Ja.. dus... een moord straffen zonder overheid in een anarchie kan alleen gedaan worden door eigenrichting van individuen of een groep die dat monopolie opeist..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op het moment dat er wel een geweldsmonopolie is, dan spreek je weer over een overheid. Dus geen anarchie. Lijkt me vrij sluitend toch?
Nee hoor volgens mij is dit de eerste en enige, hoezo??quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
Is er al een eerder? Ik zag hem niet staan
Nee, ik melde alleen maar dat ik een nieuw beugeltje erbij had gepaktquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
Ik dacht zo nav je reactie.
Regelmatig opent men 2 tegelijk.
Dit is mijn eerste sctopic die ik open...
Ontopic: Lang leve de Anarchie...
Mooi linkse kreet of is het rechts?
Yipquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:02 schreef RichardQuest het volgende:
.
Bronquote:Bij voldoende samenwerking zou anarchie zelfs op wereldschaal tot de mogelijkheden behoren. Naïef? Theoretische mogelijkheden zijn misschien altijd wel naïef. Maar als je denkt dat alles via samenwerking te doen is dan bedenk je meer soorten samenwerking dan als je het moede hoofd bij de eerste tegenslag al in de schoot hebt gelegd. Een wereldwijde anarchie mag dan een utopie zijn (of lijken) maar hier en nu leidt het denken over zo’n utopie ook al tot interessante gedachten en gedragingen.
Anarchisme gaat over vrijwillig samenwerken en dus over vrijheid. Er is nog een isme dat over vrijheid gaat, liberalisme, maar liberalen moffelen er ook altijd de vrijheid om anderen uit te buiten tussen. Die heerlijke vrije markt waar je vrijuit kan gaan heersen over anderen. Omdat op de markt het heersen via de portemonnee gebeurt, lijkt het minder erg dan heersen met knoet of geweer – maar heersen blijft het.
Waarom je dit ook in de "Gelukkig hebben we de foto's nog" in NWS heb geplaatst is me een raadsel pbquote:
Ik dacht dat het niet perse met nieuws te maken moest hebbenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waarom je dit ook in de "Gelukkig hebben we de foto's nog" in NWS heb geplaatst is me een raadsel pb
Nou opzich lijkt het me wel leuk als in iedergeval of de foto of de zin iets ermee te maken heeft, of met POL.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet perse met nieuws te maken moest hebben.
Vettax Hoogervorst.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nou opzich lijkt het me wel leuk als in iedergeval of de foto of de zin iets ermee te maken heeft, of met POL.
Bronquote:Anarchisme (afgeleid van het Griekse αν-, en αρχη, wat betekent: tegen gezag), is de naam van een levens- en gedragsprincipe of -theorie, waarbij men uitgaat van een samenleving zonder regering. De harmonie in een dergelijke maatschappij wordt niet bereikt door onderwerping aan de wet, of door gehoorzaamheid aan het een of ander gezag, maar berust op vrije afspraken, tussen verschillende groepen die naar gebied en naar beroep zijn samengesteld ter wille van productie en consumptie, alsook ter bevrediging van de oneindige verscheidenheid van behoeften en aspiraties van de ontwikkelde mens.
In een maatschappij die volgens deze principes wordt opgebouwd zouden de vrijwillig aangegane betrekkingen, die nu reeds het hele gebied van menselijke activiteit beginnen te beslaan, zich nog verder uitbreiden en zo de Staat in al zijn functies vervangen. Zij zouden eruitzien als een vervlochten netwerk, samengesteld uit een oneindige verscheidenheid van groeperingen en federaties verschillend van vorm en omvang, lokaal, regionaal, nationaal en internationaal — tijdelijk of min of meer permanent. Groeperingen met alle mogelijke doeleinden: productie, consumptie en ruilhandel, communicatie, afspraken op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs, wederzijdse bescherming, defensie, enzovoort; en anderzijds ter bevrediging van het groeiende aantal wetenschappelijke, artistieke, literaire en sociale behoeften.
Ik vond hem wel goed als DeVallera in Michael Collins, hoewel ik denk dat je dan weinig last zou hebben van stijve tepels.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:13 schreef Floripas het volgende:
Alan Rickman is een Verdomd Tepelstijvend Persoon.
Plaat-je!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik vond hem wel goed als DeVallera in Michael Collins, hoewel ik denk dat je dan weinig last zou hebben van stijve tepels.
kon alleen deze maar vinden helaas.quote:
Ik probeer me dan ook nog steeds voor te stellen hoe Red Dwarf zou zijn geweest als hij uit de auditie naar voren was gekomenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:13 schreef Floripas het volgende:
Alan Rickman is een Verdomd Tepelstijvend Persoon.
Die film is juist èèn van de betere van Bruce Willis, wat eigenlijk ook wel wat over zijn films zegtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:31 schreef sigme het volgende:
Alan Rickmann,, de enige sexy acteur, die hoef je alleen te hóren. Heel goed gecast in Dogma inderdaad, als 'stem van god'. Maar voor hem kijk ik zelfs die vreselijke actiefilm met Bruce Willis.
Sigme, je ritme!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:31 schreef sigme het volgende:
Alan Rickmann,, de enige sexy acteur, die hoef je alleen te hóren. Heel goed gecast in Dogma inderdaad, als 'stem van god'. Maar voor hem kijk ik zelfs die vreselijke actiefilm met Bruce Willis.
Gelukkig heb ik hier geeneens Veronica, ik moet echt zo naar bed. Ben nog steeds gebróken van gister.![]()
In de categorie 'films die sigme kijkt' is het een vreselijke filmquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Die film is juist èèn van de betere van Bruce Willis, wat eigenlijk ook wel wat over zijn films zegt
Dus je kijkt bijna geen films?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:39 schreef sigme het volgende:
[..]
In de categorie 'films met Bruce Willis' is het vast de enige die sigme gezien heeft.
Misschien kijkt ze wel echte filmsquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dus je kijkt bijna geen films?
Klopt. En als ik kijk is het vaak een 'echte'. Of een vliegtuigrampenfilm.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dus je kijkt bijna geen films?
SCHOKKEND!!!!!quote:
Kijk daar doet ie het een stuk beterquote:
Yvonne-exegese gevraagd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Iets zegt me, mijn best e Dago, dat ik meer had gehad aan [betreffende] naaktfoto's dan jij
Misschien bedoelt ze de foto van haar met ontblote (slappe) tepel die online kwam?quote:
Klopt. Hij staat op de achtergrond aan bij mijn vriendin - die moet er speciaal een kastje voor opendoen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:23 schreef RichardQuest het volgende:
Jij had toch geen tv?
Ga je haar spiken of zo.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:30 schreef du_ke het volgende:
Ajax is ook wel compleet kansloos vandaag.
Aaaaah, wat erg..quote:SP teleurgesteld in beslissing PvdA
14-3-2006 SP-fractievoorzitter Remine Alberts is teleurgesteld in het beslissing van de PvdA om de SP als coalitiepartner af te wijzen. Vooral omdat dit is gebeurd, nog voordat een eerste gesprek werd gevoerd tussen beide partijen.
"Het is erg jammer dat de PvdA niet de politieke wil blijkt te hebben om te kiezen voor een progressief bestuur met de SP. Wij hebben aangegeven dat voor ons alles bespreekbaar was, maar blijkbaar is zelfs dat onvoldoende. Doodzonde. "
Met een sprong van vier naar zes zetels was de SP met de PvdA de grote winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen.
je zit in Australie ofzo?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:21 schreef Floripas het volgende:
Er zit ineens een gekke zender op tv. Een kroontje rechtsbovenin, en alleen maar Hollandse Hits. Heel deprimerend.
Ik kan slecht tegen mensen als zij, het is niet van het slag tiny kox, maar nog erger, deze is stiekemer. van Tiny Kox weet je dat het een debiel is die met z'n hand op de knip is geboren en geleerd heeft om altijd verongelijkt te antwoorden. Remine is sluwer.quote:
Ik ben het met je eens, hoor. Maar van Jasper maak je een inschattingsfout.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik kan slecht tegen mensen als zij, het is niet van het slag tiny kox, maar nog erger, deze is stiekemer. van Tiny Kox weet je dat het een debiel is die met z'n hand op de knip is geboren en geleerd heeft om altijd verongelijkt te antwoorden. Remine is sluwer.
Tja .....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Huntelaar met het ultieme voetballersinterview.
''Hun waren beter en hun scoren een goal dus hun hebben verdiend gewonnen.''
Dat wil ik helemaal niet, antiquarische queef.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
Ik vind Johan de With zo leuk.
Het valt me nog mee dat-ie er geen d/t-fouten bij uitsprak.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Huntelaar met het ultieme voetballersinterview.
''Hun waren beter en hun scoren een goal dus hun hebben verdiend gewonnen.''
Kroeliewoeliewoelie, ouwe eenzame autist van me!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet, antiquarische queef.
Ik geloof zonder meer dat de man kennis van zaken heeft en z'n europa verslagjes zijn niet niet beroerd om naar te luisteren. Desalnietemin heeft hij er voor gekozen om zich bij het Remineclubje te scharen en daarmee z'n integriteit te grabbel te geven. We zullen zien uit welk hout hij gesneden is.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Maar van Jasper maak je een inschattingsfout.
Mán, mán....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:42 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik geloof zonder meer dat de man kennis van zaken heeft en z'n europa verslagjes zijn niet niet beroerd om naar te luisteren. Desalnietemin heeft hij er voor gekozen om zich bij het Remineclubje te scharen en daarmee z'n integriteit te grabbel te geven. We zullen zien uit welk hout hij gesneden is.
Goed zo, verkleefde bankzitter.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goed, ik geef me gewonnen. Ik mag je.
quote:
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo onder de indruk van 'm eigenlijk?
Tiny Koxquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik kan slecht tegen mensen als zij, het is niet van het slag tiny kox, maar nog erger, deze is stiekemer. van Tiny Kox weet je dat het een debiel is die met z'n hand op de knip is geboren en geleerd heeft om altijd verongelijkt te antwoorden. Remine is sluwer.
hehehehe, volgens mij is hij de enige met een enormequote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Tiny Kox![]()
![]()
Wat een naam....Hebben alle SP'ers tiny kox?
Vandaag?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:30 schreef du_ke het volgende:
Ajax is ook wel compleet kansloos vandaag.
Yep, maar dat maakt het professionele deel nog niet goedquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:01 schreef Floripas het volgende:
Heb je het gezien, Tafkahs?
Die Remine?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hehehehe, volgens mij is hij de enige met een enorme![]()
(het is alleen best een manwijf. Ik had eigenlijk al meteen iets van : weg met dat figuur! )
Maar dat verklaart het zwak en het jongetje-deel.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:04 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Yep, maar dat maakt het professionele deel nog niet goed
vanuit mij gezien niet.. Het is wat mij betreft hetzelfde laken en pak als Ivensquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar dat verklaart het zwak en het jongetje-deel.
Dan ken je hem toch niet van gezicht.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:05 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Oh, hij. Hem ken ik wel van gezicht. Van de herenliefde zeker?
Ivensquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:07 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
vanuit mij gezien niet.. Het is wat mij betreft hetzelfde laken en pak als Ivens
Ja, hij. Hij ziet er alleen al uit alsof hij problemen zoekt he?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:05 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Oh, hij. Hem ken ik wel van gezicht. Van de herenliefde zeker?
In de Volkrant werd hij eens de paladijn van Marijnissen genoemd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:09 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, hij. Hij ziet er alleen al uit alsof hij problemen zoekt he?
Geen idee, volgens mij heeft hij wel kleffe handjes
quote:
Hij en Marijnissen hebben indertijd de boedel van Monje overgenomen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Floripas het volgende:
In de Volkrant werd hij eens de paladijn van Marijnissen genoemd.
En da's precies wat hij is.
Ikkequote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Tafkahs, Floripas, hoe zit het nu met een eventuele opvolging van Marijnissen; wie zou daarvoor in aanmerking komen? Ik kan zo gauw niet iemand bedenken die zijn plek goed in zou kunnen nemen...
Als ze in b.v. Amsterdam al geen fatsoenlijke mensen hebben hoe zouden ze dan wel regeringverantwoordelijkheid kunnen dragen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ikke
Ik heb goede hoop op óf Sjoerd Uitslag, óf Rosita van Gijlswijk.
Ik hou m'n hart vast. Als de gemeente Amsterdam al niet in staat is om een corrupt opperraadslid na 8 jaar te vervangen, dan moet het landelijk nog wel veel erger gesteld zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Tafkahs, Floripas, hoe zit het nu met een eventuele opvolging van Marijnissen; wie zou daarvoor in aanmerking kunnen komen? Ik kan zo gauw niet iemand bedenken die zijn plek goed in zou kunnen nemen...
Ik weet niet of alle mensen daar niet fatsoenlijk zijn - ik mag er alleen twee niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als ze in b.v. Amsterdam al geen fatsoenlijke mensen hebben hoe zouden ze dan wel regeringverantwoordelijkheid kunnen dragen?
Is ze zelfs corrupt? Dat is nieuws voor mij.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:17 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik hou m'n hart vast. Als de gemeente Amsterdam al niet in staat is om een corrupt opperraadslid na 8 jaar te vervangen, dan moet het landelijk nog wel veel erger gesteld zijn.
Mee eens.quote:Toegegeven, tijd is vrijwel het enige wat Jan M tegenzit, maar een beetje frisse lucht danwel totale vernieuwing zou geen kwaad kunnen. Je weet vast wel dat de basis politicologie al zegt dat machthebbers al vrij snel gaan samenklonteren. Dat is overal hetzelfde..
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ikke
Ik heb goede hoop op óf Sjoerd Uitslag, óf Rosita van Gijlswijk.
Daar ben ik zelfs bang voor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:19 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
![]()
Een grapje zeker?
Ik kan me niet voorstellen dat er nog niemand is geweest die Rosita van Gijlswijk is aangevlogen eigenlijk![]()
Ik niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:19 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
![]()
Een grapje zeker?
Ik kan me niet voorstellen dat er nog niemand is geweest die Rosita van Gijlswijk is aangevlogen eigenlijk![]()
Goed zo.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Daar ben ik zelfs bang voor.![]()
Wie zijn dat dan?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet niet of alle mensen daar niet fatsoenlijk zijn - ik mag er alleen twee niet.
Het is niet voor niets dat de partijdiscipline op de hei wordt bijgebracht.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Daar ben ik zelfs bang voor.![]()
Waar ken jij Alberts dan vanquote:
Laat me raden, een beter Nederland begint in Assen ..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Kent één van jullie beiden Marijke v/d Broek of Pauline Niers van de SP Assen ook?
Ja, zelfs op de slogans wordt nog bezuinigt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:32 schreef Tafkahs het volgende:
Laat me raden, een beter Nederland begint in Assen ..
Peter Verschuren is geweldig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, zelfs op de slogans wordt nog bezuinigt.
Maar Peter Verschuren kennen jullie wel toch?
Jawèèèèl...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:35 schreef Tafkahs het volgende:
nah, ik mis 'm eigenlijk nog steeds niet
Peter Verschuren ken ik nog toen hij districtsvoorzitter in Groningen was (en nog een snor had). Nette man hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:36 schreef Floripas het volgende:
Peter Verschuren is geweldig.
Ik denk dat jij het goed met hem zou kunnen vinden.
Ook mantelzorger. Sorry voor de monomanie, zo nu en dan.
Er is overigens een nieuwe hint.
Hij is werkelijk waar een schát.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Peter Verschuren ken ik nog toen hij districtsvoorzitter in Groningen was (en nog een snor had). Nette man hoor.
Volgens mij is ie vrij rechtlijnig en makkelijk om te praten als het om partijvoordeeltjes gaat. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Ik ken 'm eigenlijk alleen van een aangename afstand.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:34 schreef Floripas het volgende:
Tafkahs, ik vind overigens hoe iemand met z'n familie omgaat tekenend voor z'n politieke spel. Een spiegel, zogezegd.
Onverwachts dronken met hem worden is uitserst aangenaam, anders.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Volgens mij is ie vrij rechtlijnig en makkelijk om te praten als het om partijvoordeeltjes gaat. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Ik ken 'm eigenlijk alleen van een aangename afstand.
dat zijn scenario's die me waarschijnlijk nooit zullen overkomen, gelukkig. Ik geloof ook niet dat het erg nuttig zal blijken eigenlijk..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onverwachts dronken met hem worden is uitserst aangenaam, anders.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Floripas het volgende:
Nog maar eens, gewoon voor the spam of it: [Remember him]Petitie voor McCarthy
Half Noord-Nederland kan erover meepraten, die man zette zich pas in.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:39 schreef Floripas het volgende:
Hij is werkelijk waar een schát.
Hoe vaak die mij al niet zonder wederkerigheid uit de nesten heeft geholpen.
Maar die was wel 'Heiden van het jaar.'quote:Een stuk christelijker in ieder geval dan jouw Wiegel.![]()
Voor wie?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Half Noord-Nederland kan erover meepraten, die man zette zich pas in.![]()
[..]
Maar die was wel 'Heiden van het jaar.'
![]()
Jij bent dus ex-SP ér?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:57 schreef Tafkahs het volgende:
dat zijn scenario's die me waarschijnlijk nooit zullen overkomen, gelukkig. Ik geloof ook niet dat het erg nuttig zal blijken eigenlijk..
Wat een onzintopic. Maar goed, niks over geiten neuken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:01 schreef Floripas het volgende:
Mijn eerste SEX-topic - een ode aan McCarthy: De islamisering van seksualiteit
De Christen Unie jongeren geloof ik, maar don't worry, hij topt Peter Verschuren niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:04 schreef Floripas het volgende:
Voor wie?
neuh, ik sta nog wel met een been in het grafquote:
Hee, het is een hommage ideologique aan McCarthy.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat een onzintopic. Maar goed, niks over geiten neuken?
Kan je dit soort dingen niet doen als hij wél de gelegenheid heeft tot posten? Het komt nogal laf op me over om iemand belachelijk te maken als hij zelf niet kan posten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hee, het is een hommage ideologique aan McCarthy.
Ik ben niet van plan om er ook daadwerkelijk te gaan posten, kom nou.
Ten eerste: ik heb zelf dat topic geopend in de feedback - daar waar hij kon reageren.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kan je dit soort dingen niet doen als hij wél de gelegenheid heeft tot posten? Het komt nogal laf op me over om iemand belachelijk te maken als hij zelf niet kan posten.
Ok, helder. Ik kreeg even een ander beeld, vandaar dat ik doorvroeg.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ten eerste: ik heb zelf dat topic geopend in de feedback - daar waar hij kon reageren.
Dat Sextopic is wel iets waar ik het de laatste tijd over heb gehad met vriendinnen. De reden waarom ik het nu plaats (en uberhaupt plááts) is wegens McCarthy (en de drank, toegegeven) - niet om hem belachelijk te maken.
Ik stem blanco.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:27 schreef Floripas het volgende:
Yildiz, de actie is hier: [Remember him]Petitie voor McCarthy
Zo ben ik niet - je wéét toch?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ok, helder. Ik kreeg even een ander beeld, vandaar dat ik doorvroeg.
Ik zou er een boek over kunnen schrijven, maar zolang er nog achterlijke gladiolen zijn (ik heb echt absoluut geen zin om mij in te houden voor klootzakken) in Londen die atoombommen willen maken, lig ik nog wel even dwars.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
En ook al geen SP.
Ben je eigenlijk wel ergens goed voor?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zou er een boek over kunnen schrijven, maar zolang er nog achterlijke gladiolen zijn (ik heb echt absoluut geen zin om mij in te houden voor klootzakken) in Londen die atoombommen willen maken, lig ik nog wel even dwars.
Trouwens, truste.
Ok, ok, ik kijk wel even.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:58 schreef Floripas het volgende:
http://www15.ocn.ne.jp/~oyakodon/newversion/yudayasensou.e.htm
Sigme! Iblardi!
Met afstand de domste website van vandaag.
Zo erg? Toch betwijfel ik dit.quote:Johan de With zal van nu af aan altijd lief doen tegen Fonkmeistah (ofzo) als hij deze link heeft bekeken....
Doe maar niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, ok, ik kijk wel even.
[..]
Zo erg? Toch betwijfel ik dit.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:01 schreef Floripas het volgende:
Onzichtbare Joden....:O
Nee. Ik tref McCarthy zelden, zeggen dat ik hem mis zou nergens op slaan. Van mij mag hij vandaag terug hoor, als gezegd, ik tref hem zelden, dus het is mij egaal.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:03 schreef Floripas het volgende:
Siggeti, kom je ook je steun betuigen aan McCarthy? [Remember him]Petitie voor McCarthy
Ik wist niet dat hij geband was.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Ik tref McCarthy zelden, zeggen dat ik hem mis zou nergens op slaan. Van mij mag hij vandaag terug hoor, als gezegd, ik tref hem zelden, dus het is mij egaal.
Wel netjes van je dat je nog even mopperde over dat 'neo-nazi', dat was onder de gordel en had geMOD moeten worden.
Na die hebben we nog Darwins strijd tegen religie. en inmiddels Is Atheisme een luxeproduct? #2quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:11 schreef Floripas het volgende:
Hebben jullie dat ook weleens?
Ik had een topic geopend: Is atheisme een luxeproduct?
Daarna was ik het weer vergeten. Ik dacht er net op de fiets aan, wilde het bekijken - is het vol! Ik heb er geloof ik geen woord in gezegd...
Even doorlezen.
Die trut had ik wel gezien, die nazi niet. De trut vond ik onnet, maar niet meer dan dat.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wist niet dat hij geband was.
Ik las vijf minuten daarna dat hij me "trut" had genoemd, maar ja, dat kan deze guitige blondine wel aan.![]()
Natuurlijk had ik het allang gelezenquote:Dat topic liep overigens volledig uit de hand. Het is de moeite waard 'm even door te lezen, onder andere HenriOsewoudts sexuele bekentenissen...
Ik ook, ik ook. Ik ga zelden om mezelf bij een mod klagen. Ik vond het alleen zo tekenend, dat ik zei: "Haal dat neonazi eens weg.", en dat ik daarvoor "bedankt" werd met een welgemeend "trut". Zo was het niet, want dat had hij al wel eerder bedacht, maar het was als die keer dat ik een druk oppaskind nèt voor een auto had weggegrist en dat ik een schop kreeg (al was het van schrik).quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Die trut had ik wel gezien, die nazi niet. De trut vond ik onnet, maar niet meer dan dat.
[..]
Tegen hoeren?quote:Natuurlijk had ik het allang gelezen. Ik begrijp je afkeer niet zo goed.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:30 schreef Floripas het volgende:
Tegen hoeren?
Neuken met iemand die, als ze de vrije keus had, niet met je zou neuken?
Er valt bij mij niet veel slap te worden, maar daarvan zou ik echt een slappe krijgen.
Eh.. ik weet wel iets van hoeren, jouw analyse dat die 'geen vrije keus hebben' mag je onderbouwenquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:30 schreef Floripas het volgende:
Tegen hoeren?
Goeiemorgen Lodewijk!quote:
Ja, toch?quote:
Ik denk dat de vrije keus van minstens de helft van de hoeren wereldwijd discutabel is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. ik weet wel iets van hoeren, jouw analyse dat die 'geen vrije keus hebben' mag je onderbouwen.
Zij dient tot voorbeeld van bescheidenheid.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Een goedemorgen!
Het is inderdaad heerlijk weer, en ik weet nog steeds niet wie dit is:
[afbeelding]
Een nog groter taboe, maar ik zeg het toch; dat je nog nooit het verschil hebt mogen kennen tussen seks en liefde. Verder klopt het wel, ja, de mens heeft vrije wil, maar ze staat tevens zwak in de schoenen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrije keus van minstens de helft van de hoeren wereldwijd discutabel is.
Zijn de volgende zaken vrije wil of dwang:Als je je kind anders niet kunt voeden? Als je onder valse voorwendselen naar een ander bent gelokt ("je gaat au pair worden"), om vervolgens uit schaamte voor je ouders niet durft weg te gaan? Of erger nog, als je paspoort wordt afgepakt, je bent in een land waar je de taal niet spreekt, je stelselmatig wordt verkracht? Je de heroine niet meer kunt betalen en het dan maar zo doet? Je op jonge leeftijd bent geronseld door een loverboy, en daardoor gewend raakt aan de situatie?
Seks ís liefde, Lodewijk!quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een nog groter taboe, maar ik zeg het toch; dat je nog nooit het verschil hebt mogen kennen tussen seks en liefde. Verder klopt het wel, ja, de mens heeft vrije wil, maar ze staat tevens zwak in de schoenen.
Er worden ook mensen gedwongen tot tapijtknopen. Zijn daarom alle tapijten product van dwangarbeid?quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrije keus van minstens de helft van de hoeren wereldwijd discutabel is.
Zijn de volgende zaken vrije wil of dwang:Als je je kind anders niet kunt voeden? Als je onder valse voorwendselen naar een ander bent gelokt ("je gaat au pair worden"), om vervolgens uit schaamte voor je ouders niet durft weg te gaan? Of erger nog, als je paspoort wordt afgepakt, je bent in een land waar je de taal niet spreekt, je stelselmatig wordt verkracht? Je de heroine niet meer kunt betalen en het dan maar zo doet? Je op jonge leeftijd bent geronseld door een loverboy, en daardoor gewend raakt aan de situatie?
Kweenie, hoor.
Ik zou geen minuut van mijn tijd willen schenken aan dit bedrijf, deze baas of deze managers, maar daar heb ik me even overheen gezet vanwege het geld.quote:Mijn punt is overigens: dat je het met iemand doet die uit dilectu jou niet zou willen neuken, anders had je haar wel voor niks, maar zich er even overheen zet vanwege het geld.
Wie wél verschil maakt tussen seks en liefde kan seks gebruiken zonder in de war te raken met de liefde.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een nog groter taboe, maar ik zeg het toch; dat je nog nooit het verschil hebt mogen kennen tussen seks en liefde. Verder klopt het wel, ja, de mens heeft vrije wil, maar ze staat tevens zwak in de schoenen.
Ook een McCarthy-ism!quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:47 schreef Floripas het volgende:
Seks ís liefde, Lodewijk!
Nee, maar in de prostitutie wemelt het van dit soort misstanden, legalisering en toezicht of niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Er worden ook mensen gedwongen tot tapijtknopen. Zijn daarom alle tapijten product van dwangarbeid?
[..]
Ik vind een beetje met papieren schuiven iets anders dan je lichamelijk intimiteit.quote:Ik zou geen minuut van mijn tijd willen schenken aan dit bedrijf, deze baas of deze managers, maar daar heb ik me even overheen gezet vanwege het geld.
Nee, vroeger of later gaat dat bijna altijd fout. Ik ken tenminste alleen maar voornbeelden waarbij dat op de duur toch fout gaat.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:51 schreef sigme het volgende:
Wie wél verschil maakt tussen seks en liefde kan seks gebruiken zonder in de war te raken met de liefde.
http://poll.dezeserver.nl/index.cgiquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef Floripas het volgende:
Hoe maak je ook alweer een poll?
Om het nog maar even hardop en expliciet te zeggen; je zou er voor mij geen spat minder om zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef Floripas het volgende:
Heb jij in de prostitutie gezeten, sigme?
Maria, maria, maria magdalena!quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Om het nog maar even hardop en expliciet te zeggen; je zou er voor mij geen spat minder om zijn.
Dat maakt niet dat hoeren geen vrije wil hebben. Dat stellen is hoeren onvolwaardig verklaren.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar in de prostitutie wemelt het van dit soort misstanden, legalisering en toezicht of niet.
Ja, dat vind jij. Jij koppelt ergens integriteit aan lichaam.quote:[..]
Ik vind een beetje met papieren schuiven iets anders dan je lichamelijk intimiteit.
Maria magdalena was geen prostituee, Danielle Brown!quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:00 schreef Floripas het volgende:
Maria, maria, maria magdalena!
quote:Voor mij ook niet, hoor.
Daar is niet veel onintegers aan, sigme, maar hoe groot is het percentage vrouwen dat het om die redenen doet?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat maakt niet dat hoeren geen vrije wil hebben. Dat stellen is hoeren onvolwaardig verklaren.
Er zijn nogal wat niet-verslaafde Nederlandse dames actief. Er is in Nederland een behoorlijke groep transseksuelen (ergens halverwege), die geld verdienen voor de verdere operatie.
[..]
Ja, dat vind jij. Jij koppelt ergens integriteit aan lichaam.
Wat als ik voldoende betaald wordt om turf te gaan steken? Dan leen ik mijn lichaam uit, vanwege het geld.
Wat als ik medicijnen ga testen? Dan leen ik mijn lichaam uit, vanwege het geld.
Wat is ik niet wil meedraaien in deze verdorven maatschappij, vol administratie en belasting en regels maar geheel autonoom, zonder baas, zonder regels, zonder verantwooording af te hoeven leggen aan wie dan ook in mijn eigen onderhoud voorzie, wat is daar on-integer aan?
Wat een vraag!quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef Floripas het volgende:
Heb jij in de prostitutie gezeten, sigme?
# et ecce mulier quae erat in civitate peccatrix ut cognovit quod accubuit in domo Pharisaei adtulit alabastrum unguentiquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maria magdalena was geen prostituee, Danielle Brown!wat niet wegneemt dat mijn Grote Roerganger inderdaad het meest oog had voor de prostituees en tollenaars en echt zware zondaars zoals ik.
![]()
[..]
![]()
Sigme uit tent.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een vraag!
Wie deed dat laatst: tegen SCH zeggen dat hij wel moslim zou zijn - vanwege de stellingname van SCH in de cartoon-rel-affaire.
Niet onaanzienlijk. (Hangt er natuurlijk vanaf wat je als 100% neemt: alle mensen ter wereld die geld aannemen? Nederland? Nederlandse vrouwen? Etc)quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar is niet veel onintegers aan, sigme, maar hoe groot is het percentage vrouwen dat het om die redenen doet?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet onaanzienlijk. (Hangt er natuurlijk vanaf wat je als 100% neemt: alle mensen ter wereld die geld aannemen? Nederland? Nederlandse vrouwen? Etc)
Bovendien staat het los van het punt: jij stelt dat hoeren geen vrije wil hebben.
Onderbouw dat.
Omdat het me van je tegenvalt. Waarom is het een voordehandliggende suggestie dat je moslim bent als je opkomt voor een standpunt dat veel moslims hebben, waarom zou er enig verband bestaan tussen mijn leven en een stellingname over de vrije wil van hoeren?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sigme, als prostitutie geen probleem is, waarom ben je dan een beetje bozig als ik je vraag of je er ooit een was? (Mij werd in het euro-topic nog gevraagd of ik econoom was).
quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat het me van je tegenvalt. Waarom is het een voordehandliggende suggestie dat je moslim bent als je opkomt voor een standpunt dat veel moslims hebben, waarom zou er enig verband bestaan tussen mijn leven en een stellingname over de vrije wil van hoeren?
Het was maar een vraag, hoor. Als iemand SCH vraagt: "Ben jij zelf moslim?" Dan krijgt die persoon als antwoord: "Nee, hoor, ik heb me gewoon een beetje in het onderwerp verdiept."quote:
Zeg dat wel.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Wat een terloopse bekentenis al niet voor discussie uit kan lokken he
Oh. Whatever.quote:
Dus? Dus mag je HenriO aanwrijven gebruik te hebben gemaakt van een ding zonder vrije wil?quote:Ik zeg dat er heus wel hoeren zijn met een vrije wil, maar in de free-lance-tolkwereld, waar ik een tijdje mijn centjes heb verdiend, heb ik gemerkt dat het wel absurd vaak fout gaat - vooral met buitenlandse vrouwen in Nederland.
Maar goed, sigme is ongesteldquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Wat een terloopse bekentenis al niet voor discussie uit kan lokken he
Nee! Waar zie jij mij iets zeggen over vrije wil, voordat je er mij zelf om ging vragen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:27 schreef sigme het volgende:
Dus? Dus mag je HenriO aanwrijven gebruik te hebben gemaakt van een ding zonder vrije wil?
Daarom viel de vraagstelling me ook tegen. Vraag dan gewoon of ik me er toevallig in verdiept hebquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
[..]
Het was maar een vraag, hoor. Als iemand SCH vraagt: "Ben jij zelf moslim?" Dan krijgt die persoon als antwoord: "Nee, hoor, ik heb me gewoon een beetje in het onderwerp verdiept."
2 keer niet, 1 keer wel dus. Ik denk dat jij een iets te donker beeld hebt van prostituees. Ik zou het nooit met iemand kunnen doen die het geld voor haar verslaving of voor haar loverboy nodig heeft maar er zijn een hoop hoeren die heel content zijn met het werk wat ze doen hoor en met de vrijheid die het ze verschaft, en dat kan niet iedereen zeggen in deze maatschappij.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:25 schreef Floripas het volgende:
Zeg dat wel.
Vond jij het sine-dilectuonderdeel van de prostitutie niet akelig?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee! Waar zie jij mij iets zeggen over vrije wil, voordat je er mij zelf om ging vragen?
Het gaat me om de sine dilectu, zonder onderscheid, dus niet uit sexuele wil, maar uit economische!
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:25 schreef sigme het volgende:
Natuurlijk had ik het allang gelezen. Ik begrijp je afkeer niet zo goed.
Dus de vrije wil is wel economisch maar niet zelfbeschikkend? Of andersom?quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:30 schreef Floripas het volgende:
Tegen hoeren?
Nou, ik heb me er ook in verdiept, uit historisch oogpunt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom viel de vraagstelling me ook tegen. Vraag dan gewoon of ik me er toevallig in verdiept heb.
Dan krijg je het antwoord dat dat zo is.
Oh, ik zie nu inderdaad dat die zin multi-interpretabel is, dat was niet de bedoeling.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:34 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus de vrije wil is wel economisch maar niet zelfbeschikkend? Of andersom?
't Is al goed. Moet wegquote:
Dat kan in dat Oslose park wel prima. Het was daar prima toeven in de zon.quote:
Je moet ook wel eerst leren vallen, voordat je echt gaat skaten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja!
Laatst was ik al wezen skaten. Ik ben me toch op mijn smoel gegaan!
mensen met petjesquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:32 schreef pberends het volgende:
Goeie aanbieding van Zeeman deze week:
Goedkope merkloze petten.
Begin je kaal te worden?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:32 schreef pberends het volgende:
Goeie aanbieding van Zeeman deze week:
Goedkope merkloze petten.
Hoe leer je dat dan?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je moet ook wel eerst leren vallen, voordat je echt gaat skaten.
Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je moet ook wel eerst leren vallen, voordat je echt gaat skaten.
Zou ook voor politici moeten gelden, eerst wat verdiepen, voordat je met een ge-waterstofperoxideerd kapsel rare dingen blaat.
Ja, en?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
- medewerker afdeling Verdragen bij de Ziekenfondsraad, van 1984 tot 1986
- wetstechnisch medewerker Sociale Verzekeringsraad, van 1986 tot 1988
- beleidsmedewerker sociale zaken en sociaal-economisch beleid en speech-schrijver
Tweede-Kamerfractie V.V.D., van 1990 tot augustus 1998
- lid gemeenteraad van Utrecht, van 1 oktober 1997 tot april 1998
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 25 augustus 1998 tot 23 mei 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 26 juli 2002
Of moet je ter verdieping minstens een jaar actief zijn op fok! voordat je mag blaten?
Een leven lang ambtenaar dus? En die gaat ons lans uit het slop trekken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
- medewerker afdeling Verdragen bij de Ziekenfondsraad, van 1984 tot 1986
- wetstechnisch medewerker Sociale Verzekeringsraad, van 1986 tot 1988
- beleidsmedewerker sociale zaken en sociaal-economisch beleid en speech-schrijver
Tweede-Kamerfractie V.V.D., van 1990 tot augustus 1998
- lid gemeenteraad van Utrecht, van 1 oktober 1997 tot april 1998
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 25 augustus 1998 tot 23 mei 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 26 juli 2002
Of moet je ter verdieping minstens een jaar actief zijn op fok! voordat je mag blaten?
quote:Istanbul University to hold alternative international conference on Ottoman Armenians
Istanbul University is set to hold an international conference on March 15-17 on the so-called Armenian genocide allegations and on Turkey-Armenia relations.
Istanbul University Rector Mesut Parlak said that the Armenian Diaspora is exerting pressure for the conference to be blocked. Parlak said five academics had rejected invitations to attend the conference.
The Armenian issue is expected to be dealt with comprehensively at the conference.
At the conference an attempt will be made to discuss the past, present and future of the Armenian problem in the light of new documents. In particular, judicial officials of countries who have recognized genocide, along with researchers and politicians, will be invited as participants.
The Istanbul University conference is to take place in a response to the Ottoman Armenian conference organized by Bilgi University, which occurred under protests following legal battles in late September.
Turkish History Foundation Chairman Yusuf Halacoglu, academics Justin McCarty, Hilmar Kaiser, Israel W. Charny, Turkish Armenians Kegam Karabetyan, Bogos Levon Zekian, Levon Panes Dabagyan are to attend the conference.
Ethnic Armenian journalist Hrant Dink, who was recently sentenced by a Turkish court on a charge of insulting Turkish dignity, is also expected to attend the conference.
The fate of the Armenians under the Ottoman Empire during WW1 and after is still a sensitive issue in Turkey. Armenians claim that 1.5 million Armenians living in the Ottoman Empire were killed as part of an intentional and systematic campaign of genocide during World War I.
Turkey denies the allegations claiming that 200,000 Armenians died during forced migrations due to cold weather and bad transportation conditions.
The official Turkish position states that nearly 1.5 million Armenian people living in eastern Anatolia were forced by the Ottoman authorities to emigrate to Syria in 1915 in order to quell the activities of the Armenian gangs and paramilitary forces which were raiding Turkish villages and killing civilians as well as targeting Turkish soldiers - in a campaign carried out in coordination with Russian troops during World War I who were invading eastern Anatolia.
Je kan het met hem oneens zijn, maar het is geen nitwit die zonder kennis van politiek bestuur komt blaten. Je zou het hem kunnen aanrekenen dat hij óndanks zijn jarenlange ervaring dingen vindt die jij dom vindt. Ik vind hem tekort schieten op punten waarop hij beter zou moeten weten gezien zijn ervaring: onderbouwing, financieel en rechtsgeldig etc.quote:
O.a. Máár ik kan het natuurlijk ook wel eens mis hebben hoor, misschien is afschaffing van het europees verdrag voor de bescherming van de rechten van de mens misschien wel onwijs tof en leuk en goed voor de veiligheid. Kan.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan het met hem oneens zijn, maar het is geen nitwit die zonder kennis van politiek bestuur komt blaten. Je zou het hem kunnen aanrekenen dat hij óndanks zijn jarenlange ervaring dingen vindt die jij dom vindt.
Ook.quote:Ik vind hem tekort schieten op punten waarop hij beter zou moeten weten gezien zijn ervaring: onderbouwing, financieel en rechtsgeldig etc.
Je hebt mailquote:
Hoewel ik het met jou eens ben dat de kans me niet heel groot lijkt dat het werkelijk een verbetring is, denk ik dat Wilders er over nagedacht heeft.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
O.a. Máár ik kan het natuurlijk ook wel eens mis hebben hoor, misschien is afschaffing van het europees verdrag voor de bescherming van de rechten van de mens misschien wel onwijs tof en leuk en goed voor de veiligheid. Kan.
En Wilders kan misschien een rare vogel zijn. er zijn de afgelopen 10 jaar toch een heel aantal mensen geweest die hem als hoogste volksvertegenwoordiger in ons systeem hebben voorgedragen, hebben gesteund, met hem hebben samengewerkt etcera. Het is blijkbaar geen wandelende fruitkoek, al doet het kapsel het ergste vermoeden.quote:[..]
Ook.
quote:Beroepsbevolking krimpt over vijf jaar
Van onze medewerker Frank Kalshoven
AMSTERDAM - Krimp van de bevolking leidt binnen enkele jaren tot krapte op de arbeidsmarkt. De werkloosheid onder allochtone jongeren verdwijnt zonder aanvullende maatregelen.
Dat schrijft Wim Derks van de Universiteit Maastricht in het rapport Structurele bevolkingsdaling, een urgente nieuwe invalshoek voor beleidsmakers. Het is gemaakt in opdracht van de Raad voor Verkeer en Waterstaat en de VROM-raad, adviescolleges van het kabinet. De Nederlandse bevolking gaat volgens Derks vanaf 2035 krimpen, maar in Limburg heeft de afname van de bevolking al in 2002 ingezet. Drenthe en Zeeland zullen snel volgen. In delen van de Randstad (Haarlem, Gooi- en Vechtstreek) zet de daling dit jaar in.
De omvang van de beroepsbevolking (tussen 15 en 64 jaar) bereikt zijn hoogtepunt binnen vijf jaar, en zal daarna alleen nog dalen. ‘Er komt structurele krapte op de arbeidsmarkt’, concludeert Derks. ‘Dat is een revolutionair gegeven.’
De krimp van de beroepsbevolking in Nederland als geheel is de komende twintig jaar 3 procent. In Limburg, dat demografisch voorloopt, is tot 2026 de daling van het aantal mensen dat voor de arbeidsmarkt beschikbaar is 17 procent. Drenthe, Zeeland, Friesland en Noord-Brabant moeten de komende jaren al rekening houden met krimp tussen de 7 en 12 procent.
De krimp van de (beroeps)bevolking heeft ingrijpende gevolgen. De daling van het aantal werkenden zal leiden tot een afname van de fileproblematiek. Grote investeringen in wegen kunnen daarom achterwege blijven. De behoefte aan bedrijventerreinen zal fors afnemen, aldus Derks.
Gevolg is dat dure investeringsprojecten volgens hem overbodig worden. ‘Geplande kostbare voorzieningen zullen gereed komen op het moment waarop de problemen er niet meer zijn.’ De schaarste aan inwoners en werknemers kan tot concurrentie tussen regio’s leiden.
De oorzaak van de krimp van de bevolking is de daling van de vruchtbaarheid. Voor een stabiele bevolking zijn per vrouw 2,1 kinderen nodig. De vruchtbaarheid ligt al dertig jaar rond de 1,7. Volgens Derks kan immigratie de bevolkingskrimp hooguit iets vertragen, maar niet compenseren.
quote:Krimp is blinde vlek bij politici en bestuurders
Van onze medewerker Frank Kalshoven
AMSTERDAM - De politiek van de groei moet worden omgebogen tot een politiek van de krimp, vindt wetenschapper Wim Derks. De dalende bevolkingsomvang, die in delen van Nederland al zichtbaar is, heeft grote consequenties voor economie en samenleving.
Demografische veranderingen hebben de neiging laat te worden opgemerkt door politiek en publiek. Nederland was al dertig jaar een immigratieland toen dat in de tweede helft van de jaren negentig officieel werd vastgesteld. De vergrijzing van de bevolking in de komende decennia is nieuws uit de jaren zeventig, maar het is pas de laatste jaren aanleiding tot heftig debat en politieke strijd. Nu is er dan, dankzij Wim Derks van de Universiteit Maastricht, de derde demografische revolutie: de krimp van de bevolking, om te beginnen de beroepsbevolking.
De consequenties van krimp zijn even ingrijpend als van immigratie en vergrijzing, alleen staat het krimpdebat nog in de kinderschoenen. In het rapport Structurele bevolkingsdaling, een urgente nieuwe invalshoek voor beleidsmakers dat Derks met twee adviseurs schreef, wordt dan ook vooral opgeroepen deze nieuwe uitdaging in alle facetten te onderzoeken.
[Advertentie]
Dat de bevolking krimpt, is niet alleen een feit, maar ook een trendbreuk. Oorlog en pandemieën daargelaten, is het in de geschiedenis niet eerder voorgekomen dat het aantal mensen structureel afneemt. Juist omdat bevolkingsgroei de ‘normale toestand’ is, valt het zwaar de krimp te begrijpen en de gevolgen te doorzien.
De oorzaak is prozaïsch: het aantal geboorten daalt. Kregen vrouwen in de jaren zeventig van de vorige eeuw nog gemiddeld vijf kinderen, nu is het kindertal gehalveerd en zal het verder dalen. De wereldbevolking zal, volgens prognoses van de Verenigde Naties, rond 2075 gaan krimpen. In de 20ste eeuw verviervoudigde ze. In Nederland schommelt de vruchtbaarheid al dertig jaar rond de 1,7, terwijl voor een constante omvang van de bevolking 2,1 kinderen per vrouw nodig zijn.
Een van de vorige demografische trends – de immigratie – heeft het zicht op de krimp in Nederland lange tijd vertroebeld. Sinds 1997 neemt de bevolking van Zuid-Limburg af, maar het ontsnapte aan de aandacht, net zoals het niet in brede kring werd opgemerkt dat sinds 2002 de hele provincie Limburg steeds minder mensen telt. De agglomeratie Haarlem is sinds 2002 aan het krimpen in inwonersaantal. Delfzijl, Zeeuws-Vlaanderen en de Gooi- en Vechtstreek krimpen eveneens.
Deze voorlopers krijgen binnen een paar jaar gezelschap van provincies zoals Drenthe en Zeeland en rond 2035 gaat de bevolking in Nederland als geheel afnemen.
De gevolgen van de krimp doen zich op korte termijn voelen. Het meest ingrijpend zijn de gevolgen voor de arbeidsmarkt. Want de potentiële beroepsbevolking, het aantal Nederlanders tussen de 15 en 64 jaar oud, krimpt veel eerder en sneller dan de bevolking als geheel. De krimp staat immers niet op zichzelf: de vergrijzing werkt ook door.
De demografische voorloper Limburg ziet de potentiële beroepsbevolking volgens Derks de komende twintig jaar met 17 procent afnemen. In Drenthe, Zeeland en Friesland is dat 10 procent van de beroepsbevolking. Nederland zal de beroepsbevolking in die periode met 3 procent zien krimpen.
Maar Nederland is helemaal niet gewend aan krimp. Tijdens de vorige conjuncturele opgang, in de jaren negentig van de vorige eeuw, werden een miljoen nieuwe banen gecreëerd op een totaal van zeven miljoen. Tegelijkertijd bleef het aantal mensen dat een uitkering ontving stabiel op vier miljoen. De nieuwe werknemers waren immigranten, huisvrouwen en schoolverlaters.
Volgens Derks is het onwaarschijnlijk dat Nederland dit patroon zal kunnen herhalen. De krapte op de arbeidsmarkt wordt structureel, schrijft hij. Als de huidige opleving van de economie doorzet, ontstaat er al snel zoveel arbeidsschaarste dat werkgevers ook zullen moeten putten uit de arbeidsreserves die nu onaangesproken blijven. Het is te verwachten, schrijft hij, ‘dat ook zonder specifieke beleidsmaatregelen de momenteel hoge werkloosheid onder allochtone jongeren verdwijnt door de combinatie van het aantrekken van de economie en het op korte termijn aanzienlijk krimpen van de potentiële beroepsbevolking’. Op de arbeidsmarkt verschuift de macht van de werkgever naar de werknemer.
De krimpende beroepsbevolking trekt een spoor van vernielingen in bestaande politieke plannen. Zonder een bepaalde hoeveelheid inwoners, schrijft Derks, ‘ontstaat er overcapaciteit aan reeds gerealiseerde of geplande voorzieningen – kantoren, bedrijventerreinen, scholen, energiecentrales, wegen, spoorwegen, et cetera’.
De bevolkingsdaling zou daarom aanleiding kunnen zijn tot een concurrentieslag om inwoners. Dat kan een Europese slag zijn; de Scandinavische landen waren sterk vertegenwoordigd op de emigratiebeurs die deze week werd gehouden. De strijd wordt ook in Nederland gestreden; ambitieuze plannen voor de Randstad impliceren toestroom van Nederlanders uit perifere provincies, die nu al met een dalende bevolking hebben te maken.
Dat bevolkingskrimp nog niet is doorgedrongen tot politieke agenda’s verklaart Derks uit het onvermogen op een nieuwe manier naar de wereld te kijken. ‘Sinds de industriële revoluties in de 19de eeuw is de politieke besluitvorming gericht op groei.’ Sturen op groei ‘zit in de genen van welhaast iedere wethouder, gedeputeerde of minister’. Ongeloof en afwijzing zijn het deel van de boodschapper van het opmerkelijke nieuws.
Omdat de bevolkingskrimp niet effectief kan worden bestreden – voor geboortepolitiek is geen maatschappelijk draagvlak, en extra immigratie biedt hooguit uitstel en geen afstel – zullen bestuurders hun handelen toch moeten aanpassen, meent Derks. De politiek van de groei moet worden omgebogen tot de politiek van de krimp
meer: http://www.usatoday.com/n(...)03-13-babybust_x.htmquote:The liberal baby bust
By Phillip Longman
What's the difference between Seattle and Salt Lake City? There are many differences, of course, but here's one you might not know. In Seattle, there are nearly 45% more dogs than children. In Salt Lake City, there are nearly 19% more kids than dogs.
This curious fact might at first seem trivial, but it reflects a much broader and little-noticed demographic trend that has deep implications for the future of global culture and politics. It's not that people in a progressive city such as Seattle are so much fonder of dogs than are people in a conservative city such as Salt Lake City. It's that progressives are so much less likely to have children.
Het is bekend idd maar goed als er wat meer aandacht voor komtquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:25 schreef zakjapannertje het volgende:
hier een artikel over de VS, maar meer over waarom er een tegenstelling in geboortencijfers tussen verschillende regio's is daar (eigenlijk geen nieuws, maar goed)
[..]
meer: http://www.usatoday.com/n(...)03-13-babybust_x.htm
Een fruitkoek is ie zeker niet... wel een geest met misvattingen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:59 schreef sigme het volgende:
Het is blijkbaar geen wandelende fruitkoek, al doet het kapsel het ergste vermoeden.
Salt Lake City is toch de mormonenstad ?quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:25 schreef zakjapannertje het volgende:
hier een artikel over de VS, maar meer over waarom er een tegenstelling in geboortencijfers tussen verschillende regio's is daar (eigenlijk geen nieuws, maar goed)
[..]
meer: http://www.usatoday.com/n(...)03-13-babybust_x.htm
Had er iemand belang bij dan? Balkie niet, die had een leuk koehandeltje gesloten om Japie een baantje te bezorgen in ruil voor Nederlandse steun aan de Irak oorlog.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:46 schreef Yildiz het volgende:
Ik zat eens te denken hé. 10 miljoen mensen gingen jaren geleden de straat op om te demonstreren tegen die oorlog in Irak.
Had er toen níemand gedacht van 'kom, laat ik het rapport eens nakijken, of alles wel klopt' ?
straks misschien met de hele wereldquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is bekend idd maar goed als er wat meer aandacht voor komt. Vond de gedachte over concurrentie om arbeidskrachten met Scandinavië ook wel aardig.
maar Nederland had in Europa al 1 vd. jongste bevolkingen, van geen wonder dat Zweden belangstelling toont, want veel aanbod hier dus, bovendien veel hoogopgeleiden potentieel beschikbaarquote:De wereldbevolking zal, volgens prognoses van de Verenigde Naties, rond 2075 gaan krimpen.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:46 schreef Yildiz het volgende:
Ik zat eens te denken hé. 10 miljoen mensen gingen jaren geleden de straat op om te demonstreren tegen die oorlog in Irak.
Had er toen níemand gedacht van 'kom, laat ik het rapport eens nakijken, of alles wel klopt' ?
The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints= Mormonenquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Salt Lake City is toch de mormonenstad ?
Dat is de verklaring dus...
Ja, ik bedoel, democratie, eerlijk, vrijheid, moral values enzo.quote:
Jij verwart speeches met realiteitquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:54 schreef Yildiz het volgende:
Ja, ik bedoel, democratie, eerlijk, vrijheid, moral values enzo.
Binnen enkele jaren al; das vreemd... zal links wel dankbaar voor zijnquote:
In Limburg neemt de bevolking al vanaf 2002 af. Het is zeker iets waar we op zullen moeten anticiperen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Binnen enkele jaren al; das vreemd... zal links wel dankbaar voor zijn.
Maar 10% valt best mee toch. Alleen de groei van het aantal ouderen is wel "ernstig".
dat is helemaal niet vreemd eigenlijk, na de oorlog begon immers de babyboom, en de mensen die toen geboren werden en nu nog leven gaan nu ongeveer met pensioenquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Binnen enkele jaren al; das vreemd... zal links wel dankbaar voor zijn.
Maar 10% valt best mee toch. Alleen de groei van het aantal ouderen is wel "ernstig".
Die hebben er toch nauwelijks last van; daar worden het meeste aantal kinderen van heel Yurop geboren...quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is bekend idd maar goed als er wat meer aandacht voor komt. Vond de gedachte over concurrentie om arbeidskrachten met Scandinavië ook wel aardig.
was dat niet Ierland?quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Die hebben er toch nauwelijks last van; daar worden het meeste aantal kinderen van heel Yurop geboren...
Heeft dat niet geleid tot een loon- en werkgelegenheidsexplosie?quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Limburg neemt de bevolking al vanaf 2002 af. Het is zeker iets waar we op zullen moeten anticiperen.
IJsland zit op 1, maar das niet echt Europa. Daarna komt inderdaad Ierland, Noorwegen, Finland, Frankrijk en Nederland.quote:
Of het misvattingen zijn is een kwestie van je ideologische kijk op de wereld.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een fruitkoek is ie zeker niet... wel een geest met misvattingen.
Zolang zoiets gepaard gaat met een kwakkeleconomie niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Heeft dat niet geleid tot een loon- en werkgelegenheidsexplosie?
Maar er staat dat er een strijd uitbreekt om de werknemers tussen bedrijven. Lijkt me vrij onzinnig, bedrijven smeren 'm toch gewoon naar het buitenland als hier te weinig werknemers zijn?quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang zoiets gepaard gaat met een kwakkeleconomie niet.
Dat kost over het algemeen meer en je moet als bedrijf maar net zin hebben om te verhuizen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar er staat dat er een strijd uitbreekt om de werknemers tussen bedrijven. Lijkt me vrij onzinnig, bedrijven smeren 'm toch gewoon naar het buitenland als hier te weinig werknemers zijn?
In principe vind je toch altijd dat jouw mening het beste is? ('je' hier in de betekenis van 'men')quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef sigme het volgende:
Of het misvattingen zijn is een kwestie van je ideologische kijk op de wereld.
Net of bedrijven zelf gaan verhuizen... dat doen ze zelf natuurlijk, met een hoofdkantoor in Nederland. En als ze geen zin hebben in die strijd om werknemers laten ze zich gewoon overnemen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kost over het algemeen meer en je moet als bedrijf maar net zin hebben om te verhuizen.
Het gaat niet om hele grote getallen. Je merkt er nu dus nog niet zoveel van.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Heeft dat niet geleid tot een loon- en werkgelegenheidsexplosie?
Klopt productiewerk zal verhuizen. Dat is ook niet zo erg als we ons educatieniveau er maar op aanpassen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Net of bedrijven zelf gaan verhuizen... dat doen ze zelf natuurlijk, met een hoofdkantoor in Nederland. En als ze geen zin hebben in die strijd om werknemers laten ze zich gewoon overnemen.
Dat zal toch niet makkelijk gaan als 2/3 vmbo doet en graag met de handen bezig is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt productiewerk zal verhuizen. Dat is ook niet zo erg als we ons educatieniveau er maar op aanpassen.
Ik denk dat je het te ver versimpeld. Bij grote bedrijven zal je misschien zien dat ze verhuizen (al kost dat ook echt VEEEL geld), maar het grootste gedeelte van de bedrijven bestaat uit het MKB. Dat zijn allemaal plaatsgebonden bedrijfjes met max 100 werknemers. De meeste minder dan 10 werknemers.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Net of bedrijven zelf gaan verhuizen... dat doen ze zelf natuurlijk, met een hoofdkantoor in Nederland. En als ze geen zin hebben in die strijd om werknemers laten ze zich gewoon overnemen.
Het is nog vrij onvoorspelbaar maar in Nederland is er de komende 50 jaar waarschijnlijk werk zat.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:28 schreef pberends het volgende:
Wel vreemd dat die vergrijzing in feite tot grote baanzekerheid leidt, maar dat je tegelijkertijd geluiden hoort dat vooral jongeren een onzekere toekomst tegemoet gaan in een "steeds meer globaliserende wereld".
Maar eigen bedrijf starten is zeer impopulair ivm sociale onzekerheid.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:29 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik denk dat je het te ver versimpeld. Bij grote bedrijven zal je misschien zien dat ze verhuizen (al kost dat ook echt VEEEL geld), maar het grootste gedeelte van de bedrijven bestaat uit het MKB. Dat zijn allemaal plaatsgebonden bedrijfjes met max 100 werknemers. De meeste minder dan 10 werknemers.
Ik heb het ook niet over startende bedrijven. Deze bedrijven bestaan al.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar eigen bedrijf starten is zeer impopulair ivm sociale onzekerheid.
Naar goede beroepskrachten blijft ook vraag zat. Een loodgieter of electrotechnicus haal je niet uit China.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zal toch niet makkelijk gaan als 2/3 vmbo doet en graag met de handen bezig is.
Maar wel uit Polen...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar goede beroepskrachten blijft ook vraag zat. Een loodgieter of electrotechnicus haal je niet uit China.
Maar ook deze kinderen zullen gestimuleerd moeten worden om door te leren. Van m'n collegadoorstromers op de universiteit hebben er een aantal (3-4 op 15-20 ofzo) een MBO achtergrond en het zijn niet degenen met de minste resultaten!
Deels wel ja maar ook daar zal de economie aantrekken en er komt vraag naar hen uit Frankrijk of Engeland. Maar dit is ook niet erg er is altijd arbeidsmigratie geweest en dat zal ook wel zo blijven.quote:
Dat is alleen op de korte termijn een probleem(pje). Daarom hadden we nooit in 1 keer 10 landen moeten toelaten tot de EU die qua welvaart nog tever achterlagen.quote:
Je hebt gelijk met je misvattingquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In principe vind je toch altijd dat jouw mening het beste is? ('je' hier in de betekenis van 'men')
Derhalve vind je een niet-betere mening een misvatting ?
Maar ik gebruikte hier het woord misvatting in een zwaardere betekenis met de nadruk op 'mis'..
Hoe had je willen verdelen en heersen ?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is alleen op de korte termijn een probleem(pje). Daarom hadden we nooit in 1 keer 10 landen moeten toelaten tot de EU die qua welvaart nog tever achterlagen.
Staan nu opeens mijn aspiraties om verlicht despoot te worden ter discussiequote:Op woensdag 15 maart 2006 15:12 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hoe had je willen verdelen en heersen ?![]()
quote:Olga Urashova Mannenspeeltje van het Jaar
AMSTERDAM - Met overweldigende meerderheid van stemmen in Mannenspeeltje Olga Urashova (augustus 2005) door de lezers van Stukvlees gekozen tot Mannenspeeltje van het Jaar.
Olga, geboren in Siberië, ingezetene van Wit-Rusland, maar alweer enige jaren woonachtig in ons eigen Nederland, verdient hiermee mooie prijzen: een digitale camera, welwillend ter beschikking gesteld door Sony, een nieuwe coverreportage in de Stukvlees van april (a.s. donderdag in de winkel), en een eervolle afvaardiging naar de grote Stukvlees-WK-shoot, volgende week in de Stukvlees Mansion in Los Angeles. Deze WK-shoot zal te bewonderen zijn in Stukvlees editie 6 (18 mei).
De kersverse MTOY is opgetogen over het nieuws: “Ik ben dolgelukkig, en ik wil iedereen die op me heeft gestemd hartelijk bedanken!” Over de nieuwe shoot, opgenomen in haar vaderland Rusland: “Het was hartstikke inspannend, maar het resultaat is echt fantastisch.”
Olga vertrekt vrijdagochtend in het gezelschap van hoofdredacteur Jan Heemskerk naar Los Angelesvoor de grote Stukvlees WK-shoot.
quote:Today in history
On March 15, 44 B.C., Emperor of Rome, Julius Caesar, was stabbed to death in the Roman Senate by 60 conspirators led by Marcus Junius Brutus.
quote:Fact of the day
Ten years ago, a robot that could lift a 330-pound car part cost about $80,000. Today, one that lifts 495-pound car parts costs $30,000.
Wall Street Journal
Nah, zoiets komt natuurlijkquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Staan nu opeens mijn aspiraties om verlicht despoot te worden ter discussie![]()
Das niet gek; robots zijn nog maar in een beginstadium.quote:
ah, dan ik jou vast dit artikel slijten:quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Das niet gek; robots zijn nog maar in een beginstadium.
Bron: Thomas Wagner, AP, via yahooquote:A British serviceman facing his first day of a court martial contended Wednesday that the war in
Iraq is illegal. Flight Lt. Malcolm Kendall-Smith, a Royal Air Force medic, is the first British officer accused of refusing to serve in Iraq.
Kendall-Smith, 37, a citizen of New Zealand and Britain who served as a medic during two earlier tours of duty in Iraq, faces five counts of "refusing to obey a lawful command" for his refusal to deploy to Basra in July 2005, and to undertake mandatory pre-deployment training.
"The flight lieutenant's case is that Iraq was and remains under occupation," defense lawyer Philip Sapsford told the court in the garrison town of Aldershot.
"If the U.K. is not entitled in international law to use force against Iraq, the flight lieutenant is entitled to say to this tribunal: 'I hold that belief honestly, and in these circumstances it's my duty to disobey these orders.'"
Prime Minister Tony Blair committed British troops to the U.S.-led offensive in Iraq in the face of widespread public opposition. Critics have long questioned the legality of the war and suggested Blair's own legal advisers had their doubts. Blair's government has rejected repeated calls for an independent inquiry into the war's legality, saying the invasion was justified by a succession of
U.N. Security Council resolutions.
[..]
Sapsford said Kendall-Smith feared that if went to Iraq he could be drawn into legally tricky situations such as interrogating prisoners.
"The flight lieutenant has been to Iraq, he knows in his own mind what it is like being there. As a doctor, he is entitled to say `I will be sharing responsibility by even demonstrating complicity,'" Sapsford said.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:46 schreef Yildiz het volgende:
Das érg toevallig!quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:16 schreef Doderok het volgende:
Brits officier: Irak oorlog onwettelijk.
[..]
Bron: Thomas Wagner, AP, via yahoo
Interessant.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ah, dan ik jou vast dit artikel slijten:
Why the Next Decade Will Be Neither Chinese Nor Indian
quote:Robotics constitutes a key long-term economic strength, with Japan possessing 410 000 of the world's 720 000 "working robots".
Hoe kom je aan die avatar?quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:22 schreef RichardQuest het volgende:
Hallo.
quote:'Chef' stopt met South Park 'om Scientology'
Soulzanger Isaac Hayes is weldra niet meer te horen in de animatieserie South Park. Hayes was bijna tien jaar lang verantwoordelijk voor de donkere stem van 'Chef' Jerome McElroy, de kok in de serie. De zanger stelt echter zich niet langer in de serie te kunnen vinden, omdat bepaalde grappen 'ongepast en beledigend' zouden zijn voor het geloof.
Onzin, stelt Matt Stone, één van de makers van de serie. "Het heeft er alles mee te maken dat hij lid is van de Scientology-kerk. In een van onze afleveringen maken we daar grappen over. Tien jaar en 150 afleveringen lang heeft Isaac nooit problemen gehad met de grappen die we maken over christenen, of met het geld dat hij daarmee verdient." Afgelopen november waren de sekte en haar beroemde volgelingen Tom Cruise en John Travolta onderwerp in een aflevering van South Park. Tot dit moment zou Hayes nooit een bezwaar hebben gemaakt tegen de soms zeer grove humor. Stone verwijt Hayes hypocrisie. "Hij wil dat zijn geloof op een andere manier wordt behandeld. Volgens mij creëer je daarmee intolerantie en onverdraagzaamheid."
De 63-jarige Hayes sprak in zijn verklaring niet over de bewuste aflevering. "Op een gegeven moment maakt de satire plaats voor intolerantie en onverdraagzaamheid op het gebied van geloof. Het geloof is heilig voor veel mensen, dat moet altijd gerespecteerd worden. Ik strijd al veertig jaar voor mensenrechten. Ik kan niet meewerken aan een programma waarin het geloof niet wordt gerespecteerd."
quote:Chip paspoort vatbaar voor virus (Update)
RFID-chip
(Novum) - De chips in het nieuwe paspoort en de ov-chipkaart zijn vatbaar voor virussen. Onderzoekers van de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam zijn er in geslaagd een virus te maken voor de zogenoemde RFID-chip, de vervanger van onder meer de streepjescode. Ook huisdieren kunnen via een chip besmet raken met een virus, stellen de onderzoekers.
De Amerikaanse promovenda Melanie Rieback heeft de ontdekking gedaan. De RFID-chips zijn kleine stickers met informatie die door radiogolven op afstand kunnen worden gelezen. De verwachting is dat deze stickers in de toekomst op ieder product in de supermarkt worden geplakt. Een caissière is daardoor overbodig. Boodschappen kunnen door elektronische poortjes gaan om te worden afgerekend.
Ook bij huisdieren en vee is vaak een chip geïnjecteerd die de dieren kan identificeren als ze zoekraken of besmet blijken te zijn met een ziekte. " Omdat de geheugenruimte op deze chips beperkt is, nam iedereen tot nu toe aan dat ze niet geïnfecteerd konden worden met een computervirus", stellen de onderzoekers. Nu blijkt besmetting met een virus volgens de onderzoekers wel mogelijk te zijn.
De onderzoekers zeggen dat een kwaadwillende een chip met tien keer zoveel enen en nullen kan plakken op bijvoorbeeld een koffer op een luchthaven. " Zodra zijn koffer wordt gescand kan de besmette tag de hele bagagedatabase van het vliegveld aantasten", stellen de onderzoekers. "Bij aankomst op andere vliegvelden scant men deze koffers opnieuw, waardoor binnen 24 uur honderden vliegvelden kunnen worden besmet. Ideaal voor smokkelaars en terroristen die hun verdachte bagage ongezien de wereld over willen sturen."
Rieback benadrukt dat ontwikkelaars hun RFID-systemen moeten controleren en veiligheidsprocedures moeten toepassen. Dit soort tegenmaatregelen kunnen volgens de promovenda de dreiging van RFID-virussen beperken.
Eens kijken wat voor leugens de armeniers deze keer uit hun mouw zullen schudden om hun spelletje op het politieke platform door te kunnen zetten ipv op een historisch platform?quote:Turkey is at peace with her history- FM Gul in letter to Armenian conference
Turkey is at peace with her history and has not a single page to be ashamed of, Turkish Foreign Minister Abdullah Gul has declared.
In a message sent to Istanbul University which is hosting an international conference on the Ottoman Armenians, Gul said that historical studies should be free from partial and racial approaches.
The "New Approaches to Turkey-Armenia Relations" Conference opened on Wednesday at Istanbul University and will continue until Friday.
At the conference an attempt will be made to discuss the past, present and future of the Armenian problem in the light of new documents. In particular, judicial officials of countries who have recognized genocide, along with researchers and politicians, have been invited as participants.
Gul said that serious steps should be taken to disclose the realities.
Foreign Minister Gul recalled that Armenia still refused to establish a joint history commission to probe the so-called Armenian genocide claims.
Gul underlined that all archives both in the Ottoman and Turkish Republic periods were open to researchers and historians.
The fate of the Armenians under the Ottoman Empire during WW1 and after is still a sensitive issue in Turkey. Armenians claim that 1.5 million Armenians living in the Ottoman Empire were killed as part of an intentional and systematic campaign of genocide during World War I.
Turkey denies the allegations claiming that 200,000 Armenians died during forced migrations due to cold weather and bad transportation conditions.
The official Turkish position states that nearly 1.5 million Armenian people living in eastern Anatolia were forced by the Ottoman authorities to emigrate to Syria in 1915 in order to quell the activities of the Armenian gangs and paramilitary forces which were raiding Turkish villages and killing civilians as well as targeting Turkish soldiers - in a campaign carried out in coordination with Russian troops during World War I who were invading eastern Anatolia.
open er een topic overquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Eens kijken wat voor leugens de armeniers deze keer uit hun mouw zullen schudden om hun spelletje op het politieke platform door te kunnen zetten ipv op een historisch platform?
Ik ben me bewust van de vele leugens waarmee buitenstaanders als jij geindoctrineerd worden. Daarom ben ik hier, om onwetenden zoals jij te informeren.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:01 schreef DionysuZ het volgende:
ik dacht altijd dat turkije al die onafhankelijke onderzoeken naar de vermeende genocide in armenie blokkeerde
Hier al eens uitgelegd:quote:
Maar mij stoort het niet, meest succesrijke avatar van de 20+ probeerselsquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:15 schreef teknomist het volgende:
Die tieten komen niet terug, werd constant lastiggevallen met de vraag waar die vandaan kwamen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |