Hoe kunnen onderdelen nou goedkoper worden als je ze niet verkoopt?!quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat hoop je.
Ik vond het wel een plausibele uitleg dat ze wachten met de ps3 tot de onderdelen goedkoper zijn.
Het gaat inmiddels weer goed met Sony Electronics. En Sony Computer Entertainment is altijd al een winstgevende tak geweest.quote:Te groot verlies per console trekt Sony niet, het gaat ze financieel niet bepaald voor de wind..
http://uk.videogames.games.yahoo.com/specials/playstation3-2.htmlquote:May 2000. Only six months before PS2 launches in the United States. Kazuo Hirai, President and Chief Operating Officer of Sony of America, proclaims, “We want [PS2] to lead the broadband revolution!”
1400 euro, wist je dat nog niet?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:30 schreef Drumpie het volgende:
Wat zou de ps3 gaan kosten??
Core versie is maar 1300, hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
1400 euro, wist je dat nog niet?
je kan ook enkel de kast kopen voor 250 euro en die via modules upgraden.quote:
Jij weet net zo goed als ik dat "early adopters" toch wel kopen, ongeacht de prijs.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe kunnen onderdelen nou goedkoper worden als je ze niet verkoopt?!Het moet eerst een massaproduct worden, wil de prijs van de onderdelen dalen. Het kan pas een massaproduct worden als het ding op de markt is. Er staan op dit moment nou niet bepaald veel andere producten van Sony met Cell's en RSX'en op de planning die deze IC's tot massaproduct kunnen maken.
Het gaat niet goed, maar beter. Essentieel verschil..quote:Het gaat inmiddels weer goed met Sony Electronics. En Sony Computer Entertainment is altijd al een winstgevende tak geweest.
Sony zal inderdaad niet teveel verlies per console willen draaien, maar wąchten kost ze alleen maar meer geld. Er zijn veel plausibelere redenen te bedenken waarom ze wachten.
Je kunt zelfs een volledige doe het zelf set aanschaffen voor het luttele bedrag van ¤200. Nu krijg je totaal geen garantie en zit er een handleiding bij waardoor je nog fan wordt van Ikea, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je kan ook enkel de kast kopen voor 250 euro en die via modules upgraden.
Als je kijkt naar de xbox, waar nog wel wat in had gezeten als ze erop door zouden ontwikkelen i.p.v. over te stappen naar de 360 dan denk ik dat de ps3 ook wel potentie heeft om de komende jaartjes mee te gaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
als ze zo lang wachten met het uitbrengen van de ps3, is hij dan niet al veroudert als hij uitkomt?
Het punt was dat 'ie niet verkocht kan worden... als 'ie niet op de markt is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Jij weet net zo goed als ik dat "early adopters" toch wel kopen, ongeacht de prijs.
Verkocht wordt ie toch wel..
tuurlijk wel, het is niet opeens zo dat ze er een nieuw soort geheugen, of een snellere Cell instoppenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef Drumpie het volgende:
Nee
More HUB Detailsquote:PlayStation mag PSM has some more details of Sony's 'Xbox Live' killer, also known as 'Hub'.
Image Although the 'Hub' name does not feature in PSM (the as-yet unconfirmed name was revealed subsequent to the mag's deadline), the magazine's editors have been shuffling around development sources looking for details.
One source says, "Sony is dead serious about this. The company has declared a full on assault on the latest version of Xbox Live. They are committed to matching Xbox Live feature for feature, and then some."
PSM goes on to talk about how PSP and PS3 will both utilize PlayStation Hub, and how the system is being set up as a portal for PVR TV content as well as music, games etc.
The development source adds, "There are so many more PS3 games being worked on than people realize. We got our final development hardware in January and it's even faster than we were expecting. We're going to have a lot of fun throwing stuff into our game world and trying to get the thing to slow down."
Sony Admits PS3 Delay 'Possible'quote:Few in the industry believe that PlayStation 3 will launch in the spring. It looks like Sony may be ready to announce a delay. A company spokesperson has admitted that a delay is possible.
Image Sony has told the media that the launch of the console will be delayed due to difficulties in finalizing the Blu-ray drive's specs. An unnamed spokesperson for Sony Computer Entertainment in Japan admitted that PlayStation 3 launch could be delayed.
SCE said that if final specs were not finalized with the Blu-ray Disc development consortium, the launch of the console could be delayed.
Famitsu president Hirokazu Hamamura, is quoted, "Sony has not begun taking orders early this month, that means that it would be difficult for the company to begin sales in May."
Until now, Sony has steadfastly stuck to its previously announced launch date of "spring" without offering any further details. Most industry observers believe the machine will be launched in Japan and North America in the fall.
Hitoshi Kuriyama, an analyst at Merrill Lynch, believes the U.S launch could be delayed until 2007. Merrill Lynch's recent report on PS3 suggested the machine would colst around $800 to produce, and would be delayed.
In other news, Sony has announced the sale of majority stakes in five of its retail brands. The company is seeking to offload unprofitable businesses.
Private equity company Nikko Principal Investments has bought the companies - Sony Plaza, B&C Laboratories, Lifeneo, Sony Family Club and Maxim’s de Paris - for an estimated 50 billion yen.
dat kunstje hebben ze dus ook gedaan met de PS2, maar Sony zegt nu dus zelf dat de PS3 wel vertraagd kan worden. Dus een herhaling van de PS2 persentatie zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op maandag 27 februari 2006 21:13 schreef Thomper het volgende:
Och, wat vreemd, geen PS3 in de lente. Had ik totaaaaaal niet verwacht.
Not. Serieus: de PS3 zal miljoenen verkopen alleen al door de PlayStation naam, maar je hebt toch echt ook games nodig. En er zijn nog 0 speelbare PS3 games geweest, en ook weinig publishers die echt hebben gezegd: op de launchdatum van de PS3, komen wij met die en die game. Als ze volgende week opeens een publiekelijk toegankelijke PlayStation World event hebben in Japan, met daarop een dozijn speelbare games, dan kan 'lente' nog. Maar dan moeten ze echt opschieten.
120 titels zijn in ontwikkeling, en hoe langer het apparaat vetraagd is, hoe meer games er op launchday beschikbaar zijn. Want Sony heeft support, zoveel is zeker. Square-Enix, Namco, Capcom, Ubisoft, EA, Konami, Rockstar (quote:Op maandag 27 februari 2006 21:13 schreef Thomper het volgende:
Och, wat vreemd, geen PS3 in de lente. Had ik totaaaaaal niet verwacht.
Not. Serieus: de PS3 zal miljoenen verkopen alleen al door de PlayStation naam, maar je hebt toch echt ook games nodig. En er zijn nog 0 speelbare PS3 games geweest, en ook weinig publishers die echt hebben gezegd: op de launchdatum van de PS3, komen wij met die en die game. Als ze volgende week opeens een publiekelijk toegankelijke PlayStation World event hebben in Japan, met daarop een dozijn speelbare games, dan kan 'lente' nog. Maar dan moeten ze echt opschieten.
Ze zullen zonder twijfel komen ja, maar hoeveel titels zijn er af op een launchdatum die in de lente ligt?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
120 titels zijn in ontwikkeling, en hoe langer het apparaat vetraagd is, hoe meer games er op launchday beschikbaar zijn. Want Sony heeft support, zoveel is zeker. Square-Enix, Namco, Capcom, Ubisoft, EA, Konami, Rockstar () allemaal ontwikkelaars die op dit moment met de devkit aan het stoeien zijn.
En dan nog de first-party-titels.............
De games komen, wees maar gerust, vraag is alleen wanneer ze speelbaar te aanschouwen zijn.
3 titels van KOEI, Tekken 6, Devil May Cry 4, Motorstorm, Killzone, om er een paar te noemen.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ze zullen zonder twijfel komen ja, maar hoeveel titels zijn er af op een launchdatum die in de lente ligt?
Ik denk dat zelfs bij een launch in de herfst er maar 3 of 4 titels klaar zullen zijn (op de ea-ports na dan)
we zullen zien hoeveel daarvan echt de launch halen. Er worden altijd games uitgesteld die de launch niet halenquote:Op maandag 27 februari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
3 titels van KOEI, Tekken 6, Devil May Cry 4, Motorstorm, Killzone, om er een paar te noemen.
Alsof dat boeit.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:42 schreef kepler het volgende:
[..]
we zullen zien hoeveel daarvan echt de launch halen. Er worden altijd games uitgesteld die de launch niet halen
daar heb ik het helemaal niet overquote:Op maandag 27 februari 2006 23:55 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Alsof dat boeit.
Heel Japan wacht in spanning af tot ze 'em in hun handjes mogen sluiten.
Of hij nu vroeg of laat komt, goedkoop of duur is, en of er nu games voor zijn of niet, een succes wordt het toch.
Ok-ok.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:57 schreef kepler het volgende:
[..]
daar heb ik het helemaal niet over
ow en als geen games op uitkomen dan zal het niet echt een succes worden
idd, je weet nu al dat FF, DMC, GT, GoW, Tekken, Soul Calibur en GTA op de PS3 zullen gaan verschijnen. Komt ook nog eens bij dat Naughty Dog al heeft toegezegd een nieuwe franchise op de PS3 zal beginnen in het Jak & Daxter universum.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:59 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Ok-ok.
Maar je begrijpt de strekking.
Sony heeft de grote franchises ( dmc, ff, gran t, etc ) te pakken en die gaan gewoon systemen verkopen.
gelukkig denken een hoop mensen daar anders overquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
DMC is wel zo'n overgewaardeerde schijtreeks..
Ook niet echt een systemseller te noemen hoor..
Zo vind ik Tekken de beste reeks op de PS, denk niet dat veel mensen het met mij eens zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig denken een hoop mensen daar anders over
Yup.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zo vind ik Tekken de beste reeks op de PS, denk niet dat veel mensen het met mij eens zijn..
Klopt!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo vind ik Tekken de beste reeks op de PS, denk niet dat veel mensen het met mij eens zijn..
Hmmm... 23 mei is dus de datum waarop de eerste BD-video's verschijnen čn de datum waarop de eerste BD-speler, van Samsung, verkrijgbaar is. Dan moét het toch niet al te lang meer duren voordat die Blu-Ray specs eindelijk eens af zijn.quote:Sony sets date for rollout of next-generation DVDs
Tue Feb 28, 2006 6:56 AM GMT15
NEW YORK (Reuters) - Sony Pictures on Tuesday said it aims to deliver its new Blu-ray DVD format to U.S. stores on May 23 to coincide with the entry of compatible disc players, a new step in an industry war for control of home movie viewing.
Sony Pictures Home Entertainment and MGM Home Entertainment will first release eight Blu-ray titles, followed by another eight in mid-June. The first movie titles include "50 First Dates," "The Fifth Element," "Hitch" and "House of Flying Daggers."
Blu-ray is locked in a multibillion-dollar standards war against a rival DVD format known as HD DVD. The technology companies supporting HD DVD, championed by Toshiba Corp. , plan to start rolling out movie titles and disc players in March.
Each side hopes to reignite a sagging $24 billion home video market with new players and discs that offer greater capacity and interactive features.
Sony Pictures, a division of Japan's Sony Corp. , earlier this month disclosed pricing for Blu-ray format discs which amounts to a premium of about 15 percent to 20 percent to the current DVD standard.
The company said on Tuesday that its target delivery date would coincide with the launch that day of the first commercially available Blu-ray disc player by Samsung Electronics Co. Other Blu-ray disc players are scheduled for release to market from Sony and Pioneer.
quote:Will PS3 Ruin Next Generation?
Speaking exclusively to BXB, a number of developers have voiced their concerns that Sony's strategy with the Playstation 3 could cripple the Xbox 360's true next generation experience.
Commenting to us in our new opinion editorial 'Has Sony got bigger fish to fry?', one developer commented that the PS3 development kits they have are "woefully underpowered".
They went onto explain that if the PS3 doesn't measure up to the Xbox 360 when it's released, we will be seeing the same situation for the next generation of consoles as we are seeing for the current generation.
Developers are often forced to cripple Xbox games so they can make a profit by releasing the same title on the PS2 just because Sony's console has the larger fan base.
If this situation occurs again thanks to an under powered and over hyped Playstation 3 then developers will be forced to develop for the Playstation 3 and not for the Xbox 360 leading to a watering down of the next generation experience.
Written by: Dagglaquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef H.Flick het volgende:
Is dat stukje geschreven door een stel gefrustreerde Xbox fanboys ofzo?!
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Werkelijk... waar haal je toch iedere keer weer vandaan?
quote:
Internet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Werkelijk... waar haal je toch iedere keer weer vandaan?
DS ķs alleen voor devs, no press allowed, en of de NDA daar beėindigd zal worden heb ik ook zeer m'n twijfels over. Die zal alleen beėindigd worden wanneer Sony klaar is, en nu Sony zelf ook al uit cloud cuckooland vertrokken lijkt, lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:50 schreef P-Style het volgende:
Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat er geen Februari Playstation Conference meer komt.![]()
Of dat het in ieder geval niet iets is (of was) wat bedoeld is voor het publiek.
Maar morgen en overmorgen vindt DevStation plaats. Maar iets zegt me dat dat enkel voor developers is en dat de NDA nog steeds niet voorbij is.
On the bright side: dit wordt echt een kick-ass E3quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:08 schreef Retuobak het volgende:
E3 wordt de place to be dus.
Ook alweer
Ik blijf het niet te slim vinden, zoiets doe je toch even wat eerder. Je presenteert gewoon je console ergens in maart ofzo en op de E3 een all-out offensive met de prachtigst ogende games om Nintendo en MS aan te pakken. Zo heb je volle aandacht voor je console zelf en heb je toch op de E3 iets dat aandacht weg gaat nemen van Nintendo en MS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |