Wat wil je ervoor hebben?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijk
http://forum.fok.nl/topic/819972quote:
daar was ooit een discussie over dat Microsoft teveel eisen stelde aan de games (720p, Xbox Live, achievements, enz) en dat Sony dit niet deed. Althans dat is wat ik me kan herinnerenquote:
Spam!quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[TK] SanDisk 1 GB PSP geheugen + PSP beschermunit
De mijne is net zo nieuw en dus goedkoperquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
Duur trouwens: http://tweakers.net/pricewatch/117888
Jij had um gewonnen toch? Geen winkelgarantie dus en zo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De mijne is net zo nieuw en dus goedkoper
Jij bent ook vergeetachtig...quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijk
Euh...quote:
En dat ze zoveel invloed hebben is nog wel het meest trieste van allemaal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Analysten of niet, invloed hebben ze wel blijkbaar.
Nee hoor, ik wist nog precies waar het stond.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Spit jij alle topics helemaal door om hem aan een quote te herinneren,.
Maareh... wat valt eraan te twijfelen dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Euh...Hier had ik het dus al gelezen, ik twijfelde en dacht kan het beter gewoon nog een keer vragen
Ik vind het niet gek iig. Ze zullen er vast niet meer dan een dollar of 50 naast zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat ze zoveel invloed hebben is nog wel het meest trieste van allemaal.
[..]
I forgotquote:Je kreeg toen toch ook al antwoord op je vraag
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind het niet gek iig. Ze zullen er vast niet meer dan een dollar of 50 naast zitten.
En 800 is niet eens zo heel gek.
Die hadden ze bij de vorige analyse nog op $90 geschatquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
De behuizing kost geen drol, dus is niet de moeite waard om mee te nemen in de berekening. Bovendien staat er nog een stukje 'other components' bij, waaronder een deel van de door jou opgenoemde componenten onder zou kunnen vallen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.
Het is een nieuw apparaat waarvan de ontwikkelkosten nog terug verdiend moeten worden, dus dan is $350 helemaal zo gek nog niet.quote:Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Ze zeiden dat het per console 900 zou zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Goedkoop alternatief?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
DVD-drives waren ook reteduur met de launch van de PS2, en toch was de PS2 een goedkoop alternatief. Waarom zou dat met BD-drives anders zijn?
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:04 schreef chibibo het volgende:
Het is een nieuw apparaat waarvan de ontwikkelkosten nog terug verdiend moeten worden, dus dan is $350 helemaal zo gek nog niet.
Inderdaad, want ze maken zichzelf al belachelijk.quote:De draak steken met analisten is makkelijk
Wel dus. Eerst denken dat een Blu-Ray drive $90,- is en even later er ineens weer $350,- van maken.quote:...maar de getallen die ze gebruiken zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Ooit gehoord van ontwikkelingskostenquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !
DVD-spelers kostten toendertijd 1000-1100 gulden, in basisuitvoering. Voor een paar centen meer had je een spelcomputer erbij.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Goedkoop alternatief?
1200 gulden bij de launch is niet goedkoop..
Overigens bestond de techniek toen al en was het ook al op de markt. Iets wat met BR nog niet zo is.
Een DVD-speler is wat anders dan een DVD-drive. Een BD-speler is wat anders dan een BD-drive. De PS3 krìjgt een BD-drive en de PS3 ìs een BD-speler. Die ontwikkelingskosten, die overigens gedeeld worden met al die andere fabrikanten die de Blu-Ray standaard samen ontwikkeld hebben, worden over een langere periode vanzelf wel terugverdient.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:41 schreef disjfa het volgende:
Ooit gehoord van ontwikkelingskostenHoeveel kostte dvd spelers toen ze net geintroduceerd werden. Dan moet eerst de ontwikkelingskosten eruit gewerkt worden zodat ze goedkoper kunnen worden.
Wanneer een nieuw apparaat op de markt wordt gebracht, is er vaak een langdurig en kostbaar onderzoeks- en onwikkeltraject aan vooraf gegaan. Daarnaast worden er, zeker bij een bedrijf als Sony, ook veel onderzoeken gedaan die nooit tot een product leiden; ook deze zullen echter bekostigd moeten worden. De hoge verkoopprijs van een nieuw apparaat zit meestal dan ook niet in de productiekosten, maar in het gegeven dat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:37 schreef P-Style het volgende:
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !
Ik vind het toch iets te makkelijk om dit te roepen, wanneer ze iets beweren dat niet overeenkomt met je eigen mening. Merill Lynch is een gerenommeerd bedrijf, dat in de bedrijfstak waarin het opereert (financieel management en consult) aan de wereldtop staat. Als ik zou moeten afgaan op hun advies of dat van een Playstation-fanboy op een Nederlands forumpje (nofi), dan weet ik wel waar ik voor kies.quote:Inderdaad, want ze maken zichzelf al belachelijk.
Ik moet je gelijk geven dat dit inderdaad vreemd is. Wordt nergens aangegeven wat de reden is van dit verschil? Wellicht dat er logische verklaring voor is.quote:Wel dus. Eerst denken dat een Blu-Ray drive $90,- is en even later er ineens weer $350,- van maken.Al die bedragen zuigen ze uit hun eigen duim. Dan klinkt die $90,- een stuk realistischer.
De markt wordt groter, en daarom ook de belangen, de inzet en het risico. Daarnaast heeft Kutaragi al duidelijk aangegeven dat de PS3 niet goedkoop zal worden. Vanuit dat opzicht zijn een verkoopsprijs van $800 en $100 verlies per console niet compleet ondenkbaar, hoewel ik zelf ook niet verwacht dat hij zo duur zal worden.quote:Als de PS3 werkelijk $900,- kost om te produceren, dan zal 'ie niet goedkoper worden dan $800,- Want meer dan $100,- zullen ze niet verlies willen draaien per PS3, misschien maar $50,- zelfs. En àls de PS3 $800,- gaat kosten... tja het zou best kunnen hoor, maar dan gaat Sony het toch best wel moeilijk maken voor zichzelf.
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:11 schreef chibibo het volgende:
Wanneer een nieuw apparaat op de markt wordt gebracht, is er vaak een langdurig en kostbaar onderzoeks- en onwikkeltraject aan vooraf gegaan. Daarnaast worden er, zeker bij een bedrijf als Sony, ook veel onderzoeken gedaan die nooit tot een product leiden; ook deze zullen echter bekostigd moeten worden. De hoge verkoopprijs van een nieuw apparaat zit meestal dan ook niet in de productiekosten, maar in het gegeven dat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.
Jij mag ze geloven hoor.quote:Ik vind het toch iets te makkelijk om dit te roepen, wanneer ze iets beweren dat niet overeenkomt met je eigen mening. Merill Lynch is een gerenommeerd bedrijf, dat in de bedrijfstak waarin het opereert (financieel management en consult) aan de wereldtop staat. Als ik zou moeten afgaan op hun advies of dat van een Playstation-fanboy op een Nederlands forumpje (nofi), dan weet ik wel waar ik voor kies.
Natuurlijk moet je hun voorspellingen niet als harde waarheid zien, maar het is ook niet zo dat ze maar wat in de rondte blaten.
Ze zullen er best onderzoek naar doen... maar dan moeten ze wat harder hun best doen!quote:Ik moet je gelijk geven dat dit inderdaad vreemd is. Wordt nergens aangegeven wat de reden is van dit verschil? Wellicht dat er logische verklaring voor is.
De bedragen zuigen ze beslist uit hun duim, maar dit doen ze niet zomaar. Ga er maar vanuit dat er wel degelijk onderzoek is gedaan naar de bedragen die vandaag de dag zijn gemoeid bij het produceren van vergelijkbare onderdelen.
Je zegt het zelf al, jij verwacht het ook niet.quote:De markt wordt groter, en daarom ook de belangen, de inzet en het risico. Daarnaast heeft Kutaragi al duidelijk aangegeven dat de PS3 niet goedkoop zal worden. Vanuit dat opzicht zijn een verkoopsprijs van $800 en $100 verlies per console niet compleet ondenkbaar, hoewel ik zelf ook niet verwacht dat hij zo duur zal worden.
Een prijs-poll was er al (wellicht niet met zulke specifieke prijzen)... evenals wat andere polls.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:20 schreef pkwarts het volgende:
Laten we een pouletje beginnen. Gewoon voor de lol zodat we het over 50 topics weer even kunnen opzoeken en diegene die het goed hadden een schouderklopje kunnen gevenRond het bedrag wat je denkt af naar 1 van de opties:
Europese launchprijs (basispakket)
200
250
300
350
400
450
500
550 pkwarts
600
650
700
750
800
850
900
Ja, maar hun conclusie was dat een totale ps3 zoveel gaat kosten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:53 schreef P-Style het volgende:
En die tabel van Merril Lynch gaat dus over de materiaal/productiekosten.
Ja, soms wel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:25 schreef pkwarts het volgende:
Jij hebt iets teveel postgeschiedenis van dit topic reeks dichtbij staan. Het is eng.
http://tweakers.net/nieuws/40926quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, maar hun conclusie was dat een totale ps3 zoveel gaat kosten.
Dus alle onderdelen en de assemblage zal er ook wel bij inbegrepen zijn.
Maar jij denkt serieus dat Sony 90$ per BR speler gaat betalen als ze nieuw meer dan 1500 kosten?
Is dat niet een beeeeeeeeeeeeeeeeeetje heel erg naief?.
Het gaat om materiaalkosten, niet om productiekosten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
Ik zeg niet dat je ze klakkeloos moet geloven, maar "whahaha het zijn maar analisten en die zijn dom, luister naar mij want ik weet wel waarover ik praat" vind ik ook niet echt een sterk argument.quote:Jij mag ze geloven hoor.
En dat is dan de verkoopprijs, waar (meerdere malen via tussenhandel) winst op wordt gemaakt, van een brànder met eigen firmware, ATA-interface en allemaal op maat gemaakt voor een 5,25" slot in een PC.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Tain het volgende:
Een blu-ray drive die BR schijfjes kan branden krijgt een verwachte prijs van ongeveer 500 euro
Dan nog is 90$ een achterlijke lage schatting.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Tain het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuws/40926
Een blu-ray drive die BR schijfjes kan branden krijgt een verwachte prijs van ongeveer 500 euro
Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:43 schreef chibibo het volgende:
Het gaat om materiaalkosten, niet om productiekosten.
Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.quote:Ik zeg niet dat je ze klakkeloos moet geloven, maar "whahaha het zijn maar analisten en die zijn dom, luister naar mij want ik weet wel waarover ik praat" vind ik ook niet echt een sterk argument.
Inderdaad, en als zo'n BD-drive van de lopende band rolt, wordt daar een waarde aan toegekend, en in de eerste jaren van de levenscyclus van een product zijn dat de productiekosten + de ontwikkelingskosten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef P-Style het volgende:
Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.
Dat klopt, maar ik betwijfel of dat nu ook het geval is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik waarschijnlijker nog onwetender ben dan jij.quote:Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.
Stel dat de speler van Samsung ook $350 kost voor het leesgedeelte en voor het gemak $100 voor de schrijftechniek. Dan zou er tussen de productiekosten en de uiteindelijke verkoopprijs aan de consument maar ongeveer $50 zitten. Met de winst die de retailer moet pakken, de winst voor Samsung en de transportkosten kan dat nooit uit voor die $50.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan nog is 90$ een achterlijke lage schatting.
Ze willen de markt penetreren, men weet dat mensen er grof voor willen betalen.
Echt, no way dat ze um voor 90$ er in kunnen stoppen.
En wat Chicobo al zei, die getallen zijn echt niet verzonnen.
Sorry, maar ik denk dat analysten een iets betere inschatting kunnen maken dan een doorgewinterde Sony-fanboyquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.
[..]
Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.
Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen wie of wat je het betrouwbaarst vindt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sorry, maar ik denk dat analysten een iets betere inschatting kunnen maken dan een doorgewinterde Sony-fanboy
No flame intended uiteraard.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen wie of wat je het betrouwbaarst vindt.Maar het kan nooit kwaad om zelf ook eens kritisch na te denken over alles wat er gezegd wordt.
Het "probleem" is alleen dat de productieprijs van de Xbox 360 zoals wij die "kennen" ook alleen maar uit speculaties bestaat. Bovendien lopen de beweerde productieprijzen van de Xbox 360 ook nog eens behoorlijk uiteen. We wéten niet eens hoeveel de Xbox 360 kost om te produceren en we zullen ook nooit te weten komen hoeveel de PS3 nou werkelijk gaat kosten om te produceren. Dat is gewoon informatie die de consument helemaal niks aangaat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:.
Ik heb er vrij kritisch naar gekeken hoor. En het lijkt me alles behalve onlogisch.
De X360 was al vrij duur om te maken en ik kan me voorstellen dat de PS3 gezien de hardware nog wel een tikkeltje duurder is.
Ik weet niet of 350$ voor een BR drive reeel is, maar het totaalbedrag lijkt mij wel een logisch bedrag.
Anyway, we zullen zien..
Met die productieprijs en verkoopprijs maken ze wel wat meer dan 100 euro verlies per console aangezien de tussenhandel er ook wat aan wil verdienenquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het "probleem" is alleen dat de productieprijs van de Xbox 360 zoals wij die "kennen" ook alleen maar uit speculaties bestaat. Bovendien lopen de beweerde productieprijzen van de Xbox 360 ook nog eens behoorlijk uiteen. We wéten niet eens hoeveel de Xbox 360 kost om te produceren en we zullen ook nooit te weten komen hoeveel de PS3 nou werkelijk gaat kosten om te produceren. Dat is gewoon informatie die de consument helemaal niks aangaat.
Verder ga ik er vanuit dat er nooit meer dan $100,- verlies gemaakt gaat worden per console. Want de inkomsten aan spel-licenties zijn natuurlijk ook veel lager dan de ¤60,- waarvoor de spellen verkocht worden. Denk dat het niet meer dan $5,- zal zijn. Dan moeten er dus 20 games verkocht worden aan een enkele PS3 bezitter om het verlies terug te draaien en dan hebben ze nog niet eens winst gemaakt.
Wat dat betreft lijkt mij een productieprijs van $799,- en een verkoopprijs van $699,- me toch het uiterste.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:23 schreef Tain het volgende:
Met die productieprijs en verkoopprijs maken ze wel wat meer dan 100 euro verlies per console aangezien de tussenhandel er ook wat aan wil verdienen
Dat hoop jequote:Op woensdag 22 februari 2006 18:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.Dan denk ik dat de productieprijs nog wel wat lager zal zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |