quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:13 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Weet ik niet, naar FOK traditie zal ik daarvoor moeten oordelen op grond van een foto!
ja rare christenen enzoquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:09 schreef Pracissor het volgende:
[..]
POL wordt overgenomen door allerlei 'enge' types.![]()
![]()
en vieze stinkende linkse boomterroristen...quote:
Ik heb het maar afgezet, mijn ogen kunnen maar een beperkte hoeveelheid ellende weerstaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:16 schreef Airelle het volgende:
Kan geregeld worden... maar niet vanavond nog haha. Ik luister aandachtig naar mevrouw van der Laan.
Ik zal het maar eerlijk bekennen. Ik heb wel compassie voor D'66.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:19 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik heb het maar afgezet, mijn ogen kunnen maar een beperkte hoeveelheid ellende weerstaan.![]()
D66 is niet wat mijn tranen roert, PvdA wel...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:20 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik zal het maar eerlijk bekennen. Ik heb wel compassie voor D'66.
Mijne is net leeg...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
* Disciple_of_Guinness opent hier een beugeltje
Misschien moet ik minder van avatar veranderen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat wist ik al wel. Maar wie ben jij
?
Ja goed plan!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
* Disciple_of_Guinness opent hier een beugeltje
Hahaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hou je maar vast voor 4 jaar beste stuurlui aan wal.
Van die kerel rechts van Bos?quote:
Nee op die kwal in het midden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Van die kerel rechts van Bos?
Nee, als D66'er ben ik blij dat de conservatieven de grote verliezers zijn en D66 komt er wel bovenop.
De Van Baalens, de Donners, de Pastors en de Van Aartsens van Nederland.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:02 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nee op die kwal in het midden.
Wie versta je precies onder de conservatieven?
Hopelijk wordt het over een jaar weer rechtgezet, zo niet. Ik denk dat ik me dan niet meer met politiek wil bezighouden...quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:00 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een drama.
Enige positieve is het verlies van GL.
Het eens zo mooi, machtige en dappere Nederland. Waar is het gebleven.
Dat zijn er een hoop.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De Van Baalens, de Donners, de Pastors en de Van Aartsens van Nederland.
Hij's te liberaal om een conservatief te zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De Van Baalens, de Donners, de Pastors en de Van Aartsens van Nederland.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:04 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het over een jaar weer rechtgezet, zo niet. Ik denk dat ik me dan niet meer met politiek wil bezighouden...en dat met mijn studie politicologie...
![]()
Dat klopt. Gelukkig wel. Al ben ik verre van blij dat hij de leider van de VVD is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hij's te liberaal om een conservatief te zijn.
Het is een stroming waarvan zij zo ongeveer de prominenste vertegenwoordigers zijn, even de splinters daargelaten natuurlijk.quote:
Het is te hopen anders kan je net zo goed de politieke handdoek in de ring gooien en meedoen met de verkwanseling.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:04 schreef Pracissor het volgende:
Hopelijk wordt het over een jaar weer rechtgezet, zo niet. Ik denk dat ik me dan niet meer met politiek wil bezighouden...en dat met mijn studie politicologie...
![]()
Dus meer dan 80% van de allochtonen heeft gestemdquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:07 schreef Drugshond het volgende:
Wooot
80 % van de allochtonen heeft op de PVDA gestemd.
- Bron radio 1 -
Whehe, hoe triest eigenlijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:07 schreef Drugshond het volgende:
Wooot
80 % van de allochtonen heeft op de PVDA gestemd.
- Bron radio 1 -
Wat voor prutsers moeten daar wel niet in de GR zittenquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:09 schreef du_ke het volgende:
Blanco zou de 2e partij zijn geworden in Delfzijn!
Joa, iets van beiden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hij's te liberaal om een conservatief te zijn.
Doe mij maar een conservatief, maar ik ben dan ook geen VVD'r.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:06 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dat klopt. Gelukkig wel. Al ben ik verre van blij dat hij de leider van de VVD is.
Ik ook niet echt, eerlijk gezegd. Tenminste niet een stereotype VVD'er.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:10 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Doe mij maar een conservatief, maar ik ben dan ook geen VVD'r.![]()
Wat is daar triest aan? Ze zijn het beu en veel ongelijk geef ik ze niet.quote:
Van alle allochtone stemmen is 80% na de PVDA gegaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:08 schreef RichardQuest het volgende:
Dus meer dan 80% van de allochtonen heeft gestemd
Hele affaire vond daar plaats... het was als in Sicilia zei een raadslid.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:10 schreef Airelle het volgende:
[..]
Wat voor prutsers moeten daar wel niet in de GR zitten.
Eigenlijk kun je dan wel spreken van een geslaagde integratie met de omgeving hč (allochtonen leven vaak in rode steden), gezien de landelijke trend. Ook qua opkomst begint het gelijk te lopen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van alle allochtone stemmen is 80% na de PVDA gegaan.
Tel daarbij Havana aan de Maas op en je hebt het script voor een slechte komedie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:11 schreef Pracissor het volgende:
Hele affaire vond daar plaats... het was als in Sicilia zei een raadslid.![]()
maar er is nog hoop voor de andere partijen:quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
quote:113 Teletekst di 07 mrt
Allochtonen stemmen massaal op PvdA
` Bij de allochtone kiezers was de PvdA
duidelijk favoriet bij de verkiezingen
voor de gemeenteraad.80 procent van de
allochtonen die gingen stemmen,heeft op
de PvdA gestemd,blijkt uit een peiling
van de Universiteit van Amsterdam.
Van de Turken heeft 84 procent op de
PvdA gestemd.Van de Surinamers en
Antillianen koos 81 procent voor de
PvdA en van de Marokkanen 78.
Onderzoekers ondervroegen allochtonen
bij stembureaus in Amsterdam,Rotterdam,
Arnhem en Breda. De opkomst lag bij de
allochtonen ver onder het gemiddelde.
Ongeveer 37 procent van de allochtone
kiezers ging stemmen.
Ja, nu er wel sprake is van een integratie beleid, er wel wordt gekeken of men wel rechtmatig een uitkering bezit, er meer blauw op straat is etc. krijgt men natte voeten?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je dan wel spreken van een geslaagde integratie met de omgeving hč (allochtonen leven vaak in rode steden), gezien de landelijke trend. Ook qua opkomst begint het gelijk te lopen.
Hoe definieerde radio 1 de verzamelnaam 'allochtonen' ?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
80% van de stemmers die stemt op de PvdA zou ik geen landelijke trend noemen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je dan wel spreken van een geslaagde integratie met de omgeving hč (allochtonen leven vaak in rode steden), gezien de landelijke trend. Ook qua opkomst begint het gelijk te lopen.
Ja, de stemmende allochtonen ontvangen allemaal onrechtmatig een uitkering en zijn bang voor de politie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja, nu er wel sprake is van een integratie beleid, er wel wordt gekeken of men wel rechtmatig een uitkering bezit, er meer blauw op straat is etc. krijgt men natte voeten?![]()
Wees blij je mag weer jarenlang de beste stuurman aan de wal spelenquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:04 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Ze zijn Nederlandser dan de autochtonen Nederlanders!quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
80% van de stemmers die stemt op de PvdA zou ik geen landelijke trend noemen.
Talenten idd maar daar zit meer pijn.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:10 schreef Airelle het volgende:
[..]
Wat voor prutsers moeten daar wel niet in de GR zitten.
Goeie vraag.... enige uitleg zal morgen wel in de krant staan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe definieerde radio 1 de verzamelnaam 'allochtonen' ?
Ik denk niet volgens de CBS-definities.
Het was eigenlijk een slechte poging tot een cynische verdraaiing van jouw blije post.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, de stemmende allochtonen ontvangen allemaal onrechtmatig een uitkering en zijn bang voor de politie.
Wat zei je ook alweer over bluesdude en z'n stigmatrekjes?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:16 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, de stemmende allochtonen ontvangen allemaal onrechtmatig een uitkering en zijn bang voor de politie.
Wat zei je ook alweer over bluesdude en z'n stigmatrekjes?
Oh wacht, daar is de nar weer.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
![]()
Touché
Hij zei dat ik Rourke een nazi noemde.... een stigmatisering die hij niet kan 'bewijzen', ondanks dat ik hem die fucking link op een presenteerblaadje gaf..
M'n topic is gedegradeerdquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:19 schreef Tafkahs het volgende:
huh? Hier verder? Verdomme, ik snap geen fuck van dat nieuwe beleid
Nou, 'we' hebben gewonnen. Ook GroenLinks.. Misschien krijgen we eindelijk een college zonder de VVD
Ik heb geen post gezien met een link...quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Oh wacht, daar is de nar weer.![]()
Ik gaf je toch wel degelijk de link... daarnaast weet ik het niet waar jij het over hebt met je 'fucking link'... maar geef je daarmee toe dat je hem voor nazi uitmaakte.![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:12 schreef skunkah het volgende:
PvdA heeft zijn eigen doelgroep gecreeerd, hulde voor een partij die zoiets kan!
Kijk maar één topic terug, ik heb eigenlijk weinig zin om een discussie met jou voort te zetten, maar dat melde ik een paar uur terug ook al alleen wist je me toch nog te verleiden tot het opzoeken van jouw uitspraken. Maar nu ga ik bijna slapen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb geen post gezien met een link...
Kun je die quote en link nog eens plaatsen dan?
welke?quote:
Deze natuurlijk zo'n vies recycle teken ervoorquote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zal je helpen met het" bewijs" inzake Rourke.
Begin maar hier te lezen:
[POL-FB] Voor censuur, wees hier
ik heb al namens jou en anderen geklaagd. Ik vind het ook geen panquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze natuurlijk zo'n vies recycle teken ervoor.
Wie stelt dat dan elke keer in? Of moeten jullie het doen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:32 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ik heb al namens jou en anderen geklaagd. Ik vind het ook geen pan
Gaat het over het icoontje, of de plaats op de lijst? (relevant topic in verkiezingstijd)quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:32 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ik heb al namens jou en anderen geklaagd. Ik vind het ook geen pan
Het is voor ons gedaan inderdaad. De doelstelling, fuck knows.. Het staat wel achter de schermen, want iemand vindt het blijkbaar handig, maar eigenlijk zorgt het m.i. alleen maar voor ergernis..quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie stelt dat dan elke keer in? Of moeten jullie het doen?
Voor mij om beiden het is naar mijn idee gewoon een lekker lopende topicreeks waarbij een andere status niet echt toegevoegde waarde heeft.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:35 schreef Doderok het volgende:
[..]
Gaat het over het icoontje, of de plaats op de lijst? (relevant topic in verkiezingstijd)
Ik heb toch voortdurend gekeken vanavond en geen quote met link gezien..quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Kijk maar één topic terug, ik heb eigenlijk weinig zin om een discussie met jou voort te zetten, maar dat melde ik een paar uur terug ook al alleen wist je me toch nog te verleiden tot het opzoeken van jouw uitspraken. Maar nu ga ik bijna slapen.![]()
Is er wel een polslowchatter die het zo handig vind? Ik niet..quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:36 schreef Tafkahs het volgende:
Het is voor ons gedaan inderdaad. De doelstelling, fuck knows.. Het staat wel achter de schermen, want iemand vindt het blijkbaar handig, maar eigenlijk zorgt het m.i. alleen maar voor ergernis..
geen idee, start een burgerinitiatief zou ik zeggenquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is er wel een polslowchatter die het zo handig vind? Ik niet..
het staat nu onder, net boven de gesloten topics.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:35 schreef Doderok het volgende:
[..]
Gaat het over het icoontje, of de plaats op de lijst? (relevant topic in verkiezingstijd)
Deze burger start hierbij een initiatief..quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
geen idee, start een burgerinitiatief zou ik zeggen![]()
Mijn steun heb je.
Ja sorry, er is geen NWS SC, om er een nieuw topic voor te openen vind ik overdreven, 't is niet geschikt voor Klein/Grappig nieuws, en 'k zit me te vervelen...quote:Teri Hatcher, one of the stars of ABC's "Desperate Housewives," says in the upcoming issue of Vanity Fair that her uncle sexually molested her 35 years ago.
The 41-year-old actress says she learned in 2002 that a 14-year-old victim of her uncle had committed suicide. Concerned that he would escape charges of molestation, Hatcher approached the prosecutors.
"This is something I've tried to hide my whole life," Hatcher tells the magazine, which hits newsstands Friday with the actress on the cover.
"I was just blown away by this young girl's pain," she says. "I thought, boy, that's really close to being me. Any day of the week I could feel that sort of pain. I haven't tried to kill myself, but I've certainly thought about it."
After Hatcher came forward, her uncle, Richard Hayes Stone, then 64-years-old, pleaded guilty to four counts of child molestation in the case of the 14-year-old victim and received 14 years in prison.
Chuck Gillingham, the Santa Clara County deputy district attorney in California, said, "Without Teri, this case would have been dismissed."
quote:At a news conference, U.S. Secretary of State Condoleezza Rice and Russian Foreign Minister Sergei Lavrov departed from their past practice of keeping their differences behind closed doors and exchanged complaints about the other's policies.
In sommige gevallen werkt het best. Maar in het kleine subforum POL, die echt vol staat met onzinnige topics, waar nauwelijks in wordt gereageerd, is het alleen maar ergenis opwekkend.quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het idee is juist dat het onhandig is. Offtopic geouwehoer, waar de SC voor is, hoort niet boven maar onder, net zoals een afvalputje.
volgens mij bedoelde ze "kut." Dat zou de lading beter dekken. "Pet" is een understatement.quote:Op woensdag 8 maart 2006 07:53 schreef Doderok het volgende:
Wat in hemelsnaam is "pet"???
Had ze niets beters kunnen bedenken? Ze verliezen elke keer, je zou verwachten dat ze weten hoe het hoort...![]()
Vol met beugeltjesquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:19 schreef Drugshond het volgende:
Owke... Rotterdam
#plan 01 : Invoeren smulbos.
Pfff, als Rutte lijsttrekker wordt, ga ik het nog lastig krijgenquote:Van Aartsen stapt op, Wiegel keert niet terug
DEN HAAG - Jozias van Aartsen is opgestapt als fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer vanwege de teleurstellende uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen voor de liberalen. In een persverklaring liet VVD-erelid Hans Wiegel weten niet terug te keren naar de politiek...
Van Aartsen geeft woensdag om 11.00 uur een persconferentie, waarschijnlijk in perscentrum Nieuwspoort in Den Haag. Het aftreden van de fractievoorzitter werd bekendgemaakt door zijn woordvoerder.
Volgens de zegsman heeft de VVD-leider zijn besluit op eigen initiatief genomen. ‘We hebben intensief en met een grote eensgezindheid campagne gevoerd. Het resultaat is van ons allemaal. Maar er is maar één die de gezamenlijke verantwoordelijkheid op zich kan nemen. En dat ben ik’, aldus Van Aartsen in een persverklaring.
Hij blijft volgens zijn woordvoerder wel actief in de Tweede Kamer na zijn terugtreden als fractievoorzitter. Totdat een nieuwe fractievoorzitter is gekozen, neemt Bibi de Vries, de huidige vice-fractievoorzitter, de honneurs van Van Aartsen waar.
VVD-erelid Hans Wiegel liet woensdagmorgen weten niet terug te keren naar de landelijke politiek. Dat meldde hij in een persverklaring. De vroegere VVD-leider had begin vorig jaar al aangegeven dat hij in maart 2006, na de gemeenteraadsverkiezingen, een beslissing zou nemen over een eventuele terugkeer in de landelijke politiek.
‘Na zorgvuldige overweging van persoonlijke en politieke aard, is de heer Wiegel thans tot zijn besluit gekomen’, aldus de verklaring. ‘De heer Wiegel betuigt zijn groot respect aan de gisterenavond afgetreden fractievoorzitter, Jozias van Aartsen’. Wiegel laat verder weten dat hij ‘op dit moment’ geen nadere mededelingen zal doen.
Van Aartsen toonde zich tijdens de verkiezingsavond nog redelijk positief over een ANP/NOS-peiling van Maurice de Hond die uitwees dat bij landelijke verkiezingen de VVD slechts twee zetels zou verliezen. Op grond van het onderzoek zou de partij in de Tweede Kamer van 28 naar 26 zetels gaan. Coalitiegenoot CDA zou 13 van zijn 44 Kamerzetels kwijtraken en D66 zou teruggaan van 6 naar 4.
De liberale fractieleider vond de cijfers best meevallen, omdat in eerdere peilingen een grotere achteruitgang werd voorspeld. Van Aartsen: ‘Gemeenteraadsverkiezingen zijn altijd moeilijk voor de VVD. We verwachten nooit een geweldige uitslag. De raadsverkiezingen zijn sowieso heel moeilijk voor de regeringspartijen. Wij zijn nog het meest stabiel.’
Ik wil niet lullig doen, maar ik ben ervoor iets te gebruiken waar dat handig is, en niet waar het niet handig is. Dat dat inconsequent is zal me worst wezen. Het is met een beetje mazzel consequent prettig voor usersquote:Op woensdag 8 maart 2006 09:06 schreef George-Butters het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar de active topiclist wemelt van de slowchattopics zonder recycle teken.
Blijkbaar is het toch niet in heel het forum doorgevoerd. Stop deze nonsens aub. Doe het consequent of doe het niet.
-knip-
and the list goes on and on...
Zijn vrouwen eigenlijk doorgaans handig en consequent?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar ik ben ervoor iets te gebruiken waar dat handig is, en niet waar het niet handig is. Dat dat inconsequent is zal me worst wezen. Het is met een beetje mazzel consequent prettig voor users.
Er is dan ook nog niks definitief, we zijn gister pas begonnen met het erover te hebben. In de FB zei ik overigens ook al dat het min of meer verzonnen was voor de subfora met veel centrale topics/reeksen, dus dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 8 maart 2006 07:01 schreef George-Butters het volgende:
[..]
In sommige gevallen werkt het best. Maar in het kleine subforum POL, die echt vol staat met onzinnige topics, waar nauwelijks in wordt gereageerd, is het alleen maar ergenis opwekkend.
Bovendien slecht voor mijn RSI!
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00218804quote:DEN HAAG (ANP) - Het VVD-erelid Hans Wiegel keert niet terug naar de landelijke politiek. Dat heeft Wiegel woensdagmorgen laten weten in een persverklaring.
De vroegere VVD-leider had begin vorig jaar al aangegeven dat hij in maart 2006, na de gemeenteraadsverkiezingen, een beslissing zou nemen over een eventuele terugkeer in de landelijke politiek. ,,Na zorgvuldige overweging van persoonlijke en politieke aard, is de heer Wiegel thans tot zijn besluit gekomen'', aldus de verklaring.
,,De heer Wiegel betuigt zijn groot respect aan de gisterenavond afgetreden fractievoorzitter, Jozias van Aartsen''. Wiegel laat verder weten dat hij ,,op dit moment'' geen nadere mededelingen zal doen.
Eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 8 maart 2006 09:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zijn vrouwen eigenlijk doorgaans handig en consequent?![]()
Nou, ik heb me dus gelukkig verslapenquote:*** Van Aartsen stapt op, Wiegel keert niet terug ***
Jozias van Aartsen is opgestapt als fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer vanwege de teleurstellende uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen voor de liberalen. In een persverklaring liet VVD-erelid Hans Wiegel weten niet terug te keren naar de politiek...
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article240926.ece
Wat is haar schikkingsvoorstel?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zeg Pb, dat mailtje van een maand geleden hč, daar komt een reply op. En het zal de grootte hebben waarvan Tolkien () zal schikken.
Wát een broeinest van het communisme, dat Nijmegen!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:31 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met de groeten van Wouter van Eck!
Dat klinkt veelbelovend!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zeg Pb, dat mailtje van een maand geleden hč, daar komt een reply op. En het zal de grootte hebben waarvan Tolkien () zal schikken. Ook heb ik wat toegevoegd wat niets met Leo Strauss en de zijnen te maken heeft, maar wat toch het overdenken waard is.
Het was nog wel doorgestreept!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Gebruik dat woord eens niet.
Wat? Die drukte om die fokkende papen, destijds?quote:[..]
Wereldvreemde Groenlink propaganda.
Ik lees niet zo precies hoor.quote:Sorry de s doet het niet zo goed op mijn toetenbord. Let er even niet op.
Het heet niet voor niets Havanna aan de Waal natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wát een broeinest van het communisme, dat Nijmegen!![]()
Oh ja, Finder, ik wil graag een haarscherpe fileringquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was nog wel doorgestreept!
[..]
Wat? Die drukte om die fokkende papen, destijds?![]()
[..]
Ik lees niet zo precies hoor.
Was JP ook zuur? Kan mij dat moeilijk voorstellen.quote:
Twee jaar te laat.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:03 schreef du_ke het volgende:
Verhagen was er bij
Van Aarsten is afgetreden!
Idd, het is ook onbegrijpelijk dat ze niet inspringen op de vraag naar een rechtse, volksliberale partij.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:19 schreef Monidique het volgende:
Het is al vier jaar een zooitje bij de VVD en de hele tijd proberen ze dat al te verhullen door de PvdA aan te vallen op z'n zogenaamde onduidelijkheid. Wanhoop.
quote:Section 1. Establishment of a Center for Faith-Based and Community Initiatives at the Department of Homeland Security.
http://www.wereldomroep.n(...)/act20060308_aartsenquote:Van Aartsen stapt op
een commentaar van Rutger van Santen
08-03-2006
Van Aartsen
Het aftreden van Jozias van Aartsen als fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer kwam op een verrassend tijdstip - in het holst van de nacht - maar is niet onverwacht.
Tijdens het traditionele fractievoorzittersdebat aan het einde van de verkiezingsavond toonde Van Aartsen zich nog een strijdbare realist. Hij erkende dat de coalitie de uitslag van de lokale verkiezingen moet beschouwen als een harde draai om de oren van het electoraat. Tegelijkertijd verklaarde Van Aartsen dat het wat hem betreft noodzakelijk was door te gaan met het impopulaire hervormingsbeleid van het kabinet , allemaal "in het belang van het vaderland".
Maar Jozias van Aartsen is op het terrein van het staatsrecht een pupil van zijn voorganger Bolkestein, die op zijn beurt weer de Carrington-doctrine aanhangt. Deze doctrine schrijft voor dat een politicus die iets belooft wat hij niet kan waarmaken, moet opstappen.
Verschillende geluiden
Naar verluidt kwam de mededeling van het vertrek van de liberale aanvoerder op het diepnachtelijke tijdstip omdat hij eerst thuis zijn echtgenote op de hoogte wilde brengen. Het pleit allemaal voor de mens en politicus Jozias van Aartsen, die het uiteindelijk binnen de VVD niet heeft gered om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Allereerst was daar zijn eigen koersvoorkeur tijdens de afgelopen verkiezingscampagne. Van Aartsen koos voor de keiharde aanval op de PvdA en Wouter Bos die hij beschuldigde van een voorgenomen Leninistische coup in diverse steden en dorpen. Deze strategie faalde volkomen gezien de landslide waarmee Bos zijn partij naar de overwinning voerde.
CARRIČRE
Van Aartsen blijft wel in de fractie, maar zal zich op de achtergrond houden. Daarmee komt voorlopig een stevige dip in de tot nu toe steile carričre van Jozias van Aartsen.
De gereformeerde Haagse ministerszoon begon als fractieassistent van Hans Wiegel, werd later Kamerlid en was twee keer minister: van Landbouw en van Buitenlandse Zaken.
Het echte politieke leiderschap van de VVD is hem nooit gegund. Van het partijcongres mocht hij zich politiek aanvoerder noemen, meer niet. En in dat stadium is de roos nu in de knop gebroken.
Verdonk
Maar dat was niet het enige. Van Aartsen had ook te kampen met heel wat openlijk gedonder binnen zijn eigen gelederen. Zo waren daar twee van zijn conservatievere partijgenoten die voortdurend in de media verschenen: de populaire minister Verdonk van Integratie die er alles aan doet om de rechterkant van het vaderlandse politieke spectrum af te dekken voor mensen als Geert Wilders en de laatste Fortuynisten; en Ayaan Hirsi Ali die - zich niets aantrekkend van welke discipline dan ook - blijft actievoeren tegen de internationale islam.
Verder werd Van Aartsen voortdurend voor de voeten gelopen door het erelid van de VVD en het orakel uit Diever, Hans Wiegel, die zich ook te pas en te onpas in diverse discussies op geheel eigen wijze mengde. Het lijkt er op dat Wiegel zich heeft vergaloppeerd in zijn laatste escapade waarbij hij D66-minister Pechtold voor Staatsrechterlijke Vernieuwing openlijk schoffeerde. Van Aartsen nam op de verkiezingsavond scherp afstand van Wiegel en uit zogeheten parallel kiezersonderzoek bleek de persoonlijke populariteit van het erelid zwaar te zijn geduikeld. Dat heeft Wiegel er mogelijk toe gebracht om de landelijke politiek definitief vaarwel te zeggen.
Alsof dit alles nog niet genoeg was, werd binnen de VVD ook nog voortdurend gespeculeerd of minister Kamp (Defensie) en staatssecretaris Rutte (Onderwijs) eigenlijk niet geschikter zouden zijn als politiek leider en mogelijk lijsttrekker voor de VVD. De hele verkiezingsaffaire voor de liberalen kon alleen nog maar slecht aflopen. En Van Aartsen heeft daar nu de gevolgen aan verbonden.
Mark Rutte
Mark Rutte opvolger van Van Aartsen?
Opvolging
Over zijn opvolging bestaat onzekerheid. Voorlopig zal vice-fractievoorzitter Bibi de Vries de honneurs waarnemen, maar zij wordt niet gezien als een echt kanon. Omdat de VVD serieus rekening houdt met versnelde landelijke verkiezingen vanwege de groeiende instabiliteit van het zittende kabinet, moet de nieuwe fractievoorzitter bij voorkeur ook de aanstaande lijsttrekker zijn. Deze lijsttrekker moet zich vanuit de Tweede Kamerfractie kunnen profileren. Daarom gaan nu de namen van de ministers Kamp en Hoogervorst en van staatssecretaris Mark Rutte serieus over tafel. Zij zouden uit het kabinet moeten stappen om hun Kamerzetel weer te kunnen innemen en zo de partijleiding in handen te nemen.
Eenzelfde scenario zou kunnen gelden voor de populairste bewindspersoon van het stel: Rita Verdonk. Maar over haar zegt men binnen de VVD openlijk dat ze niet beschikt over de nodige kwaliteiten van een politiek leider. Ze zou het gevoel voor politiek missen en op het terrein van de sociaal-economische verhoudingen nog geen MAVO-diploma kunnen behalen.
Rutte
Uiteindelijk - zo hoort men in de wandelgangen van de liberale vleugel van het Binnenhof - zal het gaan tussen Rutte en Kamp. Kamp is populairder maar moet dan wel het ministerie van Defensie verlaten aan de vooravond van een van de gevaarlijkste militaire missies die het leger ooit is begonnen: de reis naar het Afghaanse Uruzgan. Dat geeft Mark Rutte weer meer kans, hoewel hij nog niet kan bogen op veel populariteit en ervaring en bovendien als campagneleider tijdens de afgelopen verkiezingsweken, heeft gefaald.
Ondertussen wordt de positie van het kabinet-Balkenende er niet sterker op. Inmiddels zijn al twee van de drie schragende oorspronkelijke onderhandelaars opgestapt - Dittrich van D66 en Van Aartsen - en van hun opvolgers kan inmiddels niet meer dezelfde loyaliteit worden verwacht.
Op zich hoeft dat natuurlijk niet. Het gaat lokaal vooral om de vraag of er een nieuw speeltuintje moet komen (of niet) e.d. Zoiets is politiek haast irrelevant te noemen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
Drie weken lang elke dag nationale politieke leiders op de televisie, in de kranten, op de radio, die hun mening geven, in de debat met elkaar, op campagne, maar wanneer er verloren wordt, moeten er geen consequenties uit getrokken worden. Het zijn immers gemeenteraadsverkiezingen. Sneu.
Maar er was dus niets lokaals aan! Tenzij er verloren wordt, natuurlijk...quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Op zich hoeft dat natuurlijk niet. Het gaat lokaal vooral om de vraag of er een nieuw speeltuintje moet komen (of niet) e.d. Zoiets is politiek haast irrelevant te noemen.
http://www.wereldomroep.n(...)8/verk_kabinet070306quote:Kabinet kraakt en piept
Door Rutger van Santen
07-03-2006
Premier Jan Peter Balkenende brengt zijn stem uit in Capelle aan den IJsselHet kabinet kraakt en piept. Waar premier Balkenende de afgelopen weken weigerde zich zorgen te maken om de aanhoudende negatieve uitslagen van de polls, is de boodschap van kiezend Nederland duidelijk. Zouden er nu geen gemeenteraads- maar Kamerverkiezingen zijn gehouden, dan ontbrak de meerderheid voor CDA, VVD en D66. De partijen zouden niet verder komen dan 61 zetels.
"Het wordt pas serieus als het om het echie gaat. Ik maak me dus absoluut nog geen zorgen." Zo luidde de bijna mantra-achtige reactie van Balkenende de afgelopen maanden. Maar na de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart kan hij zich niet meer zo luchtig en onaangedaan gedragen. Uiteraard gaat het hier om de uitslag van lokale verkiezingen die niet naadloos te transponeren zijn naar de potentiële verhoudingen in de Tweede Kamer van dit moment. Toch moet de boodschap van het electoraat Balkenende rauw op het dak zijn gevallen.
Van Aartsen stapt op na raadsverkiezingen
De verkiezingen hebben meteen landelijk politieke gevolgen gekregen. Jozias Van Aartsen is opgestapt als fractieleider van de VVD na het verlies van zijn partij. Van Aarten geeft later woensdag een persconferentie om zijn besluit toe te lichten. VVD collega's vinden het jammer dat hun fractievoorzitter opstapt. Vice-fractievoorzitter Bibi de Vries meldt in een eerste reactie dat ze het wel had zien aankomen. Ze vertelt dat hij voor zichzelf consequenties wilde trekken uit de teleurstellende uitslag van de raadsverkiezingen.
Het is niet automatisch zo dat het zittende kabinet moet verdwijnen, omdat het momenteel virtueel nog maar geschraagd wordt door 61 Kamerzetels. Het mandaat van Balkenende-2 loopt officieel nog tot mei van het volgend jaar. Maar het is zeer de vraag of het kabinet die 14 maanden nog ongeschonden overleeft.
Twijfel
Allereerst moet er onvermijdelijk twijfel zijn binnengeslopen in de rangen van het kabinet waar menig minister zich steeds luider afvraagt of het eigenlijk nog wel zin heeft om door te gaan nu het vaderlandse electoraat blijkens onderzoek ook in belangrijke mate de boodschap heeft afgegeven dat het is uitgekeken op de coalitie in Den Haag.
Verder likken alledrie de partijen hun eigen wonden. Vooral de achterban van D66, dat voor de zoveelste keer achter elkaar een verkiezingsnederlaag leed en de al weinige zetels in steden en dorpen verder zag slinken, staat op het punt openlijk te rebelleren tegen de politieke leiding. Een ruime meerderheid van de Democraten wil uit het kabinet treden en omdat binnen de kleinste regeringspartij de regel van one man, one vote telt, is het slechts een kwestie van tijd voor een partijcongres ook echt de daad bij het woord voegt.
Wiegel
Ook binnen de VVD is de onvrede groot. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen heeft zijn consequenties getrokken uit het verlies van zijn partij en is afgetreden. Wellicht dat het verlies bij de lokale verkiezingen en het opstappen van Van Aartsen voor de liberalen reden is om orde op zaken te stellen binnen de partij. Daar was het niet duidelijk wie de koers bepaalde. Van Aartsen was slechts 'de politiek aanvoerder' en moest maar voor lief nemen dat de VVD soms openlijk flirtte met het electoraat op de rechtervleugel om types als Geert Wilders de wind uit de zeilen te nemen, terwijl op andere momenten het gedrag van fractielid Hirsi Ali werd bekritiseerd door partijmonument Hans Wiegel. Die liet zelf voortdurend onzekerheid bestaan over zijn ambities en veroorzaakte ook daardoor weer onzekerheid. Nog het afgelopen weekend schoffeerde het erelid uit Diever D66-minister Alexander Pechtold, die hij toewenste dat "het kereltje zo snel mogelijk weer zou kunnen gaan buitenspelen".
Depressief
De coalitiefractievoorzitters, Verhagen, Van Aartsen en Van der Laan hielden zich in het debat groot, hoewel Van der Laan haar tranen nauwelijks kon bedwingen en bijna depressief reageerde op de uitslagen.
Ze toonden realiteitszin door te erkennen dat de uitslag mede tot stand gekomen is op basis van afkeer van de Haagse regeringspolitiek. Maar het trio zei ook te geloven dat het tij nog te keren is als het kabinet de resterende veertien maanden benut om nu eindelijk eens te komen met het zo lang verwachte "zoet", in de vorm van regeringsmaatregelen die gunstig uitpakken voor de bevolking. Daarbij werden overigens geen specifieke voorbeelden genoemd.
Onrust
Maar het is zeer onzeker of het kabinet het voorjaar van 2007 nog haalt. Vanuit het land zal de druk worden opgevoerd. Niet alleen vanuit een groeiend aantal zogeheten "linkse" colleges die heel andere politieke prioriteiten zullen eisen dan veel van de zittende lokale besturen. Tegelijkertijd zullen ook de leden in het land - van met name het CDA - zich niet onbetuigd laten. Die hebben veel raadszetels en bestuursposities zien verdampen en zullen hun onvrede daarover op het Binnenhof parkeren. En omdat daar bijvoorbeeld in de backbenches van de christen-democratische fractie al langer onrust heerst, lijkt het haast onmogelijk om ongelukken te voorkomen. Het aftreden van Van Aartsen vergroot de onrust binnen de coalitie. Bij de liberalen zelf zal het besluit van de fractievoorzitter leiden tot een interne machtsstrijd. Premier Balkenende die zich de afgelopen maanden niet heeft laten kennen als een behendig manager, zal deze situatie met lede ogen aanzien.
Zo beschouwd is het goed te begrijpen dat premier Balkenende op het einde van de avond van de 7e maart verzuchtte dat hij als gevolg van de uitslag niet uit het veld was geslagen, maar wel een moeilijke nacht tegemoet ging. Als altijd iets te optimistisch vertrok de premier naar zijn woonplaats Capelle aan de IJssel. Ook daar verloor het lokale CDA trouwens stevig.
Wat zou komen omdat Abou Jajah (hoe die ook mag heten) een positief stemadvies gaf over deze partij, maar dan stemmen er voornamelijk Turken op...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:De Islamitische Democraten hebben een zetel in Den Haag.
Zal wel een plaatselijk bekende Turk zijn. Maar ben benieuwd hoe die het straks doet. CU en SGP leveren toch soms ook een best aardige bijdragequote:Op woensdag 8 maart 2006 14:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wat zou komen omdat Abou Jajah (hoe die ook mag heten) een positief stemadvies gaf over deze partij, maar dan stemmen er voornamelijk Turken op...![]()
Alsof Constant Kusters zo fris is...quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Die Bos is echt drie keer niks, voor zover u het al niet wist.
Van klez?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Het Grote 911 Welles Nietes
Je kunt intens miserabel worden van dit soort greppelembryo's.
Ik heb liever dat moslims op islamitische partijen stemmen dan op linkse partijen. Dat is pas kleur bekennen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal wel een plaatselijk bekende Turk zijn. Maar ben benieuwd hoe die het straks doet. CU en SGP leveren toch soms ook een best aardige bijdrage.
En die abou janogwat kreeg in heel België nauwelijks stemmen en zou met een positief advies wel goed zijn voor een zetel in Den Haag.
Sorry. Ik bedoelde meer het gewauwel waar hij op reageerde. Normaal vind ik hem een beetje overspannen, maar daar word ik helemaal niet goed van. ''Ik stel een aantal vragen, zonder bronvermelding, en ik wil antwoorden MET bronvermelding.''quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
Het was een vraag... je verwijst namelijk naar zijn bericht.
Ik heb liever dat partijen op basis van geloof verdwijnenquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:30 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik heb liever dat moslims op islamitische partijen stemmen dan op linkse partijen. Dat is pas kleur bekennen.
Je bent voor het verbieden van partijen op basis van de geloven socialisme en liberalisme... nou nou, dat vind ik wel ver gaan hoor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb liever dat partijen op basis van geloof verdwijnen.
Stem Wilders.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb liever dat partijen op basis van geloof verdwijnen.
Tja de stichting van Du_ke's heilstaat heeft nog wat last van ideologische probleempjesquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je bent voor het verbieden van partijen op basis van de geloven socialisme en liberalisme... nou nou, dat vind ik wel ver gaan hoor.
Het mooiste is nog wel dat ik er uit gegooid ben wegens het plaatsen van deze afbeelding,quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
KIJK UIT! EEN SAMENZWERING! EN HIJ KOMT RECHT OP JE AF!!
En dan die Spruyt van de Burke stichting binnenhalenquote:
Het grote zure, zuigende gelijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:47 schreef Monidique het volgende:
Ha ha ha. Socialisme is een geloof. Atheďsten zijn gelovigen. Ha ha ha. Niet dus. Gewoon geloven als overtuigingen behandelen, niet overtuigingen als geloven.
Als iemand het antwoord heeftquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:32 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je bent een held!
![]()
![]()
![]()
Straks eindelijk een antwoord op een vraag die ik al jaren heb!
Beschouw het als de rechtse pendant van het clientes-systeem dat de PvDA en Groen Links op de been houdt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan die Spruyt van de Burke stichting binnenhalen. Da's zo'n supereng type Grefo.
Maar ik heb ook geen voorkeur voor mensen die in H2O2 gelovenquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Beschouw het als de rechtse pendant van het clientes-systeem dat de PvDA en Groen Links op de been houdt.
88quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ik heb ook geen voorkeur voor mensen die in H2O2 geloven!
Leuk, samen met Eerstmand en Wilbers om 5 zetels vechten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:50 schreef Monidique het volgende:
Maar... Pastoors gaat nu wel de nationale politiek in, zei-ie.
Niemand natuurlijk, wat gebruikelijk is bij what-if scenario's.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het mooiste is nog wel dat ik er uit gegooid ben wegens het plaatsen van deze afbeelding,
maar dat soort geouwehoer nog steeds in dezelfde vorm doorgaat. Wie heeft er dan gelijk?
Zoiets moet je aan de Britten overlaten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Leuk, samen met Eerstmand en Wilbers om 5 zetels vechten.
Wat een kuttopic om geschikte zoektermen voor te vindenquote:
http://www.overheidsportal.nl/content.htm#05quote:Nog maar een raadslid voor D66 in Zeeland
D66 heeft na de gemeenteraadsverkiezingen nog maar een raadslid over in de provincie Zeeland. Na de verkiezingen in 2002 waren dat er nog vijf.
De Goese fractievoorzitter R. de Koster, het enig overgebleven D66-raadlid in Zeeland, baalt en geeft de landelijke politiek de schuld. "De landelijke politiek heeft de lokale als een soap gebracht. We zijn afgerekend op Alexander Pechtold en het feit dat we naar Afghanistan gaan en niet op ons hondenpoepbeleid, bijvoorbeeld."
De Koster schaamt zich voor de landelijke politiek. "Als je ziet wat Wiegel over Pechtold zegt. Waar bemoeien ze zich mee? Ik blijf proberen het landelijk zover te krijgen dat ze hun bakkes houden over lokale dingen. Deze nederlaag is namelijk helemaal aan de landelijke politiek te wijten."
http://www.overheidsportal.nl/content.htm#05quote:VVD Alphen aan den Rijn: kabinet kan niet verder
Fractievoorzitter Blom van de VVD in Alphen aan den Rijn vindt dat het kabinet niet verder kan na de verkiezingsnederlaag van CDA, VVD en D66 van dinsdagavond. Hij zei dat woensdag in het Radio 1 Journaal.
Blom haalde in januari het nieuws met een actie om de vroegere VVD-leider Hans Wiegel te bewegen zich kandidaat te stellen als lijsttrekker. Hij gaf daarmee uiting aan de onvrede bij de achterban van de VVD over het functioneren van Van Aartsen. De actie leidde binnen de partij tot grote commotie.
Na het opstappen van Van Aartsen is het volgens Blom tijd om ook in te grijpen binnen de Tweede Kamerfractie van de VVD. Blom stelt dat er met name "ongelooflijke onvrede" bestaat over het optreden van Ayaan Hirsi Ali. Blom vindt dat de VVD consequenties moet trekken uit de verkiezingsnederlaag en dat er vervoegde verkiezingen moeten komen voor de Tweede Kamer. "We moeten niet wachten tot 2007", meent Blom.
De voorman van de liberalen in Alphen aan den Rijn blijft gecharmeerd van Wiegel als nieuwe VVD-leider. Blom wil niets weten van kritiek op het optreden van het erelid in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Wiegel kreeg veel kritiek nadat hij D66 en met name minister Pechtold op keiharde wijze aanviel. "Ik ben zeer blij met de bijdrage van Wiegel aan de verkiezingscampagne", aldus Blom.
Later op de dag gaf lijsttrekker R. Gebel van de VVD in Alphen aan den Rijn een verklaring uit waarin afstand wordt genomen van de uitlatingen van Blom. Die zou op persoonlijke titel hebben gesproken en niet de mening van de gehele afdeling hebben verwoord.
En als Verdonk wordt gekozen zal het helemaal leuk worden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Leuk, samen met Eerstmand en Wilbers om 5 zetels vechten.
Ja, wie is dat...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:51 schreef VeX- het volgende:
[..]
Enfin, weet iemand:
1- hoe dat kont schuddende meisje die in de clip van Junior Jack (Stupidisco) worstelt, van naam heet?
Ow, die bejaarde mafkees, ja, altijd bij een ander zoeken he de schuld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:43 schreef zakjapannertje het volgende:
ook al heibel in Alphen ad Rijn bij de plaatselijke VVD
[..]
http://www.overheidsportal.nl/content.htm#05
die Blom is trouwens ook bekend vh Lagerhuis, 1 vd debaters was hij daar
http://www.zibb.nl/horeca(...)/versie/1/index.htmlquote:Paaldansen in Urker horeca verboden
Club Havana op Urk kan een boze brief van de burgemeester tegemoet zien. Het horecabedrijf hield een workshop paaldansen en nodige schaars geklede danseressen uit. ‘Oud Urk’ is des duivels.
Dat meldt De Stentor. Club Havana is volgens De Stentor altijd al het buitenbeentje van de Urker horeca. Het bedrijf organiseerde voor leden van de besloten club een workshop paaldansen. De bezoekers vonden het prachtig, meldt De Stentor op basis van de uitbundige foto’s op de site van Club Havana. De oudere generatie van het visserdorp moet niets hebben van het nieuwe fenomeen.
Wat er in de brief staat, is niet bekend. De Urker gemeenschap staat bekend als nogal besloten. Wel is duidelijk dat herhaling van een dergelijk feest ongewenst is in het vissersdorp. Volgens de regionale krant waarschuwt het gemeentebestuur Club Havana dat bij herhaling de zaak aan de schandpaal wordt genageld.
Ik vraag me eigenlijk af of ze met het mandaat dat ze nu eigenlijk wel verloren hebben nog door willen regeren met allerlei felle maatregelen (Verdonk, Donner), eigenlijk niet zo netjes vind ik. Laten we wel wezen, Nederland wil dit kabinet niet meer.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:02 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk dat VVD en D66 het kabinet nooit laten vallen ... beide partijen zitten niet te wachten op verkiezingen omdat ze momenteel een weinig stabiele situatie zelf kennen ...
ze kunnend e campagne nu gewoon _niet_ voeren ...
De enige die dit kabinet kan laten vallen is het CDA zelf .... ik denk dat daar wel een (erg kleine) kans toe bestaat maar enkel door een paleisrevolutie..... Balkenende zou namelijk vrijwel zeker zijn positie verliezen..... de PVDA zou dusdanig sterk worden dat deze de spin-in-het-net bij een formatie zou zijn,
http://www.urk.nl/index.php?simaction=frameset&mediumid=1&pagid=37&rubriek_id=43&stukid=12887quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.zibb.nl/horeca(...)/versie/1/index.html
ik las palingdansen
Dat is niet interssant, een kabinet krijgt een mandaat voor vier jaar, het is eerder vreemd dat nav. lokale verkiezingen opeens landelijke politici het op hun heupen krijgen en dat gaan opvatten als een afstemming over het vertrouwen in het kabinet ...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of ze met het mandaat dat ze nu eigenlijk wel verloren hebben nog door willen regeren met allerlei felle maatregelen (Verdonk, Donner), eigenlijk niet zo netjes vind ik. Laten we wel wezen, Nederland wil dit kabinet niet meer.
Ik weet wel zeker dat het meegespeeld heeft bij de verkiezingen en grote winst van de PvdA, de TK-peilingen laten dezelfde trend zien, waarom zou je het negeren? Als ze het zelf zo helder gescheiden zagen, hadden ze maar niet in de tv-debatten etc. op moeten treden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is niet interssant, een kabinet krijgt een mandaat voor vier jaar, het is eerder vreemd dat nav. lokale verkiezingen opeens landelijke politici het op hun heupen krijgen en dat gaan opvatten als een afstemming over het vertrouwen in het kabinet ...
Die omgang met gemeentelijke verkiezingen vind ikzelf zorgwekkender dan de 'populariteit van dit kabinet'
Nasty Nancy ofzoiets toch?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, wie is dat...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Clip is niet aan te raden.
Ik hoop dat ze voor straf nieuwe buren krijgenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:54 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]. Nu wordt alwéér z'n skeltertje afgepakt....
Ja, de media en de heren politici hebben er eerst ook alles aan gedaan om de gemeentelijke verkiezingen te degraderen tot 'afstemmen over het kabinet' .... dan krijg je dat idd... dat dat het enige is wat er over gesproken wordt, maar de democratie op gemeentelijk niveau heeft _niks_ te maken met het landelijk beleid: en dat is zo zorgelijk: dat zoveel domme hersenlozen enkel nog doen alsof ze hun stem geven aan Wiegel, Bos of Balkenende ....quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het meegespeeld heeft bij de verkiezingen en grote winst van de PvdA, de TK-peilingen laten dezelfde trend zien, waarom zou je het negeren? Als ze het zelf zo helder gescheiden zagen, hadden ze maar niet in de tv-debatten etc. op moeten treden.
Dat het meespeelt, een factor is, elkaar beďnvloed, de landelijke en lokale politiek / verkiezingen is nog geen reden om dat te vertalen naar beleid.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het meegespeeld heeft bij de verkiezingen en grote winst van de PvdA, de TK-peilingen laten dezelfde trend zien, waarom zou je het negeren? Als ze het zelf zo helder gescheiden zagen, hadden ze maar niet in de tv-debatten etc. op moeten treden.
quote:'Naam D66 in Eindhoven veranderen'
EINDHOVEN - De Eindhovense D66-wethouder Mary-Ann Schreurs wil de naam van haar partij veranderen in Democraten Eindhoven. Zo wil ze meer gaan uitdragen dat D66 in Eindhoven voor plaatselijke belangen opkomt.
De partij hield er van haar 3 zetels maar 1 over. D66-Kamerlid Ursie Lambrechts had wel oren naar het idee van Schreurs. "We mogen best meer benadrukken dat we democraten zijn."
Goh, gaat ie zeker ook alle door God geschapen eenden doodschieten omdat ze zonder dat ze echt een bewustzijn hebben homoseksueel zijn...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:21 schreef NightH4wk het volgende:
A Democratic candidate for the U.S. Senate in Ohio wants to make homosexual behavior a capital crime punishable by the death penalty.
Hulde.
quote:Mallards also have rates of male-male sexual activity that are unusually high for birds. In some cases, as many as 19% of pairs in a mallard population are male-male homosexual (Bagemihl, 1999).
dit pleit voor herkolonisatie van Amerikaquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:21 schreef NightH4wk het volgende:
A Democratic candidate for the U.S. Senate in Ohio wants to make homosexual behavior a capital crime punishable by the death penalty.
Hulde.
Dat zou het netst zijn denk ik, maar volgens mij zijn ze erg bang dat alle drie de coalitiepartijen dadelijk vier jaar tandenknarsend in de oppositie mag gaan zitten dus zijn ze erg zuinig op het laatste jaartje dat ze nog hebbenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het meespeelt, een factor is, elkaar beďnvloed, de landelijke en lokale politiek / verkiezingen is nog geen reden om dat te vertalen naar beleid.
De regering moet niet doen of ze demissionair is. Als de klap te hard is om te dragen moeten ze hun ontslag aanbieden en landelijke verkiezingen uitschrijven.
Dan nog geldt dat het mandaat voor vier jaar gegeven wordt en kan Balkie z'n schouders ophalen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:21 schreef sigme het volgende:
Als 'de Nederlander' echt wil dat deze regering z'n biezen pakt dan moeten de Nederlanders met z'n allen op het Malieveld gaan staan en dit eisen.
Als 'de burger' denkt dat z'n invloed op de politiek zich beperkt tot de verkiezingen is het toch echt de burger die niet netjes handelt. Als Nederland in meerderheid dit kabinet niet lust moet Nederland er wat aan doen. Ondanks het verleende mandaat zou Balkenende geen aanhoudende miljoenen-demonstraties negeren hoor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat zou het netst zijn denk ik, maar volgens mij zijn ze erg bang dat alle drie de coalitiepartijen dadelijk vier jaar tandenknarsend in de oppositie mag gaan zitten dus zijn ze erg zuinig op het laatste jaartje dat ze nog hebben. Nog effe snel wat rechtse Verdonk-Donnerwetjes (Antillen, softdrugs, privacy schenden) invoeren terwijl de meerderheid je niet moet en wegwezen, niet netjes
.
Doet 'ie niet. Maar 'de Nederlander' wil wel klagen over 'de politiek', maar iets doen, ho maar. Schouders ophalen en monkelen dat het toch allemaal zakkenvullers zijn, dat wil de Nederlander.quote:[..]
Dan nog geldt dat het mandaat voor vier jaar gegeven wordt en kan Balkie z'n schouders ophalen...
Maak je niet druk, ze horen sowieso niet tot jouw vriendenkring.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:33 schreef RichardQuest het volgende:
Iets van 700 Eindhovenaren hebben op NieuwRechts gestemd.
http://news.yahoo.com/s/a(...)/nuclear_agency_iranquote:VIENNA, Austria -
Iran threatened the United States with "harm and pain" Wednesday for its role in hauling Tehran before the
U.N. Security Council over its nuclear program. But the United States and its European allies said Iran's nuclear intransigence left the world no choice but to seek Security Council action.
The council could impose economic and political sanctions on Iran.
The statements were delivered to the 35-member board of the
International Atomic Energy Agency, which is meeting to focus on Tehran's refusal to freeze uranium enrichment.
The White House dismissed the rhetoric out of Tehran.
"I think that provocative statements and actions only further isolate Iran from the rest of the world," White House press secretary Scott McClellan told reporters traveling with
President Bush to hurricane-affected states in the Gulf Coast. "And the international community has spelled out to Iran what it needs to do."
America's ambassador to the
United Nations — and the chief architect of U.S. policy in the Security Council once it takes up the Iran issue — said Iran's comments reflected the menace it poses.
"Their threats show why leaving a country like that with a nuclear weapon is so dangerous," he told The Associated Press in a phone call from Washington.
He classified the Iranian comments as "reflecting their determination to acquire weapons."
Wednesday's meeting is in effect the last step before the Security Council begins considering Iran's nuclear activities and international fears they could be misused to make weapons. It began with both Iran and the nations opposing its enrichment plans sticking to their positions.
"The United States has the power to cause harm and pain," said an statement delivered by the Iranian delegation and later repeated to reporters by top nuclear negotiator Javad Vaidi.
"But the United States is also susceptible to harm and pain. So if that is the path that the U.S. wishes to choose, let the ball roll."
The statement did not elaborate on what Iran meant by "harm and pain," and Iranian officials were not immediately available to comment.
But diplomats accredited to the meeting and in contact with the Iranians said the statement could be a veiled threat to use oil as an economic weapon.
Iran is the second-largest producer within the Organization of Petroleum Exporting Countries, and a boycott could target Europe, China or India.
Tehran also could cause difficulties in southern
Iraq. On Tuesday, U.S. Defense Secretary Donald H. Rumsfeld accused Iran of dispatching elements of its Revolutionary Guard to stir trouble inside Iraq.
Iran's statement was unusually harsh, reflecting Tehran's frustration at failing to deflect the threat of Security Council action against it in the coming weeks. Tehran maintains its nuclear program is for generating electricity.
"Our nation has made its decision to fully use nuclear energy for peaceful purposes and all have to give in to this decision made by the Iranian nation," Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said in Iran. "We have made our choice."
Iran also attacked "warmongers in Washington" for what it said was an unjust accusation that Tehran's nuclear intentions were mainly for military use. It also suggested America was vulnerable, despite its strength.
"Surely we are not naive about the United States' ... intention to flex muscles," the statement said. "But we also see the bone fractures underneath."
It also threatened broader retaliation, without being specific, saying Iran "will adapt our policy and adjust our approach to conform with the new exigencies."
Earlier, U.S. delegate Gregory Schulte insisted in comments to the board that "the time has now come for the Security Council to act."
He ticked off Iran's decision to curtail agency inspections, its expanding uranium enrichment program and worrying conclusions by IAEA inspectors that suggest at least past interest in nuclear arms as contributing to "mounting international concerns" about Tehran's nuclear intentions.
Schulte listed Tehran's possession of plans that could only be used to make nuclear warheads, links between its nuclear programs and the military, and its determination to develop a large-scale enrichment program that could be misused to make nuclear arms.
"IAEA inspectors have no doubt this information was expressly intended for the fabrication of nuclear weapons components," Schulte said of documents showing how to form fissile material into warheads.
Separately, France, Germany and Britain, which spearheaded the Feb. 4 IAEA resolution clearing the path for Security Council action, warned that what is known about Iran's enrichment program could represent only "the tip of the iceberg."
"We believe that the time has ... come for the U.N. Security Council to reinforce the authority" of the IAEA and its board, the European statement said.
Ahmadinejad's comments — and U.S. and Russian statements the day before rejecting any compromise allowing Tehran to enrich uranium domestically — set the stage for Security Council action once the IAEA board meeting hears about the latest investigations into Iran's nuclear program and debates the issue.
Russia and China, which have Security Council vetoes, may use them to foil any resolution in that chamber that would meaningfully increase pressure on Iran, their political and economic ally. Chinese Foreign Minister Li Zhaoxing appealed Tuesday for more negotiations and suggested Security Council involvement was not needed.
The Chinese and Russian statements to the board were relatively moderate, said delegates inside the closed meeting. China urged "more time for diplomacy" before any Security Council action, one delegate said on condition of anonymity, quoting from the Chinese statement.
Moet je je bij een partij laten registreren om te kunnen stemmen? Of is dat gewoon één van de mogelijkheden en kan je ook bij MTV of Hooters registreren?quote:Keiser, 61, says he's running as a Democrat because that's how he was registered the last time he voted.
Hoe zit dat eigenlijk? Als er 1 persoon op de lijst staat dan mag je ook maar 1 zetel verdienen en dien je de andere aan een andere partij te geven ofzo?quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:08 schreef Tafkahs het volgende:
de NCPN in Heiloo heeft 2 zetels gehaald, jammer dat die partij maar uit 1 persoon bestaat, van de 2 zetels (1000 stemmen), gaat er 1 naar Groenlinks
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art00001006063C.htmlquote:08 Maart 2006 16:23
Kort binnenlands nieuws
Koningin Beatrix brengt op 20,21 en 22 juni een staatsbezoek aan België. Ze was daar voor het laatst in 1982.In de komende maanden bezoekt de vorstin ook nog Argentinië en Letland.
Een ander keertje, ik moet er n.l. weer van tussen, maar het komt nog wel eens ter sprake.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:09 schreef sigme het volgende:
Lodewijk, welke oorlog voorzie je toch? Hoort vast niet in dit topic thuis, kom je even naar het cafe?
( [POLCafé #888] Nou dat was ik niet van plan )
Waarna de VS het excuus heeft dat de VN heeft gefaald en samen met wellicht andere landen begint met bombarderen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
China gaat toch de boel blokkeren bij een VN resolutie.
OK.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een ander keertje, ik moet er n.l. weer van tussen, maar het komt nog wel eens ter sprake.
Is dat nou zo moeilijk te zien? Hint: het heeft iets te maken met Rusland, Servië Montenegro en Iran.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:09 schreef sigme het volgende:
Lodewijk, welke oorlog voorzie je toch? Hoort vast niet in dit topic thuis, kom je even naar het cafe?
( [POLCafé #888] Nou dat was ik niet van plan )
Wat komt ze hier doen? En waarom moeten deze bevolkingsgroepen opletten, belanden er regelmatig onoplettende burgers onder haar koets?quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:29 schreef zakjapannertje het volgende:
Limburgers, Brabanders en Zeeuws-Vlamingen opgelet:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art00001006063C.html
Ik vraag niet naar jouw oorlogsverwachting, die is niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Is dat nou zo moeilijk te zien? Hint: het heeft iets te maken met Rusland, Servië Montenegro en Iran.
Ik heb het idee dat Lodewijks idee niet veel anders is, maar inderdaad, laat hem spreken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vraag niet naar jouw oorlogsverwachting, die is niet zo moeilijk.
Die van Lodewijk, die intrigeert me.
nou, ieder fatsoenlijk bezoekend staatshoofd behoort toch een cadeautje mee te brengen, vandaar deze waarschuwingquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:42 schreef Doderok het volgende:
[..]
Wat komt ze hier doen? En waarom moeten deze bevolkingsgroepen opletten, belanden er regelmatig onoplettende burgers onder haar koets?
Mogelijk,mogelijk. Ik sluit het ook geheel niet uit. Ik zal hem bevragen, zodra hij tijd heeftquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Lodewijks idee niet veel anders is, maar inderdaad, laat hem spreken.
Geen idee hoe dat zit, volgens mij gaat het dan naar de grootste partij oid. Op RtvNH vertelden ze er niets over.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk? Als er 1 persoon op de lijst staat dan mag je ook maar 1 zetel verdienen en dien je de andere aan een andere partij te geven ofzo?
Ik had net een "ploefdrol"quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:32 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je bent een held!
![]()
![]()
![]()
Straks eindelijk een antwoord op een vraag die ik al jaren heb!
Waarbij de VS haar imago weer bevestigdquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Waarna de VS het excuus heeft dat de VN heeft gefaald en samen met wellicht andere landen begint met bombarderen.
de hooligans van de wereldquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarbij de VS haar imago weer bevestigd
Indien er een lijstverbinding is daarnaartoe, anders naar de partij die de grootste rest heeft. Als er 100 stemmen nodig zijn voor een zetel: de partij die ná deling van de op de partij uitgebrachte stem het dichtst bij nog een complete zetel was geweest.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit, volgens mij gaat het dan naar de grootste partij oid. Op RtvNH vertelden ze er niets over.
Zei iemand hier Kanye?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:37 schreef pberends het volgende:
Kay van der Linde: "De vent maakt de tent".
Tafkahs!quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit, volgens mij gaat het dan naar de grootste partij oid. Op RtvNH vertelden ze er niets over.
Het ging dus om de URL.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:23 schreef Floripas het volgende:
http://www.nu.nl/news/689(...)emene_kutpartij.html
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GLGP6SRVquote:Amerikaanse ouders willen geen linkse leerkrachten
Conservatieve ouders in Amerika moeten niets hebben van leerkrachten die in de klas hun linkse visie uit de doeken doen. Ze vragen hun kinderen om opnames te maken van de politieke uitspraken. Met het geluidsmateriaal kunnen de leerkrachten geschorst worden.
Dankzij minuscule opnametoestelletjes, vaak ingebouwd in gsm's of mp3-spelers, slagen leerlingen erin opnames te maken van wat hun leerkrachten allemaal verkondigen. En daar profiteren conservatieve ouders van, in hun strijd tegen de linkse visie in het Amerikaanse onderwijs.
Vorige week werd een leerkracht aardrijkskunde in Colorado geschorst, nadat de man president Bush had vergeleken met Hitler. Sean Allen (16) maakte opnames toen zijn leraar Jay Bennish verkondigde: ,,Het lijkt allemaal nogal op wat Adolf Hitler zei. Alleen wij zijn juist, alle anderen zijn onderontwikkeld en het is onze plicht de wereld te veroveren.'' Bennish zei ook ,,dat de Verenigde Staten wellicht de meest gewelddadige natie ter wereld is, en dat het Cuba al ruim 7.000 keer op terroristische manier gesaboteerd heeft''. Hij voegde er wel aan toe dat zijn leerlingen vrij waren om zijn mening niet te delen.
De vader van de jongen lekte de opnames aan een lokale omroep. Daarna pikten de nationale media het verhaal snel op. De leerkracht is nu geschorst, terwijl het schoolbestuur nagaat of de man een inbreuk heeft gepleegd op het beleid om een gebalanceerd standpunt naar voor te brengen. De leerkracht zelf dreigt terug te slaan met een rechtszaak en staaft zich op de vrijheid van meningsuiting.
In Los Angeles zorgde een groep oud-leerlingen van de University of California voor heel wat oproer, door een bonus van bijna 85 euro uit te loven voor het opnemen van radicale uitingen van professoren. Door publiek protest moest de groep de bonus weer intrekken, maar stichter Andrew Jones blijft gegevens verzamelen van professoren die tijdens de les politieke uitspraken doen. Daarmee wil hij een lijst maken van dertig professoren: the Dirty Thirty .
Lore DE VILDER
Hoppa, 2 voor de prijs van 1. Zo leren de ouders van die kinderen tenminste ook nog wat fatsoensnormen voor de prijs van 1 schoolgaand kindquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:38 schreef zakjapannertje het volgende:
welkom terug in de DDR:
[..]
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GLGP6SRV
Dat zegt voldoendequote:Op woensdag 8 maart 2006 16:10 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://www.urk.nl/index.php?simaction=frameset&mediumid=1&pagid=37&rubriek_id=43&stukid=12887.
Unglaublich, wat een gestapo praktijkenquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:38 schreef zakjapannertje het volgende:
welkom terug in de DDR:
[..]
die zullen nu ook wel balen vd VVDquote:518 Teletekst wo 08 mrt
Rabo-topman:hypotheekaftrek behouden
` Topman Bert Heemskerk van de Rabobank
heeft in een toelichting op de cijfers
gewaarschuwd de hypotheekrenteaftrek
niet te schrappen.De discussie daarover
is volgens hem "spelen met vuur".
Heemskerk zei dat als de aftrek wordt
aangetast het consumentenvertrouwen
stevig omlaag gaat en de economische
groei zal stagneren.Als de rente ook
nog eens stijgt,kunnen de woonlasten
van de huizenbezitters verdubbelen.
Volgens Heemskerk is het een fabel dat
door de aftrek de woningen zo duur zijn
geworden.Europees gezien is Nederland
een middenmoter.Rabobank heeft 29% van
de hypotheekmarkt in handen.
Ik hoop wel dat het Rutte wordt. Ik vind het een betere optie dan Kamp.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:25 schreef NightH4wk het volgende:
Rutte is wel een kekke boer, ook wat jonger.
Pff dan zou hij wel een mega jobhopper worden. Is het niet beter als hij eerst wat probeert te bereiken op onderwijs? op 1 post 3 staatssecretarissen in 1 periodequote:Op woensdag 8 maart 2006 20:16 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat het Rutte wordt. Ik vind het een betere optie dan Kamp.
quote:515 Teletekst wo 08 mrt
Shell en Statoil in C02-project
` Shell en Statoil gaan koolstofdioxide
gebruiken om meer olie en gas uit twee
velden voor de Noorse kust te halen.De
twee oliemaatschappijen hebben daar een
akkoord over gesloten.Het project gaat
in de periode 2010 tot 2012 van start.
In Noorwegen wordt een op gas gestookte
elektriciteitscentrale gebouwd.De CO2
die vrijkomt,wordt opgevangen en in de
twee olie- en gasvelden Draugen en
Heidrun geďnjecteerd.Door de druk die
dat oplevert,kan meer worden gewonnen.
Volgens een schatting gaat het om een
verlenging van de productietijd met 7 ŕ
10 jaar.Het voor het milieu schadelijke
gas CO2 komt zo niet in de lucht.
Als je het van die kant bekijkt heb je wel een beetje gelijk. Maar wie zou jij graag zien op de plek van van Aartsen dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Pff dan zou hij wel een mega jobhopper worden. Is het niet beter als hij eerst wat probeert te bereiken op onderwijs? op 1 post 3 staatssecretarissen in 1 periode.
druppel op de gloeiende plaat. Zie dit maar:quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:20 schreef zakjapannertje het volgende:
de milieufundies hebben het bedrijfsleven overgenomen!
[..]
Alexander Pechtold!quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:22 schreef Airelle het volgende:
[..]
Als je het van die kant bekijkt heb je wel een beetje gelijk. Maar wie zou jij graag zien op de plek van van Aartsen dan?
Ik zou graag een liberale VVD zienquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:22 schreef Airelle het volgende:
[..]
Als je het van die kant bekijkt heb je wel een beetje gelijk. Maar wie zou jij graag zien op de plek van van Aartsen dan?
Het schorsen van een leraar omdat hij links is zou belachelijk zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:38 schreef zakjapannertje het volgende:
welkom terug in de DDR:
[..]
Herinner je je de Maagdenhuisbezetting nog?quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:16 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat het Rutte wordt. Ik vind het een betere optie dan Kamp.
Ik hoop dat je een grapje maakt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals ik altijd al zeg: Scholen zijn broeinesten van het communisme!
Dat wil ik ook graag. En het liefst een jonger iemand.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zou graag een liberale VVD zien. Wie daar de leider van is maakt me niet zo uit. Als ze die rare superconservatieven maar lozen.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Herinner je je de Maagdenhuisbezetting nog?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:20 schreef George-Butters het volgende:
Rutte met z'n stufiplannen. Wel eisen stellen maar geen mogelijkheden creeeren
Ik maak vaak de opmerking dat scholen broeinesten van communisme zijn!quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt.
Iedere willekeurige Sp'er.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:22 schreef Airelle het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik maak vaak de opmerking dat scholen broeinesten van communisme zijn!
(En dán maak ik natuurlijk een grapje, dat snap je toch wel)
http://www.hbvl.be/nieuws(...)A-B741-12D2F0D9AC99}quote:The Penguin Press publiceert memoires Greenspan
De voormalige voorzitter van de Amerikaanse Centrale Bank, Alan Greenspan, publiceert volgend jaar zijn memoires bij de de Britse uitgeverij The Penguin Press. Dat heeft de uitgeverij, die een onderdeel vormt van het Britse mediaconcern Pearson, woensdag bekendgemaakt. Volgens de Britse nieuwszender BBC is met het contract een bedrag van 7 miljoen dollar gemoeid. De uitgeverij zelf gaf geen financiële details prijs.
"In zijn boek zal Greenspan zijn visie van de wereld tijdens de tweede helft van de 20ste eeuw en de eerste jaren van de 21ste eeuw voorstellen", verduidelijkt Penguin in een mededeling. "Ook zijn kijk op de toekomst zal in het boek aan bod komen."
De 80-jarige Alan Greenspan stopte eind januari met zijn taak als voorzitter van de Amerikaanse Centrale Bank. Hij stond er sinds 1987 aan het roer en werd opgevolgd door Ben Bernanke.
Je hoeft me beslist niet altijd serieus te nemen hoor! Ironie is een van mijn favoriete manieren van uitdrukken. (Al is dat in schrift natuurlijk niet altijd even eenvoudig)quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:33 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb nog niet heel vaak postings van je goed bestudeerd. Ik zal er beter opletten.
![]()
Oh ja Alex, ik heb je log gelezen. Goed verhaalquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:40 schreef LXIV het volgende:
Die vergelijking ook met de Idols-juryquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:50 schreef Tafkahs het volgende:
Frank de Grave: De vvd moet zich nu concentreren op het binden van partijen![]()
(nederland 1)
makkelijker: alles wat gelijk is, is 'als', de rest is kennelijk meer of minder, dus 'dan'quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja Alex, ik heb je log gelezen. Goed verhaal.
Weet je dat je één taalfout meermaals maakt? Je gebruikt soms 'als' waar 'dan' moet staan.
Iets smaakte lekkerder als Juliaantje haar roomboterbabbelaars.
Dat moet 'dan' zijn.
Zelfde constructie staat in een ander stuk van je. Floripas kan het vast beter in de juiste termen gieten maar na een vergelijkende trap moet je 'dan' gebruiken.
(Ezelsbrug: dan als het eindigt op een 'r')
Bedoel je Dales?quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:50 schreef Tafkahs het volgende:
Frank de Grave: De vvd moet zich nu concentreren op het binden van partijen![]()
(nederland 1)
eigenlijk zou je nu een microfoon onder de neus van Zalm moeten duwen om te vragen wat hij van de hypotheekrente aftrek vindtquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef Airelle het volgende:
[..]
Die vergelijking ook met de Idols-jury.
Leuk!quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja Alex, ik heb je log gelezen. Goed verhaal.
Eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
eigenlijk zou je nu een microfoon onder de neus van Zalm moeten duwen om te vragen wat hij van de hypotheekrente aftrek vindt![]()
Of beter: de OZB belasting
Ja sorry voor het verdwijnen.. het staat al terug. Ik zocht er even de preciese zin bij, er ging iets mis met mijn knip & plak actie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Voor wat betreft het dan-als verhaal (wat verdween toen ik je wilde quoten) : dat komt door mijn Brabantse roots. Ik heb daar he-le-maal geen gevoel bij!
Kekke boer is het idd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:54 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nee Frank de Grave zei dat net in Netwerk.
http://www.trouw.nl/hetni(...)d+zelf+erg+onveilig+quote:VS / Ministerie van veiligheid zelf erg onveilig
Van onze redactie buitenland
Het Amerikaanse ministerie voor binnenlandse veiligheid (DHS) slaagt er niet in het eigen departement adequaat te beveiligen, zeggen de particuliere bewakers daar.
„Ik zou me als functionaris op dit complex nergens veilig voelen”, zegt Derrick Daniels tegen persbureau AP. Hij is een van de eerste bewakers die aan de bel trok. Volgens hem is er sprake van onvoldoende training, ondeugdelijke veiligheidscontroles en trage en ongecoördineerde reacties op dreigingen. Hij haalt een incident aan met een verdachte envelop. Hoge ambtenaren liepen daarmee langs het kantoor van minister Chertoff naar een raam en schudden hem daar leeg zonder de omgeving te evacueren.
Het poeder erin bleek ongevaarlijk, maar het incident tekent de situatie, aldus Daniels en dertien collega’s die in dienst zijn of waren bij een particulier beveiligingsbedrijf dat verantwoordelijk is voor de beveiliging van het departement.
Twee democratische senatoren dringen aan op een onderzoek, maar Daniels baas stelt dat alle commotie overdreven is. Maar het bedrijf is al eerder op de vingers getikt door het ministerie van energie.
Het superdepartement heeft sinds de vorming drie jaar geleden veel tegenslag gehad. De samenwerking tussen de afdelingen loopt vaak nog verre van soepel, met de aanpak van orkaan Katrina als het meest recente voorbeeld. De republikeinse voorzitster van de senaatscommissie voor binnenlandse veiligheid noemde het optreden van het DHS „te laat, onzeker en niet ineffectief.”
Daarnaast liggen de bestedingen van het ministerie onder vuur. Volgens intern onderzoek wordt er geďnvesteerd in weinig relevante projecten en verlopen aanbestedingen op dubieuze wijze.
Ik zal er beter op dan en als gaan letten! (Ik hoor dit voortdurend)quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja sorry voor het verdwijnen.. het staat al terug. Ik zocht er even de preciese zin bij, er ging iets mis met mijn knip & plak actie.
Je schrijft verder zeer netjes. Beetje veel spreekwoorden en gezegden en archaismen in dat Velleploten verhaal, ik hou daar wel van. Maar omdat je taalgebruik zo verzorgd is dacht ik dat je er misschien wel op gewezen wou worden.
Ik herinner me de eerste post die ik van je las- over Srebreniza. Ook zeer opvallend vanwege de kwaliteit van het verhaal. Dat was de tweede post, eigenlijk, de eerste was waar je iemand vroeg of je diens verhaal over Islam als sociaal-darwinistische succesformule mocht kopiëren.
Goedzo! De rest van je tekst verdient hetquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal er beter op dan en als gaan letten! (Ik hoor dit voortdurend)
Ja, fraai. Het is een schrijnend verhaal, zowel technisch als inhoudelijk.quote:Die ontzettend ouderwetse, en iedere keer volkomen misplaatste spreekwoorden zijn juist expres. Maar het zijn wél echte spreekwoorden. (Al worden ze door niemand meer gebruikt)
Beter katszure rapen eten aan den eigen disch, dan in den vreemde vleesch en visch
Nadat de jongste dochter gestorven is:
"De kachel is uut. Wej goat noar bed"
"Prijst jullie zuster, want al wie jong is afgestorven, heeft reeds voor den arbeid zijn rust bedorven en een man over boord is een eter minder"
Nadat het stoffelijk overschot van de jongste dochter door een meute woeste straathonden verscheurd is:
Vanuit het graf sprak Vader met donkere stem: "Een hond heeft liever het gebeent dan het kostelijkst gesteent."
Het gaat dus om de misplaatsing van deze spreekwoorden in absurde en afschuwelijke situaties.
Maar daar kom ik niet, ik beperk me tot POL. Dus ben ik af en toe wat weinig politiek correctquote:Waarom? Dat weet ik zelf niet.
(Eigenlijk is dit eerder TTK)
Is dat Remine Albers?quote:
Yup, dat was de inzet van het bier gister, geloof ikquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:26 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Interessant in Amsterdam. Zowel een combi mogelijk van PvdA met VVD of SP of GL.
quote:Ik heb op Wouter Bos gestemd’, zegt Pedro Furtado op stembureau Hillevliet. Het is de allereerste maal dat de 47-jarige Kaapverdiaan gestemd heeft. Bos had het op de televisie over ‘samenleven’. ‘Is toch goed? Vind ik leuk, zoals hij praat.’
quote:08 Maart 2006 20:26
Rusland: geen VN-sancties tegen Iran
Rusland stemt waarschijnlijk niet in met VN-sancties tegen Iran. Minister Lavrov van Buitenlandse Zaken heeft dat duidelijk gemaakt na een gesprek met secretaris-generaal Kofi Annan.
Het Internationaal Atoomagentschap zal een rapport over het Iraanse nucleaire programma aan de VN-Veiligheidsraad voorleggen. Die heeft de mogelijkheid Iran te straffen, maar Lavrov ziet daar niets in. Sancties zijn geen manier om de crisis op te lossen, zegt hij.
Rusland kan in de Veiligheidsraad van zijn vetorecht gebruikmaken. Lavrov wil dat het Atoomagentschap probeert door bemiddeling de crisis op te lossen.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:56 schreef pberends het volgende:
Heeft God een doel?
Gaat lekker... nu eerst maar eens de eerste reacties lezen.
quote:
In de stad.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:14 schreef du_ke het volgende:
Waar was je dan?
Rutte, met zijn uitspraak 'offensieve campagne'. Hebben die zwetswoorden als 'competenties' en 'content on demand' toch nog invloed op hem gehad, jammer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:50 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
Een zekere van beek dus. Misschien wel verstandig nog even geen grote druk op b.v. rutte leggen
quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:17 schreef Yildiz het volgende:
Vermakelijk topic trouwens, deze: Marokkanen die Nederlandse meisjes hoer noemen
quote:Beledigen van de echter Nederlanders.
Er zou eigenlijk een wet komen voor Allochtone Nederlanders dat ze de autochtone met meer respect moeten behandelen.
quote:Zo zat ik laatst in de bus.
De bus was vol. En meer dan de helft is dan Allochtoon he.
Maar denk je dat ze opstaan voor de oorspronkelijke bevolking?
Nee hoor.
quote:Of wil jij straks leven in een derde wereld land waar iedereen Arabisch praat?
Ik zag laatst dat een turkse film in de bios draaide hier waar ik woon.
Dat is toch achterlijk
Licht aan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:58 schreef Sidekick het volgende:
*gordijnen open doet*
*verwarming omhoog gooit*
*licht aan*
Goeimorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |