Het is niet mijn topictitel. De topictitel is van de maker van het originele topic.quote:
Waarom kies je dan zo een TT als je OP bijna alleen maar over HY gaat?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:22 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Het is niet mijn topictitel. De topictitel is van de maker van het originele topic.
Dat is schattig; MAAR FOUT!!!!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:18 schreef speknek het volgende:
Ligt het aan mij of haal je twee topics door elkaar?
Fout. De enige reden waarom jij in Allah en Mohammed gelooft is omdat je dat vanaf je geboorte is bijgebracht door je leefomgeving. Er zijn nog een paar miljard mensen op deze aardbol die in hele andere omgevingen zijn grootgebracht en er zijn nog honderden religies met bijbehorende door een supermacht geschreven boeken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang je op aarde over Allah en Mohammed hebt gehoord is het voor mij duidelijk
hahaha dat is een snel getrokken conclusiequote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:18 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Fout. De enige reden waarom jij in Allah en Mohammed gelooft is omdat je dat vanaf je geboorte is bijgebracht door je leefomgeving. Er zijn nog een paar miljard mensen op deze aardbol die in hele andere omgevingen zijn grootgebracht en er zijn nog honderden religies met bijbehorende door een supermacht geschreven boeken.
Jij weet niet of jouw God de juiste is. Ja uiteraard weet je dat wel, want zo ben je opgevoed en dusdanige geindoctrineerd dat het een onmogelijkheid is geworden om open te staan voor andere meningen. Kortom, je weet niet beter en je wilt niet beter weten (je hebt jezelf voorgenomen om niet beter hoeven te weten). Daarom is het ook zo lastig om te discussieren met gelovigen.
Religie is geen keuze. Je geloof of je gelooft niet. Je kunt niet gedwongen worden oprecht in iets te geloven. Jij zal nooit oprecht in smurfen kunnen geloven, zelfs niet als je leven er van af hangt. Ook niet als ik jou een boek laat lezen van 2000 jaar oud waarin het hele leven van de Grote Blauwe Smurf wordt verteld en welke wonderen hij heeft verricht. En ook niet als er via allerlei omweggetjes en vage bewoordingen allerlei voorspellingen in worden gedaan die daadwerkelijk uitkomen. En al helemaal niet als het boek ook nog eens vol staat met dingen die vandaag de dag als onmogelijk worden beschouwd.
Ergo, indien God echt bestaat staat al bij je geboorte al vast of je naar de hel gaat of niet, want een mens mist de vrije wil om oprecht in een God te kunnen geloven.
Predestinatieleer..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:18 schreef Funkytrip het volgende:
Ergo, indien God echt bestaat staat al bij je geboorte al vast of je naar de hel gaat of niet, want een mens mist de vrije wil om oprecht in een God te kunnen geloven.
Mwoah. Wedden dat je je nooit in al die andere religies hebt verdiept op de wijze waarop jij je in de islam hebt verdiept?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hahaha dat is een snel getrokken conclusie
Waar wil je voor gaan wedden?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:33 schreef onemangang het volgende:
[..]
Mwoah. Wedden dat je je nooit in al die andere religies hebt verdiept op de wijze waarop jij je in de islam hebt verdiept?
En uit welke post beweerde ik niets uit Bahai te weten? Of klets je maar wat?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:55 schreef onemangang het volgende:
Je liet al eerder blijken bijvoorbeeld niets van de Bahai te weten. Mijnsinsziens een van meer sympathieke godsdiensten. Een religie waar geen bloed aan kleeft...
Verkapte manier om je weddenschap in te trekken.. Ok doeiquote:Dus zo'n weddenschap is makkelijk winnen. Niemand is in staat om in alle religies te gaan verdiepen en daar dan vervolgens de beste uit te pikken. Daar is een mensenleven te kort voor.
Nou nee, als het goed is moet je toch echt aanvaarden dat Christus 'voor onze zonden gestorven is' anders ga je toch naar de hel. Tenminste, dat wordt vaak aangedragen in geloofsdiscussies. Maar dan moet men je toch eerst zonder bewijs dwingen om in hem te geloven. Vandaar mijn smurfenverhaal, want dat komt met hetzelfde overeen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:22 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Predestinatieleer..![]()
Dus iedereen die niet gelooft komt in de hel?
Lijkt me een beetje een al te intolerante God dan. Het gaat er toch ook om hoe je leeft op aarde in de christelijke leer?
Ik denk niet dat jij eerst Atheist was en je vervolgens hebt verdiept in tientallen mogelijke religies en daarna de Islam hebt omarmd. Het is namelijk zo dat hoe meer religies je bestudeert hoe duidelijker de zin en onzin daarvan wordt. De een speelt leentjebuur bij de ander, een derde komt met onmogelijke zaken en een vierde is ronduit bizar (Scientology bijvoorbeeld, alhoewel dat eigenlijk net zo bizar is als wat er zoal in de Bijbel of de Koran wordt verkondigd)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hahaha dat is een snel getrokken conclusie
Hou het dan ook bij denken en trek geen voorbarige conclusies als je niets over me weet. Is een belemmering voor een duidelijk dialoog.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:36 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij eerst Atheist was en je vervolgens hebt verdiept in tientallen mogelijke religies en daarna de Islam hebt omarmd. Het is namelijk zo dat hoe meer religies je bestudeert hoe duidelijker de zin en onzin daarvan wordt. De een speelt leentjebuur bij de ander, een derde komt met onmogelijke zaken en een vierde is ronduit bizar (Scientology bijvoorbeeld, alhoewel dat eigenlijk net zo bizar is als wat er zoal in de Bijbel of de Koran wordt verkondigd)
Nou vertel dan. Hoe heeft de Koran je overtuigd om het boek als absolute waarheid te zien en wetenschappelijk bewezen zaken die daar tegenin gaan te verwerpen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hou het dan ook bij denken en trek geen voorbarige conclusies als je niets over me weet. Is een belemmering voor een duidelijk dialoog.
Ik kaap pomtiedoms topic niet om over mijn eigen bekering te spreken, gaat topic in geheel niet eens over.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Nou vertel dan. Hoe heeft de Koran je overtuigd om het boek als absolute waarheid te zien en wetenschappelijk bewezen zaken die daar tegenin gaan te verwerpen?
open er een aparte topic over zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Wie heeft je verteld dat dit boek de waarheid spreekt en hoe weet je dat het boek niet door bijv. een valse profeet (als die al bestaan) is geschreven om je op een dwaalspoor te brengen. Er zijn genoeg artikelen op het internet te vinden dat de Koran zoals jij die kent nogal wat verschillen kent met de oorspronkelijke Korangeschriften. Op Marokko.nl woedt daar een leuke discussie over.
Ja dat snap ik eigenlijk nog steeds niet incombinatie met TTquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:45 schreef Funkytrip het volgende:
Ach, het was toch al gekaapt door Harun Yahya's
Die Harun is gewoon een vaag mannetje die om aandacht vraagt en vervolgens uitspraken van anderen een leuke eigen draai geeft!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja dat snap ik eigenlijk nog steeds niet incombinatie met TT
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |