quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik maak vaak de opmerking dat scholen broeinesten van communisme zijn!
(En dán maak ik natuurlijk een grapje, dat snap je toch wel)
http://www.hbvl.be/nieuws(...)A-B741-12D2F0D9AC99}quote:The Penguin Press publiceert memoires Greenspan
De voormalige voorzitter van de Amerikaanse Centrale Bank, Alan Greenspan, publiceert volgend jaar zijn memoires bij de de Britse uitgeverij The Penguin Press. Dat heeft de uitgeverij, die een onderdeel vormt van het Britse mediaconcern Pearson, woensdag bekendgemaakt. Volgens de Britse nieuwszender BBC is met het contract een bedrag van 7 miljoen dollar gemoeid. De uitgeverij zelf gaf geen financiële details prijs.
"In zijn boek zal Greenspan zijn visie van de wereld tijdens de tweede helft van de 20ste eeuw en de eerste jaren van de 21ste eeuw voorstellen", verduidelijkt Penguin in een mededeling. "Ook zijn kijk op de toekomst zal in het boek aan bod komen."
De 80-jarige Alan Greenspan stopte eind januari met zijn taak als voorzitter van de Amerikaanse Centrale Bank. Hij stond er sinds 1987 aan het roer en werd opgevolgd door Ben Bernanke.
Je hoeft me beslist niet altijd serieus te nemen hoor! Ironie is een van mijn favoriete manieren van uitdrukken. (Al is dat in schrift natuurlijk niet altijd even eenvoudig)quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:33 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb nog niet heel vaak postings van je goed bestudeerd. Ik zal er beter opletten.
![]()
Oh ja Alex, ik heb je log gelezen. Goed verhaalquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:40 schreef LXIV het volgende:
Die vergelijking ook met de Idols-juryquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:50 schreef Tafkahs het volgende:
Frank de Grave: De vvd moet zich nu concentreren op het binden van partijen![]()
(nederland 1)
makkelijker: alles wat gelijk is, is 'als', de rest is kennelijk meer of minder, dus 'dan'quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja Alex, ik heb je log gelezen. Goed verhaal.
Weet je dat je één taalfout meermaals maakt? Je gebruikt soms 'als' waar 'dan' moet staan.
Iets smaakte lekkerder als Juliaantje haar roomboterbabbelaars.
Dat moet 'dan' zijn.
Zelfde constructie staat in een ander stuk van je. Floripas kan het vast beter in de juiste termen gieten maar na een vergelijkende trap moet je 'dan' gebruiken.
(Ezelsbrug: dan als het eindigt op een 'r')
Bedoel je Dales?quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:50 schreef Tafkahs het volgende:
Frank de Grave: De vvd moet zich nu concentreren op het binden van partijen![]()
(nederland 1)
eigenlijk zou je nu een microfoon onder de neus van Zalm moeten duwen om te vragen wat hij van de hypotheekrente aftrek vindtquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef Airelle het volgende:
[..]
Die vergelijking ook met de Idols-jury.
Leuk!quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja Alex, ik heb je log gelezen. Goed verhaal.
Eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
eigenlijk zou je nu een microfoon onder de neus van Zalm moeten duwen om te vragen wat hij van de hypotheekrente aftrek vindt![]()
Of beter: de OZB belasting
Ja sorry voor het verdwijnen.. het staat al terug. Ik zocht er even de preciese zin bij, er ging iets mis met mijn knip & plak actie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Voor wat betreft het dan-als verhaal (wat verdween toen ik je wilde quoten) : dat komt door mijn Brabantse roots. Ik heb daar he-le-maal geen gevoel bij!
Kekke boer is het idd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:54 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nee Frank de Grave zei dat net in Netwerk.
http://www.trouw.nl/hetni(...)d+zelf+erg+onveilig+quote:VS / Ministerie van veiligheid zelf erg onveilig
Van onze redactie buitenland
Het Amerikaanse ministerie voor binnenlandse veiligheid (DHS) slaagt er niet in het eigen departement adequaat te beveiligen, zeggen de particuliere bewakers daar.
„Ik zou me als functionaris op dit complex nergens veilig voelen”, zegt Derrick Daniels tegen persbureau AP. Hij is een van de eerste bewakers die aan de bel trok. Volgens hem is er sprake van onvoldoende training, ondeugdelijke veiligheidscontroles en trage en ongecoördineerde reacties op dreigingen. Hij haalt een incident aan met een verdachte envelop. Hoge ambtenaren liepen daarmee langs het kantoor van minister Chertoff naar een raam en schudden hem daar leeg zonder de omgeving te evacueren.
Het poeder erin bleek ongevaarlijk, maar het incident tekent de situatie, aldus Daniels en dertien collega’s die in dienst zijn of waren bij een particulier beveiligingsbedrijf dat verantwoordelijk is voor de beveiliging van het departement.
Twee democratische senatoren dringen aan op een onderzoek, maar Daniels baas stelt dat alle commotie overdreven is. Maar het bedrijf is al eerder op de vingers getikt door het ministerie van energie.
Het superdepartement heeft sinds de vorming drie jaar geleden veel tegenslag gehad. De samenwerking tussen de afdelingen loopt vaak nog verre van soepel, met de aanpak van orkaan Katrina als het meest recente voorbeeld. De republikeinse voorzitster van de senaatscommissie voor binnenlandse veiligheid noemde het optreden van het DHS „te laat, onzeker en niet ineffectief.”
Daarnaast liggen de bestedingen van het ministerie onder vuur. Volgens intern onderzoek wordt er geïnvesteerd in weinig relevante projecten en verlopen aanbestedingen op dubieuze wijze.
Ik zal er beter op dan en als gaan letten! (Ik hoor dit voortdurend)quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja sorry voor het verdwijnen.. het staat al terug. Ik zocht er even de preciese zin bij, er ging iets mis met mijn knip & plak actie.
Je schrijft verder zeer netjes. Beetje veel spreekwoorden en gezegden en archaismen in dat Velleploten verhaal, ik hou daar wel van. Maar omdat je taalgebruik zo verzorgd is dacht ik dat je er misschien wel op gewezen wou worden.
Ik herinner me de eerste post die ik van je las- over Srebreniza. Ook zeer opvallend vanwege de kwaliteit van het verhaal. Dat was de tweede post, eigenlijk, de eerste was waar je iemand vroeg of je diens verhaal over Islam als sociaal-darwinistische succesformule mocht kopiëren.
Goedzo! De rest van je tekst verdient hetquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal er beter op dan en als gaan letten! (Ik hoor dit voortdurend)
Ja, fraai. Het is een schrijnend verhaal, zowel technisch als inhoudelijk.quote:Die ontzettend ouderwetse, en iedere keer volkomen misplaatste spreekwoorden zijn juist expres. Maar het zijn wél echte spreekwoorden. (Al worden ze door niemand meer gebruikt)
Beter katszure rapen eten aan den eigen disch, dan in den vreemde vleesch en visch
Nadat de jongste dochter gestorven is:
"De kachel is uut. Wej goat noar bed"
"Prijst jullie zuster, want al wie jong is afgestorven, heeft reeds voor den arbeid zijn rust bedorven en een man over boord is een eter minder"
Nadat het stoffelijk overschot van de jongste dochter door een meute woeste straathonden verscheurd is:
Vanuit het graf sprak Vader met donkere stem: "Een hond heeft liever het gebeent dan het kostelijkst gesteent."
Het gaat dus om de misplaatsing van deze spreekwoorden in absurde en afschuwelijke situaties.
Maar daar kom ik niet, ik beperk me tot POL. Dus ben ik af en toe wat weinig politiek correctquote:Waarom? Dat weet ik zelf niet.
(Eigenlijk is dit eerder TTK)
Is dat Remine Albers?quote:
Yup, dat was de inzet van het bier gister, geloof ikquote:Op woensdag 8 maart 2006 21:26 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Interessant in Amsterdam. Zowel een combi mogelijk van PvdA met VVD of SP of GL.
quote:Ik heb op Wouter Bos gestemd’, zegt Pedro Furtado op stembureau Hillevliet. Het is de allereerste maal dat de 47-jarige Kaapverdiaan gestemd heeft. Bos had het op de televisie over ‘samenleven’. ‘Is toch goed? Vind ik leuk, zoals hij praat.’
quote:08 Maart 2006 20:26
Rusland: geen VN-sancties tegen Iran
Rusland stemt waarschijnlijk niet in met VN-sancties tegen Iran. Minister Lavrov van Buitenlandse Zaken heeft dat duidelijk gemaakt na een gesprek met secretaris-generaal Kofi Annan.
Het Internationaal Atoomagentschap zal een rapport over het Iraanse nucleaire programma aan de VN-Veiligheidsraad voorleggen. Die heeft de mogelijkheid Iran te straffen, maar Lavrov ziet daar niets in. Sancties zijn geen manier om de crisis op te lossen, zegt hij.
Rusland kan in de Veiligheidsraad van zijn vetorecht gebruikmaken. Lavrov wil dat het Atoomagentschap probeert door bemiddeling de crisis op te lossen.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:56 schreef pberends het volgende:
Heeft God een doel?
Gaat lekker... nu eerst maar eens de eerste reacties lezen.
quote:
In de stad.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:14 schreef du_ke het volgende:
Waar was je dan?
Rutte, met zijn uitspraak 'offensieve campagne'. Hebben die zwetswoorden als 'competenties' en 'content on demand' toch nog invloed op hem gehad, jammer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:50 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
Een zekere van beek dus. Misschien wel verstandig nog even geen grote druk op b.v. rutte leggen
quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:17 schreef Yildiz het volgende:
Vermakelijk topic trouwens, deze: Marokkanen die Nederlandse meisjes hoer noemen
quote:Beledigen van de echter Nederlanders.
Er zou eigenlijk een wet komen voor Allochtone Nederlanders dat ze de autochtone met meer respect moeten behandelen.
quote:Zo zat ik laatst in de bus.
De bus was vol. En meer dan de helft is dan Allochtoon he.
Maar denk je dat ze opstaan voor de oorspronkelijke bevolking?
Nee hoor.
quote:Of wil jij straks leven in een derde wereld land waar iedereen Arabisch praat?
Ik zag laatst dat een turkse film in de bios draaide hier waar ik woon.
Dat is toch achterlijk
Licht aan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:58 schreef Sidekick het volgende:
*gordijnen open doet*
*verwarming omhoog gooit*
*licht aan*
Goeimorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |