Er is een hele lijst met dat soort 'Chuck Norris facts' op een of andere site.quote:
Dus als ik het dan niet verkeerd begrijp zou met komst van homo sapiens, homo erectus uitgestorven zijn?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:45 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar we zijn er nog niet zo lang (specieren kost tijd) en het is heel waarschijnlijk (gezien de archeologische/paleontologische vondsten) dat wij als Homo sapiens sapiens naast onderandere H. erectus, H. florensis hebben geleeft; die zijn er inmiddels niet meer.
'Soorten' als concept bestaan; of het daadwerkelijk één op één met je veldgids te bekijken is, das het probleem. Ik gok dat 'soort' hoe dan ook wel blijft bestaan maar dat we een strakkere phylogenetische definitie krijgen, bijvoorbeeld in een percentage verschil oid. Mogen de Australische konijntjes ook gewoon weer mee doen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:48 schreef speknek het volgende:
[..]
http://www.journals.royal(...)7b4uxjp4x8d6r1yc.pdf
Dit is een aardige. Wel van mensen die zeggen dat soorten uberhaupt bestaan, daar is niet helemaal consensus over.
Vreemd, ik zette toch wel iets volledig anders neer, maar goedquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Zelfde onzinnige onderwerp zonder mijn eerdere repliek te lezen/in overweging te nemen.
thnxquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:48 schreef speknek het volgende:
[..]
http://www.journals.royal(...)7b4uxjp4x8d6r1yc.pdf
Dit is een aardige. Wel van mensen die zeggen dat soorten uberhaupt bestaan, daar is niet helemaal consensus over.
Of het de schuld van sapiens is is niet zeker; maar we hebben nu alleen sapiens dus het is vrij aannemeleijk dat erectus uitgestorven is.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus als ik het dan niet verkeerd begrijp zou met komst van homo sapiens, homo erectus uitgestorven zijn?
haha hij zou er trauma's van krijgenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is een hele lijst met dat soort 'Chuck Norris facts' op een of andere site.
Ja dat zou wel nodig zijn, maar de vraag, lijkt mij, is toch altijd hoe 'echt' een soortendefinitie is met het oog op de evolutietheorie. Het zal nooit buiten een dogmatisch, door de mensen opgelegde, taxonomie komen, imo.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:52 schreef Invictus_ het volgende:
'Soorten' als concept bestaan; of het daadwerkelijk één op één met je veldgids te bekijken is, das het probleem. Ik gok dat 'soort' hoe dan ook wel blijft bestaan maar dat we een strakkere phylogenetische definitie krijgen, bijvoorbeeld in een percentage verschil oid. Mogen de Australische konijntjes ook gewoon weer mee doen.
waardoor, is belangrijkste vraag die in me op reesquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:55 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Of het de schuld van sapiens is is niet zeker; maar we hebben nu alleen sapiens dus het is vrij aannemeleijk dat erectus uitgestorven is.
http://www.talkorigins.org/faqs/homs/species.html (incl mooi plaatje)
Tja, wie zal het zeggen. Als zelfs jouw tijdloze boek er niks over zegtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waardoor, is belangrijkste vraag die in me op rees
Nou.. de koran spreekt wel over verschillende soorten mensen, maar dat je dat nou als homo-sapiens/erectus zou moeten zien, lijkt me ver gezocht.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:00 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Tja, wie zal het zeggen. Als zelfs jouw tijdloze boek er niks over zegt
Is verder niets over bekend?quote:Waarschijnlijk zijn ze er op den duur uitgeconcureerd door sapiens; maar je kunt allerlei dingen bedenken. Een virus wat het goed doet onder erectus bijvoorbeeld. Gesneuveld in een (kleine) ijstijd waar sapiens wel door heen kwam.
Nee, dit is pas het geval als er ook sprake is van selectiedruk. Wel eens bij stil gestaan dat de mens (en alle levende wezens) ontzettend veel ogenschijnlijk overbodig DNA heeft? En dat dat bij veel mensen net ietsje anders is? Zodra er sprake is van (gedeeltelijke) selectiedruk juist op zo'n verschil, ontstaan nieuwe soorten, waarbij de eerste soort kan uitsterven, maar dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat een mens na het verschillen van voorkeuren op kan gaan in een 2e/ander soort?
Volgens mij is er van Discovery of NatGeo een documentaire over ('sapiens vs erectus'); maar een titel zou ik je niet kunnen geven. Er is waarschijnlijk een hele hoop over bekend of in iedergeval zullen er een aantal goed onderbouwde theorien zijn; google is je vriendje vrees ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou.. de koran spreekt wel over verschillende soorten mensen, maar dat je dat nou als homo-sapiens/erectus zou moeten zien, lijkt me ver gezocht.
[..]
Is verder niets over bekend?
Een voorkeur van 't een of 't ander kan zeker ook selectiedruk zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:10 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, dit is pas het geval als er ook sprake is van selectiedruk. Wel eens bij stil gestaan dat de mens (en alle levende wezens) ontzettend veel ogenschijnlijk overbodig DNA heeft? En dat dat bij veel mensen net ietsje anders is? Zodra er sprake is van (gedeeltelijke) selectiedruk juist op zo'n verschil, ontstaan nieuwe soorten, waarbij de eerste soort kan uitsterven, maar dat hoeft niet
Misschien wel in de koran metquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:11 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er van Discovery of NatGeo een documentaire over ('sapiens vs erectus'); maar een titel zou ik je niet kunnen geven. Er is waarschijnlijk een hele hoop over bekend of in iedergeval zullen er een aantal goed onderbouwde theorien zijn; google is je vriendje vrees ik.
Bij het onderzoek naar de H florensis (die hobit van vorig jaar) kwamen er een aantal lokale verhalen naar boven rond de vindplaats. Volgens die verhalen zouden de kleine mensen samen met de voorouders van de huidige bewoners hebben geleeft. Of zulke volksverhalen een weg hebben gevonden in de koran weet ik niet; maar erectus is wel heel lang geleden, of de mogelijkheid van gesproken of gelezen overlevering er toen al was weet ik niet. Hebben we geen paleoanthopoloog op WFL rondtypen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien wel in de koran met "vergane volkeren"
heb je geen voorbeeld van die verhalen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:17 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Bij het onderzoek naar de H florensis (die hobit van vorig jaar) kwamen er een aantal lokale verhalen naar boven rond de vindplaats. Volgens die verhalen zouden de kleine mensen samen met de voorouders van de huidige bewoners hebben geleeft. Of zulke volksverhalen een weg hebben gevonden in de koran weet ik niet; maar erectus is wel heel lang geleden, of de mogelijkheid van gesproken of gelezen overlevering er toen al was weet ik niet. Hebben we geen paleoanthopoloog op WFL rondtypen?
De marges zijn zo ontzettend groot (en onduidelijk). Volgens mij wordt erectus tot 300.000 jaar geleden gegeven en sapiens begint ergens bij 500.000 jaar geleden. Ze hebben elkaar dus mogelijk ontmoet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:15 schreef speknek het volgende:
Volgens mij heeft Homo Sapiens niet echt samengeleefd met Homo Erectus, Erectus is meer onze voorvader. Tenzij je Heidelbergensis of Florensis als een soort Erectus ziet.
[afbeelding].
Een mooi artikel (ook over de ontdekking) staat in de NatGeo van april 2005; maar google op 'Flores' (het eiland) en 'florensis' of 'floresienis' levert sneller resultaat denk ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb je geen voorbeeld van die verhalen?
Volgens mij stalen die kleine mannetjes eten enzo van de dorpsbewoners....zoiets staat me bijquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb je geen voorbeeld van die verhalen?
niet echt verhaal materiaal gevonden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Een mooi artikel (ook over de ontdekking) staat in de NatGeo van april 2005; maar google op 'Flores' (het eiland) en 'florensis' of 'floresienis' levert sneller resultaat denk ik.
Nouja, dat ben ik niet bepaald, maar de eerste rotstekeningen dateren uit het Jong-Paleolithicum, 40.000 jaar geleden, dus dat lijkt me stug.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:17 schreef Invictus_ het volgende:
Of zulke volksverhalen een weg hebben gevonden in de koran weet ik niet; maar erectus is wel heel lang geleden, of de mogelijkheid van gesproken of gelezen overlevering er toen al was weet ik niet. Hebben we geen paleoanthopoloog op WFL rondtypen?
kan je heel breed interpreterenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:26 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Volgens mij stalen die kleine mannetjes eten enzo van de dorpsbewoners....zoiets staat me bij
Ik geloof dat netwerk of nova ofzo er een tijdje geleden een docu over heeft uitgezonden. Was ook een topic hierover op fok volgens mij, wacht ik ga even zoeken...quote:
thnxquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:29 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Ik geloof dat netwerk of nova ofzo er een tijdje geleden een docu over heeft uitgezonden. Was ook een topic hierover op fok volgens mij, wacht ik ga even zoeken...
ik kom er wel overheen, ik ga verder zoekenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:35 schreef ee-04 het volgende:
Ik kan het niet vinden, sorry!
Ebu Gogoquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik kom er wel overheen, ik ga verder zoeken
pardon? ik ben benieuwd naar die wetenschappelijke verklaring van je..quote:Op maandag 13 maart 2006 19:49 schreef adnansupernew het volgende:
Evolutietheorie is gewoon onzin.
dat zijn boude stellingen, ik ben benieuwd wat voor een briliante weerlegging er gaat komen...quote:Mutaties bestaan..maar evoluties vinden helaas voor de mensen hiero niet plaats.
uit welk kerkblaadje heb je deze nonsens opgepikt.. het idee dat kinderen "gemiddelden" van hun ouders zijn is 2 eeuwen geleden keihard weerlegd. ofwel jou middelbare schooltijd heeft zich afgespeeld voor 1780, ofwel je was te hard bezig met bidden om te luisteren tijdens de biologie les..quote:Laat ik is voor de gein een ander voorbeeld geven:
Als je vader 1.9 lang is en je moeder is 1.8 lang dan zal het kind hoogstwaarschijnlijk er tussenin gaan hangen. Oftewel de volgende generatie is altijd de middenweg van de vorige generatie.
jij weet echt totaal niet waar je het over hebt. evolutie zegt dat "passende" afwijkingen in stand worden gehouden, en dat klopt.quote:Evolutie kan dus niet bestaan, want evolutie gata ervan uit dat afwijkende gevallen er op de een of andere manier ontstaan en zich in stand weten te houden (voor miljoenen jaren).
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
laat me denken aan http://en.wikipedia.org/wiki/Gog_and_Magog
undquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:55 schreef Invictus_ het volgende:
[..]http://nl.wikipedia.org/wiki/Ellert_en_Brammert
dat wet je niet, dat geloof je. er hoeft helemaal geen enitteit te zijn, en de islam vertelt helemaal geen verhaal dat de wetenschappelijke feiten ondersteunt. ik vindt dat je wel erg makkelijk allerlei "feiten" verkondigd, die eigenlijk gewoon nabouwsels zijn van je geestelijk leider.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:12 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
Misschien klinkt het heel erg stom en dom..maar het enige wat ik weet in het leven is het volgende:
Er moet een entiteit zijn die geen begin en geen eind kent. En de islam sluit daar perfect op aan (verteld een verhaal wat goed in elkaar steekt, waar geen fouten in staan en die de hedendaagse wetenschapelijke feiten ondersteund).
Maar waarom moet er dan een reden zijn? Kijk, deze discussie is hier al veel vaker gedaan, en het komt neer op het feit dat jij een regel die binnen een systeem geldt toepast op het gehele systeem zelf. En dat hoeft domweg niet waar te zijn, je kunt genoeg tegenvoorbeelden bedenken. Dus het is alles behalve een rationele verklaring, tenzij jij "rationeel" als hetzelfde ziet als "de wiskunde tegenspreken".quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:25 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
Het is een vrij rationele overweging. Ja het is niet wetenschappelijk omdat het niet toetsbaar is, maar we kunnen het wel beredeneren. En het is gewoon logisch. Tenzij jij mij een andere verklaring kunt geven.
[..]
Ja, iets is goed als het goed uitkomt en vice versa.quote:Hoezo selectief? Iets wat goed is goed en wat fout is is gewoon fout.
ik dacht dat hij eerst gelovig was, en uiteindelijk atheist is geworden. Niet door de evolutietheorie!, maar door andee dingen die gebeurde op aarde.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:37 schreef gelly het volgende:
Darwin was kritisch maar niet anti-religieus zover ik weet.
Vooral de ziekte (en dood) van zijn dochter. Opa Darwin was atheist, Charles Darwin heeft zichzelf in zijn latere leven altijd agnost genoemd maar het onderwerp werd meestal gemeden. Darwin zelf heeft nooit het religieuze debat opgezocht; het argument dat Darwin iets tegen religie had is totaal uit de lucht gegrepen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik dacht dat hij eerst gelovig was, en uiteindelijk atheist is geworden. Niet door de evolutietheorie!, maar door andee dingen die gebeurde op aarde.
zoals wel weer stellingen die je hier voorbij ziet komen..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:07 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Vooral de ziekte (en dood) van zijn dochter. Opa Darwin was atheist, Charles Darwin heeft zichzelf in zijn latere leven altijd agnost genoemd maar het onderwerp werd meestal gemeden. Darwin zelf heeft nooit het religieuze debat opgezocht; het argument dat Darwin iets tegen religie had is totaal uit de lucht gegrepen.
