Maar niet voor de PS3.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:55 schreef Retuobak het volgende:
Niks vergeet Taipei, Computex 2006 wordt gewoon wel tof
Ga daar maar niet vanuit. Ik denk dat die Computex net zo veel voor de PS3 gaat betekenen als de afgelopen CES. Vrij weinig dus.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:36 schreef Retuobak het volgende:
Dat weet je niet
Misschien kondigen ze er wel wat aan voor de PS3.
Nee!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:07 schreef pkwarts het volgende:
Moet de titel niet zijn "Vergeet 2006!"
PC-nerd!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:59 schreef Retuobak het volgende:
...ik zit meer de G90 en R700 in de gaten te houden(Q3 '07 voor beide)
Ontkenning is een psychologisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.quote:
Het probleem is alleen dat er nog geen feiten zijn om tegen te spreken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:18 schreef pkwarts het volgende:
De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.
quote:
Klopt. En snake verwacht ik toch niet vóór 2008!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:30 schreef pkwarts het volgende:
Vroeg of laat zal je het nog steeds kunnen spelen, dus cheer up!
2009quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt. En snake verwacht ik toch niet vóór 2008!
http://www.engadget.com/2(...)z-merrill-lynch-mob/quote:If there are some people out there right now who are in the know when it comes to what the hell is going on -- we mean really going on -- with Sony, it's those investment firms. But even barring their research analysts getting all kinds of privvy information from direct executive input or connections on the supply side, it's kind of funny when one of these investment firms lets loose some juicy gossip. Like that Sony's albatross PlayStation 3 is going to cost them $900 per unit at launch. $900 per unit? Doesn't sound unreasonable considering what Sony's trying to get under cram under the hood of this thing; Lynch calls it an "expensive and difficult-to-manufacture product" because of the Cell processor and Blu-ray drive, which account for the lion's share of the backend parts costs (see above). Granted, most of this analysis comes off as estimation and prediction, but we'd like to make a prediction of our own: the PS3? She's like Kutaragi's Spruce Goose. Oh she'll fly alright, but at what cost?
Het apparaat zèlf natuurlijk!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:10 schreef Retuobak het volgende:
Wat verwacht je dan wel in 2007 dat je hem zsm wil hebben P-Style?
Inderdaad. Uit welke duim hebben ze dié prijzen nou weer gezogen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:26 schreef Retuobak het volgende:
350 voor blu-ray, sure
230 voor de Cell vind ik ook belachelijk veel, geloof ik eveneens geen fuck van, zeker niet als IBM gelijk heeft wat betreft de yields die ze halen.
Waarschijnlijk doe ik dat ook. Heb ik met de PS2 ook gedaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:37 schreef Retuobak het volgende:
Dan wacht je toch gewoon een jaartje met kopen totdat er WEL boeiende games zijn?
Met een beetje mazzel pak je nog een nette pricedrop mee ook.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doe ik dat ook. Heb ik met de PS2 ook gedaan.
En dat had ik met de PS2 dus ook.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:51 schreef Retuobak het volgende:
Met een beetje mazzel pak je nog een nette pricedrop mee ook.
welke feiten? Hardware is krachtig, het heeft Playstation 3 in spider-man letters... punt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:20 schreef Retuobak het volgende:
Idd, de feiten zijn al beter dan waar zelfs de grootste Ninty/Xbox fanboys van dromen. Best erg eigenlijk
.
Juist.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het feit dat het ding PlayStation heet is genoeg.
Ik denk wel dat de Revolution het in Japan een stuk beter zal doen dan de Gamecube deed. Daarbij denk ik dat de Xbox 360 het in Japan alleen maar slechter zal doen dan de Xbox. Rekening houdend met het feit dat Japan nog altijd zeer bepalend is voor de gamesmarkt...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:19 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat Nintendo een goede kans maakt om de 2e speler te worden deze generatie, qua units dan, niet qua hardwareomzet.
Niet veel, maar genoegquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nintendo is irrelevant!
...en de Revolution verwacht ik niet veel eerder dan de PS3.
Bij een MMO gaat het er toch vooral om wie de meeste uren in een game heeft zitten? Zoiets zie ik absoluut geen mainstream genre worden. Veel mensen hebben maar een paar uurtjes per week tijd om te gamen (en dat is zelfs al veel). Simpele, snel te leren, multiplayer games lijken me meer kanshebber om het casual genre te worden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:29 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk trouwens dat de PC de komende generatie gaat stabiliseren, online wordt steeds groter en is HET casual genre aan het worden dankzij o.a. WoW, en die mensen hebben geen behoefte aan een spelcomputer voor die ene MMO die ze 4 jaar lang spelen. Ergo dus qua platforms: PS3 > PC > DS > Revolution > PSP > 360.
Dat valt ook wel weer mee. Ik geloof niet dat er iemand was die er àl te veel van verwachtte. Hier niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:38 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, leuke overhypte show, dat Taipei gebeuren!
Het wordt idd geen mainstream, dat IS het al. Ik ken ongelofelijk veel oude non-gamers die nu WoW spelen. Mensen die nooit wat hadden met games of computers uberhaupt spelen nu gewoon MMO's. En dat wil overigens prima met een paar uur in de week, je bent immers niet de enige die maar een paar uur in de week speelt. En ook op de lagere levels is er in de betere MMO's genoeg te beleven, je hoeft geen lvl 50/60/99 te zijn om plezier eraan te beleven.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:56 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Bij een MMO gaat het er toch vooral om wie de meeste uren in een game heeft zitten? Zoiets zie ik
absoluut geen mainstream genre worden.
Juist niet, dergelijke games vereisen skill om echt goed mee te komen. Men houdt niet van verliezen. In een MMO gaat het om teamwork, socializen etc. En dat vinden een hoop mensen leuker dan gewoon gefragged worden door die-hard spelersquote:Veel mensen hebben maar een paar uurtjes per week tijd om te gamen (en dat is zelfs al veel). Simpele, snel te leren, multiplayer games lijken me meer kanshebber om het casual genre te worden.
Die's wel èrg wanhopig!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:21 schreef Xrenity het volgende:
Brief naar Sony om de PS3 een beetje goedkoop te houden!
'Freakin' hilarious' iddquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:21 schreef Xrenity het volgende:
Brief naar Sony om de PS3 een beetje goedkoop te houden!
Ik neem aan dat ze daar ook druk mee bezig zijn, als ze dat niet voor elkaar krijgen ga ik enorm twijfelen om een PS3 aan te schaffen.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:31 schreef P-Style het volgende:
Ik bedenk me ineens nog iets wat de productie van PS3 tegen kan houden, naast die BD-Video, AACS, BD-J en HDMI specs die nog niet af zijn...
De emulator! Een emulator die alle PS1 èn PS2 spellen vlekkeloos zou moeten kunnen draaien zet je niet zomaar in elkaar lijkt me. Ik denk dat ze daar ook nog mee bezig zijn en verwacht na de release eerlijk gezegd ook nog wel wat firmware updates voor deze emulator.
Sony wil immers de PS3 op de markt brengen als ze er helemaal klaar voor zijn.
quote:De kans dat de PlayStation 3 dit jaar nog in Europese winkels verschijnt is zo goed als nul, denkt onderzoeksbureau Merill Lynch. Volgens de analisten is Sony's nieuwe console zo duur dat uitstel met zes tot twaalf maanden de enige mogelijkheid is om de verliezen binnen de perken te houden. Met name de Cell-processor, het XDR-geheugen en de Blu-ray-drive zouden momenteel voor een kostprijs van niet minder dan 900 dollar per stuk zorgen, wat pas in de loop van 2009 tot ongeveer 320 dollar per spelcomputer gedaald zou zijn. De PS3 zou daarom zeker niet eerder dan in de herfst in Japan kunnen worden uitgebracht, en de Amerikaanse release zou mogelijk zelfs pas volgend jaar plaatsvinden. Oorspronkelijk wilde Sony de console al dit voorjaar in Amerika uitbrengen.
De Xbox 360 zal door de PS3-problemen een flinke duw in de rug krijgen, vooral als er komende kerst opnieuw geen concurrent van Sony in de winkels ligt. Consumenten zullen bij gebrek aan keuze het Microsoft-apparaat aanschaffen, wat niet alleen meer verdiensten, maar vooral ook een groter marktaandeel voor de console uit Redmond betekent. Sony's toeleveranciers, en dan met name nVidia, zullen daarom ook op de langere termijn hun winstverwachting naar beneden moeten bijstellen. ATi, dat de enige leverancier van de grafische Xbox 360-hardware is, kan daarentegen een meevaller tegemoet zien. Gamesleverancier Electronic Arts, dat had gehoopt dit jaar nog een stuk of tien PS3-spellen af te kunnen zetten, zou in het ergste geval tegen de honderd miljoen dollar aan inkomsten mislopen. Dat had nog erger kunnen uitpakken als het uitblijven van PlayStation 3-verkopen niet gecompenseerd had kunnen worden met de extra verkoop van Xbox 360-spellen. Ook ActiVision zou tot vijftig miljoen dollar moeten inleveren als de PlayStation 3 pas volgend jaar in de Amerikaanse winkels ligt.
Al was het alleen maar om Sony een reden te geven om de prijs laag te houden en dat ding een beetje snel te releasen.quote:
Oh... dat zijn die lui die denken hardware prijzen te voorspellen toch?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
...denkt onderzoeksbureau Merill Lynch...
een grove schatting maken is vrij gemakkelijk voor een onderzoeksbureau. Sony wil gewoon het nieuwste van het nieuwste in hun ps3 en daardoor kun je zo'n hoge prijzen verwachten.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Oh... dat zijn die lui die denken hardware prijzen te voorspellen toch?
Endimorphonic is er niet al te vaak meer neequote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:13 schreef Retuobak het volgende:
Ja, alleen ontbreekt het hier nog aan blinde hypehoeren.
hey die plastic look herken ikquote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Tain het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens Tothegame.com moeten dit beelden zijn van Medal of Honor: Airborne voor de PS3...
quote:"There is no change in our original plan to release the console in spring 2006 in Japan", liet Kei Sakaguchi, een Sony PR Manager in Tokyo weten.
nee de planning zal nog wel hetzelfde zijn jah, de vraag is alleen of ze die ook gaan halenquote:
Verstandig genoeg zei hij er niet bij welke games er dan voor beschikbaar zullen zijnquote:
Hoe moet hij nou weten welke games er beschikbaar zullen zijn?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:27 schreef HassieBassie het volgende:
Verstandig genoeg zei hij er niet bij welke games er dan voor beschikbaar zullen zijn![]()
Zouden er daadwerkelijk launchtitels beschikbaar zijn die enigszins gebruik maken van de mogelijkheden van de PS3? (Behalve dan 6 EA-360 ports..)quote:Op maandag 20 februari 2006 14:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe moet hij nou weten welke games er beschikbaar zullen zijn?Hij's een woordvoerder van SCEI, niet van alle developers die aan (launch)games bezig zijn.
misschien bedoelen ze wel de lente op het zuidelijke halfrondquote:Op maandag 20 februari 2006 14:32 schreef SocialDisorder het volgende:
ik krijg er eerder zo'n Al-Sahaf-gevoel bij. "no no there are no Americans in Baghdad. We will slaughter them like pigs when they reach Baghdad. If they reach Baghdad, because our elite military should make short work of this American filth!"
zijn er ooit launchtitels geweest die goed gebruik maken van een console?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Zouden er daadwerkelijk launchtitels beschikbaar zijn die enigszins gebruik maken van de mogelijkheden van de PS3? (Behalve dan 6 EA-360 ports..)
Super Mario Bros 1.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:46 schreef kepler het volgende:
[..]
zijn er ooit launchtitels geweest die goed gebruik maken van een console?
Het was een goede game, maar daaropvolgende games zagen er toch echt beter uit en maakte dus beter gebruik van de console.quote:
Halo, PGR3, het kan dus wel je moet er alleen wat extra moeite in steken. Ik denk dat ze bij sony wel druk genoeg zijn met het uitbrengen van het apparaat zelf.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:46 schreef kepler het volgende:
[..]
zijn er ooit launchtitels geweest die goed gebruik maken van een console?
Zelfs dat zijn geen goeie voorbeelden, want na Halo zijn er mooiere games verschenen op de Xbox en na PGR3 zullen er ook veel mooiere games verschijnen op de Xbox 360.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:12 schreef piet_pelle het volgende:
Halo, PGR3, het kan dus wel je moet er alleen wat extra moeite in steken.
Ja maar je moet toch realistisch zijn in de vergelijking met latere games. Zo vind ik een EA sports game nooit tekenent voor de kracht van een console als launch titel maar zijn er wel mooiere titels bij de launch.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zelfs dat zijn geen goeie voorbeelden, want na Halo zijn er mooiere games verschenen op de Xbox en na PGR3 zullen er ook veel mooiere games verschijnen op de Xbox 360.
Dat klopt ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef piet_pelle het volgende:
Zo vind ik een EA sports game nooit tekenent voor de kracht van een console als launch titel maar zijn er wel mooiere titels bij de launch.
aha op die fietsquote:Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja maar je moet toch realistisch zijn in de vergelijking met latere games. Zo vind ik een EA sports game nooit tekenent voor de kracht van een console als launch titel maar zijn er wel mooiere titels bij de launch.
Een game kan wel goed gebruik maken van de kracht van een console en desondanks niet de mooiste game ooit op die console zijn......quote:Op maandag 20 februari 2006 17:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zelfs dat zijn geen goeie voorbeelden, want na Halo zijn er mooiere games verschenen op de Xbox en na PGR3 zullen er ook veel mooiere games verschijnen op de Xbox 360.
Als ze alle processingpower in omslachtige onefficiënte berekeningen voor allerlei onbenullige zaken stoppen wel ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:27 schreef Retuobak het volgende:
Een game kan wel goed gebruik maken van de kracht van een console en desondanks niet de mooiste game ooit op die console zijn......
Een launch game maakt niet alleen gebruikt van de kracht van de console maar ook van de kennis van de techniek van de ontwikkelaars op dat moment. Dus er moet aan beide factoren voldaan worden en de kennis wordt steeds beter natuurlijk.quote:
dat snap ik ook wel, ik had je alleen verkeerd begrepenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Een launch game maakt niet alleen gebruikt van de kracht van de console maar ook van de kennis van de techniek van de ontwikkelaars op dat moment. Dus er moet aan beide factoren voldaan worden en de kennis wordt steeds beter natuurlijk.
Wat vind je er zo raar aan?
Geen een game maakt ooit optimaal gebruik van de hardware in een consolequote:Op maandag 20 februari 2006 17:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als ze alle processingpower in omslachtige onefficiënte berekeningen voor allerlei onbenullige zaken stoppen wel ja.Maar dat geen enkele launchgame optimaal gebruik maakt van de hardware in een console mag je gerust een feit noemen hoor.
Klopt. Maar launchgames natuurlijk nòg veel minder dan games (van topdevelopers) die 3/4/5 jaar na de introductie van een console verschijnen.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef Retuobak het volgende:
Geen een game maakt ooit optimaal gebruik van de hardware in een console
Ik denk eerlijk gezegd dat PGR3 nog maar een voorproefje is en straks vér overtroffen gaat worden. Je hoort nu al mensen zeuren over karteltjes in PGR3.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
True, maar desondanks zal een PGR3 ongetwijfeld tegen het einde van de generatie nog wel te boek staan als grafisch 'goed'. Alleen veel andere games als geweldig omdat daar gewoon meer uit het ding is gehaald.
ik denk het nietquote:Op maandag 20 februari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
True, maar desondanks zal een PGR3 ongetwijfeld tegen het einde van de generatie nog wel te boek staan als grafisch 'goed'. Alleen veel andere games als geweldig omdat daar gewoon meer uit het ding is gehaald.
...of je hebt gewoon weinig ervaring met consoles.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef Retuobak het volgende:
Oh ik geloof niet zo in die gouden bergen die mensen zich voorstellen.
....of je overhypt jezelfquote:Op maandag 20 februari 2006 18:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
...of je hebt gewoon weinig ervaring met consoles.
...of jij onderschat hoe kut de verhouding krachttoename/toename grafische pracht deze generatie isquote:Op maandag 20 februari 2006 18:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
...of jij overschat developers die launchgames maken.
Heeft natuurlijk niks met de leercurve van developers te maken.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:12 schreef Retuobak het volgende:
...of jij onderschat hoe kut de verhouding krachttoename/toename grafische pracht deze generatie is
Dat zal inderdaad ook bijdragen, maar ook daarin zullen de gains zeker op de 360 kleiner zijn dan in de vorige generatiequote:Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niks met de leercurve van developers te maken.
Het merendeel wel ja, en vooruit, ander topic:quote:Op maandag 20 februari 2006 18:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Feit blijft dat launchgames relatief het lelijkst zijn.
Ik denk dat op we beide consoles weer bijzondere gains zullen zien, vooral dankzij de introductie van de multicore processors die in beide consoles zitten. Zodra developers dàt eenmaal onder de knie beginnen te krijgen zullen we dat echt wel merken. Het symmetrische ontwerp van de Xbox 360 CPU vergt dan ook nog eens een andere aanpak dan het asymmetrische optwerp van Cell. Kortom, de grootste gains zullen wel weer zichtbaar zijn in de first-party en de meer dedicated third party exclusive titels.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Retuobak het volgende:
Dat zal inderdaad ook bijdragen, maar ook daarin zullen de gains zeker op de 360 kleiner zijn dan in de vorige generatie. Bij de PS3 zullen de verschillen ws. weer groter zijn
.
Zó erg zijn zo toch niet met hun konten aan het draaien?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Retuobak het volgende:
De draaikonterij van Sony's persmensen
Als CPU's geen al te belangrijke factor zouden zijn, dan mag jij mij uitleggen waarom deze twee consoles deze generatie van die verschrikkelijk lompe multicore CPU's hebben gekregen in tegenstelling tot voorgaande consoles die altijd relatief simpele CPU's hadden. Denk dat CPU's een belangrijkere rol gaan spelen, anders lopen Sony en Microsoft onnodig geld weg te gooien en hadden ze bij wijze van spreke net zo goed een eenvoudige single-core PowerPC CPU kunnen nemen.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:28 schreef Retuobak het volgende:
De GPU van de 360 is dit keer echter enorm straightforward en al heel snel gemaxed, en zoals jij ook weet zijn CPU's geen enorme factor en ik zie dat niet direct sterk veranderen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nintendo heeft toch een aardige geschiedenis van system-selling-launchgames (de Gamecube evn niet meegerekend). NIet dat ze nou de allermooiste games waren, maar ze toonden wel direct aan waarom je deze nieuwe console moest hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als CPU's geen al te belangrijke factor zouden zijn, dan mag jij mij uitleggen waarom deze twee consoles deze generatie van die verschrikkelijk lompe multicore CPU's hebben gekregen in tegenstelling tot voorgaande consoles die altijd relatief simpele CPU's hadden. Denk dat CPU's een belangrijkere rol gaan spelen, anders lopen Sony en Microsoft onnodig geld weg te gooien en hadden ze bij wijze van spreke net zo goed een eenvoudige single-core PowerPC CPU kunnen nemen.
De vraag is alleen welke developers de lompe processorkracht van deze CPU's nuttig gaan gebruiken en vooral... waarvóór.
Het ging dan ook niet om system-sellers. Het ging om launch games die fatsoenlijk gebruik maken van de hardware.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:49 schreef HassieBassie het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nintendo heeft toch een aardige geschiedenis van system-selling-launchgames (de Gamecube evn niet meegerekend). NIet dat ze nou de allermooiste games waren, maar ze toonden wel direct aan waarom je deze nieuwe console moest hebben.
En het gaat al helemáál niet om de Revolution.quote:Helaas is innovatieve gameplay als reden volledig vervangen door geile graphicsIk hoop toch wel een beetje op de Revolution wat dat betreft
![]()
Juist die games zorgen ervoor dat mensen een nieuw systeem kopen (tenminste, zolang er geen Playstation op staat, die koopt men sowieso wel)quote:Op maandag 20 februari 2006 18:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om system-sellers. Het ging om launch games die fatsoenlijk gebruik maken van de hardware.
Die heeft gegarandeerd een paar launchgames die niet alleen fantsoenlijk gebruik maken van de hardware, maar ook nog mensen kan overtuigen om het apparaat te kopen..quote:En het gaat al helemáál niet om de Revolution.
Je hoeft mij natuurlijk niet uit te leggen wat "systemseller" betekent...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:00 schreef HassieBassie het volgende:
Juist die games zorgen ervoor dat mensen een nieuw systeem kopen (tenminste, zolang er geen Playstation op staat, die koopt men sowieso wel)
Je punt is? Ook op de Revolution zullen latere games beter gebruik maken van het apparaat dan de launchgames. En àlle consoles hebben systemsellers (behalve de Xbox en Xbox 360 in Japan dan)... anders zouden consoles niet verkopen natuurlijk.quote:Die heeft gegarandeerd een paar launchgames die niet alleen fantsoenlijk gebruik maken van de hardware, maar ook nog mensen kan overtuigen om het apparaat te kopen..
Dat doe ik niet, ik merk alleen op dat launchgames die fantsoenlijk gebruik maken van de nieuwe hardware de systemsellers zijn, terwijl jij opmerkte dat je het daar niet over hád.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hoeft mij natuurlijk niet uit te leggen wat "systemseller" betekent...
Op mn PS2 heb ik anders ongeveer 9 maanden lang alleen maar SSX gespeeld toen ik em bij de launch kochtquote:Je punt is? Ook op de Revolution zullen latere games beter gebruik maken van het apparaat dan de launchgames. En àlle consoles hebben systemsellers (behalve de Xbox en Xbox 360 in Japan dan)... anders zouden consoles niet verkopen natuurlijk.
Ik ben het dan ook niet met je eens dat systemsellers per se fatsoenlijk gebruik maken van de hardware. Met GTA:SA als ultieme voorbeeld. Dat was een behóórlijke systemseller, maar ook een van de lelijkste en meest bug-volle PS2 games die ik ooit heb gespeeld!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:30 schreef HassieBassie het volgende:
Dat doe ik niet, ik merk alleen op dat launchgames die fantsoenlijk gebruik maken van de nieuwe hardware de systemsellers zijn, terwijl jij opmerkte dat je het daar niet over hád.
"Systemseller" blijft natuurlijk een subjectief begrip. Ik verwacht ook niet teveel van de PS3-launchgames. Maar een Tekken 6 als launchgame kan best een systemseller zijn, ondanks dat ik (en anderen) wel ben uitgekeken op Tekken.quote:Op mn PS2 heb ik anders ongeveer 9 maanden lang alleen maar SSX gespeeld toen ik em bij de launch kocht![]()
En 1 van de grootste games met de meeste vrijheid, alleen was dit geen launchgame.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook niet met je eens dat systemsellers per se fatsoenlijk gebruik maken van de hardware. Met GTA:SA als ultieme voorbeeld. Dat was een behóórlijke systemseller, maar ook een van de lelijkste en meest bug-volle PS2 games die ik ooit heb gespeeld!
Smaken verschillen gelukkig, voor mij zou een briljante nieuwe versie van Micromachines een goede reden zijn om de PS3 bij de launch te halenquote:"Systemseller" blijft natuurlijk een subjectief begrip. Ik verwacht ook niet teveel van de PS3-launchgames. Maar een Tekken 6 als launchgame kan best een systemseller zijn, ondanks dat ik (en anderen) wel ben uitgekeken op Tekken.
Sony heeft nu enigszins officieel bevestigd dat uitstel mogelijk is.quote:Reports Surface of Sony Delaying PS3 Launch
It appears that Sony may be facing a delay in the launch of their anticipated PS3 console due mainly to the availability of the hardware related to the Blu-ray DVD drive as well a number of other factors.
"We're aiming for spring, but we haven't announced specific regions," a spokeswoman for Sony Computer Entertainment said, adding that it was waiting for the final specifications on some of the technology it is using in the PS3, such as that related to the Blu-ray DVD drive and to input and output video and sound.
The specifications are decided by industry consortiums.
"We're waiting for them until the last possible minute, but the launch could be pushed back if they're not decided soon," the spokeswoman said. If the PS3 is not ready in time, the company will choose the next best timing for the launch, she said.
Wat is betrouwbaar. Er staat "als we het redden redden we het en zo niet niet"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of een een woordvoerder van Sony ook niet betrouwbaar?.
Het was ook enigszins ironisch bedoeld omdat alles altijd in twijfel wordt getrokken hier.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef disjfa het volgende:
[..]
Wat is betrouwbaar. Er staat "als we het redden redden we het en zo niet niet"
Betrouwbaar is het dan uiteraard. Maar wanneer de ps3 komt is dan nog altijd de vraag
Nou, aangezien het een Sony woordvoerder is en aangezien hij precies hetzelfde zegt als de conclusie die ik ook al getrokken had. Natuurlijk is dit wel betrouwbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sony heeft nu enigszins officieel bevestigd dat uitstel mogelijk is.
Aim is nog steeds spring 2006.
*roll eyes*
Of een een woordvoerder van Sony ook niet betrouwbaar?.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, aangezien het een Sony woordvoerder is en aangezien hij precies hetzelfde zegt als de conclusie die ik ook al getrokken had. Natuurlijk is dit wel betrouwbaar.
Zou jij aan kunnen duiden wat het wezenlijke verschil is?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:53 schreef disjfa het volgende:
Het is een andere conclusie dan die van jouw, maar dat maakt niet uit.
Jij zegt. Nee ze gaan het niet redden. Zij zeggen we kijken wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zou jij aan kunnen duiden wat het wezenlijke verschil is?
Ik zeg dat ze de spring launch misschien wel niet halen. Mijn conclusie was dat ze de PS3 simpelweg niet kunnen produceren zonder dat de Blu-Ray, AACS en HDMI specs af zijn. En zij zeggen toch precies hetzelfde?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef disjfa het volgende:
Jij zegt. Nee ze gaan het niet redden. Zij zeggen we kijken wel.
Dat de uitkomst waarschijnlijk zowizo wel uitstellen is betekend niet dat het het antwoord is van een woordvoerster.
Ik zou het eerder schokkend vinden als ze halffabrikaten gaan verkopen als hij nog niet af isquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
En die woordvoerder zegt in z'n laatste zin gewoon dat de PS3-launch wordt uitgesteld als 'ie niet op tijd af is.
dus alleen als de Sony-woordvoerders hetzelfde zeggen als jou dan is het betrouwbaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, aangezien het een Sony woordvoerder is en aangezien hij precies hetzelfde zegt als de conclusie die ik ook al getrokken had. Natuurlijk is dit wel betrouwbaar.
Gebeurt ook met spellen dat ze te vroeg launchen en de PSP had ook nog aardig wat kinderziektes tijdens de launch in Japanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:07 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik zou het eerder schokkend vinden als ze halffabrikaten gaan verkopen als hij nog niet af is
yup, alleen nu maar hopen dat er geen perfectionistische bamibal beslist wanneer dat ding klaar is. Zoals bij 3D Realms dus wel gebeurd.quote:
Of heel erg optimistischquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
of ben ik nu heel erg pessimistisch?
Kinderziektes ok, maar ik dacht zelf aan een PS3 in een doos en als je hem eruit haalt zit er geen disc-drive in... laat maarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Gebeurt ook met spellen dat ze te vroeg launchen en de PSP had ook nog aardig wat kinderziektes tijdens de launch in Japan
Nou... als er iets gezegd wordt wat erg aannemelijk klinkt, waarbij er dus een reden gegeven wordt die je zelf ook wel had kunnen bedenken, omdat de reden gebaseerd is op feiten (Blu-Ray niet af, HDMI niet af, enz.), dàn vind ik het betrouwbaar ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:09 schreef kepler het volgende:
dus alleen als de Sony-woordvoerders hetzelfde zeggen als jou dan is het betrouwbaar![]()
Dat zou wel te erg zijn, ow HDMI standaard is nog niet af dus die aansluitingen leveren we nog nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:16 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Kinderziektes ok, maar ik dacht zelf aan een PS3 in een doos en als je hem eruit haalt zit er geen disc-drive in... laat maar.
Volgens mij heeft Ken Kutaragi toch een behóórlijk invloed op de beslissing wanneer de PS3 klaar is!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:14 schreef SocialDisorder het volgende:
...nu maar hopen dat er geen perfectionistische bamibal beslist wanneer dat ding klaar is....
Het is eigenlijk niet ècht een kwestie van "af" zijn of niet, de standaard wordt steeds verder uitgebreid. Maar opzich zou de PS3 het best met HDMI versie 1.3 kunnen doen (en aan de aansluitingen gaat niks veranderen.)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:20 schreef Tain het volgende:
Dat zou wel te erg zijn, ow HDMI standaard is nog niet af dus die aansluitingen leveren we nog niet
Vandaar ook dat ik denk dat het wachten op die HDMI specs een smoes is om te verhullen dat er óf nog geen games zijn óf dat de hele PS3 wat lastiger is om af te maken dan verwacht.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef P-Style het volgende:
Hij wilde tenslotte de nieuwe HDMI specs erin gooien, die tot 48bit kleur gaat, maar volgens mij zijn de games nog steeds maximaal 16,7M kleuren (waarbij een 24bit interface genoeg is) en krijgen BD-video's ook niet meer kleuren dan 16,7M.
Exact.quote:Het is eigenlijk niet ècht een kwestie van "af" zijn of niet, de standaard wordt steeds verder uitgebreid. Maar opzich zou de PS3 het best met HDMI versie 1.3 kunnen doen (en aan de aansluitingen gaat niks veranderen.)
Nee joh, dat bepaalt Merrill Lynch wel voor Sonyquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ken Kutaragi toch een behóórlijk invloed op de beslissing wanneer de PS3 klaar is!
Dat zou een mooie zijnquote:Game Downloads for PS3?
Speculation on Sony's upcoming PS3 online service has been the talk of the town for the last few weeks. While Sony has given away very little, the industry has been discussing rumors regarding what they will offer to compete with Xbox Live's popularity.
From location-free capabilities between Sony's PSP and PS3 to media downloads like movies and music, Sony sounds like they are throwing everything into this.
The latest feature to be "announced" in an interview with Tetsuhiko Yatsuda of SOE Asia was the possibility of downloading PS3 games from this service. In an interview with Japanese site Watch Impress, Yatsuda says that games would be a lot cheaper compared to retail versions. The purpose of this feature would be yet another blow to the pirating community, and to Xbox Live.
Whether this would work and how this would work are subjects that are yet unknown. The idea sounds promising, and given Sony's history of battling piracy, it seems like a given. However, there is no word on wether or not this will actually see the light of day or whether it will be an Asia based service or globally.
PS3 = DVR volgens PSMquote:More Playstation 3 online details emerge
In the March edition of Playstation Magazine, a few details regarding the Playstation online service that is to rival the Xbox Live service were unveiled. Using the online service, owners of a PS3 will be able to use its DVR (Digital Video Recorder) capabilities to record television broadcasts, and will also act as a Location Free player for the PSP. This will allow PSP users with broadband to watch movies or listen to music that is streamed from their PS3 to their PSP anywhere in the world.
Also the PS3 will also have an online download service similar to iTunes or Rhapsody which will allow PS3 owners to download high definition videos and music to their PlayStations. The PS3 will also use firmware updates which will add more functionality, much like the PSP.
This spring at E3 2006, we will see one of the biggest showdowns in game console history. Sony vs. Microsoft, PS3 vs. Xbox360, who provides the best of the best. It looks as though Sony will try to outshine Microsoft in every way they can. From online service to media capabilities, Microsoft has yet to answer back and what they plan to do if everything we have heard about PS3 comes true.
diezelfde geruchten van DVR gaan ook over de 360... het is voor allebei de consoles afwachten denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dat zou een mooie zijn
Maar deze vond ik nog interessanter;
[..]
PS3 = DVR volgens PSM
Nou, een smoes zal het ook wel niet zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:56 schreef HassieBassie het volgende:
Vandaar ook dat ik denk dat het wachten op die HDMI specs een smoes is om te verhullen dat er óf nog geen games zijn óf dat de hele PS3 wat lastiger is om af te maken dan verwacht.
...is essentiëel voor BD-video playback. Veel belangrijker dan die 48-bit kleur overdracht in ieder geval.quote:New compressed audio formats: In addition to HDMI’s current ability to support high-bandwidth uncompressed digital audio and all currently-available compressed formats (such as Dolby Digital and DTS), HDMI will add additional support for new compressed digital audio formats Dolby TrueHD and DTS-HD.
Zoú mooi zijn ja. Maar meer dan als een gerucht klinkt het niet.quote:
Zolang er geen televisie-uitzending over IP uitgezonden worden, wordt de PS3 géén DVR.quote:Maar deze vond ik nog interessanter;
PS3 = DVR volgens PSM
Mocht ie dat wel worden dan hoop ik echt dat je de vrije keus hebt in het kiezen van de HDD voor je PS3. Moet er niet aandenken om video op te nemen op een 4200RPM schijfje...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:10 schreef P-Style het volgende:
Zolang er geen televisie-uitzending over IP uitgezonden worden, wordt de PS3 géén DVR.
het is alleen allemaal niet officieel bevestigd; dat PS3 online gebeuren en dat DVR-gedoe. Maar ik verwacht wel dat Sony de zaakjes goed op orde heeftquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:13 schreef pkwarts het volgende:
Er hoeft alleen nog maar een Xbox 360 emulator op die PS3 en ik zou familieleden gaan verkopen om er eentje te kunnen bemachtigen. Wat een techniek ondertussen allemaal zeg
Net als dat geen enkele andere speler op de consolemarkt de marktpositie van SCEI kan overnemen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Geloof me, niets wat Sony ook op de markt brengt doet af aan de kwaliteit van XBOX LIVE.
Ergo van een LIVE killer kan sowieso geen spraken zijn.
Een 4200RPM schijfje is nog altijd sneller dan 1x DVD of 2x Blu-Ray, dus voor zowel het opnemen van SD- als HD-video meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:14 schreef Tain het volgende:
Mocht ie dat wel worden dan hoop ik echt dat je de vrije keus hebt in het kiezen van de HDD voor je PS3. Moet er niet aandenken om video op te nemen op een 4200RPM schijfje...
Tja, wat David Jaffe al zei he: "Do you think Sony's a smart company?"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar ik verwacht wel dat Sony de zaakjes goed op orde heeft
aan de andere kant, als je ziet hoe ze het op de PS2 hebben gedaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, wat David Jaffe al zei he: "Do you think Sony's a smart company?"
Natuurlijk hebben ze online met de PS3 wel goed voor elkaar
Als je 24 tuners in je DRV hebt zitten en 24 verschillende programma's tegelijk op wilt nemen, dan zou dat wel handig zijn... anders is het nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:19 schreef Retuobak het volgende:
En P-Style, je snapt toch wel dat als de PS3 een DVR is dat ik minimaal 12 15kRPM SCSI schijven in een RAID opstelling wil he?
De PS2 is dan ook niet de PS3.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:20 schreef kepler het volgende:
aan de andere kant, als je ziet hoe ze het op de PS2 hebben gedaan
Ik heb 30 zenders, dus het moet idd nog sneller.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je 24 tuners in je DRV hebt zitten en 24 verschillende programma's tegelijk op wilt nemen, dan zou dat wel handig zijn... anders is het nergens voor nodig.
Je denkt de verkeerde kant op. Wat Sony op de markt brengt, doet idd niets af aan de kwaliteit van Live. Maar dat betekent nog niet dat Sony niet gewoon keihard met een betere service kan komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Geloof me, niets wat Sony ook op de markt brengt doet af aan de kwaliteit van XBOX LIVE.
Ergo van een LIVE killer kan sowieso geen spraken zijn.
Dat zou ik best in de praktijk willen zien eigenlijk met een 4200RPM schijfquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je 24 tuners in je DRV hebt zitten en 24 verschillende programma's tegelijk op wilt nemen, dan zou dat wel handig zijn... anders is het nergens voor nodig.
Waarom zou je 24 zenders tegelijk op willen nemen? er zijn amper 4 programma's in de week die het opnemen waard zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
ga jij eens heel gauw digitale TV halenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:22 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik heb 30 zenders, dus het moet idd nog sneller.
Dat ook ja...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
Waarom zou je 24 zenders tegelijk op willen nemen? er zijn amper 4 programma's in de week die het opnemen waard zijn.
Ik zie dat jij TV Oranje nog niet hebt ontdekt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Waarom zou je 24 zenders tegelijk op willen nemen? er zijn amper 4 programma's in de week die het opnemen waard zijn.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:28 schreef Retuobak het volgende:
Voor de heb SD, voor de heb.
De Xbox360 is toch eigenlijjk al een DVR. Het is een Extender voor Windowd Media Center en daardoor kun je hem al als DVR gebruiken (hoewel het eigenlijk de PC is die opneemt, maar die is gewoon ergens verstopt op zolder)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:02 schreef kepler het volgende:
[..]
diezelfde geruchten van DVR gaan ook over de 360... het is voor allebei de consoles afwachten denk ik
maar ik bedoel dat dat ook de geruchten gaan dat ze complete films/series gaan aanbieden via Xbox Livequote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:12 schreef H.Flick het volgende:
[..]
De Xbox360 is toch eigenlijjk al een DVR. Het is een Extender voor Windowd Media Center en daardoor kun je hem al als DVR gebruiken (hoewel het eigenlijk de PC is die opneemt, maar die is gewoon ergens verstopt op zolder)
Dat zou ook wel leuk zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:14 schreef kepler het volgende:
[..]
maar ik bedoel dat dat ook de geruchten gaan dat ze complete films/series gaan aanbieden via Xbox Live
Het opzetten van een online dienst staat daar los vanquote:
Nee, ik denk prima.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Je denkt de verkeerde kant op. Wat Sony op de markt brengt, doet idd niets af aan de kwaliteit van Live. Maar dat betekent nog niet dat Sony niet gewoon keihard met een betere service kan komen.
want? Het enige wat je zegt is dat het ze tot nu toe niet gelukt is, en dat het ze daarom niet zal lukken. Maar dat vind ik een nogal slappe onderbouwing persoonlijk. Sony heeft inmiddels enorm veel ervaring opgedaan met online diensten, én de PS3 wordt een media-machine, media waar Sony stuk voor stuk first party in is, en dus niet afhankelijk is van derden. Combineer die twee, dan moet dat een serieuze concurrent zijn voor Live.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, ik denk prima.
Want alleen het eerste stuk van je zin is relevant.
Dat andere beweer ik nergens.
Overigens zie ik dat ook niet gebeuren trouwens, zolang het niet gecentraliseerd wordt.
Eigenlijk zelfs dan niet.
HDMI is HDMI en de nieuwste HDMI versie is natuurlijk gewoon backward compatible met voorgaande versies. Je tv doet toch niks met 48bit kleuren of met die nieuwe surroundformaten. Dat de nieuwste HDMI versie dit gaat ondersteunen is alleen maar mooi meegenomen, maar dit gaat natuurlijk niet ten koste van de compatibiliteit met apparaten die er toch geen gebruik van maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:23 schreef HassieBassie het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag met betrekking tot dat HDMI: Als er weer een nieuwe standaard komt, heeft mijn tv dan nog wel de juiste ingang of is die niet versie-afhankelijk?
Ja, en het is nog steeds onwijs kut.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
want? Het enige wat je zegt is dat het ze tot nu toe niet gelukt is, en dat het ze daarom niet zal lukken. Maar dat vind ik een nogal slappe onderbouwing persoonlijk. Sony heeft inmiddels enorm veel ervaring opgedaan met online diensten, én de PS3 wordt een media-machine, media waar Sony stuk voor stuk first party in is, en dus niet afhankelijk is van derden. Combineer die twee, dan moet dat een serieuze concurrent zijn voor Live.
Ik hield het 3 dagen volquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
SW: Galaxies wel eens gespeeld? Nee? Ik wel, vrij lang ook.
Geloof me, tenenkrommend soms als je in een stad was.
Ik heel lang, omdat ik het alsnog wel tof vond.quote:
Nou, Planetside was ook niet echt een topper.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:
Awh Galaxies. Noem dan ook even Everquest 1 & 2, Planetside en PS Connect!......
Het werkt prima, kan ook met een PC zonder wireless, heeft al meer dan 2(?) miljoen gebruikers, werkt met gamertags.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:44 schreef Retuobak het volgende:
DS Online is goed aangepakt?!
Wat lul je?
Ah, ik dacht dat die online PSP dienst zo heette. (hoe heet dat dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:39 schreef P-Style het volgende:
PSP Connect is dan ook eerder een downloadsite dan een online service.
De PSP heeft helemaal geen online dienst!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ah, ik dacht dat die online PSP dienst zo heette. (hoe heet dat dan eigenlijk?. ). Hoe dan ook, het is gewoon niet goed...
Ook niet zo gek gezien de context waarin SD het aanhaalde.
Je hebt het waarschijnlijk nog niet eens geprobeerd manquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:44 schreef Retuobak het volgende:
DS Online is goed aangepakt?!
Wat lul je?
Jij hebt het dus ook niet geprobeerd!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:06 schreef Xrenity het volgende:
(dat is iig wat ik heb gehoord).
Ik heb Mario Kart online gespeeld en dat werkte echt vlekkeloos.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jij hebt het dus ook niet geprobeerd!
Welke online dienst?!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou ja, das nog altijd beter dan de online dienst van de PSP..
Dan biedt de launch van de PS3 dus een goede gelegenheid om eindelijk een online dienst te introduceren voor zowel de PS3 als de PSP, want voor de PSP en PS2 zijn die er simpelweg (nog) niet. Dat zijn gewoon twee apparaten die de mogelijkheid bieden om ermee online te gaan, waar developers gebruik van kunnen maken als ze dat willen.quote:Echt, door de brakke online gaming opties op de ps2 en PSP heb ik er gewoon niet zo veel vetrouwens in.
Sony en online gamen is gewoon geen goede combi gebleken..
Hoe meningen kunnen verschillen, ik heb het ook geprobeerd, dat online systeem vond ik echt niks :S. Ondanks dat het wel een geinige game is verder.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb Mario Kart online gespeeld en dat werkte echt vlekkeloos.
Ja, precies.quote:
Inderdaad.quote:Dan biedt de launch van de PS3 dus een goede gelegenheid om eindelijk een online dienst te introduceren voor zowel de PS3 als de PSP, want voor de PSP en PS2 zijn die er simpelweg (nog) niet. Dat zijn gewoon twee apparaten die de mogelijkheid bieden om ermee online te gaan, waar developers gebruik van kunnen maken als ze dat willen.
volgens mij is het laatste officiele commentaar dat Sony voor het laatste ging (http://games.fok.nl/news.php?newsid=6082), maar de geruchten gaan dus voor het eerstequote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Inderdaad.
En juist omdat ze redelijk nieuw zijn lijkt het mij schier onmogelijk om LIVE voorbij te gaan.
Maar verwacht jij een subscription based online iets (dus met centrale servers) of weer zo'n baggerconcept waarin devers verantwoordelijk zijn voor de servers?
Het werkt, zelfde met PS2 online. Ik zie de verschillen niet zo wat dat betreft.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
DS online werkt goed, maar daar is alles mee gezegdGeen centrale friendslist, geen Live-awareness, geen centrale downloads, enz. Het is geen ideaal online systeem, maar het werkt
Nou, een groot feest danquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:09 schreef kepler het volgende:
[..]
volgens mij is het laatste officiele commentaar dat Sony voor het laatste ging (http://games.fok.nl/news.php?newsid=6082), maar de geruchten gaan dus voor het eerste
Om eerlijk te zijn... heb ik totáál geen idee wat ik ervan kan gaan verwachten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Inderdaad.
En juist omdat ze redelijk nieuw zijn lijkt het mij schier onmogelijk om LIVE voorbij te gaan.
Maar verwacht jij een subscription based online iets (dus met centrale servers) of weer zo'n baggerconcept waarin devers verantwoordelijk zijn voor de servers?
wacht op de EU animal crossing releasequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jij hebt het dus ook niet geprobeerd!
Nou, in de laatste 1up show hintte David Jaffe toch wel behoorlijk naar een dijk van een online systeem, sure hij heeft er belang bij als zijnde werkzaam bij Sony. Maar toch denk ik dat er meer achter zit dan dat. Ik verwacht iig wel een subscription service met een hoop van de standaardfeatures van XBL maar ook met downloadmedia van Sony music ed.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn... heb ik totáál geen idee wat ik ervan kan gaan verwachten.Ik weet alleen dat Sony ambities groot zijn, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks over hoe het straks in de praktijk gaat.
De man die XBL opgezet heeft is terug bij Sony. En zoals ik al zei, die zal niet aangenomen zijn om de koffie te zetten. Dat, en de grote hoeveelheid First Party media die Sony via een netwerk kan verspreiden, dat doet mij geloven dat Sony best wel eens Xbox Live kan evenaren of zelfs voorbijstreven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nou, in de laatste 1up show hintte David Jaffe toch wel behoorlijk naar een dijk van een online systeem, sure hij heeft er belang bij als zijnde werkzaam bij Sony. Maar toch denk ik dat er meer achter zit dan dat. Ik verwacht iig wel een subscription service met een hoop van de standaardfeatures van XBL maar ook met downloadmedia van Sony music ed.
O ja. Da's waar ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:25 schreef SocialDisorder het volgende:
De man die XBL opgezet heeft is terug bij Sony.
Van wat ik begrepen heb is die man afgestudeerd in networking. Dus hij zal in de technische kant van het hele XBL-gebeuren een redelijk grote rol gespeeld hebben, denk ik. Daarnaast heeft Sony hem niet teruggehaald als hij makkelijk vervangbaar is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
O ja. Da's waar ook.Hoewel... "opgezet"? Hij heeft meegewerkt aan Live! ik weet alleen niet hoe grote rol hij daarin gespeeld heeft.
Wat ook opvallend is, dat 'ie is aangenomen bij Sony Computer Entertainment Europe. Nou neemt de Europese tak wel een steeds grotere rol binnen Sony Computer Entertainment Inc. maar ik denk niet dat Sony Computer Entertainment Europe de gehele online dienst gaat opzetten/verzorgen.
qua content zal het Xbox Live misschien wel voorbijstreven, maar verder niet. Het probleem begint al met het feit dat Sony geen eisen stelt aan de games die op de PS3 uitkomen (althans dat heb ik begrepen na een discussie hier )quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De man die XBL opgezet heeft is terug bij Sony. En zoals ik al zei, die zal niet aangenomen zijn om de koffie te zetten. Dat, en de grote hoeveelheid First Party media die Sony via een netwerk kan verspreiden, dat doet mij geloven dat Sony best wel eens Xbox Live kan evenaren of zelfs voorbijstreven.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op woensdag 22 februari 2006 02:12 schreef kepler het volgende:
Het probleem begint al met het feit dat Sony geen eisen stelt aan de games die op de PS3 uitkomen (althans dat heb ik begrepen na een discussie hier )
Agh, zolang ze zich goed concentreren op GoW voor de PS3 haal ik die console op de launch no matter what the pricequote:Op woensdag 22 februari 2006 03:29 schreef piet_pelle het volgende:
Een klein lichtpuntje omtrent de stilte rondom ps3 games;
Een Socom bij de ps3 launch, God of War 2 en Insomiac (Ratchet & Clank) maken een hoogst verwachte shooter genaamd Resistance.
Een minpunt alleen, de eerste 2 worden multiplatform titels met een versie voor de ps2![]()
http://www.computerandvideogames.com/r/?page=http://www.computerandvideogames.com/news/news_story.php?id=134356
Dan is het dus geen DVR, want zonder die PC kun je niks opnemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:12 schreef H.Flick het volgende:
De Xbox360 is toch eigenlijjk al een DVR. Het is een Extender voor Windowd Media Center en daardoor kun je hem al als DVR gebruiken (hoewel het eigenlijk de PC is die opneemt, maar die is gewoon ergens verstopt op zolder)
Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijkquote:Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
Wat wil je ervoor hebben?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijk
http://forum.fok.nl/topic/819972quote:
daar was ooit een discussie over dat Microsoft teveel eisen stelde aan de games (720p, Xbox Live, achievements, enz) en dat Sony dit niet deed. Althans dat is wat ik me kan herinnerenquote:
Spam!quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[TK] SanDisk 1 GB PSP geheugen + PSP beschermunit
De mijne is net zo nieuw en dus goedkoperquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
Duur trouwens: http://tweakers.net/pricewatch/117888
Jij had um gewonnen toch? Geen winkelgarantie dus en zo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De mijne is net zo nieuw en dus goedkoper
Jij bent ook vergeetachtig...quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijk
Euh...quote:
En dat ze zoveel invloed hebben is nog wel het meest trieste van allemaal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Analysten of niet, invloed hebben ze wel blijkbaar.
Nee hoor, ik wist nog precies waar het stond.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Spit jij alle topics helemaal door om hem aan een quote te herinneren,.
Maareh... wat valt eraan te twijfelen dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Euh...Hier had ik het dus al gelezen, ik twijfelde en dacht kan het beter gewoon nog een keer vragen
Ik vind het niet gek iig. Ze zullen er vast niet meer dan een dollar of 50 naast zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat ze zoveel invloed hebben is nog wel het meest trieste van allemaal.
[..]
I forgotquote:Je kreeg toen toch ook al antwoord op je vraag
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind het niet gek iig. Ze zullen er vast niet meer dan een dollar of 50 naast zitten.
En 800 is niet eens zo heel gek.
Die hadden ze bij de vorige analyse nog op $90 geschatquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
De behuizing kost geen drol, dus is niet de moeite waard om mee te nemen in de berekening. Bovendien staat er nog een stukje 'other components' bij, waaronder een deel van de door jou opgenoemde componenten onder zou kunnen vallen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.
Het is een nieuw apparaat waarvan de ontwikkelkosten nog terug verdiend moeten worden, dus dan is $350 helemaal zo gek nog niet.quote:Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Ze zeiden dat het per console 900 zou zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Goedkoop alternatief?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
DVD-drives waren ook reteduur met de launch van de PS2, en toch was de PS2 een goedkoop alternatief. Waarom zou dat met BD-drives anders zijn?
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:04 schreef chibibo het volgende:
Het is een nieuw apparaat waarvan de ontwikkelkosten nog terug verdiend moeten worden, dus dan is $350 helemaal zo gek nog niet.
Inderdaad, want ze maken zichzelf al belachelijk.quote:De draak steken met analisten is makkelijk
Wel dus. Eerst denken dat een Blu-Ray drive $90,- is en even later er ineens weer $350,- van maken.quote:...maar de getallen die ze gebruiken zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Ooit gehoord van ontwikkelingskostenquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !
DVD-spelers kostten toendertijd 1000-1100 gulden, in basisuitvoering. Voor een paar centen meer had je een spelcomputer erbij.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Goedkoop alternatief?
1200 gulden bij de launch is niet goedkoop..
Overigens bestond de techniek toen al en was het ook al op de markt. Iets wat met BR nog niet zo is.
Een DVD-speler is wat anders dan een DVD-drive. Een BD-speler is wat anders dan een BD-drive. De PS3 krìjgt een BD-drive en de PS3 ìs een BD-speler. Die ontwikkelingskosten, die overigens gedeeld worden met al die andere fabrikanten die de Blu-Ray standaard samen ontwikkeld hebben, worden over een langere periode vanzelf wel terugverdient.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:41 schreef disjfa het volgende:
Ooit gehoord van ontwikkelingskostenHoeveel kostte dvd spelers toen ze net geintroduceerd werden. Dan moet eerst de ontwikkelingskosten eruit gewerkt worden zodat ze goedkoper kunnen worden.
Wanneer een nieuw apparaat op de markt wordt gebracht, is er vaak een langdurig en kostbaar onderzoeks- en onwikkeltraject aan vooraf gegaan. Daarnaast worden er, zeker bij een bedrijf als Sony, ook veel onderzoeken gedaan die nooit tot een product leiden; ook deze zullen echter bekostigd moeten worden. De hoge verkoopprijs van een nieuw apparaat zit meestal dan ook niet in de productiekosten, maar in het gegeven dat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:37 schreef P-Style het volgende:
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !
Ik vind het toch iets te makkelijk om dit te roepen, wanneer ze iets beweren dat niet overeenkomt met je eigen mening. Merill Lynch is een gerenommeerd bedrijf, dat in de bedrijfstak waarin het opereert (financieel management en consult) aan de wereldtop staat. Als ik zou moeten afgaan op hun advies of dat van een Playstation-fanboy op een Nederlands forumpje (nofi), dan weet ik wel waar ik voor kies.quote:Inderdaad, want ze maken zichzelf al belachelijk.
Ik moet je gelijk geven dat dit inderdaad vreemd is. Wordt nergens aangegeven wat de reden is van dit verschil? Wellicht dat er logische verklaring voor is.quote:Wel dus. Eerst denken dat een Blu-Ray drive $90,- is en even later er ineens weer $350,- van maken.Al die bedragen zuigen ze uit hun eigen duim. Dan klinkt die $90,- een stuk realistischer.
De markt wordt groter, en daarom ook de belangen, de inzet en het risico. Daarnaast heeft Kutaragi al duidelijk aangegeven dat de PS3 niet goedkoop zal worden. Vanuit dat opzicht zijn een verkoopsprijs van $800 en $100 verlies per console niet compleet ondenkbaar, hoewel ik zelf ook niet verwacht dat hij zo duur zal worden.quote:Als de PS3 werkelijk $900,- kost om te produceren, dan zal 'ie niet goedkoper worden dan $800,- Want meer dan $100,- zullen ze niet verlies willen draaien per PS3, misschien maar $50,- zelfs. En àls de PS3 $800,- gaat kosten... tja het zou best kunnen hoor, maar dan gaat Sony het toch best wel moeilijk maken voor zichzelf.
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:11 schreef chibibo het volgende:
Wanneer een nieuw apparaat op de markt wordt gebracht, is er vaak een langdurig en kostbaar onderzoeks- en onwikkeltraject aan vooraf gegaan. Daarnaast worden er, zeker bij een bedrijf als Sony, ook veel onderzoeken gedaan die nooit tot een product leiden; ook deze zullen echter bekostigd moeten worden. De hoge verkoopprijs van een nieuw apparaat zit meestal dan ook niet in de productiekosten, maar in het gegeven dat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.
Jij mag ze geloven hoor.quote:Ik vind het toch iets te makkelijk om dit te roepen, wanneer ze iets beweren dat niet overeenkomt met je eigen mening. Merill Lynch is een gerenommeerd bedrijf, dat in de bedrijfstak waarin het opereert (financieel management en consult) aan de wereldtop staat. Als ik zou moeten afgaan op hun advies of dat van een Playstation-fanboy op een Nederlands forumpje (nofi), dan weet ik wel waar ik voor kies.
Natuurlijk moet je hun voorspellingen niet als harde waarheid zien, maar het is ook niet zo dat ze maar wat in de rondte blaten.
Ze zullen er best onderzoek naar doen... maar dan moeten ze wat harder hun best doen!quote:Ik moet je gelijk geven dat dit inderdaad vreemd is. Wordt nergens aangegeven wat de reden is van dit verschil? Wellicht dat er logische verklaring voor is.
De bedragen zuigen ze beslist uit hun duim, maar dit doen ze niet zomaar. Ga er maar vanuit dat er wel degelijk onderzoek is gedaan naar de bedragen die vandaag de dag zijn gemoeid bij het produceren van vergelijkbare onderdelen.
Je zegt het zelf al, jij verwacht het ook niet.quote:De markt wordt groter, en daarom ook de belangen, de inzet en het risico. Daarnaast heeft Kutaragi al duidelijk aangegeven dat de PS3 niet goedkoop zal worden. Vanuit dat opzicht zijn een verkoopsprijs van $800 en $100 verlies per console niet compleet ondenkbaar, hoewel ik zelf ook niet verwacht dat hij zo duur zal worden.
Een prijs-poll was er al (wellicht niet met zulke specifieke prijzen)... evenals wat andere polls.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:20 schreef pkwarts het volgende:
Laten we een pouletje beginnen. Gewoon voor de lol zodat we het over 50 topics weer even kunnen opzoeken en diegene die het goed hadden een schouderklopje kunnen gevenRond het bedrag wat je denkt af naar 1 van de opties:
Europese launchprijs (basispakket)
200
250
300
350
400
450
500
550 pkwarts
600
650
700
750
800
850
900
Ja, maar hun conclusie was dat een totale ps3 zoveel gaat kosten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:53 schreef P-Style het volgende:
En die tabel van Merril Lynch gaat dus over de materiaal/productiekosten.
Ja, soms wel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:25 schreef pkwarts het volgende:
Jij hebt iets teveel postgeschiedenis van dit topic reeks dichtbij staan. Het is eng.
http://tweakers.net/nieuws/40926quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar hun conclusie was dat een totale ps3 zoveel gaat kosten.
Dus alle onderdelen en de assemblage zal er ook wel bij inbegrepen zijn.
Maar jij denkt serieus dat Sony 90$ per BR speler gaat betalen als ze nieuw meer dan 1500 kosten?
Is dat niet een beeeeeeeeeeeeeeeeeetje heel erg naief?.
Het gaat om materiaalkosten, niet om productiekosten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
Ik zeg niet dat je ze klakkeloos moet geloven, maar "whahaha het zijn maar analisten en die zijn dom, luister naar mij want ik weet wel waarover ik praat" vind ik ook niet echt een sterk argument.quote:Jij mag ze geloven hoor.
En dat is dan de verkoopprijs, waar (meerdere malen via tussenhandel) winst op wordt gemaakt, van een brànder met eigen firmware, ATA-interface en allemaal op maat gemaakt voor een 5,25" slot in een PC.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Tain het volgende:
Een blu-ray drive die BR schijfjes kan branden krijgt een verwachte prijs van ongeveer 500 euro
Dan nog is 90$ een achterlijke lage schatting.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Tain het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuws/40926
Een blu-ray drive die BR schijfjes kan branden krijgt een verwachte prijs van ongeveer 500 euro
Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:43 schreef chibibo het volgende:
Het gaat om materiaalkosten, niet om productiekosten.
Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.quote:Ik zeg niet dat je ze klakkeloos moet geloven, maar "whahaha het zijn maar analisten en die zijn dom, luister naar mij want ik weet wel waarover ik praat" vind ik ook niet echt een sterk argument.
Inderdaad, en als zo'n BD-drive van de lopende band rolt, wordt daar een waarde aan toegekend, en in de eerste jaren van de levenscyclus van een product zijn dat de productiekosten + de ontwikkelingskosten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef P-Style het volgende:
Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.
Dat klopt, maar ik betwijfel of dat nu ook het geval is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik waarschijnlijker nog onwetender ben dan jij.quote:Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.
Stel dat de speler van Samsung ook $350 kost voor het leesgedeelte en voor het gemak $100 voor de schrijftechniek. Dan zou er tussen de productiekosten en de uiteindelijke verkoopprijs aan de consument maar ongeveer $50 zitten. Met de winst die de retailer moet pakken, de winst voor Samsung en de transportkosten kan dat nooit uit voor die $50.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan nog is 90$ een achterlijke lage schatting.
Ze willen de markt penetreren, men weet dat mensen er grof voor willen betalen.
Echt, no way dat ze um voor 90$ er in kunnen stoppen.
En wat Chicobo al zei, die getallen zijn echt niet verzonnen.
Sorry, maar ik denk dat analysten een iets betere inschatting kunnen maken dan een doorgewinterde Sony-fanboyquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.
[..]
Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.
Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen wie of wat je het betrouwbaarst vindt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sorry, maar ik denk dat analysten een iets betere inschatting kunnen maken dan een doorgewinterde Sony-fanboy
No flame intended uiteraard.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen wie of wat je het betrouwbaarst vindt.Maar het kan nooit kwaad om zelf ook eens kritisch na te denken over alles wat er gezegd wordt.
Het "probleem" is alleen dat de productieprijs van de Xbox 360 zoals wij die "kennen" ook alleen maar uit speculaties bestaat. Bovendien lopen de beweerde productieprijzen van de Xbox 360 ook nog eens behoorlijk uiteen. We wéten niet eens hoeveel de Xbox 360 kost om te produceren en we zullen ook nooit te weten komen hoeveel de PS3 nou werkelijk gaat kosten om te produceren. Dat is gewoon informatie die de consument helemaal niks aangaat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:.
Ik heb er vrij kritisch naar gekeken hoor. En het lijkt me alles behalve onlogisch.
De X360 was al vrij duur om te maken en ik kan me voorstellen dat de PS3 gezien de hardware nog wel een tikkeltje duurder is.
Ik weet niet of 350$ voor een BR drive reeel is, maar het totaalbedrag lijkt mij wel een logisch bedrag.
Anyway, we zullen zien..
Met die productieprijs en verkoopprijs maken ze wel wat meer dan 100 euro verlies per console aangezien de tussenhandel er ook wat aan wil verdienenquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het "probleem" is alleen dat de productieprijs van de Xbox 360 zoals wij die "kennen" ook alleen maar uit speculaties bestaat. Bovendien lopen de beweerde productieprijzen van de Xbox 360 ook nog eens behoorlijk uiteen. We wéten niet eens hoeveel de Xbox 360 kost om te produceren en we zullen ook nooit te weten komen hoeveel de PS3 nou werkelijk gaat kosten om te produceren. Dat is gewoon informatie die de consument helemaal niks aangaat.
Verder ga ik er vanuit dat er nooit meer dan $100,- verlies gemaakt gaat worden per console. Want de inkomsten aan spel-licenties zijn natuurlijk ook veel lager dan de ¤60,- waarvoor de spellen verkocht worden. Denk dat het niet meer dan $5,- zal zijn. Dan moeten er dus 20 games verkocht worden aan een enkele PS3 bezitter om het verlies terug te draaien en dan hebben ze nog niet eens winst gemaakt.
Wat dat betreft lijkt mij een productieprijs van $799,- en een verkoopprijs van $699,- me toch het uiterste.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:23 schreef Tain het volgende:
Met die productieprijs en verkoopprijs maken ze wel wat meer dan 100 euro verlies per console aangezien de tussenhandel er ook wat aan wil verdienen
Dat hoop jequote:Op woensdag 22 februari 2006 18:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.Dan denk ik dat de productieprijs nog wel wat lager zal zitten.
Hoe kunnen onderdelen nou goedkoper worden als je ze niet verkoopt?!quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat hoop je.
Ik vond het wel een plausibele uitleg dat ze wachten met de ps3 tot de onderdelen goedkoper zijn.
Het gaat inmiddels weer goed met Sony Electronics. En Sony Computer Entertainment is altijd al een winstgevende tak geweest.quote:Te groot verlies per console trekt Sony niet, het gaat ze financieel niet bepaald voor de wind..
http://uk.videogames.games.yahoo.com/specials/playstation3-2.htmlquote:May 2000. Only six months before PS2 launches in the United States. Kazuo Hirai, President and Chief Operating Officer of Sony of America, proclaims, “We want [PS2] to lead the broadband revolution!”
1400 euro, wist je dat nog niet?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:30 schreef Drumpie het volgende:
Wat zou de ps3 gaan kosten??
Core versie is maar 1300, hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
1400 euro, wist je dat nog niet?
je kan ook enkel de kast kopen voor 250 euro en die via modules upgraden.quote:
Jij weet net zo goed als ik dat "early adopters" toch wel kopen, ongeacht de prijs.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe kunnen onderdelen nou goedkoper worden als je ze niet verkoopt?!Het moet eerst een massaproduct worden, wil de prijs van de onderdelen dalen. Het kan pas een massaproduct worden als het ding op de markt is. Er staan op dit moment nou niet bepaald veel andere producten van Sony met Cell's en RSX'en op de planning die deze IC's tot massaproduct kunnen maken.
Het gaat niet goed, maar beter. Essentieel verschil..quote:Het gaat inmiddels weer goed met Sony Electronics. En Sony Computer Entertainment is altijd al een winstgevende tak geweest.
Sony zal inderdaad niet teveel verlies per console willen draaien, maar wàchten kost ze alleen maar meer geld. Er zijn veel plausibelere redenen te bedenken waarom ze wachten.
Je kunt zelfs een volledige doe het zelf set aanschaffen voor het luttele bedrag van ¤200. Nu krijg je totaal geen garantie en zit er een handleiding bij waardoor je nog fan wordt van Ikea, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je kan ook enkel de kast kopen voor 250 euro en die via modules upgraden.
Als je kijkt naar de xbox, waar nog wel wat in had gezeten als ze erop door zouden ontwikkelen i.p.v. over te stappen naar de 360 dan denk ik dat de ps3 ook wel potentie heeft om de komende jaartjes mee te gaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
als ze zo lang wachten met het uitbrengen van de ps3, is hij dan niet al veroudert als hij uitkomt?
Het punt was dat 'ie niet verkocht kan worden... als 'ie niet op de markt is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jij weet net zo goed als ik dat "early adopters" toch wel kopen, ongeacht de prijs.
Verkocht wordt ie toch wel..
tuurlijk wel, het is niet opeens zo dat ze er een nieuw soort geheugen, of een snellere Cell instoppenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef Drumpie het volgende:
Nee
More HUB Detailsquote:PlayStation mag PSM has some more details of Sony's 'Xbox Live' killer, also known as 'Hub'.
Image Although the 'Hub' name does not feature in PSM (the as-yet unconfirmed name was revealed subsequent to the mag's deadline), the magazine's editors have been shuffling around development sources looking for details.
One source says, "Sony is dead serious about this. The company has declared a full on assault on the latest version of Xbox Live. They are committed to matching Xbox Live feature for feature, and then some."
PSM goes on to talk about how PSP and PS3 will both utilize PlayStation Hub, and how the system is being set up as a portal for PVR TV content as well as music, games etc.
The development source adds, "There are so many more PS3 games being worked on than people realize. We got our final development hardware in January and it's even faster than we were expecting. We're going to have a lot of fun throwing stuff into our game world and trying to get the thing to slow down."
Sony Admits PS3 Delay 'Possible'quote:Few in the industry believe that PlayStation 3 will launch in the spring. It looks like Sony may be ready to announce a delay. A company spokesperson has admitted that a delay is possible.
Image Sony has told the media that the launch of the console will be delayed due to difficulties in finalizing the Blu-ray drive's specs. An unnamed spokesperson for Sony Computer Entertainment in Japan admitted that PlayStation 3 launch could be delayed.
SCE said that if final specs were not finalized with the Blu-ray Disc development consortium, the launch of the console could be delayed.
Famitsu president Hirokazu Hamamura, is quoted, "Sony has not begun taking orders early this month, that means that it would be difficult for the company to begin sales in May."
Until now, Sony has steadfastly stuck to its previously announced launch date of "spring" without offering any further details. Most industry observers believe the machine will be launched in Japan and North America in the fall.
Hitoshi Kuriyama, an analyst at Merrill Lynch, believes the U.S launch could be delayed until 2007. Merrill Lynch's recent report on PS3 suggested the machine would colst around $800 to produce, and would be delayed.
In other news, Sony has announced the sale of majority stakes in five of its retail brands. The company is seeking to offload unprofitable businesses.
Private equity company Nikko Principal Investments has bought the companies - Sony Plaza, B&C Laboratories, Lifeneo, Sony Family Club and Maxim’s de Paris - for an estimated 50 billion yen.
dat kunstje hebben ze dus ook gedaan met de PS2, maar Sony zegt nu dus zelf dat de PS3 wel vertraagd kan worden. Dus een herhaling van de PS2 persentatie zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op maandag 27 februari 2006 21:13 schreef Thomper het volgende:
Och, wat vreemd, geen PS3 in de lente. Had ik totaaaaaal niet verwacht.
Not. Serieus: de PS3 zal miljoenen verkopen alleen al door de PlayStation naam, maar je hebt toch echt ook games nodig. En er zijn nog 0 speelbare PS3 games geweest, en ook weinig publishers die echt hebben gezegd: op de launchdatum van de PS3, komen wij met die en die game. Als ze volgende week opeens een publiekelijk toegankelijke PlayStation World event hebben in Japan, met daarop een dozijn speelbare games, dan kan 'lente' nog. Maar dan moeten ze echt opschieten.
120 titels zijn in ontwikkeling, en hoe langer het apparaat vetraagd is, hoe meer games er op launchday beschikbaar zijn. Want Sony heeft support, zoveel is zeker. Square-Enix, Namco, Capcom, Ubisoft, EA, Konami, Rockstar (quote:Op maandag 27 februari 2006 21:13 schreef Thomper het volgende:
Och, wat vreemd, geen PS3 in de lente. Had ik totaaaaaal niet verwacht.
Not. Serieus: de PS3 zal miljoenen verkopen alleen al door de PlayStation naam, maar je hebt toch echt ook games nodig. En er zijn nog 0 speelbare PS3 games geweest, en ook weinig publishers die echt hebben gezegd: op de launchdatum van de PS3, komen wij met die en die game. Als ze volgende week opeens een publiekelijk toegankelijke PlayStation World event hebben in Japan, met daarop een dozijn speelbare games, dan kan 'lente' nog. Maar dan moeten ze echt opschieten.
Ze zullen zonder twijfel komen ja, maar hoeveel titels zijn er af op een launchdatum die in de lente ligt?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
120 titels zijn in ontwikkeling, en hoe langer het apparaat vetraagd is, hoe meer games er op launchday beschikbaar zijn. Want Sony heeft support, zoveel is zeker. Square-Enix, Namco, Capcom, Ubisoft, EA, Konami, Rockstar () allemaal ontwikkelaars die op dit moment met de devkit aan het stoeien zijn.
En dan nog de first-party-titels.............
De games komen, wees maar gerust, vraag is alleen wanneer ze speelbaar te aanschouwen zijn.
3 titels van KOEI, Tekken 6, Devil May Cry 4, Motorstorm, Killzone, om er een paar te noemen.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ze zullen zonder twijfel komen ja, maar hoeveel titels zijn er af op een launchdatum die in de lente ligt?
Ik denk dat zelfs bij een launch in de herfst er maar 3 of 4 titels klaar zullen zijn (op de ea-ports na dan)
we zullen zien hoeveel daarvan echt de launch halen. Er worden altijd games uitgesteld die de launch niet halenquote:Op maandag 27 februari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
3 titels van KOEI, Tekken 6, Devil May Cry 4, Motorstorm, Killzone, om er een paar te noemen.
Alsof dat boeit.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:42 schreef kepler het volgende:
[..]
we zullen zien hoeveel daarvan echt de launch halen. Er worden altijd games uitgesteld die de launch niet halen
daar heb ik het helemaal niet overquote:Op maandag 27 februari 2006 23:55 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Alsof dat boeit.
Heel Japan wacht in spanning af tot ze 'em in hun handjes mogen sluiten.
Of hij nu vroeg of laat komt, goedkoop of duur is, en of er nu games voor zijn of niet, een succes wordt het toch.
Ok-ok.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:57 schreef kepler het volgende:
[..]
daar heb ik het helemaal niet over
ow en als geen games op uitkomen dan zal het niet echt een succes worden
idd, je weet nu al dat FF, DMC, GT, GoW, Tekken, Soul Calibur en GTA op de PS3 zullen gaan verschijnen. Komt ook nog eens bij dat Naughty Dog al heeft toegezegd een nieuwe franchise op de PS3 zal beginnen in het Jak & Daxter universum.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:59 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Ok-ok.
Maar je begrijpt de strekking.
Sony heeft de grote franchises ( dmc, ff, gran t, etc ) te pakken en die gaan gewoon systemen verkopen.
gelukkig denken een hoop mensen daar anders overquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
DMC is wel zo'n overgewaardeerde schijtreeks..
Ook niet echt een systemseller te noemen hoor..
Zo vind ik Tekken de beste reeks op de PS, denk niet dat veel mensen het met mij eens zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig denken een hoop mensen daar anders over
Yup.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zo vind ik Tekken de beste reeks op de PS, denk niet dat veel mensen het met mij eens zijn..
Klopt!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo vind ik Tekken de beste reeks op de PS, denk niet dat veel mensen het met mij eens zijn..
Hmmm... 23 mei is dus de datum waarop de eerste BD-video's verschijnen èn de datum waarop de eerste BD-speler, van Samsung, verkrijgbaar is. Dan moét het toch niet al te lang meer duren voordat die Blu-Ray specs eindelijk eens af zijn.quote:Sony sets date for rollout of next-generation DVDs
Tue Feb 28, 2006 6:56 AM GMT15
NEW YORK (Reuters) - Sony Pictures on Tuesday said it aims to deliver its new Blu-ray DVD format to U.S. stores on May 23 to coincide with the entry of compatible disc players, a new step in an industry war for control of home movie viewing.
Sony Pictures Home Entertainment and MGM Home Entertainment will first release eight Blu-ray titles, followed by another eight in mid-June. The first movie titles include "50 First Dates," "The Fifth Element," "Hitch" and "House of Flying Daggers."
Blu-ray is locked in a multibillion-dollar standards war against a rival DVD format known as HD DVD. The technology companies supporting HD DVD, championed by Toshiba Corp. , plan to start rolling out movie titles and disc players in March.
Each side hopes to reignite a sagging $24 billion home video market with new players and discs that offer greater capacity and interactive features.
Sony Pictures, a division of Japan's Sony Corp. , earlier this month disclosed pricing for Blu-ray format discs which amounts to a premium of about 15 percent to 20 percent to the current DVD standard.
The company said on Tuesday that its target delivery date would coincide with the launch that day of the first commercially available Blu-ray disc player by Samsung Electronics Co. Other Blu-ray disc players are scheduled for release to market from Sony and Pioneer.
quote:Will PS3 Ruin Next Generation?
Speaking exclusively to BXB, a number of developers have voiced their concerns that Sony's strategy with the Playstation 3 could cripple the Xbox 360's true next generation experience.
Commenting to us in our new opinion editorial 'Has Sony got bigger fish to fry?', one developer commented that the PS3 development kits they have are "woefully underpowered".
They went onto explain that if the PS3 doesn't measure up to the Xbox 360 when it's released, we will be seeing the same situation for the next generation of consoles as we are seeing for the current generation.
Developers are often forced to cripple Xbox games so they can make a profit by releasing the same title on the PS2 just because Sony's console has the larger fan base.
If this situation occurs again thanks to an under powered and over hyped Playstation 3 then developers will be forced to develop for the Playstation 3 and not for the Xbox 360 leading to a watering down of the next generation experience.
Written by: Dagglaquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef H.Flick het volgende:
Is dat stukje geschreven door een stel gefrustreerde Xbox fanboys ofzo?!
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Werkelijk... waar haal je toch iedere keer weer vandaan?
quote:
Internet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Werkelijk... waar haal je toch iedere keer weer vandaan?
DS ís alleen voor devs, no press allowed, en of de NDA daar beëindigd zal worden heb ik ook zeer m'n twijfels over. Die zal alleen beëindigd worden wanneer Sony klaar is, en nu Sony zelf ook al uit cloud cuckooland vertrokken lijkt, lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:50 schreef P-Style het volgende:
Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat er geen Februari Playstation Conference meer komt.![]()
Of dat het in ieder geval niet iets is (of was) wat bedoeld is voor het publiek.
Maar morgen en overmorgen vindt DevStation plaats. Maar iets zegt me dat dat enkel voor developers is en dat de NDA nog steeds niet voorbij is.
On the bright side: dit wordt echt een kick-ass E3quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:08 schreef Retuobak het volgende:
E3 wordt de place to be dus.
Ook alweer
Ik blijf het niet te slim vinden, zoiets doe je toch even wat eerder. Je presenteert gewoon je console ergens in maart ofzo en op de E3 een all-out offensive met de prachtigst ogende games om Nintendo en MS aan te pakken. Zo heb je volle aandacht voor je console zelf en heb je toch op de E3 iets dat aandacht weg gaat nemen van Nintendo en MS.
w3lcom3 chang3 againquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:02 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
On the bright side: dit wordt echt een kick-ass E3![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |