abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35357783
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijk
Wat wil je ervoor hebben?
.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:18:48 #202
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35357794
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat wil je ervoor hebben?
.
http://forum.fok.nl/topic/819972
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:42:32 #203
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35358314
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 03:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?
daar was ooit een discussie over dat Microsoft teveel eisen stelde aan de games (720p, Xbox Live, achievements, enz) en dat Sony dit niet deed. Althans dat is wat ik me kan herinneren
The line is a dot to you!
pi_35358415
quote:
Spam!
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35358501
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:58:37 #206
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35358674
quote:
De mijne is net zo nieuw en dus goedkoper
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_35358929
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De mijne is net zo nieuw en dus goedkoper
Jij had um gewonnen toch? Geen winkelgarantie dus en zo.
Voor die 5 euro extra kan je um iig dan wel RMA-en.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:37:51 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35359746
Ik neem aan dat je via SanDisk ook gewoon garantie hebt. Maar je moet het zelf weten natuurlijk, als niemand m koopt bewaar ik m voor de PS3
pi_35361507
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is dit 100% zeker? En ik neem aan dat ze de Mem Stick Duo (dezelfde als voor de PSP) ondersteunen? Ik krijg mijn 1 gb stick niet verkocht namelijk
Jij bent ook vergeetachtig...
pi_35361554
Aandeel Sony is 4% gedaald na het bericht van Merril Lynch dat het maken van een ps3 ongeveer 800$ gaat kosten.
Analysten of niet, invloed hebben ze wel blijkbaar.
-
pi_35361572
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Spit jij alle topics helemaal door om hem aan een quote te herinneren, .
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:45:20 #212
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35361617
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Euh... Hier had ik het dus al gelezen, ik twijfelde en dacht kan het beter gewoon nog een keer vragen
pi_35361733
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Analysten of niet, invloed hebben ze wel blijkbaar.
En dat ze zoveel invloed hebben is nog wel het meest trieste van allemaal.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Spit jij alle topics helemaal door om hem aan een quote te herinneren, .
Nee hoor, ik wist nog precies waar het stond.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Euh... Hier had ik het dus al gelezen, ik twijfelde en dacht kan het beter gewoon nog een keer vragen
Maareh... wat valt eraan te twijfelen dan? Je kreeg toen toch ook al antwoord op je vraag. En dat de PS3 Memory Sticks gaat ondersteunen is al bekend sinds de E3 van 2005.
pi_35361813
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

En dat ze zoveel invloed hebben is nog wel het meest trieste van allemaal.
[..]
Ik vind het niet gek iig. Ze zullen er vast niet meer dan een dollar of 50 naast zitten.
En 800 is niet eens zo heel gek.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:52:57 #215
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35361885
quote:
Je kreeg toen toch ook al antwoord op je vraag
I forgot
pi_35361942
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind het niet gek iig. Ze zullen er vast niet meer dan een dollar of 50 naast zitten.
En 800 is niet eens zo heel gek.
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren. Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
pi_35361965
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
I forgot
Dat zeg ik!
pi_35362204
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:54 schreef P-Style het volgende:
Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Die hadden ze bij de vorige analyse nog op $90 geschat
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_35362284
quote:
Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren.
De behuizing kost geen drol, dus is niet de moeite waard om mee te nemen in de berekening. Bovendien staat er nog een stukje 'other components' bij, waaronder een deel van de door jou opgenoemde componenten onder zou kunnen vallen.
quote:
Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Het is een nieuw apparaat waarvan de ontwikkelkosten nog terug verdiend moeten worden, dus dan is $350 helemaal zo gek nog niet.

De draak steken met analisten is makkelijk, maar de getallen die ze gebruiken zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
pi_35363203
DVD-drives waren ook reteduur met de launch van de PS2, en toch was de PS2 een goedkoop alternatief. Waarom zou dat met BD-drives anders zijn?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35363283
quote:

[..]

Ze komen uit op $900 en dat is simpelweg een absurd hoog bedrag. Als ze dingen als de behuizing, de HDMI-connectoren en HDMI-controllers, de PS3-controller, de voeding, de printplaat, kabels en al die andere dingen (die ze vergeten zijn) erbij optellen zou 'ie dus nòg duurder zijn om te produceren. Zeker die Blu-Ray drive van $350,- slaat nergens op!
Ze zeiden dat het per console 900 zou zijn.
Dus ook met alle dingen er in, gewoon de complete console dus.
900 lijkt mij een realistisch bedrag iig. helemaal als je ziet wat de X360 al kostte.
-
pi_35363325
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:30 schreef SocialDisorder het volgende:
DVD-drives waren ook reteduur met de launch van de PS2, en toch was de PS2 een goedkoop alternatief. Waarom zou dat met BD-drives anders zijn?
Goedkoop alternatief?
1200 gulden bij de launch is niet goedkoop. .
Overigens bestond de techniek toen al en was het ook al op de markt. Iets wat met BR nog niet zo is.
-
pi_35363343
dat ding kost je 500 euro bij de release boeie word wel een super gelikt vet apparaatje
net als de ps2 die nog steeds goed mee kan komen.
ik twijfel er dan ook niet aan dat de ps3 gewoon weer kont gaat schoppen
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_35363466
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:04 schreef chibibo het volgende:
Het is een nieuw apparaat waarvan de ontwikkelkosten nog terug verdiend moeten worden, dus dan is $350 helemaal zo gek nog niet.
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !
quote:
De draak steken met analisten is makkelijk
Inderdaad, want ze maken zichzelf al belachelijk.
quote:
...maar de getallen die ze gebruiken zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Wel dus. Eerst denken dat een Blu-Ray drive $90,- is en even later er ineens weer $350,- van maken. Al die bedragen zuigen ze uit hun eigen duim. Dan klinkt die $90,- een stuk realistischer.

Als de PS3 werkelijk $900,- kost om te produceren, dan zal 'ie niet goedkoper worden dan $800,- Want meer dan $100,- zullen ze niet verlies willen draaien per PS3, misschien maar $50,- zelfs. En àls de PS3 $800,- gaat kosten... tja het zou best kunnen hoor, maar dan gaat Sony het toch best wel moeilijk maken voor zichzelf.
pi_35363602
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach kom $350,- slaat werkelijk nergens op. Wat kost het nou? En wat is het nou helemaal? Een loopwerkje die niet meer dan $5,- zal kosten. En een blauwe laser-unit, die natuurlijk wel wat duurder gaat worden dan de rode laser-unit van DVD of de infrarode laser-unit van CD, maar geen $345,- !
Ooit gehoord van ontwikkelingskosten Hoeveel kostte dvd spelers toen ze net geintroduceerd werden. Dan moet eerst de ontwikkelingskosten eruit gewerkt worden zodat ze goedkoper kunnen worden.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_35363659
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Goedkoop alternatief?
1200 gulden bij de launch is niet goedkoop. .
Overigens bestond de techniek toen al en was het ook al op de markt. Iets wat met BR nog niet zo is.
DVD-spelers kostten toendertijd 1000-1100 gulden, in basisuitvoering. Voor een paar centen meer had je een spelcomputer erbij.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35363756
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:41 schreef disjfa het volgende:
Ooit gehoord van ontwikkelingskosten Hoeveel kostte dvd spelers toen ze net geintroduceerd werden. Dan moet eerst de ontwikkelingskosten eruit gewerkt worden zodat ze goedkoper kunnen worden.
Een DVD-speler is wat anders dan een DVD-drive. Een BD-speler is wat anders dan een BD-drive. De PS3 krìjgt een BD-drive en de PS3 ìs een BD-speler. Die ontwikkelingskosten, die overigens gedeeld worden met al die andere fabrikanten die de Blu-Ray standaard samen ontwikkeld hebben, worden over een langere periode vanzelf wel terugverdient.

Het gaat hier om de productiekosten van een BD-drive voor Sony. Ontwikkelingskosten hebben ze al lang gemaakt.
pi_35363873
Productiekosten is altijd weinig Wel handig als de fabriek al klaar is, de specificaties op tafel hebt liggen, en zo goed als geen mensen meer nodig hebt om de drive te produceren

Ja dat komt idd neer op zo goed als geen kosten. Haal dan ook meteen patent recht eraf zodat die ook niets krijgt.

Nee als je alleen naar productiekosten gaat kijken kom je zowizo op niets uit. Duh
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_35364029
En die tabel van Merril Lynch gaat dus over de materiaal/productiekosten.
pi_35364633
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:37 schreef P-Style het volgende:
Wanneer een nieuw apparaat op de markt wordt gebracht, is er vaak een langdurig en kostbaar onderzoeks- en onwikkeltraject aan vooraf gegaan. Daarnaast worden er, zeker bij een bedrijf als Sony, ook veel onderzoeken gedaan die nooit tot een product leiden; ook deze zullen echter bekostigd moeten worden. De hoge verkoopprijs van een nieuw apparaat zit meestal dan ook niet in de productiekosten, maar in het gegeven dat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.
quote:
Inderdaad, want ze maken zichzelf al belachelijk.
Ik vind het toch iets te makkelijk om dit te roepen, wanneer ze iets beweren dat niet overeenkomt met je eigen mening. Merill Lynch is een gerenommeerd bedrijf, dat in de bedrijfstak waarin het opereert (financieel management en consult) aan de wereldtop staat. Als ik zou moeten afgaan op hun advies of dat van een Playstation-fanboy op een Nederlands forumpje (nofi), dan weet ik wel waar ik voor kies.

Natuurlijk moet je hun voorspellingen niet als harde waarheid zien, maar het is ook niet zo dat ze maar wat in de rondte blaten.
quote:
Wel dus. Eerst denken dat een Blu-Ray drive $90,- is en even later er ineens weer $350,- van maken. Al die bedragen zuigen ze uit hun eigen duim. Dan klinkt die $90,- een stuk realistischer.
Ik moet je gelijk geven dat dit inderdaad vreemd is. Wordt nergens aangegeven wat de reden is van dit verschil? Wellicht dat er logische verklaring voor is.

De bedragen zuigen ze beslist uit hun duim, maar dit doen ze niet zomaar. Ga er maar vanuit dat er wel degelijk onderzoek is gedaan naar de bedragen die vandaag de dag zijn gemoeid bij het produceren van vergelijkbare onderdelen.
quote:
Als de PS3 werkelijk $900,- kost om te produceren, dan zal 'ie niet goedkoper worden dan $800,- Want meer dan $100,- zullen ze niet verlies willen draaien per PS3, misschien maar $50,- zelfs. En àls de PS3 $800,- gaat kosten... tja het zou best kunnen hoor, maar dan gaat Sony het toch best wel moeilijk maken voor zichzelf.
De markt wordt groter, en daarom ook de belangen, de inzet en het risico. Daarnaast heeft Kutaragi al duidelijk aangegeven dat de PS3 niet goedkoop zal worden. Vanuit dat opzicht zijn een verkoopsprijs van $800 en $100 verlies per console niet compleet ondenkbaar, hoewel ik zelf ook niet verwacht dat hij zo duur zal worden.
pi_35364888
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:11 schreef chibibo het volgende:
Wanneer een nieuw apparaat op de markt wordt gebracht, is er vaak een langdurig en kostbaar onderzoeks- en onwikkeltraject aan vooraf gegaan. Daarnaast worden er, zeker bij een bedrijf als Sony, ook veel onderzoeken gedaan die nooit tot een product leiden; ook deze zullen echter bekostigd moeten worden. De hoge verkoopprijs van een nieuw apparaat zit meestal dan ook niet in de productiekosten, maar in het gegeven dat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
quote:
Ik vind het toch iets te makkelijk om dit te roepen, wanneer ze iets beweren dat niet overeenkomt met je eigen mening. Merill Lynch is een gerenommeerd bedrijf, dat in de bedrijfstak waarin het opereert (financieel management en consult) aan de wereldtop staat. Als ik zou moeten afgaan op hun advies of dat van een Playstation-fanboy op een Nederlands forumpje (nofi), dan weet ik wel waar ik voor kies.

Natuurlijk moet je hun voorspellingen niet als harde waarheid zien, maar het is ook niet zo dat ze maar wat in de rondte blaten.
Jij mag ze geloven hoor.
quote:
Ik moet je gelijk geven dat dit inderdaad vreemd is. Wordt nergens aangegeven wat de reden is van dit verschil? Wellicht dat er logische verklaring voor is.

De bedragen zuigen ze beslist uit hun duim, maar dit doen ze niet zomaar. Ga er maar vanuit dat er wel degelijk onderzoek is gedaan naar de bedragen die vandaag de dag zijn gemoeid bij het produceren van vergelijkbare onderdelen.
Ze zullen er best onderzoek naar doen... maar dan moeten ze wat harder hun best doen!
quote:
De markt wordt groter, en daarom ook de belangen, de inzet en het risico. Daarnaast heeft Kutaragi al duidelijk aangegeven dat de PS3 niet goedkoop zal worden. Vanuit dat opzicht zijn een verkoopsprijs van $800 en $100 verlies per console niet compleet ondenkbaar, hoewel ik zelf ook niet verwacht dat hij zo duur zal worden.
Je zegt het zelf al, jij verwacht het ook niet.
pi_35364979
Laten we een pouletje beginnen. Gewoon voor de lol zodat we het over 50 topics weer even kunnen opzoeken en diegene die het goed hadden een schouderklopje kunnen geven Rond het bedrag wat je denkt af naar 1 van de opties:

Europese launchprijs (basispakket)

¤ 200
¤ 250
¤ 300
¤ 350
¤ 400
¤ 450
¤ 500
¤ 550 pkwarts
¤ 600
¤ 650
¤ 700
¤ 750
¤ 800
¤ 850
¤ 900
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_35365064
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:20 schreef pkwarts het volgende:
Laten we een pouletje beginnen. Gewoon voor de lol zodat we het over 50 topics weer even kunnen opzoeken en diegene die het goed hadden een schouderklopje kunnen geven Rond het bedrag wat je denkt af naar 1 van de opties:

Europese launchprijs (basispakket)

200
250
300
350
400
450
500
550 pkwarts
600
650
700
750
800
850
900
Een prijs-poll was er al (wellicht niet met zulke specifieke prijzen)... evenals wat andere polls.

Wanneer zal de Playstation 3 in Europa verschijnen?

• Lente 2006 wereldwijd
  • Herfst 2006
  • Ergens in 2007
  • Nooit...

Hoeveel gaat de PS3 kosten bij de Europese launch?

Wat verwacht jij?
  • Minder dan ¤499,-
  • Tussen ¤499,- en ¤749,-
  • Tussen ¤749,- en ¤999,-
  • Meer dan ¤999,-
  • Gewoon onbetaalbaar!

Hoe wordt het ontwerp van de uiteindelijke PS3 controller?

Denk je dat het ontwerp van de PS3 controller nog gaat veranderen voordat de PS3 op de markt komt en zo ja, wat verwacht je dan van de uiteindelijke controller?
  • Geen wijziging
  • Zelfde als Dual Shock
  • Verrassend redesign
  • Revolution rip-off

maak je eigen FOK! poll zelf!
  • pi_35365151
    Jij hebt iets teveel postgeschiedenis van dit topic reeks dichtbij staan. Het is eng.
    [22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
    http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
    pi_35365377
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 13:53 schreef P-Style het volgende:
    En die tabel van Merril Lynch gaat dus over de materiaal/productiekosten.
    Ja, maar hun conclusie was dat een totale ps3 zoveel gaat kosten.
    Dus alle onderdelen en de assemblage zal er ook wel bij inbegrepen zijn.
    Maar jij denkt serieus dat Sony 90$ per BR speler gaat betalen als ze nieuw meer dan 1500 kosten?
    Is dat niet een beeeeeeeeeeeeeeeeeetje heel erg naief? .
    -
    pi_35365401
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:25 schreef pkwarts het volgende:
    Jij hebt iets teveel postgeschiedenis van dit topic reeks dichtbij staan. Het is eng.
    Ja, soms wel.
    .
    -
    pi_35365706
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, maar hun conclusie was dat een totale ps3 zoveel gaat kosten.
    Dus alle onderdelen en de assemblage zal er ook wel bij inbegrepen zijn.
    Maar jij denkt serieus dat Sony 90$ per BR speler gaat betalen als ze nieuw meer dan 1500 kosten?
    Is dat niet een beeeeeeeeeeeeeeeeeetje heel erg naief? .
    http://tweakers.net/nieuws/40926

Een blu-ray drive die BR schijfjes kan branden krijgt een verwachte prijs van ongeveer 500 euro
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35365763
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
    Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
    Het gaat om materiaalkosten, niet om productiekosten.
    quote:
    Jij mag ze geloven hoor.
    Ik zeg niet dat je ze klakkeloos moet geloven, maar "whahaha het zijn maar analisten en die zijn dom, luister naar mij want ik weet wel waarover ik praat" vind ik ook niet echt een sterk argument.
    pi_35365880
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Tain het volgende:
    Een blu-ray drive die BR schijfjes kan branden krijgt een verwachte prijs van ongeveer 500 euro
    En dat is dan de verkoopprijs, waar (meerdere malen via tussenhandel) winst op wordt gemaakt, van een brànder met eigen firmware, ATA-interface en allemaal op maat gemaakt voor een 5,25" slot in een PC.

Lijkt me sterk dat dan de productieprijs van een loopwerkje met laser die alleen kan lezen dan uitkomt op $350,-

Vergelijken met die stand-alone BD-spelers die aangekondigd waren op de CES schiet je al helemaal niks mee op.

[ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 22-02-2006 14:55:29 ]
    pi_35366078
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Tain het volgende:

[..]

http://tweakers.net/nieuws/40926

Dan nog is 90$ een achterlijke lage schatting.
    Ze willen de markt penetreren, men weet dat mensen er grof voor willen betalen.
    Echt, no way dat ze um voor 90$ er in kunnen stoppen.
    En wat Chicobo al zei, die getallen zijn echt niet verzonnen.
    -
    pi_35366113
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:43 schreef chibibo het volgende:
    Het gaat om materiaalkosten, niet om productiekosten.
    Ze beschouwen de BD-drive als "materiaal". Materiaal dat Sony produceert.
    quote:
    Ik zeg niet dat je ze klakkeloos moet geloven, maar "whahaha het zijn maar analisten en die zijn dom, luister naar mij want ik weet wel waarover ik praat" vind ik ook niet echt een sterk argument.
    Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.
    pi_35370554
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef P-Style het volgende:
    Inderdaad, en als zo'n BD-drive van de lopende band rolt, wordt daar een waarde aan toegekend, en in de eerste jaren van de levenscyclus van een product zijn dat de productiekosten + de ontwikkelingskosten.
    quote:
    Ik zeg dat ze onwetend zijn, net als ik natuurlijk. Maar af en toe (regelmatig) kramen ze zùlke enorme onzin uit, dat ik het best durf te weerleggen.
    Dat klopt, maar ik betwijfel of dat nu ook het geval is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik waarschijnlijker nog onwetender ben dan jij.
    pi_35370762
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dan nog is 90$ een achterlijke lage schatting.
    Ze willen de markt penetreren, men weet dat mensen er grof voor willen betalen.
    Echt, no way dat ze um voor 90$ er in kunnen stoppen.
    En wat Chicobo al zei, die getallen zijn echt niet verzonnen.
    Stel dat de speler van Samsung ook $350 kost voor het leesgedeelte en voor het gemak $100 voor de schrijftechniek. Dan zou er tussen de productiekosten en de uiteindelijke verkoopprijs aan de consument maar ongeveer $50 zitten. Met de winst die de retailer moet pakken, de winst voor Samsung en de transportkosten kan dat nooit uit voor die $50.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35370877
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar ik denk dat analysten een iets betere inschatting kunnen maken dan een doorgewinterde Sony-fanboy
    No flame intended uiteraard .
    -
    pi_35371258
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 16:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Sorry, maar ik denk dat analysten een iets betere inschatting kunnen maken dan een doorgewinterde Sony-fanboy
    No flame intended uiteraard .
    Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen wie of wat je het betrouwbaarst vindt. Maar het kan nooit kwaad om zelf ook eens kritisch na te denken over alles wat er gezegd wordt.
    pi_35371481
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 17:06 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen wie of wat je het betrouwbaarst vindt. Maar het kan nooit kwaad om zelf ook eens kritisch na te denken over alles wat er gezegd wordt.
    .
    Ik heb er vrij kritisch naar gekeken hoor. En het lijkt me alles behalve onlogisch.
    De X360 was al vrij duur om te maken en ik kan me voorstellen dat de PS3 gezien de hardware nog wel een tikkeltje duurder is.
    Ik weet niet of 350$ voor een BR drive reeel is, maar het totaalbedrag lijkt mij wel een logisch bedrag.
    Anyway, we zullen zien. .
    -
    pi_35371892
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
    .
    Ik heb er vrij kritisch naar gekeken hoor. En het lijkt me alles behalve onlogisch.
    De X360 was al vrij duur om te maken en ik kan me voorstellen dat de PS3 gezien de hardware nog wel een tikkeltje duurder is.
    Ik weet niet of 350$ voor een BR drive reeel is, maar het totaalbedrag lijkt mij wel een logisch bedrag.
    Anyway, we zullen zien. .
    Het "probleem" is alleen dat de productieprijs van de Xbox 360 zoals wij die "kennen" ook alleen maar uit speculaties bestaat. Bovendien lopen de beweerde productieprijzen van de Xbox 360 ook nog eens behoorlijk uiteen. We wéten niet eens hoeveel de Xbox 360 kost om te produceren en we zullen ook nooit te weten komen hoeveel de PS3 nou werkelijk gaat kosten om te produceren. Dat is gewoon informatie die de consument helemaal niks aangaat.

Verder ga ik er vanuit dat er nooit meer dan $100,- verlies gemaakt gaat worden per console. Want de inkomsten aan spel-licenties zijn natuurlijk ook veel lager dan de ¤60,- waarvoor de spellen verkocht worden. Denk dat het niet meer dan $5,- zal zijn. Dan moeten er dus 20 games verkocht worden aan een enkele PS3 bezitter om het verlies terug te draaien en dan hebben ze nog niet eens winst gemaakt.

Wat dat betreft lijkt mij een productieprijs van $799,- en een verkoopprijs van $699,- me toch het uiterste.
    pi_35374068
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 17:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het "probleem" is alleen dat de productieprijs van de Xbox 360 zoals wij die "kennen" ook alleen maar uit speculaties bestaat. Bovendien lopen de beweerde productieprijzen van de Xbox 360 ook nog eens behoorlijk uiteen. We wéten niet eens hoeveel de Xbox 360 kost om te produceren en we zullen ook nooit te weten komen hoeveel de PS3 nou werkelijk gaat kosten om te produceren. Dat is gewoon informatie die de consument helemaal niks aangaat.

Verder ga ik er vanuit dat er nooit meer dan $100,- verlies gemaakt gaat worden per console. Want de inkomsten aan spel-licenties zijn natuurlijk ook veel lager dan de ¤60,- waarvoor de spellen verkocht worden. Denk dat het niet meer dan $5,- zal zijn. Dan moeten er dus 20 games verkocht worden aan een enkele PS3 bezitter om het verlies terug te draaien en dan hebben ze nog niet eens winst gemaakt.

Wat dat betreft lijkt mij een productieprijs van $799,- en een verkoopprijs van $699,- me toch het uiterste.
    Met die productieprijs en verkoopprijs maken ze wel wat meer dan 100 euro verlies per console aangezien de tussenhandel er ook wat aan wil verdienen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35375131
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 18:23 schreef Tain het volgende:
    Met die productieprijs en verkoopprijs maken ze wel wat meer dan 100 euro verlies per console aangezien de tussenhandel er ook wat aan wil verdienen
    Je hebt gelijk. Dan denk ik dat de productieprijs nog wel wat lager zal zitten.
    pi_35375279
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 18:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Dan denk ik dat de productieprijs nog wel wat lager zal zitten.
    Dat hoop je .
    Ik vond het wel een plausibele uitleg dat ze wachten met de ps3 tot de onderdelen goedkoper zijn.
    Te groot verlies per console trekt Sony niet, het gaat ze financieel niet bepaald voor de wind. .
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')