Ik weet het, maar ik moest opschieten van Roy.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:05 schreef BroesWillems het volgende:
Kuttopic Titel...
Ik ben niet creatief als ik onder stress TTs bedenk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
'Nu MET specs' ofzo, sowieso dat 'waar' in de TT zuigggggggggt. Zo moeilijk is het niet
Nee je moest op roy schieten. Net wat andersquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:05 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik moest opschieten van Roy.
Wat hij zegtquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
'Nu MET specs' ofzo, sowieso dat 'waar' in de TT zuigggggggggt. Zo moeilijk is het niet
Ik schiet niet op Roy.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef disjfa het volgende:
[..]
Nee je moest op roy schieten. Net wat anders
*droomt over Zelda voor de Revo*quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef _Supreme het volgende:
niet zeiken jongens, 2 keer zo mooi als metroid prime! 2 keer zo mooi als twilight princess!
Doe is voorbeelden geven? als je op mij doelt dan zit je er namelijk naast.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef Xrenity het volgende:
Valt me ook op dat de mensen die negatief tegenover Rev staan ook weer uit hun hol kruipen om te roepen dat Nintendo gedoemd is
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef Cheiron het volgende:
" Waar innovatie boven specs gaat"
Jij bent iig erg positief eroverquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:57 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Doe is voorbeelden geven? als je op mij doelt dan zit je er namelijk naast.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:39 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Graphics zijn niet het allerbelangrijkste maar ik zou het toch wel een aanfluiting vinden als een next gen console minder krachtig is dan de current gen van de concurrent.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:47 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dit is toch wel best een dieptepunt moet ik zeggen hoor.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:15 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat dat waar is. Iwata had anders nooit gezegd "you will say wow!". Van minder krachtig dan de xbox 1 zeg ik niet wow.Mocht het wel waar zijn dan weet ik nog niet zo zeker of ik wel een revolution ga halen, ik wil toch wel een beetje grafische pracht.
Zo kom je dus wel een beetje overquote:Op 30-03-2006 @ 10:44 schreef King_of_cubes:
Mocht het trouwens echt waar zijn dan valt het me wel erg tegen.
Ik ben niet positief over de specs die ze hebben gekozen voor de rev, dat klopt inderdaad. Maar ik heb nergens gezegd dat ze doomed zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:02 schreef disjfa het volgende:
Jij bent iig erg positief erover
Zo kom je dus wel een beetje over
Nee maar veel verschilt het niet. De mentaliteit is hetzelfde.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:05 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik ben niet positief over de specs die ze hebben gekozen voor de rev, dat klopt inderdaad. Maar ik heb nergens gezegd dat ze doomed zijn.
Vind ik eigelijk wel. Er zullen vast nog flink wat mensen zijn die het niet uitmaakt dat de rev mindere graphics krijgt en er sowieso wel een halen. Ik ben nu wel een beetje gaan twijfelen of ik er een ga halen maar dat betekend niet dat Nintendo failliet gaat.quote:
Velen denken van wel iigquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik weet het al! Het is natuurlijk een 1 april grap!
quote:something isn't adding up here. You could fit that type of a spec in a mobile phone, 90-100cc with battery, display and camera and with no fan (obviously). Why is the system then so big (it was surprisingly big in GDC)? What is the fan for?
I'm lost. Only thing I can think of is that it has an internal power source. Final secret, no external power adapter?
* scrathes head *
Ohw, ik dacht dat ik als enige IGN door hadquote:
Ik ben een groot Nintendo fan, maar ik ben het met je eens hoor, een beetje meer mag wel van mij. Desnoods stuur ik ze nog wel een stripje ram op die ik nog heb liggen. Ik vind een spel een stuk leuker als het er leuker uit ziet. Mario word op de snes ziet er leuk genoeg voor me uit, maar RE4 vind ik al een stukje minder.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:07 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Vind ik eigelijk wel. Er zullen vast nog flink wat mensen zijn die het niet uitmaakt dat de rev mindere graphics krijgt en er sowieso wel een halen. Ik ben nu wel een beetje gaan twijfelen of ik er een ga halen maar dat betekend niet dat Nintendo failliet gaat.
quote:3/29 10:59pm, Peer-IGN posted:
Why would anyone think we'd launch an April Fool's joke three days early? Seriously, the point of an April Fool's joke is to trick people, then make them laugh at themselves after they realize it's April 1 -- the day that gives everyone a carte blanche to make up crap and lie.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:20 schreef Quack_of_Doom het volgende:
wat maken graphics uit als je er snes en n64 games op speelt?
Matt ging gisteren op vakantie. Het kan zijn dat hij daarom zijn 1 april grap wat heeft vervroegdquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:30 schreef Xrenity het volgende:
http://blogs.ign.com/Matt-IGN
schijnt toch te kloppen allemaal
[..]
Ik bestempel het nog steeds als geruchten. Eerst officieel bevestigd horen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:30 schreef Xrenity het volgende:
http://blogs.ign.com/Matt-IGN
schijnt toch te kloppen allemaal
[..]
486 dx 100 met een 8mb videokaart.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat zijn de specs dan en waarom staan ze niet in de op?
Hij moet nog ff blijven staan. FFV en VI komen nogquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:52 schreef BMH het volgende:
Offtopic, maar ik vind em leuk:
[afbeelding]
Het valt mij op dat alleen de allergrootste Nintendo fans lopen te klagen en dat je anderen niet(negatief) hoort.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef Xrenity het volgende:
Valt me ook op dat de mensen die negatief tegenover Rev staan ook weer uit hun hol kruipen om te roepen dat Nintendo gedoemd is
Dat ook iddquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:56 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Het valt mij dat alleen de allergrootste Nintendo fans lopen te klagen
Ik ben de grootste jaquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
De allergrootste NIntendo fan zeurt niet hoor
Heb je een Virtual Boy, een aantal Game en Watch units, 3 keer een GBA, een NES, SNES, N64, een Nintendo sweater en meer dan 170 games?quote:
Ik hoef niets te compenseren met een grote verzamelingquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb je een Virtual Boy, een aantal Game en Watch units, 3 keer een GBA, een NES, SNES, N64, een Nintendo sweater en meer dan 170 games?
Ik wel, ik heb namelijk ook een Xboxquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik hoef niets te compenseren met een grote verzameling.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb namelijk ook een Xbox
Nintendo houdt niet van laden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:14 schreef Frankeinstein het volgende:
Ik hoop alleen dat de Revo wel wat sneller is met het laden van spellen dan de xbox
Goede developers houden niet van laden.quote:
Resident evil 4 + iets beterquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
Denk Ninja Gaiden + iets beter.
Nou dan ben ik wel tevreden hoor![]()
Tis een schande!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb namelijk ook een Xbox
Ninja Gaiden ziet er mooier uit.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:37 schreef unstoppablemark het volgende:
[..]
Resident evil 4 + iets beter
Ninja Gaiden hapert somsquote:
Bij mij nooit toen ik een Xbox hadquote:
quote:When I first read the now-infamous specs on IGN, I was a mad as you guys. Frankly, I thought they sucked. You could find those specs on any 5+ year old PC. I still wanted the Revolution, but I really thought Nintendo made a terrible oversight, and screwed over the fans in the process. Innovation and gameplay rules all, but why can't we have both?
I came to these boards, and found chaos. It was full of fanboys saying how the Rev = floppage, people in outrage, and my fellow Rev followers in pathetic denial. "It's an April Fool's joke!," you'd say. "They are Dev Kits!", you'd say. "Matt is an evil liar!," you'd say. That was all BS. Matt just reported what he heard, which was from Devs recieving official Nintendo documentation about Final Specs, and reported it truthfully. Although it might not of seemed like the right thing to do, and he caused a lot of Rev hype to drop, that's journalism for ya.
But there was one thing I hadn't thought of. I was just looking at the specs from a Microsoft point of view, using the universal units of measuring specs that I had become accustomed to. And from those standards, they did, indeed, suck. But this wasn't Microsoft. We couldn't just use those universally accepted methods of of determining performance. This was Nintendo.
Although I am not a Mac user, I am quite familiar with the PPC vs. Intel issue. Most people know that the chip in the GameCube was essentially a custom-designed PPC chip similar to what Apple called the “G3". On average, a G3 was 1.5x as fast as a Pentium 3 chip with the same MHz. That means that the GameCube’s Gecko CPU running at 485 MHz was comparable to a P3 at 727.5 MHz. The Xbox’s Pentium 3 was 733 MHz, and I think we’d all agree that the GameCube and Xbox had the same CPU horsepower (if not graphics horsepower). So CPU-wise, the GameCube and Xbox were pretty much a tie. And no one ever complained the Xbox was “slow”.
The “Broadway” CPU is “an extention of the Gekko” chip, according to IGN's specs. But it’s 5+ years newer technology. In Apple terminology again, it’s probably a custom-designed PPC chip similar to the G4/G5 architectures. Even at the same exact clock speeds as a G3, the G4 and G5 chips were BOTH faster than the G3. The G4 was a G3 with slightly better integer performance and a vector processor (”Altivec” or “VMX”) that allowed for high-speed vector calculations. The G5 was a G4 with slightly better integer performance but significantly better floating point performance.
Why mention all this G3/G4/G5 stuff to Nintendo fans? To point out that each version of the chip had significant advances in speed and power that had nothing to do with the MHz rating alone. So on paper, 50% increase in MHz between the GC’s “Gecko” and the Rev’s “Broadway” chips only tell a tiny part of the story. The “Broadway” may be better optimized and do more per cycle than the “Gecko” did. So without knowing more details on the chip, you can’t judge it’s power only based on the MHz rating.
Anyone who has seen RE4, Metroid Prime and many other titles too numerous to mention will tell you that with the exception of HD support, the best GC games easily kept up with the majority of Xbox games in graphics…period. Again, the Xbox had an Nvidia chip @ 233 MHz while the GameCube had an ATI chip @ 162 MHz. How could the GC’s GPU with 50% less “power” (on paper at least) keep up with the Xbox? Again, you can’t use MHz alone to compare two chips.
Just like “Broadway”, the “Hollywood” GPU is more than a GameCube “Dolphin” GPU with a higher MHz rating. You can be sure that all the technology ATI developed over the last 5 years was used in designing “Hollywood”. Because of that, going from 162 MHz to 243 MHz is “only a 50% increase” on paper, but it technically much more significant that the numbers would lead you to believe.
But let’s say you care ONLY about MHz…how does the “Hollywood” GPU stack up? Well…the original Xbox only had a 233 MHz GPU and everyone claimed Xbox kicked arse over the PS2 and GC in graphics. So Revolution’s 243 MHz GPU is right there with Xbox1 in GPU MHz. And while it’s true that Xbox 360’s GPU runs a 500 MHz, it needs to pump out HD resolutions while the Revolution will not. The Xbox 360 mandates 720p visuals (a whopping 921,600 pixels), compared to the Revolutions 480p (307,200 pixels). That means that, if the graphics were to be equal on a SDTV, the Xbox 360 would need a GPU that would be exactly 3 times more powerful than the Revolutions. However, it is only twice as powerful as the Revolutions 243 MHz “Hollywood” chip, doesn't that mean the Revolution is going to look simply amazing in standard definition? Apparently many don't think so, but the real answer is…don’t doubt it. You would simply be wrong. It will be beautiful, and remember, that is only considering MHz alone, which I have shown to be futile.
People need to look past the initial White Sheet of numbers, and think about what they really mean. People are acting like they are going to see PS2 quality visuals, and that simply won't happen. And now, I'll simply wait to play Metroid Prime 3 online in all of its beautiful Next Gen glory.
Wat 'ie dus eigenlijk zegt is dat cijfertjes in de specs lang niet alles zeggen? Nou, daar heeft 'ie inderdaad gelijk in!quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Interessant stukje van een forum poster:
Begin van level 4, als je tussen de rotsen staat. Ga 1st person en draai dan rond. Voila, haperingenquote:
Dat is de Intel Core duo ookquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:
Wel typisch dat die gast Apple erbij haalt met de PPC vs intel kwestie, aangezien Apple onlnags juist is overgestapt op intel en nu intel-processoren promoot als "beter" zijnde dan PPC-processoren!
Ja klopt. Maar ik vind het vooral zo typisch dat die gast zo'n lap tekst heeft neergezet met talloze voorbeelden, terwijl hij het net zo goed hierbij had kunnen laten...quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:19 schreef Tomasso het volgende:
Dat is de Intel Core duo ook
De G5 werd veel te warm en het was te weinig performance/watt. Hij kon ook niet in de PowerBook gestopt worden, waar Apple behoorlijk van baalde.
quote:People need to look past the initial White Sheet of numbers, and think about what they really mean.
Volgens mij is het probleem meer dat ook de xbox360 en de PS3 gebruik maken van PPC, dus zijn hele betoog slaat als een tang op een varken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:08 schreef P-Style het volgende:
Wel typisch dat die gast Apple erbij haalt met de PPC vs intel kwestie, aangezien Apple onlnags juist is overgestapt op intel en nu intel-processoren promoot als "beter" zijnde dan PPC-processoren!
Da's waar ja!quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:32 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het probleem meer dat ook de xbox360 en de PS3 gebruik maken van PPC, dus zijn hele betoog slaat als een tang op een varken.
Precies, begrijpelijk van Nintendo. Specs zijn zeker niet allesbepalend voor de kwaliteit van games, maar helaas staren veel mensen zich blind aan cijfertjes.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Dit is de rede waarom Nintendo niet graag de specs laat zien. Nu zijn veel mensen teleurgesteld terwijl ze nog niet 1 screen hebben gezien.
quote:IGN ontdekte trouwens ook nog een ander interessant nieuwtje: ook de GameCube zou wellicht met de nieuwe freestyle-controller van de Revolution kunnen worden uitgerust. Technische problemen stonden dat tot nog toe in de weg, maar die zouden zijn opgelost.
Dat is al zo oud als je omaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:22 schreef kipknots het volgende:
Nog iets interessants dat in het nieuwsbericht op t.net staat:
[..]
Wat ik eigenlijk altijd wel denk bij iedere console die wordt uitgebracht is "Hadden ze er maar wat meer RAM in gestopt".quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:45 schreef alex4allofyou het volgende:
Ergens had ik het al wel verwacht dat de specs zeer laag zouden worden, alleen zat ik te denken aan ongeveer 1.2 Ghz, dit is weer een Nintendo move die je niet kan volgen (tenminste totdat de eerste beelden er zijn). Toch zijn het specs die op SDformaat wel alle gameideen zal kunnen verwezenlijken en dus niet die ideen in de weg zullen staan (met wel een veel kleinere marge dan ik had geanticipeerd).
Wat je iig niet zal kunnen doen (tov de rest) is een scenery maken die tot in de verte strekt en alle objecten rendered (zoals in Ghost Recon op de 360), maar dat is niet iets wat ik heel erg zal missen. Spellen zoals RE ed zullen prima te doen zijn op de REV met geweldige graphics die meer dan voldoende zijn om te implementeren wat men wil.
Ik heb alleen dat dubbele gevoel dat je later zult denken ' wat als ze de specs nou iets opgeschroefd hadden?'. We zullen het niet weten (iig niet tot de volgende stap). Het is een beetje hetzelfde gevoel dat ik had op de N64, toen had ik ook al zo'n dubbel gevoel toen ik bijvoorbeeld Mario64 speelde; meer textures en FMV zouden het spel helemaal af maken.
quote:When you play the game on GameCube, the fighting mechanics are based in a third-person perspective. However, on the Revolution, the battles shift into a first person mode, which allows the player to really feel like they are dueling a foe rather than playing a game.
quote:Of course, you can use the controller to aim your bow, your hookshot or your boomerang, as well as some other items. The amount of force you use while handling the controller will also determine how far or fast your items go. There are also some puzzles specially developed on the Revolution version that will require the input from the Revolution's controller. These puzzles will be solved a different way on the GameCube.
quote:not only can you play Twilight Princess on Revolution, when you put the game into the Revolution system, you have the option of an "enhanced" mode of the game.
quote:
Stel ze zijn echt, dan komt N zeker niet mee met de andere 2 fabrikanten. Het zal om orginaliteit gaan, waar we tot op heden dus niets van weten, het apparaat is nog nergens speelbaar gezien.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:36 schreef ikookhier het volgende:
Die specs (waar ik aan de echtheid twijfel) zijn zelf op dit moment oke,
ze weten van aan pakken bij nintendo.
Eiji Aonumaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:51 schreef Mr.Happ-E het volgende:
[..]hoe weet EA dat nou weer? First person vechten? Kán tof zijn, mits goed uitgevoerd. Enhanced mode klinkt wel tof
![]()
Denk dat dat een fake interview is.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:21 schreef BMH het volgende:
EA over Zelda:
Jah de cube loopt wel ietsjes achter op de ps3 jaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:48 schreef moomoo het volgende:
hmm, ik was eerst ook wat ongelukkig over de specs(ervanuitgaand datr ze echt zijn), maar bedacht me toen dat de cube ook ver achterloopt op hardware t.o.v. de xbox en ps3, en dat multiplatformgames er toch nog op elke console ongeveer hetzelfde uitzien(in sommige gevallen zelfs het best op de cube!).
Die Yamauchi tochquote:Years after Square jumped off the Nintendo ship to support PlayStation with a series of smash-hit Final Fantasy role-playing games, Nintendo's retired president, Hiroshi Yamauchi, made some hilarious comments about the booming genre - and about the people drawn to it. "[People who play RPGs are] depressed gamers who like to sit alone in their dark rooms and play slow games," he noted in a 1999 interview. Yamauchi - who incidentally has prided himself on the fact that he has never played a videogame - went on to call RPGs as a whole both "silly and boring." Square Enix's Final Fantasy and DragonQuest RPGs continue to rank amongst the highest-selling games whenever they are released in Japan or America.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |