abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:01:05 #1
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36488116



Voorgaande topics:
[01] | [02] | [03] | [04] | [05] | [06] | [07] | [08] | [09] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
[21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40]
[41] | [42] | [43] | [44] | [45] | [46] | [47] | [48] | [49] | [50] | [51] | [52] | [53] | [54] | [55] | [56] | [57] | [58] | [59] | [60]
[61]
Tijd tot E3

OP Bron
pi_36488174
Kuttopic Titel...

verander maar in: Waar specs niet boeien...
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:05:49 #3
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36488189
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:05 schreef BroesWillems het volgende:
Kuttopic Titel...
Ik weet het, maar ik moest opschieten van Roy.
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:09:57 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36488290
'Nu MET specs' ofzo, sowieso dat 'waar' in de TT zuigggggggggt. Zo moeilijk is het niet

Anyway, de specs, tja, ik kan er niets over zeggen omdat specs me niets zeggen. Ik wil ingame beelden zien voordat ik een uitspraak doe.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:12:13 #5
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36488352
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
'Nu MET specs' ofzo, sowieso dat 'waar' in de TT zuigggggggggt. Zo moeilijk is het niet
Ik ben niet creatief als ik onder stress TTs bedenk.
pi_36488484
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:05 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik moest opschieten van Roy.
Nee je moest op roy schieten. Net wat anders
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36488521
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
'Nu MET specs' ofzo, sowieso dat 'waar' in de TT zuigggggggggt. Zo moeilijk is het niet
Wat hij zegt
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:21:43 #8
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36488583
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef disjfa het volgende:

[..]

Nee je moest op roy schieten. Net wat anders
Ik schiet niet op Roy.
pi_36488858
niet zeiken jongens, 2 keer zo mooi als metroid prime! 2 keer zo mooi als twilight princess!
Tri State. Tri State. !
pi_36488913
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef _Supreme het volgende:
niet zeiken jongens, 2 keer zo mooi als metroid prime! 2 keer zo mooi als twilight princess!
*droomt over Zelda voor de Revo*
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_36489137
" Waar innovatie boven specs gaat"
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_36489513
Valt me ook op dat de mensen die negatief tegenover Rev staan ook weer uit hun hol kruipen om te roepen dat Nintendo gedoemd is
pi_36489552
Spellen onder de $50
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:57:26 #14
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36489607
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef Xrenity het volgende:
Valt me ook op dat de mensen die negatief tegenover Rev staan ook weer uit hun hol kruipen om te roepen dat Nintendo gedoemd is
Doe is voorbeelden geven? als je op mij doelt dan zit je er namelijk naast.
pi_36489666
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef Cheiron het volgende:
" Waar innovatie boven specs gaat"
pi_36489762
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Doe is voorbeelden geven? als je op mij doelt dan zit je er namelijk naast.
Jij bent iig erg positief erover
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:39 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Graphics zijn niet het allerbelangrijkste maar ik zou het toch wel een aanfluiting vinden als een next gen console minder krachtig is dan de current gen van de concurrent.
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:47 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dit is toch wel best een dieptepunt moet ik zeggen hoor.
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:15 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat dat waar is. Iwata had anders nooit gezegd "you will say wow!". Van minder krachtig dan de xbox 1 zeg ik niet wow. Mocht het wel waar zijn dan weet ik nog niet zo zeker of ik wel een revolution ga halen, ik wil toch wel een beetje grafische pracht.
quote:
Op 30-03-2006 @ 10:44 schreef King_of_cubes:
Mocht het trouwens echt waar zijn dan valt het me wel erg tegen.
Zo kom je dus wel een beetje over
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:02:12 #17
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36489765
RE4 graphics + een beetje.. Je hoort mij niet klagen.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:05:12 #18
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36489808
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:02 schreef disjfa het volgende:

Jij bent iig erg positief erover

Zo kom je dus wel een beetje over
Ik ben niet positief over de specs die ze hebben gekozen voor de rev, dat klopt inderdaad. Maar ik heb nergens gezegd dat ze doomed zijn.
pi_36489843
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:05 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik ben niet positief over de specs die ze hebben gekozen voor de rev, dat klopt inderdaad. Maar ik heb nergens gezegd dat ze doomed zijn.
Nee maar veel verschilt het niet. De mentaliteit is hetzelfde.

Lets sing de doom song * disjfa doom di doom doom doom doom!
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:07:56 #20
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36489891
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:06 schreef disjfa het volgende:

[..]

Nee maar veel verschilt het niet.
Vind ik eigelijk wel. Er zullen vast nog flink wat mensen zijn die het niet uitmaakt dat de rev mindere graphics krijgt en er sowieso wel een halen. Ik ben nu wel een beetje gaan twijfelen of ik er een ga halen maar dat betekend niet dat Nintendo failliet gaat.
pi_36490234
wat maken graphics uit als je er snes en n64 games op speelt?
Leek onder de n00bs
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:24:17 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36490322
Ik weet het al! Het is natuurlijk een 1 april grap!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36490413
damn.. die onzin krijgen we natuurlijk ook nog over ons heen.
Leek onder de n00bs
pi_36490459
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik weet het al! Het is natuurlijk een 1 april grap!
Velen denken van wel iig
quote:
something isn't adding up here. You could fit that type of a spec in a mobile phone, 90-100cc with battery, display and camera and with no fan (obviously). Why is the system then so big (it was surprisingly big in GDC)? What is the fan for?

I'm lost. Only thing I can think of is that it has an internal power source. Final secret, no external power adapter?

* scrathes head *
pi_36490477
De groep retrogamers groeit al jaren gestaag... deze groep geeft niet om gfx maar om gameplay.
Ik vind het een slimme zet van de big N.

Schroef het gfx niveau wel iets op, maar ga niet voor state of the art waardoor de ontwikkelkosten laag (lager) kunnen blijven. De combinatie gameplay en cheap zou best eens een nieuwe marktontwikkeling kunnen worden (in zoverre dat het dus al niet is)

* ofnoavail denkt trouwens niet dat het in japan al 1 april is
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:30:35 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36490494
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:29 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Velen denken van wel iig
[..]
Ohw, ik dacht dat ik als enige IGN door had
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36490520
je kan natuurlijk wel claimen dat je de eerste was
Leek onder de n00bs
pi_36490679
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:07 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Vind ik eigelijk wel. Er zullen vast nog flink wat mensen zijn die het niet uitmaakt dat de rev mindere graphics krijgt en er sowieso wel een halen. Ik ben nu wel een beetje gaan twijfelen of ik er een ga halen maar dat betekend niet dat Nintendo failliet gaat.
Ik ben een groot Nintendo fan, maar ik ben het met je eens hoor, een beetje meer mag wel van mij. Desnoods stuur ik ze nog wel een stripje ram op die ik nog heb liggen. Ik vind een spel een stuk leuker als het er leuker uit ziet. Mario word op de snes ziet er leuk genoeg voor me uit, maar RE4 vind ik al een stukje minder.

Daarbuiten zie ik nintendo ook niet zomaar failliet gaan, maar ik geloof zeker niet dat elke beslissing die ze maken positief voor ze uitpakt. Ik hoop dat de rev succesvol wordt en er een hoop leuke spellen op verschijnen, maar ze zullen doordat ze minder mooie plaatjes tevoorschijn kunnen toveren zeker een hoop potentiele klanten verliezen. Hoeveel mensen ze met andere zaken binnenhalen zullen we nog wel gaan zien.
pi_36490688
Hehe, een interne powersupply.. als dat het grote revolutionaire is boycot ik de Rev uit principe
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_36492359
http://blogs.ign.com/Matt-IGN

schijnt toch te kloppen allemaal
quote:
3/29 10:59pm, Peer-IGN posted:

Why would anyone think we'd launch an April Fool's joke three days early? Seriously, the point of an April Fool's joke is to trick people, then make them laugh at themselves after they realize it's April 1 -- the day that gives everyone a carte blanche to make up crap and lie.
pi_36493624
Ach, mij boeien de graphics van de revo niet. Het wordt toch een console voor erbij, voor mij. De X360 als main console, en deze erbij voor een paar leuke games met die controller.

Als het maar goedkoop wordt.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:27:39 #32
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36494256
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:20 schreef Quack_of_Doom het volgende:
wat maken graphics uit als je er snes en n64 games op speelt?
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:38:21 #33
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36494596
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:30 schreef Xrenity het volgende:
http://blogs.ign.com/Matt-IGN

schijnt toch te kloppen allemaal
[..]
Matt ging gisteren op vakantie. Het kan zijn dat hij daarom zijn 1 april grap wat heeft vervroegd
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:49:38 #34
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36495010
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:30 schreef Xrenity het volgende:
http://blogs.ign.com/Matt-IGN

schijnt toch te kloppen allemaal
[..]
Ik bestempel het nog steeds als geruchten. Eerst officieel bevestigd horen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:52:37 #35
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36495098
Offtopic, maar ik vind em leuk:
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36496287
Nu de verwachtingen over de graphics wat zijn ingeperkt, kunnen we lekker uitkijken naar de spellen en de gameplay mogelijkheden!
Houd van een lijntje.
pi_36496841
wat zijn de specs dan en waarom staan ze niet in de op?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_36496891
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat zijn de specs dan en waarom staan ze niet in de op?
486 dx 100 met een 8mb videokaart.

En ze staan niet in de op omdat niemand die leest. Het staat allemaal in nieuwsberichten en vanuit daar moet iedereen het weten
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:48:32 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36496913
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:52 schreef BMH het volgende:
Offtopic, maar ik vind em leuk:
[afbeelding]
Hij moet nog ff blijven staan. FFV en VI komen nog
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:51:59 #40
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36497062
Wat zitten mensen opeens te zeiken over K_o_c ?

Het is toch niet zo verwonderlijk dat je specs verwacht die toch wel minstens beter zijn dan de xbox? En dan kan je wel met het verhaal komen dat gameplay boven graphics komt, mee eens, maar dan moeten er sowieso wel wat graphics zijn

Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk oordeel ik te vroeg...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36497213
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef Xrenity het volgende:
Valt me ook op dat de mensen die negatief tegenover Rev staan ook weer uit hun hol kruipen om te roepen dat Nintendo gedoemd is
Het valt mij op dat alleen de allergrootste Nintendo fans lopen te klagen en dat je anderen niet(negatief) hoort.

[ Bericht 1% gewijzigd door piet_pelle op 30-03-2006 16:59:37 (typo 'op') ]
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_36497319
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:56 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Het valt mij dat alleen de allergrootste Nintendo fans lopen te klagen
Dat ook idd
pi_36497346
Die hadden dan waarschijnlijk te hoge verwachtingen
Houd van een lijntje.
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:00:05 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36497367
De allergrootste NIntendo fan zeurt niet hoor
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:18:32 #45
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36497794
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
De allergrootste NIntendo fan zeurt niet hoor
Ik ben de grootste ja

2 meter

"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:19:47 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36497834
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:18 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ik ben de grootste ja

2 meter

Heb je een Virtual Boy, een aantal Game en Watch units, 3 keer een GBA, een NES, SNES, N64, een Nintendo sweater en meer dan 170 games?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:24:19 #47
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36497925
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Heb je een Virtual Boy, een aantal Game en Watch units, 3 keer een GBA, een NES, SNES, N64, een Nintendo sweater en meer dan 170 games?
Ik hoef niets te compenseren met een grote verzameling .
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:26:47 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36498015
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:24 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ik hoef niets te compenseren met een grote verzameling .
Ik wel, ik heb namelijk ook een Xbox
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36498064
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb namelijk ook een Xbox
Dat had je nou net niet moeten zeggen ps2 ala maar een xbox

Ik heb alleen een master system en een dreamcast dus vroeger was ik niet echt een nintendo meneer.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36498184
Niks mis hoor met de oude xbox. Mooie graphics heeft die oude doos (even mooi als die vd Revo )
Houd van een lijntje.
pi_36498214
Ja maar wat heb je aan mooie graphics als er geen leuke spellen op zijn

* disjfa rent
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:08:52 #52
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36502577
Denk Ninja Gaiden + iets beter.

Nou dan ben ik wel tevreden hoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:14:16 #53
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36502766
Ik hoop alleen dat de Revo wel wat sneller is met het laden van spellen dan de xbox
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:17:43 #54
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36502896
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:14 schreef Frankeinstein het volgende:
Ik hoop alleen dat de Revo wel wat sneller is met het laden van spellen dan de xbox
Nintendo houdt niet van laden.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:19:26 #55
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36502962
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:17 schreef BMH het volgende:

[..]

Nintendo houdt niet van laden.
Goede developers houden niet van laden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:20:10 #56
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36502990
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:17 schreef BMH het volgende:

[..]

Nintendo houdt niet van laden.
ik dus ook niet..
pi_36503546
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
Denk Ninja Gaiden + iets beter.

Nou dan ben ik wel tevreden hoor
Resident evil 4 + iets beter
pi_36503571
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:17 schreef BMH het volgende:

[..]

Nintendo houdt niet van laden.
You gotta love ninty for that!
Houd van een lijntje.
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:43:02 #59
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_36503775
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wel, ik heb namelijk ook een Xbox
Tis een schande!!
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:44:45 #60
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36503841
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:37 schreef unstoppablemark het volgende:

[..]

Resident evil 4 + iets beter
Ninja Gaiden ziet er mooier uit.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:45:45 #61
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36503873
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:44 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ninja Gaiden ziet er mooier uit.
Ninja Gaiden hapert soms
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:52:20 #62
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36504158
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ninja Gaiden hapert soms
Bij mij nooit toen ik een Xbox had
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_36504400
Interessant stukje van een forum poster:
quote:
When I first read the now-infamous specs on IGN, I was a mad as you guys. Frankly, I thought they sucked. You could find those specs on any 5+ year old PC. I still wanted the Revolution, but I really thought Nintendo made a terrible oversight, and screwed over the fans in the process. Innovation and gameplay rules all, but why can't we have both?

I came to these boards, and found chaos. It was full of fanboys saying how the Rev = floppage, people in outrage, and my fellow Rev followers in pathetic denial. "It's an April Fool's joke!," you'd say. "They are Dev Kits!", you'd say. "Matt is an evil liar!," you'd say. That was all BS. Matt just reported what he heard, which was from Devs recieving official Nintendo documentation about Final Specs, and reported it truthfully. Although it might not of seemed like the right thing to do, and he caused a lot of Rev hype to drop, that's journalism for ya.

But there was one thing I hadn't thought of. I was just looking at the specs from a Microsoft point of view, using the universal units of measuring specs that I had become accustomed to. And from those standards, they did, indeed, suck. But this wasn't Microsoft. We couldn't just use those universally accepted methods of of determining performance. This was Nintendo.

Although I am not a Mac user, I am quite familiar with the PPC vs. Intel issue. Most people know that the chip in the GameCube was essentially a custom-designed PPC chip similar to what Apple called the “G3". On average, a G3 was 1.5x as fast as a Pentium 3 chip with the same MHz. That means that the GameCube’s Gecko CPU running at 485 MHz was comparable to a P3 at 727.5 MHz. The Xbox’s Pentium 3 was 733 MHz, and I think we’d all agree that the GameCube and Xbox had the same CPU horsepower (if not graphics horsepower). So CPU-wise, the GameCube and Xbox were pretty much a tie. And no one ever complained the Xbox was “slow”.

The “Broadway” CPU is “an extention of the Gekko” chip, according to IGN's specs. But it’s 5+ years newer technology. In Apple terminology again, it’s probably a custom-designed PPC chip similar to the G4/G5 architectures. Even at the same exact clock speeds as a G3, the G4 and G5 chips were BOTH faster than the G3. The G4 was a G3 with slightly better integer performance and a vector processor (”Altivec” or “VMX”) that allowed for high-speed vector calculations. The G5 was a G4 with slightly better integer performance but significantly better floating point performance.

Why mention all this G3/G4/G5 stuff to Nintendo fans? To point out that each version of the chip had significant advances in speed and power that had nothing to do with the MHz rating alone. So on paper, 50% increase in MHz between the GC’s “Gecko” and the Rev’s “Broadway” chips only tell a tiny part of the story. The “Broadway” may be better optimized and do more per cycle than the “Gecko” did. So without knowing more details on the chip, you can’t judge it’s power only based on the MHz rating.

Anyone who has seen RE4, Metroid Prime and many other titles too numerous to mention will tell you that with the exception of HD support, the best GC games easily kept up with the majority of Xbox games in graphics…period. Again, the Xbox had an Nvidia chip @ 233 MHz while the GameCube had an ATI chip @ 162 MHz. How could the GC’s GPU with 50% less “power” (on paper at least) keep up with the Xbox? Again, you can’t use MHz alone to compare two chips.

Just like “Broadway”, the “Hollywood” GPU is more than a GameCube “Dolphin” GPU with a higher MHz rating. You can be sure that all the technology ATI developed over the last 5 years was used in designing “Hollywood”. Because of that, going from 162 MHz to 243 MHz is “only a 50% increase” on paper, but it technically much more significant that the numbers would lead you to believe.

But let’s say you care ONLY about MHz…how does the “Hollywood” GPU stack up? Well…the original Xbox only had a 233 MHz GPU and everyone claimed Xbox kicked arse over the PS2 and GC in graphics. So Revolution’s 243 MHz GPU is right there with Xbox1 in GPU MHz. And while it’s true that Xbox 360’s GPU runs a 500 MHz, it needs to pump out HD resolutions while the Revolution will not. The Xbox 360 mandates 720p visuals (a whopping 921,600 pixels), compared to the Revolutions 480p (307,200 pixels). That means that, if the graphics were to be equal on a SDTV, the Xbox 360 would need a GPU that would be exactly 3 times more powerful than the Revolutions. However, it is only twice as powerful as the Revolutions 243 MHz “Hollywood” chip, doesn't that mean the Revolution is going to look simply amazing in standard definition? Apparently many don't think so, but the real answer is…don’t doubt it. You would simply be wrong. It will be beautiful, and remember, that is only considering MHz alone, which I have shown to be futile.

People need to look past the initial White Sheet of numbers, and think about what they really mean. People are acting like they are going to see PS2 quality visuals, and that simply won't happen. And now, I'll simply wait to play Metroid Prime 3 online in all of its beautiful Next Gen glory.
Houd van een lijntje.
pi_36504587
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Interessant stukje van een forum poster:
Wat 'ie dus eigenlijk zegt is dat cijfertjes in de specs lang niet alles zeggen? Nou, daar heeft 'ie inderdaad gelijk in!
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:04:23 #65
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36504592
Inderdaad.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36504762
Wel typisch dat die gast Apple erbij haalt met de PPC vs intel kwestie, aangezien Apple onlnags juist is overgestapt op intel en nu intel-processoren promoot als "beter" zijnde dan PPC-processoren!
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:13:41 #67
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36504980
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Bij mij nooit toen ik een Xbox had
Begin van level 4, als je tussen de rotsen staat. Ga 1st person en draai dan rond. Voila, haperingen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:19:34 #68
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36505225
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:
Wel typisch dat die gast Apple erbij haalt met de PPC vs intel kwestie, aangezien Apple onlnags juist is overgestapt op intel en nu intel-processoren promoot als "beter" zijnde dan PPC-processoren!
Dat is de Intel Core duo ook

De G5 werd veel te warm en het was te weinig performance/watt. Hij kon ook niet in de PowerBook gestopt worden, waar Apple behoorlijk van baalde.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36505344
die t tvp
pi_36505476
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:19 schreef Tomasso het volgende:
Dat is de Intel Core duo ook

De G5 werd veel te warm en het was te weinig performance/watt. Hij kon ook niet in de PowerBook gestopt worden, waar Apple behoorlijk van baalde.
Ja klopt. Maar ik vind het vooral zo typisch dat die gast zo'n lap tekst heeft neergezet met talloze voorbeelden, terwijl hij het net zo goed hierbij had kunnen laten...
quote:
People need to look past the initial White Sheet of numbers, and think about what they really mean.
pi_36505605
Dit is de rede waarom Nintendo niet graag de specs laat zien. Nu zijn veel mensen teleurgesteld terwijl ze nog niet 1 screen hebben gezien.
Houd van een lijntje.
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:32:15 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_36505778
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:
Wel typisch dat die gast Apple erbij haalt met de PPC vs intel kwestie, aangezien Apple onlnags juist is overgestapt op intel en nu intel-processoren promoot als "beter" zijnde dan PPC-processoren!
Volgens mij is het probleem meer dat ook de xbox360 en de PS3 gebruik maken van PPC, dus zijn hele betoog slaat als een tang op een varken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36506242
Het zal me worst zijn wat de specs zijn...
Ik ga pas oordelen als ik de eerste bewegende beelden zie.
Then i'll say WOW..... or not..
Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
pi_36506602
Komt ie de Russen hadden in de tweede wereld oorlog Tanks met minder mm bepantsering maar door een slim(voor die tijd dan)gebruik van schuin in de plaats van loodrecht bepantsering waren de tanks beter bepantserd ook al hadden ze veel minder mm bepantsering.
Dat denk ik nou ook over de Nintendo Revolution kwa specs dan
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:01:25 #75
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36506868
Ik neem toch aan dat de mensen die de xbox 360 hebben ontwikkeld en de mensen die de ps3 ontwikkelen ook wel gekeken hebben hoe ze hun hardware het meest optimaal gebruiken kunnen? Ik denk toch niet dat ze er gewoon een paar krachtige dingen in hebben gestopt en dan maar kijken hoe mooi het wordt?
pi_36506959
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:32 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het probleem meer dat ook de xbox360 en de PS3 gebruik maken van PPC, dus zijn hele betoog slaat als een tang op een varken.
Da's waar ja! En dat maakt de CPU's in de volgende generatie consoles juist erg vergelijkbaar met elkaar. Waardoor kloksnelheid en aantal cores dus eigenlijk (helaas) weldegelijk wat zeggen, althans mits je ruwe kracht van de next-gen consoles gaat vergelijken.
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Dit is de rede waarom Nintendo niet graag de specs laat zien. Nu zijn veel mensen teleurgesteld terwijl ze nog niet 1 screen hebben gezien.
Precies, begrijpelijk van Nintendo. Specs zijn zeker niet allesbepalend voor de kwaliteit van games, maar helaas staren veel mensen zich blind aan cijfertjes.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:06:58 #77
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_36507002
You'll say wow, eventually
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_36507116
Animal crossing Revolution is voor mij al een reden om een Revolution te kopen.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_36507241
Ach, Nintendo gaat deze slag wel meekomen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:22:13 #80
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_36507668
Ik heb gehoord dat de revo/Go ass gaat kicken op alle fronten.
Nintendo heeft ook nog iets achter de hand zoals jullie wel weten,dat kan niet anders dan goed uit pakken
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_36507749
Zo wat gaat die REV een hit worden zeg
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:31:31 #82
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_36508051
Ik weet het,ikweet het
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_36508081
En boeien die specs,die controller ramt ze allemaal uit de markt
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:36:26 #84
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_36508259
Die specs (waar ik aan de echtheid twijfel) zijn zelf op dit moment oke,
ze weten van aan pakken bij nintendo.
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_36511866
Ik ben het wel eens met dat stukje op het gebied van de GPU. Zolang je geen HDTV hebt (wat de meeste mensen hier wel niet zullen hebben) zal het verschil waarschijnlijk niet zo groot zijn. Bij een XBOX 360 gaat een hele lading rekenkracht dan verloren aan resoluties die je tv toch niet ondersteund, terwijl dit bij de Rev niet zo is.
En een groot deel van de verbeterde graphics bij de XBOX 360 komt simpelweg doordat de videokaart een lading features ondersteund die bij de vorige generatie nog niet bestond. Ga er maar vanuit dat de revolution verreweg het grootste deel van deze features ook zal kennen.
pi_36511901
Met de PSP werd er ook gepatst met hardware
En de DS verkoopt stukken beter,orginaliteit wint altijd
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_36512042
Nog iets interessants dat in het nieuwsbericht op t.net staat:
quote:
IGN ontdekte trouwens ook nog een ander interessant nieuwtje: ook de GameCube zou wellicht met de nieuwe freestyle-controller van de Revolution kunnen worden uitgerust. Technische problemen stonden dat tot nog toe in de weg, maar die zouden zijn opgelost.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:44:16 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36512551
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:22 schreef kipknots het volgende:
Nog iets interessants dat in het nieuwsbericht op t.net staat:
[..]
Dat is al zo oud als je oma
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36512574
Ergens had ik het al wel verwacht dat de specs zeer laag zouden worden, alleen zat ik te denken aan ongeveer 1.2 Ghz, dit is weer een Nintendo move die je niet kan volgen (tenminste totdat de eerste beelden er zijn). Toch zijn het specs die op SDformaat wel alle gameideen zal kunnen verwezenlijken en dus niet die ideen in de weg zullen staan (met wel een veel kleinere marge dan ik had geanticipeerd).

Wat je iig niet zal kunnen doen (tov de rest) is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered (zoals in Ghost Recon op de 360), maar dat is niet iets wat ik heel erg zal missen. Spellen zoals RE ed zullen prima te doen zijn op de REV met geweldige graphics die meer dan voldoende zijn om te implementeren wat men wil.

Ik heb alleen dat dubbele gevoel dat je later zult denken ' wat als ze de specs nou iets opgeschroefd hadden?'. We zullen het niet weten (iig niet tot de volgende stap). Het is een beetje hetzelfde gevoel dat ik had op de N64, toen had ik ook al zo'n dubbel gevoel toen ik bijvoorbeeld Mario64 speelde; meer textures en FMV zouden het spel helemaal af maken.
pi_36513236
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:45 schreef alex4allofyou het volgende:
Ergens had ik het al wel verwacht dat de specs zeer laag zouden worden, alleen zat ik te denken aan ongeveer 1.2 Ghz, dit is weer een Nintendo move die je niet kan volgen (tenminste totdat de eerste beelden er zijn). Toch zijn het specs die op SDformaat wel alle gameideen zal kunnen verwezenlijken en dus niet die ideen in de weg zullen staan (met wel een veel kleinere marge dan ik had geanticipeerd).

Wat je iig niet zal kunnen doen (tov de rest) is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered (zoals in Ghost Recon op de 360), maar dat is niet iets wat ik heel erg zal missen. Spellen zoals RE ed zullen prima te doen zijn op de REV met geweldige graphics die meer dan voldoende zijn om te implementeren wat men wil.

Ik heb alleen dat dubbele gevoel dat je later zult denken ' wat als ze de specs nou iets opgeschroefd hadden?'. We zullen het niet weten (iig niet tot de volgende stap). Het is een beetje hetzelfde gevoel dat ik had op de N64, toen had ik ook al zo'n dubbel gevoel toen ik bijvoorbeeld Mario64 speelde; meer textures en FMV zouden het spel helemaal af maken.
Wat ik eigenlijk altijd wel denk bij iedere console die wordt uitgebracht is "Hadden ze er maar wat meer RAM in gestopt".

Maar in ieder geval denk ik niet dat het enig zin heeft om te hopen op betere specs voor de Revo. Je kunt er rustig vanuit gaan dat ze bij Nintendo weten waar ze mee bezig zijn. De specs zijn misschien ietwat "gewaagd", maar daardoor kunnen ze'm echt veel goedkoper maken dan de concurrentie en hiermee wordt gelijk duidelijk dat de Revo een heel ander uitgangspunt heeft dan z'n concurrenten.

Je kunt nou eenmaal niet alles hebben, maar dat maakt het des te gemakkelijker om een console-keuze te maken... of er gewoon meerdere in huis te nemen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 07:21:42 #91
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36514770
EA over Zelda:

quote:
When you play the game on GameCube, the fighting mechanics are based in a third-person perspective. However, on the Revolution, the battles shift into a first person mode, which allows the player to really feel like they are dueling a foe rather than playing a game.
quote:
Of course, you can use the controller to aim your bow, your hookshot or your boomerang, as well as some other items. The amount of force you use while handling the controller will also determine how far or fast your items go. There are also some puzzles specially developed on the Revolution version that will require the input from the Revolution's controller. These puzzles will be solved a different way on the GameCube.
quote:
not only can you play Twilight Princess on Revolution, when you put the game into the Revolution system, you have the option of an "enhanced" mode of the game.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36515418
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:21 schreef BMH het volgende:
EA over Zelda:
..lap tekst..
hoe weet EA dat nou weer? First person vechten? Kán tof zijn, mits goed uitgevoerd. Enhanced mode klinkt wel tof
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
pi_36515470
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:36 schreef ikookhier het volgende:
Die specs (waar ik aan de echtheid twijfel) zijn zelf op dit moment oke,
ze weten van aan pakken bij nintendo.
Stel ze zijn echt, dan komt N zeker niet mee met de andere 2 fabrikanten. Het zal om orginaliteit gaan, waar we tot op heden dus niets van weten, het apparaat is nog nergens speelbaar gezien.

Dus het wordt wachten op E3.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:30:15 #94
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36515971
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:51 schreef Mr.Happ-E het volgende:

[..]

hoe weet EA dat nou weer? First person vechten? Kán tof zijn, mits goed uitgevoerd. Enhanced mode klinkt wel tof
Eiji Aonuma
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36516889
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:30 schreef BMH het volgende:

[..]

Eiji Aonuma
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:48:04 #96
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_36522559
hmm, ik was eerst ook wat ongelukkig over de specs(ervanuitgaand datr ze echt zijn), maar bedacht me toen dat de cube ook ver achterloopt op hardware t.o.v. de xbox en ps3, en dat multiplatformgames er toch nog op elke console ongeveer hetzelfde uitzien(in sommige gevallen zelfs het best op de cube!).
pi_36523712
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:21 schreef BMH het volgende:
EA over Zelda:
Denk dat dat een fake interview is.
pi_36524387
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:48 schreef moomoo het volgende:
hmm, ik was eerst ook wat ongelukkig over de specs(ervanuitgaand datr ze echt zijn), maar bedacht me toen dat de cube ook ver achterloopt op hardware t.o.v. de xbox en ps3, en dat multiplatformgames er toch nog op elke console ongeveer hetzelfde uitzien(in sommige gevallen zelfs het best op de cube!).
Jah de cube loopt wel ietsjes achter op de ps3 ja
Ik neem aan dat je de ps2 bedoeld, daar liep hij helemaal niet op achter de cube was veel sneller dan de ps2.

Maar het lijkt me wel een tikkeltje naief om te denken dat de multiplatform titels er op de revo net zo goed, laat staan beter, uit gaan zien als op de X360 en ps3.
De specs van de X360 zijn hoger maar die 3 3,2 gHz processoren heeft ie echt niet alleen nodig om HD resoluties waar te maken.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:02:43 #99
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36526534
quote:
Years after Square jumped off the Nintendo ship to support PlayStation with a series of smash-hit Final Fantasy role-playing games, Nintendo's retired president, Hiroshi Yamauchi, made some hilarious comments about the booming genre - and about the people drawn to it. "[People who play RPGs are] depressed gamers who like to sit alone in their dark rooms and play slow games," he noted in a 1999 interview. Yamauchi - who incidentally has prided himself on the fact that he has never played a videogame - went on to call RPGs as a whole both "silly and boring." Square Enix's Final Fantasy and DragonQuest RPGs continue to rank amongst the highest-selling games whenever they are released in Japan or America.
Die Yamauchi toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:18:18 #100
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36526991
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Die Yamauchi toch
Ik vind de meeste RPG's ook veel te traag & boring.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36527618
launch Revolution toch wereldwijd gelijktijdig?
quote:
Vorige week verscheen op het internet het bericht waarin de directeur van Nintendo, Satoru Iwata, verkondigde dat er geen gelijktijdige wereldwijde launch van de Revolution zal zijn.

Vandaag liet Nintendo echter weten dat dit bericht niet klopte. Een PR-medewerker van Nintendo liet weten dat de woorden van Iwata uit zijn verband zijn gerukt.

“What he’s actually saying is that we’re not holding a worldwide launch just because everyone else is doing one too. It’s just another re-iteration of the fact that we’re not looking at what Sony or Microsoft are doing.
bron: gamer.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2006 16:36:08 ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:39:52 #102
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36527796
Who cares.. Enige wat we nu kunnen doen is wachten & games. Als de revolution gelanceerd is gaan we wachten op nieuwe games & gamen.

Gamen + Gamen = gamen. En niet blaaten.

Dank u.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:54:15 #103
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36528293
BMH jij voegt ook geen zak toe
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:55:46 #104
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36528358
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:54 schreef MMaRsu het volgende:
BMH jij voegt ook geen zak toe
Je meent het!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36528682
Een nieuwe revo Game aangekondigd: Bob Ross Video Game

quote:
In Production.
Bob Ross Video Game.

Bob Ross Inc. has announced in March 2006 that they have filed a letter of intent to license to Joseph Hatcher's AGFRAG Entertainment Group to develop exclusively worldwide video/computer games based on Bob Ross' creative, unique and easy to learn painting techniques and TV show properties.


The Bob Ross video game, currently untitled, is planned to be developed for PC, the Nintendo DS handheld & on Nintendo's next-gen system coming later this year, code named Revolution. Release date was not announced. AGFRAG is currently seeking a publisher.


AGFRAG's Director of Development, Joseph Hatcher, has this to say about the announcement:


"I grew up watching Bob Ross on PBS and was always in awe of how quickly and smoothly he made these beautiful paintings, which helped inspire my creativity. There are generations that know Bob Ross and his painting techniques, and I want to share his talent with future generations in a new medium.


The Bob Ross game will utilize the unique inputs that the Nintendo DS and Nintendo Revolution have that can truly immerse the players while they learn to paint like Bob Ross and can play the addictive and fun games that we have planned for the title. I believe that Bob Ross Inc's and AGFRAG Entertainment Group's similar beliefs in independence, creativity, and teaching others will benefit how the game is developed and how the players of all ages will be able to enjoy this game.


I want the community to share with us their favorite Bob Ross shows, painting techniques, and what they’d like to see in the NDS and Revolution games. We want to keep the brush going."


The Joy of Painting is seen on nearly 300 public television stations throughout the United States, and is broadcast in Japan, Mexico, The Philippines, South Korea, Taiwan, Hong Kong, Turkey, The Netherlands, the United Kingdom, Germany, Switzerland, Belgium, Austria, Costa Rica, Canada, Colombia, Iran, Greece and others.
bron: http://www.bobross.com/news.cfm
ontwikkelaar: http://www.agfrag.com
#winning
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:08:54 #106
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36528705


Dude, dat is allemaal bullshit. Peristilius en pkwarts hebben de boxart gemaakt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_36528734
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:07 schreef Tware het volgende:
Een nieuwe revo Game aangekondigd: Bob Ross Video Game

[..]

bron:http://www.bobross.com/news.cfm
ontwikkelaar: http://www.agfrag.com
1 april?

edit:
er is al een spelletje met bob Ross : link

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2006 17:12:22 ]
pi_36528799
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:08 schreef MMaRsu het volgende:


Dude, dat is allemaal bullshit. Peristilius en pkwarts hebben de boxart gemaakt
We're on our way to fortune & fame.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36529349
Het is iig geen 1 april grap. Het schijnt al sinds halverwege maart bekend te zijn:')
#winning
pi_36529381
http://www.gamer.nl/nieuws/29914
http://www.gameqube.nl/article.php?id=15277
gaat iedereen dit nu als 1 april grap gebruiken?
Niets uit deze post mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, microfilm, geluidsband, elektronisch of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de auteursrechthebbende.
pi_36530232
Wat een slechte 1 april grap.

Sue iedereen peri
pi_36530401
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:11 schreef Xrenity het volgende:
Wat een slechte 1 april grap.

Sue iedereen peri
Goed plan.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:40:36 #113
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_36530893
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:45 schreef alex4allofyou het volgende:
Wat je iig niet zal kunnen doen (tov de rest) is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered (zoals in Ghost Recon op de 360)
Waarom niet? De wereld van Shadow of the Colossus op de PS2 bevat behoorlijk uitgestrekte landschappen, zonder dat er sprake is van pop-ups, en we kunnen toch wel aannemen dat de Revolution krachtiger zal zijn dan de PS2.

Hardware specs zijn niet zaligmakend; programmeurs bedenken steeds nieuwe technieken om beperkingen van de consoles te omzeilen en toepassingen te realiseren die voorheen onmogelijk werden geacht.
pi_36531526
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:40 schreef chibibo het volgende:
programmeurs bedenken steeds nieuwe technieken om beperkingen van de consoles te omzeilen en toepassingen te realiseren die voorheen onmogelijk werden geacht.
Houd er rekening mee dat dit natuurlijk net zo goed geldt voor de andere consoles als voor de Rev.
pi_36533369
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:40 schreef chibibo het volgende:

[..]

Waarom niet? De wereld van Shadow of the Colossus op de PS2 bevat behoorlijk uitgestrekte landschappen, zonder dat er sprake is van pop-ups, en we kunnen toch wel aannemen dat de Revolution krachtiger zal zijn dan de PS2.

Hardware specs zijn niet zaligmakend; programmeurs bedenken steeds nieuwe technieken om beperkingen van de consoles te omzeilen en toepassingen te realiseren die voorheen onmogelijk werden geacht.
Ja net als die Gabe van valve die iets wou doen zodat alleen de dingen die dichtbij zijn als poly's worden gerenderd en dat de rest gewoon een plaatje is. Hij zij dat dat ook enorm veel rekenkracht zou besparen. Weet alleen niet of daar speciale hardware voor nodig was.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_36534242
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja net als die Gabe van valve die iets wou doen zodat alleen de dingen die dichtbij zijn als poly's worden gerenderd en dat de rest gewoon een plaatje is.
Dan moet je wel een héle grote database van plaatjes hebben!
pi_36534452
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:40 schreef chibibo het volgende:

[..]

Waarom niet? De wereld van Shadow of the Colossus op de PS2 bevat behoorlijk uitgestrekte landschappen, zonder dat er sprake is van pop-ups, en we kunnen toch wel aannemen dat de Revolution krachtiger zal zijn dan de PS2.

Hardware specs zijn niet zaligmakend; programmeurs bedenken steeds nieuwe technieken om beperkingen van de consoles te omzeilen en toepassingen te realiseren die voorheen onmogelijk werden geacht.
Shadow of Colossus = GEWELDIG idee gone short vanwege de framerate

Lees wat ik schreef; REV zal het niet net zo kunnen renderen als de 360. Hiermee bedoel ik dus een stad renderen waarbij je alle gebouwen ziet in bijna dezelfde kwaliteit als de gebouwen die je dichtbij ziet.

Natuurlijk kan het wel, maar niet in hoog detail. Of men moet rekenkracht weghalen bij characters ofzo. De REV heeft simpelweg meer geheugen en CPU kracht nodig om het goed te renderen, wanneer ie die ontbeert zoals de PS2 dan krijg je popups en trage framerate.
Trouwens Colossus had ook niet zulk een scenery als die 360game.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:44:16 #118
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_36537665
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:52 schreef alex4allofyou het volgende:
Shadow of Colossus = GEWELDIG idee gone short vanwege de framerate
De impact van de framerate op de gameplay is nihil. Ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ik in het spelen gehinderd werd door een lage framerate.
quote:
Lees wat ik schreef; REV zal het niet net zo kunnen renderen als de 360.
Nee, je schreef: "wat je iig niet zal kunnen doen is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered".
quote:
Trouwens Colossus had ook niet zulk een scenery als die 360game.
Het landschap van SotC is zeker minder complex dan bijv. een stad. De Revolution is echter krachtiger dan de PS2, dus ik acht het zeer waarschijnlijk dat de Revolution prima in staat zal zijn een dergelijk complex landschap te renderen, zeker met vergelijkbare technieken als die welke in SotC werden gebruikt.
pi_36538045
Men vergeet dat de xbox zeker goede graphics heeft vertoond. En als de revo nou zeer degelijke xbox graphics kan bieden dan kan je toch erg mooie spellen krijgen.
Het zal alleen geen eye candy a-la X360/ps3 worden maar daar koop je dan ook een X360 of ps3 voor.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand de revolution als enige console aanschaft. Alsof sinds de nieuwe controller er is al het voorgaande werk niet leuk meer is. Ik wil nog wel fighters, shooters en race games spelen en daar heb je toch echt een X360 of ps3 voor nodig.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_36539154
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:44 schreef chibibo het volgende:

[..]

De impact van de framerate op de gameplay is nihil. Ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ik in het spelen gehinderd werd door een lage framerate.
[..]

Nee, je schreef: "wat je iig niet zal kunnen doen is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered".
[..]

Het landschap van SotC is zeker minder complex dan bijv. een stad. De Revolution is echter krachtiger dan de PS2, dus ik acht het zeer waarschijnlijk dat de Revolution prima in staat zal zijn een dergelijk complex landschap te renderen, zeker met vergelijkbare technieken als die welke in SotC werden gebruikt.
Op het moment dat zo'n colossos binnen komt lopen dan krijg je weldegelijk een diashow. Maar t is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik kan me nog herinneren dat ik Super Starfox speelde op de SNES en de framerate me helemaal niet opviel totdat ik m nogmaals speelde een paar jaar later.
quote:
Wat je iig niet zal kunnen doen (tov de rest) is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered (zoals in Ghost Recon op de 360), maar dat is niet iets wat ik heel erg zal missen.
Je laat een belangrijk stukje weg
Ik bedoelde dus een stad renderen waar je tot in de verte gebouwen ziet die er allemaal tiptop uitzien.

Maar we zullen zien, ik ben de laatste die zo'n techniek niet apprecieert op de REV Maar zoals ik al zei, vind ik het niet erg dat het niet mogelijk is op de REV t zo voor te schotelen, ik ben realistisch over de mogelijkheid of het ook zal lukken.

[ Bericht 2% gewijzigd door alex4allofyou op 31-03-2006 23:58:17 ]
pi_36539342
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:59 schreef piet_pelle het volgende:
Het zal alleen geen eye candy a-la X360/ps3 worden maar daar koop je dan ook een X360 of ps3 voor.
En als je echt een graphicshoer bent dan haal je gewoon Vista met een Directx10 videokaart van 500e en druk je dr Crysis in .
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand de revolution als enige console aanschaft. Alsof sinds de nieuwe controller er is al het voorgaande werk niet leuk meer is. Ik wil nog wel fighters, shooters en race games spelen en daar heb je toch echt een X360 of ps3 voor nodig.
Alleen mensen zoals Nintendo die voor ogen staat zullen alleen de REV halen, mensen dus die non-gamers/ casual gamers zijn.

Ik zal er sowieso nog een console bijkopen, maar ik verwacht wel dat de REV veel meer uren zal maken dan de andere console. Tenzij natuurlijk we weer een GC debacle krijgen wat betreft software. Maar ik heb zo'n gevoel dat het deze keer echt anders wordt...
pi_36539430
Pfff alsof de 360 geen pop-ups kent, ik zou zeggen, kijk het eerste stuk van de nieuwe 1up show eens . Daar word je ook niet vrolijk van. mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/1upshow_0210_320x180.wmv

Een goede gamedesigner (op het technische vlak dan voornamelijk, ik zal de laatste zijn die Bethesda beticht van het maken van een slechte game met Oblivion) kan met veel foefjes komen om dingen als pop-up voor een deel te verhullen. En dan toont de Revolution zich toch net iets minder snel als de technisch sterk inferieure console die het zal zijn. Maar goed, once again, het is allemaal in handen van gamedesigners . Feit blijft natuurlijk wel dat er opzicht meer mogelijk is met de 360 (en nog meer met de PS3 ivm meer physics power), maar een hoop developers doen er voorlopig bar en bar weinig mee (EA comes to mind, evenals Infinity Ward).
pi_36539461
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:57 schreef alex4allofyou het volgende:
En als je echt een graphicshoer bent dan haal je gewoon Vista met een Directx10 videokaart van 500e en druk je dr Crysis in .
Vergeet de 250 euro kostende PhysX kaart niet
  zaterdag 1 april 2006 @ 00:50:06 #124
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36540880
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:01 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Vergeet de 250 euro kostende PhysX kaart niet
Je icon !!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 1 april 2006 @ 01:29:02 #125
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36541740
[quote[

In his recent CNN Money interview, Iwata hinted that consumers will have a great amount of freedom when it comes to storage for Revolution. Great news, and something I’ve been hoping for for ages. I was really worried that we’d only be able to expand upon the built-in Flash memory with expensive SD cards, but it’s looking like Nintendo will be giving us the freedom to plug any memory device, including an external hard drive, into the USB port to store content at will. From the article:

The Revolution has 512 MB of flash memory, allowing for some initial storage space. The system also has a slot for SD memory cards, which are widely used in digital cameras and can hold a greater amount of data. Most importantly, Iwata mentioned, were the USB ports that are built into the Revolution “so practically any storage method can be used”.

Awesome if true. I’ve got quite a few flash-based devices around, but no SD cards, and it’s really cool to know that I won’t have to start emptying my pockets once I fill up the onboard memory.
[/quote]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_36541788
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 01:29 schreef MMaRsu het volgende:
[quote[

In his recent CNN Money interview, Iwata hinted that consumers will have a great amount of freedom when it comes to storage for Revolution. Great news, and something I’ve been hoping for for ages. I was really worried that we’d only be able to expand upon the built-in Flash memory with expensive SD cards, but it’s looking like Nintendo will be giving us the freedom to plug any memory device, including an external hard drive, into the USB port to store content at will. From the article:

The Revolution has 512 MB of flash memory, allowing for some initial storage space. The system also has a slot for SD memory cards, which are widely used in digital cameras and can hold a greater amount of data. Most importantly, Iwata mentioned, were the USB ports that are built into the Revolution “so practically any storage method can be used”.

Awesome if true. I’ve got quite a few flash-based devices around, but no SD cards, and it’s really cool to know that I won’t have to start emptying my pockets once I fill up the onboard memory.
Waar ik ook op hoop is dat mijn USB receiver van de draadloze router erin kan en ik dan online kan
  zaterdag 1 april 2006 @ 01:32:53 #127
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_36541824
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:07 schreef Tware het volgende:
Een nieuwe revo Game aangekondigd: Bob Ross Video Game


[..]

bron: http://www.bobross.com/news.cfm
ontwikkelaar: http://www.agfrag.com
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:03:00 #128
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_36544277
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:07 schreef Tware het volgende:
Een nieuwe revo Game aangekondigd: Bob Ross Video Game


[..]

bron: http://www.bobross.com/news.cfm
ontwikkelaar: http://www.agfrag.com
Vast een 1 aprilgrap, maar desalniettemin wel een tof idee.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_36545159
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:03 schreef Marble het volgende:

[..]

Vast een 1 aprilgrap, maar desalniettemin wel een tof idee.

[afbeelding]
oud
pi_36545414
De nieuwe naam van de revolution:



#winning
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:50:23 #131
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_36545489
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:29 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

oud
Ja duh, spuit 11. Maar dan mag ik er toch nog wel mijn mening over geven.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:56:14 #132
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36545570
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:46 schreef Tware het volgende:
De nieuwe naam van de revolution:

[afbeelding]

Ik zou hem nog geen eens zo gek vinden

Nintendo nPlay. Kinda Apple style, alleen is de "i" vervangen door de "n"

Hoewel hij natuurlijk overduidelijk fake is, 1 april grap enzo...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36545977
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 01:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

[afbeelding]
hehe dit is geen 1 april grap, t is bevestigd door ign: http://revolution.ign.com/articles/699/699647p1.html
op 31 maart..
#winning
pi_36546142
Want 1 april grappen beginnen nooooooooooooooit op 31 maart
pi_36549082
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 11:28 schreef Retuobak het volgende:
Want 1 april grappen beginnen nooooooooooooooit op 31 maart
daarom
#winning
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:30:29 #136
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36550435
quote:
Nintendo and Apple announced partnership
Today, on Apple 30th anniversary, Apple and Nintendo have announced that there will be an partnership between these two giants.
by Matt Casamassina
April 1, 2006 - Nintendo president Satoru Iwata and Apple president Steve Jobs are going to be partners in the development of the future products of both companies. Today, on Apple 30th anniversary, sources have told me that both companies made an agreement for a partnership. The last years, since the Revolution was announced, the rumours said that Nintendo and Apple worked together. Now this dream is coming true! Their have been no other announcements, but their is a huge possibility the next handheld of Nintendo will be supported by Apple hard- and software, like iTunes and the iSight.

Nintendo president Saturo Iwata was the initiator of this plan. He have had several times contact with Steve Jobs what he thinked of this plan, and relativly rapidly there was an agreement. From both companies aren't any comments, but it won't take to long before there is more on this item!
IGN

!
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36550785
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:30 schreef Tomasso het volgende:
IGN

!
1 April?
pi_36550800
Nou het zou best kunnen,qua design en creative's minds
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_36550814
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:30 schreef Tomasso het volgende:

[..]

IGN

!
Dat mocht nog helemaal niet onthuld worden. Potver, dat zou de scoop zijn voor Revo-Gamer als we volgende week openen. Ik ga ze eens goed uithoren, daar bij Apple, want dit moest niet mogen.
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:47:04 #140
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36550828
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

1 April?
Ja, Apple is vandaag jarig
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:47:44 #141
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36550842
Hmm, volgens mij hebben ze nu het nieuwsbericht verwijderd

Hebben ze bij IGN wel vaker last van

[ Bericht 50% gewijzigd door Tomasso op 01-04-2006 14:53:35 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36551384
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:47 schreef Tomasso het volgende:
Hmm, volgens mij hebben ze nu het nieuwsbericht verwijderd

Hebben ze bij IGN wel vaker last van
Gelukkig, want het was Revo-Gamer dat de afspraak had voor het exclusieve scoopje, en niet IGN. Die Mark Bozon eigent zich gewoon teveel toe.
  zaterdag 1 april 2006 @ 15:14:08 #143
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_36551420
Alsof IGN berichten plaatst in zo'n brak Engels.
  zaterdag 1 april 2006 @ 15:16:54 #144
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36551471
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 15:14 schreef chibibo het volgende:
Alsof IGN berichten plaatst in zo'n brak Engels.
Waarschijnlijk wou Matt de eerste zijn ofzo, en typte hij snel.

Mja, hij heeft het nu ook verwijderd. Misschien aanvullen of verbeteren oid.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36552714
Omg dat hele Bob Ross gedoe.
Echt tof.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36558483
het scheen dat er vanmiddag ook 5 revo's in de sterren catolugus stond voor 50.000 sterren

Bron: http://www.gameqube.nl/article.php?id=15287
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_36559828
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:36 schreef RaymanNL het volgende:
het scheen dat er vanmiddag ook 5 revo's in de sterren catolugus stond voor 50.000 sterren

Bron: http://www.gameqube.nl/article.php?id=15287
Doe je 1 april grap dan goed.
pi_36560198
quote:
Omg dat hele Bob Ross gedoe.
Echt tof.
Extra tof omdat het ook nog eens echt waar is. Echt geniaal van die developer om de info op 1 april te releasen, zodat eerst niemand het gelooft. En geloof me...

Het IS echt waar.
pi_36560287
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:31 schreef Thomper het volgende:

[..]

Doe je 1 april grap dan goed.
Jezus tyf toch op met die kutgrap man
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_36561207
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:00 schreef Retuobak het volgende:
Feit blijft natuurlijk wel dat er opzicht meer mogelijk is met de 360 (en nog meer met de PS3 ivm meer physics power), maar een hoop developers doen er voorlopig bar en bar weinig mee (EA comes to mind, evenals Infinity Ward).
Gast, heb je Fight Night, Burnout en Battlefield gespeeld op de 360? Ik geloof niet dat er een game is die er 'echter' uit ziet als Fight Night op dit moment op de 360
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')