-04-2006 20:41:27 ] | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 20:47 |
quote:Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten) quote:Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen. quote:Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest. En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren. | |
LuukBes | zondag 2 april 2006 @ 21:48 |
quote:Alle bladeren zeker niet. Takken die meebewegen ja. Is echter ook maar weer afwachten hoe grootschalig dat dat is, want ik zag die gast in de trailer door vele struiiken/takken rennen, en slechts een enkele tak bewoog mee. quote:Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance. quote:4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren. RSX-power vergelijken met PC GPU's kan niet. Als je beide uit hun omgeving haalt dan en onder een microscoop legt dan zijn er idd veel overeenkomsten, qua architectuur met de 7900GT. Dat betekent alleen totaal niet dat PC performance van die 7900GT representatief is voor de RSX, op alllerlei gebied gaat elke vergelijking hier voorlopig mank. Ten eerste omdat het grote verschil zit in de samenwerking die de RSX kan aangaan met de Cell. Die is uniek, en in combinatie met de FlexIO bus en het XDR/GDDR3 gebeuren opent het heel veel deuren. Cell kan ingezet worden in bepaalde gamescenes als tweede GPU met al zijn SPE's, uitermate geschikt hiervoor. Ten tweede kan je het ook niet vergelijken omdat de PC vastgeroest zit aan trage WIndows XP benaderings-lagen die theoretische performance zwaar belemmeren, inclusief allerlei API's en veel te veel softwareoverhead van het OS om alles stabiel te houden. Daar verlies je enorm veel power. Ten derde is die prehistorische x86 architectuur en standraard moederbord-architectuur (trage PCI-E, southbridges, northbridges etc) ongeschikt om door te evolueen en te concurreren met de custom designed PS3 op dat terrein. De bestaande x86 software-base belemmert vooruitgang, omdat compatibiliteit en BC een pre is, kan het PC platform niet verder evolueren. Cell is bovendien als game-CPU tussen de 4 en 40 keer sneller dan een 3 Ghz P4, afhankelijk van welke gametaak je hem laat doen. Wat dat aangaat is de kloof die de PS3 slaat nog lang niet overbrugt door een paar frequentieupdates en nieuwe dualcore PC-CPU's. | |
kepler | zondag 2 april 2006 @ 21:50 |
waarom weet je (of doe je alsof ![]() ![]() | |
Renzokuken | zondag 2 april 2006 @ 21:55 |
quote:Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen? ![]() | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 21:56 |
quote:Wat gek dat developers dan erkennen dat de physics capaciteiten van de Ageia PhysX kaarten die overstijgen van de Cell CPU? ![]() quote:Fillrate. quote:Overeenkomsten? ![]() De RSX is gewoon een G71 met extreem kleine aanpassingen in een PS3 gemikt. quote:Vista lost deze problemen voor een erg groot deel op. quote:DX10 wordt losgekoppeld van voorgaande versies, PCI-E is meer dan snel genoeg (zowel qua latencies als qua doorvoersnelheid). En de geheugencontroller zit bij AMD gewoon on-die hoor. Dus een moederbord heeft wat dat betreft al weer 0 impact op performance. quote:Dat heet gevoelig zijn voor marketingpraat ipv real-world performance ![]() quote:Wat gek dan dat developers blijkbaar absoluut geen moeite zeggen te hebben met porten naar de PC vanaf de PS3 en dat men o.a. bij nVidia al zegt dat de PC bij release van de PS3 al weer voorop loopt. Gek zeg. Tja sorry, maar ik vind het gek dat al jouw uitspraken behoorlijk in gaan tegen wat industrie-mensen er over zeggen ![]() | |
H.Flick | zondag 2 april 2006 @ 21:57 |
quote:Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen ![]() | |
Renzokuken | zondag 2 april 2006 @ 22:00 |
quote:Mooi ben ik niet de enigste die dat denkt ![]() Beetje mij verwarren met computertalk tsss ![]() | |
kepler | zondag 2 april 2006 @ 22:04 |
quote:yup ![]() ik heb ook geen zin om moeite te doen om het te begrijpen ![]() | |
SocialDisorder | zondag 2 april 2006 @ 23:16 |
ik ben toch redelijk thuis in de computers, bits, bytes en FLOPS, maar ik ben de rode draad volledig kwijt. Kunnen we het weer over spelletjes en die ubergeile Cell hebben? | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 23:19 |
Nou, vooruit, dan zal ik wel degene zijn die de discussie afkapt SD ![]() Terug naar games ![]() Lair ![]() | |
peristilius | zondag 2 april 2006 @ 23:22 |
quote:*Eensch Jezus wat ziet dat er goed uit zeg. ![]() | |
SocialDisorder | zondag 2 april 2006 @ 23:31 |
lair ![]() idd, maarre, wat denken jullie ervan? Een tactical sqaudbased dingetje? Gebaseerd op de commands linksboven..... | |
Retuobak | zondag 2 april 2006 @ 23:34 |
Ja, zoiets moet haast wel, opzich wel een origineel concept ![]() Spreekt me wel aan moet ik zeggen als het zoiets is ![]() | |
peristilius | zondag 2 april 2006 @ 23:41 |
Ik hoop dat je gewoon een draak bent en een hele hoop andere draken op mag eten. ![]() | |
P-Style | maandag 3 april 2006 @ 18:45 |
quote:Niet echt. ![]() | |
Retuobak | maandag 3 april 2006 @ 18:47 |
quote:Je gebrek aan enthousiasme wordt nog een aanstekelijk ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 09:11 |
voor de techies onder ons;![]() Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX...... | |
Tain | dinsdag 4 april 2006 @ 09:12 |
quote:8 Channel Audio uit de RSX ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 09:13 |
quote:bron: http://www.ps3land.com/news/article274.php Klinkt goed, alles wat het ontwikkelen makkelijker maakt, eigenlijk wel ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 09:14 |
quote:SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten. | |
Retuobak | dinsdag 4 april 2006 @ 09:15 |
quote:Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid.... | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 09:17 |
quote: ![]() | |
Retuobak | dinsdag 4 april 2006 @ 09:18 |
quote:De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer. | |
Notorious_Roy | dinsdag 4 april 2006 @ 09:18 |
quote:Beste reply OOIT. | |
Tain | dinsdag 4 april 2006 @ 09:26 |
quote:Ah ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 09:35 |
quote:ah | |
Morthill | dinsdag 4 april 2006 @ 10:37 |
quote: ![]() | |
P-Style | dinsdag 4 april 2006 @ 11:05 |
quote:Ergens best wel logisch aangezien de HDMI controller(s) direct aan RSX gekoppeld zitten of in RSX geïntegreerd zit(ten). En HDMI geeft behalve het DVI-videosignaal, ook een audio signaal (tot max 8 ongecomprimeerde kanalen). Het geluid gaat in ieder geval via RSX, maar ik geloof dat Cell de soundprocessing zelf op zich neemt. | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 11:23 |
dit is het bijbehorende bericht trouwens;quote: | |
piet_pelle | dinsdag 4 april 2006 @ 11:37 |
quote:Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up. | |
Tain | dinsdag 4 april 2006 @ 11:38 |
quote:Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijn | |
piet_pelle | dinsdag 4 april 2006 @ 11:41 |
quote:Waarschijnlijk omdat het praktisch altijd erg donker is dat het me nog niet opgevalleen is. Echt niet gewoon. | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 11:57 |
het is mij ook niet opgevallen, maar dat heeft misschien met de 4fps te maken...... | |
Retuobak | dinsdag 4 april 2006 @ 12:16 |
quote:Beter kijken in de outdoors ![]() Soms 10 meter voor je pas gras dat tevoorschijn komt, en dat gepaard met leuke framedrops. Nee, het is jammer dat zowel de 360 als de PS3 maar 512MB geheugen aan boord hebben, 1GB zou een sterke verbetering zijn ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 4 april 2006 @ 13:31 |
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt ![]() | |
Tain | dinsdag 4 april 2006 @ 13:33 |
quote:GoW2 staat volgens mij nog op een release in het eerste kwartaal van 2007, dus misschien maken ze er ook een PS3-versie van | |
disjfa | dinsdag 4 april 2006 @ 13:38 |
Ik neem aan dat GoW2 alleen op de ps2 gaat komen. Daar hebben ze de engine al voor en om die nu om te bouwen naar ps3 specificaties zal meer geld gaan kosten. En ik neem aan dat ze het spel alleen maar maken om geld af te troggelen van mensen die hem toch wel kopen. Lekker goedkoop spelletje maken en zakken vullen. GoW3 komt wel op de ps3 als 2 weer goed genoeg verkoopt ![]() | |
P-Style | dinsdag 4 april 2006 @ 13:47 |
quote:Die mensen weten niet waar ze het over hebben. ![]() | |
Retuobak | dinsdag 4 april 2006 @ 13:48 |
Sony laat iig de PS2 niet afsterven. FF XII, GoW2, GT4 Online etc. Kan me heeeel goed voorstellen dat een hoop mensen prima kunnen leven met een paar maandjes later een PS3. | |
P-Style | dinsdag 4 april 2006 @ 13:51 |
quote:Klopt. De PS1 hebben ze ook nog héél lang in leven gehouden en als ik Sony mag geloven zijn ze van plan de PS2 nog langer te ondersteunen. | |
Notorious_Roy | dinsdag 4 april 2006 @ 13:51 |
De PS2 zal nog wel een jaartje meegaan inderdaad, het is misschien de enige console van deze generatie die in 2007 nog genoeg games zal krijgen. | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 13:53 |
PS1-productie is ook pasgeleden pas gestopt, Xbox productie is per afgelopen november gestopt. | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 15:00 |
quote:8 mei dus meer duidelijkheid ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 4 april 2006 @ 23:49 |
quote:http://www.gamer.nl/nieuws/29927 Klinkt als...........nog meer vervuiling van het net..........ach, zolang ik geen video's van opgeschoten pubers die "1337 über-n00bs gePwned" hebben door m'n strot geduwd krijg, vind ik het best. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 00:13 |
Mweh, ik word er niet warmer of kouder van moet ik zeggen, lifestyle servers. Allemaal nutteloze features. Al die onzin kost zakken geld. Hadden ze het geld maar gestoken waar het telt. Nog 256MB extra XDR RAM en nog 256MB extra GDDR-III RAM. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 01:21 |
quote:Klinkt als... Dingen die theoretisch gezien heel goed mogelijk zijn, maar waarschijnlijk toch niet in de praktijk gebracht zullen worden. Ik kan me nog heel goed de PS2-praatjes herinneren over de vele mogelijkheden zodra de HDD en netwerk-adapter beschikbaar zouden zijn... en dan heb ik het nog niet eens over Ken Kutaragi's fantasie verhalen. ![]() Ik zit ook niet echt te wachten op die "Lifestyle Server" flauwekul. Enneh... extra RAM zou geen overbodige luxe zijn nee... (voor MMO's bijv.) | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 01:33 |
quote:That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PC ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 01:58 |
quote:Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 08:20 |
ik heb met een gieg al problemen als ik in Ironforge richting bank, ook bekend als hangjongeren-hangplek, wandel. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 10:14 |
1GB is idd op de PC een aanrader, maar goed, je moet niet vergeten dat je OS ook 200MB vreet en je vaak nog wel wat programma's aan hebt staan die nog wat vreten. Then again, de 360 moet het doen met 512MB voor main EN GPU. Een moderne GPU gebruikt toch die 256MB wel behoorlijk vaak volledig, en tja, 256MB als system RAM is niet bepaald veel, hoe snel het ook is ![]() Ik snap de overweging ook niet helemaal, ja je console wordt duurder in het begin, maar RAM is wat het meest in prijs daalt op de lange termijn. Over 3 jaar kost het je geen drol extra meer en je hebt een aanzienlijk grafisch voordeel boven de concurrentie. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 10:29 |
Console OS is over het algemeen wat efficiënter dan windows, omdat het OS specifiek voor die hardware geschreven kan worden, ipv windows dat met 80 miljoen (and counting) verschillende configuraties mogelijk zijn. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 10:51 |
quote:Ik vind ook dat de consolebouwers altijd te veel besparen op RAM. Iedere generatie weer. ![]() quote:Klopt. Maar juist omdat consoles lang mee gaan is een voorsprong (meer effectief te gebruiken RAM) mooi meegenomen. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 10:52 |
Jep, maar kijk naar de 360, hoppa 60 dollar erbij op de aanvangskostprijs. Dat willen ze niet. Bij de PS3 zal het nog wel ietsje duurder zijn ivm het XDR RAM | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 10:55 |
quote:Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen. ![]() | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 10:56 |
Maar dan is dat weer zo zonde dat ze dat er niet in hebben gestopt. Ze moeten gewoon alles erin douwen en gewoon mensen laten betalen ![]() Verder zijn ethernet poorten niet echt de kosten ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 10:59 |
quote:Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpen ![]() Volgens mij hadden ze beter dit kunnen doen: -Nooit beginnen aan ontwikkeling Cell -Met bespaarde geld 1GB unified XDR RAM en een mooie quad-core IBM PPC CPU En natuurlijk idd 2 ethernet poorten schrappen (3 voor de Franse markt) etc. | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 11:01 |
quote:misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt worden ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 11:01 |
quote:Het zijn gigabitpoorten en achter die poorten zitten gigabit ethernetcontrollers. Zo vreselijk goedkoop zijn die nog niet (vergeleken met de 10/100 ethernetcontrollers tenminste). Ach, van mij mogen ze er zo veel mogelijk in stoppen hoor. Ik ben best bereid te investeren in het apparaat, zolang de games maar niet te duur worden. ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:01 |
quote:Veeeeeel te sloom. | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 11:01 |
En dan eindigen ze dus als het broertje van MS. Ik weet niet wat erger klinkt hoor retu. Maar als ze dat hadden gedaan waren ze zo hard weggefloten door een heleboel mensen dat dat niet echt de optie zou zijn. Straks vertel je nog dat ze geen blue ray erin moeten stoppen en het gewoon een ps360 te noemen ![]() ik reageer op kabouter 4 berichten hierboven dus. Reageer is niet zo snel ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:03 |
Nee, blu-ray is best okay ![]() En ze lijken dan op de hele concurrentie ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 11:05 |
quote:Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger. ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:07 |
quote:Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren. | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 11:08 |
quote:En je hebt weinig aan ontzettend veel brute kracht zonder genoeg geheugen ![]() | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 11:09 |
Tsja maar als mensen er eindelijk goed voor kunnen programeren dan zal hij een stukje krachtiger zijn dan de concurentie. En denk je niet dat dat nu is wat ze willen. Mensen programeren er zowizo wel voor ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 11:09 |
quote:Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 11:10 |
quote:Het (efficiënt) programmeren voor multicore processoren is sowieso moeilijk. Ik denk niet dat het optimaliseren van je code voor een quadcore PPC per se makkelijker hoeft te zijn dan het optimaliseren voor Cell. ![]() De ontwikkelingskosten waren behoorlijk ja, maar Toshiba en IBM hebben de kosten natuurlijk geïnvesteerd. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:11 |
Een quad core CPU mits gelijk geklokt zal ook ietsje sneller zijn dan de triple core CPU van de 360 hoor disjfa ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:12 |
quote:Prijs/performance boeit maar weinig bij militaire toepassingen hoor, enkel performance an sich. Ze gebruiken daar ook moederborden van een paar duizend die echt niet veel beter zijn dan gewone moederborden ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 11:20 |
quote:Nou, het is niet zozeer dat 'ie "alles in single precision doet", maar hij blinkt vooral uit in single precision berekeningen. Hij kan natuurlijk ook gewoon double precision berekeningen doen, maar daarbij ligt de performance véél dichter bij die van de "reguliere" CPU's. ![]() Ik ben absoluut geen verstand van welk soort berekeningen het beste zijn voor verschillende game-taken. Maar ik twijfel er niet aan dat de wat meer getalenteerde developers binnen een jaar of drie aardig wat uit die Cell kunnen halen. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:23 |
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 11:28 |
quote:zolang de games cool zijn, interesseert mij dat eigenlijk weinig tot niets. Van de Emotion Engine blijft ook weinig over naast huidige gen PC-games. En toch blijf ik Prince of Persia leuker vinden op m'n PS2 dan op de PC...... | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:30 |
Dat heeft niks te maken met de huidige discussie? ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 11:35 |
quote:Nou, in ieder geval nog niet "onder" hoor. De SPE's zijn dan wel geoptimaliseerd voor single precision berekeningen, maar met 8 (7 effectieve in de PS3) extra SPE's op 3,2GHz zijn de double precision prestaties ook wel wat hoger hoor. ![]() In ieder geval heeft een "afwijkende CPU-architectuur" developers bij de PS2 ook niet afgeschrikt. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:36 |
quote:Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC. | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 11:39 |
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console. Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 11:40 |
quote:Klopt. Bij de PS3 zal het ook wel weer lang duren voordat ze alles eruit weten te halen, net zo goed als bij de Xbox 360 trouwens (alleen bij de Revolution denk ik dat ze'm snel onder de knie hebben omdat de architectuur zoveel op die van de Cube lijkt). Maar ik zie het probleem niet. Ik vind het alleen maar leuk dat je op een enkel apparaat toch steeds mooiere games krijgt, zonder 'm te hoeven opgraden. ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:41 |
quote:Waar gaat dat nou weer over? ![]() quote:Wat een onzin ![]() Omdat de CPU, en dan ook alleen de CPU vergelijkbaar is is de console ineens exact hetzelfde? | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 11:41 |
quote:punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:42 |
quote:Ja, dat punt heb ik al zo vaak gezien, maar ik vind het een domme dooddoener voor een normale discussie. Net zoiets als 'graphics zijn neit belangrijk, alleen gameplay boeit'. Zo kun je nooit een discussie voeren voordat een console uit is ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 11:43 |
quote:Des te makkelijker het voor de developer is om voor je console te proggen des te meer tijd hebben ze over om aan een origineel spel te werken. Dat heeft weinig te maken met de zgn. bekende weg | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 11:44 |
quote:tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen. ok lichtelijk overdreven, maar betere processers zorgen wel voor betere physics, AI, enz en dat zorgt zeker wel voor een betere gameplay (althans kan zorgen, want het ligt natuurlijk ook aan de ontwikkelaar) | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 11:45 |
quote:Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebt ![]() Wat dan nog makkelijker is voor developers is als er maar een platform tussen MS en sony zou zitten aangezien je dan niets meer hoeft te poorten en het een keer kan uitbrengen en een groot platform kan maken. Met de spellen van sony en de marktplaats en live van MS. Dat zou pas makkelijk zijn voor developers. ![]() Ik begrijp niet meer waar we over discusieren dus veel plezier | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 11:48 |
quote:Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact. | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 11:49 |
Het zijn al allemaal PowerPC CPU's dus dat maakt het poorten al een stuk makkelijker, jammer dat de rest van de hardware nog compleet verschilt | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 11:49 |
quote:inderdaad, eindelijk snap je het | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 11:51 |
quote:uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen. | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 11:52 |
quote:voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 12:01 |
quote:dat en boxguy natuurlijk. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 12:06 |
Boxguy ![]() Hun website: "Never before seen graphics" "Brilliant SFX" "vibrant environments" "Highly detailed creatures" "Beautifully rendered characters" Boxguy saves the day ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 12:14 |
ik heb het C-woord trouwens nog niet gehoord vandaag, valt me tegen van je Kaboutertje.......of is het enthousiasme geminderd? | |
kut_klo0n | woensdag 5 april 2006 @ 13:22 |
PS3 gaat tussen de 500 en 600 euro kosten http://www.gamer.nl/nieuws/29959 | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 13:29 |
Het C-woord? ![]() En 500-600 euro is me echt te veel voor een console ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 13:31 |
was al begroot, dus laat maar komen. Het budget is er ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 13:32 |
quote:iets met crysis ofzo | |
NutKees | woensdag 5 april 2006 @ 13:41 |
5-600 euro is nog altijd geen probleem voor mij. Moeten er wel direct wat leuke spellen te koop zijn met de release, anders ga ik misschien toch een paar weekjes wachten. | |
masterdave | woensdag 5 april 2006 @ 13:42 |
500-600 euro, maar wel meteen blue ray speler erbij, telt voor mij ook wel om eerlijk te zijn | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 13:45 |
quote:Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 13:46 |
quote: | |
masterdave | woensdag 5 april 2006 @ 13:46 |
720p draaien is al 10 x beter als via je breedbeeld tvtje, dus ja...voor mij telt het echt wel dus | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 13:47 |
quote:True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendo ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 13:49 |
quote:Meeste spellen zouden deze zomer wel klaar zijn, dus november zou makkelijk haalbaar moeten zijn voor: Lair Killzone DMC4 Tekken 6 Darkness en in november is de stortvloed aan jaarlijkse EAsports full-price upgrades weer beschikbaar. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 13:50 |
quote:Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu. | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 13:51 |
quote:Of de PS4 of de Xbox 720 kopen ![]() | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 13:53 |
quote:Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sony ![]() Een console gaat jaren mee en kan jaren winst maken. Zoals ik al zei dat hoeft niet alleen in de eerste week. Ik koop ook absoluut geen ps3 in het begin hoor. Dat laat ik wel aan andere mensen over. Ik koop er ook gewoon een als hij een mooie prijs heeft en leuke spellen hebben. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 13:54 |
quote:Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt? | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 13:54 |
quote:Waarom kopen mensen nu nog een ps2 ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 13:54 |
WK ==> HDTV Vroege Kerst ==> PS3 ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 13:55 |
quote:Beats me ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 13:56 |
quote: quote: | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 13:57 |
quote:Dat zal dus precies dezelfde reden zijn dan als dan mensen een ps3 gaan halen ![]() Over het algemeen is het trouwens kosten en games aanbod. Om een console in het begin te kopen is over het algemeen een statussymbool en veel te veel extra luxe (en leuk als er een leuke launchgame komt ![]() Tain ik vraag niets aan jouw ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 14:02 |
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden? | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 14:03 |
quote:Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoor ![]() ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 14:03 |
quote:Waarom niet? ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 14:06 |
quote:bloemetjes met bedankjes zijn altijd welkom. (sponsorgelden om een PS3 aan te schaffen overigens ook). | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 14:13 |
Zo. geld staat apart. Kan niet wachten ![]() | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 14:23 |
quote:de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer. Maar dan hadden ze de prijs wel genoemdvan een kale console + controller, want dat is dan een lagere prijs en komt beter over naar de consument. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 14:25 |
quote:je krijgt sowieso; PS3 PS2 PS1 BR-movie player is voor mij voldoende om de 5-600 euro te verantwoorden. | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 14:42 |
quote:ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt ![]() ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 14:49 |
quote:aan de verkoper/winkel om het verschil uit te leggen. X360: speelt X360 games, sommige Xbox games, DVD films PS3: speelt PS1, PS2, PS3-games, BR-film, DVD-films, leest foto's van geheugenkaarten | |
peristilius | woensdag 5 april 2006 @ 14:49 |
Of ze denken, 600 euro, so he die is goed, die moeten we hebben Sjonnie. ![]() | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 14:50 |
quote:'t zal me worst wezen wat de 'normale consument' denkt. Het feit dat er linux op gedraait kan worden is voor mij al zat om er 1 in huis te halen. De meesten zullen em wel gaan halen als de prijs iets gezakt is en de grote franchise-exlusives gaan verschijnen. | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 14:50 |
Ik heb een ps2 en heb geen ps1 games. Waarom zou ik. Ik heb toch een ps2. Die ps1 games boeien me niet. En blue ray. Spannend. Een film kopen voor 40 euro terwijl die ernaast ligt op dvd voor een tientje. Wow wat een extra`s ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 14:55 |
quote:DVD's zijn niet in HD-formaat ![]() | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 14:55 |
quote:Mijn tv ook niet ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 14:56 |
quote:De "gewone consument" koopt een console doorgaans zelden vlak na de launch. | |
NutKees | woensdag 5 april 2006 @ 14:58 |
quote:Een dvd. Spannend. Een film kopen voor 20 euro terwijl ernaast een leisteen en beitel liggen. ![]() | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 14:59 |
quote:En maar heel weinig TV's zijn dat wel in Europa ![]() En het toegevoegde kijkplezier van een blu-raytje tov een DVDtje zal echt niet groot zijn ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 15:03 |
quote:Voor sommige mensen wel. Nou eenmaal niet iedereen stelt dezelfde (lage) eisen. ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 15:07 |
quote:graphicshoeren ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 15:08 |
quote:Ik noem het liever... "perfectionisten". ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 15:10 |
quote:perfectionisme is niets meer dan een ziekelijke obsessie ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 15:11 |
quote:Gamen ook... ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 15:14 |
quote: ![]() | |
twi | woensdag 5 april 2006 @ 15:14 |
Ik hoop toch echt dat het dichter bij de 500 ligt dan bij de 600. En over al die Linux shit, dat zal echt niet zo flexibel zijn als wanneer je een PC met Linux inricht hoor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sony met hun belangen in de games- en muziekindustrie een apparaat op de markt brengen waarmee het peanuts is om er een hele collectie divx films (bijvoorbeeld) op af te spelen. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 15:37 |
quote:ik wil GVD elke haar op het mooie hoofdje van Carrie Ann Moss kunnen tellen in Bullet-Time! Met het WK zullen er trouwens wel meer HDTVs komen ![]() ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 15:38 |
Ik zit te twijfelen tussen twee MediaMarkt slogans. "Ik ben toch niet gek", of "Geiz ist geil".. | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 15:39 |
quote:Als je als root kan inloggen op je PS3/linux machine dan kan je alles installeren wat je maar wilt | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 15:40 |
quote:En je kunt straks ook Jamai's neusharen tellen ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 15:43 |
quote:nope, ik koop het model met beeldbuisbescherming. Beelden van Jamai, Gerard Joling, Gordon, Jim, of consorten schakelt hij direct over naar X-channel. -edit- IN HD! | |
kepler | woensdag 5 april 2006 @ 15:45 |
quote:ik kan me echt niet voorstellen dat dit mogelijk zal zijn | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 15:46 |
quote:ik ook niet, zou de deur openzetten voor hax0rz. | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 15:47 |
quote:Als je als n00b alles open zet wel ja. Als je het gewoon normaal instelt zal dat niet zo zijn. Maargoed gamers zijn natuurlijk vrijwel altijd n00bzors ![]() | |
Fliepke | woensdag 5 april 2006 @ 15:47 |
quote:Wedden dat je dat niet gaat lukken ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 15:54 |
quote:och daar ben ik niet zo zeker van, de linux installatie komt neem ik aan op de hdd te staan en aangezien je die hdd gewoon kan verwisselen kan je hem ook aan een pc hangen om zo wat dingen aan te passen op de schijf | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 15:59 |
Even mijn oordeel over de prijs ^_^: 600 euro voor een gaming console... Dat zijn aardig wat centjes. Wie is hier in godsnaam de doelgroep? Rijkelui's kinderen? Mensen van 20-30 jaar met een dikke baan? Ik verwacht niet dat men zoveel geld gaat betalen voor een console. Natuurlijk; we moeten de PlayStation 3 volgens Ken niet als gaming apparaat zien, maar als media centrum, waarmee je Blu-Ray kijkt, muziek luistert, nog veel meer doet én gamet. Maar dat gaat de consument niet inzien. Daarvoor staat de naam PlayStation te veel bekend als gaming console. Het woord Play zit zelfs al in de titel. Daarnaast, al zou de consument het inzien... Dan kopen ze het apparaat waarschijnlijk nog niet om al hun andere 'shizzle' weg te gooien. Sony schiet z'n doel voorbij. Microsoft wrijft natuurlijk in z'n handen; een prijsverlaging tegen November zorgt ervoor dat het verschil tussen beide consoles zo'n 100 tot 200 euro wordt... En dat is veel geld. Geld dat je beter aan games kunt besteden. Laten we Nintendo ook niet vergeten. De Revolution wordt eind 2006 verwacht, voor een vrij lage prijs. Je kunt waarschijnlijk zo'n 2-3 Revolutions kopen voor de prijs van een enkele PS3. Sony krijgt het zwaar als men deze console voor die prijs in de winkels legt. Natuurlijk weten we dat de naam consoles verkoopt, evenals de marketing. Maar of dit genoeg zal zijn... ? Ik vraag het me af. De marktleider zou, net als in het N64 era, wel eens heel wat marktaandeel kunnen gaan inleveren. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 15:59 |
Tja, wat dat Linux betreft... waarschijnlijk is dat weer een of andere droom van Kutaragi om z'n eigen computerplatform op te zetten. Ik denk niet dat Linux een al te grote rol gaat spelen. Waarschijnlijk krijgt de PS3 een OS met Linux als basis, of wellicht komt er een speciale Linux-kit voor de PS3, zoals die er ook voor de PS2 was. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:02 |
quote:Wat was de doelgroep van de Playstation 2? Wat was de doelgroep van de Playstation 1? Alle drie de Playstations hebben een ongeveer gelijke launchprijs gehad. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:02 |
interessant stukje. Overigens heeft play meerdere betekenissen, kijk maar eens naar de gemiddelde media-speler. Hoe heet het knopje om de muziek te starten? ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 16:02 |
Dat was geen launchprijs, maar een importprijs toch? | |
Notorious_Roy | woensdag 5 april 2006 @ 16:02 |
quote:799 gulden, 1149 gulden en nu 1320 gulden... Dat is niet ongeveer gelijk hoor ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:03 |
quote:waarom zou je een regiovrije console, met regiovrije spellen, die wereldwijd gelanceerd wordt, importeren? | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 16:03 |
quote:Games kopen? Welke games kopen? Veel mensen willen ps3 games hebben en ps3 developers maken veel spellen voor de ps3. Spellen koop je dan op de ps3. Jij doet alsof de 360 daar roet in het eten gaat gooien. Ik denk niet dat het gros dat gaat geloven. Dat alleen met de naam playstation al. quote:Als ze het leuk aanpakken laten ze die misbruiken als server waar je vanuit huis zo je sites en dergelijke op kan beheren. Een eigen server en console in een kan voor een aantal mensen best wel aanslaan (niet een groot publik ![]() | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:04 |
quote:Heel slim. Maar op de PS3 zit geen play-knop ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 16:04 |
quote:Ik had het over de PS2, ik dacht dat hij hier de eerste paar weken lag voor 1149 gulden, dat dat geen officiele prijs was. Maar ik kan het ook mis hebben, ik zou sowieso nooit zoveel geld voor een console betalen (zelfs niet als het een nintendo was). Het werd daarna in ieder geval heel snel minder. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:05 |
quote:kijk eens goed naar de vorm van "start" ![]() | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:06 |
quote:...rekening houdend met de inflatie. ![]() ![]() (Was de PS1 trouwens geen fl.899,- ?) quote:fl.1149,- was ruim het eerste half jaar de officiële prijs... en daarna werd het niet "heel snel" minder. ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:06 |
quote:wel als je inflatie meerekent. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 16:07 |
quote:Wat als je de daling in koopkracht verrekent? ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:08 |
quote:dan zouden we niet eens meer boodschappen doen ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 16:09 |
PS2 US$299.99 (October 26, 2000, Launch Price) Als hij nu tussen de 500-600 gaat launchen, dan is dat dus ruim 200 tot 300 euro hoger dan de PS2 gelauncht werd. | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 16:11 |
quote:Ruim 250 euro meer dan de US launch dus, dan moeten we bij de PS3 op een prijskaartje van 750 tot 850 euro rekenen ![]() | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:11 |
Houd ook voor de gein eens rekening met Microsoft. Sony had toen nog geen echte concurrentie. De 360 is gewoon een goedkoop alternatief op het moment dat de PS3 uitkomt. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:12 |
quote:Daling van de koopkracht!? ![]() Nee, de PS3 krijgt een prima prijs voor wat 'ie gaat bieden. En als mensen vinden dat 'ie teveel opties biedt die ze toch niet gaan benutten, zijn er nog altijd de andere systemen om uit te kiezen. | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:12 |
De ps1 was 699 gulden mannen. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:14 |
quote:De ¤500,- tot ¤600,- woorden komen van een Franse SCEE-kerel... dus het gaat in ieder geval wel over euro's. ![]() quote:Dat was 'ie in ieder geval niét. ![]() | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:15 |
quote:Dreamcast was zeker zo bedreigend als de 360 nu is. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 16:16 |
quote:Dat is een verbetering van de stand van de technologie, dat is heel wat anders natuurlijk ![]() | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:17 |
quote:Je overschat nu de DreamCast enorm. Of je onderschat Microsoft ![]() | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:18 |
quote:Yeah right. edit: Nu begin ik te twijfelen over de ps2 prijs. | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:19 |
quote:Lees net dat er na de eerste 2 maanden van de PS2 zo'n 100 euro van de prijs is gegaan ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 16:20 |
600 euro voor een console.. » Koop ik gelijk » Ik wacht wel even » NO WAI maak je eigen FOK! poll zelf! | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:21 |
quote:In Japan sowiezo. Europa is een beetje MS-minded, maar ook hier gaat de ps3 weer veruit de meestverkochte console worden. Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders gaat zijn dan de vorige(n). | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 16:22 |
quote:Enige wat MS beter doet is een bak met geld in een bodemloze put gooien. Sega had dat geld niet ![]() | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:23 |
quote:Kwalitatief was de Dreamcast meer dan genoeg concurrentie voor de ps2. Maar kwaliteit alleen is niet genoeg, en marketing wel dus is het logisch dat Microsoft een grotere dreiging is. | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:23 |
quote:Vorige generaties zeggen zo weinig. De PS3 zit min of meer in de N64 positie, als je het mij vraagt ![]() quote:Geweldig ding was die DreamCast idd. Om de een of andere reden helaas enorm geflopt. Maar idd, daarom is MS een grotere dreiging. | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 16:24 |
quote:Zolang er pas 1 next-gen console uit is valt er ook geen zinnig woord over te zeggen wie hoeveel marktaandeel gaat krijgen. | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:24 |
quote:De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games? | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:24 |
quote:Na de eerste 2 maanden van de PS2 was de Euro nog niet eens een wettig betaalmiddel! ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 5 april 2006 @ 16:25 |
quote:Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed... | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:26 |
quote:200 gulden dus, bijdehandje ![]() quote:Ik bedoel die console van de marktleider, die het onderspit moest delven. | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:26 |
quote:Wat ze wel gelijk hebben is dat door de cartridges je veel meer betaalde voor de games, en door de BR je nu veel meer betaald voor de console. | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:27 |
quote:Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.- | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:28 |
quote:We hebben het over de ps1 ![]() | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:28 |
quote:Exact. Games verkopen consoles. FFVII deed het voor de ps1, MGS, gran turismo, etc voor de ps2 En de grote franchises gaan het doen voor de ps3. | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:29 |
quote:Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopen ![]() quote:Duur ding ![]() | |
Tain | woensdag 5 april 2006 @ 16:29 |
quote:Sony heeft best een obsessie om nieuwere/andere opslagmedia te gebruiken en soms pakt dat goed uit en soms niet. | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 16:30 |
quote:Zolang de franchises er zijn kopen de mensen vanzelf. Er is een periode van een berg jaar om een heleboel winst te maken. Dat hoeft niet op de eerste dag ![]() | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:30 |
quote:Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben. Enkel de Halo-franchise is de moeite waard. | |
Notorious_Roy | woensdag 5 april 2006 @ 16:32 |
quote:UMD is idd niet zo geslaagd... | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:33 |
quote:De 360 heeft @ PS3 launch Gears of War, GRAW, Oblivion, PGR... als enkele grote titels die ik zo even opnoem. | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 16:33 |
quote:Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:33 |
quote:N64 had minder games, N64 had (bijna) geen gewelddadige games, N64 gebruikte de verouderde cartridges........ ik zie nog genoeg verschillen hoor...... | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 16:33 |
quote:Maar de psp is | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:34 |
quote:GRAW draait anders fantastisch in mijn PS2...... | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:35 |
quote:Oke, oke, ik was wat te stellig. Maar het punt blijft dat reeksen als mgs, gran turismo, en ff nu eenmaal vele malen meer verkopen dan de titels die de 360 te bieden heeft. | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:36 |
quote:Dat weet je dus nog helemaaaal niet. | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:37 |
quote:Als ff13 in Japan uitkomt wordt het echt wel een systemseller, evenals mgs4 in de States. | |
Notorious_Roy | woensdag 5 april 2006 @ 16:38 |
quote:De 360 raakt uitverkocht zonder systemseller of uberhaupt toffe games ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:39 |
de naam Final Fantasy alleen al is een seller. Kijk alleen maar naar "Spirits Within". Misschien niet het succes dat ervan verwacht werd, maar toch trokken miljoenen erop uit om het te aanschouwen. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:39 |
quote: ![]() | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:39 |
quote: ![]() | |
disjfa | woensdag 5 april 2006 @ 16:40 |
quote:De drang om een next gen console te hebben verkocht de360. De ps3 zal dus wel leuke spellen moeten uitbrengen denk ik. Aangezien dat soort mensen al een 360 in de kast hebben liggen ![]() quote:Volgens die logica zou die ene FF game op de cube dus ook moeten scoren. ![]() | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:40 |
quote:Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren. | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 16:41 |
quote:Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijn ![]() | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 16:50 |
quote:Crystal Chronicles voor de Gamecube dan? ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:51 |
quote:en FFXII onderhand niet alweer uit zou zijn...... | |
twi | woensdag 5 april 2006 @ 16:55 |
Inderdaad, heel erg weinig mensen zitten te wachten op die FF voor de 360. Maar de RPG community die een X360 bezit hoor je op 't moment nauwelijks klagen, nu Oblivion uit is. Ook niet over een FF. Welke systemsellers staan er als launchgames in de planning voor de PS3 eigenlijk? Alleen MGS4 toch? | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 16:58 |
quote:MGS4 wordt absuloot geen launchgame. Kojima neemt er rustig de tijd voor. | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 16:58 |
quote:DMC4, Tekken, Killzone en Motorstorm zouden bij launch klaar staan, of in elk geval de zomer. | |
twi | woensdag 5 april 2006 @ 17:00 |
Waarvan eigenlijk alleen Tekken in mijn ogen een system seller is met een echt grote naam. Maar dan zou ik DMC kunnen onderschatten. Die eerste Killzone was niet bijster succesvol, geloof ik? | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 17:02 |
quote:Nee... hij was dan ook niet bijster goed. ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 5 april 2006 @ 17:02 |
quote:ik denk dat je DMC onderschat: http://www.gamerankings.c(...)evil%20may%20cry%203 En killzone was niet bijster succesvol nee, maar als ze de impressie van E3-2005 kunnen waarmaken, wordt Killzone 3 (KZ2 was op de PSP) een systemseller denk ik. | |
peristilius | woensdag 5 april 2006 @ 17:05 |
quote:Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFXI eigenlijk. [ Bericht 2% gewijzigd door peristilius op 05-04-2006 17:22:49 (IX heerscht!) ] | |
InsertCredit | woensdag 5 april 2006 @ 17:16 |
quote:FFXI bedoel je? 9 was best leuk ![]() | |
Egamer | woensdag 5 april 2006 @ 17:18 |
1 ding is zeker, kut prijs. ![]() | |
peristilius | woensdag 5 april 2006 @ 17:22 |
quote:Euh ja, typo. IX is mijn favoriet. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 5 april 2006 @ 17:27 |
quote: ![]() Never gonna happen ![]() KZ5 misschien. quote: | |
P-Style | woensdag 5 april 2006 @ 17:31 |
quote:Voor zover ik weet hebben hardcore games en early adopters nooit moeilijk gedaan over hoge launch-prijzen. ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 17:35 |
Ik wel hoor ![]() | |
piet_pelle | woensdag 5 april 2006 @ 17:35 |
quote:Maar wat gaat er kort daarna gebeuren als er een sterke concurrent is met een veel lagere prijs? | |
Xrenity | woensdag 5 april 2006 @ 17:36 |
quote:Maar de naam verkoopt volgens hem. | |
Dr.Daggla | woensdag 5 april 2006 @ 17:37 |
quote:Als ie meer dan 400 gaat kosten laat ik um ook nog even liggen, er is dan sowieso al zat te gamen op de 360 dus ik wacht nog wel even. Ik zie mezelf toch wel als hardcore gamer.. Dus iig 1 dan die um laat liggen. ![]() | |
speknek | woensdag 5 april 2006 @ 17:40 |
quote:Idem hier, dit wordt inmiddels mijn zevende console generatie (als ik de C64 meereken), maar ik heb nooit, en ga nooit meer dan 400 euro betalen. 400 vind ik trouwens ook al best veel, het heeft me er in ieder geval tot nu toe van weerhouden de xbox te kopen. | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 17:41 |
quote:Gamerankings GR:AW PC 90.0% PlayStation 2 57.0% Xbox 360 90.9% Xbox 66.5% Het is maar wat je fantastisch noemt, ik vind de cijfers voor current-gen toch behoorlijk tegenvallen. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 5 april 2006 @ 17:43 |
quote:400 is bij mij ook wel een soort psychologische grens. 399 zat daar net onder. ![]() Meer dan dat is me gewoon teveel.. Dat soort financiële escapades kan ik me ook niet echt heel makkelijk meer veroorloven. |