Het was dacht ik zijn leerling die de evolutie theorie tegenover religie stelde? Door zijn haat tegen het anglicanisme ofzo.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:07 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Vooral de ziekte (en dood) van zijn dochter. Opa Darwin was atheist, Charles Darwin heeft zichzelf in zijn latere leven altijd agnost genoemd maar het onderwerp werd meestal gemeden. Darwin zelf heeft nooit het religieuze debat opgezocht; het argument dat Darwin iets tegen religie had is totaal uit de lucht gegrepen.
God ontkennen is niet hetzelfde als niet geloven in een God. Ik ben zeg maar onwetend. Dat is iets anders dan zeggen dat er geen God kan zijn. Iedereen kan wel een boek schrijven (1500-2000 jaar geleden nog wel) en zeggen dat het zo is gebeurd. Maar een boek met honderden inconsistenties en vele onmogelijkheden of een boek over een historische veroveraar genaamd Mohammed lijkt me nou niet echt een bewijs van God. Om mij te laten geloven zal God met overtuigend bewijs moeten komen en tot nu toe heeft hij dat niet gedaan en blijf ik onwetend van Hem. Ik ontken hem echter niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah zegt in de koran dat niemands goeie daden verloren zullen gaan en dat iedereen zijn verdiende loon krijgt, maar ongeloof beland in de hel omdat God ontkennen ergste is wat je kunt doen.
Zolang je op aarde over Allah en Mohammed hebt gehoord is het voor mij duidelijkquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:46 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
God ontkennen is niet hetzelfde als niet geloven in een God. Ik ben zeg maar onwetend. Dat is iets anders dan zeggen dat er geen God kan zijn. Iedereen kan wel een boek schrijven (1500-2000 jaar geleden nog wel) en zeggen dat het zo is gebeurd. Maar een boek met honderden inconsistenties en vele onmogelijkheden of een boek over een historische veroveraar genaamd Mohammed lijkt me nou niet echt een bewijs van God. Om mij te laten geloven zal God met overtuigend bewijs moeten komen en tot nu toe heeft hij dat niet gedaan en blijf ik onwetend van Hem. Ik ontken hem echter niet.
Voor sommige mensen heeft hij blijkbaar wel overtuigend bewijs geleverd dat zij Hem aanbidden. Mij nog echter niet. Als iemand mij vertelt dat er een boom staat op de maan die ik moet aanbidden, dan kan ik dat pas doen als ik inderdaad een boom op de maan zie staan. Die persoon kan namelijk liegen om mij een Valse God te laten aanbidden. En mijn huidige wetenschappelijke kennis zegt mij dat er op de maan geen bomen kunnen bestaan, dus kan ik deze persoon niet geloven.
De islamitische fundamentalist Harun Yahya (Adnan Oktar) is een ordinaire crimineel.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
rest is hier te vinden http://www.harunyahya.com/nl/sectie/boeken/evolutieleer06.php
Moslimfundamentalist en ordinaire crimineel nog welquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:27 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
De islamitische fundamentalist Harun Yahya (Adnan Oktar) is een ordinaire crimineel.
[afbeelding]
Harun Yahya (Adnan Oktar) de grote moraalridder, zit hier in de bak wegens drugsbezit, afpersing sex met minderjarigen en andere misdaden, en hij doet ook nog eens aan holocaust ontkenning.
Dus zo wordt de gratis anti-atheïstische en anti-darwinistische propaganda betaalt.
Wat een druif!
HR-NET
Talk about culture
Holocaust-ontkenning door Harun Yahya
Heeft beide niet zoveel te maken met het feit dat ie nog geen zinnig woord over evolutie op papier krijgt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslimfundamentalist en ordinaire crimineel nog wel![]()
Daarnaast is hij vrijgesproken.![]()
zinnig is subjectiefquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Heeft beide niet zoveel te maken met het feit dat ie nog geen zinnig woord over evolutie op papier krijgt.
Jij voelt je schijnbaar prettig met die plank voor je kop. Ik had enigzins de gedachte dat we de betrouwbaarheid van boekjes ook nog intressant vonden.quote:
Dat jij sommige dingen niet wilt snapen kan ik niet verhelpen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:09 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Jij voelt je schijnbaar prettig met die plank voor je kop. Ik had enigzins de gedachte dat we de betrouwbaarheid van boekjes ook nog intressant vonden.
Overigens heb je zelfs nog niks zinnigs uit die boekjes weten te produceren, zelfs subjectief gezien niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |